Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(24)
Forma i typ
Książki
(22)
Czasopisma
(2)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(22)
dostępne
(8)
Placówka
Wypożyczalnia
(8)
Czytelnia
(22)
Autor
Moroz Henryk
(2)
Popławska Agata
(2)
Adamczyk Ewa
(1)
Chłopecki Jerzy
(1)
Czarnecki Kazimierz M. (1933- )
(1)
Drdzeń Adrian
(1)
Dzierżyńska Jolanta
(1)
Gołębniak Bogusława Dorota
(1)
Hetmańczyk Hewilia
(1)
Johansson Ulla
(1)
Kaczmarczyk Michał (1981- )
(1)
Klebaniuk Jarosław
(1)
Korniłowa Jewgienija
(1)
Korzeniowska Wiesława
(1)
Kosek-Nita Bogumiła
(1)
Krzywoń Danuta (1973- )
(1)
Kucha Ryszard
(1)
Kucyper Ewa
(1)
Kucyper Krzysztof
(1)
Kupisiewicz Czesław (1924-2015)
(1)
Laska Eugenia Iwona
(1)
Mastalski Janusz
(1)
Matczak Ewa
(1)
Michalczyk Stanisław
(1)
Mielczarek Tomasz
(1)
Minkiewicz Barbara
(1)
Murzyn Andrzej
(1)
Niemiec Jerzy
(1)
Nita Marek
(1)
Paszczyński Stanisław
(1)
Pomianek Tadeusz
(1)
Prokosz Małgorzata
(1)
Roskosz Alina
(1)
Rubaj Anna
(1)
Ruta Przemysław
(1)
Selerzyńska-Martela Lidia
(1)
Siemieniecki Bronisław
(1)
Skręt Rafał
(1)
Smak Ewa
(1)
Soliński Tomasz
(1)
Stankiewicz Ryszard
(1)
Stasiak Makary K
(1)
Stolińska-Pobralska Nella
(1)
Szkudlarek Jolanta
(1)
Szpor Franciszek
(1)
Szuścik Urszula
(1)
Turzańska Sylwia
(1)
Tworzydło Dariusz
(1)
Walotek Katarzyna
(1)
Wiatr Jerzy J
(1)
Widelak Dariusz
(1)
Wyczański Andrzej
(1)
Wójtowicz Marek
(1)
Wąsiński Arkadiusz
(1)
Łacina-Łanowski Artur
(1)
Łuczyński Jurij W
(1)
Łuszczuk Władysława
(1)
Łysek Jan
(1)
Rok wydania
2000 - 2009
(24)
Kraj wydania
Polska
(24)
Język
polski
(24)
Temat
Szkolnictwo
(11)
Szkolnictwo wyższe
(7)
Pedagogika
(5)
Nauczyciele
(4)
Oświata
(3)
Pedagogika specjalna
(2)
Podmiotowość
(2)
Public relations
(2)
Rodzina zastępcza
(2)
Samorząd terytorialny
(2)
Uczniowie
(2)
Wykluczenie społeczne
(2)
Banki
(1)
Biblioterapia
(1)
Dyrektor
(1)
Dyskryminacja
(1)
Dziecko niepełnosprawne
(1)
Dziennikarstwo
(1)
Dziewczęta
(1)
Edukacja
(1)
Edukacja europejska
(1)
Etyka społeczna
(1)
Fotografia prasowa
(1)
Gry i zabawy
(1)
Informatyka
(1)
Kara (psychol.)
(1)
Kobieta
(1)
Kształcenie
(1)
Kształcenie integracyjne
(1)
Kształcenie ustawiczne
(1)
Kuratela
(1)
Marginalizacja społeczna
(1)
Marketing polityczny
(1)
Menedżerowie
(1)
Nauczanie
(1)
Nauczanie początkowe
(1)
Nauczanie zintegrowane
(1)
Nauczyciele nauczania początkowego
(1)
Nauka
(1)
Nauki ekonomiczne
(1)
Niedostosowanie społeczne
(1)
Niepełnosprawni
(1)
Niepowodzenia szkolne
(1)
Nierówności społeczne
(1)
Nirówności społeczne
(1)
Oświata dorosłych
(1)
Pedagogika opiekuńcza
(1)
Pedagogika penitencjarna
(1)
Pedagogika resocjalizacyjna
(1)
Pedagogika społeczna
(1)
Pedagogika zabawy
(1)
Polska
(1)
Polska Akademia Nauk
(1)
Postawy
(1)
Pracownicy socjalni
(1)
Prasa (wydawnictwa)
(1)
Prawo do informacji
(1)
Prognoza społeczna
(1)
Płeć
(1)
Rehabilitacja (med.)
(1)
Reklama
(1)
Rodzina
(1)
Samorząd powiatowy
(1)
Seksizm
(1)
Siła robocza
(1)
Studenci
(1)
Szkolnictwo niepubliczne
(1)
Szkolnictwo średnie
(1)
Teoria
(1)
Unia Europejska
(1)
Wartość
(1)
Wychowanie
(1)
Wychowawstwo
(1)
Wyższa Szkoła Humanistyczno-Ekonomiczna (Łódź)
(1)
Środki masowego przekazu
(1)
Temat: miejsce
Europa
(1)
Polska
(1)
Gatunek
Czasopismo naukowe
(2)
Czasopismo pedagogiczne
(1)
Czasopismo prasoznawcze
(1)
Szkic literacki
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(2)
Media i komunikacja społeczna
(1)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(1)
24 wyniki Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Kształtowanie kultury organizacyjnej szkoły; 2. Standard kwalifikacji zawodowych dyrektora szkoły; 3. Rola i zadania dyrektora we współczesnej placówce oświatowo-wychowawczej; 4. Współczesne cele edukacji a potrzeba integracji kultury technicznej i humanistycznej w procesie kształcenia; 5. Aspiracje edukacyjne młodzieży gimnazjalnej na tle aspiracji całego społeczeństwa; 6. Wychowawcze cele i błędy oceniania szkolnego; 7. Edukacja przez całe Zycie dyrektora polskiej szkoły
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Monografie i Opracowania / pod red. Marian Duczmal ; Wyższa Szkoła Zarządzania i Administracji w Opolu)
Edukacja w perspektywie polityki Unii Europejskiej: Edukacja w Polsce wobec strategii lizbońskiej Unii Europejskiej; Strategiczne kierunki i zadania rozwoju edukacji w Polsce; Kierunki przeobrażeń polskiego szkolnictwa wyższego w perspektywie strategii bolońskiej; Idea edukacji europejskiej; Edukačné trendy v europskóm kontente; Wyzwania edukacji w zmieniającej się rzeczywistości społecznej; Czy Unia Europejska stanowi zagrożenia dla grup narodowościowych i etnicznych?; O doskonaleniu zawodowym nauczycieli w zakresie edukacji międzykulturowej i regionalnej; Kształcenie uczniów o specjalnych potrzebach edukacyjnych w wybranych krajach Unii Europejskiej. Z teorii pedagogicznej - doniesienia z badań: Edukacja dwujęzyczna wobec integracji europejskich systemów szkolnych (na przykładzie szkół podstawowych województwa opolskiego); Nauczyciel w świecie techno ewolucji; Učitel'ská profesionalita v aktualnych trendoch; Nauczyciele przedszkola wobec wyzwań edukacji europejskiej; Pracownicy oświaty a komputeryzacja szkół w dobie reformy systemu edukacji w Polsce; Wychowawcza rola rekreacji fizycznej w domach dziecka (refleksje z badań); Program edukacyjny "Pedagogika Pamięci" a pamięć historyczna w dobie integracji europejskiej; Koncepcje - rola i miejsce polskiej publicznej szkoły podstawowej w przestrzeni szkolnictwa europejskiego.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Pierwszy etap reformowania systemu edukacji w Polsce, 2. Wyzwania edukacji zintegrowanej w reformowanej szkole, 3. Reforma edukacji wczesnoszkolnej w kontekście integracji, 4. O niektórych pułapkach zintegrowanego kształcenia, czyli o niebezpieczeństwach ignorowania ważniejszych prawidłowości regulujących proces wychowania i nauczania dzieci, 5. Czytanie jako zaniedbany obszar edukacji wczesnoszkolnej w kontekście kształcenia zintegrowanego, 6. Cienie i blaski reformy edukacji wczesnoszkolnej, 7. Dylematy integralnego kształcenia w klasach początkowych, 7. Refleksje dotyczące istoty zintegrowanej edukacji wczesnoszkolnej, 8. Modernizacja procesu kształcenia nauczycieli reformowanej szkoły podstawowej, 9. Istota społecznej integracji dzieci niepełnosprawnych (szkic teoretyczny), 10. Integracja treściowa i kompetencyjna w edukacji wczesnoszkolnej, 11. Trudności nauczycieli z poznaniem kształcenia zintegrowanego, 12. Integracja w edukacji wczesnoszkolnej - typy możliwe?, 13. Kształcenie zintegrowane w dokumentach reformy edukacji
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Część I: Nierówności w edukacji: 1. Edukacja i konstruowanie społecznych nierówności, 2. Pozytywne i negatywne aspekty selekcji i segregacji uczniów w szkołach, 3. Selekcja i segmentacja społeczna jako immanentna funkcja systemu edukacji, 4. "Wkład" ukrytego programu szkoły w utrwalanie poczucia nierówności społecznych, 5. Rodziny dysfunkcyjne a szanse edukacyjne dzieci i młodzieży. Część II: Nierówność płci: 6. Nierówność płci we współczesnym dyskursie emancypacyjnym, 7. Prawne i instytucjonalne formy przeciwdziałania dyskryminacji kobiet w Polsce (2001-2005), 8. Stereotypizacja ze względu na płeć a szanse u kobiet i mężczyzn na rynku pracy, 9. Możliwości godzenia życia rodzinnego i zawodowego przez kobiety przebywające na urlopach wychowawczych, 10. Szowinizm płci na stanowiskach kierowniczych. Propagowanie kobiecego stylu zarządzania, 11. Empiryczna weryfikacja stereotypowego wizerunku kobiet i mężczyzn pełniących role menedżerskie, 12. Medykalizacja ciała i zdrowia kobiet jako odmiana nierówności, 13. Feministyczne inspiracje dla rozwoju pedagogiki społecznej. Część III; Marginalizacja i wykluczenie: 14. Prawo do informacji a dostęp do mediów,15. nierówności cyfrowe - nowy wymiar zróżnicowania społecznego,16. Elitarny charakter Internetu. Bariery i wykluczenia, 17. Ubóstwo a procesy marginalizacji społecznej, 18. Nierówności społeczne jako istotne źródło problemów społecznych, 19. Rola instytucji oświatowych w procesie wdrażania kultury prawomocnej i marginalizacji. Część IV. : Doświadczenie nierówności: 20. Sfera prywatna jako obszar nierówności. Komunikacyjne praktyki wykluczania., 21. Poradnictwo wobec przerwanej ciągłości narracji biograficznej, 22. Potrzeby środowisk wiejskich w zakresie wyrównywania szans edukacyjnych, Częśc V: Podstawy wobec nierówności: 23. O postawach Polaków wobec (nie)równości, 24. Czy bogaci są mniej uczciwi od biednych? Treść mitów legitymizujących status quo, 25. Alienacja polityczna i poczucie zagrożenia a dynamika akceptacji rządów silnej ręki w okresie transformacji systemowej, 26. Akceptacja nierówności społecznych jako predykator wrogiego seksizmu. Rola kontekstu., 27. Psychologiczne uwarunkowania przekonań socjopolitycznych, 28. Równość ludzi jako wartość na dziś? Systemy wartości studentów ekonomii, 29. Prawdy i mity na temat nierówności społecznych. Część VI: Filozoficzne i makrospołeczne aspekty nierówności: 30. O konstytuowaniu sie obywatelstwa. Przyczynek do kwestii nierówności w sferze politycznej, 31. Niespójności, racjonalizacje, hipokryzja. egalitaryści a filozofie równości i nierówności.32. Demokratyzacja czy egalitarny nieład? Juliena Freunda interpretacja zasady równości, 33. Teoria mitu dziejotwórczego - rozwiązanie powszechnej patologii.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Part 1 Woman and Her education in Poland in the years 1918-1989: Introducation on the Polish Part of the Book; Chapter 1 Ups and downs in the education of polish women in the interwar period (1918-1939): The evolution of the Role Model of a Polish woman in the 19th and 20th Centuries; The Ideal of a Polish Woman in the Interwar Period; The School System for Girls in Interwar Poland (1918-1939); The Contribution of Women's Organisations to Creating of the Ideal of a Polish Woman; Chapter 2 A polish woman during world war II and german and soviet occupation: Women Enter New Roles; War and Its Atrocities and The Psyche of Women; The Vision of a Polish Woman in the Programmes of Main Political Parties of the Polish Underground; Chapter 3 Education of women in Poland after world war II (1945-1989): Political Changes and the Creation of a New Ideal of a Woman; Secondary and Vocational Schools for Girls in Poland in 1945-1989; Transformation of the Ideal of a Polish Woman in the Polish People's Republic and Its Characteristuc Stages (as Presented by the State-Controlle Mass Media). Part 2 The process of gender construction in sex-segreated and coeducational grammar schools. The case of Swaden 1927-1960: Introduction to the Swedish part of the book. 1. education, social justice and social officiency. A historical background; Grammar school teachers and the primacy of talent; The construction of gender in sex-segregated and coeducational schools; The meaning of gender instudents' societies; Gender and space in grammar schools.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 378 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Cz. I Nauczyciel: 1. Nauczyciel w czasach II Rzeczypospolitej: Edukacja nauczycieli szkół powszechnych, Edukacja nauczycieli szkół średnich, Pozycja społeczno-zawodowa nauczycieli, 2. Nauczyciele edukacji wczesnoszkolnej w Polsce (1945-2000), 3. Doskonalenie nauczycieli w Polsce (1945-2000). Cz. II Opiekun-Wychowawca; 1. O tradycyjnym i nowym pojmowaniu roli opiekuna - wychowawcy w Polsce (od przełomu XII/XIII do końca XX wieku), 2. Oczekiwania wobec opiekunów - wychowawców dzieci osieroconych a ich kształcenie, dokształcanie i doskonalenie w Polsce (1945-2000). Cz. III Pracownik socjalny; 1. Pracownicy socjalni w służbie pomocy społecznej
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Wstęp, Dyrektor i nauczyciele w szkole jako organizacji uczącej się, Nauczyciele "uwikłani" współczesnością, Doświadczenia z pedagogicznych badań historycznych i porównawczych w kształceniu i doskonaleniu zawodowym nauczycieli, Ryzyko osobowościowo-zawodowych deformacji współczesnych nauczycieli, Nauczyciel wobec kryzysu wartości społecznych i wychowawczych, Socjologiczne podejście do edukacji,w szczególności do roli ucznia i nauczyciela, Tischnerowski etos nauczyciela, Spory o kształt współczesnej edukacji, Kierowanie zmianą w drodze do jakości pracy szkoły, Nauczyciel jako twórca nowego ładu edukacyjnego, Neurodydaktyka-perspektywą na sukces w uczeniu (się), W poszukiwaniu wyznaczników edukacyjnej aktywności nauczyciela.Samokształcenie, Nauczyciel i uczeń w dobie przemian społecznych-wzajemne oczekiwania, Nauczyciel jako lider w obliczu zmian oświatowych, Emancypacyjna i instrumentalna świadomośćwspółczesnych nauczycieli, Piętno w szkole.Rozważania o (z)ranionej tożsamości ucznia, Warsztat pracy nauczyciela wychowawcy, Nauczyciel jako dydaktyk wychowawca w percepcji uczniów szkoły podstawowej, Nauczyciel a niepowodzenia szkolne-jak odnieść edukacyjny sukces?, Funkcje dyrektora szkoły w świetle reformy oświaty, osobowość pedagoga-rzemieślnik czy idealista?, Medialny wizerunek nauczyciela i ucznia w kontekście skandali szkolnych jako źródło fundamentalnych pytań pedagogicznych, Postawy nauczycieli wobec współczesnych badań pedeutologicznych a ich wiarygodność, Systemyu rozproszone-analiza możliwości zastosowania w procesie dydaktycznym, Wizerunek nauczyciela muzyki-dawniej i dziś, Program Socrates-ku edukacyjnej Europie, Kształtowanie tożsamości europejskiej w szkole, Aksjologiczne aspekty portretu nauczyciela, Wyzwania moralne dla nauczycieli w zmieniającej się rzeczywistości, Kontrowersje wokół egazminów testowych, Opiekuńczafunkcja szkoły-sfera zapomniana czy zaniedbana?, Współpraca nauczyciela z rodzicami.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Konteksty teoretyczne. Polska pedagogika drugiej połowy XX wieku w walce o swoją tożsamość; Historia oświaty i jej miejsce w naukach pedagogicznych; Andragogika i jej usytuowanie w rodzinie nauk pedagogicznych; Wybrane elementy koncepcji rozwoju moralnego człowieka; O konieczności wyjścia pedagogiki poza współczesną humanistykę. 2. Rewalidacja. Humanistyczne paradygmaty wobec problemów pedagogiki specjalnej; Niezależność i samodzielność niepełnosprawnych warunkiem pełnej rehabilitacji; Znaczenie nauczania integracyjnego dla rozwoju dziecka i efektywności edukacji; Użytkownicy biblioterapii - psychologiczna charakterystyka typów i metod leczenia. 3. Resocjalizacja. Współczesne brzmienie resocjalizacji; W sprawie tożsamości pedagogiki penitencjarnej; Problem równego traktowania kobiet-więźniów w świetle teorii i praktyki penitencjarnej w Stanach Zjednoczonych i Polsce; Postawa nieletnich wobec resocjalizacji i jej wybrane korelaty; Aprobata i dezaprobata społeczna jako czynnik modyfikujący prezentowany obraz siebie przez młodzież niedostosowaną społecznie; Badanie koncentracji uwagi w diagnozie uczniów niedostosowanych społecznie; Działania nauczycieli stymulujące zachowania dewiacyjne uczniów; Zjawisko mobbingu na terenie szkół niemieckich. 4. Pedagogika społeczna i opiekuńcza. Pedagogika społeczna we współczesnej humanistyce polskiej; Humanizm współczesnej pedagogiki opiekuńczej; Formy pracy z rodzinami zastępczymi w Ośrodku Adopcyjno-Opiekuńczym; System integrowanej pomocy wolontariackiej dzieciom i młodzieży w rodzinach dysfunkcyjnych. 5. Pedagogika szkolna. Kategorie humanistyczne w wirówce szkół niepublicznych; Pedagogika Gestalt jako nurt pedagogiki humanistycznej; Nowa rola pedagoga szkolnego w kontekście grupy wsparcia dla kobiet samotnie wychowujących dzieci i dotkniętych bezrobociem; Komputer zamiast "marchewki" w pracy pedagoga szkolnego; Pedagog we współczesnym świecie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Czasopismo
W koszyku
(Zeszyty Naukowe Wyższej Szkoły Humanitas. Pedagogika , ISSN 1896-4591 ; Zeszyt 3/2008)
Rocznik
1. Dociekania i refleksje wokół kategorii i pojęć: Normatywny i interpretacyjny paradygmat w badaniach pedagogicznych; Jakościowe kształcenie zawodowe studentów szkół wyższych (zarys problemu); Poszukiwanie nowej jakości w kontaktach nauczyciel-uczeń; Autorytet nauczyciela we współczesnej szkole; Wychowanie dzieci jako czynnik modyfikujący przebieg kryzysu połowy życia; Sposoby diagnozowania gotowości społeczno-emocjonalnej dziecka sześcioletniego; Wspieranie dziecka w osiąganiu dojrzałości szkolnej; 2. Edukacja wobec zagrożeń i wyzwań współczesnego świata: Między manipulacją poprzez media a wychowaniem do mediów w świetle analizy dążeń autokreacyjnych współczesnego człowieka; Kompetencje służb społecznych a wyzwania współczesności; Model rodziny zastępczej- wyzwania współczesnej cywilizacji; Sądowy kurator dla dorosłych w systemie środków przeciwdziałania patologii społecznej; Zrozumieć drugiego człowieka- drogowskazy w pracy kuratora sądowego dla dorosłych; Wykluczenie jako problem życia społecznego; Poznanie siebie i innego w dynamice dialogu; Rozumienie Innego
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Podmiotowość w edukacji: wieloaspektowość ujęć: Humanizm w pedagogice- pole podmiotowych relacji człowieka; Podmiotowość wyrazem regulacji stosunków człowieka z otoczeniem (kontekstualność problemów); Podmiotowość a obrona cywilna; Krenologiczne aspekty podmiotowości i relacji międzyludzkich; Podmiot poznający w badaniach pedagogicznych; Podmiotowość w procesach edukacji technicznej; Aspekty podmiotowości w szkolnej edukacji językowej i kulturalnej; 2. Szanse i bariery urzeczywistniania podmiotowości w praktyce edukacyjnej: Podmiotowość dziecka w przedszkolu na przykładzie Przedszkola Samorządowego nr 48 w Białymstoku; Aktywność dziecka w przedszkolu a organizacja przestrzeni edukacyjnej; Uwarunkowania rozwoju podmiotowości uczniów klas młodszych; Podmiotowość studenta w europejskiej przestrzeni edukacyjnej; Dobrze, że jesteś: droga ku podmiotowym relacjom; Opór i bariery w dialogu podmiotów edukacji; Podmiotowość pracownika we współczesnym zakładzie pracy; 3. Podmiotowość w edukacji osób o specyficznych potrzebach: O rozwój godności osoby dziecka niepełnosprawnego; O podmiotowość rodziny dziecka niepełnosprawnego, przewlekle chorego; Patologiczne doświadczenia temporalne jako czynnik ograniczający podmiotowość; Doświadczanie bariery przez dzieci we współczesnej rzeczywistości w kontekście ich podmiotowego rozwoju; Jakość relacji między podmiotami edukacji a poziom dysfunkcjonalności uczniów; Kreowanie tożsamości nieletnich na drodze twórczej resocjalizacji
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Podmiotowość w wielorakim oglądzie: Wielopodmiotowość w edukacji; Idea podmiotu i podmiotowości w edukacji z perspektywy aksjologicznej; Charakter społeczny pedagoga-wychowawcy jako czynnik rozwoju edukacji; podmiotowość w rozważaniach pedagogicznych- kategoria znana, ale czy poznana?; Rozwijanie podmiotowości dziecka w rodzinie; Wartość podmiotowości, wartości w podmiotowości; Analiza roli rodziców w wychowaniu ku wartościom w procesie rozwoju osobowości; Rola tożsamości podmiotu w kształtowaniu odpowiedzialności moralnej; Podmiotowość w teorii chaosu; Podmiotowość w społeczeństwie ryzyka- koniec historii czy nowa konceptualizacja; Transgresyjny rozwój podmiotowości w cywilizacji wiedzy; Podmiotowość w kształtowaniu świadomości eklezjalnej. Międzynarodowe Spotkania Młodych w Taize; Wielopłaszczyznowość ujmowania podmiotowości: podmiotowość jako kategoria pedagogiczna, filozoficzna, psychologiczna i socjologiczna; 2. Podmiotowość w intencjach pedagogicznych: Podmiot i podmiotowość jako kategorie pedagogiczne; Idea podmiotowości we współczesnej szkole; Rozważania o modelu podmiotowości uczniów we współczesnej edukacji; Podmiotowość nauczyciela i ucznia jako szansa i wyraz urzeczywistniania wartości poznawczych; Podmiotowość nauczyciela, ucznia i studenta w środowisku sieciowym; Technologie edukacyjne a podmiotowość ucznia; Podmiotowość jako idea, cel i wartość kształcenia w doskonaleniu zawodowym nauczycieli; Etyczny wymiar działalności zawodowej nauczyciela jako podmiotu; Natura jaźni w procesie edukacji- perspektywa socjologiczna; 3. Realia urzeczywistniania podmiotowości: Podmiotowość ucznia w kontekście rozumienia jej przez nauczycieli; Różnorodność kontekstów podmiotowości w percepcji nauczycieli; Podmiotowość nauczyciela w kontekście realizacji zadań zawodowych; Percepcja podmiotowości własnej studentów zaocznych; Tożsamość aksjologiczna nauczycieli akademickich i studentów; Podmiotowość w aspekcie relacji nauczyciel akademicki- student
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Cz.I Rekonstrukcja systemu edukacyjnego w Polsce: O reformie oświaty: co wyrównywać, co różnicować, czego najbardziej potrzeba. Głos w dyskusji; Ustawiczność reformowania edukacji; Zagrożenia i szanse systemów edukacji; Efektywność reform oświatowych w okresie przełomu formacyjnego; O szkołę naukową, humanistyczną, otwartą na świat przyrody i społęczeństwo; Priorytety modernizacji systemów edukacyjnych w Europie; Cz.II Wybrane dziedziny zmian edukacyjnych: Teoretyczne i realistyczne podstawy zarządzania oświatą. Zarys problemu; Co dalej, polska edukacjo? Kim powinien być nauczyciel przyszłości? Wyznaczanie nowych priorytetów; Perspektywy postępu w diagnostyce edukacyjnej i egzaminowaniu; Modernizacja procesu kształcenia w obszarze wykorzystania wiedzy w praktyce; Nowa jakość kształcenia i wychowania po reformie systemu oświatowego; Cz.III Reforma kształcenia nauczycieli i uczniów: O blaskach i cieniach zawodu nauczyciela przedszkola. Także o tym, co zniszczyły decyzje polityczne lat dziewięćdziesiątych z dorobku 170 lat wychowania przedszkolnego w Polsce; Wybrane problemy przygotowania i startu zawodowego nauczyciela przedszkola; Reforma edukacji nauczycieli; Wielopoziomowe kształtowanie pojęć matematycznych w ujęciu metody czynnościowej; Czynniki warunkujące role muzyki w edukacji szkolnej; Uczeń zdolny w świetle polskiej reformy edukacji.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (4 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Kapitał relacji, wartość public relations; Symbole i wyróżniki w procesie kreowania wizerunku kraju; Wykorzystanie działań public relations przed uruchomieniem projektu; Kształtowanie i ocena wizerunku jednostki samorządu terytorialnego; Propaganda czy public relations? Dwa wybrane przypadki z USA i Polski; Komunikowanie polityczne w kampanii wyborczej - kierunki zmian w polskiej rzeczywistości politycznej; Metody działań PR w jednostkach samorządu terytorialnego; Skuteczność i efektywność PR; Marketing międzywyborczy w praktyce. Sto dni rządu Kazimierza Marcinkiewicza; Wizerunek mafii w literaturze Mario Puzo; Społeczna odpowiedzialność uczelni publicznej a public relations (na przykładzie Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Łódzkiego); Public relations w zarządzaniu sytuacją kryzysową w banku; Samorządowe public relations w Polsce - doniesienie z badań; Uwarunkowania i instrumenty kształtowania wizerunku firmy w Internecie; Public relations rejonu Kaszub; Lobbying organizacji trzeciego sektora; Etyczne aspekty PR w Polsce w świetle wyników badań empirycznych; Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstwa jako narzędzie komunikacji marketingowej; Public relations - gdzie jesteśmy i gdzie idziemy? Mity i fakty; Wykorzystanie telemarketingu w ubezpieczeniach; Zmiana wizerunku służby zdrowia w Polsce - konieczność i potrzeba społeczna; Niedyskretny urok grupy. Grupy studenckie a kształtowanie wizerunku uczelni na przykładzie Wyższej Szkoły Zarządzania i Bankowości w Krakowie; Duży sukces małej Ani, czyli reklamowa kampania wizerunkowi na usługach PR; Marketingowe PR w zintegrowanej komunikacji; Marketingowa koncepcja kształtowania wizerunku przedsiębiorstwa; Wykorzystanie macierzy celów wizerunkowych w analizie i ocenie sytuacji wyjściowej firmy; Zjawiska społeczno-psychologiczne, wykorzystywane przez public relations w procesie pozyskiwania akceptacji konsumenta dla produktu odzieżowego
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 659 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Cz.I Kontekst pytania o szkołę wyższą: Konsumeryzmu ofiary towarzyszące; Ekonomia i etyka: przemieszczenia dyskursu edukacyjnego; Pocztówka z Nowego Jorku. Adres: Stany Zjednoczone Rodzinnej Europy. Cz.II Pytanie o tożsamośś szkoły wyższej: Kształcenie dla zysku, kształcenie dla wolności; o akademickich "okrętach flagowych" i trójkątach Clarka; Uniwersytet i komercjalizacja. Rekonstrukcja debaty; Uniwersytet jako balast dla ideologii rynkowej. Cz.III Niektóre konsekwencje pytania o szkolnictwo wyższe: diagnozy - krytyki - propozycje: Zróżnicowanie i umasowienie systemów edukacji wyższej; Wskaźniki Dojrzałości Kadrowej Uczelni (WDK). Projekt rozwiązania problemu wieloetatowości i fikcyjnego istnienia szkół wyższych; Współdziałania uczelni i instytutów naukowych; O fenomenie i problemach popularności pedagogiki jako upragnionego kierunku studiów; Fantazja i zaduma - odkrywanie siebie i autokreacja w systemie studiów pedagogicznych; Ascetyzm wyuczony - wersja akademicka; Podwójny dyplom w kontekście kosmopolityzmu.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 378 (1 egz.)
Brak okładki
Czasopismo
W koszyku
(Rocznik Prasoznawczy , ISSN 1897-5496 ; Rok 3/2009)
Rocznik, 2007-
System medialny Azerbejdżanu, Armenii i Gruzji. Historia i współczesność; Reklama telewizyjna w Rosji w aspekcie historyczno-teoretycznym; Od medialnego koncernu do partii politycznej; Częstochowskie mutacje "Trybuny Śląskiej" i "Dziennika Zachodniego"; System komunikacji wizualnej jako narzędzie public relations szkoły wyższej; Uwagi o analizie zawartości mediów. Prasa i dziennikarstwo internetowe. Wybrane praktyczne problemy na tle prawa prasowego; Etyka w dziennikarstwie - teoria a praktyka; Młodzi reklamożercy, czyli o percepcji reklamy przez studentów; Fotografia prasowa. Wybrane aspekty praktyczne; Raport o stanie komunikacji społecznej w Polsce. Sierpień 1980-13 grudnia 1981, Universitas Kraków 2001, s. 372.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316.77 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316.77 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Prace Naukowe Uniwersytetu Śląskiego ; Nr 2541)
Obrona życia człowieka zadaniem i wyzwaniem dla nauczycieli i wychowawców; Geniusz kobiety - kilka słów o feminizmie Jana Pawła II; Zagrożenie realizacji funkcji rodziny; Funkcje rodziny w opinii dziecka; Odkładanie jako wynik niewłaściwych stosunków rodzinnych i zagrożenie rozwojowe; Patologia życia rodzinnego i jej wpływ na wychowanie artystyczne dziecka; Patologia w rodzinie a twórczość plastyczna dziecka; Film i jego uzupełniająca (w odniesieniu do rodziny) funkcja wychowawcza w procesie kształtowania standardów osobowych młodzieży; Rodzina - wartość ocalona. Doświadczenia rodzeństwa Czapskich a współczesne zdania edukacji kulturalnej; Macocha, ojczym - stereotypy baśniowe i społeczne a wizerunek współczesny; Literacka kreacja modelu rodziny z twórczości Małgorzaty Musierowicz; Ideały wyniesione z domu rodzinnego w świetle życiorysów nauczycieli ziemi pszczyńskiej; Rodzina w globalnym świcie; Przestrzenie interpersonalne pomiędzy rodziną a szkołą; W poszukiwaniu modelu pedagogicznego wspierania rodziny przez szkołę; Zmiany w świadczeniach rodzinnych i obowiązek alimentacyjny w Polsce; Rodzice jako sojusznicy szkoły, czyli jak uspołeczniać szkołę?; Obraz rzeczywistości w socjolekcie nastolatków - w orbicie wpływu dorosłych; Rodzina pierwszą szkołą wychowania technicznego?; Zmiany w klasach I-III w opinii rodziców uczniów etapu kształcenia propedeutycznego; Prawo do nauki i obowiązek szkolny w kontekście powinności państwa i rodziców; Nauczyciel wychowawca jako "drugi" rodzic
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Współczesne problemy socjologii polityki / Bałtycka Wyższa Szkoła Humanistyczna w Koszalinie ; 3)
1. Przemiany samorządu terytorialnego w świetle badań, 2. Władze powiatowe po reformach 1998-1999, 3. Efekty reformy edukacji w gminie Kobylnica
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 352/354 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 352/354 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Spory o Polską Akademię NAuk, 2. Czy kryzys europejskich akademii nauk?, 3. Akademie nauk i placówki badawcze, 4. Królewska Niderlandzka Akademia Nauk, 5. Niderlandzki Instytut Badań Zaawansowanych w Wassenaar, 6. Austriacka Akademia Nauk, 7. Consiglio Nationale delle Ricerche, 8. Sieć placówek badawczych w Europie (pozauczelniane ośrodki badawcze), 9. Uwagi o finansowaniu nauki 1991-1994 ze szczególnym uwzględnienim Polskiej Akademii Nauk, 10. Struktura wieku kadry naukowej w Polsce w latach 119-1997, 11. Współpraca: szkoły wyższe - Polska Akademian Nauk. Problemy kadry naukowej, 12. Uwagi na temat kształtu i struktury Polskiej Akademii Nauk, 13. Nauka w Polsce 2002/2003. stan i kierunki reformy
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 378 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Multimedialna Biblioteka Pedagogiczna)
1. Skutki powszechnego nasycenia edukacji komputerami, 2. Zagrożenia wynikające z powszechnego wprowadzenia technologii informacyjnej do życia człowieka, 3. Podstawy teoretyczne edukacji wykorzystującej nowoczesne technologie, 4. Kształcenie na odległość nauczycieli szkół podstawowych i gimnazjów w zakresie technologii informacyjnej - zarys problemów, 5. Badania w zakresie wykorzystania pracowni internetowej w edukacji
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej