Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(173)
IBUK Libra
(2)
Forma i typ
Książki
(171)
Publikacje naukowe
(27)
Publikacje fachowe
(9)
Czasopisma
(2)
E-booki
(2)
Poradniki i przewodniki
(1)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Publikacje informacyjne
(1)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(103)
tylko na miejscu
(99)
wypożyczone
(10)
nieokreślona
(4)
Placówka
Wypożyczalnia
(116)
Czytelnia
(100)
Autor
Radzicki Józef
(11)
Strelau Jan (1931-2020)
(8)
Zimbardo Philip G. (1933- )
(8)
Kowalczewska Joanna
(6)
Czarnecki Kazimierz M. (1933- )
(5)
Materska Maria (1942- )
(5)
Oleś Piotr K
(5)
Gerrig Richard J. (1959- )
(4)
Gilewicz Joanna
(4)
Jaworska Aleksandra
(4)
Brzezińska Anna
(3)
Czerniawska Ewa
(3)
Czerniawska Ewa (1955- )
(3)
Gasiul Henryk (1950- )
(3)
Guzowska-Dąbrowska Małgorzata
(3)
Hall Calvin S
(3)
Kacmajor Anna
(3)
Kacmajor Magdalena
(3)
Lindzey Gardner
(3)
Majczyna Beata
(3)
Ogińska-Bulik Nina
(3)
Rudkowska Grażyna
(3)
Studenski Ryszard
(3)
Suchecki Jacek
(3)
Wrona Leszek
(3)
Appelt Karolina
(2)
Butcher James N
(2)
Campbell Jihn B
(2)
Carson Robert C
(2)
Colman Andrew M
(2)
Dietrich Włodzimierz
(2)
Doliński Dariusz (1959- )
(2)
Eichelberger Wojciech
(2)
Eysenck Hans (1916-1997)
(2)
Eysenck Michael W. (1944- )
(2)
Friedman Howard S
(2)
Harwas-Napierała Barbara
(2)
Johnson Robert Lee (1941- )
(2)
Kowlaczewska Joanna
(2)
Leary Mark
(2)
Majczyna Marek
(2)
McCann Vivian
(2)
McWilliams Nancy
(2)
Milska-Wrzosińska Zofia
(2)
Mineka Susan
(2)
Niewiadomska Iwona
(2)
Orski Marek
(2)
Ostrowska Krystyna
(2)
Pałynyczko-Ćwiklińska Agnieszka
(2)
Pervin Lawrence A. (1936- )
(2)
Pikiel Sylwia
(2)
Pilecka Władysława
(2)
Rosenhan David L
(2)
Siek Stanisław (1930- )
(2)
Sikora Katarzyna
(2)
Sęk Helena (1938- )
(2)
Sękowski Andrzej E
(2)
Trempała Janusz (1953- )
(2)
Walker Elaine F
(2)
Wilkin-Day Aleksandra
(2)
Wojciechowski Aleksander
(2)
Wojciszke Bogdan (1952- )
(2)
Zagrodzki Michał
(2)
Ziółkowska Beata
(2)
Łuczyński Jan
(2)
Aboujaoude Elias (1971- )
(1)
Andruszko Robert
(1)
Argyle Michael (1925- )
(1)
Aronson Elliot
(1)
Augustynek Andrzej
(1)
Baka Łukasz
(1)
Bańka Augustyn
(1)
Berryman Julia C
(1)
Bilikiewicz Adam
(1)
Borecka-Biernat Danuta
(1)
Brzezińska Maria
(1)
Brzeziński Jerzy (1947- )
(1)
Brzozowski Piotr
(1)
Bucki Piotr
(1)
Buss David M
(1)
Byra Stanisława
(1)
Błachnio Agata
(1)
Cervone Daniel
(1)
Chanduszko-Salska Jolanta
(1)
Chlewiński Zdzisław
(1)
Chwaszcz Joanna
(1)
Cibor Ryszard
(1)
Cierpiałkowska Lidia (1950- )
(1)
Cooper Cary
(1)
Cooper Mick
(1)
Costa Paul T. Jr
(1)
Cox Charles
(1)
Cudowska Agata
(1)
Czajkowska Anna
(1)
Czapliński Janusz (1951- )
(1)
Czarkowska Lidia
(1)
Deckers Lambert
(1)
Denek Kazimierz (1932-2016)
(1)
Derber Charles
(1)
Dodziuk Anna
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(5)
2010 - 2019
(34)
2000 - 2009
(114)
1990 - 1999
(12)
1980 - 1989
(2)
1970 - 1979
(3)
1960 - 1969
(5)
Okres powstania dzieła
2001-
(9)
Kraj wydania
Polska
(175)
Język
polski
(175)
Temat
Osobowość
(144)
Psychologia
(59)
Stres
(24)
Psychologia społeczna
(23)
Uczucia
(23)
Motywacja
(19)
Psychologia rozwojowa
(19)
Uczenie się
(15)
Młodzież
(14)
Psychologia osobowości
(13)
Psychoterapia
(13)
Zachowanie
(13)
Choroby psychiczne
(12)
Rozwój osobowości
(12)
Poznanie
(11)
Inteligencja (psychologia)
(10)
Psychologia różnic indywidualnych
(10)
Dziecko
(9)
Metody badawcze
(8)
Myślenie
(8)
Pamięć
(8)
Psychopatologia
(8)
Zaburzenia psychiczne
(8)
Świadomość
(8)
Lęk
(7)
Psychiatria
(7)
Psychologia kliniczna
(7)
Samopoznanie
(7)
Stosunki interpersonalne
(7)
Temperament
(7)
Testy psychologiczne
(7)
Inteligencja (psychol.)
(6)
Metodologia
(6)
Mowa
(6)
Samorealizacja
(6)
Schizofrenia
(6)
Sen
(6)
Twórczość
(6)
Zaburzenia osobowości
(6)
Zmysły
(6)
Depresja psychiczna
(5)
Praca
(5)
Rodzina
(5)
Wartość
(5)
Wypalenie zawodowe
(5)
Zawód
(5)
Agresywność
(4)
Alkoholizm
(4)
Kobieta
(4)
Kształcenie
(4)
Leczenie
(4)
Mózg
(4)
Odżywianie
(4)
Relacje międzyludzkie
(4)
Rozwój społeczny
(4)
Sukces
(4)
Uczniowie
(4)
Anoreksja
(3)
Bulimia
(3)
Ból
(3)
Choroby afektywne
(3)
Dzieci
(3)
Genetyka zachowania
(3)
Higiena psychiczna
(3)
Inteligencja emocjonalna
(3)
Komunikacja społeczna
(3)
Kwestionariusz osobowości
(3)
Nauczanie
(3)
Nerwice
(3)
Neuropsychologia
(3)
Paranoja
(3)
Podmiotowość
(3)
Przestępcy
(3)
Psychoanaliza
(3)
Psychologia dziecka
(3)
Psychologia sądowa
(3)
Psychologia wychowawcza
(3)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(3)
Ryzyko
(3)
Samoakceptacja
(3)
Stres pourazowy
(3)
Studenci
(3)
Umysł
(3)
Zaburzenia i dewiacje seksualne
(3)
Zdolności
(3)
Aktorstwo
(2)
Aktorzy
(2)
Autorytet
(2)
Behawioryzm
(2)
Charakter
(2)
Choroby
(2)
Decyzje
(2)
Diagnoza psychologiczna
(2)
Dusza
(2)
Dziecko trudne
(2)
Dziecko zdolne
(2)
Gry i zabawy
(2)
Historia psychologii
(2)
Język
(2)
Konflikt
(2)
Temat: czas
1989-
(3)
2001-
(3)
Temat: miejsce
Polska
(2)
Województwo lubelskie (1999- )
(1)
Województwo podkarpackie (1999- )
(1)
Gatunek
Podręcznik
(37)
Opracowanie
(14)
Praca zbiorowa
(5)
Monografia
(4)
Czasopismo naukowe
(2)
Materiały konferencyjne
(2)
Ankieta
(1)
Czasopismo pedagogiczne
(1)
Czasopismo polskie
(1)
Poradnik
(1)
Raport z badań
(1)
Sprawdziany i testy
(1)
Wydawnictwa popularne
(1)
Dziedzina i ujęcie
Psychologia
(62)
Edukacja i pedagogika
(7)
Socjologia i społeczeństwo
(5)
Medycyna i zdrowie
(4)
Zarządzanie i marketing
(2)
Biologia
(1)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(1)
Nauka i badania
(1)
Rozwój osobisty
(1)
175 wyników Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
Rozdział I Rola upodobań muzycznych w życiu człowieka. Rozdział II Rozwojowe uwarunkowania preferencj muzycznych człowieka. Rozdział III Osobowościowe uwarunkowania preferencji muzycznych. Rozdział IVMetodologiczne założenia badań własnych. Rozdział V Zależność między preferencjami deklaratywnymi a doświadczeniami - wyniki badań własnych. Rozdział VI Próba wyodrębnienia i klasyfikacji typów preferencji muzycznych. Rozdział VI Ilościowa analiza związku cech osobowości z poziomem preferencji deklaratywnych i doświadczalnych. Rozdział VIII Wiek jako dyskretny moderator wpływu osobowości na preferencji muzyczne. Rozdział IX Uwarunkowania preferencji muzycznych - analiza przyczynowości poprzez modelowanie równań strukturalnych oraz próba utworzenia jednolitego modelu teoretyczno-statystycznego. Rozdział X Dyskusja wyników i wnioski końcowe.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
R.I Kara pozbawienia wolności w poslkim systemie penalnym: 1. System obowiązujących sankcji, 2. teoria i cele karania 3. Sądowy wymair kary, 4. Wykonywanie kary pozbawienia wolności, R.II Polityka kryminalna: 1. Przestępczość w Polsce, 2. Profilaktyka przestępczości, 3. Stosowanie kar izolacyjnych, 4. Pomoc postpenitencjarna, 5. Stosowanie alternatyw kary pozbawienia wolności. R.III Zadania psychologa w systemie penitencjarnym: 1. Diagonstyka penitencjarna, 2. Oddziaływania resocjalizacyjne, 3. Oddziaływania terapeutyczne, 4. Integrowanie oddziaływań penitencjarnych i postpenitencjarnych. R.IV Pozytywne efekty kary pozbawienia wolności: 1. Wskaźniki skuteczności sankcji izolacyjnych, 2. Porównanie efektywności sankcji izolacyjnych i nieizolacyjnych, 3. Instytucjonalne uwarunkowania efektywności uwięzienia, 4. Społeczne determinanty efektywonosći izolowania przestępców, 5. Podmiotowe determinanty skuteczności sankcji izolacyjnych. R.V Problematyka badań własnych nad osobowościowymi uwarunkowaniami skuteczności kary pozbawienia wolności: 1. Problem pracy, 2. Strategia prowadzonych badań, 3. Charkaterystyka badanych osób, 4. Opis zastosowanych metod pomiaru psychologicznego, 5. Sposób statystycznego opracowania wyników badań własnych, 6. Grupy uwzględniające potencjał poprawczy i kryteria zmiannych kontrolowanych. R.VI Osobowościowe determinanty skuteczności kar izolacyjnych a miejsce pobytu osób karanych: 1. Wpływ cech wrodzonych, 2. Wpływ zmiennych wynikających ze wzmocień społecznych, 3. Wpływ zmiennych związanych z motywacją celową, 4. Podmiotowe predyktory potencjału poprawczego u byłych i aktualnych więźniów. R.VII Osobowościowe determinanty skuteczności kar izolacyjnych a powrotność do przestępstwa: 1. Wpływ cech wrodzonych, 2. Wpływ zmiennych wynikających ze wzmocień społecznych, 3. Wpływ zmiennych związanych z motywacją celową, 4. Podmiotowe predyktory potencjału poprawczego u jednokrotnie karanych przestępców i recydywistów penitencjarnych, R.VIII Osobowościowe determinanty skuteczności kar izolacyjnych a rodzaj przestępstwa: 1. 1. Wpływ cech wrodzonych, 2. Wpływ zmiennych wynikających ze wzmocień społecznych, 3. Wpływ zmiennych związanych z motywacją celową, 4. Podmiotowe predyktory potencjału poprawczego u sprawców przestępstw nieagresywnych i osób karanych za czyny o charakterze agresywnym. R.IX Znaczenie osobowościowe determinantów skuteczności kar izolacyjnych w polityce kryminalnej: 1. Weryfikacja hipotez badawczych, 2. Dyskusja wyników badań, 3. Implikacje praktyczne
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 343 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Wycisnąć z siebie, ile się da; 2. Dociekliwość; 3. Odporność; 4. Kontaktowość; 5. Sumienność; 6. Wrażliwość; 7. Głód wiedzy; 8. Motywacja; 9. Przechodzenie na wyższy poziom.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Wyzwania związane z leczeniem, 2. W jaki sposób osobowość może wpływać na nasze zdrowie?, 3. Stres: co obecnie o nim wiemy?, 4. Negatywne emocje a zdrowie, 5. Osobowość podatna na choroby, 6. Osobowość, która nie poddaje się chorobie: osobowosć samouzdrawiająca, 7. Wewnętrzne leczenie z wykorzystaniem połączeń nerwowych i hormonów, 9. Osiąganie homeostazy: kształtowanie osobowosci samouzdrawiającej, 10. cZy istnieje spisek wokół kwestii dotyczących zdrowie? Jakie działania może podjąć społeczeństwo? Co przyniosą kolejne badania?
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Zdrowie - ujęcie wielowymiarowe i dynamiczne. 2. Stres i radzenie sobie a zdrowie. 3. Właściwości osobowości sprzyjające chorobie. 4. Właściwości osobowości sprzyjające zdrowiu. 5. Osobowość - stres - zdrowie: rola zachowań zdrowotnych. 6. Satysfakcja z życia a zdrowie. 7. Pomnażanie zasobów własnego zdrowia.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Zawiera: Cz. I. Struktura osobowości. I. Pojęcie osobowości i podstawowych elementów struktury osobowości: Definicja osobowości; Definicja cech osobowości, reakcji i schematów reagowania, wymiaru osobowości, typu psychicznego; Pojęcie struktury osobowości. II.Psychoanalityczny model struktury osobowości: ID jako komponent struktury osobowości; EGO jako komponent struktury osobowości; SUPEREGO jako obszar struktury osobowości. III. Czynnikowa koncepcja struktury osobowości: Model struktury osobowości Cattella; Koncepcja struktury osobowości Eysencka. IV. Model tradycyjny i model typów struktury osobowości: Struktura osobowości w ujęciu Rempleina; Charakterystyka typologii Kretschmera; Charakterystyka koncepcji typów charakteru Le Senne’a. V. Koncepcje struktury osobowości jako organizacji cech: Charakterystyka koncepcji struktury osobowości H. A. Murraya; Charakterystyka koncepcji struktury osobowości Guilforda. VI. Poglądy na strukturę osobowości psychologów radzieckich: Temperament jako komponent struktury osobowości; Charakter jako komponenta struktury osobowości; Uzdolnienia jako komponenta struktury osobowości; Nastawienia jako komponenta struktury osobowości. VII. Potrzeby psychiczne jako elementy struktury osobowości: Określenia potrzeby psychicznej i wyrażeń pokrewnych; Psychoanalityczna koncepcja „potrzeb” psychicznych; Potrzeby psychiczne w ujęciu Maslowa; Koncepcja dynamizmów osobowości Cattella; Koncepcja potrzeb Guilforda; Koncepcja potrzeb psychicznych Murraya; Koncepcja funkcjonowania popędów Konorskiego; Koncepcja potrzeb psychicznych Obuchowskiego. VIII. Uzdolnienia jako elementy struktury osobowości: Pojęcie zdolności i ich charakterystyka; Podział uzdolnień Murraya; Koncepcja uzdolnień Cattella; Podział i koncepcja uzdolnień Guilforda. Cz. II. Rozwój osobowości. I. Charakterystyka procesów rozwoju osobowości: Dojrzewanie jako proces rozwoju osobowości; Uczenie się jako proces rozwoju osobowości; Przystosowanie jako proces rozwoju osobowości. II. Rozwój potrzeb psychicznych: „Narzędzia” wyrażania i zaspokajania potrzeb psychicznych dziecka; Wektory jako hipotetyczne wrodzone tendencje i „zadatki” potrzeb psychicznych; Rozwój potrzeb zmierzających do przełamywania oporów środowiska; Rozwój potrzeb psychicznych wyrażających tendencje przystosowawcze zmierzające do podporządkowania się naciskom otoczenia; Rozwój potrzeb psychicznych wyrażających tendencje przystosowawcze jednostki do izolowania się od przykrości i niebezpieczeństwa; Rozwój potrzeb zmierzających do stowarzyszania się, afiliacji z obiektami środowiska; Rozwój potrzeb psychicznych wyrażających tendencje przystosowawcze jednostki zdobywania i udzielania informacji o otoczeniu; Rozwój potrzeb psychicznych wyrażających tendencje przystosowawcze jednostki zmierzające do manipulowania środowiskiem; Rozwój potrzeb zmierzających do reprodukcji gatunku; Rozwój potrzeby przyjemnych doznań zmysłowych. III. Struktura i rozwój obrazu siebie: Definicja i właściwości obrazu siebie; Uczenie się obrazu siebie przez spostrzeganie bodźców działających z własnego ciała; Oddziaływanie rodziców na formowanie się obrazu siebie; Uczenie się obrazu siebie przez porównywanie siebie z innymi; Rozwój globalnego i zróżnicowanego obrazu siebie; Rozwój poczucia rzeczywistości; Uczenie się znoszenia przykrych przeżyć; Uczenie się kontroli swoich reakcji; Uczenie się poczucia własnej wartości i akceptacji siebie; Stałość obrazu siebie i jego funkcja integracyjna; Obrona stabilności obrazu siebie. IV. Struktura i geneza reakcji lękowych: Psychoanalityczna koncepcja lęku; Koncepcja lęku K. Horney; Koncepcja lęku Cattella; Koncepcja lęku H. A. Murraya; Koncepcja lęku Konorskiego; Koncepcja genezy leku E. J. Murraya; Typowe odmiany reakcji lekowych. V. Struktura i rozwój mechanizmów obronnych: Pojęcie i struktura mechanizmów obronnych; Charakterystyka głównych, pierwotnych mechanizmów obronnych; Charakterystyka wybranych pochodnych mechanizmów obronnych; Rozwój Mechanizmów obronnych. Cz. III. Wybrane metody badania osobowości. I. Wybrane metody badania potrzeb psychicznych: Kwestionariusz Murraya; Autoportret Steina; Test Apercepcji Tematycznej jako metoda badania potrzeb otamowanych i utajonych. II. Test przymiotników Gougha i Heilbruna jako metoda badania niektórych właściwości obrazu siebie: Lista przymiotników i charakterystyka skal; Trafność i rzetelność testu przymiotników; Polska wersja testu przymiotników; Inne metody badania obrazu siebie. III. Wybrane metody badania reakcji lękowych: Kwestionariusz do badania lęku Janet Taylor; Arkusz Samopoznania Cattella jako metoda badania reakcji lękowych; Kwestionariusz Spielbergera; Kwestionariusze do oceny reakcji lękowych opracowane przez Wolpe. IV. Wybrane metody badania inteligencji, uwagi i percepcji: Test labiryntów Chapuis; Test poleceń ustnych Langmuira jako metoda badania inteligencji młodzieży i osób dorosłych; Wybrane metody badania uwagi; Pojęcie i charakterystyka percepcji; testy dla kandydatów na studia Elżbiety T. Sulivan, W. Clarka i E. Tiegsa jako metoda badania percepcji wzrokowej. V. Wybrane metody badania całych struktur osobowości: Kwestionariusz Grygiera jako narzędzie badania struktury osobowości według koncepcji psychoanalitycznej; Kwestionariusz Sterna jako metoda badania struktury osobowości opartej na koncepcji Murraya.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera: 1. Teoria osobowości: od potocznych obserwacji do systematycznych teorii: Pięć celów do zrealizowania przez teoretyka osobowości; Dlaczego badać osobowość?; Określenie osobowości; Pytania na temat ludzi: co?, jak? i dlaczego?; Odpowiedzi na pytania dotyczące ludzi, spełniające kryteria naukowości: rozumienie struktur, dynamiki, rozwoju i zmiany będącej efektem terapii; Ważne zagadnienia w teorii osobowości; Jakie funkcje winna realizować, zgodnie z przyjętymi założeniami, teoria osobowości?; Teorie osobowości: wprowadzenie. 2. Naukowe badanie ludzi: Dane psychologii osobowości; Cele badań: rzetelność, trafność, etyka badań; Trzy ogólne podejścia do badań; Teoria osobowości i badanie osobowości; Pomiar osobowości i przypadek Jima. 3. Teoria psychodynamiczna: psychoanalityczna teoria osobowości Freuda: Pytania, Zygmunt Freud (1856-1939): ogólna charakterystyka autora i jego propozycji; Freuda ujęcie osoby; Freuda ujęcie nauki o osobowości; Psychoanalityczna teoria osobowości Freuda. 4. Teoria psychodynamiczna Freuda: zastosowania, pokrewne koncepcje teoretyczne i współczesne badania: Pytania; Psychodynamiczny pomiar osobowości: testy projekcyjne; Psychopatologia; Zmiana; Przypadek Jima; Pokrewne stanowiska i współczesne rozwinięcie teorii psychoanalitycznej; Ocena krytyczna. 5. Teoria fenomenologiczna: Carla Rogersa teoria osobowości zorientowana na osobę: Carl R. Rogers (1902-1987): ogólna charakterystyka autora i jego propozycji; Rogersa ujęcie osoby; Rogersa ujęcie nauki o osobowości; Teoria osobowości Carla Rogersa. 6. Teoria fenomenologiczna Rogersa: zastosowania, pokrewne koncepcje teoretyczne i współczesne badania: Zastosowania kliniczne; Rogersa przesunięcie akcentu: przejście od jednostek do grup i społeczeństwa; Przypadek Jima; Pokrewne koncepcje teoretyczne; Najnowsze rozwinięcia teorii i badań; Ocena krytyczna. 7. Cechowe ujęcia osobowości – Allport, Eysenck, Cattell: Perspektywa cechowa w teorii osobowości; Cechowe ujęcie osoby; Psychologia osobowości w perspektywie cechowej; Cechowe teorie osobowości: wspólna perspektywa; Cechowa teoria osobowości Gordona W. Allporta (1897-1967); W poszukiwaniu podstawowych wymiarów cechowych: analiz czynnikowa; Czynnikowo-analityczna teoria cech Raymonda B. Cattella (1905-1998); Trójczynnikowa teoria Hansa I. Eysencka (1916-1997). 8. Teoria cechowa: pięcioczynnikowy model osobowości; zastosowanie i ocena cechowego ujęcia osobowości: Pięcioczynnikowy model osobowości: wyniki badań; Proponowany model teoretyczny dla czynników wielkiej piątki; Wzrastanie i rozwój; Czy coś pominęliśmy? Sześcioczynnikowy model osobowości; Przypadek Jima; Spór osoba – sytuacja; Ocena krytyczna. 9. Biologiczne podstawy osobowości: Temperament: problem psychofizyczny od czasów dawnych do współczesnych; Ewolucja, psychologia ewolucyjna i osobowość; Geny i osobowość; Neuronauka a osobowość; Plastyczność: procesy biologiczne jako zarówno przyczyna, jak i skutek; Dociekania neuronauki dotyczące „wyższych” funkcji psychicznych. 10. Behawioryzm i uczeniowe ujęcia osobowości: Behawiorystyczne ujęcie osoby; Behawiorystyczne ujęcie nauki o osobowości; Watson, Pawłow i warunkowanie klasyczne; Teoria warunkowania instrumentalnego Skinnera. 11. Teoria poznawcza: George’a A. Kelly’ego teoria konstruktów osobistych: George A. Kelly (1905-1996): Ogólna charakterystyka autora i jego teorii; Kelly’ego ujęcie nauki o osobowości; Kelly’ego ujęcie osoby; Teoria osobowości George’a A. Kelly’ego; Zastosowania kliniczne; Przypadek Jima; Pokrewne koncepcje i współczesne rozwinięcia teorii konstruktów osobistych. 12. Teoria społeczno-poznawcza: Bandura i Mischel: Powiązania teorii społeczno-poznawczej z poprzednimi teoriami; Ogólna charakterystyka autorów i ich propozycji; Ujęcie osoby w teorii społeczno-poznawczej; Ujęcie nauki o osobowości w teorii społeczno-poznawczej; Społeczno-poznawcza teoria osobowości: struktura; Społeczno-poznawcza teoria osobowości: dynamika. 13. Teoria społeczno-poznawcza: zastosowania, pokrewne koncepcje teoretyczne i współczesne badania: Poznawcze składniki osobowości: przekonania, cele i standardy ewaluatywne; Zastosowania kliniczne; Przypadek Jima. 14. Osobowość w kontekście: relacje międzyosobowe, kultura i rozwój w pełnym cyklu życia: Relacje interpersonalne; Strategie sprostania wyzwaniom akademickim i społecznym: strategie optymistyczne i defensywny pesymizm; Stałość osobowości w kontekście; Rozwój osobowości w kontekście społeczno-ekonomicznym; Funkcjonowanie osobowości w przebiegu życia; Osoba w kontekście kulturowym; Procesy osobowości a zmiana społeczna. 15. Ocena teorii osobowości i badań nad osobowością: Jak teorie realizowały swoje cele? Krytyczna ocena teorii osobowości i badań nad osobowością; O strukturach, dynamice, rozwoju i zmianach będących efektem terapii; Przypadek Jima.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Teoria osobowości: od potocznych obserwacji do systematycznych teorii, 2. Naukowe badanie ludzi, 3. Teoria psychodynamiczna: psychoanalityczna teoria osobowości Freuda, 4. Teoria psychodynamiczna : zastosowania i ocena teorii Freuda, 5. Teoria fenomologiczna: Carla Rogersa skoncentrowana na osobie teoria osobowości, 6. Teoria fenomologiczna: zastosowania i ocena teorii Rogersa, 7. Cechowe ujęcia osobowości: Allport, Eysenck, Cattell, 8. Teoria cechowa: pięcioczynnikowy model osobowości: zastosowanie i ocena cechowego ujęcia osobowości, 9. Biologiczne podstawy osobowości, 10. Uczeniowe ujęcia osobowości, 11. Poznawcza teoria osobowości: George'a A. Kelly'ego Teoria konstruktów osobistych, 12. Poznawcza teoria osobowości: zastosowanie i ocena teorii Kell'ego, 13. Teoria społeczno-poznawcza: Bandura i Mischel, 14. Teoria społeczno-poznawcza: zastosowania i ocena, 15. Poznawczo-informacyjne ujęcie osobowości, 16. Syntetyczne spojrzenie na teorię, pomiar i badanie osobowości
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 159.9 (2 egz.)
Książka
W koszyku
(Człowiek i stres)
1. Związek miedzy osobowością a zespołem stresu pourazowego; 2. Rola predysponującego środowiska i temperamentu w doświadczaniu zdarzeń traumatycznych u dzieci; 3. Negatywne efekty powodzi 1997 roku dla dorastających: deterioracja wsparcia społecznego oraz symptomy stresu pourazowego; 4. Temperament i style radzenia sobie ze stresem jako moderatory zespołu stresu pourazowego w następstwie przeżytej katastrofy; 5. Osobowość, przeżycie traumatyczne oraz zespół stresu pourazowego: wyjście poza jednoczynnikowy model prognostyczny; 6. Wskaźniki ryzyka i sytuacje stresowe powiązane z psychospołecznymi zaburzeniami o charakterze rozhamowania; 7. Rozpowszechnianie traumatycznych zdarzeń oraz objawów potraumatycznych w nieklinicznej próbie studentów wyższych uczelni; 8.Wpływ wybranych cech osobowości na reakcje układu krążenia w warunkach stresu wywołanego laboratoryjnie; 9. Związek miedzy negatywną afektywnością a niekorzystnymi reakcjami na stresory; 10. Traumatyczny stres w zawodowym doświadczeniu pracowników pogotowia. Rola niedopasowania osobowościowych regulatorów zachowania; 11.Osobowościowe uwarunkowania rozwoju zaburzenia po stresie traumatycznym; 12. Co sprawia, że ludzie podejmują ryzykowną pracę?; 13. Diagnoza zespołu stresu pourazowego: charakterystyka psychometryczna wersji czynnikowej i wersji klinicznej kwestionariusza PTSD; 14. Styl radzenia sobie ze stresem jako indywidualna zmienna wpływająca na funkcjonowanie w sytuacji stresowej; 15. Radzenie sobie w sytuacji niewoli wojennej. Wpływ osobowości na zespół stresu pourazowego; 16. Neurotyczność i radzenie sobie ze stresem w sytuacji zagrożenia; 17. Czy poczucie koherencji i style radzenia sobie ze stresem sprzyjają adaptacji w sytuacji doświadczania gwałtu i przemocy fizycznej; 18. Temperamentalny czynnik ryzyka wypalenia zawodowego na przykładzie pracowników służby więziennej; 19. Zespół stresu pourazowego i style radzenia sobie ze stresem- uwarunkowania genetyczne i środowiskowe szacowane metodą studiów rodzinnych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Osobowość antyspołeczna / Mieczysław Radochoński. - Rzeszów : Uniwersytet Rzeszowski, 2009. - 250, [2] s. : rys., tab. ; 24 cm.
1. Geneza i rozwój zaburzeń osobowosci: Definicje i podejścia do zaburzeń osobowości; Ogólne i szczegółowe kryteria diagnostyczne; Trudności w dianozowaniu zaburzeń osobowości; 2. Czynniki determinujące rozwój zachowania antyspołecznego: Definicyjne i klasyfikacyjne problemy zaburzeń antyspołecznych; Rozwój zaburzeń antyspołecznych w cyklu życiowym; Zapobieganie antyspołecznym zaburzeniom osobowości; Terapia pacjentów z osobowością antyspołeczną i psychopatią; 3. Postacie zaburzeń antyspołęcznych w cyklu życiowym: Wczesne czynniki ryzyka wystąpienia zachowania antyspołecznego; Zespół deficytu uwagi i nadpobudliwości psychoruchowej- ZDUNP; Zaburzenia opozycyjno-buntownicze- ZOB; Zaburzenia kontroli zachowania- ZKZ; Osobowość antyspołeczna- OA; 4. Metodologiczne problemy badań własnych: Koncepcyjne tło broblemu badań; Problemy badawcze i hipotezy; Opis zastosowanych technik badawczych; Organizacja badań; Charakterystyka badanych grup; 5. Analiza porównawcza wyników badań: Właściwości temperametu badanych osób; Funkcjonowanie szkiolne badanych; Występowanie zachowań antyspołecznych we wczesnym okresie życia; Wpływ umiejętności wychowawczych rodziców; Charakterystyka systemów rodzinnych badanych osób; Rola relacji z rówieśnikami; Współwystępowanie specyficznych zaburzeń osobowości w grupie recydywistów; Zależności między zmiennymi występującymi w badanaich; 9. Podsumowanie i uwagi końcowe
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Myśl Psychologiczna / red. nauk. serii Jerzy Siuta, Stanisław Głaz)
1. Fakty i teorie dotyczące rozwoju człowieka dorosłego, 2. Cechowe ujęcie osobowości, 3. Pomiar osobowości, 4. Osobowość - poszukiwanie oznak jej wzrastania lub zaniku, 5. Osobowość i starzenie się w perspektywie międzykulturowej, 6. Przebieg rozwoju osobowości u jednostki, 7. Problem stałości - zastrzeżenia i rywalizujące hipotezy, 8. Inne ujęcie - psychologia ego i techniki projekcyjne, 9. Rozwój człowieka dorosłego widziany przez pryzmat wywiadu psychologicznego, 10. Pięcioczynnikowa teoria osobowości, 11. Oddziaływanie osobowości na przebieg życia
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Prace Naukowe Uniwersytetu Śląskiego ; Nr 2597)
1. Geneza i istota pojęcia "makiawelizm"; 2. Makiawelizm a różnice indywidualne; 3. Makiawelizm a psychopatologia i aspołeczne zachowanie; 4. Makiawelizm w kontaktach społecznych; 5. Makiawelizm a nieetyczne zachowanie; 6. Makiawelizm w badaniach interdyscyplinarnych: ekonomia, biologia ewolucyjna i teoria gier; 7. Makiawelizm w organizacji; 8. Makiawelizm dziecięcy; 9. Pomiar i różnice w poziomie makiawelizmu; 10. Makiawelizm w związku przyjacielskim- badania własne; 11. Makiawelizm w związkach małżeńskich- badania własne; 12. Makiawelizm a pomaganie; odwzajemnianie się i precepcja podobieństwa do innych ludzi- badania własne.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Prace Wydziału Nauk Społecznych / Tow. Naukowe Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego ; 101)
Część I: Osobowościowe podłoże konfliktu jednostki z prawem karnym. 1. Typ kryminalny na tle dynamizmu przestępczotwórczego. 2. Pojęcie osobowości na gruncie przepisów kodeksu karnego wykonawczego z 1997 r. 3. Osobowość sprawcy a popełniane przestępstwa. 4. Etiologia czynu przestępnego a wykonywanie kary pozbawienia wolności. 5. Cechy osobowości pogranicznej (borderline) zwiększające ryzyko agresywnych czynów karalnych u młodzieży. 6. Regulacyjna funkcja mechanizmów obronnych u sprawców czynów zabronionych. 7. Osobowościowe wyznaczniki funkcjonowania bezdomnych - karanych i niekaranych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1.Typy osobowości jako kategorie klasyfikacyjne: Czynnikowe modele osobowości, Wzory osobowości A, B i C, Typ D - osobowość sterolowa, Pojęcie i charakterystyka osobowości typu D, Porównania z innymi wymiarami i typami osobowości, Pomiar osobowości typu D, Związek typu D z chorobami sercowo-naczyniowymi. 2. Korelaty osobowości typu D: typ D dzieci i ich rodziców, Wymiary osobowości według modelu "Wielkiej Piątki", Wzór zachowania typu A, Temperament i poszukiwanie wrażeń, Inteligencja emocjonalna i kompetencje społeczne, Nasilenie emocji, Ocena i natężenie stresu, Radzenie sobie ze stresem, Satysfakcja z życia, Poczucie koherencji i poczucie sensu życia, Spostrzegane wsparcie społeczne. 3. Typ D a zachowania niekorzystne dla zdrowia: Uzależnienia substancjonalne i behawioralne, Zażywanie środków chemicznych, Palenie tytoniu, Zażywanie alkoholu, Zażywanie środków narkotycznych, Uzależnienie od czynności, Pracoholizm, Zakupoholiozm, Jedzenioholizm, Nadmierne zaangażowanie w użytkowanie Internetu, Skłonność do hazardu. 4. Typ D a stan zdrowia: Związek cech osobowości z chorobami, Typ D a choroby somatyczne, Badania wcześniejsze, Choroby układu krążenia i ryzyko ich rozwoju, choroby nowotworowe, Choroby skóry, Cukrzyca, Astma, Zaburzenia w stanie zdrowia psychicznego, Ogólny stan zdrowia, Zaburzenia po stresie traumatycznym, Zespół wypalenia zawodowego
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
I. Twórczość i sztuka w świetle wybranych koncepcji psychologicznych i badań nad twórczością. Twórca jako podmiot w badaniach psychologicznych: Wizerunek twórcy w wybranych teoriach osobowości; Pojęcie twórczości w estetyce i psychologii; Z historii badań nad zjawiskiem twórczości i osobowością ludzi twórczych; Psychologiczne badania niektórych wymiarów osobowości w grupie aktorów polskich. Wielowymiarowość sztuki aktorskiej: Twórczość aktorska w świetle koncepcji teatrologicznych; Psychospołeczne uwarunkowania twórczości aktorskiej; Znaczenie teatru i wartość sztuki aktorskiej. Problematyka aksjologiczna i edukacja artystyczna: Problematyka aksjologiczna w psychologii; Twórcza motywacja poznawcza młodych ludzi a zadania edukacji; Rola szkoły aktorskiej w kształceniu aktorów i kształtowaniu systemów wartości. II. Badania własne nad wybranymi aspektami osobowości uzdolnionych studentów aktorstwa i wybitnych aktorów polskich. Metodologia badań własnych: Założenia podjętych badań: problem, pytania, hipotezy badawcze; Zastosowane metody psychomotoryczne. Preferowane wartości a poczucie sensu życia u badanych aktorów: Poczucie sensu życia na różnorodnych etapach twórczości; Hierarchia wartości badanych aktorów; Ocena sensu życia a preferowane wartości w badanych grupach aktorów. Obraz siebie i poziomu dojrzałości osobowości badanych aktorów: Obraz realny, idealny i retrospektywny; Akceptacja dojrzałości w badanych grupach aktorów; Potrzeba dojrzałości w badanych grupach aktorów .Zakończenie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Brak okładki
Czasopismo
W koszyku
(Zeszyty Naukowe Wyższej Szkoły Humanitas : dawnej Wyższej Szkoły Zarządzania i Marketingu w Sosnowcu. Pedagogika , ISSN 1896-4591 ; Zeszyt 2/2007)
Rocznik
I. Wyzwania edukacji XXI wieku: 1. Uczenie się jako forma cywilizacyjnego istnienia człowieka, 2. Emocje wyzwaniem dla współczesnej edukacji, 3. Teoretyczne podstawy zawodowego rozwoju czlowieka, 4. Psychologia Gestalt a psychoterapia Gestalt.II. Edukacja wobec zagrożeń wspólczesnego świata: 5. Osobowościowe uwarunkowania zachowań agresywnych, 6. Walory gier i zabaw muzyczno - ruchowych w terapii zaburzeń zachowania u dzieci, 7. Stres w pracy nauczyciela, 8. Systuacja społeczno - kulturalna dzieci w rodzinach dotknietych biedą, 9. Hospicjum w słuzbie czlowiekowi (wybrane zagadnienia z tanatopedagogiki). III. Artykuły zagraniczna: Creativity and innovation in process of work,. IV Recenzje: Recenzja ksiązki: Milan Mikulastik, "Manazerska Psychologie"
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (2 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Podręcznik diagnostyki psychologicznej / Richard Meili ; tł. Beatrice Horoszowska. - Warszawa : Państwowe Wydawnictwo Naukowe , 1967. - 372 , [4] s., [2] k. tabl. : rys., tab., err ; 24 cm.
Zawiera: I.Wstęp: Praktyczne zadania diagnostyki psychologicznej i jej rozwój; Krytyka przednaukowych metod poznania człowieka; Przegląd naukowych metod poznania. II.Zdolności i ich badanie: Teorie inteligencji i testów inteligencji; Badanie inteligencji; Specjalne formy inteligencji a zdolności; Badanie całościowe. III.Osobowość i jej badanie: Podstawy teoretyczne; Metody diagnostyki charakterologicznej. IV.Technika badanie. Ocena i opracowanie wyników testów: Badanie; Ilościowe opracowanie wyników TESTÓW; Orzeczenie psychologiczne. V.Analiza kontrola wyników testów: Rzetelność techniczna; Trafność testu jako środka diagnostycznego. VI.Oddziaływanie niektórych czynników ogólnych na wyniki testów: Poziom osiągu, sprawność i stopień zdolności; Różnice między osiągami obu płci; Wpływ warunków zewnętrznych na osiągi w testach; Wpływ ćwiczenia. DODATEK: Technika niektórych testów; Statystyka.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Współczesna myśl psychologiczna, 2. Pojęcie i czynniki rozwoju psychicznego człowieka, 3. Aktywność poznawcza, 4. Aktywność społeczne, 5. Procesy emocjonalne, 6. Motywacja, 7. Osobowość - koncepcje, struktury i rozwój, 8.Indywidualne możliwości i preferencje uczniów o rozwoju typowym, 8. Indywidualne możliwości i preferencje uczniów o rozwoju typowym, 9. Uczniowie o wybitnych możliwościach rozwoju, 10. Uczniowie o ograniczonych możliwościach uczenia się, 11. Dzieci niepełnosprawne, 12. Uczniowie z trudnościami w rozwoju emocjonalno-społecznym, 13. Poznawanie ucznia i jego środowiska, 14.Nauczyciel i uczeń w procesie edukacji, 15.Pomoc psychologiczna w procesie edukacji
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej