Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(33)
IBUK Libra
(1)
Forma i typ
Książki
(33)
Poradniki i przewodniki
(4)
Publikacje fachowe
(4)
Publikacje naukowe
(3)
E-booki
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(23)
dostępne
(22)
wypożyczone
(3)
Placówka
Wypożyczalnia
(24)
Czytelnia
(24)
Autor
Borecka-Biernat Danuta
(2)
Cywińska Małgorzata (1958- )
(2)
Fisher Roger (1922-2012)
(2)
Patton Bruce
(2)
Rządca Robert A
(2)
Ury William
(2)
Antolak-Szymanski Katarzyna
(1)
Augustynek Andrzej
(1)
Bargiel-Matusiewicz Kamilla
(1)
Bańka Waldemar
(1)
Benien Karl
(1)
Bezwińska-Walerjan Anna
(1)
Borkowski Jan (pedagogika)
(1)
Chełpa Stanisław (1962-2007)
(1)
Chęcińska Katarzyna
(1)
Cierpisz Małgorzata
(1)
Coleman Peter T
(1)
Cybulko Anna
(1)
Deutsch Morton
(1)
Doherty Nora
(1)
Galata Stanisław
(1)
Glasl Friedrich
(1)
Gmurzyńska Ewa
(1)
Guyler Marcelas
(1)
Gójska Agata
(1)
Hamer Hanna
(1)
Han-Ilgiewicz Natalia
(1)
Heyde Anke von der
(1)
Hilgard Ernest R
(1)
Huryn Violetta
(1)
Jakubowska Urszula
(1)
Janisz Krzysztof
(1)
Kalisz Anna
(1)
Kennedy Gavin (1940- )
(1)
Kodura Małgorzata
(1)
Koszutska Olga
(1)
Kowalewska Barbara
(1)
Kozłowska Antonina
(1)
Kranas Grażyna
(1)
Kurtyka Andrzej
(1)
Lewicka Maria
(1)
Linde Boris von der
(1)
Litwińczuk Grażyna
(1)
Mayer Robert
(1)
Mazur Jadwiga
(1)
Moore Christopher W
(1)
Morek Rafał
(1)
Murzyn Andrzej
(1)
Myers David G
(1)
Nitecki Stanisław
(1)
Przybyła-Basista Hanna
(1)
Radzicki Józef
(1)
Sikorski Wiesław
(1)
Skarżyńska Krystyna
(1)
Wajszczyk Katarzyna
(1)
Walęcka-Matyja Katarzyna
(1)
Wasilewski Jacek
(1)
Witkowski Tomasz (1963- )
(1)
Wojciszke Bogdan (1952- )
(1)
Zieliński Marcin
(1)
Zienkiewicz Adam
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(1)
2010 - 2019
(11)
2000 - 2009
(19)
1990 - 1999
(1)
1970 - 1979
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(4)
1901-2000
(1)
1989-2000
(1)
Kraj wydania
Polska
(34)
Język
polski
(34)
Temat
Konflikt
(20)
Konflikt społeczny
(9)
Negocjacje
(9)
Rozwiązywanie konfliktów
(9)
Stosunki interpersonalne
(8)
Psychologia społeczna
(7)
Komunikacja społeczna
(6)
Agresywność
(4)
Mediacja (socjologia)
(4)
Psychologia
(4)
Komunikacja interpersonalna
(3)
Mediacja (socjol.)
(3)
Postawy
(3)
Relacje międzyludzkie
(3)
Uprzedzenia
(3)
Autoprezentacja
(2)
Dzieci
(2)
Grupy społeczne
(2)
Inteligencja (psychol.)
(2)
Kadry
(2)
Kariera
(2)
Konflikt interpersonalny
(2)
Konflikt rodzinny
(2)
Mediacja (prawo)
(2)
Miłość
(2)
Motywacja
(2)
Oceny pracowników
(2)
Osobowość
(2)
Praca
(2)
Rodzina
(2)
Rozmowa
(2)
Stres
(2)
Uczenie się
(2)
Uczucia
(2)
Władza
(2)
Zachowanie
(2)
Zarządzanie
(2)
Alkoholizm
(1)
Demokracja
(1)
Depresja psychiczna
(1)
Dorośli
(1)
Dziecko
(1)
Dziecko trudne
(1)
Etyka zawodowa
(1)
Gniew
(1)
Interakcje społeczne
(1)
Intuicja
(1)
Jastrzębie-Zdrój (woj. śląskie)
(1)
Kobieta
(1)
Konformizm
(1)
Kultura organizacyjna
(1)
Manipulacja (psychol.)
(1)
Małżeństwo
(1)
Mediacja rodzinna
(1)
Menedżerowie
(1)
Mentoring
(1)
Motywacja pracy
(1)
Myślenie
(1)
Mózg
(1)
Mężczyzna
(1)
Naród
(1)
Nauczyciele
(1)
Negocjajce
(1)
Ocena pracowników
(1)
Ofiary przestępstw
(1)
Opieka społeczna
(1)
Organizacja
(1)
Pamięć
(1)
Patologia społeczna
(1)
Perswazja
(1)
Polityka
(1)
Poradnictwo
(1)
Poznanie
(1)
Praca zespołowa
(1)
Prawo rodzinne
(1)
Przemoc
(1)
Przemoc w rodzinie
(1)
Psychologia dziecka
(1)
Płeć
(1)
Rasizm
(1)
Rodzeństwo
(1)
Rozkład pożycia
(1)
Rozstrzyganie sporów (prawo)
(1)
Rozwód
(1)
Socjologia
(1)
Socjologia kultury
(1)
Socjologia rodziny
(1)
Spostrzeganie społeczne
(1)
Społeczeństwo informacyjne
(1)
Społeczności lokalne
(1)
Stereotyp
(1)
Struktura społeczna
(1)
Systemy rodzinne
(1)
Szczęście
(1)
Szkoły
(1)
Sądy (psychologia)
(1)
Temperament
(1)
Terapia rodzinna
(1)
Uczniowie
(1)
Umysł
(1)
Temat: czas
1989-2000
(1)
2001-
(1)
Temat: miejsce
Polska
(3)
Gatunek
Podręcznik
(4)
Poradnik
(4)
Opracowanie
(3)
Monografia
(2)
Praca zbiorowa
(2)
Dziedzina i ujęcie
Psychologia
(12)
Socjologia i społeczeństwo
(6)
Edukacja i pedagogika
(1)
Media i komunikacja społeczna
(1)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(1)
34 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
1. Zasady komunikacji interpersonalnej, 2. Reguły wywierania wpływu społecznego oraz zasady autoprezentacji, 3. Konflikty interpersonalne, 4. Negocjacje, 5. Mediacje
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Negocjacje i rozwiązywanie konfliktów. - Gliwice : Helion, 2005. - 225, [6] s. ; 22 cm.
1. Zarządzanie różnicami; 2. Zespół, którego nie było; 3. Pogodzić skłócone zespoły; 4. Nie możesz pozwolić sobie na przegraną: negocjacje z klientami; 5. Negocjacje jako źródło przewagi konkurencyjnej; 6. Skąd biorą się tarcia na linii konsultanci-klienci?; 7. Pięć technik polubownego rozstrzygania sporów; 8. Rozstrzyganie sporów poza sądem: kiedy się to opłaca, a kiedy nie?
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.3 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Pomoc społeczna w Polsce- modele polityki społecznej, zasady i regulacje prawne oraz zadania pracownika socjalnego; 2. Konflikty i polubowne formy ich rozwiązywania; 3. Komunikacyjne i psychologiczne aspekty konfliktu; 4. Negocjacje0 zagadnienia ogólne; 5. Mediacja - zagadnienia uniwersalne; 6. Postępowanie mediacyjne- przebieg, rola mediatora, relacje stron; 7. Zastosowanie negocjacji w zawodzie pracownika socjalnego; 8. Zastosowanie mediacji w zawodzie pracownika socjalnego; 9. Prawne regulacje negocjacji i mediacji w Polsce.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 159.9 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Pedagogika Waldorfska)
1. Pomocy- konflikty!; 2. Ja jako źródło konfliktów społecznych; 3. W jaki sposób mogę pracować nad sobą w sytuacjach konfliktowych?; 4. Co prowadzi do konfliktów?; 5. Jak może dochodzić do pogłębiania się konfliktów?; 6. Co mogę zrobić gdy zauważę konflikty?; 7. Co mogę zrobić na poszczególnych etapach eskalacji konfliktu?; 8. Profesjonalna pomoc może dokonać więcej!; Samopoznanie i samopomoc w konflikatach
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Cz.I Przemoc - analiza zjawiska: 1. Przemoc - próba analizy zjawiska, 2. Uwarunkowania przemocy w rodzinie, 3. Zjawisko przemocy w świadomości społecznej. Cz.II Rzeczywistość. Przemoc w rodzinie w środowisku miasta przemysłowego na przykładzie Jastrzębia zdroju: 4. Metodologiczne podstawy badań
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Ważne kompetencje kadry kierowniczej; 1. Podstawy psychologii dla kadr kierowniczych; 2. Umiejętność oceny pracownika; 3. Psychologia motywacji; 4. Postaw na pracę zespołową; 5. Jak umiejętnie zarządzać w sytuacji konfliktowej
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Biblioteka Moderatora)
Wstęp do wydania drugiego; Wprowadzenie; Rozdział 1. Czy konflikty muszą być rozwiązywane? Rozdział 2. Skąd się biorą konflikty? 1. Komunikacja 2. Kultura 3. Odgrywanie ról 4. Potrzeby 5. Samoocena 6. Osobowość Rozdział 3. Pseudorozwiązania konfliktów 1. Ignorowanie 2. Odwlekanie 3. Pokojowe współistnienie 4. Deprecjonowanie 5. Reorientacja 6. Separacja 7. Kompromis 8. Eskalacja 9. Walka 10. Podsumowanie Rozdział 4. Istota konfliktu 1. Podmiot konfliktu 2. Przedmiot konfliktu 3. Aktywność stron 4. Dynamika konfliktu 5. Detektory konfliktu 6. Fazy konfliktu Rozdział 5. Jak zabrać się za rozwiązywanie konfliktu? 1. Style reakcji na konflikt 2. Etap pierwszy – przygotowanie do sporu 3. Etap drugi – zainicjowanie interakcji 4. Etap trzeci – spór 5. Etap czwarty – wyjście ze sporu 6. Podsumowanie Rozdział 6. Techniki wspomagające efektywne zarządzanie konfliktami i ich rozwiązywanie 1. Partycypacja w podejmowaniu decyzji 2. Technika przeciwnych reakcji 3. Integratywne rozwiązywanie sporów 4. Negocjacje oparte na zasadach 5. Spotkanie w milczeniu 6. Wspólny cel 7. Święty Mikołaj 8. Wywiad z osobistością 9. Wymiana wizerunków 10. Dlaczego nie? 11. Podstaw się w jego sytuacji 12. Ja jestem tobą – ty mną 13. Burza mózgów 14. Kruszenie obiektu 15. Plus – minus – interesujące? 16. Oczami niezależnego fachowca 17. Prowokowanie wątpliwości 18. Przypadkowe słowa 19. Podsumowanie Rozdział 7. Interwencja w konflikt – metody rozwiązywania sporów przez osoby neutralne 1. Mediacja 2. Etapy mediacji 3. Admonicja 4. Koncyliacja 5. Moderacja 6. Arbitraż 7. Inkwizycja 8. Podsumowanie Rozdział 8. Jak wywoływać konflikt? 1. Spojrzenie wstecz 2. Stymulowanie konfliktów w zarządzaniu 3. Wywoływanie konfliktów w życiu społecznym 4. Granice prowokacji 5. Podsumowanie; Słowo na zakończenie; Literatura.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316.6 (2 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Wprowadzenie Rozdział 1. Zakłócenia w komunikacji wewnątrzrodzinnej 1.1. Zasady porozumiewania się w rodzinie 1.2. Rodzina jako system wzajemnej komunikacji 1.3. Błędy w myśleniu zniekształcające wzajemne relacje w rodzinie Rozdział 2. Niewerbalne zachowania komunikacyjne zapobiegające kryzysowi w relacjach wewnątrzrodzinnych 2.1. Wiarygodność i skuteczność relacji wewnątrzrodzinnych 2.2. Wzbudzanie sympatii 2.3. Atrakcyjność interpersonalna 2.4. Sygnały głosowe 2.5. Zestaw dobrych i złych zachowań niewerbalnych 2.6. Komunikacyjne rozumienie mowy ciała małego dziecka Rozdział 3. Komunikacja konfliktogenna w rodzinie 3.1. Komunikacja wyzwalająca i łagodząca nieporozumienia w rodzinie 3.2. Relacje szkodliwe dla dzieci 3.3. Komunikacja zaniedbująca dzieci Rozdział 4. Komunikacja metaforyczna w pracy terapeutycznej z rodziną 4.1. Metafora jako środek komunikacji w terapii rodzin 4.2. Metafory problemów rozwojowych rodziny 4.3. Metafory relacji wewnątrzrodzinnych Rozdział 5. Chronologia zmienności relacji wewnątrzrodzinnych 5.1. Kamienie milowe w życiu rodziny 5.2. Dynamika relacji w rodzinie 5.3. Relacje interpersonalne od narzeczeństwa do emerytury i starości 5.4. Rodzina „okaleczona” rozwojowo i relacyjnie Rozdział 6. Terapia ucząca skutecznej komunikacji w rodzinie 6.1. Czynniki zaburzające relacje wewnątrzrodzinne 6.2. Style wadliwej komunikacji w rodzinie 6.3. Przywracanie prawidłowych relacji między członkami rodziny Rozdział 7. „Drzewo genealogiczne” relacji wewnątrzrodzinnych 7.1. Symbole genogramu 7.2. Zasady tworzenia mapy rodziny wielopokoleniowej 7.3. Genogram w ustalaniu dawnych i aktualnych relacji w rodzinie Rozdział 8. Tworzenie dobrych relacji wewnątrzrodzinnych 8.1. Znoszenie barier komunikacyjnych w rodzinie 8.2. Klucz do dobrych relacji wewnątrz rodziny 8.3. Skuteczne porozumiewanie się w rodzinie; Podsumowanie i konkluzje; Bibliografia; Spis tabel; Spis rysunków; Spis ramek.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 159.9 (1 egz.)
Czytelnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Psychologia społeczna / Bogdan Wojciszke. - Dodruk 2. - Warszawa : SCHOLAR Wydaw. Naukowe , 2013. - 635, [1] s. : rys., tab. ; 31 cm.
1.Czym i jak zajmuje się psychologia społeczna; 2. Motywy społeczne; 3. Poznanie społeczne; 4. Przekonania społeczne; 5. Spostrzeganie osób; 6. Spostrzeganie siebie; 7. Samoocena; 8. Postawy; 9. Moralność; 10. Szczęście; 11. Wpływ społeczny; 12. Atrakcyjność; 13. Miłość; 14. Prospołeczność; 15. Agresja; 16. Konflikt społeczny; 17. Władza; 18. Grupa społeczna; 19. Stosunki międzygrupowe; 10. Kobiety i mężczyźni.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316.6 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Zawiera: R. 1 Wprowadzenie do psychologii społecznej: Psychologia społeczna a nauki pokrewne; Psychologia społeczna a wartości; Wiedziałem to wszystko przedtem, czyli co różni psychologię społeczna od wiedzy potocznej; Jak uprawia się psychologię społeczną? Cz. I. Myślenie społeczne R. 2 „Ja” w rzeczywistości społecznej: Pojęcie „Ja”; Poczucie sprawstwa; Stronniczość w służbie ego; Autoprezentacja. R. 3 Sądy i przekonania społeczne: Wyjaśnianie zachowań innych; Ocenianie innych; Samospełniające się proroctwa; Wnioski. R. 4 Postawy a zachowanie: Czy postawy definiują zachowanie?; Czy zachowanie determinuje postawy?; Dlaczego zachowanie wpływa na postawy? R. 5 Poznanie społeczne a ludzki dobrostan: Tworzenie sądów klinicznych; Społeczne rozpoznawanie zaburzonych zachowań; Podejście psychologii społecznej do procesu terapii. Cz. II. Wpływ społeczny R. 6 Płeć, geny a kultura: Różnice i podobieństwa między płciami; Ewolucja zachowanie; Kultura a zachowanie; Wnioski. R. 7 Konformizm: Badania klasyczne; Kiedy ludzie się konformizują?; Dlaczego pojawia się konformizm?; Kto się konformizuje?; Przeciwstawianie się naciskom społecznym. R.8 Perswazja: Dwie strategie perswazji; Składniki perswazji; Studia przypadków w badaniach nad perswazją; Przeciwstawianie się perswazji: uodpornianie postaw. R. 9 Wpływ grupy: Czym jest grupa?; Facylitacja społeczna; Próżniactwo społeczne; Deindywidualizacja; Polaryzacja grupy; Myślenie grupowe; Wpływ mniejszości. R.10 Psychologia społeczna na Sali sądowej: Co wpływa na sądy; Sędziowie przysięgli jako jednostki; ława przysięgłych jako grupa; Między laboratorium a prawdziwym życiem: zainscenizowane a autentyczne rozprawy. Cz. III Relacje społeczne: R. 11 Uprzedzenia: nielubienie innych: Istota i siła uprzedzenia; Społeczne źródła uprzedzeń; Emocjonalne źródła uprzedzeń; Poznawcze źródła uprzedzeń. R. 12 Agresja: ranienie innych ludzi: Czym jest agresja? Teorie agresji; Uwarunkowania agresji; Zmniejszenie agresji. R. 13 Atrakcyjność a bliskość (intimacy): przynależność a dobrostan; Przyjaźń; Miłość; Podtrzymywanie bliskich więzi; Rozpad związku. R. 14 Altruizm: pomaganie innym: Dlaczego pomagamy?; kiedy pomożemy?; Komu pomagamy?; Jak zwiększać gotowość do działań pomocnych? R. 15 Konflikt i jego rozwiązywanie: Konflikt; Czynniki wpływające na rozwiązywanie konfliktu.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316.6 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Psychologia społeczna : teoria i praktyka / Hanna Hamer. - Warszawa : Difin, 2005. - 334 s. : rys. ; 23 cm.
1. Przedmiot i metody badań w psychologii społecznej, 2. Psychologiczne różnice między kobietami a mężczyznami, 3. Dysonans poznawczy, 4. Konformizm i posłuszeństwo wobec autorytetu, 5. Antypatia, sympatia, przyjaźń, 6. Miłość i szczęście, 7. Poznawanie siebie i innych, 8. Motywacja i motywowanie, 9. Uprzedzenia i tolerancja, 10. Zachowania prospołeczne, 11. Agresja, 12. Manipulacje i makiawelizm, 13. Zasady, techniki i pułapki autoprezentacji, 14. Grupy społeczne i władza, 15. Konflikt i negocjacje, 16. Człowiek racjonalny vs irracjonalny
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316.6 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316.6 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Forma i typ
Spis treści [Contents] Anna Kwiatkowska: Problemy metodologiczne w badaniach międzykulturowych i kulturowych [Methodological issues in cultural and cross-cultural research], doi 10.7366/189618002014280101, s. 8–27; Piotr Szarota: Przyjaźń pod mikroskopem. Problemy metodologiczne w badaniach nad funkcjonowaniem relacji przyjacielskich [Scrutinizing friendship. Methodological problems in investigation of friendship relationships], doi 10.7366/189618002014280102,s. 28–37; Karolina Mazurowska, Paweł Boski: Czynniki istotne w procesie rozwiązywania konfliktu w międzykulturowym środowisku pracy. Triangulacja w interpretacji danych [Significant factors in the processs of conflict solution in the multicultural work setting.Triangulation in data interpretation], doi 10.7366/189618002014280103, s. 38–53; Natasza Kosakowska-Berezecka, Karol Karasiewicz: Jestem unikalny, więc cenię Twoją unikalność? Wpływ aktywizacji tożsamości osobistej i społecznej na postrzeganie innych – porównanie międzykulturowe Polska–Indie [I am unique therefore I appreciate your uniqueness? Effects of personal and social identity priming on judgments of others: A cross-cultural comparison of Poland and India], doi 10.7366/189618002014280104, s. 54–67; Anna Kwiatkowska, Joanna Roszak, Renata Sikora, Ben C. H. Kuo, Konstantin Karpinskij, Tatiana Gushchina, Greta Gober: Kultura a strategie radzenia sobie ze stresem. Badania międzykulturowe [Culture, stress and coping strategies. Cross-cultural study], doi 10.7366/189618002014280105, s. 68–91; Joanna Różycka-Tran, Paweł Boski, Bogdan Wojciszke: Wiara w grę o sumie zerowej jako aksjomat społeczny: badanie w 37 krajach [Zero-sum game belief as a social axiom: A 37-nation study], doi 10.7366/189618002014280106, s. 92–109.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Książka
W koszyku
1. Wybrane zagadnienia z biologicznych podstaw psychiki: Budowa mózgu; Neuron- mechanizm funkcjonowania; Rola poszczególnych struktur mózgu; Płeć mózgu; Inne aspekty funkcjonowania mózgu człowieka; Biologia agresji; 2. Pamięć i uczenie się: Fazy procesów pamięciowych; Przykład zadania badającego pamięć; Rodzaje pamięci; Nadczynność pamięci; Zasady efektywnego wykorzystania pamięci; 3. Myślenie i rozwiązywanie problemów: Rodzaje myślenia; Operacje myślowe; Rozwiązywanie problemów; Zadania badające skuteczność rozwiązywania problemów; Czy urządzenia informatyczne są zdolne do myślenia?; 4. Emocje i stres: Charakterystyka emocji; Najważniejsze rodzaje i formy emocji; Stres; Asertywność; 5. Inteligencja i zdolności: Zdolności, ich specyfika i rodzaje; Zdolności- wrodzone czy nabyte?; Inteligencja ogólna; Testy inteligencji ogólnej; Teorie inteligencji ogólnej; Znaczenie badania inteligencji ogólnej; Inne rodzaje inteligencji; 6. osobowość: Różne sposoby rozumienia pojęcia "osobowość"; Teorie osobowości; 7. Negocjacja, manipulacja i konflikty: Pojęcie negocjacji; Konflikt i jego cechy; Negocjacje sposobem osiągania porozumienia; Typy i style negocjacji; Fazy negocjacji; Podmiotowe uwarunkowania skuteczności negocjacji; Manipulacja; Obrona przed manipulacją; 8. Kierowanie karierą: Fazy procesu kadrowego; Sposoby efektywnego poszukiwania pracy; 9. Człowieka w społeczeństwie informacyjnym: Geneza i historia Internetu; Człowiek w dobie Internetu; Psychologiczne zagrożenia w kształtującym się społeczeństwie informacyjnym; Kryteria diagnostyczne rozpoznania uzależnienia od Internetu; Krótka historia badań nad uzależnieniem od Internetu, czyli kto jest najbardziej zagrożony uzależnieniem?; Przykłady indywidualnych przypadków osób uzależnionych od Internetu, które zgłosiły się do Ośrodka Psychologiczno- Psychiatrycznego w Krakowie; Poszukiwanie przyczyn uzależnień komputerowych; Teoria uzależnień komputerowych
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Część I: Procesy interpersonalne i międzygrupowe. 1. Współpraca i rywalizacja. 2. Sprawiedliwość i konflikt. 3. Konstruktywny spór: Wartość intelektualnej opozycji. 4. Zaufanie: istota, rozwój, przywracanie. 5. Konflikt a władza. 6. Konflikt a komunikacja. 7. Perswazja w negocjacjach i sytuacjach konfliktowych. 8. Konflikt międzygrupowy. 9. Rozwiązywanie problemów i podejmowanie decyzji w rozwiązywaniu konfliktów. Część II: Procesy intrapsychiczne. 10. Tendencyjność sądów w rozwiązywaniu konfliktów. 11. Złość i odwet w konflikcie: znaczenie atrybucji. 12. Samoregulacja jako narzędzie w procesie rozwiązywania konfliktów. Część II: Indywidualne różnice. 13. Proces lub wynik. Orientacja na cel w sytuacjach konfliktowych. Znaczenie ram. 14. Osobowość a konflikt. 15. Rozwój umiejętności rozwiązywania konfliktów u dzieci: w okresie od wieku przedszkolnego po dorastanie. Część IV: Twórczość i zmiana. 16. Rozwiązywanie konfliktów a twórczość: rola punktu widzenia. 17. Kilka wskazówek, jak rozwijać twórcze podejście do konfliktu. 18. Konflikt i procesy zmiany. 19. Uczenie się przez refleksję. Część V: Trudne konflikty. 20. Agresja i przemoc. 21. Konflikt trudno rozwiązywalny. Część VI: Konflikt a kultura. 22. Konflikt a kultura. 23. Współpraca i rywalizacja w rozwiązywaniu konfliktów w Chinach. Część VII: Modele praktyki. 24. Uczenie umiejętności rozwiązywania konfliktu podczas szkoleń. 25. Mediacje. 26. Zarządzanie konfliktem w dużych grupach. Część VIII: Patrząc w przyszłość. 27. Ramy teoretyczne badań nad szkoleniami poświęconymi rozwiązywaniu konfliktów. Uwagi na zakończenie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316.6 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera: CZĘŚĆ PIERWSZA. PRACA Z KONFLIKTEM W SZKOLE Rozdział I. Szkoła jako miejsce tworzenia się konfliktów: warunki instytucjonalne i interpersonalne: 1. Instytucja szkoły jako miejsce rozgrywania się konfliktów; 2. Relacje szkolne i pozaszkolne przestrzenią konfliktową. Rozdział II. Różnorodność szkolnych sytuacji konfliktowych: 1. Konflikty szkolne interpersonalne: uczniowskie i nauczycielskie relacje koleżeńskie; 2. Konflikty szkolne interpersonalne: relacje uczniowsko-nauczycielskie oraz nauczycielsko-dyrektorskie; 3. Intrapersonalne konflikty uczniów i nauczycieli; 4. Okołoszkolne konflikty uczniów: relacje rodzinne. Rozdział III. Strategie radzenia sobie z konfliktem w szkole: 1. Przykład pierwszy: surowy nauczyciel; 2. Przykład drugi: zajęcia pozalekcyjne; 3. Przykład trzeci: wycieczka szkolna; 4. Przykład czwarty: pogarszająca się sytuacja 10-latka; 5. Przykład piąty: psychiczne znęcanie się; 6. Przykład szósty: nieakceptowana córka; 7. Przykład siódmy: wspólne zadanie. Rozdział IV. Rola zidentyfikowanych kategorii w procesie radzenia sobie z konfliktem – propozycja modelu: 1. Strony konfliktu; 2. Kwestie, interesy, potrzeby, cele, przedmiot konfliktu; 3. Wartości, normy, przekonania; 4. Środowisko – otoczenie – warunki; 5. Osoby biorące udział w rozwiązaniu; 6. Trzecia strona konfliktu; 7. Sposoby radzenia sobie z konfliktem; 8. Potrzebne zasoby; 9. Wybór metody rozwiązania; 10. A co, jeśli się nie powiedzie?; 11. Wnioski dla uczestników; 12. Gdy czas nagli. Rozdział V. Projekty zmian szkolnych w sferze rozwiązywania konfliktów: 1. Działania profilaktyczne; 2. Działania doraźne w konflikcie; 3. Projekt długofalowego zintegrowanego działania służącego kształtowaniu podejścia do sytuacji konfliktowych. CZĘŚĆ DRUGA. STRATEGIE RADZENIA SOBIE MŁODZIEŻY W SYTUACJI KONFLIKTU SPOŁECZNEGO W RELACJI DO OSOBOWOŚCIOWYCH UWARUNKOWAŃ Rozdział I. Problematyka osobowościowych uwarunkowań strategii radzenia sobie młodzieży w sytuacji konfliktu społecznego – w literaturze przedmiotu: 1. Młodzież w sytuacji konfliktu społecznego; 2. Strategie radzenia sobie młodzieży w sytuacji konfliktu społecznego; 3. Osobowościowe determinanty strategii radzenia sobie młodzieży w sytuacji konfliktu społecznego (3.1. Samoocena; 3.2. Poczucie umiejscowienia kontroli; 3.3. Ocena poznawcza sytuacji; 3.4. Emocje). Rozdział II. Metodologia badań własnych: 1. Problemy i hipotezy badawcze; 2. Metody badań własnych; 3. Osoby badane. Rozdział III. Osobowościowe uwarunkowania strategii radzenia sobie młodzieży w sytuacji konfliktu społecznego w świetle wyników badań: 1. Poziom samooceny a strategie radzenia sobie młodzieży w sytuacji konfliktu społecznego; 2. Poczucie umiejscowienia kontroli a strategie radzenia sobie młodzieży w sytuacji konfliktu społecznego; 3. Ocena poznawcza sytuacji konfliktu społecznego a strategie radzenia sobie młodzieży w tej sytuacji; 4. Poziom emocji lęku, gniewu i ciekawości a strategie radzenia sobie młodzieży w sytuacji konfliktu społecznego; 5. Zmienne osobowościowe jako determinanty strategii radzenia sobie młodzieży w sytuacji konfliktu społecznego; 6. Podsumowanie wyników badań. CZĘŚĆ TRZECIA. KONFLIKT W RELACJACH INTERPERSONALNYCH DOROSŁYCH RODZEŃSTW – ZAGROŻENIA I SZANSE Rozdział I. Psychologiczne aspekty relacji interpersonalnych dorosłych rodzeństw: 1. Rola rodziny w rozwoju bliskich więzi interpersonalnych; 2. Specyfika relacji w podsystemie rodzeństwa; 3. Rodzaje relacji interpersonalnych rodzeństw; 4. Konflikt a funkcjonowanie psychologiczne rodzeństw (4.1. Stres psychologiczny; 4.2. Depresja; 4.3. Familizm). Rozdział II. Założenia metodologiczne badań własnych: 1. Problemy badawcze; 2. Metoda (2.1. Osoby badane; 2.2. Procedura i materiały). Rozdział III. Konflikt w relacji dorosłych rodzeństw a familizm, stres i depresja w świetle wyników badań własnych: 1. Płeć i okres dorosłości osób badanych a jakość relacji interpersonalnej dorosłych rodzeństw (1.1. Główne wymiary relacji z rodzeństwem; 1.2. Konflikt i jego dymensje w relacji z rodzeństwem); 2. Współzależności między konfliktem w relacji z rodzeństwem a familizmem, stresem i depresją (2.1. Współzależności między badanymi zmiennymi w grupie kobiet znajdujących się w okresie wczesnej dorosłości; 2.2. Współzależności między badanymi zmiennymi w grupie kobiet znajdujących się w okresie średniej dorosłości; 2.3. Współzależności między badanymi zmiennymi w grupie mężczyzn znajdujących się w okresie wczesnej dorosłości; 2.4. Współzależności między badanymi zmiennymi w grupie mężczyzn znajdujących się w okresie średniej dorosłości); 3. Wartości rodzinne a stres i depresja – mediująca rola konfliktu w relacji z dorosłym rodzeństwem; 4. Podsumowanie i dyskusja wyników badań. Zakończenie.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (3 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. W kręgu socjologii i psychologii społecznej. 2. Sytuacje społeczne, interakcje i więzi społeczne. 3. Kultura i społeczeństwo. 4. Struktury społeczne. 5. Procesy społeczne. 6. Instytucje społeczne. 7. Społeczności lokalne. 8. Komunikacja społeczna. 9. Osobowość i postawy. 10. Współdziałanie i konflikt społeczny. 11 Stereotypy i uprzedzenia społeczne. 12. Patologie społeczne. 13. Stres i radzenie sobie ze stresem.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316.6 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316.6 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Osiągnąć pełną kontrolę, 2. Stwarzanie płaszczyzny porozumienia, 3. Budowanie więzi, 4. Prowadzenie rozmowy, 5. Podaj argumenty nie do odparcia, 6. wiedzieć, co powiedzieć, kiedy powiedzieć i jak to powiedzieć, 7. Zgromadź arsenał magicznych słów i zdań, 8. Sztuka zadawania precyzyjnych pytań, 9. Doprowadzenie do zgody, 10. Zmów Zdrowaśki, 11. Doskonalenie porozumienia z rodziną i przyjaciółmi, 12. Wygraj wojnę na słowa na papierze, 14. Wygraj wojną na słowa z publicznością, 13. Wygraj wojną na słowa przez telefon, 15. Wygraj wojnę na słowa podczas zebrania
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Wstęp; R.I Podstawowe zasoby działań zespołowych, R. II Endogenne czynniki zachowań, R.III Egzogenne uwarunkowania zachowań, R. IV Konflikt w działaniach zespołowych
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316.6 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Zawiera: Psychologia jako nauka: 1. Psychologia jako nauka o zachowaniu; 2. Funkcje organizmu; Wzrastanie i rozwój: 3. Wiek niemowlęcy i dziecięctwo; 4. Dorastanie i wiek dojrzały; Motywacja i emocje: 5. Motywacja; 6. Emocje; Spostrzeganie: 7. Spostrzeganie przedmiotów i zdarzeń; 8. Zmysłowe podłoże spostrzegania; Uczenie się i myślenie: 9. Natura uczenia się; 10. Pamięć i zapomnienie; 11. Organizacja procesu uczenia się; 12. Myślenie, mowa i rozwiązywanie problemów; Indywidualność i osobowość: 12. Metody statystyczne i pomiar w psychologii; 13. Badanie uzdolnień i inteligencji; 15. Dziedziczność a środowisko; 16. Metody badan osobowości; Teorie osobowości; Konflikt, przystosowanie i zdrowie psychiczne: 18. Konflikt i przystosowanie; 19. Zdrowie psychiczne i psychoterapia; Zachowanie społeczne: 20. Psychologia społeczna; 21. Zawodowe zastosowanie psychologii.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Pracownik organizacji - człowiekiem dorosłym, 2. Współczesne paradygmaty zarządzania zasobami ludzkimi, 3. Ewolucja podejścia do zarządzania zasobami ludzkimi, 4. Strategiczne zarządzanie zasobami ludzkimi, 5. Zarządzanie zasobami ludzkimi jako funkcja menedżerska, 6. Kierowanie ludźmi w przekształcających się organizacjach, 7. Proces komunikowanie się w organizacji, 8. Rozwój i kariera w organizacji, 9. Szkolenie w firmie, 10. System motywowanie w przedsiębiorstwie, 11. Zarządzanie przez kulturę, 12. Zarządzanie wiedzą w organizacji, 13. Budowanie zespołów w organizacji, 14. Kierowanie zespołem zadaniowym w organizacji, 15. Konflikty w organizacji, 16. Rola kultury w zarządzaniu różnorodnością narodową
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.3 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.3 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej