Source
Książki
(39)
Form of Work
Książki
(39)
Status
only on-site
(36)
available
(17)
Branch
Wypożyczalnia
(17)
Czytelnia
(36)
Author
Najlepszy Eugeniusz
(4)
Bolesta-Kukułka Krystyna
(2)
Oczkowska Renata
(2)
Przytuła Sylwia
(2)
Yip George S
(2)
Zorska Anna
(2)
Andrews Tim G
(1)
Bartosik-Purgat Małgorzata
(1)
Cygler Joanna
(1)
Drogosz Paweł
(1)
Duliniec Elżbieta (1948- )
(1)
Dziemianowicz Wojciech
(1)
Gardawski Juliusz
(1)
Gorczyńska Alina
(1)
Grzegorczyk Wojciech
(1)
Jarczewska-Romaniuk Aleksandra
(1)
Jałowiecki Bohdan
(1)
Karaszewski Włodzimierz
(1)
Kuzel Marcin
(1)
Lipiński Jan
(1)
Masłowski Andrzej
(1)
Mead Richard
(1)
Pakulska Teresa
(1)
Piórko Katarzyna
(1)
Poniatowska-Jaksch Małgorzata
(1)
Potrzeszcz Radosław
(1)
Rozkwitalska Małgorzata
(1)
Różański Jerzy
(1)
Sadowski Zdzisław
(1)
Sagan Mariusz
(1)
Sojak Sławomir
(1)
Staszczak Dariusz Eligiusz
(1)
Stoga Krystyna
(1)
Szanciło Tomasz
(1)
Sławińskim Andrzej
(1)
Tubielewicz Andrzej
(1)
Wachowiak Piotr
(1)
Witek-Hajduk Marzanna Katarzyna
(1)
Łuczak Maciej
(1)
Year
2010 - 2019
(5)
2000 - 2009
(31)
1990 - 1999
(3)
Country
Poland
(39)
Language
Polish
(39)
Subject
Przedsiębiorstwo wielonarodowe
(39)
Przedsiębiorczość międzynarodowa
(12)
Inwestycje zagraniczne
(9)
Przedsiębiorstwo
(7)
Gospodarka
(5)
Marketing międzynarodowy
(4)
Polska
(4)
Zarządzanie
(4)
Globalizacja
(3)
Kadry
(3)
Marketing strategiczny
(3)
Decyzje
(2)
Finanse międzynarodowe
(2)
Handel międzynarodowy
(2)
Kultura organizacyjna
(2)
Marketing
(2)
Monopole
(2)
Pluralizm społeczny
(2)
Prawo gospodarcze
(2)
Przedsiębiorstwa małe i średnie
(2)
Rynek walutowy
(2)
Unia Europejska
(2)
Współpraca gospodarcza
(2)
Zarządzanie strategiczne
(2)
Ceny
(1)
Europa Środkowo-Wschodnia
(1)
Europejskie rady zakładowe
(1)
Gospodarka rynkowa
(1)
Handel
(1)
Internacjonalizm
(1)
Jednolity rynek Unii Europejskiej
(1)
Koncesja
(1)
Konkurencja międzynarodowa
(1)
Logistyka gospodarcza międzynarodowa
(1)
Marketing polityczny
(1)
Menedżerowie
(1)
Metropolie (urban.)
(1)
Miasta
(1)
Migracje
(1)
Międzynarodowe stosunki gospodarcze
(1)
Naród
(1)
Organizacja
(1)
Otoczenie firmy
(1)
Pieniądz
(1)
Planowanie strategiczne
(1)
Polityka międzynarodowa
(1)
Pracownicy wysoko kwalifikowani
(1)
Przedsiębiorczość
(1)
Rozliczenia międzynarodowe
(1)
Rynek
(1)
Rynek finansowy
(1)
Siła robocza
(1)
Transfer pricing
(1)
Transfer technologii
(1)
Usługi
(1)
Wzrost gospodarczy
(1)
Zatrudnienie za granicą
(1)
Łańcuch dostaw
(1)
Subject: time
2001-0
(1)
Genre/Form
Podręcznik
(1)
Domain
Gospodarka, ekonomia, finanse
(1)
Zarządzanie i marketing
(1)
39 results Filter
Book
In basket
Alianse strategiczne / Joanna Cygler. - Warszawa : Difin, 2002. - 206 s. : tab., wykr. ; 24 cm.
ISBN: 83-7251-223-X
Internacjonalizacja przedsiębiorstw jako przesłanka aliansów strategicznych; Uwarunkowania i motywy zawierania aliansów strategicznych; Zarządzanie aliansami strategicznymi; Alianse wielostronne - powiązania sieciowe.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 83-7285-170-0
R.I Bezpośrednie inwestycje zagraniczne-wybrane zagadnienia teoretyczne, R.II Bezpośrednie inwestycje za graniczne w gospodarce światowej na przełomie XX i XXI wieku, R.III Bezpośrednie inwestycje zagraniczne w Polsce 1990-2002, R.IV Przedsiębiorstwa z udziałem kapitału zagranicznego w Polsce, R.V Znaczenie bezpośrednich inwestycji zagranicznych dla rozwoju gospodarki Polski-wybrane zagadnienia
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 338 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
(Monografie i Opracowania / Szkoła Główna Handlowa w Warszawie ; 519)
Cz.I.Bezpośrednie inwestycje zagraniczne w Europie Środkowej i Wschodniej: 1.Zróżnicowanie społeczno-gospodarcze państw Europy Środkowej i Wschodniej, 2.Napływ kapitału zagranicznego do państw Europy środkowej i Wschodniej, 3.Efektywność gospodarcza podmiotów z udziałem kapitału zagranicznego w przemyśle przetwórczym - wybrane aspekty, 4.Wielkość i efektywność siły roboczej w firmach zagranicznych a restrukturyzacja działalności produkcyjnej. Cz.II Przestrzenna koncentracja kapitału zagranicznego w Polsce : 1.Regionalna koncentracja inwestycji zagranicznych w Polsce, 2.Rola kapitału zagranicznego w gospodarce regionów, 3.Preferencje lokalizacyjne największych inwestorów zagranicznych a rodzaj prowadzonej działalnośći gospodarczej, 8.Inwestycje zagraniczne w regionach o największym zaangażowaniu kapitału, 9.Wpływ koncentracji kapitału zagranicznego na otoczenie - studium przypadku
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 339 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
ISBN: 83-7417-121-9
Część I: Biznes międzynarodowy - formy i metody działania w zróżnicowanych warunkach konkurencji międzynarodowej. Międzynarodowa konkurencyjność gospodarki Polski i jej pomiar przy zastosowaniu analizy czynnikowej; Dylematy polityk i konkurencji Unii Europejskiej; Konkurencyjność, atrakcyjność i ryzyko inwestycyjne Polski na tle innych krajów Europy Środkowowschodniej; Rozwój sektora małych i średnich przedsiębiorstw w Polsce w latach 1919-2002 i jego wkład w handel zagraniczny; Determinanty rozwoju regionalnego i globalnego. Przypadek energii; Analiza rynku wyrobów mleczarskich w Polsce w obliczu przystąpienia do Unii Europejskiej; Międzynarodowa wymiana handlowa produktami technologii informatycznych - specyfikacja i implikacje; Technologiczne aspekty funkcjonowania łańcuchów dostaw - ujęcie międzynarodowe; Logistyka międzynarodowa w biznesie międzynarodowym; Uwarunkowania rozwoju transportu w krajach alpejskich; Żegluga morska bliskiego zasięgu. Część II: Zróżnicowanie współczesnej polityki gospodarczej i zagranicznej z perspektywy rozwoju globalizacji. Globalizacja a handel międzynarodowy - uwagi ogólne; Globalizacja - szansa czy zagrożenia dla przedsiębiorstw i gospodarstw domowych - wyniki badań ekspertów; Globalizacja a polityka przemysłowa; Perspektywy delokalizacji działalności produkcyjnej poza Europę w opinii europejskich ekspertów; Wpływ procesów integracji i globalizacji rynków finansowych na usługi bankowości inwestycyjnej; Wpływ japońskiego kryzysu gospodarczego na reformy strukturalne w Japonii; Polityka wspierania wymiany gospodarczej krajów ASEAN. Część III: Procesy internacjonalizacji - korporacje międzynarodowe - strategie przedsiębiorstw - konkurencyjność międzynarodowa. Korporacje transnarodowe jako podmioty współczesnej gospodarki światowej; Struktury przedsiębiorstw międzynarodowych w świetle nowego instytucjonalizmu w teorii organizacji; Zarządzanie wiedzą w korporacjach transnarodowych; Przeciwdziałanie kryzysom - wnioski dla przedsiębiorców międzynarodowych; Teoretyczny model funkcjonowania konsorcjum eksportowego; Sieci biznesowe jako forma integracji w celu optymalizacji warunków działania na rynku globalnym - ujęcie teoretyczne; Typologia oraz kierunki przepływu wiedzy wewnątrz powiązania sieciowego działającego na rynku zagranicznym; Możliwości czołowej rywalizacji polskich przedsiębiorstw z korporacjami międzynarodowymi; Wpływ konkurencji na strategie przedsiębiorstw na rynkach międzynarodowych; Determinanty strategii internacjonalizacji przedsiębiorstwa na etapie wyboru rynku zagranicznej ekspansji; Inwestycje jako forma wejścia przedsiębiorstw na rynek Federacji Rosyjskiej; Rozwój rynku fuzji i przejęć w Europie Środkowowschodniej - determinanty szóstej fali fuzji i przejęć; Cele i strategie działania polskich przedsiębiorców w perspektywie roku 2008 - wyniki badań; Kształtowanie polityki cenowej na rynkach międzynarodowych; Zagadnienia kadrowe w kontekście internacjonalizacji rynków pracy; Wpływ pomocy publicznej na konkurencyjność przedsiębiorstw; Dominujące postawy strategiczne firm polskich wobec ekspansji inwestorów zagranicznych; Wpływa nowoczesnych technologii na działalność firm fonograficznych; Internacjonalizacja polskiej branży meblarskiej. Część IV: Międzynarodowe rynki finansowe. Rozwój globalnych rynków finansowych na przełomie wieków; Ryzyko kraju i instrumenty jego ograniczania; Ocena skuteczności tzw. pośrednich reżimów kursowych; Problematyka uwarunkowania pomocy kredytowej MFW oraz efektywności programów dostosowywania tej organizacji; Wpływ globalizacji rynków finansowych na politykę pozyskiwania kapitału przez przedsiębiorstwa; Ocena stabilności deficytu na rachunku obrotów bieżących - podejście bezpośrednie i pośrednie; Liberalizacja przepływów kapitału w krajach Unii Europejskiej na tle ewolucji światowego systemu walutowego; Sektor finansowy w nowych krajach Unii Europejskiej i jego znaczenie w finansowej intermediacji i transmisji impulsów polityki pieniężnej; Integracja rynku papierów wartościowych w Unii Europejskiej; Kontrowersje wokół polityki fiskalnej w strefie euro; Perspektywy integracji walutowej Polski w ramach Europejskiego Systemu Walutowego; Rozwój detalicznego rynku usług bankowych po akcesji Polski do Unii Europejskiej na przykładzie małych i średnich przedsiębiorstw; Rozwój światowego rynku kwitów depozytowych w latach 1993-2004.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 339 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
Ceny transferowe : Teoria i praktyka / Sławomir Sojak. - Warszawa : PWN Wydaw. Nauk., 2001. - 215,[1] s. : tab. ; 23 cm.
(Przedsiębiorczość / Fundacja Edukacyjna Przedsiębiorczości ; przewodniczący komitetu red. Jerzy Dietl)
ISBN: 83-01-13516-6
R.1 Ośrodki odpowiedzialności w przedsiębiorstwach. R.2 Modele rachunku kosztów. R.3 Mierniki oceny efektywności działania. R.4 Metody ustalania cen. R.5 Ceny transferowe. Charakterystyka i typologia cen transferowych.R.6 Ceny transferowe na poziomie ceny rynkowej. R.7 Cena transferowa według formuły podział marzy brutto.R.8 Cena transferowa według formuły koszty plus na rzut marży. R.9 Ceny transferowe umowne i podwójne. R.10 Cena transferowa według formuły koszty plus utracone korzyści. R.11 Cena transferowa według formuły koszty krańcowe. R.12 Ceny transferowe dla centrum kosztów. R.13 Generalna reguła kształtowania ceny transferowej. R.14 Organizacja i pomiar efektywności działania w przedsiębiorstwach wielonarodowych. R.15 Ceny transferowe w przedsiębiorstwach wielonarodowych. R.16 Kształtowanie cen transferowych w przedsiębiorstwach wielo narodowych w warunkach inflacji. R.17 Kształtowanie cen transferowych w przedsiębiorstwach wielonarodowych
w zależności od poziomu kursu walut. R.18 Praktyka światowa w zakresie polityki cen transferowych. R.19 Praktyka polska w zakresie polityki cen transferowych.
R.20 Ceny transferowe w podmiotach powiązanych-punkt widzenia Urzędu Skarbowego.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 658.14/.17 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
(Poradnik Prawny)
(Poradnik Prawny)
ISBN: 83-88663-20-8
1. Zakres regulacji ustawy - Prawo działalności gospodarczej. Zakres regulacji ustawowej. Zasady wolności gospodarczej i równych praw dla każdego. Podstawowe pojęcia i definicje ustawy - wyłączenia z ustawy. Wyłączenia ustawowe. Osoba zagraniczna - przedsiębiorcy zagraniczni. Osoby zagraniczne - ich uprawnienia do podejmowania i prowadzenia działalności gospodarczej. Zasada wzajemności i narodowego traktowania. Formy podejmowania działalności gospodarczej w Polsce. 2. Obowiązki przedsiębiorcy. Rejestracja. Inne obowiązki przedsiębiorcy. 3. Zasady udzielania koncesji i zezwoleń na podejmowani e działalności gospodarczej w niektórych rodzajach działalności. Uwagi ogólne. Pojęcie koncesji i zezwolenia. Udzielanie koncesji. Postępowanie koncesyjne. Kontrola wykonywania działalności gospodarczej objętej obowiązkiem uzyskania koncesji. Postępowanie o wydanie zezwolenia. Wykaz rodzajów działalności gospodarczej objętych przymusem uzyskania zezwolenia. 4. Oddziały i przedstawicielstwa przedsiębiorcy zagranicznego. Oddziały. Pojęcie i zasady ogólne. Reprezentacja. Rejestracja. Obowiązki szczególne. Likwidacja oddziału. Przedstawicielstwa. Dopuszczalność tworzenia. Ewidencjonowanie. Szczególne obowiązki(odesłanie). 5. Inne regulacje ustawowe dotyczące podejmowania i pro wadzenia średnich przedsiębiorców. Prawo dewizowe. Rachunkowość. Opodatkowanie. Opodatkowanie obrotu. Opodatkowanie dochodu. Ustawa z dnia19 listopada 1999r. -Prawo działalności gospodarczej. Ustawa z dnia 20 sierpnia 1997r. o Krajowym Rejestrze Sądowym. Ustaw z dnia 20 sierpnia 1997r.- Przepisy wprowadzając e ustawę o Krajowym Rejestrze Sądowym działalności gospodarczej. Wspieranie małych i
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 346 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 346 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
(Monografie Prawnicze)
ISBN: 83-7387-976-5
1. Ewolucja postaw prawnych działalności gospodarczej podmiotów zagranicznych w Polsce, 2. Zasady prowadzenia działalności gospodarczej na obszarze UE, 3. Zasady podejmowania i prowadzenia działalności gospodarczej w Polsce przez podmioty zagraniczne, 4. Oddziały przedsiębiorców zagranicznych, 5. Przedstawicielstwa przedsiębiorców zagranicznych
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 346 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 978-83-7441-463-0
Cz. I Znaczenie państw i korporacji transnarodowych w systemie światowym: 1.Teoretyczna interpretacja znaczenia państw i korporacji transnarodowych w systemie światowym z punktu widzenia ekonomii globalnej, 2.Znaczenie zbiorowej hegemonii mocarstw i korporacji transnarodowych w globalizacji systemu światowego, 3.Znaczenie organizacji międzynarodowych w procesie globalizacji systemu światowego. CZ.II Znaczenie globalizacji marketingu politycznego i ekonomicznego (marketingu mix) jako narzędzia korporacji transnarodowych w walce o hegemoniczną pozycję w systemie światowym: 4.Znaczenie globalizacji strategii marketingu politycznego jako narzędzia wpływu korporacji na politykę państw, 5.Globalizacja produktu i marki, 6.Globalizacja ceny, 7.Globalizacja strategii promocji, 8.Globalizacja kanałów dystrybucji. Cz. II Perspektywy zmian systemu światowego w następstwie globalizacji: 9.:Koszty i korzyści globalizacji. Perspektywy zmian systemu
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 339 (2 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 339 (1 egz.)
Book
In basket
(Polska w Unii Europejskiej / Polskie Towarzystwo Ekonomiczne)
ISBN: 83-208-1460-X
Wprowadzenie. Cz. I Ogólne problemy akcesji: Kierunki modernizacji strukturalnej polskiego przemysłu; Lizbońska strategia Unii Europejskiej. Wnioski dla Polski. Cz. II Handel zagraniczny: Wejście do Unii Europejskiej a zmiany w strukturze handlu zagranicznego Polski; Wpływ przystąpienia Polski do Unii Gospodarczej i Walutowej na handel zagraniczny. Cz. III Kurs walutowy: Wpływ członkostwa w strefie euro na konkurencyjność polskich przedsiębiorstw; Teoretyczne aspekty efektu Balassy-Samuelsona; Polityka kursowa a wejście Polski do EMK2. Cz. I V Konkurencyjność przedsiębiorstw: Internacjonalizacja polskich przedsiębiorstw; Kierunki usprawnień zarządzania w firmach; Strukturalne uwarunkowania konkurencyjności przedsiębiorstw; Konsekwencje liberalizacji przepływów kapitałowych.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 339.9 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 339.9 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
(Zeszyty Naukowe / Akademia Ekonomiczna w Krakowie, Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie. Seria Specjalna Monografie ; Nr 164)
ISBN: 83-7252-246-4
1.Strategi interncajonalizacji przedsiębiorstw, 2.Joint venture jako sposób wejścia na rynki zagraniczne, 3.Determinanty i kierunki rozwoju joint venture w Polsce, 4.Przesłanki wyboru joint venture jako formy wejścia przedsiębiorstw zagranciznych na rynek polski, 5.Strategie marketingowe spółek joint venture na rynku polskim
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 339.138 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
(Kluczowe problemy gospodarki)
Inwestycje zagraniczne, oszczędności i wewnętrzne i polityka gospodarcza; Czynniki przyciągające zagraniczne inwestycje bezpośrednie; Warunki prawne działania kapitału zagranicznego w Polsce; Stan zagranicznych inwestycji bezpośrednich w Polsce; Ocena funkcjonowania w Polsce przedsiębiorstw z udziałem kapitału zagranicznego; Ocena wpływu kapitału zagranicznego na strukturę przemysłową; Udział kapitału zagranicznego w ekspansji eksportowej oraz rozwoju wymiany międzynarodowej; Zagraniczne inwestycje bezpośrednie a zatrudnienie i płace; Rola inwestycji zagranicznych w modernizacji i rozwoju systemu bankowego; Polityka wobec zagranicznych inwestycji bezpośrednich; Ocena stanu informacji o działalności podmiotów gospodarczych z udziałem kapitału zagranicznego.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 338 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 978-83-208-1670-9
1.Otoczenie zewnętrzne a obecne przemiany w działalności KTN. 2.Historia oraz współczesna działalność KTN. 3.KTN i ich działalność - aspekty teoretyczne. 4.Ewolucja ekspansji KTN i działalnośći ich filii zagranicznych. 5.Wpływ ekspansji inwestycyjnej KTN na gospodarki.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 339 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 978-83-7378-289-1
I. Uwarunkowania działalności korporacji transnarodowych. Podstawowe perspektywy badawcze. II. Dyfuzja praktyk zarządzania zasobami ludzkimi III. Europejskie Rady Zakładowe a Europejski Model Społeczny IV. Europejskie Rady Zakładowe w badaniach ETUI V. Badania kwestionariuszowe przedstawicieli polskich związków zawodowych w ERZ VI. Rola instytucji branżowych, europejskich i polskich a funkcjonowanie ERZ VII. Wyniki jakościowych badań ERZ
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 339 (1 egz.)
Book
In basket
(Przedsiębiorczość / Fundacja Edukacyjna Przedsiębiorczości ; przewodniczący komitetu red. Jerzy Dietl)
ISBN: 83-01-12673-6
Zawiera: Globalizacja działalności gospodarczej; Wy- brane teorie i koncepcje ekonomiczne a międzynarodowa działalność przedsiębiorstw; Ewolucja międzynarodowej ekspansji KTN (korporacji transnarodowych); Strategie globalnej działalności KTN; Synteza, implikacje, i perspektywy globalizacji.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 339 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 978-83-7378-368-3
1. Kulturowe uwarunkowania zarządzania przedsiębiorstwem: Kulturowe uwarunkowania zarządzania strategicznego w gospodarce opartej na wiedzy; Strategia przedsiębiorstwa w wymiarach kultury organizacyjnej; Uwarunkowania kultury organizacyjnej w przedsiębiorstwie międzynarodowym; Kulturowe uwarunkowania podejmowanych decyzji strategicznych; Różnice kulturowe a internacjonalizacja działalności logistycznej przedsiębiorstw; Transfer wartości kulturowych jako element zarządzania korporacjami międzynarodowymi w świetle koncepcji Values-Driven Organizations (VDO); Wpływ kultury kraju pochodzenia dominującego kapitału na kulturę organizacji działających w Polsce; 2. Zarządzanie zasobami ludzkimi a internacjonalizacja: Nowy paradygmat przywództwa; Międzynarodowe aspekty doskonalenia menedżerów; Zarządzanie personelem międzynarodowym. Wybrane uwarunkowania kulturowe; Zalety i wady zróżnicowania personelu w przedsiębiorstwach międzynarodowych; Wpływ zmian w otoczeniu zewnętrznym i wewnętrznym przedsiębiorstwa na systemy motywowania pracowników; Orientacja marketingowa w rozwoju usług edukacji międzynarodowej MBA; Zarządzanie konfliktem interesów w firmie inwestycyjnej w świetle przepisów dyrektywy 2004/39/WE (MiFID); Zarządzanie procesem reemigracji; W poszukiwaniu międzynarodowej przewagi konkurencyjnej polskiego zarządzania zasobami ludzkimi; Implikacje internacjonalizacji dla zarządzania zasobami ludzkimi w Polsce; Bariery absorpcji zagranicznych profesjonalistów na przykładzie Australii. Wnioski dla polski; Przesłanki stosowania nietypowych form zatrudnienia i czasu pracy w polskiej służbie zdrowia; 3. Zarządzanie wiedza w przedsiębiorstwie międzynarodowym: Rozwój przedsiębiorstwa poprzez dyfuzję wiedzy; Zarządzanie wiedzą w globalnej firmie konsultingowej. Studium przypadku; Międzynarodowe rozwiązania programowe z zakresu zarządzania środowiskowego stosowane w organizacjach opartych na wiedzy; Międzynarodowe zarządzanie kapitałem intelektualnym. Wyzwania, cechy i strategie; 4. Wybrane problemy zarządzania w aspekcie internacjonalizacji przedsiębiorstwa: Kontekstualizacja przedsiębiorczości z internacjonalizacją w tle; Zarządzanie poprzez wartości w korporacjach międzynarodowych na przykładzie American Express i Hawlett-Packard; Społeczna odpowiedzialność biznesu jako czynnik rozwoju przedsiębiorstw; Strategia społecznie odpowiedzialnego rozwoju przedsiębiorstwa w otoczeniu międzynarodowym; Proces komunikowania się w organizacjach sieciowych; Organizacja pracy zespołu projektowego w kontekście uwarunkowań międzynarodowych; Współczesne zarządzanie o kluczach do sukcesu współczesnych firm; Coaching zewnętrzny a wewnętrzny a skoki kwantowe metod zarządzania; Rozwój pracowników starszych wiekiem a efektywność organizacji
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 978-83-7378-276-1
1. Internacjonalizacja przedsiębiorstw i marketing na rynkach zagranicznych, 2. Czynniki przewagi konkurencyjnej w strategiach marketingowych polskich przedsiębiorstw na wewnętrznym rynku Unii Europejskiej, 3. Możliwości stosowania marketingowych narzędzi konkurowania w branżach napojów alkoholowych w Polsce i innych krajach Unii Europejskiej, 4. Transfer technologii w międzynarodowym cyklu życia produktu, 5. Efekt kraju pochodzenia w marketingu międzynarodowym, 6. Sposoby pozyskiwania marek przez przedsiębiorstwa działajace na rynku międzynarodowym, 7. Kształtowanie wizerunku firmy i marki na rynku międzynarodowym, 8. Umiędzynarodowienie przedsiębiorstw usługowych a ich strategie marketingowe, 9. Miedzynarodowa segmentacja rynku, 10. Wpływ internetu na marketing międzynarodowy, 11. Miedzynarodowe i globalne systemy informacji marketingowej, 12. Zakupy w procesie umiędzynarodawiania i globalizacji przedsiębiorstw, 13. Marketing wewnętrzny w ujęciu międzynarodowym, 14. Przedsiębiorstwo odpowiedzialne społeczenie na rynku międzynarodowym - aspekty marketingowe, 15. społeczna odpowiedzoalność przedsiębiorstw w kontekscie repektowania praw człowieka i marketingu etycznego (przykład wizerunku kobiet e reklamie)
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 339.138 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 978-83-7525-129-6
1. Elementy strategii przedsiębiorstwa na rynkach międzynarodowych. 2. Strategia marketingowa i inne strategie funkcjonalne przedsiębiorstwa na rynku międzynarodowym. 3. Strategia marketingu-mix na rynkach zagrsnicznych i jej elementy. 4. Internacjonalizacja polskich przedsiębiorstw.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 339.138 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 339.138 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
ISBN: 978-83-7556-100-5
Cz. I. Modelowe ujęcie międzynarodowej ekspansji przedsiębiorstw: 1. Problem ekspansji: Istota ekspansji przedsiębiorstw; Czynniki ekspansji przedsiębiorstw; Cel ekspansji; 2. Modele międzynarodowej ekspansji: Opis modeli międzynarodowej ekspansji; Istota form międzynarodowej ekspansji; Międzynarodowa ekspansja a wzrost wartości rynkowej przedsiębiorstwa; Cz. II. Formy międzynarodowej ekspansji przedsiębiorstw: 3. Międzynarodowa ekspansja produktowa: Eksport jako forma międzynarodowej ekspansji produktowej; Kontrakty jako forma międzynarodowej ekspansji produktowej; 4. Międzynarodowa ekspansja zasobowa: Licencjonowanie jako forma międzynarodowej ekspansji zasobowej; Franchising jako forma międzynarodowej ekspansji zasobowej; Alianse strategiczne jako forma międzynarodowej ekspansji zasobowej ; 5. Międzynarodowa ekspansja kapitałowa: Joint venture jako forma międzynarodowej ekspansji kapitalowej; Samodzielne prowadzenie działalności gospodarczej za granica jako forma międzynarodowej ekspansji kapitałowej; Cz. III. Międzynarodowa ekspansja przedsiębiorstw w liczbach i przykładach w oparciu o polską gospodarkę: 6. Międzynarodowa ekspansja przedsiębiorstw w Polsce: Uwarunkowania rozwoju międzynarodowej ekspansji przedsiębiorstw w Polsce; Ocena wykorzystania form międzynarodowej ekspansji przez przedsiębiorstwa w Polsce; 7. Międzynarodowa ekspansja przedsiębiorstw i jej wpływ na wzrost wartości rynkowej przedsiębiorstw- studium przypadków: LPP; Comarch; Bioton
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 339 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 978-83-8085-476-5
Zawiera: Wprowadzenie Część I. WPROWADZENIE DO PROBLEMATYKI MIGRACJI I EKSPATRIACJI. Rozdział 1. Mobilność i decyzje migracyjne – uwarunkowania i aktorzy: 1.1. Pojęcie i rodzaje mobilności; 1.2. Obszary mobilności i migracji; 1.3. Aktorzy i wybrane przyczyny; Zakończenie; Bibliografia. Rozdział 2. Koncepcje i modele migracji międzynarodowych: Wstęp; 2.1. Przegląd koncepcji teoretycznych migracji międzynarodowych; 2.1.1. Teorie ekonomiczne; 2.1.2. Teorie socjologiczne; 2.2. Migracje a globalizacja; Zakończenie; Bibliografia. Rozdział 3. Migracja, ekspatriacja tradycyjna i samoinicjowana – charakterystyka zjawisk: Wstęp; 3.1. Migracje międzynarodowe; 3.2. Ekspatriacja tradycyjna i samoinicjowana; 3.3. Samoinicjowani ekspatrianci (SIE); Zakończenie; Bibliografia. Część II. PERSPEKTYWA INDYWIDUALNA MIGRACJI I EKSPATRIACJI. Rozdział 4. Motywy przemieszczeń międzynarodowych z perspektywy migranta i ekspatrianta: Wstęp; 4.1. Migracje. Migrant. Ekspatriant. Dylematy definicyjne; 4.2. Migrant vs ekspatriant; 4.3. Metodyka badań; 4.3.1. Motywy ekonomiczne; 4.3.2. Motywy pozaekonomiczne; 4.3.3. Motywacja do powrotu do kraju pochodzenia; 4.3.4. Wnioski z badań; Zakończenie; Bibliografia. Rozdział 5. Osobowość migranta i ekspatrianta – perspektywa psychologiczna: Wstęp; 5.1. Cechy „osobowości migranta” w ujęciu kapitału psychologicznego; 5.2. „Osobowość migranta” w odniesieniu do teorii potrzeb McClellanda; 5.3. Model koncepcji osobowości Wielkiej Piątki; 5.4. Cechy „osobowości migranta” w koncepcji pozytywnego potencjału organizacji; 5.5. Koncepcja prosperowania, kwitnienia i uskrzydlenia wyjaśniające decyzje migracyjne; 5.6. Inne cechy kluczowe dla mobilności międzynarodowej; Zakończenie; Bibliografia. Rozdział 6. Przedsiębiorczość imigrantów: Wstęp; 6.1. Definicje, istota i znaczenie pojęcia przedsiębiorczości imigrantów; 6.2. Przyczyny i formy aktywności przedsiębiorczej imigrantów; 6.3. Przedsiębiorczość imigrantów: wybrane kierunki badań; Zakończenie; Bibliografia. Część III. PERSPEKTYWA ORGANIZACYJNA MIGRACJI I EKSPATRIACJI. Rozdział 7. Rola kapitału ludzkiego w biznesie międzynarodowym (implikacje dla migracji i ekspatriacji): Wstęp; 7.1. Biznes międzynarodowy w warunkach globalizacji i liberalizacji – implikacje dla kwestii migracji i ekspatriacji; 7.2. Istota i znaczenie kapitału intelektualnego we współczesnym przedsiębiorstwie – implikacje dla kwestii migracji i ekspatriacji; 7.3. Wpływ zachodzących zmian na system organizacyjno-zarządczy przedsiębiorstw – miejsce ekspatów i migrantów w strukturach organizacyjnych; Zakończenie; Bibliografia. Rozdział 8. Koszty i korzyści międzynarodowej mobilności pracowników: Wstęp; 8.1. Korzyści delegowania pracowników na misje zagraniczne; 8.2. Koszty związane z wykorzystaniem misji zagranicznych; 8.3. Korzyści i koszty międzynarodowej mobilności pracowników w warunkach zróżnicowania typów misji zagranicznych; Zakończenie; Bibliografia. Rozdział 9. Efekt kraju pochodzenia w ocenie kompetencji migrantów: Wstęp; 9.1. Kraj pochodzenia a postrzeganie migrantów w dotychczasowych badaniach; 9.2. Efekt kraju pochodzenia a postrzeganie kompetencji w procesie rekrutacji do polskiej firmy; 9.2.1. Uczestnicy badania i metoda; 9.2.2. Wyniki badań; Zakończenie; Bibliografia. Część IV. PERSPEKTYWA SPOŁECZNO-KULTUROWA MIGRACJI I EKSPATRIACJI. Rozdział 10. Modele adaptacji kulturowej obcokrajowców: Wstęp; 10.1. Istota adaptacji kulturowej; 10.2. Wymiary adaptacji kulturowej i ich związek z efektywnością pracy; 10.3. Indywidualne sposoby radzenia sobie z szokiem kulturowym; Zakończenie; Bibliografia. Rozdział 11. Proces akulturacji polskich samoinicjowanych ekspatriantów (self-initiated expat) z perspektywy indywidualnej: Wstęp; 11.1. Modele procesu akulturacji; 11.2. Samoinicjowani ekspatrianci jako nowa grupa mobilnych pracowników; 11.3. Metodyka badań własnych; 11.3.1. Strategie akulturacji, jakie przyjmują badani w obszarze udziału w funkcjonowaniu kraju pobytu; 11.3.2. Strategie akulturacji, jakie przyjmują badani w obszarze udziału w życiu zawodowym; 11.3.3. Strategie akulturacji, jakie przyjmują badani w obszarze życia rodzinnego; 11.3.4. Strategie akulturacji, jakie przyjmują badani w obszarze relacji społecznych; 11.3.5. Strategie akulturacji, jakie przyjmują badani w obszarze życia religijnego; Zakończenie; Bibliografia. Rozdział 12. Feminizacja migracji: Wstęp; 12.1. Zmiany ilościowe w migracjach kobiet; 12.2. Zmiana charakteru migracji kobiet; 12.3. Perspektywa płci w badaniach nad migracjami; Zakończenie; Bibliografia. Rozdział 13. Kulturowe uwarunkowania ekspatriacji: Wstęp; 13.1. Ekspatrianci jako szczególna grupa menedżerów międzynarodowych; 13.2. Przystosowanie kulturowe menedżerów – ekspatriantów; 13.3. Czynniki kulturowe sprzyjające wysokiej efektywności międzykulturowej menedżerów – ekspatriantów; 13.4. Bariery kulturowe ograniczające efektywność międzykulturową menedżerów – ekspatriantów; 13.5. Podnoszenie efektywności międzykulturowej menedżerów – ekspatriantów; Zakończenie; Bibliografia. Rozdział 14. Zewsząd i znikąd. Mobilizacja polityczna emigrantów. Bibliografia. Noty o autorach.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 331 (2 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 331 (1 egz.)
Book
In basket
(Marketing bez tajemnic)
ISBN: 83-208-1609-2
1. Otoczenie kulturowe, 2. Znaczenie otoczenia kulturowego w biznesie międzynarodowym, 3. Zróżnicowanie językowe w międzynarodowej działalności przedsiębiorstw, 4. Język niewerbalny w międzynarodowej działalności przedsiębiorstw, 5. Religia, wartości oraz symbole jako aspekty kulturowe w międzynarodowej działalności przedsiębiorstw, 6. Przezwyciężenie szoku kulturowego
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again