Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(10)
Forma i typ
Książki
(9)
Publikacje fachowe
(4)
Publikacje dydaktyczne
(3)
Czasopisma
(1)
Poradniki i przewodniki
(1)
Dostępność
dostępne
(7)
tylko na miejscu
(4)
Placówka
Wypożyczalnia
(7)
Czytelnia
(4)
Autor
Bednarkowa Wiga
(1)
Bowers Keri
(1)
Budzińska Anna
(1)
Emiluta-Rozya Danuta
(1)
Gluźniewicz Jadwiga
(1)
Kaczmarczyk Michał (1981- )
(1)
Kamińska-Małek Aleksandra (1976- )
(1)
Kamiński Arkadiusz
(1)
Knapik-Szweda Sara
(1)
Kolanko Agnieszka
(1)
Kotowska Adrianna
(1)
Kowalska Gabriela
(1)
Kuleczka-Raszewska Maria
(1)
Kwasiborska-Dudek Joanna
(1)
Lara Joanne
(1)
Leszcz-Krysiak Agnieszka
(1)
Lulek Barbara
(1)
Okuniewski Juliusz
(1)
Parikh Puja Trivedi
(1)
Remus-Duda Joanna
(1)
Shore Stephen M. (1961- )
(1)
Sims Sean
(1)
Winczura Barbara (1969- )
(1)
Wiśniewska Marta
(1)
Łukasiewicz Iwona
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(7)
2010 - 2019
(2)
2000 - 2009
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(8)
Kraj wydania
Polska
(10)
Język
polski
(10)
Odbiorca
6-8 lat
(2)
0-5 lat
(1)
9-13 lat
(1)
Dzieci
(1)
Dziecko autystyczne
(1)
Pedagodzy specjalni
(1)
Rodzice
(1)
Terapeuci zajęciowi
(1)
Temat
Dziecko z zaburzeniami ze spektrum autyzmu (ASD)
(7)
Autyzm
(5)
Zaburzenia ze spektrum autyzmu (ASD)
(5)
Dziecko autystyczne
(3)
Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną
(2)
Kompetencje komunikacyjne
(2)
Osoby z autyzmem
(2)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(2)
Terapia behawioralna
(2)
Uczucia
(2)
Adaptacja społeczna
(1)
Bliskie związki międzyludzkie
(1)
Choreoterapia
(1)
Diagnostyka medyczna
(1)
Diagnoza logopedyczna
(1)
Diagnoza psychologiczna
(1)
Dysleksja i dysgrafia
(1)
Dziecko w wieku wczesnoszkolnym
(1)
Dziecko z dysleksją
(1)
Dziecko z trudnościami w uczeniu się
(1)
Dziecko z zaburzeniami mowy
(1)
Dziecko z zespołem Aspergera
(1)
Emocje podstawowe
(1)
Hortiterapia
(1)
Język dziecka
(1)
Kompetencje miękkie
(1)
Muzykoterapia
(1)
Nauczanie początkowe
(1)
Niedostosowani społecznie
(1)
Niepełnosprawność intelektualna
(1)
Organizacja oświaty
(1)
Osoby z zaburzeniami ze spektrum autyzmu (ASD)
(1)
Pedagodzy
(1)
Pewność siebie
(1)
Placówki opiekuńczo-wychowawcze
(1)
Polityka oświatowa
(1)
Przyjaźń
(1)
Rozwój emocjonalny
(1)
Samorząd terytorialny
(1)
Sprawność fizyczna
(1)
Stosowana analiza zachowania
(1)
Terapia logopedyczna
(1)
Terapia zabawą
(1)
Uczenie się
(1)
Uczniowie klas początkowych
(1)
Usamodzielnianie wychowanków
(1)
Wczesna interwencja
(1)
Wspomaganie rozwoju
(1)
Wychowanie przedszkolne
(1)
Wychowankowie placówek opiekuńczo-wychowawczych
(1)
Zaburzenia integracji sensorycznej
(1)
Zaburzenia mowy
(1)
Zajęcia korekcyjno-wyrównawcze
(1)
Zespół Aspergera
(1)
Temat: czas
2001-
(4)
Temat: miejsce
Lublin (woj. lubelskie)
(1)
Polska
(1)
Gatunek
Poradnik
(3)
Monografia
(2)
Czasopismo naukowe
(1)
Czasopismo pedagogiczne
(1)
Materiały pomocnicze
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Raport z badań
(1)
Scenariusze zajęć
(1)
Ćwiczenia i zadania
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(8)
Psychologia
(5)
Medycyna i zdrowie
(3)
Językoznawstwo
(1)
10 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Zawiera: Część I. Zrozumienie programu Autism Movement Therapy® 1. Korzyści płynące z programu muzyczno-ruchowego: Muzyka i ruch pomagają rozwijać podstawowe umiejętności; „Uśmiech!”; Łatwość i przyjemne z natury aspekty Autism Movement Therapy; Podróż Shoshany; Czym jest Autism Movement Therapy? Wielkie marzenia, wielkie cele; Istota mózgu: czym do licha jest neuroplastyczność? Nasze mózgi jak komputery; Ciało modzelowate zrozumienie lewej i prawej półkuli mózgu; Kora mózgu: autostrada informacji; Dowód sukcesu; Dalajlama, mózg i medytacja. 2. Jak wygląda sejsa Autism Movement Therapy®? Dołączenie do grupy rówieśników spoza spektrum autyzmu a Autism Movement Therapy; Pierwsze kroki; Podnoszenie poprzeczki wymagań; Potrzeba lepszej jakości życia; Autism Movement Therapy: 45-minutowa sesja; Rozłóżmy to na czynniki pierwsze. 3. Muzyka i ruch w każdym języku: Co wiemy o muzyce; Pianista Timothy Drury o tym, czemu muzyka to matematyka; Chiny i muzyka; Bujanie się do rytmu – ciekawostki o muzyce; Muzyka to matematyka – podsumowanie. Część II. Zachowanie – zachowanie – zachowanie oraz znaczenie nauczania umiejętności społecznych 1. Zachowanie – zachowanie – zachowanie: Jak powinien wyglądać plan Wspierania Pozytywnych Zachowań (PBS)? Czym jest system Wspierania Pozytywnych Zachowań (PBS)? Określenie funkcji zachowania; Wdrażanie strategii PBS: elementy – „Wielka Trójca”. 2. Umiejętności społeczne. Ty tańczysz, więc ja też: Niezaprzeczalny fakt; Na początku było niewystarczające zrozumienie społeczne…; Ustal według stopnia ważności, jakie są największe problemy na drodze do sukcesu; Przewidywalności zajęć AMT pomaga rozwijać pewność siebie; Uczestnicy zajęć AMT robią niezwykłe postępu; Odnoszenie się do innych uczestników zajęć i sytuacji społecznych; Stanie na kropce: miejsce startu; Modelowanie zachowań z wykorzystaniem techniki wideo: pokaż mi zamiast mówić; Powtórzmy podstawowe cechy charakterystyczne umiejętności społecznych; A teraz wyjdź z domu i działaj! Podsumowując; Bibliografia.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Informacje dla rodziców i opiekunów; Jak korzystać z tej książki; Zadania: Zabawa w chowanego ze zwierzętami; Dokop się do dinozaurów; Zagubione uczucia; Wskazówki z ciała; Potworni przyjaciele; Odkryj nową planetę; Twarze na patyczkach do lodów; Ruchy zwierząt; Gdzie jest moja czapka?; Kaczka Kwaczka się zgubiła; Dopasuj uczucia; Pięć minut przerwy; Quiz o elastyczności; Po pierwsze, po drugie, po trzecie; Plac zabaw; Piękny motyl; Co robi Dawid?; Narysuj przyjaciela; Zaprojektuj swoje superja; Duży, mały, wysoki i niski; Słowa, które się rymują; Pięć zmysłów; Jaki to dźwięk?; Poszukiwania na łące; Znajdź jedzenie; Podążaj za latawcami; Narysuj psa; Myśli, uczucia i działania; Dopasuj kształty; Ile?; Zabawa z gliną; Małpi labirynt; Tukan Tomek; Gra w pytania; Tęczowy tamburyn; Pokoloruj gwiazdę; Pomieszane kształty; Magiczna butelka na uspokojenie; Skaczący króliczek; Zabawa taneczna; Pudełka sensoryczne; Jedziemy pod namiot!; Pudełko na prezenty; Zimowy dzień; Zabawa z bębenkiem; Kto pierwszy posprząta?; Obraz i słowo; Wydruki z liści; Sztuka ze sznurka; Moje zbiory. Odpowiedzi; Materiały.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zaburzenia ze spektrum autyzmu – kryteria diagnostyczne, uwarunkowania genetyczne i neurobiologiczne; Komunikacja niewerbalna i werbalna dzieci z ASD oraz dzieci rozwijających się prawidłowo – uściślenie terminologiczne; Zaburzenia komunikacji niewerbalnej i werbalnej u dzieci z ASD – porównanie z normatywnym rozwojem komunikacji społecznej; Opóźniony rozwój mowy czy zaburzony rozwój komunikacji werbalnej i niewerbalnej u dzieci z ASD – diagnozowanie i formy zaburzeń komunikacji w ASD; Próba porównania zachowań językowych i komunikacyjnych osób z niepełnosprawnością intelektualną oraz osób z zaburzeniem ze spektrum autyzmu; Diagnoza różnicowa niedokształcenia mowy pochodzenia korowego i niedokształcenia mowy w autyzmie; Diagnoza rozumienia mowy osób z ASD ze złożonymi potrzebami komunikacyjnymi – propozycja modelu badania; ASD a niedosłuch, neuropatia słuchowa i centralne zaburzenia przetwarzania słuchowego – zależności, współwystępowanie, różnicowanie; ASD a epilepsja; Zaburzenia czynności jedzenia u dzieci ze spektrum autyzmu; Znaczenie procesów przetwarzania sensorycznego w rozwoju komunikacji dzieci z ASD; ESDM (Early Start Denver Model) – wielospecjalistyczna metoda wczesnej interwencji dla małych dzieci z ASD; Praca logopedyczna z małym dzieckiem ze spektrum autyzmu – podstawowe cele i strategie pracy; Terapia logopedyczna dziecka z ASD z nadwrażliwością lub podwrażliwością dotykową obszaru orofacjalnego; Wspomagające i alternatywne metody porozumiewania się (AAC) w pracy nad rozwojem mowy i komunikacji dzieci z ASD; Wykorzystanie gestów obrazujących ruchy artykulatorów ©GORA w terapii logopedycznej dziecka z ASD; Etyka w gabinecie logopedy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (2 egz.)
Książka
W koszyku
1. Charakterystyka zaburzeń autystycznych, 2. Powstawanie i rozwój umysłowej reprezentacji świata dziecka, 3. Zakłócenia w rozwoju teorii umysłu u dzieci autystycznych, 4. Metodologiczne podstawy badań, 5. Analiza i interpretacja wyników przeprowadzonych badań eksperymantalnych, 6. Konkuluzje i implikacje praktyczne
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 61 (1 egz.)
Książka
CD
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Czasopismo
W koszyku
(Zeszyty Naukowe Wyższej Szkoły Humanitas. Pedagogika , ISSN 1896-4591 ; Zeszyt 24/2021)
Półrocznik, 2015-
Wcześniejsza częstotliwość: Rocznik, 2006-2014
Wstęp; I. Teoretyczne podstawy problemów pedagogicznych: Wyzwania jednostki samorządu terytorialnego w zakresie polityki oświatowej na przykładzie gminy Lublin; O pieczy nad bezpieczeństwem, czyli o powinnościach pedagoga cywilizacji cyfrowej; Bariery i możliwości usprawniania procesu usamodzielniania nieletnich opuszczających placówki resocjalizacyjne; Dziecko z dysleksją w szkole; Diagnoza zachowań trudnych osób z niepełnosprawnością intelektualną i autyzmem. II. Praktyczne zastosowanie efektów badań pedagogicznych: Emocje dzieci 7-letnich podczas eksperymentalnego poznawania rzeczywistości (na przykładzie badań prowadzonych w ramach projektu twórcze dzieci ‒ w poszukiwaniu indywidualności). III. Współczesne problemy badań pedagogicznych w wymiarze międzynarodowym: Znaczenie ruchu w procesie uczenia się i nauczania uczniów w młodszym wieku szkolnym.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera: Wstęp; Podziękowania; Rozdział 1. Czym jest zaburzenie ze spektrum autyzmu; Rozdział 2. Skuteczna terapia dziecka z zaburzeniem ze spektrum autyzmu; Rozdział 3. Rodzice w terapii; Rozdział 4. Ocena sfer deficytowych; Rozdział 5. Tworzenie programów edukacyjnych i zbieranie danych; Rozdział 6. Funkcje zachowań niepożądanych; Rozdział 7. Uczenie zachowań alternatywnych; Rozdział 8. Nagrody w terapii; Rozdział 9. Tablica wyboru nagród; Rozdział 10. Żetonowy system wzmocnień; Rozdział 11. Kontrakty behawioralne; Rozdział 12. Zasady podawania nagród; Rozdział 13. Organizacja przestrzeni; Rozdział 14. Organizacja materiałów edukacyjnych; Rozdział 15. Generalizacja nabytych umiejętności; Rozdział 16. Podpowiedzi manualne; Rozdział 17. Podpowiedzi słowne; Rozdział 18. Modelowanie; Rozdział 19. Plany aktywności; Rozdział 20. Metoda skryptów i ich wycofywania; Rozdział 21. Uczenie incydentalne; Rozdział 22. Metoda wyodrębnionych prób; Rozdział 23. Podstawowe umiejętności społeczne; Rozdział 24. Prośby i proszenie o pomoc; Rozdział 25. Zabawa – od czego zacząć? Rozdział 26. Naśladowanie ruchów; Rozdział 27. Imitacja werbalna; Rozdział 28. Dopasowywanie; Rozdział 29. Rozumienie mowy; Rozdział 30. Mowa czynna; Rozdział 31. Zabawa; Rozdział 32. Umiejętności grafomotoryczne; Rozdział 33. Umiejętności samoobsługowe; Słowniczek; Bibliografia.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Zawiera: Część I Wybrane aspekty wspomagania zaburzonego rozwoju małego dziecka: Teoria; Kilka uwag o procesie wspomagania; Zrozumieć świat dziecka/osoby dorosłej z niepełnosprawnością intelektualną; Metody terapeutyczne – krótki przegląd; Słowo o zasadach wspomagania rozwoju; Część II Wybrane aspekty wspomagania zaburzonego rozwoju małego dziecka: Praktyka; Ocena profilu sensorycznego/reaktywności sensorycznej dziecka z niepełnosprawnością intelektualną; Jak diagnozować profil sensoryczny dzieci z niepełnosprawnością intelektualną – wybrane zagadnienia; Program nauki spożywania posiłków przy stole; Program nauki spożywania posiłków przy użyciu sztućców; Trening czystości, czyli trudna sztuka korzystania z nocnika; Samodzielne zasypianie; Jak nauczyć dziecko posługiwania się własnymi rękoma; Metoda Félicie Affolter; Codzienna stymulacja sensoryczna; Domowe zabawy z zakresu metody integracji sensorycznej (SI); Praca z dzieckiem z głęboką niepełnosprawnością; Muzyka w procesie wspomagania zaburzonego rozwoju dziecka; Słowo o wyglądzie zewnętrznym; Seksualność i potrzeby seksualne niepełnosprawnych intelektualnie; Kiedy nadmiar zajęć i aktywności może być szkodliwy?; Rodzina dziecka; Do Rodziców! Zakończenie; Aneks; Bibliografia.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Engram)
Zawiera: Wstęp; Rozdział 1. ISTOTA AUTYZMU 1.1. Pojęcie autyzmu oraz kryteria diagnostyczne 1.2. Przyczyny autyzmu oraz najważniejsze teorie etiologiczne autyzmu 1.3. Podstawowe objawy oraz zaburzenia towarzyszące zaburzeniu ze spektrum autyzmu 1.4. Wczesne wykrywanie autyzmu i wczesne wspomaganie rozwoju oraz stosowane terapie Rozdział 2. MUZYKOTERAPIA 2.1. Rozważania terminologiczne oraz cele muzykoterapii 2.2. Założenia teoretyczne muzykoterapii i podejścia terapeutyczne 2.3. Klasyfikacja muzykoterapii – umiejscowienie muzyki w terapii i rola terapeuty 2.4. Modele i doświadczenia muzykoterapeutyczne 2.6. Muzykoterapia w autyzmie – badania Rozdział 3. METODOLOGIA BADAŃ WŁASNYCH 3.1. Muzykoterapia jako pole badań 3.2. Perspektywa badawcza 3.3. Przedmiot badań 3.4. Cele prowadzonych badań 3.5. Problemy badawcze 3.6. Metoda badań 3.7. Organizacja badania – model protokołu badawczego Rozdział 4. ZNACZENIE TECHNIK MUZYKOTERAPEUTYCZNYCH WE WSPARCIU ROZWOJU DZIECKA Z AUTYZMEM – BADANIA WŁASNE 4.1. Analiza przypadków 4.2. Podsumowanie; BIBLIOGRAFIA; ANEKSY; Załącznik 1A. Kategoria pożądane muzyczne Załącznik 1B. Kategoria pożądane relacyjne muzyczne Załącznik 1C. Kategoria niepożądane muzyczne Załącznik 1D. Kategoria niepożądane relacyjne muzyczne Załącznik 2. Autism Developmental Skillset Assessment (ADSA) Załącznik 3. Kwestionariusz uzupełniający Autism Developmental Skillset Assessment (ADSA) Załącznik 4. Skala obserwacji zachowania dziecka (SOZ-D) Załącznik 5. Skala I: Relacja dziecko–terapeuta we wspólnym doświadczaniu muzycznym Załącznik 6. Skala II: Muzyczna komunikatywność; WYKAZ TABEL, RYSUNKÓW, WYKRESÓW.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (2 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej