Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(78)
Forma i typ
Książki
(78)
Publikacje naukowe
(19)
Publikacje fachowe
(2)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Publikacje informacyjne
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(50)
dostępne
(49)
wypożyczone
(4)
nieokreślona
(2)
Placówka
Wypożyczalnia
(54)
Czytelnia
(51)
Autor
Radzicki Józef
(10)
Zimbardo Philip G. (1933- )
(8)
Strelau Jan (1931-2020)
(7)
Kowalczewska Joanna
(5)
Materska Maria (1942- )
(5)
Oleś Piotr K
(5)
Gerrig Richard J. (1959- )
(4)
Gilewicz Joanna
(4)
Jaworska Aleksandra
(4)
Czerniawska Ewa
(3)
Czerniawska Ewa (1955- )
(3)
Guzowska-Dąbrowska Małgorzata
(3)
Hall Calvin S
(3)
Lindzey Gardner
(3)
Majczyna Beata
(3)
Butcher James N
(2)
Campbell Jihn B
(2)
Carson Robert C
(2)
Czarnecki Kazimierz M. (1933- )
(2)
Dietrich Włodzimierz
(2)
Doliński Dariusz (1959- )
(2)
Gasiul Henryk (1950- )
(2)
Harwas-Napierała Barbara
(2)
Johnson Robert Lee (1941- )
(2)
Kowlaczewska Joanna
(2)
Majczyna Marek
(2)
McCann Vivian
(2)
McWilliams Nancy
(2)
Milska-Wrzosińska Zofia
(2)
Mineka Susan
(2)
Pałynyczko-Ćwiklińska Agnieszka
(2)
Pervin Lawrence A. (1936- )
(2)
Pilecka Władysława
(2)
Rosenhan David L
(2)
Rudkowska Grażyna
(2)
Sikora Katarzyna
(2)
Suchecki Jacek
(2)
Sęk Helena (1938- )
(2)
Trempała Janusz (1953- )
(2)
Walker Elaine F
(2)
Wilkin-Day Aleksandra
(2)
Wojciechowski Aleksander
(2)
Wrona Leszek
(2)
Zagrodzki Michał
(2)
Łuczyński Jan
(2)
Argyle Michael (1925- )
(1)
Augustynek Andrzej
(1)
Berryman Julia C
(1)
Bilikiewicz Adam
(1)
Borecka-Biernat Danuta
(1)
Bucki Piotr
(1)
Byra Stanisława
(1)
Błachnio Agata
(1)
Cervone Daniel
(1)
Cierpiałkowska Lidia (1950- )
(1)
Colman Andrew M
(1)
Costa Paul T. Jr
(1)
Deckers Lambert
(1)
Domachowski Waldemar (1948- )
(1)
Feldman Robert S
(1)
Gergen Kenneth J
(1)
Hargreaves David J
(1)
Harwas-Napierała Barbara Tom 2 Charakterystyka okresów życia człowieka
(1)
Harwas-Napierała Barbara Tom 3 Rozwój funkcji psychicznych
(1)
Hilgard Ernest R
(1)
Howells Kevin
(1)
Huget Patrycja
(1)
John Oliver P
(1)
Johnson Stephen M
(1)
Juczyński Zygfryd (1941- )
(1)
Kacmajor Anna
(1)
Kacmajor Magdalena
(1)
Klimasiński Krzysztof
(1)
Kosslyn Stephen M
(1)
Krzyżewski Krzysztof
(1)
Lazarus Arnold A
(1)
Leary Mark R
(1)
Marody Mirosława
(1)
Materska Maria
(1)
McCrae Robert R
(1)
Mizia Bogdan
(1)
Myers David G
(1)
Ockleford Elisabeth M
(1)
Ogińska-Bulik Nina
(1)
Oleszkowicz Anna
(1)
Oleś Maria (1956-2017)
(1)
Orski Marek
(1)
Ostrowska Krystyna
(1)
Parchomiuk Monika
(1)
Pervin Lawrence A
(1)
Przepiórka Aneta
(1)
Przetacznik-Gierowska Maria (1920-1995)
(1)
Przetacznik-Gierowska Maria Tom 1 Zagadnienia ogólne
(1)
Przytuła Sylwia
(1)
Radochoński Mieczysław
(1)
Robbins Stephen P
(1)
Rosenberg Robin S
(1)
Seligman Martin E. P
(1)
Seligman Martin E. P. (1942- )
(1)
Siekańska Małgorzata
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(2)
2010 - 2019
(17)
2000 - 2009
(50)
1990 - 1999
(7)
1970 - 1979
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(4)
Kraj wydania
Polska
(78)
Język
polski
(78)
Temat
Osobowość
(69)
Psychologia
(37)
Stres
(19)
Uczucia
(17)
Motywacja
(16)
Psychologia rozwojowa
(14)
Psychologia społeczna
(14)
Młodzież
(12)
Psychoterapia
(11)
Psychologia osobowości
(10)
Uczenie się
(10)
Choroby psychiczne
(9)
Poznanie
(9)
Psychologia różnic indywidualnych
(9)
Pamięć
(8)
Psychopatologia
(8)
Zaburzenia psychiczne
(8)
Zachowanie
(8)
Inteligencja (psychologia)
(7)
Myślenie
(7)
Psychiatria
(7)
Świadomość
(7)
Sen
(6)
Zmysły
(6)
Dziecko
(5)
Metodologia
(5)
Metody badawcze
(5)
Mowa
(5)
Psychologia kliniczna
(5)
Rozwój osobowości
(5)
Schizofrenia
(5)
Depresja psychiczna
(4)
Inteligencja (psychol.)
(4)
Lęk
(4)
Mózg
(4)
Rozwój społeczny
(4)
Temperament
(4)
Zaburzenia osobowości
(4)
Alkoholizm
(3)
Anoreksja
(3)
Bulimia
(3)
Choroby afektywne
(3)
Nerwice
(3)
Neuropsychologia
(3)
Odżywianie
(3)
Paranoja
(3)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(3)
Uczniowie
(3)
Zaburzenia i dewiacje seksualne
(3)
Ból
(2)
Diagnoza psychologiczna
(2)
Dzieci
(2)
Dziecko trudne
(2)
Dziecko zdolne
(2)
Historia psychologii
(2)
Inteligencja emocjonalna
(2)
Komunikacja społeczna
(2)
Konflikt
(2)
Kwestionariusz osobowości
(2)
Leczenie
(2)
Narkomania
(2)
Osoby z niepełnosprawnością
(2)
Podmiotowość
(2)
Praca
(2)
Psychoanaliza
(2)
Psychologia dziecka
(2)
Psychologia sądowa
(2)
Relacje międzyludzkie
(2)
Różnice indywidualne
(2)
Samobójstwo
(2)
Starzenie się
(2)
Stres pourazowy
(2)
Typologia psychologiczna
(2)
Umysł
(2)
Uzależnienie (nałóg)
(2)
Wypalenie zawodowe
(2)
Zaburzenia preferencji seksualnych
(2)
Zapobieganie
(2)
Zawód
(2)
Adaptacja
(1)
Alkohol
(1)
Autyzm
(1)
Behawioryzm
(1)
Charakter
(1)
Choroby
(1)
Choroby ludzi
(1)
Choroby psychosomatyczne
(1)
Chorzy
(1)
Ciąża
(1)
Decyzje
(1)
Dojrzałość szkolna
(1)
Dorośli
(1)
Dziecko seksualnie wykorzystywane
(1)
Filozofia medycyny
(1)
Genetyka zachowania
(1)
Grupy społeczne
(1)
Gwałt
(1)
Hipnoza
(1)
Humanizm (postawa)
(1)
Język
(1)
Temat: czas
2001-
(1)
Gatunek
Podręcznik
(37)
Praca zbiorowa
(1)
Dziedzina i ujęcie
Psychologia
(36)
Edukacja i pedagogika
(5)
Medycyna i zdrowie
(2)
Socjologia i społeczeństwo
(2)
Biologia
(1)
78 wyników Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
Wprowadzenie do psychologii osobowości / Piotr K. Oleś. - Wyd. 3 - 6 dodruk. - Warszawa : SCHOLAR Wydaw. Naukowe, cop. 2018. - 478, [2] s. : rys.; tab. ; 24 cm.
(Wykłady z psychologii / red. nauk. Jerzy Brzeziński ; Tom 11)
Zawiera: R. 1 Na czym polega specyfika nauki o osobowości? Wprowadzenie: Czym jest psychologia osobowości?; Czym jest osobowość?; Główne kontrowersje wokół osobowości; Jak poznajemy osobowość?; Jak budowane są teorie osobowości?; Kryteria oceny nauki o osobowości jako teorii naukowej; Na jakich metaforach można oprzeć naukę o osobowości?; Podsumowanie; Podstawowe pojęcia. Cz. I Motywacja świadoma czy nieświadoma R. 2 Co steruje osobowością? Nieświadomość indywidualna i zbiorowa: popędy i nieświadomość indywidualna: psychoanaliza Zygmunta Freuda; Archetypy i nieświadomość zbiorowa – psychologia analityczna Carla G. Junga; Podstawowe pojęcia. R. 3 Co warunkuje odniesienie do świata? Odzwierciedlenie relacji i struktura Ja: Kontakty z ludźmi pochodną wczesnych relacji: teorie relacji z obiektem’; Tworzenie się i funkcje struktury Ja: psychodynamiczna teoria Ja; Empiryczne weryfikacje; Poza teorie psychodynamiczne: teoria przywiązania; Podsumowanie; Podstawowe pojęcia. R. 4 Co wpływa na aktywność człowieka? Lęk i autonomia ego: Obrona przed lękiem: neopsychoanaliza; W kierunku autonomii jednostki: teorie ego; Podsumowanie; Podstawowe pojęcia. R. 6 W kierunku świadomej motywacji: potrzeby i cele: Personologia Henry’ego A. Murraya; Świadome cele – psychologia indywidualna Alfreda Adlera; Podsumowanie; Podstawowe pojęcia. Cz. II CO decyduje o zachowaniu: osoba czy sytuacja R. 6 Struktura osobowości: cechy indywidualne czy wspólne?: Unikalność jednostki – teoria Gordona W. Allporta; W kierunku koncepcji cech wspólnych; O podobieństwie ludzi – teoria cech Raymonda B. Cattella; Podsumowanie; Podstawowe pojęcia. R. 7 Ile jest wymiarów osobowości: trzy czy pięć?: Cechy jako uwarunkowane biologicznie: teoria Hansa J. Eysencka; Teoria wielkiej piątki; Gigantyczna trójka czy wielka piątka? Kryteria podstawowych wymiarów osobowości; Podsumowanie; Podstawowe pojęcia. R. 8 Jak kształtuje się osobowość: od uczenia się do poznania: Behawioryzm jako źródło inspiracji; Społeczne teorie uczenia się; W kierunku poznawczej nauki o osobowości; Podsumowanie; Podstawowe pojęcia. R. 9 Co decyduje o regulacji zachowania: przekonanie o własnej skuteczności czy złożony system Ja?: Społeczno-poznawcza teoria Alberta Bandury; Poznawcza teoria Ja; Podsumowanie; Podstawowe pojęcia. R. 10 Podsumowanie kontrowersji „osoba-sytuacja”: Próby przezwyciężenia kontrowersji „osoba-sytuacja”; Spójność i zmienność zachowania: alternatywne wyjaśnienia; Podsumowanie kontrowersji; Podstawowe pojęcia. Cz. III Jaki program realizuje człowiek w czasie: biologiczny czy intencjonalny? R. 11 Program gatunkowy czy indywidualny? Socjobiologia i psychologia humanistyczna: Jak program biologiczny determinuje osobowość – socjobiologia; Jak człowiek realizuje program indywidualny – psychologia humanistyczna; programy wspólne i indywidualne – podsumowanie; Podstawowe pojęcia. R. 12 Co decyduje o ukierunkowaniu dążeń: sens życia czy treść opowieści?: Psychologia egzystencjalna; Psychologia narracyjna: co znaczą historie tworzone przez ludzi?; W kierunku podsumowania: sens czy historia?; Podsumowanie trzeciej kontrowersji: programy biologiczne czy intencjonalne; Podstawowe pojęcia. R. 13 Perspektywa integracji nauki o osobowości: Kilka uwag o biologicznych podstawach osobowości; Dojrzałość osobowości i zdrowie psychiczne – różne ujęcia; Rozmaitość założeń, wielość ujęć, bogactwo interpretacji – siła czy słabość nauki o osobowości?; Jak uprawiać naukę o osobowości – zakres poznania czy metodologiczna precyzja?; W kierunku założeń metasystemowych w psychologii osobowości; Integracja nauki o osobowości?; Podsumowanie: status i perspektywy; Podstawowe pojęcia.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Wprowadzenie do psychologii osobowości / Piotr K. Oleś. - Wyd. 3. - Warszawa : SCHOLAR Wydaw. Naukowe, 2009. - 478, [2] s. : rys.; tab. ; 24 cm.
(Wykłady z psychologii / red. nauk. Jerzy Brzeziński ; Tom 11)
Na czym polega specyfika nauki o osobowości; 1. Motywacja świadoma czy nieświadoma: Co steruje osobowością? Nieświadomość indywidualna i zbiorowa; Co warunkuje odniesienie do świata? Odzwierciedlone relacje i struktura Ja; Co wpływa na aktywność człowieka? Leki i autonomia ego; W kierunku świadomej motywacji: potrzeby i cele; 2. Co decyduje o zachowaniu: osoba czy sytuacja: Struktura osobowości: cechy indywidualne czy wspólne?; Ile jest wymiarów osobowości: trzy czy pięć?; Jak kształtuje się osobowość: od uczenia się do poznania; Co decyduje o regulacji zachowania: przekonanie o własnej skuteczności czy złożony system ja?; Podsumowanie kontrowersji "osoba-sytuacja"; 3. Jaki program realizuje człowiek w czasie: biologiczny czy intencjonalny?: Program gatunkowy czy indywidualny? Socjobiologia i psychologia humanistyczna; Co decyduje o ukierunkowaniu dążeń: sens życia czy treść opowieści; Perspektywa integracji nauki o osobowości
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Wprowadzenie do psychologii osobowości / Piotr K. Oleś. - Warszawa : SCHOLAR Wydaw. Naukowe, 2003. - 444, [4] s.. : rys.; tab. ; 24 cm.
(Wykłady z psychologii / red. nauk. Jerzy Brzeziński ; Tom 11)
Na czym polega specyfika nauki o osobowości; 1. Motywacja świadoma czy nieświadoma: Co steruje osobowością? Nieświadomość indywidualna i zbiorowa; Co warunkuje odniesienie do świata? Odzwierciedlone relacje i struktura Ja; Co wpływa na aktywność człowieka? Leki i autonomia ego; W kierunku świadomej motywacji: potrzeby i cele; 2. Co decyduje o zachowaniu: osoba czy sytuacja: Struktura osobowości: cechy indywidualne czy wspólne?; Ile jest wymiarów osobowości: trzy czy pięć?; Jak kształtuje się osobowość: od uczenia się do poznania; Co decyduje o regulacji zachowania: przekonanie o własnej skuteczności czy złożony system ja?; Podsumowanie kontrowersji "osoba-sytuacja"; 3. Jaki program realizuje człowiek w czasie: biologiczny czy intencjonalny?: Program gatunkowy czy indywidualny? Socjobiologia i psychologia humanistyczna; Co decyduje o ukierunkowaniu dążeń: sens życia czy treść opowieści; Perspektywa integracji nauki o osobowości
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Psychologia osobowości : nurty, teorie, koncepcje / Henryk Gasiul. - Wyd. 3 rozszerz. - Warszawa : Difin SA, 2020. - 654 s. : rys., tab. ; 24 cm.
(Engram)
Wstęp; Rozdział I. Historyczne korzenie i okresy rozwoju psychologii osobowości 1. U źródeł współczesnych teorii osobowości – wkład klasycznej psychologii 2. U źródeł współczesnych teorii osobowości – znaczenie analiz 3. U źródeł współczesnych teorii osobowości– rola psychologii personalistycznej 4. Ku współczesnym kształtom psychologii osobowości 4.1. Tradycje badawcze w psychologii osobowości 4.2. Okresy w nowożytnej psychologii osobowości Rozdział II. Kontrowersje wokół psychologii osobowości 1. Wiedza potoczna a wiedza naukowa o osobowości 2. Przyrodniczy i humanistyczny model interpretacji osobowości 3. Kryteria oceny wartości naukowej teorii osobowości 4. Teoria osobowości jako ogólna teoria zachowania 5. O metodach stosowanych w psychologii osobowości 6. Perspektywy analizy teorii osobowości 7. Zasada wyróżniania kategorii teorii osobowości – propozycja autorska Rozdział III. Człowiek jako podmiot i jego właściwości – dyspozycyjne podejście do interpretacji cech osobowości 1. Sięgając do przeszłości 2. Podstawowe sposoby i strategie interpretacji cech we współczesnej psychologii 3. Konstytucjonalne teorie osobowości 4. Główne wątki czynnikowej teorii osobowości H.J. Eysencka – teoria Wielkiej Trójki (PEN) 5. Neurofizjologiczne podstawy ekstrawersji i neurotyzmu – kontrowersje i propozycje 6. Psychobiologiczna teoria osobowości C.R. Cloningera 7. Humanistyczne podejście G.W. Allporta Rozdział IV. Człowiek jako podmiot i jego właściwości – deskryptywne podejście do sposobu analizy cech osobowości 1. Czynnikowa teoria cech R. Cattella 2. Wielka Piątka jako efekt analiz leksykalno-statystycznych 2.1. Wprowadzenie – krótka historia dążeń do odkrycia pięciu cech osobowości 2.2. Teoria Wielkiej Piątki R.R. McCrae i P.T. Costy 3. Cechy jako właściwości interpersonalne w interpretacji J.S. Wigginsa 4. Cechy interpersonalne w ujęciu T. Leary’ego 5. Cechy jako konstrukcje społeczne Rozdział V. Wielka Piątka jako źródło i inspiracja współczesnych badań nad osobowością. Próby integracji dyspozycyjnego i deskryptywnego podejścia do interpretacji cech 1. Kontrowersje wokół liczby czynników osobowości 2. Trudności z modelami bazującymi na Wielkiej Piątce 3. Podstawy biologiczne pięciu wymiarów osobowości – zwrot w kierunku dyspozycyjnych teorii cech 4. Przełamując słabości Wielkiej Piątki – Cybernetyczna Teoria Wielkiej Piątki C.G. DeYounga (CB5T) 5. Kołowy Model Metacech Osobowości W. Strusa, J. Cieciucha, T. Rowińskiego jako propozycja analizy struktury i dynamiki osobowości bazującej na modelu Wielkiej Piątki Rozdział VI. Kontrowersje wokół teorii cech – sytuacjonizm a teorie cech. Propozycje będące już historią wciąż obecną oraz propozycje współczesne 1. Behawioralne modele relacji podmiot – sytuacja – sięgając ku przeszłości 1.1. Podejście behawioralne J. Dollarda i N. Millera 1.2. Interpretacja osobowości według B.F. Skinnera 2. Interpretacja relacji podmiot – sytuacja w teorii pola K. Lewina 3. Sytuacjonizm jako przeciwwaga teorii cech – współczesność 4. Współczesne sposoby rozwiązania dylematu sytuacja – cecha – w obronie teorii cech 5. Motywacja jako podstawa wnioskowania o cechach – cechy intencjonalne w ujęciu J.C. Wakefielda 6. Interakcyjne modele cech – ogólne współczesne trendy interpretacji 7. Podejście interakcyjne o sposobie rozwiązania dylematu cecha – stan Rozdział VII. Propozycje rozwiązania dylematu cechy – sytuacja. Modele społeczno-poznawcze oraz ich rewizje i uzupełnienia 1. Modele oparte na społecznym uczeniu i na procesach samoregulacji 1.1. Specyfika i charakterystyka zjawiska samoregulacji 1.2. W kierunku uczenia społecznego – propozycja J. Rottera 1.3. Podejście interakcyjne A. Bandury – teoria społecznego uczenia się 1.4. Osobowość a społeczne uczenie w interpretacji W. Mischela 2. Wybrane modele integrujące podejście strukturalne i procesualne 2.1. Zmodyfikowana propozycja bazująca na podejściu społeczno-poznawczym – interpretacja D. Cervone 2.2. Próba powiązania podejścia cechowego z podejściem społeczno-poznawczym – analizy W. Fleesona 2.3. Model neuronalnej sieci według S.J. Reada, L.C. Millera Rozdział VIII. Podmiot kształtowany w procesie adaptacji – od natury biologicznej ku naturze kreowanej przez kulturę. Ewolucyjna perspektywa interpretacji osobowości 1. Proces adaptacji jako podstawa rozwoju osobowości – współczesne trendy interpretacyjne 2. Społeczno-analityczna interpretacja osobowości według R. Hogana 3. Ewolucja i środowisko podstawą osobowości w interpretacji T. Millona 4. Ewolucyjne podejście do osobowości – teoria osobowości oparta na podstawowych systemach neuroafektywnych w ujęciu J. Pankseppa 5. Podejście ewolucyjne R. Fischera Rozdział IX. Podmiot kształtowany w procesie adaptacji – od natury biologicznej ku naturze kreowanej przez kulturę. Kultura i jej znaczenie – teorie kulturowe osobowości oraz kierunki analizy relacji kultura – osobowość 1. Kultura a osobowość w interpretacji szkoły wzorców kulturowych – sięgając do historii badań i analiz 2. Współczesne kierunki badań nad relacją kultura – osobowość 2.1. Uwarunkowanie środowiskowo-kulturowe a osobowość (ewokacja kultury) 2.2. Problem akulturacji a rozwój osobowości 2.3. Transmisja kulturowa jako czynnik kreujący osobowość 2.4. Kategorie i formy kulturowe a przewidywane konfiguracje osobowości 2.5. Religia jako forma transmisji kultury a osobowość – na przykładzie hinduizmu 2.6. Uniwersalia kulturowe a osobowość Rozdział X. Właściwości natury i jej sposób spełniania się w interakcji z otoczeniem – sięgając ku przeszłości, która wciąż ma znaczenie. Ewolucja biologiczna i kulturowa podstawą osobowości w interpretacji S. Freuda i C.G. Junga 1. Podmiot i jego potrzeby naturalne w interakcji – psychoanaliza S. Freuda 2. Podmiot i kultura wpisana w naturę a indywidualna linia rozwoju – C.G. Jung Rozdział XI. Podmiot i jego potrzeby a formy adaptacji do społeczności i kultury 1. Człowiek i jego dążenie do twórczej adaptacji – podstawy teorii A. Adlera 2. Kultura a potrzeby podmiotu – propozycja H.S. Sullivana 3. Społeczność i kultura w interakcji z podmiotem – propozycja K. Horney 4. Kultura a potrzeby podmiotu – perspektywa psychoanalityczna E. Fromma Rozdział XII. Człowiek jako podmiot w interakcji z innymi – teorie relacji z obiektem. Kliniczne podejście w wyjaśnianiu rozwoju i zaburzeń osobowości 1. Mechanizmy obronne ego w interpretacji A. Freud 2. Mechanizmy rozwoju i zaburzeń w interpretacji M. Klein 3. Procesy kształtowania się osobowości w ujęciu M. Mahler 4. Rozwój ego w analizach W.R. Fairbairna 5. O.F. Kernberga interpretacja zaburzeń ego 6. Rozwój struktury „mnie” – propozycja D. Winnicotta 7. Psychologia self H. Kohuta Rozdział XIII. Człowiek jako podmiot w procesie adaptacji i rozwoju własnego potencjału – ku odkrywaniu własnej tożsamości 1. Psychologia ego H. Hartmanna 2. Kompetencja jako cel rozwoju i adaptacji – propozycja R. White’a 3. Teoria psychospołecznego rozwoju ego E.H. Eriksona 4. Rozwój w interpretacji kontynuatorów myśli eriksonowskiej 5. Mechanizmy i fazy rozwoju ego według J. Loevinger 6. Dążenie do spełnienia jako cel rozwoju w ujęciu Ch. Bühler Rozdział XIV. Człowiek jako podmiot działający i samoregulujący – aktywistyczno-regulacyjne teorie osobowości 1. Ogólne podstawy teorii aktywistyczno-regulacyjnych 2. Działalność jako podstawa osobowości w interpretacji S.L. Rubinsztejna 3. Aktywistyczna teoria osobowości A.N. Leontjewa 4. Osobowość w interpretacji S. Gerstmanna 5. Osobowość jako system tworzący i realizujący plany – propozycja T. Mądrzyckiego 6. Regulacyjna Teoria Osobowości J. Reykowskiego 7. Osobowość jako organizacja informacji w interpretacji W. Łukaszewskiego 8. Zadania podstawą rozwoju osobowości w interpretacji K. Obuchowskiego 9. Główne współczesne problemy aktywistycznej interpretacji osobowości 10. Działanie jako proces samoregulacji Rozdział XV. Od spełnienia potrzeb i doświadczania siebie ku tworzeniu własnej tożsamości w interakcji 1. Naturalne dążenia – od realizacji potrzeb ku wartościom 1.1. Główne idee A. Angyala 1.2. Dążenie do spójności wartości jako podstawowy motyw – interpretacja P. Lecky’ego 1.3. Syndromy osobowości w ujęciu A. Maslowa 1.4. Dążenie do realizacji siebie a rozwój osobowości – interpretacja C.R. Rogersa 2. Człowiek jako istota rozumiejąca i doświadczająca – antycypacja podstawą osobowości 3. Od potrzeb ku narracji – personologia H. Murraya 4. Biograficzne i narracyjne podstawy osobowości – konsekwencje teorii H. Murraya 5. Podmiot doświadczający w interpretacji H.J.M. Hermansa – w stronę dialogowego „ja” Rozdział XVI. Człowiek jako podmiot odkrywający sens – egzystencjalna psychologia osobowości. W stronę podmiotu osobowego 1. Podstawowe założenia psychologii egzystencjalnej 2. Stawanie się w interpretacji L. Binswangera 3. Warunki rozwoju osobowości w ujęciu R. Maya 4. Mechanizmy nadawania znaczeń w interpretacji E. Strausa 5. Wola sensu jako podstawa rozwoju osobowości w teorii V. Frankla 6. Człowiek jako podmiot osobowy w interpretacji K. Popielskiego Rozdział XVII. Autorska propozycja personalistycznej interpretacji osobowości 1. U podstaw możliwości interpretacji osobowości – ścieżki metodologiczne 2. Podstawy empiryczne uzasadniające możliwość interpretacji rozwoju osobowości poprzez odniesienie do atrybutów osoby 3. Spełnianie się osoby jako podstawa rozwoju osobowości 4. Prawa rozwoju osobowości 4.1. Zasada „przywiązanie – dystansowanie – indywiduacja” 4.2. Relacja pomiędzy perspektywą subiektywną a perspektywą obiektywną 4.3. Zasada „od zewnątrz do wewnątrzoparcia” 4.4. Rozwój w kierunku bycia podmiotem; Zakończenie; Bibliografia; Spis tabel i rysunków.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Cz.I Wybitne zdolności a osobowość, Cz.II Psychospołeczne aspekty edukacji osób zdolnych, Cz.III Diagnoza i identyfikacja wybitnych zdolności, Cz.IV Wybitne zdolne osoby dorosłe, Cz.V Współczesne tendencje w badaniach zdolności.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Historyczne korzenie i okresy rozwoju psychologii osobowości, 2. Kontrowersje wokół psychologii osobowości, 3. Człowiek jako podmiot i jego właściwości - teorie cech, 4. Człowiek jako podmiot i jego właściwości - leksykalno-statystyczne podejście do interpretacji cech osobowości, 5. Kontrowersje wokół teorii cech - sytuacjonalizm a teorie cech, 6. Podmiot kształtowany w procesie adaptacji - od natury biologicznej ku naturze kreowanej przez kulturę, 7. Właściwości natury i jej sposób spełniania się w interakcji z otoczeniem - sięgając ku przeszłości, która wciąż ma znaczenie. Ewolucja a podstawą osobowości, 8. Podmiot i jego potrzeby a formy adaptacji do społeczności i kultury, 9. Człowiek jako podmiot w interakcji z innym - teorie relacji z obiektem, 10. Człowiek jako podmiot w procesie adaptacji i rozwoju własnego potencjału - ku odkrywaniu własnej tożsamości, 11. Człowiek jako podmiot działający i samoregulujący - aktywistyczno-regulacyjne teorie osobowości, 12. Od spełnienia potrzeb i doświadczanie siebie ku tworzeniu własnej tożsamości w interakcji, 13. Człowiek jako podmiot odkrywający sens - egzystencjalna psychologia osobowości. W stronę podmiot osobowego, 14. Autorska propozycja personalistycznej interpretacji osobowości
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (2 egz.)
Książka
W koszyku
(Myśl Psychologiczna / red. nauk. serii Jerzy Siuta, Stanisław Głaz)
1. Fakty i teorie dotyczące rozwoju człowieka dorosłego, 2. Cechowe ujęcie osobowości, 3. Pomiar osobowości, 4. Osobowość - poszukiwanie oznak jej wzrastania lub zaniku, 5. Osobowość i starzenie się w perspektywie międzykulturowej, 6. Przebieg rozwoju osobowości u jednostki, 7. Problem stałości - zastrzeżenia i rywalizujące hipotezy, 8. Inne ujęcie - psychologia ego i techniki projekcyjne, 9. Rozwój człowieka dorosłego widziany przez pryzmat wywiadu psychologicznego, 10. Pięcioczynnikowa teoria osobowości, 11. Oddziaływanie osobowości na przebieg życia
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Procesy poznawcze; Spostrzeganie jako mechanizm tworzenia doświadczenia za pomocą zmysłów; Kategoryzacja percepcyjna; Procesy uwagi; Procesy warunkowania; Uczenie się wykraczające poza warunkowanie; Pamięć jako podstawowy mechanizm przechowywania doświadczenia pamięć autobiograficzna jako podstawa tworzenia doświadczenia indywidualnego; Wyobrażenia jako pierwsza forma doświadczenia generowanego przez jednostkę; Pojęcia; Język i komunikacja, Produkcja i percepcja mowy, Myślenie i rozumowanie; Emocje i motywacje; Mechanizmy wzbudzania emocji; Ekspresja emocji, emocje podstawowe i pochodne, Emocje, poznanie i zachowanie, Teorie emocji; Motywacja w najważniejszych systemach teoretycznych; Mechanizmy leżące u podstaw motywacji; Typy motywacji; Inni ludzie w procesach motywacyjnych Hipnoza; Osobowość i różnice indywidualne, osobowość jako zespół cech, Poznawcze podejście do osobowości, Teorie osobowości - podejście psychodynamiczne i humanistyczne; Różnice indywidualne: opis, determinanty i aspekt społeczny; Temperament; Inteligencja; Style poznawcze; Twórczość.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
5. Odzwierciedlenie stosunku do rzeczywistości: emocje: Ogólna charakterystyka i podział emocji; Fizjologiczne mechanizmy emocji i ich wyrazu; Badanie procesu emocjonalnego; Rozwój emocji i ich szczegółowa charakterystyka; 6. Działanie jednostki w świecie otaczającym: Aktywność osobnika; Źródła aktywności; Od działania instynktowego do działania świadomego; Działanie ludzkie; Determinanty przebiegu i skuteczność działania; 7. Kształtowanie się i funkcjonowanie doświadczenia indywidualnego: Doświadczenie indywidualne i jego fizjologiczne mechanizmy; Zapamiętywanie; Pamiętanie- zapominanie; Odpamiętywanie; Automatyzacja doświadczenia; 8. Osobowość: Zagadnienie osobowości i teorie osobowości; Osobowość i jej struktura; Szczegółowa charakterystyka osobowości; Geneza osobowości i różnice indywidualne
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera: 1. Teoria osobowości: od potocznych obserwacji do systematycznych teorii: Pięć celów do zrealizowania przez teoretyka osobowości; Dlaczego badać osobowość?; Określenie osobowości; Pytania na temat ludzi: co?, jak? i dlaczego?; Odpowiedzi na pytania dotyczące ludzi, spełniające kryteria naukowości: rozumienie struktur, dynamiki, rozwoju i zmiany będącej efektem terapii; Ważne zagadnienia w teorii osobowości; Jakie funkcje winna realizować, zgodnie z przyjętymi założeniami, teoria osobowości?; Teorie osobowości: wprowadzenie. 2. Naukowe badanie ludzi: Dane psychologii osobowości; Cele badań: rzetelność, trafność, etyka badań; Trzy ogólne podejścia do badań; Teoria osobowości i badanie osobowości; Pomiar osobowości i przypadek Jima. 3. Teoria psychodynamiczna: psychoanalityczna teoria osobowości Freuda: Pytania, Zygmunt Freud (1856-1939): ogólna charakterystyka autora i jego propozycji; Freuda ujęcie osoby; Freuda ujęcie nauki o osobowości; Psychoanalityczna teoria osobowości Freuda. 4. Teoria psychodynamiczna Freuda: zastosowania, pokrewne koncepcje teoretyczne i współczesne badania: Pytania; Psychodynamiczny pomiar osobowości: testy projekcyjne; Psychopatologia; Zmiana; Przypadek Jima; Pokrewne stanowiska i współczesne rozwinięcie teorii psychoanalitycznej; Ocena krytyczna. 5. Teoria fenomenologiczna: Carla Rogersa teoria osobowości zorientowana na osobę: Carl R. Rogers (1902-1987): ogólna charakterystyka autora i jego propozycji; Rogersa ujęcie osoby; Rogersa ujęcie nauki o osobowości; Teoria osobowości Carla Rogersa. 6. Teoria fenomenologiczna Rogersa: zastosowania, pokrewne koncepcje teoretyczne i współczesne badania: Zastosowania kliniczne; Rogersa przesunięcie akcentu: przejście od jednostek do grup i społeczeństwa; Przypadek Jima; Pokrewne koncepcje teoretyczne; Najnowsze rozwinięcia teorii i badań; Ocena krytyczna. 7. Cechowe ujęcia osobowości – Allport, Eysenck, Cattell: Perspektywa cechowa w teorii osobowości; Cechowe ujęcie osoby; Psychologia osobowości w perspektywie cechowej; Cechowe teorie osobowości: wspólna perspektywa; Cechowa teoria osobowości Gordona W. Allporta (1897-1967); W poszukiwaniu podstawowych wymiarów cechowych: analiz czynnikowa; Czynnikowo-analityczna teoria cech Raymonda B. Cattella (1905-1998); Trójczynnikowa teoria Hansa I. Eysencka (1916-1997). 8. Teoria cechowa: pięcioczynnikowy model osobowości; zastosowanie i ocena cechowego ujęcia osobowości: Pięcioczynnikowy model osobowości: wyniki badań; Proponowany model teoretyczny dla czynników wielkiej piątki; Wzrastanie i rozwój; Czy coś pominęliśmy? Sześcioczynnikowy model osobowości; Przypadek Jima; Spór osoba – sytuacja; Ocena krytyczna. 9. Biologiczne podstawy osobowości: Temperament: problem psychofizyczny od czasów dawnych do współczesnych; Ewolucja, psychologia ewolucyjna i osobowość; Geny i osobowość; Neuronauka a osobowość; Plastyczność: procesy biologiczne jako zarówno przyczyna, jak i skutek; Dociekania neuronauki dotyczące „wyższych” funkcji psychicznych. 10. Behawioryzm i uczeniowe ujęcia osobowości: Behawiorystyczne ujęcie osoby; Behawiorystyczne ujęcie nauki o osobowości; Watson, Pawłow i warunkowanie klasyczne; Teoria warunkowania instrumentalnego Skinnera. 11. Teoria poznawcza: George’a A. Kelly’ego teoria konstruktów osobistych: George A. Kelly (1905-1996): Ogólna charakterystyka autora i jego teorii; Kelly’ego ujęcie nauki o osobowości; Kelly’ego ujęcie osoby; Teoria osobowości George’a A. Kelly’ego; Zastosowania kliniczne; Przypadek Jima; Pokrewne koncepcje i współczesne rozwinięcia teorii konstruktów osobistych. 12. Teoria społeczno-poznawcza: Bandura i Mischel: Powiązania teorii społeczno-poznawczej z poprzednimi teoriami; Ogólna charakterystyka autorów i ich propozycji; Ujęcie osoby w teorii społeczno-poznawczej; Ujęcie nauki o osobowości w teorii społeczno-poznawczej; Społeczno-poznawcza teoria osobowości: struktura; Społeczno-poznawcza teoria osobowości: dynamika. 13. Teoria społeczno-poznawcza: zastosowania, pokrewne koncepcje teoretyczne i współczesne badania: Poznawcze składniki osobowości: przekonania, cele i standardy ewaluatywne; Zastosowania kliniczne; Przypadek Jima. 14. Osobowość w kontekście: relacje międzyosobowe, kultura i rozwój w pełnym cyklu życia: Relacje interpersonalne; Strategie sprostania wyzwaniom akademickim i społecznym: strategie optymistyczne i defensywny pesymizm; Stałość osobowości w kontekście; Rozwój osobowości w kontekście społeczno-ekonomicznym; Funkcjonowanie osobowości w przebiegu życia; Osoba w kontekście kulturowym; Procesy osobowości a zmiana społeczna. 15. Ocena teorii osobowości i badań nad osobowością: Jak teorie realizowały swoje cele? Krytyczna ocena teorii osobowości i badań nad osobowością; O strukturach, dynamice, rozwoju i zmianach będących efektem terapii; Przypadek Jima.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Procesy poznawcze; Spostrzeganie jako mechanizm tworzenia doświadczenia za pomocą zmysłów; Kategoryzacja percepcyjna; Procesy uwagi; Procesy warunkowania; Uczenie się wykraczające poza warunkowanie; Pamięć jako podstawowy mechanizm przechowywania doświadczenia pamięć autobiograficzna jako podstawa tworzenia doświadczenia indywidualnego; Wyobrażenia jako pierwsza forma doświadczenia generowanego przez jednostkę; Pojęcia; Język i komunikacja, Produkcja i percepcja mowy, Myślenie i rozumowanie; Emocje i motywacje; Mechanizmy wzbudzania emocji; Ekspresja emocji, emocje podstawowe i pochodne, Emocje, poznanie i zachowanie, Teorie emocji; Motywacja w najważniejszych systemach teoretycznych; Mechanizmy leżące u podstaw motywacji; Typy motywacji; Inni ludzie w procesach motywacyjnych Hipnoza; Osobowość i różnice indywidualne, osobowość jako zespół cech, Poznawcze podejście do osobowości, Teorie osobowości - podejście psychodynamiczne i humanistyczne; Różnice indywidualne: opis, determinanty i aspekt społeczny; Temperament; Inteligencja; Style poznawcze; Twórczość.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Teoria osobowości: od potocznych obserwacji do systematycznych teorii, 2. Naukowe badanie ludzi, 3. Teoria psychodynamiczna: psychoanalityczna teoria osobowości Freuda, 4. Teoria psychodynamiczna : zastosowania i ocena teorii Freuda, 5. Teoria fenomologiczna: Carla Rogersa skoncentrowana na osobie teoria osobowości, 6. Teoria fenomologiczna: zastosowania i ocena teorii Rogersa, 7. Cechowe ujęcia osobowości: Allport, Eysenck, Cattell, 8. Teoria cechowa: pięcioczynnikowy model osobowości: zastosowanie i ocena cechowego ujęcia osobowości, 9. Biologiczne podstawy osobowości, 10. Uczeniowe ujęcia osobowości, 11. Poznawcza teoria osobowości: George'a A. Kelly'ego Teoria konstruktów osobistych, 12. Poznawcza teoria osobowości: zastosowanie i ocena teorii Kell'ego, 13. Teoria społeczno-poznawcza: Bandura i Mischel, 14. Teoria społeczno-poznawcza: zastosowania i ocena, 15. Poznawczo-informacyjne ujęcie osobowości, 16. Syntetyczne spojrzenie na teorię, pomiar i badanie osobowości
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 159.9 (2 egz.)
Książka
W koszyku
1. Wprowadzenie: naukowe badanie osobowości. CZ.I Podstawowe składniki osobowości: 1.Cechy jako składniki osobowości, 2. Poznawcze składniki osobowości, 3. Motywacyjne składniki osobowości. Cz.II Rozwój osobowości: 4. Geny czy środowisko?, 5. Podłużne badanie życia ludzkiego, Cz.III Badanie osobowości - wybrane zagadnienia: 6. Nieświadomość, 7. Pojęcie Ja, 8. Od myślenie do działania, 9. Emocje, zdolności adaptacyjne i stan zdrowia, 10. Nieprawidłowości funkcjonowania osobowości a procesy zmiany, 11. Ocena osobowości, 12. Zakończenie: aktualne problemy oraz perspektywy psychologii osobowości
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (3 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Wykłady z psychologii / red. nauk. Jerzy Brzeziński ; Tom 10)
1. Źródła, na których wyrosła psychologia różnic indywidualnych. 2. Podstawowe kategorie służące do opisu różnic indywidualnych. 3. Determinanty różnic indywidualnych: dziedziczność i środowisko; 4. Inteligencja: definicje; Struktura i procesy poznawcze; 5. Mechanizmy poznawcze i biologiczne leżące u podstaw inteligencji; 6. Rola adaptacyjna inteligencji w życiu codziennym; 7. Osobowość jako zespół cech: od Allporta do modelu wielkiej piątki: Gordon Allport - inicjator teorii osobowości opartych na pojęciu cechy; 16-Czynnikowy model osobowości w ujściu Raymonda Cattella; Leksykalne badania nad strukturą osobowości; Psychometryczne badania nad strukturą osobowości w ramach modelu PMO. 8.Teorie temperamentu koncentrujące się na dziecku: Interakcyjna teoria temperamentu Thomasa i Ches; Rozwojowy model temperamentu; Koncepcja temperamentu zahamowanego i niezahamowanego; Behawioralno-genetyczna teoria temperamentu. 9. Teorie temperamentu skoncentrowane na człowieku dorosłym: Teoria PEN - koncepcja trzech superczynników w ujęciu Eysencka; Teoria poszukiwania doznań; Psychologiczny model temperamentu; Regulacyjna teoria temperamentu. 10. Funkcjonalne znaczenie temperamentu i rola specyficznych dla niego mechanizmów biologicznych uczestniczących w regulacji wartości stymulacyjnej i zachowań; 11. Style jako konstrukty psychologiczne podkreślające istnienie różnic indywidualnych w sposobach funkcjonowania człowieka
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Wprowadzenie, 2. W jaki sposób podejmujesz decyzje?, 3. Powszechne błędy, które większość z nas popełnia (i jak ich unikać), 4. Rady, których nie udzieliła ci matka
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1.Pojęcia podstawowe; 2. Istota i kategorie różnic indywidualnych; 3. Teorie różnic indywidualnych; 4. Biologiczne różnice indywidualne; 5. Temperamentalne różnice indywidualne; 6. Kulturowe różnice indywidualne; 7. Intelektualne różnice indywidualne; 8. Emocjonalne i uczuciowe różnice indywidualne; 9. Osobowościowe różnice indywidualne; 10. Profesjonalne różnice indywidualne; 11. Indywidualne różnice w działaniu; 12. Indywidualne różnice w mądrości; 13. Rozwojowe różnice indywidualne; 14. Indywidualne różnice w stylach życia; 15. Wskazania dla nauczycieli akademickich wynikające z indywidualnych różnic cech studentów; 16. Samoocena i ocena indywidualnych różnic cech studentek pedagogiki- wyniki badań; 17. Biomedyczne różnice indywidualne- ujęcie syntetyczne; 18. Twórczy rozwój zdolności i uzdolnień człowieka.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Osobowość: teorie dotyczące osoby jako całości: Jakie czynniki kształtują osobowość?; Jakie stałe wzorce lub dyspozycje składają się na osobowość?; Jakie procesy psychiczne zachodzą w osobowości?; Jakimi "teoriami" posługują się ludzie, aby zrozumieć siebie i innych; 2. Zaburzenie psychiczne: Czym są zaburzenia psychiczne?; Jak są klasyfikowane zaburzenia psychiczne w DSM-IV?; Jakie są konsekwencje etykietowania ludzi?; 3. Terapie zaburzeń psychicznych: Czym jest terapia?; W jaki sposób psycholodzy leczą zaburzenia psychiczne?; W jaki sposób stosuje się podejście biomedyczne w leczeniu zaburzeń psychicznych?; Jak wypada porównanie terapii psychologicznych i biomedycznych?.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Dorosłość- zarys zagadnień, założenia; 2. Wyzwania życia dorosłego; 3. Zmiany osobowości w okresie życia dorosłego; 4. Specyfika przemian w biegu życia; 5. Przełom połowy życia; 6. Nietypowe zjawiska w biegu życia; 7. Dojrzałość- mądrość- bilans życia; 8. Satysfakcja i sens życia; 9. Osobowość w procesie rozwoju.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (2 egz.)
Książka
W koszyku
(Metody diagnozy psychologicznej / red. nauk. Jerzy Brzeziński)
1. Kwestionariusze jako metoda badania osobowości, 2. Strategie konstruowania inwentarzy osobowości, 3. Procedura konstruowania inwentarzy osobowości
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Zawiera: 1. Istotne własności teorii osobowości; 2.Klasyczna teoria psychoanalityczna Freuda; 3. Współczesna teoria psychoanalityczna; 4. Analityczna teoria Junga; 5. Teorie psychospołeczne: Adler, Fromm, Horney i Sullivan; 6. Personologia Murraya; 7. Teoria organicystyczna; 8. Teoria Rogersa; 9. Psychologia egzystencjalna; 10. Psychologia Wschodu; 11. Lewinowska teoria pola; 12. Allportowska psychologia jednostki; 13. Psychologia konstytucjonalna Sheldona; 14. Teoria czynnikowa Cattella; 15. Teoria bodźca – reakcji; 16. Skinnerowska teoria wzmacniania sprawczego; 17. Teoria osobowości w perspektywie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej