Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(254)
IBUK Libra
(3)
Forma i typ
Książki
(250)
Publikacje naukowe
(70)
Publikacje fachowe
(44)
Publikacje dydaktyczne
(43)
Czasopisma
(3)
E-booki
(3)
Publikacje informacyjne
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(165)
dostępne
(135)
wypożyczone
(8)
nieokreślona
(3)
Placówka
Wypożyczalnia
(145)
Czytelnia
(166)
Autor
Oleśniewicz Piotr (1968- )
(17)
Kamińska Aleksandra (1976- )
(12)
Kojs Wojciech (1940- )
(12)
Głuchowska Hanna
(11)
Sałamacha Przemysław
(11)
Tarczyńska-Płatek Agnieszka
(11)
Denek Kazimierz (1932-2016)
(9)
Dudziec Kamila
(9)
Pelc Maria
(8)
Gajdzica Zenon (1970- )
(7)
Górska Milena
(7)
Dudek Sandra
(6)
Klasińska Barbara
(6)
Grabowska Tatiana
(5)
Gubała Magdalena
(5)
Jeruszka Urszula (1952- )
(5)
Wiatrowski Zygmunt (1928- )
(5)
Żabiński Dawid
(5)
Baraniak Barbara
(4)
Borowska-Kociemba Agnieszka
(4)
Cywińska Małgorzata (1958- )
(4)
Duraj-Nowakowa Krystyna (1945- )
(4)
Gerlach Ryszard (1955- )
(4)
Kaliszewska Małgorzata
(4)
Kamińska-Małek Aleksandra (1976- )
(4)
Krukowska Małgorzata
(4)
Miętkiewicz Jaśmina
(4)
Morańska Danuta (1963- )
(4)
Ostrowski Kazimierz
(4)
Szlosek Franciszek (1943- )
(4)
Wrońska Marta
(4)
Białoszewski Dariusz
(3)
Colonna-Kasjan Daniela
(3)
Dawidowicz Maria
(3)
Deptuła Maria
(3)
Grusiewicz Mirosław
(3)
Hinz Magdalena
(3)
Karcz-Taranowicz Eugenia
(3)
Karpińska Anna
(3)
Kocór Maria
(3)
Korabiewska Izabela
(3)
Kowalewski Michał
(3)
Kozak Katarzyna
(3)
Kozerska Agnieszka
(3)
Kryk Gabriela
(3)
Kwiatkowski Stefan M
(3)
Lewandowska Monika
(3)
Lulek Barbara
(3)
Madalińska-Michalak Joanna (1965- )
(3)
Mamroł Andrzej
(3)
Markiewicz-Patkowska Julita
(3)
Małasiewicz Alicja
(3)
Muchacka Bożena
(3)
Pilch Tadeusz (1939- )
(3)
Przewoźnik Sylwia
(3)
Skibska Joanna
(3)
Szeligiewicz-Urban Danuta (1959- )
(3)
Urbańska Magda
(3)
Wasylewicz Magdalena
(3)
Wereszczyńska Katarzyna
(3)
Winczura Barbara (1969- )
(3)
Wojciechowska Katarzyna
(3)
Zenderowski Radosław (1974- )
(3)
Łączek Tomasz
(3)
Baran Jolanta
(2)
Batiuk Anna
(2)
Bednarczyk Henryk
(2)
Bednarczyk Henryk (1943- )
(2)
Bereźnicki Franciszek
(2)
Buchnat Marzena
(2)
Cesarska Danuta (1942- )
(2)
Cytowska Beata (1964- )
(2)
Czarnecki Kazimierz M. (1933- )
(2)
Dobrakowski Paweł
(2)
Dudak Anna
(2)
Dusza Bożena
(2)
Gawlik Ewa
(2)
Grzegorzewska Maria Katarzyna
(2)
Hallada Marek
(2)
Hildebrandt-Wypych Dobrochna
(2)
Hyżak Danuta
(2)
Kabacińska Katarzyna
(2)
Kabat Małgorzata
(2)
Kaczmarek Żanetta
(2)
Kawula Stanisław (1939-2014)
(2)
Kisiel Mirosław
(2)
Klinik Anna
(2)
Kobosko Joanna
(2)
Kochanowska Ewa
(2)
Kocoń-Rychter Katarzyna
(2)
Kowal Jolanta
(2)
Kowalkowski Stanisław
(2)
Kowalska-Kantyka Małgorzata
(2)
Krakowski Krzysztof
(2)
Kraus Ewa (1971- )
(2)
Kwaśniewski Jerzy (1942-2023)
(2)
Kwiatosz Karolina
(2)
Kłodnicka Olga
(2)
Laskowski Mirosław
(2)
Lemańska Żanetta
(2)
Rok wydania
2020 - 2024
(59)
2010 - 2019
(111)
2000 - 2009
(76)
1990 - 1999
(10)
Okres powstania dzieła
2001-
(89)
Kraj wydania
Polska
(257)
Język
polski
(254)
angielski
(3)
Odbiorca
Szkoły podstawowe
(20)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(17)
Dziecko z zaburzeniami mowy
(11)
6-8 lat
(10)
0-5 lat
(9)
Dzieci
(9)
9-13 lat
(7)
Przedszkola
(7)
Klasa 1.
(4)
Klasa 2.
(4)
Klasa 3.
(4)
Szkoły specjalne
(4)
Nauczanie początkowe
(3)
Nauczyciele
(2)
14-17 lat
(1)
Klasa 4.
(1)
Klasa 5.
(1)
Klasa 6.
(1)
Logopedzi
(1)
Młodzież
(1)
Pedagodzy
(1)
Rodzice
(1)
Szkoły ponadpodstawowe
(1)
Terapeuci zajęciowi
(1)
Temat
Pedagogika pracy
(30)
Nauczyciele
(24)
Szkolnictwo wyższe
(22)
Kształcenie
(21)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(19)
Szkolnictwo
(18)
Pedagogika społeczna
(17)
Nauczanie początkowe
(16)
Pedagogika
(16)
Praca
(16)
Wychowanie przedszkolne
(16)
Język dziecka
(14)
Pedagogika resocjalizacyjna
(14)
Młodzież
(13)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(13)
Rynek pracy
(13)
Kształcenie ustawiczne
(12)
Nauczanie
(12)
Terapia logopedyczna
(12)
Korekcja mowy
(11)
Nauczanie zintegrowane
(11)
Pedagogika specjalna
(11)
Spółgłoski
(11)
Wychowanie
(11)
Patologia społeczna
(10)
Rodzina
(10)
Studenci
(10)
Uczniowie
(10)
Wychowanie w rodzinie
(10)
Wymowa
(10)
Zawód
(10)
Kształcenie zawodowe
(9)
Opieka społeczna
(9)
Osoby z niepełnosprawnością
(9)
Szkolnictwo zawodowe
(9)
Dzieci
(8)
Język polski
(8)
Nauka mówienia
(8)
Oświata
(8)
Wsparcie społeczne
(8)
Diagnoza pedagogiczna
(7)
Dziecko z niepełnosprawnością
(7)
Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną
(7)
Edukacja medialna
(7)
Komunikacja interpersonalna
(7)
Metodologia
(7)
Metody nauczania
(7)
Oświata dorosłych
(7)
Percepcja wzrokowa
(7)
Więźniowie
(7)
Absolwenci szkół wyższych
(6)
Badania naukowe
(6)
Czas wolny od pracy
(6)
Efektywność nauczania
(6)
Jakość kształcenia
(6)
Kompetencje komunikacyjne
(6)
Kompetencje zawodowe
(6)
Kształcenie integracyjne
(6)
Niedostosowanie społeczne
(6)
Pedagodzy
(6)
Praca kulturalno-oświatowa
(6)
Wczesna interwencja
(6)
Wsparcie edukacyjne
(6)
Historia wychowania
(5)
Integracja społeczna
(5)
Kompetencje medialne
(5)
Myślenie twórcze
(5)
Osoby z niepełnosprawnością intelektualną
(5)
Pedagogika opiekuńcza
(5)
Poradnictwo zawodowe
(5)
Rehabilitacja medyczna
(5)
Socjalizacja
(5)
Spostrzeganie
(5)
Szkolenie zawodowe
(5)
Wychowanie estetyczne
(5)
Zaburzenia mowy
(5)
Adaptacja społeczna
(4)
Czytanie
(4)
Dysertacje naukowe
(4)
Grafomotoryka
(4)
Ludzie starzy
(4)
Metody wychowawcze
(4)
Motoryka mała
(4)
Nauczyciele akademiccy
(4)
Pedagogika medialna
(4)
Pisanie
(4)
Polityka oświatowa
(4)
Polityka społeczna
(4)
Praca dyplomowa
(4)
Praca socjalna
(4)
Prace dyplomowe
(4)
Rodzice
(4)
Rozwój zawodowy
(4)
Samokształcenie
(4)
Socjologia rodziny
(4)
Społeczeństwo informacyjne
(4)
Sukces
(4)
Uczenie się
(4)
Uwaga (psychologia)
(4)
Zajęcia korekcyjno-wyrównawcze
(4)
Temat: dzieło
Nowa Sztuka (czasopismo)
(1)
Wychowanie Fizyczne (czasopismo ; Poznań)
(1)
Temat: czas
2001-
(65)
1989-2000
(24)
1901-2000
(12)
1801-1900
(3)
1901-
(2)
2001-0
(2)
1701-1800
(1)
1945-1989
(1)
1989-
(1)
Temat: miejsce
Polska
(75)
Europa
(8)
Kraje Unii Europejskiej
(4)
Bydgoszcz (woj. kujawsko-pomorskie)
(2)
Rosja
(2)
Wielka Brytania
(2)
Anglia (Wielka Brytania)
(1)
Czechy
(1)
Dania
(1)
Europa Zachodnia
(1)
Europa Środkowo-Wschodnia
(1)
Finlandia
(1)
Francja
(1)
Górny Śląsk
(1)
Hiszpania
(1)
Holandia
(1)
Irlandia
(1)
Kraków (woj. małopolskie ; okolice)
(1)
Litwa
(1)
Malta
(1)
Niemcy
(1)
Norwegia
(1)
Olkusz (woj. małopolskie)
(1)
Opole (woj. opolskie)
(1)
Portugalia
(1)
Rzeszów (woj. podkarpackie)
(1)
Szwajcaria
(1)
Szwecja
(1)
Słowacja
(1)
Ukraina
(1)
Województwo opolskie (1999- )
(1)
Województwo podkarpackie (1999- )
(1)
Węgry
(1)
Włochy
(1)
Zagłębie Dąbrowskie
(1)
Gatunek
Praca zbiorowa
(148)
Karty pracy ucznia
(42)
Materiały pomocnicze
(29)
Ćwiczenia i zadania
(16)
Podręcznik
(14)
Materiały konferencyjne
(11)
Opracowanie
(10)
Księga pamiątkowa
(7)
Poradnik
(7)
Monografia
(4)
Czasopismo naukowe
(3)
Czasopismo pedagogiczne
(3)
Case study (studium przypadku)
(2)
Encyklopedia
(2)
Raport z badań
(2)
Scenariusz zajęć
(2)
Komentarz do ustawy
(1)
Księgi pamiątkowe
(1)
Poradniki i przewodniki
(1)
Program nauczania
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(215)
Socjologia i społeczeństwo
(64)
Językoznawstwo
(17)
Psychologia
(16)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(13)
Medycyna i zdrowie
(10)
Nauka i badania
(10)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(9)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(6)
Historia
(5)
Kultura i sztuka
(4)
Bezpieczeństwo i wojskowość
(2)
Informatyka i technologie informacyjne
(2)
Media i komunikacja społeczna
(2)
Zarządzanie i marketing
(2)
Filozofia i etyka
(1)
Religia i duchowość
(1)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(1)
257 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Zawiera: Część I. Doświadczenia i tradycje kształcenia Głuchych 1.Język migowy w edukacji dzieci głuchych – ujęcie historyczne 2.Historia i doświadczenia kształcenia niesłyszących w Łodzi Część II. Tożsamość społeczno-kulturowa Głuchych 1.Głusi – edukacja a emancypacja 2.Paradygmaty tożsamości u g/Głuchych: przegląd wybranych koncepcji 3.Perspektywa temporalna a zasoby osobowe u głuchych/Głuchych w fazie wyłaniającej się dorosłości Część III. Współczesne wyzwania edukacji niesłyszących 1.Jak pisać teksty adresowe do głuchych Polaków? – Efektywnie. Transformacje językowe i typograficzne instrukcji w dostosowanych arkuszach egzaminacyjnych P7 części humanistycznej po III klasie gimnazjum (2012-2014) 2.Metoda audytywno-werbalna w pracy z dziećmi z wadą słuchu 3.Głusi na uczelniach wyższych w Polsce 4.Edukacja dziecka głuchego z perspektywy słyszących rodziców – co jej sprzyja, a co ją ogranicza? Ujęcie psychologiczne 5.Wpływ wieku w momencie operacji wszczepienia implantu ślimakowego na osiągnięcia szkolne dzieci z niedosłuchem prelingwalnym
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Pedagogika społeczna- dylematy dyscypliny i profesji: Kryzys pedagogiki społecznej- kontrola i subiektywizm; Funkcje pedagogiki społecznej w społeczeństwie mitu, wolności, demokracji i inteligencji cywilizacji. Wybrane kwestie; Od wspólnoty do osamotnienia; W nawiązaniu do propozycji zintegrowanego paradygmatu pedagogiki społecznej- ramy dyskusji; Konteksty oraz możliwości zastosowania synthetic methodology we współczesnej pedagogice społecznej (żywiołowość versus laboratyzacja światła i planowanie społeczne); Profesjonalna pułapka. Między pedagogiką społeczną a pracą socjalną; "Środowisko"- historyczne czy teoretyczne pojęcie pedagogiki społecznej?; 2. Podstawowe pojęcia- definicje i redefinicje: Rekomendacja do doskonalenia (specyficznych) umiejętności pedagogów społecznych i poszerzania ich Pola działalności zawodowej; Edukacja utowarowiona. Pułapki komercjalizacji edukacji zinstytucjonalizowanej; Przestrzenno-społeczne zorientowanie pedagogiki społecznej i pracy socjalnej (na przykładzie wybranych refleksji i doświadczeń); Prawa dziecka w perspektywie pedagogiki społecznej; Doświadczenie biograficzne jako kontekst zmiany społecznej- perspektywa pedagogiki; O instytucjonalizacji w nauce- rozważania o rozwoju pedagogiki społecznej; 3. Przestrzenie społeczno-kulturowe i wychowanie: Edukacja domowa w Japonii- obecna sytuacja i wyzwania; Tradycja kulturowa jako płaszczyzna inkluzji społecznej; Idea inkluzji społecznej w systemie prewencyjnym św. Jana Bosko; Polskość na peryferiach kultury narodowej- tożsamość kulturowa Polaków na Grodzieńszczyźnie; Miejsce i pamięć. Klonowo nad Brdą: mieszkańcy wobec dziedzictwa przeszłości; Jedna pamięć, miejsca dwa: Czeczeni w Polsce; Przemieszczenia. Co wynika z wymian młodzieżowych relacji Polska-Izrael?; 4. Rodzina i więzi społeczne: Rodzina w meandrach przestrzeni i czasu; Znaczenie rodziny w wymiarze indywidualnym i społecznym; Przemoc wobec dzieci- perspektywa zjawiska w ujęciu globalnym; Więzi w rodzinie a wychowanie do uczestnictwa społecznego; Więzi w rodzinie- uświadomienie, odkrywanie, odbudowa (zapiski z pamiętnika); Komunikacja w rodzinie a rozwój i wychowanie dziecka; Zmiana modelu rodziny czy jej atrofia? W świetle badań poglądów młodzieży; Optymalizacja pracy z rodziną jako najistotniejszy warunek zapobiegania jej samo wyłączaniu się z życia społecznego; Rodzice inwestujący w przyszłość swoich dzieci- odkrywanie sensu i znaczenia; Zjawisko atomizacji społecznej i moralnej w obszarze współczesnych działań pedagogicznych; 5. Zdrowia i jakość życia: Uwarunkowania jakości życia dziecka chorego w rodzinie; Zaburzenia zdrowia psychicznego okresu dzieciństwa i adolescencji jako przedmiot oddziaływań psychopedagogicznych; Profilaktyka i promocja zdrowia w środowisku )na przykładzie miasta Tychy) a choroby układu krążenia; Paliatywna i hospitalizacyjna opieka nad pacjentem i jego rodzina; Wpływ środowiska rodzinnego na zdrowie samopoczucie dziecka z nadpobudliwością ruchowa; Wybrane zachowania zdrowotne studentów Uniwersytetu Łódzkiego i Uniwersytetu Medycznego; 6. Edukacja pozaszkolna- problemy i propozycje rozwiązań: Edukacja pozaszkolna w Izraelu jako droga do efektywnego obywatelstwa; Edukacja pozaszkolna z udziałem mediów środowiskowych w kontekście pedagogiki społecznej; Strategie inkluzyjne stosowane przez wolontariuszy w pedagogice podwórkowej; Cele poradnictwa społeczno-pedagogicznego dla dzieci, młodzieży i dorosłych; Cele poradnictwa społeczno-pedagogicznego dla dzieci i młodzieży; Cele doradztwa społeczno-andragogicznego; Koncepcja i realizacja zajęć pozalekcyjnych w niektórych szkołach słoweńskich.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Przeobrażenia i przyszłość pracy w ujęciu Zygmunta Wiatrowskiego; Zagadnienia pedentologiczne w pedagogice pracy; Pedagogika a pedagogika pracy; Perspektywy rozwoju pedagogiki pracy w żywiołowym rozwoju społecznym; W kręgu dialogiczności i normatywności pracy ludzkiej; Edukacyjne wymiary pedagogiki pracy; Edukacja szkolna podstawą edukacji całożyciowej; Edukacja ustawiczna w ujęciu Roberta Kidda; Jaques'a Delorsa i polskiej strategii z 2003 r.; Edukacja permanentna wobec potrzeb rynku pracy; Edukacja permanentna nauczycieli; Edukacja permanentna a wielka migracja zarobkowa; Ustawiczna edukacja integracyjna osób niepełnosprawnych w perspektywie pracy; Kształcenie pracownicze - potrzeba i konieczność; O permanentnym rozwoju kwalifikacji zawodowych człowieka w Polsce; Rozwój zawodowy w okresie poprzemysłowym; Rozwój zawodowy czy kariera zawodowa?; Sukces zawodowy młodych pracowników; Człowiek pracy a bezrobocie; Ustawiczna edukacja pracowników wyznacznikiem rozwoju organizacji XXI wieku; System informacji kierowniczej - podstawowym elementem sprawnego kierowania placówką oświatową; Uwarunkowania psychologiczno-pedagogiczne przygotowania do efektywnej pracy zawodowej; Motywacja do pracy jako element funkcjonalnego zarządzania zasobami ludzkimi w rozwoju zawodowym pracowników w organizacji; Drogi edukacyjne jako element edukacji w całożyciowym rozwoju zawodowym absolwentów liceów profilowanych; Społeczne uwarunkowania udziału kobiet we współczesnym rynku pracy; kierunki zmian kapitału społecznego w cywilizacji wiedzy; Wolontariat - etap i element kształcenia zawodowego oraz edukacji permanentnej na każdym etapie życia zawodowego oraz osobistego; Uznawanie kwalifikacji z wykorzystaniem krajowych standardów kwalifikacji zawodowych; Standaryzacja kwalifikacji zawodowych ratownika medycznego na tle wymagań rynku pracy; Wykorzystanie multimediów w procesie kształcenia i doskonalenia; Rola i zadania nauczycielskiego zespołu postępu pedagogicznego w edukacji permanentnej
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Seria Naukowa ; Tom 7)
Wstęp; 1 Edukacja włączająca – podstawy teoretyczne; 1.1. Koncepcja edukacji włączającej; 1.2. Rozwój edukacji włączającej w Europie: strategie mające na celu podnoszenie osiągnięć wszystkich uczących się; 1.3. Edukacja włączająca w badaniach naukowych – perspektywa nauczyciela; 1.3.1. Postawy wobec edukacji włączającej – jakie skutki?; 1.3.2. Kompetencje zawodowe – jakie wyzwania?; 1.3.3. Zróżnicowane grupy uczniów – jakie problemy?; 1.4. Edukacja włączająca w badaniach naukowych – perspektywa ucznia; 1.4.1. Osiągnięcia szkolne – jakie uwarunkowania?; 1.4.2. Kompetencje społeczne – jakie szanse?; 1.4.3. Relacje rówieśnicze – jakie zagrożenia?; 1.5. Edukacja włączająca w badaniach naukowych – perspektywa rodzica; 2 Edukacja włączająca w praktyce – czy nowy model przedszkola/szkoły?; 2.1. Dostępne przedszkole, dostępna szkoła – co to znaczy?; 2.2. Finansowanie zadań oświatowych w edukacji włączającej; 2.3. Nauczyciel w edukacji włączającej; 2.4. Uczeń w edukacji włączającej; 2.4.1. Diagnoza – obszary, sposoby, narzędzia; 2.4.2. Wsparcie – instrumenty, zobowiązania systemowe, formalne i nieformalne formy; 2.4.3. Uniwersalne projektowanie zajęć jako droga do zaspokajania zróżnicowanych potrzeb edukacyjnych; 2.4.4. Kształtowanie pozytywnych relacji uczniów w edukacji włączającej; 2.4.5. Ocenianie kształtujące – ocenianie wspierające uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi; 2.4.6. Start w dorosłość – uwarunkowania, wyznaczniki oraz proces przejścia z edukacji do rynku pracy uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi; 2.5. Rodzic w edukacji włączającej jako współuczestnik procesu; 2.6. Nowa rola placówek specjalnych; 3 Wspólna przestrzeń – wspólne problemy – wspólne rozwiązania. Doświadczenia praktyków; 3.1. Różnorodność i inkluzja w edukacji – wybrane aspekty wspierania uczniów z doświadczeniem migracji; 3.2. Nie marnujmy talentów! Wspieranie uczniów zdolnych w praktyce edukacyjnej; Bibliografia; Dokumenty.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Prace Naukowe Wyższej Szkoły Biznesu w Dąbrowie Górniczej)
Zawiera: 1. Aktywność muzyczna dziecka i rola nauczyciela w tym procesie – z teorii i praktyki pedagogicznej: Przeżycie estetyczne jako jedno z zagadnień pedagogiki muzycznej okresu międzywojennego (1918-1939); Pedagogiczno-dydaktyczne implikacje dziecięcego przeżywania, doświadczania, poznawania i działania w obszarze muzyki; Metoda aktywnego słuchania muzyki w praktyce edukacyjnej; Improwizacja w twórczości muzycznej dziecka; Motywacje do podejmowania aktywności muzycznej przez uczniów w wieku wczesnoszkolnym; Kompetencje muzyczne uczniów klasy trzeciej szkoły podstawowej; Zróżnicowanie formy kontaktu dziecka z muzyką artystyczną w przedszkolu; Aplikacyjny wymiar edukacji estetycznej dziecka; Muzyka i jej formy aktywności a preferencje nauczycieli w nauczaniu zintegrowanym; Kompetencje nauczyciela w zakresie emisji głosu, stymulatorem aktywności muzycznej dziecka; Twórczość polskich kompozytorów w repertuarze muzycznym uczniów klas 0-III; Wizualizacje przestrzenne a kształtowanie plastyczności wytworów dziecięcych w kierunku swobodnej ekspresji artystycznej; Muzyka w edukacji religijnej dziecka. 2.Doświadczanie muzyki przez młodego odbiorcę w środowisku pozaszkolnym, mediach oraz w działaniach terapeutycznych: Rola środowiska rodzinnego w stymulowaniu aktywności muzycznej dziecka; Doświadczenia odtwórcze i twórcze uczestników Dziecięcego Zespołu Folklorystycznego „Ślązaczek”; Media inspiracją aktywności muzycznej dziecka; Działania muzyczne stymulatorem aktywności twórczej dziecka nadpobudliwego w klasie szkolnej; Terapeutyczna i kompensacyjna rola muzyki w pracy z dziećmi upośledzonymi umysłowo. 3.Z badań i doniesień naukowych kształcenia muzycznego w innych krajach Europy: Kreatywne tworzenie muzyki w realiach szkolnictwa niemieckiego; Ukraiński folklor muzyczny płaszczyzną rozwoju i wychowania dzieci w wieku przedszkolnym; Implikacje muzyczno-estetycznego wychowania dzieci, Z zagadnień myśli pedagogicznej Ukrainy; Kultivovanost hlasového projevu jako součást profesionální kompetence učitelů; Educational inspitarions for a child’s encounters with and experiences of music.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Idea nowego humanizmu jako wyzwanie edukacyjne w dobie globalizacji, 2. Tryptyk wątków koniecznych, 3. Dojrzałość uczuciowa i moralna człowieka jako problem u wyzwanie XXi wieku, 4. Nauki pedagogiczne a sytuacja szkoły w dobie globalizacji, 5. Szkoła w procesie globalizacji, 6. Kulturalizacja a globalizacja. Między potrzebą zakorzenienia a groźbą wydziedziczenia, 7. Globalziacja wyzwaniem do kreowania tożsamości w procesie edukacji, 8. Tożsamość narodowa a tożsamość europejska wdobie globalizacji, 9. Wychowanie dziecka a wielokulturowość - edukacyjne konteksty kultury regionalnej i globalnej, 10. Procesy globalizacji a szanse i zagrożenia dla młodego pokolenia, 11. Edukacja podmiotowa czy edukacja globalna - nowe wyzwanie dla szkoły XXI wieku, 12. Wychowanie obywatelskie w dobie globalizacji, czyli o roli szkoły w kształtowaniu postaw obywatelskich, 13. Dylematy uczelni wyższych w dobie globalizacji, 14. W kierunku gloablizacji opartej na wiedzy, 15. Globalizacja jako wyzwanie dla edukacji a problem unifikacji wymagań dydaktycznych nauczycieli, 16. Globalna kultura a wzory osobowości, 17. System edukacji wobec polskich i globalnych wyzwań cywilizacyjnych, 18. Przygotowanie współczesnego nauczyciela do podjęcia wyzwań globalizacyjnych w opinii studentów kierunków pedagogicznych (komunikat z badań), 19. Innowacyjne organizacje edukacyjne w dobie globalizacji
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Struktury organizacyjne zachodnioeuropejskich instytucji akademickich; Struktury decyzyjne zachodnioeuropejskich instytucji akademickich; System finansowania szkolnictwa wyższego a efektywność funkcjonowania zachodnioeuropejskich instytucji akademickich; Wpływ struktury kadrowej instytucji akademickiej na efektywność jej funkcjonowania; Wpływ struktury informacyjnej instytucji akademickiej na efektywność jej funkcjonowania; Struktury kontrolne w zachodnioeuropejskich instytucjach akademickich - wpływ na efektywność i jakość kształcenia.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 378 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (Instytut Pedagogiki) (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Źródła informacji naukowej, ich podział i znaczenie -Klasyfikacja literatury naukowej; -Ogólne zasady korzystania z katalogów i zasobów bibliotecznych; -Zbieranie materiałów i sporządzanie bibliografii do opracowań naukowych. 2. Przegląd podstawowych metod badawczych: -Klasyfikacja metod badawczych; -Ogólne metody badawcze; -Przegląd metod badawczych stosowanych w naukach społe cznych; -Metody badawcze stosowane w naukach empirycznych. 3. Technika pisania prac magisterskich i innych prac naukowych: -Podstawowe zasady konstrukcji prac naukowych; -Opracowanie techniczne materiału głównego pracy; -Materiały dodtakowe i informacyjno-uzupełniające; -Wymagania formalne dotyczące wyglądu pracy; -Zasady wykonywania składu komputerowego prac magister skich i dyplomowych. 4. Seminaria przeddyplomowe jako forma wprowadzania studentów w proces pracy twórczej: -Cele, zadania i program seminariów przeddyplomowych; -Opracowywanie referatów seminaryjnych - I-sza samo dzielna praca twórcza studneta; -Technika wygłaszania referatów; -Dyskusja po wygłoszeniu referatu. 5. Seminaria dyplomowe: -Cele semianriów dyplomowych; -Proseminaria; -Przebieg seminariów dyplomowych; -Przygotowanie studentów do udziału w proseminariach i seminariach dyplomowych. Uczestnictwo w seminariach. 6. Konsultacje i współpraca studnetów z promotorem: -Rodzaje konsultacji i ich przebieg; -Współpraca dyplomantów i magistrantów z promotorem; -Udział innych osób w tworzeniu prac dyplomowych i ma gisterskich. 7. Praktyki dyplomowe: -Cele praktyk dyplomowych; -Organizacja praktyk; -Programy praktyk i ich realizacja; -Postępowanie w braku praktyk dyplomowych. 8. Przygotowywanie i opracowywanie prac dyplomowych i magisterskich: -Cele prac dyplomowych i magisterskich; -Wybór tematów prac dyplomowych i magisterskich; -Fazy i harmonogram przygotowywania, opracowywania oraz pisania prac dyplomowych i magisterskich; -Opracowywanie planu pracy; -Zbieranie materiałów źródłowych; -Prowadzenie badań; -Oprac. pierwszej wersji pracy; -Dalsze prace nad tekstem; -Błędy najczęściej wystepujące występujące w pracach magisterskich i dyplomowych oraz sposoby ich unikania. 9. Ocena prac dyplomowych i magisterskich: -Kryteria oceny prac; -Recenzje prac dyplomowych i magisterskich. 10. Możliwości wykorzystania prac dyplomowych i magi sterskich: -Prace dyplomowe i magisterskie jako etap rozwoju ich twórców; -Aspekty praktyczne prac dyplomowych i magisterskich; -Rola prac dyplomowych i magisterskich w rozwoju nauki oraz upowszechniania wiedzy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 378 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 378 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera: Egzamin; Dlaczego trudna zdać egzamin; Uczenie się do egzaminu; Zdawanie egzaminu.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 378 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Cz.I Jakość życia osób niepełnosprawnych: Jakość życia w niepełnosprawności; Postawy społeczne a poczucie jakości życia osób niepełnosprawnych; Szanse i zagrożenia edukacji integracyjnej w kontekście jakości życia osób z ograniczeniami sprawności (na podstawie opinii nauczycieli różnych typów szkół) Praca zawodowa - ważny wyznacznik jakości życia osób niepełnosprawnych (polityka Unii Europejskiej wobec zatrudnienia osób niepełnosprawnych); Problemy rodzin z dzieckiem niepełnosprawnym w kontekście jakości życia; Wyrównywanie startu życiowego osób niepełnosprawnych; Możliwości wyboru drogi życia przez osoby niepełnosprawne; Tendencje autodestrukcyjne - osobowość a nepełnosprawność; Następstwa globalnych i lokalnych przeobrażeń społecznych dla jakości życia osób niepełnosprawnych; Rola grup wsparcia w podwyższaniu jakości życia niewidomych i słabo widzących osób w starszym wieku; Korekta Dysfunkcjonalnych Schematów Zachowania (KDSZ) jako narzędzie rehabilitacji psychicznej; Sposoby komunikowania się z niesłyszącymi studentami w czasie egzaminów a jakość kształcenia; Społęczeństwo wobec autonomii osób niesłyszących; Osobowośc młodzieży z uszkodzonym słuchem i słyszącej w świetle Testu Wyborów Kolorów M. Lüschera (wybrane zagadnienia); Percepcja własnej sytuacji a poczucie jakości zycia osób z upośledzeniem umysłowym; Metody rehabilitacji seksualnej osób niepełnosprawnych; Wybrane aspekty poczycia jakości życia bezrobotnych osób niepełnosprawnych; Terapeutyczne walory rozmowy z ciężko chorym dzieckiem; Dobrostan psychiczny a dwa rodzaje inteligencji: emocjonalna i poznawcza; Czy wsparcie społeczne poprawia dobrostan nieśmiałych osób i pomaga w przezwyciężaniu niesmiałości?; Stygmatyzacja chorych psychicznie - kontekst edukacyjny; Psychoedukacja a jakość życia chorych z zaburzeniami psychicznymi; Poczucie jakości życia w okresie późnej dorosłości; Współczesna rzeczywistość a problemy i potrzeby osób w starszym wieku; Jakość życia osób niepełnosprawnych w województwie lubelskim - diagnoza sytuacji materialno-bytowej. Cz.II Jakość życia osób nieprzystosowanych społecznie: Poprawianie wizerunku siebie i wizji przyszłości w procesie skutecznej resocjalizacji; Zróżnicowane mikrosystemy wychowawcze a jakość oddziaływań resocjalizacyjnych i readaptacyjnych; Zatrudnianie skazanych w świetle nowych uregulowań prawnych; Środowiskowe uwarunkowania przestępczości nieletnich w okresie transformacji ustrojowej; Jakość życia rodzin pochodzenia a przeszłość i perspektywy dorastania dziewcząt objętych programem resocjalizacji; Obraz mężczyzny w percpecji dziewcząt resocjalizowanych; Rola i znaczenie rodziny w życiu kobiet popełniających przestępstwa; Zapobieganie przestępczości a jakośc życia w społęcznościach miejskich; Specyfika warunków życiowych ojców alimentatorów - podopiecznych kuratora sądowego; Resocjalizacja twórcza skazanych przez kulturę i sztukę - szansą na zmianę jakości ich życia (na przykładzie Zakładu Karnego we Włocławku); Jakość życia ludzi bezdomnych; Proces życiowego usamodzielniania bezdomnych kobiet (na przykładzie jakościowej analizy przypadków).
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej