Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(49)
IBUK Libra
(16)
ebookpoint BIBLIO
(12)
Forma i typ
Książki
(49)
E-booki
(28)
Publikacje naukowe
(10)
Publikacje dydaktyczne
(4)
Publikacje fachowe
(3)
Proza
(1)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(31)
dostępne
(24)
wypożyczone
(6)
Placówka
Wypożyczalnia
(30)
Czytelnia
(31)
Autor
Czerniawska Ewa (1955- )
(5)
Zimbardo Philip G. (1933- )
(5)
Gerrig Richard J. (1959- )
(4)
Jaworska Aleksandra
(4)
Materska Maria (1942- )
(4)
Nęcka Edward (1953- )
(4)
Radzicki Józef
(4)
Rekść Magdalena
(4)
Binder Marek
(3)
Jarmocik Anna
(3)
Kalat James W. (1946- )
(3)
Małasiewicz Alicja
(3)
Orzechowski Jarosław
(3)
Szymura Błażej (1969-2009)
(3)
Dubicki Andrzej
(2)
Grabowska Anna
(2)
Guzowska-Dąbrowska Małgorzata
(2)
Górska Teresa
(2)
Kaiser Jan
(2)
Kowlaczewska Joanna
(2)
Kuniecki Michał
(2)
Kuźma Inga B
(2)
Lewicka Maria
(2)
Pietrzak Edyta B
(2)
Pilch Piotr
(2)
Sepkowski Andrzej
(2)
Szuścik Urszula
(2)
Zagrodzka Jolanta
(2)
Allievi Andrea
(1)
Anderson John R. (1947- )
(1)
Augustynek Andrzej
(1)
Bednarek Jerzy
(1)
Butler Gillian
(1)
Błaszczyk Janusz
(1)
Chudzik Piotr
(1)
Cierpiałkowska Lidia (1950- )
(1)
Cieszyńska Jagoda
(1)
Czerniawska Ewa
(1)
Dadan Michał
(1)
Demetrio Duccio
(1)
Ecker Bruce
(1)
Engle Randall W
(1)
Falkowski Andrzej (1953- )
(1)
Feldman Robert S
(1)
Gilewicz Joanna
(1)
Golonka Marek
(1)
Grażyński Andrzej
(1)
Grochowska Alicja
(1)
Gruszka Aleksandra
(1)
Halbwachs Maurice
(1)
Harciarek Michał
(1)
Hecker Urlich von
(1)
Hulley Laurel
(1)
Ionescu Alex
(1)
Jagodzińska Maria
(1)
Johnson Robert Lee (1941- )
(1)
Józefiok Adam
(1)
Karwowska Dorota
(1)
Kokosa Konrad
(1)
Kolbuszewska Jolanta
(1)
Komorowska Krystyna
(1)
Korendo Marta
(1)
Kosslyn Stephen M
(1)
Kowalczyk Marek
(1)
Krejtz Izabela
(1)
Krzemińska Marcelina
(1)
Król Marcin
(1)
Kubas Monika
(1)
Kurcz Ida
(1)
Kępiński Marcin
(1)
Lem Stanisław (1921-2006)
(1)
Lobur Julia
(1)
Majczyna Beata
(1)
Majczyna Marek
(1)
Maruszewski Tomasz (1946- )
(1)
Materska Maria
(1)
McCann Vivian
(1)
McIntosh Daniel N
(1)
McManus Freda
(1)
Mietzel Gerd
(1)
Molski Marian
(1)
Mrozek Ireneusz
(1)
Myers David G
(1)
Nijakowski Lech M
(1)
Null Linda
(1)
Oniszczenko Włodzimierz
(1)
Pankiewicz Ewa
(1)
Pawlak Mirosław
(1)
Perzyna Paweł
(1)
Pikiel Sylwia
(1)
Pikus Fedor G
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Prince Betty
(1)
Przyjemski Stanisław Maria
(1)
Rakowski Piotr
(1)
Rosenberg Robin S
(1)
Russinovich Mark
(1)
Sadowska-Krajewska Aleksandra
(1)
Serafin Sławomir
(1)
Sieroń-Galusek Dorota
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(12)
2010 - 2019
(33)
2000 - 2009
(27)
1990 - 1999
(5)
Okres powstania dzieła
2001-
(9)
1989-2000
(1)
Kraj wydania
Polska
(77)
Język
polski
(75)
angielski
(2)
Odbiorca
Szkoły podstawowe
(3)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(3)
Klasa 1.
(1)
Klasa 2.
(1)
Klasa 3.
(1)
Terapeuci zajęciowi
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(1)
Temat
Pamięć
(37)
Uczenie się
(16)
Psychologia
(14)
Uczucia
(14)
Poznanie
(12)
Spostrzeganie
(12)
Motywacja
(10)
Stres
(10)
Świadomość
(10)
Mózg
(9)
Psychologia społeczna
(9)
Zachowanie
(9)
Zmysły
(9)
Język
(8)
Myślenie
(8)
Osobowość
(8)
Psychoterapia
(7)
Sen
(7)
Uwaga (psychologia)
(7)
Mowa
(6)
Psychologia rozwojowa
(6)
Układ nerwowy
(6)
Wzrok
(6)
Inteligencja (psychologia)
(5)
Pamięci komputerowe
(5)
Psychologia poznawcza
(5)
Umysł
(5)
Zaburzenia psychiczne
(5)
Choroby psychiczne
(4)
Genetyka zachowania
(4)
Integracja percepcyjno-motoryczna
(4)
Metody badawcze
(4)
Rozumowanie (logika)
(4)
Słuch
(4)
Wiedza
(4)
Decyzje
(3)
Hormony
(3)
Instytut Pamięci Narodowej
(3)
Inteligencja (psychol.)
(3)
Komputery
(3)
Motoryka mała
(3)
Narząd ruchu
(3)
Neuropsychologia
(3)
Percepcja wzrokowa
(3)
Baza danych
(2)
Biologia molekularna
(2)
Ból
(2)
Depresja psychiczna
(2)
Dziecko
(2)
Fizjologia
(2)
Lekozależność
(2)
Nałóg
(2)
Neurobiologia
(2)
Organy ochrony prawnej
(2)
Pamięć autobiograficzna
(2)
Pamięć wzrokowa
(2)
Prokuratura
(2)
Psychopatologia
(2)
Reklama
(2)
Schizofrenia
(2)
Sądownictwo
(2)
Uwaga (psychol.)
(2)
Adwokaci
(1)
Algebry Boole'a
(1)
Alkohol
(1)
Archiwa służby bezpieczeństwa
(1)
Astronauci
(1)
Bezpieczeństwo systemów
(1)
Diagnoza psychologiczna
(1)
Empiryzm
(1)
Filozofia
(1)
Fizjologia człowieka
(1)
Gry i zabawy
(1)
Hipnoza
(1)
Kariera
(1)
Karty inteligentne
(1)
Karty płatnicze
(1)
Komisja śledcza parlamentarna
(1)
Komunikacja werbalna
(1)
Konflikt
(1)
Korekcja mowy
(1)
Linux
(1)
Marketing
(1)
Maszynowe nośniki informacji
(1)
Medytacja
(1)
Motywacja uczenia się
(1)
Młodzież
(1)
Najwyższa Izba Kontroli
(1)
Narkotyki
(1)
Negocjacje
(1)
Neurologopedia
(1)
Odruchy warunkowe
(1)
Ontogeneza
(1)
Osoby w wieku starszym
(1)
Osoby z niepełnosprawnością
(1)
Pamięci komputerowe RAM
(1)
Pamięć podręczna
(1)
Pieniądz elektroniczny
(1)
Policja
(1)
Prawda
(1)
Gatunek
Podręcznik
(13)
Karty pracy ucznia
(3)
Praca zbiorowa
(3)
Opracowanie
(2)
Monografia
(1)
Powieść
(1)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Science fiction
(1)
Ćwiczenia i zadania
(1)
Dziedzina i ujęcie
Psychologia
(16)
Edukacja i pedagogika
(8)
Socjologia i społeczeństwo
(2)
Biologia
(1)
Informatyka i technologie informacyjne
(1)
Językoznawstwo
(1)
Zarządzanie i marketing
(1)
77 wyników Filtruj
E-book
W koszyku
Forma i typ
Gatunek
PERFORMATIVE ASPECTS OF ART The concept of performativity has been usually evoked in the discussions on the philosophy of language and the reflection on theatre and performance art. However, in recent years there have been some attempts to broaden its scope. The theoretically inclined researchers have been working out the main assumptions of the aesthetics of performativity. These are claimed to include the challenging of the boundaries of artistic disciplines, and emphasizing the active role of the recipients, for whom the art works become events developing in consequence of their actions. Besides those attempts to grasp the theoretical consequences of “the performative turn”, one should also note some very interesting practical analyses, employing the theory in the discussion on concrete works from different domain of art. It appears that one can discover transformational potential, focus on change rather than just existence, even in the domains traditionally regarded as “artifactual” (painting, sculpture, installations). The planned volume of “Art Inquiry” will be devoted to the reflection on both directions of expansion of the concept of performativity. We would like the authors to consider its general significance for aesthetics and for the theory of various domains of art. We also hope that they will show the changes occurring when its unique perspective is adopted in the discussion on both theatre, paratheatrical experiments, and film, and the domains which have traditionally emphasized the role of the artistic artifact. The title of this volume invites questions about the possible scope of performativity and its kinds. PERFORMATYWNE ASPEKTY SZTUKI Zagadnienie performatywności podejmowane było najczęściej w rozważaniach z zakresu filozofii języka oraz w refleksji nad teatrem i sztuką performance. W ostatnich latach zauważyć można jednak próby jego rozszerzenia. Z jednej strony zmierzają one do wypracowania założeń estetyki performatywności. Wśród jej cech wskazywane jest kwestionowanie granic poszczególnych dziedzin artystycznych, zaakcentowanie aktywnej roli odbiorców, dla których utwory stają się wydarzeniami rozwijającymi się w wyniku ich działań itd. Oprócz prób sformułowania teoretycznych konsekwencji „zwrotu performatywnego” zauważyć można także bardzo interesujące konkretne analizy polegające na uwzględnieniu właściwych dla niego założeń przy rozważaniu dokonań z różnych obszarów sztuki. Okazuje się, że nawet w obszarach twórczości uważanych tradycyjnie za „wytwórcze” (malarstwo, rzeźba, instalacja) odkryć można aspekty transformacyjne, zakładające nie trwanie, a przemiany. W najnowszym tomie „Art Inquiry” przewidywane jest rozważenie obu zasugerowanych wyżej obszarów ekspansji idei performatywności. Z jednej strony rozważone mają być jej ogólne konsekwencje dla estetyki i teorii różnych dziedzin sztuki. Z drugiej, pokazane zmiany występujące, gdy właściwy dla niej punkt widzenia zostanie uwzględniony zarówno w obszarze refleksji teatralnej, parateatralnej, filmowej, jak w dziedzinach, w których tradycyjnie akcentowano rolę wytwarzanego przedmiotu (dzieła). Tytuł tego tomu ma właściwie charakter pytania o możliwy zakres performatywności i jej odmiany.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Brak okładki
Książka
W koszyku
Biologiczne podstawy psychologii / James W. Kalat ; przekł. Anna i Marek Binderowie ; red. nauk. polskiego wydania Michał Harciarek. - Wyd. 2 - 4 dodruk. - Warszawa : PWN Wydaw. Nauk., 2021. - XXIV, 749, [3] s. : fotografie, ilustracje, mapy, wykresy ; 29 cm.
Przedmowa; Podziękowania; Wprowadzenie; 1. Komórki; 2. Synapsy; 3. Anatomia i metody badawcze; 4. Genetyka, ewolucja, rozwój i plastyczność; 5. Wzrok; 6. Inne układy sensoryczne; 7. Ruch; 8. Sen i czuwanie; 9. Regulacja wewnętrzna; 10. Zachowania reprodukcyjne; 11. Zachowania emocjonalne; 12. Uczenie się, pamięć i inteligencja; 13. Funkcje poznawcze; 14. Zaburzenia psychiczne; A. Chemia w skrócie; B. Zasady postępowania w badaniach z udziałem zwierząt i ludzi przyjęte przez Society for Neuroscience; Bibliografia; Indeks rzeczowy/Słowniczek; Indeks nazwisk.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Zagadnienia ogólne. 2. Komórki nerwowe i przewodnictwo nerwowe. 3. Wymiana informacji w synapsach. 4. Anatomia układu nerwowego. 5. Rozwój i plastyczność układu nerwowego. 6. Wzrok. 7. Inne układy sensoryczne i uwaga. 8. Ruch. 9. Sen i czuwanie. 10. Regulacja wewnętrzna. 11. Zachowania reprodukcyjne. 12. Zachowania emocjonalne. 13. Biologiczne aspekty uczenia się i pamięci. 14. Asymetria mózgu i język. 15. Zaburzenia psychiczne. A. Chemia w skrócie. B. Zasady postępowania w badaniach neurologicznych z udziałem zwierząt i ludzi przyjęte przez Society for Neuroscience.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Zagadnienia ogólne. 2. Komórki nerwowe i przewodnictwo nerwowe. 3. Wymiana informacji w synapsach. 4. Anatomia układu nerwowego. 5. Rozwój i plastyczność układu nerwowego. 6. Wzrok. 7. Inne układy sensoryczne i uwaga. 8. Ruch. 9. Sen i czuwanie. 10. Regulacja wewnętrzna. 11. Zachowania reprodukcyjne. 12. Zachowania emocjonalne. 13. Biologiczne aspekty uczenia się i pamięci. 14. Asymetria mózgu i język. 15. Zaburzenia psychiczne. A. Chemia w skrócie. B. Zasady postępowania w badaniach neurologicznych z udziałem zwierząt i ludzi przyjęte przez Society for Neuroscience.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Forma i typ
Cieszyński Almanach Pedagogiczny jest periodykiem o tematyce ogólnopedagogicznej, otwartym na szeroko rozumianą współpracę. Powstał z inicjatywy Dyrekcji Instytut Nauk o Edukacji Wydziału Etnologii i Nauk o Edukacji w Cieszynie, Uniwersytet Śląski. Tom 6 Almanachu na temat Miejsce jako wartość kulturowa prezentuje rozważania pedagogiczne, kulturalne, społeczne nad zagadnieniem miejsca i jego wymiaru symbolicznego, kulturalnego i społecznego. W części recenzje omówiono publikację Józefy Bałachowicz, Ireny Adamek (red. naukowa), Kreatywność jako wymiar profesjonalizacji przyszłych nauczycieli wczesnej edukacji. Warszawa: Wydawnictwo Akademii Pedagogiki Specjalnej, 2017, s. 264. Całość zamyka Kronika, w której podano wybrane osiągnięcia z pracy Instytutu. Almanach (Tom 6) jest skierowany do teoretyków i praktyków aksjologii wychowania i nauczania, pedagogów, nauczycieli, studentów pedagogiki, wiedzy o kulturze i osób zainteresowanych wychowawczymi i kulturalnymi aspektami pedagogiki. Publikacja jest adresowana do szerokiej rzeszy nauczycieli, badaczy, animatorów kultury. Monografia może stanowić źródło inspiracji do ciekawych propozycji i badań nad wartościami symbolicznymi, kulturowymi i społecznymi miejsca w naszym życiu indywidualnym oraz zbiorowym.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku

Cieszyński Almanach Pedagogiczny jest periodykiem o tematyce ogólnopedagogicznej, otwartym na szeroko rozumianą współpracę. Powstał z inicjatywy Dyrekcji Instytut Nauk o Edukacji Wydziału Etnologii i Nauk o Edukacji w Cieszynie, Uniwersytet Śląski. Tom 6 Almanachu na temat Miejsce jako wartość kulturowa prezentuje rozważania pedagogiczne, kulturalne, społeczne nad zagadnieniem miejsca i jego wymiaru symbolicznego, kulturalnego i społecznego. W części recenzje omówiono publikację Józefy Bałachowicz, Ireny Adamek (red. naukowa), Kreatywność jako wymiar profesjonalizacji przyszłych nauczycieli wczesnej edukacji. Warszawa: Wydawnictwo Akademii Pedagogiki Specjalnej, 2017, s. 264. Całość zamyka Kronika, w której podano wybrane osiągnięcia z pracy Instytutu. Almanach (Tom 6) jest skierowany do teoretyków i praktyków aksjologii wychowania i nauczania, pedagogów, nauczycieli, studentów pedagogiki, wiedzy o kulturze i osób zainteresowanych wychowawczymi i kulturalnymi aspektami pedagogiki. Publikacja jest adresowana do szerokiej rzeszy nauczycieli, badaczy, animatorów kultury. Monografia może stanowić źródło inspiracji do ciekawych propozycji i badań nad wartościami symbolicznymi, kulturowymi i społecznymi miejsca w naszym życiu indywidualnym oraz zbiorowym.

Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
E-book
W koszyku
Forma i typ

Obierz kurs na... Cisco!

Trudno wyobrazić sobie współczesny świat bez sieci komputerowych. Są obecne wszędzie i stają się coraz bardziej potrzebne, między innymi za sprawą rozwoju sieci komórkowych. Technologia 5G, internet rzeczy i inne wynalazki ułatwiające nasze codzienne funkcjonowanie wymagają coraz lepszych, szybszych i wydajniejszych sieci. Co więcej, sieć musi być inteligentna i reagować na zmieniające się warunki. Właśnie dlatego trzeba ją poznać od podszewki, aby dobrze nią administrować. Ważne jest zrozumienie podstaw i sposobu działania, przekazywania ramek i pakietów. Administrator musi wiedzieć, czego się spodziewać w przypadku włączenia danej funkcjonalności, musi umieć tym wszystkim zarządzać i zapewniać bezpieczeństwo przekazu danych. Tego wszystkiego można się nauczyć podczas trzyczęściowego cyklu Cisco CCNA 200-301.

Część pierwsza szkolenia skupia się na podstawach działania sieci i jest fundamentem, bez którego nie ma sensu rozpoczynać dalszej pracy. Tematy zostały tak dobrane, abyś mógł zostać świadomym użytkownikiem, który wie, co robi. Zdobędziesz tu wiedzę i umiejętności w zakresie sieci komputerowych, a także konfiguracji i zarządzania sieciami teleinformatycznymi czy telekomunikacyjnymi średniej wielkości.

Cisco CCNA 200-301. Kurs video. Podstawy sieci komputerowych i konfiguracji wprowadzi Cię w świat technologii Cisco. Wykorzystane materiały umożliwią Ci samodzielne wykonanie dowolnej liczby projektów, a następnie ich konfigurację. Dzięki temu zyskasz niemal nieograniczone możliwości konfiguracyjne, a stopień skomplikowania projektów będzie zależeć tylko od Twojej wyobraźni.

W kolejnych częściach znajdziesz materiał dotyczący administrowania urządzeniami oraz bezpieczeństwem sieci. Dopiero całość stanowi kompletne kompendium wiedzy potrzebnej do zdania egzaminu CCNA 200-301.

Potraktuj ten kurs jak bramę, przez którą jako administrator powinieneś przejść, aby iść dalej.

Czego nauczysz się podczas naszego profesjonalnego szkolenia?

  • Nauczysz się obsługi programu Wireshark, przechwytującego i analizującego dane w sieci komputerowej.
  • Dowiesz się, czym jest adresowanie w sieciach komputerowych, oraz poznasz sposoby podziału sieci na podsieci.
  • Zaczniesz rozróżniać rodzaje komunikacji w sieci komputerowej.
  • Zrozumiesz działanie protokołu ARP i obsługi tablicy ARP.
  • Opanujesz metody analizy przechwyconych danych.
  • Poznasz podstawową konfigurację przełącznika Cisco.
  • Sprawdzisz, jak zabezpieczać przełącznik Cisco przed dostępem osób niepowołanych i podłączać go do sieci komputerowej z nadaniem adresu IP.
  • Odkryjesz, jak zerować hasła dostępu i zabezpieczać interfejsy przełącznika przed nieautoryzowanym dostępem komputerów, które nie są dopuszczone do komunikacji w sieci.

Cisco CCNA 200-301. Kurs video. Podstawy sieci komputerowych i konfiguracji zakończysz na poziomie podstawowym, z wiedzą pozwalającą na samodzielne utworzenie działającej sieci. Wśród Twoich nowych umiejętności będą także: dokonywanie operacji na liczbach binarnych i prostego podziału sieci na podsieci, tworzenie podsieci na podstawie liczby wymaganych sieci i liczby wymaganych hostów, przeprowadzanie adresowania sieci z uwzględnieniem różnych potrzeb, konfiguracja programu GNS3. Nauczysz się przygotowywać emulację routera i przełącznika, dołączać do projektów wirtualnych maszyn VMware, przechwytywać komunikację wirtualnych urządzeń i obsługiwać tablicę routingu na routerze. W następnym kroku odkryjesz tajniki konfiguracji routera do pracy z programem Cisco Configuration Professional oraz instalacji i konfiguracji oprogramowania CCP. Zaprojektujesz od podstaw niewielką sieć komputerową, a potem ją skonfigurujesz.

Ważnym elementem kursu jest przygotowanie do egzaminu końcowego Cisco CCNA 200-301. Dokładne zrozumienie i opanowanie pojawiających się tu zagadnień jest niezbędne, jeśli chcesz zmierzyć się z pytaniami egzaminacyjnymi. Dotyczy to także pozostałych dwóch części kursu.

Jak się snuje sieć?

Routery, przełączniki, protokoły, adresowanie, hasła dostępu, dane przesyłane i przechwytywane... To może przyprawić nowicjusza o zawrót głowy. Jeśli jednak jesteś zdeterminowany i chcesz zrozumieć od podstaw, jak to wszystko ze sobą współdziała, ten kurs będzie idealnym rozwiązaniem. Autor w sposób jasny, prosty i kompetentny podaje wszystkie potrzebne informacje, zwraca uwagę na szczególnie istotne kwestie, odwołuje się do przykładów praktycznych i zachęca do samodzielnego budowania sieci. Uzbrojony w taką wiedzę, po przeanalizowaniu przykładów i wykonaniu ćwiczeń, będziesz w stanie stworzyć niewielką, lecz w pełni funkcjonalną sieć komputerową — i udowodnić swoje kompetencje pracodawcy lub potencjalnemu klientowi. Nacisk położony w tym szkoleniu na praktykę sprawia, że Twoje umiejętności będą poprawiać się w mgnieniu oka, a Ty sam uzyskasz świetną bazę do poszerzania swojej wiedzy. Jeśli chcesz być dobrym administratorem albo samodzielnie konstruować sieci, a w efekcie zdać egzamin CCNA, nie znajdziesz lepszego źródła!

Wystarczająco dobry administrator

Specyfika pracy administratora sieci polega na projektowaniu sieci, podłączaniu urządzeń sieciowych oraz ich konfigurowaniu, zabezpieczeniu, testowaniu i utrzymaniu sieci. Po procesie konfiguracji administrator sieci skupia się głównie na analizie jej działania, monitoruje jej aspekty i poprawia te, w których coś szwankuje. Administrator chcący podnosić swoje kwalifikacje musi przeprowadzać wiele konfiguracji. Niestety, w warunkach rzeczywistej firmy jest to bardzo trudne. Nie można narażać zasobów przedsiębiorstwa na błędne konfiguracje lub przeprowadzanie jakichkolwiek niezapowiedzianych testów. Nie można też w warunkach sieci produkcyjnej zmieniać konfiguracji bez przyczyny. Wiele firm nie posiada również sieci przeznaczonych do testów.

Tymczasem oprogramowanie emulujące GNS3 daje każdemu administratorowi swobodę działania. Dzięki niemu na wydzielonym sprzęcie można do woli testować różne konfiguracje bez obaw o ewentualne porażki. W razie konieczności wykonywany projekt po prostu wyrzuca się do kosza i tworzy nowy. Wszystkie konfiguracje można przeprowadzać na prywatnym sprzęcie, co też jest nie do pogardzenia.

Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
E-book
W koszyku
Forma i typ

Obierz kurs na... optymalizację konteneryzacji

Jeśli jesteś albo planujesz być programistą wyspecjalizowanym w pracy z językiem Python, to z pewnością zdarzyło Ci się zetknąć z narzędziem służącym konteneryzacji, jakim jest Docker. Albo przynajmniej o nim słyszeć. Nic w tym dziwnego - Docker bardzo ułatwia pracę developerów Pythona, porządkuje ją i pozwala usprawnić działania. Ostatnimi czasy stał się tak popularny, że jest obowiązkowym narzędziem przy wielu nowych projektach. A jeśli w swojej pracy zarządzasz serwisami i zadaniami za pośrednictwem Kubernetesa lub posługujesz się OpenShiftem - bez znajomości Dockera ani rusz! Pewnie dlatego coraz częściej jego znajomości wymaga się od osób, które starają się o pracę na stanowisku dewelopera czy też specjalisty DevOps.

Na szczęście Docker należy do tych technologii, w które łatwo się wdrożyć. Zresztą istnieje sporo szkoleń, kursów i książek dla początkujących użytkowników tego oprogramowania. Gorzej z opracowaniami na temat zaawansowanej obsługi Dockera. Tymczasem oferuje on wiele narzędzi i sztuczek, których znajomość pozwala przyspieszyć i ułatwić realizację zadań. Ten kurs przybliża dobre praktyki i zagadnienie optymalizacji pracy z Dockerem. Prezentuje sposoby na poprawienie jakości tworzonych obrazów, metody wydajnych operacji na kontenerach, a także narzędzie Docker Compose, usprawniające działanie w środowiskach testowych/developerskich.

Co Cię czeka podczas naszego profesjonalnego szkolenia

Dzięki proponowanemu przez nas kursowi między innymi:

  • Dowiesz się, jak używać instrukcji USER i HEALTHCHECK w Dockerfile
  • Nauczysz się redukować liczbę warstw i wielkość obrazu
  • Opanujesz metody korzystania z pamięci podręcznej
  • Poznasz sposoby skutecznego zabezpieczania swoich obrazów za pomocą hadolint i trivy, a także aktualizowania limitów działających kontenerów
  • Uzyskasz wiedzę dotyczącą pracy „zdalnej” z kontenerami - za pomocą narzędzia commando
  • Zaznajomisz się z zagadnieniem dbałości o środowisko pracy (w tym zrozumiesz wagę usuwania zbędnych danych)

Co więcej...

  • Pracując z narzędziem Docker Compose, nauczysz się tworzyć pliki konfiguracyjne, przygotowywać serwis, wolumen i sieć, budować obraz pod wybrany serwis, ustawiać limity CPU/RAM, dodawać zmienne środowiskowe, wreszcie - zarządzać aplikacjami multikontenerowymi za pomocą pliku YAML


Docker. Kurs video. Optymalizacja konteneryzacji kończy się na poziomie średnio zaawansowanym. Przed przystąpieniem do szkolenia warto zapoznać się z oprogramowaniem Docker na poziomie podstawowym, na przykład nauczyć się go na podstawie szkolenia Docker. Kurs video. Podstawy konteneryzacji.

Docker w pracy programisty

Badanie Stack Overflow wykazało, że to właśnie Docker jest narzędziem, które każdy programista powinien mieć opanowane. Dotyczy to przede wszystkim programistów pracujących w rozwiązaniach chmurowych (a dziś to standard). Dzięki kontenerom, uruchamianym przez Docker, można aktywować dodatkowy, całkowicie wyizolowany system operacyjny, w którym odpala się gotową, przeznaczoną do testowania aplikację. To rozwiązanie jest bezpieczne i zużywa mniej zasobów niż wirtualizacja. Korzystanie z technologii kontenerowania ułatwia tworzenie powtarzalnych środowisk developerskich, upraszcza procesy dostarczania gotowych aplikacji i pozwala równolegle eksperymentować z różnymi wersjami oprogramowania.

Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Ogólny wstęp historyczny, 2. Zagadnienia metateoretyczne, 3. Historia pojęcia prawdy (od Kanta), 4. Teorie prawdy w XIX wieku, 5. Teorie prawdy w XX wieku, 6. Zadania teorii prawdy, 7. Semantyczna definicja prawdy - ekspozycja, 8. Semantyczna definicja prawdy - dalsze sprawy formalne i inne, 9. Semantyczna definicja prawdy - dyskusja, 10. Analiza wiedzy, 11. Percepcja i pamięć, 12. Wokół empiryzmu i racjonalizmu, 13. Realizm i antyrealizm
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 1 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
E-book
W koszyku

W książce podjęto próbę przełożenia relacji między pamięcią a historią na praktykę historiograficzną. Tom zawiera teksty o dużej rozpiętości chronologicznej - od lat 80. XVIII wieku po czasy współczesne. Autorzy rozważają takie zagadnienia, jak: wizerunki kobiet władzy w oświeceniowych syntezach dziejów Polski Adama Naruszewicza i Jerzego S. Bandkiego; upamiętnianie bohaterów narodowych w XIX stuleciu; wspomnienia o historykach (Karolu Potkańskim) zapisane w pamięci współczesnych; drogi polskich historyczek, m.in. Krystyny Śreniowskiej, do samodzielności naukowej; lokalna polityka pamięci w czasach PRL-u; obrazy II wojny światowej w rosyjskich podręcznikach szkolnych oraz polityka historyczna i jej przełożenie na współczesną edukację szkolną.
Publikacja zainteresuje nie tylko historyków historiografii, metodologów, regionalistów, lecz także politologów i socjologów.

Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
Książka
W koszyku
Inteligencja i procesy poznawcze / Edward Nęcka. - Kraków : Oficyna Wydaw. "Impuls" , 1994. - 319 s. : rys., tab. ; 23 cm.
Zawiera: R. 1. Poznawcze ujęcie inteligencji; R. 2. Inteligencja a funkcjonowanie uwagi; R. 3. Inteligencja a funkcjonowanie pamięci; R. 4. Inteligencja a stosunek do nowości; R. 5 Zarys formalnej teorii intelektu.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Historia kart elektronicznych; 2. Klasyfikacja kart elektronicznych; 3. Budowa kart elektronicznych; 4. Terminologia i normalizacja kart elektronicznych; 5. Czytniki kart elektronicznych; 6. Komunikacja kart- czytnik; 7. Cykl życia karty - wybrane aspekty; 8. Bezpieczeństwo kart elektronicznych; 9. Kompresja danych; 10. System numeracji kart; 11. Przegląd zastosowań; 12. Produkcja kart elektronicznych w Polsce; 13. Podsumowanie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 339 (1 egz.)
E-book
W koszyku

Autorki, korzystając z wielu różnych teorii oraz metodologii wyrastających z nauk społecznych i humanistycznych, demaskują źródła i mechanizmy opresji ze względu na płeć oraz rolę, jaką w reprodukcji nierówności odgrywa sposób opowiadania historii. W swoich esejach dowodzą, że ów sposób nigdy nie jest niewinny politycznie. Praca Autorek uderza w „czułą strunę” wielu osób zajmujących się formalną i nieformalną edukacją historyczną, którzy chcą opowiadać dzieje ludzkości z uwzględnieniem „wszystkich” aktorów życia społecznego. Autorki na wiele sposobów przekazują osobom czytającym ważny metakomunikat – że przemilczanie obecności i aktywności kobiet i dziewcząt w historii, trywializowanie ich roli w dziejach, deprecjonowanie wartości ich pracy, brak uznania dla ich doświadczenia, twórczości, przeżyć i równocześnie podkreślanie dominacji i władzy mężczyzn, interpretowanie jej jako „naturalnej” – uzasadnia podważanie i łamanie praw kobiet także współcześnie.

Z recenzji dr hab. Iwony Chmury-Rutkowskiej, prof. UAM

Rozważania prowadzone w formie szkiców skupiają się na refleksji o kondycji rozważań nad płcią biologiczną, płcią kulturową, rolą kobiet w kontekście badań naukowych nad przemocą, w nierozerwalnym związku z dyskursem publicznym. Recenzowana monografia jest pracą oryginalną, która w znacznym stopniu opiera się na wynikach własnych dociekań i badań w obszarze nauk społecznych, subtelnie balansując między dyscyplinami: antropologią kulturową oraz naukami o polityce i administracji. [...] Przyjęty schemat konstrukcyjny książki, charakterystyczny dla traktatów filozoficznych – jakim są szkice krytyczne – pozwala Czytelnikom na swobodną podróż po problematyce kobiet i konfliktów zbrojnych, tematyce wciąż aktualnej i na nowo odkrywanej.

Z recenzji dr hab. Aleksandry Gasztold, prof. UW

Ta ciągła zażarta i nieracjonalna pielęgnacja emocjonalnej kultury romantycznej w Polsce, lubująca się w martyrologii narodowej i idealizująca cierpienie wspólnoty, objawia się patetycznym patriotyzmem, który wynosi na wyżyny zdefiniowaną w męskich kategoriach ideologię „polskości”, piętnując jakiekolwiek zachowania i praktyki uchodzące za nienormatywne. To z kolei przekłada się na ksenofobiczne zacietrzewienie i brak szacunku dla kobiet i innych mniejszości. Także iw tym kontekście tak kardynalne znaczenie ma praca nad uwzględnianiem perspektywy kobiet i kobiecego doświadczenia w tworzeniu narracji o wspólnotach politycznych i społecznych – zarówno tych dotyczących przeszłości, jak i tych odnoszących się do teraźniejszości. Kompletne i kompleksowe rozumienie przeszłości może przyczynić się bowiem do kreowania bardziej sprawiedliwej i opartej na wartościach równościowych przyszłości.

Z Posłowia dr hab. Doroty Golańskiej, prof. UŁ

Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
E-book
W koszyku
Autorki, korzystając z wielu różnych teorii oraz metodologii wyrastających z nauk społecznych i humanistycznych, demaskują źródła i mechanizmy opresji ze względu na płeć oraz rolę, jaką w reprodukcji nierówności odgrywa sposób opowiadania historii. W swoich esejach dowodzą, że ów sposób nigdy nie jest niewinny politycznie. Praca Autorek uderza w „czułą strunę” wielu osób zajmujących się formalną i nieformalną edukacją historyczną, którzy chcą opowiadać dzieje ludzkości z uwzględnieniem „wszystkich” aktorów życia społecznego. Autorki na wiele sposobów przekazują osobom czytającym ważny metakomunikat – że przemilczanie obecności i aktywności kobiet i dziewcząt w historii, trywializowanie ich roli w dziejach, deprecjonowanie wartości ich pracy, brak uznania dla ich doświadczenia, twórczości, przeżyć i równocześnie podkreślanie dominacji i władzy mężczyzn, interpretowanie jej jako „naturalnej” – uzasadnia podważanie i łamanie praw kobiet także współcześnie. Z recenzji dr hab. Iwony Chmury-Rutkowskiej, prof. UAM Rozważania prowadzone w formie szkiców skupiają się na refleksji o kondycji rozważań nad płcią biologiczną, płcią kulturową, rolą kobiet w kontekście badań naukowych nad przemocą, w nierozerwalnym związku z dyskursem publicznym. Recenzowana monografia jest pracą oryginalną, która w znacznym stopniu opiera się na wynikach własnych dociekań i badań w obszarze nauk społecznych, subtelnie balansując między dyscyplinami: antropologią kulturową oraz naukami o polityce i administracji. [...] Przyjęty schemat konstrukcyjny książki, charakterystyczny dla traktatów filozoficznych – jakim są szkice krytyczne – pozwala Czytelnikom na swobodną podróż po problematyce kobiet i konfliktów zbrojnych, tematyce wciąż aktualnej i na nowo odkrywanej. Z recenzji dr hab. Aleksandry Gasztold, prof. UW Ta ciągła zażarta i nieracjonalna pielęgnacja emocjonalnej kultury romantycznej w Polsce, lubująca się w martyrologii narodowej i idealizująca cierpienie wspólnoty, objawia się patetycznym patriotyzmem, który wynosi na wyżyny zdefiniowaną w męskich kategoriach ideologię „polskości”, piętnując jakiekolwiek zachowania i praktyki uchodzące za nienormatywne. To z kolei przekłada się na ksenofobiczne zacietrzewienie i brak szacunku dla kobiet i innych mniejszości. Także iw tym kontekście tak kardynalne znaczenie ma praca nad uwzględnianiem perspektywy kobiet i kobiecego doświadczenia w tworzeniu narracji o wspólnotach politycznych i społecznych – zarówno tych dotyczących przeszłości, jak i tych odnoszących się do teraźniejszości. Kompletne i kompleksowe rozumienie przeszłości może przyczynić się bowiem do kreowania bardziej sprawiedliwej i opartej na wartościach równościowych przyszłości. Z Posłowia dr hab. Doroty Golańskiej, prof. UŁ
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Celem i misją czasopisma Konińskie Studia Językowe jest stworzenie platformy do dyskusji na temat osiągnięć oraz wyzwań stojących przed naukowcami zajmującymi się językami w ujęciu stosowanym. Adresatem czasopisma są zarówno doświadczeni, jak i początkujący badacze języków, językoznawcy stosowani, dydaktycy, tłumacze, kulturoznawcy i wszyscy ci, którzy traktują język jako podstawowy przedmiot swoich badań. Motywem przewodnim i osią spajającą pracę redakcji jest refleksja nad językiem. W tej szerokiej formule mieści się zarówno podejście ściśle językoznawcze, jak również pedagogiczne czy kulturowe. Mamy nadzieję, że tak zarysowana wizja czasopisma pozwoli nam wypełnić znaczącą lukę na polskim rynku czasopism naukowym. Przyjmując jednoznacznie językoznawczy punkt odniesienia, zakładamy jednocześnie, że szeroki wachlarz odniesień do badań językowych, od praktyki edukacyjno-translatorskiej po kulturowo uwarunkowane użycie języka w mediach, jest niezbędny dla całościowego podejścia do badań językowych.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Książka
W koszyku
Zawiera: 1.Proces uczenia się z perspektywy psychologii poznawczej, 2. W oszukiwaniu poznawczych predyktorów osiągnięć szkolnych, 3. Tyle rzeczy mnie rozprasza – procesy kontroli uwagi, 4. Pamięć robocza – istotna zmienna w badaniach edukacyjnych, 5. Lęk i poczucie bezradności na lekcjach, 6. Wybrane predyktory osiągnięć szkolnych – model podsumowujący, 7. Poznawcze korepetycje.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Forma i typ
Zbiór artykułów przygotowanych na podstawie materiałów zebranych w trakcie etnograficznych badań terenowych prowadzonych w Lelowie i okolicznych miejscowościach w województwie śląskim. Autorzy tekstów opisują praktyki związane z konstruowaniem lokalnego dziedzictwa, analizując je w szerokich kontekstach pamięci o przeszłości Lelowa i jego mieszkańcach, pamięci o społeczności żydowskiej i Zagładzie, a także w odniesieniu do doświadczeń rozmówców płynących z kontaktu ze współcześnie odwiedzającymi Lelów chasydami. A collection of articles based on materials obtained during ethnographical fieldwork in Lelów and neighbouring towns. The authors describe activities connected to the construction of local heritage, analysing them in the broader context of the memory of Lelów’s past and its inhabitants, the memory of the Jewish community and the Holocaust, as well as in relation to the experiences of the interviewees resulting from contact with the Hasids who visit Lelów contemporarily.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Książka
W koszyku
Zawiera: 1. Metapoznanie – metapamięć: stary problem w nowszym ujęciu, 2. Struktura i działanie metapamięci, 3. Poznawcze i afektywne aspekty metapamięci, 4. Metapamięć – metody diagnozy, 5. Mózgowe mechanizmy metapamięci, 6. Determinanty metapmięci, 7. Zaburzenia metapamięci – modele wyjaśniające. Metapamięć w grupach klinivznych, 8. Skutki deficytów metapamięciowych. Treningi metapamięci.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Forma i typ
Wyjątkowa publikacja przedstawiająca najnowszą wiedzę naukową z wielu dziedzin na temat starzenia się mózgu. Autor w intrygujący, ciekawy i przystępny sposób prowadzi Czytelnika przez skomplikowane procesy biologiczne, wychodząc od podstawowych mechanizmów funkcjonowania mózgu, aż do złożonych problemów zaprogramowanej śmierci narządu. Zrozumienie tych zagadnień może przełożyć się na wczesne diagnozowanie chorób neurozwyrodnieniowych i skuteczną profilaktykę. Profesor Janusz Błaszczyk, dokonując przeglądu największych światowych odkryć naukowych w dziedzinie neurofizjologii, prezentuje aktualny stan wiedzy na temat starzenia się mózgu i zachodzących z wiekiem zmian neurozwyrodnieniowych. Podsumowaniem przeglądu jest – obecnie weryfikowana na całym świecie – hipoteza zmian metabolicznych w mózgu jako głównej przyczyny chorób neurozwyrodnieniowych. Zrozumienie tych problemów pozwoli Czytelnikowi świadomie i skutecznie wpływać na procesy starzenia się jego mózgu i dzięki temu zminimalizować ryzyko rozwoju chorób neurodegeneracyjnych, a zwłaszcza choroby Alzheimera i choroby Parkinsona. Książka jest skierowana zarówno do profesjonalistów, zwłaszcza lekarzy, fizjoterapeutów, biologów i cybernetyków, jak i do wszystkich Czytelników interesujących się tą tematyką.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej