Odrowąż-Sypniewski Wojciech
Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(2)
Forma i typ
Książki
(2)
Dostępność
tylko na miejscu
(2)
Placówka
Czytelnia
(2)
Autor
Praca zbiorowa
(159)
Kaczmarczyk Michał (1981- )
(61)
Oleśniewicz Piotr (1968- )
(61)
Radwański Zbigniew (1924-2012)
(57)
Kamińska Aleksandra (1976- )
(54)
Odrowąż-Sypniewski Wojciech
(-)
Borski Maciej (1975- )
(50)
Denek Kazimierz (1932-2016)
(48)
Kosikowski Cezary (1942- )
(46)
Świątkowski Andrzej M. (1944- )
(46)
Barcz Jan (1953- )
(45)
Evans Virginia
(40)
Czarnecki Kazimierz M. (1933- )
(39)
Huczek Marian (1939-2023)
(39)
Faliszewska Jolanta
(38)
Fleszer Dorota (1971- )
(37)
Łuczkiewicz Grzegorz
(36)
Barta Janusz (1947-2021)
(35)
Lityński Adam (1940- )
(35)
Wróbel Andrzej (1953- )
(35)
Baran Krzysztof Wojciech
(34)
Borkowski Janusz (1934-2012)
(33)
Chodyński Andrzej
(32)
Gurdek Magdalena (1977- )
(32)
Krawiec Grzegorz (1977- )
(32)
Markiewicz Ryszard (1948- )
(31)
Garlicki Leszek (1946- )
(30)
Marek Andrzej (1940-2012)
(30)
Wierzbowski Marek (1946- )
(30)
Adamiak Barbara (1949- )
(29)
Nowak Edward (1951- )
(29)
Rozmus Dariusz (1961- )
(29)
Niewiadomski Zygmunt (1950- )
(28)
Pawlak Mirosław
(28)
Penc Józef (1939-2017)
(28)
Rogacka-Łukasik Anna (1980- )
(28)
Śliwerski Bogusław (1954- )
(28)
Lewicka Maria
(27)
Radzicki Józef
(27)
Skrzydło Wiesław (1929-2021)
(27)
Wojtaszczyk Konstanty Adam
(27)
Bauman Zygmunt (1925-2017)
(26)
Bieniek Gerard
(26)
Chmaj Marek (1969- )
(26)
Izdebski Hubert (1947- )
(26)
Sadowska-Snarska Cecylia
(26)
Smolarek Małgorzata (1974- )
(26)
Tokarczyk Roman Andrzej (1942- )
(26)
Brodecki Zdzisław
(25)
Florek Ludwik (1946- )
(25)
Hauser Roman (1949- )
(25)
Kozioł Leszek
(25)
Wentkowska Aleksandra
(25)
Grabiec Olimpia (1975- )
(24)
Kołakowski Leszek (1927-2009)
(24)
Szeligiewicz-Urban Danuta (1959- )
(24)
Łaszczyca Grzegorz (1970- )
(24)
Chmielnicki Paweł (1972- )
(23)
Dooley Jenny
(23)
Głuchowski Jan (1940- )
(23)
Hołyst Brunon (1930- )
(23)
Leoński Zbigniew (1929-2006)
(23)
Obara Małgorzata
(23)
Shakespeare William
(23)
Kotler Philip (1931- )
(22)
Kotowski Wojciech (1950- )
(22)
Latham-Koenig Christina
(22)
Ochendowski Eugeniusz (1925-2015)
(22)
Oxenden Clive
(22)
Skowrońska-Bocian Elżbieta (1948- )
(22)
Szczepański Marek S
(22)
Winiarska Kazimiera (1948- )
(22)
Banaszak Bogusław (1955-2018)
(21)
Bielenica Krystyna
(21)
Borkowska Stanisława (1939- )
(21)
Brzeziński Bogumił (1948- )
(21)
Bura Maria
(21)
Dolnicki Bogdan (1956- )
(21)
Kwil Małgorzata
(21)
Majewski Kamil
(21)
Misiorowska Ewa
(21)
Nowicki Marek Antoni
(21)
Petkowicz Helena
(21)
Szewc Andrzej
(21)
Słomczyński Maciej
(21)
Boć Jan (1939-2017)
(20)
Cieślak Zbigniew (1954- )
(20)
Kalisz Anna
(20)
Konieczna Anna
(20)
Matan Andrzej
(20)
Mruk Henryk (1948- )
(20)
Pocztowski Aleksy (1956- )
(20)
Szpor Grażyna
(20)
Tarno Jan Paweł (1951- )
(20)
Łazowski Adam
(20)
Dobrowolska Hanna
(19)
Ehrlich Andrzej
(19)
Gepert Bożena
(19)
Juchnowicz Marta (1948- )
(19)
Kisielnicki Jerzy (1939- )
(19)
Mik Cezary (1964- )
(19)
Rok wydania
2010 - 2019
(2)
Kraj wydania
Polska
(2)
Język
polski
(2)
Temat
Sejm
(2)
Temat: czas
1989-
(2)
Gatunek
Regulaminy
(2)
2 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
Art. 1: Czy powołanie przez Prezydenta RP Marszałka Seniora wymaga kontrasygnaty Prezesa Rady Ministrów?; Konieczność kontrasygnowania aktu Prezydenta RP powołującego Marszałka Seniora; Czy na pierwszym posiedzeniu Sejmu- przed wyborem Marszałka Sejmu- mają zastosowanie wnioski formalne, o których mowa w art. 184 ust. 3 regulaminu Sejmu?; Czy Marszałek Senior ma uprawnienia do: - przyjęcia do wiadomości utworzenia klubu poselskiego, - skierowania do druku projektów uchwał i ustaw, - wyrażenia zgody na decyzje powodujące wydatki budżetowe, w tym wyrażenia zgody na wyjazdy zagraniczne posłów?; Art. 4: Zasady obliczania większości bezwzględnej; Art. 5: Wybory wicemarszałków Sejmu; Art. 6: Możliwość powierzenia obowiązków sekretarzy Sejmu sekretarzem tymczasowym; Art. 7: Czy poseł, ujawniając dokument UOP oznaczony klauzulą "tajne specjalnego znaczenia", naruszył przepisy ustawy o ochronie tajemnicy państwowej i służbowej oraz przepisy ustawy o obowiązkach i prawach posłów i senatorów z 31 lipca 1995 r. (obowiązującej w chwili popełnienia czynu)?; Łączenie funkcji ministra z członkowstwem we właściwej ze względu na przedmiotowy zakres działania komisji sejmowej; Dopuszczalność łączenia stanowiska przewodniczącego Komisji ds. Układu Europejskiego oraz stanowiska członka Komitetu Integracji Europejskiej; Dopuszczalność łączenia stanowiska przewodniczącego Komisji ds. Układu Europejskiego i członkowstwa w Komitecie Integracji Europejskiej; Niemożność wzięcia przez posła udziału w posiedzeniu komisji; Sposób ustalenia osób głosujących w świetle Konstytucji i regulaminu Sejmu; Interpretacja przepisów określających prawa i obowiązki posła w głosowaniach na posiedzeniu plenarnym Sejmu i komisji sejmowych; Interpretacja art. 8 ust. 9 regulaminu Sejmu; Czy istnieje domniemanie kworum, oparte na liście obecności posłów na posiedzeniu komisji, do czasu zgłoszenia wniosku o sprawdzenie kworum?; Prawo do uposażenia poselskiego w sytuacji udzielenia posłowi urlopu dłuższego niż 14 dni w świetle art. 7 ust. 10 regulaminu Sejmu; Czy w świetle ustawy o wykonywaniu mandatu posła i senatora zgoda Marszałka Sejmu na udzielenie posłowi urlopu od wykonywania obowiązków poselskich jest równoznaczne z udzieleniem posłowi urlopu bezpłatnego?; Urlop od wykonywania obowiązków poselskich; Czy regulamin Sejmu stanowi o obowiązku uczestniczenia posła w pracach takiej lub innej komisji (komisjach) sejmowych (czy poseł musi być członkiem komisji sejmowych)?; Usprawiedliwianie nieobecności posłów w pracach Sejmu i jego organów z powodu "innej ważnej, niemożliwej do przewidzenia lub nieuchronnej przeszkody" - art. 7 ust. 8 pkt 5 regulaminu Sejmu; Przerwa w urlopie od wykonywania obowiązków poselskich z powodu choroby - interpretacja art. 7 ust. 10 regulaminu Sejmu; Art. 8: Zgodność regulaminu zespołu parlamentarnego Akcja Katolicka z art. 9 regulaminu Sejmu; Data utworzenia klubu lub koła poselskiego; Przyjęcie przez koło poselskie nazwy Koło Poselskie- Nowa Demokracja; Powołanie Parlamentarnego Zespołu ds. Promocji Zdrowia i Zapobiegania Uzależnieniom; Możliwość utworzenia Parlamentarnego Zespołu Lotniczego; Czy klub poselski (parlamentarny) może być konfederacją kół poselskich (parlamentarnych)?; Status prawny klubu i koła parlamentarnego; Czy poseł Parlamentu Europejskiego może być członkiem parlamentarnego w Sejmie RP?; Uprawnienie Marszałka Sejmu związane z przyjmowaniem zawiadomienia o powstaniu koła poselskiego (art. 8 ust. 7 regulaminu Sejmu); Art. 10: na podstawie którego artykułu regulaminu Sejmu Marszałek Sejmu władny jest przełożyć prace komisji sejmowej?; Konstytucyjne pojęcie "strzeże praw Sejmu" oraz kompetencje Marszałka sejmu określone w regulaminie Sejmu pojęciami: "stoi na straży praw i godności Sejmu" oraz "tokiem i terminowością prac Sejmu i jego organów"; Pojęcie "nadanie biegu inicjatywom ustawodawczym i uchwałodawczym" oraz ocena zmiany art. 10 ust. 1 pkt 8 regulaminu Sejmu; Uprawnienia Marszałka Sejmu wynikające z art. 10 ust. 1 pkt 12 regulaminu sejmu w zakresie udzielenia posłom pomocy w wykonywaniu przez nich zadań; Możliwości interwencji Marszałka Sejmu wobec wywierania presji pod adresem przewodniczącego Komisji do Spraw Służb Specjalnych;Art. 12: Możliwość uchylenia przez Sejm uchwały wykładniczej Prezydium Sejmu; Wykładnia przepisów regulaminu Sejmu; Obowiązywanie i tryb zmiany uchwały wykładniczej Prezydium Sejmu nr 4 z 5 lutego 1998 r. do art. 173 regulaminu Sejmu; Czy wystarczającą formą dla określenia terminu prac nad projektem ustawy budżetowej jest uchwała Prezydium Sejmu, podjęta na podstawie regulaminu Sejmu, czy też potrzebna jest uchwała Sejmu potwierdzająca przyjęte terminy?; Czy wystarczającą formą ustalenia terminarza prac nad projektem ustawy budżetowej jest uchwała Prezydium Sejmu, podjęta na podstawie regulaminu Sejmu, czy też potrzebna jest uchwała Sejmu potwierdzająca przyjęte terminy?; Art. 15: Skład Konwentu Seniorów w Sejmie, ze szczególnym uwzględnieniem art. 16 ust. 1 w związku z art. 9 ust. 5 regulaminu Sejmu; Zasady, na jakich opiera się reprezentacja klubu parlamentarnego w Konwencie Seniorów w Sejmie; Art. 19: Poselski projekt uchwały w sprawie powołania Komisji nadzwyczajnej do zbadania wpływu komunistycznej Służby Bezpieczeństwa i obcych służb specjalnych na powstanie Samoobrony; harmonogram prac ustawodawczych nad projektem ustawy o zmianie Konstytucji i projektem ustawy o zmianie Kodeksu postępowania karnego; Art. 19a: Projekt uchwały Sejmu w sprawie odwołania Komisji śledczej do zbadania rozstrzygnięć dotyczących przekształceń kapitałowych i własnościowych w sektorze bankowym oraz działań organów nadzoru bankowego w okresie od 4 czerwca 1989 r. do 19 marca 2006 r.; Art. 20: Poselski wniosek o odwołanie ze składu komisji innego członka komisji w świetle regulaminu Sejmu; Wniosek grupy posłów dotyczących odwołania przez Sejm członka komisji śledczej; projekt uchwały dotyczącej uzupełniającego wyboru składu osobowego Komisji nadzwyczajnej do rozpatrzenia poselskiego projektu ustawy o zmianie Konstytucji RP; Rozszerzenie składu osobowego Komisji nadzwyczajnej do rozpatrzenia poselskiego projektu ustawy o zmianie Konstytucji RP; Rezygnacja posła z funkcji przewodniczącego komisji sejmowej; Art. 24: Sposób obliczania obniżenia świadczeń finansowych, przysługujących posłowi za nieusprawiedliwione nieobecności w pracach Sejmu i komisji na podstawie art. 24 regulaminu Sejmu; Art. 25: Wykładnia art. 25 regulaminu Sejmu, stanowiącego o stosowaniu sankcji za wykluczenie posła z posiedzenia Sejmu; Ponowne zastosowanie art. 25 ust. 2 regulaminu Sejmu wobec posła uprzednio ukaranego na podstawie tego przepisu; Art. 26: Elementy procedury przeprowadzenia wyborów członków Krajowej Rady Radiofonii i telewizji przez sejm; Art. 30: Opinia w sprawie relacji między przepisami ustawy i regulaminu Sejmu na tle powoływania członków KRRiT; Czy występujący w art. 21 ust. 2 ustawy z 16 grudnia 2005 o przekształceniach i zmianach zwrot, stwierdzający, że Sejm dokonuje powołania nowych członków KRRiT "niezwłocznie" po ogłoszeniu ustawy, nie zawiesza przepisów regulaminu Sejmu w zakresie powołania członków KRRiT?; Procedura wyboru sędziów Trybunału Konstytucyjnego; Art. 31: Tryb odwoływania Rzecznika Praw Dziecka; Poselski wniosek o odwołanie Rzecznika Praw Dziecka; Art. 34: Tryb postępowania Prezydium Sejmu z opiniami podjętymi na podstawie art. 31 ust. 6 regulaminu Sejmu; Możliwość zbadania zgodności projektu ustawy i uchwały z prawem w świetle regulaminu Sejmu; Postępowanie z projektem zaopiniowanym przez Komisję Ustawodawczą jako niedopuszczalny; Postępowanie z projektem ustawy lub uchwały, do którego nie dołączono uzasadnienia; Czy Senat spełnia wymogi wynikające z art. 31 ust. 2 i 2a regulaminu Sejmu?; Regulaminowe określenie sposobu wykonywania konstytucyjnych i ustawowych obowiązków organów państwowych wobec Sejmu; Postępowanie z poselskim projektem ustawy, który Komisja Ustawodawcza uznała w trybie art. 31 ust. 6 regulaminu Sejmu za niedopuszczalny; Dopuszczalność ponownego złożenia projektu ustawy nieuchwalonej z powodu zakończenia kadencji Sejmu; Art. 36: Wykładnia art. 33 ust. 2 regulaminu Sejmu; Poprawki do uchwały Sejmu składane w drugim czytaniu; Wpływ wygaśnięcia mandatu poselskiego na wycofanie poselskiego projektu ustawy; Wykładnia art. 36 ust. 3 regulaminu Sejmu; Możliwość zaopiniowania poselskiego projektu ustawy przez Komisję Wspólną Rządu i Samorządu Terytorialnego; Obowiązek konsultacji projektów ustaw, których inicjatorem jest obywatelska grupa inicjatywa; Zagadnienia proceduralne związane z drukami sejmowymi nr 818 i 817; Wybrane problemy związane z wykładnią regulaminu Sejmu - czy złożenie autopoprawki wymaga wydania druku sejmowego "kompilującego" ją z pierwotnym projektem?; Dopuszczalność wnoszenia poprawek do projektu ustawy przed rozpoczęciem pierwszego czytania; Konsekwencje wygaśnięcia mandatów posłów popierających projekt; Uprawnienia przedstawiciela komitetu inicjatywy ustawodawczej obywateli; Art. 37: Wykładnia art. 37 ust. 2 regulaminu Sejmu na tle projektu ustawy o zmianie ustawy o pracownikach samorządowych, ustawy o NIK oraz ustawy o służbie cywilnej; Art. 39: Uprawnienia Marszałka Sejmu w zakresie postępowania z projektem uchwały na etapie skierowania do właściwych komisji po pierwszym czytaniu w Sejmie; Możliwość odrzucenia projektu ustawy w trakcie pierwszego czytania; Art. 40: Pismo grupy posłów trybu postępowania z projektem uchwały o przeprowadzeniu referendum dotyczącego karalności przerywania ciąży; Czy możliwe jest połączenie projektów w podkomisji; Dopuszczalność łącznego rozpatrywania projektów ustaw zawartych w drukach sejmowych nr 686, 755 i 1830; Dopuszczalność zmiany komisji właściwej do rozpatrzenia projektu; Art. 41: Czy podkomisja może przyjąć sprawozdanie dotyczące projektu ustawy bez udziału posła wnioskodawcy?; Zakres sformułowania "szczegółowe rozpatrzenie" z art. 41 ust. 1 regulaminu Sejmu; Art. 42: Tryb zwracania się przez komisję sejmową do wnioskodawcy o uzupełnienie projektu ustawy (uchwały); Uzupełnienie opinii z 25 maja 1992 r.; Wykładnia art. 39 ust. 4 regulaminu Sejmu- możliwości komisji zwrócenia się do wnioskodawcy o ponowne opracowanie projektu lub jego uzupełnienie; Możliwość zmiany posła- upoważnionego przedstawiciela wnioskodawcy, w świetle regulaminu Sejmu; Głosowanie nad poprawką, która nie zawiera informacji o konsekwencjach dla projektu; Wykładnia art. 42 ust. 2a regulaminu Sejmu - pojęcie "poprawki"; Art. 43: Wnioski mniejszości; Porządek głosowania wniosków mniejszości oraz ich dopuszczalny zakres; Wniosek Komisji nadzwyczajnej ds. rozpatrzenia projektu ustawy - Ordynacja wyborcza do Sejmu RP skierowanego do Prezydium Sejmu; Tryb postępowania Komisji Polityki Gospodarczej, Budżetu i Finansów oraz Komisji Ustawodawczej na posiedzeniu 21 stycznia 1993 r. (zgodnie z załączonym stenogramem); Dopuszczalność odrzucenia przez komisję poprawek do projektu rezolucji przed ich rozpatrzeniem; Możliwość dokonania przez komisję sejmową zmiany zakresu przedmiotowego rozpatrywanego projektu; Zgodność z regulaminem Sejmu procedury głosowania przez komisję poprawek do projektu; Dopuszczalność zgłaszania poprawek do projektu ustawy wniesionego do Sejmu przez Radę Ministrów w trybie art. 123 Konstytucji; Tryb postępowania nad kierowanymi przez Sejm do komisji projektami ustaw, w sytuacji kiedy po przedstawieniu Sejmowi sprawozdania o projekcie do komisji wpływa nowy projekt na ten sam temat; Zagadnienia trybu postępowania komisji sejmowej z poprawkami do projektów ustaw; Czy przyjęcie wniosku o odrzucenie ustawy podczas posiedzenia komisji kończy postępowanie nad projektem na tym etapie? Czy w przypadku przyjęcia wniosku o odrzucenie ustawy na posiedzeniu komisji możliwe jest zgłoszenie wniosku mniejszości, czy też dopiero poprawek w trakcie drugiego czytania w Sejmie?; Wykładnia art. 40 ust. 3 regulaminu Sejmu; Czy w stosunku do przyjętych przez komisję opinii posłowie mogą zgłaszać wnioski mniejszości lub zdanie odrębne?; Skutki prawne nieuchwalenia przez komisję wniosku o przyjęcie sprawozdania z prac nad projektem uchwały, które zawierało wniosek o przyjęcie projektu ( w kontekście przebiegu posiedzenia Komisji Europejskiej nr 262 z 1 kwietnia 2004 r.); Jaki powinien być dalszy tryb postępowania przez Komisję Polityki Społecznej i Rodziny z poselskim projektem ustawy o zmianie ustawy o świadczeniach rodzinnych?; O dopuszczalności zgłaszania poprawek w formie "tekstu jednolitego" w trakcie prac w podkomisji; Art. 44: Interpretacja postanowień regulaminu Sejmu w świetle art. 119 ust. 3 Konstytucji oraz sposobu obradowania Sejmu z wnioskiem komisji o odrzucenie w całości projektu ustawy w drugim czytaniu i związanych z tym postulatach de lege ferenda; Art. 45: Wycofanie przez posła poparcia dla poprawki zgłoszonej w trybie art. 45 regulaminu Sejmu; Celowość dokonania przez Prezydium Sejmu wykładni art. 45 regulaminu Sejmu; Art. 47: Dopuszczalność głosowania przez komisję poprawki zgłoszonej przez posła w trakcie drugiego czytania, mimo, że została ona na posiedzeniu komisji wycofana przez autora; Tryb rozpatrywania przez komisję poprawek zgłoszonych w drugim czytaniu; Możliwość rozłącznego głosowania poszczególnych "części" poprawek zgłoszonych w trakcie drugiego czytania projektu ustawy; Art. 49: Dopuszczalność wycofania poprawki w trzecim czytaniu; Art. 50: Postępowanie z wnioskiem o odrzucenie sprawozdania komisji sejmowej; Art. 54: Wykładnia art. 50 ust. 6 regulaminu Sejmu; Porządek głosowania poprawek Senatu do ustawy uchwalonej przez Sejm według dyspozycji art. 50 ust. 6 regulaminu Sejmu; Wykładnia art. 50 ust. 6 regulaminu Sejmu; Art. 58: Konstytucyjność art. 58 i następnych regulaminu Sejmu; Art. 62: Sposób realizacji art. 48 ust. 2 (odpowiednio art. 56h zdanie 2) regulaminu Sejmu; Art. 65: Tryb postępowania Sejmu z wnioskiem grupy obywateli o przeprowadzenie referendum ogólnokrajowego; Art. 66: Wniosek obywatelski z 13 lutego 2005 r. o podjęcie przez Sejm uchwały w sprawie przeprowadzenia referendum ogólnokrajowego; Art. 69: tryb postępowania w Sejmie z projektem apelu; Charakter prawny i moc wiążąca rezolucji Sejmu; Charakter prawny uregulowań zawartych w uchwale Sejmu; Charakter i moc wiążąca rezolucji; Charakter prawny norm zawartych w projekcie deklaracji Sejmu RP; Dopuszczalność podjęcia przez Sejm uchwały w sprawie rządowego raportu o stanie bezpieczeństwa państwa; Art. 70a: Zagadnienie wykładni art. 70a ust. 4 regulaminu Sejmu na przykładzie Komisji Finansów Publicznych; Uchwała komisji sejmowej o przeprowadzeniu wysłuchania publicznego; Art. 71: Dopuszczalność zastosowania pilnego trybu ustawodawczego do uchwalenia ustawy nowelizującej ustawę budżetową; Nadanie uprzednio wniesionemu projektowi ustawy klauzuli pilności; Pierwsze czytanie pilnego projektu ustawy; Łączne (odrębne) rozpatrywanie w pierwszym czytaniu poselskiego i rządowego projektu ustawy wniesionego w trybie pilnym; Zakres dopuszczalnych poprawek poselskich do pilnego projektu ustawy; Postępowanie z projektem ustawy przez rząd za pilny; Uwagi na marginesie trybu pilnego; Art. 87: Pojęcie "kodeks" i procedury rozstrzygania o jego zakresie (w tym możliwość określenia terminów). Tryb, w jakim powinna nastąpić nowelizacja kodeksu; Wykładnia przepisów regulaminu Sejmu dotyczących zakresu właściwości komisji nadzwyczajnej rozpatrującej projekty kodeksów; Art. 95a: Dopuszczalność łącznego rozpatrywania komisyjnego projektu ustawy oraz rządowego projektu ustawy mającego na celu wykonanie prawa Unii Europejskiej; Wykładnia art. 95a i art. 95d regulaminu Sejmu;Art. 95d: Wykładnia art. 95d ust. 1 regulaminu Sejmu (zasady zgłaszania poprawek do projektu ustaw wykonującej prawo Unii Europejskiej); Art. 105: Dopuszczalność odrzucenia przez Sejm projektu ustawy budżetowej; Zgłaszanie poprawek do projektu ustawy budżetowej; Niektóre problemy procedury rozpatrywania przez Sejm projektu ustawy o zmianie ustawy budżetowej; Art. 111: Udzielanie absolutorium; Art. 112: Zakres podmiotowy prawa do zabrania głosu w debacie nad programem działania i wnioskiem o udzielenie wotum zaufania Radzie Ministrów; Zakres przedmiotowy debaty sejmowej nad expose Prezesa Rady Ministrów; Art. 113: O niektórych problemach stosowania w praktyce parlamentarnych art. 154 Konstytucji; Odpowiedź na dwa pytania wiążące się z powoływaniem rządu w trybie art. 154 i 155 Konstytucji; Zakres powoływania i odpowiedzialności rządu (problemy interpretacji art. 154-155, 157-159 i 162 Konstytucji); Różne aspekty prawne wiążące się z powoływaniem rządu; Interpretacja przepisów Konstytucji i regulaminu Sejmu w zakresie zagadnień wynikających z art. 154-155 Konstytucji; Szczegółowe zagadnienia związane z powoływaniem i odwoływaniem Rady Ministrów; Art. 115: Ustalenie terminu rozpatrzenia i głosowania wniosku o wyrażenie ministrowi wotum nieufności; Czy rezygnacja reprezentanta wnioskodawców, przedkładających wniosek o votum nieufności wobec ministra, wywołuje skutki prawne w sferze możliwości rozpatrzenia wniosku przez Sejm?; Zmiana przedstawiciela wnioskodawców przedkładających wniosek o wotum nieufności wobec ministra; Art. 116: Rola przedstawiciela wnioskodawców w procedurze rozpatrywania przez Sejm wniosku o wotum nieufności dla ministra; Podstawy prawne poddania pod rozstrzygnięcie wniosku o wyrażenie wotum nieufności dla wiceprezesa Rady Ministrów Przemysława Gosiewskiego i zastosowania art. 116 ust. 2 regulaminu Sejmu.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 342 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Art. 121: Obowiązek przedłożenia przez Marszałka Sejmu pisemnego stanowiska w postępowaniu przed Trybunałem Konstytucyjnym; Art. 124: Procedowanie w Sejmie nad informacjami Rzecznika Praw Dziecka, Rzecznika Praw Obywatelskich oraz dokumentami przedkładanymi Sejmowi przez organy Narodowego Banku Polskiego; Rozpatrywanie niektórych informacji składanych Sejmowi; Tryb postępowania w Sejmie w sprawie sprawozdania Głównego Inspektora Pracy z działalności Państwowej Inspekcji Pracy; W sprawie wniosku o przeprowadzenie głosowania nad przyjęciem lub odrzuceniem przez Sejm sprawozdania z działalności NBP; Dopuszczalność głosowania w Sejmie nad przyjęciem bądź odrzuceniem sprawozdania Prezesa NBP z działalności Banku; Czy Sejm po wysłuchaniu sprawozdania z działalności Narodowego Banku Polskiego i przeprowadzeniu dyskusji może rozstrzygnąć w głosowaniu o jego przyjęciu lub odrzuceniu?; Możliwość rozstrzygnięcia przez Sejm w głosowaniu o przyjęciu lub odrzuceniu sprawozdania z działalności Narodowego Banku Polskiego; Tryb postępowania z informacją Rzecznika Interesu Publicznego o działalności w roku 2006; Art. 125: Skutki prawne głosowania w Komisji Kultury i Środków Przekazu nad wnioskiem prowadzącym do ustalenia treści projektu uchwały Sejmu w sprawie sprawozdania KRRiT; O poprawności projektu uchwały Sejmu w sprawie sprawozdania Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji z rocznego okresu działalności w kontekście wymogów wynikających z ustawy o radiofonii i telewizji oraz regulaminu Sejmu; Art. 125a: Konsekwencje niepodjęcia uchwały przez Sejm, na skutek równej liczby głosów za przeciw w przypadku, o którym mowa w art. 125a ust. 4 regulaminu Sejmu; Art. 126: Procedury rozpatrywania przez komisję sejmową informacji Najwyższej Izby Kontroli o wynikach kontroli; Art. 129: Czy wniosek mniejszości zmierzający do pociągnięcia do odpowiedzialności konstytucyjnej może zawierać wskazania co do wyboru przez Sejm oskarżycieli; Wymóg przedstawienia przez Komisję Odpowiedzialności Konstytucyjnej wniosku w sprawie wyboru przez Sejm oskarżycieli w postępowaniu przed Trybunałem Stanu; Art. 131: Wybrane zagadnienia dotyczące zasady dyskontynuacji wobec statusu posła; Art. 133: Tryb postępowania z wnioskiem o pociągnięcie posła do odpowiedzialności karnej; W sprawie interpretacji art. 73 ust. 6 regulaminu Sejmu; Niektóre zagadnienia związane z regulaminową procedurą wyrażania przez Sejm zgody na pociągnięcie posła do odpowiedzialności karnej; Możliwość rozpatrzenia wniosku o wyrażenie zgody na pociągnięcie posła do odpowiedzialności karnej podczas jego nieobecności; W sprawie wykładni art. 136 w związku z art. 133 ust. 6 regulaminu Sejmu; Uczestnictwo posła, którego wniosek dotyczy, w procedurze wyrażania zgody przez Sejm na pociągnięcie posła do odpowiedzialności karnej w świetle art. 5a ustawy o wykonywaniu mandatu posła i senatora; Prawidłowy sposób powiadamiania posła o posiedzeniu komisji sejmowej zajmującej się uchyleniem immunitetu poselskiego; Tryb pracy Komisji Regulaminowej i Spraw Poselskich; Art. 136: Udział w posiedzeniu Komisji Regulaminowej i Spraw Poselskich oskarżyciela prywatnego i jego pełnomocnika, na którym Komisja rozpatruje wniosek o uchylenie immunitetu posłowi; Art. 136c: Kryteria ustalenia składu sejmowej komisji śledczej oraz aktualnego parytetu przysługującego poszczególnym klubom parlamentarnym; Możliwości podejmowania działań przez komisję śledczą w składzie zmniejszonym o wyłączonych posłów; Art. 137: Tryb powołania Komisji do Spraw Służb Specjalnych - wykładnia art. 74a ust. 4 regulaminu Sejmu; Prawo do zatrudnienia w formacjach czuwających nad bezpieczeństwem publicznym; Zasady dokonywania zmian w skaldzie Komisji do Spraw Służb Specjalnych; Art. 138: Tryb działania prezydium Komisji do Spraw Służb Specjalnych; Dostęp do akt dokumentujących działanie podjęte przez służby specjalne; Dostęp do akt dokumentujących działania podjęte przez służby specjalne; Dopuszczalność żądania przez sejmową Komisję do Spraw Służb Specjalnych informacji związanych z działaniami operacyjno-rozpoznawczymi dla celów kontroli działalności szefów służb specjalnych lub badania skarg na działalność tych służb; Zasady zwoływania posiedzeń Komisji do Spraw Służb Specjalnych; Rotacyjne przewodnictwo Komisji do Spraw Służb Specjalnych- wykładnia art. 138 ust. 1a regulaminu Sejmu; Interpretacja art. 138 pkt 1a regulaminu Sejmu; Art. 139: Wykładnia art. 139 ust. 1 oraz 106 ust. 6 regulaminu Sejmu; Zakres osób, które mogą zostać zobowiązane do stawiennictwa na posiedzeniu komisji sejmowej - wykładnia art. 139 ust. 3 oraz art. 153 ust. 1 i 2 regulaminu Sejmu; Art. 140: Wykładnia przepisu art. 74d regulaminu Sejmu; Możliwość skierowania projektu ustawy do Komisji do Spraw Służb Specjalnych w celu przeprowadzenia przez nią pierwszego czytania lub szczegółowego rozpatrzenia projektu; Art. 141: Udostępnianie niejawnych dokumentów sejmowych instytucjom zewnętrznym; Czy Komisja do Spraw Służb Specjalnych jest uprawniona do odtajniania protokołów i stenogramów ze swoich posiedzeń i w jakim trybie?; Art. 143: Poselski projekt uchwały "w sprawie odwołania posła (ů) z członkowstwa w Komisji Etyki Poselskiej"; Art. 144: Czy Komisja Etyki Poselskiej jest właściwym organem dla rozpatrywania poselskich oświadczeń majątkowych?; Tryb odbywania posiedzeń zamkniętych przez Komisję Etyki Poselskiej; Udostępnianie dokumentacji Komisji Etyki Poselskiej; Art. 145: Wykładnia art. 74i ust. 2 regulaminu Sejmu; Analiza stanowiska Biura Legislacyjnego na temat kontynuowania w Sejmie IV kadencji postępowań wszczętych i niezakończonych przez Komisję Etyki Poselskiej Sejmu III kadencji; Tryb rozpatrywania wniosków kierowanych do Komisji Etyki Poselskiej; Art. 147: Czy członkom Komisji Etyki Poselskiej przysługuje na podstawie przepisów regulaminu Sejmu prawo zgłoszenia wniosku (zdania odrębnego) do uchwały Komisji podjętej w trybie art. 74k regulaminu Sejmu?; Art. 150: Dopuszczalność pism z pozycji prezydium komisji do Prezesa rady Ministrów w świetle art. 76 ust. 4 regulaminu Sejmu; Uprawnienia prezydium komisji śledczej; Art. 151: Dopuszczalność głosowania tajnego na posiedzeniu komisji sejmowej; Sposób kierowania obradami komisji sejmowej oraz jej prezydium w sytuacji wakatu na stanowisku przewodniczącego komisji; Art. 152: Dopuszczalność rozszerzenia zwołania posiedzenia komisji w trybie art. 152 ust. 2 regulaminu Sejmu; W sprawie wniosku grupy posłów o zwołanie posiedzenia Komisji Administracji i Spraw Wewnętrznego w trybie art. 152 ust. 2 regulaminu Sejmu; Obowiązek zwołania posiedzenia komisji na wniosek grupy posłów- wykładnia art. 152 ust. 2 regulaminu Sejmu; Przerwanie i przełożenie obrad komisji zwołanych w trybie art. 152 ust. 2 regulaminu Sejmu; W sprawie wniosku w trybie art. 152 ust. 2 regulaminu Sejmu; Art. 153: Dopuszczalność żądania przez Sejm od rządu lub od poszczególnych ministrów przedstawienia informacji na określony temat; Dopuszczalność żądania przez Sejm informacji na określony temat (uzupełnienie opinii z 30 marca 1993 r.); Na jakich podstawach prawnych i w jaki sposób komisja sejmowa może przeprowadzić kontrolę w ministerstwie (np. w zakresie realizacji reformy centrum gospodarczego rządu); Art. 154: Obecność prasy na posiedzeniu komisji; Tryb prac komisji sejmowych nad niektórymi rodzajami dokumentów urzędowych, w tym mających charakter niejawny; Niektóre aspekty ograniczenia jawności prac komisji sejmowych i ich dokumentacji; Pojęcie "osoby wykonujące zawodową działalność lobbingową", w związku z art. 154 ust. 2d regulaminu Sejmu, oraz osoby uprawnione do uczestnictwa w posiedzeniu podkomisji; Dopuszczalność udziału przedstawicieli Krajowej Spółdzielczej Kasy Oszczędnościowo-Kredytowej w posiedzeniach komisji sejmowej; Udział gości w posiedzeniach podkomisji sejmowych (art. 154 ust. 3 w związku z art. 165 ust. 2 regulaminu Sejmu); Art. 156: Tryb odbywania zamkniętych posiedzeń sejmowych; Status dokumentów urzędowych stwierdzających przebieg zamkniętego posiedzenia komisji sejmowej; Zasady udostępniania stenogramów z zamkniętych posiedzeń komisji śledczej dokumentujących przebieg osób wezwanych do złożenia zeznań; Art. 159: Postępowanie komisji z odpowiedzią na dezyderat; Opinia prawna w sprawie dezyderatu nr 13 Komisji Rolnictwa i Rozwoju Wsi (art. 159 ust. 1 regulaminu Sejmu); Art. 160: Podmiotowy zakres opinii sejmowych sporządzanych w trybie art. 160 ust. 1 regulaminu Sejmu; Art. 161: Stosowanie art. 87 regulaminu Sejmu; Art. 163a: Uchwała Prezydium Sejmu nr 42 z 20 czerwca 1995 r. na temat wykładni art. 84 ust. 2 i art. 89 ust. 2 regulaminu Sejmu; Czy w czasie obrad komisji sejmowych wymagane jest kworum?; Zagadnienie możliwości działania komisji śledczej w niepełnym składzie osobowym; Interpretacja niektórych przepisów regulaminu Sejmu (art. 163a ust. 1); Art. 164: Sposób wyznaczenia przez komisję sprawozdawcy projektu ustawy w sytuacji, gdy komisja nie zdołała wybrać sprawozdawcy projektu na swoim posiedzeniu; Możliwości głosowania przez komisję wniosku o odrzucenie informacji ministra w sprawie skierowanej do komisji przez Marszałka Sejmu; Art. 165: Uprawnienia przewodniczącego podkomisji stałej; Zasady określające tryb rozpatrywania przez podkomisję poprawek do projektu ustawy; Zmiana składu podkomisji sejmowej; Stosowanie art. 20 ust. 3, art. 165 i art. 95d regulaminu Sejmu; Tryb zmiany na stanowisku przewodniczącego podkomisji; Tryb kierowania projektów ustaw przez komisje sejmowej do podkomisji (art. 165 regulaminu Sejmu); Interpretacja art. 165 ust. 2 regulaminu Sejmu; Art. 166: Wniosek prokuratora do komisji w sprawie udostępnienia protokołu z posiedzenia komisji jako dowodu w postępowaniu karnym; Możliwość udostępnienia uczestnikowi posiedzenia komisji sejmowej poświadczonego za zgodność z oryginałem odpisu protokołu, o którym mowa w art. 166 regulaminu Sejmu; Udostępnianie biuletynu z posiedzenia komisji sejmowej w Systemie Informacyjnym Sejmu; Art. 167: Status prawny i uprawnienia nadzwyczajnej podkomisji Komisji Kultury i Środków Przekazu oraz uprawnień indywidualnych posłów do żądania udostępnienia dokumentów spółek z udziałem Skarbu Państwa; Art.172: Status stenogramu i protokołu z tajnych obrad Sejmu oraz z tej części posiedzenia Sejmu, w trakcie której rozstrzygany był wniosek w tej sprawie; Udostępnianie opinii publicznej stenogramu z tajnych obrad Sejmu; Czy możliwe jest udostępnianie opinii publicznej stenogramu z tajnych obrad Sejmu?; Możliwość udostępnienia opinii publicznej stenogramu z tajnych obrad Sejmu RP; Czy możliwe jest udostępnienie opinii publicznej stenogramu z tajnych obrad Sejmu?; Możliwość udostępnienia opinii publicznej stenogramu z tajnych obrad Sejmu; Opinia prawna w sprawie pisma Rzecznika Praw Obywatelskich do Marszałka Sejmu, w którym Rzecznik odnosi się do wybranych postanowień zarządzenia nr 8 Marszałka w sprawie dostępu publiczności na galerię Sali obrad Sejmu; Wniosek Klubu Parlamentarnego Samoobrona RP o odtajnienie i wyrażenie zgody na udostępnienie klubom parlamentarnym wyników głosowań w nocy z 24 na 25 sierpnia 2007 r. dotyczących wniosków formalnych o przerwę w obradach Sejmu; Art. 173: Czy można traktować termin złożenia poselskiego projektu ustawy jako zgłoszenie wniosku o uzupełnienie porządku dziennego posiedzenia Sejmu o pierwsze czytanie tego projektu ustawy? Czy Marszałek Sejmu jest zobowiązany regulaminem Sejmu do umieszczenia danego projektu ustawy w porządku dziennym obrad Sejmu w ciągu sześciu miesięcy od daty złożenia projektu ustawy?; Wykładnia art. 99 ust. 4 regulaminu Sejmu w sprawie rozwiązywania problemów umieszczania w porządku dziennym obrad Sejmu punktów, w stosunku do których nie ma jednolitej opinii Konwentu seniorów; Wybrane zagadnienia ustalenia porządku dziennego posiedzenia Sejmu; Rozstrzygnięcie przez sejm wniosków i uzupełnienie porządku dziennego nieuwzględnionych przez Marszałka Sejmu; Status prawny wniosków o uzupełnienie porządku obrad nieuwzględnionych przez Marszałka Sejmu; Czy w razie nierozstrzygnięcia przez Sejm wniosków o uzupełnienie porządku dziennego nieuwzględnionych przez Marszałka Sejmu, należy zwoływać posiedzenie Sejmu w celu rozstrzygnięcia tych wniosków przed upływem terminu, o którym mowa w art. 173 ust. 5 regulaminu Sejmu?; Wnioski o uzupełnienie porządku dziennego nieuwzględnione przez Marszałka Sejmu; Relacja między art. 118 ust. 3 Konstytucji a art. 173 ust. 5 regulaminu Sejmu; Kompetencje Marszałka Sejmu w zakresie ustalenia porządku prac Sejmu; Interpretacja przepisów regulaminu Sejmu dotyczących zgłaszania wniosków o uzupełnienie porządku dziennego; W sprawie wniosku grupy posłów o stwierdzenie niezgodności art. 173 ust. 5 w związku z art. 173 ust. 3 regulaminu Sejmu z art. 110 ust. 1 Konstytucji; Status prawny wniosków złożonych w trybie art. 173 ust. 3 regulaminu sejmu przez podmioty, które przestały istnieć; Art. 175: O zmianach w przepisach dotyczących uprawnień Marszałka Sejmu w kwestii zapewnienia porządku na Sali posiedzeń izby; Uprawnienia Marszałka Sejmu do zapewnienia porządku na Sali obrad plenarnych Sejmu- obowiązujący stan prawny; Ocena uprawnień Marszałka Sejmu w zakresie zaprowadzenia porządku na Sali obrad plenarnych (uwagi de lege lata i de lege ferenda); Ocena uprawnień Marszałka w sprawie zapewnienia porządku na Sali obrad plenarnych; Interpretacja art. 175 regulaminu Sejmu; Art. 178: Zastępowanie Marszałka Sejmu przez wicemarszałka; Wykonywanie kompetencji Marszałka sejmu przez upoważnionego wicemarszałka; Art. 179: definicje regulaminowych pojęć: poprawka, debata i dyskusja; Art. 181: Dopuszczalność formalnego ograniczenia czasu wystąpień poselskich w debacie plenarnej i na posiedzeniu komisji sejmowej; Dopuszczalność wystąpień posłów w toku debaty sejmowej w imieniu więcej niż jednego klubu poselskiego lub koła; Art. 182: Dopuszczalność zadawania pytań przed głosowaniem przez posłów niezrzeszonych; Art. 184: Dopuszczalność stosowania art. 109 regulaminu Sejmu w trakcie posiedzeń komisji sejmowych; Legalność działania Marszałka sejmu, polegająca na zarządzaniu przerwy w obradach Sejmu, wykraczającej swoim terminem poza ustalony przez Prezydium Sejmu termin tego posiedzenia; Wniosek formalny o przerwanie (odroczenie) posiedzeń Sejmu; Interpretacja niektórych przepisów regulaminu sejmu (art. 184 ust. 2-3); Zasadność i potrzeba dokonania wykładni art. 184 ust. 3 pkt 6 regulaminu Sejmu w świetle praktyki sejmowej; Art. 185: Zakres przedmiotowy oświadczeń poselskich; Art. 187a: Niektóre aspekty toku obrad Sejmu; Art. 188: Ustalenie wyniku głosowania imiennego na posiedzeniu Sejmu; Art. 189: Zagadnienie prawidłowości procedury głosowania na posiedzeniu komisji w dniu 27 marca 2007 r. nad uchwałą w sprawie przyjęcia informacji rządu; Art. 190: Wykładnia pojęcia "obecność" w art. 190 regulaminu Sejmu (zagadnienie kworum); regulacja prawna dyscyplinowania posłów i senatorów; Kworum podczas głosowań w Sejmie RP (rys historyczny, sytuacja obecna, wnioski); Skutki głosownia nad projektem ustawy w przypadku braku odpowiedniego kworum; Prawna skuteczność głosowania nad projektem ustawy z powodu braku kworum; Art. 192: Możliwości opublikowania załącznika do zapytania poselskiego; Możliwości przedkładania interpretacji przez posła pozbawionego wolności w świetle art. 192 ust. 1 regulaminu Sejmu; Problem nadużywania instytucji interpelacji poselskiej przez posłów (pismo Ministra Polityki Społecznej); Art. 193: Zasadność objęcia tajemnicą skarbową odpowiedzi na interpelację poselską; Postępowanie z interpelacją poselską w świetle art. 192 i 193 regulaminu Sejmu; Art. 202b: Dopuszczalność publikowania w drukach sejmowych danych osobowych zawartych w formularzach dotyczących zgłaszania zainteresowania pracami nad projektem aktu normatywnego.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 342 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej