Form of Work
Książki
(74)
Publikacje naukowe
(4)
Czasopisma
(1)
Publikacje fachowe
(1)
Status
only on-site
(70)
available
(29)
Branch
Wypożyczalnia
(29)
Czytelnia
(70)
Author
Oleśniewicz Piotr (1968- )
(3)
Gawlik Ewa
(2)
Jędrzejewski Marek
(2)
Kaliszewska Małgorzata
(2)
Kamińska-Małek Aleksandra (1976- )
(2)
Klasińska Barbara
(2)
Musiał Emilia
(2)
Nycz Edward
(2)
Sikora Ewa
(2)
Walczak-Duraj Danuta
(2)
Wasylewicz Magdalena
(2)
Wawro Franciszka Wanda
(2)
Węgliński Andrzej
(2)
Łączek Tomasz
(2)
Bartkowicz Zdzisław
(1)
Batiuk Anna
(1)
Białoszewski Dariusz
(1)
Bilewicz Małgorzata
(1)
Borecka-Biernat Danuta
(1)
Borowska Teresa
(1)
Bąk Tadeusz
(1)
Chymuk Mariia
(1)
Cichosz Mariusz
(1)
Colonna-Kasjan Daniela
(1)
Cybal-Michalska Agnieszka
(1)
Czerkawski Andrzej
(1)
Czopek Jakub
(1)
Denek Kazimierz (1932-2016)
(1)
Dobrakowski Paweł
(1)
Dolata Roman
(1)
Doliński Artur
(1)
Domalewska Dorota
(1)
Dudzikowa Maria
(1)
Duraj-Nowakowa Krystyna (1945- )
(1)
Dusza Bożena
(1)
Dąbrowska Anna (pedagog)
(1)
Friszke Andrzej
(1)
Gajdzica Anna
(1)
Gaweł-Luty Elżbieta
(1)
Gałkowska-Jakubik Maria
(1)
Godawa Grzegorz
(1)
Gola Beata
(1)
Gołębiowski Bronisław
(1)
Grabowska Barbara
(1)
Grabowska Tatiana
(1)
Grusiewicz Mirosław
(1)
Grzegorzewska Maria Katarzyna
(1)
Grzelak Szymon
(1)
Gunia Grażyna
(1)
Gurba Ewa
(1)
Hajduk Edward
(1)
Hallada Marek
(1)
Kaczmarek Żanetta
(1)
Kalemba Marcelina
(1)
Kalinowski Romuald
(1)
Kamińska Aleksandra (1976- )
(1)
Karcz-Taranowicz Eugenia
(1)
Karpińczyk Paweł
(1)
Karwowska Małgorzata
(1)
Knopek Jacek
(1)
Kocoń-Rychter Katarzyna
(1)
Kocór Maria
(1)
Komorska Marta
(1)
Kopel Jerzy (1940-2019)
(1)
Korabiewska Izabela
(1)
Koseła Krzysztof
(1)
Kosz-Szumska Justyna
(1)
Kowalewski Michał
(1)
Kowalik-Paluch Katarzyna
(1)
Kowalkowski Stanisław
(1)
Kowalska-Kantyka Małgorzata
(1)
Kozaczuk Franciszek
(1)
Kozerska Agnieszka
(1)
Krakowski Krzysztof
(1)
Kraus Ewa (1971- )
(1)
Kryk Gabriela
(1)
Krzychała Sławomir
(1)
Kupiec Hubert
(1)
Kurtek Paweł
(1)
Kwaśna Anna
(1)
Laskowski Mirosław
(1)
Leppert Roman
(1)
Lewandowska Monika
(1)
Lewandowski Marek
(1)
Lewicka Monika
(1)
Lewowicki Tadeusz
(1)
Leśniewski Zbigniew
(1)
Lisiecka Alina
(1)
Lorenc Joanna
(1)
Machnio Dominika
(1)
Magierek Dariusz
(1)
Majerek Bożena
(1)
Majewski Tomasz
(1)
Malendowicz Paweł
(1)
Mamroł Andrzej
(1)
Marchwicki Piotr
(1)
Markiewicz-Patkowska Julita
(1)
Mateja Agnieszka
(1)
Melosik Zbyszko
(1)
Miłkowska Grażyna
(1)
Year
2020 - 2022
(3)
2010 - 2019
(20)
2000 - 2009
(48)
1990 - 1999
(4)
Time Period of Creation
2001-
(5)
Country
Poland
(75)
Language
Polish
(75)
Subject
Młodzież
(65)
Postawy
(16)
Rodzina
(10)
Pedagogika resocjalizacyjna
(6)
Socjalizacja
(6)
Szkolnictwo
(6)
Świadomość społeczna
(6)
Aspiracje
(5)
Kształcenie
(5)
Niedostosowanie społeczne
(5)
Subkultura
(5)
Wartość
(5)
Agresywność
(4)
Stosunki interpersonalne
(4)
Studenci
(4)
Wychowanie w rodzinie
(4)
Dziecko
(3)
Konsumenci (ekon.)
(3)
Nauczyciele
(3)
Nałóg
(3)
Oświata
(3)
Patologia społeczna
(3)
Uczniowie
(3)
Wychowanie seksualne
(3)
Zmiana społeczna
(3)
Aspiracje zawodowe
(2)
Demografia
(2)
Edukacja dla bezpieczeństwa
(2)
Edukacja zdrowotna
(2)
Emigracja
(2)
Emigracja zarobkowa
(2)
Erotyzm
(2)
Grupy społeczne
(2)
Historia wychowania
(2)
Jakość życia
(2)
Ludzie starzy
(2)
Migracje
(2)
Młodzież niepełnosprawna
(2)
Młodzież szkolna
(2)
Nauczanie zintegrowane
(2)
Nieletni przestępcy
(2)
Pedagogika specjalna
(2)
Pedagogika społeczna
(2)
Placówki opiekuńczo-wychowawcze
(2)
Poczucie własnej wartości
(2)
Przemoc
(2)
Przestępczość nieletnich i młodocianych
(2)
Przysposobienie do życia w rodzinie
(2)
Radzenie sobie ze stresem
(2)
Seksuologia -- socjologia -- Polska
(2)
Społeczeństwo
(2)
Sukces
(2)
Szkoły średnie
(2)
Twórczość dzieci i młodzieży
(2)
Ubóstwo
(2)
Wsparcie społeczne
(2)
Wychowanie przedszkolne
(2)
Zakłady poprawcze i wychowawcze
(2)
AIDS
(1)
Aktywność fizyczna
(1)
Alkoholizm
(1)
Andragogika
(1)
Antypedagogika
(1)
Aspiracje edukacyjne
(1)
Autodestruktywność
(1)
Autyzm
(1)
Awans społeczny
(1)
Badania naukowe
(1)
Barwy
(1)
Bezpieczeństwo
(1)
Biblioterapia
(1)
Bioetyka
(1)
Cele wychowania
(1)
Chuligaństwo
(1)
Ciąża
(1)
Czas wolny od pracy
(1)
Czasopisma młodzieżowe polskie
(1)
Czasopismo pedagogiczne
(1)
Depresja psychiczna
(1)
Dieta cukrzycowa
(1)
Dietetyka
(1)
Domy dziecka
(1)
Dostęp do oświaty
(1)
Dyscyplina szkolna
(1)
Działalność charytatywna
(1)
Dziecko autystyczne
(1)
Dziecko niepełnosprawne
(1)
Dziecko przewlekle chore
(1)
Dziecko upośledzone
(1)
Dziecko w wieku wczesnoszkolnym
(1)
Dziewczęta
(1)
E-learning
(1)
E-zdrowie
(1)
Edukacja ekologiczna
(1)
Edukacja informacyjna
(1)
Edukacja kulturalna
(1)
Edukacja medialna
(1)
Edukacja prozdrowotna
(1)
Egalitaryzm
(1)
Emerytura
(1)
Subject: work
Nowa Sztuka (czasopismo)
(1)
Wychowanie Fizyczne (czasopismo ; Poznań)
(1)
Subject: time
1989-
(20)
2001-0
(13)
2001-
(6)
1901-
(2)
1901-2000
(2)
1501-
(1)
1601-
(1)
1701-
(1)
1801-
(1)
1801-1900
(1)
Subject: place
Polska
(7)
Anglia (Wielka Brytania)
(1)
Bielsko-Biała (woj. śląskie)
(1)
Bydgoszcz (woj. kujawsko-pomorskie)
(1)
Europa
(1)
Kraków (woj. małopolskie ; okolice)
(1)
Kujawsko-pomorskie, województwo
(1)
Lubuskie, województwo
(1)
Opole (woj. opolskie)
(1)
Rzeszów (woj. podkarpackie)
(1)
Województwo opolskie (1999- )
(1)
Województwo podkarpackie (1999- )
(1)
Węgry
(1)
Genre/Form
Praca zbiorowa
(4)
Czasopismo naukowe
(1)
Czasopismo pedagogiczne
(1)
Monografia
(1)
Raport z badań
(1)
Domain
Edukacja i pedagogika
(5)
Socjologia i społeczeństwo
(5)
Psychologia
(1)
75 results Filter
No cover
Book
In basket
(Skrypty i Prace Naukowe / Wyższa Szkoła Zarządzania i Marketingu w Sosnowcu)
ISBN: 83-88212-16-8
Społeczno-demograficzna charakterystyka próby, Bariery ograniczające aktywność gospodarczą bielskich firm, Wzór osobowy pracownika w perspektywie pracodawcy, Absolwenci szkół w roli pracowników, Problemy zarządzania zasobami ludzkimi, Perspektywy rozwoju lokalnego rynku pracy.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 331 (9 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 331 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 83-227-1649-4
1. Agresja i agresywność jako przedmiot badań, 2. Geneza agresji i agresywności w świetle badań i poglądów psychologicznych, 3. Rodzina jako system wychowawczy, 4. Problematyka i program badań własnych, 5. Analiza wyników badań,
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 316 (2 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 316 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
ISBN: 978-83-8095-585-1
Zawiera: Wstęp; 1. Kultura - rozumienie pojęcia, wybrane konteksty: 1.1. Kultura i jej znaczenia; 1.2. Animacja społeczno-kulturalna – geneza, rozwój koncepcji, perspektywa pedagogiczna. 2. Uczestnictwo młodzieży w kulturze: 2.1. Uczestnictwo młodzieży w kulturze – konteksty teoretyczne; 2.2. Aktywność kulturalna młodego pokolenia – wybrane aspekty i konteksty; 2.3. Młodzież – (nie)uczestnicy kultury. 3. Wybranie przestrzenie aktywności seniorów: 3.1. Wybrane obszary optymalnego starzenia się człowieka w okresie późnej dorosłości; 3.2. Człowiek w podeszłym wieku w przestrzeni ekonomicznej; 3.3. Przeszłość – teraźniejszość – przyszłość seniorów jako podstawa wyznaczania kierunków w animacji społeczno-kulturalnej. Zakończenie; Słownik pojęć; Bibliografia; Summary; Noty o autorach.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 930.85 (2 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 930.85 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
(Studia i Monografie / Uniwersytet Opolski ; Nr 292)
ISBN: 83-88796-19-4
Średnie miasto przemysłowe: socjologiczno-pedagogiczne
i kulturowe perspektywy badawcze. Współczesna" kwesti
młodzieżowa" a tożsamość społeczno - kulturowa młodeg o pokolenia. Metodologia badań własnych.Młodzież w strukturze społecznej miasta. Miasto jako fakt kulturowy w doświadczeniu młodzieży. Środowisko życia w kształtowaniu tożsamości kulturowej młodzieży. Przemiany współczesnej cywilizacji a tożsamość kulturowa młodego pokolenia (Wnioski z badań)
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 316 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 316 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 83-86142-31-6
Wprowadzenie. 1. Młode pokolenie - diagnozy, prognozy. Człowiek wobec biologicznych i psychologicznych zagrożeń końca XX wieku; Samotność małolata - jak kręgi na wodzie; Zagrożenia młodzieży w sferze realizacji aspiracji edukacyjnych; O społecznym rodowodzie zachowań agresywnych dzieci i młodzieży; Fałszywa rola resocjalizacji nieletnich przestępców czynów karalnych przeciwko życiu i zdrowiu (art. 156 k.k. i art. 158 k.k.); Instytucjonalne uwarunkowania zachowań agresywnych dzieci w placówkach opiekuńczych; Dziecko w przedszkolu - władza, przemoc, tłok; Dzieci i młodzież a problem nikotynizmu, alkoholizmu i narkomanii; Zachowania antyzdrowotne młodzieży - zagrożenie zdrowia i rozwoju; Dominacja kultury "obrazkowej" jako zagrożenie dla uczestnictwa młodzieży w kulturze "wyższego rzędu"; Szanse i zagrożenia młodzieży w sytuacji jednoczące j się Europy (Przyczynek do dyskusji nad stanem świadomości młodzieży); Zagrożenia współczesnego świata w percepcji studentów pedagogiki wieku dziecięcego; Studenci wobec problemu patologicznych zachowań dzieci i młodzieży (Komunikat z badań); Wiedza potoczna kandydatów do zawodu nauczycielskiego na temat zagrożeń dzieci i młodzieży oraz możliwości ich przezwyciężania. 2. Pokonać zło. Edukacyjne możliwości. Poetyczny wymiar osobowości i jego znaczenie dla procesów wychowania i pedagogiki; Homo construens - "człowiek budujący". Edukacyjne przygotowanie do radzenia sobie z różnymi zagrożeniami; Dzieci i młodzież w społeczeństwie ryzyka; Kierowanie własnym rozwojem przez młodzież. Konteksty teoretyczne; Edukacyjne dylematy dialogu - przesłanki teoretyczne i realia; Badania nad młodzieżą - refleksje z perspektywy teoretyczno-metodologicznej; Dziecko i miłość muszą zaistnieć na politycznej mapie świata; O radzeniu sobie przez młodzież z własnymi problemami. Z doświadczeń Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej; Pedagog szkolny i nauczyciel wobec problemu dziecka krzywdzonego w rodzinie; Ocenianie szkolne wspomaganiem rozwoju; Sport dzieci i młodzieży inspiracją pozytywnych zachowań. Założenia a rzeczywistość; Uczniowie przeciwko agresji (Z doświadczeń Szkoły Podstawowej nr 3 w Swarzędzu).
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 37 (2 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
ISBN: 83-89629-55-0
1. Narkotyki używane przy popełnianiu przestępstw seksualnych - nowy problem, nowe wyzwania, 2. Duchowe aspekty uzależnienia, 3. Gdzie szukać pomocy?, 4. Narkotyki - droga do uzależnienia, 5. Problem uzależnień w środowisku młodzieży akademickiej - badania własne, 6. Skala problemu narkomanii w województwie dolnośląskim i opolskim, 7. Narkotyki - zakażenia HIV/AIDS a dziecko, 8. Praktyczne aspekty oddziaływań terapeutycznych wobec młodzieży zagrożonej uzależnieniami i uzależnionej w warunkach leczenia ambulatoryjnego, 9. Rola Policji w profilaktyce zagrożeń uzależnieniami wśród dzieci i młodzieży, 10. Wpływ substancji psychoaktywnych na rozwój i funkcjonowanie społeczne dzieci, 11. Uzależnienie od alkoholu a zaburzenia osobowości u młodzieży, 12. Nikotyna a dziecko - czy to tylko bierne palenie tytoniu?
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 61 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 61 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
ISBN: 978-83-7523-779-5 (całość)
Wstęp. Część I. Obraz i wyzwania współczesnej edukacji. Rozdział 1. Zmiana społeczna a edukacja. Rozdział 2. Cele i zadania edukacji jutra – dyskurs interdyscyplinarny. Rozdział 3. Metody i formy aktywizacji edukacyjnej osób dorosłych. Część II. Kultura u podstaw edukacji. Rozdział 1. Wpływ edukacji kulturowej z pogranicza dziedzin na profilaktykę stresu i kierunki rozwoju edukacji jutra. Rozdział 2. „Piękno uspołecznione”. Poglądy Johna Ruskina na społeczeństwo i wychowanie. Rozdział 3. Nauczyciel kształcenia zintegrowanego jako przewodnik po kulturze – raport z badania. Rozdział 4. Założenia organizacyjno-metodyczne edukacji muzycznej dzieci młodszych a praktyka szkolna. Rozdział 5. Możliwości wykorzystania technik muzykoterapii w edukacji. Część III. Edukacja moralna i etyczna w rozwoju jednostki i instytucji. Rozdział 1. Wychowanie moralne i jego konsekwencje w poglądach i zachowaniach młodzieży. Rozdział 2. Wyobraźnia moralna dzieci w kontekście rozważań nad wychowaniem moralnym. Część IV. Patriotyzm i edukacja obronna w rozwiązywaniu problemów współczesnego świata. Rozdział 1. Wychowawca i działanie wychowawcze w wychowaniu patriotycznym. Rozdział 2. Tożsamość narodowa i patriotyzm uczniów klas wojskowych w Polsce i studentów wojskowej uczelni wyższej jako istotne elementy bezpieczeństwa narodowego. Rozdział 3. Treści szkolenia w Siłach Zbrojnych Rzeczypospolitej Polskiej. Rozdział 4. Edukacja wojskowa w opinii uczniów pierwszej edycji programu certyfikowanych wojskowych klas mundurowych – porównanie. Rozdział 5. Selected problems of defence training in Poland. Część V. Przyszłość i przeszłość w edukacji zdrowotnej. Rozdział 1. Medycyna cyfrowa – nowe wyzwania społeczne. Rozdział 2. Czy edukacja zmienia świadomość żywieniową chorych na cukrzycę? Rozdział 3. Wiedza kobiet w wieku prokreacyjnym na temat zdrowego odżywania w ciąży. Rozdział 4. „Dach czy fundamenta?” – problematyka zdrowotna na łamach „Wychowania Fizycznego” z lat 1920-1939 w perspektywie przełomu dwoistości w pedagogice. Część VI. Rola wsparcia edukacyjnego w eliminowaniu zagrożeń społecznych. Rozdział 1. Społeczne uwarunkowania świadomości młodzieży Ochotniczych Hufców Pracy. Rozdział 2. Postawy rodzicielskie jako czynnik ryzyka wystąpienia depresji wśród młodzieży. Rozdział 3. Obraz nastoletniego samobójcy. Rozdział 4. Wsparcie rodzin z dzieckiem ze spektrum autyzmu we wczesnym wspomaganiu w teorii i praktyce. Rozdział 5. Znaczenie opieki wytchnieniowej dla rodziców osób o niepełnej sprawności jako formy wsparcia – rozważania wstępne. Rozdział 6. Przygotowanie uczniów z umiarkowana i znaczną niepełnosprawnością intelektualną do samodzielności.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
ISBN: 978-83-7523-779-5 (całość)
Temat: Nowa Sztuka (czasopismo) ; Edukacja medialna ; Kształcenie ; Młodzi dorośli ; Nauczanie zintegrowane ; Wychowanie przedszkolne ; Szkolnictwo ; Nauczyciele ; Egalitaryzm ; Dostęp do oświaty ; Mediacja szkolna ; Konflikt szkolny ; Poczucie własnej skuteczności ; Uczniowie ; Metoda projektów ; Współdziałanie ; Zarządzanie oświatą ; Czasopismo pedagogiczne ; Historia wychowania ; Innowacje pedagogiczne ; Badania naukowe ; Zmiana społeczna ; Komunikacja werbalna ; Komunikacja interpersonalna ; Wsparcie społeczne ; Rodzice ; Komunikacja niewerbalna ; Dziecko w wieku wczesnoszkolnym ; Nauczanie początkowe ; Wsparcie edukacyjne ; Rozwój psychofizyczny dziecka ; Twórczość dzieci i młodzieży ; Dyscyplina szkolna ; Metody wychowawcze ; Wychowanie estetyczne ; Kryzys edukacji ; Edukacja informacyjna ; Społeczeństwo informacyjne ; Rozwój emocjonalny ; Fonoholizm ; Terapia uzależnień ; Profilaktyka szkolna ; Komunikacja internetowa ; Informacja ; Studenci ; Komunikacja wizualna ; Barwy ; E-learning ; Hermeneutyka ; Motywacja uczenia się ; Samokształcenie ; Praca socjalna ; Wdzięczność ; Pokolenie Z ; Postawy ; Inteligencja emocjonalna ; Kształcenie nauczycieli ; Przydatność zawodowa ; Aktywność fizyczna ; Wychowanie w rodzinie ; Sport ; Radzenie sobie ze stresem ; Województwo podkarpackie (1999- ) ; Rzeszów (woj. podkarpackie) ; Bydgoszcz (woj. kujawsko-pomorskie) ; Polska ; Węgry ; Kraków (woj. małopolskie ; okolice) ; Opole (woj. opolskie) ; Praca zbiorowa
Wstęp. Część I. Organizacja pracy w szkole. Rozdział 1. Szkoła równych szans? (raport z badań wśród nauczycieli). Rozdział 2. Mediacje w szkole jako forma wsparcia w środowisku oświatowym – w opiniach młodzieży akademickiej. Rozdział 3. Siła czy wytrwałość? – Pytania o czynniki warunkujące poczucie sprawstwa. Rozważania w świetle wyników badań własnych. Rozdział 4. Tworzenie projektu edukacyjnego – współdziałanie czy zakamuflowana praca indywidualna? Rozważania w kontekście wyników badań własnych. Rozdział 5. Problemy kierowania szkołą na łamach „Nowej Szkoły” (1945-2017). Część II. Kompetencje i obszary pracy nauczyciela we współczesnej szkole. Rozdział 1. Znane i nieznane wymiary innowacji nauczycielskiej. Kontekst badawczy. Rozdział 2. Wspierające wymiary komunikacji językowej w praktyce edukacyjnej szkoły i w pracy dydaktyczno-wychowawczej nauczyciela. Rozdział 3. Pedagogiczne uwarunkowania relacji interpersonalnych rodziców i nauczycieli wybranych szkół podstawowych. Rozdział 4. Znaczenie dotyku w edukacji. Model węgierski. Część III. Potencjał edukacji przedszkolnej i zintegrowanej. Rozdział 1. Prawo dziecka do nauki w edukacji wczesnoszkolnej. Rozdział 2. „What we will learn in our youth…” – that it to say, to reasonably support the development of a child’s creative potential. Rozdział 3. Dyscyplina w przedszkolu – wspólne ustalanie zasad czy narzędzie do kierowania grupą? Rozdział 4. Wartości estetyczne przyrody w wytworach plastycznych uczniów kończących edukację wczesnoszkolną. Część IV. Edukacja medialna w instytucjach edukacyjnych. Rozdział 1. Edukacja w społeczeństwie technokratycznym i informacyjnym. Spojrzenie krytyczne i horyzontalne. Rozdział 2. Edukacja cyfrowa, czyli jaka? Rozdział 3. Emocjonalne funkcjonowanie „cyfrowych” uczniów we wczesnym wieku szkolnym. Rozdział 4. Profilaktyka i terapia fonoholizmu wśród uczniów szkół podstawowych. Rozdział 5. Poszukiwanie informacji przez studentów – raport z badań pilotażowych. Rozdział 6. Uczenie się nie musi być monochromatyczne. Kolor jako czynnik mogący wspomagać uczenie się. Część V. Młodzi dorośli jako podmiot oddziaływań edukacyjnych. Rozdział 1. Przeżycie – przebudzenie – przemiana. Inicjacyjne dynamizmy egzystencji ludzkiej w motywowaniu studentów pedagogiki i pracy socjalnej do (samo)doskonalenia kompetencji hermeneutycznych. Rozdział 2. Pojęcie wdzięczności w opinii osób u progu dorosłości. Rozdział 3. Inteligencja emocjonalna studentów – przyszłych nauczycieli. Rozdział 4. Wybrane problemy aktywności fizycznej studentów Uniwersytetu Mikołaja Kopernika – kontekst doświadczeń sportowych i wychowania rodzinnego. Rozdział 5. About the need of preparation of candidates for teachers for cooping with stress at school and supporting students in this range.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 83-7271-070-8
Słowo o Jubilacie. Bibliografia prac prof. dr hab. Mariana Śnieżyńskiego za lata 1968-2000. Kilka słów wprowadzenia do konferencji. Część I: Edukacja prorodzinna w okresie transformacji. Ewolucyjne przemiany współczesnej rodziny polskiej; Kultura pedagogiczna rodziców: wyzwanie i czynnik stymulacji rozwoju młodego pokolenia Polaków; Osobowościowe determinanty konfliktu międzypokoleniowego w rodzinie; Edukacja pedagogiczna rodziców - ważny element systemu polityki prorodzinnej; O potrzebie przygotowania młodzieży do małżeństwa i rodzicielstwa; Edukacja do życia w rodzinie - stan i potrzeby; Wyzwania przyszłości a wychowanie prorodzinne. Część II: Polska rodzina w dobie przeobrażeń społeczno-kulturowych. Korczak i rodzina; Kościół - rodzina i wychowanie; Katolicki wzór małżeństwa w wychowaniu prorodzinnym; Rola Kościoła katolickiego w przygotowaniu ludzi młodych do świadomego podejmowania ról małżeńskich i rodzicielskich; Rodzina wiejska w dobie zmian społeczno-ustrojowych; Tradycje i obyczaje w wychowaniu rodzinnym; Pomoc państwa rodzinom bezrobotnym; Rodzinne uwarunkowania bezdomności; Aksjologiczne podobieństwa i różnice rodziców i dzieci; Edukacyjne zadania szkoły rodzenia. Część III: Zadania rodziny w realizacji edukacji prorodzinnej. Oddziaływanie wychowawcze rodziny a pola wpływów "pedagogiki prorodzinnej" w warunkach demokracji; Wpływ rodziny na system wartości współczesnej młodzieży; Wychowanie rodzinne do roli matki; Postawy maturzystów wobec dziecka nienarodzonego; Rozwijanie podmiotowości dziecka w rodzinie przygotowaniem do pełnienia odpowiedzialnych ról życiowych; Sąd młodzieży o małżeństwie; Zapomniane dziecko; Znaczenie ciągłej pedagogizacji rodziców dla wychowania prorodzinnego dziecka; Rodzina - skarbnica wzorów spędzania czasu wolnego dzieci klas młodszych; Miejsce rodziny w realizacji zadań współczesnej szkoły z zakresu edukacji zdrowotnej; Rodzina w wypowiedziach werbalnych i plastycznych dzieci; Rola środowiska rodzinnego w wychowaniu dzieci przebywających w Specjalnym Ośrodku Szkolno-Wychowawczym w Krakowie. Część IV: Wychowanie psychospołeczne i seksualne w rodzinie. Natura i cel wychowania seksualnego w świetle nauki Kościoła; Wychowanie psychoseksualne w rodzinie; Społeczne funkcjonowanie osób upośledzonych umysłowo w stopniu lekkim w rolach rodzinnych; Psychospołeczne aspekty funkcjonowania rodzin z problemem bezrobocia; Powinności państwa względem rodziny w zakresie wychowania seksualnego dzieci i młodzieży. Część V: Zadania szkoły w realizacji edukacji prorodzinnej. Oczekiwania oraz potrzeby uczniów w zakresie przygotowania do życia rodzinnego i seksualnego; Wychowanie prorodzinne w szkole - opinie rodziców i uczniów, oczekiwania młodzieży wobec nowego przedmiotu; Oczekiwania młodzieży w stosunku do przedmiotu "Wychowanie do życia w rodzinie"; Umiejętności komunikacyjne nauczyciela - podejmowanie dyskusji o rodzinie w edukacji wczesnoszkolnej; Edukacja prorodzinna w klasach początkowych realizowana poprzez współpracę nauczycieli i rodziców. Część VI: Kształcenie nauczycieli-wychowawców do realizacji edukacji prorodzinnej. Nauczyciel a współuczestnictwo rodziców w procesie edukacji dzieci; Modelowanie w procesie przygotowania nauczycieli do dialogu wychowawczego; Introspekcja psychodydaktyczna nauczyciela wychowania prorodzinnego - propozycja badawcza; Kultura pedagogiczna wychowawców a edukacja prorodzinna; Metody aktywizujące w kształceniu nauczycieli-wychowawców prowadzących zajęcia z zakresu wychowania prorodzinnego.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 83-88278-11-8
Cz. I Szkoła na przełomie wieków: Kompetencje autorskie nauczyciela a obywatelskość jako wymiar tradycji europejskich; Polityka edukacyjna a konkurencyjność kapitału ludzkiego; Podstawowe zasady edukacji w społeczeństwie demokratycznym; Prawa człowieka i wychowanie do wartości w edukacji szkolnej Unii Europejskiej. Zarys problematyki; Dylematy aksjologiczne w pedagogice resocjalizacyjnej; Orientacja proeuropejska - rozważania o naturze pojęcia; Integracja Europy - problemy wychowawcze i społeczne; Aspekt europejski w poszukiwaniu optymalnego modelu polskiej edukacji; Margines czy integralna część Europy - młodzi uczestnicy Modelu Parlamentu Europejskiego o byciu Polakiem w Europie; Humanistyczna wizja współczesnej szkoły i nauczyciela; Szkoła na przełomie wieków. O potrzebie stawiania pytań; Zasady rozwoju systemów edukacyjnych XX wieku; Średnia szkoła Montessori. Z doświadczeń Szkoły Woods w Houston w stanie Teksas; Edukacja przedszkolna w krajach Unii Europejskiej; Recepcja europejskich metod wychowania fizycznego w polskich placówkach przedszkolnych; Współdziałanie nauczyciela przedszkola z rodziną; Koncepcja "szkoły wychowawczej" Józefa Mirskiego (1882-1943); Edukacja wielokulturowa jako problem kształtu polityki oświatowej; Szkoła zawodowa w perspektywie integracji Europy; Koncepcja sukcesu życiowego młodzieży szkół średnich w kontekście wpływu wychowawczego szkoły; Nowy typ szkoły policealnej i jej słuchacze (na przykładzie Policealnego Studium Detektywów i Pracowników Ochrony w Krakowie); Problemy szkolnictwa ukraińskiego na przełomie wieków; Niektóre problemy rozwoju kształcenia zawodowo-technicznego na Ukrainie w okresie przemian społecznych; Ukraińskie średnie i wyższe szkolnictwo na ziemiach zachodnich w okresie międzywojennym w kontekście integracji europejskiej; Cz. II Przygotowanie nauczycieli do pracy w reformowanej szkole: Konteksty rozwoju kompetencyjności zawodowej nauczyciela; Podmiotowość nauczyciela w procesie reformy edukacyjnej; psychospołeczne uwarunkowania postaw nauczycieli wobec reformy oświaty (raport z badań); Obszary wiedzy nauczyciela na temat twórczej aktywności dziecka w aspekcie potrzeb edukacyjnych integrującej się europy; Kształcenie i doskonalenie nauczycieli w świetle celów Unii Europejskiej - propozycje rozwiązań; Kształtowanie kompetencji zawodowych nauczyciela a umiejętności kluczowe; Metody aktywizujące w kształceniu kompetencji zawodowych nauczyciela. Kształtowanie kompetencji nauczycieli w zakresie pełnienia funkcji wychowawczej; Sposoby rozwijania kompetencji nauczycieli związanych z komunikowaniem się; Nauczyciel współdziałający; Kształcenie nauczycieli dla potrzeb edukacji integracyjnej; Aktualne problemy edukacji dzieci z dysfunkcją wzroku; Przygotowanie nauczycieli do pracy w klasach integracyjnych; Przygotowanie pedagogów specjalnych do pracy w zreformowanym systemie oświatowym - w opinii studentów; Zagrożenia młodego człowieka w świadomości kandydatów na nauczycieli; Warunki wspomagające rozwoju dziecka - deklaracje i fakty; Problemy edukacyjne w świetle paradygmatów Unii Europejskiej; Kształtowanie kompetencji nauczyciela w zakresie edukacji zdrowotnej wobec nowego paradygmatu nauki o zdrowiu; Osobowość nauczyciela wychowania fizycznego w opinii uczniów klas VII i VIII; Przygotowanie do pracy zawodowej nauczycieli liceów ogólnokształcących w Zamościu (stan i perspektywy - sondaż diagnostyczny); Syndrom wypalenia zawodowego nauczycieli - badania porównawcze (główne tezy referatu); Cz. III Uczeń w procesie edukacji: Interakcje nauczyciela i ucznia a obraz nauczyciela w oczach ucznia; Pułapki i zagrożenia stwarzane młodzieży przez świat dorosłych przyczyną narastającej patologii społecznej. Implikacje edukacyjne; Diagnoza bezradności intelektualnej uczniów klas VI; Twórczy wymiar funkcjonowania nauczyciela i ucznia w kontekście wyzwań współczesnej edukacji; Myślenie dialogiczne a możliwość przekroczenia subiektywizmu w relacji nauczyciel - uczeń; Komunikacja między nauczycielem a uczniem; O potrzebie kształcenia umiejętności niewerbalnego komunikowania się nauczyciela z uczniami (komunikat z badań); Rola wzmocnień pozytywnych i negatywnych w edukacji szkolnej; Unisex zachowań społecznych - wybór czy konieczność w procesie socjalizacji; Sytuacje stresowe w szkole - próba diagnozy i propozycje działań profilaktycznych; Przemoc wśród dzieci jako realne zagrożenie dla współczesnej szkoły podstawowej - możliwości profilaktycznych oddziaływań; Zagrożenia dzieci i młodzieży agresją i przemocą; Przeciwdziałanie zagrożeniom młodzieży na przykładzie Centrum Kompetencyjnego Młodzieżowego Ośrodka Wczesnej Terapii "Maraton" w Głogowie; Tożsamość młodzieży w sytuacji pogranicza; Wpływ środków masowego przekazu na rozwój emocjonalny dzieci i młodzieży w świetle Konwencji o Prawach Dziecka; Możliwości i ograniczenia terapii psychopedagogicznej uczestników procesu edukacyjnego (nauczyciele, uczniowie, rodzice); Współpraca szkoły z rodzicami w świetle reformy systemu oświatowego; Możliwości i bariery współpracy szkoły z rodziną; Wychowawcze i społeczne konsekwencje niektórych zaburzeń rozwojowych dziecka we współczesnej rodzinie; Pedagogizacja rodziców - szansą nowej edukacji.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 978-83-7151-811-9
I. Indywidualizm i kolektywizm w perspektywie teoretycznej: 1. Indywidualizm i kolektywizm a przemiany więzi; Indywidualizm i kolektywizm w aspekcie ideologicznym; Indywidualizm i kolektywizm jako wzorce kulturowe; Indywidualizm i kolektywizm jako orientacje psychologiczne; Wartości a indywidualizm i kolektywizm; Indywidualizm i kolektywizm jako wymiar mentalności i tożsamości. II. Indywidualizm i kolektywizm młodzieży w świetle badań empirycznych: Założenia teoretyczno-metodologiczne badania indywidualizmu i kolektywizmu młodzieży; Indywidualizm i kolektywizm w kontekście przekonana o tożsamości i relacjach z innymi ludźmi; Wartości życiowe młodzieży; Pożądany przez młodzież ład polityczny i gospodarczy; Składniki modelowych orientacji psychologicznych; Determinanty psychologiczne indywidualizmu i kolektywizmu; Psychologiczna orientacja indywidualistyczna i kolektywistyczna; Między indywidualizmem a kolektywizmem.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 159.9 (1 egz.)
Book
In basket
(Seria Socjologia / Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu ; Nr 38)
ISBN: 83-232-1305-4
Cz.I Teoretyczna problematyka relacji międzypokoleniowych: 1. Pokolenie, 2. Rodzina a pokolenie, 3. Młodzież - kultura młodzieżowa - pokolenie, 4. Pokolenie Końca Wieku, 5. Pokolenie a jakość życia. Cz.II Charkaterystyka relacji międzypokoleniowych w rodzinach pochodzenia Pokolenia Końca Wieku: 6. Założenia metodologiczne, 7. Charkaterystyka badanej populacji, 8. Rodzina jako sposób bycia dwóch pokoleń w świecie życia codziennego, 9. Cechy systemu napięć pomiędzy pokoleniami w rodzinie, 10. Dynamika relacji międzypokoleniowych a jakość życia rodzinnego
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 316 (1 egz.)
Book
In basket
Ku dobrej edukacji / Kazimierz Denek. - Toruń, Leszno : Wydawnictwo Edukacyjne "AKAPIT", 2005. - 243, [1] s. : ryc.; tab. ; 24 cm.
(Studia i Monografie Wyższej Szkoły Humanitycznej w Lesznie / przewodniczący Aleksander Zandecki)
ISBN: 83-89163-13-6
1. Reforma systemu edukacji; 2. Wspieranie i doskonalenie reformy systemu edukacji; 3. W stronę dobrej szkoły; 4. Podmiotowość uczestników procesu kształcenia; 5. Edukacja z perspektywy kapitału ludzkiego; 6. Czas wolny i związana z nim edukacja; 7. Wartości edukacji szkolnej; 8. Teologiczne aspekty edukacji szkolnej; 9. Metody dydaktyczne a aktywność i kreatywność uczniów; 10. Ewaluacja uczniowskich postępów w nauce; 11. Decydują nauczyciele
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
(Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Ekonomiczne Problemy Usług, ISSN 1896-382X; Nr 54)
1. Zachowania nabywców na konkurencyjnym rynku: Utrzymywanie nabywców instytucjonalnych na konkurencyjnych rynkach; Nowe i tradycyjne przejawy oddziaływań społecznych na zachowania konsumentów w procesach zakupu wybranych produktów; Postawy mieszkańców Trójmiasta wobec proekologicznych środków transportu miejskiego; Zachowania klientów na rynku usług edukacyjnych szkół wyższych; Zachowania klientów hipermarketów a techniki manipulacji; Zachowania konsumentów na rynku artykułów żywnościowych i nie żywnościowych; Seniorzy jako kluczowy segment odbiorców rynku turystycznego - analiza wybranych obszarów zachowań; Zachowania zakupowe turystów zagranicznych na przykładzie Krakowa (wyniki badań ankietowych); Modele konsumpcji w rodzinach studenckich na tle strategii życiowych pokolenia posttransformacyjnego; Czas wolny jako wyraz zachowań konsumenckich młodych Polaków - ujęcie socjokulturowe; Ocena zmian w zachowaniach nabywczych Polaków - miejsca, style i sposoby dokonywania zakupów; Postawy konsumentów wobec reklamy na przykładzie miasta Tarnobrzeg; Charakterystyka klientów na rynku badań rynkowych i marketingowych - wyniki badań ankietowych; Postawy etnocentryczne mieszkańców lubuskiego w świetle badań ankietowych; Marketing skierowany do kobiet a kolor różowy; 2. Młodzi nabywcy jako ewoluujący, przyszłościowy segment: Źródła informacji najczęściej wykorzystywane przez młodych konsumentów podczas podejmowania decyzji nabywczych w Internecie; Młodzi konsumenci jako odbiorcy reklam telewizyjnych; Młodzi konsumenci wobec społecznych instrumentów promocji wykorzystywanych na rynku żywności; Zjawisko konsumpcji impulsywnej wśród młodych nabywców w Polsce; Marketing doświadczeń a zachowania rynkowe młodych nabywców; Zachowania młodych klientów na rynku usług ubezpieczonych; Wpływ dzieci na zachowania nabywcze ich rodziców; Ocena skuteczności programów lojalnościowych w kształtowaniu lojalności segmentu młodych dorosłych; Proces zakupowy młodych nabywców; Czynniki kształtujące zachowania nabywcze młodych konsumentów; 3. Budowanie relacji z nabywcami: Znaczenie przebiegu procesu zakupowego w budowie zadowolenia konsumenta rynku IT; Programy multipartnerskie jako kolejny etap w budowie lojalności konsumentów; Możliwości wykorzystania teorii marketingu relacji w hotelarstwie; Uwarunkowania lojalności nabywców względem jednostek handlu detalicznego; Budowanie relacji wyższego stopnia jako sposób konkurowania na rynku usług hotelarskich; Znaczenie i systemy marketingu wewnętrznego wykorzystywane w działalności firm; Rola "twarzy" w chińskim marketingu relacji - opinie polskich menadżerów pracujących w Chinach; Narzędzia CRM w firmie marketingu bezpośredniego; Wpływ promocji osobistej na sprzedaż ubezpieczeń; Wpływ satysfakcji i lojalności klienta na wyniki finansowe przedsiębiorstw; Możliwości motywowania klientów wewnętrznych banków (w świetle wyników badań); Rozwijanie relacji z nabywcami jako wyraz adaptacji przedsiębiorstw do nowych wyzwań rynkowych; 4. Rola informacji i badań w analizie zachowań nabywczych: Podejście środków-celów w identyfikacji wartości dla klienta - modelowanie strukturalno-sieciowe; Gromadzenie, upowszechnianie i stosowanie informacji rynkowych a wyniki tworzenia nowych produktów; Zastosowanie technik twórczego myślenia w zakładzie opieki zdrowotnej; Kryteria analizy społeczności wirtualnych; Metody pomiaru satysfakcji studentów w praktyce polskich uczelni; Badania marketingowe na etapie wstępnej eliminacji pomysłów na nowe produkty; Nowoczesne metody badań w zakresie interakcji produkt-człowiek; Modele ścieżkowe jako przykładowe metody badania satysfakcji i lojalności klientów.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 339.138 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
(Prace Wydziału Nauk Społecznych / Tow. Naukowe Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego ; 121)
ISBN: 978-83-7306-367-9
I. Postawy być i mieć- definicje. Koncepcje, elementy strukturalne: 1. Określenie pojecia "postawa"; 2. Wybrane koncepcje i postawy być i mieć; 3. Elementy strukturalne postaw być i mieć; II. Psychologiczne wymiary syndromu wzrostu i rozpadu: 1. Narcyzm vs miłość bliźniego obcej natury; 2. Symbioza vs niezależność i wolność; 3. Nekrofilia i biofilia według Ericha Fromma; III. Metodologiczne aspekty badań własnych: 1. Problem badawczy i hipotezy; 2. Charakterystyka badanej grupy; 3. Procedura i przebieg badań; 4. Charakterystyka zastosowanych metod; IV. Psychologiczne aspekty syndromu wzrostu i rozpadu: 1. Analiza syndromu wzrostu i rozpadu w świetle danych uzyskanych w kwestionariuszach; 2. Analiza syndromu wzrostu i rozpadu w świetle rysunków; 3. Elementy syndromu wzrostu i rozpadu a media; V. Postawy być i mieć a elementy składowe syndromu wzrostu i rozpadu: 1. Postawy być i mieć a elementy składowe syndromu wzrostu i rozpadu w świetle kwestionariuszy; 2. Postawy być i mieć a elementy składowe syndromu wzrostu i rozpadu w świetle testu projekcyjnego; 3. Grupy być i mieć a media; 4. Porównanie grup być i mieć
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 159.9 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
(Biblioteka Europejska ; 31)
ISBN: 83-89218-29-1
1.Migracje zarobkowe polskiej młodzieży. Założenia, wnioski, rekomendacje, 2.Zasady przemieszczania się obywateli polskich po 1 maja 2004 r., 3.Aspiracje i cele życiowe młodzieży średnich szkół zawodowych w kontekście integracji z Unią Europejską, 4.Gotowość migracyjna studentów państwowych szkół wyższych
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 331 (2 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 331 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 83-85976-61-2
1. Rozwój mikrosystemów wychowawczych w instytucjach resocjalizacji zakładowej, 2. Pedeutologiczne uwarunkowania oddziaływań resocjalizacyjnych w mikrosystemach wychowawczych, 3. Metodologiczne podstawy badań własnych, 4. Autopercepcja wychowawcza pedagogów specjalnych, 5. Sposoby wywierania wpływu wychowawczego w zakładowych mikrosystemach resocjalizacyjnych, 6. Organizacja i skuteczność oddziaływań w zakładowych mikrosystemach wychowawczych w ocenie badanych pedagogów specjalnych
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
(Przestrzenie życia społecznego / Andrzej Kaleta, Wojciech Muszyński, Marek Sokołowski, Paweł Śpiewak, Paweł Woroniecki, Andrzej Wójtowicz)
ISBN: 978-83-7611-075-2
Rozdział 1: Idee - poglądy - wartości. Postmodernizm w podróży do granic rodziny; Etos rodziny a postmodernistyczna filozofia; Katolicki model rodziny a wierność jego zasadom; Małżeństwo i rodzina w nauczaniu społecznym Benedykta XVI; Działalność destrukcyjnych sekt jako zagrożenie dla współczesnej polskiej rodziny; Koncepcja demokratycznej rodziny Anthony'ego Giddensa; Czemo "winien" jest feminizm? Dylematy związane z redefinicją ról rodzinnych i społecznych kobiety; Rodzina - czy jest jeszcze wartością dla młodzieży?; Współczesne wartości a plany małżeńsko-rodzinne mlodzieży; Edukacja regionalna w rodzinie wiejskiej (na przykładzie rodziny bukowskiej). Rozdział 2: Kobieta - mężczyzna - dziecko. Czy kobiety potrzebują małżeństwa?; Kobieta jako podmiot, kobieta jako przredmiot. Role społeczne kobiety we współczesnej rodzinie; "Nowe ojcostwo" w kontekście przemian męskości w kulturze współczesnej; Przemiany relacji ojciec-córka w ujęciu bibliograficznym. Komunikat z badań; Rodzicielstwo nastolatków życiowym sukcesem czy porażką? Subiektywne znaczenie wczesnego macierzyństwa i ojcostwa (doniesienie z badań); Męska kobieta czy kobiecy mężczyzna - role małżeńsko-rodzinne we współczesnej rodzinie polskiej; Społeczne uwarunkowania dobrowolnej bezdzietności w opinii młodych bezdzietnych Polaków; Dar miłości i tyrania daru. O społeczno-kulturowych uwarunkowaniach przeszczepów rodzinnych; Trzeci do pary? Redefinicja wartości i norm społecznych w związkach późnonowoczesnych. Rozdział 3: Kształty - modele - realia. O konflikcie pokoleń w rodzinie; Transformacja czy kryzys rodzinny?; Rodzina egalitarna - zmierzch hierarchii?; Postpamięć w przestrzeni życia rodziny. Refleksje antropologiczne; Społeczne oczekiwania wobec związku i partnera życiowego - kierunki zmian; "Od zaręczyn do wesela". Okres przedmałżeński w środowisku wiejskim w świetle aktualnych badań; Przemiany w sferze prokreacji w rodzinie wiejskiej; Rozwód jako punkt zwrotny w życiu rodziny; Rodzina jako przedmiot zainteresowań naukowo-profesjonalnych pracy socjalnej; Mętlik i baby-boom czli rodzina ma się dobrze - model skandynawski; Rodzina muzułmańska wczoraj i dziś. Ciągłość tradycji i współczesne zmiany na podstawie Zjednoczonych Emiratów Arabskich. Rozdział 4: Współczesne alternatywy. Alternatywne kształty rodziny współczesnej. Tendencje przemian w początkach XXI wieku; Kohabitacja - droga do małżeństwa czy jego alternatywa?; Czas wolny singli - pomiędzy rodziną a przyjaciółmi; Relacje rodzinne lesbijek i gejów w świetle badań empirycznych z 2007 rku; Małżeństwo eksperymentalne Alicji Iwańskiej i Jana Gralewskiego.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 316 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
ISBN: 978-83-7611-101-8
Cz. I. W poszukiwaniu specyfiki zachowań społecznych młodzieży: 1. Potencjał młodzieżowego buntu- uwarunkowania i funkcje społeczne; 2. Pokolenia młodzieży polskiej w badaniach ilościowych- tropy i rozczarowania socjologa; 3. Glossy do ankiet: bluzgi; 4. Ustanawianie wiedzy o młodzieży. Metanarracje w europejskiej socjologii młodzieży; 5. Semiologiczna analiza treści perswazyjnych w prasie młodzieżowej; 6. Prostytucja nieletnich w świetle badań pracowników instytucji pomocy na Dolnym Śląsku; 7. Gimnazjaliści wobec własnej przyszłości. Różnice i podobieństwa z perspektywy strategii społecznego uczestnictwa; 8. Postawy młodzieży wobec wybranych kategorii osób marginalizowanych. Na tle innych reprezentantów wiekowych; 9. Badania nad młodzieżą w socjologii Śląska Opolskiego; 10. Zaangażowanie a neutralność- postawy obywatelskie młodzieży. W poszukiwaniu pola badawczego; Cz. II. Edukacja w dziurawych reformach: 1. Krajobraz po reformie. Opinie nauczycieli na temat reformy edukacji z 1999 roku; 2. Segmentacja społeczna na wyjściu ze szkoły średniej; 3. Między parafią a szkoła- edukacja religijna w procesie przemian; 4. Kompetencje intelektualne i emocjonalne studentów; 6. Między edukacja a rynkiem pracy. Praktyka doradztwa zawodowego na przykładzie województwa warmińsko-mazurskiego
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again