1. Społeczna odpowiedzialność korporacji : aspekt historyczny i teoretyczny, 2. Podstawowe modele społecznej odpowiedzialności, 3. Odpowiedzialne zarządzanie korporacją: ujęcie wąskie i szerokie, 4. Władanie przedsiębiorstwem: odpowiedzialność wobec akcjonariuszy a odpowiedzialność wobec interesariuszy, 5. Zarządzanie interesariuszami w systemie zarządzania strategicznego przedsiębiorstwem, 6. Etyka w zarządzaniu przedsiębiorstwem, 7. Instytucjonalizacja etyki w zarządzaniu, 8. Prawa człowieka jako podstawa odpowiedzialności wobec pracownika, 9. Model kierowania ludźmi w kierunku społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstwa, 10. Odpowiedzialność przedsiębiorstwa za środowisko naturalne
Menedżer, Kultura osobista, Dobre obyczaje, najprostsze wyrazy uprzejmości, Sztuka rozmawiania, telefon, Tytułowanie, Zasada pierwszeństwa, Korespondencja, Bilety wizytowe, Ubiór, Kobieta - dyrektor, Dyrektor - jego klienci i goście, Delegacje zagraniczne, Negocjacje, Konferencja prasowa, Wyjazdy za granicę, Spotkania towarzyskie, Napoje, Dobre obyczaje przy stole, Menedżera wizerunek własny.
1. Panel menedżerski z wykorzystaniem dodatku PowerPivot: Uruchomienie dodatku PowerPiwot i połączenie z bazą danych Accessa; Utworzenie poszczególnych tabel i wykresów przestawnych; Dodanie fragmentatorów i sformatowanie arkusza panelu; 2. Panel menedżerski oparty na zewnętrznym źródle danych OLAP: Utworzenie tabeli przestawnej na podstawie zewnętrznego źródła danych OLAP; Utworzenie arkuszy pośrednich z wykorzystaniem funkcji modułu; Utworzenie wykresów i tabel w nowym arkuszu oraz odpowiednie sformatowanie panelu.
I. Wprowadzenie - Narodziny i rozwój nauki zarządzania, II. Teoria i praktyka funkcji menedżerskich: 1. Funkcja: planowanie, 2. Funkcja: organizowanie, 3. Funkcja: współdziałanie: wywieranie wpływu, Motywacja i motywowanie, styl kierowania, styl komunikacji, Wnioski, 4. Funkcja: kontrolowanie: Wnioski, 5. Funkcja: korygowanie, III. Podsumowanie
1. Nowe warunki działania biznesu, 2. Programowanie przyszłości biznesu, 3. Pracownicy jako kapitał organizacji, 4. Strategiczne aspekty zarządzania zasobami ludzkimi, 5. Zachowania ludzi w organizacji, 6. Nowe zasady współdziałania ludzi w organizacji, 7. Wprowadzanie zmian i doskonalenie kultury organizacji, 8. Nowe zasady prowadzenia biznesu, 9. Nowe zadania i kryteria oceny menedżerów.
Celem publikacji jest ukazanie dorobku naukowego, głównie polskich i ukraińskich uczonych, w zakresie uwarunkowań procesów i rezultatów internacjonalizacji przedsiębiorstw oraz jej wpływu na funkcjonowanie biznesu w dobie globalizacji. Opracowanie stanowi istotny wkład w zakresie teorii i praktyki w proces restrukturyzacji przedsiębiorstw w kierunku ich internacjonalizacji. Może posłużyć jako inspiracja do stworzenia strategii opartej na poszukiwaniach (prospector strategy), co będzie sprzyjać zwiększonej innowacyjności w budowaniu strategii i organizacji firm przechodzących transformację. Może też być przesłanką do zacieśniania współpracy biznesów z różnych krajów i do wspólnych badań w tym względzie. Książka powstała jako rezultat międzynarodowej konferencji naukowej (teoretyczno-metodyczno-praktycznej), zorganizowanej 21-22 listopada 2016 r. pt. „Internacjonalizacja polskich przedsiębiorstw – uwarunkowania, modele, wyniki badań”. Zamieszczone studia przypadków i analizy jakościowe mogą ułatwić przedsiębiorstwom dostosowanie się do warunków działania na nowych rynkach. Będą też pomocne menedżerom oraz przedsiębiorcom w zrozumieniu konieczności i metod dostosowania się do globalnej konkurencji, która generuje nowe akcenty w zarządzaniu.
Celem publikacji jest ukazanie dorobku naukowego, głównie polskich i ukraińskich uczonych, w zakresie uwarunkowań procesów i rezultatów internacjonalizacji przedsiębiorstw oraz jej wpływu na funkcjonowanie biznesu w dobie globalizacji. Opracowanie stanowi istotny wkład w zakresie teorii i praktyki w proces restrukturyzacji przedsiębiorstw w kierunku ich internacjonalizacji. Może posłużyć jako inspiracja do stworzenia strategii opartej na poszukiwaniach (prospector strategy), co będzie sprzyjać zwiększonej innowacyjności w budowaniu strategii i organizacji firm przechodzących transformację. Może też być przesłanką do zacieśniania współpracy biznesów z różnych krajów i do wspólnych badań w tym względzie.
Książka powstała jako rezultat międzynarodowej konferencji naukowej (teoretyczno-metodyczno-praktycznej), zorganizowanej 21-22 listopada 2016 r. pt. „Internacjonalizacja polskich przedsiębiorstw – uwarunkowania, modele, wyniki badań”. Zamieszczone studia przypadków i analizy jakościowe mogą ułatwić przedsiębiorstwom dostosowanie się do warunków działania na nowych rynkach. Będą też pomocne menedżerom oraz przedsiębiorcom w zrozumieniu konieczności i metod dostosowania się do globalnej konkurencji, która generuje nowe akcenty w zarządzaniu.
1. Edukacja menedżerska - kreatywny aspekt kształcenia przywódcy, 2. Kształcenie dla innowacyjności w dydaktyce, 3. Tworzenie nowej wiedzy i innowacji w organizacyjnych warunkach, 4. Dokonywanie skojarzeń źródłem pomysłów w reklamie oraz nowości produktowych, 5. Analiza morfologiczna czyli trysocjacyjne ujęcie odkrycia, 6. Wykorzystywanie umysłowych transformacji w tworzeniu nowych produktów i usług, 7. Antologie i metafory źródłem nowego produktu widzenia na rozpatrywany problem, 8. Sonety oraz myślenie krytyczne w ocenie tworzenia sonetów, 9. Pomysły na logo firmy oraz myślenie krytyczne w ocenie loga firm istniejących, 10. Definiowanie problemów, 11. Rozwiązywanie problemów - sesja "burzomózgowa" i jej wyniki, 12. Rozwiązywanie rzeczywistych problemów przez studentów, 13. Twórczość w praktyce - -pomysły na nowe i rozszerzone usługi w przewozach pasażerskich, 14. Skojarzenia i cechy dobrej organizacji źródłem sloganów reklamowych, 15. Analiza morfologiczna w projektowaniu systemów zarządzania jakością, 16. Myślenie przez analogie, 17. Myślenie krytyczne w ocenie informacji
Umiejętność komunikowania się z ludźmi; Umiejętność współdziałania z ludźmi; Umiejętność wprowadzania zmian; Umiejętność radzenia sobie z konfliktami; Umiejętność poznawania siebie; Planowanie własnego rozwoju.
1. Symbol- wprowadzenie; 2. Przedmowa; 3. Zbyt wiele możliwości; 4. Nietypowy telefon; 5. Strach; 6. Stres i wydajność; 7. Zależność miedzy stresem i zmęczeniem; 8. Czynniki wpływające na poziom stresu; 9. Efekt domino; 10. Samopoczucie- pierwszy krok; 11. Początek; 12. Wizyta na uniwersytecie; 13. Charakterystyka zdrowego człowieka; 14. Odpowiedzialność za zdrowie; 15. Zdrowy tryb życia; 16. Identyfikacja zagrożeń; 17. Informacje zdrowotne; 18. Kolejny krok; 19. Promocja zdrowia w przedsiębiorstwie; 20. Logika; 21. Fakty; 22. Zyski dla organizacji; 23. Zmiany w organizacji; 24. Łatwiej powiedzieć niż zrobić; 25. Wsparcie; 26. Opracowanie planu; 27. Zmiana stylu życia; 28. Osobisty trener; 29. Pomoc bliskich; 30. Nowy styl życia; 31. Wierność zobowiązaniom; 32. Pomagac innym; 33. Samodyscyplina; 34. Program dla pracowników.
1. Dedykacja; 2. Symbole; 3. Wstęp; 4. Problem; 5. Pierwsze stanowisko kierownicze; 6. Spotkanie z przełożona; 7. Spotkanie z Jednominutowym Menedżerem; 8. Bardzo ważne pytanie; 9. Diagnoza; 10. Czyj to problem?; 11. Błędne koło; 12. Rozwiązanie; 13. Przebudzenie jednominutowego menedżera; 14. Skala problemu; 15. Szkodliwa pomoc; 16. Nutka optymizmu; 17. Małpy wracają do właścicieli; 18. Czas dla pracowników; 19. Cztery zasady zarządzania małpami; 20. Opis; 21. Właściciel; 22. Polisa ubezpieczeniowa; 23. Karmienie i kontrola; 24. Delegowanie uprawnień; 25. Szkolenie pracowników; 26. Trzy rodzaje czasu w organizacji; 27. Czas przełożonego; 28. Czas systemowy; 29. Własny czas; 30. Czas dyskrecjonalny; 31. Zarządzanie małpami kluczem do sukcesu; 32. Generowanie czasu dyskrecjonalnego; 33. Sztuka zarządzania; 34. Wielka przemiana.
1. Deklaracja misji w świetle teorii zarządzania przedsiębiorstwem. 2. Deklaracja misji jako akt komunikacji. 3. O czym mówią deklaracje misji. 4. Rejestr i styl deklaracji misji. 5. Deklaracja misji - cechy generyczne. 6. Slogan jako generyczna forma deklaracji misji przedsiębiorstwa. 7. Our credo, czyli najsłynniejsza deklaracja misji. 8. Modelowa deklaracja misji.
1. Zarządzanie kapitałem ludzkim a przedsiębiorczość - wyzwania XXI wieku, 2. Kapitał ludzki i przedsiębiorczość - aspekty teoretyczne, 3. Uwarunkowania przedsiębiorczości, 4. Rynek pracy a przedsiębiorczość, 5. Wpływ potencjału kompetencyjnego menedżerów na jakość kapitału ludzkiego, 6. Rola systemu zarządzania kapitałem ludzkim w kształtowaniu przedsiębiorczości, 7. Motywowanie przedsiębiorczości
Zawiera: Od Autora. Rozdział I. Kim jest Kluczowy Klient?: Kluczowy Klient, czyli kto?; Wybór Kluczowego Klienta; Decyzja o wyborze klienta oraz sposobu współpracy; Co robić w przypadku, kiedy umowa jest podpisywana po raz pierwszy?; Specyfika relacji z Kluczowymi Klientami. Rozdział II. Praca na stanowisku Key Account Managera: Początki zawodu KAM w Polsce; Ścieżka kariery; Zadania; Cykliczność pracy; Trochę o zaangażowaniu w pracy; Dokumentacja w dziale. Rozdział III. Kompetencje na stanowisku Key Account Managera: Umiejętności, wiedza, odpowiedzialność?; Manager czy lider?; Kreowanie nowego lidera; Praca z zespołem KAM-ów. Stawianie celów i rozliczanie; Finansowa strona pracy; Analiza rentowności promocji; Rachunek wyników (P&L); Kaskadowanie rabatów; Marża a narzut; Marża dostawcy a marża klienta; Kontrakty net/net; Poprawa warunków – co, kiedy się opłaca?; Przesunięcia z „back” na „front” i odwrotnie – co, kiedy się opłaca?; Budżetowanie; Współpraca z Działem Kontrolingu. Rozdział IV. Dualizm pracy na stanowisku Key Account Managera: Współpraca z innymi działami wewnątrz organizacji; Grupy robocze, praca zespołowa; Zasady dobrej pracy zespołowej; Feedback; Prawa w środowisku międzynarodowym; Sprzedaż czy negocjacje?; Zrozumieć sposób myślenia kupującego. Rozdział V. Proces negocjacyjny: Negocjacje; Negocjacje: indywidualne, w parach, a może grupowe?; Negocjacje a sztuki walki – skąd to porównanie?; Nastawienie do siebie i do działania; Trudny Klient a typy osobowości: od Hipokratesa do Donalda Trumpa. Wpływ osobowości na proces negocjacyjny; „No logo” – etykietowanie; Stawianie celów, metoda SMART, Spotkanie negocjacyjne: etapy; Wybrane techniki negocjacyjne; Tabela zmiennych; Negocjacje: uniwersalne i dobre rady; Podobieństwa i różnice w pracy KAM-a i Kupca; Perswazja i manipulacja; Etyczna perswazja czy zaspokajanie potrzeby bezpieczeństwa?; Komunikacja interpersonalna: rola pytań; SPIN „łączy” sprzedaż i negocjacje: jeszcze o sztuce zadawania pytań; Lingwistyka negocjacyjna; Aktywne słuchanie: jak słuchać, aby usłyszeć i zrozumieć?; Informacje ukryte w komunikacji niewerbalnej; Wartości etyczne w pracy KAM-a. Rozdział VI. Rola emocji w pracy Key Account Managera: Emocje w biznesie; Kłamstwo w biznesie. Rozdział VII. Praktyczne NLP w pracy Key Account Managera: Co to jest NLP?; Uniwersalny model komunikacji a filtracja myśli; Indywidualne predyspozycje w komunikacji interpersonalnej; Rola predykatów; Jeszcze o dopasowaniu do drugiej osoby. Znaczenie metaprogramów. Zakończenie. Aneks. Studium przypadku: Negocjacje handlowe. Przygotowanie do procesu; Studium przypadku. Firmy Orion i Cezar. Słownik popularnych zwrotów w języku angielskim. Bibliografia. O Autorze.
Zawiera: R. 1 Kierowanie: Kierowanie jako funkcja zarządzania; Proces zarządzania; style i techniki kierowania; R. 2 Menedżerowie w procesie zarządzania: Rola menedżera w organizacji; Funkcje kierownicze; Umiejętności menedżera; Kompetencje menedżera; R. 3 Najlepsze wzorce zarządzania: Analiza największych trudności w kierowaniu ludźmi; Najlepsze praktyki w zakresie rozwiązywania problemów w zarządzaniu ludźmi; Zbiór kompetencji menedżera niezbędnych w procesie zarządzania ludźmi; Podsumowanie.
1.Grupa - zespół pracowniczy, 2.Kierownik jako wyróżniony członek zespołu pracowniczego, 3.Nowe wyzwania wobec kierowania zespołem pracowniczym, 4.Zwiększanie efektywności kierowania zespołem pracowniczym
Charakterystyka nauki o kierowaniu; Metody badania zachowania się człowieka w organizacji; Podwładny jako element układu człowiek-organizacja; Osobowościowe uwarunkowania kierowania; Kierowanie w stresie; Sytuacyjne determinanty kierowania; Koncepcje grupowo-środowiskowe; Interakcyjna koncepcja efektywności kierowania. Podejście pragmatyczne; Intuicja w organizacji; Trening kierowniczy.
Przedsiębiorstwo jako system. Ogólna charakterystyka przedsiębiorstwa; Cele przedsiębiorstwa; Struktura organizacyjna przedsiębiorstwa. Rola i zadania kierownika w przedsiębiorstwie. Zarządzanie a kierowanie; Kierownik w przedsiębiorstwie; Rozpiętość kierowania; Władza i autorytet kierownika; Przywództwo; Style kierowania; Delegowania władzy; Zarządzanie przez cele. Praca własna kierownika. Uwarunkowania pracy kierownika; Mankamenty pracy kierownika, Organizacja pracy własnej kierownika; Usprawnienie pracy kierownika. Zmiany w przedsiębiorstwie. Uwarunkowania zmian; Przeprowadzanie zmian w przedsiębiorstwie. Podejmowanie decyzji kierowniczych. Planowanie a decydowanie; Uwarunkowania procesu decyzyjnego; Analiza procesu podejmowania decyzji; Formułowanie problemu; Opracowanie wariantów; Przewidywanie skutków wprowadzania wariantów; Ocena wariantów i podjęcie decyzji; Forma przekazywania decyzji.
1. Od powstania inteligencji oraz elit politycznych w Polsce - do przywództwa na miarę XXI wieku, 2. Bariery oraz skutki transformacji społecznej ery globalnego społeczeństwa informacyjnego, 3. Kompetencje emocjonalne kierownika jako wyznacznik skutecznego zarządzania początku XXI wieku, 4. Emocje w organizacji i zarządzaniu-perspektywa funkcjonalności, 5. Strach-zagrożeniem, jak i wyzwaniem dla kierownika początku XXI wieku, 6. Ku ekscytującemu oczekiwaniu tego, co nieoczekiwane lęk z perspektywy kierownika, 7. Ku efektywnej inspiracji własnej kreatywności - niepokój z perspektywy kierownika, 8. Destrukcyjne, afektywnie nacechowane myśli pozbawiające kierownika wiary w siebie-depresja, 9. Raczej wyzwanie a nie zniewolenie człowieka-stres w procesie kierowania początku XXI wieku, 10. Od ...skutecznego kierowania sobą-samoświadomość z perspektywy kierownika 11. Do...skutecznego kierowania innymi-empatia jako środek uszlachetniania stosunków pomiędzy ludźmi, 12. Kierowanie jako szczególna forma społecznego bycia - umiejętności interpersonalne kierownika