Sorting
Source
Książki
(2)
Form of Work
Książki
(2)
Poradniki i przewodniki
(1)
Publikacje fachowe
(1)
Status
available
(1)
only on-site
(1)
Branch
Wypożyczalnia
(1)
Czytelnia
(1)
Author
Bilewicz Małgorzata
(1)
Dudel Barbara
(1)
Głoskowska-Sołdatow Małgorzata
(1)
Uszyńska-Jarmoc Janina
(1)
Year
2010 - 2019
(2)
Time Period of Creation
2001-
(1)
Country
Poland
(2)
Language
Polish
(2)
Subject
Jakość życia
(1)
Kompetencje kluczowe
(1)
Metody nauczania
(1)
Młodzież niedowidząca
(1)
Młodzież niewidoma
(1)
Nauczanie początkowe
(1)
Rola społeczna
(1)
Samopostrzeganie
(1)
Szkoły specjalne
(1)
Szkoły średnie
(1)
Uczniowie
(1)
Subject: time
2001-
(1)
Subject: place
Polska
(1)
Genre/Form
Poradnik
(1)
Raport z badań
(1)
Domain
Edukacja i pedagogika
(1)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
2 results Filter
Book
In basket
Zawiera: 1. Niepełnosprawność wzroku – w świetle literatury przedmiotu 1.1. Uszkodzenie wzroku – definicje, klasyfikacje, przyczyny niepełnosprawności 1.2. Konsekwencje niepełnosprawności wzroku 1.3. Psychopedagogiczne mechanizmy kompensujące brak wzroku 2. Sytuacja życiowa osób z niepełnosprawnością wzroku – kontekst teoretyczny 2.1. Sytuacja życiowa – rozumienie pojęcia i rodzaje sytuacji życiowych 2.2. Percepcja sytuacji życiowej przez osoby niepełnosprawne 3. Akceptacja niepełnosprawności 3.1. Pojęcie akceptacji w ujęciu definicyjnym 3.2. Akceptacja niepełnosprawności przez osoby z niepełnosprawnością wzroku 4. Poczucie sensu życia młodzieży z niepełnosprawnością wzroku 4.1. Sens życia i potrzeba poczucia sensu życia – ujęcie teoretyczne 4.2. Sens życia osób niepełnosprawnych w świetle dotychczasowych badań 5. Jakość życia osób niepełnosprawnych 5.1. Definicje i kategorie jakości życia 5.2. Jakość życia w niepełnosprawności 6. Role społeczne 6.1. Pojęcie roli społecznej 6.2. Pełnienie ról społecznych jako przejaw przystosowania społecznego 6.3. Niepełnosprawność a zakres pełnienia ról społecznych 7. Metodologiczne podstawy i organizacja badań własnych 7.1. Przedmiot i cel badań 7.2. Problemy badawcze i hipotezy robocze 7.3. Zmienne i wskaźniki 7.4. Metody, techniki oraz narzędzia badań własnych 7.5. Organizacja badań i metody analizy wyników 7.6. Charakterystyka badanej grupy 8. Analiza i interpretacja wyników badań własnych 8.1. Percepcja własnych problemów przez młodzież z niepełnosprawnością 8.2. Poczucie jakości życia młodzieży z niepełnosprawnością wzroku 8.3. Poziom poczucia sensu życia młodzieży z niepełnosprawnością wzroku w świetle uzyskanych wyników badań Inwentarzem Sensu Życia T. Warnera i S. Williamsa 8.4. Akceptacja niepełnosprawności przez młodzież z niepełnosprawnością wzroku w świetle uzyskanych wyników badań Skalą Akceptacji Inwalidztwa (SAI) Moniki Orkan-Łęckiej 8.5. Poziom pełnienia ról społecznych przez młodzież z niepełnosprawnością wzroku w świetle wyników badań Skalą Oszacowań do Oceny Funkcjonowania Młodzieży w Rolach Społecznych 9. Percepcja własnej sytuacji życiowej a funkcjonowanie w rolach społecznych przez młodzież z niepełnosprawnością wzroku 9.1. Analiza korelacji między wskaźnikami percepcji własnych problemów a poziomem funkcjonowania w rolach społecznych w badanych grupach młodzieży 9.2. Analiza korelacji między wynikami poczucia jakości życia a poziomem funkcjonowania w rolach społecznych w badanych grupach młodzieży 9.3. Analiza korelacji między wynikami badań poczucia sensu życia a poziomem funkcjonowania w rolach społecznych w badanych grupach młodzieży 9.4. Analiza korelacji między wynikami akceptacji niepełnosprawności a poziomem funkcjonowania w rolach społecznych w badanej grupie młodzieży z niepełnosprawnością wzroku 10. Charakterystyka badanej grupy z perspektywy analizy skupień. Zakończenie; Bibliografia; Spis obiektów graficznych.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 316 (1 egz.)
Book
In basket
1. Część kluczowe jako warunek i wynik uczenia się przez całe Życie: Istota i rodzaj kompetencji kluczowych; Konstruktywizm poznawczy i społeczny jako podstawa teoretyczna nabywania kompetencji kluczowych; Uczenie się dzieci jako warunek ich rozwoju i nabywania kompetencji kluczowych; 2. Rozwijanie kompetencji kluczowych w przedszkolu i szkole: Porozumiewanie się w języku ojczystym; Porozumiewanie się w językach obcych; Kompetencje matematyczne i podstawowe kompetencje naukowo-techniczne uczniów klas młodszych; Kompetencje informatyczne; Kompetencje uczenia się; Kompetencje społeczne i obywatelskie; Inicjatywość i przedsiębiorczość; Świadomość i ekspresja kulturalna; Dbanie o zdrowie i sprawność fizyczna; 3. Nauczyciel XXI wieku- wybrane aspekty działalności edukacyjnej: Rodzaje interakcji wychowawczych w procesie uczenia się dziecka; Praca zindywidualizowana z dziećmi o zróżnicowanych potrzebach edukacyjnych.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again