Oświata dorosłych
Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(47)
Forma i typ
Książki
(45)
Publikacje naukowe
(5)
Czasopisma
(2)
Publikacje dydaktyczne
(2)
Dostępność
tylko na miejscu
(38)
dostępne
(24)
wypożyczone
(1)
Placówka
Wypożyczalnia
(25)
Czytelnia
(38)
Autor
Horyń Wojciech
(3)
Maciejewski Jan
(3)
Bednarczyk Henryk
(2)
Kamińska Aleksandra (1976- )
(2)
Kwiatkowski Stefan M
(2)
Nizińska Adrianna
(2)
Adamczyk Marta
(1)
Aleksander Tadeusz
(1)
Aleksander Tadeusz (1938- )
(1)
Anielska Agnieszka
(1)
Baraniak Barbara
(1)
Barwińska Dorota
(1)
Bednarczyk Henryk (1943- )
(1)
Białoszewski Dariusz
(1)
Boczukowa Beata
(1)
Bogaj Andrzej
(1)
Brzezińska Anna (1949- )
(1)
Bulzak Andrzej
(1)
Búgelová Taťjana
(1)
Chlasta-Obłąk Dagmara
(1)
Chowaniak Jolanta
(1)
Czerniawska Olga
(1)
Derda Ahata
(1)
Draus Jan
(1)
Ferdyn Emanuel
(1)
Frąckiewicz Lucyna (1926-2009)
(1)
Glomb Dominika
(1)
Griese Hartmut M. (1944- )
(1)
Gromadzka Monika
(1)
Grzegorzewska Maria Katarzyna
(1)
Górnikowska-Zwolak Elżbieta
(1)
Habura Miłosz
(1)
Halicki Jerzy
(1)
Holton Elwood F.III
(1)
Horbowski Adam
(1)
Idem Magdalena
(1)
Jankowski Dzierżymir
(1)
Jeruszka Urszula (1952- )
(1)
Juraś-Krawczyk Barbara
(1)
Kaliszewska Małgorzata
(1)
Kargul Józef
(1)
Knowles Malcolm S
(1)
Kocoń-Rychter Katarzyna
(1)
Kolisko-Nagły Małgorzata
(1)
Korabiewska Izabela
(1)
Kostkiewicz Janina
(1)
Krzywoń Danuta (1973- )
(1)
Kubiak Martyna
(1)
Kupisiewicz Czesław
(1)
Kurantowicz Ewa
(1)
Kurzępa Irena
(1)
Kuźnik Marek
(1)
Lewandowska Monika
(1)
Lewowicki Tadeusz
(1)
Ligus Rozalia
(1)
Malach Josef
(1)
Malewski Mieczysław
(1)
Mateja Agnieszka
(1)
Matusek Beata (1975- )
(1)
Mikulášková Gabriela
(1)
Ober-Łopatka Kinga
(1)
Obszyńska-Litwiniec Anna
(1)
Oleśniewicz Piotr (1968- )
(1)
Pachociński Ryszard (1930- )
(1)
Pakuła Magdalena
(1)
Parzęcki Ryszard
(1)
Pavluvčíková Elena
(1)
Pięta Jan
(1)
Posłuszna Joanna
(1)
Potoczny Jerzy
(1)
Prokosz Małgorzata
(1)
Pryszmont-Ciesielska Martyna
(1)
Przetacznik-Gierowska Maria (1920-1995)
(1)
Pyrzyk-Kuta Aleksandra
(1)
Półturzycki Józef
(1)
Rongies Witold
(1)
Shevchenko Svetlana
(1)
Shevchenko Wladimir
(1)
Shklyar Arkady
(1)
Solarczyk-Ambrozik Ewa
(1)
Stec Radosław
(1)
Stopińska-Pająk Agnieszka
(1)
Strużyna Aneta
(1)
Suchy Agnieszka
(1)
Suchy Stanisław
(1)
Swanson Richard A
(1)
Szeligiewicz-Urban Danuta (1959- )
(1)
Szlosek Franciszek
(1)
Sztobryn Dorota
(1)
Terlecki Ryszard
(1)
Turos Lucjan
(1)
Vajda Marta
(1)
Wiatrowski Zygmunt (1928- )
(1)
Woźnicka Elżbieta
(1)
Włodarski Ziemowit (1925-2014)
(1)
Zakrzewska Agnieszka
(1)
Zdolska Monika
(1)
Ziółkowska Katarzyna
(1)
Śliwerski Bogusław (1954- )
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(1)
2010 - 2019
(12)
2000 - 2009
(30)
1990 - 1999
(3)
1970 - 1979
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(2)
Kraj wydania
Polska
(47)
Język
polski
(47)
Temat
Przedsiębiorstwo
(1422)
Zarządzanie
(682)
Unia Europejska
(633)
Polska
(625)
Samorząd terytorialny
(532)
Oświata dorosłych
(-)
Środki masowego przekazu
(426)
Kadry
(418)
Marketing
(414)
Gospodarka
(406)
Banki
(383)
Organizacja
(380)
Prawo pracy
(358)
Internet
(352)
Komunikacja społeczna
(333)
Globalizacja
(322)
Integracja europejska
(318)
Prawo
(307)
Nauczanie początkowe
(300)
Postępowanie administracyjne
(284)
Dziecko
(280)
Polityka
(266)
Rodzina
(262)
Prawa człowieka
(256)
Unia Europejska (UE)
(254)
Prawo administracyjne
(252)
Język angielski
(245)
Praca
(245)
Zarządzanie strategiczne
(245)
Pedagogika
(242)
Prawo cywilne
(242)
Administracja
(239)
Prawo karne
(239)
Szkolnictwo
(236)
Nauczyciele
(235)
Finanse
(233)
Państwo
(233)
Podatek
(231)
Polityka społeczna
(230)
Kultura
(229)
Psychologia
(227)
Finanse publiczne
(226)
Socjologia
(222)
Społeczeństwo
(217)
Innowacje
(216)
Rachunkowość
(216)
Nauczanie
(213)
Szkolnictwo wyższe
(212)
Zarządzanie jakością
(212)
Opieka społeczna
(209)
Reklama
(209)
Wychowanie
(209)
Rynek pracy
(207)
Budżety terenowe
(201)
Kobieta
(201)
Menedżerowie
(200)
Nauczanie zintegrowane
(199)
Młodzież
(198)
Nieruchomości
(194)
Prawo międzynarodowe
(194)
Konkurencja
(193)
Public relations
(193)
Prawo wspólnotowe europejskie
(191)
Osobowość
(189)
Przedsiębiorstwa małe i średnie
(188)
Zatrudnienie
(184)
Konsumenci (ekon.)
(180)
Bezrobocie
(179)
Rynek finansowy
(179)
Społeczeństwo informacyjne
(179)
Prawo karne procesowe
(177)
Ochrona środowiska
(176)
Prawo Unii Europejskiej
(175)
Rynek kapitałowy
(175)
Prawo gospodarcze
(165)
Kształcenie
(157)
Umowa
(157)
Filozofia
(152)
Logistyka gospodarcza
(151)
Turystyka
(149)
Sądownictwo
(148)
Zarządzanie wiedzą
(148)
Decyzje
(146)
Papiery wartościowe
(146)
Polityka międzynarodowa
(145)
Oświata
(144)
Ubezpieczenia społeczne
(144)
Demokracja
(140)
Prawo konstytucyjne
(138)
Płaca
(137)
Stosunki interpersonalne
(136)
Psychologia społeczna
(135)
Służba zdrowia
(135)
Inwestycje
(132)
Postępowanie cywilne
(132)
Terroryzm
(132)
Prawo autorskie
(129)
Język polski
(126)
Zarządzanie zasobami ludzkimi (HRM)
(125)
Motywacja pracy
(120)
Bezpieczeństwo publiczne
(119)
Temat: dzieło
Moda i Życie Praktyczne (czasopismo ; 1945-1951)
(1)
Temat: czas
2001-
(3)
1901-
(2)
1901-2000
(2)
1989-2000
(2)
1801-
(1)
Temat: miejsce
Polska
(4)
Europa
(3)
Austria
(1)
Stany Zjednoczone (USA)
(1)
Słowacja
(1)
Gatunek
Praca zbiorowa
(4)
Podręcznik
(3)
Czasopismo naukowe
(2)
Czasopismo pedagogiczne
(2)
Opracowanie
(2)
Esej
(1)
Księga pamiątkowa
(1)
Materiały konferencyjne
(1)
Monografia
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(12)
Socjologia i społeczeństwo
(6)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(1)
Psychologia
(1)
47 wyników Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Andragogika jako subdyscyplina pedagogiki zajmująca się kształceniem dorosłych; 2. Kształcenie ustawiczne jako proces stałego odnawiania, doskonalenia i rozwijania kwalifikacji ogólnych i zawodowych jednostki, trwający w ciągu całego życia; 3. Metody nauczania w kształceniu dorosłych; 4. Kształcenie dorosłych w Unii Europejskiej; 5. Inwentyka praktyczna, czyli sposoby ćwiczenia kreatywności; 6. Uczyć się starości- aksjologiczna perspektywa wieku podeszłego; 7. Edukacyjna i rekreacyjno-kulturalna funkcja Uniwersytetów Trzeciego Wieku; 8. Znaczenie modelowania w kształceniu dorosłych; 9. Uczenie się poprzez grę i zabawę- psychologiczne aspekty zastosowania gier decyzyjnych w edukacji dorosłych; 10. Znaczenie postaw osób dorosłych wobec własnego rozwoju.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Edukacja jako pomoc w rozwoju w andragogice i gerontologii. 2. Dylematy andragogiki. Między nauczaniem, uczeniem się a autoedukacją. 3. Andragogika a perspektywy badań biograficznych. 4. Funkcja nauczyciela akademickiego - andragoga. 5. Od badań biograficznych do dydaktyki. 6. Edukacyjna funkcja dydaktyki biograficznej na przykładzie seminariów licencjackich i magisterskich. 7. Wokół projektu polsko-francuskich badań biograficznych. Wydarzenia osobiste, wydarzenia globalne. 8. Wydarzenia globalne i osobiste starszego pokolenia Polaków w świetle badań biograficznych. 9. Drogi edukacyjne osób starszych, ich początki. 10. Warsztaty biograficzne a rynek edukacyjny. 11. Edukacyjna funkcja badań biograficznych. Wydarzenia globalne i wydarzenia osobiste trzech generacji. 12. Edukacyjne dylematy pamięci. 13. Pamięć szkoły w badaniach andragogicznych. 14. Podróż i jej andragogiczny wymiar. 15. Podróż w pamięci ludzi starszych. 16. Instytucje drugiej szansy w badaniach biograficznych. 17. Nowe instytucje oświaty dorosłych we Włoszech. 18. Oświata dorosłych wobec emigrantów we Włoszech. 19. Prasa dla seniorów na przykładzie francuskich miesięczników. 20. Trzydziestolecie Uniwersytetu Trzeciego Wieku. Założenia i tendencje rozwoju. 21. Nowe tendencje na UTW.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Wiek XIX - początek cywilizacji przemysłowej 2. Systemy szkolne w XIX wieku 3. Rozwój nauk pedagogicznych w XIX wieku 4. Polska oświata pod zaborami 5. Polska myśl pedagogiczna w dobie rozbiorów 6. Wielka wojna i jej skutki 7. Świat między wojnami 8. Idee i wychowanie 9. Powojenne przyspieszenie 10. Opieka nad dzieckiem 11. Szkolnictwo 12. Szkolnictwo specjalne 13. Oświata dorosłych 14. Sport i rekreacja 15. Współczesne koncepcje pedagogiczne 16. Polska wobec wyzwań XX wieku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Od przeszłości do przyszłości. Narodziny międzynarodowej współpracy w kształceniu dorosłych; 2. Instytucje pomocy osobom starszym; 3. Kształcenie ustawiczne jako element przygotowania do starości; 4. Od ag izmu- negatywnych stereotypów do dobrej babuni- emocjonalnego wzoru ludzi starych; 5. Projekt "Senior-Seniorowi" jako forma aktywizacji osób starszych w środowisku lokalnym; 6. Społeczne konsekwencje procesu starzenia się ludności; 7. Perspektywa gen derowa- aktualne wyzwanie dla andragogiki i gerontologii; 8. Ludzie starzy w kulturze indywidualizmu; 9. Konceptualizacja kształcenia osób starszych- płaszczyzna komunikacji andragogiki z gerontologią; 10. Poczucie alienacji u osób starszych; 11. Geragogiczne aspekty w kształceniu asystentów osób starszych; 12. Obszary aktywności seniorów - mity i rzeczywistość; 13. Wolontariat- aktywizacja osób starszych; 14. Elementy psychoanalizy starości na podstawie dzieła Charlotte Herfray "Starość: interpretacja psychoanalityczna"; 15. Aktywność zawodowa osób starszych a warunki bytu i jakość życia.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
R.1 Podstawy filozoficzno-socjologiczne; R.2 Pedagogika społeczna/praca socjalna; R.3 Edukacja polityczna; R.4 Edukacja dorosłych/Andragogika; R.5 Pytania o przyszłość pedagogiki.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Seria Naukowa ; Tom 4)
Wstęp; Korzenie polskiej edukacji dorosłych – andragogiczne narracje historyczne; Kto, jak i gdzie się uczy? Aktywność szkoleniowo-rozwojowa w Polsce w świetle badań Bilansu Kapitału Ludzkiego; Współczesne procesy demograficzne jako wyzwanie dla edukacji dorosłych; Z jakich powodów Polacy zaczęli przedłużać moratorium psychospołeczne? O przemianach warunkujących funkcjonowanie młodych dorosłych w okresie transformacji ustrojowej; Rola internetu w upowszechnianiu edukacji dorosłych; Współczesne wyzwania edukacji obywatelskiej dorosłych w Polsce; Coaching, tutoring, mentoring – nowe formy edukacji i wspierania rozwoju dorosłych; Dojrzali studenci i ich potrzeby, czyli powroty do edukacji formalnej; Uniwersytety ludowe – edukacyjny skansen czy skuteczne remedium na współczesne wyzwania cywilizacyjne?; Edukacyjne funkcje współczesnych przedsiębiorstw; Gry w szkoleniach wewnętrznych – uwarunkowania mechanizmów rozgrywki; Gry dydaktyczne w przestrzeni społecznej – escape room; Ewaluacja w edukacji dorosłych. Nowe trendy, wyzwania, oczekiwania; W poszukiwaniu katalizatora refleksyjnego uczenia się dorosłych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Teoria kompetencyjna na tle gerontologii społecznej. 2. Metodologia pracy. 3. Zarys historyczny rozwoju edukacji seniorów. 4. Edukacja seniorów w Niemczech. 5. Edukacja seniorów w Wielkiej Brytanii. 6. Edukacja seniorów w Polsce. 7. Zakończenie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Cz. I. Współczesna edukacja dorosłych- tendencje, przemiany i propozycje teoretyczno-praktyczne: Pozaszkolna edukacja ustawiczna wobec wyzwań i problemów polskiej transformacji oraz gospodarki opartej na wiedzy; Pedagogika językowa i kulturalna młodzieży oraz osób dorosłych w świecie cywilizacji technicznej; Poziom kompetencji językowej społeczeństwa polskiego i jego uwarunkowania; Autokreacja zawodowa jako przedmiot badań andragogiki pracy; Wychowanie społeczne dla tożsamości wspólnoty i wielokulturowości; Spór o status metodologiczny inteligencji; Symptomy cywilizacji początku XXI wieku; Cz. II. Współczesny nauczyciel i uczeń dorosły w teorii i praktyce oświatowej: Dorosły uczeń wobec tendencji edukacyjnych; Uwarunkowania aktywności osób dorosłych w procesie kształcenia w świetle wyników hospitacji diagnozującej w Policealnym Studium Zawodowym; Motywy i potrzeby kształcenia ludzi dorosłych; Proces boloński wyznacznikiem rozważań o nauczycielu akademickim edukacji jutra; Efektywność doskonalenia zawodowego nauczycieli; Nauczyciel wobec wyzwań cywilizacji informacyjnej i społeczeństwa wiedzy; Kulturowe uwarunkowania postaw w procesie edukacji studentów; Rozwój kompetencji pedagogicznych nauczycieli w teorii i praktyce; Nauczyciel w edukacji ustawicznej i pozaszkolnym kształceniu dorosłych; Rola nauczyciela w edukacji dorosłych; Metody narracyjne w edukacji psychologicznej dorosłych; Cz. III. Zagrożenia rozwoju człowieka dorosłego: Andragogika wobec problemów społecznej marginalizacji; Społeczne aspekty edukacji kandydatów na opiekunów zastępczych; Obraz starzenia się, postawy wobec starości i ocena jakości życia osób starszych w percepcji młodzieży szkół średnich; Moralna powinność pracowników domów pomocy społecznej w aspekcie poczucia sensu życia jej mieszkańców; Niestandardowe formy zatrudnienia jako jedna z dróg walki z bezrobociem; Problemy wieku senioralnego na przykładzie syndromu opuszczonego gniazda- refleksje psychologiczno-socjologiczne; Analfabetyzm cywilizacyjny dorosłych skutkiem wykluczenia społecznego; Ocena stymulatorem społecznej aktywności młodocianych przestępców. Aspekty teoretyczne i zastosowanie; Rola wychowawcy penitencjarnego w systemie resocjalizacji skazanych; Samotność osób starszych jako czynnik ryzyka nadużyć strukturalnych; Przyjaźń wartością człowieka dorosłego; Wolność i sprawiedliwość w edukacji dorosłych; Cz. IV. Animacja społeczno-kulturalna i jej miejsce w społecznościach lokalnych: Dziedzictwo kulturowe w edukacji regionalnej pogranicza; Animacja społeczno-kulturalna człowieka dorosłego wobec uwarunkowań ponowoczesności; Znaczenie systemu wczesnej pomocy dla rodziców dziecka z trudnościami w rozwoju; Edukacja estetyczna w koncepcjach andragogicznych; Czytelnicze "potwory" czyli literatura dziecięca w recepcji dorosłych; Kształcenie muzyczno-ruchowe animatorów społeczno-kulturowych; kulturalne młodzieży- założenia a rzeczywistość; Kształcenie animatorów kultury w Uniwersytecie Rzeszowskim; Rola animatora kultury w promowani sztuki; Cz. V. Tradycja, potrzeby i rzeczywistość kształcenia dorosłych: Edukacja dorosłych. Teorie i doświadczenia przeszłości. Perspektywy przyszłości; Potrzeby edukacyjne ludzi starszych; Edukacja zawodowa dorosłych- konieczność czy wolny wybór?; Znaczenie Uniwersytetu Trzeciego Wieku dla poczucia jakości życia ludzi w wieku senioralnym- na przykładzie UTW w Częstochowie; Działalność edukacyjna w Arboretum Bolestraszyce; Internat i bursa szkolna jako środowisko wychowawcze dla dorosłej młodzieży; Alfabetyzacja społeczeństwa powiatu tarnowskiego w Galicji doby autonomicznej
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Acta Universitatis Wratislaviensis ; No 3224)
1. Andragogika w środowisku wojskowym: Znaczenie selekcji i klasyfikacji żołnierzy w procesie profesjonalizacji armii; Edukacja informatyczna drogą profesjonalizacji w wojsku; Problem edukacji wielokulturowej w aspekcie realizacji zadań podczas międzynarodowej operacji koalicyjnej w Iraku (2003-2008); Rodzaje wiedzy, umiejętności oraz cechy osobowe postrzegane przez podchorążych jako ważne w pełnieniu funkcji oficera; 2. Andragogika w innych grupach dyspozycyjnych: Andragogika w strategii kształcenia policyjnego; Potrzeby i możliwości samorozwoju Kadry oficerskiej policji; Kształcenie zawodowe funkcjonariuszy policji municypalnej (na przykładzie Straży Miejskiej Wrocławia); Kształcenie w warunkach izolacji więziennej; 3. Andragogika w administracji: Centralizacyjne i decentralizacyjne problemy polskiej administracji publicznej; Problemy prawne samorządu terytorialnego w budowaniu systemu bezpieczeństwa dorosłego społeczeństwa w Polsce; Oddziaływanie zmieniającego się rynku pracy na obszar andragogiki; Administracyjnoprawne uwarunkowania edukacji ekologicznej; Rola administracji w propagowaniu permanentnego kształcenia na terenach wiejskich. Tradycje oraz aktualne wyzwania w świetle dokonań Władysława Grabskiego; Nadzór instytucji administracyjnych samorządu prowincjonalnego na Śląsku nad opieką nad dziećmi głuchoniemymi i ociemniałymi w latach 1875-1925; Andragogika w zakresie zarządzania kryzysowego jako zadanie administracji samorządowej. Realizacja na przykładzie miasta Bydgoszczy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Acta Universitatis Wratislaviensis ; No 2987)
R.1 Globalizacja i andragogika: Wpływ edukacji ustawicznej doby globalizacji na tworzenie się struktur społecznych; Uwarunkowania polityki edukacyjnej Unii Europejskiej wobec globalizacji; Edukacja dorosłych wobec problemów globalizacji. Wybrane aspekty socjologiczne; Prawne konteksty edukacji dorosłych w UE i Polsce. Wybrane problemy; Edukacja ustawiczna w procesie globalizacji. Wybrane aspekty na przykładzie spółki energetycznej; Informacja i wiedza w zyciu współczesnych społeczeństw - od poliprofesjonalizacji do edukacji ustawicznej; Uniwersytet Technologii czy Uniwersytet Refleksji? Krytyczny obraz współczesnych instytucji akademickich w Polsce; Znaczenie wykształcenia kobiety a proces globalizacji; Sylweka współczesnego nayczyciela-wychowawcy na tle przewartościowań systemowych. Ujęcie pedagogiczno-socjologiczne; R.2 Społeczne podejście w andragogice: Kształcenie menedżerów w Polsce doby przemian. Niektóre aspekty pedagogiczno-socjologiczne na przykładzie grupy ITM POLSKA; Menedżer w kontekście ustawicznego rozwoju. Ujęcie socjologiczne; Skuteczność pracy menedżera w społeczeństwie wiedzy; Dyrektor zarządzający zasobami ludzkimi. Ujęcie pedagogiczno-socjologiczne; Akademickie Biura Karier w procesie kształcenia zawodowego studentów. Kontekst socjologiczny; Holistyczne pojęcie zdrowia w programach nauczania na Słowacji; Kształcenie dla bezpieczeństwa zdrowotnego współczesnego społeczeństwa. Wybrane aspekty socjologiczne; Integracyjne kształcenie osób niepełnosprawnych na poziomie wyższym szansą na ich integrację społeczną; Wpływ edukacji na jakość starości. Wybrane aspekty; Rola Kościoła rzymskokatolickiego w procesie edukacyjnym polskiej transformacji ustrojowej; Cz.III Służby mundurowe i andragogika: Wyzwania dla andragogów (także wojskowych) w XXI wieku. Wybrane aspekty pedagogiczno-socjologiczne; Kształcenie kadr oficerskich dla Sił Zbrojnych RP w świetle zjawiska poliprofesjonalizacji; Oficer jako przedstawiciel społeczeństwa postindustrialnego; Kształcenie oficerów w kontekście wielokulturowości. Wybrane aspekty socjologiczne; Uwarunkowania i problematyka międzynarodowych działań pokojowych i stabilizacyjnych w procesie kształcenia studentów wyższej uczelni wojskowej na przełomie XX i XXI wieku; Warstwy dyspozycyjne. Parę uwag o kryteriach ich wydzielania z uwzględnieniem relacji dowódca andragog - podwładny; Dowódca wychowawcą i nauczycielem w systemie logistycznym wojska; Nauczyciel andragog w wojsku w kontekście komunikacji interpersonalnej. Wybrane aspekty socjologiczne; Kwalifikacje pedagogiczne kadry WP w świetle opinii środowisk cywilnych; System wartości podchorążych Wyższej Szkoły Oficerskiej Wojsk Lądowych. Sprawozdanie z badań; Szkolnictwo w Straży Granicznej na tle przemian po 1989 roku; Transformacja systemowa a wyzwania wobec grup dyspozycyjnych. Ujęcie socjologiczne na przykładzie edukacji w zawodzie oficera Wojska Polskiego.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Acta Universitatis Wratislaviensis; No 3216)
Rozdział I : Współczesny nauczyciel andragog : 1. Edukacja społeczeństwa wobec współczesnych wyzwań i potrzeb , 2. Wiedza czy mądrość ? Kompetencje i wartości we współczesnym społeczeństwie , 3. Nauczyciel andragog we współczesny systemie edukacji republiki Czeskiej , 4. Przemiany modelu i funkcji nauczyciela dorosłych (oświatowca ) we współczesnej rzeczywistości polskiej , 5. Pamięć historyczno-kulturalna uczących się dorosłych , 6. Nauczyciel dorosłych jako mentor ( w kontekście projektu Adults Mentoring ) , 7. Fenomen koncepcji Marii Montessori motorem kształcenia ustawicznego nauczycieli. Kontekst pedagogiczno-socjologiczny , 8. Ewolucja ról i warsztatu pracy nauczyciela w kontekście prognozowania zawodów przyszłości , 9. Miejsce , rola i zadania nauczyciela andragoga w europejskiej edukacji regionalnej społeczeństwa wielokulturowego , 10. Kompetencje kluczowe nauczyciela geragoga w kontekście nauczania języków obcych w wymiarze międzykulturowym , 11. Wielokulturowość i międzykulturowość - kompetencje nauczyciela a potrzeby edukacyjne , 12. Rola nauczyciela akademickiego w rozwoju procesu autoedukacji studentów , 13. Doktorant w roli nauczyciela dorosłych - o ukrytym programie edukacji akademickiej ; Rozdział II : Andragog a społeczeństwo informacyjne : 14. Nauczyciel andragog wobec wyzwań społeczeństwa informacyjnego , 15. Rola i znaczenie internetu w budowaniu w Polsce społeczeństwa wiedzy , 16. Andragogika w dobie internetu. Rola i charakter przekazywanych informacji w procesie kształcenia ludzi dorosłych , 17. E-learning w procesie edukacji permanentnej w Polsce. Wybrane aspekty , 18. E-learning jako alternatywa w edukacji osób niepełnosprawnych w Polsce ; Rozdział III : Edukacja ludzi dorosłych : 19. Kształcenie kierowników i specjalistów , 20. Szkolenie w formie samokształcenia kierowanego , 21. Szkolenia wewnętrzne dla pracowników na przykładzie spółki energetycznej , 22. Spiritual and Technological Aspects of Creativity Development , 23. Podyplomowe kształcenie nauczycieli , 24. Transformacja w kształceniu pielęgniarek , 25. Studenci niepełnosprawni w polskich uczelniach - wybrane zagadnienia , 26. Obraz rodzicielstwa byłych wychowanków domów dziecka , 27. Edukacja społeczna i obywatelska pracowników administracji publicznej w Polsce w zakresie mediacji , 28. Efektywne wdrożenie programu etycznego w jednostkach administracji samorządowej , 29. Kształcenie ustawiczne w ujęciu społeczno-prawnym ; Rozdział IV : Edukacja ludzi starszych : 30. Społeczno-kulturowy wizerunek starości , 31. Edukacja dorosłych w jednoczącej się Europie. Dylematy społeczne i kulturowe , 32. Wokół wyzwań polityki społecznej : kształcenie jako czynnik aktywizacji ludzi w wieku poprodukcyjnym , 33. Refleksje dotyczące polityki społecznej wobec dolnośląskich seniorów , 34. Spotkania nakarmione historiami życia. Czego nauczyli mnie wrocławscy stulatkowie , 35. Działalność osób starszych w trzecim sektorze jako sposób zaspokajania potrzeb edukacyjnych w społeczeństwie wiedzy , 36. Uniwersytety trzeciego wieku w edukacji społeczeństwa , 37. Uniwersytet trzeciego wieku jako kanał transferu wiedzy i informacji , 38. Znaczenie uniwersytetów trzeciego wieku w kształtowaniu osobowości twórczej i stymulowaniu procesu twórczego jako istotnego elementu edukacji społeczeństwa , 39. Uczestnictwo w uniwersytecie trzeciego wieku jako szansa na aktywność i rozwój w starszym wieku.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Edukacja kulturalna wyzwaniem czasu wielkich przyspieszeń i zmian, 2. Aktywność kulturalna jako składnik stylu życia, 3. Działalność kulturalna w trudnym dziale klasyfikacji systemu wartości, 4. Rozumienie i funkcje upowszechniania kultury, 5. Animacja kulturalna i animator kultury w dziel aktywizacji jednostki środowiska, 6. Psychologiczne i pedagogiczne implikacje paradygmatu edukacji kulturalnej, 7. Czas wolny istotnym czynnikiem jakości życia i wyzwania dla edukacji kulturalnej, 8. Zaniedbywane obszary permanentnej edukacji, 9. Autoedukacja warunkiem pełni indywidualnego rozwoju człowieka, 10. Człowiek dorosły współlokatorem swojego środowiska edukacyjnego i kulturalnego, 11. Dom kultury. Ewolucja instytucji i jej współczesna przydatność
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Dylematy andragogiki. Między nauczaniem, uczeniem się a autoedukacją, 2. "Środowisko niewidzialne" w andragogice. Środowisko z punktu widzenia andragogiki humanistycznej, 3. Historie życja jako edukacja, 4. Szkolenie i doskonalenie kompetencji wolontariuszy, 5. Przyjaźnie ludzi dorosłych, 6. Czas w życiu człowieka dorosłego, 7. Wpływ przemian społecznych w Poslce na czas wolny dorosłych, 8. Czas wolny w starości a jakość życia, 9. Wokół "Przekroju". "Przekrojowe" przesłanie dla czasu wolnego, 10. Funkcje wolnoczasowe Słodkiego Radia Retro, 11. Od opowieści w odcinkach do serialu telewizyjnego. Przyczyny popularności gatunków we współczesnej kulturze, 12. Udział osób dorosłych w zespołach amatorskich w regionie opoczyńskim, 13. Edukacyjna rola Teatru Rapsodycznego
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Edukacja Jutra)
Cz. I Wychowanie przedszkolne i wczesnoszkolne w perspektywie jutra: Rodzina jako środowisko wspierające rozwój emocjonalno-społeczny dziecka w wieku przedszkolnym; Sześciolatek oczami rodziców. Doniesienia z badań; Rodzina w edukacji młodszych uczniów; Wykorzystanie muzyki w usprawniania mowy dziecka w wieku przedszkolnym; Miejsce telewizji w życiu dziecka w wieku wczesnoszkolnym; Czas wolny(?) dziecka w wielkim mięście - dylematy pedagoga. Cz. II Kulturowe aspekty kształcenia: Lokalne środowiska przyrodnicze jako miejsce nabywania wiadomości i umiejętności dzieci w młodszym wieku szkolnym; Książkowe inspiracje do poznawania piękna Polski przez dzieci; Świat wartości w literaturze dla dzieci źródłem planowania i realizowania projektów edukacyjnych przez nauczyciela wczesnej edukacji; Kanon literatury muzycznej w praktyce edukacyjnej; Poszukiwanie polskiego syty ulu narodowego w sztuce i edukacji artystycznej w drugiej połowie XIX stulecia i na początku XX wieku. Cz. III Kultura fizyczna i wychowanie zdrowotne w edukacji jutra: Wychowanie fizyczne i sport w polskiej rzeczywistości edukacyjnej; Aqua aerobik jako polecana forma aktywności fizycznej w środowisku wodnym dla osób starszych; Wybrane aspekty aktywności fizycznej jako działanie profilaktyczne w zespołach bólowych dolnego odcinka kręgosłupa u osób prowadzących sedenteryjny tryb życia; Poziom zachowań zdrowotnych w wybranej grupie dzieci w wieku przedszkolnym i ich rodziców; Do students change their heating habits after passing from elementary to secondary school?. Cz. IV Kapitał ludzki w edukacji jutra. Problemy edukacji zawodowej i pro zawodowej: Przyszłość szkolnictwa zawodowego w Polsce; Sytuacja zawodowa absolwentów Szkoły Wyższej im. Pawła Włodkowica w Płocku. Raport z badań; Absolwenci instytucji drugiej szansy i ich świat wartości; Jednostki kształcenia zawodowego Sił Zbrojnych Rzeczypospolitej Polskiej. Cz. V Aksjologiczne i społeczne problemy edukacji jutra: Indywidualizm jako wartość wżyciu człowieka ponowoczesnego a jego funkcjonowanie w rodzinie; Osobistość jutra. Przesłanie dla pokoleń - Woronieckiego wizja osoby; Aksjologiczne problemy edukacji jutra: relacje zasady równości z wolnością i sprawiedliwością; Aksjologiczne uwarunkowania działań prospołecznych w trosce o egzystencjalny wymiar wolontariatu; „Moda na wolontariat?” - medialny aspekt zjawiska. Cz. VI Edukacja i egzystencja osób dorosłych: neurodydaktyczne uwarunkowania uczenia się dorosłych; Wybrane aspekty funkcjonowania społecznego ludzi starszych w Polsce; Czas wolny ludzi starszych w opinii ich wnuków - studentów pedagogiki; Portale społecznościowe w życiu współczesnej młodzieży akademickiej; Migracje zarobkowe mężczyzn z terenów wiejskich i ich skutki.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Czasopismo
W koszyku
(Zeszyty Naukowe Wyższej Szkoły Humanitas. Pedagogika , ISSN 1896-4591 ; Zeszyt 18/2018)
Półrocznik, 2015-
Wcześniejsza częstotliwość: Rocznik, 2006-2014
Role pedagogiki w rozwiązywaniu problemów współczesnego człowieka; I. Teoretyczne podstawy problemów pedagogicznych - dyskusje i polemiki: Edukacja dorosłych w kontekście globalnego i wielokulturowego społeczeństwa; Założenia logoteorii Viktora Emila Frankla a wychowanie człowieka; Szkoła jako przestrzeń wspomagania rozwoju; Możliwości wykorzystania arteterapii w edukacji zdrowotnej. II. Współczesne problemy badań pedagogicznych w wymiarze międzynarodowym: Pedagogical essay in academic teaching. Genesis, humanist values, and didactic expectations; Burnout syndrome of university teachers; Communication at school and its influence on the feeling of stress; Relationship to work and learning across three generations; Specifications of functioning in a close interpersonal relationship of women with the tendency of depression education in identifying the depressive tendency; Youth subcultures in the 2nd decade of the 21st century; Forms of musical education and their implementation in artistic and pedagogical systems; Pespective of postwar maternity in Poland (the example of "Moda i życie praktyczne" in the years 1946-1950); Functioning of families with children with autism and the role of non-profit institutions; Organization of educational process in schools with polish educating and the special school for deaf children in the conditions od independent Ukraine (1991-2010). Comparative aspects; Tworzenie i rozwój edukacji dla dzieci z zaburzeniami czucia na Ukrainie i w Polsce.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Tło, tendencje rozwojowe, szanse i zagrożenia edukacji dorosłych. 2. O całożyciowym uczeniu się. 3. Cielesność człowieka jako obszar edukacji. 4. Edukacja w życiu rodzinnym. 5. Stosunki międzyludzkie z perspektywy edukacji dorosłych. 6. Czas wolny - czas edukacji. 7. Edukacja w procesie pracy.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Korzenie andragogiki. Historia i główne założenia klasycznej andragogicznej teorii uczenia się dorosły6ch: Wprowadzenie; Badanie świata teorii uczenia się; Teorie uczenia się; Teoria uczenia się dorosłych: andragogika; Teorie nauczania; Andragogiczny model procesu uczenia się; 3. Postępy w uczeniu się dorosłych. Współczesne perspektywy efektywnego uczenia się dorosłych: Andragogika w praktyce. Rozszerzenie użyteczności andragogicznego modelu; Uczenie się dorosłych w kontekście rozwoju kadr pracowniczych; Nowe perspektywy w andragogice; Poza andragogikę; Przyszłość andragogiki; 3. Uczenie się dorosłych w praktyce. Zakres, narzędzia i badania wspierające andragogikę w praktyce: Całość- część- całość w andragogicznym modelu uczenia się; Od nauczyciela do facylitatora; Uwalniania energii drzemiącej w ludziach; Kontrakty. Kilka wskazówek na temat ich wykorzystania w uczeniu się dorosłych; Przewodnik do diagnozowania i planowania rozwoju kluczowych kompetencji; Kwestionariusz Stylu Uczenia się Osoby Dorosłej opracowane przez Malcoma S. Knowlesa; Szkolenia pracownicze i związane z nimi problemy; Model rozwoju pracowników. Skutezne działanie w nowych rolach i w środowisku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Andragogika w perspektywie aksjologicznej, Potrzeby i perspektywy aksjologii w andragogice i edukacji dorosłych, Andragogika wobec wartości, Czy dorośli potrzebują edukacji aksjologicznej?, Aksjologia wychowania dorosłych w ujęciu Romana Guardiniego, Aksjologiczne problemy późnej dorosłości, Aksjologia w procesie resocjalizacji, Aksjologiczne aspekty edukacji permanentnej nauczycieli, 2. O obecność wartości w edukacji dorosłych, Wartości w duchu nowego humanizmu jako podstawa edukacji dorosłych, Dylematy andragogiki.Między nauczaniem,uczeniem sie a autoedukacją, Pokazywanie a przekazywanie wartości.Problem z pogranicza wychowania i kształcenia dorosłych, Prawda jako podstawowa wartość w edukacji ludzi dorosłych, Duchowość jako wartość i obszar wspierania rozwoju człowieka dorosłego, Świat wiejskich wartości czynnikiem edukacji podmiotowej, Kształtowanie się systemu wartości naczelnych na ziemiach polskich w XIX wieku, Sokrates jako pierwszy andragog, 3. Problemy aksjologiczne w teorii i praktyce edukacji dorosłych, Podstawowa kategoria andragogiczna "dorosłość" i jej aksjologiczny kontekst, Pedagogia rozwoju duchowego człowieka jako nadzieja współczesnych czasów, Dojrzałość osobowa jako cel edukacji aksjologicznej, Wychowanie patriotyczne a etos obywatelski, Praca pedagogiczna w opinii nauczycieli studiujących, Świadomość codzienności w kształceniu i uczeniu się dorosłych, Poza swobodą indywidualnych upodobań i rygoryzmem społecznych wymagań.Kilka refleksji o związku wartości i norm z wychowaniem, Metoda biograficzna jako metoda wspierająca precyzowanie sensu życia, Psychologizm jako zagrożenie dla moralnego sensu wychowania.Próba analizy nawiązująca do Viktora E.Frankla, 4. Sytuacje trudne a wsparcie pedagogiczne człowieka dorosłego, Wobec ludzkiej śmierci.Pedagogiczne problemy związane z sytuacją człowieka umierającego, Trudne sytuacje życiowe a deklarowane wartości u osób dorosłych, Rodzice wobec trudności szkolnych nastolatków, Osoba zakonna jako dorosły uczeń w opinii kolegów studentów, Przygotowanie do małżeństwa w ramach duszpasterstwa rodzin jako przykład działalności edukacyjnej adresowanej do dorosłych, Rola małych wspólnot i grup religijnych w edukacji dorosłych, Aksjologiczny wymiar małżeństwa i rodziny po usamodzielnieniu się dzieci, Działalność Stowarzyszenia KLANZA w ujęciu ilościowym.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Czasopismo
W koszyku
(Zeszyty Naukowe Wyższej Szkoły Humanitas. Pedagogika , ISSN 1896-4591 ; Zeszyt 7/2012)
Rocznik
1. Pedagogika wczoraj i dziś: Stan i kierunki zmian w polskiej pedagogice ostatniego półwiecza; 2. Praktyka edukacyjna- wyzwania i problemy współczesnego nauczyciela: "Klucz do uczenia się"- innowacyjność czy renesans teorii?; Rozwijające walory teatru- inspiracje metodyczne; Mutyzm wieku dziecięcego na podstawie doświadczeń własnych; O emisji głosów kilka; 3. Komunikat: Fundacja SPINA szansą na lepszy start.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
I. Andragogiczny zwrot ku społecznościom uczącym się 1. Tradycje praktyki edukacyjnej ludzi dorosłych 2. W labiryncie kontekstów 3. Stawanie się społecznością edukacyjną II. Mała grupa jako społeczność ucząca się. Obywatelskie zaangażowanie jako praktyka edukacyjna 1. Strukturalna i jednostkowa przestrzeń małych grup społecznych 2. Edukacyjny potencjał małych grup społecznych 3. Grupy obywatelskie i ich świat uczenia się III. Społeczności uczące się w świecie instytucji edukacyjnych kształcenia wyższego 1. Uczeń dorosły w instytcuji kształcenia wyższego - perpsektywa projektu PRILHE 2. Refleksyjne i krytyczne uczenie się dorosłych w instytucjach kształcenia wyższego 3. Formy obecności społeczności uczących się w praktyce kształcenia wyższego IV. Lokalne społeczności i uczenie się 1. Pomiędzy polityczną zależnością a symbolami i praktykami życia codziennego. Krótka historia mikroterytoriów w Polsce. 2. Lokalne społeczności w perspektywie edukacyjnej - próby odzyskiwania przestrzeni 3. Pedagogiczne powinności wobec wspólnot lokalnych V. Zakończenie
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej