Zarządzanie różnorodnością
Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(11)
Forma i typ
Książki
(11)
Publikacje naukowe
(5)
Publikacje fachowe
(3)
Dostępność
tylko na miejscu
(9)
dostępne
(7)
wypożyczone
(1)
nieokreślona
(1)
Placówka
Wypożyczalnia
(9)
Czytelnia
(9)
Autor
Mendryk Iwona
(2)
Dzieńdziora Joanna
(1)
Gross-Gołacka Elwira
(1)
Jamka Beata
(1)
Jeruszka Urszula (1952- )
(1)
Juchnowicz Marta (1948- )
(1)
Leoński Wojciech
(1)
Lisiński Marek
(1)
Pluta Anna
(1)
Pocztowski Aleksy (1956- )
(1)
Przytuła Sylwia
(1)
Wieczorek-Szymańska Anna
(1)
Wolan-Nowakowska Mariola
(1)
Wziątek-Staśko Anna
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(4)
2010 - 2019
(5)
2000 - 2009
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(7)
Kraj wydania
Polska
(11)
Język
polski
(11)
Temat
Przedsiębiorstwo
(1437)
Zarządzanie
(672)
Unia Europejska
(642)
Polska
(635)
Samorząd terytorialny
(532)
Zarządzanie różnorodnością
(-)
Środki masowego przekazu
(426)
Kadry
(422)
Marketing
(412)
Gospodarka
(407)
Banki
(384)
Organizacja
(367)
Prawo pracy
(358)
Internet
(346)
Komunikacja społeczna
(333)
Globalizacja
(321)
Integracja europejska
(317)
Prawo
(311)
Nauczanie początkowe
(298)
Postępowanie administracyjne
(284)
Dziecko
(281)
Polityka
(263)
Rodzina
(261)
Prawa człowieka
(256)
Prawo administracyjne
(251)
Praca
(248)
Prawo cywilne
(243)
Unia Europejska (UE)
(243)
Zarządzanie strategiczne
(243)
Pedagogika
(242)
Administracja
(241)
Finanse
(239)
Prawo karne
(237)
Język angielski
(236)
Podatek
(234)
Szkolnictwo
(234)
Państwo
(232)
Psychologia
(232)
Kultura
(231)
Polityka społeczna
(230)
Nauczyciele
(228)
Finanse publiczne
(225)
Rachunkowość
(218)
Innowacje
(217)
Społeczeństwo
(214)
Socjologia
(212)
Nauczanie
(210)
Reklama
(210)
Zarządzanie jakością
(209)
Opieka społeczna
(208)
Wychowanie
(208)
Szkolnictwo wyższe
(204)
Rynek pracy
(203)
Budżety terenowe
(200)
Kobieta
(200)
Nauczanie zintegrowane
(199)
Menedżerowie
(198)
Młodzież
(196)
Konkurencja
(193)
Nieruchomości
(193)
Prawo wspólnotowe europejskie
(192)
Przedsiębiorstwa małe i średnie
(192)
Public relations
(192)
Prawo międzynarodowe
(187)
Osobowość
(186)
Konsumenci (ekon.)
(183)
Bezrobocie
(179)
Społeczeństwo informacyjne
(178)
Zatrudnienie
(177)
Prawo karne procesowe
(176)
Ochrona środowiska
(173)
Rynek finansowy
(173)
Rynek kapitałowy
(172)
Prawo gospodarcze
(164)
Prawo Unii Europejskiej
(163)
Umowa
(157)
Filozofia
(155)
Kształcenie
(154)
Logistyka gospodarcza
(149)
Sądownictwo
(148)
Turystyka
(148)
Zarządzanie wiedzą
(146)
Decyzje
(145)
Polityka międzynarodowa
(145)
Oświata
(144)
Papiery wartościowe
(143)
Ubezpieczenia społeczne
(143)
Demokracja
(140)
Stosunki interpersonalne
(138)
Płaca
(136)
Służba zdrowia
(135)
Postępowanie cywilne
(132)
Prawo konstytucyjne
(131)
Psychologia społeczna
(131)
Terroryzm
(131)
Inwestycje
(130)
Prawo autorskie
(128)
Język polski
(125)
Samorząd gminny
(120)
Motywacja pracy
(119)
Bezpieczeństwo publiczne
(117)
Temat: czas
2001-
(5)
1901-2000
(1)
Temat: miejsce
Polska
(2)
Gatunek
Praca zbiorowa
(4)
Monografia
(3)
Case study (studium przypadku)
(1)
Opracowanie
(1)
Podręcznik
(1)
Przegląd literatury
(1)
Raport z badań
(1)
Dziedzina i ujęcie
Zarządzanie i marketing
(9)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(3)
11 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Zawiera: Wprowadzenie. Rozdział 1. Różnorodność i zarządzanie różnorodnością w organizacji - istota i teoretyczne podstawy: 1.1. Rys historyczny zagadnienia różnorodności; 1.2. Znaczenie terminu „różnorodność”; 1.3. Różnorodność - jej wymiary i rodzaje; 1.4. Wieloznaczność terminu „różnorodność” z perspektywy organizacji; 1.5. Definicje zarządzania różnorodnością w organizacji; 1.6. Od polityki równych szans do zarządzania różnorodnością; 1.7. Paradygmaty zarządzania różnorodnością; 1.8. Modele zarządzania różnorodnością w organizacji; 1.9. Nurt krytyczny zarządzania różnorodnością; 1.10. Miejsce zarządzania różnorodnością w naukach o zarządzaniu. Rozdział 2. Uwarunkowania rozwoju koncepcji zarządzania różnorodnością - wybrane aspekty: 2.1. Równość, różnorodność i zarządzanie różnorodnością w organizacji - uwarunkowania instytucjonalno-prawne; 2.2. Trendy demograficzne a różnorodność zasobów ludzkich; 2.3. Wyzwania dla zarządzania organizacją z perspektywy zmian demograficznych. Rozdział 3. Zarządzanie różnorodnością w organizacji - motywy, korzyści i bariery: 3.1. Motywy implementacji koncepcji zarządzania różnorodnością w organizacji; 3.2. Zarządzanie różnorodnością wobec zmian w otoczeniu organizacji; 3.3. Korzyści z zarządzania różnorodnością w organizacji; 3.4. Dylematy pomiaru korzyści; 3.5. Bariery i wyzwania wobec zarządzania różnorodnością w organizacji. Rozdział 4. Kluczowe obszary wdrażania koncepcji zarządzania różnorodnością w organizacji: 4.1. Przywództwo; 4.2. Kultura organizacyjna; 4.3. Komunikowanie się w różnorodnej organizacji; 4.4. Zarządzanie zasobami ludzkimi a zarządzanie różnorodnością w organizacji; 4.5. Edukacja i szkolenia w zakresie różnorodności w organizacji; 4.6. Monitorowanie i analizowanie różnorodności w organizacji. Rozdział 5. Zarządzanie różnorodnością w organizacjach w Polsce w świetle badań empirycznych: 5.1. Proces i metody badawcze; 5.2. Charakterystyka prób badawczych; 5.3. Zasięg regionalny podejmowanych działań w organizacjach; 5.4. Wiedza organizacji na temat zarządzania różnorodnością; 5.5. Charakter i zakres podejmowanych działań na rzecz różnorodności w organizacji; 5.6. Przegląd dobrych praktyk podejmowanych w organizacjach na rzecz równości i różnorodności; 5.7. Ewaluacja i monitoring danych personalnych z perspektywy różnorodności; 5.8. Korzyści i bariery w zarządzaniu różnorodnością w opinii organizacji. Rozdział 6. W kierunku organizacji otwartej na różnorodność - autorski model zarządzania różnorodnością w organizacji: 6.1. Autorski model zarządzania różnorodnością w organizacji; 6.2. Budowanie organizacji otwartej na różnorodność ? poziomy dojrzałości. Rozdział 7. Architektura zarządzania różnorodnością w organizacjach w świetle badań własnych: 7.1. Metodyka badania i charakterystyka próby badawczej; 7.2. Architektura 5P - podsumowanie; 7.3. Rozkład wskaźników architektury 5P; 7.4. Wzajemnie relacje między obszarami architektury 5P; 7.5. Uwarunkowania wewnętrzne zarządzania różnorodnością; 7.6. Wiedza na temat zarządzania różnorodnością a intensywność jego wdrażania. Podsumowanie i wnioski
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 65.01 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Zarządzanie Zasobami Ludzkimi (HR))
Zawiera: Wprowadzenie. Uwarunkowania współczesnego ZZL: Rozdział I. Scenariusze rozwoju zarządzania zasobami ludzkimi w reakcji na przemiany otoczenia zewnętrznego: I.1. Uwarunkowania zewnętrzne ZZL w relacyjnej perspektywie przedsiębiorstwa; I.2. Procesy demograficzne: w kierunku zarządzania talentami bądź zarządzania różnorodnością; I.3. Procesy technologiczne: dematerializacja pracy i pracowników a flexicurity; I.4. Procesy rynkowe - finansjalizacja: pomiar kapitału ludzkiego a społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstw; I.5. Scenariusze rozwoju ZZL w odpowiedzi na wyzwania przemian demograficznych, technologicznych i rynkowych. Rozdział II. Endogeniczne uwarunkowania ZZL w organizacji: II.1. Struktura organizacji: w kierunku organizacji sieciowych; II.2. e-ZZL: ku zarządzaniu „w chmurze”; II.3. Kultura organizacji: pas transmisyjny wartości; II.4. Potencjał diagnostyczno-prognostyczny struktury zasobów ludzkich organizacji; Podsumowanie i wnioski. Zarządzanie przez pomiar: Rozdział III. Wpływ zarządzania kadrami na wyniki przedsiębiorstwa - dylematy pomiaru: III.1. Wejście - ZZL; III.2. Transformacja: ZZL a wyniki przedsiębiorstwa; III.3. Wyjście - wyniki przedsiębiorstwa. Rozdział IV. „Twarde” wyzwania HR a potencjał kadr działu personalnego: problem luki kompetencyjnej: IV.1. Współczesne ZZL - ku zarządzaniu przez pomiar; IV.2. Wyzwania HR a zadania nowoczesnego pionu personalnego; IV.3. ZZL to zarządzanie: (nie)spójność zadań i możliwości; Wnioski i rekomendacje. Rozdział V. Jakość zasobów ludzkich a wybrane aspekty standaryzacji i certyfikacji w HR: V.1. Jakość i wartość zasobów ludzkich; V.2. Kompetencje jako standardy jakości ludzkich zasobów; V.3. Konkursy jako certyfikacja działów kadrowych i zawodu menedżera/specjalisty HR; Dyskusja wyników i podsumowanie. Zarządzanie potencjałem ludzkim: atrybutowe zarządzanie talentami a wzrost innowacyjności i przedsiębiorczości kadr: Rozdział VII. Podmiotowe i atrybutowe zarządzanie talentami podwładnych: VI.1. „Wojna o talenty”; VI.2. Podmiotowe a atrybutowe pojęcie talentu; VI.3. Zarządzanie talentami podwładnych wobec podmiotowego rozumienia talentu; VI.4. Implikacje atrybutowego rozumienia talentu; VI.5. Zarządzanie talentami podwładnych wobec atrybutowego rozumienia talentu. Rozdział VII. Atrybutowe zarządzanie talentami jako instrumentarium rozwoju kreatywności kadr: VII.1. Istota kreatywności i innowacyjności; VII.2. Kreatywność a pojęcie talentu; VII.3. Stymulowanie kreatywności kadr poprzez atrybutowe zarządzanie talentami; VII.3.1. Etap I: Identyfikacja talentów; VII.3.2. Etap II: Aktywacja talentów; VII.3.3. Etap III: Maksymalizacja wykorzystania talentów. Rozdział VIII. Wzrost innowacyjności organizacji poprzez rozwój przedsiębiorczości jako talentu: VIII.1. Przedsiębiorczość a innowacyjność; VIII.2. Pojęcie talentu; VIII.3. Wyznaczniki przedsiębiorczości jako talentu; VIII.3.1. Zdolności ogólne; VIII.3.2. Zdolności kierunkowe: umiejętność dostrzegania okazji; VIII.3.3. Cechy osobowości stymulujące działanie: motywacja przedsiębiorcza oraz intencje przedsiębiorcze; VIII.3.4. Czynnik losowy: pojawiające się w otoczeniu sposobności/okazje; VIII.3.5. Myślenie twórcze; VIII.4. Rozwój talentu przedsiębiorczości; VIII.4.1. Modelowe typy przedsiębiorców; VIII.4.2. Edukacja przedsiębiorcza. Rozdział IX. Neuronauki a stymulowanie przedsiębiorczości: potencjał ukryty w specjalizacji półkul mózgowych, neuroprzekaźnikach i plastyczności mózgu: IX.1. Modelowe charakterystyki przedsiębiorców; IX.2. Charakterystyki jednostek przedsiębiorczych a wnioski z badań w obszarze neronauk; IX.2.1. Specjalizacja półkul mózgowych a „pożądanie nowości”; IX.2.2. Myślenie „wolne” i „szybkie” a podejmowanie decyzji; IX.2.3. Neuroprzekaźniki a rywalizacja i synergia działania; IX.3. Stymulowanie przedsiębiorczości a plastyczność mózgu. Rozdział X. Ku ekonomii kreatywności: Bariery organizacji pracy w Polsce: X.1. Hierarchia wiedzy a ekonomia kreatywności - pojęcia bazowe i rys sytuacyjny; X.2. Determinanty twórczości; X.2.1. Ogólna motywacja pracy/zaangażowanie; X.2.2. Wsparcie kulturowe; X.2.3. Czas pracy. Zarządzanie różnorodnością: komplementarne wykorzystanie potencjału kreatywności kadr: Rozdział XI. Kierowanie karierami kobiet - problemy i perspektywy: XI.1. Skutki rozwoju karier kobiet dla życia rodzinnego; XI.2. Indywidualne strategie rozwoju kariery zawodowej kobiet; XI.3. Cykl życia kobiety; XI.4. Kariera a tzw. Family competencies; XI.5. Kierowanie karierą kobiet w wymiarze organizacyjnym a polityka równych szans. Rozdział XII. Model biznesowy zarządzania różnorodnością jako podstawa aktywacji potencjału zawodowego kobiet: XII.1. Sytuacja demograficzna Polski a aktywność zawodowa kobiet; XII.2. Aktywizacja zawodowa kobiet jako zarządzanie zmianą; XII.3. Model biznesowy zarządzania różnorodnością jako źródło popytu na zróżnicowane kadry. Rozdział XIII. Zarządzanie różnorodnością a kompetencje transferowalne pracowników 50+: XIII.1. Zarys problemu zarządzania wiekiem/różnorodnością; XIII.2. Istota kompetencji; XIII.3. Kompetencje transferowalne; XIII.4. Stereotypy (i fakty) dotyczące kompetencji pracowników „starszych” (50+); XIII.5. Kompetencje transferowalne a fazy rozwoju zawodowego. Rozdział XIV. Zarządzania wiedzą a kompetencje transferowalne pracowników 45/50+: XIV.1. Społeczeństwo wiedzy i gospodarka oparta na wiedzy; XIV.2. Istota zarządzania wiedzą; XIV.3. Zarządzanie wiedzą a zarządzanie ludźmi w przedsiębiorstwie; XIV.4. Wybrane kompetencje transferowalne a samoocena osób w wieku 45+. Rozdział XV. Zarządzanie wiekiem w świetle rozwoju neuronauk: XV.1. Charakterystyka pokoleń na rynku pracy; XV.2. Badania nad mózgiem/umysłem ludzkim; XV.3. Fizjologia myślenia a przełom w psychologii twórczości; XV.4. Pro-pokoleniowe zarządzanie ludźmi wobec dorobku neuronauk - implikacje dla pracodawców. Spis tabel. Spis rysunków i wykresów. Nota wydawnicza. Bibliografia.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.3 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.3 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Wstęp; Część I. RÓŻNORODNOŚĆ W PRACY ZAWODOWEJ Rozdział 1. Zróżnicowanie personalne współczesnych organizacji 1.1. Wymiary różnorodności pracowniczej 1.2. Istota zarządzania różnorodnością pracowniczą 1.3. Korzyści wynikające z zarządzania różnorodnością pracowniczą Rozdział 2. Pokolenia aktywne na rynku pracy 2.1. Kategoria pokolenia w analizach kohortowych 2.2. Jakościowa charakterystyka pokoleń w kontekście ich funkcjonowania w miejscu pracy Rozdział 3. Niepełnosprawność jako wymiar różnicujący zasoby ludzkie 3.1. Współczesne rozumienie niepełnosprawności 3.2. Potencjał zawodowy osób niepełnosprawnych - od ograniczeń do możliwości 3.3. Niepełnosprawność a rynek pracy 3.4. Zarządzanie niepełnosprawnością w organizacji 3.5. Zatrudnienie wspomagane Rozdział 4. Zróżnicowanie zasobów pracy jako czynnik sprzyjający uczeniu się 4.1. Uczenie się w miejscu pracy. Orientacja nastawiona na rozwój 4.2. Uczenie się w miejscu pracy przez organizację pracy 4.3. Korzyści z uczenia się w miejscu pracy zróżnicowanych zasobów pracy Część II. ZARZĄDZANIE RÓŻNORODNOŚCIĄ Rozdział 5. Zarządzanie różnorodnością w organizacji a adaptacja społeczno-zawodowa pracowników 5.1. Znaczenie adaptacji do środowiska pracy w zarządzaniu personelem 5.2. Etapy rozwoju zawodowego w cyklu życia człowieka 5.3. Start zawodowy na etapie wczesnej kariery 5.4. Instrumenty wspierające adaptację społeczno-zawodową pracowników Rozdział 6. Zarządzenie pracownikami różnych pokoleń w polskich firmach 6.1. Istota zarządzania różnorodnością pokoleniową 6.2. Zespoły międzypokoleniowe 6.3. Zarządzanie międzypokoleniowe w obszarze rekrutacji i selekcji 6.4. Uwarunkowania dialogu międzypokoleniowego 6.5. Międzypokoleniowy transfer wiedzy 6.6. Różnicowanie motywatorów ze względu na przynależność pokoleniową Rozdział 7. Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstw a zarządzanie różnorodnością pracowników 7.1. Idea społecznej odpowiedzialności biznesu 7.2. Społeczna odpowiedzialność biznesu wobec problemów grup defaworyzowanych 7.3. Wielokulturowość a zarządzanie zróżnicowanym zespołem pracowników 7.4. Strategia współpracy instytucjonalnej Rozdział 8. Zarządzanie w start-upie. Różnorodność kompetencyjna zespołu start-upu 8.1. Organizacja typu start-up. Zwinne zarządzanie 8.2. Zespoły tworzące start-up i ich różnorodność 8.3. Praktyki w działalności start-upów Rozdział 9. Kształtowanie zróżnicowanych zespołów pracowniczych 9.1. Kultura organizacyjna 9.2. Rola przełożonego w tworzeniu zróżnicowanych zespołów pracowniczych 9.3. Psychologiczne aspekty zarządzania różnorodnością pracowników 9.4. Inteligencja emocjonalna pracowników a zarządzanie różnorodnością; Zakończenie; Aneks - Karta Różnorodności; Spis tabel, rysunków, schematów; Bibliografia.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 331 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 331 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Zarządzanie Zasobami Ludzkimi (HR))
Cz.I Relacje kultury organizacyjnej i zarządzania kapitałem ludzkim: Relacja kultura organizacyjna a funkcja personalna. Rozważania systemowe; Kultura adhokracji a instrumentarium zarządzania zasobami ludzkimi; relację między kulturą organizacyjna a kapitałem intelektualnym - spojrzenie z perspektywy interesariuszy; Wpływ czynników kulturowych na pomiar kapitału ludzkiego; Cz.II Kulturowe wyzwania wobec zarządzania kapitałe ludzkim: Zarządzania różnorodnością kulturową; Postawy wobec różnorodności - uwarunkowania, próba typologii, implikacje; Implementacja zmian w przedsiębiorstwie a zmiany kultury organizacyjnej; Niezamierzone konsekwencje prokonsumenckiej kultury usług - wyzwanie dla ZZL; Kultura organizacyjna jako determinanta działań społecznie odpowiedzialnych; Zrozumieć pokolenie Y - wyzwanie dla zarządzania zasobami ludzkimi; Autodefinicje tożsamościowe pracowników wiedzy jako wyzwanie dla zarządzania zasobami ludzkimi w organizacjach; Postawy młodzieży a pożądane cechy jej przyszłej pracy - na podstawie badań sondażowych studentów zarządzania. Cz.III Emocjonalne aspekty zarządzania kapitałem ludzkim: Duchowy wymiar zarządzania zasobami ludzkimi; Kultura zaufania wyzwaniem współczesnego zarządzania kapitałem ludzkim; Satysfakcja z pracy w zarządzaniu zasobami ludzkimi; Dualizm polskiej kultury narodowej w praktyce organizacyjnej korporacji międzynarodowych w Polsce; Cz.IV Wpływ kultury organizacyjnej na instrumentarium ZKL: Rola strategii zatrudnienia w kształtowaniu kultury współczesnej organizacji - wybrane aspekty; Możliwości wykorzystania narzędzi ZZL do kształtowania optymalnej kultury organizacyjnej w zmieniającym się otoczeniu przedsiębiorstw w Polsce; Zależności pomiędzy nieformalnymi politykami rekrutacji i selekcji a efektywnością organizacji. Moderująca rola wdrukowanych zasad socjalistycznych; Kultura organizacyjna podstawą formowania partycypacji pracowniczej w organizacjach; Uwarunkowania socjokulturowe pracy zespołowej; Kulturowe determinanty innowacyjności przedsiębiorstwa; Kulturowe uwarunkowania sposobów komunikowania się w organizacjach - priorytety i zaniedbania; Cz.V Systemy motywacyjne w realiach kulturowych: Wpływ kultury organizacyjnej na zmiany systemu motywowania. Doświadczenia badawcze; Kulturowe uwarunkowania systemów motywacyjnych w przedsiębiorstwach z udziałem kapitału zagranicznego; Różnice kulturowe w zakresie motywowania - na podstawie analizy motywatorów w dwóch firmach: duńskiej i polskiej; Systemy wynagradzania a cechy kultury organizacyjnej; Wewnętrzna sprawiedliwość czy zewnętrzna konkurencyjność jako dylemat polityki płac (z uwzględnieniem uwarunkowań kulturowych); Cz.VI Kulturowe determinanty organizacji rozwoju zawodowego: Wpływ kultury organizacyjnej na budowę programów rozwoju kompetencji w organizacji; Kulturowe uwarunkowania rozwoju zawodowego pracowników przedsiębiorstw; Szkolenia jako narzędzia kształtowania kultury organizacyjnej; Adaptacja rozwoju kariery do kultury organizacyjnej; Strategie rozwoju kariery zawodowej polskich emigrantów w Londynie - raport z badań Polish Psychologists" Club; Kultura kraju pochodzenia kapitału jako determinanta systemu okresowych ocen pracowników w bankach z udziałem kapitał zagranicznego; Zmiana kultury organizacyjnej poprzez coaching utalentowanego pracowników; Tworzenie kultury organizacyjnej wspierającej zarządzanie talentami w organizacji; CZ.VII Menedżerowie wobec wyzwań kulturowych: Kultura organizacyjna a kreatywność pracowników; Kompetencje przedsiębiorcy a internacjonalizacja działalności jego przedsiębiorstwa - case research; Rola menedżerów-ekspatriantów w transferze praktyk ZZL w przedsiębiorstwach międzynarodowych; Rola kultury organizacyjnej w kształtowaniu wizerunku pracodawcy; Współczesny menedżer HR w zarządzaniu przedsiębiorstwem wielokulturowym; Cz.VIII Specyfika kultur organizacyjnych: Uwarunkowania kulturowe zarządzania kapitałem ludzkim w Korpusie Służby Cywilnej (KSC); Próba diagnozy kultury organizacyjnej przedsiębiorstw w województwie śląskim w świetle wyników badań; Kwestionariusz ankiety "Kulturowe uwarunkowania zarządzania zasobami ludzkimi".
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 65.01 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Wstęp, Rozdział 1. Geneza i rozwój koncepcji zarządzania różnorodnością 1.1. Ewolucja zarządzania różnorodnością 1.2. Współczesne rozumienie różnorodności 1.3. Modele i podejścia do zarządzania różnorodnością Rozdział 2. Istota, teoretyczne podstawy i obszary zarządzania różnorodnością 2.1. Pojęcie i różne interpretacje zarządzania różnorodnością 2.2. Obszary zarządzania różnorodnością w miejscu pracy 2.3. Karta Różnorodności Rozdział 3. Implementacja zarządzania różnorodnością w organizacji 3.1. Etapy implementacji różnorodności w organizacji 3.2. Instrumenty wspomagające zarządzanie różnorodnością w organizacji 3.3. Przykładowe działania z zakresu zarządzania różnorodnością w miejscu pracy 3.4. Koncepcje wspierające zarządzanie różnorodnością w organizacji Rozdział 4. Przywództwo w zarządzaniu różnorodnością w organizacji 4.1. Kompetencje przywódcy heterogenicznego zespołu 4.2. Przywództwo w heterogenicznym zespole Rozdział 5. Korzyści i motywy zarządzania różnorodnością w organizacji 5.1. Motywy zarządzania różnorodnością 5.2. Korzyści zarządzania różnorodnością Rozdział 6. Bariery i wyzwania zarządzania różnorodnością w organizacji 6.1. Bariery zarządzania różnorodnością 6.2. Wyzwania zarządzania różnorodnością 6.3. Zapobieganie zagrożeniom do przewidzenia w ramach zarządzania różnorodnością Rozdział 7. Zarządzanie różnorodnością jako element społecznej odpowiedzialności biznesu 7.1. Istota koncepcji społecznej odpowiedzialności biznesu 7.2. Zależności, podobieństwa i różnice pomiędzy społeczną odpowiedzialnością biznesu a zarządzaniem różnorodnością Rozdział 8. Zarządzanie różnorodnością jako sposób na budowanie Organizacji Turkusowej 8.1. Przesłanki ukierunkowania na turkus 8.2. Heterogeniczne zespoły w "kolorowych" organizacjach 8.3. Tworzenie Organizacji Turkusowej w zarządzaniu różnorodnością Rozdział 9. Praktyczne aspekty zarządzania różnorodnością w organizacji 9.1. Różnorodność płciowa w krajach Unii Europejskiej i w Polsce 9.2. Zarządzanie różnorodnością w przedsiębiorstwie - studium przypadku na podstawie danych z raportu niefinansowego PNB Paribas Bank Polska; Zakończenie; Spis rysunków; Spis tabel; Notki o Autorach.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 65.01 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 65.01 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Wprowadzenie; Szanse i zagrożenia związane z zarządzaniem sztuczną inteligencją na przykładzie zastosowania chatbotów w wybranych bankach w Polsce; Dojrzałość organizacyjna w krytycznym przeglądzie literatury; Zmiany na rynku przestrzeni coworkingowych w Polsce na przestrzeni lat 2016–2021; System ratownictwa medycznego w Polsce jako system logistyczny – struktura i wyzwania; Faktura jako dowód prawa do odliczenia przez podatnika ulgi na złe długi; Zarządzanie wiedzą w procesie onboardingu; Przywództwo transformacyjne a satysfakcja z pracy w sektorze hotelarsko-gastronomiczno-turystycznym w czasie pandemii COVID-19; Projekt systemu budżetowania sprzedaży i dystrybucji energii elektrycznej, oparty na usługach chmury obliczeniowej Microsoft Azure – studium przypadku; Wpływ percepcji na zarządzanie organizacją – metodyczny przegląd literatury; Zarządzanie dobrostanem pracowniczym w organizacji; Rola instytucji otoczenia biznesu województwa śląskiego w procesie internacjonalizacji przedsiębiorstw z sektora MŚP; Wykluczenie cyfrowe w kontekście pandemii COVID-19: wprowadzenie do zagadnienia; Metody zarządzania wiedzą ukrytą pracowników z długim stażem naukowym na przykładzie instytucji naukowych zajmujących się budownictwem. Założenia wstępne; Model kompetencji dyrektora szkoły podstawowej; Model architektury systemu zarządzania talentami w organizacji; Porównanie holakracji z innymi strukturami organizacyjnymi.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Brak informacji o dostępności: sygn. 65.01 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Zarządzanie. HR)
Zawiera: Wstęp. Rozdział 1. Zarządzanie różnorodnością zasobów ludzkich w kontekście zmian otoczenia organizacji: 1.1. Zmiany w otoczeniu jako wyzwanie dla zarządzania zasobami ludzkimi; 1.2. Różnorodność w organizacjach i skutki; 1.3. Zarządzanie różnorodnością zasobów ludzkich; 1.4. Zarządzanie wiekiem a zarządzanie pracownikami w różnym wieku – ustalenia terminologiczne. Rozdział 2. Jednostkowe i organizacyjne charakterystyki funkcjonowania pracowników w różnym wieku: 2.1. Postrzeganie pracowników w różnym wieku i jego konsekwencje; 2.2. Pokolenia na rynku pracy – diagnoza różnic; 2.3. Zarządzanie wiekiem – poziom jednostki; 2.4. Zarządzanie pracownikami w różnym wieku – poziom organizacyjny. Rozdział 3. Wymiana pracownik-organizacja w odniesieniu do pracowników w różnym wieku: 3.1. Transakcyjny wymiar relacji pracownik-organizacja; 3.2. Kontrakt psychologiczny jako egzemplifikacja relacji pracownik-organizacja; 3.3. Uczestnictwo w organizacji – konceptualizacja pojęcia; 3.4. Uczestnictwo w organizacji – operacjonalizacja pojęcia w kontekście funkcjonowania pracowników w różnym wieku. Rozdział 4. Uczestnictwo w organizacji pracowników w różnym wieku – weryfikacja empiryczna: 4.1. Metodyka badań; 4.2. Dobór i struktura próby badawczej; 4.3. Ocena zachęt organizacyjnych i ich użyteczności przez pracowników w różnym wieku; 4.4. Wpływ zachęt organizacyjnych na poziom uczestnictwa w organizacji pracowników w różnym wieku; 4.5. Wnioski z badań. Zakończenie i rekomendacje: Kierunki przyszłych badań; Rekomendacje dla praktyki zarządzania zasobami ludzkimi. Bibliografia. Załączniki: Z.1. Ankieta badawcza; Z.2. Charakterystyki próby badawczej. Indeks.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 65.01 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 65.01 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Wstęp; I. Zarządzanie zasobami ludzkimi w dobie przemian: Sztuczna inteligencja kreatorem nowego wymiaru zarządzania kapitałem ludzkim; Znaczenie zaufania w zarządzaniu zasobami ludzkimi - wybrane aspekty; Ewolucja podejścia do zarządzania zasobami ludzkimi w Modelu EFQM; Przywództwo etyczne jako kryterium doboru osób przez zarządzających w organizacjach społecznie odpowiedzialnych. Badania pilotażowe; Wpływ kluczowych wartości przedsiębiorstwa na produktywność i efektywność kapitału ludzkiego; II. Rozwijanie kapitału ludzkiego - wymiana wiedzy i nauczanie na odległość: Kierunki zmian w inwestycjach w kapitał ludzki - studia wprowadzające; Zmiany na rynku szkoleń w Polsce - wybrane zagadnienia; Kompetencje menedżerów a transfer wiedzy w obszarze ZZL - wyniki badań z przedsiębiorstw międzynarodowych; Percepcja możliwość i uczenia się przez całe życie a zaangażowanie w pracę pracowników dziekanatów; Podnoszenie efektywności organizacji przy wykorzystaniu kapitału intelektualnego na przykładzie firmy telekomunikacyjnej; III. Pandemia COVID-19 - wyzwania dla ZZL: Społeczno-kulturowe konsekwencje pandemii w obszarze aktywności zawodowej w Polsce a strategie personalne; Praca zdalna w trakcie pandemii COVID-19 oraz wyzwania przyszłości; Polskie start-upy w dobie pandemii COVID-19 w aspekcie zarządzania zasobami ludzkimi; Praca zdalna w warunkach pandemii COVID-19. Wyniki badania satysfakcji pracowników na przykładzie wybranego przedsiębiorstwa; Praca zdalna a wypalenie zawodowe; IV. Zarządzanie różnorodnością zasobów ludzkich: Antecedencje zarządzania pokoleniowego w sektorze ochrony zdrowia; Wewnątrzpokoleniowy transfer wiedzy między baby boomersami pracującymi zdalnie na przykładzie szkół zawodowych; Wykluczenie cyfrowe osób starszych jako determinanta wdrażania koncepcji e-ZZL; Sytuacja kobiet na polskim rynku pracy w świetle koncepcji zarządzania różnorodnością zasobów ludzkich; Propozycja wartości pracodawcy (EVP) z perspektywy przedstawicieli pokoleń współistniejących na polskim rynku pracy - refleksje z badań; Postrzeganie i ocena starszych pracowników w polskich organizacjach - wyniki badań; V. Kształcenie i dokształcanie w nowych uwarunkowaniach: Negatywne skutki zdalnego kształcenia studentów w dobie COVID-19; Postcovidowa wizja pracy nauczyciela akademickiego w przyszłości; Założenia koncepcji Young Human Resources; Przywództwo edukacyjne - nowe wyzwanie dla dyrektorów polskich szkół; VI. Zarządzanie zasobami ludzkimi - wymiar praktyczny: Partycypacja pracownicza w polskich młodzieżowych klubach sportowych a efektywność pracy trenera i instruktora sportu; Zarządzanie relacjami z interesariuszami w społecznie odpowiedzialnych przedsiębiorstwach rodzinnych; Sukcesja jako proces włączania kolejnej generacji rodziny do przedsiębiorstwa; Wizerunek organizacji w sieci jako element employer brandingu; Proces doboru kadr w polskich organizacjach w ocenie pracowników; Budowanie marki osobistej a zatrudnialność - wyniki systematycznego przeglądu literatury; Pozyskiwanie i adaptacja pracowników w przedsiębiorstwach na podstawie zrealizowanych badań; Zrównoważona praca z nowoczesnymi technologiami - cyfrowy dobrostan pracowników; Błąd w organizacji - sposoby postrzegania i radzenia sobie z nim; Promocja zdrowego stylu życia pracowników jako ważnego elementu zrównoważonego rozwoju; Zastosowanie metody analizy ruchu człowieka do badania dobrostanu fizycznego pracowników.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 658.3 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.3 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Zarządzanie Zasobami Ludzkimi (HR))
Istota i kontekst międzynarodowego zarządzania zasobami ludzkimi, Strategiczne aspekty międzynarodowego zarządzania zasobami ludzkimi, Kulturowy wymiar międzynarodowego zarządzania zasobami ludzkimi, Proces zatrudniania w przedsiębiorstwach międzynarodowych, Międzynarodowe aspekty komunikowania się w organizacji, Wynagradzanie w przedsiębiorstwach międzynarodowych, Rozwój personelu i kariera międzynarodowa, Międzynarodowe zbiorowe stosunki pracy, Zarządzanie zasobami ludzkimi w przedsiębiorstw ach międzynarodowych działających w Polsce.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.3 (4 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.3 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Wprowadzenie Część I. Trendy globalnego rynku pracy ROZDZIAŁ 1. Wyzwania międzynarodowego rynku pracy (Sylwia Przytula) 1.1. Wstęp 1.2. Wpływ migrantów na rynek pracy 1.3. Zmiany demograficzne i wielopokoleniowość 1.4. Rola kobiet w życiu społecznym i zawodowym 1.5. Automatyzacja, robotyzacja i cyfryzacja na globalnym rynku pracy 1.6. Konkluzje ROZDZIAŁ 2. Mobilność i migracje międzynarodowe jako determinanty różnorodności zespołów pracowniczych [Małgorzata Stńker) 2.1. Wstęp 2.2. Zmiany wzorców zachowań migracyjnych na współczesnym rynku pracy 2.3. Wybrane teorie migracji 2.4. Wysoko wykwalifikowani migranci i pracownicy mobilni 2.5. Migranci i pracownicy mobilni o niskich kwalifikacjach 2.6. Konkluzje ROZDZIAŁ 3. Wymiary i poziomy analizy różnorodności (Sylwia Przytula, Katarzyna Krysińska- 3.1. Wstęp 3.2. Rozwój problematyki i badań związanych z różnorodnością 3.3. Definiowanie różnorodności w literaturze przedmiotowej 3.4. Zarządzanie różnorodnością w pespektywie zarządczej i socjologiczno-psychologicznej 3.5. Pozytywne i negatywne rezultaty zarządzania różnorodnością w praktyce zarządzania 3.6. Konkluzje ROZDZIAŁ 4. Rola migrantów i ekspatriantów na międzynarodowym rynku pracy 4.1. Wstęp 4.2. Światowe trendy kształtujące międzynarodowy rynek pracy 4.3. Migracja i ekspatriacja jako kluczowe zjawiska globalnego rynku pracy 4.4. Migranci i ekspatrianci jako element globalnego zarządzania różnorodnością 4.5. Migranci i ekspatrianci - wyniki pilotażu 4.6. Konkluzje Część II. Różnorodność pracowników w wymiarze pierwotnym i wtórnym ROZDZIAŁ 5. Różnorodność pracowników w wymiarze wielopokoleniowości 5.1. Wstęp 5.2. Charakterystyka wielopokoleniowości na rynku pracy 5.3. Pokolenie baby boomers, czyli osoby w wieku 54+ 5.4. Charakterystyka pokolenia X (osoby w wieku 38-53 lat) 5.5. Charakterystyka pokolenia Y (osoby w wieku 23-38 lat) 5.6. Charakterystyka pokolenia Z (osoby w wieku 18-24 lat) 5.7. Wielopokoleniowość pracowników - refleksje z badań 5.8. Konkluzje ROZDZIAŁ 6. Zarządzanie różnorodnością pici i wynikające z niego korzyści wobec nierówności kobiet i mężczyzn oraz braków na rynku pracy (Teresa Kupczyk) 6.1. Wstęp 6.2. Ustalenia terminologiczne 6.3. Nierówności płci na rynku pracy 6.4. Korzyści z zarządzania różnorodnością płci 6.5. Korzyści z zarządzania różnorodnością pici w świetle badań własnych 6.6. Ocena zarządzania różnorodnością płci w organizacjach 6.7. Konkluzje ROZDZIAŁ 7. Uczenie się w interakcjach mono- i międzykulturowych (Małgorzata Rozkwitalska) 7.1. Wstęp 7.2. Uczenie się nieformalne a uczestnictwo w interakcjach społecznych 7.3. Uczenie się pracowników w interakcjach społecznych - wyniki badań 7.4. Konkluzje ROZDZIAŁ 8. Nowe kompetencje pracowników wobec zmian na globalnym rynku pracy 8.1. Wstęp 8.2. Zmiany na globalnym rynku pracy 8.3. Kompetencje niezbędne w nowej rzeczywistości 8.4. Możliwe konsekwencje niedoboru kompetencji 8.5. Konkluzje - sugestie rozwojowe ROZDZIAŁ 9. Różnorodność pracowników w odniesieniu do zaangażowania - impresje z Arabii Saudyjskiej (Krystyna Kmiotek) 9.1. Wstęp 9.2. Istota, podmioty ukierunkowujące oraz koncepcja zintegrowanego zaangażowania pracowników 9.3. Zaangażowanie organizacyjne w kontekście różnic kulturowych 9.4. Case study - obcokrajowcy w Arabii Saudyjskiej 9.5. Konkluzje Część III. Zarządzanie różnorodnością pracowników w organizacjach międzynarodowych ROZDZIAŁ 10. Zarządzanie zróżnicowanymi pracownikami jako element CSR (Aneta Długopolska- 10.1. Wstęp 10.2. Metodyka badań własnych 10.3. Jak w organizacji rozumiana jest społeczna odpowiedzialność biznesu i różnorodność pracownicza, czy i, jeśli tak, w jaki sposób zostało to ujęte w strategii firmy? 10.4. W jaki sposób organizacja realizuje odgórne zadania wynikające ze strategii CSR w obszarze D & I? Kto jest odpowiedzialny za koordynację; jakie polityki i procedury obowiązują w organizacji, w jakich procesach wdrożono aspekty zarządzania różnorodnością? 10.5. W jaki sposób organizacja zachęca pracowników do oddolnego zaangażowania się w obszarze CSR i D & I, jakie projekty są realizowane? 10.6. W jaki sposób organizacja ocenia skuteczność podejmowanych działań w obszarze CSR i D & I oraz jak o nich informuje? 10.7. Konkluzje ROZDZIAŁ 11. Kariery kobiet w korporacjach międzynarodowych (Katarzyna Krysińska-Kościańska) 11.1. Wstęp 11.2. Modele karier w korporacjach międzynarodowych 11.3. Różnorodność płci w dyskursie teoretycznym i w badaniach empirycznych 11.4. Status różnorodności ze względu na płeć w korporacjach międzynarodowych 11.5. Metodyka własnych badań pilotażowych 11.6. Refleksje z badań 11.7. Konkluzje ROZDZIAŁ 12. Praktyka zarządzania różnorodnością pracowników a wyzwania współczesnego rynku pracy - panel ekspertów (Sylwia Przytula, Gabriela Strzelec) 12.1. Metodyka badań 12.2. Charakterystyka grupy 12.3. Organizacja i przebieg panelu 12.4. Konkluzje; Spis tabel; Spis rysunków i wykresów; Notki o Autorach.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 331 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 331 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Zrozumieć diversity management; 2. Diversity management w Polsce i na świecie; 4. Diversity management w organizacji- wybrane aspekty; 4. Różnorodność w strategii personalnej organizacji- wybrane aspekty; 5. Optymalizacja skuteczności realizacji funkcji motywacyjnej we współczesnej organizacji a diversity management- analiza w oparciu o wyniki badań empirycznych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 65.01 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej