Organizacje
Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(55)
Forma i typ
Książki
(55)
Publikacje fachowe
(6)
Publikacje naukowe
(5)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(1)
Proza
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(38)
dostępne
(33)
nieokreślona
(1)
Placówka
Wypożyczalnia
(33)
Czytelnia
(39)
Autor
Kożusznik Barbara
(4)
Cioch Henryk (1951-2017)
(3)
Durska Małgorzata
(3)
Hofstede Geert
(3)
Robbins Stephen P
(3)
Suski Paweł
(3)
Ehrlich Andrzej
(2)
Hofstede Gert Jan
(2)
Sarnecki Paweł (1939-2016)
(2)
Sikorski Czesław (1943- )
(2)
Winiarska Kazimiera (1948- )
(2)
Adamus-Matuszyńska Anna
(1)
Białasiewicz Maria (1952- )
(1)
Boberski Jakub
(1)
Bogacz-Wojtanowska Ewa
(1)
Bukowski Zbigniew
(1)
Chmielnicki Paweł (1972- )
(1)
Czajkowska-Matosiuk Katarzyna
(1)
Czerwiński Krzysztof
(1)
Czubakowska Ksenia (1946- )
(1)
Douglas Mary
(1)
Fleszer Dorota (1971- )
(1)
Frączkiewicz-Wronka Aldona (1960- )
(1)
Gaweł Łukasz
(1)
Gilewicz Joanna
(1)
Gliński Piotr
(1)
Gniłka Aleksander
(1)
Gołuchowski Jerzy
(1)
Gros Urszula
(1)
Góra Ewa
(1)
Hatch Mary Jo
(1)
Janiszewski Adam
(1)
Judge Timothy A
(1)
Kałużny Stanisław
(1)
Knockenhauer Kamila
(1)
Kosieradzka Anna
(1)
Kożuch Barbara (1950- )
(1)
Krasińska Anna
(1)
Kuc Bolesław Rafał (1944-2022)
(1)
Kędra Eugeniusz
(1)
Leoński Wojciech
(1)
Lewandowski Jerzy
(1)
Lewenstein Barbara
(1)
Leś Ewa (1953- )
(1)
Maj Ilona
(1)
Mandes Sławomir
(1)
Marek Stanisław (1936- )
(1)
Marklund Liza (1962- )
(1)
Marklund Liza (1962- ). Cykl z Anniką Bengtzon
(1)
Maćkowska Renata
(1)
Minkov Michael
(1)
Moczko-Wdowczyk Sabina
(1)
Mucha Monika
(1)
Orzechowski Emil
(1)
Patrzek Urszula
(1)
Penc Józef (1939-2017)
(1)
Peppard Joe
(1)
Pluta Anna
(1)
Rowland Philip
(1)
Rękawek Anna
(1)
Siara Olga
(1)
Siciński Andrzej
(1)
Skowron-Grabowska Beata
(1)
Stocki Ryszard
(1)
Szustek Anna
(1)
Trutkowski Cezary
(1)
Wieczorek-Szymańska Anna
(1)
Zawiła-Niedźwiecki Janusz
(1)
Łukasiński Wiesław
(1)
Łuków Paweł
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(3)
2010 - 2019
(14)
2000 - 2009
(37)
1990 - 1999
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(5)
Kraj wydania
Polska
(55)
Język
polski
(55)
Przynależność kulturowa
Literatura szwedzka
(1)
Temat
Przedsiębiorstwo
(1422)
Zarządzanie
(682)
Unia Europejska
(634)
Polska
(627)
Samorząd terytorialny
(531)
Organizacje
(-)
Środki masowego przekazu
(427)
Kadry
(418)
Marketing
(414)
Gospodarka
(406)
Banki
(383)
Organizacja
(379)
Prawo pracy
(358)
Internet
(352)
Komunikacja społeczna
(333)
Globalizacja
(322)
Integracja europejska
(318)
Prawo
(307)
Nauczanie początkowe
(300)
Postępowanie administracyjne
(284)
Dziecko
(280)
Polityka
(265)
Rodzina
(262)
Prawa człowieka
(256)
Unia Europejska (UE)
(253)
Prawo administracyjne
(252)
Praca
(245)
Zarządzanie strategiczne
(245)
Prawo cywilne
(243)
Pedagogika
(242)
Administracja
(241)
Język angielski
(238)
Prawo karne
(238)
Szkolnictwo
(236)
Nauczyciele
(235)
Finanse
(234)
Państwo
(233)
Podatek
(231)
Polityka społeczna
(230)
Kultura
(229)
Psychologia
(227)
Finanse publiczne
(226)
Socjologia
(217)
Społeczeństwo
(217)
Innowacje
(216)
Rachunkowość
(216)
Nauczanie
(213)
Szkolnictwo wyższe
(212)
Zarządzanie jakością
(212)
Opieka społeczna
(209)
Reklama
(209)
Wychowanie
(209)
Rynek pracy
(207)
Budżety terenowe
(201)
Kobieta
(200)
Menedżerowie
(200)
Nauczanie zintegrowane
(199)
Młodzież
(198)
Nieruchomości
(194)
Prawo międzynarodowe
(194)
Konkurencja
(193)
Public relations
(192)
Prawo wspólnotowe europejskie
(191)
Przedsiębiorstwa małe i średnie
(189)
Osobowość
(188)
Zatrudnienie
(183)
Konsumenci (ekon.)
(181)
Bezrobocie
(179)
Społeczeństwo informacyjne
(179)
Prawo karne procesowe
(177)
Rynek finansowy
(177)
Ochrona środowiska
(176)
Prawo Unii Europejskiej
(175)
Rynek kapitałowy
(175)
Prawo gospodarcze
(165)
Kształcenie
(157)
Umowa
(157)
Filozofia
(152)
Logistyka gospodarcza
(151)
Turystyka
(150)
Sądownictwo
(148)
Zarządzanie wiedzą
(148)
Decyzje
(146)
Papiery wartościowe
(146)
Polityka międzynarodowa
(145)
Oświata
(144)
Ubezpieczenia społeczne
(144)
Demokracja
(140)
Płaca
(137)
Stosunki interpersonalne
(136)
Psychologia społeczna
(135)
Służba zdrowia
(135)
Prawo konstytucyjne
(134)
Inwestycje
(132)
Postępowanie cywilne
(132)
Terroryzm
(132)
Prawo autorskie
(128)
Język polski
(126)
Zarządzanie zasobami ludzkimi (HRM)
(124)
Motywacja pracy
(120)
Bezpieczeństwo publiczne
(119)
Temat: czas
2001-
(5)
1989-
(1)
1989-2000
(1)
Temat: miejsce
Polska
(9)
Czechy
(1)
Europa
(1)
Stany Zjednoczone (USA)
(1)
Sztokholm (Szwecja)
(1)
Gatunek
Monografia
(4)
Podręcznik
(4)
Opracowanie
(3)
Komentarz
(2)
Praca zbiorowa
(2)
Kryminał
(1)
Literatura szwedzka
(1)
Materiały konferencyjne
(1)
Materiały pomocnicze
(1)
Powieść
(1)
Publicystyka
(1)
Raport z badań
(1)
Szkic
(1)
Dziedzina i ujęcie
Zarządzanie i marketing
(9)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(7)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(4)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(3)
Socjologia i społeczeństwo
(2)
Informatyka i technologie informacyjne
(1)
55 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Cz. I.: Koncepcja kultury: 1. Zasady gry społecznej; 2. Badanie różnic kulturowych; Cz. II.: Wymiary kultur narodowych: 3. Równi i równiejsi; 4. Ja, my i oni; 5. On, ona, on(a); 6. Inne znaczy niebezpieczne; 7. Kiedyś, teraz czy potem?; 8. Droga do szczęśliwości; Cz. III.: Kultury organizacyjne: 9. Piramidy, maszyny, targowiska i rodziny, czyli o tym, jak się ludzie organizują w różnych kulturach; 10. Kultury organizacyjne, czyli słoń i bocian; Cz. IV.: Wnioski: 11. Kontakty międzykulturowe; 12. Ewolucja kultur.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 65.01 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 65.01 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Cz.I Elementy teorii kontroli: 1. Geneza i rozwój instytucji kontrolnych, 2. Ustalenia terminologiczne, 3. Podział, funkcje i cechy kontroli, 4. Ryzyka w zarządzaniu i kontroli, 5. Dyscypliny wiedzy wspomagające kontrolującegfo, 6. Kontrola, kontroling, audyt. Cz.II System kontroli w zarządzaniu: 7. Klasyfikacja ogniw systemu kontroli w państwie, 8. Instytucje kontroli w państwie, 9. Kontrola wewnętrzna w organizacji. Cz.III Warsztat kontrolerski: 10. Zasady i metody badań kontrolnych, 11. Dowody w postępowaniu kontrolnym, 12. Proces kontrolowania. Cz.IV Czynnik ludzki w kontroli: 13. Osobowość i kwalifikacje etyczno-moralne, 14. Kwalifikacje i ich doskonalenia. Cz.V Dokumetny kontroli wewnętrznej: 1. Dokumenty dotyczące organizacja kontroli wewnętrznej, 2. Dokumenty dotyczące wykonywania kontroli
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 65.01 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Dział I: Zagadnienia ogólne. 1. Pojęcie działalności gospodarczej, przedsiębiorcy i przedsiębiorstwa. 2. Rejestrowanie i ewidencjonowanie przedsiębiorców. 3. Zasady reprezentacji przedsiębiorców w obrocie gospodarczym. Dział II: Przedsiębiorca jednoosobowy i spółka cywilna. 1. Przedsiębiorca jednoosobowy. 2. Spółka cywilna przedsiębiorców jednoosobowych. Dział III: Spółki handlowe. 1. Zagadnienia ogólne. 2. Spółka jawna. 3. Spółka partnerska. 4. Spółka komandytowa. 5. Spółka komandytowo-akcyjna. 6. Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością. 7. Spółka akcyjna. Dział IV: Spółdzielnie i przedsiębiorstwa państwowe. 1. Spółdzielnie. 2. Przedsiębiorstwa państwowe. Dział V: Podmioty o ubocznych celach gospodarczych. 1. Zagadnienia ogólne. 2. Stowarzyszenia i związki stowarzyszeń. 3. Fundacje. 4. Kółka rolnicze, rolnicze zrzeszenia branżowe, związki rolników, kółek i organizacji rolniczych, związki zawodowe rolników indywidualnych. 5. Cechy rzemieślnicze, izby rzemieślnicze, związek rzemiosła polskiego. 6. Krajowa Izba Gospodarcza, izby gospodarcze. 7. Zrzeszenia handlu i usług, ogólnokrajowe reprezentacje zrzeszeń handlu i usług, zrzeszenia transportu, ogólnokrajowe reprezentacje zrzeszeń transportu. 8. Związki zawodowe i ich jednostki organizacyjne posiadające osobowość prawną, ogólnokrajowe związki międzybranżowe, ogólnokrajowe zrzeszenia międzybranżowe. 9. Związki pracodawców, federacje i konfederacje związków pracodawców. 10.Stowarzyszenia kultury fizycznej, związki sportowe, stowarzyszenia kultury fizycznej o zasięgu ogólnokrajowym. 11. Kolumny transportu sanitarnego, zakłady opieki zdrowotnej, kościelne osoby prawne i inne osoby wpisywane do KRS. 12. Organizacje pożytku publicznego. Dział VI: Wybrane zasady i formy aktywności gospodarczej w ujęciu prawa Unii Europejskiej. 1. Przedsiębiorczość, usługi, przedsiębiorca w systemie prawnym UE. 2. Wspólnotowe regulacje prawne spółek prawa handlowego. 3. Ponadnarodowe formy prowadzenia działalności gospodarczej - wprowadzenie. 4. Europejskie zgrupowanie interesów gospodarczych (EZIG). 5. Spółka Europejska (SE). 6. Spółdzielnia Europejska (SpE). 7. Stowarzyszenie Europejskie (StE). 8. Europejska Spółka Wzajemna (ESW). 9. Europejska Spółka Prywatna (ESP). 10. Polska ustawa o Europejskim zgrupowaniu interesów gospodarczych i Spółce Europejskiej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 346 (3 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Część I Publiczne zarządzanie kryzysowe a zarządzanie ryzykiem. Podstawy prawne publicznego zarządzania kryzysowego oraz wzorce dobrych praktyk; Proces i zakres publicznego zarządzania kryzysowego; Wybrane standardy i metody zarządzania ryzykiem; Podstawy teorii organizacji i zarządzania wykorzystywane w publicznym zarządzaniu kryzysowym; Część II Zaawansowane metody oceny ryzyka w publicznym zarządzaniu kryzysowym. Podmioty odpowiedzialne za ocenę ryzyka w publicznym zarządzaniu kryzysowym; Ideowa struktura metodyki oceny ryzyka w publicznym zarządzaniu kryzysowym; Przygotowanie do oceny ryzyka w systemach infrastruktury kryzysowej państwa; Ocena ryzyka w systemach infrastruktury krytycznej państwa; Wykorzystywanie oceny ryzyka. Część II Zarządzanie wiedzą w publicznym zarządzaniu kryzysowym. Podstawy teoretyczne zarządzania wiedzą; Model zarządzania wiedzą rekomendowany do publicznego zarządzania kryzysowego; Rozwijanie zarządzania wiedzą w publicznym zarządzaniu kryzysowym.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 351/354 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Anatomia zaufania organizacyjnego / Barbara Kożuch. - Warszawa : CeDeWu, 2021. - 154 s. : il., wykresy ; 24 cm.
Wprowadzenie; Rozdział 1. Organizacje jako podmioty zaufania: 1.1. Cele i wartości organizacyjne przedsiębiorstw 1.2. Organizacje publiczne w służbie swoich interesariuszy 1.3. Wartości organizacji społecznych Rozdział 2. Zaufanie w naukach społecznych: 2.1. Zaufanie jako obiekt badań analiz 2.2. Zaufanie społeczne w świetle przykładowych badań 2.3. Zaufanie w ekonomii i zarządzaniu Rozdział 3. Zaufanie organizacyjne, jego istota i rodzaje: 3.1. Rozumienie zaufania organizacyjnego 3.2. Rodzaje zaufania organizacyjnego i ich cechy 3.3. Współzależność pomiędzy zaufaniem organizacyjnym a ryzykiem Rozdział 4. Zaufanie organizacyjne jako proces: 4.1. Wiarygodność organizacyjna i jej źródła 4.2. Tworzenie zaufania początkowego 4.3. Wzmacnianie i utrzymywanie zaufania organizacyjnego Rozdział 5. Zaufanie w tworzeniu i pogłębianiu relacji organizacyjnych 5.1. Podstawy teoretyczne przewagi kooperacyjnej 5.2. Menedżerowie i liderzy a relacje współpracy 5.3. Zaufanie organizacyjne - skuteczne przywództwo − współpraca wewnątrz- i międzyorganizacyjna Rozdział 6. Zaufanie organizacyjne w cyfrowych kontekstach: 6.1. Zrozumieć erę cyfryzacji 6.2. Zaufanie cyfrowe w relacjach organizacyjnych 6.3. Modele zaufania cyfrowego Rozdział 7. Zaufanie organizacyjne − współczesne wyzwania: 7.1. Zaufanie jako katalizator sprawności organizacyjnej 7.2. Ograniczenia i dalsze kierunki badań nad zaufaniem organizacyjnym; Zakończenie; Bibliografia; Spis tabel; Spis rysunków.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 65.01 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 65.01 (1 egz.)
Książka
W koszyku
R.1 Uwarunkowania zachowań organizacyjnych: Zachowania jednostek w organizacji a współzależność potrzeb organizacji i potrzeb jednostki; Wyzwania wobec organizacji i zachowań organizacyjnych; Decydująca rola zasobów ludzkich we współczesnych organizacjach; Pozytywna wizja człowieka w organizacji- zarządzanie sobą. R.2 Indywidualne mechanizmy zaangażowania człowieka w organizacji: Modele uczestnictwa człowieka w organizacji- mechanizmy psychologiczne angażowania się człowieka w organizacji; Założenia dotyczące racjonalno -ekonomicznej natury człowieka; Założenia modelu człowieka społecznego; Samorealizacja człowieka w pracy; Kontrakt psychologiczny; Cele i oczekiwania pracowników; Czynniki motywujące człowieka do pracy; Uczestnictwo w organizacji a zaspokojenie potrzeb jednostki; Psychologiczna wartość pracy a wymiar pracy; Możliwość uzyskania poczucia podmiotowości w pracy. R.3 Zarządzanie zasobami ludzkimi w organizacji: Wymagania organizacji wobec zasobów indywidualnych; Zasoby osobiste- klasyfikacja i właściwości; Idea Aktor - Kreator - Inspirator - Twoja wewnętrzna załoga; Rozwój zawodowy jako odpowiedź na zmienność organizacji. Diagnoza i pobudzenie; Procedury wspomagające rozwój i ułatwiające doskonalenie w organizacji. R.4 Grupa. Problemy współpracy i godzenia interesów: Podstawowe obszary badań. Definicje grupy; Badania Hawthorne; Spójność grupy; Wielkość grupy; Normy grupowe; Fazy rozwoju grupy; Problemy międzygrupowe w organizacji; Redukowanie negatywnych konsekwencji rywalizacji międzygrupowej. R.5 Zespoły w organizacji: Główne elementy zespołu pracowniczego; Zadania jako specyficzny rodzaj celu zespołowego; Tradycyjne oraz wyłaniające się rozumienie efektywności zespołu; Bariery efektywności zespołu; Efektywny zespół; Podmiotowość zespołu. R.6 Koncepcje efektywnego kierowania: Style kierowania Sytuacyjne koncepcje kierowania; Teoria dopasowanego przywódcy Fiedlera; Teoria sytuacyjnego kierowania Tannenbauma i Schmidta; Koncepcja sytuacyjna Vrooma; Sytuacyjna teoria przywództwa Herseya i Blancharda; Zachowanie przywódcy. Model I i Model II Argyrisa. R.7 Przywództwo jako specyficzny sposób kierowania ludźmi: Przywódca czy menedżer?; Definiowanie zarządzania i przywództwa; Relacja wpływu a relacja władzy; Przywódcy i zwolennicy a menedżerowie i podwładni; Zamierzona zmiana a produkcja; Produkcja i sprzedaż dóbr i/lub usług; Kim jest przywódca w odróżnieniu od Menedżera?; Przywództwo wobec problemu wspólnego dobra; Zrównoważony rozwój a problemy przywództwa w świecie władzy podzielonej; Procedury i płaszczyzny rozwiązywania problemów wspólnego dobra; Kierowanie partycypacyjne; Kierowanie przez delegowanie; Bariery podmiotowości i delegowania. Pojęcie deinfluentyzacji. R.8 Komunikowanie się w organizacji: Komunikacja interpersonalna; Komunikowanie się z innymi ludźmi; Rodzaje
komunikacji interpersonalnej w organizacji; Komunika cja na poziomie grupy; Obserwacja zachowań w czasie narad; Asertywność zachowania w czasie narady; Komini kacja publiczna; Znaczenie skutecznej autoprezentacji w pracy kierowniczej; Analiza treści wystąpienia; Ana liza formy występienia; Przygotowanie wystąpienia publicznego; Metody twórczego diagnozowania i rozwiązy wania problemów na formu publicznym; Wykorzystanie negocjacji jako jednego ze sposobów komunikowania się na arenach pyblicznych. R.9 Efektywność organizacji a konieczność ciągłej zmiany: Organizacja jako złożony system; Orgazniacja a otoczenia; Efektywność organizacyjna; Naturalny charakter zmienności organizacji; Zmiana a sytuacja innowacyjna; Etapy procesy przyswajania innowacji; Opór wobec innowacji; Indywidualny opór wobez zmian. R.10 Kultura organizacyjna: Pojęcie kultury organiza cyjnej; Klimat organizacyjny jako jeden ze wskaźników kultury organizacyjnej; Wymiary kultury organizacyjnej Kultura narodowa czy kultura różnorodności?; Zarządza nie przez cele; Benchmarking; Struktury sieciowe; Koła jakości; Organizacje i zespoły wirtualne.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 65.01 (5 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Zachowania człowieka w organizacji / Barbara Kożusznik. - Wyd.2 zm. - Warszawa : Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, 2007. - 269, [1] s. : rys., tab. ; 24 cm.
1. Uwarunkowania zachowań organizacyjnych. 2. Indywidualne mechanizmy zaangażowania człowieka w organizacji. 3. Zarządzanie zasobami ludzkimi w organizacji. 4. Grupa. Problemy współpracy i godzenia interesów. 5. Zespoły w organizacji. 6. Koncepcje efektywnego kierowania. 7. Przywództwo jako specyficzny sposób kierowania ludźmi. 8. Komunikowanie się w organizacji. 9. Efektywność organizacji a konieczność ciągłej zmiany. 10. Kultura organizacyjna. 11. Nowe modele kultury organizacyjnej otwarte na potencjał ludzki.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 65.01 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Zachowania człowieka w organizacji / Barbara Kożusznik. - Wyd. 3 zm. - Warszawa : Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, 2010. - 315, [1] s. : rys.; tab. ; 24 cm.
1. Uwarunkowania zachowań organizacyjnych. 2. Indywidualne mechanizmy zaangażowania człowieka w organizacji. 3. Zarządzanie zasobami ludzkimi w organizacji. 4. Grupa. Problemy współpracy i godzenia interesów. 5. Zespoły w organizacji. 6. Koncepcje efektywnego kierowania. 7. Przywództwo jako specyficzny sposób kierowania ludźmi. 8. Komunikowanie się w organizacji. 9. Efektywność organizacji a konieczność ciągłej zmiany. 10. Kultura organizacyjna. 11. Nowe modele kultury organizacyjnej otwarte na potencjał ludzki.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 65.01 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zachowania człowieka w organizacji / Barbara Kożusznik. - Wyd. 4 zm. - Warszawa : Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, 2014. - 317, [1] s. : rys., tab. ; 24 cm.
1. Uwarunkowania zachowań organizacyjnych. 2. Indywidualne mechanizmy zaangażowania człowieka w organizacji. 3. Zarządzanie zasobami ludzkimi w organizacji. 4. Grupa. Problemy współpracy i godzenia interesów. 5. Zespoły w organizacji. 6. Koncepcje efektywnego kierowania. 7. Przywództwo jako specyficzny sposób kierowania ludźmi. 8. Komunikowanie się w organizacji. 9. Efektywność organizacji a konieczność ciągłej zmiany. 10. Kultura organizacyjna. 11. Nowe modele kultury organizacyjnej otwarte na potencjał ludzki.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 65.01 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Wprowadzenie; R.1 Kontrola wewnętrzna przestała być sumieniem instytucji; R.2 Audyt wewnętrzny - nadzieja na wiarygodność; R.3 Ekspansja audytów branżowych; R.4 Audyt wewnętrzny a kontrola finansowa; R.5 Metodyka audytu - wymagania proceduralne; R.6 Audytor wewnętrzny - wszechstronny jasnowidz; R.7 Organizacja i koordynacja służb audytorskich; R.8 Rola i miejsce audytu wewnętrznego w systemie kontroli; Załączniki
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Wstęp, Rozdział 1. Geneza i rozwój koncepcji zarządzania różnorodnością 1.1. Ewolucja zarządzania różnorodnością 1.2. Współczesne rozumienie różnorodności 1.3. Modele i podejścia do zarządzania różnorodnością Rozdział 2. Istota, teoretyczne podstawy i obszary zarządzania różnorodnością 2.1. Pojęcie i różne interpretacje zarządzania różnorodnością 2.2. Obszary zarządzania różnorodnością w miejscu pracy 2.3. Karta Różnorodności Rozdział 3. Implementacja zarządzania różnorodnością w organizacji 3.1. Etapy implementacji różnorodności w organizacji 3.2. Instrumenty wspomagające zarządzanie różnorodnością w organizacji 3.3. Przykładowe działania z zakresu zarządzania różnorodnością w miejscu pracy 3.4. Koncepcje wspierające zarządzanie różnorodnością w organizacji Rozdział 4. Przywództwo w zarządzaniu różnorodnością w organizacji 4.1. Kompetencje przywódcy heterogenicznego zespołu 4.2. Przywództwo w heterogenicznym zespole Rozdział 5. Korzyści i motywy zarządzania różnorodnością w organizacji 5.1. Motywy zarządzania różnorodnością 5.2. Korzyści zarządzania różnorodnością Rozdział 6. Bariery i wyzwania zarządzania różnorodnością w organizacji 6.1. Bariery zarządzania różnorodnością 6.2. Wyzwania zarządzania różnorodnością 6.3. Zapobieganie zagrożeniom do przewidzenia w ramach zarządzania różnorodnością Rozdział 7. Zarządzanie różnorodnością jako element społecznej odpowiedzialności biznesu 7.1. Istota koncepcji społecznej odpowiedzialności biznesu 7.2. Zależności, podobieństwa i różnice pomiędzy społeczną odpowiedzialnością biznesu a zarządzaniem różnorodnością Rozdział 8. Zarządzanie różnorodnością jako sposób na budowanie Organizacji Turkusowej 8.1. Przesłanki ukierunkowania na turkus 8.2. Heterogeniczne zespoły w "kolorowych" organizacjach 8.3. Tworzenie Organizacji Turkusowej w zarządzaniu różnorodnością Rozdział 9. Praktyczne aspekty zarządzania różnorodnością w organizacji 9.1. Różnorodność płciowa w krajach Unii Europejskiej i w Polsce 9.2. Zarządzanie różnorodnością w przedsiębiorstwie - studium przypadku na podstawie danych z raportu niefinansowego PNB Paribas Bank Polska; Zakończenie; Spis rysunków; Spis tabel; Notki o Autorach.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 65.01 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 65.01 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Pojęcie, status i funkcje organizacji społecznych; Religijne i świeckie instytucje filantropijne: od wieków średnich do okresu preindustrialnego; ewolucja towarzystw filantropijnych: od rewolucji przemysłowej do wybuchu II wojny światowej; Organizacje społeczne w okresie dominacji państwowej doktryny opiekuńczości (lata 1950-1975); Zmieniająca się rola organizacji społecznych w okresie transformacji Państwa opiekuńczego i wykształcenie się formuły pomocniczości; Organizacje społeczne w Polsce w okresie przejścia od modelu etatystyczno- kolektywistycznego do modelu neoliberalno-etatystycz- nego polityki społecznej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Prawo handlowe w systemie prawa. 2. Działalność gospodarcza. 3. Spółki. 4. Przedsiębiorstwo państwowe. 5. Spółdzielnia. 6. Banki. 7. Stowarzyszenia. 8. Fundacje. 9. Upadłość i postępowanie naprawcze. 10. Papiery wartościowe. 11. Prawo wekslowe. 12. Prawo czekowe. 13. Umowy gospodarcze.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 347.7 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 347.7 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Zawiera: 1. Organizacja jako system otwarty orientowany na otoczenie: Pojęcie systemu; Systemowe ujęcie organizacji; Otoczenie organizacji - ogólna ch-ka; Powinności organizacji względem grup interesariuszy i ich oczekiwania; Fundamentalne elementy składowe organizacji; 2.Systemowe zarządzanie jakością funkcjonowania organizacji: Ewolucja systemowego zarządzania jakością; Próba zdefiniowania pojęcia jakość obiektu; Podejście jakościowe do zarządzania organizacją; Istota i zasady projakościowego zarządzania organizacją; Wybrane znormalizowane systemy zarządzania organizacją i ich integracja; 3. Rozwój organizacji zarządzanej projakościowo: Pojęcie rozwoju organizacji; Projakościowe zarządzanie a zdolność rozwojowa organizacji; Trwały i zrównoważony rozwój organizacji efektem projakościowego zarządzania; Społeczna odpowiedzialność organizacji projakościowo zarządzanej; 4. Dojrzałość organizacji zarządzanej projakościowo: Pojęcie i istota dojrzałości organizacji; Dojrzałość jakościowa organizacji; Kluczowe kompetencje dojrzałej jakościowo organizacji; Poziom dojrzałości jakościowej organizacji; 5. Ch-ka badanej branży: Branża kruszyw w Polsce; Funkcjonowanie organizacji wydobywczej; Kierunki rozwoju obszarów poeksploatacyjnych; 6. Dojrzałość jakościowa organizacji i projakościowe zarządzanie w praktyce jej funkcjonowania: Poziom dojrzałości jakościowej organizacji funkcjonujących w branży kruszyw (badania ankietowe); Proces kształtowania dojrzałości organizacji projakościowo zarządzanej; Dojrzałość jakościowa organizacji - przykład empiryczny; Symptomy doskonałości projakościowego zarządzania organizacją; Podsumowanie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Brak informacji o dostępności: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Teoretyczne podstawy funkcjonowania organizacji; 2. Formy przedsiębiorstw; 3. Otoczenie przedsiębiorstwa; 4. Przedsiębiorstwo w otoczeniu międzynarodowym; 5. Zasoby i ich znaczenie w działalności przedsiębiorstwa; 6. Gospodarowanie zasobami materialnymi; 7. Gospodarowanie kapitałem ludzkim; 8. Gospodarowanie zasobami niematerialnymi; 9. Procesy innowacyjne w przedsiębiorstwie; 10. Współczesne problemy zarządzania przedsiębiorstwem; 11. Kryzys w gospodarce i przedsiębiorstwie; 12. Finansowy wymiar rezultatów przedsiębiorstwa; 13. Główne uwarunkowania funkcjonowania i rozwoju przedsiębiorstw przyszłości.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 82 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
ROZDZIAŁ 1. Charakterystyka podmiotów: 1. Organizacje pożytku publicznego; 1.1. Organizacje pozarządowe i inne podmioty mogące nabyć status organizacji pożytku publicznego; 1.2. Zasady rejestracji i obowiązki organizacji pożytku publicznego; 1.3. Cele, działalność pożytku publicznego - nieodpłatna i odpłatna. 2. Fundacje: 2.1. Powstanie, rejestracja i status prawny fundacji; 2.1.1. Powstanie fundacji; 2.1.2. Fundator; 2.1.3. Akt fundacyjny; 2.1.4. Statut fundacji; 2.1.5. Rejestracja i status prawny fundacji; 2.1.6. Organy fundacji; 2.1.7. Nadzór prawny; 2.2. Cele, działalność statutowa i działalność gospodarcza fundacji; 2.2.1. Cele działalności fundacji; 2.2.2. Działalność statutowa; 2.2.3. Działalność gospodarcza; 2.2.4. Likwidacja fundacji; 3. Stowarzyszenia; 3.1. Status prawny stowarzyszeń, ich rodzaje i rejestracja; 3.1.1. Wolność zrzeszania; 3.1.2. Definicja stowarzyszenia; 3.1.3. Rodzaje stowarzyszeń; 3.1.4. Członkostwo w stowarzyszeniach; 3.1.5. Zakładanie i rejestracja stowarzyszeń; 3.1.6. Statut stowarzyszenia; 3.1.7. Majątek stowarzyszenia 3.1.8. Nadzór nad stowarzyszeniami; 3.1.9. Rozwiązanie i likwidacja stowarzyszenia; 3.1.10. Stowarzyszenia zwykłe; 3.2. Działalność statutowa i działalność gospodarcza stowarzyszeń; 3.2.1. Cele statutowe stowarzyszenia; 3.2.2. Działalność gospodarcza; 3.2.3. Numer Identyfikacji Podatkowej (NIP); 3.2.4. REGON; 3.2.5. Rachunkowość; 3.2.6. Pracownicy i wolontariusze; 3.2.7. Stowarzyszenie przed sądem. ROZDZIAŁ 2. Stowarzyszenia i Fundacje - konsekwencje na gruncie podatku dochodowego od osób prawnych (CIT) oraz podatku dochodowego od osób fizycznych (PIT): 1. Zakres przedmiotowy zwolnienia; 2. Definicje poszczególnych pojęć; 3. Warunki zastosowania zwolnienia w podatku dochodowym od osób prawnych dla Fundacji i Stowarzyszeń - art. 17 ust. 1 pkt 4 u.p.d.o.p; 4. Kwestia ustalenia dochodu przez Stowarzyszenia i Fundacje; 5. Wydatkowanie i przeznaczenie dochodu na cele statutowe; 6. Źródło przychodów Stowarzyszeń i Fundacji; 7. Brak ram czasowych w odniesieniu do przeznaczenia i wydatkowania środków na cele statutowe; 8. Zwolnienie Fundacji i Stowarzyszeń posiadających status organizacji pożytku publicznego; 9. Wydatkowanie dochodu na cel pośredni; 10. Rodzaj dokumentu potwierdzającego wydatkowanie środków; 11. Realizacja celów statutowych przesłanką do zastosowania zwolnienia w CIT; 12. Wyłączenia ustawowe co do możliwości skorzystania ze zwolnienia; 13. Wybrane wydatki ponoszone przez Fundacje czy Stowarzyszenia w kontekście kosztów podatkowych oraz zwolnień z art. 17 ust. 1 pkt 4 u.p.d.o.p; 13.1. Koszty związane z rozpoczęciem działalności, tj. wydatki na rejestrację, w tym wydatki na różnego rodzaju zezwolenia, pozwolenia, opłaty administracyjne, skarbowe (podatkowe) i inne; 13.2. Koszty wynagrodzeń osób wchodzących w skład zarządu, czy też osób zatrudnionych na umowę o pracę, bądź wykonujących czynności na podstawie umowy cywilnoprawnej; 13.3. Koszty Zarządu; 13.4. Koszty przekazywanych nagród; 13.5. Koszty administracyjne, w szczególności takie jak wydatki na najem lokalu, zapłatę za media itp.; 13.6. Zwrot kosztów podróży i innych wydatków z tym związanych; 13.7. Koszty obsługi księgowej, podatkowej czy prawnej; 13.8. Koszty podatków, w tym w szczególności podatku dochodowego od osób fizycznych, podatku od towarów i usług oraz podatku od czynności cywilnoprawnych; 13.9. Odsetki od zaległości podatkowych; 13.10. Podatek naliczony VAT; 13.11. Przedawnione wierzytelności i należności; 13.12. Przekazanie środków na rzecz innej Fundacji bądź Stowarzyszenia; 13.13. Koszty postępowania sądowego, administracyjnego; 13.14. Koszty kar, odsetek i innych podobnych należności; 13.15. Zakup sprzętu sportowego, opłaty sędziowskie ponoszone przez Klub Piłkarski działający w formie Stowarzyszenia; 13.16. Dojazdy na zebrania delegatów Stowarzyszenia; 13.17. Zakup artykułów spożywczych; 13.18. Remonty i nakłady na lokal, w którym prowadzona jest działalność statutowa; 13.19. Straty tytułem kradzieży środków pieniężnych; 14. Działalność finansowa Stowarzyszeń i Fundacji w aspekcie zwolnienia z podatku dochodowego 15. Przychody tytułem nieodpłatnych świadczeń; 16. Obowiązki informacyjne do Urzędu Skarbowego w przypadku otrzymywania przez Stowarzyszenia lub Fundacje darowizn; 17. Brak wydatkowania środków na cele statutowe - sposób wyliczenia podatku; 18. Wypłata dywidendy na rzecz Fundacji i Stowarzyszenia będących udziałowcem Spółki kapitałowej; 19. Deklaracja CIT-8; 20. Darowizna na rzecz Fundacji czy Stowarzyszenia; 21. Przekazywanie 1% podatku na rzecz Stowarzyszeń i Fundacji będących organizacjami pożytku publicznego; 22. Wsparcie osób fizycznych przez Stowarzyszenia i Fundacje w kontekście przepisów ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych. ROZDZIAŁ 3. OPP, fundacje i stowarzyszenia podatnikiem podatku VAT; 1. Status podatnika podatku od towarów i usług (VAT); 1.1. Podmiot podatku VAT, podatnik wykonujący działalność gospodarczą; 1.2. Przedmiot opodatkowania podatkiem VAT; 1.3. OPP, fundacje, stowarzyszenia jako podatnicy VAT - działalność odpłatna i nieodpłatna; 2. Obowiązki podatnika VAT; 2.1. Rejestracja podatnika VAT; 2.2. Faktury; 2.3. Ewidencje; 2.4. Deklaracje; 3. Charakterystyka czynności wykonywanych przez OPP, fundacje i stowarzyszenia a VAT; 3.1. Usługi reklamowe, sponsoring; 3.2. Przekazywanie i otrzymywanie towarów pod tytułem darmym; 3.2.1. Przekazywanie towarów - czynność darczyńcy; 3.2.2. Otrzymywanie i przekazywanie towarów - czynności obdarowanego fundacji, stowarzyszenia, OPP; 3.3. Czynności wykonywane na rzecz swoich członków; 3.4. Dotacje a VAT. 4. Podatek naliczony VAT - zasady odliczania, struktura: 4.1. Zasada ogólna dotycząca odliczania podatku naliczonego; 4.2. Terminy odliczenia; 4.3. Częściowe odliczenia podatku naliczonego w związku z wykonywaniem czynności opodatkowanych - tzw. Struktura. 5. Studium przypadku VAT; 5.1. Organizowanie konferencji; 5.3. Składki członkowskie; 5.3. Kursy dla członków; 5.4. Przedmioty sprzedawane na aukcjach. Odpowiedź MF z listopada 2010 r. na interpelację poselską; 5.5. Fundacja też może być instytucją o charakterze kulturalnym. ROZDZIAŁ 4. Pozostałe regulacje podatkowe dotyczące organizacji pożytku publicznego, fundacji i stowarzyszeń: 1. Podatek od czynności cywilnoprawnych; 1.1. Priedmiot opodatkowania; 1.2. Wyłączenia; 1.3. Podatnik; 1.4. Zwolnienia; 2. Opłata skarbowa; 2.1. Przedmiot regulacji; 2.2. Wyłączenia; 2.3. Zwolnienia; 2.4. Opłata skarbowa a organizacja pożytku publicznego, fundacja czy stowarzyszenie; 3. Podatek od nieruchomości. 3.1. Przedmiot opodatkowania, podatnicy podatku; 3.2. Podstawa opodatkowania, stawki podatku; 3.3. Wykorzystywanie nieruchomości przez OPP, Fundację czy Stowarzyszenie a stawka podatku; 3.4. Obowiązek podatkowy; 3.5. Zwolnienia w podatku od nieruchomości. 4. Podatek leśny: 4.1. Przedmiot opodatkowania, podatnicy podatku; 4.2. Zwolnienia w podatku leśnym. 5. Podatek rolny: 5.1. Przedmiot opodatkowania, podatnicy podatku; 5.2. Zwolnienia w podatku rolnym.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 336 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Komunikacja i negocjowanie w organizacji / Józef Penc. - Warszawa : Difin, 2010. - 176 s. : rys., tab. ; 23 cm.
1. Pracownicy i ich zachowania w organizacji; 2. Kierowanie ludźmi w organizacji; 3. Symulowanie kreatywnych zachowań w organizacji; 4. Informowanie i komunikowanie w organizacji; 5. Sztuka prowadzenie negocjacji.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.3 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Podstawy Zarządzania / Adrian Buckley ; red. nauk. wyd. pol. Grażyna Gierszewska)
Reorganizacja procesów działania czyli re-engineering. Czym jest re-engineering? Konieczność reorganizacji procesów działania, Podstawowe zasady, procesy dostawy
produktów i usług na rynku, Organizowanie ludzi: nowe projekty organizacyjne, Wykorzystanie technologii informacyjnej, Praktyczne zastosowanie re-engineeringu Procesy technicznej reorganizacji, Świadomość korzyści zarządzanie zmianą, Sukces TRP.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 65.01 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Rodzice, Szkoła, Uczeń)
1. Znaczenie i obszary współpracy rodziców i szkoły z ngo, 2. Organizacje pozarządowe, 3. Szkoła i organziacja pozarządowe a fundusze unijne
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej