Form of Work
Książki
(9)
Status
only on-site
(9)
available
(3)
unavailable
(1)
Branch
Wypożyczalnia
(4)
Czytelnia
(9)
Author
Attwood Tony
(1)
Babiuch Małgorzata
(1)
Baranowska Wanda
(1)
Chrzanowska Beata
(1)
Elliott Julian
(1)
Kaczmarek Łukasz
(1)
Kazdin Alan E
(1)
Konstanty Ignaciuk Barbara
(1)
Kołakowski Artur
(1)
Kutscher Martin L
(1)
Labiś Magdalena
(1)
Mumbach Bernard
(1)
Młynarz Miłosz
(1)
Pawlik Rafał
(1)
Place Maurice
(1)
Soroko Emilia
(1)
Słysz Anna
(1)
Waliś Robert
(1)
Weisz John R
(1)
Wolff Robert R
(1)
Łuczak Mateusz
(1)
Święcicka Justyna
(1)
Year
2010 - 2019
(2)
2000 - 2009
(7)
Country
Poland
(9)
Language
Polish
(9)
Subject
Zespół ADHD
(9)
Zachowanie
(5)
Dziecko
(4)
Psychoterapia
(3)
Choroby dziecięce
(2)
Depresja psychiczna
(2)
Młodzież
(2)
Osobowość
(2)
Autyzm
(1)
Choroby afektywne dwubiegunowe
(1)
Dyslekcja i dysgrafia
(1)
Dziecko trudne
(1)
Gniew
(1)
Integracja percepcyjno-motoryczna
(1)
Kinezjologia edukacyjna
(1)
Lęk
(1)
Młodzież trudna
(1)
Narkomania -- zapobieganie i zwalczanie
(1)
Nauczanie zintegrowane
(1)
Odżywianie
(1)
Psychoterapia grupowa
(1)
Rodzina
(1)
Szkolnictwo
(1)
Terapia poznawczo-behawioralna
(1)
Terapia zajęciowa
(1)
Testy psychologiczne
(1)
Uczniowie
(1)
Wychowanie
(1)
Zaburzenia i dewiacje seksualne
(1)
Zespół Aspergera
(1)
Zespół Tourette
(1)
12 results Filter
Book
In basket
ISBN: 978-83-7405-234-4
1. Teoria, ADHD-czyj to problem?, Sytuacja dziecka z ADHD w polskim systemie diagnostycznym, Neurofizjologia mózgu a syndrom ADHD, Zespół ADHD jako współtowarzyszący dysleksji w aspekcie edukacyjnym, Współwystępowanie u dzieci i młodzieży z ADHD innych zaburzeń klinicznych i ich etiologia, 2. Praktyka, Wybrane zasady postepowania z dziećmi i młodzieżą z ADHD, Wybrane propozycje działań podejmowanych podczas terapii pedagogicznej dzieci z ADHD, Przegląd metod wspomagania rozwoju dziecka z ADHD w polskim systemie edukacyjnym, 3. Scenariusze zajęć, Scenariusz zajęć kształcenia integracyjnego, Scenariusz lekcji języka polskiego w gimnazjum, Scenariusz lekcji języka polskiego w gimnazjum, Scenariusz zajęć terapii pedagogicznej, Scenariusz zajęć terapii pedagogicznej, Scenariusz zajęć integrujących, Scenariusz zajęć integrujących.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 83-02-07781-X
1. Wprowadzenie. 1. Udzielanie pomocy - podstawy. 3. Odmowa chodzenia do szkoły. 4. Zaburzenia uwagi i nadmierna aktywność ruchowa. 5. Zaburzenia łaknienia. 6. Sytuacje traumatyczne i stresowe. 7. Nieposłuszeństwo i sprzeciw dzieci. 8. Zachowania destrukcyjne w klasie i szkole. 9. Nadużywanie narkotyków. 10. Depresja u dzieci. 11. Dysleksja. Słowniczek. Indeks.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
Book
In basket
(Biblioteka Rodzica i Pedagoga)
ISBN: 978-83-60215-43-2
Zawiera: 1. Ogólne zasady diagnozowania: Zaburzenia łączone, Pierwsze oznaki, Oficjalne badanie. Ogólne zasady terapii: zmiana podejścia, zrozumienie nastawienia dziecka. Zestaw nadpobudliwości psychoruchowej z deficytem uwagi: Definiowanie ADHD; Konkretne objawy ADHD i zaburzeń funkcji wykonawczych; Neurologiczne podstawy ADHD; Terapia ADHD i problemów z organizacją; "Czy wszystko będzie w porządku?". Trudności w nauce: Poznawanie trudności w nauce; Wspieranie dziecka z trudnościamiw nauce; Konkretne trudności w nauce. Zaburzenia ze spektrum autystycznego: Zdolności wykorzystywane w komunikacji; Kategorie zaburzeń komunikacyjnych. Zespół Aspergera i jego leczenie: Dostosowanie się do bycia innym; Nawiązywanie przyjaźni: czynniki motywujące i zachęcanie; Radzenie sobie z emocjami; Nauka: zdolności i style; Szczególne zainteresowania; Czy objawy mogą stać się mniej wyraźnie?. Zaburzenia lękowe i obsesyjno-kompulsywne: Zaburzenia lękowe uogólnione (ZLU); Zaburzenia obsesyjno-kompulsywne (ZOK); Terapia. Zaburzenia integracji sesnsorycznej: Jak działa mózg; Czym są zaburzenia integracji sensorycznej?; Szukanie specjalistycznej pomocy; Ćwiczenia terapeutyczne w domu i szkole. Tiki i zespół Tourette'a: podstawowe definicje; Złożony problem; Wybór właściwych warunków i metod terapii. Depresja: Zdefiniowanie depresji i dystymii; terapia. Depresja dwubiegunowa: czym jest depresja dwubiegunowa?; Terapia. Zaburzenia opozycyjno-buntownicze: Czym są zaburzenia opozycyjno-buntownicze?; Diagnozowanie zaburzeń centralnego przetwarzania słuchowego; Terapia w domu i szkole. Lekarstwa: Faszerowanie dzieci lekami? Do czego zmierza ten świat?; Lekarstwa używane w terapii ADHD; Lekarstwa używane w terapii depresji; Lekarstwa używane w terapii zaburzeń lękowych; Lekarstwo używane w terapii zaburzeń obsesyjno-kompulsywnych; Lekarstwa używane w terapii depresji dwubiegunowej; Lekarstwa używane w terapii tików. Dodatek 1: Test kontrolny dotyczący zachowania. Dodatek 2: Szybki quiz dotyczący funkcji wykonawczych.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 37 (3 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
Book
In basket
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 61 (2 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 61 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
(Seria Psychologia i Pedagogika / Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu ; Nr 131)
ISBN: 83-232-1628-2
Efektywność psychoterapii w świetle badań w warunkach laboratoryjnych i naturalnych - szkoły psychoterapii i ich efektywność; Wiele teorii - jeden człowiek. W poszukiwaniu optymalnego modelu badania skuteczności psychoterapii; Pozytywne emocje jako niespecyficzny czynnik wspomagający proces psychoterapii; Terapeutyczna obecność metafory w relacji pacjent-terapeuta; Rysunek jako technika diagnostyczno-terapeutyczna; Norma seksualna a terapia zaburzeń seksualnych; Koncepcje nadpobudliwości psychoruchowej u dzieci jako źródło celów i metod terapeutycznych w pracy z dziećmi nadpobudliwymi; Metoda Ruchu Rozwijającego (MRR) w terapii dzieci z umiarkowanym lub znacznym stopniem niepełnosprawności intelektualnej; Interwencja w kryzysie - z doświadczeń ośrodka interwencji kryzysowej dla ofiar przemocy
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 61 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
ISBN: 73-7251-615-4
1. Czym jest ADHD? 2. Dziecko z ADHD 3. Problemy rodziców dziecka z ADHD 4. Jak radzić sobie z trudnymi zachowaniami dziecka?5. Dorosły z ADHD 6. Diagnoza ADHD 7. Rodzaje oddziaływań terapeutycznych
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
All copies are currently on loan: sygn. 61 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 61 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 978-83-7489-440-1
1.Obraz kliniczny i diagnoza: Kliniczny obraz zaburzeń zachowania; Zaburzenia zachowania a zespół nadpobudliwości psychoruchowej (ADHD); Schematy poznawcze osób z ADHD a kształtowanie się zaburzeń zachowania; Bullying- zastraszanie i przemoc szkolna; Systemowa pomoc dziecku z zaburzeniami zachowania; Diagnoza zaburzeń zachowania; 2. Leczenie: Kompleksowe leczenie zaburzeń zachowania; Modele poznawczo-behawioralne zaburzeń zachowania i agresji. Programy terapeutyczne; Psychoterapia poznawczo-behawioralna chłopca skierowanego ze wstępnym, rozpoznaniem zaburzeń zachowania; Terapia rodzinna w leczeniu zaburzeń zachowania; Leczenie farmakologiczne; Sądowo-psychiatryczne aspekty zaburzeń zachowania; 3. Zaburzenia zachowania w szkole lub placówce: Uczniowie z zaburzonym zachowaniem i zaburzeniami zachowania; Prawo oświatowe a zaburzenia zachowania; Szkolny System Bezpieczeństwa; Szkolne działania interwencyjne; Szkolne procedury interwencyjne wobec uczniów przejawiających ryzykowne zachowania. Współpraca szkoły z policją i sądem rodzinnym; przykładowe procedury interwencyjne w gimnazjum; Zaburzenia zachowania jako skutek urazów psychicznych doznanych przez dziecko; Korygowanie zaburzeń zachowania w środowisku wychowawczym placówki; Projekt jako metoda pracy wychowawczej; Dom dziecka.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 83-7318-797-9
Cz. I Świat ADHD: 1. Jak nas ADHD zajmuje i dzieli? 2. ADHD - jak powstaje mit, 3. Każdy ma na temat Twojego dziecka coś do powiedzenia, chociaż nigdy je nawet nie widział, 4 Dzieci z ADHD i ich rodzice - droga przez mękę, Cz. II Patrzeć systemowo: 5. Podejście systemowe - pomocne uzupełnienie?, 6.ADHD jako system problemowy, Cz. III Działać systemowo: 7. Co warto wiedzieć? 8. Znaleźć rozwiązania, 9. Rozpoznać uwikłania i rozwiązać je, 10. Dla nas, ojców, 11. Jeśli zamierzacie skorzystać z pomocy profesjonalnej
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 37 (2 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
Authority data
Zespół ADHD - a leczenie (hasło przedmiotowe)
Authority data
Zespół ADHD - leczenie (hasło przedmiotowe)
Authority data
Zespół ADHD - leczenie - poradnik (hasło przedmiotowe)
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again