Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(8)
IBUK Libra
(1)
Forma i typ
Książki
(8)
Publikacje fachowe
(2)
Publikacje naukowe
(2)
E-booki
(1)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Dostępność
dostępne
(5)
tylko na miejscu
(5)
wypożyczone
(1)
Placówka
Wypożyczalnia
(6)
Czytelnia
(5)
Autor
Borowiecki Ryszard
(1)
Czerw-Bajer Monika
(1)
Duda Wioleta
(1)
Flejterski Stanisław (1948- )
(1)
Frączak-Faure Olga
(1)
Jeruszka Urszula (1952- )
(1)
Kotlorz Dorota
(1)
Kozioł Leszek
(1)
Kukla Daniel
(1)
Kwieciński Mirosław
(1)
Lichniak Irena
(1)
Lundine Vicki (1949- )
(1)
Panasiuk Aleksander (1965- )
(1)
Perenc Józef (1945- )
(1)
Rosa Grażyna (1968- )
(1)
Rączaszek Andrzej
(1)
Seip Jo-Anne
(1)
Smith Catherine (1948- )
(1)
Turska Elżbieta
(1)
Wojdyło-Preisner Monika
(1)
Zawadzki Kamil
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(2)
2010 - 2019
(3)
2000 - 2009
(4)
Okres powstania dzieła
2001-
(3)
Kraj wydania
Polska
(9)
Język
polski
(9)
Temat
Poradnictwo zawodowe
(6)
Wybór zawodu
(3)
Doradcy zawodowi
(2)
Kariera
(2)
Kształcenie zawodowe
(2)
Osoby w szczególnej sytuacji na rynku pracy
(2)
Poradnictwo
(2)
Rynek pracy
(2)
Bezpieczeństwo międzynarodowe
(1)
Biura informacji gospodarczej
(1)
Ekonomika
(1)
Europejskie zgrupowanie interesów gospodarczych
(1)
Gospodarka oparta na wiedzy
(1)
Handel
(1)
Handel elektroniczny
(1)
Informacja gospodarcza
(1)
Informatyka
(1)
Kapitał intelektualny przedsiębiorstwa
(1)
Kompetencje zawodowe
(1)
Komunikowanie marketingowe
(1)
Księgi wieczyste
(1)
Logistyka
(1)
Mobilność zawodowa
(1)
Młodzież
(1)
Młodzież z zaburzeniami ze spektrum autyzmu (ASD)
(1)
NEET
(1)
Osoby z niepełnosprawnością
(1)
Osoby z zaburzeniami ze spektrum autyzmu (ASD)
(1)
Oświata
(1)
Polityka społeczna
(1)
Praca
(1)
Przedsiębiorstwo
(1)
Przedsiębiorstwo usługowe
(1)
Przestępstwo przeciw mieniu
(1)
Rezerwy (finanse)
(1)
Spółka europejska
(1)
Spółki akcyjne
(1)
Systemy informatyczne
(1)
Systemy informatyczne zarządzania
(1)
Transport
(1)
Ubezpieczenia
(1)
Uczniowie szkół średnich
(1)
Usługi
(1)
Usługi elektroniczne
(1)
Usługi logistyczne
(1)
Usługi pocztowe
(1)
Usługi telekomunikacyjne
(1)
Usługi turystyczne
(1)
Zarządzanie
(1)
Zarządzanie kryzysowe
(1)
Zarządzanie wiedzą
(1)
Zatrudnienie elastyczne
(1)
Środowisko pracy
(1)
Temat: czas
1901-2000
(1)
1989-2000
(1)
2001-
(1)
Temat: miejsce
Polska
(3)
Gatunek
Opracowanie
(4)
Praca zbiorowa
(2)
Materiały pomocnicze
(1)
Monografia
(1)
Podręcznik
(1)
Dziedzina i ujęcie
Gospodarka, ekonomia, finanse
(7)
Edukacja i pedagogika
(4)
Psychologia
(2)
Medycyna i zdrowie
(1)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
Zarządzanie i marketing
(1)
9 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Część I: Europejskie determinanty procesów integracji przepływu informacji. 1. Osobowy charakter europejskiego zgrupowania interesów gospodarczych jako formy międzynarodowej współpracy przedsiębiorców. 2. Spółka europejska jako forma działalności gospodarczej Unii. 3. Modelowe reguły informowania i konsultacji pracowników spółki europejskiej ważnym narzędziem zarządzania w UE. 4. Systemy informatyczne w zarządzaniu a pozyskiwanie wiedzy w warunkach procesu globalizacji i integracji europejskiej. 5. Foresight i benchmarking jako narzędzia wywiadowcze wykorzystywane w kreowaniu polityki rozwoju regionów europejskich. 6. Wykorzystanie technologii informacji i komunikacji w samorządach. 7. Komunikacja w systemie nadzoru właścicielskiego. Część II: Bezpieczeństwo jako fundamentalny komponent współczesnego biznesu. 8. Społeczno-polityczne uwarunkowania współpracy subregionalnej na rzecz bezpieczeństwa. Przykład Polski. 9. Bezpieczeństwo informacji w handlu elektronicznym. 10 System wczesnego ostrzegania jako informacyjne wsparcie decyzji strategicznych. 11. Rezerwy jako narzędzie obrony przedsiębiorstwa przed zagrożeniem. 12. Zarządzanie sytuacją kryzysową na przykładzie napadu rabunkowego na bank. Część III: Rola informacji w wybranych dziedzinach praktyki gospodarczej. 13. Szczegółowe wymagania informacyjne w procesie strategic turnaround management. 14. Udział stanowisk pracy w procesach wiedzy - analiza, opis, źródła informacji. 15. Informacyjna funkcja kreowania wartości w procesie motywowania i oceny organów zarządzania przedsiębiorstwem. 16. Informacja księgowa i rynkowa w ocenie efektywności i kreowania wartości przedsiębiorstwa. 17. Problemy zarządzania informacją w sferze rynkowo zorientowanych działań logistycznych. 18. Systemy informatyczne w zarządzaniu logistycznym. 19. Rola informacji w budowie bazy planistyczno-normatywnej controllingu strategicznego. 20. Rozciąganie łańcuchów wartości Biur Informacji Gospodarczej (BIG). 21. Gromadzenie informacji o kliencie warunkiem osiągnięcia sukcesu przedsiębiorstwa usługowego. 22. System rezerwacyjny "Bookings" jako narzędzie zarządzania przepływem informacji w przedsiębiorstwie hotelarskim (na przykładzie Hotelu Elektor w Krakowie). 23. Przegląd koncepcji kapitału intelektualnego i jego wpływ na konkurencyjność. 24. Informacji w identyfikacji ryzyka działalności jednostki konsultingowej. 25. Księgi wieczyste w systemie informacji o nieruchomościach.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 339.9 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 339.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1.Edukacja drogą wyrównywania szans życiowych osób niepełnosprawnych; 2. System poradnictwa zawodowego dla osób niepełnosprawnych; 3. Kariera i praca zawodowa osób niepełnosprawnych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 331 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Studia Ekonomiczne / Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach , ISSN 2083-8611 ; 115)
Zawiera: Edukacja dla rynku pracy: Struktura wykształcenia bezrobotnych w województwie podlaskim na tle Polski; Prognozy zmian na rynku pracy a programy kształcenia na poziomie wyższym; Znaczenie doradztwa zawodowego dla jakości zasobów pracy w Polsce; Sytuacja młodzieży na rynku pracy w warunkach kryzysu - kontekst europejski; Edukacja jako priorytet polityki społecznej i najważniejszy czynnik rozwoju społecznego. Kształcenie zawodowe i specjalistyczne: oczekiwania pracodawców wobec absolwentów szkół ponadgimnazjalnych w regionie jeleniogórsko-legnickim - wyniki badań; Nadwyżka wykształcenia na polskim rynku pracy: młodzi w zawodach poniżej kwalifikacji; Lekarz oraz pielęgniarka i położna zawodami deficytowymi w ochronie zdrowia; Ustawiczne kształcenie i kapitał ludzki jako determinanty rozwoju zawodowego; Edukacja ponadgimnazjalna wobec wyzwań rynku pracy na przykładzie Dolnego Śląska; Kompetencje pracowników i ich rozwój na kieleckim rynku pracy w opinii pracodawców. Niepełnosprawni i wykluczeni na rynku pracy: Kwotowe systemy wspierania zatrudniania osób niepełnosprawnych na przykładzie Polski, Czech i Węgier; Dostęp do dzieci i młodzieży do edukacji w świetle statystyki; Diagnozowanie sytuacji osób wykluczonych z rynku pracy oraz uwarunkowania współpracy z pracownikiem socjalnym; Zróżnicowanie poziomu wykluczenia społecznego w Polsce według województw. Varia: Bariery udziały polskiego społeczeństwa w kształceniu ustawicznym; Działalność ochotniczych hufców pracy w opiniach wychowanków; Rola instytucji naukowo-badawczych we wspieraniu integracji poziomej rolników w Polsce na przykładzie grup producentów rolnych; Polityka penitencjarna w Polsce w świetle doświadczeń zagranicznych; Wyznaczanie wskaźnika kompetencji ogólnych pracowników przy wykorzystaniu teorii zbiorów rozmytych; Znaczenie edukacji w zakresie zrównoważonej konsumpcji energii; Wpływ wykształcenia na aktywność ekonomiczną i wynagrodzenia; Wpływ wykształcenia na aktywność ekonomiczną i wynagrodzenia - rys historyczny.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 331 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Wprowadzenie; Rozdział 1. Od jednorazowego dopasowania do potrzeby ciągłego dopasowywania się Rozdział 2. Od kwalifikacji do kompetencji Rozdział 3. Nietradycyjne formy pracy – szansa czy zagrożenie? Rozdział 4. Od realizowania kariery w ramach jednej organizacji do realizowania kariery bez granic Rozdział 5. Od wartości organizacji do wartości własnych. Przesuwanie odpowiedzialności za karierę z organizacji na pracownika Rozdział 6. Kariera przedsiębiorcy – przedsiębiorczość w karierze Rozdział 7. Młodzi na rynku pracy – szanse i trudności realizowania kariery zawodowej Rozdział 8. Nowa rzeczywistość i nowe formy bezrobocia. Czy robot zabierze nam pracę? Rozdział 9. Za mało pracy, za dużo kwalifikacji. Niedozatrudnienie i przeedukowanie Rozdział 10. Od wyboru zawodu do konstrukcji kariery. Nowa rola poradnictwa zawodowego; Zakończenie; Post scriptum; Bibliografia.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 331 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
O projekcie "Eurodoradca- gwarantem świadomego planowania kariery zawodowej"; 1. Doradztwo zawodowe w teorii i praktyce: Pośrednictwo i doradztwo zawodowe w teorii i praktyce; Doradztwo zawodowe dla osób niepełnosprawnych; Determinanty rozwoju kapitału ludzkiego na polskim rynku pracy; Studia podyplomowe w kształceniu ustawicznym; Planowanie kariery przez młodzież; Decyzje zawodowe- teoretyczna i praktyczna wartość problemu; Metody badania i poprawy efektywności programów przeciwdziałania bezrobociu. Próba oceny marnotrawstwa środków publicznych przez zaniechanie szerszego stosowania TUS i MZDiN; Rola i zadania doradcy zawodowego w świetle badań; 2. Studia przypadków: Praca zawodowa w systemie wartości młodzieży; Potrzeby młodzieży w zakresie informacji zawodowej na przykładzie Szkolnego Ośrodka kariery Lubelskiego Centrum Edukacji Zawodowej; Podmiotowość nauczyciela a relacje z uczniami; Przygotowanie osób niepełnosprawnych do funkcjonowania na rynku pracy; Sytuacja osób niepełnosprawnych na rynku pracy na podstawie powiatu skarżyńskiego; Doradztwo zawodowe w Zakładzie Doskonalenia Zawodowego w Kielcach; Rola i zadania doradcy zawodowego w PUP w Płocku; Rola centrum doradztwa zawodowego i wspierania osób niepełnosprawnych intelektualnie w zatrudnianiu na otwartym rynku pracy; Rola i zadania doradcy zawodowego w łagodzeniu skutków bezrobocia kobiet- na podstawie programu "Schody do kariery II"; Aktywizacja zawodowa długotrwale bezrobotnych w Powiatowym Urzędzie Pracy w Turku współfinansowana ze Sroków Europejskiego Funduszu Społecznego; Poczucie koherencji u osób długotrwale bezrobotnych, tracących praca oraz pracujących, które nie doświadczyły zagrożenia bezrobociem; Szkolenia refinansowane przez Europejski Fundusz Społeczny w Zakładach Doskonalenia Zawodowego w Katowicach- projekt "Azymut Praca"; Metody badania i poprawy efektywności szkolenia zawodowego w ZDZ; Wykorzystanie środków z Europejskiego Funduszu Społecznego na lokalnym rynku pracy na przykładzie Powiatowego Urzędu Pracy w Turku.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 331 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Wstęp; Rozdział i. Podstawy doradztwa zawodowego 1.1. Doradztwo i poradnictwo zawodowe 1.2. Tradycyjne a współczesne podejście do doradztwa zawodowego 1.3. Zadania i role doradcy zawodowego Rozdział II. Doradztwo zawodowe dla młodzieży 2.1. Specyfika doradztwa zawodowego dla młodzieży 2.2. Przejścia między edukacją a pracą zawodową 2.3. Cele i zadania doradztwa zawodowego w szkołach ponadpodstawowych 2.4. Przeedukowanie i nadmierne kwalifikacje 2.5. Doradztwo zawodowe dla młodzieży kształcącej się zawodowo 2.5.1. Uwarunkowania prowadzenia doradztwa zawodowego w szkołach kształcenia zawodowego 2.5.2. Dobre praktyki w zakresie współpracy szkół kształcenia zawodowego i PSZ 2.6. Percepcja szkolnego doradztwa zawodowego 2.7. Perspektywy doradztwa zawodowego dla młodzieży w Zintegrowanej Strategii Umiejętności 2030 Rozdział III. Doradztwo zawodowe w paradygmacie pozytywnym 3.1. Cele pozytywnego doradztwa zawodowego 3.2. Źródła koncepcji pozytywnego doradztwa zawodowego 3.2.1. Immanentna "pozytywność" doradztwa zawodowego 3.2.2. Zakotwiczenie PDZ w psychologii pozytywnej 3.3. Założenia pozytywnego doradztwa zawodowego 3.4. Pozytywna edukacja a pozytywne doradztwo zawodowe Rozdział IV. Obszary modelu pozytywnego doradztwa zawodowego SELF 4.1. Wprowadzenie 4.2. S -jak samodzielność i samoświadomość 4.3. E -jak elastyczność 4.4. L - jak lojalność wobec siebie 4.5. F - jak fokus na silnych stronach; Rekomendacje dla doradztwa zawodowego w szkołach ponadpodstawowych w zakresie wykorzystania modelu SELF; Literatura; Spis schematów i tabel; Załącznik; Zbiór caseow dotyczących współpracy szkół kształcenia zawodowego i publicznych służb zatrudnienia.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 331 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 331 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Zarys ogólny; 2. Samoświadomość; 3. Umiejętności życiowe; 4. Podejmowanie decyzji, określanie celów i rozwiązywanie problemów; 5. Świadomość zawodowa; 6. Przygotowanie do wejścia w środowisko pracy; 7. Portfolio zawodowe: prezentacja umiejętności, postaw i zalet; 8. Współpraca.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Usługi w teorii ekonomii, 2. Specyfika i klasyfikacja usług, 3. Struktura i przeobrażenia współczesnego sektora usług, 4. Handel w gospodarce, 5. Międzynarodowa wymiana usług, 6. Usługi transportowo-spedycyjne, 7. Usługi portowo-żeglugowe, 8. Usługi logistyczne, 9. Usługi turystyczne i hotelarskie, 10. Usługi pocztowe, 11. Usługi telekomunikacyjne, 12. Usługi bankowe, 13. Usługi ubezpieczeniowe, 14. Usługi medyczne, 15. Usługi publiczne, 16. Usługi komunalne, 17. Usługi konsultingowo-doradcze, 18. Usługi edukacyjne
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 330 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 330 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Forma i typ
Zamieszczone w zeszycie artykuły, które są efektem prac naukowych prowadzonych w ramach badań podstawowych i wdrożeniowych w różnych ośrodkach akademickich, zawierają wiele ciekawych poznawczo oraz aplikacyjnie informacji. W zgromadzonych tu publikacjach Czytelnik może znaleźć sporo oryginalnych ujęć teoretycznych dotyczących prawnych aspektów promocji zatrudnienia osób bezrobotnych, metod poradnictwa zawodowego i pośrednictwa pracy, zasad i przepisów prawnych ochrony własności intelektualnej oraz kierunków rozwoju edukacji w zakresie ergonomii i ochrony środowiska w sektorze turystycznym i energetycznym. Głównym celem tej publikacji jest zebranie wybranych, ważniejszych elementów, które decydują o efektywnym i kreatywnym zarządzaniu zasobami materialnymi i niematerialnymi w przedsiębiorstwie. Zeszyt ten może posłużyć jako skrótowy, lecz pełen wnikliwych spostrzeżeń podręcznik i przewodnik po zagadnieniach produktywności, ergonomii oraz ochrony pracy. Problematyka zawarta w artykułach ergonomicznych została zaprezentowana na II Międzynarodowym Kongresie Ergonomii w Poznaniu w 2015 roku, zorganizowanym przez Polskie Towarzystwo Ergonomiczne i Politechnikę Poznańską. Teksty te są rezultatem prac naukowych prowadzonych w ramach badań podstawowych i wdrożeniowych, jak również stanowią pokłosie ożywionej dyskusji odbywającej się w trakcie obrad Kongresu, prezentując wiele interesujących informacji. (...)
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej