Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(129)
Forma i typ
Książki
(129)
Publikacje naukowe
(23)
Publikacje fachowe
(10)
Publikacje dydaktyczne
(3)
Dostępność
tylko na miejscu
(101)
dostępne
(77)
wypożyczone
(7)
nieokreślona
(1)
Placówka
Wypożyczalnia
(84)
Czytelnia
(102)
Autor
Armstrong Michael (1928- )
(8)
Bańka Waldemar
(5)
Podsiadło Iwona
(5)
Listwan Tadeusz (1940- )
(4)
Borkowska Stanisława (1939- )
(3)
Juchnowicz Marta (1948- )
(3)
Król Henryk (1932-2014)
(3)
Pocztowski Aleksy (1956- )
(3)
Sidor-Rządkowska Małgorzata
(3)
Unterschutz Alicja
(3)
Wójcik Leszek
(3)
Filipowicz Grzegorz
(2)
Golnau Wiesław (1965- )
(2)
Jasiński Zdzisław
(2)
Jemielniak Dariusz
(2)
Kalinowski Marek
(2)
Kowalczewski Wiesław
(2)
Koźmiński Andrzej K
(2)
Kożusznik Barbara
(2)
Litwin Joanna
(2)
Ludwiczyński Antoni
(2)
Oleksyn Tadeusz (1945- )
(2)
Penc Józef (1939-2017)
(2)
Rusiński Michał
(2)
Sadowski Józef
(2)
Sajkiewicz Alicja
(2)
Suchar Marek (1954- )
(2)
Walkowiak Ryszard
(2)
Woźniak Jacek
(2)
Ściborek Zbigniew (1949- )
(2)
Andrews Tim G
(1)
Bartkowiak Grażyna
(1)
Becker Brian E
(1)
Beech Nic
(1)
Berg-Peer Janine
(1)
Bernais Jolanta
(1)
Białasiewicz Maria
(1)
Bibrowski Władysław
(1)
Bielski Ireneusz
(1)
Bieniok Henryk (1940- )
(1)
Bogdanienko Jerzy (1946- )
(1)
Buchelt-Nawara Beata (1974- )
(1)
Chlebicka Elżbieta
(1)
Cieciura Marek
(1)
Cowling Alan
(1)
Dale Margaret
(1)
Daniecki Wojciech
(1)
Dobrodziej Barbara
(1)
Drogosz Paweł
(1)
Ehrlich Andrzej
(1)
Ehrlich Andrzej (1928-2023)
(1)
Gadomska-Lila Katarzyna
(1)
Griffin Ricky W
(1)
Griffin Ricky W. (1950- )
(1)
Halbersztat Jan
(1)
Hargrove Robert
(1)
Huselid Mark A
(1)
Hędrzak Anna
(1)
Ingram Jolanta
(1)
Janik Beata
(1)
Jędrych Elżbieta
(1)
Karney Janina E
(1)
Karwiński Marcin
(1)
Kiełtyka Leszek
(1)
Kirejczyk Edward
(1)
Kisielnicki Jerzy (1939- )
(1)
Klimowicz Magdalena
(1)
Klin Lidia
(1)
Korach Romuald
(1)
Kossowska Małgorzata
(1)
Kostera Monika (1963- )
(1)
Kowalewski Karol
(1)
Kołodziejczyk-Olczak Izabela
(1)
Krystyna Olszewska
(1)
Król Marianna
(1)
Leedham Melville
(1)
Lewicka Dagmara
(1)
Lipka Anna
(1)
Listwan Tadeusz
(1)
Lundy Olive
(1)
Marciniak Jarosław
(1)
Marek Stanisław
(1)
Masłyk-Musiał Ewa
(1)
Matwiejczuk Wiesław
(1)
Mayo Andrew
(1)
McKenna Eugene F
(1)
Mead Richard
(1)
Mendel Tadeusz
(1)
Mikołajczyk Zofia
(1)
Mikołajczyk Zofia (1931-2017)
(1)
Mikuła Bogusz
(1)
Miś Alicja
(1)
Moczydłowska Joanna
(1)
Moczydłowska Joanna M
(1)
Nazarko Joanicjusz
(1)
Newell Diane
(1)
Niedzielski Eugeniusz
(1)
Nowak Marta
(1)
Olczak Artur
(1)
Parsloe Eric
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(1)
2010 - 2019
(29)
2000 - 2009
(90)
1990 - 1999
(9)
Okres powstania dzieła
2001-
(7)
Kraj wydania
Polska
(128)
Wielka Brytania
(1)
Język
polski
(128)
angielski
(1)
Temat
Kadry
(127)
Zarządzanie
(35)
Ocena pracowników
(25)
Motywacja pracy
(23)
Przedsiębiorstwo
(23)
Zarządzanie zasobami ludzkimi (HRM)
(22)
Zatrudnienie
(18)
Płaca
(17)
Organizacja
(16)
Praca
(15)
Polityka zatrudnienia
(13)
Zarządzanie strategiczne
(13)
Kultura organizacyjna
(12)
Menedżerowie
(11)
Rekrutacja pracowników
(10)
Przywództwo
(7)
Zarządzanie wiedzą
(7)
Zawód
(7)
Motywacja
(5)
Planowanie strategiczne
(5)
Polityka płacowa
(5)
Szkolenie zawodowe
(5)
Decyzje
(4)
Kariera
(4)
Oceny pracowników
(4)
Przedsiębiorstwa małe i średnie
(4)
Przydatność zawodowa
(4)
Płynność kadr
(4)
Siła robocza
(4)
Szkolenie wewnątrzzakładowe
(4)
Wartościowanie pracy
(4)
BHP
(3)
Kapitał ludzki
(3)
Konflikt
(3)
Marketing
(3)
Mentoring
(3)
Organizacja ucząca się
(3)
Rozmowa kwalifikacyjna
(3)
Systemy informatyczne zarządzania
(3)
Towar
(3)
Zachowanie organizacyjne
(3)
Zarządzanie jakością
(3)
Aktywność zawodowa
(2)
Assessment center
(2)
Banki
(2)
Controlling personalny
(2)
Informacja
(2)
Informacja gospodarcza
(2)
Innowacje
(2)
Jakość
(2)
Kapitał intelektualny przedsiębiorstwa
(2)
Komputery
(2)
Komunikacja społeczna
(2)
Konsumenci (ekon.)
(2)
Kontrola
(2)
Koszty
(2)
Logistyka
(2)
Organizacje
(2)
Outplacement
(2)
Planowanie
(2)
Praca zespołowa
(2)
Prawo pracy
(2)
Przedsiębiorstwo wielonarodowe
(2)
Prześladowanie w miejscu pracy
(2)
Psychologia pracy
(2)
Relacje międzyludzkie
(2)
Rozwój zawodowy
(2)
Służba zdrowia
(2)
Zarządzanie ryzykiem
(2)
Administracja publiczna
(1)
Analiza ekonomiczna
(1)
Audyt personalny
(1)
Banki internetowe
(1)
Bezpieczeństwo systemów
(1)
Bhp
(1)
Bilans księgowy
(1)
Ceny
(1)
Controlling
(1)
Czas
(1)
Doskonalenie zawodowe
(1)
Efektywność ekonomiczna
(1)
Ergonomia
(1)
Etyka biznesu
(1)
Globalizacja
(1)
Gospodarka
(1)
Gospodarka materiałowa
(1)
Gospodarka oparta na wiedzy
(1)
Informatyka
(1)
Instytucje nonprofit
(1)
Internet
(1)
Kanały marketingowe
(1)
Kompetencje miękkie
(1)
Komunikacja interpersonalna
(1)
Konflikt interpersonalny
(1)
Konkurencyjność
(1)
Koszty pracy
(1)
Kształcenie ustawiczne
(1)
Kultura
(1)
Kwalifikacje zawodowe
(1)
Logistyka gospodarcza
(1)
Temat: czas
2001-
(6)
1989-2000
(1)
Temat: miejsce
Polska
(5)
Gatunek
Podręcznik
(55)
Praca zbiorowa
(2)
Case study (studium przypadku)
(1)
Podręczniki
(1)
Dziedzina i ujęcie
Zarządzanie i marketing
(55)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(22)
Psychologia
(1)
129 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Zarządzanie zasobami ludzkimi / Zbigniew Ściborek. - Warszawa : Difin, 2010. - 416, [1] s. : rys., tab. ; 23 cm.
1. Warunki funkcjonowania organizacji a zarządzanie nimi; 2. Strategia w zarządzaniu zasobami ludzkimi; 3. Pozyskiwanie pracowników; 4. Wprowadzenie do pracy; 5. Motywowanie pracowników; 6. Ocenianie pracowników; 7. System wynagrodzeń organizacji; 8. Inwestowanie w personel; 9. Kariera pracownicza; 10. Partycypacja pracownicza w procesie zarządzania organizacją; 11. Ludzie w procesie zmian; 12. Zwalnianie pracowników; 13. Kulturowy, etyczny i społeczny wymiar działalności gospodarczej (biznesu).
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 658.3 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.3 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Podstawy Zarządzania / Adrian Buckley ; red. nauk. wyd. pol. Grażyna Gierszewska)
R.1 Wstęp i podst. pojęcia: Zarys historyczny; Funkcje kierownictwa ds. personelu; Zarządzanie personelem a ZZL; Cechy wyróżniające ZZl; Cele systemu ZZL; Problemy wdrażania; Wnioski; Bibliografia. R.2 Strategia i struktura: Strategia korporacji i strategiczne ZZL; Struktura przedsiębiorstwa; Organizacje formalne i nieformalne; Teorie nieprzewidywalności; Organizacje jako systemy otwarte; Trendy organizacyjne Wnioski; B-fia. R.3 Kultura a zmiana: Kultura społeczeństwa; Kultura organizacji; Zmiana; Zmiana kultury; Kultura a ZZL; Wnioski; B-fia. R.4 Pozyskiwanie pracowników: planowanie zasobów ludzkich: Popyt na zasoby ludzkie; Wykorzystanie zasobów ludzkich; Podaż zasobów ludzkich; Wnioski; B-fia. R.5 Pozyskiwanie pracowników- rekrutacja i selekcja: Wstępne warunki rekrutacji; Rekrutacja; Selekcja; Ośrodek oceny; Trafność i rzetelność; Minimalizacja kosztów i maksymalizacja efektywności; Wnioski; B-fia. R.6 Rozwój pracowników, zarządzanie pracą: Cele oceny; Techniki oceny; Różne ujęcia; Problemy z oceną; Wnioski; B-fia. R.7 Rozwój pracowników, zarządzanie wynagrodzeniami: Ustalanie wynagrodzeń; Typy systemów wynagrodzeń; Znaczenie teorii motywacji; ZZL a wynagrodzenia; Wnioski B-fia. R.8 Rozwój pracowników- szkolenia i rozwój osobisty: Systematyczne szkolenie; Korzyści płynące ze szkolenia Zmiana a konkurencja; Rozwój kierownictwa; Podejścia do szkolenia i rozwoju; Stały rozwój; Organizacja uczą ca się; Ocena; Wnioski; B-fia. R.9 Stosunki pracownicze: Sposoby komunikowania się; Partycypacja; Reprezentacja związków zawodowych; Konflikt; Bezpieczeństwo i higiena pracy; Wnioski; B-fia. R.10 Wnioski: uwagi krytyczne i rozwój sytuacji: Uwagi krytyczne; Rozwój ZZL; B-fia.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.3 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.3 (1 egz.)
Książka
W koszyku
R.1 Potencjał społeczny w organizacji: System organizacyjny; Schematy organizacyjne; Współczesne spojrzenie na organizację; Zarządzanie potencjałem społecznym w organizacji; Przyczyny wzrostu znaczenia zarządzania potencjałem społecznym. R.2 Praca menedżera: Typy menedżerów; Umiejętności i kompetencje menedżera; Role menedżera; Zadania menedżera. R.3 Przywództwo: Istota przywództwa; Koncepcje przywództwa; Lider w organizacji. R.4 Społeczny charakter organizacji: Kultura organizacyjna; Komunikacja w organizacji; Konflikty w organizacji. R.5 Planowanie zatrudnienia, rekrutacja i selekcja kadr: Planowanie zatrudnienia; Rekrutacja; Selekcja. R.6 Motywowanie pracowników: Motywacja; polityka płacowa i systemy wynagradzania. R.7 Ocena i doskonalenie pracowników: System okresowych ocen pracowniczych; Doskonalenie pracowników. Podsumowanie: Katalog błędów w zarządzaniu polskich menedżerów; Źródła sukcesu w zarządzaniu firmami amerykańskimi; Krótkie życie i niespełnione nadzieje; Jak budować tożsamość firmy?
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.3 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Zarządzanie Zasobami Ludzkimi (HR))
Cz.1 Zarządzanie zasobami ludzkimi - wprowadzenie: Podstawy zarządzania zasobami ludzkimi; Kontekst zarządzania zasobami ludzkimi; Rola specjalisty w zakresie zarządzania zasobami ludzkimi; Zarządzania funkcją personalną; Wkład funkcji personalnej; Ocena funkcji personalnej; Międzynarodowe zarządzanie zasobami ludzkimi Cz.2 Zachowania organizacyjne: Cechy ludzi; Motywacja; Zaangażowanie; Organizacje; Kultura organizacyjna. Cz.3 Praca i zatrudnienie: Istota pracy; Stosunek pracy; Kontrakt psychologiczny. Cz.4 Organizacja, stanowiska pracy i role: Projekt organizacji; Rozwój organizacji; Projektowanie stanowisk pracy i budowanie ról. Cz.5 Procesy zarządzania zasobami ludzkimi: Strategiczne zarządzanie zasobami ludzkimi; Polityka dotycząca zasobów ludzkich; Zarządzanie zasobami ludzkimi oparte na kompetencjach; Analiza roli i kompetencji na danym stanowisku. Cz.6 Poszukiwanie pracowników: Planowanie zasobów ludzkich; Rekrutacja i selekcja; Przeprowadzanie rozmów kwalifikacyjnych; Testy psychologiczne; Wprowadzenie do organizacji; Odejście z organizacji. Cz.7 Zarządzanie przez efekty: Podstawy zarządzania przez efekty; Procesy zarządzania przez efekty; Sprzężenie zwrotne. Cz.8 Rozwój zasobów ludzkich: Podstawy rozwoju zasobów ludzkich; Uczenie się i rozwój; Planowanie rozwoju osobistego; Szkolenie; Rozwój kadry kierowniczej; Zarządzanie karierą- planowanie następstw i planowanie kariery. Cz.9 Zarządzanie wynagrodzeniami: Systemy zarządzania wynagrodzeniami; Wartościowanie stanowisk pracy; Analiza stawek rynkowych; Struktury płac; Płaca uwarunkowana sytuacyjnie; Świadczenia pracownicze, programy emerytalne oraz dodatki; Zarządzanie systemami wynagrodzeń. Cz.10 Stosunki pracy: Zarys stosunków pracy; Stosunki pracy - procesy i wyniki; Negocjowanie i prowadzenie rokowań; Włączanie pracowników w życie organizacji i praktycypacja; Komunikowanie się. Cz.11 Bezpieczeństwo i higiena pracy oraz świadczenia: Bezpieczeństwo i higiena pracy; Świadczenia socjalne. Cz.12 Usługi pracownicze i usługi w zakresie zasobów ludzkich: Praktyki związane z zatrudnieniem; Procedury zarządzania zasobami ludzkimi; Systemy informacji i danych dotyczących zasobów ludzkich. Załącznik A: Techniki szkoleń; Załącznik B: Formularze dokumentów pracowniczych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.3 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Kontekst terminologiczno-histor, 2. Zarządzanie kompetencjami, 3. Obszary zadaniowe zarządzania zasobami ludzkimi, 4. Kariera zawodowa, 5. Marketing kadrowy, 6. Nowe trendy w zarządzaniu zasobami ludzkimi, 7. Efektywność zarządzania zasobami ludzkimi, 8. Praca i zatrudnienie w organizacjach przyszłości
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.3 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.3 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Zagadnienia wstępne, 2. Badanie pracy, 3. Planowanie zasobów ludzkich, 4. Rekrutacja kandydatów do pracy, 5. Selekcja kandydatów do pracy, 6. Wartościowanie pracy, 7. Wynagradzanie pracowników, 8. Okresowe oceny pracownicze, 9. Szkolenie pracowników, 10. Kariery pracownicze, 11. Zwalnianie pracowników
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.3 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Zagadnienia wstępne, 2. Badanie pracy, 3. Planowanie zasobów ludzkich, 4. Rekrutacja kandydatów do pracy, 5. Selekcja kandydatów do pracy, 6. Wartościowanie pracy, 7. Wynagradzanie pracowników, 8. Okresowe oceny pracownicze, 9. Szkolenie pracowników, 10. Kariery pracownicze, 11. Zwalnianie pracowników
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.3 (3 egz.)
Książka
W koszyku
Wstęp; R.1 Zarządzanie zasobami ludzkimi w perspektywie historycznej; R.2 Uwarunkowania zarządzania zasobami ludzkimi; R.3 Planowanie zatrudnienia; R.4 Kształtowanie stanu i struktury zatrudnienia; R.5 Kierowanie ludźmi w organizacji; R.6 Ocenianie w procesie pracy; R.7 Rozwój zasobów ludzkich; R.8 Kształtowanie wynagrodzeń; R.9 Warunki i stosunki pracy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.3 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera: CZĘŚĆ I. OD PRACY DO KAPITAŁU LUDZKIEGO. Rozdział 1. Transformacja pracy i funkcji personalnej: 1.1. Istota pracy; 1.2. Transformacja pracy; 1.3. Czy zmierzch pracy?; 1.4. Nowe zjawiska w obszarze pracy; 1.5. Ewolucja funkcji personalnej; 1.5.1. Istota funkcji personalnej; 1.5.2. Modele funkcji personalnej; 1.5.3. Fazy rozwoju funkcji personalnej; Pytania; Literatura zalecana. Rozdział 2. Podstawy funkcji zarządzania zasobami ludzkimi: 2.1. Istota zarządzania zasobami ludzkimi; 2.1.1. Istota i znaczenie pojęcia zasoby ludzkie organizacji; 2.1.2. Co rozumie się przez zarządzanie zasobami ludzkimi?; 2.2. Rodzaje zarządzania zasobami ludzkimi; 2.2.1. Modelowe ujęcia ZZL; 2.2.2. Podejście "twarde" i "miękkie" w ZZL; 2.3. Zastrzeżenia wobec koncepcji ZZL; 2.4. Istota, zasady i modele polityki personalnej; 2.4.1. O istocie polityki personalnej; 2.4.2. Nowa treść pojęcia polityka personalna/kadrowa; 2.4.3. Ogólne zasady polityki personalnej; 2.4.4. Szczegółowe zasady polityki personalnej; 2.4.5. Modele polityki personalnej; 2.5. Specyficzne podejścia w ZZL; Pytania; Literatura zalecana. Rozdział 3. Kapitał ludzki organizacji: 3.1. Istota i pomiar kapita3u intelektualnego organizacji; 3.1.1. Mierzenie kapitału intelektualnego organizacji; 3.1.2. Nowa propozycja bilansu przedsiębiorstwa; 3.1.3. Pozafinansowe mierniki kapitału intelektualnego organizacji; 3.2. Pojęcie i rodzaje kapitału ludzkiego; 3.2.1. Kapitał ludzki w skali makro; 3.2.2. Indywidualny kapitał ludzki; 3.2.3. Kapitał ludzki zespołu; 3.2.4. Kapitał ludzki organizacji; 3.2.5. Kapitał ludzki jako metafora; 3.3. Od zasobów ludzkich do kapitału ludzkiego; Pytania; Literatura zalecana. Rozdział 4. Uwarunkowania zarządzania zasobami ludzkimi: 4.1. Wewnętrzne uwarunkowania ZZL; 4.1.1. Strategiczny aspekt ZZL; 4.1.2. Kultura organizacyjna a ZZL; 4.1.3. Struktura organizacyjna a ZZL; 4.2. Zewnętrzne uwarunkowania ZZL; 4.2.1. Globalizacja; 4.2.2. Integracja europejska; Pytania; Literatura zalecana. CZĘŚĆ II. PLANOWANIE I ALOKACJA ZASOBÓW LUDZKICH. Rozdział 5. Analiza pracy i planowanie zatrudnienia: 5.1. Istota i rodzaje analizy pracy; 5.2. Proces analizy pracy; 5.3. Opis stanowiska pracy i jego wykorzystanie; 5.4. Istota planowania i rodzaje planów zasobów ludzkich; 5.5. Metody planowania zatrudnienia i jego wykorzystanie; 5.6. Budowa społecznego planu restrukturyzacji; Pytania; Literatura zalecana. Rozdział 6. Alokacja zasobów ludzkich organizacji: 6.1. Istota i determinanty alokacji zasobów ludzkich; 6.2. Pozyskiwanie pracowników; 6.2.1. Rekrutacja; 6.2.2. Selekcja; 6.2.3. Adaptacja; 6.3. Alokacja pracowników wewnątrz organizacji; 6.4. Odejścia pracowników; Pytania; Literatura zalecana. CZĘŚĆ III. OCENA PRACY I PRACOWNIKÓW. Rozdział 7. Wartościowanie pracy: 7.1. Istota i rozwój wartościowania pracy; 7.2. Metody wartościowania pracy; 7.3. Proces wartościowania pracy i jego uwarunkowania; 7.4. Wykorzystanie wyników wartościowania pracy; Pytania; Literatura zalecana. Rozdział 8. Ocenianie pracowników: 8.1. Istota i rodzaje oceny pracowników; 8.2. Projektowanie okresowych ocen pracowniczych; 8.2.1. Cele oceniania; 8.2.2. Zasady oceniania; 8.2.3. Kryteria oceniania; 8.2.4. Metody oceniania; 8.2.5. Procedura oceniania; 8.3. Wdrażanie ocen pracowniczych; 8.4. Wykorzystanie ocen pracowniczych; Pytania; Literatura zalecana. CZĘŚC IV. SYSTEMY MOTYWOWANIA PRACOWNIKÓW. Rozdział 9. Motywacja i motywowanie: 9.1. Istota motywacji. Krótki rys podstawowych teorii; 9.2. Motywowanie do pracy; 9.2.1. Narzędzia motywowania; 9.2.2. Ewolucja motywowania; 9.2.3. Warunki i zasady skutecznego motywowania; Pytania; Literatura zalecana. Rozdział 10. Wynagradzanie: 10.1. Istota wynagrodzeń. Kwestie terminologiczne; 10.2. Funkcje wynagrodzeń; 10.3. Determinanty wynagrodzeń; 10.4. Kształtowanie strategii wynagrodzeń; 10.5. Tabele płac i zasady podwyższania stawek płac; 10.5.1. Dziewięć zasad budowy tabel płac; 10.5.2. Podstawowe problemy budowy tabel płac; 10.5.3. Zasady podwyższania stawek płac; 10.6. Formy wynagrodzeń; 10.6.1. Cztery podstawowe formy wynagrodzeń; 10.6.2. Inne formy wynagradzania; 10.6.3. O zasadach skutecznego premiowania; 10.7. Wynagrodzenia długoterminowe; 10.7.1. Akcje i opcje na akcje; 10.7.2. Systemy odroczonych udziałów w zysku; 10.7.3. Warunki powodzenia; 10.8. Świadczenia dodatkowe; 10.9. Mierniki efektów; 10.10. Analiza i usprawnianie systemu wynagrodzeń; o zarządzaniu systemem wynagrodzeń; Pytania; Literatura zalecana. CZĘŚĆ V. ROZWÓJ KAPITALU LUDZKIEGO ORGANIZACJI. Rozdział 11. Istota rozwoju kapitału ludzkiego organizacji: 11.1. Transformacja zasobów ludzkich w kapitał ludzki; 11.2. Tworzenie kapitału ludzkiego organizacji; 11.2.1. Modele polityki personalnej; 11.2.2. Stawka na najlepszych; 11.3. Główne czynniki rozwoju kapitału ludzkiego organizacji; 11.3.1. Szkolenia pracowników; 11.3.2. Realokacja pracowników; 11.3.3. Restrukturyzacja wykonywanej pracy; 11.3.4. Działania w zakresie ochrony zdrowia i obsługi socjalnej; 11.4. Pozostałe czynniki rozwoju kapitału ludzkiego; 11.4.1. Wpływ kultury organizacyjnej; 11.4.2. Równowaga między pracą zawodową a życiem osobistym; 11.4.3. Rola zarządzania wiedzą; 11.5. Podmioty rozwoju kapitału ludzkiego; Pytania; Literatura zalecana. Rozdział 12. Proces szkolenia pracowników: 12.1. Rozpoznanie i analiza potrzeb szkoleniowych; 12.2. Plan szkolenia pracowników i jego realizacja; 12.3. Metody szkoleniowe;12.3.1. Wybrane metody szkolenia na stanowisku pracy; 12.3.2. Wybrane metody szkolenia poza stanowiskiem pracy; 12.3.3. Zabezpieczenie materialne przedsięwzięć szkoleniowych; 12.4. Ocena przebiegu i efektów przedsięwzięć szkoleniowych; Pytania; Literatura zalecana. Rozdział 13. Kształtowanie karier w organizacji: 13.1. Istota kariery zawodowej; 13.2. Teorie rozwoju kariery - wymiar indywidualny; 13.3. Organizacyjny aspekt kariery zawodowej. Zarządzanie karierą; 13.3.1. Subprocesy zarządzania karierą w organizacji; 13.3.2. Instrumenty zarządzania karierą; 13.4. Zarządzanie karierą - wyzwania i przyszłe tendencje; Pytania; Literatura zalecana. CZĘŚĆ VI. ORGANIZACJA PROCESÓW PERSONALNYCH. Rozdział 14. Organizacja zarządzania zasobami ludzkimi: 14.1. Podmioty zarządzania zasobami ludzkimi; 14.2. Role i kompetencje pracowników działu zasobów ludzkich; 14.3. Rozwiązania organizacyjne w obszarze funkcji personalnej; 14.4. Outsourcing zadań personalnych; 14.5. Doradztwo personalne; Pytania; Literatura zalecana. Rozdział 15. Informatyczne systemy wspomagania ZZL: 15.1. System zarządzania - system informacyjny - system informatyczny; 15.2. System informatyczny i jego elementy; 15.3. System informatyczny i jego użyteczność w ZZL; 15.4. Oferta - użyteczność systemów informatycznych we wspomaganiu rutynowej pracy menedżera personalnego i pracowników działu ZZL; 15.5. Wirtualizacja i jej rola w zarządzaniu zasobami ludzkimi; 15.6. Uwagi o zastosowaniu systemów informatycznych do wspomagania funkcjonowania ZZL - rola Internetu; Pytania; Literatura zalecana. CZĘŚĆ VII. PARTNERSTWO SPOLECZNE W BUDOWANIU KAPITAŁU LUDZKIEGO ORGANIZACJI. Rozdział 16. Partnerstwo w zarządzaniu kapitałem ludzkim organizacji: 16.1. Partnerstwo i jego formy – kwestie terminologiczne; 16.2. Trzy modele zarządzania zasobami ludzkimi w ujęciu szerokim; 16.2.1. Model amerykański; 16.2.2. Model zachodnioeuropejski; 16.2.3. Model japoński; 16.3. Partnerstwo w ZZL w Polsce; 16.3.1. Dialog społeczny - rola państwa; 16.3.2. Partnerzy społeczni; 16.3.3. Partnerstwo zakładowe - relacje pomiędzy pracodawcą (kierownictwem) i pracownikami; Pytania; Literatura zalecana. Rozdział 17. W poszukiwaniu nowej drogi: 17.1. Ewolucja modelu unijnego (korporacyjnego); 17.2. Dialog społeczny; 17.3. ZZL w organizacjach a relacje: pracodawca (kierownictwo)–pracownicy (ich przedstawicielstwa); 17.3.1. Elastyczność zakładowego ZZL; 17.3.2. Rodzaje artykulacji interesów pracowniczych w organizacji; 17.3.3. Co z korporatyzmem?; 17.3.4. Wzrost roli działu ZZL; 17.4. Podsumowanie; Pytania; Literatura zalecana. ANEKS. ZARZĄDZANIE ZASOBAMI LUDZKIMI W RÓŻNYCH ORGANIZACJACH A.1. ZZL w małych i średnich przedsiębiorstwach; A.1.1. Charakterystyka zatrudnienia w MSP; A.1.2. Uwarunkowania ZZL w MSP; A.1.3. Organizacja (struktura, podmioty, zadania); A.1.4. Strategie i metody ZZL; A.1.5. Wyzwania, problemy do rozwiązania; Pytania; Literatura zalecana. A.2. ZZL w jednostkach administracji publicznej; A.2.1. Charakterystyka zatrudnienia w jednostkach administracji publicznej; A.2.2. Uwarunkowania i ograniczenia ZZL; A.2.3. Organizacja funkcjonowania instytucji administracji publicznej; A.2.4. Strategie i metody ZZL; A.2.5. Przewidywane zmiany w realizacji funkcji personalnej; Pytania; Literatura zalecana; A.3. ZZL w jednostkach badawczo-rozwojowych; A.3.1. Wprowadzenie; A.3.2. Charakterystyka zatrudnienia w JBR; A.3.3. Uwarunkowania ZZL w JBR; A.3.4. Organizacja ZZL w JBR; A.3.5. Strategie i narzędzia ZZL; A.3.6. Podsumowanie; Pytania; Literatura zalecana. A.4. ZZL w jednostkach sektora usług medycznych; A.4.1. Wprowadzenie; A.4.2. Charakterystyka zatrudnienia; A.4.3. Uwarunkowania ZZL w ZOZ-ach; A.4.4. Organizacja funkcji personalnej w SP ZOZ-ach; A.4.5. Strategie i metody ZZL w szpitalach; A.4.6. Podsumowanie; Pytania; Literatura zalecana. Bibliografia. Słownik pojęć. Indeks rzeczowy
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.3 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.3 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Część I: od pracy do kapitału ludzkiego. 1. Transformacja pracy i funkcji personalnej. 2. Podstawy koncepcji zarządzania zasobami ludzkimi. 3. Kapitał ludzki organizacji. 4. Uwarunkowania zarządzania zasobami ludzkimi. Część II: Planowanie i alokacja zasobów ludzkich. 5. Analiza pracy i planowanie zatrudnienia. 6. Alokacja zasobów ludzkich organizacji. Część III: Ocena pracy i pracowników. 7. Wartościowanie pracy. 8. Ocenianie pracowników. Część IV: Systemy motywowania pracowników. 9. Motywacja i motywowanie. 10 Wynagradzanie. Część V: Rozwój kapitału ludzkiego organizacji. 11. Istota rozwoju kapitału ludzkiego organizacji. 12. Proces szkolenia pracowników. 13. Kształtowanie karier w organizacji. Część VI: Organizacja procesów personalnych. 14. Organizacja zarządzania zasobami ludzkimi. 15. Informatyczne systemy wspomagania ZZL. Część VII: Partnerstwo społeczne w budowaniu kapitału ludzkiego organizacji. 16. Partnerstwo w zarządzaniu kapitałem ludzkim organizacji. 17. W poszukiwaniu innej drogi.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.3 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Cz.1 Zagadnienia psycho-społeczne i etyczne: "Human resource Management" jako sposób realizacji funkcji personalnej w organizacji; Strategie personalne w organizacji. Studium teoretyczne; Problem podmiotowości człowieka w zarządzaniu przedsiębiorstwem; Sztuczne sieci neuronowe w wielokryterialnej ocenie pracowników Wybrane metody diagnostyki personalnej. Cz.2 Zagadnienia ergonomii i ochrony pracy: Robocza postawa ciała i jej zmienność; Badania stabilometryczne w wybranych pozycjach swobodnych i roboczych; Wpływ parametrów geometrycznych elementów interfejsu graficznego na sprawność obsługi systemów komputerowych; Obowiązki pracodawcy w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy. Wymagania Kodeksu Pracy a rzeczywistość.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.3 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.3 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Zarządzanie Zasobami Ludzkimi (HR))
1. menedżerowie i ich zadania w nowoczesnej organizacji, 2. Zachowania i uczestnictwo ludzi w organizacji, 3. Przywództwo wyzwaniem dla współczesnego kierownika, 4. Zarządzanie zasobami ludzkimi w organizacji, 5. Determinanty zarządzania zasobami ludzkimi w procesie transformacji, 6. Planowanie zatrudnienia i pozyskiwanie pracowników sprzyjających powodzeniu organizacji, 7. Kierowanie zespołami pracowniczymi, 8. Ocenianie i rozwój pracowników, 9. Wynagradzanie pracowników, 10. Proces komunikowania się w przedsiębiorstwie, 11. rozwiązywanie konfliktów w przedsiębiorstwie.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.3 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.3 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Współczesny, europejski rynek pracy i zjawiska na nim zachodzące; 2. Biznes i administracja publiczna- podobieństwa i różnice w zarządzaniu zasobami ludzkimi. Zasady sprawnego administrowania/zarządzania; 3. Planowanie, prognozowanie personelu; 4. Dobór pracowników; 5. Rodzaje rekrutacji; 6. Alternatywy klasycznej rekrutacji; 7. Proces selekcji; 8. Zawarcie umowy o zatrudnienie (umowy o pracę i umowy cywilno-prawne); 9. Adaptacja; 10. Ocenianie pracowników; 11. Kariera. Rozwój pracowników; 12. Pożegnania z pracą- odejścia, zwolnienia z pracy i outplacement; 13. Nowe modele, trendy i wyzwania w zarządzaniu zasobami ludzkimi.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.3 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zarządzanie zasobami ludzkimi w organizacji / Tadeusz Oleksyn. - Wyd. 3 rozszerz. i zaktual. - Warszawa : Wolters Kluwer SA , 2014 - 642, [2] s. : rys., tab. ; 24 cm.
(Zarządzanie Zasobami Ludzkimi (HR))
1. Istota i ewolucja zarządzania kadrami; 2. ZZL w systemie zarządzania organizacja; 3. Kompetencje i rozwój zawodowy; 4. Kształtowanie zatrudnienia; 5. Motywowanie; 6. Wynagradzanie; 7. Wymiarowanie pracy i ocena pracowników; 8. Kultura i etyka organizacji; 9. Zamiast zakończenia: wyzwania ZZL z szerszej perspektywy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.3 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Koncepcja zarządzania zasobami ludzkimi; 2. Uwarunkowania zarządzania zasobami ludzkimi; 3. Analiza pracy; 4. Wartościowanie pracy; 5. Analiza zasobów ludzkich; 6. Planowanie zasobów ludzkich; 7. Dobór pracowników; 8. Kształcenie i szkolenie; 9. Ocenianie; 10. Wynagradzanie i inne świadczenia; 11. Rozwój indywidualny; 12. Kształtowanie warunków pracy; 13. Zbiorowe stosunki pracy i partycypacja pracownicza; 14. Zwalnianie; 15. System informacji personalnej.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.3 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.3 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zarządzanie zasobami ludzkimi w sektorze turystycznym / Anna Tokarz. - Warszawa : Difin, 2008. - 136 s. : rys.;tab. ; 23 cm.
1. Teoretyczne aspekty zarządzania zasobami ludzkimi w sektorze turystycznym: Tendencje w zarządzaniu ludźmi; Istota zarządzania zasobami ludzkimi; Cele zarządzania zasobami ludzkimi; Adresaci działań z zakresu zarządzania zasobami ludzkimi i ich potrzeby; 2. Sektor turystyczny jako obszar zarządzania zasobami ludzkimi: Turystyka jako sektor gospodarki; Pracodawcy w sektorze turystycznym; Zatrudnienie w sektorze turystycznym; Praca jako czynnik produkcji w sektorze turystycznym; 3. Rekrutacja czyli pozyskiwanie kandydatów do pracy w sektorze turystycznym: Przygotowanie procesu rekrutacji w przedsiębiorstwach turystycznych; Wybór strategii rekrutacyjnej- rekrutacja wewnętrzna lub zewnętrzna; Metody rekrutacji; 4. Techniki selekcji kandydatów w sektorze turystycznym: Selekcja na podstawie dokumentów aplikacyjnych; Rozmowa kwalifikacyjna; Testy psychologiczne; Assessment Center; 5. Pozostałe instrumenty zarządzania zasobami ludzkimi w sektorze turystycznym: Motywowanie pracowników; Szkolenia jako narzędzie rozwoju pracowników i przedsiębiorstwa turystycznego; Ocenianie pracowników
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.3 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Kompetencje pracowników. Oczekiwania edukacyjne pracodawców: Zamiana podejścia do awansowania i rozwoju pracowników i jej wpływ na proces kształcenia studentów; Organizacja i menedżerowie jutra. Implikacje dla procesów kształcenia; Edukacja menedżerów i specjalistów personalnych; Audyt poziomu stresu w środowisku pracy- rola i przygotowanie specjalisty w zakresie zarządzania zasobami ludzkimi; Oczekiwania praktyki wobec kształcenia zzl; Realia i postulaty usprawnień procesu doskonalenia kadr administracji samorządowej; Kompetencje społeczne przedsiębiorców; 2. Jak uczymy zzl. Diagnoza stanu obecnego i oczekiwania uczestników procesu edukacyjnego: Cele kształcenia w zakresie zarządzania zasobami ludzkimi; Analiza programów studiów z zakresu zarządzania zasobami ludzkimi w polskich uczeniach publicznych; Zarządzania zasobami ludzkimi w ośrodkach akademickich Lublina; Proces kształcenia- stan obecny a oczekiwania polskich przedsiębiorstw i studentów; Praca licencjacka jako narzędzie transferu wiedzy naukowej do praktyki zzl; 3. Wyzwania edukacyjne wobec zzl. Deklaracja Bolońska a programy studiów w obszarze zzl: Systematyzacja nowej wiedzy z zakresu zarządzania zasobami ludzkimi dla celów badawczo- dydaktycznych; Oczekiwania praktyki względem programów nauczania na studiach podyplomowych w zakresie zarządzania kadrami; Z praktyki organizatora studiów podyplomowym. Oczekiwania wobec kształcenia w zakresie zarządzania zasobami ludzkimi na podstawie opinii uczestników studiów; Proces Boloński a nauczanie zarządzania zasobami ludzkimi; Wykład Human Resource Managament w kontekście Deklaracji Bolońskiej; Z doświadczeń studentów przyjeżdżających do Łodzi w ramach wymiany studenckiej Socrates/Erasmus- sondaż ankietowy; Studenckie koła naukowe a promocja zarządzania zasobami ludzkimi na polskich uczelniach
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.3 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Warsztaty Menedżerskie)
Zasoby ludzkie w zmiennym otoczeniu; Organizacja i kierowanie; Strategia zmian w zasobach ludzkich; Koszt pracy - instrument zarządzania; Kształtowanie zatrudnienia; Dobór pracowników; Kierowanie procesami pracy; Motywowanie w toku pracy; Ocena pracy i pracowników; Tendencje rozwojowe; Rozwój potencjału pracy; Systemy wynagradzania; Etyczne aspekty zarządzania zasobami ludzkimi; Zbiorowe stosunki pracy Udział pracowników w zarządzaniu.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.3 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Warsztaty Menedżerskie)
R.1 Zasoby ludzkie w zmiennym otoczeniu. R.2 Organizacja i kierowanie. R.3 Strategia zmian w zasobach ludzkich. R.4 Koszt pracy-instrument zarządzania. R.5 kształtowanie zatrudnienia. R.6 Dobór pracowników. R.7 Kierowanie procesami pracy. R.8 Motywowanie w toku pracy. R.9 Ocena pracy i pracowników. R.10 Rozwój potencjału pracy. R.11 Systemy wynagradzania. R.12 Etyczne aspekty zarządzania zasobami ludzkimi. R.13 Zbiorowe stosunki pracy. Układy zbiorowe pracy. R.14 Udział pracowników w zarządzaniu.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.3 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Zrozumieć zarządzanie / Edward Kirejczyk. - Warszawa : PWN Wydaw. Nauk., 2008. - 337, [3] s. ; 21 cm.
Wstęp; Podstawowe pojęcia zarządzania; Organizacja formalna i władza; 1. Formułowanie celów: Ustalanie celów; Tworzenie strategii działania; 2. Planowanie działania: Sporządzanie planów gospodarczych; Rozwiązywanie problemów i decydowanie; 3. Pozyskiwanie i rozmieszczanie zasobów oraz tworzenie struktur: Podział zadań i projektowanie struktur organizacyjnych; Pozyskiwanie pracowników; Organizowanie realizacji zadań odcinkowych; 4. Realizacja planu: Zarządzanie operacyjne; Zarządzanie personelem; Zarządzanie jakością; Zjawiska nieformalne występujące w trakcie realizacji zadań; 5. Kontrolowanie procesów rzeczowych i personalnych: Kontrola finansowa
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 65.01 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 65.01 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej