Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(24)
IBUK Libra
(1)
Forma i typ
Książki
(24)
Publikacje fachowe
(4)
Publikacje naukowe
(3)
E-booki
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(18)
dostępne
(12)
wypożyczone
(1)
Placówka
Wypożyczalnia
(13)
Czytelnia
(18)
Autor
Skorek Ewa Małgorzata
(3)
Colonna-Kasjan Daniela
(2)
Dobrakowski Paweł
(2)
Grusiewicz Mirosław
(2)
Grzegorzewska Maria Katarzyna
(2)
Gładyszewska-Cylulko Joanna
(2)
Kamińska-Małek Aleksandra (1976- )
(2)
Knapik-Szweda Sara
(2)
Konieczna Ewelina J
(2)
Laskowski Mirosław
(2)
Oleśniewicz Piotr (1968- )
(2)
Rejzner Andrzej
(2)
Szczepaniak Paweł
(2)
Łabuz-Roszak Beata
(2)
Baran Jolanta
(1)
Bartoszewski Jakub
(1)
Białoszewski Dariusz
(1)
Charmaciński Marcin
(1)
Cylkowska-Nowak Mirosława
(1)
Derda Olga
(1)
Domalewska Dorota
(1)
Dopierała Dominika
(1)
Duraj-Nowakowa Krystyna (1945- )
(1)
Fabiszak Marta
(1)
Furman Joanna
(1)
Gawlik Ewa
(1)
Grabowska Tatiana
(1)
Gulińska-Grzeluszka Diana
(1)
Hallada Marek
(1)
Hanelt-Skotarczak Joanna
(1)
Janicka-Olejnik Ewa
(1)
Kaczmarek Żanetta
(1)
Kaliszewska Małgorzata
(1)
Karcz-Taranowicz Eugenia
(1)
Kisiel Mirosław
(1)
Klasińska Barbara
(1)
Klimczak Dariusz Piotr
(1)
Kocoń-Rychter Katarzyna
(1)
Komar Natalia
(1)
Konieczna-Nowak Ludwika
(1)
Korabiewska Izabela
(1)
Kowalczyk Weronika
(1)
Kowalska-Kantyka Małgorzata
(1)
Krakowski Krzysztof
(1)
Kraus Ewa (1971- )
(1)
Kryk Gabriela
(1)
Kulej Wiktoria
(1)
Lewandowska Monika
(1)
Lewandowski Marek
(1)
Lewczuk Anna
(1)
Leśniewski Zbigniew
(1)
Lisiecka Alina
(1)
Lorenc Joanna
(1)
Lubińska-Kościółek Elżbieta
(1)
Lulek Barbara
(1)
Machnio Dominika
(1)
Majewski Tomasz
(1)
Mastalski Janusz
(1)
Mateja Agnieszka
(1)
Mazaraki Karolina
(1)
Nidecka Bogusława
(1)
Nycz Edward
(1)
Olszewski Sławomir
(1)
Ostolski Paweł
(1)
Ostrowska Małgorzata
(1)
Ostrowski Kazimierz
(1)
Piasecka Małgorzata
(1)
Plutecka Katarzyna
(1)
Przewoźnik Sylwia
(1)
Rachwaniec-Szczecińska Żaneta
(1)
Sekułowicz Małgorzata
(1)
Siemież Małgorzata
(1)
Siemież Tomasz
(1)
Skowroński Piotr
(1)
Sobieszczyk Maria
(1)
Stadnicki Andrzej
(1)
Strzelecki Wojciech
(1)
Szopa Dorota
(1)
Szulc Bogdan M
(1)
Szulc Wita
(1)
Tobuła Kamila
(1)
Urbańska Magda
(1)
Urych Ilona
(1)
Waloszek Danuta (1947- )
(1)
Wereszczyńska Katarzyna
(1)
Wilczyńska Sylwia
(1)
Wojciechowska Katarzyna
(1)
Wosik-Kawala Danuta
(1)
Wrona-Polańska Helena
(1)
Wycichowska Paulina
(1)
Zalewski Mirosław
(1)
Zubrzycka-Maciąg Teresa
(1)
Żukiewicz Arkadiusz
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(3)
2010 - 2019
(9)
2000 - 2009
(13)
Okres powstania dzieła
2001-
(3)
Kraj wydania
Polska
(25)
Język
polski
(25)
Temat
Muzykoterapia
(24)
Arteterapia
(8)
Biblioterapia
(8)
Terapia zajęciowa
(7)
Choreoterapia
(5)
Dziecko
(5)
Teatroterapia
(5)
Niepowodzenia szkolne
(4)
Autyzm
(3)
Dziecko autystyczne
(3)
Dziecko niedosłyszące
(3)
Dziecko niewidome
(3)
Kinezyterapia
(3)
Mowa
(3)
Muzyka
(3)
Myślenie twórcze
(3)
Nauczyciele
(3)
Niepełnosprawni
(3)
Kształcenie
(2)
Młodzież
(2)
Pedagogika muzyki
(2)
Pedagogika resocjalizacyjna
(2)
Pedagogika specjalna
(2)
Pedagogika społeczna
(2)
Psychoterapia
(2)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(2)
Terapia plastyczna
(2)
Umuzykalnianie
(2)
Wychowanie moralne
(2)
Wychowanie przedszkolne
(2)
Adaptacja społeczna
(1)
Agresywność
(1)
Akademia Sztuki Wojennej
(1)
Aktywność fizyczna
(1)
Altruizm
(1)
Andragogika
(1)
Animaloterapia
(1)
Animatorzy kultury
(1)
Antypedagogika
(1)
Cele wychowania
(1)
Cele życiowe
(1)
Depresja psychiczna
(1)
Diagnoza pedagogiczna
(1)
Dieta cukrzycowa
(1)
Dietetyka
(1)
Dogoterapia
(1)
Dzieciństwo
(1)
Dziecko niepełnosprawne
(1)
Dziecko niepełnosprawne umysłowo
(1)
Dziecko przewlekle chore
(1)
Dziecko upośledzone
(1)
Dziecko w wieku wczesnoszkolnym
(1)
Dziecko z zaburzeniami ze spektrum autyzmu (ASD)
(1)
E-zdrowie
(1)
Edukacja dla bezpieczeństwa
(1)
Edukacja kulturalna
(1)
Edukacja międzykulturowa
(1)
Edukacja muzyczna
(1)
Edukacja prozdrowotna
(1)
Emergentyzm
(1)
Epidemie
(1)
Felinoterapia
(1)
Głusi
(1)
Higiena psychiczna
(1)
Hipoterapia
(1)
Historia wychowania
(1)
Improwizacja muzyczna
(1)
Integracja percepcyjno-motoryczna
(1)
Klasa wojskowa
(1)
Kobieta ciężarna
(1)
Kompetencje kulturowe
(1)
Kompetencje medialne
(1)
Konflikt szkolny
(1)
Kreatywność
(1)
Kształcenie podyplomowe
(1)
Kultura
(1)
Mediacja szkolna
(1)
Mediatorzy szkolni
(1)
Metody aktywizujące (pedagogika)
(1)
Narkotyki
(1)
Nauczanie
(1)
Nauczanie na odległość
(1)
Nauczanie zintegrowane
(1)
Nauczyciele akademiccy
(1)
Niepełnosprawni umysłowo
(1)
Niepełnosprawność intelektualna w stopniu głębokim
(1)
Niepełnosprawność intelektualna w stopniu umiarkowanym
(1)
Niewidomi
(1)
Ochotnicze Hufce Pracy
(1)
Oficerowie
(1)
Opieka nad osobami niesamodzielnymi
(1)
Opieka wytchnieniowa
(1)
Orientacja przestrzenna
(1)
Osiągnięcia szkolne
(1)
Partycypacja społeczna
(1)
Porażenie mózgowe dziecięce
(1)
Postawy rodzicielskie
(1)
Praca hybrydowa
(1)
Profilaktyka społeczna
(1)
Profilaktyka zdrowotna
(1)
Temat: dzieło
Wychowanie Fizyczne (czasopismo ; Poznań)
(1)
Temat: czas
2001-
(3)
1801-1900
(1)
1901-2000
(1)
Temat: miejsce
Polska
(2)
Anglia (Wielka Brytania)
(1)
Bydgoszcz (woj. kujawsko-pomorskie)
(1)
Europa
(1)
Województwo opolskie (1999- )
(1)
Gatunek
Praca zbiorowa
(3)
Monografia
(2)
Podręcznik
(2)
Opracowanie
(1)
Raport z badań
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(7)
Psychologia
(4)
Medycyna i zdrowie
(3)
Kultura i sztuka
(1)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
25 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
1. Arteterapia w edukacji i rozwoju człowieka; 2. Prozdrowotność muzykoterapii; Tancerz we śnie- TEATR uzdrawiający. Dramat i dramatoterapia w Niemczech; Proces kreatywny w psychoterapii tańcem i ruchem- nośnik zmiany i integracji; Ciało-umysł-dzieło; Arteterapia w profilaktyce agresji; Wspieranie podmiotowości dziecka z niepełnosprawnością w procesie terapii muzycznej; Kobiety, zdrowie i choreoterapia- w świetle badań własnych; Mandala i jej wpływ na jakość ludzkiego życia w odniesieniu do badań naukowych i niekonwencjonalnych założeń, które nie zostały dotychczas zweryfikowane empirycznie; Poczucie jakości życia osób upośledzonych umysłowo uczestniczących w teatroterapii; O czytelnictwie i biblioterapii dzieci w kontekście salutogenicznej koncepcji Aarona Antonovsky'ego; Muzykoterapia dzieci i młodzieży z głęboką, złożoną niepełnosprawnością; Rola arteterapii w życiu osób niepełnosprawnych ruchowo. Od zniewolenia ku wolności; Przyzwolenie na szaleństwo czy forma terapii- taniec w ujęciu historycznym; Dzieło jako narzędzie pracy nad sobą; Znaczenie i terapeutyczna rola koncertów muzyki klasycznej w procesie rehabilitacji; Lingwistyka statystyczna w terapii wierszem; Warsztaty teatralne w szkole; Muzykoterapia w opinii terapeutów i rodziców; Arteterapia jako metoda rehabilitacji pacjentów oddziału psychiatrii sądowej o wzmocnionym zabezpieczeniu; Teatroterapia osób niepełnosprawnych intelektualnie. Wokół standardów jakości pracy terapeutycznej w porównaniu ze standardami imprez artystycznych; Prozdrowotne i lecznicze oddziaływanie sztuki na przykładzie dziejów muzyki; Sztuka w procesie kompleksowej terapii- wyniki badań własnych; 2. Arteterapia w praktyce edukacyjnej: Przykłady dobrych praktyk arteterapeutycznych; Scenariusze zajęć arteteraapeutycznych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Arteterapia czy kulturoterapia? Obszar semantyczny obu terminów; 2. Fenomen arteterapii. Terapia sztuką czy sztuka w terapii?; 3. Muzykoterapia- najdoskonalsza forma terapii przez sztukę; 4. Biblioterapia. Odmiana arteterapii czy forma doradztwa?; 5. Poezjoterapia. Słowa między muzyką a obrazem; 6. Foto(grafo)terapia. Zdjęcia z rodzinnego albumu; 7. Hortikuloterapia, czyli terapia ogrodowa, inaczej roślinna, w kontekście silwoterapii, talasoterapii i pejzażoterapii; 8. Arteterapia w świecie postmodernistycznym.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Czym jest arterapia? (Definicje terapii, psychoterapii, logoterapii, arteterapii, kulturoterapii, terapii sztuką, terapii przez twórczość); 2. Arteterapia i jej rodzaje: Muzykoterapia; Choreoterapia; Teatroterapia: Psychodrama, Drama, Pantomima, Terapia poprzez sztuki teatralna; Biblioterapia: Filoterapia
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Teoretyczne podstawy artetarapii; 2. Główne założenia terapii pedagogicznej; 3. Wybrane metody edukacyjno-terapeutyczne wykorzystujące muzykę, plastykę i ruch; 4. Wykorzystanie technik arteterapeutycznych w terapii i wspomaganiu rozwoju dziecka.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Terapia w resocjalizacji ; Cz. 1)
Autonomia i uwikłanie transdyscyplinowe pedagogiki resocjalizacyjnej; Badania intergranokulturowe w resocjalizacji i terapii; Resocjalizacja i terapia resocjalizacyjna w zderzeniu z nowymi tendencjami przestępczymi i typami zachowań destrukcyjnych; Twórcza resocjalizacja - od korekcji do rozwoju; Znaczenie pojęcia terapii w pedagogice specjalnej; Konsultacja terapeutyczna - nowa perspektywa w resocjalizacji; Terapia poznawczo-behawioralna w resocjalizacji; Agression Replacement Training (ART.) jako przykład zastosowania komponentu behawioralno-poznawczego w resocjalizacji nieletnich. Afirmacja sensu życia w kontekście współczesnej arteterapii (teoretyczne podstawy leczenia sztuką); Drama stosowana jako interwencja społeczna; Muzykoterapia jako element resocjalizacji nieletnich; Terapeutyczna funkcja biblioterapii w resocjalizacji i profilaktyce społecznej; Rozwój konceptualizacji środków probacyjnych i kształtowanie się metod resocjalizacyjnych; Prawne problemy dotyczące działań terapeutycznych w postępowaniu ze skazanymi odbywającymi karę pozbawienia wolności; Diagnozowanie i rozwiązywanie sytuacji konfliktowych między nieletnim sprawcą przestępstwa a ofiarą przez postępowanie mediacyjne
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Wprowadzenie w problematykę kształcenia muzyczno-ruchowego; 2. Analiza ruchu tanecznego; 3. Informacje teoretyczno-metodyczne; 4. Badania; 5. Studia Podyplomowe Kształcenie Muzyczno-Ruchowe
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Terapia w resocjalizacji ; Cz. 2)
1. Resocjalizacja a terapia; 2. Milieu therapy w resocjalizacji; 3. Dążenie do modelu terapii sztuką artystyczną uczniów niedostosowanych społecznie;4. Działania interwencyjno-korekcyjne skierowane do dzieci i młodzieży wychowujących się na ulicy; 5. Praca na wyjątkach na podstawie modelu terapii skoncentrowanej na rozwiązaniach; 6. Socjoterapia w pracy w środowiskach marginalizowanych; 7. Choreoterapia i muzykoterapia jako techniki arteterapeutyczne skierowane do osób nieprzystosowanych społecznie (propozycje ćwiczeń); 8. Bliskość emocjonalna w terapii i resocjalizacji na przykładzie zbadanej grupy osób kolczykujący swoje ciało - propozycja modelu; 9. Narracja w dramie; 10. Terapia w więzieniu? Refleksja pedagogiczna; 11. Resocjalizacja skazanych w warunkach terapeutycznego systemu odbywania kary pozbawienia wolności; 12. Znaczenie podmiotów wsparcia społecznego w procesie resocjalizacji penitencjarnej; 13. Funkcjonowanie więziennego systemu terapeutycznego dla skazanych uzależnionych od środków; 14. System pomocy skazanym uzależnionym środków psychoaktywnych odbywającym karę pozbawienia wolności; 15. Specyficzne i niespecyficzne funkcje wychowania fizycznego resocjalizującego; 16. Biblioterapia w resocjalizacji więźniów - wybrane problemy
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera: 1.Teorie arteterapii – problem teoretycznego osadzenia terapii przez sztukę 2.Arteterapia jako sposób kształtowania postawy twórczej w kontekście rozwoju psychospołecznego dziecka w wieku przedszkolnym – przykłady działań warsztatowych 3.Kreatywność nie wyklucza! Muzykoterapia w kształtowaniu resilience i kreatywność młodzieży zagrożonej wykluczeniem społecznym 4.Kreatywność jako ścieżka emocjonalnego rozwoju jednostki w procesie muzykoterapeutycznym 5.Możliwości zastosowania muzykoterapii we wzmacnianiu procesy inkluzji dzieci z autyzmem 6.Rozwijanie kreatywności dzieci i młodzieży z autyzmem na przykładzie zajęć muzycznych w Szkole Podstawowej z oddziałami Gimnazjum dla Dzieci i Młodzieży z Autyzmem w Poznaniu 7.Świat udomowiony – rozważania na temat kreatywności w ujęciu muzykoterapii Nordoff-Robbins 8.Udźwiękawianie animacji w czasie rzeczywistym jako metoda rozwijania kreatywności pacjentów w muzykoterapeutycznej pracy 9.Potencjał rozwoju kreatywności człowieka poprzez zajęcia ruchowo-taneczne 10.Twórcze pisanie ekspresywne i terapeutyczne w arteterapii. Przykład zajęć warsztatowych 11.Nieznane oblicze arteterapii w terapii uzależnień 12.Arteterapia jako środek integracyjno-usprawniający dzieci i młodzież na terenie powiatu czarnkowsko-trzcianeckiego
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Teoretyczne podstawy artetarapii; 2. Główne założenia terapii pedagogicznej; 3. Wybrane metody edukacyjno-terapeutyczne wykorzystujące muzykę, plastykę i ruch; 4. Wykorzystanie technik arteterapeutycznych w terapii i wspomaganiu rozwoju dziecka.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Zjawisko agresji; 2. Rodzina jako jeden z możliwych czynników sprzyjających powstawaniu zachowań agresywnych; 3. Charakterystyka dzieci w młodszym szkolnym; 4. Muzykoterapia jako czynnik poprawy jakości życia; 5. Model Mobilnej Rekreacji Muzycznej (MMRM) jako oryginalna forma muzykoterapii wychowawczej; 6. Metodologiczne podstawy badań własnych; 7. Opis badań i analiza zachowań dzieci uczestniczących w eksperymencie.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Arteterapia w teorii i praktyce / Ewelina J. Konieczna. - Wyd. 6. - Kraków : Oficyna Wydaw. "Impuls", 2014. - 157, [3] s. : tab. ; 24 cm.
1. Czym jest arterapia? (Definicje terapii, psychoterapii, logoterapii, arteterapii, kulturoterapii, terapii sztuką, terapii przez twórczość); 2. Arteterapia i jej rodzaje: Muzykoterapia; Choreoterapia; Teatroterapia: Psychodrama, Drama, Pantomima, Terapia poprzez sztuki teatralna; Biblioterapia: Filoterapia
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Wielowymiarowość i złożoność twórczości osób z różnymi potrzebami edukacyjnymi: Rozważania nad rozwojem potencjału twórczego osób niepełnosprawnych; Zasoby twórczej aktywności osób niepełnosprawnych; Franciszek Ksawery Prek- pierwszy głuchoniemy literat' Wartość twórczości osób niesłyszących dla wychowania przez sztukę dzieci młodzieży z wadą słuchu; Twórczy charakter zdolności kierunkowych uczniów niesłyszących; Twórczość niepełnosprawna intelektualnie; Refleksje o teatrze osób niepełnosprawnych w kontekście ich edukacji, samorealizacji i terapii; Rozwijanie twórczego potencjału dzieci z mózgowym porażeniem dziecięcym; Kreatywny charakter twórczości osób ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi; Uczestnictwo osób niesłyszących w kulturze; 2. Wielostronne spojrzenie na praktyczne rozwiązania służące rozwijaniu potencjału twórczego osób z różnymi potrzebami edukacyjnymi: Warsztaty autokreacji jako forma przygotowania uczniów z niepełnosprawnością do działań transgresyjnych inspirowanych zorganizowaną aktywnością pozalekcyjną; Metody waloryzacyjne jako sposób stymulujący twórczy potencjał dzieci z wadą słuchu w wieku przedszkolnym; Teatroterapia jako forma rehabilitacji osób z głębszą i wieloraka niepełnosprawnością. Rehabilitacja w życiu niepełnosprawnych; Aktorzy z niepełnosprawnością intelektualną; Wpływ zaburzeń integracji sensorycznej na rozwój i osiągnięcia dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi; Wykorzystanie metody Integracji Sensorycznej jako stymulatora potencjału twórczego u dzieci z autystycznego spektrum zaburzeń; Wykorzystanie muzyki w dynamizowaniu potencjałów rozwojowych dzieci z niepełnosprawnością; Dziecko z głębszą niepełnosprawnością intelektualną wywiecie muzyki. Od percepcji muzyki do aktywności twórczej; Muzykoterapia jako forma terapii i aktywności twórczej dziecka niepełnosprawnego intelektualnie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Promocja zdrowia w ujęciu interdyscyplinarnym: Kreowanie zasobów osobowych wyzwaniem dla promocji zdrowia. Perspektywa psychologiczna; Promocja zdrowia psychicznego. Polityka dla Europy; Walka z samotnością współczesnego człowieka formą promocji zdrowia. Perspektywa pedagogiczna; Choroba a duchowość; Duchowy wymiar zdrowia człowieka. Próba nakreślenia niektórych możliwości interpretacyjnych; 2. Promocja zdrowia w praktyce psychologicznej: Prawda w medycynie; Rehabilitacja psychospołeczna w onkologii- model i jego wstępna weryfikacja. Doświadczenia śląskie; Style radzenia sobie ze stresem a zdrowie w ujęciu holistyczno-funkcjonalnym u pacjentów cierpiących na łuszczycę; Samoocena zasobów radzenia sobie jako czynnik ryzyka problematycznego angażowania się w używanie alkoholu; 3. Promocja zdrowia z perspektywy rozwojowej: Odporność psychiczna jako wyznacznik zdrowia; Czynniki zdrowia w rodzinach dzieci chorych na astmę oskrzelową; Zasoby osobiste i rodzinne a zdrowie psychiczne dorastających: pośrednicząca rola odporności na stres; Założenia i schemat programu poprawiającego radzenie sobie ze stresem młodzieży; Promocja zdrowia wśród osób w starszym wieku; 4. Rola muzyki w promocji zdrowia: Muzyka w promocji zdrowia- znaczenie dla pozyskiwania i pogłębiania wsparcia społecznego; Czynniki szkodliwe wpływające na zaburzenia funkcjonowania aparatu głosowego; Aktywność muzyczna w profilaktyce oraz terapii; Muzykoterapia w połączeniu z dźwiękoterapią w promocji zasobów- propozycja programu
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Prace Naukowe Wyższej Szkoły Biznesu w Dąbrowie Górniczej)
1. Znaczenie muzyki w edukacji dziecka: Dziecko poznaje siebie językiem sztuki; Ekspresja muzyczna w przedszkolu; Muzyka i jej formy w rozwijaniu aktywności dziecka wczesnoszkolnego; 2. Aktywne formy wspomagające rozwój głosu i mowy dziecka: Proces powstawania dźwięku i kształtowanie się głosu dziecka; Muzyka czynnikiem stymulującym aktywność językowa dziecka; Różne formy aktywności muzycznej w usprawnianiu narządów mowy; Muzyka, zabawa i taniec w pracy nad głosem i mową dziecka; Kształtowanie głosu i mowy dziecka w aspekcie dydaktycznym; 3. Muzykoterapia dziecięca: Dziecko o specjalnych potrzebach edukacyjnych w szkole; Istota muzykoterapii- znaczenie edukacyjne; 4. Implikacje empiryczne wykorzystywania muzyki w stymulacji rozwoju dziecka: Motywowanie uczniów do nauki i czynniki determinujące aktywność taneczna; 2. Muzyka, taniec i praca nad mową- w opinii nauczycieli i terapeutów; Projekty działań edukacyjno-kompensacyjnych opartych na muzyce: Zintegrowane formy wprowadzania dziecka w świat muzyki; Muzyka Mozarta w procesie wspierania rozwoju dziecka; Projekt "Mój Portret"= poznanie siebie, poszukiwanie tożsamości; Muzyczna aktywność dziecka specjalnej troski- ujęcie case study w quasi- eksperymencie indywidualizującym; Idea integracji- współczesne wyzwania muzykoterapii: Optyka nauczycieli i terapeutów; Integracja- w postrzeganiu dziecka o harmonijnym rozwoju; Zysk terapeutyczny- perspektywa dziecka o specjalnych potrzebach edukacyjnych
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
CD
W koszyku
Wprowadzenie, Wybrane zagadnienia z terapii muzycznej, Muzykoterapia i trening relaksacyjny w pracy z dziećmi, Metoda Ruchu Rozwijającego, Kinezjologia edukacyjne jako wsparcie dla uczniów o specjalnych potrzebach edukacyjnych, Terapia dzieci z zaburzoną neurodynamiką przez kontakt za zwiwrzętami,Usprawnienie percepcji wzrokowej, usprawnienie percepcji wzrokowej na materiale literowym, Usprawnienie funkcji analizatora wzrokowego na materiale literowym, Usprawnienie analizy i syntezy wzrokowej na materiale literowym,sylabowym i wyrazowym, Ćwiczenia analizy i syntezy wzrokowej na materiale słownym, Ćwiczenia analizy i syntezy wzrokowej, Usprawnienie percepcji słuchowej, Układanie zdań i dzielenie ich na wyrazy, Dzielenie wyrazów na sylaby, Podział na samogłoski i spółgłoski, Ćwiczenia usprawniające percepcję wzrokową i słuchową, Utrwalenie prawidlowej wymowy głoski sz, Róznicowanie głosek sz-s, Ćwiczenia orientacji przestrzennej.Strona lewa i prawa, Kierowca, Ćwiczenia utrwalające określenia słowne dotyczącs stosunków przesprzennych, Ćwiczenia utrwalające kierunki, Ćwiczenia orientacji przestrzennej.usprawnienia percepcji wzrokowej, Rozwijanie orientacji w schemacie ciała i przestrzeni, propozycje tekstów do ćwiczeń w orientacji przestrzennej, Usprawnienie lateralizacji, Herbata w hotelu, Ćwiczenia regulujące prawidłowe ustawienie głowy w przestrzeni w stosunku do ciała, Ćwiczenia wyrabiające odruch równowagi, Żabki-usprawnienie ogólnej koordynacji ruchów, Zajęcia usprawniające funkcjonowanie analizatora kinestetyczno-ruchowego, Spacer po lesie-ćwiczenia koordynacji ruchów ze szczególnym uwzględniemiem problemów dzieci z zaburzeniami równowagi, Spotkanie z calineczką-zajęcia dla dzieci zahamowanych emocjonalnie, Dziecko "zamknięte" ("wycofane") na zajęciach socjoterapeutycznych-propozycje ćwiczeń, Zimowe igraszki-propozycja zajęć dla dzieci z nadpobudliwością psychoruchową, Zajęcia dla dzieci z zaburzeniami w sferze emocjonalno-społecznej, Warsztat muzykoterapeutyczny:drzewko smutku-drzewko radości, W leśniczówce-ćwiczenia rozwijające zdolność rozumienia czytanego tekstu, Zabawa na lodzie-ćwiczenia rozwijające zdolnośc rozumienia czytanego tekstu, zajęcia korekcyjno-kompensacyjne dla dzieci z trudnościami w uczeniu się matematyki.dodawanie i odejmowanie w zakresie 10
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Muzyczna zabawa / Mirosław Zalewski. - Rzeszów : Wydawnictwo Oświatowe FOSZE, 2008. - 125, [3] s. : rys.; schem.; tab. ; 24 cm.
I. Część teoretyczno-praktyczna: 1. Wspomaganie rozwoju dzieci z głęboką niepełnosprawnością: Dziecięce porażenie mózgowe- definicje i klasyfikacja; Charakterystyka rozwoju psychofizycznego osób z głębokim stopniem niepełnosprawności intelektualnej; Rehabilitacja osób ze sprzężonymi upośledzeniami- metody oddziaływań rehabilitacyjnych w odniesieniu do osób z głęboką niepełnosprawnością intelektualną i mózgowym porażeniem dziecięcym; Muzykoterapia w teorii i praktyce; 2. Wspomaganie rozwoju dzieci przedszkolnych: Wspomaganie rozwoju mowy dzieci przedszkolnych w wieku od 3 do 6 roku życia w kontekście kompetencji językowych i komunikacyjnych- terapia śpiewem; II. Część praktyczna: 1. Repertuar piosenek i propozycje aktywności
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Engram)
Zawiera: Wstęp; Rozdział 1. ISTOTA AUTYZMU 1.1. Pojęcie autyzmu oraz kryteria diagnostyczne 1.2. Przyczyny autyzmu oraz najważniejsze teorie etiologiczne autyzmu 1.3. Podstawowe objawy oraz zaburzenia towarzyszące zaburzeniu ze spektrum autyzmu 1.4. Wczesne wykrywanie autyzmu i wczesne wspomaganie rozwoju oraz stosowane terapie Rozdział 2. MUZYKOTERAPIA 2.1. Rozważania terminologiczne oraz cele muzykoterapii 2.2. Założenia teoretyczne muzykoterapii i podejścia terapeutyczne 2.3. Klasyfikacja muzykoterapii – umiejscowienie muzyki w terapii i rola terapeuty 2.4. Modele i doświadczenia muzykoterapeutyczne 2.6. Muzykoterapia w autyzmie – badania Rozdział 3. METODOLOGIA BADAŃ WŁASNYCH 3.1. Muzykoterapia jako pole badań 3.2. Perspektywa badawcza 3.3. Przedmiot badań 3.4. Cele prowadzonych badań 3.5. Problemy badawcze 3.6. Metoda badań 3.7. Organizacja badania – model protokołu badawczego Rozdział 4. ZNACZENIE TECHNIK MUZYKOTERAPEUTYCZNYCH WE WSPARCIU ROZWOJU DZIECKA Z AUTYZMEM – BADANIA WŁASNE 4.1. Analiza przypadków 4.2. Podsumowanie; BIBLIOGRAFIA; ANEKSY; Załącznik 1A. Kategoria pożądane muzyczne Załącznik 1B. Kategoria pożądane relacyjne muzyczne Załącznik 1C. Kategoria niepożądane muzyczne Załącznik 1D. Kategoria niepożądane relacyjne muzyczne Załącznik 2. Autism Developmental Skillset Assessment (ADSA) Załącznik 3. Kwestionariusz uzupełniający Autism Developmental Skillset Assessment (ADSA) Załącznik 4. Skala obserwacji zachowania dziecka (SOZ-D) Załącznik 5. Skala I: Relacja dziecko–terapeuta we wspólnym doświadczaniu muzycznym Załącznik 6. Skala II: Muzyczna komunikatywność; WYKAZ TABEL, RYSUNKÓW, WYKRESÓW.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (2 egz.)
Książka
W koszyku
1. Diagnoza i terapia uczniów- wybrane zagadnienia: Diagnoza i terapia ucznia dyslektycznego; Diagnoza i praca z uczniem zdolnym; Diagnoza i terapia ucznia z ADHD; Diagnoza i terapia ucznia agresywnego; Diagnoza i praca z uczniem zagrożonym uzależnieniami; Diagnoza i praca z uczniem- ofiarą przemocy domowej; 2. Rozwijanie wybranych umiejętności psychospołecznych uczniów: Rozwijanie inteligencji emocjonalnej uczniów; Rozwijanie asertywności u uczniów; Rozwijanie empatii uczniów; 3. Wybrane metody terapii w pracy z dziećmi i młodzieżą: Teatroterapia i techniki parateatralne w pracy z dziećmi i młodzieżą; Muzykoterapia w pracy z dziećmi i młodzieżą; Biblioterapia w pracy z dziećmi i młodzieżą.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
I. Wybrane problemy funkcjonowania dzieci, młodzieży i osób dorosłych z niepełnosprawnością w świetle najnowszych teorii pedagogiki specjalnej: Skuteczne stawiane celów w edukacji specjalnej osób upośledzonych umysłowo w stopniu lekkim w oparciu o paradygmat lingwistyczny; Asymetria funkcjonalna dynamiczna młodzieży z niepełnosprawnością intelektualną (próba analizy); Tożsamość dziecka niepełnosprawnego w warunkach integracji; Empowerment - szansa czy zagrożenie dla społecznej adaptacji dorosłych osób upośledzonych umysłowo; Młodzież wobec eksperymentowania z narkotykami. Kontekst pedagogiczny: między permisywnością a restryktywnością; Modele niepełnosprawności (medyczny, społeczny, kulturowy) a studia nad niepełnosprawnością (disability studies); II. Diagnostyka i symptomatyka zaburzeń rozwojowych: Umiejętności - zdolności adaptacyjne człowieka jako kryterium w procesie diagnostycznym niepełnosprawności intelektualnej; Dziecko autystyczne a wczesna diagnoza i organizowanie systemu wsparcia rozwoju; Neuropoznawczy mechanizm "czytania umysłu" u dzieci z autyzmem; Łagodny kraniec autystycznego spektrum - specyfika pracy z dobrze funkcjonującymi dziećmi z autyzmem i dziećmi z zespołem Aspergera; Psychospołeczne funkcjonowanie chłopców z zespołem kruchego chromosomu X; Ujęcie różnicujące autyzm i zatrucie rtęcią; Charakterystyka psychopedagogiczna dzieci z mózgowym porażeniem dziecięcym; Etiologia głuchoślepoty a specyfika funkcjonowania dziecka z równoczesnym uszkodzeniem słuchu i wzroku; III. Możliwości zastosowania i efektywność różnych form terapii służących wspomaganiu rozwoju dzieci i młodzieży: Wybrane metody oraz formy rehabilitacji i wspomagania rozwoju dzieci niepełnosprawnych; Refleksje nad możliwościami wykorzystania muzykoterapii w pedagogice specjalnej; Możliwości wykorzystania biblioterapii w pracy z osobami przewlekle chorymi; Wykorzystanie metody Knillów w terapii dzieci z głębokimi deficytami rozwoju - autyzm; Niewerbalne sposoby porozumiewania się dzieci ze sprzężoną niepełnosprawnością; Rewalidacyjne funkcje wychowania fizycznego dzieci niepełnosprawnych intelektualnie wobec wyzwań współczesności; Dziecko z mózgowym porażeniem dziecięcym - jego specyficzne potrzeby edukacyjne.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Wybrane zagadnienia z terapii muzycznej; Muzykoterapia i trening relaksacyjny w pracy z dziećmi; Metoda Ruchu Rozwijającego; Kinezjologia edukacyjna jako wsparcie dla uczniów o specjalnych potrzebach edukacyjnych; Terapia dzieci z zaburzoną neurodynamiką przez kontakt ze zwierzętami; Usprawnianie percepcji wzrokowej; Usprawnianie percepcji wzrokowej na materiale; Usprawnianie funkcji analizatora wzrokowego na materiale literowym; Usprawnianie analizy i syntezy wzrokowej na materiale literowym, sylabowym i wyrazowym; Ćwiczenia analizy i syntezy wzrokowej; Usprawnianie percepcji słuchowej; Układanie zdań i dzielenie ich na wyrazy; Dzielenie wyrazów na sylaby; Podział na samogłoski i spółgłoski; Ćwiczenia usprawniające percepcję wzrokową i słuchową; Utrwalanie prawidłowej wymowy zgłoski sz; Różnicowanie głosek sz - s; Ćwiczenia orientacji przestrzennej; Ćwiczenia orientacji przestrzennej - strona lewa i prawa; Kierowca; Ćwiczenia utrwalające określenia słowne dotyczące stosunków przestrzennych; Ćwiczenia utrwalające kierunki Ćwiczenie orientacji przestrzennej, Usprawnienia percepcji wzrokowej; Rozwijanie orientacji w schemacie ciała i przestrzeni; Propozycje tekstów do ćwiczeń w orientacji przestrzennej; Usprawnianie lateralizacji; Herbata w hotelu; Ćwiczenia regulujące prawidłowe ustawienie głowy w przestrzeni w stosunku do ciała; Ćwiczenia wyrabiające odruch równowagi; Żabki - usprawnianie ogólnej koordynacji ruchów; Zajęcia usprawniające funkcjonowanie analizatora kinestetyczno-ruchowego; Spacer po lecie - ćwiczenia koordynacji ruchów ze szczególnym uwzględnieniem problemów dzieci z zaburzeniami równowagi; Spotkanie z Calineczką - zajęcia dla dzieci zahamowanych emocjonalnie; Dziecko "zamknięte" ("wycofanie") na zajęciach socjoterapeutycznych - propozycje ćwiczeń; Zimowe igraszki - propozycja zajęć dla dzieci z nadpobudliwością psychoruchową; Zajęcia dla dzieci z zaburzeniami w sferze emocjonalno-społecznej; Warsztat muzykoterapeutyczny: Drzewko smutku - drzewko radości; W leśniczówce - ćwiczenia rozwijające zdolność rozumienia czytanego tekstu; Zabawa na lodzie - ćwiczenia rozwijające zdolność rozumienia czytanego tekstu; Zajęcia korekcyjno-kompensacyjne dla dzieci z trudnościami w uczeniu się matematyki. Dodawanie i odejmowanie w zakresie 10
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej