Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(20)
IBUK Libra
(2)
Forma i typ
Książki
(19)
E-booki
(2)
Publikacje fachowe
(2)
Czasopisma
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(17)
dostępne
(11)
wypożyczone
(1)
Placówka
Wypożyczalnia
(12)
Czytelnia
(17)
Autor
Chomczyńska-Rubacha Mariola
(2)
Woynarowska Barbara
(2)
Adamski Franciszek
(1)
Augustyn Józef (1950- )
(1)
Batiuk Anna
(1)
Białas Marcin
(1)
Białoszewski Dariusz
(1)
Chymuk Mariia
(1)
Cibor Ryszard
(1)
Duraj-Nowakowa Krystyna (1945- )
(1)
Gawlik Ewa
(1)
Grzelak Szymon
(1)
Izdebski Zbigniew
(1)
Jaczewski Andrzej
(1)
Jorg Daria
(1)
Kalinowski Romuald
(1)
Kamińska Aleksandra (1976- )
(1)
Klasińska Barbara
(1)
Korabiewska Izabela
(1)
Kowalkowski Stanisław
(1)
Kozerska Agnieszka
(1)
Kwaśna Anna
(1)
Lewandowska Monika
(1)
Liberska Hanna
(1)
Markiewicz-Patkowska Julita
(1)
Michałowski Stanisław
(1)
Murzyn Andrzej
(1)
Musiał Emilia
(1)
Obuchowska Irena
(1)
Oleśniewicz Magdalena
(1)
Oleśniewicz Piotr (1968- )
(1)
Parczewska Teresa
(1)
Pauluk Dorota
(1)
Pieniążek Marlena
(1)
Piwowarczyk Piotr
(1)
Plieth-Kalinowska Izabela
(1)
Regulska Agnieszka
(1)
Romanowska-Tołłoczko Anna
(1)
Rongies Witold
(1)
Ruszkiewicz Dorota
(1)
Rzepka Jerzy
(1)
Siara Olga
(1)
Sieja Krzysztof
(1)
Skrzypulec-Plinta Violetta (1959- )
(1)
Sword Rosemary K. M. (1955- )
(1)
Szeligiewicz-Urban Danuta (1959- )
(1)
Szewczyk-Kowalewska Irena
(1)
Szmitkowski Paweł
(1)
Szopiński Józef
(1)
Topa Danuta
(1)
Trempała Janusz
(1)
Tylka Monika
(1)
Wasylewicz Magdalena
(1)
Widawski Krzysztof
(1)
Wrońska Marta
(1)
Wójcik Michał Z
(1)
Zakrzewska Sylwia
(1)
Zborowska Katarzyna
(1)
Zielińska Monika
(1)
Zimbardo Philip G. (1933- )
(1)
Łobocki Mieczysław (1929-2012)
(1)
Кучинська Ірина
(1)
Шевченко Владимир
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(1)
2010 - 2019
(6)
2000 - 2009
(14)
1990 - 1999
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(1)
Kraj wydania
Polska
(22)
Język
polski
(21)
angielski
(1)
Temat
Wychowanie seksualne
(15)
Wychowanie w rodzinie
(4)
Życie seksualne
(4)
Edukacja zdrowotna
(3)
Młodzież
(3)
Przysposobienie do życia w rodzinie
(3)
Płeć
(3)
Seksuologia
(3)
AIDS
(2)
Agresywność
(2)
Choroby psychiczne
(2)
Ciąża
(2)
Dziecko
(2)
Erotyzm
(2)
Etyka seksualna
(2)
HIV
(2)
Homoseksualizm
(2)
Kobieta
(2)
Miłość
(2)
Nałóg
(2)
Promocja zdrowia
(2)
Rola społeczna
(2)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(2)
Seksualność
(2)
Seksuologia -- socjologia -- Polska
(2)
Tożsamość płciowa
(2)
Uczniowie
(2)
Wychowanie
(2)
Wychowanie do wartości
(2)
Wychowanie moralne
(2)
Atrakcyjność fizyczna
(1)
Autorytet
(1)
Biblioterapia
(1)
Chłopcy
(1)
Czas wolny od pracy
(1)
Czystość (etyka)
(1)
Demografia
(1)
Domy dziecka
(1)
Dyskryminacja ze względu na orientację seksualną
(1)
Dziewczęta
(1)
Edukacja dla bezpieczeństwa
(1)
Edukacja ekologiczna
(1)
Etyka płciowa
(1)
Folklor
(1)
Hormonalne środki antykoncepcyjne
(1)
Inicjacja seksualna
(1)
Instytucja totalna
(1)
Interakcje społeczne
(1)
Jakość życia
(1)
Katolicyzm
(1)
Kształcenie
(1)
Kształcenie ustawiczne
(1)
Kultura fizyczna
(1)
Ludzie starzy
(1)
Ludzie starzy w rodzinie
(1)
Macierzyństwo
(1)
Masturbacja
(1)
Małżeństwo
(1)
Molestowanie seksualne
(1)
Mężczyzna
(1)
Młodzież -- socjologia -- Polska
(1)
Nauczanie dorosłych
(1)
Niepełnosprawni
(1)
Obraz własnego ciała
(1)
Obrona terytorium kraju
(1)
Onanizm
(1)
Pedagogika
(1)
Personalizm
(1)
Placówki opiekuńczo-wychowawcze
(1)
Popularyzacja wiedzy
(1)
Popęd płciowy
(1)
Prezerwatywy
(1)
Przestępstwo przeciw wolności seksualnej i obyczajności
(1)
Przysłowia
(1)
Psychologia rozwojowa
(1)
Psychoterapia
(1)
Relacje międzyludzkie
(1)
Religia
(1)
Rodzina
(1)
Rozwój psychofizyczny młodzieży
(1)
Rynek pracy
(1)
Różnicowanie płciowe
(1)
Samoobrona
(1)
Satysfakcja (psychologia)
(1)
Socjalizacja
(1)
Sporty wodne
(1)
Sprawność motoryczna
(1)
Stres
(1)
Studenci
(1)
Szczęście
(1)
Szkolnictwo
(1)
Teatroterapia
(1)
Teoria poznania
(1)
Towarzystwa naukowe
(1)
Uczniowe szkół podstawowych
(1)
Wychowanie religijne
(1)
Zaburzenia i dewiacje seksualne
(1)
Zdrowie publiczne
(1)
Zdrowie reprodukcyjne
(1)
Śnieżyński, Marian (1939- )
(1)
Temat: czas
1989-
(1)
Gatunek
Podręcznik
(2)
Praca zbiorowa
(2)
Czasopismo naukowe
(1)
Czasopismo pedagogiczne
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(2)
Medycyna i zdrowie
(2)
Psychologia
(2)
Biologia
(1)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
22 wyniki Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
Przedmowa; Część I. Edukacja zdrowotna – podstawy teoretyczne i metodyczne; Rozdział 1. Zdrowie; 1.1. Definiowanie zdrowia i choroby; 1.1.1. Definiowanie zdrowia profesjonalne i potoczne; 1.1.2. Zdrowie jako kategoria pozytywna; 1.1.3. Definiowanie choroby; 1.2. Modele zdrowia; 1.2.1. Biomedyczny model zdrowia; 1.2.2. Holistyczne podejście do zdrowia; 1.2.3. Model salutogenezy A. Antonovsky’ego; 1.3. Mierniki zdrowia; 1.4. Zdrowie jako wartość i zasób dla jednostki i społeczeństwa; 1.5. Jakość życia związana ze zdrowiem; Rozdział 2. Czynniki warunkujące zdrowie i dbałość o zdrowie; 2.1. Czynniki warunkujące zdrowie i zmiany w ich postrzeganiu; 2.2. Czynniki ryzyka i czynniki chroniące; 2.3. Styl życia i zachowania zdrowotne; 2.3.1. Prozdrowotny styl życia; 2.3.2. Zachowania zdrowotne; 2.3.3. Charakterystyka zachowań zdrowotnych dorosłych Polaków; 2.4. Wsparcie społeczne; 2.4.1. Definicje i rodzaje wsparcia społecznego; 2.4.2. Kapitał społeczny; 2.5. Czynniki społeczno-ekonomiczne; 2.6. Opieka zdrowotna; 2.7. Dbałość ludzi o własne zdrowie; 2.7.1. Sposoby dbania o zdrowie w społeczeństwie polskim; 2.7.2. Przyczyny bierności wobec zdrowia; 2.7.3. Niektóre uwarunkowania dbałości o zdrowie; 2.7.4. Healthism – nadmierna koncentracja na zdrowiu; Rozdział 3. Z dziejów edukacji zdrowotnej w Polsce; 3.1. Periodyzacja dziejów edukacji zdrowotnej w Polsce; 3.2. Twórcy, ich dzieła i myśli; 3.3. Znaczące organizacje, instytucje i projekty; 3.4. Czasopisma naukowe i fachowe; Rozdział 4. Koncepcje i podstawy teoretyczne edukacji zdrowotnej; 4.1. Terminologia i definicje; 4.1.1. Nazwy i ich ewolucja; 4.1.2. Definicje; 4.1.3. Podstawowe pojęcia; 4.2. Cele i oczekiwane efekty; 4.3. Koncepcje i modele; 4.4. Teorie wykorzystywane w edukacji zdrowotnej; 4.5. Etyczne aspekty edukacji zdrowotnej; Rozdział 5. Edukacja zdrowotna a terapia i profilaktyka chorób oraz promocja zdrowia; 5.1. Rola edukacji zdrowotnej w terapii chorób; 5.2. Edukacja zdrowotna a profilaktyka; 5.3. Promocja zdrowia; 5.3.1. Geneza promocji zdrowia; 5.3.2. Definicje; 5.3.3. Strategia działania; 5.3.4. Podejścia i metody działań; 5.3.5. Modele promocji zdrowia; 5.3.6. Edukacja zdrowotna jako kluczowy komponent promocji zdrowia; 5.4. Profilaktyka a promocja zdrowia; Rozdział 6. Metodyka edukacji zdrowotnej; 6.1. Planowanie i ewaluacja w edukacji zdrowotnej; 6.1.1. Etapy planowania programu edukacji zdrowotnej; 6.1.2. Zasady układania scenariusza zajęć; 6.1.3. Ewaluacja w edukacji zdrowotnej; 6.2. Tworzenie warunków do uczenia się; 6.2.1. Komunikowanie jako podstawa uczenia się – nauczania; 6.2.2. Rola i kompetencje osób prowadzących edukację zdrowotną; 6.2.3. Warunki, organizacja i klimat sprzyjające dobremu komunikowaniu i uczeniu się; 6.3. Metody wspomagania uczenia się; 6.3.1. Rodzaje metod i technik uczenia się – nauczania; 6.3.2. Zasady doboru metod i technik uczenia się – nauczania; 6.3.3. Akcje i konkursy w edukacji zdrowotnej; 6.3.4. Charakterystyka wybranych metod i technik; 6.4. Środki dydaktyczne w edukacji zdrowotnej; 6.4.1. Środki dydaktyczne stosowane w edukacji zdrowotnej w ostatnich dekadach; 6.4.2. Korzyści i ograniczenia w korzystaniu z Internetu; Rozdział 7. Współpraca z mass mediami w edukacji zdrowotnej; 7.1. Mass media jako źródła informacji o zdrowiu; 7.2. Zasady skutecznego wykorzystywania mass mediów w edukacji zdrowotnej; 7.3. Współpraca z mass mediami; 7.4. Marketing społeczny i kampanie społeczne w promocji zdrowia i edukacji zdrowotnej; Rozdział 8. Edukacja zdrowotna w różnych siedliskach; 8.1. Edukacja zdrowotna w rodzinie; 8.1.1. Edukacja zdrowotna dzieci i młodzieży; 8.1.2. Potrzeby w zakresie promocji zdrowia i edukacji zdrowotnej starszych członków rodziny; 8.2. Edukacja zdrowotna w przedszkolu; 8.3. Edukacja zdrowotna w szkole; 8.3.1. Dzieje edukacji zdrowotnej w szkole w Polsce w ostatnim półwieczu; 8.3.2. Aktualna sytuacja w szkolnej edukacji zdrowotnej w Polsce; 8.3.3. Nowe rozwiązania w szkolnej edukacji zdrowotnej w niektórych krajach Europy; 8.3.4. Szkoła promująca zdrowie; 8.4. Edukacja zdrowotna w zakładach opieki zdrowotnej; 8.4.1. Edukacja zdrowotna w praktyce lekarza podstawowej opieki zdrowotnej – lekarza rodzinnego; 8.4.2. Zadania pielęgniarki rodzinnej w edukacji zdrowotnej; 8.4.3. Zadania pielęgniarki i higienistki szkolnej w edukacji zdrowotnej; 8.4.4. Edukacja osób przewlekle chorych i niepełnosprawnych; 8.4.5. Szpital promujący zdrowie; Część II. Wybrane zagadnienia edukacji zdrowotnej dzieci i młodzieży w wieku szkolnym; Wprowadzenie; Rozdział 1. Dbałość o ciało; 1.1. Postrzeganie i dbałość o ciało we współczesnym świecie; 1.2. Uczenie się dbania o ciało w dzieciństwie i młodości; 1.3. Wybrane zagadnienia i propozycje zajęć; 1.3.1. Dbałość o zęby; 1.3.2. Samokontrola masy ciała; 1.3.3. Pielęgnacja i samobadanie piersi; 1.3.4. Samobadanie jąder; 1.3.5. Ochrona przed nadmiernym nasłonecznieniem; Rozdział 2. Zdrowe żywienie i aktywność fizyczna; 2.1. Pojęcie zdrowego żywienia; 2.2. Prozdrowotna edukacja żywieniowa; 2.3. Edukacja żywieniowa w szkole; 2.4. Wybrane zagadnienia i propozycje zajęć; 2.4.1. Urozmaicenie posiłków; 2.4.2. Umiarkowanie w jedzeniu; 2.4.3. Uregulowane żywienie; 2.4.4. Umiejętność przygotowania posiłków; 2.4.5. Uprawianie sportu i inne formy aktywności fizycznej; 2.4.6. Unikanie lub ograniczanie spożycia niektórych produktów; 2.4.7. + Uśmiech; Rozdział 3. Bezpieczeństwo - zapobieganie urazom; 3.1. Wypadki i urazy – definicje i epidemiologia; 3.2. Profilaktyka urazów a promocja bezpieczeństwa; 3.3. Edukacja do bezpieczeństwa; 3.4. Edukacja do bezpieczeństwa w szkole; 3.5. Wybrane zagadnienia i propozycje zajęć; 3.5.1. Samoocena własnych zachowań związanych z bezpieczeństwem; 3.5.2. Przyczyny urazów i sposoby ich eliminowania; 3.5.3. Ocena i podejmowanie ryzyka; 3.5.4. Identyfikacja zagrożeń w najbliższym otoczeniu; Rozdział 4. Seksualność – wybrane zagadnienia; 4.1. Podstawowe pojęcia; 4.1.1. Zdrowie seksualne i prokreacyjne; 4.1.2. Prawa prokreacyjne i seksualne; 4.1.3. Wychowanie i edukacja seksualna; 4.2. Edukacja seksualna; 4.2.1. Edukacja seksualna dzieci w wieku przedszkolnym; 4.2.2. Edukacja seksualna dzieci w okresie wczesnoszkolnym; 4.2.3. Biomedyczne podstawy edukacji seksualnej młodzieży; 4.2.4. Psychoseksualne podstawy edukacji seksualnej młodzieży; 4.2.5. Antykoncepcja i zapobieganie zakażeniom przenoszonym drogą płciową; 4.2.6. Problemy osobiste i relacje interpersonalne; 4.3. Zasady konstruowania i realizacji programów edukacji seksualnej młodzieży; 4.3.1. Zasady konstruowania programów edukacji seksualnej; 4.3.2. Ważne rady praktyczne; Rozdział 5. Zdrowie psychospołeczne – wybrane zagadnienia; Wprowadzenie; A. Zdrowie i dobrostan psychiczny; 5.1. Kondycja psychiczna dzieci i młodzieży; 5.2. Złożoność i wieloznaczność zdrowia psychicznego; 5.3. Kryteria zdrowia psychicznego; 5.4. Dobrostan psychiczny; 5.5. Propozycje zajęć; B. Emocje i stres; 5.6. Emocje; 5.7. Radzenie sobie z negatywnymi emocjami; 5.8. Stres; 5.9. Strategie przeciwstresowe i mechanizmy obronne; 5.10. Propozycje zajęć; C. Optymizm; 5.11. Optymiści i pesymiści; 5.12. Optymistyczna postawa życiowa; 5.13. Styl wyjaśniania; 5.14. Wyuczona bezradność i granice optymizmu; 5.15. Kształtowanie pozytywnego stosunku do świata; 5.16. Propozycje zajęć; D. Poczucie tożsamości i własnej wartości; 5.17. Terminologia; 5.18. Kształtowanie się obrazu „ja” i poczucia własnej wartości; 5.19. Spostrzeganie siebie w relacjach z innymi; 5.20. Wpływ wychowania na kształtowanie poczucia własnej wartości ucznia; 5.21. Ocena szkolna jako czynnik oddziałujący na poczucie własnej wartości ucznia; 5.22. Propozycje zajęć; E. Umiejętności życiowe; 5.23. Umiejętności życiowe i ich kształtowanie w edukacji zdrowotnej i innych działaniach szkoły; 5.23.1. Definicja i rodzaje umiejętności życiowych; 5.23.2. Planowanie edukacji służącej kształtowaniu umiejętności życiowych; 5.23.3. Możliwości kształtowania umiejętności życiowych w polskiej szkole; 5.24. Rozwijanie u uczniów wybranych umiejętności życiowych; 5.24.1. Myślenie krytyczne i podejmowanie decyzji; 5.24.2. Myślenie twórcze i rozwiązywanie problemów; 5.24.3. Komunikacja interpersonalna; F. Chorzy psychicznie w społeczeństwie; 5.25. Zaburzenia i choroby psychiczne; 5.26. Stosunek społeczeństwa do zaburzeń i chorób psychicznych; 5.27. Społeczny wizerunek osób chorych psychicznie; 5.28. Działania na rzecz integracji osób z zaburzeniami psychicznymi i przeciwdziałanie stygmatyzacji; 5.29. Propozycje zajęć; Rozdział 6. Zapobieganie używaniu substancji psychoaktywnych; 6.1. Zmiany w podejściu do problemów związanych z nadużywaniem substancji psychoaktywnych; 6.2. Integralne podejście do profilaktyki używania substancji psychoaktywnych i innych zachowań problemowych młodzieży; 6.3. Nowe i „stare” poziomy profilaktyki; 6.4. Główne obszary profilaktyki używania substancji psychoaktywnych; 6.4.1. Profilaktyka ukierunkowana na jednostkę; 6.4.2. Profilaktyka ukierunkowana na środowisko społeczne; 6.5. Profilaktyka oparta na naukowych podstawach; 6.6. Strategie oparte na naukowych podstawach; 6.6.1. Strategie wiodące; 6.6.2. Strategie uzupełniające; 6.7. Istotne elementy programów profilaktycznych; 6.8. Wskazówki dotyczące ewaluacji; 6.9. Propozycje zajęć; Rozdział 7. Przeciwdziałanie agresji i przemocy wśród uczniów; 7.1. Agresja i przemoc wśród dzieci i młodzieży – definicje, formy, częstość występowania; 7.2. Podejścia wyjaśniające agresję i przemoc u dzieci i młodzieży; 7.3. Środowiskowe uwarunkowania agresji; 7.4. Przyczyny i skutki zachowań agresywnych; 7.4.1. Potrzeby zaspokajane przez zachowania agresywne; 7.4.2. Charakterystyka sprawców i ofiar przemocy; 7.4.3. Skutki zachowań agresywnych; 7.5. Zapobieganie zachowaniom agresywnym uczniów; 7.6. Umiejętności i strategie potrzebne do radzenia sobie w szkolnych sytuacjach agresji i przemocy; Aneks. Propozycje ćwiczeń i zabaw; A.1. Ćwiczenia rozgrzewająco-integrujące; A.2. Ćwiczenia energetyzujące; A.3. Ćwiczenia relaksacyjne; A.4. Ćwiczenia koncentracji; Bibliografia; Indeks nazwisk; Indeks rzeczowy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (3 egz.)
Książka
W koszyku
I. Edukacja zdrowotna - podstawy teoretyczne i metodyczne 1. Zdrowie 2. Czynniki warunkujące zdrowie i dbałość o zdrowie 3. Z dziejów edukacji zdrowotnej w Polsce 4. Koncepcje i podstawy teoretyczne edukacji zdrowotnej 5. Edukacja zdrowotna a terapia i profilaktyka chorób oraz promocja zdrowia 6. Metodyka edukacji zdrowotnej 7. Współpraca z mass mediami w edukacji zdrowotnej 8. Edukacja zdrowotna w różnych siedliskach II. Wybrane zagadnienia edukacji zdrowotnej dzieci i młodzieży w wieku szkolnym 1. Dbałość o ciało 2. Zdrowe żywienie i aktywność fizyczna 3. Bezepieczeństwo - zapobieganie urazom 4. Seksualność - wybrane zagadnienia 5. Zdrowie psychospołeczne - wybrane zagadnienia 6. Zapobieganie używaniu substancji psychoaktywnych 7. Przeciwdziałanie agresji i przemocy wsród uczniów 8. Propozycje cwiczeń i zabaw
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteka życia duchowego)
Cz. I Rozwój seksualny w okresie dzieciństwa i dojrzewania; 1. Rozwój seksualny dziecka przed okresem dojrzewania, 2. Rozwój seksualny dziecka w okresie dojrzewania. Cz. II Wychowanie seksualne; 1. Potrzeba wychowania seksualnego, 2. Wychowanie seksualne przed okresem dojrzewania, 3. Wychowanie seksualne w okresie dojrzewania. Cz. III Integralne spojrzenie na ludzką seksualność; 1. Istota integracji seksualnej, 2. Związek seksualności ze światem uczuć, 3.Więzi międzyosobowe. Cz. IV wychowanie do miłości; 1. Wychowanie do małżeństwa, 2. Wychowanie do celibatu. Cz. V Zranienia emocjonalno-seksualne i ich uzdrowienie; 1. Zranienia emocjonalno-seksualne i ich skutki, 2. Uzdrowienie zranień seksualnych. Cz. VI Zagadnienia szczegółowe; 1. Ciekawość seksualna, 2. Niektóre mechanizmy emocjonalne ludzkiej seksualności, 3. Masturbacja, 4. Homoseksualizm
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
I. Kobieta w polskiej tradycji życia rodzinnego i społecznego II. Społeczna pozycja i miejsce kobiety w ideologii i praktyce socjalizmu III. Między tradycyjnym a współczesnym ujęciem ról kobiety w Polsce po 1989 roku IV. Problematyka, podstawa empiryczna i metoda badań V. Od unifikacji do zróżnicowania ról - przygotowanie kobiety do funkcji małżeńsko-rodzinnych VI. Kobieta jako istota płciowa VII. Kobieta w roli matki
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316 (1 egz.)
Książka
W koszyku
R. I. : Próba usystematyzowania pojęcia miłości: Miłość w naukach Jana Pawła II; Miłość wiktymologiczna jako pułapka współuzależnienia; Miłość w różnych okresach życia; Rozmaitości myślenia o miłości; Miłosne manewry na łamach wybranych czasopism młodzieżowych. Nauki pedagogiczne wobec wyzwań kultury masowej; R. II. : Wychowanie do miłości w rodzinie i szkole: Geniusz miłości w życiu kobiety- żony i matki; Realizacja praw dziecka wyrazem rodzicielskiej miłości; Deprywacja potrzeby miłości w rodzinie a funkcjonowanie emocjonalne dzieci i młodzieży; Miłość jako środek i najwyższy cel wychowania; Wychowanie w miłości i do miłości; Dziecko i jego poczucie wartości w domu rodzinnym; W poszukiwaniu miłości. Strategie szukania partnera przez osoby żyjące w pojedynkę; Wychowanie do wartości miłości w edukacji zintegrowanej; R. III. : Seksualny aspekt miłości: Fizyczny wymiar miłości osób żyjących w pojedynkę; "Świnki", czyli miłość na sprzedaż; R. IV. Miłość w służbie niepełnosprawnym: W poszukiwaniu utraconej miłości; Dorosły jako pośrednik w procesie interioryzacji systemu językowego przez dziecko z uszkodzonym słuchem; Wolontariat wyrazem miłości do człowieka niepełnosprawnego
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Czasopismo
W koszyku
(Zeszyty Naukowe Wyższej Szkoły Humanitas. Pedagogika , ISSN 1896-4591 ; Zeszyt 15/2017)
Półrocznik, 2015-
Wcześniejsza częstotliwość: Rocznik, 2006-2014
Zawiera: TEORETYCZNE UJĘCIA PROBLEMÓW PEDAGOGICZNYCH - DYSKUSJE I POLEMIKI: Współtworzenie wiedzy między ewolucją a rewolucją epistemologii pedagogicznej; Towarzystwa naukowe w przestrzeni edukacji całożyciowej; Samoobrona powszechna społeczeństwa Rzeczypospolitej Polskiej; Teraźniejszość i przyszłość edukacji dla bezpieczeństwa; Jakość kształcenia w Akademii Sztuki Wojennej - uwarunkowania i wyzwania; Szkolenia obronne w administracji publicznej jako istotny element edukacji dla bezpieczeństwa w RP; Ikonosfera w komunikacji a prywatność współczesnej młodzieży; Bezpieczeństwo w rodzinie - osamotniona starość; Magia literatury i teatru - zapomniane pojęcia w terapii i wspieraniu dziecka zdrowego i dotkniętego chorobą; Wybrane psychologiczne koncepcje mądrości z perspektywy badań nad uczeniem się w okresie późnej dorosłości. PRAKTYCZNE ZASTOSOWANIE EFEKTÓW BADAŃ PEDAGOGICZNYCH: E-meryt, czyli blogujący senior - raport z badań; Wolontariat jako forma aktywności prospołecznej młodzieży studenckiej; Wybrane motywy aktywności ruchowej w środowisku wodnym w świetle wartości; Aktywność fizyczna w czasie wolnym na przykładzie uczniów w środowisku wiejskim; W stronę przyrody: o norweskich praktykach edukacji na zewnątrz; Wpływ informacji graficznej oraz negatywnego afektu na ocenę ryzyka zachowań seksualnych. WSPÓŁCZESNE PROBLEMY BADAŃ PEDAGOGICZNYCH W WYMIARZE MIĘDZYNARODOWYM: Pedagogical reflection on the usefulness of popular proverbs in a hermeneutic exploration of the world; An employee of generation Y in the face of changes in the global labour market; Characteristics of total institution based on the example of educational care; Motor skills assessment of youth aged 13-14; Eating habits of primary and middle school students; Vulnerability in Family and Creativity Support by Living-Learning Workshops; Parents’ psychological absence in upbringing children: causes, consequences, pedagogical implications; Феликс Францевич Мовчановский - основатель Александровского училища-хутора глухонемых; Духовно-моральний розвиток особистості у педагогічній спадщині Івана Огієнка.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Wykłady z pedagogiki / PWN Wydaw. Nauk.)
Wprowadzenie: Pedagogiczne współrzędne wyjaśniania edukacji rodzajowej; 1. Kryteria analizy teorii wyjaśniających praktykę edukacji rodzajowej- metodologiczne podstawy badania; 2. Treściowe właściwości teorii; 3. Metaanaliza badań nad osiągnięciami szkolnymi i ustrojem rodzajowym szkół; 4. Teorie i rzeczywistość- diagnoza potencjału interpretacyjnego teorii; 5. Pedagogika rodzaju.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Cz. I. Profilaktyka w zakresie zachowań seksualnych młodzieży 1. Wybrane problemy zdrowia publicznego związane z seksualnością 2. Programy profilaktyczne dotyczące obszaru seksualności 3. Badania ewaluacyjne dotyczące obszaru seksualności 4. Kierunki profilaktyki młodzieżowej w obszarze seksualności w świetle wyników badań epidemiologicznych w wybranych krajach Cz. II. Polskie badania ewaluacyjne programów profilaktyki młodzieżowej z dziedziny seksualności 5. Program "Płciowość i Odpowiedzialność Nastolatków" i pierwsze próby jego ewaluacji 6. Rozszerzone badania nad seksualnością programu PiON 7. Program "Wyspa Skarbów" i badania nad jego skutecznością 8. Podsumowanie wyników polskich badań ewaluacyjnych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 61 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Forma i typ
Gatunek
This issue of Sociological Review commemorates the 25th anniversary of the adoption by the UN General Assembly of The Convention on the Rights of the Child on November 20, 1989. It should be recalled that the beginnings of children’s studies and the sociology of childhood coincided in time with the introduction of this treaty, which established international standards for children’s protection and development. The Convention aims at safeguarding the youngest society members from different forms of abuse, exploitation and violence, as well as at promoting their rights to a decent standard of living and to broad social participation. The authors of the articles presented herein, representing the current sociological attitude towards children and youth, follow these assumptions. The articles thus mirror some important attributes of contemporary children’s studies – its cognitive multidimensionality, differentiated quantitative and qualitative methodologies, the shift from “research on children” to “research with children”, scholars’ interest in the results of comparative studies (especially the results of natural sciences), and the concern about the practical implementation of research outcomes. The main topics tackled in this collection of texts are children’s poverty and social inequalities rooted in the first phase of their life cycle, suffering and various risks experienced by children and teenagers, framed in both the national and international contexts, as well as children’s quality of life, youngsters’ well-being, youth participation, civic engagement and the new concept of investing in children. Children, considered as equal social actors and citizens – although still most vulnerable to abuse, discrimination and social exclusion – are presented in the framework of their complicated networks of relationships with peers, adults, collectivities and societies, the welfare state, social policy institutions and other organizations, with the notion to important factors decisive for their present life and their future.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Psychologia wychowania. Wybrane problemy to pierwsza od wielu lat publikacja podsumowująca rozproszony dorobek polskiej psychologii wychowania na tle literatury światowej. Autorami poszczególnych rozdziałów są wybitni badacze i praktycy z kilkunastu ośrodków akademickich w Polsce. Publikacja składa się z trzech części: • Podstawy teoretyczne – zgromadzono tu wiedzę na temat historii kształtowania się psychologii wychowania do 1939 roku, scharakteryzowano psychologię wychowania jako naukę, precyzując jej przedmiot, cel i stosowane metody. Przedstawiono podstawowe koncepcje teoretyczne psychologii wychowania. • Kluczowe obszary psychologii wychowania – Autorzy opisali tu znaczenie procesów poznawczych i emocjonalno-społecznych dla wychowania i rozwoju. Osobne rozdziały zostały poświęcone różnicom indywidualnym oraz biologicznym i środowiskowym uwarunkowaniom rozwoju i wychowania. • Psychologia wychowania w praktyce: wybrane problemy – najbardziej obszerna część książki dotyczy takich zagadnień, jak współpraca psychologów wychowawczych z rodziną i szkołą, zadania psychologa wychowawczego wobec dzieci o nietypowym rozwoju, z zaburzeniami zachowania, z grup mniejszościowych. Kolejne rozdziały dotyczą roli psychologów wychowawczych w poradnictwie zawodowym, wychowaniu zdrowotnym, obywatelskim i edukacji seksualnej oraz organizacjom w systemie wychowania.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Brak okładki
Książka
W koszyku
Cz.I Wzorce ról płciowych w kulturze: 1. Poglądy przedstawicieli Kościoła na temat miejsca i roli kobiet we współczesnym świecie - spojrzenie przez pryzmat feminizmu, 2. Wizerunki kobiet w mass mediach i reklamie a autostereotypy, 3. Ekspresja kobiecości w sztuce, 4. O wybranych problemach społecznego rynku książek dla dziewczynek i chłopców w Polsce i na świecie, 5. "Harry Potter" i tradycyjny świat podziałów płciowych, 6. Kościół, kino, rówieśnicy - determinanty socjalizacji w filmie Perdo Almodovara Złe wychowanie. Cz.II Edukacja a role płciowe: 1. Wpływ działań edukacyjnych na spostrzeganie stereotypów płciowych, 2. Socjalizacja rodzajowa dziewcząt i chłopców a ukryty program edukacji szkolnej, 3. Doświadczenia socjalizacyjne młodych kobiet i mężczyzn w zakresie domowej edukacji seksualnej, 4. Kontrowersje wokół wzorców kobiet w podręcznikach do wychowania seksualnego - próba poszukiwania kompromisowych rozwiązań
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Biologiczne uwarunkowania rozwoju seksualnego, 2. Psychospołeczne uwarunkowania rozwoju erotycznego, 3. Zewnętrzne przejawy rozwoju erotycznego dzieci i młodzieży, 4. Nieprawidłowości zachowań seksualnych dzieci i młodzieży, 5. Rodzaje nieprawidłowych zachowań seksualnych, 6. Wychowanie i uświadamianie seksualne
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Metodologia badań porównawczych dotyczących HIV/AIDS, 2. Opinie i wiedza na temat HIV/AIDS, 3. Aktywność seksualna i jej postrzeganie, 4. Stosunek do używania prezerwatywy, 5. Wychowanie seksualne
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 61 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Wartość czystości seksualnej dla osoby ludzkiej: Zarys personalistycznej koncepcji człowieka; Wartość ludzkiej płciowości; Czystość seksualna wartością na miarę osoby; Czystość seksualna a miłość-dar; 2. Wychowanie do czystości seksualnej w dzieciństwie i w okresie dojrzewania: Dzieciństwo; Okres dojrzewania; Seksualność jako szczególny obszar wychowania; 3. Realizacja czystości seksualnej w życiu małżeńskim i w celibacie: Małżeństwo; Celibat; 4. Znaczenie czystości seksualnej la okresu starości: Aspekty starości; Starość a seksualność; Starość a czystość seksualna; 5. Płaszczyzna pedagogiczna czystości seksualnej: Wychowanie personalistyczne; Integralność seksualności w osobie; Praktyka wychowawcza w aspekcie czystości seksualnej
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 17 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Naukowe podstawy życia seksualnego człowieka, 2. Wybrane zagadnienia edukacji seksualnej, 3. Zagrożenia zdrowotne związane z życiem seksualnym, 4. Konsekwencje życia płciowego młodego człowieka, 5. Przestępstwa o charakterze seksualnym w świetle prawa, 6. Metody leczenia farmakologicznego przestępców seksualnych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 61 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Zawiera: 1. Współczesne rozumienie zdrowia reprodukcyjnego i seksualnego; 2. Edukacja seksualna – fakty i mity; 3. Edukacja seksualna w mediach – wiedza i opinia młodych dorosłych; 4. Funkcjonowanie heteroseksualnych kobiet i mężczyzn w bliskich związkach; 5. Funkcjonowanie kobiet i mężczyzn w bliskich związkach w kontekście wybranych charakterystyk osobowych; 6. Zdrowie osób LGBT; 7. Homofobia i dyskryminacja z powodu orientacji seksualnej i tożsamości płciowej. Wiedza i opinia studentów uczelni medycznych; 8. Seks i erotyka Wschodu; 9. Pomiędzy terminologią medyczną a mową codzienną: nomenklatura seksualna Polaków w kontekście tabu; 10. Inicjacja seksualna w Polsce – przegląd literatury; 11. Obraz ciała i atrakcyjność seksualna kobiet; 12. Problemy seksualne kobiet w okresie menopauzy; 13. Chemseks; 14. Zaburzenia funkcji seksualnych u kobiet; 15. Gwałt; 16. Wpływ ciąży, porodu i karmienia piersią na seksualność kobiety w tych okresach – aspekt teoretyczny; 17. Jakość życia seksualnego w poszczególnych trymestrach ciąży – perspektywa badawcza; 18. Satysfakcja seksualna w poszczególnych trymestrach ciąży – perspektywa badawcza; 19. Zaburzenia emocjonalne okresu poporodowego; 20. Infekcja SARS-CoV-2 – postępowanie u kobiet ciężarnych oraz u kobiet w okresie okołoporodowym; 21. Aktualne standardy postępowania w podmiotach leczniczych w obliczu pandemii COVID-19; 22. Analiza stężeń chemokin MIP-la i MIP-lb pozyskanych z supernatantów hodowli limfocytarnych jako czynników determinujących agresję przebiegu endometriozy; 23. Analiza profilu limfocytarnego u kobiet chorujących na endometriozę; 24. Dieta jako element terapii w endometriozie; 25. Używki a endometrioza; 26. Obrzezanie w kulturach świata; 27. Porównanie składu jednorazowych i wielorazowych artykułów higieny intymnej oraz ich wpływu na zdrowie kobiety.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Wychowanie moralne w zarysie / Mieczysław Łobocki. - Wyd. 2. - Kraków : Oficyna Wydaw. "Impuls", 2006. - 214, [1] s. ; 24 cm.
1. Charakterystyka wychowania moralnego i jego uwarunkowania 2. Rozwój moralny dzieci i młodzieży 3. Wartości tworzywem wychowania moralnego 4. Autorytet w wychowaniu moralnym 5. Nauczanie religii a wychowanie moralne 6. Wychowanie seksualne a wychowanie moralne 7. Czynniki dezorganizujące wychowanie moralne
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Cz. I Człowiek - osoba podmiotem wychowania: 1. Człowiek - dramat natury i osoby, 2. Cielesno - duchowy wymiar człowieka, 3. Duchowa rzeczywistość czyniąca człowieka osobą, 4. Transcendentne odniesienie człowieka, 5. Człowiek istotą seksualną, 6. Płciowość między naturą i kulturą, 7. Człowiek a aspekcie społecznym. Cz. II Od filozofii człowieka do filozofii wychowania: 1. Filozofia człowieka podstawą filozofii wychowania, 2. Wychowanie chrześcijańskie - wychowaniem personalistycznym, 3. Racje za personalistyczną filozofią wychowania, 4. Godność osoby fundamentem wychowania, 5. Wychowanie jako spotkanie osób. Cz. III Wychowanie ukierunkowane na wartości: 1. Wartości u podstaw wychowania personalistycznego, 2. Tolerancja a wychowanie, 3. Granice tolerancji, 4.Zdrowie w wymiarze aksjologicznym i wychowawczym, 5. Pluralizm wartości i wychowanie, 6. Wychowanie do wyboru wartości, 7. Wychowywać do urzeczywistniania wartości, Cz. IV Wychowanie personalistyczne wychowaniem integralnym: 1. Prawda jako zasada życia społecznego i zadanie wychowania, 2. Wychowanie moralne jako istotny element wychowania, 3. Rola edukacji religijnej i wychowania religijnego, 4. Wychowanie do wolności i odpowiedzialności, 5. Wychowanie do miłości - miłości trzeba się uczyć, 6. Wychowanie seksualne częścią wychowania człowieka, 7. Argumentacja i motywacja w wychowaniu młodzieży do czystości
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Prorodzinna edukacja seksuologiczna, 2. Problematyka historyczna wychowania seksualnego, 3. Obraz zachowań seksualnych ludzkości i Polaków, 4. Sytuacja demograficzna, 5. Biologiczne uwarunkowania zachowań seksualnych, 6. Psychologia płci, 7. Seksualizm w rozwoju ontogenetycznym, 8. Typowość i inność, 9. Seksuologia jako nauka i praktyka, 10. Podstawy prawne w seksuologii, 11. Choroby przenoszone droga płciową. HIV/AIDS, 12. Metody regulacji urodzeń
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Rozdział 1. Jak perspektywa postrzegania czasu wpływa na twoje życie: Fundamenty negatywnego nastawienia; Stres: matka naszych dolegliwości; Zaburzenia lękowe: dzieci stresu; Depresja: pasierbica stresu; Geneza perspektyw postrzegania czasu; Wypełnij ten kwestionariusz; Sześć głównych perspektyw postrzegania czasu; Zrównoważona perspektywa postrzegania czasu przynosi większą stabilizację; Pozytywne skutki. Rozdział 2. Jak twoja perspektywa postrzegania czasu skazuje cię na toksyczne relacje - i co możesz z tym zrobić: Różne twarze toksycznych relacji; Przeszła negatywna perspektywa postrzegania czasu a toksyczna relacja; Osobowość narcystyczna; Tłumienie emocji; Pięć oznak, że jesteś w toksycznej relacji; Co się stało z Jennifer?; Reakcja bierno-agresywna; Bierna agresja jako reakcja na dręczenie; Działania prewencyjne - zdrowe sposoby reakcji; Nie myl dobrego serca z bierną agresją; Sekrety i kłamstwa; Kłamać uczymy się w dzieciństwie; A co z tajnymi agentami i facetami z kilkoma rodzinami, które o sobie nie wiedzą?; Kończenie toksycznej relacji w pięciu krokach; Uwolnij się od negatywnej przeszłości i wpuść do swojego życia miłość. Rozdział 3. Dręczyciele i ich ofiary: Skąd się biorą dręczyciele?; A co z ofiarami?; Jak rozpoznać potencjalną ofiarę dręczenia; Studium przypadku dręczenia w szkole; Dręczenie w miejscu pracy; Skrajne przypadki dręczenia; Zbrodnie z nienawiści i bohater; Najpotężniejsza broń: edukacja. Rozdział 4. Ostracyzm - ostateczne odrzucenie: Trwałe szkody; Współpraca w społecznościach ssaków z rzędu naczelnych; Perspektywa Jane Goodall; Skokowy rozwój ostracyzmu; Przypadek ostracyzmu religijnego; Przypadki ostracyzmu w miejscu pracy; Poczucie „braku”; Jak przejąć kontrolę. Rozdział 5. Seks a perspektywy postrzegania czasu; Perspektywa przeszła negatywna: Seks nie był przyjemnym doświadczeniem; Perspektywa przeszła pozytywna: Wow! To było super!; Teraźniejszy hedonizm: Zróbmy to teraz!; Teraźniejszy fatalizm: Będzie, co ma być; Przyszły seks: Lęk przed nieznanym; Przyszła transcendentalna perspektywa postrzegania czasu; Jaka jest idealna perspektywa postrzegania czasu w odniesieniu do seksu?; Mężczyźni, seks i perspektywy postrzegania czasu; Kobiety, seks i ich perspektywy postrzegania czasu; Prognozy są bardzo dobre. Rozdział 6. Wychowanie dzieci a perspektywy postrzegania czasu: Bezwarunkowa miłość; Lęk rodzicielski; Współczesne czynniki stresogenne; Dyscyplina; Granice; Pracująca mama; Pracujący tata; Odnaleźć równowagę; Samotne wychowanie dziecka; Pytania i odpowiedzi; Syndrom pustego gniazda; Ciesz się na myśl o świetlanej przyszłości; Bogactwo możliwości. Rozdział 7. Jak stres wpływa na twoją perspektywę postrzegania czasu - i co możesz z tym zrobić; Stres a twoje serce; Stres a choroba pośpiechu; Stres przedświąteczny: gwiazdkowa chandra czy choroba afektywna sezonowa?; Jedzenie a stres; Stres wynikający z nienaturalnych zachowań w kulturze współczesnej; Efekt widza; Rozładowywanie stresu wywołanego wyrzutami sumienia. Rozdział 8. Szczęście i życie, które ma sens: Dążenie do szczęścia; Poszukiwanie sensu; Szczęście kontra sens; Jesteś plusem czy minusem?; Praca z misją; Życie, które ma sens; Życzliwość jest najważniejsza; Perspektywy postrzegania czasu i nasz sposób widzenia świata; Miłość to życzliwość, a życzliwość to siła; Jak nasz pośpieszny styl życia niszczy kulturę uprzejmości; Nadszedł twój czas; Twoja jaśniejsza przyszłość.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 159.9 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej