Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(22)
IBUK Libra
(1)
ebookpoint BIBLIO
(1)
Forma i typ
Książki
(21)
E-booki
(2)
Czasopisma
(1)
Publikacje fachowe
(1)
Publikacje naukowe
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(18)
dostępne
(10)
Placówka
Wypożyczalnia
(10)
Czytelnia
(18)
Autor
Dykcik Władysław
(2)
Jachimowska Katarzyna
(2)
Kobosko Joanna
(2)
Palak Zofia
(2)
Rutkowski Paweł
(2)
Szczepankowski Bogdan
(2)
Talipska Małgorzata
(2)
Tomaszewski Piotr
(2)
Zielińska Jolanta
(2)
Abramczyk Marta
(1)
Adamczyk Marta
(1)
Baran Jolanta
(1)
Bartoszek Żaneta
(1)
Białoszewski Dariusz
(1)
Bujnowska Anna
(1)
Búgelová Taťjana
(1)
Chlasta-Obłąk Dagmara
(1)
Czajkowska-Kisiel Małgorzata
(1)
Czyż Anna
(1)
Derda Ahata
(1)
Doroszewska Janina
(1)
Dryżałowska Grażyna
(1)
Dunaj Magdalena
(1)
Ferdyn Emanuel
(1)
Grzegorzewska Maria Katarzyna
(1)
Idem Magdalena
(1)
Januszewicz Małgorzata
(1)
Jura Marcin
(1)
Kaliszewska Małgorzata
(1)
Kamińska Aleksandra (1976- )
(1)
Klinik Anna
(1)
Kocoń-Rychter Katarzyna
(1)
Kolisko-Nagły Małgorzata
(1)
Korabiewska Izabela
(1)
Kornas-Biela Dorota
(1)
Kossewska Joanna
(1)
Kotowska Katarzyna
(1)
Kowal Justyna
(1)
Kowalski Piotr
(1)
Krzysztofiak Piotr
(1)
Kubiak Martyna
(1)
Kuźnik Marek
(1)
Lewandowska Monika
(1)
Lewicka Agnieszka
(1)
Lorens Artur
(1)
Maroń Ewelina
(1)
Mateja Agnieszka
(1)
Mazurczak Anna
(1)
Mikulášková Gabriela
(1)
Moroń Ewelina
(1)
Obrycka Anita
(1)
Obszyńska-Litwiniec Anna
(1)
Olszewski Sławomir
(1)
Parzęcki Ryszard
(1)
Pavluvčíková Elena
(1)
Podgórska-Jachnik Dorota
(1)
Posłuszna Joanna
(1)
Prysak Dorota
(1)
Putkiewicz-Aleksandrowicz Joanna
(1)
Rongies Witold
(1)
Sak Mariusz
(1)
Shevchenko Svetlana
(1)
Shevchenko Wladimir
(1)
Siemieniecki Bronisław
(1)
Skarżyński Henryk
(1)
Skorek Ewa Małgorzata
(1)
Sowa Józef
(1)
Stefanowicz Karolina
(1)
Suchy Agnieszka
(1)
Szeligiewicz-Urban Danuta (1959- )
(1)
Sękowska Zofia
(1)
Vajda Marta
(1)
Wojciechowski Franciszek
(1)
Woźnicka Elżbieta
(1)
Włodarczak Aleksandra
(1)
Zakrzewska Agnieszka
(1)
Zarzeczny Grzegorz
(1)
Zgoda Małgorzata
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(10)
2000 - 2009
(14)
Okres powstania dzieła
2001-
(2)
Kraj wydania
Polska
(24)
Język
polski
(24)
Temat
Dziecko głuche
(13)
Pedagogika specjalna
(10)
Głusi
(9)
Dziecko niedosłyszące
(7)
Dziecko niewidome
(5)
Niepełnosprawni
(5)
Surdopedagogika
(5)
Dziecko niepełnosprawne umysłowo
(4)
Dziecko autystyczne
(3)
Dziecko głuchociemne
(3)
Dziecko niedowidzące
(3)
Dziecko niepełnosprawne
(3)
Dziecko zdolne
(3)
Głuchota
(3)
Komputery
(3)
Ludzie starzy
(3)
Niepełnosprawni umysłowo
(3)
Niepowodzenia szkolne
(3)
Wsparcie społeczne
(3)
Dziecko
(2)
Dziecko niepełnosprawne ruchowo
(2)
Język migowy
(2)
Logopedia
(2)
Mowa
(2)
Młodzież głucha
(2)
Niewidomi
(2)
Pedagodzy specjalni
(2)
Pedagogika resocjalizacyjna
(2)
Stres
(2)
Szkolnictwo specjalne
(2)
Arteterapia
(1)
Biblioterapia
(1)
Chorzy w rodzinie
(1)
Depresja psychiczna
(1)
Dostęp do oświaty
(1)
Dyskryminacja chorych i niepełnosprawnych
(1)
Dyslekcja i dysgrafia
(1)
Dziecko trudne
(1)
Dziecko upośledzone
(1)
Edukacja muzyczna
(1)
Edukacja prozdrowotna
(1)
Fizykoterapeuci
(1)
Frankl, Viktor E. (1905-1997)
(1)
Informacja publiczna
(1)
Internet
(1)
Inwalidztwo
(1)
Jakość życia
(1)
Jaques-Dalcroze, Emile (1865-1950)
(1)
Kalectwo
(1)
Kobieta
(1)
Kodály, Zoltán (1882-1967)
(1)
Komunikacja społeczna
(1)
Komunikacja wspomagająca
(1)
Kształcenie
(1)
Kształcenie integracyjne
(1)
Kształcenie ustawiczne
(1)
Kultura
(1)
Lateralizacja
(1)
Macierzyństwo
(1)
Marginalizacja społeczna
(1)
Muzykoterapia
(1)
Młodzi dorośli
(1)
Młodzież
(1)
Młodzież niepełnosprawna
(1)
Młodzież niepełnosprawna umysłowo
(1)
Młodzież trudna
(1)
Nauczyciele
(1)
Nauczyciele akademiccy
(1)
Niedorozwój umysłowy
(1)
Niedostosowanie społeczne
(1)
Niedosłyszący
(1)
Niepełnosprawni fizycznie
(1)
Nieprzystosowanie społeczne
(1)
Obsługa klienta
(1)
Orientacja przestrzenna
(1)
Osoby w wieku starszym
(1)
Osoby w wieku średnim
(1)
Osoby z niepełnosprawnością fizyczną
(1)
Oświata dorosłych
(1)
Patologia społeczna
(1)
Pedagogika rodziny
(1)
Poczucie własnej wartości
(1)
Polska
(1)
Polski język migowy
(1)
Pracowitość
(1)
Prawo do nauki
(1)
Przywiązanie (psychologia)
(1)
Radzenie sobie ze stresem
(1)
Rehabilitacja (med.)
(1)
Rehabilitacja społeczna
(1)
Rehabilitacja zawodowa
(1)
Rodzina
(1)
Rozwój psychospołeczny
(1)
Sens życia
(1)
Socjoterapia
(1)
Społeczeństwo informacyjne
(1)
Subkultura
(1)
Szkolnictwo polonijne
(1)
Szkoły
(1)
Słuch
(1)
Temat: dzieło
Moda i Życie Praktyczne (czasopismo ; 1945-1951)
(1)
Temat: czas
2001-
(3)
1801-1900
(1)
1901-2000
(1)
2001-0
(1)
Temat: miejsce
Polska
(4)
Austria
(1)
Słowacja
(1)
Ukraina
(1)
Gatunek
Praca zbiorowa
(2)
Czasopismo naukowe
(1)
Czasopismo pedagogiczne
(1)
Monografia
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(3)
Medycyna i zdrowie
(1)
Psychologia
(1)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
24 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
Zawiera: 1. Rola zmysłu słuchu w życiu człowieka: Głuchota – model medyczny; Głuchota – model społeczno-kulturowy; Kompetencje językowe – język foniczny a język migowy. 2. Głuchy w placówce ochrony zdrowia: Rola komunikacji w placówce ochrony zdrowia; Komunikacja z głuchym pacjentem w wybranych sektorach opieki zdrowotnej; Prawa pacjenta głuchego; Tłumacz języka migowego w placówce ochrony zdrowia. 3. Metodologiczne podstawy badań własnych; 4. Omówienie wyników badań własnych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Multimedialna Biblioteka Pedagogiczna)
1. Kierunki zmian w surdopedagogice wymuszone rozwojem społeczeństwa informacyjnego, 2. Ontologiczne i metodologiczne podstawy prac badawczych nad procesem uczenia się i nabywania ortofonicznej sprawności przez dzieci niesłyszące, 3. Metody pracy edukacyjnej z dzieckiem niesłyszącym nad jego rozwojem językowym, 4. Specyfika pracy edukacyjnej dziecka niesłyszącego z komputerem, 5. Szanse edukacyjne z uszkodzeniem słuchu a rozwój społeczeństwa informacyjnego
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Dźwięki 2. Słuch 3. Mowa 4. Kody manualne wspomagające językowe komunikowanie się 5. Język migowy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera: Podziękowania; Wstęp; 1. Koncepcje i uwarunkowania stresu 1.1. Od biologizmu po personalizm 1.2. Transakcyjne ujęcie stresu 1.3. Wybrane zasoby osobiste a radzenie sobie w sytuacjach trudnych 2. Specyfika funkcjonowania psychospołecznego osób słabosłyszących 2.1. Epidemiologia występowania uszkodzeń słuchu 2.2. Wybrane konteksty diagnozy i rehabilitacji uszkodzeń słuchu  2.3. Uszkodzenia słuchu a radzenie sobie w sytuacjach trudnych 2.4. Samoocena osób z uszkodzonym słuchem 3. Metodologiczne podstawy prowadzonych badań 3.1. Przedmiot, cel badań i pytania badawcze 3.2. Zmienne, wskaźniki, metody weryfikacji danych 3.3. Narzędzia pomiaru zmiennych 3.4. Procedury prowadzenia badań 3.5. Charakterystyka próby 4. Zestawienie wyników badań nad poziomem stresu osób z uszkodzonym narządem słuchu kwestionariuszem PSS-10 4.1. Wyniki badań ogółem 4.2. Wyniki badań w podziale według zmiennej płeć 4.3. Wyniki badań w podziale według zmiennej wiek 4.4. Wyniki badań w podziale według zmiennej miejsce zamieszkania 4.5. Wyniki badań w podziale według zmiennej pozycja zawodowa 4.6. Wyniki badań w podziale według zmiennej sposób protezowania 4.7. Wyniki badań w podziale według zmiennej głębokość niedosłuchu 5. Zestawienie wyników badań nad strategiami radzenia sobie ze stresem osób z uszkodzonym narządem słuchu kwestionariuszem Mini-COPE 5.1. Wyniki badań ogółem 5.2. Wyniki badań w podziale według zmiennej płeć 5.3. Wyniki badań w podziale według zmiennej wiek 5.4. Wyniki badań w podziale według zmiennej miejsce zamieszkania 5.5. Wyniki badań w podziale według zmiennej pozycja zawodowa 5.6. Wyniki badań w podziale według zmiennej sposób protezowania 5.7. Wyniki badań w podziale według zmiennej głębokość niedosłuchu 6. Zestawienie wyników badań nad stylami radzenia sobie ze stresem osób z uszkodzonym narządem słuchu kwestionariuszem CISS 6.1. Wyniki badań ogółem 6.2. Wyniki badań w podziale według zmiennej płeć 6.3. Wyniki badań w podziale według zmiennej wiek 6.4. Wyniki badań w podziale według zmiennej miejsce zamieszkania 6.5. Wyniki badań w podziale według zmiennej pozycja zawodowa 6.6. Wyniki badań w podziale według zmiennej sposób protezowania 6.7. Wyniki badań w podziale według zmiennej głębokość niedosłuchu 7. Zestawienie wyników badań nad samooceną osób z uszkodzonym narządem słuchu kwestionariuszem MSEI 7.1. Wyniki badań ogółem 7.2. Wyniki badań w podziale według zmiennej płeć 7.3. Wyniki badań w podziale według zmiennej wiek 7.4. Wyniki badań w podziale według zmiennej miejsce zamieszkania 7.5. Wyniki badań w podziale według zmiennej pozycja zawodowa 7.6. Wyniki badań w podziale według zmiennej sposób protezowania 7.7. Wyniki badań w podziale według zmiennej głębokość niedosłuchu 8. Zestawienie wyników badań nad związkami pomiędzy poziomem stresu, stylami i strategiami walki ze stresem oraz samooceną 8.1. Zmienne objaśniające poziom stresu oraz poziom samooceny ogólnej i jej komponentów w badanej próbie 8.2. Komponenty samooceny a aktywne sposoby walki ze stresem 8.3. Komponenty samooceny a sposoby walki ze stresem skoncentrowane na poszukiwaniu wsparcia 8.4. Komponenty samooceny a pasywne i unikowe sposoby walki ze stresem 8.5. Komponenty samooceny a sposoby walki ze stresem zorientowane na emocje i zwrot ku religii 8.6. Zmienne objaśniające poziom ogólnej samooceny w badanej próbie 8.7. Związki pomiędzy komponentami samooceny a poziomem stresu, sposobami walki ze stresem 9. Analiza i interpretacja wyników badań 9.1. Poziom stresu oraz analiza uwarunkowań trendu 9.2. Strategie, style walki ze stresem a samoocena 9.3. Analiza związków pomiędzy poziomem stresu, stylami i strategiami walki ze stresem oraz samooceną 10. Odpowiedzi na pytania badawcze 11. Wnioski i postulaty; Zakończenie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Biuletyn RPO. Źródła ; 2014, nr 5)
(Zasada Równego Traktowania. Prawo i praktyka ; nr 13)
Wstęp; Słownik pojęć użytych w raporcie; 1. Uwagi wprowadzające; 2. Zakres podmiotowy i przedmiotowy ustawy o języku migowym; 3. Metodologia badań; 4. Korzystanie z pomocy osoby przybranej; 5. Korzystanie z pomocy tłumacza lub przeszkolonego pracownika administracji publicznej; 6. Dostępność innych form komunikacji; 7. Dostępność tłumaczenia dokumentów; 8. Dostępność informacji o formie obsługi; 9. Opinie osób głuchych na temat realizacji ustawy o języku migowym; 10. Obsługa osób głuchych i głuchoniemych w urzędach administracji publicznej - najważniejsze pytania; Wybrane wystąpienia Rzecznika Praw Obywatelskich dot. praw osób głuchych oraz głuchoniemych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 351/354 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Uszkodzenia słuchu - rozróżnienie definicyjne, 2. Deprywacyjna rola uszkodzenia słuchu w rozowju językowym dziecka, 3. Rozwój językowy a rozwój psychospołeczny dziecka niesłyszącego, 4. Rola języka w edukacji, 5. Integracja - nowa koncepcja ksztaćłenia, 6. Model integracyjnego systemu kształcenia dzieci niesłyszących, 7. Wspomaganie rozwoju dziecka z uszkodzeniem słuchu w domu, przedszkolu i szkole
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera: Część I. Doświadczenia i tradycje kształcenia Głuchych 1.Język migowy w edukacji dzieci głuchych – ujęcie historyczne 2.Historia i doświadczenia kształcenia niesłyszących w Łodzi Część II. Tożsamość społeczno-kulturowa Głuchych 1.Głusi – edukacja a emancypacja 2.Paradygmaty tożsamości u g/Głuchych: przegląd wybranych koncepcji 3.Perspektywa temporalna a zasoby osobowe u głuchych/Głuchych w fazie wyłaniającej się dorosłości Część III. Współczesne wyzwania edukacji niesłyszących 1.Jak pisać teksty adresowe do głuchych Polaków? – Efektywnie. Transformacje językowe i typograficzne instrukcji w dostosowanych arkuszach egzaminacyjnych P7 części humanistycznej po III klasie gimnazjum (2012-2014) 2.Metoda audytywno-werbalna w pracy z dziećmi z wadą słuchu 3.Głusi na uczelniach wyższych w Polsce 4.Edukacja dziecka głuchego z perspektywy słyszących rodziców – co jej sprzyja, a co ją ogranicza? Ujęcie psychologiczne 5.Wpływ wieku w momencie operacji wszczepienia implantu ślimakowego na osiągnięcia szkolne dzieci z niedosłuchem prelingwalnym
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Część I: Rehabilitacja a proces edukacji. 1. Niepełnosprawność człowieka. 2. Klasyfikacje i typologie niepełnosprawności - kryteria, kategorie, tendencje. 3. Aksjologiczne i prakseologiczne aspekty procesy rehabilitacji. 4. Podmiotowość osoby z niepełnosprawnością w procesie rehabilitacji. 5. Ekologiczny i edukacyjny kontekst procesu rehabilitacji. 6. Życie człowieka z niepełnosprawnością - stereotypy i oczekiwane standardy. Część II: Struktura i dynamika procesu rehabilitacji. 1. Swoiste problemy kształtowania się zadań rehabilitacyjnych. 2. Systemowe ujęcie procesu rehabilitacji. 3. Podstawowe strategie i procedury w procesie rehabilitacji. 4. Zasady procesu rehabilitacji. 5. Postępowanie w procesie rehabilitacji. 6. Przygotowanie zawodowe osób z niepełnosprawnością. Część III: Specyfika procesu rehabilitacji różnych kategorii osób. 1. Dobór treści w procesie rehabilitacji i edukacji. 2. Rehabilitacja osób z niepełnosprawnością intelektualną. 3. Rehabilitacja osób niesłyszących i niedosłyszących. 4. Rehabilitacja osób niewidomych i niedowidzących. 5. Rehabilitacja osób przewlekle chorych i niepełnosprawnych ruchowo. 6. Rehabilitacja osób z upośledzeniami wielozakresowymi. Część IV: uwarunkowania, komponenty i ewaluacja procesu rehabilitacji. 1. Diagnoza podstawą procesu rehabilitacji. 2. Funkcja poradnictwa i doradztwa w toku rehabilitacji. 3. Podmiotowa rola rodziców w procesie rehabilitacji. 4. Instytucje i organizacje wspomagające proces rehabilitacji. 5. Prawne podstawy procesu rehabilitacji i wsparcia społecznego.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Każdy ma prawo do nauki. Prawo głuchych do dostępu do języka i edukacji; 2. Funkcjonowanie poznawcze i językowe u dzieci głuchych; 3. Wczesna interwencja; 4. Psychologiczne implikacje głuchoty dziecka w rodzinie i środowisku szkolnym; 5. Kształcenie głuchych w szkołach masowych i w klasach mieszanych z innymi niepełnosprawnościami; 6. Kształcenie akademickie głuchych; 7. Wybrane aspekty edukacji zawodowej osób głuchych; 8. Kształcenie ustawiczne głuchych; 9. Środki dydaktyczne w nauczaniu niesłyszących; 10. Głuchy- językowe podstawy stereotypu; 11. Rekomendacje organizacyjne dla szkolnictwa dla Głuchych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Aktywność w życiu osoby niepełnosprawnej: Wybrane obszary aktywności społecznej niesłyszących; Międzypokoleniowa edukacja, integracja i aktywizacja osób niepełnosprawnych intelektualnie; Ubezwłasnowolnienie- rozwiązania prawne, problemy psychologiczne, dylematy moralne; 2. Choroba a niepełnosprawność: Przykłady wsparcia udzielanego osobom z rzadkimi chorobami chromosowymi i ich rodzinom w wybranych krajach Europy; Funkcjonowanie społeczne osób z chorobą Parkinsona; Zalety sygnaturowe młodzieży niepełnosprawnej somatycznie, czyli spojrzenie na osobowość człowieka w sytuacji choroby lub dysfunkcji z perspektywy psychologii pozytywnej; Stan zdrowia osób niepełnosprawnych intelektualnie a proces socjalizacji na przykładzie pracy w warsztacie terapii zajęciowej; 3. Wybrane uwarunkowania socjalizacji osób niepełnosprawnych (obszary społeczne): Wieloznaczność socjalizacji w kontekście edukacji niesłyszących; Rozwój osobowości, samoświadomości i wyobraźni dziecka głuchoniewidomego w świetle poglądów Aleksandra Suworowa; Postawy studentów i absolwentów specjalności "asystent osoby niepełnosprawnej" Uniwersytetu Śląskiego wobec niepełnosprawności; Socjalizacja osób niepełnosprawnych słuchowo jako determinanta socjalizacji społecznej; 3. Rodzina w życiu osoby niepełnosprawnej: Ojciec w wychowaniu i rehabilitacji dziecka z niepełnosprawnością; Zachowania seksualne osób niepełnosprawnych seksualnie w aspekcie uwarunkowań rodzinnych; Problemy emocjonalne współmałżonków osób po udarze mózgu; Wsparcie społeczne rodziny w kontekście specyfiki rozwoju dziecka z autyzmem wczesnodziecięcym; Rodzinne uwarunkowania bezradności versus zaradności dzieci z lekką niepełnosprawnością umysłową; 4. Osoba niepełnosprawna w życiu codziennym: Zajęcia z tańca towarzyskiego dla osób niewidomych i niedowidzących i niedowidzących- forma socjalizacji, rehabilitacji oraz element przeciwdziałania ograniczeniom wynikającym z niepełnosprawności; Rola fizjoterapeuty w procesie socjalizacji osób niepełnosprawnych; Rozwijanie kompetencji komunikacyjnych szansą na lepszą edukację i socjalizację osób z niepełnosprawnością; Jak nie szkodzić osobie z niepełnosprawnością; Perspektywy i ograniczenia w zatrudnianiu osób niepełnosprawnych na podstawie literatury oraz programów celowych i unijnych; Przestrzeń życiowa funkcjonowania osoby z głęboką niepełnosprawnością intelektualną w domu pomocy społecznej.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Multimedialna Biblioteka Pedagogiczna)
1. Problemy komunikacyjne dzieci niesłyszących, 2. Komputer we wczesnej diagnozie dzieci z wadą słuchu, 3. Programy badające i uwrażliwiające słuch w rozwoju sprawności komunikacyjnej dzieci niesłyszących, 4. Programy badające i uwrażliwiające mowę w rozwoju sprawności komunikacyjnej dzieci niesłyszących, 5. Systemy komputerowe w rozwoju sprawności komunikacyjnej dzieci niesłyszących, 6. Przykładowe zastosowanie komputera w terapii sprawności ortofonicznej, 7. Komputerowo wspomaganie komunikacji w nauczaniu dzieci niesłyszących, 8. Wskazówki praktyczne. Jeśli komputer w rozwoju sprawności komunikacyjnej dzieci niesłyszących, to dlaczego, kiedy i jak?
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Cz.I Jakość życia osób niepełnosprawnych: Jakość życia w niepełnosprawności; Postawy społeczne a poczucie jakości życia osób niepełnosprawnych; Szanse i zagrożenia edukacji integracyjnej w kontekście jakości życia osób z ograniczeniami sprawności (na podstawie opinii nauczycieli różnych typów szkół) Praca zawodowa - ważny wyznacznik jakości życia osób niepełnosprawnych (polityka Unii Europejskiej wobec zatrudnienia osób niepełnosprawnych); Problemy rodzin z dzieckiem niepełnosprawnym w kontekście jakości życia; Wyrównywanie startu życiowego osób niepełnosprawnych; Możliwości wyboru drogi życia przez osoby niepełnosprawne; Tendencje autodestrukcyjne - osobowość a nepełnosprawność; Następstwa globalnych i lokalnych przeobrażeń społecznych dla jakości życia osób niepełnosprawnych; Rola grup wsparcia w podwyższaniu jakości życia niewidomych i słabo widzących osób w starszym wieku; Korekta Dysfunkcjonalnych Schematów Zachowania (KDSZ) jako narzędzie rehabilitacji psychicznej; Sposoby komunikowania się z niesłyszącymi studentami w czasie egzaminów a jakość kształcenia; Społęczeństwo wobec autonomii osób niesłyszących; Osobowośc młodzieży z uszkodzonym słuchem i słyszącej w świetle Testu Wyborów Kolorów M. Lüschera (wybrane zagadnienia); Percepcja własnej sytuacji a poczucie jakości zycia osób z upośledzeniem umysłowym; Metody rehabilitacji seksualnej osób niepełnosprawnych; Wybrane aspekty poczycia jakości życia bezrobotnych osób niepełnosprawnych; Terapeutyczne walory rozmowy z ciężko chorym dzieckiem; Dobrostan psychiczny a dwa rodzaje inteligencji: emocjonalna i poznawcza; Czy wsparcie społeczne poprawia dobrostan nieśmiałych osób i pomaga w przezwyciężaniu niesmiałości?; Stygmatyzacja chorych psychicznie - kontekst edukacyjny; Psychoedukacja a jakość życia chorych z zaburzeniami psychicznymi; Poczucie jakości życia w okresie późnej dorosłości; Współczesna rzeczywistość a problemy i potrzeby osób w starszym wieku; Jakość życia osób niepełnosprawnych w województwie lubelskim - diagnoza sytuacji materialno-bytowej. Cz.II Jakość życia osób nieprzystosowanych społecznie: Poprawianie wizerunku siebie i wizji przyszłości w procesie skutecznej resocjalizacji; Zróżnicowane mikrosystemy wychowawcze a jakość oddziaływań resocjalizacyjnych i readaptacyjnych; Zatrudnianie skazanych w świetle nowych uregulowań prawnych; Środowiskowe uwarunkowania przestępczości nieletnich w okresie transformacji ustrojowej; Jakość życia rodzin pochodzenia a przeszłość i perspektywy dorastania dziewcząt objętych programem resocjalizacji; Obraz mężczyzny w percpecji dziewcząt resocjalizowanych; Rola i znaczenie rodziny w życiu kobiet popełniających przestępstwa; Zapobieganie przestępczości a jakośc życia w społęcznościach miejskich; Specyfika warunków życiowych ojców alimentatorów - podopiecznych kuratora sądowego; Resocjalizacja twórcza skazanych przez kulturę i sztukę - szansą na zmianę jakości ich życia (na przykładzie Zakładu Karnego we Włocławku); Jakość życia ludzi bezdomnych; Proces życiowego usamodzielniania bezdomnych kobiet (na przykładzie jakościowej analizy przypadków).
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Upośledzenie umysłowe; 2. Zaburzenia sensoryczne; 3. Dzieci i młodzież przewlekle chore (zagadnienia wybrane(; 4. Młodzież niedostosowana społecznie (zagadnienia wybrane).
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Cz. I Osoba niepełnosprawna jako twórca i odbiorca kultury: Twórczość osób z niepełnosprawnością - wielość spojrzeń, wielość problemów; Osoby niepełnosprawne jako twórcy i odbiorcy przekazów kulturalnych; Poezja osób niewidzących - sens życia - autokreacja - autorewalidacja; Niesłyszący twórcy kultury - wybitni malarze XIX i XX wieku; Ekspresja artystyczna osób z wadą słuchu; "Wiedział, co zrobić ze swoim życiem". Obecność chorych i niepełnosprawnych w kulturze; O twórczych kobietach radzących sobie z dysfunkcją wzroku; Olga Skorochodowi - życie, twórczość, osiągnięcia osoby głuchoniemej; Osoba niesłysząca jako twórca i odbiorca kultury; Osoba niepełnosprawna jako twórca i odbiorca tekstu literackiego; Niepełnosprawny tancerz; Zainteresowania kulturalne uczniów z upośledzeniem umysłowym; Aktywność kulturalna osób z głębszą niepełnosprawnością intelektualną; Uczestnictwo kulturalne studentów z niepełnosprawnością. Bariery korzystania z dóbr kultury; Wzory osobowe w kulturze masowej a problemy wychowania uczniów niepełnosprawnych; Czytelnictwo czasopism wśród młodzieży niesłyszącej; Telewizja jako forma uczestnictwa uczniów z wadą słuchu w kulturze; Rynek dziecięcy sposobem przekazania emocji dziecka. Wpływ telewizji na odbiór i okazywanie reakcji agresywnych; Internet jako integracyjna przestrzeń kultury; Uczniowie niesłyszący jako twórcy i odbiorcy kultury fizycznej; Cz. II Nowe koncepcje upowszechniania kultury i nowe idee aktywności kulturalnej osób niepełnosprawnych: Rehabilitacyjny aspekt udziału osób niepełnosprawnych w tworzeniu dóbr kulturalnych; Rozwijanie kompetencji osób niepełnosprawnych intelektualnie do odbierania i tworzenia kultury; Literatura piękna w rehabilitacji niesłyszących; Biblioterapia i czytelnictwo jako forma uczestnictwa w kulturze i metoda terapii młodzieży niepełnosprawnej ruchowo; "Zabawa teatrem", "praca teatrem" - o dwóch stronach terapeutycznej funkcji teatru; Aktynowość plastyczna a rozwój wyobraźni dziecka niepełnosprawnego intelektualnie; Dziecko z wadą słuchu w świecie muzyki; Indywidualna i grupowa muzykoterapia jako jedna z metod psychoterapii dzieci z mózgowym porażeniem dziecięcym; Stymulowanie rozwoju dzieci niepełnosprawnych fizycznie w okresie późnego dzieciństwa przez percepcję dzieł sztuki XX wieku; Działalność Drużyn "Nieprzetartego szlaku" źródłem poznania tradycji, kultury i cywilizacji kraju; Kształtowanie postaw dzieci i młodzieży z niepełnosprawnością intelektualną wobec kultury fizycznej; Student pedagogiki specjalnej - przyszły facylitator uczestnictwa osób z niepełnosprawnością w kulturze?; Sztuka i kultura bez barier na przykładzie organizacji społecznych w Austrii; Rola organizacji głuchoniewidomych w tworzeniu szans uczestnictwa w kulturze; Aktywność artystyczna osób niewidomych i niedowidzących na przykładzie działalności Krajowego Centrum Kultury Polskiego Związku Niewidomych w Kielcach; Osoba niepełnosprawna jako twórca i odbiorca kultury. Doświadczenia z pracy z młodzieżą niewidomą i słabowidzącą w SOSW przy ul. Tynieckiej w Krakowie; Cz. III Kulturowe konteksty niepełnosprawności: Twórcza obecność osób niepełnosprawnych; Osoba niepełnosprawna w zmieniającym się świecie kultury i komunikacji; Jedność ludzka w akcie kreacji - refleksje nad twórczą identycznością człowieka; Niepełnosprawność jako krytyczne wydarzenie życiowe w doświadczeniu narratorów; Postawy osób z niepełnosprawnością intelektualną wobec życia; Niepełnosprawność z perspektywy psychologii pozytywnej; Osoba niepełnosprawna w świetle antropologii Fryderyka Nietzschego; wizerunki osób niepełnosprawnych w mediach - media w percepcji niepełnosprawnych; Rzecz o Minotaurze - osoba z niepełnosprawnością w literaturze współczesnej; Między groteską a metaforą - czyli starożytnych Egipcjan pojmowanie niepełnosprawności; Kultura duchowa czyli kultura duchowości (duchowość kultury) w dyskursie ezoterycznym? Pytanie o kontekst niepełnosprawności; Wybrane aspekty religijności młodzieży gimnazjalnej z lekkim stopniem upośledzenia umysłowego; Religijność osób z głębszą niepełnosprawnością intelektualną; Uśmiech niedokończony; Kod językowy i dyskurs osób z niepełnosprawnością intelektualną. O bytowaniu na pograniczu; Cz. IV Edukacyjne i rehabilitacyjne konteksty niepełnosprawności: Aksjologiczne aspekty procesu rehabilitacji; Dylematy dotyczące pomiaru zdolności twórczych uczniów z niepełnosprawnością intelektualną lekkiego stopnia; Wspieranie elementarnych zdolności twórczych uczniów niedosłyszących; Oryginalność jako kryterium oceny zdalności twórczych uczniów z wadą słuchu; Wpływ środowiska wychowawczego na zainteresowania i organizację czasu wolnego uczniów z niepełnosprawnością intelektualną (rozważania teoretyczne); Rozwój osobisty - kontekst konstruowania wiedzy o sobie w pracy zespołowej nauczycieli klas integracyjnych; Idea integracji edukacyjnej w realiach szkół gimnazjalnych; Edukacja włączająca - nowa jakość? Czy dotąd byliśmy pedagogicznie zacofani?; Wczesna rewalidacja dzieci niesłyszących nowym wyzwaniem edukacyjnym w Polsce; Wczesna stymulacja językowa dziecka o nieharmonijnym rozwoju drogą do świata kultury; Znaczenie stymulacji zmysłów w terapii dzieci z głęboką niepełnosprawnością; Wpływ stereotypii i dyskomfortu sensorycznego na jakość społecznego funkcjonowania dziecka z autyzmem; Przewlekłe zespoły bólowe jako forma niepełnosprawności? Dwie perspektywy; Podstawy wychowawcze rodziców a ich skłonność do zachowań krzywdzących wobec dzieci z niepełnosprawnością intelektualną; Życie kulturalne rodziny a zasób słownictwa uczniów niepełnosprawnych intelektualnie (doniesienie z badań); Dzieci i komputery - o plusach mówimy, a czy pamiętamy zagrożeniach?
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Uwarunkowania jakości życia osób z niepełnosprawnością. 2. 2. Problemy jakości życia osób z upośledzeniem umysłowym. 3. Pedagogika korekcyjna w kontekście jakości życia. 4. Prawda i mity o jakości życia osób z niepełnosprawnością sensoryczną.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Przyczyny niepowodzeń szkolnych; Pojęcie dysleksji, jej rodzaje i przyczyny; Zaburzenia percepcji słuchowej; Rodzaje zaburzeń artykulacji; Trudności w uczeniu się uwarunkowane zaburzeniami spostrzeżeń wzrokowych; Dysgrafia; Dysortografia - definicja, symptomy, terapia; Zaburzenia orientacji przestrzennej; uczeń z zaburzeniami orientacji przestrzennej; Zaburzenia lateralizacji; Rola ruchu w procesie nauczania i terapii dziecka; Zaburzenia rozwoju ruchowego; Wczesne przejawy opóźnienia rozwoju ruchowego dzieci - zasady i sposoby ich usprawniania; Nadpobudliwość psychoruchowa; Dzieci zahamowane psychoruchowo; Przyczyny trudności w uczeniu się matematyki.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Multimedialna Biblioteka Pedagogiczna)
1. Komputerowa diagnostyka i terapia pedagogiczna - uwagi wstępne 2. Kogniwistyka a poznanie wzrokowe. Próby kompensacji dysfunkcji narządów wzroku przy zastosowaniu narzędzi technologii informacyjnej 3. Internet jako element strategii współpracy z nauczycielami w ramach badań nad czynnikami istotnymi w nabywaniu wybranych podstawowych umiejętności szkolnych przez słabo widzące dzieci, uczące się w pierwszych klasach w ogólnodostępnych szkołach podstawowych 4. Internet a niewidomi 5. Podręczniki dla niewidomych i słabo widzących dzieci oraz młodzieży - problem edukacyjny 6. Technologia informacyjna w diagnozie i terapii sprawności ortograficznej dzieci z uszkodzeniem słuchu 7. Rozwój technologii informacyjnej szansą dla osób niepełnosprawnych 8. Praktyka komputerowej diagnostyki i terapii pedagogicznej 9. B. Michał - czyli przekraczać bariery
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Prace Wydziału Nauk Społecznych / Tow. Naukowe Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego ; 63)
Część I: Wartość rodziny we współczesnym świecie. Rodzina wobec współczesnych zagrożeń; Wyzwania kultury śmierci - wolność i prawo, za czy przeciw życiu; Małżeństwo, rodzina i dziecko w systemie norm i wartości współczesnych społeczeństw europejskich; Rodzina wobec wartości: rozpad czy transformacja; rodzina w opinii młodego pokolenia Polaków. Częśc II: Rodzicielstwo jako zadanie. Teologiczne podstawy odpowiedzialnego rodzicielstwa. Na kanwie nauczania Jana Pawła II; Płciowość jako dar i zadanie; Zgoda na płodność - umieć żyć z płodnością; Rola rodziny w kształtowaniu postaw wobec własnego rozwoju; Rodzice i dzieci: jak mogą pomagać sobie nawzajem w sytuacjach trudnych? Część III: System wartości rodziców i dzieci jako zadanie rozwojowe; Rola rodziny w kształtowaniu postawy wobec życia jako fundamentalnej wartości; Rodzina środowiskiem wychowania prospołecznego; Rola rodziny w kształtowaniu umiejętności psychospołecznych u dzieci; Doświadczenie osamotnienia u młodzieży a postawy rodzicielskie; Style reagowania na stres w kontekście postaw rodzicielskich. Badania młodzieży wnoszone do rodziny przez dziadków. Część IV: Trudne rodzicielstwo. Osoba niepełnosprawna, chora, cierpiąca: nauczanie Jana Pawła II; Wsparcie społeczne rodzin z dzieckiem niepełnosprawnym i jego uwarunkowania; Trudności przeżywane przez rodzinę dziecka z niepełnosprawnym i jego uwarunkowania; Trudności przeżywane przez rodzinę dziecka z nepełnosprawnością umysłową; Rola rodziców we wspomaganiu rozwoju dzieci ze specyficznymi trudnościami w uczeniu; Rodzinne i społeczne uwarunkowania jadłowstrętu psychicznego. Część V: Rodzicielstwo wymagające szczególnych umiejętności. O potrzebie pomocy dla rodzin wychowujących dzieci z uszkodzeniami słuchu; Rodzice wobec diagnozy uszkodzenia słuchu u dziecka. Doświadczenia rodziców, pomoc profesjonalistów; Trudne wybory rodziców wychowujących dzieci niesłyszące; Rola języka migowego w życiu rodziny dziecka niesłyszącego.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera: Cz. I Wprowadzenie w przedmiot pedagogiki specjalnej jako nauki: Podstawowe pojęcia – pedagogika specjalna, norma, normalność, niepełnosprawność, upośledzenie, dysfunkcjonalaność, kalectwo, inwalidztwo, wyrównanie szans; Pedagogika specjalna jako teoria i praktyka; Historyczno-kulturowe i społeczne uwarunkowania opieki, edukacji, rehabilitacji oraz wartościowania życia osób niepełnosprawnych; Współczesne cele rozwoju pedagogiki specjalnej i strategie reform w edukacji; Stare i nowe orientacje programowo-badawcze pedagogiki specjalnej wynikającej z jej społecznego zaangażowania. CZ. II Tendencje rozwojowe pedagogiki specjalnej w zakresie opieki, edukacji i rehabilitacji: Zakres i przedmiot zainteresowań pedagogiki specjalnej; Formy postępowania terapeutyczno-wychowawczego; Pedagogika specjalna w Polsce u progu XXI wieku; Kształcenie pedagogów specjalnych; Zakres studiów na kierunku pedagogika specjalna; Kształcenie specjalne w Polsce w końcu XX wieku. CZ. III Szczegółowe dziedziny pedagogiki specjalne: Pedagogika osób z lekkim upośledzeniem umysłowym; Pedagogika osób \ umiarkowanym, znacznym i głębokim upośledzeniem umysłowym; Pedagogika niesłyszących i niedosłyszących – surdopedagogika; Pedagogika niewidomych i niedowidzących; Pedagogika dzieci głuchoniewidomych; Pedagogika osób z niepełnosprawnością ruchową; Pedagogika terapeutyczna dzieci przewlekle chorych; Pedagogika osób odmiennych somatycznie; Pedagogika osób z trudnościami w uczeniu się; Pedagogika osób z zaburzeniami mowy – logopedia; Pedagogika dzieci z autyzmem i zespołami psychozopodobnymi; Pedagogika osób ze sprzężonymi upośledzeniami; Pedagogika osób niedostosowanych społecznie; Pedagogiczne problemy funkcjonowania i opieki osób w starszym wieku; Pedagogika dzieci zdolnych i uzdolnionych. CZ. IV Wspólne problemy specjalnej opieki edukacji i społeczeństwo wsparcia: Problemy rehabilitacji i pomocy niepełnosprawnym w domu rodzinnym, przedszkolu i szkole; Problemy autonomii, integracji społecznej i normalizacji życia osób niepełnosprawnych w środowisku; Problemy poradnictwa w procesie rewalidacji osób niepełnosprawnych; Problemy rehabilitacji zawodowej i społecznej osób niepełnosprawnych; Problemy podkultury i sekt wśród młodzieży; Andragogika specjalna.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera: Cz. I Wprowadzenie w przedmiot pedagogiki specjalnej jako nauki: Podstawowe pojęcia – pedagogika specjalna, norma, normalność, niepełnosprawność, upośledzenie, dysfunkcjonalaność, kalectwo, inwalidztwo, wyrównanie szans; Pedagogika specjalna jako teoria i praktyka; Historyczno-kulturowe i społeczne uwarunkowania opieki, edukacji, rehabilitacji oraz wartościowania życia osób niepełnosprawnych; Współczesne cele rozwoju pedagogiki specjalnej i strategie reform w edukacji; Stare i nowe orientacje programowo-badawcze pedagogiki specjalnej wynikającej z jej społecznego zaangażowania. CZ. II Tendencje rozwojowe pedagogiki specjalnej w zakresie opieki, edukacji i rehabilitacji: Zakres i przedmiot zainteresowań pedagogiki specjalnej; Formy postępowania terapeutyczno-wychowawczego; Pedagogika specjalna w Polsce u progu XXI wieku; Kształcenie pedagogów specjalnych; Zakres studiów na kierunku pedagogika specjalna; Kształcenie specjalne w Polsce w końcu XX wieku. CZ. III Szczegółowe dziedziny pedagogiki specjalne: Pedagogika osób z lekkim upośledzeniem umysłowym; Pedagogika osób \ umiarkowanym, znacznym i głębokim upośledzeniem umysłowym; Pedagogika niesłyszących i niedosłyszących – surdopedagogika; Pedagogika niewidomych i niedowidzących; Pedagogika dzieci głuchoniewidomych; Pedagogika osób z niepełnosprawnością ruchową; Pedagogika terapeutyczna dzieci przewlekle chorych; Pedagogika osób odmiennych somatycznie; Pedagogika osób z trudnościami w uczeniu się; Pedagogika osób z zaburzeniami mowy – logopedia; Pedagogika dzieci z autyzmem i zespołami psychozopodobnymi; Pedagogika osób ze sprzężonymi upośledzeniami; Pedagogika osób niedostosowanych społecznie; Pedagogiczne problemy funkcjonowania i opieki osób w starszym wieku; Pedagogika dzieci zdolnych i uzdolnionych. CZ. IV Wspólne problemy specjalnej opieki edukacji i społeczeństwo wsparcia: Problemy rehabilitacji i pomocy niepełnosprawnym w domu rodzinnym, przedszkolu i szkole; Problemy autonomii, integracji społecznej i normalizacji życia osób niepełnosprawnych w środowisku; Problemy poradnictwa w procesie rewalidacji osób niepełnosprawnych; Problemy rehabilitacji zawodowej i społecznej osób niepełnosprawnych; Problemy podkultury i sekt wśród młodzieży; Andragogika specjalna.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej