Wsparcie społeczne
Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(46)
Forma i typ
Książki
(44)
Publikacje naukowe
(11)
Publikacje fachowe
(8)
Czasopisma
(1)
Dostępność
dostępne
(32)
tylko na miejscu
(30)
wypożyczone
(2)
Placówka
Wypożyczalnia
(34)
Czytelnia
(30)
Autor
Kaliszewska Małgorzata
(3)
Kawula Stanisław (1939-2014)
(3)
Dykcik Władysław
(2)
Grzegorzewska Maria Katarzyna
(2)
Kamińska-Małek Aleksandra (1976- )
(2)
Kijak Remigiusz J. (1979- )
(2)
Kocoń-Rychter Katarzyna
(2)
Krasiejko Izabela
(2)
Mateja Agnieszka
(2)
Oleśniewicz Piotr (1968- )
(2)
Szarota Zofia
(2)
Adamczyk Marta
(1)
Andrzejewska Anna
(1)
Babińska-Górecka Renata
(1)
Badora Sylwia
(1)
Baka Łukasz
(1)
Bartkowicz Zdzisław
(1)
Bartoszek Adam
(1)
Bednarek Józef
(1)
Białoszewski Dariusz
(1)
Bronowski Paweł
(1)
Brągiel Józefa
(1)
Búgelová Taťjana
(1)
Błędowski Piotr (1956- )
(1)
Chlasta-Obłąk Dagmara
(1)
Chudzicka-Czupała Agata
(1)
Ciczkowska-Giedziun Małgorzata
(1)
Cieślak Roman
(1)
Colonna-Kasjan Daniela
(1)
Cytowska Beata (1964- )
(1)
Czekaj Krzysztof
(1)
Czopek Jakub
(1)
Deptuła Maria
(1)
Derber Charles
(1)
Derda Ahata
(1)
Dobrakowski Paweł
(1)
Domalewska Dorota
(1)
Drzazga Agnieszka
(1)
Dusza Bożena
(1)
Dąbrowska Anna
(1)
Faliszek Krystyna
(1)
Fengler Jorg
(1)
Ferdyn Emanuel
(1)
Gajdzica Zenon (1970- )
(1)
Gajdzińska Monika
(1)
Gawlik Ewa
(1)
Gawęda Łukasz
(1)
Godawa Grzegorz
(1)
Grabowska Tatiana
(1)
Grusiewicz Mirosław
(1)
Gurba Ewa
(1)
Gładyszewska-Cylulko Joanna
(1)
Hallada Marek
(1)
Idem Magdalena
(1)
Jagoszewska Iwona
(1)
Janowicz Anna
(1)
Kaczmarek Żanetta
(1)
Kalemba Marcelina
(1)
Kamińska Aleksandra (1976- )
(1)
Karcz-Taranowicz Eugenia
(1)
Kaszyński Hubert
(1)
Klasińska Barbara
(1)
Kocór Maria
(1)
Kolisko-Nagły Małgorzata
(1)
Korabiewska Izabela
(1)
Kordas-Surowiec Mariola
(1)
Kosz-Szumska Justyna
(1)
Kowalewski Michał
(1)
Kowalik-Paluch Katarzyna
(1)
Kowalska-Kantyka Małgorzata
(1)
Krajewska Beata
(1)
Krakowski Krzysztof
(1)
Kraus Ewa (1971- )
(1)
Kryk Gabriela
(1)
Kubiak Martyna
(1)
Kuźnik Marek
(1)
Kwaśniewska Grażyna
(1)
Laskowski Mirosław
(1)
Leszczyńska-Rejchert Anna
(1)
Lewandowicz-Machnikowska Monika (1973- )
(1)
Lewandowska Monika
(1)
Lewandowski Marek
(1)
Leśniewski Zbigniew
(1)
Lisiecka Alina
(1)
Lorenc Joanna
(1)
Machnio Dominika
(1)
Maciejewska Olga
(1)
Majewski Tomasz
(1)
Mamroł Andrzej
(1)
Marynowicz-Hetka Ewa
(1)
Mikulášková Gabriela
(1)
Miłkowska Grażyna
(1)
Musiał Emilia
(1)
Nidecka Bogusława
(1)
Niesporek Andrzej
(1)
Nitecki Stanisław
(1)
Nowacki Gabriel
(1)
Nowicka Agnieszka
(1)
Nowicka-Skóra Anna
(1)
Nycz Edward
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(8)
2010 - 2019
(16)
2000 - 2009
(21)
1990 - 1999
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(12)
Kraj wydania
Polska
(46)
Język
polski
(46)
Temat
Przedsiębiorstwo
(1422)
Zarządzanie
(682)
Unia Europejska
(634)
Polska
(627)
Samorząd terytorialny
(531)
Wsparcie społeczne
(-)
Środki masowego przekazu
(427)
Kadry
(418)
Marketing
(414)
Gospodarka
(406)
Banki
(383)
Organizacja
(379)
Prawo pracy
(358)
Internet
(352)
Komunikacja społeczna
(333)
Globalizacja
(322)
Integracja europejska
(318)
Prawo
(307)
Nauczanie początkowe
(300)
Postępowanie administracyjne
(284)
Dziecko
(280)
Polityka
(265)
Rodzina
(262)
Prawa człowieka
(256)
Unia Europejska (UE)
(253)
Prawo administracyjne
(252)
Praca
(245)
Zarządzanie strategiczne
(245)
Prawo cywilne
(243)
Pedagogika
(242)
Administracja
(241)
Język angielski
(238)
Prawo karne
(238)
Szkolnictwo
(236)
Nauczyciele
(235)
Finanse
(234)
Państwo
(233)
Podatek
(231)
Polityka społeczna
(230)
Kultura
(229)
Psychologia
(227)
Finanse publiczne
(226)
Socjologia
(217)
Społeczeństwo
(217)
Innowacje
(216)
Rachunkowość
(216)
Nauczanie
(213)
Szkolnictwo wyższe
(212)
Zarządzanie jakością
(212)
Opieka społeczna
(209)
Reklama
(209)
Wychowanie
(209)
Rynek pracy
(207)
Budżety terenowe
(201)
Kobieta
(200)
Menedżerowie
(200)
Nauczanie zintegrowane
(199)
Młodzież
(198)
Nieruchomości
(194)
Prawo międzynarodowe
(194)
Konkurencja
(193)
Public relations
(192)
Prawo wspólnotowe europejskie
(191)
Przedsiębiorstwa małe i średnie
(189)
Osobowość
(188)
Zatrudnienie
(183)
Konsumenci (ekon.)
(181)
Bezrobocie
(179)
Społeczeństwo informacyjne
(179)
Prawo karne procesowe
(177)
Rynek finansowy
(177)
Ochrona środowiska
(176)
Prawo Unii Europejskiej
(175)
Rynek kapitałowy
(175)
Prawo gospodarcze
(165)
Kształcenie
(157)
Umowa
(157)
Filozofia
(152)
Logistyka gospodarcza
(151)
Turystyka
(150)
Sądownictwo
(148)
Zarządzanie wiedzą
(148)
Decyzje
(146)
Papiery wartościowe
(146)
Polityka międzynarodowa
(145)
Oświata
(144)
Ubezpieczenia społeczne
(144)
Demokracja
(140)
Płaca
(137)
Stosunki interpersonalne
(136)
Psychologia społeczna
(135)
Służba zdrowia
(135)
Prawo konstytucyjne
(134)
Inwestycje
(132)
Postępowanie cywilne
(132)
Terroryzm
(132)
Prawo autorskie
(128)
Język polski
(126)
Zarządzanie zasobami ludzkimi (HRM)
(124)
Motywacja pracy
(120)
Bezpieczeństwo publiczne
(119)
Temat: dzieło
Moda i Życie Praktyczne (czasopismo ; 1945-1951)
(1)
Nowa Sztuka (czasopismo)
(1)
Wychowanie Fizyczne (czasopismo ; Poznań)
(1)
Temat: czas
2001-
(10)
1989-
(5)
2001-0
(2)
1801-1900
(1)
1901-2000
(1)
Temat: miejsce
Polska
(14)
Anglia (Wielka Brytania)
(1)
Austria
(1)
Bydgoszcz (woj. kujawsko-pomorskie)
(1)
Czechy
(1)
Europa
(1)
Francja
(1)
Katowice (woj. śląskie)
(1)
Kraków (woj. małopolskie ; okolice)
(1)
Lubuskie, województwo
(1)
Mazowieckie, województwo (od 1999)
(1)
Niemcy
(1)
Opole (woj. opolskie)
(1)
Rzeszów (woj. podkarpackie)
(1)
Szwecja
(1)
Słowacja
(1)
Ukraina
(1)
Województwo opolskie (1999- )
(1)
Województwo podkarpackie (1999- )
(1)
Węgry
(1)
Włochy
(1)
Gatunek
Praca zbiorowa
(8)
Opracowanie
(7)
Monografia
(4)
Podręcznik
(3)
Raport z badań
(2)
Czasopismo naukowe
(1)
Czasopismo pedagogiczne
(1)
Księga pamiątkowa
(1)
Materiały konferencyjne
(1)
Materiały pomocnicze dla szkół wyższych
(1)
Dziedzina i ujęcie
Socjologia i społeczeństwo
(18)
Edukacja i pedagogika
(13)
Psychologia
(4)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(2)
Medycyna i zdrowie
(1)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(1)
Zarządzanie i marketing
(1)
46 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
(Biblioteka Pracy Socjalnej)
Zawiera: Rozdział 1. Charakterystyka rodziny współczesnej: 1.1. Definicje rodziny - ujęcie tradycyjne; 1.2. Przemiany rodziny; 1.3. Typy rodzin funkcjonujących prawidłowo; 1.4. Struktura rodziny; 1.5. Dobro dziecka; 1.6. Potrzeby i cele rodziny; 1.7. Funkcje rodziny; 1.8. Zasoby rodziny; 1.9. Klimat rodzinny, więzi w rodzinie oraz interakcje z innymi systemami; 1.10. Postawy i style wychowania. Rozdział 2. Charakterystyka rodzin dysfunkcyjnych: 2.1. Definicje, typy oraz cechy rodzin dysfunkcyjnych; 2.2. Zaniedbywanie dzieci oraz czynniki ryzyka i objawy wystąpienia przemocy wobec dzieci; 2.3. Sytuacja dzieci z rodzin ubogich. Rozdział 3. Między wsparciem rodziny a ochroną dzieci przed krzywdzeniem: 3.1. Familiocentryzm jako podstawa pracy socjalnej z rodziną z dziećmi;3.2. Główne zadania wybranych zawodów w obszarze wsparcia rodziny, pomocy społecznej i ochrony dziecka przed krzywdzeniem; 3.3. Praca w zespołach multiprofesjonalnych z rodziną i na jej rzecz - zasady systematycznej międzyresortowej i międzysektorowej współpracy; 3.4. Postępowanie pracownika instytucji w przypadku podejrzenia o występowaniu krzywdzenia dziecka; 3.5. Współczesne strategie w pracy z rodziną zaniedbującą dzieci; 3.6. Działania skierowane do dzieci zaniedbanych, zranionych, z doświadczeniem kompleksowej traumy. Rozdział 4. Rola i zadania pracownika socjalnego w pracy z rodziną z dziećmi w kontekście działań asystenta rodziny: 4.1. Specyfika metodycznego działania z rodziną z dziećmi; 4.2. Uwarunkowania, zasady współpracy i podział zadań pomiędzy pracownikiem socjalnym a asystentem rodziny; 4.3. Przebieg procedury odebrania dziecka przez pracownika socjalnego; 4.4. Praca nad reintegracją rodziny; 4.5. Praca grupowa z rodziną z dziećmi. Zakończenie
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 304 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Psychoedukacyjne elementy wsparcia społecznego: Najlepszy uczeń też potrzebuje wsparcia- sprawozdanie z badań własnych; Postrzegane Sparcie społeczne ze strony osób znaczących a wyniki w nauce młodzieży gimnazjalnej; Uwarunkowania społecznego wsparcia młodzieży z trudnościami w uczeniu się; Wsparcie społeczne młodzieży z uszkodzonym wzrokiem a odczuwanie trudności związanych z niepełnosprawnością; Uwarunkowania partycypacji w kulturze osób z dysfunkcją narządu wzroku a potrzeba wsparcia społecznego; Wsparcie techniczne studentów niewidomych i słabo widzących w uczelniach wyższych; 2. Komponenty wsparcia społecznego rodzin z dzieckiem niepełnosprawnym: Wieloaspektowość wsparcia społecznego rodzin wychowujących dziecko niepełnosprawne; Potrzeba wsparcia psychospołecznego dzieci nadpobudliwych i ich rodzin; Wspomaganie społeczne rodziny w zaspokajaniu potrzeb rehabilitacyjnych uczniów z wadą słuchu; Postawy rodziców dzieci pełnosprawnych wobec osób z niepełnosprawnością; Edukacja integracyjna w opinii rodziców dzieci niepełnosprawnych; Wyrównywanie szans dziecka z lekkim upośledzeniem umysłowym w świetle zmian społecznych i edukacyjnych; Opinie rodziców młodzieży niepełnosprawnej intelektualnie w stopniu lekkim na temat pomocy dzielnej rodzinie; Korelaty społecznego wsparcia młodzieży z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim; Poczucie wsparcia społecznego a poziom kompetencji społecznych u osób z głębszą niepełnosprawnością intelektualną; Wsparcie matek dzieci z upośledzeniem umysłowym przez członków rodziny; Pomoc rodzinie dziecka niepełnosprawnego- wybrane kierunki oddziaływań; 3. Medyczne i psychospołeczne aspekty wsparcia w chorobie: Przekonania zdrowotne jako uwarunkowanie wsparcia w chorobie; Jakość pomocy udzielanej rodzinie dziecka niepełnosprawnego w procesie informacyjno-terapeutycznym; Działania ortopedyczno-rehabilitacyjne jako ważny element terapii w systemie wsparcia społecznego rodziny dziecka niepełnosprawnego; Wsparcie społeczne rodzin pacjentów z chorobą Alzheimera ze strony organizacji alzheimerowskich; Zmiany poziomu kompetencji komunikacyjnych małych dzieci z mózgowym porażeniem dziecięcym pod wpływem terapii Peto oraz usprawnianych tradycyjnie; Zaangażowanie rodziców w procesie rehabilitacji medycznej dzieci z astmą oskrzelową; Formalne i nieformalne systemy wsparcia rodzin dziecka z chorobą nowotworową; Społeczne aspekty umierania dzieci z choroba nowotworową; Wsparcie chorego i jego rodziny przez personel medyczny; Grupa samopomocy jako źródło wsparcia społecznego (na przykładzie Klubu Kobiet po Mastektomii „Amazonki”); Rola książki w procesie wsparcia dziecka niepełnosprawnego w zakładzie leczniczym; Wolontariat- pozainstytucjonalna forma wsparcia społecznego.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Starzenie się i starość w ujęciu interdyscyplinarnym, 2. Problemy ludzi starszych oraz ich źródła, 3. Wspomaganie osób starszych - terminologia i rozwiązania organizacyjne, 4. Instytucje i organizacje wspierajace ludzi starszych w Polce i za granicą
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 304 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Psychologia w monografiach naukowych / red. Jan Strelau, Dariusz Doliński ; T. 7)
Cz.I Zachowania zdrowotne i ich zmiana: definicje i teorie: 1. Zachowania zdrowotne: definicje, 2. Podejście Teoretyczne do zmian zachowań zdrowotnych: modele motywacyjne i postintencjonalne, 3. Podejście teoretyczne do zmian zachowań zdrowotnych: model społeczno-poznawczy, 4. Podejścia teoretyczne do zmiany zachowań zdrowotnych: modele fazowe. Cz.II Co sprawia, że formułujemy intencje? Wprowadzenie: 5. Spostrzegane ryzyko zachorowania, 6. Oczekiwane zyski i straty, 7. Własna skuteczność a formułowanie intencji, 8. Badania własne dotyczące predykatorów intencji. Badanie 1: dieta osób z nadwagą lub otyłością, 9. Badania własne dotyczące predykatorów intencji. Badanie 2: aktywność fizyczna internautów, 10. Dyskusja wyników badań 1 i 2. Cz.III Co sprawia, ze intencja jest wcielana w życie? Wprowadzenie: 11. Czym jest utrzymywanie zachowania?, 12. Planowanie a intencja i utrzymanie zachowania, 13. Skuteczność w utrzymywaniu zachowania a inicjacja i utrzymywanie zachowania, 14. Badania własne dotyczące utrzymywania zachowania. Badanie 3: inicjacja samobadania piersi, 15. Badania własne dotyczące utrzymywania zachowania. Badanie 4: społeczno-poznawcze predyktory regularnego stosowania pasów bezpieczeństwa, 16. Badania własne dotyczące utrzymywania zachowania. Badanie 5: zmiana w wykonywaniu BSE, 17. Badania własne dotyczące utrzymywania zachowania. Badanie 6: palenie papierosów, 18. Badania własne dotyczące utrzymywania zachowania. Badanie 7: planowane używanie pasów bezpieczeństwa. Cz.IV Co pomaga wrócić na obraną ścieżkę? Wprowadzenie: 19. Nawroty a krótkotrwałe załamania, 20. Własna skuteczność a nawroty, 21. Wsparcie społeczne i jego rola w procesie zmiany zachowania, 22. Zależności między wsparciem społecznym, własną skutecznością a zachowaniami zdrowotnymi, 23. Badania własne nad ograniczaniem nawrotów. Badania 8: palenie papierosów, 24. Badania własne nad ograniczaniem nawrotów. Badanie 9: aktywność fizyczna pacjentów po zawale serca, 25. Dyskusja wyników badań 8 i 9. Cz.V Wnioski, perspektywy i zastosowania: 26. Jak prowadzić badania dotyczące zachowań zdrowotnych. Ograniczenia badań, 27. Wnioski z badań: weryfikacja teorii, 28. Implikacje dla praktyki
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 61 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Cz. I Podstawy epistemologiczne, ontologiczne i aksjologiczne dyscypliny oraz kategorie pojęciowe pedagogiki społecznej: 1. Wprowadzenie w problematykę - wymiary pedagogiki społecznej (humanistyczny, społeczno-kulturowy, aksjologiczny), 2. Środowisko życia i jego przetwarzania w toku pracy społecznej, 3. Kategoria działania społecznego w pedagogice społecznej - sens i znaczenie działania społecznego, 4. Wymiar profilaktyczny działania pedagoga społecznego, 5. Pomoc w rozwoju, towarzyszenie społeczne, próg zagrożenia - wymiar profilaktyczny, 6. Konteksty metodologiczne, 7. Konteksty historyczne i porównawcze. Cz. II Podejścia teoretyczne, aksjologiczne i metodyczne orientacji działania pedagoga społecznego: 8. Ramy działania społecznego pedagoga społecznego i ich tworzenie, 9. Podejścia (teoretyczne) do działania w polu pracy społecznej, 10. Wybrane kwestie społeczne a praktyka działania społecznego, 11. Pedagogika społeczna i praca socjalna - wielkość perspektyw i rozwiązań, 12. Modele pracy socjalnej/społecznej i ich źródła teoretyczne oraz implikacje dla praktyki społecznej, 13. Etyczne aspekty działania społecznego, 14. Kultura profesjonalnego działania pedagoga społecznego
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Dorosłość w województwie lubuskim; 2. Młodzież Lubuska 2012- badania szkolne; 3. Młodzież Lubuska 2012- w opiniach dyrektorów szkół; 4. Ekspertyza i rekomendacje dotyczące pespektyw dorosłego życia; Ekspertyza i rekomendacje perspektyw młodzieży gimnazjalnej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Charakterystyka działań psychologicznych, 2. Organizacja działań psychologicznych w wybranych państwach, 3. Kierunki zmian w prowadzeniu działań psychologicznych
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Wsparcie społeczne w rehabilitacji osób z niepełnosprawnością: Dylematy wsparcia społecznego osób z niepełnosprawnością; Rola kompetencji (dyspozycji instrumentalnych i osobowościowych) pedagogów specjalnych we wsparciu osób rehabilitowanych i resocjalizowanych; Postawy nauczycieli wobec kształcenia integracyjnego a wsparcie pedagogiczne; Relacje interpersonalne w procesie wsparcia społecznego osób niepełnosprawnych; Ryzyko osłabienia wsparcia społecznego jako podstawowy dylemat współczesnej rehabilitacji; Społeczne wspieranie osób niepełnosprawnych w procesie ich integracji; Problemy pedagogicznego wsparcia uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w zakresie społecznego funkcjonowania w klasie szkolnej; Interdyscyplinarna wiedza jako punkt wyjścia do właściwej opieki nad dzieckiem niepełnosprawnym; Społeczne wsparcie studentów niesłyszących w społeczności akademickiej Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego; Sytuacja społeczno-ekonomiczna osób niesłyszących; Biopsychospołeczna koncepcja niepełnosprawności a wieloaspektowość wsparcia; Wsparcie osób niepełnosprawnych i ich rodzin w placówkach Polskiego Stowarzyszenia na rzecz Osób z Upośledzeniem Umysłowym; Wykorzystanie osiągnięć dydaktyki w kształceniu uczniów upośledzonych umysłowo w stopniu lekkim; Turnus rehabilitacyjny dla rodzin z dziećmi niepełnosprawnymi jako jedna z form społecznego wsparcia; Warsztaty terapii zajęciowej w rehabilitacji osób niepełnosprawnych; Elementy sieci wsparcia społecznego nauczycieli w środowisku profesjonalnym; Wspieranie osób niepełnosprawnych w procesie rehabilitacji; Dylematy diagnozy i pomiaru efektów wsparcia społecznego rodzin wychowujących dziecko z Zespołem Downa; Wspólnoty "Wiary i Światła" jako grupy wsparcia osób niepełnosprawnych intelektualnie i ich opiekunów; Prawnoadministracyjne i społeczne formy pomocy osobom niepełnosprawnym i rodzinom; 2. Wsparcie społeczne a efektywność resocjalizacji penitencjarnej: Wsparcie społeczne a efektywność resocjalizacji penitencjarnej; Wspomaganie psychopedagogiczne i formalnoprawne pedagogów i podopiecznych z wolnościowych i zakładowych instytucji resocjalizacyjnych; Kontrowersje wokół roli samooceny w procesie wykolejenia i resocjalizacji; Wsparcie społeczne młodzieży zażywającej środki odurzające; Postawy młodzieży wobec zjawiska uzależnień jako wyznacznik działalności profilaktycznej; Psychologiczne aspekty terapii sprawców nadużyć seksualnych wobec dzieci; Podkultura "grypsujących" jako grupa wsparcia w warunkach izolacji więziennej; Przemoc w percepcji nieletnich przestępców; profil osobowości rodzinnych kuratorów sądowych oraz czynniki redukujące satysfakcję z pracy- komunikat z badań; Działalność duszpasterstwa więziennego- możliwości i ograniczenia; Czy rzeczywiście bezkarni? O odpowiedzialności nieletnich sprawców przestępstw; Działalność resocjalizacyjna zakładu karnego typu półotwartego; Wsparcie społeczne osób uzależnionych od alkoholu objętych terapią; Niedomagania pomocy postpenitencjarnej wobec wyzwań współczesnej rzeczywistości.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera: 1. Możliwości zapobiegania i radzenia sobie z przemocą rówieśniczą, w którą zaangażowani są uczniowie z niepełnosprawnościami i innymi specjalnymi potrzebami edukacyjnymi: 1.2. Specjalne potrzeby edukacyjne; 1.3. Agresja elektroniczna i cyberbullying; 1.4. Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi a przemoc rówieśnicza - wybrane aspekty zapobiegania i interwencji; 1.5. Ogólne zasady w działaniach profilaktycznych i interwencyjnych; 1.6. Szkoły wobec zaangażowania uczniów z SPE w przemoc rówieśniczą - specyfika działań profilaktycznych i zaradczych realizowanych na poziomie instytucjonalnym; 1.7. Wybrane typy specjalnych potrzeb edukacyjnych w kontekście ryzyka zaangażowania w agresję rówieśniczą; 1.8. Działania nauczyciela ukierunkowane na jednostkę z SPE. 2. Specyfika pracy z uczniem z niepełnosprawnością intelektualną oraz z zaburzeniami ze spektrum autyzmu: 2.1. Niepełnosprawność intelektualna - aspekty definicyjno-klasyfikacyjne; 2.2. Charakterystyka rozwoju i funkcjonowania dzieci i młodzieży z niepełnosprawnością intelektualną; 2.3. Autyzm - terminologia; 2.4. Specyfika zachowania dzieci i młodzieży z zaburzeniami ze spektrum autyzmu (ASD); 2.5. Niepełnosprawność intelektualna jako zaburzenie towarzyszące zaburzeniom ze spektrum autyzmu; 2.6. Diagnoza ułatwiająca konstruowanie indywidualnych programów edukacyjno-terapeutycznych; 2.7. Specyfika edukacji uczniów z niepełnosprawnością intelektualną i zaburzeniami ze spektrum autyzmu; 2.8. Metody terapii i wsparcia uczniów z niepełnosprawnością intelektualną i zaburzeniami ze spektrum autyzmu; 2.9. Pomoc rodzinie ze strony szkoły - współpraca dla dobra dziecka. 3. Edukacja uczniów z uszkodzonym zmysłem słuchu: 3.1. Zmiany w obszarze regulacji prawnych dotyczące uczniów z uszkodzonym słuchem; 3.2. Formy kształcenia uczniów z uszkodzonym słuchem; 3.3. Wybrane pojęcia dotyczące zróżnicowanej grupy osób z uszkodzonym słuchem; 3.4. Przyczyny i konsekwencje uszkodzenia zmysłu słuchu; 3.5. Uwarunkowania psychofizyczne dziecka z uszkodzonym zmysłem słuchu; 3.6. Metody wykorzystywane w komunikacji z uczniem z uszkodzonym słuchem; 3.7. Wspomaganie dziecka z uszkodzonym słuchem w szkole; 3.8. Metody nauczania uczniów z uszkodzonym zmysłem słuchu. 4. Uczeń z niepełnosprawnością wzrokową w szkole ogólnodostępnej: 4.1. Kształcenie segregacyjne i integracyjne w Polsce w odniesieniu do osób z niepełnosprawnością wzrokową; 4.2. Uwarunkowania wzajemnych postaw osób widzących i niepełnosprawnych wzrokowo; 4.3. Specjalne potrzeby osób niewidomych i słabowidzących w kontekście edukacji i możliwości ich zaspokajania. 5. Wspieranie i edukacja dziecka z choroba przewlekłą: 5.2. Modele choroby przewlekłej; 5.3. Choroba przewlekła jako sytuacja trudna; 5.4. Wsparcie dzieci przewlekle chorych; 5.5. Dziecko przewlekle chore w roli ucznia. 6. Nauczanie dziecka z niepełnosprawnością ruchową: 6.1. Podstawowe jednostki chorobowe powodujące niepełnosprawność ruchową; 6.2. Specyfika nauczania dziecka z niepełnosprawnością ruchową; 6.3. Dobór właściwego stanowiska pracy; 6.4. Dostosowanie programu i pomocy dydaktycznych; 6.5. Wspieranie porozumiewania się - alternatywne formy komunikacji; 6.6. Współpraca z rodzicami ucznia niepełnosprawnego ruchowo.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Nowe Tendencje w Psychologii / przewod. KR Jerzy Brzeziński ; Tom 9)
1.Wsparcie społeczne-sposoby definiowania, rodzaje i źródła wsparcia, wybrane koncepcje teoretyczne, 2."Prawdziwych przyjaciół...".Wsparcie społeczne, stres, choroba i śmierć, 3.Rola wsparcia społecznego w sytuacjach stresu życiowego. O dopasowaniu wsparcia do wydarzeń stresowych, 4.Wsparcie społeczne a osobowość, 5.Między kulturowy pomiar wsparcia społecznego : postępy, problemy i perspektywy, 6.Wsparcie społeczne-problemy i techniki pomiaru, 7."Wzlot i upadek utopii" : mobilizacja i deterioracja wsparcia społecznego w sytuacjach klęsk żywiołowych, 8.Różnice wynikające z ról płciowych , wsparcie społeczne i radzenie sobie ze stresem, 9. Wsparcie społeczne a stres pracy i bezrobocia, 10.Rola wsparcia społecznego w leczeniu i rehabilitacji osób po zawale serca, 11.Wsparcie społeczne a stres traumatyczny
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 159.9 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
Książka
W koszyku
(Meritum)
Zawiera: Wprowadzenie; Wykaz skrótów; Część I. Pomoc społeczna. Rozdział I. Istota i zasady udzielania pomocy społecznej: 1. Pomoc społeczna i wsparcie socjalne w systemie zabezpieczenia społecznego 2. Cele i zasady pomocy społecznej Rozdział II. Przesłanki nabycia prawa do świadczeń: 1. Obywatelstwo i miejsce zamieszkania 2. Osoba fizyczna i rodzina jako adresaci świadczeń 3. Kryterium trudnej sytuacji życiowej 4. Dochód 5. Przesłanki negatywne prawa do pomocy społecznej Rozdział III. Świadczenia pieniężne: 1. Zasiłek stały 2. Zasiłek okresowy 3. Zasiłek celowy 4. Pomoc na usamodzielnienie 5. Pomoc dla cudzoziemców 6. Wynagrodzenie z tytułu sprawowania opieki Rozdział IV. Świadczenia niepieniężne: 1. Świadczenia zaspokajające podstawowe potrzeby egzystencji 2. Praca socjalna, poradnictwo i interwencja kryzysowa 3. Składki na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne 4. Usługi opiekuńcze 5. Pomoc w postaci mieszkania chronionego 6. Pomoc w integracji i usamodzielnieniu 7. Usługi świadczone przez ośrodki wsparcia 8. Pobyt i usługi w domu pomocy społecznej Rozdział V. Postępowanie w sprawie świadczeń. Kierowanie i odpłatność za pobyt w jednostkach organizacyjnych pomocy społecznej: 1. Postępowanie w sprawie świadczeń 2. Czynności konsensualne 3. Kierowanie i odpłatność za pobyt w jednostkach organizacyjnych pomocy społecznej Rozdział VI. Weryfikacja decyzji i zwrot świadczeń: 1. Zmiana i uchylenie decyzji nieostatecznej 2. Weryfikacja decyzji ostatecznej 3. Czasowe następstwa zmiany i uchylenia decyzji 4. Świadczenie nienależnie pobrane 5. Zwrot świadczeń Rozdział VII. Zadania, organizacja i kadry pomocy społecznej: 1. Zadania pomocy społecznej 2. Organizacja pomocy społecznej 3. Podmioty niepubliczne w pomocy społecznej 4. Kontrola i nadzór 5. Kadry pomocy społecznej Część II. Świadczenia rodzinne. Rozdział VIII. Pojęcie świadczeń rodzinnych: 1. Pojęcie świadczeń rodzinnych w świetle ustawodawstwa polskiego 2. Pojęcie świadczeń rodzinnych według przepisów o koordynacji Rozdział IX. Ogólne warunki nabycia prawa do świadczeń rodzinnych: 1. Zamieszkanie na terytorium RP 2. Obywatelstwo polskie 3. Cudzoziemcy uprawnieni do świadczeń rodzinnych Rozdział X. Zasiłek rodzinny i dodatki do zasiłku rodzinnego: 1. Zasiłek rodzinny 2. Podmioty uprawnione do zasiłku rodzinnego 4. Okoliczności wyłączające nabycie prawa do zasiłku rodzinnego (art. 7 u.ś.r.) 5. Dodatki do zasiłku rodzinnego Rozdział XI. Jednorazowa zapomoga z tytułu urodzenia się dziecka oraz świadczenia rodzinne przyznawane na podstawie uchwały rady gminy: 1. Jednorazowa zapomoga z tytułu urodzenia się dziecka 2. Świadczenia rodzinne udzielane na podstawie uchwały rady gminy Rozdział XII. Świadczenie rodzicielskie: 1. Podmioty uprawnione do świadczenia 2. Prawo do świadczenia 3. Okoliczności wyłączające prawo do świadczenia 4. Zbieg prawa do świadczenia rodzicielskiego i innych świadczeń Rozdział XIII. Świadczenia opiekuńcze: 1. Zasiłek pielęgnacyjny 2. Świadczenie pielęgnacyjne 3. Specjalny zasiłek opiekuńczy Rozdział XIV. Koordynacja systemów zabezpieczenia społecznego w zakresie świadczeń rodzinnych (socjalnego wsparcia): 1. Koordynacja systemów zabezpieczenia społecznego – uwagi ogólne 2. Wybrane zasady koordynacji systemów zabezpieczenia społecznego 3. Właściwość organu w sprawach z zakresu koordynacji systemów zabezpieczenia społecznego w zakresie świadczeń rodzinnych 4. Koordynacja systemów zabezpieczenia społecznego w zakresie świadczeń rodzinnych w świetle rozporządzenia nr 883/2004 Rozdział XV. Postępowanie w sprawie przyznania i wypłaty świadczeń rodzinnych oraz weryfikacji decyzji ostatecznej: 1. Właściwość organów 2. Wniosek 3. Uzupełnienie wniosku i pozostawienie wniosku bez rozpatrzenia 4. Zasady wypłaty świadczeń rodzinnych 5. Obowiązki informowania 6. Uchylenie i zmiana ostatecznej decyzji w sprawie świadczeń rodzinnych Rozdział XVI. Świadczenie nienależnie pobrane: 1. Pojęcie świadczeń nienależnie pobranych 2. Zasady zwrotu nienależnie pobranych świadczeń Część III. Pomoc państwa w wychowywaniu dzieci. Rozdział XVII. Pojęcie i cel świadczenia wychowawczego 1. Pojęcie i cel świadczenia wychowawczego w świetle ustawodawstwa polskiego 2. Pojęcie świadczenia wychowawczego według przepisów o koordynacji systemów zabezpieczenia społecznego Rozdział XVIII. Warunki nabycia prawa do świadczenia wychowawczego: 1. Ogólne warunki nabycia prawa do świadczenia wychowawczego 2. Podmioty uprawnione do świadczenia wychowawczego 3. Przesłanki nabycia prawa do świadczenia wychowawczego 4. Okoliczności wyłączające nabycie prawa do świadczenia wychowawczego (art. 8 u.p.p.w.d.) Rozdział XIX. Postępowanie w sprawach o świadczenia wychowawcze: 1. Wniosek o ustalenie prawa do świadczenia wychowawczego 2. Okres zasiłkowy 3. Wydatkowanie świadczenia wychowawczego niezgodnie z celem lub marnotrawienie świadczenia 4. Rodzinny wywiad środowiskowy 5. Świadczenia nienależnie pobrane oraz weryfikacja decyzji ostatecznej Rozdział XX. Rodzinny kapitał opiekuńczy: 1. Pojęcie i cel rodzinnego kapitału opiekuńczego 2. Warunki nabycia prawa do rodzinnego kapitału opiekuńczego 3. Wysokość rodzinnego kapitału opiekuńczego i zasady ustalania uprawnień 4. Okoliczności wyłączające nabycie prawa do rodzinnego kapitału opiekuńczego 5. Okoliczności wypłaty kapitału w formie rzeczowej lub w formie opłacenia usług 6. Podmioty realizujące zadania w zakresie kapitału 7. Zwrot nienależnie pobranego kapitału opiekuńczego 8. Dofinansowanie obniżenia opłaty rodzica za pobyt dziecka w żłobku, klubie dziecięcym lub u dziennego opiekuna 9. Warunki nabycia uprawnień do finansowania obniżenia opłaty rodzica za pobyt dziecka w żłobku, klubie dziecięcym lub u dziennego opiekuna 10. Podmiot realizujący dofinansowanie Część IV. Fundusz alimentacyjny i działania wobec dłużników alimentacyjnych. Rozdział XXI. Istota i przesłanki nabycia uprawnień do świadczeń z funduszu alimentacyjnego: 1. Zagadnienia wprowadzające 2. Podmioty uprawnione do świadczeń z funduszu alimentacyjnego 3. Warunki nabycia prawa do świadczeń z funduszu alimentacyjnego Rozdział XXII. Postępowanie w sprawach przyznawania i wypłacania świadczeń z funduszu alimentacyjnego: 1. Wniosek o ustalenie prawa do świadczeń z funduszu alimentacyjnego 2. Organ właściwy w sprawie przyznania świadczeń z funduszu alimentacyjnego 3. Okres świadczeniowy 4. Decyzja ustalająca prawo do świadczeń z funduszu alimentacyjnego 5. Wstrzymanie wypłaty świadczeń z funduszu alimentacyjnego 6. Weryfikacja decyzji, na mocy której strona nabyła prawo do świadczeń z funduszu alimentacyjnego 7. Wzory pism Rozdział XXIII. Świadczenie nienależnie pobrane oraz zwrot świadczeń z funduszu alimentacyjnego: 1. Nienależnie pobrane świadczenia z funduszu alimentacyjnego 2. Obowiązek zwrotu przez dłużnika alimentacyjnego należności z tytułu świadczeń wypłaconych z funduszu alimentacyjnego osobie uprawnionej 3. Wzory pism Rozdział XXIV. Działania podejmowane wobec dłużników alimentacyjnych 1. Wniosek o podjęcie działań wobec dłużnika alimentacyjnego 2. Organ właściwy w sprawie działań wobec dłużnika alimentacyjnego 3. Czynności podejmowane wobec dłużnika alimentacyjnego 4. Uznanie dłużnika alimentacyjnego za uchylającego się od zobowiązań alimentacyjnych 5. Wzory Część V. Dodatki mieszkaniowe Rozdział XXV. Przesłanki nabycia prawa do dodatku mieszkaniowego 1. Przesłanki pozytywne, których spełnienie warunkuje nabycie prawa do dodatku mieszkaniowego 2. Okoliczności wyłączające uzyskanie dodatku Rozdział XXVI. Wysokość dodatku. Rozdział XXVII. Proceduralne aspekty przyznania, wypłaty i zwrotu dodatków mieszkaniowych: 1. Właściwość organu 2. Przebieg postępowania 3. Decyzja w sprawie dodatku mieszkaniowego 4. Wstrzymanie wypłaty dodatku 5. Zwrot nienależnie pobranego świadczenia Część VI. Wspieranie rodziny i piecza zastępcza. Rozdział XXVIII. Ochrona dziecka i rodziny – zagadnienia ogólne: 1. Podstawy prawne wspierania rodziny i pieczy zastępczej 2. Wspieranie rodziny 3. Piecza zastępcza 4. Podmioty wspierania rodziny i pieczy zastępczej 5. Podmiotowość i dobro dziecka 6. Podmioty, wobec których realizowane jest wspieranie rodziny i piecza zastępcza 7. Przetwarzanie danych Rozdział XXIX. Wspieranie rodziny: 1. Zagadnienia ogólne 2. Przepisy dotyczące wsparcia rodziny 3. Pojęcie wspierania rodziny 4. Formy organizacyjne wspierania rodziny 5. Praca z rodziną 6. Działania ośrodków pomocy społecznej lub centrum usług społecznych w zakresie wspierania rodzin 7. Asystent rodziny 8. Pomoc w opiece i wychowaniu dziecka 9. Kontrola wójta i zarządu powiatu 10. Rodzina wspierająca Rozdział XXX. Piecza zastępcza: 1. Zagadnienia ogólne 2. Rodzinna piecza zastępcza 3. Instytucjonalna piecza zastępcza 4. Świadczenia i dodatki przysługujące rodzinie zastępczej i prowadzącemu rodzinny dom dziecka 5. Odpłatność rodziców za pobyt dziecka w pieczy zastępczej 6. Ocena sytuacji dziecka oraz opinia o zasadności jego pobytu w pieczy zastępczej Rozdział XXXI. Pomoc dla osób usamodzielnianych: 1. Zagadnienia ogólne 2. Przepisy normujące pomoc na usamodzielnienie 3. Zakres podmiotowy pomocy na usamodzielnienie 4. Rodzaje świadczeń w ramach procesu usamodzielnienia 5. Postępowanie w sprawie przyznania świadczenia w ramach usamodzielnienia Rozdział XXXII. Postępowanie adopcyjne: 1. Zagadnienia wstępne 2. Podstawy prawne prowadzenia postępowania adopcyjnego 3. Ośrodek adopcyjny 4. Działania zmierzające do przygotowania dziecka do adopcji 5. Karta dziecka 6. Kwalifikacja dziecka do przysposobienia krajowego 7. Kwalifikacja dziecka do przysposobienia międzynarodowego 8. Kwalifikacje kandydatów do przysposobienia dziecka 9. Kontrola zarządu województwa nad ośrodkiem adopcyjnym Rozdział XXXIII. Ustrój administracji: 1. Zagadnienia ogólne 2. Podstawy prawne ustroju administracji 3. Zadania gminy w sferze wspierania rodziny 4. Zadania powiatu w sferze pieczy zastępczej 5. Województwo samorządowe w sferze wspierania rodziny i pieczy zastępczej 6. Zadania wojewody 7. Zadania ministra właściwego do spraw rodziny 8. Rada Ministrów w zakresie wspierania rodziny i pieczy zastępczej 9. Nagrody za osiągnięcia w zakresie wspierania rodziny i systemu pieczy zastępczej 10. Zlecanie zadań podmiotom niepublicznym 11. Finansowanie zadań z zakresu wspierania rodziny i systemu pieczy zastępczej 12. Wysokość kwoty średnich miesięcznych wydatków w placówkach, które rozpoczęły działalność 13. Dotacje jednostek samorządu terytorialnego Rozdział XXXIV. Kontrola wojewody: 1. Zagadnienia ogólne 2. Przepisy prawa normujące przeprowadzanie kontroli 3. Uprawnienia wojewody 4. Wystąpienie pokontrolne 5. Zastrzeżenia wobec wystąpienia pokontrolnego 6. Instrumenty prawne przysługujące wojewodzie 7. Wymierzanie i egzekucja kar pieniężnych 8. Kontrola zarządu powiatu 9. Kontrola w województwie samorządowym 10. Uprawnienia organu kontrolnego Część VII. Przeciwdziałanie przemocy w rodzinie. Rozdział XXXV. Zjawisko przemocy w rodzinie: 1. Przemoc w rodzinie – pojęcie, fakty i mity 2. Przemoc w rodzinie a przestępstwo znęcania się (art. 207 k.k.) 3. Międzynarodowe zobowiązania Polski w zakresie przeciwdziałania przemocy w rodzinie Rozdział XXXVI. Zadania publiczne w zakresie przeciwdziałania przemocy w rodzinie: 1. Obowiązki organów administracji rządowej 2. Zadania jednostek samorządu terytorialnego, w tym obowiązki rady gminy/powiatu/sejmiku wojewódzkiego oraz wójta/burmistrza/prezydenta 3. Gminne zespoły interdyscyplinarne 4. Procedura „Niebieskie Karty” 5. Odebranie dziecka z rodziny przez pracownika socjalnego 6. Bezpieczeństwo i ochrona osoby doświadczającej przemocy w rodzinie – uprawnienia Policji, prokuratora i sądu Rozdział XXXVII. Prawne i społeczne aspekty przeciwdziałania przemocy: 1. Obowiązek zawiadomienia o przestępstwie znęcania się oraz odpowiedzialność za brak zawiadomienia o przestępstwie 2. Zakaz stosowania kar cielesnych wobec dzieci – charakter prawny i konsekwencje naruszenia zakazu 3. Oddziaływanie na sprawcę – programy korekcyjno-edukacyjne 4. Krajowy Program Przeciwdziałania Przemocy w Rodzinie 5. Zaświadczenie lekarskie dla ofiary przemocy w rodzinie Część VIII. Wybrane rodzaje wsparcia. Rozdział XXXVIII. Zasiłki dla opiekunów: 1. Zagadnienia ogólne – cel świadczenia 2. Podmioty uprawnione 3. Warunki nabycia prawa do zasiłku dla opiekuna 4. Przesłanki negatywne 5. Postępowanie w sprawie przyznania prawa do zasiłku dla opiekuna Rozdział XXXIX. Pomoc osobom uzależnionym (alkoholizm i narkomania): 1. Pomoc osobom uzależnionym od alkoholu 2. Pomoc osobom uzależnionym od narkotyków Rozdział XL. Pomoc osobom z zaburzeniami psychicznymi: 1. Idea oparcia społecznego dla osób z zaburzeniami psychicznymi 2. Umieszczenie osoby z zaburzeniami psychicznymi w domu pomocy społecznej 3. Uprawnienia organu pomocy społecznej w zakresie kierowania do szpitala psychiatrycznego Rozdział XLI. Pomoc materialna dla studentów. Rozdział XLII. Pomoc socjalna dla uczniów: 1. Zagadnienia ogólne 2. Podmioty uprawnione do świadczeń 3. Stypendium szkolne (art. 90d u.s.o.) 4. Zasiłek szkolny (art. 90e u.s.o.) 5. Postępowanie w sprawie przyznania pomocy (art. 90e u.s.o.) Rozdział XLIII. Pomoc w postaci dożywiania. Posiłek w szkole i w domu: 1. Cel i zakres Programu „Pomoc państwa w zakresie dożywiania” 2. Podmioty realizujące Program 3. Finansowanie Programu – źródła i zasady 4. Podmioty uprawnione do pomocy udzielanej w ramach Programu 5. Przesłanki udzielenia pomocy w ramach Programu 6. Formy udzielenia pomocy w ramach Programu Rozdział XLIV. Pomoc kobietom w ciąży i rodzinom wychowującym dzieci wymagające szczególnej opieki: 1. Pomoc udzielana na podstawie ustawy o planowaniu rodziny, ochronie płodu ludzkiego i warunkach dopuszczalności przerywania ciąży 2. Pomoc udzielana na podstawie ustawy o wsparciu kobiet w ciąży i rodzin „Za życiem” Rozdział XLV. Wsparcie w ramach Karty Dużej Rodziny. Rozdział XLVI. Dodatek energetyczny. Rozdział XLVII. Nieodpłatna pomoc prawna. Indeks rzeczowy.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 304 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 304 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteka Pracownika Socjalnego)
Część I: 1. co to jest praca socjalna? 2. Problemy funkcjonowania społecznego. 3. Ewolucja pomocy społecznej w Ameryce. Część II: Praktyka pracy socjalnej. 4. Praktyka pracy socjalnej z jednostkami. 5. Praktyka pracy socjalnej z grupami. 6. Praktyka pracy socjalnej ze społecznością. 7. Administracja i procesy pokrewne. Część III: Świadczenia pracy socjalnej. 8. Świadczenia na rzecz zdrowia psychicznego. 9. Praca socjalna w służbie zdrowia. 10. Praca socjalna w szkołach. 11. Publiczna opieka społeczna. 12. Świadczenia opiekuńcze dla rodzin i dzieci. 13. Świadczenia penitencjarne. 14. Praca socjalna w gospodarce. 15 Świadczenia grupowe. 16. Świadczenia społeczności i akcja społeczności. 17. Świadczenia dla osób starszych. 18. Narkomania a praca socjalna. 19. Usługi dla mniejszości. Część IV: Rozwój profesji. 20. Praca socjalna - dojrzewająca profesja. 21. Praca socjalna a prewencja. 22. Kształcenie w zakresie pracy socjalnej. 23. Praca socjalna a przyszłość.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 304 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 304 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Podstawowe pojęcia związane z działalnością instytucja wsparcia społecznego: Filantropia; Potrzeba; Opieka; Ratownictwo; Pomoc; Kompensacja; Substytucja; Wsparcie społeczne; Profilaktyka; Resocjalizacja; Interwencja; Dbałość opiekuńcza; Zabezpieczenie społeczne; Opieka socjalna; Służby społeczne; 2. Wolontariat; 3. Twórcy, prekursorzy i reprezentanci instytucji wsparcia społecznego; 4. Początki opieki w Polsce. Pierwsze instytucje wsparcia społecznego; 5. Wybrane instytucje wsparcia społecznego w Polsce; 6. Działania instytucji wsparcia społecznego w wybranych krajach Unii Europejskiej; 7. Prakseologia socjalna; 8. Pracownik socjalny w instytucjach wsparcia społecznego; 9. Najważniejsze, współczesne problemy społeczne wymagające pomocy instytucji wsparcia społecznego
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 304 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 304 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej im. Karola Adamieckiego w Katowicach)
1. Redystrybucja a opiekuńczość, 2. wielkość i struktura wydatków na zabezpieczenie społeczne w krajach Unii europejskiej - analiza empiryczna, 3. Główne obszary opiekuńczej działalności państwa w krajach Unii Europejskiej, 4. Próba klasyfikacji systemów gospodarczych krajów członkowskich Unii Europejskiej z punktu widzenia opiekuńczości
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 304 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 304 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteka Gerontologii Społecznej ; T.2)
1. Kościół katolicki wobec problematyki starości; 2. Dominujące wartości starszych wiekiem słuchaczy Radia Maryja; 3. Senior w wielkim mieście na przykładzie projektu "Krakowski plakat dla seniorów"; 4. Przygotowanie kadr pomocy społecznej w obszarze wsparcia dla seniorów; 5. Kluby Seniora miejscem uczestnictwa kulturalnego i animacji społeczno-kulturalnej; 6. "Każdy ma swój Everestů"- turystyka górska jako forma aktywności osób po 60 roku życia; 7. Zagraniczne oferty edukacyjne dla osób starszych; 8. Kapitał ludzki seniorów a jego wartość społeczna w opiniach słuchaczy cieszyńskiego Uniwersytetu III Wieku; 9. Turystyka leczniczo-uzdrowiskowa jako forma profilaktyki gerontologicznej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 304 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Biblioteka Gerontologii Społecznej ; T.3)
1. Najstarsi beneficjenci pomocy społecznej; 2. Rodzinna i prorodzinna opieka domowa nad osobami starszymi; 3. Usługi opiekuńcze dla osób starszych na przykładzie Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Sękowie; 4. Zajęcia ruchowe dla seniorów (na przykładzie Miejskiego Dziennego Domu Pomocy Społecznej nr 4 w Krakowie); 5. Rodzinny dom pomocy jako alternatywa dla domu pomocy społecznej; 6. Potrzeby ludzi starszych (na podstawie badań przeprowadzanych wśród mieszkańców domu pomocy społecznej); 7. Komunikacja z ludźmi starszymi w warunkach instytucjonalnych zdaniem mieszkańców i pracowników domu pomocy społecznej dla osób w podeszłym wieku; 8. Posługa kapelana wobec ludzi starych w placówce opiekuńczej w świetle opinii mieszkańców i pracowników domu pomocy społecznej; 9. Śmierć jako wyzwanie dla opiekunów i osób wspierających ludzi starszych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 304 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Model wsparcia społecznego starszych w środowisku zamieszkania; Badanie terenowe „Zakres i zasady wsparcia środowiska dla osób starszych”; System wsparcia społecznego osób starszych w Polsce; System wsparcia dla osób starszych w Niemczech; Wsparcie osób starszych w środowisku zamieszkania we Francji; Wsparcie osób starszych w środowisku zamieszkania we Włoszech; Wsparcie osób starszych w środowisku zamieszkania w Szwecji; Wsparcie środowiska osób starszych w Republice Czeskiej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera: Wstęp; 1. Niepełnosprawność, praca, ekonomia. O (nie)możliwości bycia pracownikiem z niepełnosprawnością intelektualną we współczesnej Polsce: 1.1. Znaczenie pracy; 1.2. Od pogardy dla pracy, przez jej przymus, do uznania za czynnik wyznaczający ludzką wartość i miejsce jednostki w społeczeństwie; 1.3. Praca i rynek pracy we współczesności. Społeczeństwo konsumentów i społeczne peryferia egzystencji dla nowych ubogich; 1.4. Niepełnosprawność w perspektywie materializmu. Kapitalizm – wykluczenie i utowarowienie upośledzonego ciała; 1.5. Ekonomia polityczna niepełnosprawności według Marty Russell i ekonomiczny model niepełnosprawności; 1.6. O (nie)obecności osób z niepełnosprawnością (intelektualną) na współczesnym rynku pracy. 2. Metodologia badań własnych. Konstrukcja projektu badawczego: 2.1. Określenie obszaru przedmiotowego. Problematyka badawcza; 2.2. Deklaracja paradygmatyczna. Umiejscowienie projektu w strategii jakościowej; 2.3. Teoria ugruntowana w wersji konstruktywistycznej Kathy Charmaz jako tama metodologiczna badania fenomenu pracy osób z niepełnosprawnością intelektualną; 2.4. Sposoby gromadzenia danych w ujęciu teorii ugruntowanej; 2.5. Tok postępowania badawczego i procedura analizy. Kulisy i aktorzy społeczni; 2.6. Sceny – miejsca/przestrzenie i etyczny aspekt badań. 3. Polityka zatrudnienia i system wsparcia aktywności zawodowej osób z niepełnosprawnością intelektualną: 3.1. Założenia, cele i trendy polityki zatrudnienia i (nie)funkcjonowanie systemy wsparcia aktywności zawodowej osób z niepełnosprawnością intelektualną; 3.2. Polityka zatrudnienia i system wsparcia aktywności zawodowej – zderzenia założeń z rzeczywistością ich implementacji. Systemowe paradoksy niepełnosprawności intelektualnej i zatrudnienia. 4. Przestrzenie, miejsca i społeczne światy pracy osób z niepełnosprawnością intelektualną: 4.1. Przestrzenie i światy społeczne projektów zatrudniania; 4.2. Przestrzenie i światy społeczne projektów zatrudniania; 4.3. Przestrzenie i światy społeczne zakładów aktywności zawodowej w perspektywie doświadczeń kierowników oraz koordynatorów wsparcia; 4.4. Zakład aktywności zawodowej jako przestrzeń społecznego świata pracy w rekonstrukcjach doświadczeń pracowników z niepełnosprawnością intelektualną; 4.5. Przestrzenie i światy społeczne spółdzielni socjalnych w optyce doświadczeń twórców i koordynatorów wsparcia; 4.6. Przestrzenie i światy społeczne spółdzielni socjalnych w percepcji pracowników z niepełnosprawnością intelektualną. 5. Znaczenia pracy i doświadczeń sytuacji pracy. Rola pracy w życiu osoby z niepełnosprawnością intelektualną: 5.1. Emancypacyjny potencjał pracy – perspektywa trenerów pracy oraz koordynatorów wsparcia; 5.2. Znaczenia nadawane pracy i doświadczeniom sytuacji pracy przez pracowników z niepełnosprawnością intelektualną. 6. Być pracownikiem z niepełnosprawnością intelektualną we współczesnej Polsce. Gra w/o emancypację: 6.1. Polityka zatrudnienia i system wsparcia aktywności zawodowej osób z niepełnosprawnością intelektualną – polityka emancypacji czy działania pozorowane (?). Polityka równych szans versus polityka różnorodności (?); 6.2. Przestrzenie/miejsca/społeczne światy pracy osób z niepełnosprawnością intelektualną. Dyktat normy – przymus upodobnienia czy zrozumienie dla różnic (?). Kierunek ekonomii społecznej; 6.3. Stawanie się, bycie podmiotem pracy – przesuwanie granic indywidualnego doświadczenia, walka o bycie widzialnym i szansę na alternatywny sposób bycia-w-świecie (?).
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 331 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Cz.I choroba: 1. Dziecko chore jako osoba zależna. Rodzinne wyznaczniki jakości życia, 2. Odczuwalne doświadczania choroby nowotworowej przez dzieci hospitalizowane na oddziałach pediatryczno-onkologicznych, 3. Samopoczucie dzieci długotrawle chorych w rodzinie, 4. Znaczenie relacji z pełnosprawnymi rówieśnikami dla rozwoju psychicznego dzieci przewlekle chorych, 5. Jakość i sens życia w chorobach przewlekłych osób dorosłych, 6. Choroba Alzheimera jako źródło cierpienia dla chorego i opiekuna, 7. Rola wspracia społecznego w opiece paliatywnej. Cz.II Niepełnosprawność: 1. Zmieniająca się rzeczywistość jako źródło cierpień egzystencjalnych i moralnych człowieka, 2. Determinanty wsparcia osoby z niepełnosprawnościa w różnych fazach jej życia, 3. Konieczność wsparcia dzieci z niepełnosprawnością i ich rodziców w środowisku szkolnym, 4. Prawo dziecka choroego i niepełnosprawnego do zdrowia. Problemy rodzin wychowujących dziecko chore przewlekle i niepełnosprawne, 5. Niedopadowanie się niepełnosprawnego dziecka do szkoły źródłem cierpienia i zagrożeń w rozwoju - na przykładzie osoby dotkniętej epilepsją, 6. Funkcjonowanie somatyczne dzieci z równoczesnym uszkodzeniem słuchu i wzroku (okres wczesnego i średniego dzieciństwa), 7. Społeczna (dez)akceptacja sekusalności osób z niepełnosprawnością intelektualną, 8. Dylematy macierzyństwa tworzonego dla niepełnosprawnego dziecka, 9. Uczestnictwo społeczne dorosłych osób z niepełnosprawnością intelektualną w poglądach ich rodziców, 10. Kierunki działań w polityce Unii Europejskiej wobec osób niepełnosprawnych. Cz.III Starość: 1. Pragnienia i oczekiwania ludzi w wieku poprodukcyjnym, 2. Aktywność versus niezaangażowanie a osobista korzyść w okresie starości, 3. Jak osoby niepełnosprawne pod względem intelektualnym widzą swoich dziadków. Cz.IV Varia 1.: Odporonośc dziecka i jej uwarunkowanie, 2. Integracja tożsamości jako czynniki sprzyjający jakości życia, 3. Więź emocjonalna z rodzicami w okresie dorastania w percepcji studentów, 4. Dziecko z dyslekcją w przestrzeni społecznej szkołyIndeks
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Problemy Pracy Socjalnej)
Cz. I Wykłady z perspektywy socjologicznej: Problemy społeczne – pomoc społeczna – praca socjalna: na przykładzie pewnego wybranego tour d’horizon; Konwergencja czy dywergencja problemów społecznych? O trudnościach życia zbiorowego w okresie globalizacji; Trwanie rodzin i ich złożoność w ponowoczesnym świecie; Modele pracy socjalnej z rodziną; Instytucjonalizacja ewolucji w pomocy społecznej – wyzwania i dylematy; Na czym polega pomoc społeczna? O rozumieniu i zasadach jej udzielania. Cz. II Wykłady z perspektywy pedagogicznej i etycznej: Wsparcie religijno-moralne w niwelowaniu ubóstwa; Spożytkowanie projektu pedagogicznego w działaniu społecznym; Wolontariat w pomocy społecznej; Asystent osoby starszej – praca socjalna w perspektywie gerontologicznej; Profilaktyka zadaniem pomocy społecznej; Praca socjalna w ośrodku pomocy społecznej – na przykładzie MOPS Kraków.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 304 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej