Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(20)
Forma i typ
Książki
(20)
Publikacje naukowe
(3)
Dostępność
dostępne
(15)
tylko na miejscu
(8)
wypożyczone
(1)
nieokreślona
(1)
Placówka
Wypożyczalnia
(17)
Czytelnia
(8)
Autor
Radzicki Józef
(5)
Gerrig Richard J. (1959- )
(4)
Jaworska Aleksandra
(4)
Zimbardo Philip G. (1933- )
(4)
Czerniawska Ewa (1955- )
(3)
Materska Maria (1942- )
(3)
Guzowska-Dąbrowska Małgorzata
(2)
Kowlaczewska Joanna
(2)
Półturzycki Józef
(2)
Alster Agnieszka
(1)
Andrzejczak Aldona
(1)
Balasiewicz Andrzej
(1)
Bartoszewicz Hanna
(1)
Chojnacki Włodzimierz
(1)
Czarnecki Kazimierz M. (1933- )
(1)
Czerniawska Ewa
(1)
Dryden Gordon
(1)
Filipiak Ewa
(1)
Galloway Charles
(1)
Glasser William
(1)
Idzikowska-Szymańska Maria
(1)
Jóźwiak Bożena
(1)
Karaś Stanisław
(1)
Kosslyn Stephen M
(1)
Linhart Josef (1917-1992)
(1)
Majczyna Beata
(1)
Majczyna Marek
(1)
Materska Maria
(1)
Rosenberg Robin S
(1)
Ryszka Rafał
(1)
Sikora Katarzyna
(1)
Staworzyńska-Grządziel Maria
(1)
Suświłło Małgorzata
(1)
Szewczuk Włodzimierz
(1)
Tylikowska Anna
(1)
Vos Jeannette
(1)
Włodarski Ziemowit
(1)
Zawadzki Roman
(1)
Żakowska Małgorzata
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(5)
2000 - 2009
(11)
1990 - 1999
(2)
1980 - 1989
(1)
1970 - 1979
(1)
Kraj wydania
Polska
(20)
Język
polski
(20)
Temat
Uczenie się
(19)
Motywacja
(6)
Psychologia
(6)
Osobowość
(5)
Pamięć
(5)
Poznanie
(5)
Psychologia rozwojowa
(5)
Psychologia społeczna
(5)
Psychoterapia
(5)
Stres
(5)
Uczucia
(5)
Zachowanie
(5)
Zmysły
(5)
Świadomość
(5)
Inteligencja (psychologia)
(4)
Metody badawcze
(4)
Nauczanie
(4)
Nauczyciele
(4)
Sen
(4)
Zaburzenia psychiczne
(4)
Inteligencja (psychol.)
(2)
Kształcenie
(2)
Motywacja uczenia się
(2)
Nauczanie -- efektywność -- badanie -- metody
(2)
Nauczanie -- teoria
(2)
Oceny szkolne -- psychologia
(2)
Pedagogika
(2)
Alkohol
(1)
Bruner, Jerome Seymour (1915-2016)
(1)
Choroby psychiczne
(1)
Czytanie
(1)
Czytanie szybkie
(1)
Gardner, Howard (1943- )
(1)
Hipnoza
(1)
Język
(1)
Kadry
(1)
Kapitał intelektualny przedsiębiorstwa
(1)
Kariera
(1)
Kształcenie ustawiczne
(1)
Medytacja
(1)
Mentoring
(1)
Mnemotechnika
(1)
Motywacja pracy
(1)
Myślenie
(1)
Mózg
(1)
Narkotyki
(1)
Nauczanie dorosłych
(1)
Neurobiologia
(1)
Ontogeneza
(1)
Organizacja ucząca się
(1)
Poradnictwo zawodowe
(1)
Praca
(1)
Praca zespołowa
(1)
Programy szkoleń
(1)
Przedsiębiorstwo
(1)
Samokształcenie
(1)
Szkolenie zawodowe
(1)
Szkolnictwo
(1)
Słuch
(1)
Uczniowie
(1)
Układ nerwowy
(1)
Umysł
(1)
Vygotskij, Lev Semenovič (1896-1934)
(1)
Wzrok
(1)
Zdolności
(1)
Gatunek
Podręcznik
(4)
Dziedzina i ujęcie
Psychologia
(4)
Edukacja i pedagogika
(3)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
20 wyników Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
Zawiera: I.Metodologiczne zagadnienia psychologii uczenia się: Teoria systemów a psychologia; Główne aspekty teorii uczenia się; Określenie problematyki badawczej. II.Strukturalna i funkcjonalna analiza procesów uczenia się: problematyka psychologicznej teorii uczenia się; Eksploracja a aferentacja zwrotna; Zagadnienia aktywacji i motywacji; Antycypacja i wyobrażenie realizacji celu; Rola słowa w uczeniu się; Rozwiązywanie problemów i operacje myślowe; Społeczne uczenie się i normy grupowe. III.Psychologiczne problemy teorii uczenia się: Ogólne założenia systemu teoretycznego; Podstawowe twierdzenia dotyczące struktury i procesów uczenia się; Uwagi do strukturalno-funkcjonalnej teorii uczenia się.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Przyszłość, 2. Tylko to co najlepsze, 3. Poznaj swój zadziwiające mózg, 4. Przewodnik samouka, 5. Jak myśleć, by znajdować wspaniałe pomysły, 6. Prawidłowy start, 7. Najważniejsze lata, 8. Tajemnica efektywnej nauki, 9. Prawdziwa nauka - szybka i zabawna, 10. Rób to stylowo, 11. Co robić, gdy późno zaczynamy?, 12. Zapobiegamy porzucaniu szkół przez młodzież, 13. Planowanie szkół przyszłości, 14. Przyszłość świata biznesu, 15. Zrób to!
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera: Cz. II Kierowanie zachowaniem klasy szkolnej i różnice indywidualne: R. 9 Pozytywne ujmowanie motywacji; R. 10 Nauczanie samoorganizacji. Cz. III Rozwój i różnice indywidualne: R. 11 Koncepcje i prawa rozwoju; R. 12 Nauczanie zindywidualizowane. Cz. IV Ocena uczenia się i nauczania: R. 13 Ocena uczenia się i nauczania.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Egzemplarze są obecnie niedostępne: sygn. 159.9 (wyp. dla wykładowcy)
Książka
W koszyku
1. Istota, cele i warunki samokształcenia, 2. Rola motywacji, pamięci i uwagi w samokształceniu, 3. Planowanie i organizacja pracy samokształceniowej, 4. Źródła samokształcenia, 5. Wybrane metody samokształcenia, 6. Notowanie, 7. Trudności i błędy w samokształceniu, 8. Samokontrola i samoocena w samokształceniu
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Psychologia uczenia się. T. 1 / Ziemowit Włodarski. - Wyd. 3. - Warszawa : PWN Wydaw. Nauk. , 1998. - 351, [1] s. : rys., tab. ; 24 cm.
Zawiera: Cz. I Proces uczenia się i jego efekty: R. 1 Organizm a środowisko; R. 2 Pojęcie uczenia się; R. 3 Uczenie się a dojrzewanie; R. 4 Przejawy uczenia się; R. 5 Przechowywanie skutków uczenia się; R. 6 Rodzaje uczenia się; R. 7 Taksonomia efektów uczenia się; R. 8 Zagadnienia metodologiczne. Cz. II Zależność przebiegu i efektów uczenia się od gatunkowych, rozwojowych i indywidualnych cech osobnika: R. 9 Uczenie się zwierząt a uczenie się człowieka; R> 10 Uczenie się w zależności od wieku człowieka; R. 11 Uczenie się w zależności od indywidualnych cech człowieka. Cz. III Zależność przebiegu i efektów uczenia się od aktywności podmiotu i aktualnie działających czynników sytuacyjnych: R. 12 Aktywność poznawcza podmiotu; R. 13 Struktura i forma przyswajanych treści; R. 14 Powtórzenia; R. 15 Wzmocnienia.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera: Zamiast przedmowy; wstęp; Rozdział 1. Pedagogika i zabawa; Rozdział 2. Czym jest grupa i jak pracuje; Rozdział 3. Geneza pedagogiki przeżyć; Rozdział 4. Uczyć się przez doświadczenie; Rozdział 5. Podstawowe założenia pedagogiki przeżyć; Rozdział 6. Optymalne warunki do przebiegu procesu pedagogiki przeżyć; Rozdział 7. Przebieg projektu edukacyjnego; Rozdział 8. Prowadzący; Rozdział 9. Typowe techniki pedagogiki przeżyć; Rozdział 10. Gry i akcje interaktywne; Rozdział 11. Typowe formy, w których wykorzystuje się pedagogikę przeżyć. Posłowie (Michael Jagenlauf). Bibliografia oraz literatura przedmiotu.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Narodziny i stan psychologii jako nauki. 2. Podstawowe pojęcia psychologii. 3. Metodologiczne podstawy badań psychologicznych. 4. Człowiek poznaje świat i siebie. 5. Człowiek wartościuje świat i siebie. 6. Człowiek zmienia świat i siebie. 7. Człowiek rozwija się. 8. Człowiek kieruje innymi. 9. Człowiek podejmuje decyzje.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Uczenie zakończone sukcesem oparte jest na dobrych relacjach; Problemy będące nieodłączną częścią 1-6 systemu oceniania; Pozbywanie się Psychologii Zewnętrznej Kontroli; W Szkołach Jakości Glasser'a nie ma porażek; Pierwszego dnia, kiedy spotkasz swoją klasę, odnosisz sukces; Argumenty przemawiające za Klasą Opartą na Umiejętnościach; Nowy sposób uczenia; Klasa Oparta na Umiejętnościach w Szkole Podstawowej; Klasa Oparta na Umiejętnościach w Szkole Ponadpodstawowej; Uczenie radości z czytania; Tworzenie więzi zastępuje dyscyplinę, Rola Dyrektora w Szkole Jakości Glasser'a. Załącznik A: Szkoły Jakości Glasser'a stan na październik 2001. Załącznik B: Instytut Williama Glasser'a. Załącznik C: Bibliografia.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Cz. I Teologiczno-treściowa; 1. Przedmiot i zadania dydaktyki, 2. Wartości i cele kształcenia, 3. Treści kształcenia. Cz. II Procesualna; 4. Proces kształcenia, 5. Zasady kształcenia, 6. Metody nauczania, 7. Metody uczenia się, 8. Samokształcenie jako proces oświatowy, 9. Wdrażanie do samokształcenia, 10. Organizacja i planowanie działalności dydaktycznej, 11. Lekcja jako podstawowa forma nauczania i uczenia się, 12. Podręcznik i środki dydaktyczne w kształceniu. Cz. III Wynikowa; 13. Kontrola w procesie kształcenia, 14. Ocena w procesie kształcenia, 15. Dydaktyczne wykorzystywanie kontroli
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Cz. I Teologiczno-treściowa; 1. Przedmiot i zadania dydaktyki, 2. Wartości i cele kształcenia, 3. Treści kształcenia. Cz. II Procesualna; 4. Proces kształcenia, 5. Zasady kształcenia, 6. Metody nauczania, 7. Metody uczenia się, 8. Samokształcenie jako proces oświatowy, 9. Wdrażanie do samokształcenia, 10. Organizacja i planowanie działalności dydaktycznej, 11. Lekcja jako podstawowa forma nauczania i uczenia się, 12. Podręcznik i środki dydaktyczne w kształceniu. Cz. III Wynikowa; 13. Kontrola w procesie kształcenia, 14. Ocena w procesie kształcenia, 15. Dydaktyczne wykorzystywanie kontroli
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera: Wstęp: Dlaczego koncepcja Wygotskiego?; Dlaczego koncepcja Brunera? Cz. I Co wnoszą teorie socjokulturowe Wygotskiego i Brunera do myślenia o zmianie i rozwoju w edukacji?: Założenia dotyczące uczenia się i tworzenia wiedzy; Strategie pracy nauczyciela z uczniem: w kierunku budowania rusztowania i wrażliwej kontroli nauczania, negocjowania wiedzy i konstruowania znaczeń; Dziecko-uczeń w teorii socjokulturowej; Nauczyciel i jego rola w perspektywie socjokulturowej; Motywacja uczenia się – kontekst socjokulturowy; Szkolne środowisko uczenia się, reguły kierowania klasą i proces „uczenia się”; Planowanie i organizacja pracy ucznia. Od działania ze wsparciem do działania samodzielnego; Ocenianie i monitorowanie pracy ucznia. Cz. II Rozwijanie zdolności uczenia się – metoda naukowego poznania i narzędzia uczenia: Narzędzia ogólne – strategie generujące uczenie się i umożliwiające opanowanie metody naukowego poznania; Rola i znaczenie strategii rozwiązywania problemów w rozwijaniu samodzielności myślenia i działania; pytania – ich znaczenie dla rozwijania zdolności uczenia i myślenia; Budowanie rusztowania dla myślenia i uczenia się – mapy mentalne; Budowanie rusztowania dla interpretacji i rozumienia tekstu; Strategie pracy samokształceniowej. Zamiast zakończenia.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Edukacja dorosłych- geneza i rozwój koncepcji; 2. Rozwój człowieka dorosłego; 3. Charakterystyka odrębności uczenia się osób dorosłych; 4. Formy i metody kształcenia ludzi dorosłych; 5. Modele szkolenia pracowników w organizacjach; 6. Projektowanie szkolenia; 7. Realizacja szkolenia; 8. Analiza i ocena efektów szkoleń; 9. Cechy i umiejętności trenera
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 331 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Psychologia i życie. 2. Metody badawcze w psychologii. 3. Biologiczne i ewolucyjne podstawy zachowania. 4. Wrażenia zmysłowe i percepcja. 5. Psychika, świadomość i odmienne stany świadomości. 6. Uczenie się i analiza zachowania. 7. Pamięć. 8. Procesy poznawcze. 9. Inteligencja i pomiar inteligencji. 10. Rozwój człowieka w ciągu życia. 11. Motywacja. 12. Emocje, stres i zdrowie. 13. Zrozumieć osobowość człowieka. 14. Zaburzenia psychiczne. 15. Terapie zaburzeń psychicznych. 16. Psychologia społeczna.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Psychologia i życie. 2. Metody badawcze w psychologii. 3. Biologiczne i ewolucyjne podstawy zachowania. 4. Wrażenia zmysłowe i percepcja. 5. Psychika, świadomość i odmienne stany świadomości. 6. Uczenie się i analiza zachowania. 7. Pamięć. 8. Procesy poznawcze. 9. Inteligencja i pomiar inteligencji. 10. Rozwój człowieka w ciągu całego życia. 11. Motywacja. 12. Emocje, stres i zdrowie. 13. Osobowość człowieka. 14. Zaburzenia psychiczne. 15. Terapie zaburzeń psychicznych. 16. Poznanie społeczne i relacje społeczne. 17. Procesy społeczne, społeczeństwo i kultura.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 159.9 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Psychologia i życie. 2. Metody badawcze w psychologii. 3. Biologiczne i ewolucyjne podstawy zachowania. 4. Wrażenia zmysłowe i percepcja. 5. Psychika, świadomość i odmienne stany świadomości. 6. Uczenie się i analiza zachowania. 7. Pamięć. 8. Procesy poznawcze. 9. Inteligencja i pomiar inteligencji. 10. Rozwój człowieka w ciągu całego życia. 11. Motywacja. 12. Emocje, stres i zdrowie. 13. Osobowość człowieka. 14. Zaburzenia psychiczne. 15. Terapie zaburzeń psychicznych. 16. Poznanie społeczne i relacje społeczne. 17. Procesy społeczne, społeczeństwo i kultura.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Psychologia i życie. 2. Metody badawcze w psychologii. 3. Biologiczne i ewolucyjne podstawy zachowania. 4. Wrażenia zmysłowe i percepcja. 5. Psychika, świadomość i odmienne stany świadomości. 6. Uczenie się i analiza zachowania. 7. Pamięć. 8. Procesy poznawcze. 9. Inteligencja i pomiar inteligencji. 10. Rozwój człowieka w ciągu życia. 11. Motywacja. 12. Emocje, stres i zdrowie. 13. Zrozumieć osobowość człowieka. 14. Zaburzenia psychiczne. 15. Terapie zaburzeń psychicznych. 16. Psychologia społeczna.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Psychologia wczoraj i dziś. 2. Proces badawczy: w jaki sposób prowadzimy nasze dociekania? 3. Biologia umysłu i zachowania. 4. Wrażenia i spostrzeganie: wkraczanie świata w umysł. 5. Świadomość. 6. Uczenie się. 7. Pamięć: życie dniem wczorajszym. 8. Język i myślenie. 9. Rodzaje inteligencji: co to znaczy być bystrym? 10. Emocje i motywacja: czucie i dążenie. 11. Osobowość: niech żyje różnorodność! 12. Psychologia biegu życia: dorastanie, starzenie się, nabywanie mądrości. 13. Stres, zdrowie i radzenie sobie ze stresem. 14. Zaburzenia psychiczne. 15. Terapia. 16. Psychologia społeczna: spotkanie umysłów.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Geneza, istota i rozwój funkcji personalnej, 2. Możliwości, potrzeby i perspektywy rozszerzania obszarów integracji zarządzania i pedagogiki, 3. Edukacja w nowoczesnej organizacji, 4. Projektowanie i przekształcanie organizacji, 5. Planowanie, rekrutacja i selekcja personelu w nowoczesnych organizacjach, 6. Motywowanie pracowników w organizacji, 7. Rozwijanie przywództwa w organizacji, 8. Człowiek w kulturze organizacyjnej firmy, 9. Zarządzanie doradztwem zawodowym, 10. Stosunek pracy a kontrakt psychologiczny, 11. Planowanie i realizacja kariery zawodowej
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.3 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.3 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Cz.I Inteligencja w teorii: 1. Rozumienie inteligencji w psychologii; 2. Założenia teorii inteligencji wielorakich Howarda Gardnera; 3. Teoria inteligencji wielorakich jako inspiracja dla edukacji szkolnej. Cz.II Teoria inteligencji wielorakich w praktyce: 1. Test psychozabawa "Jak jesteś inteligentny"; 2. Style uczenia się; 3. Sposoby rozwijania inteligencji wielorakich; 4. Kariera zawodowa osób o określonym profilu inteligencji; Zakończenie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej