Form of Work
Książki
(39)
Status
only on-site
(31)
available
(19)
unavailable
(1)
Branch
Wypożyczalnia
(20)
Czytelnia
(31)
Author
Ludwikowski Rett R
(3)
Bożyk Paweł
(2)
Duliniec Elżbieta
(2)
Kuźniak Brygida
(2)
Neider Janusz
(2)
Rymarczyk Jan
(2)
Abt Stefan
(1)
Adamczyk Jan
(1)
Baylis John
(1)
Bielawska Aurelia
(1)
Brigham Eugene F
(1)
Budnikowski Adam
(1)
Burżacka-Majcher Monika
(1)
Czubik Paweł
(1)
Dudziński Jerzy
(1)
Filary Mateusz
(1)
Fuchs Bernadetta
(1)
Gorynia Marian
(1)
Grzegorczyk Wojciech
(1)
Houston Joel F
(1)
Kaczmarek Tadeusz T
(1)
Kokoszczyński Ryszard
(1)
Kozioł Waldemar
(1)
Krugman Paul R
(1)
Królak-Werwińska Joanna
(1)
Kuźnar Andżelika
(1)
Marciniak-Neider Danuta
(1)
Marcinko Marcin
(1)
Michałek Jan Jakub
(1)
Miklaszewski Stanisław
(1)
Nowakowski Marcin K
(1)
Obstfeld Maurice
(1)
Owens Particia
(1)
Oziewicz Ewa
(1)
Rynarzewski Tomasz
(1)
Siwiński Włodzimierz
(1)
Smith Steve
(1)
Stępień Beata
(1)
Szymaniak Adam
(1)
Treder Hanna
(1)
Witek Lucyna
(1)
Wojciechowski Henryk
(1)
Zielińska-Głębocka Anna
(1)
Zorska Anna
(1)
[ i in.]
(1)
Świerkocki Janusz
(1)
Year
2010 - 2019
(3)
2000 - 2009
(35)
1990 - 1999
(1)
Country
Poland
(39)
Language
Polish
(39)
Subject
Handel międzynarodowy
(30)
Handel zagraniczny
(11)
Międzynarodowe stosunki gospodarcze
(7)
Globalizacja
(5)
Przedsiębiorstwo
(5)
Rozliczenia międzynarodowe
(5)
Ceny
(4)
Gospodarka
(4)
Marketing międzynarodowy
(4)
Organizacje gospodarcze międzynarodowe
(4)
Transport międzynarodowy
(4)
Światowa Organizacja Handlu
(4)
Cło
(3)
Finanse międzynarodowe
(3)
GATT
(3)
Handel
(3)
Marketing
(3)
ONZ
(3)
Organizacje międzynarodowe
(3)
Rynek walutowy
(3)
Transport
(3)
Umowa
(3)
Unia Europejska
(3)
Usługi
(3)
Arbitraż handlowy międzynarodowy
(2)
Bilans płatniczy
(2)
Instytucje finansowe międzynarodowe
(2)
Integracja gospodarcza
(2)
Kursy walutowe
(2)
Logistyka gospodarcza międzynarodowa
(2)
Międzynarodowy Bank Odbudowy i Rozwoju
(2)
NATO
(2)
Ogranizacje międzynarodowe
(2)
Polityka międzynarodowa
(2)
Przedsiębiorczość międzynarodowa
(2)
Przedsiębiorstwa małe i średnie
(2)
Ryzyko
(2)
Substancje niebezpieczne i szkodliwe
(2)
Traktat amsterdamski (1997)
(2)
Traktat nicejski (2000)
(2)
Transport kombinowany
(2)
Zarządzanie
(2)
Akcje (ekon.)
(1)
Bezpieczeństwo międzynarodowe
(1)
Broń jądrowa
(1)
Decyzje
(1)
Dokumenty
(1)
Dyplomacja
(1)
Dywidenda
(1)
Dług państwowy
(1)
Euro (pieniądz)
(1)
Finanse
(1)
GATS
(1)
Handel miedzynarodowy
(1)
Hanel międzynarodwy
(1)
Integracja europejska
(1)
Internet
(1)
Kapitał
(1)
Kraje rozwijające się
(1)
Kryzys gospodarczy
(1)
Kultura
(1)
Licencje (umowy)
(1)
Logistyka gospodarcza
(1)
Marketing strategiczny
(1)
Międzynarodowy Fundusz Walutowy
(1)
Monopole
(1)
Obrót gospodarczy
(1)
Ochrona środowiska
(1)
Outsorcing
(1)
Pieniądz
(1)
Planowanie strategiczne
(1)
Polityka gospodarcza
(1)
Polska
(1)
Prawa człowieka
(1)
Prawo gospodarcze międzynarodowe
(1)
Prawo prywatne międzynarodowe
(1)
Promocja handlowa
(1)
Przedsiębiorstwo wielonarodowe
(1)
Rozliczenia pieniężne
(1)
Rynek
(1)
Rynek finansowy
(1)
Rynek kapitałowy
(1)
Ryzyko finansowe
(1)
Ryzyko handlowe
(1)
Ryzyko kursowe
(1)
Ryzyko stopy procentowej
(1)
Strefa wolnego handlu
(1)
Terroryzm
(1)
Ubóstwo
(1)
Umowy międzynarodowe gospodarcze
(1)
Współpraca gospodarcza
(1)
Wzrost gospodarczy
(1)
Zarządzanie ryzykiem
(1)
Zysk
(1)
39 results Filter
Book
In basket
ISBN: 83-7378-139-0
1.Zmieniająca się istota biznesu międzynarodowego. Podstawowe pojęcia, 2.Teorie biznesu międzynarodowego, 3.Niepewność w międzynarodowym otoczeniu przedsiębiorstw, 4.Międzynarodowe regulacje handlu światowego, 5.Przem,iany w korporacjach transnarodowych, 6.Międzyanrodwe sieci przedsiębiorstw handlowych, 7.Przedsiębiorstwa wirtualne, 8.Małe i średnie przedsiębiorstwa, 9.Podmioty z udziałem kapitału zagranicznego, 10.Zarządzanie międzynarodowe, 11. B+R. Produkcja międzynarodowa (rozwój technologii i produkcja międzynarodowa), 12.Marketing na rynkach zagranicznych, 13.Logistyka międzynarodowa, 14.Finansowanie w biznesie międzynarodowym, 15.Ryzyko kursowe w działalności gospodarczej i metody jego minimalizowania - zarządzanie przepływami środków walutowych w firmie międzynarodowej, 16.Euro jako katalizator rozwoju, 17.Międzyanrodowe Standardy Sprawozdawczości Finansowej
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 339 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 339 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 83-88690-61-2
R.I Tendencje w rozwoju międzynarodowego handlu towarami R.II Tendencje w rozwoju międzynarodowego handlu usługami : 1.Rola usług w rozwoju gospodarczym świata, 2.U sługi w światowym obrocie w latach 1980-2002, 3.Tendencje w procesie liberalizacji obrotu usługami. R.III Międzynarodowe przepływy kapitału : 1.Pojęcie, formy i skutki przepływu kapitału, 2.Kredyt jako forma międzynarodowego przepływu kapitału, 3.zagraniczne inwestycje portfelowe, 4.Zagraniczne inwestycje bezpośrednie. R.IV Rola korporacji transportowych we współczesnej go spodarce światowej R.V Międzynarodowe przepływy siły roboczej : 1.Definicje i formy migracji, 2.Rozmiary, kierunki, tendencje ruchów migracyjnych na świecie, 3.Przepływ siły roboczej w Polsce. R.VI Główne instytucje i ośrodki handlu międzynarodowe go : Światowa Organizacja Handlu (WTO), 2.Stany Zjednoczone, 3.Japonia, 4.Unia Europejska. R.VII Międzynarodowe rynki finansowe : 1.Rynki waluto we i kapitałowe w gospodarce światowej, 2.Eurorynki, 3 .Instrumenty pochodne jako innowacje dla gospodarki. R.VIII Zadłużenia międzynarodowe : 1.Rozmiary i struktura zadłużenia międzynarodowego oraz jego konsekwencje dla gospodarki światowej, 2.Organizacje finansowe a kryzys zadłużeniowy, 3.Propozycje rozwiązania globalnego problemu zadłużenia, 4.Zadłużenie międzynarodowe Polski. R.IX Rola Międzynarodowego Funduszu Walutowego i Banku
Światowego we współczesnym świecie : 1.Międzynarodowy Fundusz Walutowy, 2.Bank Światowy, 3.Ewolucja systemu z Bretton Woods. R.X Współczesne kryzysy walutowe, R.XI Procesy integracyjne we współczesnej gospodarce światowej R.XII Polska w Unii Europejskiej R.XIII Globalizacja a zagrożenia globalne : 1.Pojęcie globalizacji i czynniki ją determinujące, 2.Główne pod mioty globalizacji, 3.Korzyści dla gospodarek uczestni czących w procesie globalizacji, 4.Zagrożenia wynikają ce z procesu globalizacji
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 339 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 978-83-01-14814-0
Cz. I Teoria wymiany międzynarodowej: 2. Handel na świecie: przegląd, 3.Wydajność pracy i przewaga komparatywna: Model Davida Ricardo, 4. Zasoby, przewaga komparatywna i podział dochodu, 5. Standardowy model handlu, 6. Korzyści skali, niedoskonała konkurencja i handel międzynarodowy, 7. Międzynarodowe przepływy czynników produkcji. Cz. II Polityka handlowa: 8. Narzędzia polityki handlowej, 9. Ekonomia polityczna i polityka handlowa, 10. Polityka handlowa w krajach rozwijających się, 11. Dylematy polityki handlowej
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 339 (1 egz.)
Book
In basket
Finanse zagraniczne MSP : wybrane problemy / Aurelia Bielawska. - Warszawa : PWN Wydaw. Nauk., 2006. - 195, [1] s. : rys. ; 24 cm.
ISBN: 978-83-01-14755-6
1. Charakterystyka finansów zagranicznych małych i średnich przedsiębiorstw. 2. Kontrakty handlowe w obrocie gospodarczym z zagranicą. 3. Rozliczenie transakcji w obrocie gospodarczym. 4. Finansowanie obrotu gospodarczego z zagranicą. 5. Ryzyko finansowe transdakcji zagranicznych i strategie jego zabezpieczenia. 6. Ryzyko kursu walut. 7. Ryzyko stóp procentowych. 8. Ryzyko kraju.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 336 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 336 (1 egz.)
Book
In basket
(Polityka / Uniwersytet Jagielloński)
ISBN: 978-83-233-2460-7
Globalizacja polityki światowej: Globalizacja i polityka globalna; Rozwój społeczności międzynarodowej; Historia stosunków międzynarodowych 1900-1945; Historia stosunków międzynarodowych w latach 1945-1990; Koniec zimnej wojny; Od zimnej wojny do wojny z terroryzmem; Realizm; Liberalizm; Współcześni dominujące podejścia badawcze: neorealizm i neoliberalizm; Marksistowskie teorie stosunków międzynarodowych; Konstruktywizm społeczny; Teorie stosunków międzynarodowych ľ podejście alternatywne; Bezpieczeństwo międzynarodowe i globalne w epoce pozimnowojennej; Międzynarodowa ekonomia polityczna w dobie globalizacji; Prawo międzynarodowe; Reżimy międzynarodowe; Dyplomacja; Organizacja Narodów Zjednoczonych; Aktorzy transnaodowi i organizacje międzynarodowe; Kwestie ochrony środowiska; Terroryzm i globalizacja; Rozprzestrzenianie broni jądrowej; Nacjonalizm; Kultura w stosunkach międzynarodowych; Interwencja humanitarna jako zagadnienie polityki światowej; Integracja europejska i współpraca regionalna; Globalny handel i globalne finanse; Przyczyny i konsekwencje rewolucji komunikacyjnej i internetowej; Ubóstwo, rozwój i głód; Problematyka gender; Prawa człowieka; Globalizacja i transformacja wspólno politycznych; Globalizacja i ład pozimnowojenny
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 327 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
ISBN: 978-83-60677-21-6
I. Przepływy usług: ujęcie teoretyczne. Globalizacja rynku usług. Usługi w handlu międzynarodowym, Międzynarodowa wymiana usług w świetle teorii, Usługi: charakterystyka i transakcje międzynarodowe, Bariery naturalne i regulacyjne dla świadczenia usług w skali miedzynarodowej, Rola usług w rozwoju społecznym i obrocie międzynarodowym, Globalizacja rynku usług, Długofalowe tendencje wzrostu roli usług w handlu międzynarodowym, Liberalizacja handlu usługami w ramach GATT/WTO, przepływy usług w Unii Europejskiej, II. Offshoring, outsourcing, delokalizacja usług, Nowoczesne formy świadczenia usług w skali międzynarodowej. Wprowadzenie do problematyki, Outsourcing i offshoring usług. Siatka pojęć,trendy i bariery rozwojowe, Outsourcing i przenoszenie usług w dobie globalizacji oraz informatyzacji, Offshoring i outsourcing w Unii Europejskiej a wzrost gospodarczy i zatrudnienie, Globalizacja a offshoringusług sektora IT, Indyjski model offshoringu. Wnioski dla Polski, Polska w rankingach atrakcyjności dla offshoringu usług, III. Centra usług wspólnych: koncepcja, implementacja i praktyka działania w Polsce, Centra usług wspólnych. Stan obecny i perspektywy rozwojowe, Centrum usług wspólnych-magia, mit, konieczność, Od decyzji do implementacji: praktyczne aspekty budowy centrum usług księgowych, Zagadnienia podatkowe przy zakładaniu i bieżącej działalności centrów usług wspólnych, Centrum usług wspólnych z perspektywy audytora finansowego, Ceny transferowe a zagadnienie centrów usług wspólnych, Accenture w Polsce i na świecie. Outsourcing i usługi typu shared service, Outsourcing w działalności Capgemini na przykładzie centrum BPO i ITO w Polsce, Atos Origin Global Workplace Services. Działalność w Polsce, IV. Marketing miast w zakresie lokalizacji nowoczesnych inwestycji usługowych, Atrakcyjność aglomeracji wrocławskiej dla inwestycji offshoringowych i BPO, Pozyskiwanie inwestorów z branży BPO jako element strategii rozwoju gospodarczego Łodzi.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 339 (1 egz.)
Book
In basket
(Podręczniki Prawnicze)
ISBN: 83-7387-766-5
Część I: Polityka handlowa. 1. Istota handlu międzynarodowego. 2. Wolny handel (free trade), handel zgodny z zasadami wolnorynkowymi (fair trade), protekcjonizm (protectionism). 3. Globalizacja i regionalizacja handlu światowego. Część II: Podstawowe mechanizmy kontroli handlu zagranicznego. 1. Cła i taryfy celne. 2. Nie-celne bariery importowe. Kwoty lub limity importowe. Część III: Struktury handlu światowego. 1. Międzynarodowy Fundusz Walutowy i Bank Światowy. 2. Ogólny Układ o Cłach i Handlu (GATT) i Światowej Organizacji Handlowej (WTO). Część IV: Struktury handlu regionalnego. 1. Międzynarodowe Bloki Handlowe, Unie Celne i Strefy Wolnego Handlu. 2. Unia Celna Wspólnoty Europejskiej. 3. Północnoamerykańska Umowa o Wolnym Handlu (NAFTA - North American Free Trade Agreement). 4. Inne ważniejsze regionalne porozumienia handlowe. 5. Regionalne instytucje wspierające handel międzynarodowy. Część V: Regulacja importu i eksportu. 1. Klauzule ucieczki od skutków importu zgodnego z zasadami wolnej konkurencji. 2. Handel niezgodny z zasadami konkurencji (unfair trade). 3. Handel subsydiowany i cła ochronne (countervalling duties). 4. Kontrola eksportu. 5. Środki odwetowe za nieprzestrzeganie reguł handlowych.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 339 (2 egz.)
No cover
Book
In basket
Handel międzynarodowy : z wyborem źródeł / Rett R. Ludwikowski. - Wyd. 2. - Warszawa : C.H.Beck, 2009. - 527 s. ; 21 cm.
(Podręczniki Prawnicze)
ISBN: 978-83-25-0372-7
Część I: Polityka handlowa. 1. Istota handlu międzynarodowego. 2. Wolny handel (free trade), handel zgodny z zasadami wolnorynkowymi (fair trade), protekcjonizm (protectionism). 3. Globalizacja i regionalizacja handlu światowego. Część II: Podstawowe mechanizmy kontroli handlu zagranicznego. 1. Cła i taryfy celne. 2. Nie-celne bariery importowe. Kwoty lub limity importowe. Część III: Struktury handlu światowego. 1. Międzynarodowy Fundusz Walutowy i Bank Światowy. 2. Ogólny Układ o Cłach i Handlu (GATT) i Światowej Organizacji Handlowej (WTO). Część IV: Struktury handlu regionalnego. 1. Międzynarodowe Bloki Handlowe, Unie Celne i Strefy Wolnego Handlu. 2. Unia Celna Wspólnoty Europejskiej. 3. Północnoamerykańska Umowa o Wolnym Handlu (NAFTA - North American Free Trade Agreement). 4. Inne ważniejsze regionalne porozumienia handlowe. 5. Regionalne instytucje wspierające handel międzynarodowy. Część V: Regulacja importu i eksportu. 1. Klauzule ucieczki od skutków importu zgodnego z zasadami wolnej konkurencji. 2. Handel niezgodny z zasadami konkurencji (unfair trade). 3. Handel subsydiowany i cła ochronne (countervalling duties). 4. Kontrola eksportu. 5. Środki odwetowe za nieprzestrzeganie reguł handlowych.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 339 (1 egz.)
Book
In basket
Handel międzynarodowy : z wyborem źródeł / Rett R. Ludwikowski. - Wyd. 3. - Warszawa : C.H.Beck, 2012. - 541 s. ; 21 cm.
(Podręczniki Prawnicze)
ISBN: 978-83-255-3914-6
Część I: Polityka handlowa. 1. Istota handlu międzynarodowego. 2. Wolny handel (free trade), handel zgodny z zasadami wolnorynkowymi (fair trade), protekcjonizm (protectionism). 3. Globalizacja i regionalizacja handlu światowego. Część II: Podstawowe mechanizmy kontroli handlu zagranicznego. 1. Cła i taryfy celne. 2. Nie-celne bariery importowe. Kwoty lub limity importowe. Część III: Struktury handlu światowego. 1. Międzynarodowy Fundusz Walutowy i Bank Światowy. 2. Ogólny Układ o Cłach i Handlu (GATT) i Światowej Organizacji Handlowej (WTO). Część IV: Struktury handlu regionalnego. 1. Międzynarodowe Bloki Handlowe, Unie Celne i Strefy Wolnego Handlu. 2. Unia Celna Wspólnoty Europejskiej. 3. Północnoamerykańska Umowa o Wolnym Handlu (NAFTA - North American Free Trade Agreement). 4. Inne ważniejsze regionalne porozumienia handlowe. 5. Regionalne instytucje wspierające handel międzynarodowy. Część V: Regulacja importu i eksportu. 1. Klauzule ucieczki od skutków importu zgodnego z zasadami wolnej konkurencji. 2. Handel niezgodny z zasadami konkurencji (unfair trade). 3. Handel subsydiowany i cła ochronne (countervalling duties). 4. Kontrola eksportu. 5. Środki odwetowe za nieprzestrzeganie reguł handlowych.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 339 (1 egz.)
Book
In basket
(Seria Akademicka)
ISBN: 978-83-7526-906-2
1. Ryzyko krajowe eksportera, 2. Rodzaje zagraniczego ryzyka eksportera, 3. Metody i sposoby zarządzania ryzykiem, 4. Zarządzanie ryzykiem krajowym eksportera, 5. Zarządzanie ryzykiem zagranicznym, 6. Sposoby rozliczeń międzybankowych, 7. Bankowe formy rozliczeń importowych, 8. Bankowe formy rozliczeń eksportowych, 9. Bankowe formy zabezpieczenia płatności w obrocie międzynarodowym, 10. inne formy zabezpieczenia płatności eksportowych, 11. Bankowe formy zabezpieczenia ryzyk kontraktowych w obrocie międzynarodowym, 12. Transakcje zabezpieczające ryzyko kursowe w rozliczeniach międzynarodowych
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 339 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 339 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
ISBN: 83-89069-81-4
1.Formy handlu zagranicznego, 2.Pośrednicy w handlu zagranicznym, 3.Zwyczaje i formuły najczęściej stosowane w handlu zagranciznym, 4.Dokumenty stosowane w obrocie towarowym z zagranicą, 5.Formy rozliczeń i techniki finansowania handlu zagranicznego, 6.Finansowanie handlu zagranicznego, 7.Cło. Prawa celne i procedury celne, 8.Przygotowanie i realizacja tranbsakcji eksportowej i importowej, 9.Kontrakt w handlu zagranicznym, 10.Realizacja kontraktu eksportowego i importowego, 11.Ryzyko w handlu zagranicznym, 12.Ubezpieczenie w handlu zagranicznym, 13.Rozstrzyganie sporów w handlu międzyanrodowym
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 339 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
ISBN: 978-83-85809-95-1
I. Handel zagraniczny - zagadnienia wstępne 1.1 Pojęcie handlu zagranicznego 1.2 Formy świadczenia towarowego (usługowego) 1.3 Formy świadczenia wzajemnego 1.4 Transakcje specjalne II. Wybrane specyficzne formy obrotu międzynarodowego 2.1 Leasing 2.2 Franchising 2.3 Faktoring 2.4 Forfaiting III. Bezpośrednia i pośrednia dziłalność w handlu zagrabicznym 3.1 Formy dzialalności przedsiębiorstw na rynkach zagranicznych 3.2 Zalety i wady działalności pośredniej i bezpośredniej 3.3 Bezpośrednia działalność w handlu zagranicznym 3.4 Pośrednia dzialalność handlowa na rynkach zagranicznych IV. Rynki zorganizowane (formalne) 4.1 Pojęcie rynków formalnych 4.2 Podział i funkcje rynków zorganizowanych 4.3 Giełdy 4.3.1 Giełdy towarowe 4.3.2 Rodzaje transakcji giełdowych 4.3.3 Inne rodzaje giełd 4.4 Aukcje towarowe 4.5 Targi i wystawy międzynarodowe 4.6 Przetargi 4.7 Wybrane rynki zorganizowane ułomne V. Wybrane elektroniczne rynki zorganizowane 5.1 Giełdy elektroniczne 5.2 Aukcje elektroniczne 5.3 Przetargi elektroniczne 5.4 Targi w Intenecie VI. Bezpośrednia regulacja handlu zagranicznego 6.1 Funkcjonowanie handlu zagranicznego a środki jego regulacji 6.2 Rodzaje środków o charakterze bezpośrednim 6.3 Formy bezpośredniej regulacji handlu zagranicznego w Polsce 6.3.1 Regulacja dostępu do handlu zagranicznego 6.3.2 Ewolucja systemu administrowania obrotem towarowym z zagranicą w latach 1990-2004 6.4 Administrowanie obrotem z zagranicą w warunkach członkostwa Polski w Unii Europejskiej 6.4.1 Ogólna charakterytyka wspólnej polityki handlowej 6.4.2 Środki administrowania obrotem z krajami trzecimi i ochrony rynku wewnętrznego VII Mechanizm cenowo-kursowy w handlu zagranicznym 7.1 Cena i kurs walutowy a efektywność transakcji 7.2 Ceny dewizowe i ceny krajowe 7.3 Kurs walutowy i polityka kursowa 7.3.1 Pojęcie i funkcje kursu walutowego 7.3.2 Czynniki determinujące poziom i zmiany kursu walutowego 7.3.3 Rodzaje kursu walutowego 7.3.4 Kierunki i charakter zmian kursu walutowego 7.3.5 Skutki zmian kursu walutowego 7.3.6 Polityka kursowa 7.4 Mechanizm cenowo-kursowy w Polsce 7.4.1 Ewolucja systemu kursu walutowego 7.4.2 Pespektywy systemu kursu walutowego 7.4.3 Kilka uwag o machanizmie cenowym VIII System celno-podatkowy w handlu zagranicznym 8.1 Środki korygujące w handlu zagranicznym 8.1.1 Istota i przyczyny stosowania srodków korygujących 8.1.2 Rodzaje środków i mechanizm ich oddziaływania 8.2 Cła i podatki w poslim handlu zagranicznym w latach 1990-2004 8.2.1 Zmiany w systemie celnym 8.2.2 Podatki nakładane na obroty z zagranicą 8.3 System celny w warunkach członkostwa Polski w Unii Europejskiej 8.3.1 System celny Wspólnoty Europejskiej - informacje podstawowe 8.3.2 Wspólna taryfa celna Unii Europejskiej 8.3.3 Pozostałe środki polityki celnej 8.4 Opodatkowanie transakcji handlu zagranicznego po przystapieniu Polski do UE 8.4.1 Harmonizacja podatków pośrednich we Wspólnoie Europejskiej 8.4.2 Zasady opodakowania transakcji wewnętrzwspólnotowych i transakcji z krajami trzecimi IX Charakterystyka obrotów polskiego handlu zagranicznego 9.1 Rola handlu zagranicznego w gopsodarce Polski 9.2 Wielkość i dynamika obrotów 9.3 Struktura geograficzna obrotów 9.5 Kształotwanie się kontaktów handlowych z krajami Unii Eurepojskiej 9.6 Uwagi końcowe
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 339 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 978-83-208-1670-9
1.Otoczenie zewnętrzne a obecne przemiany w działalności KTN. 2.Historia oraz współczesna działalność KTN. 3.KTN i ich działalność - aspekty teoretyczne. 4.Ewolucja ekspansji KTN i działalnośći ich filii zagranicznych. 5.Wpływ ekspansji inwestycyjnej KTN na gospodarki.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 339 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 978-83-7251-744-9
1. Teoretyczne aspekty zagadnienia wzrostu gospodarczego i rozwoju. 2. Metodologiczne aspekty oceny poziomu rozwoju społeczno-gospodarczego krajów. 3. Kryzys zadłużeniowy i jego konsekwencje. 4. Międzynarodowy rynek finansowy a kraje rozwijające się. 5. Sytuacja gospodarczo-społeczna w krajach Trzeciego Świata. 6. Próby tworzenia ugrupowań integracyjnych krajów rozwijających się. 7. Polityka handlowa Unii Europejskiej w stosunku do krajów rozwijających się. 8. Dylematy rozwoju gospodarczego krajów postsocjalistycznych. 9. Polityka gospodarcza krajów rozwijających się w skali międzynarodowej. 10. Systemy rachunkowości i podatki a poziom rozwoju gospodarczego.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 339 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
(Podręcznik)
ISBN: 83-88551-25-6
Zawiera: R.1 Uwagi wstępne; R.2 Lex mercatoria w rozwoju historycznym: Uwagi wstępne; Starożytność - pierwowzór średniowiecznej legis mercatorine; Średniowiecze; Okres merkantylizmu - pojawienie się krajowego prawa handlowego; Potrzeba powrotu do idei jednolitego międzynarodowego prawa handlowego; R.3 Międzynarodowe prawo handlowe drugiej połowy XX wieku: Uwagi wstępne; Źródła międzynarodowego prawa handlowego - uwagi ogólne; Ustawodawstwo międzynarodowe; Nowa lex mercatoria; „Kodyfikacje” prawa autonomicznego; R.4 Lex mercatoria jako statut kontraktowy?; R.5 Lex mercatoria a sądownictwo polubowne: Uwagi ogólne; Zalety i wady postęp;owania przed sądem polubownym; Umowa o arbitraż; Postępowanie arbitrażowe; Prawo stosowane przez arbitraż; Uznawanie i wykonywanie zagranicznych orzeczeń arbitrażowych; R.6 Próby „uwalniania” kontraktów od „ułomności” prawa krajowego.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 347 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
(Biblioteka Logistyka)
ISBN: 83-87344-55-9
1. Specyfika logistyki ponad granicami: Logistyka a systemy logistyczne; Struktura systemów logistycznych; Procesy logistyczne ponad granicami; Ku globalizacji gospodarki; Logistyka w skali mikro i makro. 2. Różnorodność infrastruktury logistycznej: Infrastruktura logistyczna; Modernizacja transportu; Gospodarka magazynowa; Logistyczne centra; Wymogi eurologistyczne 3. Logistyka w integracji systemów transportowych Europy: Integracja polskiego systemu transportowego z systemem transportowym Europy; Bariery w wykorzystywaniu logistyki w przewozach międzynarodowych; Centrum dystrybucji w organizacji łańcucha dostaw; Znaczenie infrastruktury transportowej dla procesu integracji krajów europejskich; Koncepcje pracy europejskiego operatora logistycznego. 4. Polska infrastruktura transportowa w logistyce po nadgranicznej: Regulacje UE w zakresie transportu międzynarodowego; Rozwój motoryzacji i wzrost ruchu na drogach Polski; Polska sieć drogowa na mapie Europy; Założenia programu budowy autostrad; Pozostała infrastruktura transportowa Polski. 5. Logistyka w marketingu sprzedaży: Organizowanie procesów dystrybucji; Klasyfikacje produktów; Prognozy marketingowe; Wybór kanałów dystrybucji; Proces obsługi klienta. 6. Logistyka w marketingu zakupów: Środowisko procesu zakupów; Organizacja procesu zakupów; Planowanie zakupów; Aspekty międzynarodowe w logistyce. 7. Kontrolingowy system zarządzania międzynarodowymi procesami logistycznymi: Kontroling jako element zintegrowanego środowiska zarządzania logistycznego ponad granicami; Komponenty kontrolingowego systemu zarządzania procesami logistycznymi; Wpływ organizacyjnych form kształtowania międzynarodowych procesów logistycznych na system kontrolingu; Modele sterowania kontrolingowego procesami logistycznymi i rodzaje wzorców oceny; Wybrane metody i narzędzia rachunku zarządczego i analizy odchyleń; Podstawowe techniki zaopatrzenia informacyjnego w zarządzaniu kontrolingowym. 8. Zintegrowane łańcuchy dostaw: Zjawisko "dojrzałości przemysłowej"; Koncepcja outsourcingu; Ewolucyjne przemiany rynku dostawców; Koncepcja zintegrowanego dostawcy; Płaszczyzny współpracy objęte koncepcją zintegrowanego dostawcy; Problemy związane z wdrażaniem nowoczesnych strategii zaopatrzeniowych na rynku europejskim; Wprowadzenie do zagadnienia wirtualnych korporacji; Koordynacja działań drogą do sukcesu; Zaopatrzenie wirtualnych korporacji. 9. Doświadczenia logistyki europejskiej: Tendencje logistyki europejskiej w aspekcie ekologii; Dążenie do zmniejszenia szkodliwego wpływu transportu; Gospodarka odpadami; Rozwój ponadgranicznej regionalnej komunikacji gospodarczej (PRKG) pomiędzy Niemcami a Polską; Argumenty przemawiające za PRKG; Analiza rozwoju PRKG w latach 1994-1998 i prognoza; Warunki ramowe i następstwa rozwoju gospodarczego w regionie; Środki potrzebne do rozwoju ponadgranicznej regionalnej komunikacji gospodarczej do roku 2005.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Book
In basket
Marketing międzynarodowy / Elżbieta Duliniec. - Warszawa : Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, 2004. - 299 s. : tab., rys. ; 23 cm.
ISBN: 83-208-1518-5
1. Podstawy internacjonalizacji przedsiębiorstw- wprowadzenie do marketingu międzynarodowego: Internacjonalizacja przedsiębiorstw; Przyczyny internacjonalizacji marketingu; Pojecie marketingu międzynarodowego i pojęcia pokrewne; Orientacje międzynarodowe przedsiębiorstw; Przedsiębiorstwa "globalne od początku"; Standaryzacja i adaptacja w marketingu międzynarodowym; 2. Międzynarodowe otoczenie przedsiębiorstw jako zespół uwarunkowań marketingu na rynkach zagranicznych: Pojęcie międzynarodowego otoczenia marketingu i jego podstawowe elementy; Otoczenie ekonomiczno-rynkowe; Otoczenie demograficzne; Otoczenie społeczno-kulturowe; Otoczenie polityczne i prawno- administracyjne; Otoczenie technologiczne; Otoczenie naturalne; Problemy analizy międzynarodowego otoczenia marketingu; Pojecie dystansu psychicznego (kulturowego); 3. Strategie wejścia przedsiębiorstw na rynki zagraniczne: Podstawowe pojęcia i zakres analizy; Rodzaje strategii wejścia na rynki zagraniczne; Strategie eksportu; Strategie kontraktowe (bez zaangażowania kapitałowego); Strategie wejścia na rynki zagraniczne z zaangażowaniem kapitałowym; Wybór strategii wejścia na rynki zagraniczne; 4. Badania marketingowe rynków zagranicznych: Zagadnienia wstępne; Zapotrzebowanie na informacje w fazie wchodzenia na rynki zagraniczne; Zapotrzebowanie na informacje w fazie kształtowania programów marketingowych dla wybranych rynków; Globalne zapotrzebowanie informacyjne; Analiza segmentacyjna w marketingu międzynarodowym; Badania marketingowe w Internecie; 5. Działania marketingowe na rynkach zagranicznych: Produkty w marketingu międzynarodowym; Kanały dystrybucji w marketingu międzynarodowym; Promocja międzynarodowa (komunikowanie się z rynkami zagranicznymi); Ceny w marketingu międzynarodowym; Efekt kraju pochodzenia; 6. Problemy organizacji marketingu międzynarodowego w przedsiębiorstwach: Uwarunkowania rozwiązań organizacyjnych; Struktury organizacyjne marketingu międzynarodowego w przedsiębiorstwach; Tendencje zmian organizacji marketingu międzynarodowego w przedsiębiorstwach
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 339.138 (2 egz.)
No cover
Book
In basket
ISBN: 978-83-7199-480-7
1. Istota i znaczenie marketingu międzyanrodowego, 2. Determinanty internacjonalizacji działań marketingowych przedsiębiorstwa, 3. Strategie wejścia i konkurencji na rynku międzynarodowym, 4. Kształtowanie produktu międzynarodowego, 5. Strategie cenowe na rynku międzynarodowym, 6. Dystrybucja na rynku międzynarodowym, 7. Promocja na rynku międzynarodowym, 8. Komunikacja w biznesie na rynku międzynarodowym, 9. kierunki rozowju marketingu międzynarodowego, 10. Studium przypadków: Strategia produktu koncernu Nestle; Zarządzanie marką globalną w Coca-Coli; Produkty firmy Johnson w Europie; Reklama w krajach muzułmańskich; Globalna strategia IKEI; Strategia marketingowa w Coca-Coli i jej efekty; Strategia marketingowa McDonald'sa
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 339.138 (1 egz.)
Book
In basket
Marketing międzynarodowy / Elżbieta Duliniec. - Wyd. 2 zm. - Warszawa : Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, 2009. - 319, [1] s. : rys.; tabl. ; 24 cm.
ISBN: 978-83-208-1787-4
1. Podstawy internacjonalizacji przedsiębiorstw- wprowadzenie do marketingu międzynarodowego: Internacjonalizacja przedsiębiorstw; Przyczyny internacjonalizacji marketingu; Pojecie marketingu międzynarodowego i pojęcia pokrewne; Orientacje międzynarodowe przedsiębiorstw; Przedsiębiorstwa "globalne od początku"; Standaryzacja i adaptacja w marketingu międzynarodowym; 2. Międzynarodowe otoczenie przedsiębiorstw jako zespół uwarunkowań marketingu na rynkach zagranicznych: Pojęcie międzynarodowego otoczenia marketingu i jego podstawowe elementy; Otoczenie ekonomiczno-rynkowe; Otoczenie demograficzne; Otoczenie społeczno-kulturowe; Otoczenie polityczne i prawno- administracyjne; Otoczenie technologiczne; Otoczenie naturalne; Problemy analizy międzynarodowego otoczenia marketingu; Pojecie dystansu psychicznego (kulturowego); 3. Strategie wejścia przedsiębiorstw na rynki zagraniczne: Podstawowe pojęcia i zakres analizy; Rodzaje strategii wejścia na rynki zagraniczne; Strategie eksportu; Strategie kontraktowe (bez zaangażowania kapitałowego); Strategie wejścia na rynki zagraniczne z zaangażowaniem kapitałowym; Wybór strategii wejścia na rynki zagraniczne; 4. Badania marketingowe rynków zagranicznych: Zagadnienia wstępne; Zapotrzebowanie na informacje w fazie wchodzenia na rynki zagraniczne; Zapotrzebowanie na informacje w fazie kształtowania programów marketingowych dla wybranych rynków; Globalne zapotrzebowanie informacyjne; Analiza segmentacyjna w marketingu międzynarodowym; Badania marketingowe w Internecie; 5. Działania marketingowe na rynkach zagranicznych: Produkty w marketingu międzynarodowym; Kanały dystrybucji w marketingu międzynarodowym; Promocja międzynarodowa (komunikowanie się z rynkami zagranicznymi); Ceny w marketingu międzynarodowym; Efekt kraju pochodzenia; 6. Problemy organizacji marketingu międzynarodowego w przedsiębiorstwach: Uwarunkowania rozwiązań organizacyjnych; Struktury organizacyjne marketingu międzynarodowego w przedsiębiorstwach; Tendencje zmian organizacji marketingu międzynarodowego w przedsiębiorstwach
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 339.138 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
ISBN: 83-208-0863-4
1. Charakterystyka rynku międzynarodowego; 2. Organizacja wymiany międzynarodowej; 3. Rynek produktów rolno-żywnościowych; 4. Rynek surowców; 5. Rynek towarów przemysłowych; 7. Rynek usług.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 339 (1 egz.)
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again