Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(24)
IBUK Libra
(20)
ebookpoint BIBLIO
(10)
Forma i typ
E-booki
(30)
Książki
(21)
Publikacje naukowe
(5)
Czasopisma
(2)
Poradniki i przewodniki
(1)
Dostępność
dostępne
(17)
tylko na miejscu
(16)
Placówka
Wypożyczalnia
(17)
Czytelnia
(16)
Autor
Czajkowska Maria
(2)
Gwioździk Jolanta
(2)
Kaliszewska Małgorzata
(2)
Kamińska Aleksandra (1976- )
(2)
Klasińska Barbara
(2)
Kobojek Elżbieta
(2)
Marszał Tadeusz
(2)
Oleśniewicz Piotr (1968- )
(2)
Pasterna Grażyna
(2)
Płuciennik Jarosław
(2)
Sokołowicz Małgorzata
(2)
Sułkowski Łukasz
(2)
Walińska Ewa
(2)
Wróblewski Michał
(2)
Żurawska Ewa
(2)
Adamska-Staroń Monika
(1)
Aleksander Tadeusz
(1)
Banach Czesław
(1)
Baraniak Barbara
(1)
Bereźnicki Franciszek
(1)
Bieńkowska Izabela
(1)
Borski Maciej (1975- )
(1)
Budzanowska Anna (1976- )
(1)
Bulzak Andrzej
(1)
Całek Grzegorz
(1)
Cudowska Agata
(1)
Czarnecki Kazimierz M. (1933- )
(1)
Czechowski Jan
(1)
Davidovitch Nitza
(1)
Denek Kazimierz (1932-2016)
(1)
Dobrianski Ihor
(1)
Dobrzyński Marian
(1)
Domański Tomasz
(1)
Dymara Bronisława
(1)
Fedorow Oleksander
(1)
Frąckiewicz Lucyna (1926-2009)
(1)
Germain Juliette
(1)
Godoń Rafał
(1)
Gozdór Grzegorz
(1)
Grabowska Tatiana
(1)
Gromadzka Monika
(1)
Grzesiak Jan
(1)
Grzywacz Waldemar
(1)
Guzik Paweł
(1)
Halicki Jerzy
(1)
Hyżak Danuta
(1)
Jacyno Małgorzata
(1)
Jakimowicz Wojciech
(1)
Jopkiewicz Andrzej
(1)
Kabat Małgorzata
(1)
Kaczmarek Żanetta
(1)
Kaleta Andrzej
(1)
Kamińska Janina
(1)
Karcz-Taranowicz Eugenia
(1)
Karpińska Anna
(1)
Kasperek Andrzej
(1)
Kaźmierczak Dorota
(1)
Kaźmierska Kaja
(1)
Kitlińska-Król Małgorzata
(1)
Kobylarek Aleksander (1968- )
(1)
Kochanowska Ewa
(1)
Kocoń-Rychter Katarzyna
(1)
Kojs Wojciech (1940- )
(1)
Korczyński Stanisław
(1)
Kowalewski Michał
(1)
Kowalkowski Stanisław
(1)
Kozielska Joanna
(1)
Kołodziej Karolina
(1)
Krakowski Krzysztof
(1)
Krawczyk Dariusz
(1)
Kronenberg Maciej
(1)
Król Roman
(1)
Kujawska Irena
(1)
Kuć Małgorzata
(1)
Kwatera Anna
(1)
Kycler Maria
(1)
Larrandaburu Iban
(1)
Lenart Zbigniew
(1)
Levin Eyal
(1)
Maggi-Germain Nicole
(1)
Markiewicz-Patkowska Julita
(1)
Mańka Aleksander (1966- )
(1)
Mickus Francis
(1)
Morańska Danuta (1963- )
(1)
Moszkowicz Krystyna
(1)
Mruk Henryk
(1)
Nayagom Olivier Antoine
(1)
Niedbalski Jakub
(1)
Nycz Edward
(1)
Okulicz-Kozaryn Katarzyna
(1)
Pawelec Dariusz (1965- )
(1)
Pawelski Leszek
(1)
Piechowiak Marek
(1)
Plieth-Kalinowska Izabela
(1)
Poszytek Paweł (1968- )
(1)
Potoczny Jerzy
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Pytel Sławomir
(1)
Racław Mariola
(1)
Remiszewska Zofia
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(13)
2010 - 2019
(26)
2000 - 2009
(15)
Okres powstania dzieła
2001-
(4)
Kraj wydania
Polska
(54)
Język
polski
(53)
angielski
(1)
Temat
Uniwersytety trzeciego wieku
(10)
Szkolnictwo wyższe
(6)
Ludzie starzy
(5)
Uniwersytety
(5)
Oświata dorosłych
(4)
Studenci
(4)
Kultura
(2)
Nauczanie dorosłych
(2)
Opieka społeczna
(2)
Osoby w wieku starszym
(2)
Polityka społeczna
(2)
Starzenie się społeczeństwa
(2)
Szkoły wyższe
(2)
Zarządzanie
(2)
Absolwenci szkół wyższych
(1)
Agresywność
(1)
Akademia Sztuki Wojennej
(1)
Akademia Techniczno
(1)
Andragogika
(1)
Bezpieczeństwo publiczne
(1)
Bezrobocie
(1)
Biblioteka Główna Uniwersytetu Śląskiego
(1)
Bibliotekarstwo
(1)
Biblioteki akademickie
(1)
Coaching
(1)
Decentralizacja (administracja)
(1)
Dialog społeczny
(1)
Dobro wspólne
(1)
Domy kultury
(1)
Domy pomocy społecznej
(1)
Dorosłość
(1)
Dziecko
(1)
Dziedzictwo naturalne
(1)
Dzienne domy opieki
(1)
Erasmus+ (program)
(1)
Escape rooms
(1)
Etyka zawodowa
(1)
Ewaluacja
(1)
Gerontologia
(1)
Godność ludzka
(1)
Good Behavior Game
(1)
Gry i zabawy umysłowe
(1)
Innowacje
(1)
Integracja pracowników
(1)
Interes prawny
(1)
Interes prywatny
(1)
Interes społeczny
(1)
Jakość kształcenia
(1)
Katolicki Uniwersytet Lubelski Jana Pawła II
(1)
Kielce (woj. świętokrzyskie)
(1)
Kolektywizm (psychologia)
(1)
Kompetencja (prawo)
(1)
Kształcenie
(1)
Kształcenie ustawiczne
(1)
Kultura języka
(1)
Ludność
(1)
Matematyka
(1)
Media społecznościowe
(1)
Mediacja (socjol.)
(1)
Mentoring
(1)
Metoda Montessori
(1)
Metodologia
(1)
Międzynarodowa Organizacja Pracy (MOP)
(1)
Międzynarodowa współpraca badawcza
(1)
Młodzież
(1)
Natura
(1)
Nauczanie on-line
(1)
Nauczyciele nauczania początkowego
(1)
Nauczyciele przedszkoli
(1)
Nierówności społeczne
(1)
Norma językowa
(1)
Ocenianie kształtujące
(1)
Ochrona przyrody
(1)
Ochrona środowiska
(1)
Odpowiedzialność dyscyplinarna
(1)
Olsztyn (woj. warmińsko-mazurksie)
(1)
Placówki opiekuńczo-lecznicze
(1)
Poczucie wspólnoty
(1)
Polityka oświatowa
(1)
Polityka senioralna
(1)
Populizm (ideologia)
(1)
Praca domowa ucznia
(1)
Prawa i obowiązki pracownika
(1)
Prawo Unii Europejskiej
(1)
Prawo administracyjne
(1)
Prawo cywilne procesowe
(1)
Prawo pracy
(1)
Prawo socjalne
(1)
Programy edukacyjne UE
(1)
Przedsiębiorstwo
(1)
Przedsiębiorstwo społeczne
(1)
Przedszkole Uniwersytetu Łódzkiego
(1)
Przestępstwo
(1)
Refleksyjność
(1)
Regionalizm
(1)
Rodzice
(1)
Rola społeczna
(1)
Rozwój zawodowy
(1)
Schroniska i noclegownie dla bezdomnych
(1)
Społeczeństwo obywatelskie
(1)
Temat: dzieło
Konstytucja Polski (1997)
(1)
Temat: czas
2001-
(10)
1901-2000
(5)
1989-2000
(4)
1901-
(1)
1918-1939
(1)
1945-1989
(1)
1989-
(1)
2001-0
(1)
Temat: miejsce
Polska
(11)
Bydgoszcz (woj. kujawsko-pomorskie)
(1)
Europa
(1)
Katowice (woj. śląskie)
(1)
Kraje Unii Europejskiej
(1)
Stany Zjednoczone (USA)
(1)
Wodzisław Śląski (woj. śląskie)
(1)
Wrocław (woj. dolnośląskie ; okolice)
(1)
Gatunek
Praca zbiorowa
(11)
Czasopismo naukowe
(2)
Monografia
(2)
Opracowanie
(2)
Case study (studium przypadku)
(1)
Czasopismo pedagogiczne
(1)
Czasopismo prawnicze
(1)
Materiały konferencyjne
(1)
Dziedzina i ujęcie
Socjologia i społeczeństwo
(8)
Edukacja i pedagogika
(5)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(3)
Nauka i badania
(2)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(2)
Zarządzanie i marketing
(2)
Bibliotekarstwo, archiwistyka, muzealnictwo
(1)
54 wyniki Filtruj
E-book
W koszyku
Publikacja "„A źródło wciąż bije…”. NSZZ Solidarność w Uniwersytecie Śląskim w latach 1980–2020" przedstawia dzieje NSZZ „Solidarność” w uczelni, okoliczności tworzenia struktur Związku, konkretne działania podejmowane na rzecz demokratyzacji kraju i środowiska akademickiego. Ukazano w niej także mechanizmy represji stosowane wobec związkowców w okresie stanu wojennego, zwłaszcza liczne internowania. Podstawą analiz były materiały prywatne (głównie korespondencja) i dokumenty zachowane w Komisji Zakładowej, a także przekazy prasowe (w tym wywiady) i opracowania dotyczące dziejów Uniwersytetu Śląskiego. Genezę NSZZ „Solidarność” w Uniwersytecie Śląskim przedstawiono w kontekście wydarzeń krajowych. Ponadto opisano aktualną organizację Związku i jego funkcjonowanie w latach 1989–2020.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku

W pierwszej opracowania można znaleźć zarys dziejów Uniwersytetu, uwzględniający jego rolę w tworzeniu przestrzeni miasta w ciągu ostatniego siedemdziesięciolecia, natomiast w drugiej – zestawienie kilkudziesięciu budynków, które Uniwersytet przez krótszy lub dłuższy czas w tym okresie użytkował. Nie są to wszystkie budynki, należące do uczelni – taki rejestr musiałby obejmować około stu obiektów. Jest to jednak grupa przekrojowa, pokazująca, w jak zróżnicowanych (i na ogół zupełnie nieprzystosowanych do funkcji akademickich) budynkach przyszło Uniwersytetowi funkcjonować. Celowo, pisząc o tych obiektach, autorzy nie ograniczyli się tylko do przedstawienia ich związków z uczelnią, której początki działalności są związane z budynkiem szkoły włókienniczej przy ul. Żeromskiego 115 – tam odbywały się pierwsze wykłady, a ponieważ budynek nie należał formalnie do UŁ, korzystano z zaproszenia władz szkoły. Historia każdego z budynków została opisana znacznie szerzej. Dzięki temu Czytelnik może dostrzec, jak Uniwersytet Łódzki wpisywał się w historię Łodzi, a także – jak dynamicznie zmieniała się ona sama w ciągu ostatnich dwóch stuleci.

Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
E-book
W koszyku

Publikacja „A źródło wciąż bije…”. NSZZ Solidarność w Uniwersytecie Śląskim w latach 1980–2020 przedstawia dzieje NSZZ „Solidarność” w uczelni, okoliczności tworzenia struktur Związku, konkretne działania podejmowane na rzecz demokratyzacji kraju i środowiska akademickiego. Ukazano w niej także mechanizmy represji stosowane wobec związkowców w okresie stanu wojennego, zwłaszcza liczne internowania. Podstawą analiz były materiały prywatne (głównie korespondencja) i dokumenty zachowane w Komisji Zakładowej, a także przekazy prasowe (w tym wywiady) i opracowania dotyczące dziejów Uniwersytetu Śląskiego. Genezę NSZZ „Solidarność” w Uniwersytecie Śląskim przedstawiono w kontekście wydarzeń krajowych. Ponadto opisano aktualną organizację Związku i jego funkcjonowanie w latach 1989–2020.

Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
Książka
W koszyku
(Biblioteka Pedagogiki Pracy / red. nauk. Henryk Bednarczyk ; T.199)
1. Ewolucja nazewnictwa oświaty dla dorosłych i trendy w tworzeniu jej teoretycznych podstaw. 2. Dzieje oświaty dorosłych w Polsce. 3. Tradycje domów kultury w Polsce. 4. Działalność edukacyjna instytutów rzemieślniczo-przemysłowych w latach międzywojennych. 5. Szkoły dla dorosłych. 6. Oświata pozaszkolna. 7. System kształcenia dorosłych z wykorzystaniem mediów masowych. 8. Edukacja kulturowa ludzi dorosłych - wybrane instytucje i niektóre formy jej realizacji. 9. Uniwersytet trzeciego wieku. 10. Cechy, trendy rozwojowe i funkcje społeczne edukacji dorosłych. 11. Globalizacyjne implikacje edukacji dorosłych w Polsce. 12. Oświata dorosłych w Polsce na początku XXI wieku. 13. Stan współczesnej refleksji andragogicznej w Polsce.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Rozwój kwalifikacyjny kadry Biblioteki Uniwersytetu Śląskiego w latach 1968-2007; Żródła informacji o zbiorach Biblioteki Uniwersytetu Śląskiego - od katalogu kartkowego do katalogu komputerowego OPAC; Rozwój systemu biblioteczno-informacyjnego PROLIB w bibliotekach Uniwersytetu Śląskiego; Bibliografia Dorobku Pracowników Uniwersytetu Śląskiego - od kartoteki do on-line. Doświadczenia i perspektywy; Wydawnictwa informacyjne Biblioteki Uniwersytetu Śląskiego jako narzędzie komunikacji społecznej; Jak Biblioteka Uniwersytetu Śląskiego stała się częścią globalnej sieci, czyli o stronie WWW; Projekty digitalizacyne w Bibliotece Uniwersytetu Śląskiego; Informacja naukowa w Bibliotece Uniwersytetu Śląskiego. Zapytania informacyjne i użytkownicy; Udostępnianie zbiorów w Bibliotece Uniwersytetu Śląskiego; Udostępnianie zbiorów w Czytelni Ogólnej i Matematycznej Biblioteki Uniwersytetu Śląskiego. Spostrzeżenia dotyczące współczesnej obsługi czytelniczej; Oddział Czasopism w strukturze Biblioteki Uniwersytetu Śląskiego w altach 1978-2005; Uniwersalna Klasyfikacja Dziesiętna w Bibliotece Uniwersytetu Śląskiego; Rozwój systemów informatycznych wspomagających udostępnianie zbiorów własnych, elektronicznych baz danych i naukowych zasobów w sieci Internet; Struktura i dynamika zbiorów Biblioteki Uniwersytetu Śląskiego w latach 1968-2007; Znaleźć i zakupić czyli o zmieniających się tendencjach w pozyskiwaniu książek do zbiorów Biblioteki Uniwersytetu Śląskiego na przestrzeni ostatnich czterdziestu lat; Zagraniczna wymiana wydawnictw w Bibliotece Uniwersytetu Śląskiego (rozwój, organizacja oraz warsztat pracy); Promocja publikacji Wydawnictwa Uniwersytetu Śląskiego na przykładzie wybranych niemieckich bibliotek akademickich; The Western Canon. The Books and School of the Ages Harolda Blooma jako forma uzupełnienia kanonu literatury światowej w zasobach Biblioteki Uniwersytetu Śląskiego; Księgozbiór Zygmunta Żuławskiego - rekonesans badawczy; Księgozbiór harcerski w Bibliotece Uniwersytetu Śląskiego; Transformacje Bibliotek Anglistycznej: księgozbiór i jego odzwierzciedlenie w katalogach elektronicznych; Biblioteka Wydziału Nauk o Ziemi Uniwersytetu Śląskiego - trzydzieści lat działalności; Rola Biblioteki Niemieckiej w środowisku uczelnianym i lokalnym; Welcome to... czyli Witamy w Bibliotece Brytyjskiej Uniwersytetu Śląskiego!; Biblioteka Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Śląskiego - wczoraj, dziś i jutro; Trzy dekady czyli o jednej z bibliotek rusycystycznych w Polsce; Z kart historii Biblioteki Wydziału Nauk Społecznych; Kultura organizacyjna w Bibliotece Wydziału Biologii i Ochrony Środowiska Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach; Zbiory Biblioteki Teologicznej w służbie społęczności akademickiej; Czekając na bibliotekę. Problemy związane z kształtowaniem się Biblioteki Uniwersytetu Śląskiego w minionym czterdziestoleciu; Zachować wspomnienia - lata 1968-1973; Od czytelnika do użytkownika czyli kilka refleksji w czterdziestą rocznicę powstania biblioteki uniwersyteckiej; Wykaz pracowników zatrudnionychw bibliotekach Uniwersytetu Śląskiego w latach 1968-2007.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 002 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 002 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Dziecięce lata : Przedszkole Uniwersytetu Łódzkiego 2012-2017 / Joanna Sosnowska. - Łódź : Uniwersytet Łódzki , 2017. - 206, [1] strona : ilustracje, fotografie, wykresy ; 21 cm.
Zawiera: Wstęp; 1. Początek; 2. Maria Montessori; 3. Społeczność Przedszkola Uniwersytetu Łódzkiego; 4. Dzieci w roku szkolnym 2016/2017; 5. Absolwenci Przedszkola Uniwersytetu Łódzkiego 92013-2017); 6. Przestrzeń edukacyjna; 7. Program wychowania i plan dnia; 8. Inne (ciekawe) działania z dziećmi; 9. Działania promocyjne; 10. Publikacje o Przedszkolu Uniwersytetu Łódzkiego, Dane adresowe Przedszkola Uniwersytetu Łódzkiego.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Edukacja Jutra)
Rozdział 1.: Uniwersytet, jego tożsamość, misja i dziedzictwo oraz narodowa strategia rozwoju szkolnictwa wyższego: Uniwersytecka edukacja i jej ekonomika; Akademia jako źródło wiedzy oraz przestrzeń kształcenia i wychowania; Szkolnictwo wyższe w procesie przemian; Wybrane uwarunkowania rozwoju zawodowego nauczyciela akademickiego (w literaturze ukraińskiej); Psychiczna aktywność studentów (Zarys problemu); Profil organizacyjny i metodyczny warsztatu prac naukowych studentów pedagogiki; Rozdział 2.: Polityka edukacyjna: Edukacja jako mądrość i droga do mądrości; Myśli o edukacji, wiedzy i mądrości; Tendencje rozwojowe edukacji w społeczeństwie zaawansowanej nowoczesności; Refleksje na temat funkcjonalnych aspektów edukacji niepublicznej; Historia i przyszłość inspiracją do modernizacji pragmatyki systemu edukacyjnego; Godziny "karciane" w szkole i ich rola w procesie kształcenia; Rozdział 3.: Aksjologiczne i teleologiczne problemy edukacji jutra: Aksjologizm edukacji i pracy przyczynkiem edukacji jutra; Kapitał ludzki a jakościowo-aksjologiczne uwarunkowania studiów pedagogicznych nauczycieli; Odpowiedzialność jako wartość w procesie wychowania dzieci i młodzieży; Wychowanie ku zaangażowaniu. Czy zaangażowanie jako wychowanie? ; Rola szkoły wyższej w kształtowaniu kompetencji autokreacyjnych nauczycieli w szkole jutra; Rozdział 4.: Metodologiczne i innowacyjne problemy edukacji: Współczesne kierunki i tendencje w badaniach pedagogicznych; Dylematy współczesnej dydaktyki wojskowej. Przedmiot badań w dydaktyce wojskowej; Recenzja jako forma dyskursu pedagogicznego: zarys problemu; Udział nauczycieli szkół podstawowych, gimnazjalnych i średnich w samokształceniu kierowanym; Wolność i konieczność w innowacyjnej edukacji; Dokąd zmierza edukacja w okresie dzieciństwa - perspektywy i zagrożenia. Rozdział 5.: Varia: Spis publikacji prof. zw. dra hab. Kazimierza Denka za rok 2010.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Teoria kompetencyjna na tle gerontologii społecznej. 2. Metodologia pracy. 3. Zarys historyczny rozwoju edukacji seniorów. 4. Edukacja seniorów w Niemczech. 5. Edukacja seniorów w Wielkiej Brytanii. 6. Edukacja seniorów w Polsce. 7. Zakończenie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Forma i typ
„Ekonometria” (w wersji angielskojęzycznej „Econometrics”), które ukazuje się nie-przerwanie od roku 1998. Do 2011 roku czasopismo było publikowane w serii Prac Naukowych Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu pod nazwą Ekonometria. Zastosowania metod ilościowych. Od roku 2009 artykuły naukowe gromadzone są w czterech rocznych seriach, co umożliwiło wprowadzenie systematycznego, kwartalnego cyklu wydawniczego. Od roku 2011 dwa numery wydawane są w języku polskim, a dwa kolejne – w języku angielskim. Wśród autorów publikacji znajdują się zarówno naukowcy z polskich ośrodków akademickich, jak i wielu uczonych reprezentujących uczelnie zagraniczne. Również w skład Rady Naukowej naszego czasopisma wchodzą profesorowie afiliowani w instytucjach zagranicznych. Grono recenzentów czasopisma tworzą wybitni naukowcy – zarówno polscy, jak i zagra-niczni. Wysoki poziom naukowy prac, zaufanie autorów i wnikliwe uwagi recenzentów pozwalają na publikowanie wartościowych artykułów naukowych i rozpowszechnianie osiągnięć naukowych nie tylko w kraju, ale na całym świecie. Tematyka prac zakwalifikowanych do druku po pozytywnej recenzji uwzględnia zarówno teoretyczne, jak i aplikacyjne aspekty metod ekonometrii, statystyki i ma¬tematyki. Obszar aplikacji metod ekonometrii, statystyki i matematyki obejmuje szeroko rozumianą problematykę ekonomiczną, w tym makro- i mikroekonomiczne analizy statystyczno-ekonometryczne, analizę i modelowanie danych rynkowych, inwestycji kapitałowych oraz ubezpieczeń. Analizy społeczne i demograficzne do¬tyczą problemów edukacji, rynku pracy i bezrobocia, ubóstwa itp. Wiele opracowań ma charakter cykliczny – publikowane artykuły referują wyniki długoterminowych badań, zawierają także dyskusję z recenzentami wcześniejszych prac. To umożliwia śledzenie stopnia zaawansowania badań naukowych, dzięki czemu publikacje ukazujące się w czasopiśmie są inspiracją do podejmowania nowych wyzwań badawczych. „Ekonometria” stale uzyskuje bardzo wysoką ocenę Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego, co przejawia się wysoką punktacją. Według bieżącej listy punktacyjnej periodyk otrzymał 14 punktów. Sukces ten zawdzięczamy autorom, przekazującym do recenzji artykuły o bogatych walorach naukowych, oraz recenzentom, którzy szczegółowo oceniają każdą z prac, podpowiadając ich twórcom sposób po¬prawy jakości tekstu. Również stałość składu Komitetu Redakcyjnego oraz sukcesywne poszerzanie Rady Naukowej czasopisma powodują ciągły i stabilny wzrost oceny „Ekonometrii”.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Key Concepts Series ; vol. 13)
Introduction; Functioning and Change of Polish Universities within European Universities Initiative; Management and Legal Perspectives on the Participation of Polish Universities in the European Universities Initiative; Development of Innovation Culture. Teaching Experiences of European University Alliance Members. A Case Study from Poland; Digital Transformation of Universities Associated in the European Universities Initiative – Attempt at a Diagnosis; Assessment of Readiness of Polish Universities to Implement Flexible Learning Pathways, with Particular Reference to the Implementation of Micro-Credentials; Transition into Becoming European Universities – Conclusions and Recommendations; Appendices; List of Abbreviations; Authors; Editors.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 378 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Książka upamiętniająca stulecie istnienia Instytutu Romanistyki Uniwersytetu Warszawskiego. Autorzy przedstawiają przyjętą w Instytucie filozofię kształcenia, dokonania i osiągnięcia naukowe pracowników oraz aktualne wyzwania i kierunki rozwoju filologii obcych w Polsce i na świecie. Publikacja nie ogranicza się do kwestii dotyczących ściśle filologii romańskiej – ma charakter uniwersalny, jest próbą szerszego spojrzenia na miejsce i rolę akademickich kierunków filologicznych we współczesnym świecie. Może być zatem ważnym źródłem wiedzy, a nawet inspiracją dla osób decydujących o sposobie i zakresie wyższego kształcenia filologicznego w Polsce. The book is an attempt at taking a broader view of the place and role of academic philological courses in the modern world. The authors discuss the philosophy of education adopted at the Institute of Romance Studies of the University of Warsaw, the scholarly achievements of its staff, the current challenges and the directions of development.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Andragogika jako subdyscyplina pedagogiki zajmująca się kształceniem dorosłych; 2. Kształcenie ustawiczne jako proces stałego odnawiania, doskonalenia i rozwijania kwalifikacji ogólnych i zawodowych jednostki, trwający w ciągu całego życia; 3. Metody nauczania w kształceniu dorosłych; 4. Kształcenie dorosłych w Unii Europejskiej; 5. Inwentyka praktyczna, czyli sposoby ćwiczenia kreatywności; 6. Uczyć się starości- aksjologiczna perspektywa wieku podeszłego; 7. Edukacyjna i rekreacyjno-kulturalna funkcja Uniwersytetów Trzeciego Wieku; 8. Znaczenie modelowania w kształceniu dorosłych; 9. Uczenie się poprzez grę i zabawę- psychologiczne aspekty zastosowania gier decyzyjnych w edukacji dorosłych; 10. Znaczenie postaw osób dorosłych wobec własnego rozwoju.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Forma i typ
Wydział Zarządzania, powołany w 1994 roku, to wyróżniające się centrum naukowo-dydaktyczne i jeden z największych wydziałów Uniwersytetu Łódzkiego. Jest rozpoznawalny dzięki wybitnym ekspertom naukowym, aktywnej współpracy z biznesem i instytucjami publicznymi, innowacyjnym przedsięwzięciom oraz przedsiębiorczemu i efektywnemu zarządzaniu. Pracownicy tego Wydziału pełnią istotne funkcje w gremiach opiniodawczych i instytucjach doradczych, doceniana jest też ich działalność naukowa i dydaktyczna. Współpraca z zagranicznymi instytucjami edukacyjnymi umożliwia im wymianę doświadczeń pomocnych w procesie dydaktycznym i zwiększa potencjał naukowo-badawczy Uczelni. W zakresie certyfikacji kierunków studiów Wydział Zarządzania współdziała z międzynarodowymi organizacjami, m.in. z ACCA, IPMA i CIMA. W wyniku kompleksowej oceny jakości działalności naukowej Wydział Zarządzania UŁ został zakwalifikowany do kategorii naukowej A. Jako pierwszy w Polsce otrzymał najwyższą, wyróżniającą ocenę instytucjonalną Polskiej Komisji Akredytacyjnej w obszarze nauk społecznych, a w 2017 roku zajął drugie miejsce w kategorii „Wydziały ekonomiczne” w Rankingu Uczelni i Wydziałów Ekonomicznych „Rzeczpospolitej”. Księga jubileuszowa powstała w związku z 70. rocznicą utworzenia Katedry Rachunkowości Uniwersytetu Łódzkiego. Jest poświęcona dokonaniom naukowym i dydaktycznym pracowników tej jednostki, zrealizowanym pod opieką jej kierowników – prof. dr. Edwarda Wojciechowskiego, prof. dr hab. Alicji Jarugi, prof. dr hab. Ireny Sobańskiej, a obecnie prof. dr hab. Ewy Walińskiej. W pierwszej części publikacji zaprezentowano rozwój dydaktyczny i naukowy Katedry od jej powstania w okresie powojennym aż do dziś, warunki, w jakich była organizowana, jednostki dydaktyczno-naukowe oraz informacje o osiągnięciach szczególnie zasłużonych nauczycieli i naukowców z nią związanych, którzy wnieśli znaczący wkład w rozwój rachunkowości nie tylko w regionie łódzkim, lecz także w całym kraju. Część druga księgi zawiera wykaz pracowników Katedry Rachunkowości – na przestrzeni 70 lat jej istnienia – oraz nauczycieli akademickich obecnie zatrudnionych w Katedrze. W kolejnej części przedstawiono fotografie ukazujące Katedrę w różnych okresach jej funkcjonowania, uwieczniające ważne dla jej pracowników wydarzenia. W ostatniej części zamieszczono listy od przyjaciół Katedry – pisane często spontanicznie, przybierające formę wspomnień, życzeń czy refleksji związanych ze współpracą z Katedrą.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ

Wydział Zarządzania, powołany w 1994 roku, to wyróżniające się centrum naukowo-dydaktyczne i jeden z największych wydziałów Uniwersytetu Łódzkiego. Jest rozpoznawalny dzięki wybitnym ekspertom naukowym, aktywnej współpracy z biznesem i instytucjami publicznymi, innowacyjnym przedsięwzięciom oraz przedsiębiorczemu i efektywnemu zarządzaniu. Pracownicy tego Wydziału pełnią istotne funkcje w gremiach opiniodawczych i instytucjach doradczych, doceniana jest też ich działalność naukowa i dydaktyczna. Współpraca z zagranicznymi instytucjami edukacyjnymi umożliwia im wymianę doświadczeń pomocnych w procesie dydaktycznym i zwiększa potencjał naukowo-badawczy Uczelni. W zakresie certyfikacji kierunków studiów Wydział Zarządzania współdziała z międzynarodowymi organizacjami, m.in. z ACCA, IPMA i CIMA.

W wyniku kompleksowej oceny jakości działalności naukowej Wydział Zarządzania UŁ został zakwalifikowany do kategorii naukowej A. Jako pierwszy w Polsce otrzymał najwyższą, wyróżniającą ocenę instytucjonalną Polskiej Komisji Akredytacyjnej w obszarze nauk społecznych, a w 2017 roku zajął drugie miejsce w kategorii „Wydziały ekonomiczne” w Rankingu Uczelni i Wydziałów Ekonomicznych „Rzeczpospolitej”.

Księga jubileuszowa powstała w związku z 70. rocznicą utworzenia Katedry Rachunkowości Uniwersytetu Łódzkiego. Jest poświęcona dokonaniom naukowym i dydaktycznym pracowników tej jednostki, zrealizowanym pod opieką jej kierowników – prof. dr. Edwarda Wojciechowskiego, prof. dr hab. Alicji Jarugi, prof. dr hab. Ireny Sobańskiej, a obecnie prof. dr hab. Ewy Walińskiej.

W pierwszej części publikacji zaprezentowano rozwój dydaktyczny i naukowy Katedry od jej powstania w okresie powojennym aż do dziś, warunki, w jakich była organizowana, jednostki dydaktyczno-naukowe oraz informacje o osiągnięciach szczególnie zasłużonych nauczycieli i naukowców z nią związanych, którzy wnieśli znaczący wkład w rozwój rachunkowości nie tylko w regionie łódzkim, lecz także w całym kraju. Część druga księgi zawiera wykaz pracowników Katedry Rachunkowości – na przestrzeni 70 lat jej istnienia – oraz nauczycieli akademickich obecnie zatrudnionych w Katedrze. W kolejnej części przedstawiono fotografie ukazujące Katedrę w różnych okresach jej funkcjonowania, uwieczniające ważne dla jej pracowników wydarzenia. W ostatniej części zamieszczono listy od przyjaciół Katedry – pisane często spontanicznie, przybierające formę wspomnień, życzeń czy refleksji związanych ze współpracą z Katedrą.

Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
Książka
W koszyku
1. Polityka społeczna wobec seniorów; 2. Pomoc społeczna wobec osób starszych; 3. Osoby starsze w polskiej rzeczywistości; 4. Psychospołeczne uwarunkowania aktywności w okresie starzenia się; 5. Samorealizacja ludzi starszych w toku uczestnictwa kulturalnego i współżycia społecznego; 6. Rola kultury w zmianie wizerunku osób starszych w Polsce; 7. Rola uniwersytetów trzeciego wieku w całożyciowej edukacji; 8. Wpływ muzyki na jakość życia.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 304 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Kultura akademicka : koniec utopii? / Łukasz Sułkowski. - Warszawa : PWN Wydaw. Nauk. , 2016. - 220 S. : ilustracje ; 24 cm.
Zawiera: Wstęp. 1. Od uniwersytetu humboldtowskiego do uniwersytetu przedsiębiorczego. 1.1. Długa tradycja uniwersytecka. 1.2. Uniwersytet typu humboldtowskiego. 1.3. Transformacje uniwersytetu. 1.4. Uniwersytet przedsiębiorczy. 2. Od kultury akademickiego zaufania do kultury kontroli. 2.1. Kultura pod presją zmian. 2.2. Kultura jakości akademickiej. 2.3. Proces zmiany kulturowej. 2.4. Krytycznie o kulturze kontroli. 2.5. Polska kultura akademicka. 3. Od elitarnego do masowego dostępu do edukacji. 3.1. Upowszechnienie kształcenia wyższego. 3.2. Model uniwersalnego kształcenia. 3.3. Negatywne skutki upowszechnienia kształcenia wyższego. 3.4. Umasowienie studiów w Polsce. 4. Od „samorządu akademickiego” do zarządzania uniwersytetu. 4.1. Koncepcja governance uniwersytetu. 4.2. Modele ładu uniwersyteckiego. 4.3. Ewolucja nadzoru nad uniwersytetami. 4.4. Kształtowanie governance uczelni na przykładzie USA. 4.5. Polski model systemu nadzoru i zarządu nad uniwersytetami. 5. Od kultury akademickiej do kultury jakości. 5.1. Schyłek tradycyjnej kultury akademickiej. 5.2. Kultura jakości w uczelni wyższej. 5.3. Kultura odpowiedzi. 5.4. Kultura reaktywna. 5.5. Kultura regeneracji. 5.6. Reprodukcyjna kultura jakości. 5.7. Kultura uniwersytetu a kultura jakości. 6. Od odpowiedzialności do policzalności w edukacji wyższej. 6.1. Accountability uniwersytetu. 6.2. Rachunkowość i autonomia uniwersytetów. 6.3. Ograniczenia accountability w uczelniach wyższych. 6.4. Miary efektywności uniwersytetu. 7. Od kultury akademickiej do zarządzania jakością kształcenia. 7.1. Rozumienie zarządzania jakością kształcenia. 7.2. W kierunku zarządzania jakością. 7.3. Zmiany w systemach jakości kształcenia. 7.4. Metody zarządzania jakością kształcenia w uczelni wyższej. 7.5. Metody biznesowe stosowane w uczelniach – krytyczna recepcja. 8. Od humanistycznej do neoliberalnej idei uniwersytetu. 8.1. Krytyczna narracja na temat neoliberalizmu. 8.2. Neoliberalna wizja uniwersytetu? 8.3. Wartość krytycyzmu w refleksji nad neoliberalizmem. 8.4. Praktyki neoliberalne w uniwersytetach. 8.5. Neoliberalna orientacja w polskich uczelniach. 9. Od autorytetu pracownika akademickiego do korporacyjnych systemów motywacyjnych. 9.1. Ubożejący guru? 9.2. Utrata bezpieczeństwa i perspektyw rozwoju. 9.3. Korporacyjne systemy kontrolne i biurokratyzacja uczelni. 9.4. Upadek morale i cynizm organizacyjny. 9.5. Polska perspektywa. 9.6. Kierunek zmian. 10. Od etosu nauki do nauki przemysłowej. 10.1. Etos nauki nowożytnej. 10.2. Normy nauki akademickiej. 10.3. Erozja i transformacja akademickich norm nauki. 10.4. Amerykański uniwersytet badawczy. 11. Od kształcenia intelektualisty do forsowania specjalisty. 11.1. Intelektualiści i inteligencja. 11.2. Kształcenie dla praktyki. 11.3. Nowe curriculum. 11.4. Metody zawodowego kształcenia studentów. 11.5. Elastyczne kształcenie w Polsce. 12. Od edukacji będącej „dobrem publicznym” do prywatyzacji kształcenia. 12.1. Uniwersytet producentem „dóbr prywatnych”. 12.2. Co to jest „dobro publiczne”? 12.3. Edukacja wyższa jako dobro publiczne. 12.4. Krytyka „prywatyzacji” misji uniwersytetu. 12.5. Globalny kontekst dobra publicznego. 12.6. Argumenty za dobre prywatnym. 13. Od tradycji akademickiej do organizacji postbiurokratycznej. 13.1. Kultury organizacji publicznych. 13.2. Charakterystyka kultur organizacji publicznych. 13.3. Kultura biurokratyczna versus kultura pragmatyczna. 13.4. Kultura konserwatywna versus kultura innowacyjna. 13.5. Kultura hierarchiczna versus kultura równościowa. 13.6. Kultura kolektywistyczna versus kultura indywidualistyczna. 13.7. Kultura słaba versus kultura silna. 13.8. Kultura negatywna versus kultura pozytywna. 13.9. W kierunku postbiurokracji uniwersyteckiej. 14. Od funkcjonalistycznego do wieloparadygmatycznego rozumienia kultury uniwersytetu. 14.1. Wieloparadygmatyczne podejście do kultury akademickiej. 14.2. Zmiany kultur uniwersytetów. 14.3. Wieloparadygmatyczna koncepcja kultury organiacyjnej. 14.4. Wartości kultur uniwersytetów. Podsumowanie. Bibliografia.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 378 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Forma i typ
Ogólnopolski kwartalnik ukazujący się od 1956 roku. Prezentowane są w nim artykuły teoretyczne z zakresu szeroko pojętej pedagogiki oraz omówienia wyników badań, obejmujących funkcjonowanie jednostki w społeczeństwie. Publikowane materiały dotyczą różnych subdyscyplin pedagogiki, m.in. pedeutologii, andragogiki, historii wychowania, pedagogiki społecznej, dydaktyki, psychologii edukacji, filozofii edukacji, a także wychowania estetycznego. Autorami tekstów pisanych w języku polskim lub angielskim są wybitni polscy i zagraniczni specjaliści.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
"Z dziejów Uniwersytetu Warszawskiego". Numer poświęcony roli wykładowców Uniwerstetu w kształceniu i wychowywaniu kolejnych pokoleń inteligencji polskiej, a przede wszystkim nauczycieli różnych poziomów szkół.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Publikowany tom składa się z trzech części. Pierwsza z nich służy przedstawieniu historii łódzkiego ośrodka antropogeografii w kontekście przekształceń struktur organizacyjnych, wzrostu potencjału kadrowego, rozwoju badań naukowych oraz procesu poszerzania oferty dydaktycznej. Część druga w całości jest poświęcona Ludwikowi Straszewiczowi. Trzecia część publikacji to biogramy samodzielnych pracowników naukowo-dydaktycznych, którzy w minionym siedemdziesięcioleciu tworzyli łódzki ośrodek geografii społeczno-ekonomicznej, również tych, którzy uzyskali habilitację dopiero w 2015 r. Łącznie ponad czterdzieści biogramów profesorów i doktorów habilitowanych.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Publikowany tom składa się z trzech części. Pierwsza z nich służy przedstawieniu historii łódzkiego ośrodka antropogeografii w kontekście przekształceń struktur organizacyjnych, wzrostu potencjału kadrowego, rozwoju badań naukowych oraz procesu poszerzania oferty dydaktycznej.
Część druga w całości jest poświęcona Ludwikowi Straszewiczowi.
Trzecia część publikacji to biogramy samodzielnych pracowników naukowo-dydaktycznych, którzy w minionym siedemdziesięcioleciu tworzyli łódzki ośrodek geografii społeczno-ekonomicznej, również tych, którzy uzyskali habilitację dopiero w 2015 r. Łącznie ponad czterdzieści biogramów profesorów i doktorów habilitowanych.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej