Form of Work
Książki
(11)
Status
available
(10)
only on-site
(7)
Branch
Wypożyczalnia
(10)
Czytelnia
(7)
Author
Pilecka Władysława
(2)
Rudkowska Grażyna
(2)
Wrona Leszek
(2)
Barkley Russell A
(1)
Gajdzińska Monika
(1)
Han-Ilgiewicz Natalia
(1)
Heyne David
(1)
Jałowiec-Sawicka Magdalena
(1)
Jóźwiak Justyna
(1)
Kapera Marta
(1)
Kołakowski Artur
(1)
Laerum Sabine
(1)
Moderski Jerzy
(1)
Neville King
(1)
Olechnowicz Hanna
(1)
Opora Robert
(1)
Pisula Agnieszka
(1)
Purper-Ouakil Diane
(1)
Rejzner Andrzej
(1)
Rollings Stephanie
(1)
Tonge Bruce
(1)
Year
2010 - 2019
(3)
2000 - 2009
(7)
1970 - 1979
(1)
Country
Poland
(11)
Language
Polish
(11)
Subject
Dziecko trudne
(10)
Dziecko
(6)
Wychowanie w rodzinie
(3)
Dziecko zdolne
(2)
Motywacja
(2)
Młodzież
(2)
Młodzież trudna
(2)
Niedostosowanie społeczne
(2)
Osobowość
(2)
Pedagogika resocjalizacyjna
(2)
Poznanie
(2)
Psychologia
(2)
Rozwój społeczny
(2)
Terapia behawioralna
(2)
Uczniowie
(2)
Uczucia
(2)
Adaptacja społeczna
(1)
Konflikt
(1)
Niepowodzenia szkolne
(1)
Patologia społeczna
(1)
Pedagogika penitencjarna
(1)
Postępowanie w sprawach nieletnich
(1)
Przestępczość nieletnich i młodocianych
(1)
Psychologia wychowawcza
(1)
Psychoterapia
(1)
Rodzice
(1)
Rodzina
(1)
Stosunki interpersonalne
(1)
Szkolnictwo
(1)
Wychowanie
(1)
Zachowanie
(1)
Zakłady poprawcze i wychowawcze
(1)
11 results Filter
Book
In basket
ISBN: 978-83-7489-203-2
Zawiera: 1.Wprowadzenie do psychologii behawioralnej: Co to jest terapia behawioralna?; Kiedy można samodzielnie korzystać z metod behawioralnych, a kiedy jest potrzebna pomoc specjalistów. Rozpoznawanie zachowań niepożądanych; Zachowanie: jak je sprawnie definiować i mierzyć?; Analiza zachowania, czyli o tym, co dokładnie wpływa na zachowanie – trochę teorii; Stosowana analiza zachowania, czyli o tym, co dokładnie wpływa na zachowanie – trochę praktyki. 2.Skrzynka z narzędziami, czyli techniki behawioralne: Strefa najbliższego rozwoju, czyli praca na poprzeczce; Okulary na ADHAD, czyli możliwości wsparcia w przypadku objawów nadruchliwości, impulsywności, zaburzeń uwagi; Skuteczne wydawanie poleceń; Przypominanie zasady, wyliczanie; Czas zabawy z dzieckiem, czyli wspólne spędzanie czasu; Pozytywne podsumowanie i pochwały; Zmiana A, czyli jak zmienić otoczenie, by nie dopuścić do powstania trudnego zachowania; Zasada Premacka, czyli zasada babci; Zestaw gwarantowany przez prawo, pakiet przywilejów, nagrody; Systemy żetonowe; Zasady; Konsekwencje; Dziecięce wybuchy złości; Zasoby, czyli zmiany w funkcjonowaniu szkoły, rodziny i domu dziecka; System szkolnych zajęć dodatkowych – ścieżki; Planowanie. 3.Przykłady interwencji opartych na terapii behawioralnej: Typowe problemy do pracy behawioralnej; Problemy szkolne; Problemy w środowisku domowym. 4.Techniki behawioralne – materiały do pracy.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 61 (2 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 61 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
ISBN: 83-7442-156-8
Mali grubianie potrzebują granic. Skuteczne poskramianie wybuchów złości. Nieszkodliwa zabawa pistoletami dla dzieci. Opanowanie w fazach przeklinania. Mocne strony nieśmiałych dzieci. Łagodne radzenie sobie z zahamowaniami w mówieniu. Problemy z wymawianiem niektórych liter i ich przezwyciężanie w zabawie. Jak dzieci radzą sobie z przykrymi uczuciami. Wyimaginowanie przyjaciele jako pomocnicy w rozwoju. Małe złodziejaszki nie są kryminalistami. Mali oszuści mają dobre zamiary. Nie wszystkie wiercipięty mają od razu ADHD. Wreszcie suche noce. Czerwona kartka dla koszmarów. Nie boimy się zrywania w nocy ze snu z krzykiem. Łagodne pożegnanie z ukochanym smoczkiem. Zabawy w lekarza dodają pewności siebie. Piętnaście wskazówek, jak z przyjemnością korzystać z telewizji.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 159.9 (2 egz.)
Book
In basket
ISBN: 978-83-7587-315-3
1. Zastosowanie teorii poznawczo-behawioralnych w pracy resocjalizacyjnej; 2. Skuteczność interwencji resocjalizacyjnych; 3. Znaczenie relacji wychowawczej w pracy pedagoga resocjalizacyjnego; 4. Złożoność prospołecznego modelowania; 5. Rozpoczęcie pracy resocjalizacyjnej; 6. Motywowanie podopiecznych; 7. Cechy skutecznego wychowawcy; 8. Umiejętności diagnostyczne i psychokorekcyjne; 9. Zakończenie pracy z podopiecznym
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 37 (2 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 83-7033-574-8
1. W kierunku definicji rodzinnej tyranii. 2. Życie z małym tyranem. 3. Uwaga, delikatni rodzice! 4. Dzieci przeinwestowane uczuciowo. 5. Para rodziców męczenników. 6. Tyrania i maltretowanie. 7. Czy dziecko jest niezapisaną kartą? 8. Dzieci narcystyczne. 9. Pseudotyrani. 10. Tyrania wtórna. 11. Znamię współczesnej epoki? 12. Kilka wskazówek dotyczących zapobiegania i leczenia
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 159.9 (1 egz.)
Book
In basket
1. Zabawa dziecka; 2. Bolesne zaskoczenie; 3. Dążenie do uniezależnienia się; 4. Zmiana roli w rodzinie; 5. Poczucie godności dziecka; 6. Problem niepowodzenia; 7. Potrzeba oparcia; 8. Problem przyjaźni; 9. Stan zagrożenia; 10. Problem rekonstrukcji rodziny; 11. Modele własnego wyglądu; 12. Z problematyki seksualnej; 13. Etyka a popęd; 14. Z zagadnień adopcji; 15. Sieroctwo społeczne; 16. Zerwanie z rodzina.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 159.9 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 978-83-01-14731-0
1. Objaw patologiczny czy strategia autoterapeutyczna, 2. Klub jako środowisko wspomagające autoterapię dzieci i rodziców, 3. Dida matak - dziecko; więź udaremniona, 4. Problemy nadwrażliwości, 5. Dłoń - narzędzie budowania więzi i rozumnego działania, 6. Twarz matki - potwierdzenie poczucia "jestem i działam", 7. Ja zaprzeczone, 8. Ku równorzędności podmiotowej, 9. Regresja jako strategia autoterapeutyczna, 10. Samoregulacja napięcia, 11. Podsumowanie i wnioski
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
Book
In basket
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 37 (2 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 83-7271-287-5
1. Współczesna myśl psychologiczna, 2. Pojęcie i czynniki rozwoju psychicznego człowieka, 3. Aktywność poznawcza, 4. Aktywność społeczne, 5. Procesy emocjonalne, 6. Motywacja, 7. Osobowość - koncepcje, struktury i rozwój, 8.Indywidualne możliwości i preferencje uczniów o rozwoju typowym, 8. Indywidualne możliwości i preferencje uczniów o rozwoju typowym, 9. Uczniowie o wybitnych możliwościach rozwoju, 10. Uczniowie o ograniczonych możliwościach uczenia się, 11. Dzieci niepełnosprawne, 12. Uczniowie z trudnościami w rozwoju emocjonalno-społecznym, 13. Poznawanie ucznia i jego środowiska, 14.Nauczyciel i uczeń w procesie edukacji, 15.Pomoc psychologiczna w procesie edukacji
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 159.9 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 159.9 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 83-7271-287-5
1. Współczesna myśl psychologiczna, 2. Pojęcie i czynniki rozwoju psychicznego człowieka, 3. Aktywność poznawcza, 4. Aktywność społeczne, 5. Procesy emocjonalne, 6. Motywacja, 7. Osobowość - koncepcje, struktury i rozwój, 8.Indywidualne możliwości i preferencje uczniów o rozwoju typowym, 8. Indywidualne możliwości i preferencje uczniów o rozwoju typowym, 9. Uczniowie o wybitnych możliwościach rozwoju, 10. Uczniowie o ograniczonych możliwościach uczenia się, 11. Dzieci niepełnosprawne, 12. Uczniowie z trudnościami w rozwoju emocjonalno-społecznym, 13. Poznawanie ucznia i jego środowiska, 14.Nauczyciel i uczeń w procesie edukacji, 15.Pomoc psychologiczna w procesie edukacji
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 159.9 (1 egz.)
Book
In basket
(Psychiatria i Psychoterapia / Uniwersytet Jagielloński)
ISBN: 978-83-233-3865-9
Zawiera: CZĘŚĆ I. Informacje niezbędne do rozpoczęcia programu: Zasadność programu szkolenia rodziców; Ocena kliniczna zbuntowanych dzieci; Praktyczne uwarunkowania szkolenia; Program szkolenia rodziców – przegląd zagadnień. CZĘŚĆ II. Realizacja programu – wskazówki dla terapeuty: Krok 1. Dlaczego dzieci źle się zachowują; Krok 2. Zwracanie uwagi; Krok 3. Praca nad posłuszeństwem dziecka i umiejętnością samodzielnej zabawy; Krok 4. Kiedy pochwała nie wystarczy, czyli system żetonowy lub punktowy; Krok 5. Time-out i inne metody dyscyplinowania dziecka; Krok 6. Rozszerzanie procedury time-out na inne problemy z zachowaniem; Krok 7. Przewidywanie problemów – radzenie sobie z dzieckiem w miejscach publicznych; Krok 8. Poprawa zachowania w szkole dzięki monitorowaniu w domu – stosowanie karty obserwacji zachowania; Krok 9. Radzenie sobie z problemami z zachowaniem w przyszłości; Krok 10. Sesja przypominająca i dalsze sesje. CZĘŚĆ III. Materiały służące do oceny problemów dziecka: Ogólne wskazówki dotyczące wypełniania formularzy; Dane dot. dziecka i rodziny; Rozwój i zdrowie dziecka; Zachowanie dziecka w domu; Zachowanie dziecka w szkole; jak przygotować się do oceny problemów dziecka. CZĘŚĆ IV. Materiały dla rodziców: Materiały dla rodziców – krok 1: Profil dziecka i rodzica; Materiały dla rodziców – krok 1: Spis problemów rodziny; Materiały dla rodziców – krok 1: Schemat interakcji z dzieckiem z zaburzeniami opozycyjno-buntowniczym; Materiały dla rodziców – krok 2: Zwracanie uwagi na odpowiednie zachowanie dziecka podczas zabawy; Materiały dla rodziców – krok 3: Zwracanie uwagi na posłuszeństwo dziecka; Materiały dla rodziców – krok 3: Skuteczne wydawanie poleceń; Materiały dla rodziców – krok 3: Zwracanie uwagi na samodzielną zabawę dziecka; Materiały dla rodziców – krok 4: System żetonowy lub punktowy; Materiały dla rodziców – krok 5: Procedura time-out; Materiały dla rodziców – krok 7: Przewidywanie problemów – radzenie sobie z dzieckiem w miejscach publicznych; Materiały dla rodziców – krok 8: Stosowanie karty obserwacji zachowania w szkole; Materiały dla rodziców – krok 9: Radzenie sobie z problemami z zachowaniem w przyszłości.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 61 (2 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 61 (1 egz.)
Book
In basket
(Terapia w resocjalizacji ; Cz. 3)
ISBN: 978-83-62015-03-0
1. Rodzina jako podstawowe środowisko wychowawcze w świetle danych statystycznych: Rodzin w Polsce; Rozwody według liczby małoletnich dzieci w małżeństwach w latach 1994-2004; Separacje według liczby małoletnich dzieci; Rodziny wykluczone społecznie i zagrożone wykluczeniem w 2005 r.; Liczba rodzin objętych pomocą społeczną w latach 1999-2006; Powody przyznawania pomocy społecznej; Rodziny zastępcze w latach 1994-2006; Ewidencja spraw w sądach rejonowych o umieszczenie małoletniego w rodzinie zastępczej w latach 2000-2006; Ewidencja spraw o przysposobienie w sądach rodzinnych w latach 1984-2006; Małoletni pod nadzorem sadów w latach 1994-2006; Liczba małoletnich pod opieką sądu, których rodziców pozbawiono władzy rodzicielskiej, zawieszono ją lub ograniczono; Seksualne wykorzystanie dzieci; Dzieciobójstwo i porzucenie. 2. Sytuacja dziecka w zakresie funkcjonowania resortu edukacji: Przestępczość w szkole w latach 2004-2007. 3. Aktywność ekonomiczna młodzieży. 4. Nieletni przebywający w placówkach opiekuńczo-wychowawczych, interwencyjnych i resocjalizacyjnych. 5. Przestępczość nieletnich na podstawie statystyk policyjnych. 6. Postępowanie z nieletnimi w świetle danych sądowych
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 316 (2 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 316 (1 egz.)
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again