Form of Work
Książki
(18)
Status
only on-site
(17)
available
(6)
Branch
Wypożyczalnia
(6)
Czytelnia
(17)
Author
Maliszewski Wojciech J
(2)
Tworzydło Dariusz
(2)
Aouil Bassam
(1)
Bartmiński Jerzy
(1)
Borkowski Igor
(1)
Błachnio Aleksandra
(1)
Chomczyński Piotr
(1)
Drzewowski Mirosław
(1)
Dytman-Stasieńko Agnieszka
(1)
Garpiel Rafał
(1)
Gumkowska Anna
(1)
Kleszcz Krzysztof
(1)
Konecki Krzysztof Tomasz
(1)
Krzempek Monika
(1)
Leszczyńska Katarzyna
(1)
Majer-Baranowska Urszula
(1)
Mazur Jan
(1)
Olędzki Jerzy
(1)
Posern-Zieliński Aleksander
(1)
Schneider Małgorzata
(1)
Sokołowski Marek
(1)
Soliński Tomasz
(1)
Stasieńko Jan
(1)
Szpila Grzegorz
(1)
Ulicka Danuta
(1)
Woźny Aleksander
(1)
Wódz Kazimiera
(1)
Year
2000 - 2009
(18)
Country
Poland
(18)
Language
Polish
(18)
Subject
Komunikacja społeczna
(16)
Środki masowego przekazu
(6)
Język polski
(4)
Reklama
(4)
Internet
(3)
Public relations
(3)
Dziennikarstwo
(2)
Hipertekst i hipermedia
(2)
Język
(2)
Komunikacja międzykulturowa
(2)
Negocjacje
(2)
Polityka
(2)
Tekst
(2)
Chorzy
(1)
Interakcja wychowawcza
(1)
Interakcje społeczne
(1)
Komunikacja
(1)
Kultura
(1)
Manipulacja (psychol.)
(1)
Marketing
(1)
Multimedia
(1)
Nauczanie na odległość
(1)
Organizacja
(1)
Pedagogika
(1)
Perswazja
(1)
Pluralizm społeczny
(1)
Pragmatyka lingwistyczna
(1)
Prasa (wydawnictwa)
(1)
Promocja
(1)
Promocja zdrowia
(1)
Propadanda
(1)
Przedsiębiorstwo
(1)
Przekłady
(1)
Psychologia stosowana
(1)
Płeć
(1)
Retoryka
(1)
Rozmowa
(1)
Stosunki interpersonalne
(1)
Szkolnictwo
(1)
Tolerancja
(1)
Zarządzanie
(1)
Genre/Form
Literatura
(1)
Materiały konferencyjne
(1)
28 results Filter
Book
In basket
ISBN: 83-227-2436-5
1. Interakcja językowa i jej uwarunkowania. Perspektywa lingwistyczna, 2. Bariery komunikacji: indywidualne, grupowe i społeczne, 3. Jak Polka z Polakiem - językowe bariery w komunikacji pomiędzy płciami, 4. Czy gramatyka może przeszkadzać w rozmowie kobiety i mężczyzny?, 5. O porozumiewaniu się w szkole, 6. Myśli nieuczesane o deficytach komunikacyjnych funkcji prawa, 7. Komunikacja w Kościele współczesnym. Bariery i pomosty, 8. Słowa sztandarowe we współczesnych dyskursach Polaków o tym, co najważniejsze, 9. Cóż to jest prawda? Kryzys wiarygodności słowa we współczesnym dyskursie publicznym
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 316.77 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 83-88936-08-5
1. Funkcje komunikacji społecznej, 2. Komunikacja między kulturowa w kontekście integracji europejskiej, 3. Reguły i działania komunikacyjne w sferze publicznej świat a społecznego, 4. Mediacje jako element komunikacji politycznej w społeczeństwie obywatelskim, 5.Zaufanie jako podstawa kapitału społecznego, 6. Polskie przedsiębiorstwa wobec strategii Public relations, 7. Komunikacja polityczna-nowe wyzwania dla aktorów polskiego życia politycznego, 8. Miejsce marketingu społecznego w organizowaniu społeczności lokalnej. Teoria i praktyka , 9. Komunikowanie o problemach społecznych a rozwój społeczności lokalnych, 10. Bariery komunikowania przy rozwiązywaniu problemów społecznych-na podstawie badań
epmirycznych w instytucjach pomocy społecznej, 11.Ge nder w badaniach komunikowania masowego, 12.Językowy i
obrazowy świat kobiet i mężczyzn na przykładzie prasy
rozrywkowej dla nich przeznaczonej, 13.Politycy w ocz ac twórców przekazów medialnych.Wzorzec postulowany, 14.Zachowania społeczne a sfera racjonalnych wyborów-a spekt komunikacji społecznej, 15.Próba przedstawienia procesu negocjacji towarzyszącego wydarzeniom ekonomi czym. 16.Wpływ statusu społeczno-zawodowego rodziców n a dokonywanie przez młodzież wybory edukacyjne
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 316.77 (3 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 316.77 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
ISBN: 978-83-7441-972-7
1. Symboliczna sfera kultury, komunikacja symboliczna a interakcja- wielość znaczeń i wymiarów w edukacji: Główne sfery wykorzystania komunikacji społecznej; Twórczość nieprofesjonalnych artystów i animatorów kultury jako forma komunikacji regionalnej (na przykładzie twórczości m. Jopek, Cz. Rusek i W. Ficoń); Kulturowe wyznaczniki komunikacji społecznej w edukacji; Okiem mistrza i okiem ucznia- rozważania o relacjach między nauczycielem i uczniem w obszarze sztuk pięknych; Interpersonalna komunikacja i dialog pomiędzy nauczycielem a uczniem w obszarze spotkań ze sztuką; Kompetencje psychoanalityczne w budowaniu dialogu wychowawczego; Konteksty ambiwalencji w ramach wartości absorbowanych przez młodzież w odniesieniu do kultury popularnej; Dramaterapia jako proces nadawania znaczeń przez uczniów z niepełnosprawnością intelektualną; 2: Społeczny kontekst znaczeń w edukacyjnych wydarzeniach komunikacyjnych w perspektywie interakcji: Analiza kulturowych znaczeń dyskursu w perspektywie symbolicznego interakcjonizmu G.H. Meada oraz w ujęciu teorii przemocy symbolicznej P. Bourdieu (z badań nad dziecięcym dyskursem); Koncepcja edukacji w kontekście Platońskiego paradoksu wiedzy; Komunikacja interpersonalna w procesie edukacyjnym- rytuały interakcyjne; Podmiotowe aspekty relacji interpersonalnych w edukacji; Nauczyciel w sytuacji komunikacyjnej (zadania i kompetencje nauczyciela); Komunikowanie społeczne w edukacji. Sytuacja komunikacyjne- uczeń jako interakcja symboliczna; Autorytarne i dialogowe wzorce komunikacji nauczyciel- dziecko w praktyce wychowawczej; Kompetencja metapoznawcza jako wyznacznik kompetencji komunikacyjnej- refleksje w kontekście komunikacyjnych zdolności i postaw nauczyciela; Kompetencje komunikacyjne nauczyciela w nowych realiach komunikacyjnych' "Uczenie się" jako budowanie nowej jakości procesów komunikacyjnych nauczyciel-uczeń. Przykład "uczącej się szkoły"; Kierowanie placówką oświatowa w myśl teorii strukturalno-funkcjonalnej i interakcjonizmu symbolicznego; 3. Normatywny i interpretacyjny model interakcji komunikacyjnej w edukacji- mnogość sytuacji: Relacje i interakcje nauczyciel-uczeń a modele komunikacji społecznej; Interakcje komunikacyjne w edukacji- stan obecny i możliwości modyfikacji; Nowe strategie myślenia jako alternatywne spojrzenie na asymetryczną interakcję komunikacyjną nauczyciel-uczeń w procesie edukacyjnym, Modele komunikacji a interakcje nauczyciel-uczeń, Wulgaryzacja języka w środowiskowej komunikacji nieoficjalnej uczniów jako współczesne wyzwanie dla nauczyciela i edukacji, Szkolne lekcje "na dwa głosy", czyli słowo o komunikacyjnym "rozmijaniu", Znaczenie informacji werbalnej w procesie nauczania i uczenia się czynności motorycznych, Haptyka jako metoda uświadamiania wrażeń kinestetycznych, (Kon)teksty humanistyczno-przyrodnicze w szkolnej klasie, Tekst podręcznika jako narzędzie komunikacji edukacyjnej. 4. Wielowymiarowość interakcji komunikacyjnych w edukacji akademickiej: Komunikacja jako proces wzajemnego porozumiewania się - uczenie przez dyskusję, Blokujące i motywujące komunikaty wykładowców - komunikat z badania relacji studentów i nauczycieli akademickich, Interakcje nauczyciel akademicki-student jako potencjalne pole kształtowania kompetencji obywatelskich, Proces komunikacji warunkiem poprawnych relacji nauczyciel akademicki-student, Komunikacja społeczna a system edukacji w Republice Czeskiej w świetle nowych wyzwań dla pedagogiki, Wybrane osobowościowe uwarunkowania efektywności zawodowej nauczycieli, Metoda projektów jako sposób aktywizacji przestrzeni komunikacyjnej w nauczaniu dydaktyki, Klimat sprzyjający nauce akademickiej a psychologiczne funkcjonowanie studentów - implikacje teorii autodeterminacji.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 978-83-7395-323-9
Językowy (i pozajęzykowy) obraz nieba w polskiej reklamie prasowej i telewizyjnej ; Leksykalny kod polityczny - językowy obraz wroga ; Językowe sposoby konceptualizacji pojęcia negocjacje ; Życie w słowach zaklęte - językowy portret kobiety w tekstach Agnieszki Osieckiej ; Perswazyjność figur retorycznych na przykładzie papieskich przemówień ; Forum dyskusyjne a dyskusja - podobieństwa i różnice ; Współczesne ogłoszenia towarzyskie zamieszczane w Internecie ; Ekspresywizmy jako słownictwo wartościujące i służące wyrażaniu emocji w talk - show na przykładzie programu Kuba Wojewódzki ; Rzeczownikowe derywaty z wykładnikiem - ko w gwarach kielecko - łódzkch oraz w polszczyźnie ogólnej ; Świadomość językowa Ślązaków ; Funkcja kategorialna wykładnika - iszcze w kaszubszczyźnie ; Funkcje formatów - ak, - ik - yk w gwarach kieleckich oraz południowo-wschodnich gwarach łęczycko - sieradzkich ; Język codziennych i piśmiennictwo religijne Tatarów litewsko-polskich jako odzwierciedlenie złożonej tożsamości grupy ; Różnice semantyczne litewskich i łotewskich odpowiedników polskiego leksemu ojczyzna ; Kilka słów bułgarskim przekładzie Bajek robotów Stanisława Lema ; "Obcy" w języku obcym, czyli problem przekładu stereotypów narodowych ; Czytanie - obowiązanie czy wyzwanie współczesnej szkoły ; Wulgaryzacja języka uczniów szkoły podstawowej ; Gdzie są mojego języka a gdzie mojego świata ?- dziecko podczas terapii logopedycznej
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 811 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 83-89518-31-7
Rozdział 1. Nowa tekstualność, nowe gatunki, nowy język. Język, tekst, hipertekst - analiza czatów w Rowerze Błażeja; Telefonia cyfrowa - nowe zachowania komunikacyjne; Bazy danych - nowy gatunek pisarstwa?; Cybertekst, Nowa perspektywa postrzegania tekstualności; Sylwiczny i intymistyczny charakter blogów; Kncepcja hipertektstowego autora, czytelnika i dzieła na podstawie powieści " Patchwork Girl"; Perswazja w multimediach. Język aukcji internetowych jako przedmiot analizy retorycznej; Opowieści o raju: język nowych mediów, podróże i turyści (o perswazji w mediach). Rozdział 2: Stare media w multimediach. Aksjologia dziennikarska i dyskurs cybernetyczny; Ich Will. Czy odbiorcy wideoklipów Rammstein są bezbronni wobec " potęgi obrazu"? Analiza wizualności przekazu audiowizualnego; MTV i cylindry. Wideoklip jako druga młodość kina; Narracje interaktywne w telewizji; Język w książce i język książki; Bezpłatne magazyny kulturalne a Internet. Od papierowego City Magazine po multimedialne Klimmaty; Radio studenckie w Internecie; Początek a stan obecny funkcjonowania Radia Olsztyn w Internecie. Rozdział III: Multimedia komunikacja społeczna. Rozważania nad komunikacyjnym wykluczeniem, czyli jak rozwiązać problem cyfrowego podziału; ( Nowe) media a wojna - aktualna dyskusja i tendencje w badaniach; Culture jamming - walka o prawo do komunikowania się; Język uwięziony - koncepcja zamknięcia uniwersum dyskursu w Herberta Marcusego; Przemoc języka jako przemoc sensu - o wojnie podmiotu i świata znaczeń w nowych mediach; "Nam nie jest wszystko jedno... od kogo bierzemy" - o dekodowaniu przeciwstawnym w Internecie. Studium przypadku. Rozdział IV: Metodologiczne i definicyjne aspekty multimediów. Słowo w kulturze multimediów; "Język na nielegalu", czyli wpływ multimediów na komunikację werbalną młodego pokolenia. O nową metodologię badań; Formacja intelektualna pokolenia klawiatury, Internetu i SMS-ów; Komunikacja w świecie gier komputerowych; O nieistnieniu cyberprzestrzeni; Między samowiedzą a symulacją. Pytanie o podmiot przemian komunikacyjnych; Wizualizacja procesów przyrodniczych w portalach edukacyjnych a jej wpływ na wyobrażenia uczniów o mikroświecie; Multimedia jako jeden z wariantów kulturowej gry w historię. Metodologiczne problemy "przedstawiania" przeszłości w epoce ekranów; Modelowanie perspektywy badawczej na planie eksperimance'u; Transgresyjne podróże po paraprzestrzeniach wizualnych efektów specjalnych. Rozdział 5: Językowe oblicza zjawisk multimedialnych. Językowe właściwości tekstu elektronicznego. Analiza porównawcza angielskich i rosyjskich witryn internetowych; O niektórych problemach komunikacji językowej w Internecie; Język wirtualncych wspólnot na przykładzie Jargon File; Elementy socjolektu graczy komputerowych; O trollach i plonkach, czyli niektórych aspektach netykiety językowej w grupach dyskusyjnych; Słownictwo czatów na podstawie listy frekwencyjnej; Netspeak - nową hybrydą językową; Porównanie użycia ekspresywnych aktów mowy w rozmowach za pośrednictwem IRC w języku angielskim i polskim; Mowa pisana? Próba analizy etykiety językowej prywatnych e-maili; Pogawędka internetowa - między językiem mówionym a pisanym.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 316.77 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
(Język a komunikacja ; 17)
ISBN: 978-83-925728-4-8
I. Zagadnienia ogólne: Konsiliencja, czyli o porozumieniu między naukami w trzecim tysiącleciu; Nazywanie emocji u młodych dorosłych użytkowników języka; Ikoniczność w gramatyce generatywnej; Minimalizm a polska terminologia językoznawcza; Struktura językowa narracyjnych gier fabularnych; Językowa i wizualna reprezentacja stereotypu (rekonesans badawczy); Porażka komunikacyjna i jej pragmatyczne uwarunkowania. II. Odmiany i rejestry języka: Odmiany polszczyzny, typy tekstów, rodzaje komunikacji: Rozmowa studentów - komunikat ekspresji i rytuału; O socjolekcie "komórkowców" (na przykładzie wariantów wyrażenia puścić komuś sygnał); Paralele zmian kolokacji w stylu publicystycznym i struktury potocznego obrazu świata; Wpływ reklamy na językowe zachowania dzieci i młodzieży; Analiza dyskursu CB radio: profesjolekt kierowców TIR-ów. Studium pilotażowe; O kilku strategiach dyskursowych w rozmowie handlowej; Funkcja języka W w języku sportu - próba analizy; Interakcyjność elektronicznych gatunków mowy: przykład internetowego dyskursu naukowego; Charakterystyka genologiczna i stylistyczna ulotki medycznej; Gatunkowa odrębność konsultacji lekarskiej w świetle wybranych nurtów genologii lingwistycznej; Język "komputerowców". Zagadnienia leksykalne: Nieścisłości w polskich słownikach obcych; Nowe wyrazy w języku najstarszych mieszkańców wsi południowo-wschodniej Rzeszowszczyzny; Formy apelatywne we współczesnym języku polskim; aktualne problemy z feminizacją nazewnictwa w języku polskim. Język prasy, telewizji i reklamy: Wartościowanie ksiązki w programie telewizyjnym "Książki z górnej półki"; Informacja i komentarz - dwa sposoby konceptualizowania wydarzeń w wiadomościach telewizyjnych; Reklamie czasopism w czasopismach; Dynamika reklamy jako stylu komunikacyjnego; Obraz jako element argumentacyjnej - kilka uwag na temat funkcji warstwy wizualnej przekazów reklamowych; Informacja czy argumentacja? Wpływ kultury na styl reklamy; Współdziałanie słowa i obrazu w prasie tabloidowej. Ujęcie semiotyczne; Najczęstsze przykłady normy językowej w prasie. Język polityki: Poselska gra na słowa - analiza perswazji w dyskursie sejmowym; Kreowanie wizerunku przeciwnika politycznego w rozmowie publicznej; Kampania wyborcza to wojna - o metaforach w tekstach prasowych w czasie kampanii wyborczej 2005; Językowa charakterystyka politycznych wypowiedzi Jana Marii Rokity
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 316.77 (1 egz.)
Book
In basket
(Komunikacja społeczna w edukacji)
ISBN: 978-83-7441-654-2
Media w promocji zdrowia i kreowania prozdrowotnego stylu życia : Media w obliczu kształtowania autorytetów u młodzieży - rozważania teoretyczne; Media a postawy prozdrowotne - metody i techniki wpływu mediów na zachowania człowieka w aspekcie jego zdrowia; Psychologia kobiety czy psychologia dla kobiet - specyfika wiedzy psychologicznej we współczesnej polskiej prasie kobiecej na podstawie analizy treści wybranych tytułów prasowych; Media a zachowania zdrowotne dzieci i młodzieży; O wykorzystaniu współczesnych mediów w promocji zdrowotnego stylu życia : " Pij mleko, będziesz wielki"; Telerecepta na zdrowie, czyli problem przekazu i odbioru komunikatów dotyczących zdrowia ( zdrowie dzieci ); Wykorzystanie Internetu dla potrzeb promocji zdrowia; Pomoc psychologiczna online w promocji zdrowia psychicznego jako nowa i łatwo dostępna forma poprawy zdrowia; II. Media i komunikacja w rozwiązywaniu problemów zdrowia fizycznego i psychicznego: Miejsce pomocy psychologicznej online w systemie pomocy i wsparcia młodzieży oraz młodych dorosłych korzystających z Poradni Zdrowia Psychicznego; Miejsce pomocy psychologicznej online w systemie pomocy i wsparcia osób uzależnionych od narkotyków; Miejsce pomocy psychologicznej online w systemie pomocy i wsparcia osób współuzależnionych; Zdrowie i zaburzenia seksualne w mediach ( Ta pominięta strona życia seksualnego ); Pomoc psychologiczna online w ocenie osób korzystających z jej usług; Cechy osobowościowe osób korzystających z pomocy psychologicznej online; Rola mediów w rozwiązywaniu problemów związanych z przemocą w rodzinie; Internetowe serwisy informacyjne dla rodzin wojskowych i ich zastosowanie w praktyce pedagogicznej; Zaspokajanie potrzeb a neurotyczne uzależnienie od Internetu III. Media - komunikacja społeczna a sytuacja osób chorych, niepełnosprawnych i innych potrzebujących wsparcia i pomocy : Obraz choroby nowotworowej w świetle artykułów prasowych; Treści przekazywane w mediach wobec potrzeb osób z niepełnosprawnością intelektualną; " Głód informacyjny " - człowiek z wadą słuchu a środki masowego przekazu: równouprawnienie czy dyskryminacja?; Udział multmimediów w podnoszeniu jakości życia osób z wadą słuchu; Miejsce Internetu w procesie rehabilitacji psychologicznej, zawodowej i społecznej osób niepełnosprawnych; Komunikacja interpersonalna w rodzinach zastępczych - ujęcie systemowe.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 316.77 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
ISBN: 83-89964-49-X
CzęśćI:Sesja plenarna konferencji. Prolog nowego etapu komunikacji społecznej; Ukryta reklama. Wybrane zagadnienia prawne; Dostosowywanie przepisów prawa polskiego z zakresu czynów nieuczciwej konkurencji do prawa Unii Europejskiej; "Czyste informacjie". adania MillwardBrown SMG/KRC; Międzynarodowe doświadczenia z zakresu przejrzystości mediów; Kampania "Czyste informacje"; Część II: Dyskusje i polemiki. Panel pierwszy: Media wobec problemu nieuczciwych działań komunikacyjnych w Polsce. Omówienie i przebieg dyskusji panelowej; Tabloidyzacja mediów; Dziennikarskie grzeszki; Jak rozliczać "czwartą władzę"? Panel drugi: PR jako źródło "czystej informacji" dla mediów. Omówienie dyskusji panelowej; Uwagi i wątpliwości moderatora panelu; Ukrytą reklamę należy zwalczać; Informacja jest mieszana z reklamą. Panel trzeci: Advertoriale i inne formy promocji i reklamy. Omówienie dyskusji panelowej; O wizerunku reklamy; Treści reklamowe w programach telewizyjnych; Prawnik jako magik; Szukanie nowych miejsc na reklamę. Panel czwarty: Wydawcy a reklama i PR w świetle dyskusji o nieuczciwych działaniach komunikacyjnych w Polsce. Omówienie dyskusji panelowej; Wydawcy są przedsiębiorcami w medialnym biznesie. Aneks: Ukryta reklama - wybrane aspekty prawne.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 659 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 83-922823-3-7
Rozdział I: Społeczeństwo on-line. Nadzieje i rozczarowania. Dylematy społeczeństwa informacyjnego; Światopogląd społeczeństwa informacyjnego; Komunikowanie intrakulturowe w społeczeństwie informacyjnym: bariery i wyzwania; E-life czy a-life? Informatyzacja a stan anomii; Inteligencja emocjonalna w świecie off-line i on-line; Osobowość internauty; Internet a doświadczenia temporalne; E-pomoc. Uwarunkowania pomocniczości w Internecie; W poszukiwaniu psychologicznych mechanizmów problematycznego używania Internetu; E-handel książką. Rynek księgarski w Polsce w dobie ekspansji globalnej gospodarki internetowej; Rozdział 2: Internet a przyszłość komunikowania. Internet a nowe tendencje w dziedzinie komunikowania masowego; Komunikacja społeczna w sieci a interakcje off-line; Czy możliwa jest modlitwa przez Internet? Nieważne jak pytasz: cechy zaproszenia a skłonność do udziału w ankiecie internetowej; Społeczności wirtualne. O wspólnotowości w społeczeństwie sieciowym; Dzienniki drukowane w wersji on-line - apokalipsa czy zbawienie dla prasy codziennej? Internet jako narzędzie komunikowania się firm; Koncepcja komunikacji z wykorzystaniem środowiska 3D; Szanse i zagrożenia rozwoju polskiej administracji elektronicznej; Internet w procesie komunikowania się władz samorządowych ze społecznością lokalną i regionalną; E-voting jako jeden z elementów elektronicznej demokracji na przykładzie Estonii. Rozdział 3: Kultura, język, obyczaje Internetu. Internet jako szansa dla kultury wolnej; Dynamika kreacji. Technologiczna determinanta procesów wymiany symbolicznej a socjodynamika kultury Abrahama Molesa; Wizerunek polskich tradycjonalistów katolickich w Internecie; Tradycja i nowoczesność. Islam w Internecie. Analiza polskojęzycznych stron internetowych; Między tradycją a nowoczesnością. O powieści hipertekstowej z odwołaniem do "Końca świata według Emeryka" Radosława Nowakowskiego; "Komentowanie obowiązkowe" - o wybranych aspektach funkcjonowania komentarzy internetowych; Kultura prowadzenia sporów na forum internetowym; "Nowa społeczność" i "stare wartości". Kulturowe i społeczne wymiary strony internetowej zbudowanej na podstawie nazwiska. Rozwiązania szczegółowe; Dlaczego gry typu MMORPG stają się coraz bardziej popularne? Rozdział 4: Edukacja W/I przez Internet. System internetowego wspomagania edukacji; E-learning - edukacja na odległość; Internet jako źródło informacji w nauczaniu blokowym; Internet sojusznikiem działań przybliżających tematykę niepełnosprawności; Szkolny portal internetowy w komunikacji szkoły z rodzicami i środowiskiem lokalnym; Kompetencje medialne nauczycieli języków obcych; Nauczanie przez Internet na przykładzie Polskiego Uniwersytetu Wirtualnego. Rozdział 5: Technologie i zastosowanie Internetu. Zastosowanie Internetu w marketingu bankowym; Wykorzystanie Internetu w zarządzaniu finansami jednostek samorządu terytorialnego; Integralność referencyjna w dokumentach XML zorientowanych na dane; Analiza wydajności serwerów FTP w środowisku Windows; Hurtownie danych i Internet; Zastosowanie symulacji komputerowej przy użyciu javy w rozwoju dynamicznych procesów technologicznych na przykładzie drgań swobodnych i wymuszonych o jednym stopniu swobody z tłumieniem liniowym; E-advertising jako jedno z rozwiązań internetowego biznesu; Internet jako instrument bankowości elektronicznej; XBRL w modelowaniu danych finansowych; Kryptografia w Internecie; Wizualizacja informacji z wykorzystaniem pamięci holograficznych.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 004 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 978-83-60583-09-8
Media relations; Mediatyzacja polityki a problem PR - owskiego profesjonalizmu (media relations braci Kaczyńskich); Współpraca z mediami. Teoria a oczekiwania dziennikarzy; Współpraca przedsiębiorstw farmaceutycznych z mediami - wybrane aspekty; e - PR - wyzwanie teraźniejszości i przyszłości; Monitoring Internetu na potrzeby public relations; Skuteczność komunikatów prasowych rzecznika burmistrza miasta Jarosławia; Internet i czytanie, czyli PR akcji proczytelniczych i PR książkowy; Uzależnienie, współpraca czy konflikt interesów - o relacjach między PR - owcami a dziennikarzami; Internet jako skuteczne narzędzie Pr; Internet jako narzędzie public relations; Cz. II komunikacja wewnętrzna; Relacje między komunikacją wewnętrzną a wizerunkiem; Wpływ komunikacji wewnętrznej na wizerunek przedsiębiorstwa; Luka wizerunkowa a postrzeganie pracodawców przez potencjalnych i aktualnych pracowników; Kapitał społeczny a wewnętrzne public relations organizacji; Audyt komunikacyjny jako składnik wewnętrznego public relations
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 659 (2 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 659 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
ISBN: 83-87658-62-6
Public Relations w sytuacjach kryzysowych: Społeczna odpowiedzialność firmy jako wyzwanie dla public relations; Problemy sytuacji kryzysowych w organizacjach non profit; Kampania komunikacyjna organizacji w sytuacji kryzysu medialnego; Zarządzanie sytuacją kryzysową w bankowości; Uwarunkowania działań public relations w sytuacji kryzysowej organizacji politycznej; Wizerunek organizacji jako płaszczyzna zarządzania antykryzysowego; Wybrane aspekty zarządzania sytuacją kryzysową na przykładzie Wyższej Szkoły Finansów i Bankowości w Radomiu; Zarządzanie komunikacją wewnętrzną w sytuacjach kryzysowych; Utrata klienta jako przejaw kryzysu marketingowego; Efektywna komunikacja w zarządzaniu kryzysami i problemami. Przykłady zastosowań instrumentów Public Relations (easy study): Narzędzia wewnętrznego public relations na przykładzie Elektrowni "Bełchatów"; Adaptacja instrumentów PR w procesie reorganizacji ruchu kołowego w Jarosławiu; Informacja publiczna w operacjach militarnych NATO; Public relations Urzędu Miasta Poznania; Public relations w bankach - główne cechy i zadania; Zarządzanie sytuacją kryzysową na przykładzie spółki giełdowej; Kreowanie wizerunku poety w mediach; Wpływ systemu zarządzania jakością na wizerunek firmy Zeto-Rzeszów Sp. z o.o.; Public relations jako czynnik konkurencyjności szkół wyższych; Sytuacja kryzysowa w lokalnym banku - studium przypadku; Skuteczna komunikacja antykryzysowa firmy na przykładzie Netii Holding SA; Prewencja antykryzysowa na przykładzie wdrożenia telefonicznej obsługi klienta Górnośląskiego Zakładu Elektroenergetycznego. Komunikaty: Negocjacje jako narzędzie PR-rowca w rozwiązywaniu konfliktów; Public relations ukraińskich towarzystw ubezpieczeniowych; Twórcze rozwiązywanie problemów organizacji; Kreowanie wizerunku w działaniach promocyjnych przedsiębiorstwa; Czy mamy kryzys w edukacji public relations w Polsce? Problem standaryzacji; Znaczenie wizerunku polski w kontekście członkostwa w Unii Europejskiej; Public relations - znajomość istoty przedmiotu wśród studentów Państwowej Wyższej Szkoły Zawodowej w Elblągu; Wpływ systemów CRM na zewnętrzny wizerunek przedsiębiorstwa; Psycholog w dziale public relations; Czynniki lojalności klienta majątkowych zakładów ubezpieczeń; Działania public relations w warunkach ukraińskiego rynku ubezpieczeniowego; Rola tożsamości organizacji w budowaniu przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstw działających na polskim rynku w świetle wyników badań.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 659 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
(Język Kultura Społeczeństwo / red. nacz. Jan Mazur)
ISBN: 83-227-2232-X
1. Zagadnienia ogólne 2. Rytułał i rytualizacja w obrębie sacrum, 3. Rytułał i rytualizacja w obrębie profanum
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 316.77 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 83-88508-69-5
1. Społeczno-kulturowe uwarunkowania perswazji, 2. Mity, obrazy symbole jako narzędzia perswazji, 3. Strategie i techniki perswazyjne, 4. Media i polityka w kontekście komunikowania perswazyjnego, 5. Reklama jak przestrzeń komunikacji perswazyjnej, 6. Socjologiczne aspekty perswazji
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 316.77 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 316.77 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 978-83-61408-99-4
I. Tekst: Lingwistyczne koncepcje tekstu wobec wyzwań komunikacji wirtualnej; Transmisja wiedzy jako przeszukiwanie pamięci. Kilka antycznych antendencji; Dzieło literackie w sieci. Kilka oczywistości z perspektywy sceptyka; Artyzm i chaos. Z pogranicza poetyki i estetyki; Retoryka - hiperteksty- cyberprzestrzeń. Wyjaśnienie pewnych nieporozumień; Wprowadzenie do poetyki tekstu sieciowego; Bachtinowska koncepcja tekstu-sieci i tekstu Bachtina w sieci. II. Język: Zabawy językowe w dyskusjach internetowych; Postać graficzna i ortograficzna polskich tekstów w sieciach; Lingwistyczne refleksje nad komunikacją internetową - perspektywa historyczna; Kompetencje komunikacyjne w komunikacji mediowanej komputerowo; Wpływ komunikacji sieciowej na współczesną polszczyznę; Słowniki języka polskiego w internecie; Przestrzeń telematyczna jako biblioteka, archiwum i kartoteka podręczna frazeografa; W poszukiwaniu autora. Językowa charakterystyka "portalowych" tekstów odredakcyjnych; Język sieciowych dyskusji w opiniach samych dyskutantów. III. Gatunki: Przemediowanie tekstu - o tym jak opowieść przekracza medialne granice; Repertuar podgatunków mowy forum internetowego w perspektywie genologii lingwistycznej; Kwantytatywne oblicze bloga; Interaktywne, choć osobiste blogi i blogowanie a komunikacja z otoczeniem; Blogi wobec tradycji diarystycznej. Nowe gatunki w nowych mediach; E-mail - między listem a mową; Negocjacja hierarchii ról społecznych w korespondencji elektronicznej studentów z nauczycielami akademickimi; Impresjonistyczny model hipertekstowy; Pisanie tekstu audiowizualnego jako zadanie glottodydaktyczne; Blog toů blog. Blogi oczyma Glogerów. Raport z badania zrealizowanego przez Instytut Badań Literackich PAN i Gazeta.pl
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 004 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 978-83-7644-035-4
1. Literatura: Grafomania w sieci; Wiersz w sieci; Myślenie metaleptyczne; W sieci "sieci". Kilka uwag o wpływie komunikacji internetowej na polską prozę przełomu XX i XXI wieku; Socrealizm w sieci; Fan fiction. O życiu literackim w Internecie; Tekst w sieci postmodernistycznej powieści; Reprint i hipermedialność- dwa kierunki rozwoju literatury ucyfrowionej; Poetyka ruchomej kry. Wprowadzenie do tekstu sieciowego; Tekst jako maszyna. Wprowadzenie do mechaniki hipertekstu; Fraktal jako model spójności w narracjach hipertekstualnych na przykładzie "Słownika chazarskiego" Milorda Pavicia; Obrazy, które mówią. O możliwościach ikonologicznej analizy literatury hipertekstowej; Gra paragrafowa- hipertekst zamkniety w książce; Efekty interfejsu hipertekstów literackich. Perspektywy badawcze; Dlaczego klikamy? Lektura a pragnienie; Podmiot miłosny w sieci; Liberackie marginesy poetyki tekstu sieciowego; Interpretacja bez granic? W hipertekstowym labiryncie "Końca świata według Emeryka" Radosława Nowakowskiego; 2. Społeczeństwo: Internetowi twórcy. Co o nich wiemy ze złożonego projektu badawczego SWPS i Gazeta.pl?; I kto tu rządzi? Nowa rola odbiorców tekstów dziennikarskich; Internet jako archiwum- obrazy historii w cyfrowym świecie; Internet jako kanał komunikacji marketingu politycznego; Konstruowanie kobiecości w sieci (wspomnień); Tropiąc czarną wołgę w sieci. O poszukiwaniu legend miejskich w Internecie; Nowe media a odbiór utworów muzycznych; 3. Komunikacja: Holocaust w sieci- obecne i nieobecne; Internetowe relacje z podróży. Rekonesans; Hipermedialne? Skonwertowane? Role uczestników komunikacji zapośredniczonej sieciowej; Wirtualne kłamstwa. O informacji, której nie ma w sieci; Język w wyszukiwarkach. Dlaczego użytkownicy szukają słów?
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 004 (1 egz.)
Book
In basket
(Prace Komitetu Nauk Etnologicznych Polskiej Akademii Nauk / Komitet Nauk Etnologicznych PAN ; Nr 13)
ISBN: 83-7177-277-7
I. Tolerancja: między antropologią a polityką; Tolerancja w dyskursie antropologicznym; Negocjowanie tolerancji, czyli między groźbą konfliktu a dążeniem do współdziałania; Tolerancja a prawo w relacjach między etnicznych; Tolerancja a władza. O kształtowaniu tożsamości kulturowych w przestrzeni polityki; Tolerancja wobec wizji przeszłości i jej granice; II. Tolerancja: konteksty środkowoeuropejskie; Tolerancja - jej zakres, znaczenie i realizacja w nowych demokracjach Europy Środkowoeuropejskiej; Tolerancja czy akceptacja? Etniczne stosunki mniejszościowe w Polsce po 1989 roku; Nowi obcy w przestrzeni etnicznej; Światopogląd tradycjonalistyczny, modernistyczny i postmodernistyczny a współczesny dyskurs na temat tolerancji w sieci internetowej w Polsce; Praktyczny wymiar tolerancji; III. Tolerancja: perspektywa intekulturowa; Tolerancja wśród alzackich elit - trzy przypadki; Tolerancja racjonalna czy subiektywna? Europa wobec okaleczania narządów płciowych; Ideologizacja jako źródło nietolerancji na przykładzie Europy i Chin; Tolerancja ograniczona w polityce mniejszościowej Chin; "Zamorskie diabły, długie nosyů". Recepcja obcych ludów i narodów w języku Chińczyków Han; tolerancja i nacjonalizmy małych narodów. Dylematy pracy antropologa
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 316 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
ISBN: 83-86308-79-6
Etos i warsztat; Media epoki pilota; Sytuacja gatunków medialnych po 11. września; Jestem Dolnoślązakiem - rola gazety w kreowaniu lokalnej tożsamości; Epidemia narcyzmu. O przyczynach, objawach i skutkach " choroby medialnej "; Telewizji publicznej wizerunek własny; "Trudna miłość", czyli 50 lat relacji TVP z jej widzami; Medialność na co dzień i w kryzysie; Obraz problemów społecznych w Polsce w " Kurierze Wileńskim "; " Viva " jako wehikuł popkultury; Próba indywidualizacji mediów grup etnicznych ( na przykładzie Śląska Opolskiego ); Autokreacja prasy katolickiej w Polsce; Kreowanie wizerunków lubelskich dzienników w latach 1989-2002; " Gazety Prawnej " nowy (lepszy?) wizerunek. Zmiany wizerunku " Gazety Prawnej " od września 2001 do października 2002; Poszerzenie pojemności wizerunku tytułu prasowego wraz ze zmieniającą się publicznością czytelniczą. Na przykładzie ewolucji " Gazety Wyborczej "; Autoprezentacja w prasie (na materiale " Gazety Lubelskiej ") Dolnośląskie dzienniki a prasa bezpłatna - konkurencja, konwergencja, synergia; Elektroniczne słowo prasy; Kodeksy etyki dziennikarskiej jako narzędzie promowania własnego środowiska; " Czwarta władza " - uwięzienie duszy? Kilka refleksji o mediach i władzy; Media a przemoc. System oznakowań telewizyjnych jako forma samokontroli mediów; Językowe przejawy agresji i empatii w mediach; Zmiany gatunkowe wypowiedzi dziennikarskiej (na podstawie wiadomości prasowej); Makdonalizacja radia; Internet - Wielka Synteza. Systematyka podmiotów biznesowych; Podwójne oblicze? Wizerunek mediów w reklamie; Piosenka w mediach - media w piosence; Przejawy interakcji między redakcją a czytelnikami w prasie lokalnej (na przykładzie " Głosu Wielkopolskiego "); Otoczenie wewnętrzne komunikatora masowego - rola dziennikarza w organizacji medialnej; Kształtowanie wizerunku medialnego Radia Zet; Medium kontra medium. Oblicze telewizji we współczesnym kinie światowym; Ontologia, komunikacja, stylizacja, socjologia - cztery poziomy " meta " w grach komputerowych.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 316.77 (2 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 316.77 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 978-83-7525-053-4
A. Metodologiczne i teoretyczne aspekty organizacji w ujęciu procesualnym: Procesualne ujęcie organizacji. Organizacje, struktury, procesy i tożsamości; Recepcja nurtu interpreatywnego w naukach o zarządzaniu; Organizacja jako proces strukturacji; Społeczne światy i areny a problem zmiany organizacyjnej; Pracownik w organizacji sieciowej w koncepcji Manuela Castellsa B. Kulturowe wymiary działań w organizacjach: Kulturowe wyznaczniki rozwoju organizacji; Kultura organizacji a proces instytucjonalizacji sposobu motywowania pracowników; " Rodzinna Atmosfera " i " Uprzejma Obsługa ". W stronę substantywnej teorii obsługi ruchu turystycznego; Szpital jako organizacja ucząca się. Studium przypadku; Dynamiczny model kultury na przykładzie firmy szkoleniowej C. Tożsamości i biografie - kontekst organizacyjny: Komunitarianie w polskiej gospodarce. Tożsamość menedżerów w Górnośląskim Okręgu Przemysłowym; Proces nabywania tożsamości zawodowej (na podstawie zawodu lekarza); Rola organizacyjnych " znaczących innych " w procesie konstruowania obrazu samego siebie w miejscu pracy; Role dyrektora szkoły. Problem autoprezentacji i oczekiwań; Znaczenie informacyjnych grup poetyckich dla budowania tożsamości poety; D. Praca a organizacje: Wartość pracy zawodowej dla właścicieli mikro i małych przedsiębiorstw; Moralny kontekst organizacji. Zarys problematyki. E. Komunikowanie w organizacjach: Kolonizacja życia codziennego - organizacja w ujęciu S. Deetza; Basila Bernsteina typologia dyskursów organizacyjnych w instytucjach edukacyjnych: kod kolekcji i integracji; Komunikowanie w organizacjach; Społeczny proces wytwarzania danych w instytucjach medycznych
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 658.3 (1 egz.)
Authority data
Authority data
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again