Niedostosowanie społeczne
Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(51)
Forma i typ
Książki
(50)
Publikacje naukowe
(6)
Publikacje fachowe
(4)
Czasopisma
(1)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Publikacje informacyjne
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(43)
dostępne
(29)
wypożyczone
(1)
Placówka
Wypożyczalnia
(30)
Czytelnia
(43)
Autor
Urban Bronisław
(4)
Bałandynowicz Andrzej
(2)
Deptuła Maria
(2)
Hołyst Brunon (1930- )
(2)
Jaworska Anetta
(2)
Opora Robert
(2)
Paszkiewicz Aneta
(2)
Prokosz Małgorzata
(2)
Andrzejewski Marek (1959- )
(1)
Basaj Agnieszka
(1)
Borsich Szymon
(1)
Breska Radosław
(1)
Burczyk Irena
(1)
Cekiera Czesław
(1)
Chrzanowska Iwona
(1)
Ciechanowska Dorota
(1)
Cieślik Elżbieta
(1)
Domagała-Kręcioch Agnieszka
(1)
Gindrich Piotr
(1)
Grabowska Tatiana
(1)
Grzegołowska-Klarkowska Helena
(1)
Gulla Bożena
(1)
Hillenbrand Clemens
(1)
Ilnicka Renata Małgorzata
(1)
Jakubowicz-Bryx Anna
(1)
Jastrząb Jadwiga
(1)
Jezierska Joanna
(1)
Jóźwiak Justyna
(1)
Jędrzejewski Marek
(1)
Kalinowski Marian
(1)
Kamińska Aleksandra (1976- )
(1)
Kopsztejn Maria
(1)
Kowalczyk-Jamnicka Małgorzata
(1)
Kowalska Dorota ( pedagogika)
(1)
Kozaczuk Franciszek
(1)
Krans Michał
(1)
Kuchynska Irina Oleksiiwna
(1)
Kwaśniewski Jerzy (1942-2023)
(1)
Lepalczyk Irena
(1)
Lorenc Joanna
(1)
Matusek Beata (1975- )
(1)
Mazurek Krzysztof
(1)
McWhirter Anna M
(1)
McWhirter Benedict T
(1)
McWhirter Ellen Hawley
(1)
McWhirter Jeffries J
(1)
Niewiadomska Iwona
(1)
Osik Danuta
(1)
Ożańska-Ponikwia Katarzyna
(1)
Paradowski Mariusz
(1)
Paszkiewicz Angelika
(1)
Piechowicz Małgorzata
(1)
Pilch Tadeusz (1939- )
(1)
Potorska Alicja (1989- )
(1)
Radochoński Mieczysław
(1)
Rejzner Andrzej
(1)
Rosiński Dariusz
(1)
Różańska-Kowal Joanna
(1)
Sakowicz Tadeusz
(1)
Siemionow Justyna
(1)
Skibska Joanna
(1)
Stanik Jan M
(1)
Stankowski Adam
(1)
Strykowska Justyna
(1)
Strzelczyk-Raduli Urszula
(1)
Szymański Andrzej
(1)
Sękowska Zofia
(1)
Walancik Marek
(1)
Waluś Roman
(1)
Wojciechowska Katarzyna
(1)
Wojnarska Anna
(1)
Wysocka-Pleczyk Małgorzata
(1)
Żmichrowska Maria Jolanta
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(16)
2000 - 2009
(35)
Kraj wydania
Polska
(51)
Język
polski
(51)
Temat
Przedsiębiorstwo
(1422)
Zarządzanie
(682)
Unia Europejska
(634)
Polska
(627)
Samorząd terytorialny
(531)
Niedostosowanie społeczne
(-)
Środki masowego przekazu
(427)
Kadry
(418)
Marketing
(414)
Gospodarka
(406)
Banki
(383)
Organizacja
(379)
Prawo pracy
(358)
Internet
(352)
Komunikacja społeczna
(333)
Globalizacja
(322)
Integracja europejska
(318)
Prawo
(307)
Nauczanie początkowe
(300)
Postępowanie administracyjne
(284)
Dziecko
(280)
Polityka
(265)
Rodzina
(262)
Prawa człowieka
(256)
Unia Europejska (UE)
(253)
Prawo administracyjne
(252)
Praca
(245)
Zarządzanie strategiczne
(245)
Prawo cywilne
(243)
Pedagogika
(242)
Administracja
(241)
Język angielski
(238)
Prawo karne
(238)
Szkolnictwo
(236)
Nauczyciele
(235)
Finanse
(234)
Państwo
(233)
Podatek
(231)
Polityka społeczna
(230)
Kultura
(229)
Psychologia
(227)
Finanse publiczne
(226)
Socjologia
(217)
Społeczeństwo
(217)
Innowacje
(216)
Rachunkowość
(216)
Nauczanie
(213)
Szkolnictwo wyższe
(212)
Zarządzanie jakością
(212)
Opieka społeczna
(209)
Reklama
(209)
Wychowanie
(209)
Rynek pracy
(207)
Budżety terenowe
(201)
Kobieta
(200)
Menedżerowie
(200)
Nauczanie zintegrowane
(199)
Młodzież
(198)
Nieruchomości
(194)
Prawo międzynarodowe
(194)
Konkurencja
(193)
Public relations
(192)
Prawo wspólnotowe europejskie
(191)
Przedsiębiorstwa małe i średnie
(189)
Osobowość
(188)
Zatrudnienie
(183)
Konsumenci (ekon.)
(181)
Bezrobocie
(179)
Społeczeństwo informacyjne
(179)
Prawo karne procesowe
(177)
Rynek finansowy
(177)
Ochrona środowiska
(176)
Prawo Unii Europejskiej
(175)
Rynek kapitałowy
(175)
Prawo gospodarcze
(165)
Kształcenie
(157)
Umowa
(157)
Filozofia
(152)
Logistyka gospodarcza
(151)
Turystyka
(150)
Sądownictwo
(148)
Zarządzanie wiedzą
(148)
Decyzje
(146)
Papiery wartościowe
(146)
Polityka międzynarodowa
(145)
Oświata
(144)
Ubezpieczenia społeczne
(144)
Demokracja
(140)
Płaca
(137)
Stosunki interpersonalne
(136)
Psychologia społeczna
(135)
Służba zdrowia
(135)
Prawo konstytucyjne
(134)
Inwestycje
(132)
Postępowanie cywilne
(132)
Terroryzm
(132)
Prawo autorskie
(128)
Język polski
(126)
Zarządzanie zasobami ludzkimi (HRM)
(124)
Motywacja pracy
(120)
Bezpieczeństwo publiczne
(119)
Temat: czas
1989-
(4)
2001-
(3)
2001-0
(2)
1989-2000
(1)
Temat: miejsce
Polska
(6)
Europa
(1)
Stany Zjednoczone (USA)
(1)
Województwo małopolskie (1999- )
(1)
Gatunek
Opracowanie
(6)
Podręcznik
(4)
Praca zbiorowa
(3)
Raport z badań
(2)
Czasopismo naukowe
(1)
Czasopismo pedagogiczne
(1)
Encyklopedia
(1)
Dziedzina i ujęcie
Socjologia i społeczeństwo
(10)
Edukacja i pedagogika
(9)
Psychologia
(3)
Bezpieczeństwo i wojskowość
(2)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(2)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(2)
Medycyna i zdrowie
(1)
51 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
(Monografie Zakamycza)
1. Zagadnienia wprowadzające, 2. Modele polityki społecznej wobec rodziny, 3. Ochrona praw dziecka w zakresie zaspokajania potrzeb ekonomicznych (prawo dziecka do odpowiedniego poziomu życia), 4. Ochrona praw dziecka w zakresie opieki i socjalizacji (prawo dziecka do rodziny i prawo do pieczy zastępczej)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 342.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Profilaktyka i środki probacyjne w praktyce resocjalizacyjnej; 2. System probacji - kary średniej mocy i kary wolnościowe jako propozycja nowej filozofii karania; 3. Modernizacja więzień jako próba reformowania systemu karania; 4. Reformowanie więzień w ujęciu religijnym i filozoficznym; 5. Kryzys kary pozbawienia wolności w świetle teorii i praktyki penitencjarnej; 6. Odpowiedzialność karna a środki probacyjne; 7. Wykluczenie społeczne recydywistów jako następstwo niesprawiedliwego i nieskutecznego karania; 8. Reintegracja społeczna skazanych wsparta na paradygmacie tożsamości osobowej, społecznej i kulturowo- cywilizacyjnej; 9. Podmiotowość osoby i dobro wspólne w procesie reintegracji społecznej a system probacji; 10. Metodyka oddziaływania pedagogicznego a skuteczność procesu reintegracji społecznej w warunkach probacji; 11. Obozy dyscyplinujące jako kary średniej mocy w Stanach Zjednoczonych Ameryki; 12. Efektywność aresztu domowego z elektronicznym monitoringiem na przykładzie stanu Arizona Ameryki Północnej; 13. Humanistyczny model kurateli wychowującej w Wielkiej Brytanii; 14. Resocjalizacja wspierająca przestępców oparta na wartościach z udziałem społeczeństwa; 15. Resocjalizacja wspierająca w społeczeństwie wobec skazanych w warunkach probacji; 16. Kuratela dla dorosłych - pomoc w przystosowaniu do życia w społeczeństwie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera: 1. Dążenie ku prawdzie kształtowaniem sumienia człowieka i prawa: 1. Odkrywanie rzeczywistości na poziomie sceptycznym lub postprawdy; 2. Rozwój antynauki, która dla ludzkości nie stanowi wartości, a jedynie jej paliatywy; 3. Strategia ochrony „sumienia jednostkowego” i „sumienia wspólnotowego” w dobie powszechnej postprawdy; 4. Metafizyczny, psychologiczny i ontologiczny wymiar sumienia; 5. Sumienie jako proces formowania prawdy o człowieku i świecie, w którym żyje; 6. Dotykanie wartości prawdy. 2. Profilaktyka i środki probacyjne w praktyce resocjalizacyjnej: 1. Profilaktyka przestępczości nieletnich; 2. Reifikacja i postantropologia środków probacyjnych dla nieletnich; 3. Filozofia probacji – ogólna prezentacja zagadnienia; 4. Działalność probacyjna jako kontrola, opieka i zmiana społeczna będące resocjalizacją wspierającą z udziałem społeczeństwa. 3. System probacji – kary średniej mocy i kary wolnościowe jako propozycja nowej filozofii karania: 1. Wykorzystanie sankcji karnych; 2. Konwergencja; 3. Odrodzenie orzekania na podstawie reguł sprawiedliwości formalnej; 4. Polityka karna oparta na podejściu systemowym; 5. Uniwersalizm; 6. Dywergencja; 7. Władza wykonawcza a reformy; 8. Ograniczenia fiskalne i prawne; 9. Lokalna polityka karna źródłem systemu sprawiedliwego karania. 4. Modernizacja więzień jako próba reformowania systemy karania: 1. Cele i funkcje systemu penitencjarnego; 2. Więzienia w perspektywie aglomeracji miejskich; 3. Kolonizacja przestępczości; 4. Więzienia a infrastruktura społeczna; 5. Technologie izolacji więziennej; 6. Organizacja cel więziennych; 7. Czas trwania izolacji więziennej. 5. Reformowanie więzień w ujęciu religijnym i filozoficznym: 1. Scena karania; 2. Odosobnienie więźniów; 3. Internowanie więźniów; 4. Więzienia niepoddające się reformie; 5. Więzienia a brutalizacja obyczajów; 6. Więzienia a ideał braterstwa ludzi. 6. Kryzys kary pozbawienia wolności w świetle teorii i praktyki penitencjarnej: 1. Kara pozbawienia wolności jako sytuacja deprywacyjna; 2. Wpływ nieformalnej organizacji skazanych na efektywność procesów resocjalizacyjnych; 3. Dehumanizacja instytucji penitencjarnych; 4. Ograniczony zakres środków oddziaływania wychowawczego; 5. Zakwestionowanie kary pozbawienia wolności jako środka poprawczego; 6. Reperkusje niespójności poszczególnych stadiów polityki karnej; 7. Efektywność kary pozbawienia wolności w świetle ważniejszych badań empirycznych; 8. Współczesne niewolnictwo więźniów w zakładach karnych; 9. Krytyczna analiza prawa normatywnego w ustawie o Służbie Więziennej z 2010 roku. 7. Odpowiedzialność karna a środki probacyjne: 1. Polityka karania – jej mankamenty; 2. Znaczenie kar pośrednich; 3. Rozbudowany system odpowiedzialności karnej; 4. Teoria zasłużonej kary. 8. Wykluczenie społeczne recydywistów jako następstwo niesprawiedliwego i nieskutecznego karania: 1: Prawo karne i prawo penitencjarne pozbawione sumienia a wykluczenie społeczne jednostek; 2. Wykluczenie społeczne przestępców standardem kulturowo-normatywnym zdehumanizowanej władzy karania; 3. Diagnoza środowisk wychowawczych recydywistów; 4. Stadium prekryminalne w dynamicznym ujęciu dewiacyjnych zachowań recydywistów; 5. Kariera kryminalna badanych osób; 6. Postawa pracownicza badanych recydywistów; 7. Postawy recydywistów wobec własnych środowisk rodzinnych; 8. Postawy recydywistów w miejscach publicznych; 9. Postawa wobec prawa recydywistów w okresie badań katamnestycznych; 10. Środki alternatywnego karania badanych osób; 11. Konkluzje. 9. Reintegracja społeczna skazanych wsparta na paradygmacie tożsamości osobowej, społecznej i kulturowo-cywilizacyjnej: 1. Przedzałożeniowe myślenie aksjologiczne dotyczące procesu reintegracji społecznej 2. Diagnozowanie społeczne a teorie naukowe; 3. Funkcjonalność struktur społecznych; 4. Reintegracja wsparta na wartościach; 5. Synkretyzm w miejsce scjentyzmu poznawczego w myśleniu o readaptacji społecznej jako systemie kulturowym. 10. Podmiotowość osoby i dobro wspólne w procesie reintegracji społecznej a system probacji: 1. Podmiotowość a przedmiotowość osoby w procesie reintegracji; 2. Autonomia i godność osoby a reintegracja społeczne; 3. Wzmacnianie procesu destygmatyzacji eksdewianta jako warunek reintegracji społecznej. 11. Metodyka oddziaływania pedagogicznego a skuteczność procesu reintegracji społecznej w warunkach probacji: 1. Funkcjonalność systemu reintegracji a stopień jego koherencji; 2. Terapia indywidualna, na rzecz grupy i środowiska oraz podejście rezydencjalne; 3. Dekalog praktycznych oddziaływań pomocowych w systemie reintegracji i probacji; 4. Terapia środowiskowa i rezydencjalna jako kierunek pomocy, zmiany i kontroli społecznej 5. Proces integracji społecznej dewiantów w ujęciu terapii systemów; 6. Inkluzja, faworyzacja i integracja społeczna podstawą przeciwdziałania wykluczeniu i marginalizacji jednostki. 12. Obozy dyscyplinujące jako kary średniej mocy w Stanach Zjednoczonych Ameryki – ujęcie historyczne: 1. Poszukiwanie alternatywnych rozwiązań; 2. Uniwersalna wymowa obozów dyscyplinujących; 3. Stanowe obozy dyscyplinujące dla dorosłych; 4. Cechy obozu dyscyplinującego; 5. Obozy dyscyplinujące dla dorosłych prowadzone przez władze lokalne; 6. Obozy dyscyplinujące dla więźniów federalnych; 7. Obozy dyscyplinujące dla nieletnich; 8. Ocena funkcjonowania obozów dyscyplinujących. 13. Efektywność aresztu domowego z elektronicznym monitoringiem na przykładzie stanu Arizona Ameryki Północnej: 1. Określenie problemu; 2. Ekonomiczna efektywność kar; 3. Program społecznego karania na przykładzie stanu Arizona; 4. Organizacja wykonywania kary średniej mocy na przykładzie stanu Arizona; 5. Badania nad ekonomiczną efektywnością aresztu domowego z elektronicznym monitoringiem. 14. Humanistyczny model kurateli wychowującej w Wielkiej Brytanii w XX wieku: 1. Historia rozwoju stosunków między sędziami pokoju a urzędem kuratora. 15. Resocjalizacja wspierająca przestępców oparta na wartościach z udziałem społeczeństwa: 1. Casework jako podstawowa strategia i procedura oddziaływania resocjalizacyjnego w warunkach probacji; 2. Terapia grupowa, praca środowiskowa i opieka rezydencjalna; 3. Praktyka pracy resocjalizacyjnej w warunkach probacji oparta na podejściu systemowym. 16. Resocjalizacja wspierająca w społeczeństwie wobec skazanych w warunkach probacji: 1. Fazy oddziaływania wychowawczego; 2. Potrzeby podopiecznych, których zaspokojenie stanowi warunek powodzenia procesu resocjalizacji; 3. Metody wykorzystywane w probacji organizowanej strategią indywidualnych przypadków. 17. Kuratela dla dorosłych – pomoc w przystosowaniu do życia w społeczeństwie: 1. Interwencje w sytuacji kryzysowej a praca długoterminowa; 2. Oddziaływanie na środowisko rodzinne; 3. Praca terenowa i etapy procesu adaptacyjnego.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Prace Wydziału Nauk Społecznych; nr 68)
Różnorodność zjawisk patalogii społecznej: -Psychospołeczne aspekty patalogii społecznych w Pol sce u progu trzeciego tysiąclecia; -Zjawiska patalogii społecznej w Polsce. Diagnoza i profilaktyka. Wartości a zdrowie człowieka: -Rola Kościoła i wartości religijnych w proflilaktyce uzależnień; -Znaczenie harcerstwa w kształtowaniu postaw prozdrowo tnych dzieci i młodzieży; - Wartości a zdrowie człowieka w aspekcie akulturacji; -Style reagowania na stres przez młodzież z zespołem pogranicznym. Diagnoza i psychoprofilaktyka; -Wartościowanie perspektywy czasu a style reagowania na stres przez młodzież o predyspozycjach do uzale żnień; -Rola wartości w utrzymywaniu abstynencji anonimowych alkoholików. Przegląd programów zapobiegania patalogii społecznej: -Zagrożenia ze strony nowych ruchów religijnych. Zarys programu profilaktycznego; -Pedagogika ulicy jako inicjatywa profilaktyczna wobec dzieci i młodzieży zagrożonej patalogią; -Dysfunkcjonalna rodzina jako jedna z przyczyn uzale żnień i współuzależnień; -Zastosowanie psychodramy w profilaktyce uzależnień dzieci i młodzieży; - Wychowanie do miłości formą psychoprofilaktyki społe cznej; -Zastosowanie metod terapii kognitywnej w leczeniu osób z problemem alkoholowym; -Grupa terapeutyczna jako sposób leczenia uzależnień; -Praca profilaktyczna w centrum Adaptacyjnym Dzieci i Młodzieży w Mińsku; -Model opiek nad pacjentami uzależnionymi w Ośrodku Diagnostyki i terapii AIDS w Chorzowie; -Terapia indywidualna w Katolickim Ośrodku Wychowania i Resocjalizacji Młodzieży "Nadzieja" w Bielsku-Białej -Sposoby zapobiegania uzależnieniom w Wielkiej Brytanii.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Pedagogika Nauce i Praktyce)
Zawiera: Wstęp. Część I. Wokół znanych kategorii i rozważań w pedagogice specjalnej: ROZDZIAŁ 1. Interdyscyplinarny charakter pedagogiki specjalnej: 1.1. Pedagogika specjalna a medycyna – wybrane problemy; 1.2. Pedagogika specjalna a psychologia – wybrane problemy; 1.3. Pedagogika specjalna prawo – wybrane problemy; 1.4. Pedagogika specjalna a socjologia – wybrane problemy; 1.5. Terminologiczne ustalenia, terminologiczne kontrowersje – wokół pojęcia „niepełnosprawność". ROZDZIAŁ 2. O podmiocie pedagogiki specjalnej – klasyczne ujęcia głównych rodzajów niepełnosprawności: 2.1. Niepełnosprawność wzroku; 2.2. Uszkodzenia słuchu; 2.3. Niepełnosprawność intelektualna; 2.4. Choroby przewlekłe i niepełnosprawność narządu ruchu; 2.5. Niedostosowanie społeczne, zaburzenia zachowania dzieci i młodzieży. Część II. Współczesne zagadnienia pedagogiki specjalnej: ROZDZIAŁ 3. Paradygmatyczne zmiany we współczesnej pedagogice specjalnej. ROZDZIAŁ 4. Specjalne potrzeby edukacyjne – między pedagogiką a pedagogiką specjalną: 4.1. Wczesne wspomaganie rozwoju a niepełnosprawność; 4.2. ASD – autystyczne spektrum zaburzeń jako egzemplifikacja całościowych zaburzeń rozwojowych; 4.3. Uczeń zdolny – uczeń ze szczególnymi potrzebami edukacyjnymi; 4.4. Osoba z niepełnosprawnością w różnych formach edukacji – między segregacją a włączaniem. ROZDZIAŁ 5. Dorosłość i starość z niepełnosprawnością – zagadnienia andragogiki i gerontologii specjalnej: 5.1. Edukacja ponadgimnazjalna osób z niepełnosprawnością jako wyznacznik jakości życia w dorosłości; 5.2. Osoba z niepełnosprawnością na rynku pracy – uwarunkowania, rzeczywistość, szanse; 5.3. Subiektywne poczucie jakości życia; 5.4. Starość dla osób z niepełnosprawnością – wyzwanie dla pedagogiki specjalnej. ROZDZIAŁ 6. Osoba z niepełnosprawnością w erze cyfrowej: 6.1. Nowe technologie a aktywność społeczna osób z niepełnosprawnością; 6.2. Komunikacja zapośredniczona – możliwości i zagrożenia; 6.3. Zagrożenia związane z korzystaniem z nowych technologii komunikacyjnych a niepełnosprawność – agresja elektroniczna. Bibliografia. Źródła internetowe. Indeks rzeczowy. Indeks osób.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Diagnostyka - profilaktyka - socjoterapia ... ; 02)
Część I: Diagnostyka. Diagnoza w pedagogice społecznej. Rozwój koncepcji na przykładzie poglądów wybranych autorów; Poznawanie ucznia i nauczyciela - inaczej. Propozycja wizualizacji; Pedagogiczne wspomaganie rodziny elementem wychowawczego i profilaktycznego programu szkoły. Diagnoza środowiska rodzinnego; Propozycja nowego narzędzia do badania postawy młodzieży wobec eksperymentowania z narkotykami; Wybrane aspekty badań nad rodziną z problemem alkoholowym. Część II: Profilaktyka. Podstawy teoretyczne profilaktyki zachowań problemowych młodzieży; Kryzysy psychospołeczne, oddziaływania rodzicielskie a osiąganie tożsamości w świetle teorii rozwoju psychospołecznego E. Eriksona; Indywidualne ścieżki ryzyka i związana z nimi interwencja profilaktyczna; Potrzeby fizjologiczne dziecka przedszkolnego w standardach jakości pracy przedszkola; Program Domowych Detektywów i program Fantastyczne Możliwości. Dwuletni program profilaktyki alkoholowej dla szkół podstawowych; Program profilaktyczny "puzzle" dla uczniów gimnazjum; Program edukacyjny "Klucz" - propozycja pracy w gimnazjum; Interwencja profilaktyczna wobec uczniów sięgających po substancje psychoaktywne. Etapy opracowywania programu; Przegląda badań nad motywacją do uczenia się. Wnioski dla praktyki edukacyjnej; Wybrane metody profilaktyki HIV/AIDS; Realizacja podstawowych funkcji szkoły warunkiem skutecznej profilaktyki; Niedostosowanie społeczne dzieci i młodzieży a profilaktyka szkolna; Psychologiczne przygotowanie do małżeństwa szansą niezaburzonego funkcjonowania małżeństwa i rodziny - na przykładzie tak zwanej Metody Lubelskiej; Kontestacja czy przestępczość? Rozważania o subkulturach młodzieżowych w kontekście wybranych teorii dewiacji. Część III: Socjoterapia. Socjoterapia - jak zachodzi zmiana zachowania?; Socjoterapia a zmiana poziomu lęku i stylów funkcjonowania w grupie; Losy wychowanków Świetlicy Terapeutycznej w Nakle nad Notecią działającej w latach 1994-2001; Pracownicy świetlic socjoterapeurtcznych. Ich portret psychologiczny, postawy wobec pracy i dzieci z rodzin alkoholowych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (4 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera: I. Koncepcja wczesnej profilaktyki problemów w rozwoju psychospołecznym i zachowań ryzykownych dzieci i młodzieży: 1. Profilaktyka jako nauka i praktyka: Profilaktyka i przedmiot jej badań; Profilaktyka jako działalność praktyczna. 2. Zastosowanie wiedzy naukowej w praktyce profilaktycznej - budowanie systemu wzmacniania czynników chroniących: Uzasadnienie wyboru społecznej psychologii rozwoju jako teoretycznej podstawy profilaktyki problemów w rozwoju psychospołecznym i zachowań ryzykownych dzieci i młodzieży; Propozycja budowania systemu wczesnej profilaktyki problemów w rozwoju psychospołecznym i zachowań ryzykownych dzieci i młodzieży. II. Dwa przykłady zastosowania w praktyce koncepcji wczesnej profilaktyki problemów w rozwoju psychospołecznym i zachowań ryzykownych dzieci i młodzieży: 3. Profilaktyka w okresie poniemowlęcym: Przykłady dobrych praktyk w placówce wczesnej opieki i edukacji; Propozycja diagnozowania warunków rozwoju psychospołecznego w placówkach wczesnej opieki i edukacji; Zapobieganie krzywdzeniu dzieci w okresie wczesnego dzieciństwa. 4. Profilaktyka w średnim wieku szkolnym: Wybrane problemy dzieci z rodzin z niskim SES w rozwijaniu poczucia kompetencji i przykłady profilaktyki selektywnej; Charakterystyka wybranych czynników zagrarażających rozwijaniu przez dzieci poczucia kompetencji w realizacji zadań szkolnych; Przykłady dobrych praktyk zwiększających szanse dzieci na rozwijanie swojego poczucia kompetencji w realizacji zadań szkolnych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Prace Monograficzne / Akademia Pedagogiczna im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie, Uniwersytet Pedagogiczny im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie ; Nr 502)
1. Niedostosowanie społeczne i niepowodzenia szkolne jako problem społeczno-edukacyjny; 2. Metodologia badań własnych; 3. Symptomy niedostosowania społecznego w świetle prowadzonych badań; 4. Niepowodzenie szkolne uczniów szkół gimnazjalnych; 5. Związek niedostosowania społecznego z niepowodzeniami szkolnymi
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Nieprzystosowanie społeczne oraz zaburzenia w zachowaniu jako zjawiska interdyscyplinarne. 2. Zachowania problemowe i ryzykanckie a nieprzystosowanie społeczne. 3. Przystosowanie w naukach psychologicznych. 4. Kliniczne oblicza nieprzystosowania w wymiarach osobowościowym i emocjonalnym. 5. Kliniczne oblicza nieprzystosowania w wymiarze seksualnym. Zaburzenia seksualne. 6. Zaburzenia w zachowaniu, zaburzenia osobowości oraz zaburzenia emocjonalne w twórczości filmowej. 7. Środowisko społeczne a nieprzystosowanie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Zmiana społeczna a przestępczość: Psychologiczny wizerunek młodocianych przestępców w kontekście zmiany społecznej - zarys problematyki; Młodzież w obliczu zagrożeń społecznych. Oblicza przestępczości nieletnich: Relacje pomiędzy płcią psychologiczną a agresywnością na tle czynników ryzyka przemocy u nieletnich dziewcząt i chłopców; Modele przestępczego zachowania nieletnich dziewcząt i chłopców; Przejawy i nasilenie nieprzystosowania społecznego nastoletnich dziewcząt; Charakterystyka wybranych cech psychicznych nieletnich dziewcząt; Nieletni sprawcy rozboju - wybrane charakterystyki psychologiczne; Motywacyjne uwarunkowania przestępczości nieletnich (na przykładzie przestępstw agresywnych i nieagresywnych); "Skryptowe dzieciaki" i "crackerzy" - nowe oblicza przestępczości komputerowej; Gry komputerowe a agresywność młodzieży. Mechanizmy agresji: Jakość przywiązania w etiologii zachowań agresywnych; Ojciec w percepcji nieletnich sprawców przestępstw; Poczucie alienacji a jego osobowościowe i sytuacyjne korelaty u młodocianych przestępców; Agresja w kontekście zachowania autodestrukcyjnego u dorastającej młodzieży; Znaczenie stylów ustosunkowania interpersonalnego w genezie zachowań antyspołecznych nieletnich dziewcząt i chłopców. Resocjalizacja: Rodzinne domy terapeutyczne propozycją modelowego systemu opiekuńczo-wychowawczego dla osób niedostosowanych społecznie; Doświadczana ocena społeczna jako czynnik warunkujący potencjał poprawczy sprawców przestępstw agresywnych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316 (1 egz.)
Książka
W koszyku
2.Historia pedagogiki zaburzeń zachowania, 3. Modele naukowe pedagogiki zaburzeń zachowania, 3. Wybrane koncepcje pedagogiki zaburzeń zachowania, 5. Diagnozowanie zaburzeń zachowania, 6. Działania wychowawcze podejmowane w przypadku występowania zaburzeń zachowania, 7. Instytucje pomocy wychowawczej dla dzieci i młodzieży z zaburzeniami zachowania, 8.Agresja, nadpobudliwość, lęk i inne rodzaje zaburzeń, 9. Perspektywy pedagogiki zaburzeń zachowania
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Kryminologia / Brunon Hołyst. - Wyd. 9 rozszerz. - Warszawa : LexisNexis Wydaw. Prawnicze, 2007. - 1523, [1] s. : il. ; 25 cm.
Cz. I. Zagadnienia wstępne: Przedmiot kryminologii. Stosunek kryminologii do innych nauk. Podstawowe źródła informacji o przestępczości. Podstawowe źródła informacji o przestępczości. CZ.II Metodologia badań kryminologicznych: Cele badań kryminologicznych. Modelowa analiza statystyczna zjawisk społecznych. Metody statystyczne w badaniach kryminologicznych. Obserwacja. Wywiady i kwestionariusze. Wykorzystanie dokumentów. Badania psychologiczne. Analiza stanu zdrowia. Sposoby komunikowania się przestępców. Wybrane zagadnienia ekspertyzy kryminologicznej. Cz. III. Przestępczość: Przestępczość w Polsce w latach 1989-2005. Działalność prokuratury w zwalczaniu przestępczości. Sprawy karne w sądach powszechnych. Wybrane problemy przestępczości zorganizowanej w Polsce. Tendencje rozwojowe przestępczości zorganizowanej w innych krajach europejskich. Terroryzm. Zagrożenie przestępczością nuklearną. Zabójcy seryjni. Pranie brudnych pieniędzy. Korupcja. Przestępstwa komputerowe i internetowe. Handel ludzkimi organami. Handel zwierzętami i roślinami - lukratywny rodzaj przestępczości. Przestępczość nieletnich. Uprowadzenia osób w celu wymuszenia okupu. Przestępczość kobiet. Cz. IV. Niektóre ujemne zjawiska społeczne o potencjale kryminogennym: Zagrożenia środowiska naturalnego. Bezrobocie; Wypadki drogowe. Wypadki przy pracy. Stan zdrowia psychicznego ludności w Polsce. Alkohol a przestępstwo. Narkomania i lekomania a przestępczość. AIDS - nowe zagrożenie społeczne. Przemoc i agresja jako zjawiska społeczne. Samobójstwo jako problem kryminologiczny. Sieroctwo społeczne. Niedostosowanie społeczne dzieci i młodzieży. Bezdomność. Sekty religijne. Psychopatia. Prostytucja. CZ.V. Doktryny kryminologiczne: Rys historyczny. Rozwój kierunku biologicznego. Psychologiczne teorie zachowań agresywnych. Zjawisko przestępczości w ujęciu socjologicznym. Nurt "Nowej Kryminologii". Cz. VI. Syndrom i potencjał przestępczości. Czynniki społeczno-ekonomiczne a przestępczość. Migracja a przestępczość. Zjawiska kulturowe o negatywnej treści społecznej. Dysfunkcjonalność rodziny. Wady systemu funkcjonowania szkoły. Niewłaściwe czynniki środowiskowe w miejscu pracy. Religia a przestępczość. Patologia cech biopsychicznych. Rola ofiary w genezie przestępstwa. CZ.VII. System praktyki kryminologicznej: Pojęcie i zakres profilaktyki. Prognozy kryminologiczne. Psychologia rozwojowa a zagadnienia profilaktyki. Rola higieny psychicznej w zapobieganiu przestępczości. Znaczenie kultury w zapobieganiu przestępczości. Społeczne strategie zapobiegania przestępczości. Kształtowanie przez środki masowej informacji postaw antyprzestęczych i antywiktymizacyjnych. Zapobieganie nadużywaniu alkoholu. Zapobieganie przestępczości nieletnich. Ogólne problemy zapobiegania przestępstwom nieumyślnym. Państwowy system zapobiegania przestępczości. Zapobieganie przez policję przestępczości zorganizowanej. Zadania jednostek samorządu terytorialnego w zakresie ochrony porządku i bezpieczeństwa publicznego. Oddziaływania penitencjarne jako sposób zapobiegania przestępczości. Ocena efektów resocjalizacyjnych w warunkach izolacji penitencjarnej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 343 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Destruktywne zachowania: Destrukcja wobec świata zewnętrznego; Destrukcja wobec własnej osoby; 2. Destabilizacja systemu kształtowania i zaspokajania potrzeb- zachowania kompulsywne: Uzależnienie od środków psychoaktywnych- tradycyjnych i nowych; Zachowania kompulsywne związane z czynnościami życia codziennego; Zachowania kompulsywne związane z używaniem mediów elektronicznych; Uzależnienia na podłożu psychopatologii seksualnej; Uzależnienie od ryzyka; Uzależnienie od ryzyka; Uzależnienie od władzy jako specyficzne postać zachowań kompulsywnych; 3. Dehumanizacja więzi międzyludzkich: Desensytyzacja w kontaktach interpersonalnych; Instrumentalizacja relacji międzyludzkich w cywilizacji konsumpcjonizmu; Dehumanizacja relacji miedzy lidzkich w dziedzinie współczesnej opieki zdrowotnej i opieki społecznej; Psychospołeczne mechanizmy biurokratyzacji i instrumentalizacji relacji organizacja- jednostka; Prostytucja jako skrajna forma dehumanizacji; Alienacja jednostki w stechnicyzowanym i dehumanizującym się społeczeństwie; Upublicznianie intymności oraz wirtualizacja kontaktów interpersonalnych; 4. Dezorientacja w świecie wartości i norm: Erozja norm moralnych w relacjach interpersonalnych; Atrofia postaw obywatelskich i prawnych we współczesnym społeczeństwie; Postawy nietolerancji i ksenofobii w relacjach społecznych; Postawy eskapistyczne we współczesnym świecie; 5. Dezorganizacja życia społecznego i polityczne: Wykluczenie społeczne uwarunkowane ekonomicznie; Wykluczenie społeczne uwarunkowane kulturowo; Społeczne reakcje na nierówność i niesprawiedliwość; Cyberterroryzm w zglobalizowanym świecie; Sport jako arena zjawisk patologii społecznej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Terminologia i problematyka niedostosowania społecznego w literaturze przedmiotu, 2. Środowiska socjalizacji w etiologii niedostosowania społecznego, 3. Środowiskowy kontekst niedostosowania społecznego młodzieży w świetle wyników badań, Program profilaktyczny. Przeciwdziałanie zachowaniom agresywnym wśród młodzieży
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Część I: Koncepcja i realizacja Toruńskiej Szkoły Terapeutycznej. 1. Szkoła Terapeutyczna - projekt autorski. 2. Specjalne potrzeby edukacyjne. 3. Program wychowawczy Szkoły Terapeutycznej. 4. Edukacja terapeutyczna. 5. Dyrektor Szkoły Terapeutycznej. Część II: Działalność edukacyjna. 6. Podstawy edukacji wczesnoszkolnej. 7. Praktyka edukacji wczesnoszkolnej. 8. Edukacja polonistyczna. 9. Historia i społeczeństwo. 10. Przyroda. 11. Język angielski. 12. Matematyka. 13. Terapia wychowawcza. 14. Wychowanie fizyczne. 15. Edukacja techniczna. 16. Edukacja muzyczna. 17. Edukacja plastyczna. 18. Katecheza. 19. Ścieżki edukacyjne - założenia i realizacja. 20. Ścieżki edukacyjne realizowane w Toruńskiej Szkole Terapeutycznej. Część III: Działalność terapeutyczna. 21. Terapia logopedyczna. 22. Terapia dysleksji, dysgrafii i dysortografii. 23. Terapia matematyczna. 24. "Dziecięca matematyka" w terapii matematycznej. 25. Socjoterapia. 26. Szkoła dla rodziców. Część IV: Działalność wspomagająca rozwój i wychowanie. 27. Baza Szkoły Terapeutycznej. 28. Działalność pedagoga i psychologa szkolnego oraz opieka medyczna. 29. Szkolna świetlica terapeutyczna. 30. Biblioteka szkolna i czytelnictwo uczniów. 31. Formy aktywności pozalekcyjnej. 32. Wybrane scenariusze szczególnych wydarzeń szkolnych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Agresja i przeciwdziałanie; Agresja- pojęcie i podział; Agresja- teorie rozwoju zachowań agresywnych; Aksjologia resocjalizacji; Autoagresja i jej przeciwdziałanie; Dewiacje społeczne młodzieży; Diagnoza w resocjalizacji; Historia refleksji resocjalizacyjnej; Historia resocjalizacji instytucjonalnej w Polsce; HIC i AIDS; Kara pozbawienia wolności; kary i nagrody w resocjalizacji penitencjarnej; Klimat społeczny instytucji resocjalizacyjnych dla nieletnich; Kompetencje osobowościowe i zawodowe wychowawców resocjalizacyjnych; Kurator sądowy; Mediacja w resocjalizacji; Metodologia badań w resocjalizacji; Metodyka resocjalizacji; Niedostosowanie społeczne: etiologia, pojęcie, stan osobowości; symptomatologia; typologie; Podkultura przestępcza; Pomoc postpenitencjarna; Probacja; profilaktyka zachowań ryzykownych; prostytucja nieletnich; Przemoc w rodzinie i jej przeciwdziałanie; Przemoc w szkole i jej przeciwdziałanie; Przestępczość kobiet- rozmiary zjawiska; Przestępczość nieletnich; Przestępstwa internetowe; Resocjalizacja- definiowanie pojęcia; Resocjalizacja humanistyczno-egzystencjalna; Resocjalizacja kobiet; Resocjalizacja nieletnich: formy instytucjonalne; tendencje europejskie; Resocjalizacja penitencjarna: aspekty negatywne; rola służby więziennej; struktura organizacyjna; Resocjalizacja penitencjarna przestępców niebezpiecznych; Resocjalizacja przestępców uzależnionych; Resocjalizacja- podstawy teoretyczne; Resocjalizacja skazanych z przestępstwa seksualne; Resocjalizacja sprawców zabójstw; Resocjalizacja więźniów w wieku senioralnym i niepełnosprawnych; Rola edukacji ekologicznej w resocjalizacji; Rola kultury fizycznej w resocjalizacji; Rola pracy w resocjalizacji penitencjarnej; Rola religii w resocjalizacji penitencjarnej; Rola społeczeństwa w resocjalizacji- reedukacja inkluzyjna; Rola sztuki w resocjalizacji penitencjarnej; Rola wolontariatu w resocjalizacji; samobójstwa- rozpoznawanie i przeciwdziałanie; System dozoru elektronicznego w resocjalizacji; Teleologia resocjalizacji; Terapie pedagogiczne w resocjalizacji;Terapia w resocjalizacji- arteterapia, biblioterapia, filmoterapia, audiowizoterapia; muzykoterapia; socjoterapia; teatroterapia; terapie niekonwencjonalne; żagloterapia.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Społeczno prawne aspekty resocjalizacji: System probacji - resocjalizacja z udziałem społeczeństwa; Zachowania patologiczne młodego pokolenia; Przeciwdziałanie przemocy wobec dzieci w rodzinie - uwagi krytyczne wobec obecnego i postulowanego stanu prawnego; Aspekty prawne bullyingu/lobbingu: ujęcie komparatystyczne; Społeczne uwarunkowania udziału społeczeństwa w świadczeniu pomocy postpenitencjarnej; Ułatwienia i trudności na drodze do readaptacji społecznej po karze pozbawienia wolności; Uczestnictwo społeczeństwa w wykonywaniu orzeczeń oraz pomoc w społecznej readaptacji skazanych. 2. Resocjalizacja penitencjarna: Paradygmatyczne podstawy współczesnej resocjalizacji penitencjarnej; W stronę readaptacji społecznej skazanych; Kultura fizyczna jako środek oddziaływania penitencjarnego - założenia systemowe a możliwości ich realizacji; Możliwości resocjalizacji sprawców zabójstw; Postawy rodzicielskie skazanych matek oraz ich uwarunkowania; Przestępczość kobiet - wybrane teorie etiologiczne; Aspiracje życiowe osób skazanych; Rola alkoholu w genezie zachowań przestępczych dorosłych skazanych; Człowiek stary w placówce penitencjarnej. 3. Niedostosowanie społeczne - uwarunkowania i terapia: Socjoterapia - twórcza metoda oddziaływań resocjalizacyjnych wobec jednostek niedostosowanych społecznie; Sztuka resocjalizacji - terapeutyczne aspekty twórczości plastycznej; Rodzina jako podstawowe środowisko socjalizacyjno-wychowawcze a niedostosowanie społeczne dzieci i młodzieży; Sytuacja rodzin nieletnich sprawców czynów karalnych i świadczących o demoralizacji, wobec których orzeczono środek poprawczy; Zmiany funkcjonowania współczesnej rodziny jako determinanty demoralizacji i przestępczości wśród nieletnich; Nieletni jako sprawcy przestępstw przeciwko mieniu; Metody i formy oddziaływań resocjalizacyjnych wobec n nieletnich w schroniskach dla nieletnich i zakładach poprawczych; Resocjalizacja nieletnich w warunkach młodzieżowego ośrodka wychowawczego - teraźniejszość i przyszłość; Sekta jako środowisko zagrożenia- postulaty i działania w zakresie profilaktyki; Zachowania dorosłych a utrwalanie agresywnych postaw wśród dzieci w wieku przedszkolnym - komunikat z badań
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
CZ.I Subkultury chuligańsko-przestępcze w perspektywie badań nauk humanistycznych: 1. Subkultury a system wartości młodzieży, 2. Złe przystosowanie, czyli o wykolejeniu, 3. Subkultury chuligańsko-przestępcze jako efekt zaburzonej socjalizacji, 4. Geneza wykolejenia chuligańsko- przestępczego. Cz.II Subkultury chuligańsko-przestępcze w sytuacji dysfunkcyjnych oddziaływań środowisk wychowawczych : 1. Dzieci ulicy a przemoc, 2. Przemoc seksualna, 3. Drugie życie w szkole i w wojsku, 4. Media a subkultury przemocy. Cz.III Subkultury chuligańska-przestępcze jako wyraz izolacji i ucieczki od społeczeństwa : 1. Subkultury izolacji i ucieczki, 2. Chuligańsko-przestępcze zachowania młodzieży, 3. Przemoc totalitarna a subkultury
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Cz.I Europesjkie systemy resocjalizacji nieletnich: 1. Geneza i rozwój instytucji resocjalizacyjnych dla osób nieprzystosowanych społecznie, 2. Resocjalizacja nieletnich w wybranych krajach Unii Europejskiej, 3. Problematyka resocjalizacyjna młodzieży nieprzystosowanej społęcznie w wybrnaych krajach przyjętych do Unii europejskiej 1 maja 2004 r., 4. Postępowanie z nieletnimi w oparciu o przespisy prawa międzynarodowego. Cz.II Międzynarodowa działalność o charakterze prawnym i psychologiczno-pedagogicznym: 1. Międzynarodowe organizacje i stowarzyszenia, 2. Współpraca Polski z państami europejskimi i pozaeuropejskimi w zakresie opieki, postępowania prewencyjno-resocjalizującego i penitencjarnego. Cz.III Resocjalizacja nieletnich w wybranych krajach pozaeuropejskich: 1. Postępowanie z nieletnimi w Ameryce Północnej, 2. Resocjalizacja nieletnich w krajach Bliskiego Wschodu i Dalekiego Wschodu. Cz.IV Światowe tendencje w działalności opiekuńczej, profilaktycznej i resocjalizacyjnej na początku XXI wieku: 1. Teoretyczne podstawy resocjalizacji, 2. Współczesne kierunki i tendencje w opiece nad dzieckiem, zapobieganiu jego demoralizacji i resocjalizacji
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Czasopismo
W koszyku
(Zeszyty Naukowe Wyższej Szkoły Humanitas. Pedagogika , ISSN 1896-4591 ; Zeszyt 10/2015)
Półrocznik, 2015-
Wcześniejsza częstotliwość: Rocznik, 2006-2014
Wstęp; I. Problemy wychowania w rodzinie i poza nią: Wychowanie człowieka w ujęci pedagogiki personalistycznej; Family and its problems; Egzystencja dziecka w warunkach przemocy domowej i szkolnej. Analiza psychologiczno-prawna; Instrumenty prawne stosowane w przypadkach przestępczości nieletnich; LL. Praktyka edukacyjna współczesnego pedagoga: Neuroplastyczność mózgu wsparciem rozwojowym dziecka we wczesnym dzieciństwie; The role of mneminics in the process of L1 and L2 language learning; The importance of autonomous self-development of adult learners in the theory of transformative learning by J. Mezirow; Zalety I wady e-podręcznika postrzegane z perspektywy nauczycieli; Muzyka a słuch fonematyczny; Postrzeganie sytuacji konfliktowych w środowisku rówiesniczym prze uczniów we wczesnej edukacji; Z teorii i praktyki pracy z uczniem zagrożonym niedostosowaniem społecznym w szkole podstawowej; Preschool teacher in modern educational strategy; To be a teacher - it is so easy to say - how diffucult it is to meet the expectations of the children’ modern education; Key aspects of the iedological and political directions of educational activity in high er school in conditions of prezent time (art. w jęz. ukraińskim).
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej