Oświata
Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(144)
Forma i typ
Książki
(143)
Publikacje naukowe
(9)
Publikacje fachowe
(8)
Czasopisma
(1)
Publikacje informacyjne
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(116)
dostępne
(67)
wypożyczone
(1)
Placówka
Wypożyczalnia
(67)
Czytelnia
(117)
Autor
Gawroński Krzysztof
(6)
Denek Kazimierz (1932-2016)
(5)
Kamińska Aleksandra (1976- )
(4)
Kojs Wojciech (1940- )
(4)
Kupisiewicz Czesław
(4)
Oleśniewicz Piotr (1968- )
(4)
Pilich Mateusz
(4)
Stefan Arkadiusz
(4)
Śliwerski Bogusław (1954- )
(4)
Kryńska Elwira Jolanta
(3)
Kurzyna-Chmiel Danuta
(3)
Rutkowska Angelina
(3)
Szymański Mirosław J
(3)
Urbanek Bogdan
(3)
Balicki Adam
(2)
Barszczewska Bożena
(2)
Błaszczyk Klaudia
(2)
Czarnecki Kazimierz M. (1933- )
(2)
Jasiński Zenon
(2)
Karpińska Anna
(2)
Konarzewski Krzysztof
(2)
Kowal Jolanta
(2)
Krajewski Mirosław
(2)
Maliszewski Wojciech J
(2)
Orczyk Józef
(2)
Pachociński Ryszard (1930- )
(2)
Pawelski Leszek
(2)
Pyter Magdalena
(2)
Szeligiewicz-Urban Danuta (1959- )
(2)
Szempruch Jolanta
(2)
Wołoszyn Stefan
(2)
Adamczyk Ewa
(1)
Al-Khamisy Danuta
(1)
Antonowicz Dominik
(1)
Barszczewski Janus
(1)
Bartkowiak Anna
(1)
Barłóg Krystyna
(1)
Bibik Renata
(1)
Bielecki Piotr
(1)
Bogaj Andrzej
(1)
Bogaj Małgorzata
(1)
Boni Michał (1954- )
(1)
Bukowski Zbigniew
(1)
Chmaj Marek (1969- )
(1)
Chmielewski Witold Jan
(1)
Chojnacki Jan
(1)
Christ Magdalena
(1)
Chłopecki Jerzy
(1)
Ciechanowska Dorota
(1)
Ciechański Jerzy
(1)
Cywińska Małgorzata
(1)
Czaja Ewa
(1)
Dormus Katarzyna
(1)
Draus Jan
(1)
Drogosz Małgorzata
(1)
Drynda Danuta
(1)
Drzewowski Mirosław
(1)
Dutka-Mucha Małgorzata
(1)
Dygoń Marcin
(1)
Dylak Stanisław
(1)
Dyrda Beata
(1)
Dziemianowicz Mirosława
(1)
Dziewulak Dobromir (1958- )
(1)
Fazlagić Jan
(1)
Frączek Zofia
(1)
Fullan Michael
(1)
Furmanek Waldemar (1945- )
(1)
Gajdzica Anna
(1)
Gajdzica Zenon (1970- )
(1)
Gawlik Ewa
(1)
Gembalczyk Ilona
(1)
Golinowska Stanisława (1947- )
(1)
Gorgól Anna
(1)
Goriszowski Włodzimierz
(1)
Gołębniak Bogusława Dorota
(1)
Grabowska Tatiana
(1)
Gurba Adam
(1)
Góral Justyna
(1)
Górecka Halina
(1)
Gębska Marta
(1)
Gęsicki Janusz
(1)
Głowacka-Grajper Małgorzata
(1)
Hall Hanna
(1)
Hałaburda Dorota A
(1)
Herbst Mikołaj
(1)
Herczyński Jan
(1)
Hetmańczyk Hewilia
(1)
Hyżak Danuta
(1)
Iwanowska-Maćkowiak Mariola
(1)
Jadczak Stanisław
(1)
Jamrożek Wiesław (1954-2021)
(1)
Janoś-Kresło Mirosława
(1)
Jarco Piotr
(1)
Jas Małgorzata
(1)
Jedlewska Barbara
(1)
Jeżowski Antoni (1950- )
(1)
Jonkisz Julian
(1)
Kabacińska Katarzyna
(1)
Kaczmarczyk Michał (1981- )
(1)
Kamiński Stanisław
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(2)
2010 - 2019
(30)
2000 - 2009
(107)
1990 - 1999
(5)
Okres powstania dzieła
2001-
(7)
Kraj wydania
Polska
(144)
Język
polski
(144)
Temat
Przedsiębiorstwo
(1422)
Zarządzanie
(682)
Unia Europejska
(633)
Polska
(625)
Samorząd terytorialny
(532)
Oświata
(144)
Środki masowego przekazu
(426)
Kadry
(418)
Marketing
(414)
Gospodarka
(406)
Banki
(383)
Organizacja
(380)
Prawo pracy
(358)
Internet
(352)
Komunikacja społeczna
(333)
Globalizacja
(322)
Integracja europejska
(318)
Prawo
(307)
Nauczanie początkowe
(300)
Postępowanie administracyjne
(284)
Dziecko
(280)
Polityka
(266)
Rodzina
(262)
Prawa człowieka
(256)
Unia Europejska (UE)
(254)
Prawo administracyjne
(252)
Język angielski
(245)
Praca
(245)
Zarządzanie strategiczne
(245)
Pedagogika
(242)
Prawo cywilne
(242)
Administracja
(239)
Prawo karne
(239)
Szkolnictwo
(236)
Nauczyciele
(235)
Finanse
(233)
Państwo
(233)
Podatek
(231)
Polityka społeczna
(230)
Kultura
(229)
Psychologia
(227)
Finanse publiczne
(226)
Socjologia
(222)
Społeczeństwo
(217)
Innowacje
(216)
Rachunkowość
(216)
Nauczanie
(213)
Szkolnictwo wyższe
(212)
Zarządzanie jakością
(212)
Opieka społeczna
(209)
Reklama
(209)
Wychowanie
(209)
Rynek pracy
(207)
Budżety terenowe
(201)
Kobieta
(201)
Menedżerowie
(200)
Nauczanie zintegrowane
(199)
Młodzież
(198)
Nieruchomości
(194)
Prawo międzynarodowe
(194)
Konkurencja
(193)
Public relations
(193)
Prawo wspólnotowe europejskie
(191)
Osobowość
(189)
Przedsiębiorstwa małe i średnie
(188)
Zatrudnienie
(184)
Konsumenci (ekon.)
(180)
Bezrobocie
(179)
Rynek finansowy
(179)
Społeczeństwo informacyjne
(179)
Prawo karne procesowe
(177)
Ochrona środowiska
(176)
Prawo Unii Europejskiej
(175)
Rynek kapitałowy
(175)
Prawo gospodarcze
(165)
Kształcenie
(157)
Umowa
(157)
Filozofia
(152)
Logistyka gospodarcza
(151)
Turystyka
(149)
Sądownictwo
(148)
Zarządzanie wiedzą
(148)
Decyzje
(146)
Papiery wartościowe
(146)
Polityka międzynarodowa
(145)
Ubezpieczenia społeczne
(144)
Demokracja
(140)
Prawo konstytucyjne
(138)
Płaca
(137)
Stosunki interpersonalne
(136)
Psychologia społeczna
(135)
Służba zdrowia
(135)
Inwestycje
(132)
Postępowanie cywilne
(132)
Terroryzm
(132)
Prawo autorskie
(129)
Język polski
(126)
Zarządzanie zasobami ludzkimi (HRM)
(125)
Motywacja pracy
(120)
Bezpieczeństwo publiczne
(119)
Temat: czas
2001-
(15)
1989-
(13)
1901-
(9)
1989-2000
(6)
1901-2000
(5)
1801-
(4)
2001-0
(3)
1701-1800
(1)
1801-1900
(1)
1918-
(1)
1945-1989
(1)
Temat: miejsce
Polska
(20)
Dąbrowskie, Zagłębie
(2)
Hiszpania
(2)
Niemcy
(2)
Afryka
(1)
Azja
(1)
Brazylia
(1)
Chiny
(1)
Czechy
(1)
Egipt
(1)
Europa
(1)
Finlandia
(1)
Francja
(1)
Grecja
(1)
Indie
(1)
Iran
(1)
Irlandia
(1)
Izrael
(1)
Japonia
(1)
Kraje Unii Europejskiej
(1)
Kraków (woj. małopolskie)
(1)
Litwa
(1)
Nigeria
(1)
Norwegia
(1)
Pomorze Zachodnie
(1)
Portugalia
(1)
Rosja
(1)
Stany Zjednoczone (USA)
(1)
Szwecja
(1)
Ukraina
(1)
Warszawa (okręg)
(1)
Wielka Brytania
(1)
Włochy
(1)
Gatunek
Opracowanie
(7)
Podręcznik
(7)
Praca zbiorowa
(7)
Materiały konferencyjne
(4)
Komentarz do ustawy
(2)
Czasopismo naukowe
(1)
Czasopismo pedagogiczne
(1)
Monografia
(1)
Podręczniki szkolne
(1)
Poradnik
(1)
Publicystyka polska
(1)
Raport z badań
(1)
Wydawnictwo źródłowe
(1)
Wzory dokumentów
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(24)
Socjologia i społeczeństwo
(7)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(5)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(5)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(5)
Zarządzanie i marketing
(2)
Historia
(1)
Medycyna i zdrowie
(1)
144 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
Cz. I Europejskie systemy edukacyjne: 1. Polska, 2. Anglia, Walia, 3. Francja, 4. Hiszpania, 5. Niemcy, 6. Rosja, 7. Szwecja, 8. Włochy. Cz. II Pozaeuropejskie systemy edukacyjne: 1. Brazylia, 2. Chiny, 3. Egipt, 4. Indie, 5. Iran, 6. Izrael, 7. Japonia, 8. Nigeria, 9. Stany Zjednoczone Ameryki. Cz. II Analiza porównawcza
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Monografie Polskiego Stowarzyszenia Nauczycieli Twórczych ; Nr 8)
1.Można i trzeba uczyć inaczej; 2. Partnerzy i sojusznicy; 3. Nauczyciel i uczeń w szkolnej przestrzeni.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Monografie Polskiego Stowarzyszenia Nauczycieli Twórczych ; Nr 5)
1. Dydaktyka jest najważniejsza; 2. Wychować dla przyszłości; 3. Nauczycielska rzeczywistość.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Oblicza Małej Szkoły w Polsce i na Świecie ; 1.)
Jak makropolityka oświatowa niszczy polską edukację; Mała szkoła - charakterystyka kategorii; Mała szkoła - czy zawsze lepsza w osiąganych wynikach? (zarys studium literaturowego); Mała/duża, dobra/zła. Szkoła w perspektywie XXI wieku; Uczniowie o specjalnych potrzebach edukacyjnych w małej szkole; Integracyjny system kształcenia i jego realizacja w warunkach małej szkoły ogólnodostępnej; Szkoły demokratyczne w Polsce i na świecie. Perspektywa teoretyczno-praktyczna; Od uspołecznienia do prywatyzacji - dwa nurty opinii na temat przekazywania przez samorząd lokalny szkół innym podmiotom; „Szkoła mała i normalna” - współczesne koncepcje edukacyjne widziane poprzez pryzmat alternatywnych doświadczeń z przeszłości; Hi, keefak/keefik, cava? Specyfika libańskiego systemu edukacyjnego; Nauczyciel w klasie łączonej: kim być i jak nauczać? Czyli czego uczą się studenci - praktykanci na temat nauczania zróżnicowanego w klasach łączonych; Obciążenia zawodowe nauczycieli szkół wiejskich; Školske vzdelavanie romskych deti a mladeže - zakladne problemy a systemove riešenia na slovensku.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Ustawa o systemie oświaty : komentarz / Mateusz Pilich. - Stan prawny na 14.08.2006 r. - Warszawa : Dom Wydawniczy ABC, 2006. - 756, [2] s. ; 22 cm.
1. Przepisy ogólne, 2. Wychowanie przedszkolne, obowiązek szkolny i obowiązek nauki, 3. Zarządzanie szkołami i placówkami publicznymi, 4. Społeczne organy w systemie oświaty, 5. Organizacja kształcenia, wychowania i opieki w szkołach i placówkach publicznych, 6. Zakłady kształcenia i placówki doskonalenia nauczycieli, 7. Finansowanie szkół i placówek publicznych, 8. Szkoły i placówki niepubliczne, 9. Pomoc materialna dla uczniów, 9. Przepisy szczególne, 10. Zmiany w przepisach obowiązujących, 11. Przepisy przejściowe i końcowe
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Przepisy ogólne, 2. Wychowanie przedszkolne, obowiązek szkolny i obowiązek nauki, 3. Zarządzanie szkołami i placówkami publicznymi, 4. Społeczne organy w systemie oświaty, 5. Organizacja kształcenia, wychowania i opieki w szkołach i placówkach publicznych, 6. Zakłady kształcenia i placówki doskonalenia nauczycieli, 7. Finansowanie szkół i placówek publicznych, 8. Szkoły i placówki niepubliczne, 9. Pomoc materialna dla uczniów, 9. Przepisy szczególne, 10. Zmiany w przepisach obowiązujących, 11. Przepisy przejściowe i końcowe
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ustawa o systemie oświaty : komentarz / Mateusz Pilich. - Wyd. 6 Stan prawny na 01.09.2015 r. - Warszawa : Wolters Kluwer SA , 2015. - 1486, [1] s. ; 21 cm.
(Praktyczne Komentarze Lex)
Ustawa z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty; Przepisy ogólne; Wychowanie przedszkolne, obowiązek szkolny i obowiązek nauki; Przyjmowanie do publicznych przedszkoli, publicznych innych form wychowania przedszkolnego, publicznych szkół i publicznych placówek; zarządzanie szkołami i placówkami publicznymi; Ocenianie, klasyfikowanie i promowanie uczniów w szkołach publicznych; Sprawdzian, egzamin gimnazjalny i egzamin maturalny oraz egzamin potwierdzający kwalifikacje w zawodzie; Społeczne organy w systemie oświaty; Organizacja kształcenia, wychowania i opieki w szkołach i placówkach publicznych; Zakłady kształcenia i placówki doskonalenia nauczycieli; Finansowanie szkół i placówek publicznych; Szkoły i placówki niepubliczne; Pomoc materialna dla uczniów; Przepisy szczegółowe; Zmiany w przepisach obowiązujących; Przepisy przejściowe i końcowe.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Część I. Uwarunkowania 1. Uwarunkowania demograficzne 2. Sieć szkolna - lokalizacja i zasięg szkół 3. Finansowanie oświaty 4. Wydatki, nakłady i potrzeby inwestycyjne w oświacie Część II. Funkcjonowanie i rezultaty 6. Udział oświaty w kształtowaniu różnic przestrzennych 7 Dostęp do edukacji 8. Szkolnictwo niepubliczne 9. Niektóre charakterystyki gimnazjów 10. Badanie osiągnięć szkolnych uczniów 11. Osiągnięcie szkolne w świetle wyników badań własnych 12. Rola wskaźników edukacyjnych w badaniach i polityce oświatowej
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
I. Pionierskie lata polskiej oświaty na Pomorzu Zachodnim - lata 1945-1950, II. Przemiany oświatowe w województwie szczecińskim w latach 1951-1960, III. Przeobrażenia oświatowe od czasu wejścia w życie ustawy o rozwoju systemu oświaty i wychowania z 1961 roku do roku 1972, IV. Oświata województwa szczecińskiego po reformie systemu edukacji z roku 1973 do roku 1989, V. Przemiany oświatowe po 1989 r. - stan i kierunki przebudowy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Konteksty teoretyczne. Polska pedagogika drugiej połowy XX wieku w walce o swoją tożsamość; Historia oświaty i jej miejsce w naukach pedagogicznych; Andragogika i jej usytuowanie w rodzinie nauk pedagogicznych; Wybrane elementy koncepcji rozwoju moralnego człowieka; O konieczności wyjścia pedagogiki poza współczesną humanistykę. 2. Rewalidacja. Humanistyczne paradygmaty wobec problemów pedagogiki specjalnej; Niezależność i samodzielność niepełnosprawnych warunkiem pełnej rehabilitacji; Znaczenie nauczania integracyjnego dla rozwoju dziecka i efektywności edukacji; Użytkownicy biblioterapii - psychologiczna charakterystyka typów i metod leczenia. 3. Resocjalizacja. Współczesne brzmienie resocjalizacji; W sprawie tożsamości pedagogiki penitencjarnej; Problem równego traktowania kobiet-więźniów w świetle teorii i praktyki penitencjarnej w Stanach Zjednoczonych i Polsce; Postawa nieletnich wobec resocjalizacji i jej wybrane korelaty; Aprobata i dezaprobata społeczna jako czynnik modyfikujący prezentowany obraz siebie przez młodzież niedostosowaną społecznie; Badanie koncentracji uwagi w diagnozie uczniów niedostosowanych społecznie; Działania nauczycieli stymulujące zachowania dewiacyjne uczniów; Zjawisko mobbingu na terenie szkół niemieckich. 4. Pedagogika społeczna i opiekuńcza. Pedagogika społeczna we współczesnej humanistyce polskiej; Humanizm współczesnej pedagogiki opiekuńczej; Formy pracy z rodzinami zastępczymi w Ośrodku Adopcyjno-Opiekuńczym; System integrowanej pomocy wolontariackiej dzieciom i młodzieży w rodzinach dysfunkcyjnych. 5. Pedagogika szkolna. Kategorie humanistyczne w wirówce szkół niepublicznych; Pedagogika Gestalt jako nurt pedagogiki humanistycznej; Nowa rola pedagoga szkolnego w kontekście grupy wsparcia dla kobiet samotnie wychowujących dzieci i dotkniętych bezrobociem; Komputer zamiast "marchewki" w pracy pedagoga szkolnego; Pedagog we współczesnym świecie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Cz. I Naukowe podstawy pedagogiki porównawczej; 1. Do czego służą międzynarodowe badania porównawcze systemów kształcenia, 2. Pedagogika porównawcza: teoria i praktyka. Cz. II Struktury i funkcjonowanie systemów oświatowych; 3. Wychowanie przedszkole, 4. Kształcenie początkowe (elementarne) i podstawowe, 5. Kształcenie średnie drugiego stopnia, 6. Kształcenie uniwersyteckie i nieuniwersyteckie, 7. Kształcenie dorosłych i edukacja na odległość. Cz. III Trendy, problemy i perspektywy edukacji w kontekście międzynarodowym; 8. Edukacja i stratyfikacja społeczne, 9. Kształcenie a rynek pracy, 10. Niepowodzenia szkolne w międzynarodowych badaniach porównawczych, 11. Rodzice a szkoła; problemy i tendencje we współpracy, 12. Języki obce w szkolnictwie czeskim i europejskim, 13. Polski system oświatowy
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (3 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Krótkie Komentarze Becka)
Zawiera: 1. Prawo oświatowe z 14 grudnia 2016 r. (Dz.U. 2017 poz. 59 ze zm.): R. 1 Przepisy ogólne; R. 2 Wychowanie przedszkolne, obowiązek szkolny i obowiązek nauki; R. 3 Zarządzanie szkołami i placówkami publicznymi; R. 4 Społeczne organy w systemie oświaty; R. 5 Organizacja kształcenia, wychowania i opieki w szkołach i placówkach publicznych; R. 6 Przyjmowanie do publicznych przedszkoli, publicznych innych form wychowania przedszkolnego, publicznych szkół i publicznych placówek; R. 7 Kształcenie osób przybywających z zagranicy; R. 8 Szkoły i placówki niepubliczne; R. 9 Placówki doskonalenie nauczycieli. 2.Przepisy wprowadzające ustawę - Prawo oświatowe z 14 grudnia 2016 r. (Dz.U. 2017, poz. 60).
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Założenie i realizacja edukacyjnej Strategii Lizbońskiej; ?. Unia Europejska- światowy parter, wspólnotowa współpraca uniwersytecka oraz współpraca uniwersytecka z krajami trzecimi; 3. Edukacja międzykulturowa oraz dialog międzykulturowy w polityce Unii Europejskiej i Rady Europy; 4. Nowe orientacje w nauczaniu religii i religioznawstwa w szkolnictwie wybranych krajów europejskich i pozaeuropejskich
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Część I W poszukiwaniu podstaw pedagogiki: Pluralizm w edukacji, realia i prognoza; Pedagogika emancypacyjna - szanse i bariery; Wiedza generatywna - nowy paradygmat rozwoju człowieka; Współczesne kierunki pedagogiczne a postęp w edukacji. Spojrzenie z perspektywy aksjologicznej; Manipulowanie wartościami w reformie edukacji; Aspekty komunikacji językowej i artystycznej w świetle programów, teorii i praktyki pedagogicznej; Kształcenie konstruktywistyczne we współczesnej szkole - nadzieje i możliwości; Cele kształcenia w dydaktyce Drugiej Rzeczypospolitej w świetle założeń pedagogiki pragmatycznej. Historyczne inspiracje dla współczesnej polskiej dydaktyki; Wpływ Nowego Wychowania na edukację w Polsce międzywojennej (historyczne inspiracje dla współczesności); Miejsce i rola edukacji regionalnej w procesie przemian eduakcyjnych; Aktualne problemy pedagogiki specjalnej w Polsce. Część II. Rola nauczyciela w edukacji; Nauczyciel wobec wyzwań współczesnej edukacji; Ustawiczny rozwój zawodowy nauczycieli w krajach Unii Europejskiej - spojrzenie wieloaspektowe; Kształtowanie świadomosci metodologicznej studentów pedagogiki; Wykorzystanie metody Marii Montessori we współczesności; Nauczyciel edukacji wczesnoszkolnej jako współtwórca sukcesu językowego dziecka; Nowatorstwo i innowacje w pracy nauczycieli w świetle najnowszych badań; Formowanie twórczej osoby pedagoga poprzez samorozwój i samokształcenie; Wewnątrzszkolne doskonalenie nauczycieli a jakość pracy szkoły (na przykładzie szkoły Podstawowej nr 4 im. Henryka Sienkiewicza w Grajewie); Wprowadzanie zmian programowych na przykładzie autorskiego programu "Edukacja regionalna w klasach I-III"; Odwołanie się do tradycji wojskowej innowacją w wychowaniu młodzieży z niepowodzeniami szkolno-społecznymi w dobie kultury postmodernistycznej we Francji; Intelektualne uwarunkowania odbioru i tworzenia tesktów humorystycznych u nauczycieli; Nauczanie kryminalistyki w Niepaństwowej Wyższej Szkole Pedagogicznej w Białymstoku; Reformowanie uniwersytetów jako ośrodków oświaty w procesie integracji europejskiej
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
I. Edukacja - moralność - sfera publiczna: referaty wprowadzające: 1. Potrzeba alfabetyzacji krytycznej, 2. Pedagogika wobec (nie) moralności sfery publicznej, 3. edukacja; rzecz o budowaniu mostów między doświadczeniem a wyobrażeniem, 4. Etyka demokracji, 5. Edukacja moralna w szkole: klucz do programu wychowania dojrzałego obywatela, 6. Podstawy wobec moralności w sferze publicznej przyszłych kreatorów różnych jej obszarów. II. jaka wspólnota?: 7. Samotność i wspólnota, 8. jednostka w projekcie ponowoczesnej formuły duchowości a neoliberalne upolitycznianie edukacji, 9. czy wspólnota konstruktywiczna to realistyczny postulat?, 10. konflikt i wspólnota w przestrzeni demokratycznej, 11. Demokracja jako "zarządzanie przetrwaniem", 12. Wspólnota (życia społecznego) a tożsamość, 13. Wspólnota jako kategoria pedagogiki chrześcijańskiej, 14. Wspólnota domu rodzinnego - istota, znaczenie, współczesne zagrożenia, 15. Znaczenie edukacji religijnej dla kształtowania tożsamości jednostki oraz wspólnoty życia społecznego, 16. Obraz narodu i relacji międzyetnicznych w podręcznikach szkolnych (analiza treści podręczników gimnazjalnych do kształcenia literackiego i kulturowego). III. Jaka sprawiedliwość? 17. Sprawiedliwość a władza sądzenia, 18. Tragizm działania i mądrość praktyczna (o podmiocie, etyczności i sprawiedliwości), 19. Sprawiedliwość w perspektywie filozofii polityki, 20. Etyka jako aporetyka: Ricoeur - Derrida (o nową jakość dialogu między filozofią a pedagogiką) 21. Dyskretne znamię przymierza - prorok, sprawiedliwość i krytyka społeczna, 22. Prawo bez autorytetu. Prawo pozbawione sumienia a wykluczenie społeczne jednostek, 23. Idea sprawiedliwości naprawczej a etos i misja zawodowa pedagogów resocjalizacyjnych na przykładzie sądowych kuratorów rodzinnych, 24. Etyczne dylematy oceniania szkolnego. IV. Jaka kultura? 25. Jaka kultura? (tezy, dopowiedzenia i podsumowanie), 26. Pedagogika (z Cienia) kultury - między archetypami a refleksją gender, 27. Uniwesrystet jako przestzreń kultury - płonne nadzieje?, niespełnione obietnice?, 28. Jaka kultura rozwoju moralnego wobec fikcji kształcenia jako etycznego kształtowania osobowowści i potencjału twórczego?(zarys wybranych problemów), 29. Jedność kultury ratowana przez różnicę. V. Jakie relacje? 30. Edukacja a problem kształtowania relacji społecznych. Pomiędzy wyzwaniem podmiotowości a interwencją w związek człowieka i świata, 31. Refleksja teoretyczna nad problemem równości - egalitarystyczne konteksty badań socjologicznych i pedagogicznych, 32. Edukacyjne złudzenie równości szans a możliwość afiliacji w obszar wspólnoty politycznej, 33. udział szkoły w wytwarzaniu kapitałów rodzajowych uczennic i uczniów, 34. Chłopcy i ich ojcowie a zjawisko przemocy w szkole, 35. Wyzwania współczesnej i przyszłej edukacji osób zagrożonych dyskryminacją, 36. Pytania o relacje w przestrzeni życia społecznego kreowane wokół opozycji sprawność - niepełnosprawność, 37. Dziecko z uszkodzonym słuchem w szkole - integracja, alienacja czy świadomy wybór, 38. O rozumieniu codzienności szkoły - inspiracje dokumentarnej ewaluacji przestrzeni społecznej, 39. Pokoleniowy charakter "patriotyzmu" jako zjawisko pedagogiczne. Fragment badań nad porozumiewanem się młodzieży i dorosłych. VI. Jaki paradygmat? 40. Jaki paradygmat?, 41. Metodologia pedagogiki praktycznie zorientowanej o funkcjonowanie edukacji, 42. Paradygmat humanistyczny w pedagogice a pedagogika humanistyczna, 43. Paradygmat humanistyczny w pedagogice, 44. Badania fenomenologiczne w pedagogice: istota czy jakość?, 45. Paradygmatyczność polskiej historiografii pedagogicznej, 46. Historiografia jako przestrzeń etycznej wrażliwości, 47. Potoczne pojmowanie praktyczności pedagogiki, 48. Zmiana a upośledzenie społeczne. Traumatologiczne skutki przemian doby transformacji (wocenie reprezentantów nauk o wychowaniu), 49. Dyskurs wokół zmiany społecznej realizowany w okresie ostatniej dekady - wybrane aspekty, 50. Czas wolny jako propozycja wielowymiarowego wskaźnika wykluczenia społecznego. VII. Jaka polityka edukacyjna?: 51. Polityka edukacyjna jako przedmiota badań - wprowadzenie do dyskusji, 53. Koncepcje analizy uwarunkowań polityki edukacyjnej, 54. Polityka edukacyjna w Polsce na tle priorytetów Unii Europejskiej, 55. Przemiany systemu edukacji, 56. Polityka edukacyjna a wybór szkoły: analiza porównawcza na przykładach wybranych krajów, 57. Ustawiczna edukacja zawodowa wobec europejskiego rynku pracy, 58. Współczesne koncepcje kształcenia przyszłych pracowników wkontekście zawodowej edukacji ustawicznej, 58. Sektorowy dialog społeczny w edukacji, 59. Uczenie sie młodzieży wiejskiej - między potrzeba a realizacją, 60. Wspomaganie całożyciowego przekonstruowania kompetencji zawodowych klienta - nowa kompetencja doradcy zawodowego. VIII. Jaka przyszłość, jaka szkoła?: 61. Edukacja dla równości czy edukacja dla najlepszych? Kontrowersje wokół selekcyjnej funkcji szkoły współczesnej, 62. Polska szkoła w poszukiwaniu swojej świadomości, 63. Szkoła jako świadomość zbiorowa, 64. Zmiana społeczno-edukacyjna w Polsce w doświadczeniu średniego pokolenia nauczycieli w świetle badań autobiograficznych, 65. Nauczyciele polskiej szkoły w poszukiwaniu swojej samoświadomości, 66. Edukacja obywatelska w Polsce na tle tendencji w szkołach europejskich w świetle pedagogiki kultury, 67. Społeczne konteksty sukcesu, 68. Pokolenie Niewolników Sukcesu? O fenomenie sukcesu we współczesnej kulturze i aktualnym wymiarze zjawiska zwanego "wyścigiem szczurów", 69. Społeczne funkcje szkolnictwa wyższego a tożsamość bułgarskiego uniwersytetu, 70. Edukacja i odtwarzanie struktury społecznej: studium porównawcze na przykładzie Brazylii, Rosji i Finlandii.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Szkolnictwo i pedagogika w krajach europejskich; Organizacja wychowania publicznego, Eksperyment pedagogiczny Roberta Owena, Działalność i poglądy pedagogiczne J.H. Pestalozziego, Metoda ogródków dziecięcych Fryderyka Froebla, Poglądy pedagogiczne Fryderyka A. Diesterwega, Szkolnictwo niemiecki w 2 o. XIX stulecia, Poglądy pedagogiczne J.F. Hernarta, Rosyjskie ustawy szkolne w XIX stuleciu, Eksperyment wychowawczy i poglądy pedagogiczne Lwa Tołstoja, Poglądy pedagogiczne K. Uszyńskiego, Filozoficzne podstawy pedagogiki epoki pozytywizmu, Etyka wolności i utylitaryzmu J.S. Milla, Poglądy pedagogiczne Herberta Spencera, Społeczno-pedagogiczne podstawy programu wychowania socjalistycznego, Społeczne podstawy katolickiej doktryny wychowawczej, Proklamowanie nowożytnych igrzysk olimpijskich. Szkolnictwo i pedagogika na ziemiach polskich; Działalność oświatowa Izby Edukacji Publicznej, Edwarda Czarneckiego Rozprawa o nauczycielu, Stanisław Staszic o edukacji publicznej, Jędrzej Śniadecki o wychowaniu dzieci w wieku szkolnym, Towarzystwa Filomatów, Poglądy pedagogiczne Bronisława F. Trentowskiego, Karol Libelt o wychowaniu patriotycznym, Ewaryst Estkowski i jego stanowisko pedagogiczne, Józef Dietl o polityce edukacyjnej i o szkolnictwie w Galicji, Ustawa z 1862 r. o wychowaniu publicznym w Królestwie Polskim, Polityka oświatowa caratu w Królestwie Polskim: raport ministra, Program pedagogiczny pozytywizmu warszawskiego, Dążenia emancypacyjne kobiet - walka o średnie i wyższe wykształcenie, Poglądy i stanowisko pedagogiczne Jana Władysława Dawida, Stanowisko pedagogiczne Stanisława Karpowicza, Polityczny i oświatowy program partii Proletariat, Wokół strajku szkolnego z 1905 r., Jak pojmować wychowanie narodowe
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Współczesna samowiedza historii wychowania, Nowa nauka o dziecku - pedologia, Nowoczesne pojęcia o dzieciach w ujęciu Alfreda Bineta, Stanowisko i poglądy pedagogiczne Johna Deweya, Stanowisko i poglądy pedagogiczne Jerzego Kerschensteinera, Koncepcja wychowania funkcjonalnego Edwarda Claperede'a, Metoda Marii Montessori, Metoda Owidiusza Decroly'ego, Zasady Daltońskiego Planu Laboratyjego, Zakład wychowawczy Aleksandra Sutherlanda Neilla w Summerhill, Postawa pedagogiczna Janusza Korczaka, Szkoła twórcza w Polsce, Nowoczesna szkoła francuska - technik Celestyna Freineta, Skauting i wychowanie harcerskie, Włodzimierz Lenin o wychowaniu , Pedagogiczna autobiografia Stanisława Szackiego, Stanowisko pedagogiczne Antoniego Makarenki, "Pedagogika serca" Wasyla Suchomlińskiego, Jean Piaget o sądach moralnych dzieci, Psychologiczna teoria wychowania Stefana Baleya, Psychologiczne podstawy wychowania w ujęciu Stefana Szumana, Pedagogika sportu Pierr'a de Coubertina i edukacja olimpijska, Ku teorii wychowania państwowego, Bertrand Russell wobec zagadnień pedagogiki epoki, Rudolf Steiner i szkoły waldorfskie, Nowe wychowanie w retrospekcji, Psychoanaliza i pedagogika psychoanalityczna, Psychologia indywidualna w wychowaniu, "Osiem stadiów w życiu człowieka" Erika Eriksona, Utopie społeczni-pedagogiczne Ericha Fromma, Stanowisko socjologizmu pedagogicznego: Emil Durkheim o wychowaniu, Socjologiczna teoria wychowania Floriana Znanieckiego, Pedagogika społeczna Heleny Radlińskiej, Politechniczna szkoła pracy przemysłowej Pawła Błońskiego, Koncepcja ogólnokształcącej społecznej szkoły twórczej Władysława Spasowskiego, Koncepcje Antoniego Bolesława Dobrowolskiego, Kulturowa tożsamość i kulturowy dystans międzypokoleniowy, Jana Szczepańskiego socjologia systemów oświatowych
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bogdana Nawroczyńskiego filozofia i pedagogika kultury; Podstawy pedagogiki personalistycznej w ujęciu Sergiusza Hessena; Zygmunt Mysłakowski o pedagogice ogólnej, pojęciu wychowania i kulturze współżycia; Kazimierz Sośnicki o pojęciu pedagogiki filozoficznej i o samokształceniu pedagogicznym; Pedagogika kultury w retrospekcji; Doktryny personalizmu chrześcijańskiego; Filozofia, etyka i pedagogika egzystencjalizmu; Encyklika papieża Piusa XI O chrześcijańskim wychowaniu młodzieży; Sobór Watykański II o wychowaniu chrześcijańskim; Tadeusza Kotarbińskiego Medytacje o życiu godziwym; Andrzej Grzegorczyk Dekalog po świecku przeczytany; Ireny Wojnar Sztuka jako "podręcznik życia"; Koncepcja wielostronnego kształcenia Wincentego Okonia; Metodologiczne problemy teorii wychowania w ujęciu Heliodora Muszyńskiego; Aleksander Lewin o tworzeniu mikrosystemu wychowawczego; Amerykańscy filozofowie wychowania wobec problemów edukacji; Ruch społeczny "wychowanie bez porażek" Thomasa Gordona; Carla R. Rogersa koncepcja edukacji skoncentrowanej na uczniu; Pedagogika Gestalt; Ruch antypedagogiki; Czy koniec ery Gutenberga? Problemy pedagogiczne ery komputerowej; Koncepcja Ivana Illicha deskolaryzacji społeczeństwa; Poszukiwanie nowych strategii oświatowych; Kontrkultura; New Age - poszukiwanie nowej wizji życia; Pedagogika dialogu; Wychowanie i pedagogika w perspektywie hermeneutycznej; Postmodernistyczne nurty w pedagogice współczesnej; Współczesny nurt feminologiczny; Edukacja globalna - czy ideał wychowawczy XXI wieku?; Polska pedagogika i edukacja wobec demokratycznych przemian.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Edukacja w Polsce w drugiej połowie XX wieku. 2. Europejski wymiar edukacji - stan i oczekiwania. 3. Reforma systemu edukacji w Polsce na tle wymiaru europejskiego.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
R. I Podstawy teoretyczne reformy I etapu edukacji i badań osiągnięć uczniów w kształceniu zintegrowanym: 1. Ilościowe i jakościowe badania efektywności kształcenia szkolenego, 2. OECD na temat celów i standardów kształcenia, 3. Reforma programu kształcenia matematycznego w szkole podstawowej w Republice Czeskiej a możliwości nauczania zintegrowanego, 4. Podmiotowość dziecka w procesie edukacji począkowej - problemy teoretyczne i praktyczne, 5. Specyficzne problemy ewaluacji w edukacji zintegrowanej, 6. Interdyscyplinarny charakter przemian dokonujących się we współczesnej rzeczywistości, 7. Teoria B. Bersteina a wspólczesne programy kształcenia zintegrowanego,8. Integracja w edukacji w świetle nowych poglądów na zdolności człowieka, 9. Wartości kształcenia w oczekiwaniach społecznych. R. II Edukacja dzieci i stosowanie teorii pedagogcznej w praktyce szkolnej: 1. Zadania edukacyjne jako integratory czynności i wiedzy ucznia, 2. Programy szkolne - ich jakość w świetle standardów konstruowania, 3. Realizacja wspólczesnych koncepcji kształcenia w podręcznikach zintegrowanych, 4. Sprawozdanie z analizy podreczników zintehgrowanych: Wesoła Szkoła, Moja Szkoła, Z Ekoludkem w szkole, Już w szkole, 5. Sprawozdanie z analizy podreczników zintegrowanych Tęczowej Szkoły zorientowanych na rozwijanie myslenia matematycznego, 6. Integracja geometrii z przedmiotami nauczania w szkole podstawowej, 7. O nauczycielu i edukacji polonistycznej, 8. podręcznik kształcenia wczesnoszkolnego w teorii i praktyce edukacyjnej, 8. Rola mnemotechniki w nabywaniu wiedzy arbitralnej przez dzieci w młodszym wieku szkolnym, 9. Teoretyczne założenia pracy z uczniem o specjalnych potrzebach edukacyjnych a praktyka szkolna, 10. Edukacja medialna w kształceniu zintegrowanym, 11. Możliwość stymulacji rozwoju plastycznego dzieci w edukacji zintegrowanej, 12. Ksztalcenie zintegrowane a kształcenie integracyjne z udziałem dzieci niepełnoisprawnych umysłowo. R. III Efektywność kształcenia zintegrowanego - osiągnięcia uczniów, perspektywy dalszych reform: 1. Szanse i zagrożenia kształcenia zintegrowanego, 2. Umiejetność uczniów klasy trzeciej w świetle wspólczesnych celów kształcenia, 2.1 Wyniki badań uczniów klasy III testem OLImPIADA - analiza ilościowa i jakościowa, 2.2 Wyniki badań uczniów klasy III testem BÓBR - analiza ilościowa i jakościowa, 2.3 Wyniki badań uczniów klasy III TESTEM WYBORU - analiza ilościowa i jakościowa, 3. Efektywność zintegrowanego kształcenia matematycznego wspomaganego komputerem, 4. Kształcenie zintegrowane - sukces reform czy porażka uczniów?, 5. Nauczanie matematyki w klasach poczatkowych a wyniki uczniów po gimnazjum i w badaniach PISA, 6. Kompetencje uczniów 9-10-letnich w zakresie rozwiązywania nietypowych zadań tekstowych, 7. Metody aktywizujące a efektywność ksztalcenia na etapie wczesnoszkolnym, 8. Efektywność kształcenia zintegrowanego w zakresie rozwijania samodzielności poznawczej uczniów. R. IV Współczesne tendencje zmian w oświacie i kształcenie nauczycieli do nowych zadań edukacyjnych: 1. Przyczynek do rozwaqzań nad głosem mówionym i śpiewanym w edukacji szkolnej, 2. Wspólczesne problemy edukacji historycznej w klasach początkowych, 3. Reforma oświaty na Śląsku w ocenie nadzowru pedagogicznego, 4. Aspiracje edukacyjne rodziców a osiągnięcia szkolne uczniów klas trzecich, 5. Czytelnictwo w kształceniu zintegrowanym, 6. Awans zawodowy nauczycieli nie tylko zintegrowanej eduklacji wczesnoszkolnej, 7. "Kosz i walizeczka", czyli o niektórych problemach edukacji wczesnoszkolnej, 8. Wyznaczniki przemian humanistycznej edukacji studentów (pedagogiczne i bawacze reminescencje), 9. Zawód nauczyciela jako rola społeczna
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej