Form of Work
Książki
(620)
Czasopisma
(22)
Publikacje naukowe
(14)
E-booki
(13)
IBUK Libra
(13)
Publikacje dydaktyczne
(5)
Publikacje fachowe
(4)
Druki ulotne
(1)
Status
only on-site
(550)
available
(320)
unavailable
(15)
unknown
(3)
Branch
Wypożyczalnia
(336)
Czytelnia
(552)
Author
Kamińska Aleksandra (1976- )
(26)
Oleśniewicz Piotr (1968- )
(25)
Śliwerski Bogusław
(22)
Pilch Tadeusz
(13)
Szeligiewicz-Urban Danuta (1959- )
(13)
Denek Kazimierz (1932-2016)
(12)
Krzywoń Danuta (1973- )
(9)
Łobocki Mieczysław
(9)
Matusek Beata (1975- )
(8)
Różycka Ewa
(8)
Karpińska Anna
(7)
Klasińska Barbara
(7)
Kuć Małgorzata
(7)
Markiewicz-Patkowska Julita
(7)
Łuszczuk Władysława
(7)
Badora Sylwia
(6)
Duraj-Nowakowa Krystyna (1945- )
(6)
Grabowska Tatiana
(6)
Kaliszewska Małgorzata
(6)
Kamińska-Małek Aleksandra (1976- )
(6)
Kawula Stanisław
(6)
Kojs Wojciech
(6)
Kubinowski Dariusz
(6)
Lewowicki Tadeusz
(6)
Morbitzer Janusz
(6)
Palka Stanisław
(6)
Piekarski Jacek
(6)
Plieth-Kalinowska Izabela
(6)
Siemieniecki Bronisław
(6)
Widawski Krzysztof
(6)
Wojciechowska Katarzyna
(6)
Borowska Teresa
(5)
Cudak Henryk
(5)
Cudak Sławomir
(5)
Czarnecki Kazimierz M. (1933- )
(5)
Gawlik Ewa
(5)
Grzegorzewska Maria Katarzyna
(5)
Guz Sabina
(5)
Jeruszka Urszula
(5)
Kabat Małgorzata
(5)
Karcz-Taranowicz Eugenia
(5)
Kochanowska Ewa
(5)
Kosek-Nita Bogumiła
(5)
Kowalewski Michał
(5)
Kraus Ewa (1971- )
(5)
Krause Amadeusz
(5)
Kupisiewicz Czesław
(5)
Kwieciński Zbigniew
(5)
Mastalski Janusz
(5)
Mańka Aleksander (1966- )
(5)
Wojnar Irena
(5)
Wrońska Marta
(5)
Białoszewski Dariusz
(4)
Ciechanowska Dorota
(4)
Czyż Stanisław
(4)
Dudzikowa Maria
(4)
Gerlach Ryszard
(4)
Godawa Grzegorz
(4)
Guła-Kubiszewska Halina
(4)
Hetmańczyk Hewilia
(4)
Kocoń-Rychter Katarzyna
(4)
Kocór Maria
(4)
Kopsztejn Maria
(4)
Korabiewska Izabela
(4)
Kozerska Agnieszka
(4)
Kucyper Krzysztof
(4)
Lewandowska Monika
(4)
Majzner Rafał
(4)
Okoń Wincenty
(4)
Palak Zofia
(4)
Radziewicz-Winnicki Andrzej
(4)
Stanek Janusz (1968- )
(4)
Starościak Wojciech
(4)
Sztobryn Sławomir
(4)
Urbaniak-Zając Danuta
(4)
Wojdak-Piątkowska Magdalena
(4)
Świtka Jan
(4)
Baraniak Barbara
(3)
Bartkowicz Zdzisław
(3)
Bauman Teresa
(3)
Bałandynowicz Andrzej
(3)
Bednarczyk Henryk
(3)
Chowaniak Jolanta
(3)
Czerepaniak-Walczak Maria
(3)
Czopek Jakub
(3)
Danilewska Joanna
(3)
Dusza Bożena
(3)
Dykcik Władysław
(3)
Gajda Janusz
(3)
Gajdzica Zenon
(3)
Górniewicz Józef
(3)
Głodkowska Joanna
(3)
Jasiński Zenon
(3)
Kaczmarek Żanetta
(3)
Kirenko Janusz
(3)
Konopczyński Marek
(3)
Kozaczuk Franciszek
(3)
Krajewska Anna
(3)
Krajewski Mirosław
(3)
Kryk Gabriela
(3)
Year
2020 - 2022
(18)
2010 - 2019
(193)
2000 - 2009
(418)
1990 - 1999
(24)
1980 - 1989
(1)
1960 - 1969
(1)
1950 - 1959
(1)
Time Period of Creation
2001-
(17)
Country
Poland
(655)
unknown (a)
(1)
Language
Polish
(656)
Audience Group
Nauczyciele
(2)
Rodzice
(1)
Szkoły wyższe
(1)
Subject
Pedagogika
(249)
Pedagogika resocjalizacyjna
(102)
Wychowanie
(91)
Pedagogika specjalna
(74)
Nauczanie
(59)
Nauczyciele
(59)
Szkolnictwo
(55)
Dziecko
(54)
Pedagogika społeczna
(47)
Niepełnosprawni
(37)
Rodzina
(37)
Młodzież
(34)
Kształcenie
(31)
Oświata
(29)
Niedostosowanie społeczne
(28)
Patologia społeczna
(27)
Pedagogika opiekuńcza
(27)
Dziecko niepełnosprawne
(26)
Opieka społeczna
(26)
Pedagogika pracy
(26)
Wychowanie przedszkolne
(26)
Uczniowie
(20)
Wychowanie w rodzinie
(20)
Edukacja medialna
(19)
Nauczanie początkowe
(19)
Przestępczość nieletnich i młodocianych
(19)
Agresywność
(18)
Młodzież trudna
(18)
Pedagogika penitencjarna
(17)
Studenci
(17)
Szkolnictwo wyższe
(16)
Środki masowego przekazu
(16)
Ludzie starzy
(15)
Pedagogika kultury
(15)
Pedagogika medialna
(15)
Niepowodzenia szkolne
(14)
Wartość
(14)
Więźniowie
(14)
Uczenie się
(13)
Pedagodzy
(12)
Wsparcie społeczne
(12)
Dziecko niepełnosprawne umysłowo
(11)
Kształcenie ustawiczne
(11)
Nieletni przestępcy
(11)
Rehabilitacja (med.)
(11)
Zakłady poprawcze i wychowawcze
(11)
Dziecko głuche
(10)
Dziecko niewidome
(10)
Dziecko trudne
(10)
Kultura
(10)
Oświata dorosłych
(10)
Psychologia
(10)
Wychowanie moralne
(10)
Dziecko niedosłyszące
(9)
Internet
(9)
Komputery
(9)
Muzykoterapia
(9)
Nauczanie na odległość
(9)
Rodzina zastępcza
(9)
Twórczość
(9)
Wychowanie do wartości
(9)
Edukacja międzykulturowa
(8)
Gry i zabawy
(8)
Komunikacja społeczna
(8)
Pedagogika porównawcza
(8)
Praca
(8)
Przestępczość
(8)
Rodzice
(8)
Społeczeństwo informacyjne
(8)
Więziennictwo
(8)
Diagnoza pedagogiczna
(7)
Domy dziecka
(7)
Edukacja
(7)
Kara pozbawienia wolności
(7)
Kształcenie integracyjne
(7)
Kuratela
(7)
Metodologia
(7)
Myślenie twórcze
(7)
Prawa dziecka
(7)
Probacja (prawo)
(7)
Psychologia wychowawcza
(7)
Statystyka
(7)
Surdopedagogika
(7)
Szkolnictwo zawodowe
(7)
Twórczość dzieci i młodzieży
(7)
Wykluczenie społeczne
(7)
Zawód
(7)
Dziecko autystyczne
(6)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(6)
Młodociani przestępcy
(6)
Nauczanie zintegrowane
(6)
Niepełnosprawni umysłowo
(6)
Pedagogika przedszkolna
(6)
Pedagogika rodziny
(6)
Podmiotowość
(6)
Prace dyplomowe
(6)
Przemoc
(6)
Przemoc w szkole
(6)
Samokształcenie
(6)
Socjalizacja
(6)
Subject: work
Moda i Życie Praktyczne (czasopismo ; 1945-1951)
(1)
Nowa Sztuka (czasopismo)
(1)
Wychowanie Fizyczne (czasopismo ; Poznań)
(1)
Subject: time
1989-
(22)
2001-0
(17)
1901-
(14)
2001-
(10)
1801-
(6)
1701-
(4)
1901-2000
(4)
1801-1900
(2)
1989-2000
(2)
1945-
(1)
1945-1989
(1)
Subject: place
Polska
(11)
Rzeszów (woj. podkarpackie)
(3)
Bydgoszcz (woj. kujawsko-pomorskie)
(2)
Anglia (Wielka Brytania)
(1)
Austria
(1)
Czechy
(1)
Europa
(1)
Katowice (woj. śląskie)
(1)
Kraków (woj. małopolskie ; okolice)
(1)
Litwa
(1)
Opole (woj. opolskie)
(1)
Pedagogika
(1)
Preszów (Słowacja)
(1)
Słowacja
(1)
Ukraina
(1)
Wielka Brytania
(1)
Województwo opolskie (1999- )
(1)
Województwo podkarpackie (1999- )
(1)
Węgry
(1)
Łódź (woj. łódzkie)
(1)
Genre/Form
Czasopismo naukowe
(22)
Czasopismo pedagogiczne
(22)
Praca zbiorowa
(10)
Monografia
(4)
Podręcznik
(3)
Opracowanie
(2)
Kompendia i repetytoria
(1)
Księga pamiątkowa
(1)
Księgi pamiątkowe
(1)
Materiały konferencyjne
(1)
Poradniki dla nauczycieli
(1)
Scenariusz zajęć
(1)
Domain
Edukacja i pedagogika
(43)
Socjologia i społeczeństwo
(5)
Informatyka i technologie informacyjne
(3)
Psychologia
(3)
Inżynieria i technika
(1)
Nauka i badania
(1)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(1)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(1)
656 results Filter
Book
In basket
ISBN: 978-83-89501-67-7
Cz.I Cel wychowania: 1. Rządzenie dziećmi, 2. Wychowanie właściwe. Cz.II Wielostronność zainteresowania: 1. Pojęcie wielostronności, 2. Pojęcie zainteresowania, 3. Przedmioty wielostronnego zainteresowania, 4. Nauczanie, 5. Tok nauczania, 6. Rezultat nauczania. Cz.III Siła moralna charakteru: 1. Co to jest charakter?, 2. Pojęcie moralności, 3. W czym objawia się charakter moralny?, 4. Naturalny bieg koształcenia charakteru, 5. O kierownictwie, 6. O szczegółach kierownictwa
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 978-83-7489-291-9
1. Pedagogika filozoficzna: relacje międzya pedagogiką, filozofią i humanistyką a edukacją, kulturą i życiem społecznym, 2. Pedagogika religii, 3. Pedagogika kultury, 4. Pedagogika socjologiczna, 5. Pedagogika kultury popularnej, 6. Pedagogika prenatalna, 7. Pedagogika rodziny, 8. Pedagogika rodzaju (gender), 9. Teorie wychowania, 10. Orientacje dydaktyczne, 11. Pedagogika twórczości, czyli edukacja ku twórczości, 12. Pedagogika wczesnoszkolna, 13. Pedagogika inkluzyjna, 14. Pedagogika sportu, 15. Pedagogika zarządzania, 16. Quassi-rynek. Ekonomiczne uzasadnienie konkurowania w edukacji, 17. Pedagogika alternatywna.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 978-83-60083-58-1
2.Historia pedagogiki zaburzeń zachowania, 3. Modele naukowe pedagogiki zaburzeń zachowania, 3. Wybrane koncepcje pedagogiki zaburzeń zachowania, 5. Diagnozowanie zaburzeń zachowania, 6. Działania wychowawcze podejmowane w przypadku występowania zaburzeń zachowania, 7. Instytucje pomocy wychowawczej dla dzieci i młodzieży z zaburzeniami zachowania, 8.Agresja, nadpobudliwość, lęk i inne rodzaje zaburzeń, 9. Perspektywy pedagogiki zaburzeń zachowania
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
No cover
Journal
In basket
(Zeszyty Naukowe Wyższej Szkoły Humanitas. Pedagogika , ISSN 1896-4591 ; Zeszyt 17/2018)
Zawiera: I. THEORETICAL FOUNDATIONS OF PEDAGOGICAL PROBLEMS - DISCUSSION AND POLEMICS: Why is it worth it? Why should we return to the issues of sources and approaches in pedagogy?; The problem of discursive openness in thinking about upbringing and education; Pedagogy towards the problem of initiation. The first installment: form concept to application, an attempt to reconstruct literature on the subjects. Threads scattered; Trends of the so-called new spirituality and the inclusion of spiritual problems in the area of pedagogical reflection and practice; Courage of a strong-minded girl scout - guidance for the education of tomorrow; Upbringing for success as a challenge to education; Responsive education as a chance to differentiate the teaching process; Education of a child outside the school classroom in the context of pedagogy of place; The application of Ausbel's meaningful learning theory in the organization of knowledge representations on the concept maps; Hobfoll's resources and the teacher's stress; Into idiocracy - pedagogical reflection of the epidemic of stupidity in the generation of the internet era; Trouble with multiculturalism in the eyes of a philosopher of culture; The activity and pedagogical wiews of women at the turn of the 19th and 20th centuries - historical experiences for the contemporary times; Feminism as... multiculturalism? Iris Marion Young on the concept of multiculturalism.; II. PRACTICAL APPLICATION OG PEDAGOGICAL RESEARCH RESULTS: Proposals for changes in didactical cooperation in the assessment of students and teachers; Between involvement and burnout. How do teachers estimate their person-organization fit?; Teacher's skills and their use in professional activity; Impact on motivational orientation on student's school achievements; Paradigm of child education in the awareness of early education teachers - practical implications; A pupil in the early school education on the path to his subjectivity; Drawings as a source of knowledge about the basic developmental needs of children at a younger school age; Socio-cultural animation - the idea and method of changes in local structures; Social impact of the government program support fo universities of the third age (on the example of the podkarpackie province); Pedagogy of tourism as an opportunity to avoid threats lurking for children in the 21st century.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 978-83-227-3095-9
1. Filozofia jakościowych badań pedagogicznych: W stronę human science; Istota współczesnych badań jakościowych; Pedagogika zorientowana humanistycznie; Badania jakościowe we współczesnej pedagogice; 2. Metodyka jakościowych badań pedagogicznych: Tradycje badawcze; Gromadzenie danych; Analiza danych; Projekty badawcze; 3. Ewaluacja jakościowych badań pedagogicznych: Tradycyjne kryteria naukowe i ich adaptacja; Swoiste wyznaczniki paradygmatyczne; Standardy etyczne.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 37 (2 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 978-83-7587-305-4
1. Terminologia w badaniach współczesnej myśli pedagogicznej; 2. Myśl pedagogiczna w ponowoczesnym świecie- między fundamentalizmem a pluralizmem; 3. Klasyfikacje, typologie, mapy myśli pedagogicznej; 4. Studia porównawcze myśli pedagogicznej; 5. Egzemplifikacje badań nad recepcję i krytyką prądów pedagogicznych
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
ISBN: 83-7322-432-7
1. Konteksty teoretyczne. Polska pedagogika drugiej połowy XX wieku w walce o swoją tożsamość; Historia oświaty i jej miejsce w naukach pedagogicznych; Andragogika i jej usytuowanie w rodzinie nauk pedagogicznych; Wybrane elementy koncepcji rozwoju moralnego człowieka; O konieczności wyjścia pedagogiki poza współczesną humanistykę. 2. Rewalidacja. Humanistyczne paradygmaty wobec problemów pedagogiki specjalnej; Niezależność i samodzielność niepełnosprawnych warunkiem pełnej rehabilitacji; Znaczenie nauczania integracyjnego dla rozwoju dziecka i efektywności edukacji; Użytkownicy biblioterapii - psychologiczna charakterystyka typów i metod leczenia. 3. Resocjalizacja. Współczesne brzmienie resocjalizacji; W sprawie tożsamości pedagogiki penitencjarnej; Problem równego traktowania kobiet-więźniów w świetle teorii i praktyki penitencjarnej w Stanach Zjednoczonych i Polsce; Postawa nieletnich wobec resocjalizacji i jej wybrane korelaty; Aprobata i dezaprobata społeczna jako czynnik modyfikujący prezentowany obraz siebie przez młodzież niedostosowaną społecznie; Badanie koncentracji uwagi w diagnozie uczniów niedostosowanych społecznie; Działania nauczycieli stymulujące zachowania dewiacyjne uczniów; Zjawisko mobbingu na terenie szkół niemieckich. 4. Pedagogika społeczna i opiekuńcza. Pedagogika społeczna we współczesnej humanistyce polskiej; Humanizm współczesnej pedagogiki opiekuńczej; Formy pracy z rodzinami zastępczymi w Ośrodku Adopcyjno-Opiekuńczym; System integrowanej pomocy wolontariackiej dzieciom i młodzieży w rodzinach dysfunkcyjnych. 5. Pedagogika szkolna. Kategorie humanistyczne w wirówce szkół niepublicznych; Pedagogika Gestalt jako nurt pedagogiki humanistycznej; Nowa rola pedagoga szkolnego w kontekście grupy wsparcia dla kobiet samotnie wychowujących dzieci i dotkniętych bezrobociem; Komputer zamiast "marchewki" w pracy pedagoga szkolnego; Pedagog we współczesnym świecie.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
No cover
Journal
In basket
(Zeszyty Naukowe Wyższej Szkoły Humanitas. Pedagogika , ISSN 1896-4591 ; Zeszyt 16/2018)
Zawiera: I. TEORETYCZNE PODSTAWY PROBLEMÓW PEDAGOGICZNYCH - DYSKUSJE I POLEMIKI: Indywidualizm współczesnych autorów; Metodologiczny wymiar sztuki w badaniach edukacyjnych; Pedagogiczne implikacje antropologii V.E. Frankla; Nowe trendy w edukacji - koncepcja "głębokiego uczenia się"; Nie czynem, nie głosem, a sercem - rola wartości w zawodzie animatora kultury; Rola analizatora słuchowego w procesie uczenia się dziecka w młodszym wieku szkolnym; Efektywność finansowania polskiego systemu oświaty - analiza porównawcza; Nowa podstawa programowa szkół ponadpodstawowych a oczekiwania pracodawców względem ich absolwentów; Awans zawodowy - samorozwój nauczycieli czy zbędna biurokracja; Znaczenie rodziny w społeczeństwie w perspektywie programu 500+. II PRAKTYCZNE ZASTOSOWANIE EFEKTÓW BADAŃ PEDAGOGICZNYCH: Bariery kreatywności w nauczaniu akademickim; Współpraca nauczycieli z rodzicami - pespektywa nauczycieli (Raport z badań przeprowadzonych wśród nauczycieli klas gimnazjalnych); Błędy wychowawcze popełniane przez rodziców i ich rola w kształtowaniu rozwoju dziecka; Samodzielność dzieci w systemie edukacji tradycyjnej i alternatywnej na przykładzie badań własnych; Kompetencje wychowawcze nauczyciela edukacji wczesnoszkolnej w opiniach studentów; Sukces dziecka sukcesem nauczyciela w teorii i praktyce edukacyjnej. Studium indywidualnych przypadków; Rzeczywistość edukacyjna osób z głęboką niepełnosprawnością intelektualną; Przydatność szkolnej interwencji profilaktycznej w placówce edukacyjnej. Wyniki badań ewaluacyjnych; Ocena stanu wiedzy licealistów na temat dopalaczy; Wiedza muzyczna absolwentów szkół średnich - kandydatów na nauczycieli wczesnej edukacji; Wiedza studentów fizjoterapii na temat zawodowego kodeksu etycznego; Edukacyjna funkcja turystyki senioralnej. III. WSPÓŁCZESNE PROBLEMY BADAŃ PEDAGOGICZNYCH W WYMIARZE MIĘDZYNARODOWYM: Professional certainty (gewissenheit) versus uncertainty (ungewissenheit) as components of educator's hermeneutic competence; From knowledge to wisdom. Around the conditionings of hermeneutic competences of pedagogy students - future pedagogues; The self-efficacy of physical education teacher candidates; Preparation of teachers for teaching physical education at first educational stage; The role of emotions, mnemonic techniques, and memory in developing children's L2 skills; Benefits and threats resulting from the use of cyberspace by children of early school age; The patriotism of Polish youth of the 21st century; Civic education of children and youth in the realities of the present day; Some aspects of changing attitudes toward mass culture and popular literature which a teacher should know; The conditions of the health education process of children at the preschool age in terms of safety rules compliance; Self-evaluation and self-esteem of children with syndrome can; Clinical communication as a need or obligation in teaching physiotherapy students; Correlations between forms of emotional health and coping with stress in the context of health education people who experienced malignant tumours.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 83-233-1776-3
Filozofia i pedagogika; Integracja perspektywy poznawczej pedagogicznej i historycznej w procesie wytwarzania wiedzy naukowej o edukacji; Inspiracje poznawcze i badawcze płynące z pogranicza pedagogiki i nauk przyrodniczych; Pedagogika a nauki medyczne; Pogranicza pedagogiki i ekonomii; Edukacja, pedagogika i prakseologia - wybrane płaszczyzny współdziałania; Dialog pomiędzy pedagogiką i teologią; Inspiracje badawcze i poznawcze płynące z pogranicza pedagogiki i globalistyki; U źródeł wielorodności przestrzeni pedagogiczno-edukacyjnej na początku XXI wieku; Społeczno-kulturowy horyzont wiedzy pedagogicznej; Pedagogika resocjalizacyjna w strukturze nauk społecznych; Trzy uwagi na temat pogranicza pedagogiki społecznej; Psychologia humanistyczna a pedagogika szkolna, czyli siła "romantycznej utopii" na usługach szkoły w teorii i praktyce; Relacje Pedagogiki i polityki edukacyjnej - wnioski z doświadczeń polskich reform szkolnictwa; Uczeń zdolny jako problem zainteresowań pedagogiki. Różnice indywidualne a rezultaty prac uczniów zdolnych; Relacje między pedagogiką a ekologią na przykładzie nauczania i wychowania dla zrównoważonego rozwoju; Pogranicze nauk o zarządzaniu i pedagogiki - na przykładzie ewaluacji jakości kształcenia w szkole wyższej; Główne strategie kształcenia matematycznego uczniów; Codzienność i fenomenologia - metodologiczne uwagi pedagoga; Badania z pogranicza pedagogiki i nauk pomocniczych; Rozwój metodologicznej myśli pedagogicznej na Uniwersytecie Jagiellońskim.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 83-232-1631-2
Cześć I: Geneza i tożsamość nauk pedagogicznych. 1. Geneza nauk pedagogicznych. 2. Etapy rozwoju refleksji pedagogicznej. 3. W poszukiwaniu tożsamości nauk pedagogicznych. 4. Funkcje zadań edukacyjnych na tle nowożytnych nurtów pedagogiki. 5. Ambiwalencja jako kategoria współczesnej pedagogiki. Część II: Orientacje metodologiczne i ogólne założenia nauk pedagogicznych. 1. Antropologiczne, ontologiczne, aksjologiczne, epistemologiczne i metodologiczne podstawy współczesnej pedagogiki. 2. Empiryczne, prakseologiczne i hermeneutyczne orientacje badawcze we współczesnej pedagogice. Część III: Struktura nauk pedagogicznych i ich miejsce w systemie współczesnych nauk. 1. Rzeczywistość edukacyjna. 2. Struktura nauk pedagogicznych. 3. Miejsce nauk pedagogicznych w systemie współczesnych nauk. Część IV: Perspektywy i kierunki rozwoju nauk pedagogicznych. 1. Pojęcie warunków, perspektyw i kierunków rozwoju nauk pedagogicznych. 2. Warunki i możliwości uprawiania i rozwoju nauk pedagogicznych. 3. Perspektywy i kierunki rozwoju nauk pedagogicznych w aspekcie zmieniającej się reprezentacji wiedzy o edukacji.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
ISBN: 978-83-7611-567-2
1.Ujęcie edukacyjnych zależności z realtywizowaniem na pierwszym planie: Szkolne labirynty. Relatywizujące ujęcia wybranych zależności edukacyjnych; Relatywizowanie różnicujące obraz rzeczywistości szkolnej; Nauczyciel jego funkcjonowanie w realiach szkolnych; O języku nie od święta; Relatywizm w nauczaniu historii; 2. Ujęcie edukacyjnych zależności z relatywizowaniem w tle: Relatywnie do potrzeb edukacyjnych społeczeństwa polskiego; Film jako teks kulturowy dla pedagogów; O edukacyjnym potencjale X Muzy; Edukacja nauczyciela a perspektywa zmieniającego się świata; Nauczyciel jako realizator indywidualizacji procesu kształcenia; Wzajemne oczekiwania uczniów gimnazjów i nauczycieli wobec siebie.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
Zarys pedagogiki. Tom 1. Tom I / red. Bogdan Suchodolski. - Warszawa : PWN Wydaw. Nauk., 1959. - 422, [2] s. : rys.; tab. ; 25 cm.
Pedagogika jako nauka; 1. Historyczny rozwój wychowania i pedagogiki: Pojęcie historii wychowania. Jej rola w kształceniu pedagogicznym; Początki wychowania. Wychowanie w społeczeństwie pierwotnym; Wychowanie i początki myśli pedagogicznej w społeczeństwie w ustroju niewolniczym; Wychowanie w ustroju feudalnym; Wychowanie i pedagogika w epoce kapitalizmu w okresie od XVII do połowy XIX wieku; Powstanie naukowej pedagogiki proletariatu; Ważniejsze prądy i kierunki w pedagogice burżuazyjnej XX wieku; 2. Szkolnictwo i oświata w świecie współczesnym: Ogólna charakterystyka systemów oświatowych w krajach kapitalistycznych; Szkolnictwo i oświata w związku radzieckim; Szkolnictwo i oświata w Polsce Ludowej; O zagadnieniach i zadaniach pedagogiki porównawczej; 3. Podstawy i cele wychowania: Społeczeństwo i kultura doby współczesnej a wychowanie; Cele wychowania w Polsce Ludowej
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
Zarys pedagogiki. Tom 2. System / red. Bogdan Suchodolski. - Wyd.3. - 1964. - 522, [2] s. : tab. ; 21 cm.
1. Rozważania ogólne: Pojęcie i nazwa pedagogiki; Przedmiot badań pedagogiczne; Zadania pedagogiki; Działy pedagogiki; Pojęcie metody badawczej. Wymagania jakim powinny odpowiadać metody badań naukowych w pedagogice; Ważniejsze rodzaje metod badawczych w naukach pedagogicznych i zasady ich stosowania; 2. Charakter pedagogiki socjalistycznej: Krytyka niektórych koncepcji wychowania; Kierownicza rola wychowania w procesie kształtowania osobowości; Cele wychowania; I. Zadania treść i proces wychowania: Wychowanie umysłowe; Wychowanie moralne i społeczne; Wychowanie estetyczne; II. Zasady, metody i organizacja działalności wychowawczej: Podstawowe dyrektywy działalności wychowawczej; Zasady, metody i organizacja wychowania umysłowego: Zasady nauczania; Metody nauczania; Organizacyjne formy nauczania; Zasady, metody i organizacja wychowania moralnego: Zasady wychowania moralnego; Metody wychowania moralnego; Organizacja kolektywu jako metoda wychowania moralnego; 3. Swoiste cechy pracy niektórych instytucji wychowawczych: Rodzina jako instytucja wychowawcza; Wychowanie przedszkolne; Organizacja działalności wychowawczej w szkole; Zajęcia pozalekcyjne i pozaszkolne; Wychowanie przedszkolne młodzieży dorastającej i dorosłych; Rola nauczyciela w procesie nauczania i wychowania
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
Book
In basket
(Pedagogika wobec współczesności)
ISBN: 978-83-60501-19-1
Część I Edukacja i pedagogika w warunkach zmiany kulturowej: 1. Wytwarzanie wiedzy pedagogicznej i studiowanie pedagogiki w społeczeństwie opartym na wiedzy, 2. Instytucjonalizacja i dyscyplinaryzacja pedagogiki, 3. "Uczenie się" jako centralna kategoria pojęciowa współczesnej praktyki edukacyjnej. Część II Pedagogika ogólna. Społeczna praktyka edukacyjna jako przedmiot badań pedagogicznych (w perspektywie poznawczej współczesnej pedagogiki ogólnej): 4. Miejsce edukacji w kontekście przemian cywilizacyjnych przelomu wieków, 5. Związek teorii naukowych z praktyką edukacyjną, 6. Język wspólczesnej pedagogiki, 7. Naukoznawcze i metodologiczne przesłanki konstytuujące współczesne myślenie o wytwarzaniu wiedzy pedagogicznej. Część III ewolucja myslenia oraz reguł i zasad związanych z wytwarzaniem wiedzy o edukacji: 8. Problemy, antynomie, dylematy i kontrowersje związne z wytwarzaniem wiedzy o edukacji w ramach filozofii, 9. Ewolucja tożsamości pedagogiki.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 37 (2 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 978-83-89190-89-5
1. Przedmiot pedagogiki rodziny i problematyka zainteresowań. Wyjaśnienie podstawowych kategorii i pojęć 1.1 Małżeństwo i rodzina 1.2 Relacje rodzinne 1.3 Więź rodzinna 1.4 Atmosfera wychowawcza 1.5 Wychowanie rodzinne 2. Małżeństwo i rodzina w apekcie historycznym i współczesnych przemian jej funckji 2.1 Rodzina i jej funkcje 2.2 Kierunki przemian życia małżeńsko-rodzinnego 2.3 Transmisja kulturowa w rodzinie 3. Ojciec i jego rola we współczesnej rodzinie 3.1 Ojciec - ojcostwo jako kategoria pojęć 3.2 Udział ojca w opiece nad dzieckiem 3.3 Rola ojca w procesie wychowania rodzinnego 3.4 Modele ojcostwa we współczesnych rodzinach 4. Rodziny dysfunkcyjne - zagrożenia struktury i funckjonowania współczesnych rodzin 4.1 Rodziny funckjonalne i dysfunkcjonalne 4.2 Rodzina z problemem bezrobocia jako rodzina dysfunkcyjna 4.3 Zagrożenia rozwoju dziecka w rodzinie z problemem ubóstwa 5. Osamotnione dzieciństwo w rodzinach dysfunkcyjnych. Wyjaśnienie podstawowych kategorii pojęć 5.1 Samotność i osamotnienie jako kategoria pojęć 5.2 Samotność i osamotnienie w przeżyciach dziecka w młodszym wieku szkolnym 5.3 Osamotnione dzieciństwo w rodzinie dysfunkcyjnej 6. Pomoc rodzinie - kierunki i formy pomocy współczesnej rodzinie dysfunkcyjnej 6.1 Kierunki pomocy rodzinie 6.2 Formy pomocy 6.3 Ochrona praw dziecka - wybrane aspekty 7. Dom rodinny jako obszar zainteresowań współczesnej pedagogiki rodziny 7.1 Pojęcie domu rodzinnego i dzieciństwa 7.2 Dom rodzinny w życiu dziecka - przegląd badań 7.3 Model rodzinnego domu 8. Wybrane zagadnienia z metodologii pedagogiki rodziny 8.1 Techniki projekcyjne i analiza wytworów działalności dziecka w postrzeganiu domu rodzinnego przez dzieci 8.2 Dom i rodzina w rysunkach dzieci
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
(Pedagogika kultury / Komitet Nauk Pedagogicznych PAN - Zespół Pedagogiki Kultury i Edukacji Międzykulturowej ; Tom 3/2007)
ISBN: 978-83-2272778-2
Studia i rozprawy: 1. Wybrane orientacje kulturowe pedagogiki niemieckiej, 2. Jana Pawła II myślenie o kulturze i jego inspiracje dla pedagogiki kultury, 3. Cień nieuchwytnego. O twórczości w perspektywie pedagogiki kultury, 4. Rozwijanie aktywności kulturalnej młodzieży i jej wiedzy o kulturze w praktyce edukcji szkolnej, 5. Pedagogika ( z wnetzra) kultury i nowa paideia, 6. Wokół zagadnień wychowawaczego oddziaływania dramatu, 7. Spektakl teatralny w perspektywie pedagogii dialogu, 8. Sztuka teatralna w rzeczywistości społecznej - przeszłość i teraźniejszość. Debata: 8. Fragmenty debaty przeprowadzonej w ramach konferencji "Akademickie kształcenie animatorów i menedżerów kultury w Polsce: koncepcje, doświadczenia, wyzwania w dniach 13-14 czerwca 2006 roku w Lublinie. Komunikaty z badań: 9. Uwagi Jana Pawła II i Paula Evdokimowa na tamat roli kobiet we współczesnej kulturze chrzescijańskiej, 10. Niespieszność, czyli o zapomnianym postulacie w edukacji kulturalnej (podążając śladem Jerzego Stempowskiego), 11. Zespołowa aktywność kulturalna młodziezy akadameickiej wyższych uczelni publicznych w Lublinie: analiza porównawacza, 12. Wizje pracy zawodowej młodziezy w obszarze kultury. Opracowania metdoyczne: 13. Sztuka - uczeń - nauczyciel. Możliwośći i zagrożenia współczesnej edukacji muzycznej, 14. Drama w kształceniu animatorów kultury.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
No cover
Journal
In basket
(Zeszyty Naukowe Wyższej Szkoły Humanitas. Pedagogika , ISSN 1896-4591 ; Zeszyt 6/2011)
1. Wspomaganie rozwoju w działaniach kreatywnych- egzemplifikacje teoretyczne i empiryczne: Twórczość plastyczna a wrażliwość estetyczna dziecka w wieku przedszkolnym; Myślenie twórcze a stopień uspołecznienia dziecka w wieku przedszkolnym; Zabawa ruchowa a rozwój społeczny dziecka pięcioletniego; Choreoterapia w przypadku dzieci przewlekle chorych; 2. Praktyka edukacyjna- wybrane problemy w działalności pedagogicznej: Jak napisać pracę dyplomową z pedagogiki? Praktyczne wskazówki; Psychologiczne i pedagogiczne problemy w stomatologii; Współczesna oświata polska w Wielkiej Brytanii- jej cele i modele realizacji na przykładzie Polskiej Szkoły Sobotniej im. Stefana Wyszyńskiego w Londynie.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 978-83-60732-22-9
1. Zagadnienia wprowadzające: Sukcesy i pułapki poszczególnych strategii resocjalizacyjnych; Rys historyczny penitencjarystyki i resocjalizacji polskiej; Współuczestnictwo psychologów w inspirowaniu przeobrażeń penitencjarystyki polskiej; Tolerancja w społeczeństwie wielokulturowym aksjologiczną przesłanką rozwoju resocjalizacji; Koncepcje systemów penitencjarnych w Polsce i Republice Czeskiej; Słowacki system penitencjarny w kontekście transformacji ustrojowej przełomu XX i XIX wieku; Praca socjalna czy socjalna resocjalizacja. W poszukiwaniu nowego modelu; 2. Diagnoza, oddziaływanie profilaktyczne i penitencjarno-resocjalizacyjne: Postępowanie wobec sprawców przemocy; Konsultacja rodzinna jako środek stymulujący resocjalizację; Postępowanie ze sprawcami przestępstw seksualnych w polskim systemie penitencjarnym; Samorządność młodzieży w instytucjonalnej młodzieży resocjalizacji; Autoprezentacja nieletnich jako kategoria resocjalizacyjna; Reakcje emocjonalne nieletnich sprawców czynów karalnych w procesie kontaktów z przedstawicielami organów ochrony prawnej; Kultura fizyczna w resocjalizacji nieletnich i dorosłych przestępców; Rola działalności pastoralnej w placówkach resocjalizacyjnych i penitencjarnych; Deficyty samokontroli w genezie zaburzeń zachowania (na przykładzie narkomanii); Asertywność a wybrane czynniki ryzyka narkomanii; Ewolucja polskich i czeskich subkultur młodzieżowych w Euroregionie Silesia; 3. Działania optymalizujące: Kadrowe determinanty sukcesu resocjalizacyjnego w warunkach penitencjarnych; Praca penitencjarna w percepcji pracowników czeskich zakładów karnych; Koncepcje kształcenia pedagogów resocjalizacyjnych w Polsce; Polsko-czeska współpraca na obszarze penitencjarystyki i pedagogiki resocjalizacyjnej
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 83-88278-75-4
R.1 Pedagogika dyscypliną naukową, jej podstawy teoretyczne i metodologiczne; R.2 Etapy procesu badawczego w naukach o wychowaniu; R.3 Zmienne w empirycznych badaniach pedagogicznych; r.4 Ogólny przegląd procedur i metod badawczych stosowanych w pedagogice empirycznej, główne kryteria podziału; R.5 Metody badań pedagogicznych stosowane w pedagogice społecznej (wg R. Wroczyńskiego i T. Pilcha); R.6 Metoda analizy i krytyki literatury źródłowej; R.7 Metody badań pedagogiki eksperymentalnej; R.8 Specyficzne metody doboru i układu treści kształcenia; R. 9 Badania wstępne, podstawowe i kontrolne; R.10 Typowe procedury humanistycznych badań społecznych w odniesieniu do nauk pedagogicznych (nauk o wychowaniu)
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again