Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(7)
IBUK Libra
(2)
ebookpoint BIBLIO
(2)
Forma i typ
Książki
(7)
E-booki
(4)
Publikacje naukowe
(4)
Publikacje fachowe
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(5)
dostępne
(4)
Placówka
Wypożyczalnia
(4)
Czytelnia
(5)
Autor
Szymonik Andrzej (1952- )
(2)
Antonowicz Paweł
(1)
Broniewicz Elżbieta
(1)
Bugdol Marek (1966- )
(1)
Buzek Ludgarda (1935- )
(1)
Błaszczyk Artur
(1)
Gierzyńska-Dolna Monika
(1)
Godlewska Joanna
(1)
Góralczyk Małgorzata
(1)
Hęćka-Sadowska Aleksandra
(1)
Konodyba-Szymański Bogumił
(1)
Kowalski Zygmunt
(1)
Kramer Matthias (1959- )
(1)
Kryński Andrzej (1948- )
(1)
Kulczycka Joanna
(1)
Lemkowska Malwina
(1)
Lulewicz-Sas Agata
(1)
Miłaszewski Rafał
(1)
Pawłowska Beata
(1)
Stanisławski Robert Piotr
(1)
Stańczyk Izabela
(1)
Urbaniec Maria
(1)
Wojtkowiak Marcin
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(6)
2010 - 2019
(2)
2000 - 2009
(3)
Okres powstania dzieła
2001-
(4)
Kraj wydania
Polska
(11)
Język
polski
(11)
Temat
Zarządzanie środowiskowe
(5)
Ochrona środowiska
(3)
Gospodarka odpadami
(2)
Logistyka gospodarcza
(2)
Przedsiębiorstwo
(2)
Zarządzanie jakością
(2)
Aplikacja mobilna
(1)
Bhp
(1)
Czwarta rewolucja przemysłowa
(1)
Ekologistyka
(1)
Etyka biznesu
(1)
Franczyza
(1)
Jakość produktu
(1)
Jakość usług
(1)
Magazyn
(1)
Majątek trwały
(1)
Odpady niebezpieczne
(1)
Opakowania
(1)
Prawo Unii Europejskiej
(1)
Ryzyko zdrowotne
(1)
Ryzyko środowiskowe
(1)
Społeczna odpowiedzialność biznesu (CSR)
(1)
Systemy informatyczne
(1)
Szczupłe zarządzanie
(1)
Venture capital
(1)
Zarządzanie procesami biznesowymi
(1)
Zarządzanie przez wartości
(1)
Zarządzanie ryzykiem
(1)
Zarządzanie zasobami ludzkimi (HRM)
(1)
Zarządzanie środowiskiem
(1)
Zielone miejsca pracy
(1)
Środowisko przyrodnicze
(1)
Środowiskowa ocena cyklu życia
(1)
Świadomość ekologiczna
(1)
Temat: czas
2001-
(3)
Temat: miejsce
Polska
(2)
Czechy
(1)
Kraje Unii Europejskiej
(1)
Gatunek
Opracowanie
(3)
Case study (studium przypadku)
(1)
Materiały pomocnicze
(1)
Podręcznik
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Dziedzina i ujęcie
Ochrona środowiska
(4)
Zarządzanie i marketing
(4)
Transport i logistyka
(1)
11 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Ekologistyka : teoria i praktyka / Andrzej Szymonik. - Warszawa : Difin SA, 2018. - 139 s. : il., zdj. ; 23 cm.
Wstęp; Rozdział 1. Ekologistyka a środowisko naturalne 1.1. Istota ekologistyki 1.2. Bezpieczeństwo środowiska naturalnego 1.3. Źródła zagrożeń związane z ekologistyką 1.4. Zarządzanie zagrożeniami ekologicznymi Rozdział 2. Gospodarka odpadami w ekologistyce 2.1. Odpady w liczbach 2.2. Determinanty funkcjonowania systemu gospodarowania odpadami 2.3. Charakterystyka wybranych odpadów 2.4. Podstawowe procesy logistyczne w gospodarce odpadami 2.5. Transport odpadów niebezpiecznych Rozdział 3. Opakowania w logistyce i ekologistyce 3.1. Funkcje opakowań i ich rodzaj 3.2. Gospodarowanie opakowaniami i odpadami opakowaniowymi 3.3. Innowacyjne opakowania w branży spożywczej 3.4. System wspomagający dobór opakowań Rozdział 4. Systemy informatyczne w ekologistyce 4.1. Istota logistycznego systemu informacyjnego dla potrzeb ekologistyki 4.2. Baza danych o produktach i opakowaniach oraz o gospodarce odpadami (BDO) 4.3. Telematyka w bezpieczeństwie procesów transportowych 4.4. Monitorowanie samochodowych środków transportowych 4.5. Automatyczna identyfikacja 4.6. Wybrane technologie wspierające i integrujące przepływ informacji Rozdział 5. Ekologistyka a „czystsza produkcja” 5.1. Istota „czystszej produkcji” 5.2. Minimalizacja odpadów 5.3. System zarządzania środowiskowego; Bibliografia; Wykaz podstawowych pojęć i terminów ekologistycznych; Wykaz załączników.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 504 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 504 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Wstęp Część I. ŚWIADOMOŚĆ ŚRODOWISKOWA I ZACHOWANIA PROŚRODOWISKOWE Rozdział 1. Zachowawcze problemy zarządzania ludźmi 1.1. Świadomość środowiskowa pracowników 1.2. Zachowania prośrodowiskowe 1.3. Kształtowanie świadomości i zachowań prośrodowiskowych 1.4. Zachowania nieetyczne szkodzące środowisku 1.5. Problem zachowań nieetycznych proorganizacyjnych 1.6. Możliwości ograniczania zachowań nieetycznych Część II. PROCESY ZIELONEGO ZARZĄDZANIA ZASOBAMI LUDZKIMI (GREEN HRM) Rozdział 2. Procesy HR a Green HRM 2.1. Komponenty zielonego zarządzania zasobami ludzkimi 2.2. Zielona rekrutacja i selekcja 2.3. Zielona adaptacja i socjalizacja 2.4. Zielone postrzegane wsparcie organizacyjne 2.5. Zielone miejsca pracy; Zakończenie; Bibliografia; Spis rysunków i tabel.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.3 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Geneza i rozwój techniki ekologicznej oceny cyklu życia (LCA), 2. Cel i zakres ekologicznej oceny cyklu życia, 3. Analiza zbioru wejść i wyjść - inwentaryzacja danych, 4. Ocena wpływu cyklu życia na środowisko, 5. Interpretacja cyklu życia, 6. Koszty cyklu życia - LCC
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 504 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Studia Ekonomiczne / C.H.Beck)
I. Ekologiczny, ekonomiczny i społeczny wymiar proekologicznego zarządzania przedsiębiorstwem: 1. Ekologiczne podstawy zarządzania środowiskiem, 2. ompleksowość i systemowość ekologicznych działań - gra symulacyjna, 3. Cel przedsiębiorstwa i ekologiczne wyzwanie, 4. Rola strategicznych grup nacisku w proekologicznym zarządzaniu przedsiębiorstwem. II. Integracja wymogów ekologicznych w procesy decyzyjne przedsiębiorstw - przykładowe aspekty: 1.Proekologiczna edukacja oraz informacja o środowisku jako główne składniki świadomości ekologicznej, 2.Wpływ organizacji pozarządowych na decyzje podejmowane w przedsiębiorstwie, 3.Podstawowe struktury organizacyjne w ochronie środowiska na płaszczyźnie międzynarodowej, 4.Znaczenie polityki ochrony środowiska z punktu widzenia przedsiębiorstwa w aspekcie międzynarodowym, 5.Znaczenie prawa ochrony środowiska z punktu widzenia przedsiębiorstw w aspekcie międzynarodowym. III. Wymogi związane z proekologicznym zarządzaniem przedsiębiorstwem: 1.Ochrona środowiska jako wyzwanie w proekologicznym zarządzanie przedsiębiorstwem, 2.Charakterystyka ofensywnego, proekologicznego zarządzanie przedsiębiorstwem, 3.Wymiary normatywne, strategiczne i operacyjne proekologicznego zarządzania przedsiębiorstwem
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 504 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Innowacyjne studiowanie na specjalności; Zarządzanie rozwojem przedsiębiorstwa – wprowadzenie; Rozdział 1. Zasoby - znaczenie i klasyfikacja Rozdział 2. Zarządzanie majątkiem trwałym przedsiębiorstwa Rozdział 3. Zarządzanie majątkiem obrotowym Rozdział 4. Istota zarządzania przez wartość - źródła danych i podstawy formułowania rekomendacji zarządczych (studium przypadku) Rozdział 5. Budowa i operacjonalizacja strategii generalnej lub obszarowej organizacji złożonej strukturalnie - metodyka i wytyczne do opracowania projektu Rozdział 6. Etyka biznesu - istota i poziomy Rozdział 7. Obszary społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstwa Rozdział 8. Standardy i wytyczne z zakresu społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstwa Rozdział 9. Zarządzanie ryzykiem Rozdział 10. Instrumenty rynku pieniężnego - weksel Rozdział 11. Jak przekonać inwestora venture capital do pomysłu biznesowego - czyli jak przygotować skuteczny pitch deck? Rozdział 12. Kultura doskonałości i pomiar poziomu jej dojrzałości w organizacji (studium przypadku) Rozdział 13. Droga przedsiębiorstwa w procesie certyfikacji obowiązkowej i dobrowolnej wyrobów Rozdział 14. Instrumentarium zarządzania jakością (studium przypadku) Rozdział 15. Rola auditu w procesie doskonalenia (studium przypadku) Rozdział 16. Zarządzanie środowiskowe w przedsiębiorstwie (studium przypadku) Rozdział 17. Relacje w biznesie - typologia Rozdział 18. Analiza makrootoczema organizacji z wykorzystaniem modelu PEST - metodyka cyklicznego monitonngu otoczenia organizacji Rozdział 19. Franczyza jako forma współdziałania przedsiębiorstw Rozdział 20. Podejmowanie decyzji menedżerskich na poziomie ujednolicania procesów w jednostce biznesowej w pionie IT - procesy, controlling (studium przypadku) Rozdział 21. Key Performance Indicators (Joanna Próchniak) Rozdział 22. Wykorzystanie zarządzania projektem do osiągania celów przedsiębiorstwa Rozdział 23. Lean Management w przedsiębiorstwie (zadanie, gra symulacyjna) Rozdział 24. Metoda FMEA i jej zastosowanie Rozdział 25. Prognozowany rachunek przepływów pieniężnych - finansowa część biznesplanu przedsięwzięcia gospodarczego (arkusz kalkulacyjny) Rozdział 26. Pomiar wartości wykreowanej. Nośniki wartości i źródła tworzenia zysku (studium przypadku) Rozdział 27. Nadużycia w przedsiębiorstwie Rozdział 28. Ocena zagrożenia niewypłacalnością kontrahenta - systemy wczesnego ostrzegania przed upadłością przedsiębiorstw (analityka finansowa) Rozdział 29. Identyfikacja i klasyfikacja kosztów jakości (studium przypadku) Rozdział 30. Ocena jakości usług (studium przypadku) Rozdział 31. Trendy w konsumpcji żywności Rozdział 32. Zastosowanie metody Kano w ocenie cech jakości usług świadczonych przez dziekanat Rozdział 33. Zasady wdrożenia systemu HACCP w placówce gastronomicznej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Wstęp; Rozdział 1. Istota ekologistyki 1.1. Pojęcie i funkcje ekologistyki 1.2. Klasyfikacja zagrożeń bezpieczeństwa systemów ekologistycznych 1.3. Zielona logistyka 1.4. Gospodarka o obiegu zamkniętym 1.5. Wskaźniki i mierniki w ekologistyce Rozdział 2. Zagrożenia ekologiczne 2.1. System bezpieczeństwa środowiska naturalnego 2.2. Klasyfikacja zagrożeń ekologicznych 2.3. Ryzyko a zagrożenia ekologiczne Rozdział 3. Gospodarka odpadami w ekologistyce 3.1. Odpady w liczbach 3.2. Charakterystyka wybranych odpadów 3.3. Procesy logistyczne w gospodarce odpadami, ich optymalizacja 3.4. Zarządzanie magazynowaniem odpadów 3.5. Kalkulacja kosztów w ekologistyce Rozdział 4. Ekologistyka w postępowaniu z odpadami niebezpiecznymi 4.1. Odpady niebezpieczne, charakterystyka, istota 4.2. Aspekty prawne przy gospodarowaniu odpadami niebezpiecznymi 4.3. Transport odpadów niebezpiecznych Rozdział 5. Opakowania w logistyce i ekologistyce 5.1. Funkcje opakowań i ich rodzaje 5.2. Gospodarowanie opakowaniami i odpadami opakowaniowymi 5.3. Innowacyjne opakowania w branży spożywczej 5.4. System wspomagający dobór opakowań Rozdział 6. Systemy informatyczne w ekologistyce 6.1. Istota logistycznego systemu informacyjnego dla potrzeb ekologistyki 6.2. Baza danych o produktach i opakowaniach oraz o gospodarce odpadami (BDO) 6.3. Telematyka w bezpieczeństwie procesów transportowych 6.4. Automatyczna identyfikacja 6.5. Sieci do monitoringu w ekologistyce 6.6. Wybrane technologie wspierające i integrujące przepływ informacji 6.7. Wybrane nowe rozwiązania w informatyce wykorzystywane w ekologistyce 6.8. Gospodarka odpadami z użyciem aplikacji mobilnych Rozdział 7. Narzędzia w ekologistyce 7.1. Istota „czystszej produkcji” 7.2. Minimalizacja odpadów 7.3. System zarządzania środowiskowego Rozdział 8. Ekologia w magazynach 8.1. Idea zrównoważonego budownictwa 8.2. Metody energooszczędnego zarządzania budynkiem 8.3. Certyfikacja ekologiczna Rozdział 9. Przemysł 4.0 a ekologistyka 9.1. Wprowadzenie do Internetu rzeczy 9.2. Przemysł 4.0 a współczesna logistyka 9.3. Inteligentne zarządzanie odpadami; Bibliografia; Wykaz załączników.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 504 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 504 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Aspekty jakości w zarządzaniu strategicznym; Wpływ właściwości materiałowych na jakość wytłoczek; Znaczenie szacowania ryzyka środowiskowego i zdrowotnego powodowanego substancjami chemicznymi w systemach zarządzania środowiskiem; Zastosowanie metody FMEA w ocenie procesu technologicznego z uwzględnieniem zmienności liczb priorytetowych; Jakość docierania powierzchni płaskich elementów ceramicznych; System zarządzania bezpieczeństwem i higieną pracy jako nowoczesna koncepcja skutecznego i efektywnego zapewniania pracownikom bezpiecznych i higienicznych warunków pracy; Wybrane problemy ochrony środowiska w powiększonej UE; Jakość wyrobów uzyskiwanych w procesie ciągłego odlewania stali; Uwarunkowania prawne i normatywne w dziedzinie zarządzania jakością stosowane w Polsce i Unii Europejskiej; Zarządzanie środowiskowe w firmie Nokia; System zarządzania bezpieczeństwem w Agencji Ruchu Lotniczego; Zarządzanie jakością w usługach przemysłowych na przykładzie REMAK SA; Wpływ zintegrowanej systemowej optymalizacji konstrukcji "ZIN-OSY" na ochronę środowiska i bezpieczeństwo pracy; Czynniki ograniczające przebieg dyfuzji systemów zarządzania jakością stosowanych przez największe korporacje świata; Kultura organizacji jako element skutecznego zarządzania bezpieczeństwem pracy w przedsiębiorstwie; Potrzeba stworzenia systemu profilaktycznej opieki zdrowotnej nad rolnikami indywidualnymi; Ocena poziomu bezpieczeństwa w przedsiębiorstwach produkcyjnych; Norma PN-N-18001:2004 naturalną i skuteczną metodą doskonalenia systemów zarządzania bezpieczeństwem i higieną pracy zgodnych z wytycznymi międzynarodowej organizacji pracy; Jakość w roli kryterium skuteczności zmian procesów gospodarczych; Integracja systemu zarządzania jakością i systemu HACCP w przedsiębiorstwie; Modelowanie wady materiałowej podczas kucia matrycowego; Ewolucja systemu zarządzania jakością w katedrze uczelni wyższej; Ekobilans jako narzędzie jakością gospodarki odpadami w przedsiębiorstwach przemysłu rolno-spożywczego; Blaski i cienie zarządzania bezpieczeństwem i higieną pracy; Rozporządzenie Unii Europejskiej nr 761/2001 (tzw. EMAS) jako optymalna droga doskonalenia systemów zarządzania środowiskowego zgodnych z ISO 14001; System zarządzania jakością usług hotelarskich; Jakość spieków przesycanych nanoczątkami; Zarządzanie wiedzą a zarządzanie jakością; Jakość w urzędach administracji publicznej na przykładzie Urzędu Gminy Kłomnice; Model pomiaru jakości współpracy pomiędzy różnymi podmiotami gospodarczymi; Dyrektywa ciśnieniowa nr 97/23/UE jako element dostosowania do wymagań UE; Certyfikacja wyrobów medycznych przepustką na rynki Unii Europejskiej; Jakość usług na rynku ubezpieczeń; Wdrożenie i funkcjonowanie Zintegrowanego Systemu Zarządzania Jakością, Środowiskiem i BHP w Elektrowni "Bełchatów" SA; Społecznie koszty wypadków przy pracy w Polsce; Efektywność systemów zarządzania jakością; Motywacyjny system ubezpieczeń wypadkowych - skuteczny stymulator poprawy warunków pracy i bezpieczeństwa; Zastosowanie metody Bellingera do oceny jakości wyrobów; Koncepcja zarządzania środowiskowego na przykładzie firmy Epson; System zapewnienia jakości pracy szkoły ponadgimnazjalnej; Polityka projakościowa w praktyce działania małych i średnich przedsiębiorstw; Metoda opracowania "podejścia procesowego" w systemie zarządzania jakością Instytutu Odlewnictwa; Zastosowanie metody oceny hedonicznej w wycenie walorów środowiskowych miast (na przykładzie Brześcia); Etapy planowania wdrażania systemu zarządzania bezpieczeństwem i higieną pracy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
E-book
W koszyku

Celem niniejszej monografii jest zaprezentowanie wybranych zagadnień z zakresu ekonomii środowiska i zasobów naturalnych, zarządzania środowiskiem oraz zarządzania środowiskowego. Ukierunkowanie na inżynierię środowiska wpisuje się w ideę edukacji dla zrównoważonego rozwoju, zgodnie z którą każdy człowiek – niezależnie od rodzaju i poziomu wykształcenia – powinien posiadać odpowiednią wiedzę i umiejętności ekonomiczno-ekologiczne. Jest to szczególnie istotne w kontekście międzynarodowych i unijnych wyzwań i wymogów ochrony środowiska stojących przed polską gospodarką. Ich realizacja związana jest między innymi z proekologiczną restrukturyzacją gospodarki i konsumpcji, która wymaga świadomości ekologicznej i wiedzy z dziedziny zarządzania i ekonomicznych podstaw gospodarowania zasobami środowiska przyrodniczego. Wiedza taka pomaga w podejmowaniu działań i decyzji umożliwiających wzrost efektywności procesu gospodarowania i ograniczających marnotrawstwo wydatkowanych środków. Obecnie w przedsiębiorstwach, samorządach i innych organizacjach inżynierowie środowiska współpracują z ekonomistami. Współpraca wymaga od inżynierów środowiska posiadania pewnego zasobu wiedzy z dziedziny ekonomii i zarządzania. Wiedza ta może im ułatwić znalezienie wspólnego języka z ekonomistami przy rozwiązywaniu różnych problemów powstających w ich wspólnym miejscu pracy.

Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
E-book
W koszyku
Przedmiotem monografii są wyzwania dla ubezpieczycieli generowane przez zmiany otoczenia społeczno-gospodarczego. Sektor ubezpieczeń jest silnie eksponowany na takie zmiany. Jako część rynku finansowego gwałtownie reaguje na przemienność faz cyklu koniunkturalnego, co przekłada się m.in. na wyniki operacyjne ubezpieczycieli i rentowność ubezpieczeń o charakterze inwestycyjnym. Będąc jedną z najbardziej regulowanych gałęzi gospodarki, musi nieustannie odpowiadać na zmiany otoczenia prawnego. Działalność sektora ubezpieczeń opiera się na kreowaniu ochrony ubezpieczeniowej dla różnych rodzajów ryzyka, stąd przy zmieniającym się otoczeniu ryzyka sektor ten nieustannie identyfikuje nowe zagrożenia albo ewoluuje, odpowiadając na nowe atrybuty ryzyka już znanego. Autorami monografii są przedstawiciele ubezpieczeniowego środowiska naukowego reprezentujący najważniejsze ośrodki akademickie w Polsce: Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu, Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu, Szkołę Główną Handlową, Uniwersytet Gdański, Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie we współpracy z CREG-University of Grenoble Alpes, Politechnikę Rzeszowską, Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie, Uniwersytet Szczeciński i Wyższą Szkołę Handlową we Wrocławiu. Publikacja jest adresowana zarówno do przedstawicieli nauki o ubezpieczeniach, jak i praktyków ubezpieczeniowych.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Zaostrzone regulacje prawne (zasada „zanieczyszczający płaci”) i rosnące standardy odpowiedzialności biznesu powodują, że problematyka zapobiegania szkodom w środowisku i ich finansowania przez przedsiębiorstwa jest wciąż niewystarczająco rozpoznana. Monografia stanowi teoretyczno-empiryczne studium w nowatorski sposób rozwijające dyskusję nad trudnym i złożonym zagadnieniem ryzyka środowiskowego oraz metod jego kontroli w przedsiębiorstwach. O oryginalności opracowania przesądza konstruktywistyczne podejście do pojęcia ryzyka służące wypracowaniu nowych praktyk w zakresie środowiska jako dobra wspólnego, jak również badanie empiryczne dotyczące postrzegania ryzyka i wykorzystania ubezpieczeń środowiskowych przez duże przedsiębiorstwa prowadzące działalność w Polsce. W szerszym zakresie tematem monografii jest coraz istotniejsza problematyka ochrony środowiska i odpowiedzialności za jego zanieczyszczenie, a zwłaszcza ubezpieczeniowych metod finansowania realizacji ryzyka środowiskowego wykorzystywanych przez przedsiębiorstwa obok stosowania fizycznych środków jego kontroli. Autorka rozpoznaje nie tylko stan prawny czy politykę ekologiczną państwa, ale także determinanty postrzegania ryzyka środowiskowego przedsiębiorstwa, wśród których wymienia m.in. wiedzę, posiadane systemy, prezentowane wartości i doświadczenie. Ponadto bada rynek ubezpieczeń, porównując dostępne instrumenty, a także zarysowuje pożądane kierunki edukacji i polityki w tym zakresie. Wnioski mogą pomóc przedsiębiorcom sprostać wymogom odpowiedzialności finansowej za szkody w środowisku i uratować wizerunek, a także wesprzeć na różnych poziomach strategię zrównoważonego rozwoju. Publikacja jest skierowana głównie do akademickich badaczy problematyki zarządzania ryzykiem i ubezpieczeń, dydaktyków, ekspertów i konsultantów, ubezpieczycieli, przedsiębiorców i polityków mających wpływ na gospodarkę, zwłaszcza zainteresowanych wspieraniem zrównoważonego rozwoju. Wydanie dofinansowane ze środków Ministerstwa Edukacji i Nauki w ramach programu Doskonała nauka.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ

Badanie emocji (odczuwanych uczuć) nie jest procesem łatwym i oczywistym. Pytanie o naturę emocji zostaje wciąż otwarte. Ze względu na fakt, że emocje pozostają w sferze indywidualnych doświadczeń jednostki, są naturalnym i spontanicznym wyposażeniem, do dziś nie ma jednoznacznych wskazań, czym są emocje, kiedy powstają, od czego zależą i jak nimi zarządzać. Celem pracy jest opis emocji towarzyszących w codziennej pracy nauczycielom i przedstawicielom handlowym. Główny nacisk teoretyczny położony został na teorie wyrosłe na gruncie perspektywy interakcjonistycznej. Szczególna uwaga zwrócona została na sposoby kierowania emocjami oraz strategie stosowane podczas radzenia sobie z powstającymi emocjami w obu grupach zawodowych.
W książce zawarto śmiały i poznawczo cenny pomysł naukowej obserwacji procesów emocjonalnych w dwóch środowiskach zawodowych nauczycieli i przedstawicieli handlowych. Jest to cenne ujęcie procesów socjologicznych znamionujące opanowanie multidyscyplinarnego warsztatu badacza. Ukazane zostały emocje społeczne, takie jak wstyd, duma i poczucie winy oraz procesy interakcyjne, normy środowiskowe, rytuały, ceremonie i reguły zachowań, a nawet łańcuchy rytuałów interakcyjnych. Jest to nowatorskie ujęcie dość rzadko wyodrębnianych procesów psychicznych.

Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej