Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(102)
Forma i typ
Książki
(102)
Publikacje informacyjne
(10)
Publikacje dydaktyczne
(6)
Publikacje fachowe
(6)
Publikacje naukowe
(3)
Dostępność
tylko na miejscu
(84)
dostępne
(53)
wypożyczone
(2)
nieokreślona
(1)
Placówka
Wypożyczalnia
(56)
Czytelnia
(84)
Autor
Pilch Tadeusz (1939- )
(13)
Różycka Ewa
(8)
Okoń Wincenty (1914-2011)
(7)
Kozielecki Józef
(4)
Klus-Stańska Dorota
(3)
Kot Stanisław
(3)
Rejzner Andrzej
(3)
Bauman Teresa (1955-2017)
(2)
Dewey John (1859-1952)
(2)
Hessen Sergiusz (1887-1950)
(2)
Jaczewski Andrzej
(2)
Jarosz Ewa
(2)
Jędrzejewski Marek
(2)
Kozdrowicz Ewa
(2)
Mościskier Andrzej
(2)
Orłowska Małgorzata
(2)
Szczepaniak Paweł
(2)
Szymański Mirosław J
(2)
Wysocka Ewa
(2)
Zahorska Marta
(2)
Zieleńczyk Adam (1880-1943)
(2)
Al-Khamisy Danuta
(1)
Andrzejewska Anna
(1)
Bajkowski Tomasz
(1)
Bartnicka Kalina
(1)
Bednarek Józef
(1)
Benjamin Harold
(1)
Bełszyńska Helena
(1)
Bilewicz Małgorzata
(1)
Bilska Ewa
(1)
Borowska Alina
(1)
Bulenda Teodor
(1)
Buszkowski Igor
(1)
Claparede Edouardo
(1)
Claparede Edward
(1)
Czajkowska-Majewska Dorota
(1)
Czaplińska-Muternilchowa Róża
(1)
Czarnowski Stefan
(1)
Debesse Maurice
(1)
Dryżałowska Grażyna
(1)
Goszczyńska Maryla
(1)
Hajduk Edward
(1)
Herbart Johann Friedrich
(1)
Hessen Sergiusz (1887-1950). Tom 1 Podstawy pedagogiki
(1)
Hessen Sergiusz (1887-1950). Tom 2 Szkoła i demokracja na przełomie
(1)
Horner Wolfgang
(1)
Jóźwiak Justyna
(1)
Kalinowska Alina
(1)
Karney Janina E
(1)
Karpińczyk Paweł
(1)
Kelm Albin
(1)
Key Ellen
(1)
Kolanakiewicz Maria
(1)
Kolankiewicz Maria
(1)
Kossowski Paweł
(1)
Kotarba-Kańczugowska Marta
(1)
Kotusiewicz Alicja Anna
(1)
Kozielecki Józef (1936-2017)
(1)
Koć-Seniuch Genowefa
(1)
Krajewski Radosław
(1)
Kwak Anna
(1)
Lalak Danuta
(1)
Lawergne Maria
(1)
Lepalczyk Irena
(1)
Lewowicki Tadeusz (1942- )
(1)
Machowski Jacek
(1)
Maciarz Aleksandra
(1)
Malinowski Ludwik
(1)
Mazur Jadwiga
(1)
Mika Stanisław
(1)
Montessori Maria (1870-1952)
(1)
Moszczeńska Iza
(1)
Namiotko Urszula
(1)
Nikitorowicz Jerzy
(1)
Obuchowska Irena
(1)
Okoń Wincenty (1914-2011). Tom 1 Podstawy pedagogiki
(1)
Okoń Wincenty (1914-2011). Tom 2 Szkoła i demokracja na przełomie
(1)
Orczyk Adam
(1)
Orlecka Ewa
(1)
Orzeł Olga
(1)
Pachociński Ryszard (1930- )
(1)
Papiór Elżbieta
(1)
Paprzycka Emilia
(1)
Petlák Erich
(1)
Piejka Agnieszka
(1)
Pilch Tadeusz
(1)
Piotrowski Przemysław
(1)
Pospiszyl Irena
(1)
Pospiszyl Kazimierz
(1)
Przecławska Anna (1929-2010)
(1)
Putkiewicz Elżbieta
(1)
Roszkowska Martyna
(1)
Samoraj Mariusz
(1)
Sawicki Krzysztof
(1)
Siellawa-Kolbowska Krystyna E
(1)
Stański Adam
(1)
Stera Teodor
(1)
Studenski Ryszard
(1)
Stępkowski Dariusz
(1)
Suchodolski Bogdan
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(5)
2000 - 2009
(77)
1990 - 1999
(20)
Okres powstania dzieła
2001-
(1)
Kraj wydania
Polska
(102)
Język
polski
(102)
Temat
Pedagogika
(27)
Wychowanie
(23)
Kształcenie
(13)
Szkolnictwo
(11)
Nauczyciele
(8)
Dziecko
(7)
Młodzież
(7)
Nauczanie
(7)
Psychologia
(7)
Opieka społeczna
(6)
Nauczanie początkowe
(5)
Rodzina
(5)
Etyka
(4)
Pedagogika resocjalizacyjna
(4)
Przemoc w rodzinie
(4)
Szkolnictwo wyższe
(4)
Absolwenci szkół wyższych
(3)
Behawioryzm
(3)
Diagnoza pedagogiczna
(3)
Jakość życia
(3)
Metodologia
(3)
Niedostosowanie społeczne
(3)
Pedagogika społeczna
(3)
Postawy
(3)
Psychologia wychowawcza
(3)
Subkultura
(3)
Wychowanie przedszkolne
(3)
Wychowanie w rodzinie
(3)
Adaptacja społeczna
(2)
Adopcja
(2)
Badania naukowe
(2)
Bezdomność
(2)
Demokracja
(2)
Diagnoza
(2)
Dziecko maltretowane
(2)
Dziecko niepełnosprawne
(2)
Edukacja międzykulturowa
(2)
Grupy społeczne
(2)
Metody nauczania
(2)
Muzykoterapia
(2)
Młodzież trudna
(2)
Nauczanie programowane
(2)
Niepełnosprawni
(2)
Organizacja
(2)
Pedagogika opiekuńcza
(2)
Pedagogika pracy
(2)
Poznanie
(2)
Pracownicy socjalni
(2)
Prawa dziecka
(2)
Program nauczania
(2)
Przemoc
(2)
Psychoterapia
(2)
Rola społeczna
(2)
Samokształcenie
(2)
Społeczności lokalne
(2)
Stres
(2)
Studenci
(2)
Terminologia
(2)
Uczenie się
(2)
Uczniowie
(2)
Zawód
(2)
Agresywność
(1)
Algorytmy
(1)
Alimenty
(1)
Antropologia pedagogiczna
(1)
Badania ilościowe
(1)
Badania jakościowe
(1)
Bezrobocie
(1)
Biblioterapia
(1)
Bioetyka
(1)
Charakter
(1)
Chuligaństwo
(1)
Dewey, John (1859-1952)
(1)
Domy dziecka
(1)
Dysertacje naukowe
(1)
Dyslekcja i dysgrafia
(1)
Dzieci
(1)
Dziecko chore
(1)
Dziecko niepełnosprawne ruchowo
(1)
Dziecko trudne
(1)
Edukacja globalna
(1)
Erotyzm
(1)
Genetyka
(1)
Geometria
(1)
Gniew
(1)
Gospodarka oparta na wiedzy
(1)
Grupy rówieśnicze
(1)
Gry edukacyjne
(1)
Historia wychowania
(1)
Innowacje
(1)
Inteligencja (psychol.)
(1)
Internet
(1)
Inżynieria genetyczna
(1)
Jastrzębie-Zdrój (woj. śląskie)
(1)
Klasa szkolna (socjol.)
(1)
Kobieta
(1)
Kobieta samotna
(1)
Komisja Edukacji Narodowej
(1)
Komunikacja interpersonalna
(1)
Konflikt
(1)
Temat: czas
1901-2000
(3)
2001-
(3)
1701-
(2)
1801-
(2)
1901-
(2)
1989-
(2)
1989-2000
(2)
1801-1900
(1)
1901-1914
(1)
1914-1918
(1)
1918-1939
(1)
Temat: miejsce
Polska
(5)
Europa
(1)
Kraje Unii Europejskiej
(1)
Gatunek
Encyklopedia
(10)
Podręcznik
(9)
Opracowanie
(4)
Monografia
(3)
Praca zbiorowa
(2)
Raport z badań
(2)
Słownik terminologiczny
(2)
Materiały konferencyjne
(1)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(27)
Socjologia i społeczeństwo
(4)
Psychologia
(3)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(2)
Nauka i badania
(1)
102 wyniki Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Część I: Zaburzenia mowy i terapia logopedyczna z perspektywy ogólnych koncepcji rozwoju człowieka. 1. Uściślenia terminologiczne. 2. Ogólne koncepcje rozwoju człowieka. 3. Modele badań rozwoju. 4. Etapy badań nad rozwojem języka dziecka. 5. Status logopedii jako nauki. 6. Perspektywy ujmowania terapii logopedycznej. 7. Strategie definiowania celów edukacyjnych a cele terapii logopedycznej. 8. Kształtowanie się modelu opieki logopedycznej w Polsce. Część II: Projekt badań porównawczych dotyczących opieki logopedycznej w systemie edukacyjnym Polski i Anglii. 1. Koncepcyjno-metodologiczne podstawy pracy. 2. Cele i założenia badań. 3. Sposób prowadzenia badań i wykorzystanie źródłą. Część III: System oświaty w Polsce i Anglii. 1. System oświaty w Polsce. 2. System oświaty w Anglii. 3. Analiza porównawcza polskiego i angielskiego systemu oświaty. Część IV: Struktura i organizacja opieki logopedycznej w Polsce i Anglii. 1. System opieki logopedycznej w Polsce. 2. System opieki logopedycznej w Anglii. Część V: Analiza porównawcza polskiego i angielskiego systemu opieki logopedycznej. 1. Sposób postrzegania opieki logopedycznej. 2. Miejsce opieki logopedycznej w systemie edukacji. 3. Finansowanie, zarządzanie i nadzór. 4. Prawne uregulowania. 5. Wielkość potrzeb w zakresie opieki logopedycznej. 6. Możliwości zaspokojenia potrzeb. 7. Modele wsparcia logopedycznego. 8. Instytucjonalne rozwiązania. 9. Specjaliści odpowiedzialni za organizację i przebieg opieki logopedycznej. 10. Udział rodziców w terapii logopedycznej. 11. Kierunki zmian. Część VI: Model systemu opieki logopedycznej - propozycja własna. 1. Założenia przyjęte przy konstruowaniu modelu. 2. Charakterystyka modelu. 3. Pierwszy wymiar, czyli poziomy opieki. 4. Drugi wymiar, czyli rodzaje opieki logopedycznej. 5. Trzeci wymiar, czyli sposoby charakter sprawowania opieki logopedycznej. 6. Zakończenie.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Wprowadzenie: Na dróżkach i bezdrożach doskonalenia moralnego. R.1 Prehistoria moralności; R.2 Doświadczenia moralne starożytnej Grecji i Rzymu; R.3 Św. Augustyn i św. Tomasz z Akwinu - w poszukiwaniu chrześcijanina w chrześcijaństwie; R.4 Problemy wiodące etyki nowożytnej; R.5 Immanuel Kant - krytyka wszystkich i rozumu też; R.6 Etyka po Kancie - na progu współczesności; R.7 Metaetyka - namysł nad etyką; R.8 Wyzwania etyczne przyszłości.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 17 (1 egz.)
Książka
W koszyku
R. I. Metodyka empirycznych badań pedagogicznych: Pedagogika w świetle filozofii nauki; Język pedagogiki; Przedmiot i metody badań pedagogicznych; Pojęcie empirycznej metody badawczej; Metody jakościowe badań pedagogicznych; Analiza dokumentów/treści; Narzędzia/ techniki stosowane w badaniach pedagogicznych; Przykłady narzędzi badań; 9. Kilka uwag o badaniach ilościowych; 10. Proces badawczy- ujęcie systemowe; R. II. Tworzenie tekstu- pisanie pracy: 1. Praca dyplomowa: licencjat, magisterium; 2. Styl naukowy; 3. Problem badawczy jako temat pracy; 4. Analiza materiałów źródłowych; 5. Standardy (merytoryczne, warsztatowe, estetyczne)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 37 (1 egz.)
Długość kolejki oczekujących: 1.
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Wprowadzenie- Mała ojczyzna: perspektywa edukacyjnoutylitarna. I. Zadania: Społeczna rola samorządu terytorialnego; Edukacja regionalna w zreformowanej szkole podstawowej i gimnazjum; Organizacje społeczne jako środowisko edukacyjne; Wsparcie społeczne w środowisku lokalnym. II. Obszary: Rodzina wiejska - kultura i tradycja; Kraina miedzy trzema rzekami; Ludność autochtoniczna Ostródy; Pruszków: spacer po moim mieście; Koziebrody sacrum i społeczność lokalna; Krzemieniec - pamięć środowiska. III. Działania: Ośrodek "Brama Grodzka - Teatr NN" w Lublinie; Rewitalizacja kultury wsi a współczesna szkoła wiejska; Środowiskowa działalność parafii w Świerklanach; Kurpie: kultura ludowa i przekazywanie dziedzictwa kulturowego; Program "Dialog" w Olecku; Żydzi Radzymina: edukacyjne odkrywanie wczorajszego świata.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Historyczne korzenie współczesnej myśli psychologicznej, 2. Kryzys psychologii klasycznej, 3. Psychologia klasyczna, 4. Behawioryzm, 5. Psychoanaliza, 6. Psychologia postaci, 7. Człowiek i świat, 8. Psychologia poznawcza, 9. Psychologia osobowości, 10. Psychologia w Polsce, 11. Spojrzenie w przyszłość
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (3 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Współczesne problemy edukacji dziecka; 2. Uwarunkowania rozwoju w okresie dzieciństwa; 3. Diagnoza w edukacji przedszkolnej; 4. Metody diagnozowania i ich sposoby; 5. Metody diagnozowania środowiska dziecka
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Wstęp i założenia badawcze pracy, 2. Osoby niepełnosprawne: definicje, klasyfikacja, charakterystyka, 3. Rodzina w przestrzeni życiowej osób niesprawnych w okresie adolescencji, 4. Oblicza niepełnosprawności w okresie adolescencji, 5. Diagnoza systemu rodzinnego młodzieży z niepełnosprawnością, 6. Analiza i ocena powinności rodziny wobec problemów medycznych i rehabilitacyjnych dorastających osób niepełnosprawnych, 7. Uwarunkowania schematów poznawczych sytuacji życiowej osób niepełnosprawnych w okresie dorastania, 8. Funkcjonowanie adolescentów w przestrzeni społecznej i edukacyjnej, 9. Próba syntezy badań i rekomendacje dla praktyki edukacyjnej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Cz. I. Irena Wojnar- wykład monograficzny; 1. Pierwsza połowa stulecia- perspektywa europejska: Pedagogika twórczej aktywności; Pedagogika twórczych dokonań; 2. Druga połowa stulecia- perspektywa globalna: Zmieniona mapa świata. Ideał UNESCO; Kryzys cywilizacji; nadzieje kontestatorów; Nowa problematyka jakości człowieka i jego odpowiedzialności za świat; Świat i człowiek w perspektywie różnic i jedności; Kultura i edukacja- nowe współzależności; Zakończenie. U progu XXI wieku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Wprowadzenie - człowiek w środowisku życia, Część I. Proces diagnostyczny - założenia teoretyczne i metodologiczne: 1. Pojęcie diagnozy w naukach społecznych, 2. Podejścia metodologiczne i modele diagnozy w naukach społecznych, 3. Podstawowe zasady diagnozowania w naukach społecznych. Część II. Środowisko życia w człowieku - wybrane aspekty diagnozy środowiskowej: 4. Diagnoza podstawowych środowisk wychowawczych - założenia teworetyczne i metodologiczn. Część III. Jednostka w środowisku życia - wybrane aspekty diagnozy indywidualnej: 5. Diagnoza indywidualna w ujęciu psychopedagogicznym, 6. Diagnoza zaburzeń funkcjonowania społecznego jednostki.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Problemy psychologii życia / Zbigniew Zaborowski. - Wyd. 2 popr. - Warszawa : Wydaw. Akademickie "Żak", 2001. - 309, [1] s. ; 21 cm.
Prekursorzy, Tendencje współczesne, Pojęcia, koncepcje, Składniki i procesy, Człowiek i świat, Życie udane, W stronę ludzi, Stosunek do siebie, Sposoby życia, Życie współczesne.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Wstęp: Niezwykły rok 2007; Socjalizacja polityczna- przegląd badań; Badania zielonogórskich maturzystów i ich specyfika; 1. Opis i charakterystyka badań: Postawy maturzystów wobec demokracji jako przedmiot badań; Charakterystyka cech społecznych wylosowanej grupy uczniów; Wartości, aspiracje i plany życiowe badanej młodzieży; 2. Postawy młodzieży wobec demokracji: Wiedza na temat demokracji; Ocena wartości demokratycznych; Ocena funkcjonowania demokracji w Polsce; Aktywność obywatelska młodzieży; Działania obywatelskie; Zakończenie
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 32 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Antropologiczne założenia, 2. Deklarowane cele, 3. Środki, 4. Geneza i rezultaty
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (4 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Różnorodność podejść definicyjnych, metodologicznych i tematycznych w studiach nad uczestnictwem społecznym osób niepełnosprawnych; 2. Stan badań nad uczestnictwem społecznym osób z wrodzonymi dysfunkcjami fizycznymi; 3. Uwarunkowania uczestnictwa społecznego osób niepełnosprawnych; 4. Precyzja własnej strategii wobec badania uczestnictwa społecznego osób niepełnosprawnych; 5. Metodologia badań własnych; 6. Wyniki badań własnych nad stylami uczestnictwa społecznego osób z wrodzonymi dysfunkcjami sensorycznymi i motorycznymi; 7. Zróżnicowanie styczności społecznej w badanej grupie; 8. Uwarunkowania kontaktów społecznych osób z dysfunkcjami wrodzonymi. Wstępne podsumowanie; 9. Style społecznego uczestnictwa- typy konstruktywne i warianty empiryczne; 10. Zróżnicowanie stylów uczestnictwa społecznego osób niepełnosprawnych; 11. Wnioski końcowe; 12. Zadania rehabilitacji
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
R.1.Portret polskiego nauczyciela: 1. Nauczyciele a rynek pracy, 2. Nauczyciele a demokracja, 3. Postawy nauczycieli wobec swojego zawodu, 4. Ocena własnej grupy zawodowej, 5. Nauczyciele jako innowatorzy. R.2 Nauczyciele a szkoła: 1. Ocena funkcjonowania szkoły, 2. Zadania szkoły: uczyć czy wychowywać?, 3. Rodzice a nauczyciele - porozumienie czy konflikt?. R.3 Nauczyciele a reforma edukacji: 1. Jak nauczyciele oceniają reformę edukacji?, 2. Wyznaczniki akceptacji reformy. Nauczyciele wobec przemian w systemie szkolnym
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Wstęp, 1. Starożytność: podstawy europejskich tradycji edukacyjnych, 2. Średniowiecze, 3. Edukacja w Europie czasów nowożytnych: XIV-XVIII w., 4. Myśl pedagogiczna XVII i XVIII w., 5. Reforma edukacji w Polsce w XVII w., 6. Uczelnie wyższe. Uniwersytety, 7. Wychowanie w czasach najnowszych (XIX-XX): Europa, 8. Szkoła i wychowanie na ziemiach polskich w XIX-XX w.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Część I: Samoświadomość pedeutologiczna nauczyciela akademickiego kształcącego nauczycieli. O niezbywalności autorefleksji w praktyce edukacyjnej nauczyciela akademickiego; Jakość kształcenia jako podstawowy problem szkoły wyższej; Uwagi o podmiocie kształcenia jako kryterium oferty edukacyjnej; Refleksja edukacyjna w kontekście sekratejskiego spotkania człowieka z człowiekiem; Kształcenie komunikacyjnych kompetencji studentów w odpowiedzi na potrzeby rynku pracy; Kreatywność w kształceniu nauczycieli informatyki; O co pyta współczesna pedeutologia? Część II: Doświadczenia i autorefleksje nauczycieli akademickich. O przewadze poszukiwań nad wskaźnikami - autorefleksja nauczyciela akademickiego; Kształtowanie kultury umysłowej studentów z punktu widzenia refleksyjnego praktyka; O twórczości pedagogicznej nayczyciela refleksji kilka; Rozwój umiejętności badawczych studentów; Czy uczelnia kształcąca nauczycieli wychowuje wychowawców? Kształtowanie umiejętności komunikacyjnych studentów kierunków pedagogicznych; Komunikacyjny model K. Steila inspiracją do pracy własnej nauczyciela akademickiego; O nauczycielu zaangażowanym; Autonomia i sterowanie w edukacji prospektowej a kształcenie akademickie. Część III: Z perspektywy praktyka. Kompetencje interpersonalne pedagogów w opinii absolwentów; Poziom nauczycielskich kompetencji osiągany w procesie kształcenia a wymagania w miejscu pracy; Moje studiowanie z perspektywy pracy zawodowej; "Sama się dziwię, że osobowość nauczyciela akademickiego, jego stosunek do studentów jest dla nas, osób dorosłych, tak ważny".
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 378 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 378 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera: 1. Niepełnosprawność wzroku – w świetle literatury przedmiotu 1.1. Uszkodzenie wzroku – definicje, klasyfikacje, przyczyny niepełnosprawności 1.2. Konsekwencje niepełnosprawności wzroku 1.3. Psychopedagogiczne mechanizmy kompensujące brak wzroku 2. Sytuacja życiowa osób z niepełnosprawnością wzroku – kontekst teoretyczny 2.1. Sytuacja życiowa – rozumienie pojęcia i rodzaje sytuacji życiowych 2.2. Percepcja sytuacji życiowej przez osoby niepełnosprawne 3. Akceptacja niepełnosprawności 3.1. Pojęcie akceptacji w ujęciu definicyjnym 3.2. Akceptacja niepełnosprawności przez osoby z niepełnosprawnością wzroku 4. Poczucie sensu życia młodzieży z niepełnosprawnością wzroku 4.1. Sens życia i potrzeba poczucia sensu życia – ujęcie teoretyczne 4.2. Sens życia osób niepełnosprawnych w świetle dotychczasowych badań 5. Jakość życia osób niepełnosprawnych 5.1. Definicje i kategorie jakości życia 5.2. Jakość życia w niepełnosprawności 6. Role społeczne 6.1. Pojęcie roli społecznej 6.2. Pełnienie ról społecznych jako przejaw przystosowania społecznego 6.3. Niepełnosprawność a zakres pełnienia ról społecznych 7. Metodologiczne podstawy i organizacja badań własnych 7.1. Przedmiot i cel badań 7.2. Problemy badawcze i hipotezy robocze 7.3. Zmienne i wskaźniki 7.4. Metody, techniki oraz narzędzia badań własnych 7.5. Organizacja badań i metody analizy wyników 7.6. Charakterystyka badanej grupy 8. Analiza i interpretacja wyników badań własnych 8.1. Percepcja własnych problemów przez młodzież z niepełnosprawnością 8.2. Poczucie jakości życia młodzieży z niepełnosprawnością wzroku 8.3. Poziom poczucia sensu życia młodzieży z niepełnosprawnością wzroku w świetle uzyskanych wyników badań Inwentarzem Sensu Życia T. Warnera i S. Williamsa 8.4. Akceptacja niepełnosprawności przez młodzież z niepełnosprawnością wzroku w świetle uzyskanych wyników badań Skalą Akceptacji Inwalidztwa (SAI) Moniki Orkan-Łęckiej 8.5. Poziom pełnienia ról społecznych przez młodzież z niepełnosprawnością wzroku w świetle wyników badań Skalą Oszacowań do Oceny Funkcjonowania Młodzieży w Rolach Społecznych 9. Percepcja własnej sytuacji życiowej a funkcjonowanie w rolach społecznych przez młodzież z niepełnosprawnością wzroku 9.1. Analiza korelacji między wskaźnikami percepcji własnych problemów a poziomem funkcjonowania w rolach społecznych w badanych grupach młodzieży 9.2. Analiza korelacji między wynikami poczucia jakości życia a poziomem funkcjonowania w rolach społecznych w badanych grupach młodzieży 9.3. Analiza korelacji między wynikami badań poczucia sensu życia a poziomem funkcjonowania w rolach społecznych w badanych grupach młodzieży 9.4. Analiza korelacji między wynikami akceptacji niepełnosprawności a poziomem funkcjonowania w rolach społecznych w badanej grupie młodzieży z niepełnosprawnością wzroku 10. Charakterystyka badanej grupy z perspektywy analizy skupień. Zakończenie; Bibliografia; Spis obiektów graficznych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej