Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(42)
Forma i typ
Książki
(42)
Publikacje naukowe
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(35)
dostępne
(14)
Placówka
Wypożyczalnia
(14)
Czytelnia
(35)
Autor
Stasieńko Jan
(3)
Dytman-Stasieńko Agnieszka
(2)
Gamian-Wilk Małgorzata
(2)
Gołębniak Bogusława Dorota
(2)
Krzychała Sławomir
(2)
Kurantowicz Ewa
(2)
Kwaśnica Robert
(2)
Męczkowska Astrid
(2)
Nizińska Adrianna
(2)
Nowak-Dziemianowicz Mirosława
(2)
Sekułowicz Małgorzata
(2)
Wojtasik Bożena
(2)
Benton Ted
(1)
Craib Ian
(1)
Dehnel Piotr
(1)
Dobek-Ostrowska Bogusława (1955- )
(1)
Dziemianowicz Mirosława
(1)
Fleischer Michael
(1)
Gałązka Wiesław
(1)
Gutowski Piotr
(1)
Illeris Knud
(1)
Ilnicki Marek
(1)
Jurgiel Alicja
(1)
Kamińska Magdalena
(1)
Kargul Józef
(1)
Kociubiński Krzysztof
(1)
Koczanowicz Leszek
(1)
Kruk-Lasocka Joanna
(1)
Królak Sławomir
(1)
Kubiak Krzysztof
(1)
Kutrowska Barbara
(1)
Kwieciński Zbigniew (1941- )
(1)
Laclau Ernesto
(1)
Leppert Roman
(1)
Malewski Mieczysław
(1)
Melosik Zbyszko
(1)
Mendel Maria
(1)
Mickiewicz Piotr
(1)
Mikiewicz Piotr (1976- )
(1)
Mouffe Chantal
(1)
Nowicka Agnieszka
(1)
Nussbaum Martha Craven (1947- )
(1)
Ostrowski Andrzej
(1)
Pluciński Eugeniusz M
(1)
Rasiński Lotar
(1)
Rudnicki Paweł
(1)
Siemież Małgorzata
(1)
Siemież Tomasz
(1)
Sierakowski Sławomir
(1)
Sierkiewicz Elżbieta
(1)
Sierpowska Iwona
(1)
Szacki Jerzy (1929-2016)
(1)
Szynol Adam
(1)
Vattimo Gianni (1936-2023)
(1)
Zamorska Beata
(1)
Zarębski Tomasz
(1)
Zimoń-Dubowik Barbara
(1)
Zych Adam A
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(1)
2000 - 2009
(41)
Kraj wydania
Polska
(42)
Język
polski
(42)
Temat
Środki masowego przekazu
(7)
Pedagogika
(6)
Dziecko
(3)
Młodzież
(3)
Oświata dorosłych
(3)
Rodzina
(3)
Wychowanie
(3)
Świadomość społeczna
(3)
Aspiracje
(2)
Biblioterapia
(2)
Dziecko niepełnosprawne
(2)
Dziecko upośledzone
(2)
Język
(2)
Kobieta
(2)
Komunikacja społeczna
(2)
Kształcenie
(2)
Kultura
(2)
Muzykoterapia
(2)
Nauczanie dorosłych
(2)
Nauczyciele
(2)
Nauki społeczne
(2)
Niepełnosprawni
(2)
Oświata
(2)
Pedagogika specjalna
(2)
Public relations
(2)
Socjologia edukacji
(2)
Szkolnictwo
(2)
Szkolnictwo wyższe
(2)
Absolwenci szkół średnich
(1)
Antropologia społeczna
(1)
Arteterapia
(1)
Autyzm
(1)
Ból przewlekły
(1)
Choreoterapia
(1)
Choroby przewlekłe
(1)
Cierpienie
(1)
Czas pracy
(1)
Czas wolny od pracy
(1)
Czasopisma
(1)
Demokracja
(1)
Diagnoza
(1)
Doradcy zawodowi
(1)
Dziennikarstwo
(1)
Emerytura
(1)
Empiryzm
(1)
Erotyzm
(1)
Etyka społeczna
(1)
Filozofia
(1)
Filozofia kultury
(1)
Filozofia pedagogiki
(1)
Fundamentalizm
(1)
Globalizacja
(1)
Gry komputerowe
(1)
Indywidualizm (filoz.)
(1)
Integracja europejska
(1)
Integracja gospodarcza
(1)
Internet
(1)
Komunikacja polityczna
(1)
Kształcenie ustawiczne
(1)
Kultura masowa
(1)
Marketing
(1)
Marketing polityczny
(1)
Małżeństwo
(1)
Międzynarodowe stosunki gospodarcze
(1)
Multimedia
(1)
Nafta
(1)
Narkotyki
(1)
Nauczyciele oświaty dorosłych
(1)
Niemcy
(1)
Opieka społeczna
(1)
Organizacje międzynarodowe
(1)
Osobowość
(1)
Paliwa gazowe
(1)
Państwo
(1)
Podmiotowość
(1)
Polityka
(1)
Poradnictwo zawodowe
(1)
Postmodernizm
(1)
Pozytywizm
(1)
Praca
(1)
Praca młodocianych
(1)
Pracownicy socjalni
(1)
Prasa (wydawnictwa)
(1)
Prasa bezpłatna
(1)
Prawo pracy
(1)
Prawo socjalne
(1)
Przestrzeń
(1)
Psychologia społeczna
(1)
Płaca
(1)
Płeć
(1)
Racjonalizm
(1)
Racjonalność
(1)
Realizm
(1)
Rozwód
(1)
Rynek pracy
(1)
Rzeczywistość wirtualna
(1)
Samopostrzeganie
(1)
Samopoznanie
(1)
Socjaldemokratyzm
(1)
Socjalizm
(1)
Temat: czas
1989-
(3)
2001-
(1)
2001-0
(1)
Temat: miejsce
Polska
(2)
Austria
(1)
Stany Zjednoczone (USA)
(1)
Gatunek
Opracowanie
(2)
Podręcznik
(2)
Esej
(1)
Literatura
(1)
Materiały konferencyjne
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(5)
Socjologia i społeczeństwo
(4)
Filozofia i etyka
(2)
Kultura fizyczna i sport
(1)
Media i komunikacja społeczna
(1)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(1)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(1)
42 wyniki Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
Współczesne konteksty tożsamości: Tożsamość w czasach dekonstrukcji; Podmiot w narracjach. Biografia. Autobiografia. Tożsamość. Kontekst zbiorowy: Tożsamość młodzieży i jej orientacja temporalna - ogólny model rozwoju; Kształtowanie się cnót obywatelskich w kontekście kryzysu tożsamości u młodzieży - szanse i zagrożenia; Tożsamość i płeć a sposób rozwiązywania dylematów społeczno-moralnych w wieku młodzieńczym; Budowanie własnej tożsamości warunkiem godnej postawy wobec siebie i otaczającego świata; Dyskursy obywatelskości a tożsamość młodzieży. Psychologiczne fenomeny tożsamości: Wokół problemu tożsamości psychologa historycznego; O tożsamości jednostki z perspektywy psychologii międzykulturowej: niektóre konsekwencje Ja niezależnego i Ja współzależnego; Mobbing - psychologiczne mechanizmy utraty tożsamości zawodowej; Wpływ otrzymanej informacji o własnej agresywności na przekonania o sobie; Skutki autoprezentacyjnego występu; Przyjmowanie nieadaptacyjnych strategii autoprezentacji jako rezultat zagrożonej tożsamości zawodowej osób długotrwale bezrobotnych; Zmiany w poczuciu tożsamości u osób osadzonych w więzieniu (badanie eksploracyjne); Na ile tożsamość współczesnego człowieka jest hipernarracją? Tożsamość w perspektywie socjologicznej: Tożsamość. Socjologiczne konceptualizacje; O reżimach identyfikacyjnych i dylematach tożsamości w diasporze; Niepokorni. Kim są przeciwnicy globalizacji? Tożsamość kobiety jako pretekst doświadczania niepowtarzalnej cielesności; Tożsamość studentów Wyższych Szkół Oficerskich jako strategia życia we współczesnym społeczeństwie polskim i armii. Śmierć jako kryzys tożsamości
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Tło, tendencje rozwojowe, szanse i zagrożenia edukacji dorosłych. 2. O całożyciowym uczeniu się. 3. Cielesność człowieka jako obszar edukacji. 4. Edukacja w życiu rodzinnym. 5. Stosunki międzyludzkie z perspektywy edukacji dorosłych. 6. Czas wolny - czas edukacji. 7. Edukacja w procesie pracy.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Kategoria miejsca w pedagogice. Pedagogika miejsca i animacja na miejsce wrażliwa; Locus educandi. Wokół problematyki miejsca w refleksji pedagogicznej. 2. Badacz społeczny wobec doświadczenia miejsca. Góra Kalwaria/Ger: pejzaż asocjacyjny (studium pamięci kulturowej miejsca); Badacz i mała społeczność lokalna. Proces badania jako zmaganie się z granicami. 3. Miejsce i ciało. "Trzecia przestrzeń" dziecka dorastającego w warunkach przemocy; Ściana wspinaczkowa. Inscenizacja doświadczenia. 4. Dom. Umiejscowienie, zadomowienie. Kiedy miejsca już nie ma? Rodzinne praktyki wykluczenia; Dom jako własna przestrzeń dziecka; Miejsca prywatne w publicznej przestrzeni domu studenta. 5. Rytuały zmiany miejsca: dom-przedszkole, dom-szkoła. Rytuały przejścia ze sfery prywatnej w sferę publiczną u dzieci przedszkolnych; Przekraczanie progu szkoły jako rite de passage. 6. Przestrzeń i dystans: miejsca, które dzielą. Parcelacje. Topografie społeczeństwa wiedzy; Miasto jako społeczna reprodukcja przestrzeni i kontrprzestrzeni miejsc; Szkoła w przestrzeni miasta. O reprodukcji statusu społecznego i społecznych możliwości; Architektura szkoły i jej społeczne funkcje; Miejsca rodziców w przestrzeni szkoły; Ometkowane serce szkoły.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Cz. I Podmiot - bohater nowoczesności; 1. Oświeceniowa koncepcja podmiotu: Kartezjusz - Kant - Hegel, 2. Oświecenia jako misja Podmiotu: polityczno-społeczne wyzwania Oświecenia dla pedagogiki, 3. Oblicza oświeceniowego Rozumu a problem pedagogiki jako jedności w wielkości, 4. Pedagogika w służbie mitu podmiotowości: Rosseau - Hernart - Hessen - pedagogika socjalistyczna. Cz. II Podmiot - Upadek i odrodzenie: 1. Zdrada Rozumu i kryzys dyskursu podmiotowości, 2. Zdrada pedagogicznego Rozumu, 3. Sanacja pedagogicznego Rozumu: ożywienie dyskursu podmiotowości w filozofii i pedagogice schyłku XX wieku, 4. Restauracja oświeceniowego Podmiotu w myśl pedagogicznej: pedagogia transformacji. Cz. III w poszukiwaniu nowej formuły podmiotowości; 1. Dekonstrukcja Podmiotu w filozofii współczesnej, 2. Pedagogie podmiotu małego, 3. Podmiot mały na ścieżce emancypacji
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(SCRIPTUM / Dolnośląska Szkoła Wyższa Edukacji TWP)
1. Media masowe na Dolnym Śląsku - wprowadzenie, 2. Prasa codzienna na Dolnym Śląsku w okresie maj 1989-wiosna 1991, 3. Prasa codzienna na Dolnym Śląsku w okresie wiosna 1991-1995/6, 4. Prasa codzienna na Dolnym Śląsku w drugiej połowie lat dziewięćdziesiątych i na przełomie stuleci, 5. Prasa codzienna na Dolnym Śląsku w latach 2000-2003-upadek duopolu, 6. Prasa bezpłatna na Dolnym śląski
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316.77 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(SCRIPTUM / Dolnośląska Szkoła Wyższa Edukacji TWP)
Prawo pracy: 1. Stosunek pracy, 2. Wynagrodzenie za pracę, 3. Czas pracy i urlopy, 4. Odpowiedzialność w ramach stosunku pracy, 5. Ochrona pracy kobiet i młodocianych, 6. Zatrudnienie i bezrobocie. Ubezpieczenie społeczne i ochrona zdrowia: 1. Ogólna charakterystyka ubezpieczeń społecznych, 2. Zasiłki, 3. Renty i emerytury, 4. Ubezpieczenie wypadkowe, 5. Ochrona zdrowia. Pomoc społeczna: 1. Wprowadzenie do pomocy społecznej, 2. Świadczenia z pomocy społecznej, 3. Jednostki organizacyjne pomocy społecznej, 4. Pracownicy socjalni, 5. Świadczenia rodzinne, 6. Zatrudnienie socjalne, 7. Dodatek mieszkaniowy
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 349 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 349 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Cz. I "Obserwuj obserwatora" - o teorii i praktyce badań rekonstrukcyjnych; Cz. II Plany życiowe - komunikatywny projekt własnego życia; Cz. III Refleksyjność społeczno-biograficzna - koniunktywny projekt własnego życia
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316 (1 egz.)
Książka
W koszyku
I: Pytania o współczesną edukację. Przyszłość edukacji i pedagogiki w świecie bez przyszłości. Ratujmy naszą młodzież. Między opisem a normą. Poznanie a społeczny świat życia. Pedagogika - dziesięć lat później (1994-2004) - szkic o kondycji dyscypliny naukowej oraz próbach sprostania potrzebom społecznym. Teraźniejszość w dialogu z edukacyjną przeszłością (po roku 1989). Historyzm i antyhistoryzm w polskiej myśli pedagogicznej XIX i XX w. Edukacja we współczesnej debacie publicznej. Wzrost znaczenia edukacji w życiu publicznym. Zjawiska żywiołowe w rozwoju polskiej edukacji/ Idea współodpowiedzialności a model racjonalności dyskursywnej. Przyczynek do projektu nowej paidei. II: Kulturowe konteksty edukacji. Normatywność tradycyjna i współczesna względność w wychowaniu. Problemy aksjologiczne. Młodzież i wielość rzeczywistości kultury współczesnej. "Porzucona generacja": młodzież polska wobec wyzwań "społeczeństwa ryzyka". Tożsamość młodzieży w społeczeństwie naśladowczym. Refleksyjny akcjonizm - ku posttradycyjnej konstrukcji tożsamości. Rodzaj i edukacja - feministyczne interpretacje fenomenu "zadomowienia" i "obcości" nauczycieli i uczniów w przestrzeni szkolnej liceum ogólnokształcącego. Ciało w obszarze wychowania (między intelektualizmem a somatyzmem). III: Rynkowe konteksty edukacji. Nadzieje i zagrożenia globalizacji. Urbanizacja versus globalizacja. Edukacja w obliczu marginalizacji społecznej. Wolny rynek edukacyjny a zagrożenia dla demokracji. Edukacja w coraz bardziej ciekawym świecie. Mit o zrównoważeniu edukacji rynkowej? Edukacja - biznes czy misja? Urynkowienie edukacji - szansa czy zagrożenie? "Koniec pracy" czy koniec zatrudnienia? Edukacja wobec presji światowego rynku. Niewolnik korporacji i outsider, czyli kim być w świecie (bez) zatrudnienia, albo o produkcji edukacji. Mechanizmy agresji i przemocy występujące u dzieci i młodzieży z rodzin pracujących oraz pozostających bez pracy. Standardy kwalifikacji zawodowych nauczycieli - między oczekiwaniami społecznymi a praktyką edukacyjną. Nauczyciel wobec wartości wychowawczych w perspektywie kultury neoliberalnej. Problem na pograniczu pedeutologii i ekonomii. IV: Szkoła jako miejsce praktyk i badań edukacyjnych. Dys(a)kredytacja pedagogiki w uczelniach akademickich szkołach zawodowych. Pragmatyka oglądu szkoły. Przeźroczysta pedagogika. Jak badać szkołę i uczniów? Poszukiwania własne poza stereotypem. Pedagogika wobec stereotypowej wiedzy o szkole. Studenci pedagogiki wobec dialogu - warunku rozumienia. Edukacja zintegrowana w okresie ponowoczesnej moderny. Świadomość obywatelska nauczycieli szkół drugiej szansy.. Nauczyciel w przestrzeni publicznej. Wypalenie zawodowe nauczycieli szkolnictwa specjalnego. Ocena zjawiska i wybrane społeczne jego uwarunkowania.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Cz.I Kontekst pytania o szkołę wyższą: Konsumeryzmu ofiary towarzyszące; Ekonomia i etyka: przemieszczenia dyskursu edukacyjnego; Pocztówka z Nowego Jorku. Adres: Stany Zjednoczone Rodzinnej Europy. Cz.II Pytanie o tożsamośś szkoły wyższej: Kształcenie dla zysku, kształcenie dla wolności; o akademickich "okrętach flagowych" i trójkątach Clarka; Uniwersytet i komercjalizacja. Rekonstrukcja debaty; Uniwersytet jako balast dla ideologii rynkowej. Cz.III Niektóre konsekwencje pytania o szkolnictwo wyższe: diagnozy - krytyki - propozycje: Zróżnicowanie i umasowienie systemów edukacji wyższej; Wskaźniki Dojrzałości Kadrowej Uczelni (WDK). Projekt rozwiązania problemu wieloetatowości i fikcyjnego istnienia szkół wyższych; Współdziałania uczelni i instytutów naukowych; O fenomenie i problemach popularności pedagogiki jako upragnionego kierunku studiów; Fantazja i zaduma - odkrywanie siebie i autokreacja w systemie studiów pedagogicznych; Ascetyzm wyuczony - wersja akademicka; Podwójny dyplom w kontekście kosmopolityzmu.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 378 (1 egz.)
Książka
W koszyku
I. Późna nowoczesność 1. W cieniu projektu nowoczesności 2. Dyskurs społeczeństwa ryzyka 3. Reakcje na paradoks nowoczesności II. Indywidualizacja 4. Indywiduum i społeczeństwo 5. Usamodzielnienie i zdradliwe wolności 6. Własne i standaryzowane życie 7. Imperatyw przeżycia własnego życia 8. Indywidualne projekty i więzi społeczne III. Projekt własnego życia 9. Dorastanie w późnej nowoczesności 10. Tożsamość i dyfuzja tożsamości 11. Praca nad kolażem tożsamości
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteka Współczesnej Myśli Społecznej / pod red. Lotar Rasiński)
1. Ponowoczesność: społeczeństwo przejrzyste?, 2. Nauki humanistyczne i społeczeństwo komunikacji, 3. Mit powtórnie odkryty, 4. Sztuka oscylacji, 5. Od utopii do heterotopii, 6. Utopia, kontrutopia, ironia, 7. Odczarowanie i rozproszenie, 8. Etyka komunikacji czy etyka interpretacji, 9. Granice odrzeczywistnienia
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316.77 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Edukacja jako wyznacznik rozwoju społecznego i losów życiowych jednostek. 2. Funkcje szkoły wobec jednostek i systemu społecznego - w poszukiwaniu adekwatnej wykładni teoretycznej. 3. Szkoła jako instytucjonalne zaplecze konstruowania społecznych losów jednostek - w kierunku operacjonalizacji problemu. 4. Badanie społecznego świata szkoły - opis procedury badań własnych. 5. Wznoszące funkcje społecznego świata elitarnego liceum. 6. Degradujące funkcje społecznego świata zasadniczej szkoły zawodowej. 7. Socjalizacyjne zaplątanie liceum "środka". Zakończenie: Społeczne światy szkoły i trajektorie społeczne młodzieży.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Stosunki międzynarodowe / Dolnośląska Szkoła Wyższa Edukacji TWP)
1. System polityczny Republiki Austrii, 2. System polityczny Republiki Federalnej Niemiec, 3. System polityczny konferencji szwajcarskiej
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 32 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Sport a telewizja sportowa, 2. Telewizja jako środek przekazu i kreator rzeczywistości, 3. Historia sportu w telewizji, 4. Największy teatr świata, 5. Ekonomiczne aspekty telewizji sportowej, 6. Specyfika przekazu i odbioru, 7. Rodzaje, gatunki i formy sportowego dziennikarstwa telewizyjnego, 8. Dramaturgia transmisji i jej Tworzenie za pomocą kamery, 9. Język sportowy mówiony, 10. Słowne tworzenie dramaturgii
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316.77 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Pojęcie uczenia się, procesy uczenia się i różne ich wymiary. 2. Poznawczy wymiar uczenia się. 3. Refleksja, metauczenie się i uczenie się transformatywne. 4. Uczenie się a emocje. 5. Rozwój osobowy i refleksyjność. 6. Kiedy intencjonalne uczenie się nie zachodzi? 7. Interakcja, społeczne uczenie się i socjalizacja. 8. Uczenie się przez doświadczenie. 9. Sekwencja uczenia się, przeskoki, stadia, modele. 10. Przestrzenie uczenia się. 11. Uczenie się, motywacja i wiek uczących się.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (3 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Biblioteka Współczesnej Myśli Społecznej / pod red. Lotar Rasiński)
R. 1 Sokratejskie badanie siebie: Sokratejskie dociekanie; Sokrates i edukacja wyzwolona: stoicy; Sokratejski rozum i jego wrogowie; Sokrates we współczesnym programie kształcenia. R. 2 Obywatele świata: Idea światowego obywatelstwa w starożytnej Grecji i starożytnym Rzymie; Światowe obywatelstwo w edukacji współczesnej. R. 3 Wyobraźnia literacka: Fantazja i zaduma; Literatura i współczująca wyobraźnia; Współczucie w programie kształcenia. Pogram polityczne?; Światowe obywatelstwo, relatywizm i polityka tożsamości. R. 4 Studia nad kulturami niezachodnimi: Błędy opisu: szowinizm i romantyzm; Błędy wartościowania: szowinizm, arkadyzm, sceptyzm; Wolność i indywidualność; Cele i ograniczenia kształcenia międzykulturowego. R. 5 Studia afroamerykańskie: Rasa, kultura i wstyd: przypadek Harvardu; Wstyd, szacunek do samego siebie oraz studia nad Afryką; „Wierność marzeniu”: studia afroamerykańskie na współczesnym uniwersytecie amerykańskim; Rasa i akademia: napięcia i konflikty. R. 6 Women’s studies: Women’s studies a kwestia wykluczenia kobiet; Women’s studies i inne dyscypliny; Women’s studies na Sali wykładowej: indoktrynacja?; Myśl feministyczna, zniekształcone wybory i demokracja. R. 7 Studia nad ludzką seksualnością: Seksualność i „konstrukcja społeczna”; Seksualność: starożytna Grecja i współczesna Ameryka. R. 8 Sokrates na uniwersytecie wyznaniowym: Notre Dame: pluralizm i życie poddawane badaniu; Brigham Young: objawienie za sprawą rozumu?; Notre Dame i Brigham Young: dwie drogi do obywatelstwa. Zakończenie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 378 (1 egz.)
Książka
W koszyku
I. Nowe teorie i modele w pedagogice specjalnej. Podstawy filozoficzne i metodologiczne oraz rozwiązania prawne: Programy resocjalizacji w ramach prewencji kryminalnej osób młodocianych w republice Czeskiej (możliwości i granice aktualnej praktyki więzienniczej). Poradnictwo pedagogiczno-psychologiczne w szkolnictwie Republiki Czeskiej. Wczesna interwencja u niemowląt i małych dzieci niepełnosprawnych oraz ich rodzin. Skuteczność działania i kierunki rozwoju. Metodologiczne dylematy badań problematyki niedostosowania społecznego i resocjalizacji. Ustawodawstwo i spory dotyczące osób niepełnosprawnych w Stanach Zjednoczonych. Przyczyny bytu pedagogiki specjalnej. II. Proces diagnostyczny: możliwości i ograniczenia: Analiza treści i poziomu graficznego rysunków wykonywanych spontanicznie i według instrukcji przez dzieci autystyczne. Rola teamu w diagnozowaniu i terapii dziecka z wadą słuchu. Znaczenie Testu Świadomości Fonologicznej w diagnozie dysleksji. Problemy diagnozowania zachowań samouszkadzających osób z głębszą niepełnosprawnością intelektualną. Wczesna diagnoza i interwencja wobec dzieci z zaburzeniami zachowania. Współczesne metody relaksacyjno-medytacyjne jako forma przemocy nad dzieckiem. problemy w diagnozowaniu psychologicznym małych dzieci z objawami dysfunkcji mózgowych. Neuroobrazowanie i ograniczenia wynikające z zastosowania skali Dojrzałości Umysłowej Columbia do badania dzieci z głębszą niepełnosprawnością intelektualną. III. Wczesna i późna interwencja - propozycje terapeutyczne, wspomaganie rozwoju i wychowanie: Wspomaganie rozwoju dzieci z lekką niepełnosprawnością umysłową poprzez kształtowanie poczucia sukcesu. Diagnoza i terapia dziecka niepełnosprawnego wzrokowo poprzez zastosowanie sztuki muzycznej. Poziom agresji u chłopców trenujących kick-boxing. Wspomaganie rozwoju psychofizycznego dzieci niepełnosprawnych przez muzykę. Zastosowanie ustno-twarzowej terapii regulującej według metody Castillo-Moralesa u dzieci z zespołem Downa. Rola muzykoterapii w usprawnieniu dzieci z niepełnosprawnościami wielozakresowymi. Improwizacje muzyczno-ruchowe w terapii i wspomaganiu rozwoju dzieci z cechami lękliwości społecznej. Teoretyczne podstawy ustno-twarzowej terapii regulacyjnej wg koncepcji Castillo-Moralesa i jej praktyczne zastosowanie w pracy z dziećmi z nieprawidłowym napięciem mięśniowym. Autyzm - najnowsze postępy w leczeniu farmakologicznym. Zastosowanie technik projekcyjnych w pracy z dzieckiem zahamowanym w kontaktach społecznych. IV. Rozwój dziecka. Problematyka oceny postępów i poziomu funkcjonowania: Wpływ procesu terapeutycznego na poziom i profil rozwoju psychoruchowego dzieci z autyzmem. Ocena poziomu rozwoju morfofunkcjonalnego dzieci i młodzieży niedosłyszącej i głuchej. Rozwój społeczny dzieci rozpoczynających naukę szkolną w kontekście typów zachowań. Co Nauczyciel powinien wiedzieć o wrodzonej łagodnej hipotonii; (BCH - Bening Congenital Hypotomia), Teoria integracji sensorycznej a proces diagnozy i terapii logopedycznej dzieci z zaburzeniami rozwoju. Rozwój fizyczny a przystosowanie szkolne uczniów z przejawami zaburzeń emocjonalnych. Koncepcja oceny postępów w rozwoju psychometrycznym dzieci z uszkodzeniem układu nerwowo-mięśniowego. Zespół Williamsa, zespół Huntera i choroba Hirschsprunga: trzy rzadko występujące zaburzenia, będące w sferze zainteresowań pedagogów specjalnych. Problemy diagnozy i rewalidacji dziecka z równoczesnym ubytkiem słuchu i wzroku we wczesnym okresie rozwoju. V. Rodzina, system opieki i poradnictwo: zachowania prozdrowotne inwalidów aspekcie HIV/AIDS. Rodzice dzieci z lekkim upośledzeniem umysłowym, kształcących się w różnego typu placówkach oświatowych. Funkcjonalność instytucji resocjalizacyjnej. Centrum Doradztwa Rodzinom Dzieci Słabo Widzących. Przestępczość nieletnich upośledzonych umysłowo. Autorski program innowacyjny dotyczący zmian organizacji pracy w szkole dla dzieci autystycznych. VI. O nowe miejsce dla osoby niepełnosprawnej: Droga do dorosłości młodzieży z głębszą niepełnosprawnością intelektualną - problemy i możliwości ich rozwiązywania. Opiekun - Wychowawca - Asystent. Dlaczego późna interwencja? Terapia czy wychowanie. Człowiek niepełnosprawny ruchowo i umysłowo wobec problemów życia codziennego - doniesienie z badań. Rola i zadania szkoły w realizacji idei integracji osób z niepełnosprawnością.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Źródła solidarności, 2. Kultura i polityka, 3. Język, społeczeństwo, hegemonia, 4.Bachin i Foucault o estetyzacji życia, 5. Rozum, konflikt, harmonia. Wizje życia społecznego w filozofii współczesnej
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Część I: Medium. Sieć WWW jako przedmiot badań naukowych; Analiza sieciosfery: próba studiów nad działaniem w trybie online; Drożne portale. Projektowanie przyjaznych witryn dla społeczności internetowych; Od niedoskonałego hipertekstu do WWW konwersacji? Przypadek systemów adnotacyjnych dla World Wide Web; Badania archeologiczne sieci WWW; Scena symultaniczna i ikonostas - zagubione ślady archeologii stron internetowych; Oblicza Sieci. Ewolucja interfejsu stron WWW. Część II: Nowa Agora. Digitalizacja i globalizacja autochtonicznych głosów: ruch zapatystów; "Jak narodziło się becikowe" - czyli o pewnym typie cyfrowej przemocy; Sieć jako medium dekonspiracji (prolegomena do analizy dyskursu teoriospiskowego); Blogi - nowy głos demokracji?; Dawid vs. Goliat? WWW jako cel ataku cyberaktywistów. Część III: Brama. Czy telewizja równoległa? Interaktywna strona internetowe itvp.pl; Hurtownie kodów: popkulturowe portale i magazyny internetowe; Interakcja i budowanie tożsamości grupowej: rola stron internetowych we wspomaganiu i kreowaniu przekazów medialnych. Część IV: Księga. Bit za bitem, za bitem: hiperkompleksowość, media cyfrowe i szkolnictwo wyższ; Rzecz o edukacyjnym zastosowaniu oprogramowania klasy Open Source, czyli przegląd bezpłatnych platform edukacji wirtualnej; Komunikacja w systemach e-learningowych. Część V: Echo. Strona internetowa jako przedmiot badań językoznawczych; Nagłówek wiadomości w internetowym serwisie informacyjnym; Analiza możliwości podnoszenia kompetencji zawodowych nauczycieli języków obcych przez internet; Formy adresatywne jako jeden z aspektów etykiety językowej internautów; Odmiany dialogu na forach internetowych. Część VI: Scena. Obraz Teodora Parnickiego w Sieci w świetle narratywizmu Franka Ankersmitha; Archiwizacja, prezentacja i dyseminacja cybersztuki w sieci; Niezwykła podróż. Net-art w projekcie Petera Greenwaya; Efekty interfejsu w hipertekstach literackich. Część VII: Lustro. Internet - wróg czy przyjaciel?; Strona internetowa jako element cyberreligii w Internecie; Nowe funkcje kulturowe wirtualnych nekropolii; Tożsamość graczy RPG na przykładzie wortalu Poltergeist
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316.77 (1 egz.)
Książka
W koszyku
I. Wybrane problemy funkcjonowania dzieci, młodzieży i osób dorosłych z niepełnosprawnością w świetle najnowszych teorii pedagogiki specjalnej: Skuteczne stawiane celów w edukacji specjalnej osób upośledzonych umysłowo w stopniu lekkim w oparciu o paradygmat lingwistyczny; Asymetria funkcjonalna dynamiczna młodzieży z niepełnosprawnością intelektualną (próba analizy); Tożsamość dziecka niepełnosprawnego w warunkach integracji; Empowerment - szansa czy zagrożenie dla społecznej adaptacji dorosłych osób upośledzonych umysłowo; Młodzież wobec eksperymentowania z narkotykami. Kontekst pedagogiczny: między permisywnością a restryktywnością; Modele niepełnosprawności (medyczny, społeczny, kulturowy) a studia nad niepełnosprawnością (disability studies); II. Diagnostyka i symptomatyka zaburzeń rozwojowych: Umiejętności - zdolności adaptacyjne człowieka jako kryterium w procesie diagnostycznym niepełnosprawności intelektualnej; Dziecko autystyczne a wczesna diagnoza i organizowanie systemu wsparcia rozwoju; Neuropoznawczy mechanizm "czytania umysłu" u dzieci z autyzmem; Łagodny kraniec autystycznego spektrum - specyfika pracy z dobrze funkcjonującymi dziećmi z autyzmem i dziećmi z zespołem Aspergera; Psychospołeczne funkcjonowanie chłopców z zespołem kruchego chromosomu X; Ujęcie różnicujące autyzm i zatrucie rtęcią; Charakterystyka psychopedagogiczna dzieci z mózgowym porażeniem dziecięcym; Etiologia głuchoślepoty a specyfika funkcjonowania dziecka z równoczesnym uszkodzeniem słuchu i wzroku; III. Możliwości zastosowania i efektywność różnych form terapii służących wspomaganiu rozwoju dzieci i młodzieży: Wybrane metody oraz formy rehabilitacji i wspomagania rozwoju dzieci niepełnosprawnych; Refleksje nad możliwościami wykorzystania muzykoterapii w pedagogice specjalnej; Możliwości wykorzystania biblioterapii w pracy z osobami przewlekle chorymi; Wykorzystanie metody Knillów w terapii dzieci z głębokimi deficytami rozwoju - autyzm; Niewerbalne sposoby porozumiewania się dzieci ze sprzężoną niepełnosprawnością; Rewalidacyjne funkcje wychowania fizycznego dzieci niepełnosprawnych intelektualnie wobec wyzwań współczesności; Dziecko z mózgowym porażeniem dziecięcym - jego specyficzne potrzeby edukacyjne.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej