Szkolnictwo
Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(236)
Forma i typ
Książki
(231)
Publikacje naukowe
(24)
Publikacje fachowe
(8)
Czasopisma
(5)
Publikacje dydaktyczne
(5)
Publikacje informacyjne
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(202)
dostępne
(118)
wypożyczone
(3)
nieokreślona
(1)
Placówka
Wypożyczalnia
(121)
Czytelnia
(203)
Autor
Oleśniewicz Piotr (1968- )
(13)
Kamińska Aleksandra (1976- )
(11)
Denek Kazimierz (1932-2016)
(9)
Gawroński Krzysztof
(6)
Karpińska Anna
(5)
Gawlik Ewa
(4)
Kupisiewicz Czesław
(4)
Stefan Arkadiusz
(4)
Kamińska-Małek Aleksandra (1976- )
(3)
Klasińska Barbara
(3)
Kojs Wojciech (1940- )
(3)
Kowalewski Michał
(3)
Moroz Henryk
(3)
Okoń Wincenty (1914-2011)
(3)
Pilich Mateusz
(3)
Rutkowska Angelina
(3)
Siemieniecki Bronisław
(3)
Skierska-Pięta Katarzyna
(3)
Szeligiewicz-Urban Danuta (1959- )
(3)
Szymański Mirosław J
(3)
Śliwerski Bogusław (1954- )
(3)
Adamczyk Ewa
(2)
Barłóg Krystyna
(2)
Białoszewski Dariusz
(2)
Colonna-Kasjan Daniela
(2)
Czekaj Katarzyna
(2)
Czopek Jakub
(2)
Dambach Karl E
(2)
Danilewska Joanna
(2)
Deptuła Maria
(2)
Dobrakowski Paweł
(2)
Dudzikowa Maria
(2)
Duraj-Nowakowa Krystyna (1945- )
(2)
Dusza Bożena
(2)
Gajdzica Zenon (1970- )
(2)
Godawa Grzegorz
(2)
Grzegorzewska Maria Katarzyna
(2)
Hessen Sergiusz (1887-1950)
(2)
Huczek Marian (1939-2023)
(2)
Kaliszewska Małgorzata
(2)
Kochanowska Ewa
(2)
Kocór Maria
(2)
Konarzewski Krzysztof
(2)
Korabiewska Izabela
(2)
Kołaczek Bożena
(2)
Krajewski Mirosław
(2)
Krakowski Krzysztof
(2)
Kruszewski Krzysztof
(2)
Kryk Gabriela
(2)
Kurzyna-Chmiel Danuta
(2)
Kwaśna Anna
(2)
Laska Eugenia Iwona
(2)
Laskowski Mirosław
(2)
Lewandowska Monika
(2)
Lewandowski Marek
(2)
Lewowicki Tadeusz
(2)
Lorenc Joanna
(2)
Machnio Dominika
(2)
Majewski Tomasz
(2)
Maliszewski Wojciech J
(2)
Mamroł Andrzej
(2)
Markiewicz-Patkowska Julita
(2)
Matczak Ewa
(2)
Matusek Beata (1975- )
(2)
Możdżeń Stefan Ignacy (1938- )
(2)
Musiał Emilia
(2)
Nowosad Inetta
(2)
Ostrowski Kazimierz
(2)
Parczewska Teresa
(2)
Piwowarska Ewa
(2)
Piątek Teresa
(2)
Plewka Czesław (1947- )
(2)
Popławska Agata
(2)
Przewoźnik Sylwia
(2)
Putkiewicz Elżbieta
(2)
Pęczkowski Ryszard
(2)
Romanowska-Tołłoczko Anna
(2)
Rongies Witold
(2)
Rękawek Anna
(2)
Schneider Małgorzata
(2)
Szuścik Urszula
(2)
Ubertowska Aleksandra
(2)
Urych Ilona
(2)
Wasylewicz Magdalena
(2)
Widawski Krzysztof
(2)
Wilczyńska Sylwia
(2)
Wiłkomirska Anna
(2)
Wołoszyn Stefan
(2)
Wrońska Marta
(2)
Zieleńczyk Adam (1880-1943)
(2)
Łabuz-Roszak Beata
(2)
Alster Agnieszka
(1)
Angiel Joanna
(1)
Augustyniak Ewa
(1)
Babiuch Małgorzata
(1)
Badziukiewicz Beata
(1)
Baraniak Barbara
(1)
Barańska Magdalena
(1)
Barr Nicholas
(1)
Barszczewska Bożena
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(8)
2010 - 2019
(46)
2000 - 2009
(172)
1990 - 1999
(10)
Okres powstania dzieła
2001-
(12)
Kraj wydania
Polska
(236)
Język
polski
(236)
Temat
Przedsiębiorstwo
(1422)
Zarządzanie
(682)
Unia Europejska
(633)
Polska
(625)
Samorząd terytorialny
(532)
Szkolnictwo
(236)
Środki masowego przekazu
(426)
Kadry
(418)
Marketing
(414)
Gospodarka
(406)
Banki
(383)
Organizacja
(380)
Prawo pracy
(358)
Internet
(352)
Komunikacja społeczna
(333)
Globalizacja
(322)
Integracja europejska
(318)
Prawo
(307)
Nauczanie początkowe
(300)
Postępowanie administracyjne
(284)
Dziecko
(280)
Polityka
(266)
Rodzina
(262)
Prawa człowieka
(256)
Unia Europejska (UE)
(254)
Prawo administracyjne
(252)
Język angielski
(245)
Praca
(245)
Zarządzanie strategiczne
(245)
Pedagogika
(242)
Prawo cywilne
(242)
Administracja
(239)
Prawo karne
(239)
Nauczyciele
(235)
Finanse
(233)
Państwo
(233)
Podatek
(231)
Polityka społeczna
(230)
Kultura
(229)
Psychologia
(227)
Finanse publiczne
(226)
Socjologia
(222)
Społeczeństwo
(217)
Innowacje
(216)
Rachunkowość
(216)
Nauczanie
(213)
Szkolnictwo wyższe
(212)
Zarządzanie jakością
(212)
Opieka społeczna
(209)
Reklama
(209)
Wychowanie
(209)
Rynek pracy
(207)
Budżety terenowe
(201)
Kobieta
(201)
Menedżerowie
(200)
Nauczanie zintegrowane
(199)
Młodzież
(198)
Nieruchomości
(194)
Prawo międzynarodowe
(194)
Konkurencja
(193)
Public relations
(193)
Prawo wspólnotowe europejskie
(191)
Osobowość
(189)
Przedsiębiorstwa małe i średnie
(188)
Zatrudnienie
(184)
Konsumenci (ekon.)
(180)
Bezrobocie
(179)
Rynek finansowy
(179)
Społeczeństwo informacyjne
(179)
Prawo karne procesowe
(177)
Ochrona środowiska
(176)
Prawo Unii Europejskiej
(175)
Rynek kapitałowy
(175)
Prawo gospodarcze
(165)
Kształcenie
(157)
Umowa
(157)
Filozofia
(152)
Logistyka gospodarcza
(151)
Turystyka
(149)
Sądownictwo
(148)
Zarządzanie wiedzą
(148)
Decyzje
(146)
Papiery wartościowe
(146)
Polityka międzynarodowa
(145)
Oświata
(144)
Ubezpieczenia społeczne
(144)
Demokracja
(140)
Prawo konstytucyjne
(138)
Płaca
(137)
Stosunki interpersonalne
(136)
Psychologia społeczna
(135)
Służba zdrowia
(135)
Inwestycje
(132)
Postępowanie cywilne
(132)
Terroryzm
(132)
Prawo autorskie
(129)
Język polski
(126)
Zarządzanie zasobami ludzkimi (HRM)
(125)
Motywacja pracy
(120)
Bezpieczeństwo publiczne
(119)
Temat: dzieło
Nowa Sztuka (czasopismo)
(1)
Wychowanie Fizyczne (czasopismo ; Poznań)
(1)
Temat: czas
2001-
(23)
1901-2000
(11)
1989-2000
(10)
2001-0
(9)
1901-
(6)
1989-
(6)
1801-
(2)
1801-1900
(2)
1901-1914
(2)
1914-1918
(2)
1918-1939
(2)
1945-1989
(2)
1701-
(1)
1701-1800
(1)
1939-1945
(1)
Temat: miejsce
Polska
(24)
Europa
(8)
Francja
(3)
Niemcy
(3)
Rosja
(3)
Wielka Brytania
(3)
Afryka
(2)
Chiny
(2)
Finlandia
(2)
Hiszpania
(2)
Japonia
(2)
Kraje Unii Europejskiej
(2)
Rzeszów (woj. podkarpackie)
(2)
Szwecja
(2)
Węgry
(2)
Włochy
(2)
Anglia (Wielka Brytania)
(1)
Austria
(1)
Azja
(1)
Belgia
(1)
Brazylia
(1)
Bułgaria
(1)
Bydgoszcz (woj. kujawsko-pomorskie)
(1)
Chorwacja
(1)
Cypr
(1)
Czechy
(1)
Dania
(1)
Egipt
(1)
Estonia
(1)
Grecja
(1)
Górny Śląsk
(1)
Holandia
(1)
Indie
(1)
Iran
(1)
Izrael
(1)
Katowice (woj. śląskie)
(1)
Kraków (woj. małopolskie ; okolice)
(1)
Kraków (woj. małopolskie)
(1)
Litwa
(1)
Nigeria
(1)
Norwegia
(1)
Opole (woj. opolskie)
(1)
Pomorze Zachodnie
(1)
Portugalia
(1)
Preszów (Słowacja)
(1)
Stany Zjednoczone
(1)
Stany Zjednoczone (USA)
(1)
Szwajcaria
(1)
Województwo kujawsko-pomorskie (1999- )
(1)
Województwo opolskie (1999- )
(1)
Województwo podkarpackie (1999- )
(1)
Województwo śląskie (1999- )
(1)
Łódź (woj. łódzkie)
(1)
Gatunek
Praca zbiorowa
(16)
Opracowanie
(11)
Materiały konferencyjne
(7)
Podręcznik
(7)
Czasopismo naukowe
(5)
Czasopismo pedagogiczne
(4)
Monografia
(4)
Artykuł z czasopisma naukowego
(1)
Case study (studium przypadku)
(1)
Materiały pomocnicze
(1)
Podręczniki szkolne
(1)
Poradnik
(1)
Publicystyka polska
(1)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Szkic literacki
(1)
Wydawnictwo źródłowe
(1)
Wzory dokumentów
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(45)
Socjologia i społeczeństwo
(15)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(7)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(6)
Zarządzanie i marketing
(5)
Historia
(4)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(2)
Psychologia
(2)
Nauka i badania
(1)
236 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
(Seria Badania Interdyscyplinarne / Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu ISSN 1895-376X ; Nr 8)
Wstep, 1. Teoretyczne aspekty psychospołecznych uwarunkowań aktywności turystycznej młodzieży szkolnej, 1.1. Aktywność turystyczna młodzieży, 1.2. Charakterystyka potrzeb i motywacji, 1.3. Pojęcie i elementy osobowości, 1.4. Istota postawy społecznej, 2. Społeczne uwarunkowania aktywności turystycznej młodziezy, 2.1. Turystyka jako źródło zaspokajania potrzeb, 2.2. Motywy aktywności turystycznej, 2.3. Styl życia, 2.4. Rola rodziny w rozwijaniu zainteresowań i potrzeb dzieci, 3. Ekonomiczne determinanty aktywności turystycznej uczącej się młodzieży, 3.1. Wzory zachowań konsumpcyjnych w czasie wolnym, 3.2. Zachowania ekonomiczne mlodych konsumentów na rynku turystycznym, 4. Organizacyjno-instytucjonalne oddziaływania na aktywność turystyczną uczniów wielkopolskich szkół średnich, 4.1. Szkoła i jej znacznie w rozwoju zainteresowań turystycznych, 4.2. Rola organizacji turystyczno-krajoznawczych, 4.3. Znaczenie Kościoła w rozwijaniu aktywności turystycznej młodego pokolenia.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 379.85 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Zawiera: Wstęp. Przedmowa do drugiego wydania. Część I. Co to jest tutoring? Kim jest tutor? Rozdział 1. Czym jest tutoring?: Instytucje są tak dobre jak ludzie, którzy je tworzą; Edukacja masowa, zindywidualizowana i spersonalizowana; Mistrz, który pozwala spojrzeć głębiej; Proces tutoringu i jego rodzaje (tutoring naukowy i rozwojowy); Tutoring, coaching, mentoring – różnice i podobieństwa; Inspirować do wielkości. Rozdział 2. Fundamenty i źródła tutoringu: Relacja mistrz–uczeń; Edukacja spersonalizowana i etyka cnót; Psychologia pozytywna; Tutoring – między ideałem a rzeczywistością. Rozdział 3. Praca tutorska i proces stawania się tutorem: Specyfika pracy tutora; Stawanie się tutorem; Proces kształcenia tutorów; Podsumowanie. Rozdział 4. Tutoring nie jest tani. Dlaczego się opłaca i jak go finansować?: Jakie zasoby są potrzebne, by wdrożyć tutoring?; Wdrażanie tutoringu w szkole. Ile to kosztuje?; Jakie są długofalowe korzyści z wdrażania tutoringu?; Sposoby finansowania programów tutoringowych; Podsumowanie. Część II. Tutoring – obszary zastosowań i badania Rozdział 1. Tutoring szkolny – personalizacja edukacji: Bitwa o człowieka; Razem możemy więcej; Personalizacja a indywidualizacja; Rzecznik. Rozdział 2. Tutoring akademicki – pomiędzy epistemą a doxą. Tożsamość metody w kontekście kształcenia uniwersyteckiego: Wprowadzenie; Skąd takie pozycjonowanie tutoringu w teorii i praktyce akademickiej?; Doxa i epistema w tutoringu – spotkanie idei z doświadczeniem; Tutoring a przywództwo ideowe z punktu widzenia pedagogiki; Tutoring a epistemiczne struktury poznawcze – perspektywa językoznawcza i dydaktyczna; Podmiot „stający się” i „tożsamość narracyjna” – hermeneutyka Paula Ricouera a mechanizmy działające w metodzie tutoringu akademickiego; Podsumowanie oraz kontekst wdrożeń w instytucji kształcenia wyższego (HEI). Rozdział 3. Badania: tutoring w opinii nauczycieli akademickich – perła z lamusa czy perła do lamusa?: Wprowadzenie; Metodologia badań; Analiza wyników badań; Dyskusja i wnioski końcowe. Rozdział 4. Tutoring w organizacjach pozarządowych i projektach społecznych: Charakterystyka tutoringu w organizacjach społecznych; Cele osiągane w tutoringu w projektach społecznych; Tutoring szansą dla organizacji pozarządowych; Korzyści płynące z tutoringu w organizacjach społecznych. Rozdział 5. Tutoring a edukacja domowa: Główne terminy i ich definicje; Interrelacje między tutoringiem a edukacją domową; Społeczne perspektywy rozwijania relacji tutoring–edukacja domowa i ich stosunek do oświaty zbiorowej. Część III. Studia przypadków Wprowadzenie: Co ma wpływ na skuteczne wdrożenie tutoringu? Kilka ważnych uwag na marginesie; Proaktywność / kreatywne podejście do rzeczywistości / przywództwo; Budowanie zespołu, potęga pytania „dlaczego?” i wspólna wizja; Myślenie strategiczne i zmiana. Rozdział 1. Tutoring w szkole: Tutoring w Gimnazjum nr 58 im. Jana Nowaka-Jeziorańskiego w Poznaniu; Tutoring w 2 Społecznym Liceum Ogólnokształcącym w Warszawie – jak wdrażaliśmy tutoring; Tutoring w zespole szkół nr 6 we Wrocławiu; Tutoring w szkole „Żagle” Stowarzyszenia „Sternik”– między szkołą a rodziną. Rozdział 2. Tutoring akademicki: Tutoring na Uniwersytecie Ekonomicznym w Krakowie – Wydziałowa Indywidualna Ścieżka Edukacyjna po pięciu latach funkcjonowania; Tutoring w Kolegium „Artes Liberales”; Tutoring na Wydziale Oceanografii i Geografii Uniwersytetu Gdańskiego; Tutoring na Wydziale Filologicznym Uniwersytetu Gdańskiego – w trosce o jakość w ilości; Tutoring na uniwersytetach w Oksfordzie i Cambridge. Rozdział 3. Tutoring w organizacjach pozarządowych i projektach społecznych: Tutoring w Stowarzyszeniu Praktyków Kultury; Tutoring w Akademii Przyszłości Stowarzyszenia Wiosna – nie rybę, nie wędkę, ale mentalność wędkarza; Tutoring w Szkole Liderów; Tutoring w Programie Tutor Collegium Wratislaviense i Fundacji Dorastaj z Nami. Część IV. Wywiady: Wywiad z Tomaszem Krupskim, podopiecznym w Programie Tutor; Wywiad z Małgorzatą Witczak i Katarzyną Jędrzak, tutorkami z I Liceum Ogólnokształcącego im. Hugona Kołłątaja w Krotoszynie; Wywiad z dr Sabiną Ratajczak, tutorką, prodziekan Wyższej Szkoły Biznesu w Dąbrowie Górniczej; Wywiad z dr Ewą Szymczak, prodziekan ds. kształcenia, Wydział Oceanografii i Geografii Uniwersytetu Gdańskiego.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Ustawa o systemie oświaty : komentarz / Mateusz Pilich. - Stan prawny na 14.08.2006 r. - Warszawa : Dom Wydawniczy ABC, 2006. - 756, [2] s. ; 22 cm.
1. Przepisy ogólne, 2. Wychowanie przedszkolne, obowiązek szkolny i obowiązek nauki, 3. Zarządzanie szkołami i placówkami publicznymi, 4. Społeczne organy w systemie oświaty, 5. Organizacja kształcenia, wychowania i opieki w szkołach i placówkach publicznych, 6. Zakłady kształcenia i placówki doskonalenia nauczycieli, 7. Finansowanie szkół i placówek publicznych, 8. Szkoły i placówki niepubliczne, 9. Pomoc materialna dla uczniów, 9. Przepisy szczególne, 10. Zmiany w przepisach obowiązujących, 11. Przepisy przejściowe i końcowe
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Przepisy ogólne, 2. Wychowanie przedszkolne, obowiązek szkolny i obowiązek nauki, 3. Zarządzanie szkołami i placówkami publicznymi, 4. Społeczne organy w systemie oświaty, 5. Organizacja kształcenia, wychowania i opieki w szkołach i placówkach publicznych, 6. Zakłady kształcenia i placówki doskonalenia nauczycieli, 7. Finansowanie szkół i placówek publicznych, 8. Szkoły i placówki niepubliczne, 9. Pomoc materialna dla uczniów, 9. Przepisy szczególne, 10. Zmiany w przepisach obowiązujących, 11. Przepisy przejściowe i końcowe
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera: Część 1. Austria; Część 2. Belgia: Wspólnota Francuska; Wspólnota Flamandzka; Wspólnota Niemieckojęzyczna; Część 3. Bułgaria; Część 4. Chorwacja; Część 5. Cypr; Część 6. Czechy; Część 7. Dania; Część 8. Estonia; Część 9. Finlandia; Część 10. Francja; Część 11. Grecja; Zakończenie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Dziesięć wielkich tematów tabu związanych ze szkołą: Masowe niszczenie talentów albo dlaczego już nie stać nas na systematyczne unicestwianie talentów naszych dzieci; Indywidualne uzdolnienie jako przeszkoda albo dlaczego szkoła próbuje z utalentowanych sprinterów zrobić słabych maratończyków; Szczera prawda albo dlaczego najlepsze szkoły na świecie nie kosztują więcej niż najgorsze; Dyktatura średniaków albo dlacz4ego najlepsi nauczyciele w szkole są szykanowani, a nie są wspierani; Ciemna strona bezsilności albo ile odrzucenia i błędnych wyroków zniesie młody człowiek; Niewychowane pokolenie albo dlaczego coraz więcej rodziców obwinia szkołę za własne porażki; Czarna dziura albo gdzie znikają talenty wielu młodych ludzi w drodze do dorosłości; Zasada samoodpowiedzialności albo jak rodzice mogą prawidłowo wspierać rozwój talentów swoich dzieci; Szkoła jako dobry trening przed walką albo trudna droga do wychowania samego siebie; Wróg czai się w nas samych albo czego mogą nauczyć się przyjaciele utalentowanego ucznia od Harry'ego Pottera; 2. Duży krzyku o nic: Dlaczego pytaniu, czy droga do raju prowadzi przez szkołę łączoną nadano wymiar religijny; Dlaczego debata na temat Programu Międzynarodowej Oceny Umiejętności Uczniów- PISA poruszyła lawinę pytań, które zmierzają w złym kierunku; Szkoła przyszłości albo dlaczego już dawno temu wynaleziono koło; Przyjaciel utalentowanego ucznia; Gdzie talenty Waszych dzieci będą odkryte i wspierane. Przykłady szkół w Austrii i Niemczech, które starają się uczyć lepiej
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Nauczyciele wobec transformacji edukacyjnej; 2. Szkolnictwo niepubliczne Polsce - tradycje i współczesność; 3. Przegląd badań dotyczących funkcjonowania szkół niepublicznych w Polsce oraz pracujących w nich nauczycieli; 4. Założenia metodologiczne badań własnych; 5. Zawodowe uwarunkowania pracy nauczycieli szkół niepublicznych katolickich i świeckich w świetle własnych badań empirycznych. Analiza porównawcza. 6. Wyniki weryfikacji statystycznej hipotez
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Pedagog szkolny w świetle prawa oświatowego, 2. Pedagog szkolny w swojej szkole, 3. Być sobą, 4. Co robić, czyli możliwe i niemożliwe kierunki działania, 5. Wychowanie i profilaktyka - rola pedagoga szkolnego, 6. Pomoc psychologiczna a pomoc życiowa(dwutorowość działań i ich uzupełnianie się ), 7. Pomoc materialna, 8. Odpowiedzialność pedagoga szkolnego, 9. Czy chcesz porozmawiać?, 10. Pokój pedagoga szkolnego, 11. Pedagog szkolny i uczniowie, 12. Pedagog szkolny i rodzice, 13. Pedagog szkolny i nauczyciele, 14. Najczęstsze problemy szkolne, 15. Najczęstsze problemy rodzinne, 16. Najczęstsze problemy osobiste, 17. Kiedy kierować do specjalisty?, 18. Dysleksja, 19. Godziny wychowawcze, 20. Prawo niezbędne w pracy pedagoga szkolnego, 21. Metody oraz techniki badawcze i diagnostyczne, 22. Samodoskonalenie zawodowe
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Prace Monograficzne / Akademia Pedagogiczna im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie, Uniwersytet Pedagogiczny im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie ; Nr 390)
1. Edukacyjne wyzwania globalizacji, 2. W kręgu edukacyjnych wyzwań teraźniejszości i przyszłości, 3. Szkoła i nauczyciel w okresie przemian społecznych, 4. Rodzina i szkoła w procesie gwałtownej zmiany społecznej, 5. Młodzież w perspektywie dalszego życia i pracy zawodowej, 6. Problemy demograficzne w szkolnictwie, 7. Nieegalitarność pedagogiki i egalitarnej polityki oświatowej, 8. Edukacja - droga reprodukcji społecznej czy emancypacji człowieka, 9. Wolność i równość w edukacji, 10. Kwestia równego startu w perspektywie reformy oświaty, 11. Reforma systemu edukacji - próba wyrównania szans młodego pokolenia, 12. Gimnazjum - rok trzeci. Osiągnięcia, problemy, znaki zapytania, 13. Wartości uczniów, ich rodziców i nauczycieli, 14. Nauczyciel akademicki - mistrz, przewodnik czy partner edukacyjny, 15. Śmiech w szkole
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Zeszyty Naukowe Forum Młodych Pedagogów przy Komitecie Nauk Pedagogicznych PAN ; z.9)
1. Studia literaturowe- kategorie i pojęcia: Barbarzyńcy w europejskiej szkole- perspektywa edukacji w warunkach zróżnicowania kulturowego; Samokształcenie w reformowanej szkole- kilka rozważań na marginesie poszukiwania nowoczesnej Szkoły; "Edukacja w ruchu". Edukacja na odległość a edukacja tradycyjna na progu XXI wieku; Gimnazjum wirtualne miejscem budowania przez ucznia obrazu samego siebie; Działalność nauczyciela-terapeuty wyznacznikiem sukcesu edukacyjnego ucznia we współczesnej szkole; Zastosowanie technologii informacyjnych w nauczaniu dzieci przejawiających specyficzne trudności w czytaniu i pisaniu; Czytelnictwo. Prawa dziecięcego odbiorcy; 2. Egzemplifikacje empiryczne: Oblicze współczesnej Szkoły w wypowiedziach małych dzieci; Wizerunek szkoły propagowany na łamach dwutygodnika "Gimnazjalista Victor"; Współczesna szkołą wobec jednej z ofert kultury popularnej; Osobowość współczesnego nauczyciela. Autorytet w świetle doświadczeń- raport z badań; Brak zaangażowania studentów we własny rozwój jako bariera w budowaniu nowoczesnej szkoły; Społeczne funkcjonowanie dziecka wiejskiego w szkole; Obraz dziecka rodziców z klasy średniej jako ucznia i kolegi; Portret ucznia w szkolnych interakcjach komunikacyjnych z nauczycielem; Odpowiedź ustna na stopień w gimnazjum z perspektywy doświadczeń ucznia. Doniesienie z badań; Rola edukacji w rozwijaniu twórczej aktywności dziecka. Twórczość plastyczna a obraz Ja dzieci w młodszym wieku szkolnym; Tolerancja wobec mniejszości religijnych zadaniem współczesnej szkoły; Współczesna Szkoła wobec tolerancji religijnej; 3. Tytułem zakończenia: Dobry tekst naukowy. Jak go napisać?; XVIII letnia Szkoła Młodych Pedagogów z perspektywy organizatorów; Limerykofraszkojada i jeden lepiej szkolne i pozaszkolne.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
4. Młodzież a edukacja i praca zawodowa: Społeczne zróżnicowanie młodzieży szkolnej jako mechanizm segmentacji społecznej. Intuicje socjologiczne; Wartość wykształcenia w opinii współczesnej młodzieży; Wykształcenie jako wyzwanie dla młodzieży wiejskiej; Rzeczywistość edukacyjna w ocenie uczniów szkół ponadgimnazjalnych na przykładzie województwa małopolskiego; Młodzież a praca zawodowa; Protestancka etyka pracy: porównanie przekonań studentów amerykańskich i polskich; Obraz siebie jako przyszłego pracownika w opinii uczniów polskich i norweskich szkół ponadgimnazjalnych; Absolwent krakowski wyższych uczelni na rynku pracy. Atuty i ograniczenia; Samoocena uczniów szkół zawodowych a perspektywa pracy; Aspiracje zawodowe i edukacyjne uczniów ostatnich klas szkół ponadgimnazjalnych województwa małopolskiego; Łódzka młodzież akademicka wobec imigracji do Polski; 5. Młodzież a polityka: Wpływ "młodzieżowego" elektoratu na wyniki wyborów parlamentarnych w roku 2005 i 2007; Problematyka młodzieży w kampanii parlamentarnej 2007 roku; Postawy łódzkich młodzieżówek wobec problemów politycznych i społeczno-gospodarczych; Wybory samorządowe w opiniach studentów; 6. Digitalna młodzież: Deliberacja- Mobilizacja- Integracja? Internet jako medium między młodzieżą a sferą polityki; Młodzież jako podmiot działań obywatelskich w Internecie; Ilość czy jakość? O przyjaźni z Internetu jako wartości ludzi młodych na podstawie popularnych serwisów społecznościowych; Autokreacja współczesnego młodego mężczyzny- w poszukiwaniu nowej koncepcji męskości; Świat według singli- analiza najpopularniejszych wątków dyskursu na forum internetowym "single"; Młodzież wobec reklamy; Postawy studentów WSHE wobec kampanii społecznych
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Cz. I Teoretyczne podstawy edukacji zintegrowanej; 1. Edukacja w okresie przemian społeczno-gospodarczych, 2. W poszukiwaniu istoty integracji, 3. Wybrane aspekty zintegrowanego kształcenia. Cz. II Praktyka edukacji zintegrowanej; 1. Planowanie pracy edukacyjnej, 2. Scenariusze zajęć w klasach I-III, 3. Zalety i wady zintegrowanej edukacji
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Ekosystem rozwoju i wychowania dziecka z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim: Pedagogiczne, społeczne i medyczne problemy dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych a wielokontekstowe wymiary koncepcji rozumienia niepełnosprawności; Rozwój dziecka w okresie edukacji wczesnoszkolnej; Holistyczne wspomaganie dzieci z trudnościami w rozwoju; Wczesne wspomaganie zdrowotno-rozwojowe dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych. Systemowa diagnoza dla rozwoju; Rodzina jako system wspomagania rozwoju i społecznego wsparcia (jako dawca i biorca wsparcia). Sytuacje wspomagania rozwoju dziecka w rodzinie; Szkoła jako miejsce edukacji, zdrowia i "równych szans" kształcenia uczniów niepełnosprawnych; Możliwości i konteksty rozwoju oraz wychowania w perspektywie integracji i normalizacji życia osób niepełnosprawnych. 2. Problematyka pracy i metodologiczna charakterystyka badań własnych: Przedmiot, cel oraz charakter badań; Podstawowe założenia badawcze, problemy, hipotezy; Metoda badań i techniki badań; Teren badań i dobór próby badawczej; Organizacja i przebieg badań. 3. Warunki wspomagania rozwoju dzieci z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim w rodzinie: Sytuacja materialna rodziny z dzieckiem upośledzonym umysłowo w stopniu lekkim i jej znaczenie dla wypełniania funkcji wspomagania jego rozwoju i wychowania; Pedagogiczne aspekty wypełniania funkcji wspomagania rozwoju przez badane rodziny. 4. Szkoła jako system wspomagania rozwoju, profilaktyki, zdrowia i edukacji uczniów z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim: Szkoła w perspektywie rozwoju; Profilaktyczno-terapeutyczna gotowość szkoły na przyjęcie uczniów z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim; Diagnostyczno-rewalidacyjna gotowość szkoły na przyjęcie i usprawnianie uczniów z upośledzeniem w stopniu lekkim; Atmosfera pomocy; wsparcia w środowisku szkoły; Zmiany dokonywane w szkole dla zabezpieczenia specjalnych potrzeb uczniów; 5. Środowisko lokalne jako system wspomagania rozwoju dziecka oraz wsparcia jego rodziny: Formy pomocowego wsparcia dla rodziny podejmowane ze strony lokalnego środowiska; Wsparcie rodziny ze strony instytucjonalnych form pomocy; Możliwości zapewnienia dzieciom specjalistycznych zajęć terapeutyczno-wychowawczych wspomagających rozwój; Globalna ocena środowiska lokalnego jako systemu wspomagania rozwoju dziecka - profilaktyki, zdrowia i edukacji uczniów z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim. 6. Intensywność i wszechstronność oddziaływań systemu wspomagania rozwoju w zakresie wzajemnych kontaktów i więzi na poziomie mikrosystemu dziecka: Zakłócenia atmosfery emocjonalno-wychowawczej w rodzinie wynikające z reakcji rodziców na wiadomość o niepełnosprawności dziecka; Konflikty w rodzinie wynikające z niepełnosprawności; Konflikty między rodzeństwem; Wzajemne postawy członków rodziny i dziecka upośledzonego umysłowo w stopniu lekkim; Bilans uczuciowy dzieci upośledzonych umysłowo w stopniu lekkim. 7. Intensywność oraz wszechstronność oddziaływań systemu wspomagania rozwoju w zakresie wzajemnych kontaktów rówieśniczych na poziomie mezosystemu dziecka: Samopoczucie w społeczności klasy szkolnej oraz relacje niepełnosprawnych dzieci z kolegami szkolnymi; Stosunki emocjonalne dzieci z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim z nauczycielami; Globalna ocena intensywności i wszechstronności oddziaływań systemu wspomagania rozwoju w zakresie wzajemnych kontaktów na poziomie dziecka. 8. Różnorodność oddziaływań systemu wspomagania rozwoju w zakresie uruchamiania strategii optymalizujących rozwój oraz pomoc dziecku i jego rodzinie na poziomie ekosystemu: Rodzaje pomocy udzielanej dziecku z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim; Oczekiwania oraz otrzymywania przez dziecko pomoc ze strony szkoły; Wsparcie społeczne rodziny dziecka z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim; Współpraca rodziców ze szkoła; Warunki wzajemnej współpracy organizowane prze szkołę. 9. Intensywność i wszechstronność oddziaływań systemu wspomagania rozwoju dla eliminowania barier, społecznych stereotypów, w tym prezentowane postawy i wartości na poziomie makrosystemu dziecka: Hierarchia wartości dzieci z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim; Postawy nauczycieli wobec osób niepełnosprawnych; Hierarchia wartości nauczycieli; Postawy środowiska lokalnego wobec niepełnosprawnego dziecka i jego rodziny. 10. Warunki wspomagania badanych dzieci oraz intensywność i wszechstronność oddziaływań systemu wspomagania rozwoju tych dzieci a ich wszechstronny rozwój, w tym ich psychospołeczna integracja ze szkolnymi kolegami-rówieśnikami: Interpersonalne i intrapersonalne kompetencje rozwoju i wychowania dzieci z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim; Psychospołeczna integracja dzieci z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim; Warunki oraz intensywność i wszechstronność oddziaływań systemu wspomagania rozwoju a kompetencje rozwojowe dzieci i psychospołeczna integracja z pełnosprawnymi rówieśnikami
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Wstęp; Rozdział 1. Innowacja - co to takiego? 1.1. Pojęcie i klasyfikacja innowacji 1.2. Nowe rodzaje innowacji 1.3. Jak mierzyć innowacje i innowacyjność? 1.4. Skąd się biorą innowacje? Rozdział 2. Czy proces innowacyjny/w .te nadal istnieje? 2.1. Trzy klasyczne triady 2.2. Jak rozumieć współczesny proces innowacji? 2.3. Transformacja wyników prac B+R w innowacje 2.4. Jaki model innowacji dla malej firmy? 2.5. Wieloprocesowy model innowacji dla dużej firmy Rozdział 3. Co słychać w świecie innowacji? 3.1. Sześć megatrendów 3.2. Jeszcze o światowej scenie innowacji 3.3. Innowacje z koronawirusem w tle Rozdział 4. Kto gra na narodowej scenie innowacji? 4.1. Koncepcja sceny innowacji i jej aktorzy 4.2. Przedsiębiorca-innowator 4.3. Przedsiębiorczy uniwersytet 4.4. Przedsiębiorcze państwo 4.5. Społeczeństwo obywatelskie Rozdział 5. Czy innowacje są wrażliwe na stan gospodarki? 5.1. Wzrost gospodarczy a innowacje 5.2. Ogólna ocena poziomu innowacyjności polskiej gospodark 5.3. Czy w polskim przemyśle panuje stagnacja innowacji? 5.4. "Recepta na innowacje" 5.5. Innowacja potrzebuje finansowego wsparcia Rozdział 6. Co sprzyja, a co przeszkadza współpracy na linii biznes-nauka? 6.1. Podejmowanie współpracy firm z jednostkami naukowo-bada 6.2. Czynniki sprzyjające współpracy 6.3. Motywatory i bariery współpracy w polskich warunkach 6.4. Zderzenie dwóch punktów widzenia 6.5. Regionalna scena innowacji jako arena współpracy Rozdział 7. Marketing na rynku innowacji: Co to takiego? 7.1. Czy istnieje rynek innowacji? 7.2. Marketing a procesy innowacyjne 7.3. Marketing S2B Rozdział 8. Gdzie innowacja spotyka się z marketingiem? 8.1. Wprowadzenie 8.2. Punkty styczności 8.3. Łączniki między innowacjami i marketingiem Rozdział 9. Czy innowacja osiągnie sukces bez prawnika? 9.1. Rola ochrony własności intelektualnej 9.2. Rozwiązania prawne 9.3. Zasady zarządzania własnością intelektualną 9.4. Procedury ochronne Rozdział 10. Audyt innowacyjny czy technologiczny? 10.1. Pojęcie i rodzaje audytu 10.2. Audyt technologiczny jako narzędzie diagnostyczne 10.3. Procedura audytu technologicznego; Zamiast zakończenia; Wyzwania dla innowatorów, przedsiębiorców i menedżerów; Załączniki; Studia przypadków; 1. Poznański startup, który stworzył e-stetoskop; 2. Marketing GIG - wart naśladowania; 3. Audyt technologiczny spółki Strabag Polska; Bibliografia.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.1/.5 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Cz. I Europejskie systemy edukacyjne: 1. Polska, 2. Anglia, Walia, 3. Francja, 4. Hiszpania, 5. Niemcy, 6. Rosja, 7. Szwecja, 8. Włochy. Cz. II Pozaeuropejskie systemy edukacyjne: 1. Brazylia, 2. Chiny, 3. Egipt, 4. Indie, 5. Iran, 6. Izrael, 7. Japonia, 8. Nigeria, 9. Stany Zjednoczone Ameryki. Cz. II Analiza porównawcza
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Rodzice, Szkoła, Uczeń)
1. Znaczenie i obszary współpracy szkoły z ngo, 2. Organizacje pozarządowe, 3. Szkoła i organizacja pozarządowe a fundusze unijne
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. W poszukiwaniu samodzielności: Problem samodzielności myślenia i działania; Struktura i problem w procesie kształcenia; Wiadomości, wiedza i działanie; Proces samokształcenia. 2. Od rozumu do mądrości: Homo sapiens - podmiot edukacji szkolnej; O kulturze pedagogicznej; Kształcenie przez całe życie. 3. Od heteronomii do autonomii: Autonomia człowieka jako cel i szansa edukacyjna; Edukacja intelektualna a rozwój osobowości; Jedność osobowości a wielostronność wychowania; Problem wielostronności w nauczaniu literatury. 4. Inne drogi wychowania: Warunki reformowania wychowawczej szkoły; O koncepcji wychowania zdrowotnego; Praca a inne formy działalności człowieka; Wychowawcza funkcja podręcznika szkolnego; Wychowawcze wartości pracy grupowej. 5. Nauczyciel czy wychowawca: Problem osobowości nauczyciela; O twórczości nauczycielskiej; Nowe tendencje w kształceniu nauczycieli; Doskonalenia nauczycieli czy doskonalenie szkół. 6. Ku szkole nowoczesnej: Funkcje szkoły i ich pzremiany6; Poczynania innowacyjne w systemie szkolnym; Szkoła jako przedmiot badań porównawczych; Nauki o wychowaniu a system edukacji narodowej; Nowy wariant reformy szkolnej.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Państwo i Społeczeństwo / Krakowska Szkoła Wyższa im. Andrzeja Frycza Modrzewskiego ; red. nacz. Andrzej Kapiszewski ; R.5, Nr 3 (2005))
Wprowadzenie; "Bycie razem" w ponowoczesności. Cywilizacyjne konteksty życia indywidualnego i rodzinnego; Wpływ zmian ogólnospołecznych na funkcjonowanie rodziny - aspekt socjologiczny; Wpływ zmian ogólnospołecznych na funkcjonowanie rodziny - aspekt psychologiczny; Kultura popularna zagrożeniem dla tożsamości kulturowej współczesnej rodziny polskiej; Inwestycja w rodzinę inwestycją w kapitał ludzki; Dom jako środowisko życia rodziny; Rodzina współczesna wobec wyzwań cywilizacji naukowo-technicznej. Możliwości pomocy rodzinie w różnych sytuacjach życiowych; Dojrzałość szkolna dziecka w świadomości rodziców i nauczycieli; Czy wychowaniu w rodzinie ważna jest znajomość praw dziecka?; Współpraca rodziców ze szkołą w dziele wychowania dzieci; Wzmacnianie więzi pomiędzy rodzicami a dziećmi jako jeden z głównych celów psychoprofilaktyki prowadzonej przez szkołę; Familes with intellectuakky disabled children - psychosocial problems and support in the Republic of Bulgaria; Formy przemocy stosowanej przez młodzież szkolną wobec swoich rówieśników. Sposoby zapobiegania; Zapobieganie marginalizacji społecznej głównym zadaniem "Siemachy"; Styl widzenia świata młodzieży wychowywanej bez ojców; Relacja z ojcem a sposób rozumienia rodziny przez mężczyzn w wieku 19-20 lat; Trudności z opuszczeniem domu rodzinnego jako przyczyna reakcji depresyjnych u młodych ludzi; Współpraca z rodziną w warunkach Psychiatrycznego Oddziału Interwencyjnego na przykładzie doświadczeń Oddziału Psychosomastyki i Psychiatrii Wojewódzkiego Szpitala Specjalistycznego im. L. Rydygiera w Krakowie; Problematyka rozwodu i rodzin rekonstruowanych - implikacje terapeutyczne; Wieloaspektowość prewencji zespołu zaburzonego łaknienia; Reakcje dzieci i ich rodziców na spotkanie dr. Clownów (terapia śmiechem); Wideotrening Komunikacji, podejście zorientowane na rozwiązanie i program "Starszy brat, starsza siostra" w pracy z rodziną z dzieckiem nadpobudliwym; Mediacja jako forma pomocy rodzinie w sytuacjach konfliktowych; Mediacja międzykulturowa w kontekście rodziny; Holistyczna opieka nad człowiekiem chorym u schyłku życia i jego rodziną w środowisku domowym (zadania i sposób ich realizacji); Edukacja rodziny w zakresie tantologii. Interpretacja wyników badań własnych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Wstęp; 2. Życiorys prof. dra hab. Czesława Kupisiewicza; 3. Dwie strategie rozwoju edukacji do roku 2020- próba porównania; 4. Strategia rozwoju edukacji w Polsce do roku 2020 (projekt); 5. Ekspertyzy edukacyjne w Polsce w latach 1970-1989; 6. Idee przewodnie raportów Faur'a, Szczepańskiego, Delorsa- próby analizy porównawczej; 7. Inne dzieciństwo i młodość- inna szkoła; 8. Niepowodzenia szkolne- pedagogiczne wyzwanie dla Europy; 9. Ogólnodydaktyczne problemy otwarte na progu XXI wieku; 10. Bibliografia prac Czeslawa Kupisiewicza: druki zwarte, druki redagowane, tłumaczenia
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Wychowanie do wartości. 2. W poszukiwaniu godnych uznania oddziaływań wychowawczych w szkole. 3. Psychospołeczne warunki skutecznego wychowania. 4. W sprawie trudności wychowawczych. 5. Wychowanie w rodzinie i na styku nauczyciele-rodzice. 6. O wychowaniu akademickim.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej