Sortowanie
Źródło opisu
ebookpoint BIBLIO
(2)
Książki
(2)
Forma i typ
E-booki
(2)
Książki
(2)
Publikacje fachowe
(2)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Dostępność
dostępne
(2)
Placówka
Wypożyczalnia
(2)
Autor
Meryk Radosław
(2)
Vernon Vaughn
(2)
Evans Eric
(1)
Gutowski Maksymilian
(1)
Jaskula Tomasz
(1)
Khononov Vlad
(1)
Szpoton Rafał
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(2)
2010 - 2019
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(2)
Kraj wydania
Polska
(4)
Język
polski
(4)
Temat
DDD
(2)
Języki programowania
(1)
Programowanie obiektowe
(1)
Programy komputerowe
(1)
Systemy informatyczne
(1)
Gatunek
Podręcznik
(1)
Poradnik
(1)
Dziedzina i ujęcie
Informatyka i technologie informacyjne
(2)
4 wyniki Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
Rozdział 1. Wprowadzenie w DDD. Czy mogę zastosować DDD? Dlaczego należy stosować DDD? W jaki sposób stosować DDD? Wartość biznesowa używania technik DDD. Wyzwania związane ze stosowaniem DDD. Fikcja z dużą dawką realizmu. Podsumowanie. Rozdział 2. Dziedziny, Poddziedziny i Konteksty Ograniczone. Szeroka perspektywa. Dlaczego projektowanie strategiczne jest tak ważne? Świat prawdziwych Dziedzin i Poddziedzin. Nadawanie sensu Kontekstom Ograniczonym. Przykładowe Konteksty. Podsumowanie. Rozdział 3. Mapy Kontekstu. Dlaczego Mapy Kontekstu są takie ważne? Podsumowanie. Rozdział 4. Architektura. Wywiad z człowiekiem sukcesu - CIO firmy SaaSOvation. Warstwy. Architektura Sześciokątna albo Porty i Adaptery. Architektura ukierunkowana na usługi. REST (Representational State Transfer). CQRS (Command-Query Responsibility Segregation). Architektura Sterowana Zdarzeniami. Podsumowanie. Rozdział 5. Encje. Do czego używamy Encji? Unikatowa tożsamość. Odkrywanie Encji i ich cech wrodzonych. Podsumowanie. Rozdział 6. Obiekty Wartości. Cechy Wartości. Minimalizm integracji. Typy Standardowe wyrażane w formie Wartości. Testowanie Obiektów Wartości. Implementacja. Utrwalanie Obiektów Wartości. Podsumowanie. Rozdział 7. Usługi. Czym jest Usługa Dziedziny (a przede wszystkim czym ona nie jest)? Upewnij się, że potrzebujesz Usługi. Modelowanie usługi w dziedzinie. Testowanie Usług. Podsumowanie. Rozdział 8. Zdarzenia Dziedziny. Kiedy i dlaczego warto korzystać ze Zdarzeń Dziedziny? Modelowanie Zdarzeń. Publikowanie Zdarzeń z Modelu Dziedziny. Rozpowszechnianie wiadomości w odległych Kontekstach Ograniczonych. Magazyn Zdarzeń. Style architektoniczne wysyłania zmagazynowanych Zdarzeń. Implementacja. Podsumowanie. Rozdział 9. Moduły. Projektowanie z użyciem Modułów. Podstawowe konwencje nazewnictwa Modułów. Konwencja nazewnictwa Modułów w modelu. Moduły Kontekstu Zarządzanie Projektem Agile. Moduły w innych warstwach. Moduł przed Kontekstem Ograniczonym. Podsumowanie. Rozdział 10. Agregaty. Zastosowanie Agregatów wewnątrz Dziedziny Głównej Scrum. Reguła: rzeczywiste niezmienniki modelu w granicach spójności. Reguła: projektuj małe Agregaty. Reguła: odwołuj się do innych Agregatów za pomocą identyfikatora tożsamości. Reguła: na zewnątrz granicy używaj spójności ostatecznej. Powody łamania reguł. Pozyskiwanie informacji przez odkrywanie. Implementacja. Podsumowanie. Rozdział 11. Fabryki. Fabryki w modelu dziedziny. Metody Fabrykujące wewnątrz Rdzenia Agregatu. Fabryki na poziomie Usług. Podsumowanie. Rozdział 12. Repozytoria. Repozytoria typu kolekcja. Repozytoria typu trwały magazyn. Dodatkowe zachowanie. Zarządzanie transakcjami. Hierarchie typów. Repozytoria a Obiekty Dostępu do Danych. Testowanie Repozytoriów. Podsumowanie. Rozdział 13. Integrowanie Kontekstów Ograniczonych. Podstawy integracji. Integracja z wykorzystaniem zasobów RESTful. Integracja z wykorzystaniem mechanizmu przekazywania komunikatów. Podsumowanie. Rozdział 14. Aplikacja. Interfejs użytkownika. Usługi Aplikacji. Kompozycja wielu Kontekstów Ograniczonych. Infrastruktura. Kontenery komponentów. Podsumowanie. Dodatek A. Agregaty i Źródła Zdarzeń: A+ES. Wewnątrz Usługi Aplikacji. Handlery Poleceń. Składnia lambda. Zarządzanie współbieżnością. Swoboda struktury przy zastosowaniu wzorca A+ES. Wydajność. Implementacja Magazynu Zdarzeń. Utrwalanie z wykorzystaniem relacyjnej bazy danych. Utrwalanie obiektów BLOB. Agregaty ukierunkowane. Rzutowanie odczytów modelu. Zastosowanie łącznie z projektem bazującym na Agregatach. Wzbogacanie Zdarzeń. Narzędzia i wzorce pomocnicze. Generowanie kontraktu. Testy jednostkowe i specyfikacje. Wsparcie dla wzorca A+ES w językach funkcyjnych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 004 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Część I zastosowanie modelu dziedziny. Rozdział 1. Przetwarzanie wiedzy. Elementy wydajnego modelowania. Przetwarzanie wiedzy. Ciągła nauka. Projekt bogaty w wiedzę. Modele dogłębne. Rozdział 2. Komunikacja i użycie języka. Język wszechobecny. Modelowanie na głos. Jeden zespół, jeden język. Dokumenty i diagramy. Modele objaśniające. Rozdział 3. Związanie modelu z implementacją. Projektowanie sterowane modelem. Paradygmaty modelowania i narzędzia wspierające. Odkrywanie szkieletu - dlaczego modele są ważne dla użytkowników. Modelowanie praktyczne. Część II elementy składowe projektu sterowanego modelem. Rozdział 4. Wyizolowanie dziedziny. Architektura warstwowa. To w warstwie dziedziny żyje model. Antywzorzec inteligentnego interfejsu użytkownika. Inne rodzaje izolacji. Rozdział 5. Wyrażenie modelu w programie. Asocjacje. Encje (zwane również obiektami referencyjnymi). Wartości. Usługi. Moduły (zwane również pakietami). Paradygmaty modelowania. Rozdział 6. Cykl życia obiektu dziedziny. Agregaty. Fabryki. Repozytoria. Projektowanie obiektów dla relacyjnych baz danych. Rozdział 7. Użycie języka - przykład rozszerzony. Prezentacja systemu logistycznego dla ładunku. Izolowanie dziedziny - wprowadzenie aplikacji. Rozróżnianie encji oraz wartości. Projektowanie asocjacji w dziedzinie logistyki morskiej. Granice agregatu. Wybór repozytoriów. Przeglądanie scenariuszy. Tworzenie obiektów. Przerwa na refaktoring - projekt alternatywny agregatu cargo. Moduły w modelu logistyki morskiej. Nowa funkcjonalność - sprawdzanie przydziału. Ostateczna wersja. Część III refaktoryzacja ku głębszemu zrozumieniu. Rozdział 8. Moment przełomowy. Historia pewnego przełomu. Epilog - potok nowych spostrzeżeń. Rozdział 9. Odkrywanie pojęć niejawnych. Wyciąganie pojęć. W jaki sposób zamodelować mniej oczywiste pojęcia. Rozdział 10. Projekt elastyczny. Interfejsy ujawniające zamiar. Funkcje bez efektów ubocznych. Asercje. Zarysy koncepcyjne. Klasy samodzielne. Zamknięcie operacji. Projektowanie deklaratywne. Deklaratywny styl projektowania. Kierunki ataku. Rozdział 11. Stosowanie wzorców analitycznych. Rozdział 12. Powiązanie wzorców projektowych z modelem. Strategia (zwana również polityką). Kompozyt. Dlaczego nie wzorzec pyłku (flyweight)? Rozdział 13. Refaktoryzacja ku głębszemu zrozumieniu. Początek. Zespoły poszukiwawcze. Wcześniejsze odkrycia. Projekt dla programistów. Wyczucie czasu. Kryzys jako źródło możliwości. Część iv projekt strategiczny. Rozdział 14. Utrzymywanie integralności modelu. Kontekst związany. Ciągła integracja. Mapa kontekstów. Relacje pomiędzy kontekstami związanymi. Jądro współdzielone. Zespoły programistyczne klienta – dostawcy. Konformista. Warstwa zapobiegająca uszkodzeniu. Oddzielne drogi. Usługa otwartego gospodarza. Język opublikowany. Unifikacja słonia. Wybór strategii kontekstu modelu. Transformacje. Rozdział 15. Destylacja. Dziedzina główna. Zwiększanie destylacji. Poddziedziny ogólne. Opis wizji dziedziny. Rdzeń wyróżniony. Spójne mechanizmy. Destylacja do stylu deklaratywnego. Rdzeń oddzielony. Rdzeń abstrakcyjny. Głęboka destylacja modelu. Wybór celów refaktoryzacji. Rozdział 16. Struktury dużej skali. Porządek ewolucyjny. Metafora systemu. Warstwy odpowiedzialności. Poziom wiedzy. Szkielet komponentów dołączanych Jak ograniczająca powinna być struktura? Refaktoryzacja ku lepiej dopasowanej strukturze. Rozdział 17. Łączenie strategii. Łączenie struktur dużej skali z kontekstami związanymi. Łączenie struktur dużej skali oraz destylacji. Najpierw oszacowanie. Kto określa strategię? Sześć podstawowych kryteriów dotyczących podejmowania strategicznych decyzji projektowych. Zakończenie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 004 (2 egz.)
E-book
W koszyku

Domain-driven design, czyli projektowanie dziedzinowe, w skrócie DDD, jest zbiorem praktyk tworzenia architektury oprogramowania z uwzględnieniem dziedziny biznesu i jej problemów. W ten sposób logika biznesowa staje się sercem aplikacji. Wielu architektów jednak nie radzi sobie ze złożonością tworzonego oprogramowania. Nauczenie się zasad i wzorców DDD, przyswojenie technik dekompozycji dużego systemu, modelowania i projektowania integracji komponentów jest sposobem na zbudowanie systemu w pełni zgodnego z potrzebami i celami biznesowymi.

Ta książka zawiera opis podstawowych wzorców, zasad i praktyk przydatnych podczas analizy dziedzin biznesowych, ułatwiających zrozumienie ich strategii i dostosowanie architektury do potrzeb biznesu, aby umożliwić zbudowanie solidnej implementacji logiki biznesowej. Omówiono tu narzędzia i techniki podejmowania decyzji projektowych, a także istotniejsze wzorce projektowe. Dużo uwagi poświęcono kodowi i różnym sposobom implementacji logiki biznesowej systemu. Opisano również techniki i strategie stosowania DDD w rzeczywistych projektach. Ciekawym elementem jest zaprezentowanie związków projektowania dziedzinowego z innymi ważnymi metodologiami i wzorcami.\

W książce między innymi:

  • analiza dziedziny biznesowej firmy w kontekście architektury systemu
  • strategiczne i taktyczne narzędzia DDD
  • budowa wspólnego rozumienia dziedzin biznesowych
  • dekompozycja systemu na konteksty ograniczone
  • koordynacja pracy wielu zespołów
  • stopniowe wdrażanie technik DDD do projektów typu brownfield

DDD: praktyczny sposób na rozwiązanie problemów biznesowych!

Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
E-book
W koszyku

Przedsiębiorstwo, jeśli ma osiągać satysfakcjonujące wyniki biznesowe, musi używać dobrego oprogramowania. Aby jednak zapewnić firmie pozycję lidera i decydować o przyszłości branży, trzeba czegoś więcej: odwagi we wprowadzaniu i wdrażaniu innowacji. Innowacje te powinny być wspierane przez inteligentne decyzje architektoniczne ukierunkowane na cele firmy, osiągane wyniki i zapewnienie sobie przewagi konkurencyjnej w przyszłości. Niestety podczas projektowania oprogramowania architekci często kierują się przyzwyczajeniami bądź aktualnie obowiązującą modą.

Niniejsza książka jest przeznaczona dla kadry kierowniczej najwyższego szczebla oraz dla osób sterujących rozwojem oprogramowania w firmie. Ma pomóc w zrozumieniu problemów strategicznych, z jakimi te osoby się mierzą, a także ułatwić wybór najlepszego rozwiązania architektonicznego. W książce opisano, kiedy zdecydować się na rozproszone mikrousługi czy dobrze zmodularyzowane monolity, a kiedy na usługi będące połączeniem obu rozwiązań. Dokładnie wyjaśniono, w jak dużym stopniu wyważone decyzje architektoniczne umożliwiają maksymalizację wartości i innowacyjności, dostarczanie łatwych do rozwijania systemów i unikanie kosztownych błędów. Nie zabrakło w niej również praktycznych wskazówek, jak tworzyć dobrze zaprojektowane monolity, które można bez problemu utrzymywać i rozwijać, oraz jak stopniowo przekształcać starsze systemy w prawdziwie efektywne mikrousługi.

Najciekawsze zagadnienia:

  • łączenie planowania architektury z wprowadzaniem innowacji w firmie
  • problemy komunikacyjne a eksperymentowanie z innowacjami
  • praktyczne podejście do strategicznych inwestycji
  • najlepsze style architektoniczne
  • wybór między systemem monolitycznym a mikrousługami
  • przekształcanie monolitów w mikrousługi

Przepis na sukces tkwi w doskonałości podejścia architektonicznego!

Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej