Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(30)
IBUK Libra
(3)
Forma i typ
Książki
(30)
E-booki
(3)
Publikacje naukowe
(3)
Publikacje fachowe
(2)
Poradniki i przewodniki
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(20)
dostępne
(19)
Placówka
Wypożyczalnia
(19)
Czytelnia
(20)
Autor
Wojtaszczyk Konstanty Adam
(2)
Bogaj Małgorzata
(1)
Chmielecka Ewa
(1)
Ciechański Jerzy
(1)
Czekalski Tadeusz
(1)
Dobrowolski Grzegorz
(1)
Dziewięcka-Bokun Ludmiła
(1)
Gajdzica Zenon (1970- )
(1)
Grzybowski Przemysław Paweł
(1)
Iwanowska-Maćkowiak Mariola
(1)
Jakubowski Wojciech
(1)
Johann Maria
(1)
Kraśniewski Andrzej
(1)
Krzak Renata
(1)
Kucała Danuta
(1)
Kwiatkowski Stefan Michał (1948- )
(1)
Laskowska Izabela
(1)
Mazurek-Łopacińska Krystyna (1951- )
(1)
Pachociński Ryszard (1930- )
(1)
Petz Jarosław
(1)
Plewka Czesław (1947- )
(1)
Pluta Andrzej
(1)
Płonka-Bielenin Katarzyna
(1)
Rogalski Eugeniusz
(1)
Ruchniewicz Krzysztof
(1)
Smak Ewa
(1)
Stańkowski Bogdan
(1)
Stronkowski Piotr
(1)
Tendera-Właszczuk Helena
(1)
Widelak Dariusz
(1)
Witkowski Jarosław (1963- )
(1)
Wolski Dominik
(1)
Woźnicki Jerzy (1947- )
(1)
Wąsik Mirosław
(1)
Włodarczyk Agnieszka
(1)
Ładyżyński Andrzej
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(2)
2010 - 2019
(7)
2000 - 2009
(24)
Okres powstania dzieła
2001-
(5)
Kraj wydania
Polska
(33)
Język
polski
(32)
angielski
(1)
Temat
Edukacja europejska
(11)
Unia Europejska
(8)
Edukacja
(5)
Kształcenie
(5)
Oświata
(5)
Integracja europejska
(4)
Polska
(4)
Szkolnictwo
(4)
Nauczyciele
(3)
Ochrona środowiska
(3)
Szkolnictwo wyższe
(3)
Erasmus+ (program)
(2)
Kultura
(2)
Pedagogika specjalna
(2)
Swobodny przepływ osób
(2)
Absolwenci szkół wyższych
(1)
Atrakcyjność turystyczna
(1)
COVID-19
(1)
Cele kształcenia
(1)
Deklaracja bolońska (1999)
(1)
Dziecko z niepełnosprawnością
(1)
Edukacja ekologiczna
(1)
Edukacja medialna
(1)
Edukacja międzykulturowa
(1)
Edukacja prawnicza
(1)
Edukacja zdrowotna
(1)
Efektywność nauczania
(1)
Ekologia
(1)
Ekonomia
(1)
Erasmus (program)
(1)
Europeistyka
(1)
Europejski Korpus Solidarności
(1)
Europejski System Transferu Osiągnięć w Kształceniu i Szkoleniu Zawodowym
(1)
Gospodarka materiałowa
(1)
Grecja
(1)
Hiszpania
(1)
Instytucje europejskie
(1)
Internet
(1)
Jakość kształcenia
(1)
Jakość życia
(1)
Kompetencje kluczowe
(1)
Kompetencje medialne
(1)
Kompetencje społeczne
(1)
Komputery
(1)
Konkurencja
(1)
Kształcenie ustawiczne
(1)
Kształcenie za granicą
(1)
Kwalifikacje zawodowe
(1)
Leonardo da Vinci (program)
(1)
Logistyka gospodarcza
(1)
Marketing
(1)
Metodologia
(1)
Metody nauczania
(1)
Multimedia
(1)
Młodzież z niepełnosprawnością
(1)
Nauczanie
(1)
Nauczanie na odległość
(1)
Nauczyciele szkół średnich
(1)
Nauki społeczne
(1)
Ochrona zabytków
(1)
Odszkodowanie
(1)
Osoby w szczególnej sytuacji na rynku pracy
(1)
Osoby z niepełnosprawnością
(1)
Pedagogika
(1)
Pedagogika emancypacyjna
(1)
Pedagogika porównawcza
(1)
Pierwsza praca
(1)
Planowanie
(1)
Pluralizm społeczny
(1)
Podatki
(1)
Podróże
(1)
Polityka oświatowa
(1)
Polityka społeczna
(1)
Polska a Unia Europejska
(1)
Poradnictwo zawodowe
(1)
Prawo Unii Europejskiej
(1)
Prawo ochrony środowiska międzynarodowe -- prawo wspólnotowe europejskie -- stan na 2003 r. -- poradnik
(1)
Prawo turystyczne
(1)
Prawo wspólnotowe europejskie
(1)
Programy edukacyjne UE
(1)
Przedsiębiorstwa małe i średnie
(1)
Przyroda -- ochrona -- prawo wspólnotowe europejskie
(1)
Regiony przygraniczne
(1)
Religia
(1)
Rolnictwo
(1)
Rozwój społeczny
(1)
Rozwój zrównoważony
(1)
Rybołóstwo
(1)
Rynek pracy
(1)
Sieć dystrybucji
(1)
Socrates (program)
(1)
Sport
(1)
Społeczeństwo informacyjne
(1)
Spółki
(1)
Swobodny przepływ kapitału
(1)
Swobodny przepływ towarów
(1)
Swobodny przepływ usług
(1)
Szkolnictwo zawodowe
(1)
Tolerancja
(1)
Transport
(1)
Temat: czas
2001-
(6)
1989-2000
(3)
1901-
(1)
1901-2000
(1)
2001-0
(1)
Temat: miejsce
Kraje Unii Europejskiej
(10)
Polska
(10)
Czechy
(1)
Japonia
(1)
Słowacja
(1)
Gatunek
Praca zbiorowa
(7)
Materiały konferencyjne
(3)
Podręcznik
(2)
Poradnik
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(11)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(3)
Socjologia i społeczeństwo
(3)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(2)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(1)
Zarządzanie i marketing
(1)
33 wyniki Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Część pierwsza : Z inspiracji filozoficzno - kulturoznawczych. Kulturowe wyznaczniki świadomości europejskiej; Korzenie filozoficzno - pedagogiczne idei europejskości; Oglądanie Europy; Kategoria tożsamości zbiorowej a problem wykształcenia się nowej tożsamości Polaka i Europejczyka; Tolerancja w obliczu nowej Europy; Mówiąc Europa : Gospodarujemy językiem; Jednostka a wspólnota. Ujęcie układu z punktu widzenia psychologii humanistycznej. Część druga : W kręgu edukacji europejskiej. Prawdy Hieronima Bosha i Piotra Bruegla w edukacji europejskiej; Dydaktyczne źródła idei jedności europejskiej a edukacja dla Europy w dzisiejszych propozycjach; Europa między raportami a zwątpieniami; Wielokulturowość a model nauczyciela w integrującej się Europie; Pojęcie i wymiary europejskości w opinii studentów na przykładzie akademickiego środowiska Częstochowy i Opola (doniesienie z badań); Świadectwa własne a edukacyjne jutro (na podstawie przeszłości Śląska Cieszyńskiego); Edukacja środowiskowa w kontekście edukacji europejskiej i planowanego wejścia Polski do Unii Europejskiej.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 930.85 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 930.85 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Żurawia Papers / Instytut Stosunków Międzynarodowych Uniwersytetu Warszawskiego, Fundacja Studiów Międzynarodowych ; Zeszyt 1)
1.Otwarta metoda koordynacji, 2.Strategia lizbońska i jej cele społeczne, 3.Europejska strategia zatrudnie nia, 4.Strategia Integracji Społecznej Unii Europej skiej, 5.Strategia ochrony Socjalnej, 6.Strategia UE w dziedzinie edukacji i szkolenia, 7.Stanowisko Polski wobec celów społecznych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 339.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Pedagogika porównawcza : podręcznik akademicki / Ryszard Pachociński. - Wyd. 2 popr. i uzupeł. - Warszawa : Wydaw. Akademickie "Żak", 2007. - 350, [2] s. : tab. ; 21 cm.
1. Geneza i główne koncepcje pedagogiki porównawczej: Próby odkrywania ogólnych prawidłowości i zasad: Jullien i Rossello; Próby zrozumienia zasad działania oświaty: Sadler, Kandel, Hans, Schneider, Hilker; Badania interdyscyplinarne w pedagogice porównawczej: Bereday; Metoda problemowa w pedagogice porównawczej: Holmes; Polityka oświatowa a pedagogika porównawcza: King; Pedagogika porównawcza a nauki społeczne: Noh i Eckstein; Przegląd dorobku polskiej pedagogiki porównawczej; Polskie studia porównawcze; 2. Badania w pedagogice porównawczej: Przybliżone badania porównawcze; Badania porównawcze; Porównawcze badania pedentologiczne za granicą; Badania porównawcze nad kształceniem nauczycieli; Edukacja nauczycieli w niektórych krajach Unii Europejskiej; 3. Teoria i metodologia badań porównawczych: Epistemologiczne problemy badań pedagogicznych; Ogólne problemy teorii i metodologii; Szczegółowe problemy badań porównawczych; Normatywne standardy badania porównawczego; Przedmiot pedagogiki porównawczej; 4. Instytucjonalizacja badań porównawczych: Ośrodki informacji naukowej w pedagogice porównawczej; Ośrodki dokumentacji w badaniach porównawczych; Dokumentacja na temat globalnych problemów oświaty; Inne wybrane źródła dokumentacji; Ośrodki statystyki porównawczej; Stowarzyszenia pedagogiki porównawczej; Ośrodki badawcze
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Polska - UE. Porównanie poziomu życia ludności / Maria Johann. - Warszawa : Difin, 2005. - 143 s. : il., tabl. ; 23 cm.
Podstawowe kategorie opisu rozwoju społecznego; Metody pomiaru rozwoju społecznego; Porównanie wybranych wskaźników rozwoju gospodarczego w Polsce i w krajach UE; Porównanie poziomu życia ludności Polski i karjów UE - dobra materialne; Porównanie poziomu życia ludności Polski i karjów UE - usługi i jakościowe aspekty życia; Syntetyczna ocena dystansu Polski do krajów UE w zakresie poziomu życia ludności.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 339.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Kapitał społeczny jako wyzwanie edukacji; Czy istnieją wyzwania edukacyjne w Polsce związane z członkostwem w Unii Europejskiej?; System szkolnictwa wyższego w Polsce wobec zadania pernamentnej edukacji; Edukacja - wyzwanie integrującej się Europy; Czy możemy wykreować Polaków portret własny?; Edukacja w świetle praw człowieka; Samorządowe podmioty polityki edukacyjnej; Oferta edukacyjna kształcenia ponadgimnazjalnego na Dolnym Śląsku. Pożądane przesłanki modernizacji; Wyzwania stojące przed współczesnym nauczycielem; Szkoły niepubliczne w Polsce w latach 1989-2002; Edukacja zdrowotna ze szczególnym uwzględnieniem lecznictwa uzdrowiskowego; Rola sektora pozarządowego w sferze edukacji na przykładzie Programu Edukacji Humanitarnej PHA; Znaczenie pomocy materialnej dla studentów w upowszechnianiu kształcenia; Aktywna polityka rynku pracy a zapotrzebowanie gospodarki rynkowej w Niemczech.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 378 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Słowo wprowadzające; Wprowadzenie; Konsekwencje niewypłacalności Thomasa Cooka dla angielskiej Premiership; Regulacja usług pilotów wycieczek w ustawie o usługach hotelarskich oraz usługach pilotów wycieczek i przewodników turystycznych – uwagi krytyczne; Wpływ COVID-19 na pieszą turystykę ze szczególnym uwzględnieniem szlaków wzdłuż południowej granicy Polski – aspekty prawne; „Pandemiczne” akty prawne instytucji Unii Europejskiej na rzecz przywrócenia swobody podróżowania – zagadnienia wybrane; Stan epidemii a organizacja imprez masowych. Wnioski i postulaty; Ubezpieczenie turysty jako źródło finansowania akcji ratowniczych w górach; Biała księga systemu promocji turystycznej w Polsce jako przykład wytyczenia prawnych ram w działaniach promocyjnych; Kształtowanie się odpowiedzialności skarbu państwa przy wprowadzaniu ograniczeń z powodu pandemii w działalności turystycznej; W kręgu pojęć i definicji; Samorządowe programy opieki nad zabytkami jako instrument zwiększania atrakcyjności turystycznej zabytków – uwagi w świetle wyników kontroli Najwyższej Izby Kontroli (NIK); Kilka uwag na temat nauczania prawa na kierunkach turystycznych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 379.85 (1 egz.)
Książka
W koszyku
I. Teoretyczne podstawy standaryzacji w edukacji 1. Proces globalizacji a edukacja 2. Rola mediów w procesie kształcenia we współczesnej szkole 3. Relacje między standardami kwalifikacji zawodowych a standardami edukacyjnymi 4. Standardy edukacyjne - doświadczenia polskie i amerykańskie - szkic problematyki 5. Niektóre problemy dotyczące wyposażenia placówek oświatowych 6. Równość szans edukacyjnych dzieci i młodzieży jako podstawowy standard edukacji w świecie 7. Standaryzacja w edukacji społecznej 8. Wyposażenie szkół i przygotowanie nauczycieli do korzystania z mediów i urządzeń medialnych - wyniki badań 9. Porównywalność i uznawalność dyplomów w Unii Europejskiej 10. czego nie da się standaryzować w edukacji? II. Standardy edukacyjne w praktyce oświatowej 1. Standardy w diagnozie i ewaluacji edukacyjnej 2.Standardy w kształceniu nauczycieli realizowane w Akademii Świętokrzyskiej i Wszechnicy Świętokrzyskiej w Kielcach a potrzeby zreformowanego systemu edukacyjnego w Polsce 3. Społeczeństwo informacyjne a standardy przygotowania nauczycieli 4. Ocenianie szkolne jako wyraz standaryzacji w edukacji 5. Standardy w edukacji muzycznej nauczycieli 6. Edukacja medialna we współczesnej szkole 7. Multimedia w edukacji 8. Standardy edukacyjne w codziennej pracy nauczycieli 9. Problemy standaryzacji programów wychowawczych w szkołach i placówkach opiekuńczo-wychowawczych 10. Europejskie standardy w edukacji pielęgniarek i położnych a praktykach kształcenia w Polsce 11. Standardy wyposażenia i obudowy medialnej elementem systemu informacji o środkach dydaktycznych zalecanych przez MENiS 12. Standard a oczekiwania nauczycieli w zakresie obudowy medialnej przedmiotu Przyroda 13. Zapobieganie trudnościom w edukacji matematycznej - standard zajęć korekcyjno-wyrównawczych 14. Prace nad standardami wspomagające reformę
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Zasady tworzenia Europejskiego Obszaru Szkolnictwa Wyższego; 2. Zapewnienie jakości kształcenia w szkole wyższej; 3. Problemy tworzenia i realizacji standardów jakości kształcenia w szkole wyższej
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 378 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 378 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 378 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Forma i typ
Gatunek
OD REDAKCJI "Zaczęła się wprawdzie przed 30 laty, ale wiek XXI przynosi jej wyraźną intensyfikację i konkretyzację. Chodzi o debatę na temat znaczenia wiedzy dla gospodarki i życia społecznego. Debata jest tym bardziej potrzebna, że problem nie jest jednoznaczny, a rozmaite perspektywy badawcze i praktyczne, niekiedy bardzo różniące się między sobą, wzbogacają argumentację. Niniejszy zeszyt „Przeglądu Socjologicznego” poświęcamy zagadnieniu „społeczeństwa wiedzy” (knowledge-based society) w zróżnicowanym interdyscyplinarnie i analitycznie ujęciu".(fragment)
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Gatunek
OD REDAKCJI JAK KSZTAŁCIĆ SOCJOLOGÓW? Niniejszy zeszyt Przeglądu Socjologicznego jest poświęcony problemom dydaktycznym. Jakkolwiek dydaktyka dominuje w codziennej działalności nauczycieli akademickich, rzadko jest przedmiotem debaty ponadlokalnej (czyli dotyczącej bieżących spraw organizacyjnych), analizującej sens i charakter studiów socjologicznych. Jesteśmy w trakcie przemian szkolnictwa wyższego ze względu na nowe Ustawy oraz wdrażanie doświadczeń i ustaleń Unii Europejskiej (proces boloński, krajowe ramy kwalifikacyjne). Przemiany te są odpowiedzią na wyzwania współczesności. Są też przedmiotem dyskusji w środowisku socjologów, w ramach Konferencji Instytutów Socjologii, na konferencjach (m.in. w Szkole Wyższej Psychologii Społecznej – listopad 2010) i na Zjeździe w Krakowie (wrzesień-2010). Takie właśnie są źródła prezentowanych tekstów.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Gatunek
Nearly all the texts included in this issue of Sociological Revue relate to civil society and participative democracy. The articles present various approaches to these phenomena and their aspects, and are based on empirical data. The large article by F. Schütze is focused on the results of research previously presented in Sociological Review (vol. 60–2011/1 and vol. 57–2008/4). This international research project is devoted to European identity and civil society, as a result of which, the author proposes the design of a learning program for civil society activists and common citizens. The next article by A. Krzewińska describes the method of study of deliberative democracy developed by James Fishkin. J. Stempień proposes the economic concept of Principal-agent to investigate representative democracy systems. M. Legris Revel analyses research results in France concerning the process of institutionalisation and proceduralisation of the participation of citizens. C. Penna proposes the actor-network approach to investigate the relationships between social movements and the state during the land reform in Brazil. The last article by M. Wieczorkowska is devoted to a different topic – the cultural and social aspects of the female body in the context of medicalisation.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Książka
W koszyku
Część I W poszukiwaniu podstaw pedagogiki: Pluralizm w edukacji, realia i prognoza; Pedagogika emancypacyjna - szanse i bariery; Wiedza generatywna - nowy paradygmat rozwoju człowieka; Współczesne kierunki pedagogiczne a postęp w edukacji. Spojrzenie z perspektywy aksjologicznej; Manipulowanie wartościami w reformie edukacji; Aspekty komunikacji językowej i artystycznej w świetle programów, teorii i praktyki pedagogicznej; Kształcenie konstruktywistyczne we współczesnej szkole - nadzieje i możliwości; Cele kształcenia w dydaktyce Drugiej Rzeczypospolitej w świetle założeń pedagogiki pragmatycznej. Historyczne inspiracje dla współczesnej polskiej dydaktyki; Wpływ Nowego Wychowania na edukację w Polsce międzywojennej (historyczne inspiracje dla współczesności); Miejsce i rola edukacji regionalnej w procesie przemian eduakcyjnych; Aktualne problemy pedagogiki specjalnej w Polsce. Część II. Rola nauczyciela w edukacji; Nauczyciel wobec wyzwań współczesnej edukacji; Ustawiczny rozwój zawodowy nauczycieli w krajach Unii Europejskiej - spojrzenie wieloaspektowe; Kształtowanie świadomosci metodologicznej studentów pedagogiki; Wykorzystanie metody Marii Montessori we współczesności; Nauczyciel edukacji wczesnoszkolnej jako współtwórca sukcesu językowego dziecka; Nowatorstwo i innowacje w pracy nauczycieli w świetle najnowszych badań; Formowanie twórczej osoby pedagoga poprzez samorozwój i samokształcenie; Wewnątrzszkolne doskonalenie nauczycieli a jakość pracy szkoły (na przykładzie szkoły Podstawowej nr 4 im. Henryka Sienkiewicza w Grajewie); Wprowadzanie zmian programowych na przykładzie autorskiego programu "Edukacja regionalna w klasach I-III"; Odwołanie się do tradycji wojskowej innowacją w wychowaniu młodzieży z niepowodzeniami szkolno-społecznymi w dobie kultury postmodernistycznej we Francji; Intelektualne uwarunkowania odbioru i tworzenia tesktów humorystycznych u nauczycieli; Nauczanie kryminalistyki w Niepaństwowej Wyższej Szkole Pedagogicznej w Białymstoku; Reformowanie uniwersytetów jako ośrodków oświaty w procesie integracji europejskiej
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Wstęp; 1. Dokąd płyniemy (Po co? Jak tam dotrzemy? Z kim?); 1.1. Mapa interesariuszy – z kim rozmawiać (poza uczestnikami projektu)?; 1.1.1. Czym jest mapa interesariuszy?; 1.1.2. W jaki sposób przygotować mapę?; 1.1.3. Identyfikacja interesariuszy projektu – metoda cebuli; 1.1.4. Mapa służy do pracy, a nie do zdobienia naszych ścian. W jaki sposób z nią pracować?; 1.1.5. Ludzie się zmieniają, a mapa razem z nimi; 1.1.6. Materiał do pracy; Identyfikacja interesariuszy projektu – model warstwowy; Mapa interesariuszy projektu; 1.2. Wyznaczanie celów na podstawie zdefiniowanych potrzeb; 1.2.1. SMART – każdy to zna, nie każdy stosuje; 1.2.2. HARD – nikt nie zna, ale wszyscy stosują; 1.2.3. Materiał do pracy – lista sprawdzająca poprawność formułowania celów; Macierz wyznaczania celów; 1.3. Świata nie zbawisz, ale możesz go poukładać - matryca logiczna projektu; 1.3.1. Tylko to, co niezbędne; Jak sprawdzić, czy nie jesteśmy zbyt ambitni w wyznaczaniu celów?; 1.3.2. Identyfikacja tego, o czym zapomnieliśmy; 1.3.3. Przełożenie celów na rezultaty; 1.3.4. Przełożenie rezultatów na działania; 1.3.5. Materiały do pracy; Macierz logiczna projektu; Macierz MoSCoW; 2. Trwałość rezultatów – trwałość celów; 2.1. Czym jest trwałość w projektach edukacyjnych?; 2.2. Trwałość celów a trwałość rezultatów; Typy rezultatów; Cykl życia i ryzyka z nim związane; 2.3. Materiał do pracy – listy kontrolne do zarządzania trwałością rezultatów projektu; Tablica planowania działań w cyklu życia rezultatu; Macierz ryzyka trwałości rezultatów projektu; Zamiast podsumowania.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Problemy edukacji, rehabilitacji i socjalizacji osób niepełnosprawnych ; Tom 3)
1. Problemy kształcenia uczniów niepełnosprawnych w wybranych krajach europejskich: Zmiany uwarunkowań rozwoju pedagogiki specjalnej w Niemczech; Edukacja na poziomie średnim młodzieży z niepełnosprawnością intelektualną- z doświadczeń krajów zachodnich; Doświadczenia z edukacją upośledzonych umysłowo w Niemczech; Kształcenie uczniów w granicznej strefie opóźnienia umysłowego na Słowacji; Możliwości przygotowania zawodowego niepełnosprawnych umysłowo w Republice Słowackiej; Organizacja kształcenia specjalnego w duńskiej szkole podstawowej; 2. Polski system kształcenia specjalnego- orientacje teoretyczno-badawcze: Pedagogika specjalna przy pedagogika szkoły specjalnej? (organizacja procesów); Orientacje teoretyczne w badaniach kształcenia osób niepełnosprawnych i ich implikacje praktyczne; Kształcenie specjalne w kontekście wybranych zmian w systemie oświaty w Polsce; Perspektywa badań nad systemem kształcenia uczniów niepełnosprawnych w Polsce- analiza możliwej i podejmowanej problematyki badań; 3. Prawne i etyczne aspekty funkcjonowania osób niepełnosprawnych w Polsce: Prawo dziecka do akceptacji, szacunku i przyjaznego porozumiewania się z rodzicami (chcemy dzieci chcianych i kochanych przez mądrych i odpowiedzialnych wychowawczo rodziców); Rola prawa w systemie wsparcia społecznego; Prawa osób niepełnosprawnych w aspekcie realizacji zasad sprawiedliwości społecznej
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Kształcenie na potrzeby Unii Europejskiej, 2. Rynek pracy w integrującej sie Europie - szanse i zagrożenia dla obywateli polskich, 3. Zabezpieczenie społeczne pracowników polskich na europejskim rynku pracy, 4. Pozyskiwanie funduszy z Unii Europejskiej, 5. Znajomość języków obcych jako warunek uzyskania zatrudnienia, 6. Kultura fizyczna podstawą sukcesu zawodowego, 7. Waga edukacji, w tym nowej matury po wstąpieniu Polski do Unii Europejskiej, 8. Zagrożenia i przestrogi dla młodych ludzi wkraczających na europejski rynek pracy, 9. Zawody przyszłości w regionie radomskim, 10. Lekarz w Unii europejskiej, 11. Profesjonalizacja zawodu polityka, 12. Informatyk zawodem przyszłości w Unii Europejskiej, 13. Doradca zawodowy w świetle europejskiego rynku pracy, 14. Nauczyciele i organizacje nauczycielskie w Unii Europejskiej
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 331 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Studia europejskie. Podręcznik akademicki / przewodniczący rady nauk. Konstanty Adam Wojtaszczyk)
1. Studia europejskie- dyscyplina badań i kierunek kształcenia; 2. Interdyscyplinarny wymiar studiów europejskich: Studia europejskie z perspektywy nauk politycznych; Studia europejskie z perspektywy stosunków międzynarodowych; Studia europejskie z perspektywy nauk prawnych; Studia europejskie z perspektywy nauk ekonomicznych. Aspekty metodologiczne, ze szczególnym uwzględnieniem badań nad konkurencyjnością gospodarczą; Historyczny wymiar studiów europejskich; Socjologiczny wymiar studiów europejskich; Kulturowe aspekty studiów europejskich; 3. Studia europejskie z perspektywy wybranych metod badawczych: Systemowe podejście w badaniach europejskich; Metoda historyczna w badaniach europejskich; Metoda behawioralna w naukach europeistycznych; Metoda instytucjonalna w badaniach europejskich; Metodologia w badaniach nad integracją europejską- podstawowe wyzwania naukowe; 4. Perspektywy teoretyczne w studiach europejskich; 5. Prace dyplomowe z zakresu europeistyki
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 378 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 378 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Studia Pedagogiczne / pod red. Franciszek Rzepka)
1. Imigracja- nowe wyzwanie?: Imigranci- cudzoziemcy w polskiej rzeczywistości; Obcokrajowcy w ustawodawstwie polskim; Imigranci- obcokrajowcy a polska polityka oświatowa; Programy szkolne a perspektywa wychowania wielokulturowego i edukacji europejskiej; 2. Szkoła polska a problem edukacji europejskiej i wychowania wielokulturowego: Zadania szkoły w świetle edukacji europejskiej i wychowania w duchu wielokulturowości; Nauczyciel w szkole europejskiej wielokulturowej; Metoda cooperative learning w szkole europejskiej wielokulturowej; 3. Nauczyciel w obliczu wielokulturowości i wychowania do wspólnej Europy- wyniki badań empirycznych wśród nauczycieli szkół ponadgimnazjalnych na Podhalu: Podstawy metodologiczne badań; Wyniki badań empirycznych wśród nauczycieli szkół ponadgimnazjalnych na Podhalu; Synteza wyników; 4. Rola przedmiotów szkolnych w wychowaniu wielokulturowym i edukacji europejskiej: Język polski; Języki obce; Historia; Geografia; Muzyka; Religia
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Monografie i Studia Ekonomiczna / Oficyna Ekonomiczna)
Wprowadzenie; R.1 Rozszerzenie Unii Europejskiej na wschód; R.2 Specyfika rozszerzenia Unii Europejskiej na wschód; R.3 Procedura akcesji do Unii Europejskiej; R.4 Wyniki negocjacji akcesyjnych w poszczególnych obszarach; R.5 Ocena procesu akcesyjnego.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 339.9 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 339.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
R.I Teoretyczne podstawy zarządzania łańcuchami dostaw. R.II Procedury i strategie rozwoju łańcuchów dostaw. R.III Benchmarking i ocena łańcuchów dostaw. R.IV Zarządzanie łańcuchami dostaw w firmach japońskich. R.V Zarządzanie łańcuchami dostaw w Unii Europejskiej i w Polsce
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej