Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(202)
IBUK Libra
(16)
ebookpoint BIBLIO
(3)
Forma i typ
Książki
(196)
Publikacje naukowe
(26)
E-booki
(19)
Publikacje fachowe
(17)
Publikacje dydaktyczne
(8)
Czasopisma
(6)
Poradniki i przewodniki
(3)
Dostępność
tylko na miejscu
(146)
dostępne
(140)
wypożyczone
(5)
nieokreślona
(4)
Placówka
Wypożyczalnia
(146)
Czytelnia
(149)
Autor
Jędrzejczyk Zbigniew
(6)
Kukuła Karol (1948- )
(6)
Penc Józef (1939-2017)
(6)
Skrzypek Jerzy
(6)
Tyszka Tadeusz (1939- )
(6)
Walkosz Anna
(6)
Borski Maciej (1975- )
(5)
Krawiec Grzegorz (1977- )
(5)
Cialdini Robert B. (1945- )
(4)
Ochendowski Eugeniusz (1925-2015)
(4)
Sierpińska Maria (1950- )
(4)
Wojciszke Bogdan (1952- )
(4)
Łaszczyca Grzegorz (1970- )
(4)
Śladkowska Ewa
(4)
Baran Beata
(3)
Bolesta-Kukułka Krystyna (1941-2004)
(3)
Gruchman Bohdan
(3)
Knosala Ernest
(3)
Kuczkowski Przemysław
(3)
Lityński Adam (1940- )
(3)
Majewski Kamil
(3)
Małuszyńska Ewa
(3)
Nęcka Edward (1953- )
(3)
Orzechowski Jarosław
(3)
Przybysz Piotr
(3)
Rusiński Michał
(3)
Szymura Błażej (1969-2009)
(3)
Wędzki Dariusz
(3)
Borkowski Janusz (1934-2012)
(2)
Brigham Eugene F
(2)
Buratowska Klaudia
(2)
Ciechorski Jan
(2)
Dobrowolski Grzegorz
(2)
Falkowski Andrzej (1953- )
(2)
Fleszer Dorota (1971- )
(2)
Griffin Ricky W. (1950- )
(2)
Houston Joel F
(2)
Hołubko Wiktor
(2)
Kil Jan (1991- )
(2)
Kisielnicki Jerzy (1939- )
(2)
Kobroń-Gąsiorowska Łucja
(2)
Kokoszczyński Ryszard
(2)
Konieczny Marcin
(2)
Kożuch Barbara (1950- )
(2)
Krzysztofik-Pelka Magdalena
(2)
Lewicka Maria
(2)
Marks Stephen G
(2)
Matan Andrzej
(2)
Mikołajczyk Zofia
(2)
Milewicz Marian
(2)
Nowak Krystian
(2)
Oleksyn Tadeusz (1945- )
(2)
Partyk Aleksandra
(2)
Pomykalski Andrzej (1941- )
(2)
Praca zbiorowa
(2)
Pudło-Jaremek Anna
(2)
Radecki Gabriel
(2)
Rogacka-Łukasik Anna (1980- )
(2)
Samuelson William F
(2)
Smoluk Antoni
(2)
Supernat Jerzy (1951- )
(2)
Suwaj Robert
(2)
Wojtal Janusz
(2)
Yip George S. (1947- )
(2)
Zaleśkiewicz Tomasz (1970- )
(2)
Zrałek Jacek
(2)
Ściborek Zbigniew (1949- )
(2)
Śladkowski Mariusz
(2)
Świątkowski Andrzej M. (1944- )
(2)
Żmuda-Matan Kamila
(2)
Abramski Olgierd
(1)
Adair John Eric (1934- )
(1)
Adamus Rafał
(1)
Agor Weston H
(1)
Aronson Elliot
(1)
Augustyn Paulina
(1)
Awdziej Marcin
(1)
Babiel Tadeusz B
(1)
Bajcar Beata
(1)
Balcerzyk Robert
(1)
Baran Krzysztof Wojciech
(1)
Baran-Wesołowska Beata
(1)
Barbaro Natalia de
(1)
Barcz Jan (1953- )
(1)
Bartosik-Purgat Małgorzata
(1)
Basiuk Tomasz
(1)
Baszkowski Adam
(1)
Bała Karolina
(1)
Beck-Krala Ewa
(1)
Bednarska-Wnuk Izabela
(1)
Berbeka Jadwiga
(1)
Bieda Jolanta
(1)
Biela Adam
(1)
Bielawska Aurelia
(1)
Bielecki Witold Tomasz
(1)
Bieniok Henryk (1940- )
(1)
Bogusławska Katarzyna
(1)
Bojko Joanna
(1)
Bolesta Krzysztof
(1)
Bombol Małgorzata
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(19)
2010 - 2019
(36)
2000 - 2009
(133)
1990 - 1999
(33)
Okres powstania dzieła
2001-
(17)
1989-2000
(1)
Kraj wydania
Polska
(220)
Rosja
(1)
Język
polski
(220)
rosyjski
(1)
Temat
Decyzje
(146)
Zarządzanie
(45)
Przedsiębiorstwo
(31)
Postępowanie administracyjne
(25)
Organizacja
(21)
Menedżerowie
(19)
Decyzje administracyjne
(18)
Decyzja administracyjna
(17)
Zarządzanie strategiczne
(13)
Przywództwo
(12)
Badania operacyjne
(11)
Konsumenci (ekon.)
(10)
Marketing
(10)
Kadry
(9)
Motywacja
(9)
Produkcja
(9)
Transport
(9)
Administracja
(8)
Ochrona środowiska
(8)
Zarządzanie jakością
(8)
Motywacja pracy
(7)
Prawo administracyjne
(7)
Psychologia społeczna
(7)
Rynek finansowy
(7)
Finanse przedsiębiorstwa
(6)
Gry kierownicze
(6)
Kontrola
(6)
Zarządzanie finansami
(6)
Decyzje finansowe
(5)
Egzekucja sądowa
(5)
Głosowanie
(5)
Informacja dla zarządzania
(5)
Informacja gospodarcza
(5)
Innowacje
(5)
Inwestycje
(5)
Myślenie
(5)
Orzecznictwo administracyjne
(5)
Planowanie strategiczne
(5)
Poznanie
(5)
Relacje międzyludzkie
(5)
Unia Europejska
(5)
Zarządzanie procesami biznesowymi
(5)
Globalizacja
(4)
Instytucje europejskie
(4)
Kapitał
(4)
Komunikacja społeczna
(4)
Konkurencja
(4)
Kultura organizacyjna
(4)
Perswazja
(4)
Podejmowanie decyzji
(4)
Praca
(4)
Prawo karne
(4)
Prawo pracy
(4)
Psychologia
(4)
Psychologia stosowana
(4)
Ryzyko gospodarcze
(4)
Samorząd terytorialny
(4)
Socjotechnika
(4)
Spostrzeganie
(4)
Umysł
(4)
Wybory
(4)
Zachowanie organizacyjne
(4)
Zarządzanie projektami
(4)
Zarządzanie wiedzą
(4)
Zarządzanie zasobami ludzkimi (HRM)
(4)
Administracja publiczna
(3)
Analiza SWOT
(3)
Bilans księgowy
(3)
COVID-19
(3)
Handel
(3)
Integracja europejska
(3)
Jednolity rynek UE
(3)
Język
(3)
Konsumenci
(3)
Marketing strategiczny
(3)
Monopol
(3)
Mowa
(3)
Odpowiedzialność dyscyplinarna
(3)
Opinia publiczna
(3)
Otoczenie firmy
(3)
Pamięć
(3)
Planowanie
(3)
Polityka zagraniczna
(3)
Postępowanie sądowoadministracyjne
(3)
Praca zespołowa
(3)
Pracownicy samorządowi
(3)
Prawa człowieka
(3)
Prawo cywilne
(3)
Prokuratura
(3)
Przedsiębiorczość międzynarodowa
(3)
Przedsiębiorstwo międzynarodowe
(3)
Płynność finansowa
(3)
Rozumowanie (logika)
(3)
Rynek kapitałowy
(3)
Ryzyko
(3)
Stres
(3)
Sądownictwo administracyjne
(3)
Teoria organizacji
(3)
Unia Gospodarcza i Walutowa
(3)
Uwaga (psychologia)
(3)
Temat: dzieło
Konstytucja Albanii (1998)
(1)
Temat: czas
2001-
(14)
1901-2000
(5)
1989-2000
(5)
1989-
(1)
2001-0
(1)
Temat: miejsce
Polska
(21)
Kraje Unii Europejskiej
(4)
Rosja
(2)
Ukraina
(2)
Albania
(1)
Chiny
(1)
Dąbrowa Górnicza (woj. śląskie)
(1)
Europa
(1)
Finlandia
(1)
Irlandia
(1)
Niemcy
(1)
Norwegia
(1)
Stany Zjednoczone (USA)
(1)
Włochy
(1)
ZSRR
(1)
Gatunek
Podręcznik
(52)
Opracowanie
(14)
Praca zbiorowa
(8)
Czasopismo naukowe
(6)
Czasopismo prawnicze
(6)
Poradnik
(6)
Ćwiczenia i zadania
(6)
Monografia
(3)
Akty prawne
(1)
Księga pamiątkowa
(1)
Materiały konferencyjne
(1)
Materiały pomocnicze
(1)
Raport z badań
(1)
Wzory dokumentów
(1)
Dziedzina i ujęcie
Zarządzanie i marketing
(41)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(38)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(21)
Psychologia
(20)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(19)
Matematyka
(6)
Architektura i budownictwo
(1)
Edukacja i pedagogika
(1)
Historia
(1)
Media i komunikacja społeczna
(1)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
221 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
(Monografie i Opracowania / Szkoła Główna Handlowa w Warszawie ; 549)
1. Wstęp, 2. Podstawowe pojęcia teorii decyzji statystycznych, 2. Rodziny rozkładów a priori opisujące niedokładność wiedzy a priori, 4. Estymatory i prodyktory minimaksowe, 5. Estymatory i prodyktory warunkowo minimaksowe, 6. stymatory i prodyktory o minimaksowej utracie a posteriori, 7. Reguły minimaksowe w działalności ubezpieczeniowej
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 311 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Siła i oczekiwania decyzje grupowe. / Jacek W. Mercik. - Warszawa; Wrocław : PWN Wydaw. Nauk., 1999. - 138 s. : tab.,wykr. ; 21 cm.
Wstęp; I. Siła decydentów; 1. Głosowanie; 2. Indeksy siły; 3. Skorygowane indeksy siły; II. Oczekiwanie; 1. Sprawiedliwy podział wpływów; 2. "Poprawianie" systemów decyzyjnych
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Biblioteka Biznesmena / Wydawnictwo MT Biznes sp. z o.o.)
Wstęp; I Metody podejmowania decyzji; 1 Umiejętność podejmowania trafnych decyzji a nasze życie prywatne; 2 Nasze decyzje świadczą o nas; 3 Podejmowanie trafnych decyzji może pozytywnie wpłynąć na całe nasze życie; 4 Dlaczego ludzie podejmują ewidentnie złe decyzje?; 5 Cechy charakterystyczne osób wprawionych w podejmowaniu trafnych decyzji; 6 Przejście od intuicyjnego do logicznego podejmowania decyzji; 7 Przykłady najgorszych decyzji na świecie; 8 Przykłady najlepszych decyzji na świecie; II Definiowanie problemu; 9 Klasyfikowanie problemu i podejmowanie decyzji; 10 Planowanie strategii działania; III Zbieranie i ocena informacji; 11 Zbieranie informacji; 12 Błędy i zniekształcenia informacji; 13 Właściwa ocena zebranych informacji; 14 Trudności w planowaniu strategii działania; IV Intuicyjne podejmowanie decyzji; 15 Czy podejmowanie decyzji w oparciu o intuicję to przeżytek?; 16 Zdolność szybkiego wnioskowania; 17 Intuicja czy szybkie wnioskowanie?; 18 Ile jest warta twoja intuicja?; 19 Rozwijanie umiejętności szybkiego wnioskowania; 20 Emocje a asertywność; 21 Kontrolowanie prawej i lewej półkuli mózgu; 22 Dystans do problemu; 23 Wynajdywanie różnych rozwiązań; 24 Podejmowanie decyzji przez przedsiębiorców; V Podejmowanie decyzji w oparciu o logikę; 25 Decyzje typu „tak lub nie”; 26 Wybór pomiędzy dwiema możliwościami; 27 Ocena indywidualna; 28 Tabela reakcji; 29 Wielostopniowe podejmowanie decyzji; 30 Rachunek prawdopodobieństwa; 31 Jak uzyskiwać dokładne prognozy od pracowników; 32 Schemat błędów; VI Grupowe podejmowanie decyzji; 33 Grupowe podejmowanie decyzji; 34 Zalety grupowego podejmowania decyzji; 35 Zorganizowane działanie grupowe; 36 Ile osób powinna liczyć grupa?; 37 Kiedy grupa przysparza więcej problemów niż korzyści; 38 Japońskie metody podejmowania decyzji; VII Bariery w podejmowaniu trafnych decyzji; 39 Nie podejmujmy decyzji zbyt szybko; 40 Nie podejmujmy decyzji zbyt wolno; 41 Jak szybko należy podjąć decyzję?; 42 Bądźmy gotowi przyznać się do błędu; 43 Decyzje autokratyczne; VIII Osobowość a podejmowanie decyzji; 44 Style podejmowania decyzji; 45 Dziewięć cech typowych dla ekspertów w podejmowaniu trafnych decyzji; Postscriptum.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (2 egz.)
Książka
W koszyku
1. Pojęcia; 2. Projektowanie i procesy decyzyjne; 3. Informacyjne wspomaganie DSZ; 4. Narzędzia wspomagania DSZ; 5. Otoczenie DSZ; 6. Ocena i doskonalenie DSZ.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 65.01 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Techniki decyzyjne i organizatorskie / Jerzy Supernat. - Wrocław : Kolonia Limited, 2000. - 247 s. : tab., wykr. ; 24 cm.
Cz. I Organizacyjne aspekty decydowania: 1. Pojęcia podstawowe, 2. Delegowanie uprawnień decyzyjnych, 3. Udział konsultantów w procesie decydowania, 4. Udział podwładnych w procesie decydowania, 5. Grupowe podejmowanie decyzji, 6. Decydowanie a systemy normatywne. Cz. II Techniki decydowania w warunkach niepewności: 7. Struktura problemu decyzyjnego, 8. Mierzenie niepewności, 9. Kryteria decydowania w warunkach niepewności. Cz. III Techniki organizatorskie w procesie decyzyjnym: 10. Struktura procesu decyzyjnego, 11. Analiza sytuacji decyzyjnej, 12. Wypracowanie kierunków działania, 13. Ocena kierunków działania, 14. Wybór kierunków działania, 15. Realizacji wybranego kierunku działania
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 65.01 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera: Wprowadzenie. 1. Wartość w procesie decyzyjnym: 1.1. Wartość - jakość a wartość relatywna; 1.1.1. Transformata przestrzenna a ambiwalencja funkcji estymowanej przepływu; 1.1.2. Nowe wprowadzenie, czyli parę słów o strukturze wszystkiego; 1.2. Przestrzeń decyzji na podstawie funkcji celu; 1.3. Rozkład Gaussa i tworzona wartość estymowana; 1.3.1. Poziomy optymalizacyjne; 1.3.2. Tworzenie i przechwytywanie wartości. 2. Topologia przestrzeni zarządzania: 2.1. Topologia przestrzeni a optymalizacja decyzji; 2.2. Kwantyfikacja cech nieparametrycznych; 2.2.1. Organizacja przyszłości a strategie tworzenia wartości logistycznej; 2.2.2. Nonkonformizm, czyli radykalizm poznawczy; 2.2.3. Radykalizm fundamentalny; 2.3. Model wartości zarządczej; 2.3.1. Kryterium optymalności; 2.3.2. Radykalizm fundamentalny a funkcja barierowa; 2.3.3. Modelowe odniesienie do strategii łańcuchów dostaw i przejmowania w nich wartości; 2.3.4. Tautologia binarna a modelowanie hybrydowe jako odpowiedź na przechwytywanie wartości; 2.3.5. Ontologia systemu poznania; 2.4. Kryzys, czyli wojna emocji; 2.4.1. Dysfunkcja egzystencjalna jako wartość dodana; 2.5. Zarządzanie miękkie w logistyce przepływu; 2.5.1. Jakość procesu i produktu a ECR; 2.5.2. Marketingowo-logistyczny wymiar produktu; 2.5.3. Logistyka produkcji a pole strategiczne. 3. Klaster i konfiguracja sieci: 3.1. Projektowanie sieci w zarządzaniu logistycznym; 3.1.1. Dobrostan emocji, czyli trochę o szczęściu; 3.1.2. Inżynieria zarządzania siecią; 3.2. Mapowanie procesu poprzez układ jednostek skumulowanych; 3.2.1. Niehierarchiczna analiza skupień; 3.2.2. Odpowiedź systemu informacji - transfer rozwiązań w sieci; 3.3. Produkt potencjalny a efektywność kosztowa łańcucha wartości. 4. Sieci lameralne w zarządzaniu: 4.1. Korytarze decyzyjne - tautologia empiryczna w procesie regresji; 4.2. Kompozycja sieci logistycznej; 4.3. Struktura klastrowa. 5. Przedsiębiorstwo fraktalne: 5.1. Morał małej dziewczynki; 5.2. Sieci lameralne a teoria decyzji; 5.2.1. Struktury lameralne i sandwiczowe; 5.2.2. Problemy podejmowania decyzji, czyli problemy zarządzania; 5.2.3. Poszukiwanie rozwiązań; 5.3. Zarządzanie miękkie wartością niematerialną; 5.4. Jakość w sieci jako wartość dodana; 5.5. Dziewczynka z zapałkami; 5.6. Strategia zarządzania wartością logistyczną. 6. Modelowanie przestrzeni logitu: 6.1. Systemowe podejście do zaburzeń równowagi; 6.1.1. Założenia budowy intuicyjnej; 6.1.2. Dylatacja a rozkład logitu można podejść na kilka sposobów; 6.2. Sieci lameralne a teoria decyzji; 6.3. Kompozycja sieci logistycznej; 6.4. Konkurencja w sieci a kształtowanie przepływu. 7. Struktury holonowo-rozmyte jako odpowiedź na znaki zapytania w sieci: 7.1. Architektura sieci w rozkładzie nieparametrycznym; 7.2. Kontekst - wartość a sieciowanie; 7.2.1. Sieci Hopfielda, kategoryzacja warstwowa; 7.2.2. Teoria decyzji a koszty alternatywne; 7.2.3. Konformizm poznawczy; 7.2.4. Radykalizm fundamentalny; 7.3. Koszty ukryte jako kryterium oceny efektywności działań organizacji; 7.3.1. Teoria góry lodowej jako sposób na ekstrapolację pola szacowań; 7.3.2. Aplikacje matematyki intuicjonistycznej w strategii zarządzania siecią. Bibliografia. Spis rysunków. Spis wzorów. Podsumowanie. Eksplikacje autorskie - precesja teorii zarządzania. Topologia przestrzeni. Morał małej dziewczynki. Morał dziewczyny z kwiatami, czyli co z układem relacyjnym [?]. Streszczenie.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 65.01 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 65.01 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Podręcznik. Materiały dydaktyczne)
1. Wprowadzenie - zarys procesu podejmowania decyzji inwestycyjnych, 2. Zmiana wartości pieniądza w czasie kapitalizacji, dyskonto, czyli kilka niezbędnych pojęć na początek, 3. Przydatne narzędzie - oś czasu i formuły procentu składowego, 4. Zrozumieć przepływy pieniężne, 5. Ile kosztuje kapitał?, 6. Zanim podejmiesz decyzję inwestycyjną - finansowa ocena projektów, 7. Kiedy szybko rosną ceny - inflacja a efektywność projektu, 8. Kilka uwag o wycenie papierów wartościowych
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 330 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 330 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Techniki decyzyjne i organizatorskie / Jerzy Supernat. - Wyd. 2 popr. i uzupeł. - Wrocław : Kolonia Limited, 2003. - 273 s. : wykr., tab. ; 25 cm.
Cz. I Organizacyjne aspekty decydowania: 1. Pojęcia podstawowe, 2. Delegowanie uprawnień decyzyjnych, 3. Udział konsultantów w procesie decydowania, 4. Udział podwładnych w procesie decydowania, 5. Grupowe podejmowanie decyzji, 6. Decydowanie a systemy normatywne. Cz. II Techniki decydowania w warunkach niepewności: 7. Struktura problemu decyzyjnego, 8. Mierzenie niepewności, 9. Kryteria decydowania w warunkach niepewności. Cz. III Techniki organizatorskie w procesie decyzyjnym: 10. Struktura procesu decyzyjnego, 11. Analiza sytuacji decyzyjnej, 12. Wypracowanie kierunków działania, 13. Ocena kierunków działania, 14. Wybór kierunków działania, 15. Realizacji wybranego kierunku działania
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 65.01 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 65.01 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Seria Psychologii Społecznej)
1. Rozbieżność w ocenianiu; 2. Podstawowe zniekształcenia w ocenianiu; 3. Oceny i uczucia; 4. Społeczny kontekst oceniania; 5. Znaczenie przyjętej perspektywy: możliwości manipulowania ocenami ludzi; 6. Znaczenie kontekstu; 7. Znaczenie wcześniejszych opinii: poszukiwanie potwierdzenia własnych mniemań; 8. Oceny globalne czy cząstkowe; 9. Złudzenia w ocenianiu szans - wyolbrzymianie i niedocenianie szans; 10. Oceny zależności - kłopoty z wykorzystaniem doświadczenia; 11. Błędy w ocenie własnej wiedzy; 12. Pragnienia i przekonania; 13. Kiedy oceny wpływają na fakty: samospełniające się proroctwa; 14. Dodatek dla studentów: skale i techniki skalowania.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316.6 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Monografie Zakamycza)
1. Założenia metodologiczne. 2. Pojęcie decyzji administracyjnej. 3. Wątpliwość decyzji administracyjnej. 4. Skuteczność prawna decyzji administracyjnej. 5. Zagadnienia decyzji nieistniejącej. 6. Nieważność ipso iure a domniemanie ważności decyzji administracyjnej. 7. Podstawy teoretyczne materialnoprawnej koncepcji nieważności decyzji administracyjnej.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 351/354 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 351/354 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Monografie Lex)
1. Zagadnienia podstawowe; 2. Pojęci podstawowe; 3. Decyzja jako instrument rozwiązywania konfliktów; 4. Decyzje kolektywne; 5. Proces decyzyjny; 6. Typy i modele decyzji; 7. Problemy metodologiczne podejmowania decyzji w administracji publicznej; 8. Decyzje planistyczne; 9. Decyzje wykonawcze; 10. Decyzje kontrolne; 11. Decyzje pomocnicze.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 351/354 (3 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 351/354 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Poradnik Doskonały)
Zawiera: Wprowadzenie; Bądźmy racjonalni; Czym jest decyzja; Proces decyzyjny; Styl i intuicja; Narzędzia procesu; Zespołowe podejmowanie decyzji; Stres; Kreatywność; Wdrażanie; Dziesięć przykazań decyzyjnych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Teorie decyzji w odniesieniu do administracji publicznej; Proces decyzyjny w polityce - teoria i praktyka podejmowania decyzji; Proces formowania koalicji gabinetowych; Decyzje planistyczne w administracji publicznej; Aksjologiczne uwarunkowania procesu decyzyjnego w administracji publicznej; Proces podejmowania decyzji w Unii Europejskiej - rola Komisji Europejskiej; Proces decyzyjny w administracji rządowej; Proces decyzyjny w strukturach władzy lokalnej; Proces decyzyjny w układzie przetargów przemysłowych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 351/354 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Biblioteka Europejska ; 26)
Dostosowanie polskiej administracji do pracy w gremiach decyzyjnych Unii Europejskiej; Traktat z Nicei i jego konsekwencje dla Rady i procedury współdecydowania; Procedura współdecydowania w Parlamencie Europejskim; Techniki implementacji prawa wspólnotowego do prawa krajowego - proponowane rozwiązania; Rada Unii Europejskiej i jej wewnętrzne procedury; Komisja Europejska i jej wewnętrzne procedury.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. UKIE (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Cz.I Demokracja i demokratyczne decyzje: Demokracja - definicje i modele; Decyzje demokratyczne. Cz.II Demokracja przedstawicielska i systemy wyborcze: Demokracja przedstawicielska; Formuły większościowe - wybór jednego z wielu; Formuły proporcjonalne - każde mu(dokładnie) co mu się należy; Formuły quasi-propor cjonalne - to, co najlepsze i najgorsze z dwóch świa tów; Okręgi i złożone systemy wyborcze. Cz.III Systemy głosowania a kontekst społeczny - mode le i prajtyka: Reguła większościowa a ograniczanie dziedziny - modele przstrzenne; Systemy większościowe i reguła Duvergera a modele przestrzenne; Zakończenie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 32 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Problemy i metody teorii wyboru społecznego: Wprowadzenie; Pierwsze paradoksy; Wybór między dwiema alternatywnymi społecznymi; Twierdzenie Arrowa; Ograniczone profile preferencji; Strategiczne aspekty metod wyboru społecznego; Systemy wyborcze i demokracja reprezentacyjna; Paradoks liberalizmu Sena; Sprawiedliwość dystrybutywna; Metodologiczne problemy teorii wyboru społecznego; Zakończenie. Racjonalność i wybór społeczny: Problemy i trudności; Oceny dobrobytu społecznego i twierdzenie o niemożliwości Arrowa; Preferencje społeczne, wybór społeczny i twierdzenie o niemożliwości; O rozsądnych ocenach społecznego dobrobytu; O mechanizmach decyzji społecznych; Procedury i ich konsekwencje; Wolności, prawa i preferencje; Wartości i wybory indywidualne; Uwagi końcowe. Paradoksy agregacji preferencji: Wprowadzenie; Podstawowe oznaczenia i definicje; Twierdzenie Arrowa o nie istnieniu; Twierdzenia o nieistnieniu o słabszych wersjach kolektywnej racjonalności; Twierdzenia o nie inieniu dla funkcji społecznej decyzji; Prawa indywidualne a zasady Pareto; Losowy wybór społeczny, ograniczone dziedziny i międzyosobowe porównanie użyteczności; Wnioski końcowe. Reguła większościowa: Wybór parami w głosowaniu większościowym; Założone decyzje podejmowane metodą większościową; Konkluzje. Wprowadzenie do analizy procedur głosowania: Wstęp; Metody binarne; Metody jednoetapowe; Niebinarne metody wieloetapowe; Kryteria; Wnioski; Uzupełnienie: podstawowe pojęcia teorii zbiorów użyte w artykule. Głosowanie aprobujące: Wprowadzenie; Dopuszczalne strategie; Szczere głosowanie i odporność na zachowania strategiczne; Dwudzielne preferencje; Głosowanie aprobujące a wybory prezydenckie. Metody głosowania i systemy wyborcze: Metody głosowania; Systemy wyborcze. Teoretyczne granice maksymalnego zniekształcenia: kilka analitycznych wniosków na temat systemów wyborczych Wyniki; Wnioski. Tak proporcjonalnie, jak to tylko możliwe: Dystrybucja dóbr niepodzielnych; Rozdział mandatów w Izbie Reprezentantów między stany w USA; Określenie problemu; Metody Hamiltona i Jeffersona; Obciążenie metody Jeffersona; Metody Daniela Webstera i Johna Quincy'ego Adamsa; Standardowy podział dla dwóch stanów i jego uogólnienie; Paradoks Alabamy; Metoda Joespha Hilla; Obciążenie; Kryteria zgodności i pierwszeństwa; Trzymanie się kwoty; Paradoks populacji; Podsumowanie. Sprawiedliwość a informacyjna podstawa wyboru społecznego: Uwagi ogólne; Utylitaryzm a zasada leksyminu; Uwagi techniczne.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Czym jest intuicja; Rola intuicji w przywództwie i zarządzaniu; Sprawdź swoje zdolności intuicyjne; Jak wykorzystywać intuicję przy podejmowaniu decyzji; Jak dalej rozwijać swoją intuicję; Program przyszłych badań.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 65.01 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Zawiera: Wprowadzenie. 1.Podstawowe zagadnienia z zakresu gospodarki finansowej przedsiębiorstwa: 1.1. Pojęcie przedsiębiorstwa; 1.2. Pojęcie i cele gospodarki finansowej; 1.3. Decyzje finansowe w przedsiębiorstwie; 1.4. Gospodarczo-finansowe uwarunkowania krótkoterminowych decyzji finansowych. 2.Krótkoterminowe instrumenty finansowania działalności bieżącej przedsiębiorstwa: 2.1. Finansowanie krótkoterminowe; 2.2. Krótkoterminowe kredyty bankowe; 2.3. Pożyczka kredytowa; 2.4. Kredyt kupiecki; 2.5. Factoring; 2.6. Krótkoterminowe papiery dłużne (bony komercyjne). 3.Zarządzanie majątkiem obrotowym: 3.1. Pojęcie i składniki aktywów obrotowych; 3.2. Zarządzanie zapasami w przedsiębiorstwie; 3.3. Gospodarowanie należnościami w przedsiębiorstwie; 3.4. Zarządzanie środkami pieniężnymi w przedsiębiorstwie. 4.Zarządzanie kapitałem obrotowym: 4.1. Pojęcie i rola kapitału obrotowego w przedsiębiorstwie; 4.2. Kapitał obrotowy netto i jego poziom; 4.3. Zapotrzebowanie na kapitał obrotowy a cykl kapitału obrotowego netto (cykl konwersji gotówki); 4.4. Zarządzanie kapitałem obrotowym netto – strategie finansowania przedsiębiorstwa. 5.Płynność finansowa jako wyznacznik kondycji finansowej przedsiębiorstwa: 5.1. Pojęcie płynności finansowej i czynniki ją kształtujące; 5.2. Pomiar płynności finansowej przedsiębiorstwa. 6.Ryzyko operacyjne w działalności przedsiębiorstwa: 6.1. Istota i rodzaje ryzyka operacyjnego; 6.2. Zarządzanie ryzykiem operacyjnym w przedsiębiorstwie. Bibliografia.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.14/.17 (2 egz.)
Czytelnia
Brak informacji o dostępności: sygn. 658.14/.17 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera: Wprowadzenie. Rozdział 1. Ewolucja podejść do procesów podejmowania decyzji: 1.1. Istota decyzji i procesu podejmowania decyzji; 1.2. Klasyczne i współczesne modele procesów podejmowania decyzji; 1.3. Sposoby doskonalenia procesów decyzyjnych w organizacji; 1.4. Współczesne nurty w procesach podejmowania decyzji. Rozdział 2. Intuicja w procesach zarządzania współczesnymi organizacjami: 2.1. Istota intuicji; 2.2. Czynniki wzmacniające i ograniczające potencjał intuicyjny; 2.3. Profil intuicyjnego menedżera; 2.4. Metody i narzędzia pomiaru intuicji; 2.5. Przegląd badań empirycznych dotyczących intuicji w obszarze zarządzania. Rozdział 3. Intuicja w procesach podejmowania decyzji: 3.1. Charakterystyka racjonalnego procesu decyzyjnego; 3.2. Charakterystyka intuicyjnego procesu decyzyjnego; 3.3. Determinanty wykorzystania intuicji w procesach podejmowania decyzji; 3.4. Konceptualny model procesu podejmowania decyzji integrujący intuicję i racjonalną analizę. Rozdział 4. Wykorzystanie intuicji w procesach podejmowania decyzji: 4.1. Metodyka badań własnych; 4.2. Badania pilotażowe - walidacja narzędzia badawczego; 4.3. Charakterystyka próby badawczej - badania właściwe; 4.4. Ocena poziomu wykorzystania intuicji w procesach podejmowania decyzji; 4.5. Profil menedżera wykorzystującego intuicję w procesach podejmowania decyzji. Rozdział 5. Zastosowanie modelu procesu podejmowania decyzji integrującego intuicję i racjonalną analizę: 5.1. Identyfikacja i ocena znaczenia determinant wykorzystania intuicji w procesach podejmowania decyzji; 5.2. Empiryczny model procesu podejmowania decyzji integrujący intuicję i racjonalną analizę; 5.3. Perspektywy wykorzystania intuicji w procesach podejmowania decyzji kierowniczych. Zakończenie. Załącznik nr 1. Załącznik nr 2. Bibliografia. Spis rysunków. Spis tabel.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 65.01 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 65.01 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Decyzje marketingowe w przedsiębiorstwie / red. Jolanta Mazur. - Warszawa : Difin, 2002. - 351 s. : tab., wykr. ; 23 cm.
R.1 Koncepcja orientacji przedsiębiorstwa. Orientacja marketingowa: Pojecie i rodzaje orientacji przedsiębio rstwa; Atrybuty przedsiębiorstwa o orientacji market tingowej; Zakres stosowania orientacji marketingowej; Nawiązywanie trawłych relacji pomiędzy uczestnikami wymiany; Orientacja marketingowa a konkurencyjność przedsiębiorstwa. R.2 Strategie przedsiębiorstwa a strategie marketingo we: Pojęcie strategii, decyzje strategiczne w przedsię biorstwie; Klasyfikacje strategii, relacje: strategia przedsiębiorstwa a strategie marketingowe; Proces form ułowania strategii marketingowej; Strategiczna analiza otoczenia oraz analiza wewnętrzna przedsiębiorstwa; Strategiczne decyzje marketingowe. R.3 Decyzje marketingowe dot. produktu i asrotymentu: Pojęcie produktu, kształtowanie produktu i asortymentu Ustalenie wymaganej przez odbiorców jakości produktu; Dobór cech materialnych produktu; Kształtowanie opako wania; Ustalenie zakresu gwarancji i usług przy- i posprzedażnych; Kształtowanie marki; Ustalenie ilości produktu; Innowacje w produkcie- aspekty marketingowe; Kształtowanie struktury asortymentu. R.4 Decyzje marketingowe dot. ceny: Pojęcie ceny; Czyn niki mające wpływ na kształtowanie cen przez przedsię biorstwo; Etapy procesu podejmowania decyzji cenowych; Cele polityki cenowej; Szacowanie popytu; Ustalanie podstawowego poziomu cen; Metody ustalania cen; Dosto sowywanie podstawowego poziomu cen do warunków rynko wych; Decyzje dot. zmiany podstawowego poziomu cen; Cena a inne elementy marketingu; Kształtowanie cen na rynkach formalnych. R.5 Decyzje marketingowe dot. dystrybucji: Wpływ decy zji w zakresie dystrybucji na atrakcyjnoąść oferty przedsiębiorstwa; Zakres decyzji o dystrybucji; Poję cie kanału dystrybucji; Rodzaje ogniw handlowych two rzących kanały dystrybucji; Integracja ogniw w kana łach dystrybucji; Kryteria wyboru kanału dustrybucji; Nazdorowanie funkcjonowania kanałów dystrybucji; Prze miany w handlu towarami konsumpcyjnymi. R.6 Decyzje marketingowe dot. promocji: Ogólna ch-ka promocji i przydatność różnych jej form w marketingu; reklama; Akwizycja; Public relations; Promocja sprze daży (promocja uzupełniająca); Sponsoring; Targi jako kompleksowe przedsięwzięcia promocyjne; Zastosowanie Internetu w promocji. R.7 Marketing zakupów: Fazy rozwoju funkcji zakupów; Pojęcie marketingu zakupu; Badania rynku zakupu; Kształtowanie instrumentów marketingu zakupu; Kształto wanie relacji z dostawcami. R.8 Strategie marketingowe w ramach cyklu życia produ ktu (ewolucji rynku): Koncepcje cyklu życia produktu i ewolucji rynku; Analiza uwarunkowań działania i strate gii marketingowej w cyklu życia produktu; Koncepcja międzynarodowego cyklu życia produktu. R.9 System informacji marketingowych: Pojecie systemu informacji marketingowych; Struktura systemu informa cji marketingowych; Korzyści wynikające ze stosowania systemu informacji marketingowych; Tworzenie syst. informacji marketingowych; Ewolucja syst. informacji marketingowych. R.10 Plan marketingowy: Podstawowe funkcje oraz miej sce palnu marketingowego w procesie planowania; Budowa planu marketingowego. R.11 Organizacja służby marketingowej: Determinanty organizacji służby marketingowej; Ewolucja i formy organizacji służby marketingowej; Relacje między słu żbą marketingową i pozostałymi służbami organizacyjny mi; Sposoby organizacji służby marketingowej (pionu marketingu) w przedsiębiorstwie; Rola personelu w mark ketingu. R.12 Audyt marketingowy: Pojecie i zakres audytu marke tingowego; Cele i wykonawcy audytu; Przygotowanie audy tu; Audyt marketingowy w procesie planownia i jako narzędzie kontroli marketingowej.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 339.138 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 339.138 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej