Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(30)
IBUK Libra
(3)
Forma i typ
Książki
(30)
E-booki
(3)
Publikacje naukowe
(3)
Publikacje fachowe
(2)
Poradniki i przewodniki
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(20)
dostępne
(19)
Placówka
Wypożyczalnia
(19)
Czytelnia
(20)
Autor
Wojtaszczyk Konstanty Adam
(2)
Bogaj Małgorzata
(1)
Chmielecka Ewa
(1)
Ciechański Jerzy
(1)
Czekalski Tadeusz
(1)
Dobrowolski Grzegorz
(1)
Dziewięcka-Bokun Ludmiła
(1)
Gajdzica Zenon (1970- )
(1)
Grzybowski Przemysław Paweł
(1)
Iwanowska-Maćkowiak Mariola
(1)
Jakubowski Wojciech
(1)
Johann Maria
(1)
Kraśniewski Andrzej
(1)
Krzak Renata
(1)
Kucała Danuta
(1)
Kwiatkowski Stefan Michał (1948- )
(1)
Laskowska Izabela
(1)
Mazurek-Łopacińska Krystyna (1951- )
(1)
Pachociński Ryszard (1930- )
(1)
Petz Jarosław
(1)
Plewka Czesław (1947- )
(1)
Pluta Andrzej
(1)
Płonka-Bielenin Katarzyna
(1)
Rogalski Eugeniusz
(1)
Ruchniewicz Krzysztof
(1)
Smak Ewa
(1)
Stańkowski Bogdan
(1)
Stronkowski Piotr
(1)
Tendera-Właszczuk Helena
(1)
Widelak Dariusz
(1)
Witkowski Jarosław (1963- )
(1)
Wolski Dominik
(1)
Woźnicki Jerzy (1947- )
(1)
Wąsik Mirosław
(1)
Włodarczyk Agnieszka
(1)
Ładyżyński Andrzej
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(2)
2010 - 2019
(7)
2000 - 2009
(24)
Okres powstania dzieła
2001-
(5)
Kraj wydania
Polska
(33)
Język
polski
(32)
angielski
(1)
Temat
Edukacja europejska
(11)
Unia Europejska
(8)
Edukacja
(5)
Kształcenie
(5)
Oświata
(5)
Integracja europejska
(4)
Polska
(4)
Szkolnictwo
(4)
Nauczyciele
(3)
Ochrona środowiska
(3)
Szkolnictwo wyższe
(3)
Erasmus+ (program)
(2)
Kultura
(2)
Pedagogika specjalna
(2)
Swobodny przepływ osób
(2)
Absolwenci szkół wyższych
(1)
Atrakcyjność turystyczna
(1)
COVID-19
(1)
Cele kształcenia
(1)
Deklaracja bolońska (1999)
(1)
Dziecko z niepełnosprawnością
(1)
Edukacja ekologiczna
(1)
Edukacja medialna
(1)
Edukacja międzykulturowa
(1)
Edukacja prawnicza
(1)
Edukacja zdrowotna
(1)
Efektywność nauczania
(1)
Ekologia
(1)
Ekonomia
(1)
Erasmus (program)
(1)
Europeistyka
(1)
Europejski Korpus Solidarności
(1)
Europejski System Transferu Osiągnięć w Kształceniu i Szkoleniu Zawodowym
(1)
Gospodarka materiałowa
(1)
Grecja
(1)
Hiszpania
(1)
Instytucje europejskie
(1)
Internet
(1)
Jakość kształcenia
(1)
Jakość życia
(1)
Kompetencje kluczowe
(1)
Kompetencje medialne
(1)
Kompetencje społeczne
(1)
Komputery
(1)
Konkurencja
(1)
Kształcenie ustawiczne
(1)
Kształcenie za granicą
(1)
Kwalifikacje zawodowe
(1)
Leonardo da Vinci (program)
(1)
Logistyka gospodarcza
(1)
Marketing
(1)
Metodologia
(1)
Metody nauczania
(1)
Multimedia
(1)
Młodzież z niepełnosprawnością
(1)
Nauczanie
(1)
Nauczanie na odległość
(1)
Nauczyciele szkół średnich
(1)
Nauki społeczne
(1)
Ochrona zabytków
(1)
Odszkodowanie
(1)
Osoby w szczególnej sytuacji na rynku pracy
(1)
Osoby z niepełnosprawnością
(1)
Pedagogika
(1)
Pedagogika emancypacyjna
(1)
Pedagogika porównawcza
(1)
Pierwsza praca
(1)
Planowanie
(1)
Pluralizm społeczny
(1)
Podatki
(1)
Podróże
(1)
Polityka oświatowa
(1)
Polityka społeczna
(1)
Polska a Unia Europejska
(1)
Poradnictwo zawodowe
(1)
Prawo Unii Europejskiej
(1)
Prawo ochrony środowiska międzynarodowe -- prawo wspólnotowe europejskie -- stan na 2003 r. -- poradnik
(1)
Prawo turystyczne
(1)
Prawo wspólnotowe europejskie
(1)
Programy edukacyjne UE
(1)
Przedsiębiorstwa małe i średnie
(1)
Przyroda -- ochrona -- prawo wspólnotowe europejskie
(1)
Regiony przygraniczne
(1)
Religia
(1)
Rolnictwo
(1)
Rozwój społeczny
(1)
Rozwój zrównoważony
(1)
Rybołóstwo
(1)
Rynek pracy
(1)
Sieć dystrybucji
(1)
Socrates (program)
(1)
Sport
(1)
Społeczeństwo informacyjne
(1)
Spółki
(1)
Swobodny przepływ kapitału
(1)
Swobodny przepływ towarów
(1)
Swobodny przepływ usług
(1)
Szkolnictwo zawodowe
(1)
Tolerancja
(1)
Transport
(1)
Temat: czas
2001-
(6)
1989-2000
(3)
1901-
(1)
1901-2000
(1)
2001-0
(1)
Temat: miejsce
Kraje Unii Europejskiej
(10)
Polska
(10)
Czechy
(1)
Japonia
(1)
Słowacja
(1)
Gatunek
Praca zbiorowa
(7)
Materiały konferencyjne
(3)
Podręcznik
(2)
Poradnik
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(11)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(3)
Socjologia i społeczeństwo
(3)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(2)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(1)
Zarządzanie i marketing
(1)
33 wyniki Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Fundusze unijne dla oświaty)
1. Rezultaty jako część projektu: Dlaczego wskaźniki?; Cel projektu; Planowanie projektu; Monitorowanie projektu; Ewaluacja projektu; Podsumowanie. 2. Jak formułować efekty projektów?: Nowy wniosek o dofinansowanie projektu. 3. Jak mierzyć efekty projektu?: Rodzaje wskaźników; Wskaźniki a wskaźnik PO KL; Typy wskaźników; Wskaźniki zastępcze (proxy); Wybór właściwych wskaźników. 4. Źródła weryfikacji osiągania wskaźników: Opis wskaźnika; Jak często prowadzić pomiar wskaźników?
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Seria Tematyczna)
Wstęp; Wdrażanie systemu ECVET w Europie; W drodze po nowe kompetencje – rola zagranicznych mobilności w praktycznej nauce zawodu; Kompetencje na rynku pracy; Zintegrowany System Kwalifikacji – pierwsze kwalifikacje rynkowe; Kompetencje dla każdego, czyli jak wspierać rozwój pracowników o niskich kwalifikacjach; Czy grozi nam „koniec pracy”? Wyzwania i scenariusze przyszłości edukacji w świetle nadchodzącej ewolucji pracy i innowacyjnych technologii; Kompetencje miękkie i zawodowe w praktyce; Innowacyjne rozwiązania wspomagające rozwój oraz uznawanie kompetencji zawodowych; Nowa generacja standardów kompetencji zawodowych – z doświadczeń projektu Erasmus+; Potwierdzanie efektów uczenia się za pomocą cyfrowych otwartych identyfikatorów kompetencji (open badges); Program Erasmus+ na rzecz rozwoju kompetencji i umiejętności zawodowych; Program Erasmus+ a kompetencje; Międzynarodowa mobilność uczniów i kadry edukacyjnej; Przykłady projektów mobilności, w których zastosowano system ECVET; Międzynarodowe partnerstwa strategiczne; Przykładowe projekty partnerstw strategicznych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Założenia metodologiczne 2. Zróżnicowanie kulturowe a edukacja 3. Okoliczności powstania koncepcji edukacji europejskiej 4. Zróżnicowanie kulturowe europejskiego kręgu kultury francuskiej a edukacja 5. Problemy edukacji w działalności europejskich instytucji i organizacji międzynarodowej 6. Ideologiczne i aksjologiczne podstawy koncepcji edukacji europejskiej 7. Typologia koncepcji edukacji europejskiej 8. Treści koncepcji edukacji europejskiej oraz cele i zadania realizujących je podmiotów 9. Formy realizacji koncepcji edukacji europejskiej 10. Problemy i perspektywy realizacji koncepcji edukacji europejskiej 11. Konkluzje i wnioski Załączniki
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Europa - pojecie i symbol; 2. Podstawy jedności europejskiej; 3. Dzieje integracji europejskiej; 4. Twórcy zjednoczonej Europy; 5. Instytucje i organizacje ogólnoeuropejskie oraz o charakterze regionalnym; 6. Unia Europejska i jej funkcjonowanie; 7. Polska w Europie; 8. Integracja Polski z Unia Europejską; 9. Sąsiedztwo w zjednoczonej Europie; 10. Moje miejsce w europie. 11. Aneksy; 12. Unia Europejska na mapach
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Monografie i Opracowania / pod red. Marian Duczmal ; Wyższa Szkoła Zarządzania i Administracji w Opolu)
Edukacja w perspektywie polityki Unii Europejskiej: Edukacja w Polsce wobec strategii lizbońskiej Unii Europejskiej; Strategiczne kierunki i zadania rozwoju edukacji w Polsce; Kierunki przeobrażeń polskiego szkolnictwa wyższego w perspektywie strategii bolońskiej; Idea edukacji europejskiej; Edukačné trendy v europskóm kontente; Wyzwania edukacji w zmieniającej się rzeczywistości społecznej; Czy Unia Europejska stanowi zagrożenia dla grup narodowościowych i etnicznych?; O doskonaleniu zawodowym nauczycieli w zakresie edukacji międzykulturowej i regionalnej; Kształcenie uczniów o specjalnych potrzebach edukacyjnych w wybranych krajach Unii Europejskiej. Z teorii pedagogicznej - doniesienia z badań: Edukacja dwujęzyczna wobec integracji europejskich systemów szkolnych (na przykładzie szkół podstawowych województwa opolskiego); Nauczyciel w świecie techno ewolucji; Učitel'ská profesionalita v aktualnych trendoch; Nauczyciele przedszkola wobec wyzwań edukacji europejskiej; Pracownicy oświaty a komputeryzacja szkół w dobie reformy systemu edukacji w Polsce; Wychowawcza rola rekreacji fizycznej w domach dziecka (refleksje z badań); Program edukacyjny "Pedagogika Pamięci" a pamięć historyczna w dobie integracji europejskiej; Koncepcje - rola i miejsce polskiej publicznej szkoły podstawowej w przestrzeni szkolnictwa europejskiego.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(O co pytamy najczęściej / Urząd Komitetu Integracji Europejskiej ; 8)
1. Edukacja, 2. RP a UE - edukacja, 3. Kultura, 4. RP a UE - kultura, 5. Sport, 6. RP a UE - sport, 7. Społeczeństwo informacyjne, 8. RP a UE - Społeczeństwo informacyjne
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 339.9 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Edukacja, Gospodarka, Kultura - 60-lecie Polskiej Państwowości na Pomorzu Zachodnim 1945-2005. Rozdział I. O ideach i praktykach polskiego systemu oświaty w latach 1945-2005; Strategia rozwoju edukacji na lata 2007-2013; Wyzwania edukacyjne z perspektywy potrzeb rynku pracy; Priorytety edukacyjne Unii Europejskiej; Jestem Polakiem i obywatelem UE; Fakty i refleksje na 60-lecie polskiej obecności w regionie. O uwarunkowaniach społecznych aktywności oświaty zachodniopomorskiej (1945-2005). Rozdział II. Europejskie korzenie tożsamości; Obywatelstwo Unii Europejskiej. Od europejskiej społeczności narodów do społeczeństwa postnarodowego; Strategia rozwoju edukacji na lata 2007-2013; Orientacja rynkowa systemu oświaty wobec potrzeb nowego społeczeństwa; W poszukiwaniu "indywidualności przyjaznej"; 2005 - Europejski Rok Edukacji Obywatelskiej; Fundusz Spójności - instrumentem służącym budowaniu wspólnej pomyślnej przyszłości partnerów UE; Rola organizacji pozarządowych w obszarze edukacji obywatelskiej; Kierunki rozwoju szkolnictwa wyższego w Europie w świetle ustaleń Procesu Bolońskiego i Komisji Wspólnot Europejskich; Sprawozdanie z ogólnopolskiej konferencji nt. "Edukacja obywatelska - jestem Polakiem i obywatelem UE" Rozdział III. Edukacja ekologiczna w Polsce - zadania i realizacja; Przyrodnicze podstawy zrównoważonego rozwoju; Społeczne uwarunkowania i filozoficzne podstawy rozwoju zrównoważonego; Realizacja postanowień Konwencji o różnorodności biologicznej z Rio de Janeiro w świetle badań organów kontroli; Rola edukacji ekologicznej we wdrażaniu unijnych zasad zarządzania środowiskiem; Edukacja dla zrównoważonego rozwoju w działaniach Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Szczecinie; Edukacja ekologiczna w Polce - próba diagnozy stanu; Certyfikowanie edukacji ekologicznej w Polsce i na świecie; "Szkoły dla Ekorozwoju" - Program Fundacji Partnerstwo dla Środowiska; Holistyczne spojrzenie na rozwój i funkcjonowanie człowieka; Postawa proekologiczna wyrazem troski o własne zdrowie; Wykorzystanie iNternetu e edukacji ekologicznej i promocji zdrowia środowiskowego. Strona internetowa Programu Wieloletniego "Środowisko a Zdrowie"; Psychosynteza - edukacja do zrównoważonego rozwoju - projekt "TREAM"; Studia podyplomowe "Ekorozwój i Agenda 21" jako przykład przygotowania nauczycieli do realizacji międzyprzedmiotowych ścieżek edukacji ekologicznej i prozdrowotnej; Program "Obserwator Przyrody", "EkoLogik"; Zachodnipomorska Sieć Ośrodków Edukacji Ekologicznej i Przyrodniczej - sygnatariusze "Porozumienia zawartego na rzecz rozwoju edukacji ekologicznej i przyrodniczej w województwie zachodniopomorskim"; Sprawozdanie z Ogólnopolskiej Konferencji - "Edukacja na Rzecz Zrównoważonego Rozwoju". Rozdział IV: Wychowanie pracownika - obywatela na początku Xxi wieku; Zamierzenia państwa w zakresie edukacji zawodowej w korelacji z rynkiem pracy; W obliczu wyzwań rynku pracy; Współczesne tendencje rozwoju ustawicznej edukacji zdrowotnej; Nowoczesne technologie informacyjne w procesie kształcenia zawodowego; Jakość w edukacji zawodowej; Partnerstwo społeczne w edukacji zawodowej w krajach Unii Europejskiej; Partnerstwo lokalne na rzecz rozwoju szkół zawodowych; Kształcenie ustawiczne w Polsce a doświadczenie europejskie; Wybrane tendencje w kształceniu zawodowym i ustawicznym - udział w programach: Leonardo da Vinci i EFS; Kształcenie pro zawodowe w systemie wolontariatu; Właściwości sterownicze osób wykonujących zawody prawnicze pożądane ze względu na efektywne funkcjonowanie zawodowe; Kształcenie ustawiczne jako ważny czynnik wzbogacanie infrastruktury ekonomicznej i społecznej w środowisku; Ryzyko zawodowe w aspekcie zagrożeń w oświacie; Przygotowanie nauczycieli techniki do interdyscyplinarnej edukacji ogólnotechnicznej; Sprawozdanie merytoryczne z Ogólnopolskiej Konferencji "Kształcenie zawodowe i ustawiczne w Polsce i innych krajach Unii Europejskiej"; Powszechna edukacja ekonomiczna w Polsce - ujęcie systemowe; Uczelnie i fakultety ekonomiczne w procesie edukacji ekonomicznej; Prezentacja wyników badań środowisk szkolnych w zakresie realizacji edukacji ekonomicznej w polskich szkołach ponadgimnazjalnych; Edukacja ekonomiczna a kształtowanie postaw przedsiębiorczych; Działalność edukacyjna komisji papierów wartościowych i giełd; Sprawozdanie z Ogólnopolskiej Konferencji na temat: "Edukacje Ekonomiczna w Polskim Systemie Oświaty". Rozdział VI. Demograficzne uwarunkowania przemian oświatowych regionu; 60 lat polskiej oświaty na Pomorzu Zachodnim; Miejsce i rola kształcenia ogólnego we wdrażaniu systemu oświaty na Pomorzu Zachodnim; Kształcenie zawodowe w praktykach edukacyjnych regionu; Szkolnictwo specjalne i opieka nad dzieckiem; Edukacja morska na Pomorzu Zachodnim; Problemy polskiej szkoły w dobie integracji; Wkład oświaty zachodniopomorskiej w edukację narodową; O zachodniopomorskiej kulturze po 1945 roku; Wkład Kościoła katolickiego w rozwój kultury i edukacji Pomorza Zachodniego w latach 1945-2005; Kultura książki w Szczecinie po 1945 roku. Wybór literatury ze zbiorów regionalnych Książnicy Pomorskiej; Prasa szczecińska wobec potrzeb wychowania przedszkolnego i szkolnictwa podstawowego w latach osiemdziesiątych XX wieku; Szkolnictwo średnie ogólnokształcące w województwie szczecińskim - refleksje rocznicowe; Głos w dyskusji na konferencji wojewódzkiej "Z dziejów oświaty i kultury Pomorza Zachodniego w latach 1945-2005", do wystąpienia pani dr Elżbiety Marszałek na temat "Edukacja morska na Pomorzy Zachodnim"; Jakość usług w szkolnictwie wyższym - stagnacja czy postęp; Kształcenie nauczycieli wychowania fizycznego w polskim Szczecinie; Sprawozdanie z konferencji pt. "Z dziejów oświaty i kultury Pomorza Zachodniego w latach 1945-2005"
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1.Charakter i struktura prawna ochrony środowiska Wspólnot Europejskich, 2.Polityka Wspólnot Europejskich w dziedzinie ochrony środowiska, 3.Struktura instytucjonalna ochrony środowiska, 4.Horyzontalne prawo ochrony środowiska, 5.Wertykalne prawo ochrony środowiska, 6.Wykaz najważniejszych aktów regulujących problematykę środowiska w UE (bez wykazu aktów odnoszących się do zobowiązań międzynarodowych Wspólnot), 7.Tłumaczenie dyrektywy 2003/4/WE Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 28 stycznia 2003 w sprawie powszechnego dostępu do informacji o środowisku i w sprawie uchylenia Dyrektywy 90/313/EWG Rady, 8.Tłumasznie decyzji nr 1600/2002/WE Parlamentu europejskiego i Rady z dnia 22 lipca 2002 r. ustanawiającej szósty wspólnotowy program działań w zakresie środowiska naturalnego
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 504 (3 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 504 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Grecja / Tadeusz Czekalski. - Warszawa : TRIO Wydawnictwo, 2003. - 102 s. : fot. ; 21 cm.
(Poznajemy Unię Europejską)
1.Informacje ogólne, 2.Rys historyczny (najważniejsze wydażenia), 3.Ustrój i polityka.Obronność kraju, 4.Obraz społeczeństwa.Problem imigrantów, 5.Kultura, sztuka i nauka.Obyczaje, 6.Charakterystyka szkolnictwa.Problemy młodzieży, 7.Sytuacja ekonomiczna.charakterystyka gospodarki, 8.Kontakty polsko-greckie, 9.Droga do wspólnoty europejskiej
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 339.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Hiszpania / Danuta Kucała. - Warszawa : TRIO Wydawnictwo, 2003. - 134 s. : tab., fot. ; 21 cm.
(Poznajemy Unię Europejską)
1.Informacje ogólne, 2.Rys historyczny (od czasów najdawniejszych do współczesności), 3.Podstawy funkcjonowania Królestwa Hiszpanii, 4.Regiony Hiszpanii, 5.Problemy narodowościowe i społeczne, 6.Bogactwo kultury, nauki i tradycji, 7.System szkolnictwa, problemy młodzieży, 8.charakterystyka gospodarki śródziemnomorskiego państwa, 9.Polacy i Hiszpanie we wzajemnych kontraktach, 10.Hiszpania w unii Europejskiej
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 339.9 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Studia europejskie. Podręcznik akademicki / przewodniczący rady nauk. Konstanty Adam Wojtaszczyk)
I. Istota i formy integracji europejskiej. II. Etapy, formy i uwarunkowania integracji europejskiej: 1. Kształtowanie się jedności kulturowej: 1.1. Wpływ antyku. 1.2. Oddziaływanie kultury bizantyńskiej. 1.3. miejsce kultury barbarzyńskiej. 1.4. Rola chrześcijaństwa. 1.5. Funkcja uniwersalizmu. 2. Przesłanki integracji politycznej: 2.1. Znaczenie koncepcji jedności suwerenów. 2.2. Rola idei integracji narodów.2.3. Skuteczność jedności wymuszonej.2.4. Sukcesy kompromisu politycznego. 3. Budowa Unii Gospodarczej: 3.1.Proces tworzenia strefy wolnego handlu. 3.2.proces tworzenia unii celnej. 3.3. Konsekwencje stworzenia wspólnego rynku. 3.4.Zaawansowanie unii gospodarczej i walutowej.4. Tworzenie unii politycznej. III. Państwo narodowe w procesie integracji europejskiej: 1.Początki, kryzys i przemiany państwa narodowego. 2.Państwo narodowe i integracja europejska.3.Pojęcie europeizacji.4.Dziedziny europeizacji państwa narodowego.5.Skutki europeizacji.6.Przyszłość państwa narodowego. IV. Instytucje Unii Europejskiej:1.Kwestie definicyjne.2.Zasady regulujące działalność instytucji Unii Europejskiej.3.Typologia instytucji Unii Europejskiej.4.Funkcje instytucji Unii Europejskiej.5.Charakterystyka głównych instytucji Unii Europejskiej:5.1.Rada Europejska.5.2.Rada Unii Europejskiej.5.3.Komisja Europejska.5.4.Parlament Europejski.5.5. Europejski Trybunał Sprawiedliwości i Sąd Pierwszej Instancji.5.6. Trybunał Obrachunkowy.5.7.Komitet Ekonomiczno-Społeczny.5.8.Komitet Regionów. V. Prawo Unii Europejskiej: 1.Podstawowe pojęcia.2.Konstytucja dla Europy.3. Europejskie prawo pierwotne i prawo wtórne.4.Integracja prawna.5.Wnioski dotyczące posługiwania się prawem europejskim.6.Publikowanie aktów prawa europejskiego i ich udostępnianie. VI. Europejska integracja gospodarcza:1.Etapy integracji.2.Polityka poszerzenia Unii i współpraca z krajami trzecimi.3.Polityka pogłębiania integracji.4.Instytucje europejskie w I filarze.5.Dlaczego gospodarka a nie sfera polityki?6.Jednolity rynek wewnętrzny.7.Europejski Obszar Gospodarczy.8.Unia Gospodarcza i Walutowa.9.Pakt stabilizacji i wzrostu.10.Strategia lizbońska i konkurencyjność.11.Czy Unii potrzeba więcej wspólnych polityk? VII. Polityka zagraniczna Unii Europejskiej: 1.Od europejskiej współpracy politycznej do Wspólnej Polityki Zagranicznej i Bezpieczeństwa Unii Europejskiej.2.Insytytucjonalizacja Wspólnej Polityki Zagranicznej i Bezpieczeństwa.3.Instrumenty Wspólnej Polityki Zagranicznej i Bezpieczeństwa.4.Obszary Wspólnej Polityki Zagranicznej i Bezpieczeństwa. VIII. Europejska Polityka Bezpieczeństwa i Obrony. IX. Polityka Unii Europejskiej w dziedzinie wymiaru sprawiedliwości i spraw wewnętrznych:1.Pojęcie i zakres przedmiotowy europejskiej polityki w dziedzinie wymiaru sprawiedliwości i spraw wewnętrznych.2. "Kamienie milowe" z Amsterdamu i Tampere - założenia i rzeczywistość.3.Bilans wspólnych 5-letnich osiągnięć w dziedzinie wymiaru sprawiedliwości i spraw wewnetrznych.4.Przyszłość europejskiego obszaru wolności, bezpieczeństwa i sprawiedliwości. X. Edukacja europejska: 1.Istota i aspekty formalnoprawne edukacji europejskiej.2.Formy i przejawy edukacji europejskiej.3.Wysiłki na rzecz ujednolicenia modelu edukacji europejskiej.4.W stronę europejskiego minimum programowego.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 339.9 (3 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 339.9 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Seria Naukowa ; Tom 3)
Wstęp; 1 Porozmawiajmy o kompetencjach; Kompetencje przyszłości; Przyszłość należy do świadomych i aktywnych obywateli. Jakie kompetencje są im niezbędne? Jak skutecznie je kształtować? (Perspektywa aksjologiczna); Przedsiębiorczość jako kompetencja przyszłości; Kompetencje kluczowe uczniów w międzynarodowych raportach i badaniach; Mobilność edukacyjna sposobem na rozwijanie kompetencji potrzebnych na rynku pracy; Międzynarodowe projekty edukacyjne drogą do rozwoju kompetencji kluczowych; 2 Wyzwania współczesnej edukacji; Nowoczesne doradztwo w szkołach: predyspozycje uczniów a ich przyszłość zawodowa; Efektywna edukacja. W poszukiwaniu balansu między technologią, kulturą i naturą; Kreatywność a standaryzacja: pedagogika twórczości i jej postulaty pod adresem współczesnej szkoły; Wspieranie rozwoju kreatywności wśród uczniów; Racjonalne dostosowania i modyfikacje w edukacji uczniów mających specjalne potrzeby edukacyjne; Edukacja międzykulturowa w szkołach i jej znaczenie. Wyzwania współczesnej edukacji w ramach inicjatyw UE; Projekt eTwinning jako sposobność do rozwijania inteligencji wielorakich uczniów; 3 Kompetencje cyfrowe; Język programowania jako kompetencja XXI w.; Nowoczesne technologie w nauczaniu przedmiotów ścisłych; Jak zetrzeć kurz nieaktualności z dawnych tekstów kultury? Dziedzictwo kulturowe w dobie nowoczesnych mediów na przykładzie Mendla Gdańskiego Marii Konopnickiej; Cyberbezpieczeństwo w szkołach: skuteczne strategie działania; Wyzwania i zagrożenia przestrzeni cyfrowej dla edukacji i aktywności zawodowej; 4 Kompetencje społeczne nauczycieli; Od psychologii do edukacji: zasady podnoszenia skuteczności nauczania i wychowania; Znaczenie inteligencji emocjonalnej w funkcjonowaniu ucznia i nauczyciela; Coaching w edukacji. Innowacje na rzecz rozwoju; Prestiż zawodu a kompetencje nauczycieli; Kompetentny nauczyciel – przyszłość czy rzeczywistość.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Tendencje w zakresie rozwoju szkolnictwa wyższego w Europie; 2. Korzyści i koszty przystąpienia Polski do Unii Europejskiej w dziedzinie Szkolnictwa Wyższego; 3. Wnioski; 4. Teza końcowa.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 378 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Część pierwsza : Z inspiracji filozoficzno - kulturoznawczych. Kulturowe wyznaczniki świadomości europejskiej; Korzenie filozoficzno - pedagogiczne idei europejskości; Oglądanie Europy; Kategoria tożsamości zbiorowej a problem wykształcenia się nowej tożsamości Polaka i Europejczyka; Tolerancja w obliczu nowej Europy; Mówiąc Europa : Gospodarujemy językiem; Jednostka a wspólnota. Ujęcie układu z punktu widzenia psychologii humanistycznej. Część druga : W kręgu edukacji europejskiej. Prawdy Hieronima Bosha i Piotra Bruegla w edukacji europejskiej; Dydaktyczne źródła idei jedności europejskiej a edukacja dla Europy w dzisiejszych propozycjach; Europa między raportami a zwątpieniami; Wielokulturowość a model nauczyciela w integrującej się Europie; Pojęcie i wymiary europejskości w opinii studentów na przykładzie akademickiego środowiska Częstochowy i Opola (doniesienie z badań); Świadectwa własne a edukacyjne jutro (na podstawie przeszłości Śląska Cieszyńskiego); Edukacja środowiskowa w kontekście edukacji europejskiej i planowanego wejścia Polski do Unii Europejskiej.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 930.85 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 930.85 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Żurawia Papers / Instytut Stosunków Międzynarodowych Uniwersytetu Warszawskiego, Fundacja Studiów Międzynarodowych ; Zeszyt 1)
1.Otwarta metoda koordynacji, 2.Strategia lizbońska i jej cele społeczne, 3.Europejska strategia zatrudnie nia, 4.Strategia Integracji Społecznej Unii Europej skiej, 5.Strategia ochrony Socjalnej, 6.Strategia UE w dziedzinie edukacji i szkolenia, 7.Stanowisko Polski wobec celów społecznych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 339.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Pedagogika porównawcza : podręcznik akademicki / Ryszard Pachociński. - Wyd. 2 popr. i uzupeł. - Warszawa : Wydaw. Akademickie "Żak", 2007. - 350, [2] s. : tab. ; 21 cm.
1. Geneza i główne koncepcje pedagogiki porównawczej: Próby odkrywania ogólnych prawidłowości i zasad: Jullien i Rossello; Próby zrozumienia zasad działania oświaty: Sadler, Kandel, Hans, Schneider, Hilker; Badania interdyscyplinarne w pedagogice porównawczej: Bereday; Metoda problemowa w pedagogice porównawczej: Holmes; Polityka oświatowa a pedagogika porównawcza: King; Pedagogika porównawcza a nauki społeczne: Noh i Eckstein; Przegląd dorobku polskiej pedagogiki porównawczej; Polskie studia porównawcze; 2. Badania w pedagogice porównawczej: Przybliżone badania porównawcze; Badania porównawcze; Porównawcze badania pedentologiczne za granicą; Badania porównawcze nad kształceniem nauczycieli; Edukacja nauczycieli w niektórych krajach Unii Europejskiej; 3. Teoria i metodologia badań porównawczych: Epistemologiczne problemy badań pedagogicznych; Ogólne problemy teorii i metodologii; Szczegółowe problemy badań porównawczych; Normatywne standardy badania porównawczego; Przedmiot pedagogiki porównawczej; 4. Instytucjonalizacja badań porównawczych: Ośrodki informacji naukowej w pedagogice porównawczej; Ośrodki dokumentacji w badaniach porównawczych; Dokumentacja na temat globalnych problemów oświaty; Inne wybrane źródła dokumentacji; Ośrodki statystyki porównawczej; Stowarzyszenia pedagogiki porównawczej; Ośrodki badawcze
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Polska - UE. Porównanie poziomu życia ludności / Maria Johann. - Warszawa : Difin, 2005. - 143 s. : il., tabl. ; 23 cm.
Podstawowe kategorie opisu rozwoju społecznego; Metody pomiaru rozwoju społecznego; Porównanie wybranych wskaźników rozwoju gospodarczego w Polsce i w krajach UE; Porównanie poziomu życia ludności Polski i karjów UE - dobra materialne; Porównanie poziomu życia ludności Polski i karjów UE - usługi i jakościowe aspekty życia; Syntetyczna ocena dystansu Polski do krajów UE w zakresie poziomu życia ludności.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 339.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Kapitał społeczny jako wyzwanie edukacji; Czy istnieją wyzwania edukacyjne w Polsce związane z członkostwem w Unii Europejskiej?; System szkolnictwa wyższego w Polsce wobec zadania pernamentnej edukacji; Edukacja - wyzwanie integrującej się Europy; Czy możemy wykreować Polaków portret własny?; Edukacja w świetle praw człowieka; Samorządowe podmioty polityki edukacyjnej; Oferta edukacyjna kształcenia ponadgimnazjalnego na Dolnym Śląsku. Pożądane przesłanki modernizacji; Wyzwania stojące przed współczesnym nauczycielem; Szkoły niepubliczne w Polsce w latach 1989-2002; Edukacja zdrowotna ze szczególnym uwzględnieniem lecznictwa uzdrowiskowego; Rola sektora pozarządowego w sferze edukacji na przykładzie Programu Edukacji Humanitarnej PHA; Znaczenie pomocy materialnej dla studentów w upowszechnianiu kształcenia; Aktywna polityka rynku pracy a zapotrzebowanie gospodarki rynkowej w Niemczech.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 378 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Słowo wprowadzające; Wprowadzenie; Konsekwencje niewypłacalności Thomasa Cooka dla angielskiej Premiership; Regulacja usług pilotów wycieczek w ustawie o usługach hotelarskich oraz usługach pilotów wycieczek i przewodników turystycznych – uwagi krytyczne; Wpływ COVID-19 na pieszą turystykę ze szczególnym uwzględnieniem szlaków wzdłuż południowej granicy Polski – aspekty prawne; „Pandemiczne” akty prawne instytucji Unii Europejskiej na rzecz przywrócenia swobody podróżowania – zagadnienia wybrane; Stan epidemii a organizacja imprez masowych. Wnioski i postulaty; Ubezpieczenie turysty jako źródło finansowania akcji ratowniczych w górach; Biała księga systemu promocji turystycznej w Polsce jako przykład wytyczenia prawnych ram w działaniach promocyjnych; Kształtowanie się odpowiedzialności skarbu państwa przy wprowadzaniu ograniczeń z powodu pandemii w działalności turystycznej; W kręgu pojęć i definicji; Samorządowe programy opieki nad zabytkami jako instrument zwiększania atrakcyjności turystycznej zabytków – uwagi w świetle wyników kontroli Najwyższej Izby Kontroli (NIK); Kilka uwag na temat nauczania prawa na kierunkach turystycznych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 379.85 (1 egz.)
Książka
W koszyku
I. Teoretyczne podstawy standaryzacji w edukacji 1. Proces globalizacji a edukacja 2. Rola mediów w procesie kształcenia we współczesnej szkole 3. Relacje między standardami kwalifikacji zawodowych a standardami edukacyjnymi 4. Standardy edukacyjne - doświadczenia polskie i amerykańskie - szkic problematyki 5. Niektóre problemy dotyczące wyposażenia placówek oświatowych 6. Równość szans edukacyjnych dzieci i młodzieży jako podstawowy standard edukacji w świecie 7. Standaryzacja w edukacji społecznej 8. Wyposażenie szkół i przygotowanie nauczycieli do korzystania z mediów i urządzeń medialnych - wyniki badań 9. Porównywalność i uznawalność dyplomów w Unii Europejskiej 10. czego nie da się standaryzować w edukacji? II. Standardy edukacyjne w praktyce oświatowej 1. Standardy w diagnozie i ewaluacji edukacyjnej 2.Standardy w kształceniu nauczycieli realizowane w Akademii Świętokrzyskiej i Wszechnicy Świętokrzyskiej w Kielcach a potrzeby zreformowanego systemu edukacyjnego w Polsce 3. Społeczeństwo informacyjne a standardy przygotowania nauczycieli 4. Ocenianie szkolne jako wyraz standaryzacji w edukacji 5. Standardy w edukacji muzycznej nauczycieli 6. Edukacja medialna we współczesnej szkole 7. Multimedia w edukacji 8. Standardy edukacyjne w codziennej pracy nauczycieli 9. Problemy standaryzacji programów wychowawczych w szkołach i placówkach opiekuńczo-wychowawczych 10. Europejskie standardy w edukacji pielęgniarek i położnych a praktykach kształcenia w Polsce 11. Standardy wyposażenia i obudowy medialnej elementem systemu informacji o środkach dydaktycznych zalecanych przez MENiS 12. Standard a oczekiwania nauczycieli w zakresie obudowy medialnej przedmiotu Przyroda 13. Zapobieganie trudnościom w edukacji matematycznej - standard zajęć korekcyjno-wyrównawczych 14. Prace nad standardami wspomagające reformę
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej