Form of Work
Książki
(35)
Status
only on-site
(31)
available
(18)
unavailable
(3)
unknown
(1)
Branch
Wypożyczalnia
(21)
Czytelnia
(32)
Author
Olechnowicz Hanna
(2)
Winczura Barbara
(2)
Andruszko Robert
(1)
Arentewicz Joanna
(1)
Armstrong Nicky
(1)
Attwood Tony
(1)
Barkley Russell A
(1)
Bielańska Ewa
(1)
Bilikiewicz Adam
(1)
Bloomquist Michael L
(1)
Braithwaite Dominika
(1)
Butcher James N
(1)
Carson Robert C
(1)
Chatizow Joanna
(1)
Cierpiałkowska Lidia (1950- )
(1)
Cohen David
(1)
Coyle Brenda
(1)
Cytowska Beata
(1)
Dawson Geraldine
(1)
Dietrich Włodzimierz
(1)
Gambin Małgorzata
(1)
Gardziel Andrzej
(1)
Gilewicz Joanna
(1)
Gordic Bonnie
(1)
Graaf Peter
(1)
Greenspan Stanley I
(1)
Grzesiuk Lidia
(1)
Jaklewicz Hanna
(1)
Kanclerz Anna
(1)
Kapera Marta
(1)
Karpowicz Paweł
(1)
Kazdin Alan E
(1)
Kendall Philip C
(1)
Kowalczewska Joanna
(1)
Kozak Stanisław
(1)
Kołakowski Artur
(1)
Kruk-Lasocka Joanna
(1)
Kruszewski Tomasz
(1)
Kurzeja Anna
(1)
Kutscher Martin L
(1)
Loose Christof
(1)
Mackiewicz Romana
(1)
Marcelli Daniel
(1)
Mineka Susan
(1)
Myers David G
(1)
Młynarska Małgorzata
(1)
Młynarz Miłosz
(1)
Nowak Aneta
(1)
Owsiak Anna
(1)
Pawlak Piotr
(1)
Pawlik Rafał
(1)
Polok Grzegorz
(1)
Rogers Sally J
(1)
Romero Barbara
(1)
Sawicka-Chrapkowicz Anna
(1)
Schwartz Marlene
(1)
Sekułowicz Małgorzata
(1)
Smith Heather
(1)
Sunderland Margot
(1)
Szopiński Józef
(1)
Teachman Bethany
(1)
Vismara Laurie A
(1)
Waliś Robert
(1)
Weber Gunthard
(1)
Weisz John R
(1)
Wieder Serena
(1)
Wiktorowicz Robert
(1)
Wilk Maciej
(1)
Wolff Robert R
(1)
Zarbock Gerhard W
(1)
Ziarko Michał
(1)
Łuczak Mateusz
(1)
Łukowska Ewa
(1)
Year
2020 - 2021
(1)
2010 - 2019
(18)
2000 - 2009
(16)
Country
Poland
(35)
Language
Polish
(35)
Subject
Dziecko
(20)
Psychoterapia
(12)
Młodzież
(11)
Dziecko autystyczne
(7)
Zachowanie
(6)
Autyzm
(5)
Zespół ADHD
(5)
Depresja psychiczna
(4)
Dziecko trudne
(4)
Rodzina
(4)
Choroby psychiczne
(3)
Odżywianie
(3)
Osobowość
(3)
Psychopatologia
(3)
Rodzice
(3)
Schizofrenia
(3)
Alkoholizm
(2)
Anoreksja
(2)
Bulimia
(2)
Diagnoza
(2)
Dorosłe dzieci alkoholików
(2)
Dzieci
(2)
Lęk
(2)
Nałóg
(2)
Nerwice
(2)
Paranoja
(2)
Psychiatria dzieci i młodzieży
(2)
Psychologia
(2)
Psychoterapia grupowa
(2)
Psychozy
(2)
Samobójstwo
(2)
Substancje uzależniające
(2)
Tożsamość płciowa
(2)
Uczenie się
(2)
Uczucia
(2)
Wychowanie w rodzinie
(2)
Zaburzenia i dewiacje seksualne
(2)
Zespół Aspergera
(2)
Anorektyczki i anorektycy
(1)
Biblioterapia
(1)
Bulimiczki i bulimicy
(1)
Choroba Aspergera
(1)
Choroby afektywne
(1)
Choroby afektywne dwubiegunowe
(1)
Cierpienie
(1)
Domy dziecka
(1)
Dziecko krzywdzone emocjonalnie
(1)
Dziecko maltretowane
(1)
Dziecko niepełnosprawne
(1)
Dziecko seksualnie wykorzystywane
(1)
Dziecko upośledzone
(1)
Dziecko z ADHD
(1)
Dziecko z zespołem Aspergera
(1)
Genetyka zachowania
(1)
Gniew
(1)
Gwałt
(1)
Integracja percepcyjno-motoryczna
(1)
Kazirodztwo
(1)
Lecznictwo
(1)
Małżeństwo
(1)
Molestowanie seksualne
(1)
Motywacja
(1)
Mowa
(1)
Mózg
(1)
Narkomania
(1)
Narkotyki
(1)
Neuropsychologia
(1)
Neuropsychologia dziecięca
(1)
Nowotwory
(1)
Ofiary gwałtu
(1)
Otyłość
(1)
Pamięć
(1)
Patologia społeczna
(1)
Pedagogika rodziny
(1)
Pedagogika specjalna
(1)
Pedofilia
(1)
Pogotowie opiekuńcze
(1)
Przemoc w rodzinie
(1)
Psychiatria
(1)
Psychiatria sądowa
(1)
Psychologia społeczna
(1)
Regresja (psychol.)
(1)
Rozwód
(1)
Sen
(1)
Socjoterapia
(1)
Spostrzeganie
(1)
Starość
(1)
Starzenie się
(1)
Stosunki interpersonalne
(1)
Stres
(1)
Telefonia komórkowa
(1)
Teoria systemów
(1)
Terapia behawioralna
(1)
Terapia poznawcza
(1)
Terapia poznawczo-behawioralna
(1)
Terapia rodzinna
(1)
Terapia schematów
(1)
Toruń (woj. kujawsko-pomorskie)
(1)
Urojenia
(1)
Uzależnienie od komputera
(1)
47 results Filter
Book
In basket
ISBN: 978-83-7850-763-5
Zawiera: Kim jest dziecko z zespołem nadpobudliwości psychoruchowej: Określenie definicji. Etiologia zespołu hiperkinetycznego. Symptomy zespołu nadpobudliwości psychoruchowej. Wpływ ADHD na funkcjonowanie dziecka. Występowanie objawów ADHD w zależności od wieku. Formy terapii dzieci z ADHD. Założenia i cele programu: Cele zajęć grupowych. Cele zajęć indywidualnych. Struktura zajęć. Ewaluacja skuteczności terapii opartej na programie profilaktyczno-terapeutycznym dla dzieci z zespołem nadpobudliwości psychoruchowej: Podstawowe założenia metodologiczne. Wyniki badań. Wpływ czynnika eksperymentalnego na wybrane elementy funkcjonowania poznawczego dzieci z ADHD. Wpływ eksperymentu na funkcjonowanie psychospołeczne dzieci z ADHD. Motywacja do nauki szkolnej dzieci z ADHD. Podsumowanie i wnioski z badań. Propozycja zajęć grupowych: Zajęcia I, Zajęcia II, Zajęcia III, Zajęcia IV, Zajęcia V, Zajęcia VI, Zajęcia VII, Zajęcia VIII, Zajęcia IX, Zajęcia X, Zajęcia XI, Zajęcia XII, Zajęcia XIII, Zajęcia XIV, Zajęcia XV. Propozycja zajęć indywidualnych: Zajęcia I, Zajęcia II, Zajęcia III, Zajęcia IV, Zajęcia V, Zajęcia VI, Zajęcia VII, Zajęcia VIII.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 61 (2 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 61 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 83-200-3388-8
1. Zakres psychiatrii oraz jej miejsce w kulturze i wśród innych dyscyplin nauki, 2. Zarys dziejów psychiatrii. Kierunki w psychiatrii, 3. Fizjologiczne podstawy czynności psychicznych, 4. Etiologia i patogeneza zaburzeń psychicznych, 5. Psychopatologia ogólna - objawy i zespoły zaburzeń psychicznych, 6. Klasyfikacja zaburzeń psychicznych i zagadnienia nazewnictwa, 7. Epidemiologia psychiatryczna, 8. Badanie chorego, 9. Zaburzenia psychiczne na tle organicznym, 10. Zaburzenia psychiczne spowodowane chorobą somatyczną, 11. Zaburzenia psychiczne spowodowane przyjmowaniem substancji psychoaktywnych, 12. Psychozy schizofreniczne, 13. Paranoja i reakcje paranoiczne, 14.Halucynozy (psychozy parafreniczne), 15. Choroby afektywne, 16. Nerwice, 17. Zaburzenia reaktywne, 18. Rola czynników psychologicznych i behawioralnych w genezie niektórych chorób somatycznych, 19. Zespoły psychopatogeniczne związane z zaburzeniami procesów fizjologicznych, 20. Zaburzenia osobowości, 21. Samobójstwa i zaburzenia psychiczne, 22. Psychiatria dzieci i młodzieży (wybrane zagadnienia), 23. Starzenie się i zaburzenia psychiczne wieku podeszłego, 24. Somatoterapia zaburzeń psychicznych, 25. Farmakologiczna profilaktyka chorób psychicznych, 26. Psychoterapia, 27. Doraźna pomoc psychiatryczna, 28. Psychiatria konsultacyjna. Psychiatria związków z medycyną, 29. Psychiatria środowiskowa i organizacja psychiatrycznej opieki zdrowotnej, 30. Koszty leczenia w psychiatrii, 31. Ustawa o ochronie zdrowia psychicznego i jej realizacja, 32. Psychiatria sądowa i orzecznictwo, 33. Niektóre problemy etyczno-deontologiczne w psychiatrii,
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 61 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 83-7150-695-3
1. Krytyczne myślenie dzięki wiedzy psychologicznej, 2. Neurotyka, genetyka i zachowanie, 3. Rozwijające się dziecko, 4. Adolescencja i dorosłość, 5. Wrażenia, 6. Spostrzeganie, 7. Stany świadomości, 8. Uczenie się, 9. Pamięć, 10. Myślenie i język, 11. Inteligencja, 12. Motywacja, 13. Emocje, 14. Osobowość, 15. Zaburzenia psychiczne, 16. Terapia, 17. Stres a zdrowie, 18. Psychologia społeczna
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 159.9 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 159.9 (1 egz.)
Book
In basket
(Psychologia wobec współczesności. Zdrowie, patologie, psychoprofilaktyka)
ISBN: 978-83-60807-58-3
1. Efekty krótkotrwałego i długotrwałego działania alkoholu na organizm człowieka; 2. Szkodliwe używanie i uzależnienie od alkoholu; 3. Modele genetyczne i koncepcje psychologiczne zaburzeń związanych z używaniem alkoholu; 4. Rodzina i małżeństwo z problemem alkoholowym- podejścia interakcyjne i systemowe; 5. Funkcjonowanie dzieci alkoholików- psychospołeczne źródła deficytów i zasobów; 6. Modele i programy terapii jednostki i rodziny z zaburzeniami spowodowanymi używaniem alkoholu; 7. Profilaktyka. Podstawowe zagadnienia; 8. Etapy konstruowania programu profilaktycznego
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
All copies are currently on loan: sygn. 61 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
ISBN: 83-89120-17-8
11. Odmienność, dysfunkcje i wykorzystywanie seksualne, 12. Schizofrenia i zaburzenia urojeniowe, 13. Zaburzenia po uszkodzeniu mózgu i inne mechanizmy upośledzenia funkcji poznawczych, 14. Zaburzenia okresu dzieciństwa i adolescencji, 15. Ocena kliniczna, 16. Biologiczne metody leczenia, 17. Terapie psychologiczne, 18. Współczesne problemy leczenia zaburzeń psychicznych.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 61 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 978-83-7609-799-2
1. Podstawy teoretyczne i pojęcia ogólne: Norma i patologia; Zasadnicze źródła teoretyczne pedopsychiatrii klinicznej; Badanie dziecka; 2. Badanie psychopatologii zachowania: Psychopatologia zaburzeń zasypiania i snu; Psychopatologia zachowań ruchowych; Psychopatologia mowy; Psychopatologia sfery oralno-alimentarnej; Zaburzenia czynności zwieraczy; Psychopatologia funkcji poznawczych; Psychopatologia zaburzeń zachowania; Psychopatologia zabawy; Zaburzenia identyfikacji płciowej i zachowań seksualnych; 3. Obszary nomograficzne: Upośledzenie rozwoju umysłowego, mózgowe porażenie dziecięce i padaczka; Autyzm wczesnodziecięcy i psychozy dziecięce; Zaburzenia lękowe, objawy i organizacja o charakterze nerwicowym; Epizod depresyjny a "choroba depresyjna" u dziecka; Zaburzenia psychosomatyczne; Na pograniczu nozografii; 4. Dziecko w środowisku: Stres i uraz. Czynniki ryzyka oraz zaburzenia reaktywne i adaptacyjne; Dziecko w rodzinie; Dziecko w szkole; Dziecko i migracje; Dziecko i świat medyczny; Dziecko potrzebujące ochrony. Ochrona dziecka: struktury leczniczo-socjalne; 5. Terapia: Rejonizacja i struktury lecznicze w psychiatrii dziecięcej; Zgłoszenie do leczenia i konsultacja terapeutyczna; Psychoterapia i reedukacja; Leczenie farmakologiczne dzieci.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 61 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
All copies are currently on loan: sygn. 61 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 61 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 83-85713-62-X
Część I: Psychoterapia grupowa. 1. Organizacja psychoterapii grupowej. 2. Czynniki leczące w psychoterapii grupowej. 3. Procesy i zjawiska w zamkniętej grupie psychoterapeutycznej. 4. Zadania i rola psychoterapeuty grupowego. Część II: Terapia rodzin. 5. Psychoanalityczna terapia rodzin. 6. Behawioralno-poznawcza terapia rodzin. 7. Terapia rodzinna bazująca na doświadczaniu. 8. Systemowa - komunikacyjna terapia rodzin. 9. Systemowa - strukturalna terapia rodzin. 10. Systemowa - strategiczna terapia rodzin. 11. Idee konstruktywizmu i konstrukcjonizmu społecznego w terapii rodzin. Część III: Psychoterapia pacjentów schizofrenicznych oraz osób z zaburzeniami z pogranicza nerwicy i psychozy. 12. Podejście psychoanalityczne. 13. Podejście behawioralno-poznawcze. 14. Psychoterapia humanistyczno-egzystencjalna. 15. Psychoterapia podtrzymująca stosowana wobec osób z rozpoznaniem schizofrenii. Część IV: Psychoterapia pacjentów depresyjnych. 16. Podejście poznawczo-behawioralne. 17. Podejście interpersonalne. 18. Podejście psyuhodynamiczne. 19. Bioenergetyka Lowena. Część V: Inne specyficzne problemy psychoterapii. 20. Psychoterapia dzieci i młodzieży. 21. Psychoterapia osób z zaburzeniami odżywiania. 22. Terapia potraumatyczna. 23. Pomoc psychologiczna po przeżyciu traumy seksualnej. 24. Psychoterapia osób z zaburzeniami seksualnymi. 25. Praca psychoterapeutyczna z osobami doświadczającymi poczucia winy 26. Psychoterapia osób chorych na nowotwór.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 61 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 978-83-7489-688-7
Zawiera: Wprowadzenie; R. 1 Terapia schematów w pracy z dziećmi i młodzieżą – podstawowe zagadnienia: psychorozwojowe aspekty terapii schematów; Model terapii schematów; Model trybów w pracy z dziećmi i młodzieżą; Cechy szczególne terapii schematów uwarunkowane wiekiem pacjenta; Dostępność terapii schematów. R. 2 Terapia schematów w przypadku niemowląt i małych dzieci: Specyficzne zadania i kwestie rozwojowe, potencjalne kryzysy, konflikty i traumy z perspektywy terapii schematów; Mężczyzna w roli ojca z perspektywy terapii schematów; Diagnoza, psychoedukacja i terapia zaburzeń regulacji w terapii schematów; Podsumowanie. R. 3 terapia schematów w przypadku dzieci w wieku przedszkolnym: Specyficzne zadania i kwestie rozwojowe, potencjalne kryzysy, konflikty i traumy z perspektywy terapii schematów; Diagnoza, psychoedukacja i leczenie w duchu terapii schematów; Terapia schematów w praktyce: kształtowanie relacji i strategie terapii odpowiednio do wieku dziecka; opis przypadku: wyniki diagnozy oraz postępowanie terapeutyczne; Podsumowanie. R. 4 Terapia schematów w przypadku dzieci w wieku szkolnym: Specyficzne dla wieku szkolnego zadania rozwojowe i konflikty; Koncepcje diagnozy dzieci szkolnych w terapii schematów; Terapia schematów w praktyce: kształtowanie relacji terapeutycznej i strategie terapii odpowiednie do wieku dziecka; Podsumowanie. R. 5 Terapia schematów w przypadku nastolatków: Specyficzne dla okresu dojrzewania zadania i kwestie rozwojowe, potencjalne kryzysy, konflikty i traumy oraz ich wpływ na rozwój poznawczy; Diagnoza, psychoedukacja i leczenie w duchu terapii schematów; Terapia schematów w praktyce: kształtowanie relacji terapeutycznej i strategie terapeutyczne odpowiednie do wieku pacjenta; Podsumowanie. R. 6 terapia schematów w przypadku młodych dorosłych: Specyficzne zadania i kwestie rozwojowe, potencjalne kryzysy, konflikty i traumy z perspektywy terapii schematów; Diagnoza, psychoedukacja oraz leczenie i obraz kliniczny najczęstszych zaburzeń według terapii schematów; Terapia schematów w praktyce: strategie terapeutyczne, kształtowanie relacji terapeutycznej i techniki odpowiednie do wieku pacjenta; Podsumowanie. R. 7 Techniki terapeutyczne w pracy z dziećmi i młodzieżą: Uwagi wstępne: motywacja dzieci i młodzieży do terapii; Praca z trybami: podstawowe elementy, materiały i pomoce; Budowanie relacji terapeutycznej jako zasadniczy element terapii schematów; Empatyczna konfrontacja; Zorientowana na tryby terapia przez zabawę; praca z historiami; psychoedukacja; Wykorzystanie obrazków, rysunków i innych technik twórczych w pracy nad schematami i trybami; Praca z trybami przy użyciu krzeseł; Praca z trybami przy użyciu lalek (marionetek, pacynek, kukiełek) i innych figur; Budowanie „wewnętrznego domu”; Praca wyobrażeniowa; Karty przypominające i podobne pomoce; Zadania domowe; Podsumowanie i wskazówki dotyczące leczenia poszczególnych technik. R. 8 Praca z rodzicami pacjenta w ramach terapii schematów: Sposoby pracy z rodzicami; Perspektywy rozwoju systemowej terapii schematów; Konstelacje trybów i aktywowanie się trybów w systemie; Rola terapeuty wobec rodziców: relacja terapeutyczna na trudnym polu pomiędzy poradnictwem, coachingiem, udzielaniem wskazówek i terapią; Diagnozowanie schematów i trybów rodziców pacjenta; psychoedukacja oparta na wyjaśnieniach i rysunkach; Interwencje stosowane w pracy ze schematami i z trybami; Opis przypadku: stosowanie różnych interwencji w praktyce; Podsumowanie. R. 9 terapia schematów a wniosek o terapię: Informacje na temat objawów; Informacje na temat pacjenta i zaburzenia; Orzeczenie dotyczące stanu psychicznego pacjenta w momencie składania wniosku; Orzeczenie dotyczące chorób somatycznych; Analiza zachowań pacjenta i warunków sprzyjających rozwinięciu się zaburzenia; Diagnoza; Cele terapii i rokowanie; plan leczenia uwzględniający techniki terapii schematów; Podsumowanie. R. 10 terapia schematów dzieci i młodzieży – rozwijające się podejście: Krajowe i międzynarodowe grupy robocze; Doskonalenie zawodowe terapeutów; terapia schematów w kształceniu terapeutów dzieci i młodzieży.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 61 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 61 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 83-89574-30-6
1. Przesłanki udanych związków, 2. Sumienie jako zmysł równowagi w związkach, 3. Związki między rodzicami i dziećmi, 4. O udanych i nieudanych związkach, 5. Systemowe uwikłania i ich rozwiązywanie, 6. O praktyce psychoterapii systemowej, 7. Wszechogarniająca całość
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 159.9 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 159.9 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 978-83-85713-70-8
Wprowadzenie: geneza terapii wewnętrznego dziecka I. Krok po kroku w ciele człowieka 1. Wcielenie 2. Jestem i rosnę. Rozwój łonowy 3. Teraz chcę wyjść na zewnątrz. Poród 4. Pierwsze dni, następne dni. Dziecko do dziesiątego miesiąca życia 5. Uczę się stawiać stopy. Dziecko od dziesiątego do osiemnastego miesiąca życia 6. Mówię "NIE". Dziecko w wieku 1,5 - 3 lata 7. Tak bardzo potrzebuję miłości. Dziecko w wieku 7-12 lat 9. Jestem nastolatkiem. Dziecko w wieku 12-16 lat II. Uzdrawianie wewnętrznego dziecka 10. Wpływ wydarzeń z dzieciństwa na samopoczucie, postawy i zachowania osób dorosłych 11. Stosunek do dziecka i dzieciństwa w różnych kulturach i okresach historycznych 12. Wybrane zagadnienia w pracy z osobą, która doświadczyła przemocy w dzieciństwie 13. Obrona wewnętrznego dziecka 14. Uzdrawiający dialog. Praca autoterapeutyczne 15. Medytacje z wewnętrznym dzieckiem III. Dodatek: Wewnętrzne dziecko we współczesnych szkołach psychoterapii
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 159.9 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 159.9 (1 egz.)
Book
In basket
(Psychiatria / Uniwersytet Jagielloński)
ISBN: 978-83-233-3022-6
1.Charakterystyka problemowych zachowań i trudności przystosowawczych u dzieci; 2. Opracowanie planu działania dla dziecka z trudnościami rozwojowymi; 3. Wspomaganie rozwoju samokontroli u dziecka; 4. Wspomaganie rozwoju społecznego u dziecka; 5. Wspomaganie rozwoju emocjonalnego dziecka; 6. Wspomaganie rozwoju umiejętności szkolnych u dziecka; 7. Poprawa samopoczucia rodzica; 8. Poprawa relacji w rodzinie; 9. Podtrzymywanie poprawy u dziecka i pozostałych członków rodziny; 10. Instytucje świadczące pomoc dziecku i rodzinie; Przewodnik dla terapeuty: 11. Jak posługiwać się ta książką w pracy z dziećmi i rodzicami.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
Book
In basket
Uzależnienie od narkotyków : od teorii do praktyki terapeutycznej / red. Anna Kurzeja. - Warszawa : Difin , 2012. - 214 s. : rys., tab., wykr. ; 23 cm.
ISBN: 978-83-7641-598-7
1. Wybrane zagadnienia z problematyki uzależnień od środków psychoaktywnych; 2. Uwarunkowania używania narkotyków przez młodzież a doświadczenie przemocy domowej; 3. Wpływ przemocy doznanej w rodzinie w grupie osób uzależnionych; 4. Koincydencja używania substancji psychoaktywnych z zespołem paranoidalnym; 5. Terapia osób uzależnionych od narkotyków na przykładzie Ośrodka Readaptacyjnego Ministerstwa Zdrowia w Piastowie; 6. Duchowość w terapii osób uzależnionych; 7. Instytucje oraz organizacje działające na rzecz osób uzależnionych od narkotyków i ich rodzin w Polsce.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 61 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 61 (1 egz.)
Book
In basket
W drodze do siebie / Grzegorz Polok. - Katowice : Księgarnia Św. Jacka Sp. z o.o. , 2010. - 206, [2] s. ; 21 cm.
ISBN: 978-83-7030-746-2
1. Z plecakiem rodzinnych doświadczeń: Pokolenie, Źródło; Trzy razy "nie"; Pełnione role; Dorosłe Zycie; Odnaleźć sens; Dokonać zmiany; Zaufać Bogu; 2. Historie wyciągnięte z plecaka: Życiorys mojego wnętrza; Bagaż doświadczeń; Prawda mnie wyzwala; Kiedy burza z dzieciństwa nie chce odejść; Mój teatr; Ciernie mojego serca; Czego jeszcze nie wiem o sobie; mama; Jeszcze trochę o Klaudii lat 19; Album zapomnianych zdjęć; Z nadzieją; Na drogach łaski; Ukradzione dzieciństwo; Wolontariuszka.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 159.9 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 83-89518-06-6
I. Nowe teorie i modele w pedagogice specjalnej. Podstawy filozoficzne i metodologiczne oraz rozwiązania prawne: Programy resocjalizacji w ramach prewencji kryminalnej osób młodocianych w republice Czeskiej (możliwości i granice aktualnej praktyki więzienniczej). Poradnictwo pedagogiczno-psychologiczne w szkolnictwie Republiki Czeskiej. Wczesna interwencja u niemowląt i małych dzieci niepełnosprawnych oraz ich rodzin. Skuteczność działania i kierunki rozwoju. Metodologiczne dylematy badań problematyki niedostosowania społecznego i resocjalizacji. Ustawodawstwo i spory dotyczące osób niepełnosprawnych w Stanach Zjednoczonych. Przyczyny bytu pedagogiki specjalnej. II. Proces diagnostyczny: możliwości i ograniczenia: Analiza treści i poziomu graficznego rysunków wykonywanych spontanicznie i według instrukcji przez dzieci autystyczne. Rola teamu w diagnozowaniu i terapii dziecka z wadą słuchu. Znaczenie Testu Świadomości Fonologicznej w diagnozie dysleksji. Problemy diagnozowania zachowań samouszkadzających osób z głębszą niepełnosprawnością intelektualną. Wczesna diagnoza i interwencja wobec dzieci z zaburzeniami zachowania. Współczesne metody relaksacyjno-medytacyjne jako forma przemocy nad dzieckiem. problemy w diagnozowaniu psychologicznym małych dzieci z objawami dysfunkcji mózgowych. Neuroobrazowanie i ograniczenia wynikające z zastosowania skali Dojrzałości Umysłowej Columbia do badania dzieci z głębszą niepełnosprawnością intelektualną. III. Wczesna i późna interwencja - propozycje terapeutyczne, wspomaganie rozwoju i wychowanie: Wspomaganie rozwoju dzieci z lekką niepełnosprawnością umysłową poprzez kształtowanie poczucia sukcesu. Diagnoza i terapia dziecka niepełnosprawnego wzrokowo poprzez zastosowanie sztuki muzycznej. Poziom agresji u chłopców trenujących kick-boxing. Wspomaganie rozwoju psychofizycznego dzieci niepełnosprawnych przez muzykę. Zastosowanie ustno-twarzowej terapii regulującej według metody Castillo-Moralesa u dzieci z zespołem Downa. Rola muzykoterapii w usprawnieniu dzieci z niepełnosprawnościami wielozakresowymi. Improwizacje muzyczno-ruchowe w terapii i wspomaganiu rozwoju dzieci z cechami lękliwości społecznej. Teoretyczne podstawy ustno-twarzowej terapii regulacyjnej wg koncepcji Castillo-Moralesa i jej praktyczne zastosowanie w pracy z dziećmi z nieprawidłowym napięciem mięśniowym. Autyzm - najnowsze postępy w leczeniu farmakologicznym. Zastosowanie technik projekcyjnych w pracy z dzieckiem zahamowanym w kontaktach społecznych. IV. Rozwój dziecka. Problematyka oceny postępów i poziomu funkcjonowania: Wpływ procesu terapeutycznego na poziom i profil rozwoju psychoruchowego dzieci z autyzmem. Ocena poziomu rozwoju morfofunkcjonalnego dzieci i młodzieży niedosłyszącej i głuchej. Rozwój społeczny dzieci rozpoczynających naukę szkolną w kontekście typów zachowań. Co Nauczyciel powinien wiedzieć o wrodzonej łagodnej hipotonii; (BCH - Bening Congenital Hypotomia), Teoria integracji sensorycznej a proces diagnozy i terapii logopedycznej dzieci z zaburzeniami rozwoju. Rozwój fizyczny a przystosowanie szkolne uczniów z przejawami zaburzeń emocjonalnych. Koncepcja oceny postępów w rozwoju psychometrycznym dzieci z uszkodzeniem układu nerwowo-mięśniowego. Zespół Williamsa, zespół Huntera i choroba Hirschsprunga: trzy rzadko występujące zaburzenia, będące w sferze zainteresowań pedagogów specjalnych. Problemy diagnozy i rewalidacji dziecka z równoczesnym ubytkiem słuchu i wzroku we wczesnym okresie rozwoju. V. Rodzina, system opieki i poradnictwo: zachowania prozdrowotne inwalidów aspekcie HIV/AIDS. Rodzice dzieci z lekkim upośledzeniem umysłowym, kształcących się w różnego typu placówkach oświatowych. Funkcjonalność instytucji resocjalizacyjnej. Centrum Doradztwa Rodzinom Dzieci Słabo Widzących. Przestępczość nieletnich upośledzonych umysłowo. Autorski program innowacyjny dotyczący zmian organizacji pracy w szkole dla dzieci autystycznych. VI. O nowe miejsce dla osoby niepełnosprawnej: Droga do dorosłości młodzieży z głębszą niepełnosprawnością intelektualną - problemy i możliwości ich rozwiązywania. Opiekun - Wychowawca - Asystent. Dlaczego późna interwencja? Terapia czy wychowanie. Człowiek niepełnosprawny ruchowo i umysłowo wobec problemów życia codziennego - doniesienie z badań. Rola i zadania szkoły w realizacji idei integracji osób z niepełnosprawnością.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
Book
In basket
Więź małżenska a tożsamość seksualna dzieci / Józef Szopiński. - Warszawa : CeDeWu , 2020. - 178 s. : il. kolor. ; 24 cm.
ISBN: 978-83-8102-383-2
Zawiera: R. 1 Koncepcja filozoficzna więzi międzyludzkich: Relacja Ja – Ty; Relacja Ja – Ty w małżeństwie. R. 2 Rodzina jako źródło kreatywności i barier: Rodzina jako system społeczny; Parametry systemu rodzinnego; Podsystem małżeński; Wpływ systemu rodzinnego na kreatywność. R. 3 Więź rodziców w oczach dziecka: Oderwanie od matki jako fundament tworzenia się męskiej tożsamości płciowej; Wieź rodziców w oczach dziecka – studium przypadku. R. 4 Puszka Pandory, czyli kompleks Edypa i jego konsekwencje: Studium przypadku – I etap terapii; II faza terapii; III etap – zakończenie. R. 5 Kompleks Elektry: Kompleks Elektry opisany przez Małgorzatę; Przeżywanie kompleksu Elektry przez Agnieszkę. R. 6 Rodzinne bariery blokujące tożsamość seksualną. Zakończenie.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
All copies are currently on loan: sygn. 159.9 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 159.9 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
ISBN: 978-83-235-0509-8
1. Różne formy wspierania rozwoju dziecka z autyzmem w Polsce i na świecie: AutismPro- psychoedukacyjne narzędzie wspierające terapię autyzmu; Wybrane techniki rozwijania umiejętności społecznych w pracy z dziećmi z autyzmem metodą stosowanej analizy zachowania; EEG- biofeedback i możliwości jego wykorzystania we wspomaganiu terapii dziećmi z autyzmem; Rola muzykoterapii w terapii dziecka z autyzmem; Metoda Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne jako metoda wspomagająca terapię dzieci z autyzmem. Studium przypadku; 2. Z doświadczeń terapeutów i stażystów uczestniczących we wspomaganiu rozwoju dzieci z autyzmem: Wykorzystanie terapii kontaktowej z udziałem psów jako metody wspierającej leczenie autyzmu- refleksje terapeuty; Szkoła dla dzieci z autyzmem- relacje stażystki z duńskiej Kollegievejens Skole w Aalborgu; Wspieranie rozwoju komunikacji u dziecka z autyzmem. Studium przypadku; Moje wkraczanie w nowy świat: zajęcia muzykoterapii dla dzieci z autyzmem; 3. Rodzice dzieci z autyzmem wobec terapii i rozwoju dziecka: Oczekiwania rodziców związane z edukacją i terapią ich dzieci z autyzmem; Poczucie koherencji u rodziców dzieci z autyzmem
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 61 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 978-83-7489-368-8
1.Poznawanie dzieci; 2. Teoretyczne modele zaburzeń wieku dziecięcego; 3. Specyficzne problemy związane z zaburzeniami okresu dzieciństwa; 4. Zaburzenia zachowania; 5. Zespół nadpobudliwości psychoruchowej z deficytem uwagi; 6. Zaburzenia lękowe; 7. Depresja; 8. Zaburzenia odżywiania; 9. Upośledzenie umysłowe i zaburzenia uczenia się (zaburzenia umiejętności szkolnych); 10. Całościowe zaburzenia rozwojowe; 11. Tiki i zaburzenia wydalania; 12. Pytania do rozważenia.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 61 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 978-83-7489-440-1
1.Obraz kliniczny i diagnoza: Kliniczny obraz zaburzeń zachowania; Zaburzenia zachowania a zespół nadpobudliwości psychoruchowej (ADHD); Schematy poznawcze osób z ADHD a kształtowanie się zaburzeń zachowania; Bullying- zastraszanie i przemoc szkolna; Systemowa pomoc dziecku z zaburzeniami zachowania; Diagnoza zaburzeń zachowania; 2. Leczenie: Kompleksowe leczenie zaburzeń zachowania; Modele poznawczo-behawioralne zaburzeń zachowania i agresji. Programy terapeutyczne; Psychoterapia poznawczo-behawioralna chłopca skierowanego ze wstępnym, rozpoznaniem zaburzeń zachowania; Terapia rodzinna w leczeniu zaburzeń zachowania; Leczenie farmakologiczne; Sądowo-psychiatryczne aspekty zaburzeń zachowania; 3. Zaburzenia zachowania w szkole lub placówce: Uczniowie z zaburzonym zachowaniem i zaburzeniami zachowania; Prawo oświatowe a zaburzenia zachowania; Szkolny System Bezpieczeństwa; Szkolne działania interwencyjne; Szkolne procedury interwencyjne wobec uczniów przejawiających ryzykowne zachowania. Współpraca szkoły z policją i sądem rodzinnym; przykładowe procedury interwencyjne w gimnazjum; Zaburzenia zachowania jako skutek urazów psychicznych doznanych przez dziecko; Korygowanie zaburzeń zachowania w środowisku wychowawczym placówki; Projekt jako metoda pracy wychowawczej; Dom dziecka.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
Book
In basket
(Psychiatria i Psychoterapia / Uniwersytet Jagielloński)
ISBN: 978-83-233-3865-9
Zawiera: CZĘŚĆ I. Informacje niezbędne do rozpoczęcia programu: Zasadność programu szkolenia rodziców; Ocena kliniczna zbuntowanych dzieci; Praktyczne uwarunkowania szkolenia; Program szkolenia rodziców – przegląd zagadnień. CZĘŚĆ II. Realizacja programu – wskazówki dla terapeuty: Krok 1. Dlaczego dzieci źle się zachowują; Krok 2. Zwracanie uwagi; Krok 3. Praca nad posłuszeństwem dziecka i umiejętnością samodzielnej zabawy; Krok 4. Kiedy pochwała nie wystarczy, czyli system żetonowy lub punktowy; Krok 5. Time-out i inne metody dyscyplinowania dziecka; Krok 6. Rozszerzanie procedury time-out na inne problemy z zachowaniem; Krok 7. Przewidywanie problemów – radzenie sobie z dzieckiem w miejscach publicznych; Krok 8. Poprawa zachowania w szkole dzięki monitorowaniu w domu – stosowanie karty obserwacji zachowania; Krok 9. Radzenie sobie z problemami z zachowaniem w przyszłości; Krok 10. Sesja przypominająca i dalsze sesje. CZĘŚĆ III. Materiały służące do oceny problemów dziecka: Ogólne wskazówki dotyczące wypełniania formularzy; Dane dot. dziecka i rodziny; Rozwój i zdrowie dziecka; Zachowanie dziecka w domu; Zachowanie dziecka w szkole; jak przygotować się do oceny problemów dziecka. CZĘŚĆ IV. Materiały dla rodziców: Materiały dla rodziców – krok 1: Profil dziecka i rodzica; Materiały dla rodziców – krok 1: Spis problemów rodziny; Materiały dla rodziców – krok 1: Schemat interakcji z dzieckiem z zaburzeniami opozycyjno-buntowniczym; Materiały dla rodziców – krok 2: Zwracanie uwagi na odpowiednie zachowanie dziecka podczas zabawy; Materiały dla rodziców – krok 3: Zwracanie uwagi na posłuszeństwo dziecka; Materiały dla rodziców – krok 3: Skuteczne wydawanie poleceń; Materiały dla rodziców – krok 3: Zwracanie uwagi na samodzielną zabawę dziecka; Materiały dla rodziców – krok 4: System żetonowy lub punktowy; Materiały dla rodziców – krok 5: Procedura time-out; Materiały dla rodziców – krok 7: Przewidywanie problemów – radzenie sobie z dzieckiem w miejscach publicznych; Materiały dla rodziców – krok 8: Stosowanie karty obserwacji zachowania w szkole; Materiały dla rodziców – krok 9: Radzenie sobie z problemami z zachowaniem w przyszłości.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 61 (2 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 61 (1 egz.)
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again