Nauczyciele
Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(235)
Forma i typ
Książki
(228)
Publikacje naukowe
(20)
Publikacje fachowe
(17)
Czasopisma
(7)
Publikacje dydaktyczne
(4)
Dostępność
tylko na miejscu
(191)
dostępne
(119)
wypożyczone
(4)
Placówka
Wypożyczalnia
(123)
Czytelnia
(191)
Autor
Oleśniewicz Piotr (1968- )
(15)
Kamińska Aleksandra (1976- )
(13)
Denek Kazimierz (1932-2016)
(10)
Grzegorzewska Maria Katarzyna
(6)
Kocór Maria
(6)
Starościak Wojciech
(6)
Czyż Stanisław
(5)
Guła-Kubiszewska Halina
(5)
Szeligiewicz-Urban Danuta (1959- )
(5)
Godawa Grzegorz
(4)
Grabowska Tatiana
(4)
Kaliszewska Małgorzata
(4)
Karcz-Taranowicz Eugenia
(4)
Karpińska Anna
(4)
Kochanowska Ewa
(4)
Lewowicki Tadeusz
(4)
Morbitzer Janusz
(4)
Urbanek Bogdan
(4)
Barański Andrzej
(3)
Czarnecki Kazimierz M. (1933- )
(3)
Day Christopher
(3)
Duraj-Nowakowa Krystyna (1945- )
(3)
Dusza Bożena
(3)
Kabat Małgorzata
(3)
Kamińska-Małek Aleksandra (1976- )
(3)
Klasińska Barbara
(3)
Kowalewski Michał
(3)
Kryk Gabriela
(3)
Kupisiewicz Czesław
(3)
Kübler Magdalena
(3)
Laskowski Mirosław
(3)
Madalińska-Michalak Joanna (1965- )
(3)
Majzner Rafał
(3)
Moroz Henryk
(3)
Okoń Wincenty (1914-2011)
(3)
Ostrowski Kazimierz
(3)
Pawelski Leszek
(3)
Pituła Beata
(3)
Rozwadowska-Skrzeczyńska Joanna
(3)
Szymańska Maria
(3)
Szymański Mirosław J
(3)
Waloszek Danuta (1947- )
(3)
Wereszczyńska Katarzyna
(3)
Łobocki Mieczysław (1929-2012)
(3)
Łuszczuk Władysława
(3)
Żegnałek Kazimierz
(3)
Adamczyk Marta
(2)
Białoszewski Dariusz
(2)
Błędowski Piotr
(2)
Ciborski Piotr
(2)
Ciechanowska Dorota
(2)
Colonna-Kasjan Daniela
(2)
Czopek Jakub
(2)
Dobrakowski Paweł
(2)
Dudak Anna
(2)
Grusiewicz Mirosław
(2)
Grzesiak Jan
(2)
Górniewicz Józef
(2)
Hallada Marek
(2)
Kaiser Izabella
(2)
Kocoń-Rychter Katarzyna
(2)
Koczoń-Zurek Sabina
(2)
Konieczna Ewelina J
(2)
Korabiewska Izabela
(2)
Kosek-Nita Bogumiła
(2)
Krajewska Anna (1956- )
(2)
Kraus Ewa (1971- )
(2)
Kruszewski Krzysztof
(2)
Krzywoń Danuta (1973- )
(2)
Kucyper Krzysztof
(2)
Kupisiewicz Małgorzata
(2)
Kurzyna-Chmiel Danuta
(2)
Kwiatkowska Henryka
(2)
Laska Eugenia Iwona
(2)
Ledzińska Maria
(2)
Lewandowska Monika
(2)
Lewandowski Marek
(2)
Lulek Barbara
(2)
Markiewicz-Patkowska Julita
(2)
Mastalski Janusz
(2)
Mateja Agnieszka
(2)
Matusek Beata (1975- )
(2)
Michalak Joanna
(2)
Michalak Joanna M
(2)
Mink Joanna
(2)
Muchacka Bożena
(2)
Neckar-Ilnicka Teresa
(2)
Nycz Edward
(2)
Ogrodnik Joanna
(2)
Ostrowska Małgorzata
(2)
Palka Stanisław
(2)
Parczewska Teresa
(2)
Parzęcki Ryszard
(2)
Pawelski, Leszek
(2)
Pilich Mateusz
(2)
Przewoźnik Sylwia
(2)
Półturzycki Józef
(2)
Pęczkowski Ryszard
(2)
Rudkowska Grażyna
(2)
Sałata Elżbieta
(2)
Rok wydania
2020 - 2024
(12)
2010 - 2019
(62)
2000 - 2009
(155)
1990 - 1999
(5)
Okres powstania dzieła
2001-
(20)
Kraj wydania
Polska
(234)
nieznany (cs)
(1)
Język
polski
(232)
angielski
(3)
Odbiorca
Nauczyciele
(1)
Temat
Przedsiębiorstwo
(1422)
Zarządzanie
(682)
Unia Europejska
(633)
Polska
(625)
Samorząd terytorialny
(532)
Nauczyciele
(235)
Środki masowego przekazu
(426)
Kadry
(418)
Marketing
(414)
Gospodarka
(406)
Banki
(383)
Organizacja
(380)
Prawo pracy
(358)
Internet
(352)
Komunikacja społeczna
(333)
Globalizacja
(322)
Integracja europejska
(318)
Prawo
(307)
Nauczanie początkowe
(300)
Postępowanie administracyjne
(284)
Dziecko
(280)
Polityka
(266)
Rodzina
(262)
Prawa człowieka
(256)
Unia Europejska (UE)
(254)
Prawo administracyjne
(252)
Język angielski
(245)
Praca
(245)
Zarządzanie strategiczne
(245)
Pedagogika
(242)
Prawo cywilne
(242)
Administracja
(239)
Prawo karne
(239)
Szkolnictwo
(236)
Finanse
(233)
Państwo
(233)
Podatek
(231)
Polityka społeczna
(230)
Kultura
(229)
Psychologia
(227)
Finanse publiczne
(226)
Socjologia
(222)
Społeczeństwo
(217)
Innowacje
(216)
Rachunkowość
(216)
Nauczanie
(213)
Szkolnictwo wyższe
(212)
Zarządzanie jakością
(212)
Opieka społeczna
(209)
Reklama
(209)
Wychowanie
(209)
Rynek pracy
(207)
Budżety terenowe
(201)
Kobieta
(201)
Menedżerowie
(200)
Nauczanie zintegrowane
(199)
Młodzież
(198)
Nieruchomości
(194)
Prawo międzynarodowe
(194)
Konkurencja
(193)
Public relations
(193)
Prawo wspólnotowe europejskie
(191)
Osobowość
(189)
Przedsiębiorstwa małe i średnie
(188)
Zatrudnienie
(184)
Konsumenci (ekon.)
(180)
Bezrobocie
(179)
Rynek finansowy
(179)
Społeczeństwo informacyjne
(179)
Prawo karne procesowe
(177)
Ochrona środowiska
(176)
Prawo Unii Europejskiej
(175)
Rynek kapitałowy
(175)
Prawo gospodarcze
(165)
Kształcenie
(157)
Umowa
(157)
Filozofia
(152)
Logistyka gospodarcza
(151)
Turystyka
(149)
Sądownictwo
(148)
Zarządzanie wiedzą
(148)
Decyzje
(146)
Papiery wartościowe
(146)
Polityka międzynarodowa
(145)
Oświata
(144)
Ubezpieczenia społeczne
(144)
Demokracja
(140)
Prawo konstytucyjne
(138)
Płaca
(137)
Stosunki interpersonalne
(136)
Psychologia społeczna
(135)
Służba zdrowia
(135)
Inwestycje
(132)
Postępowanie cywilne
(132)
Terroryzm
(132)
Prawo autorskie
(129)
Język polski
(126)
Zarządzanie zasobami ludzkimi (HRM)
(125)
Motywacja pracy
(120)
Bezpieczeństwo publiczne
(119)
Temat: dzieło
Moda i Życie Praktyczne (czasopismo ; 1945-1951)
(1)
Nowa Sztuka (czasopismo)
(1)
Wychowanie Fizyczne (czasopismo ; Poznań)
(1)
Temat: czas
2001-
(20)
1989-
(10)
1989-2000
(6)
1901-2000
(5)
2001-0
(4)
1801-1900
(2)
1701-1800
(1)
1901-
(1)
Temat: miejsce
Polska
(25)
Europa
(3)
Bydgoszcz (woj. kujawsko-pomorskie)
(2)
Kraje Unii Europejskiej
(2)
Ukraina
(2)
Anglia (Wielka Brytania)
(1)
Austria
(1)
Biecz (woj. małopolskie)
(1)
Bytom (woj. śląskie)
(1)
Chiny
(1)
Dania
(1)
Irlandia
(1)
Katowice (woj. śląskie ; okręg)
(1)
Kraków (woj. małopolskie ; okolice)
(1)
Malta
(1)
Mazowieckie, województwo (od 1999)
(1)
Opole (woj. opolskie)
(1)
Rzeszów (woj. podkarpackie)
(1)
Słowacja
(1)
Warszawa (okręg)
(1)
Województwo opolskie (1999- )
(1)
Województwo podkarpackie (1999- )
(1)
Województwo zachodniopomorskie (1999- )
(1)
Węgry
(1)
Gatunek
Praca zbiorowa
(18)
Podręcznik
(9)
Czasopismo naukowe
(7)
Czasopismo pedagogiczne
(7)
Opracowanie
(7)
Monografia
(6)
Materiały konferencyjne
(4)
Raport z badań
(3)
Poradnik
(2)
Komentarz do ustawy
(1)
Księgi pamiątkowe
(1)
Materiały pomocnicze
(1)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(53)
Socjologia i społeczeństwo
(7)
Psychologia
(4)
Nauka i badania
(3)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(3)
Media i komunikacja społeczna
(2)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(2)
Filozofia i etyka
(1)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(1)
Informatyka i technologie informacyjne
(1)
Językoznawstwo
(1)
Medycyna i zdrowie
(1)
235 wyników Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Cele kształcenia, 2. Wyniki kształcenia, 3. O nauczaniu i uczeniu się w szkole, 4. Nauczanie i uczenie się faktów, pojęć, zasad, 5. Nauczanie i uczenie się rozwiązywanie problemów, 6. Metody nauczania, 7. Gry dydaktyczne, 8. Najpotrzebniejsze zasady dydaktyczne, 9. O wychowaniu w szkole, 10. Niezwyczajni uczniowie, 11. Problemy zachowania uczniów, 12. Zbieranie i wykorzystywanie informacji o uczniu i klasie, 13. Nauczyciel jako twórca programu, 14. Scenariusze
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Cele kształcenia, 2. Wyniki kształcenia, 3. O nauczaniu i uczeniu się w szkole, 4. Nauczanie i uczenie się faktów, pojęć, zasad, 5. Nauczanie i uczenie się rozwiązywanie problemów, 6. Metody nauczania, 7. Gry dydaktyczne, 8. Najpotrzebniejsze zasady dydaktyczne, 9. O wychowaniu w szkole, 10. Niezwyczajni uczniowie, 11. Problemy zachowania uczniów, 12. Zbieranie i wykorzystywanie informacji o uczniu i klasie, 13. Nauczyciel jako twórca programu, 14. Scenariusze
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (6 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Z dziejów szkoły, 2. Szkoła w społeczeństwie, 3. Oświata Polska po roku 1989, 4. Uczeń, 5. Nauczyciel, 6. Program szkolny
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (5 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
CD
W koszyku
1. Teoretyczne podstawy badań: Charakterystyka środowiska rodzinnego i szkolnego jako środowiska wychowawczego dziecka; Grupa czynników ważnych w aspekcie etiologii ADHD i wskaźników symptomatologii oraz rozpoznanie i formy leczenia; Działalność stowarzyszeń na rzecz dzieci z ADHD, prawa im przysługujące oraz praktyczne wskazania w pracy z dzieckiem nadpobudliwym psychoruchowo; 2. Założenia metodologiczne badań własnych; 3. Analiza zebranego materiału badawczego.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1.Przemiany infrastruktury edukacyjnej w Polsce w kontekście integracji europejskiej: Nauczyciel jako kreator nowej rzeczywistości edukacyjnej, Europeizm w kształceniu nauczyciel wspólnej Europy, Polscy nauczyciele w procesie integracji europejskiej, Euroedukacja w działalności nauczycieli województwa śląskiego. 2. Metodologiczny i terytorialny wymiar podjętych badań: Charakterystyka badanego środowiska, Metodologia badan własnych. 3. Deskrypcja i interpretacja wyników badań empirycznych: Nauczyciele i studenci specjalności nauczycielskich wobec integracji europejskiej. 3. Uwarunkowania dotyczące przestrzeni zawodowej i osobistej w procesie integracji. 4. Wiedza nauczycieli i studentów specjalności nauczycielskich o Unii Europejskiej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Seria Naukowa ; Tom 1)
(Key Concepts Series ; vol. 1)
Acknowledgements; Introductory chapter; Teacher education – perspectives and inspirations; 1 Teacher Education – Theory, Policy and Practice; Research, theory and practice in initial teacher education: new contexts, new challenges; Teacher education and the end of theory; Teachers’ continuing professional development: trends in European countries; Competency frameworks for teachers: a contribution from the European education policy; Reform of teacher education and teacher educator competences; A survey study of Danish teacher educators’ competences and needs for capacity building; 2 Initial and Continuing Teacher Education – Towards Professionalism and Quality; Access to learning within Further and Higher educational levels; Reform of Initial Teacher Education in Wales: taking an analytical approach to the issues using activity theory; What skills do contemporary teachers need? The need to improve emotional intelligence and self-regulation in the opinion of teachers preparing for the job; Teacher team’s maturity as the basis for a learning school; Teachers’ digital competence from a global perspective; The learning outcomes approach: reflections from two Maltese trainers; Teacher CPD needs: perspectives from teachers in Malta and the Republic of Ireland; Personal and Social Development practice within a European neoliberal Maltese education System; A professional learning community model for a Maltese Catholic Church Primary School: A case study; Teachers in communities of practice: perspectives and experiences from three doctoral research students; Implementing inquiry science in the early years: teachers’ achievements and challenges; Moving to multi-cultural classrooms: lessons from the Celtic Tiger; The PACK checklist: A proposed pedagogical tool for multicultural foreign language learning settings.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Teacher leadership / Joanna Madalińska-Michalak. - Warsaw : FRSE Publications, 2018. - 414, [4] s. : rys., wykresy ; 24 cm.
(Key Concepts Series ; vol. 2)
(Seria Naukowa ; Tom 2)
Introduction; List of Abbreviations; 1 Educational Leadership and Change; Educational Leadership - challenges of theory and practice; The importance of teacher leadership in educational leadership; Educational leadership in the context of social ties specific to in-school groups (subgroups); Change as the main category of school development; The future of educational leadership. Only dead fish follow the current; 2 Teacher Leadership - Perspectives and Inspirations; Teacher leadership – legal premises; Teachers as informal leaders; Headteacher leadership and school climate as a foundation for teacher leadership development; School climate and its significance for the undertaking of various roles and leadership tasks by teachers; Developing teacher leadership competences during transnational learning mobility in Erasmus+ projects; The impact of leadership attitudes on the development of Polish schools. Teaching staff experience of transnational learning mobility; Academic teacher - leader, expert, master or guide?; 3 Teacher Leadership - International Perspective; Perspectives on teacher leadership; Leadership for learning. Teacher leaders as mediators for school-wide innovation and change; Making a case for empowerment: the missing key ingredient; Instructional leadership. Dilemmas for professional inquiry in high accountability contexts; Teacher leadership in Ukraine. The role of teachers in school management and professional development; Teacher leadership in higher education in Laos. Challenges and opportunities; Authors.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Teacher's work stress and some ehavioural, personality and organizational factors; Teachers and health education; "Magistra sana in schola sana"; Teachers of special schools and their care of their health; Role of a teacher of physical education in arousing the subjective need for movement as a determinant of a healthy life style; Nursery school teacher - teacher of health; Health and emotional stability of teachers; Teacher emotional stability: preliminary results of self-other agreement; Stress factors in the teaching profession; The teachers stressing situations in the teacher - adolescent pupil relationship; Neuroticism of students of pedagogical faculty as a stress factor and its influence on the failure in studies; Theoretical approaches to the pupils health culture formation; Possibilities and limits of somatic psychotherapy in people from service professions with burnout syndrome; Teachers and quality of life; Cognitive - behavioral approach to embark upon stress with humor; The joys and trials of the teaching profession; With ace gene forwards to the comfortable life; alternatively to the heavenly heights; Main health risks prevention school education; Health education and health promotion in Austrian schools; Are French students and teachers stressed; The teachers prestige and its development during the 20TH century; Psychology of a healthy living style; Ethics in relation to health; Quest for the healthy balance for creative and responsible teaching profession; Anxiety and fear in children at school; Priorities of education in the process of mental development; Qualitative and quantitative analysis of school children's and teenagers misbehavior at basic schools; Comparative analysis of characteristics of children with problem and nonproblem behavior; The position of education in primary prevention of socially undesirable phenomena; Drug and substance abuse among the students of secondary technical and secondary vocational schools - results of three-year research study; Contemporary viewpoint into practical intelligence; Sources and behaviour radon; Hidden risks at (school) chemical laboratory
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 378 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
CZ.I Wybrane problemy efektywności kształcenia, telelogii edukacyjnej i ontodydaktyki: 1. O wyższą efektywność procesu kształćenia i jego lepszą jakość, 2. Wewnątrzszkolna ocena wiedzy uczniów, 3. Integralność oceny opisowej, 3. Problemy oceny efektów kształcenia zawodowego w kontekscie dialogu, 4. Projektowanie celów kształcenia, 5. W poszukiwaniu taksonomii celów kształcenia w uniwerstytecie XXI wieku, 6. Nowe spojrzenie na metody kształcenia w kontekscie podmiotowego traktowania ucznia i obowiązujących standardów w Europie, 7. Jak pracować w wyższych klasach szkoły podstawowej, 8. Świat blizej dziecka, czy dziecko bliżej świata? Cz.II Instrumentarium pracy pedagogicznej - strategie, metody, formy organizacyjne: 1. Formy i rodzaje integracji w procesie uczenia się na odległość, 2. Udział technik komputerowych w interakcji edukacyjnej, 3. Edukacja wirtualna w XXI wieku, 7. Środki i formy komunikowania w XXI wieku, 4. Konserwatorium jak element dialogu wykładowcy ze studentami, 5. Recepcja tekstu i jego znaczenie w kontekscie nauczania języka obcego, 6. Poszukująca strategia kształcenia, 7. Specyfika funkcjonowania mózgu a przystosowanie wymagań edukacyjnych do możliwości i potrzeb uczącego się, 8. Uwarunkowania twórczej aktywności matematycznej uczniów klas początkowych, 9. Metoda projketów w edukacji regionalnej, 10. Wspomaganie rozowju dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych poprzez polisensoryczne spostrzeganie charakteru muzyki i jej elementów, 11. Tworzenie i recepcja sztuki jako przestrzenie realizacji potrzeb dziecka. 12. Praktyki pedagogiczne jako składnik efektywności wewnątrzszkolnej w procesie kształcenia nauczycieli WF., 13. Usytuowanie przedmiotów edukacji w kontekście polskich doświadczeń, 14. Poziom realizacji funkcji edukacyjnej na oddziale reumatologicznym, cz.III Partnerzy edukacyjnej interakcji: 1. Podmiotowość w teorii i praktyce edukacyjnej, 2. Autonomia ucznia a rzeczywistość szkolna, 3. Wiedza nauczycieli o uczniach, 4. Lęk szkolny, przyczyny, przejawy w opinii uczniów młodszych, 5. "wyprawka szkolna" - wyrównywanie szans edukacyjnych uczniów z rodzin ryzyka socjalnego, 6. Szanse edukacyjne dzieci z rodzin o niskim statusie socjoedukacyjnym, 7. Szanse edukacyjne młodzieży gimnazjalnej w opinii badanych podmiotów szkoły, 8. Jakość kształcenia w Polsce po reformie oświaty, 9. Partnerzy edukacyjnych interakcji - między przemocą a współdziałaniem, 10. Partnerzy edukacyjnych interakcji a realizacja zadań rozwojowych, 11. Nauczyciel partnerem w relacjach z uczniami i rodzicami, 12. Partnerzy edukacyjnych interakcji a wizja zaspokojania potrzeb uczniów klas młodszych, 13. jakość kontaków interpersonalnych rodziców i nauczycieli w trakcie procesu edukacyjengo, 14. Współudział rodziców w planie rozowju i działania przedszkola, 15. Kompetencje emocjonalne nauczyciela jako sprawcy dialogu, 16. Emocjonalnie inteligentni nauczyciele jako kreatorzy nowoczesnego kształcenia i wychowania, 17. Dialog w dydaktyce ogólnej i praktyce kształcenia
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Elementarne pojęcia teorii wychowania. 2. Metodologiczna charakterystyka teorii wychowania. 3. Struktura procesu wychowania. 4. Dziedziny wychowania: wychowanie moralne, wychowanie estetyczne, wychowanie umysłowe, wychowanie zdrowotne i fizyczne.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (5 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Elementarne pojęcia teorii wychowania. 2. Metodologiczna charakterystyka teorii wychowania. 3. Struktura procesu wychowania. 4. Dziedziny wychowania: wychowanie moralne, wychowanie estetyczne, wychowanie umysłowe, wychowanie zdrowotne i fizyczne.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Dynamika współczesności wywołaniem problematyki tożsamości. 2. Tożsamość jako kategoria analityczna współczesnej humanistyki. 3. Ustalenia terminologiczne. 3. Wybrane koncepcje teoretyczne. 5. Aspekty problematyki tożsamości. 6. Kategoria tożsamości w badaniach pedagogicznych. 7. Źródłowe podstawy tożsamości nauczycieli. 8. Społeczne identyfikacje nauczycieli. 9. Tożsamość nauczycieli - typologiczne ujęcia. 10. Tożsamość nauczycieli a demokratyczne kategorie pojęciowe.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Zawiera: Wstęp. Przedmowa do drugiego wydania. Część I. Co to jest tutoring? Kim jest tutor? Rozdział 1. Czym jest tutoring?: Instytucje są tak dobre jak ludzie, którzy je tworzą; Edukacja masowa, zindywidualizowana i spersonalizowana; Mistrz, który pozwala spojrzeć głębiej; Proces tutoringu i jego rodzaje (tutoring naukowy i rozwojowy); Tutoring, coaching, mentoring – różnice i podobieństwa; Inspirować do wielkości. Rozdział 2. Fundamenty i źródła tutoringu: Relacja mistrz–uczeń; Edukacja spersonalizowana i etyka cnót; Psychologia pozytywna; Tutoring – między ideałem a rzeczywistością. Rozdział 3. Praca tutorska i proces stawania się tutorem: Specyfika pracy tutora; Stawanie się tutorem; Proces kształcenia tutorów; Podsumowanie. Rozdział 4. Tutoring nie jest tani. Dlaczego się opłaca i jak go finansować?: Jakie zasoby są potrzebne, by wdrożyć tutoring?; Wdrażanie tutoringu w szkole. Ile to kosztuje?; Jakie są długofalowe korzyści z wdrażania tutoringu?; Sposoby finansowania programów tutoringowych; Podsumowanie. Część II. Tutoring – obszary zastosowań i badania Rozdział 1. Tutoring szkolny – personalizacja edukacji: Bitwa o człowieka; Razem możemy więcej; Personalizacja a indywidualizacja; Rzecznik. Rozdział 2. Tutoring akademicki – pomiędzy epistemą a doxą. Tożsamość metody w kontekście kształcenia uniwersyteckiego: Wprowadzenie; Skąd takie pozycjonowanie tutoringu w teorii i praktyce akademickiej?; Doxa i epistema w tutoringu – spotkanie idei z doświadczeniem; Tutoring a przywództwo ideowe z punktu widzenia pedagogiki; Tutoring a epistemiczne struktury poznawcze – perspektywa językoznawcza i dydaktyczna; Podmiot „stający się” i „tożsamość narracyjna” – hermeneutyka Paula Ricouera a mechanizmy działające w metodzie tutoringu akademickiego; Podsumowanie oraz kontekst wdrożeń w instytucji kształcenia wyższego (HEI). Rozdział 3. Badania: tutoring w opinii nauczycieli akademickich – perła z lamusa czy perła do lamusa?: Wprowadzenie; Metodologia badań; Analiza wyników badań; Dyskusja i wnioski końcowe. Rozdział 4. Tutoring w organizacjach pozarządowych i projektach społecznych: Charakterystyka tutoringu w organizacjach społecznych; Cele osiągane w tutoringu w projektach społecznych; Tutoring szansą dla organizacji pozarządowych; Korzyści płynące z tutoringu w organizacjach społecznych. Rozdział 5. Tutoring a edukacja domowa: Główne terminy i ich definicje; Interrelacje między tutoringiem a edukacją domową; Społeczne perspektywy rozwijania relacji tutoring–edukacja domowa i ich stosunek do oświaty zbiorowej. Część III. Studia przypadków Wprowadzenie: Co ma wpływ na skuteczne wdrożenie tutoringu? Kilka ważnych uwag na marginesie; Proaktywność / kreatywne podejście do rzeczywistości / przywództwo; Budowanie zespołu, potęga pytania „dlaczego?” i wspólna wizja; Myślenie strategiczne i zmiana. Rozdział 1. Tutoring w szkole: Tutoring w Gimnazjum nr 58 im. Jana Nowaka-Jeziorańskiego w Poznaniu; Tutoring w 2 Społecznym Liceum Ogólnokształcącym w Warszawie – jak wdrażaliśmy tutoring; Tutoring w zespole szkół nr 6 we Wrocławiu; Tutoring w szkole „Żagle” Stowarzyszenia „Sternik”– między szkołą a rodziną. Rozdział 2. Tutoring akademicki: Tutoring na Uniwersytecie Ekonomicznym w Krakowie – Wydziałowa Indywidualna Ścieżka Edukacyjna po pięciu latach funkcjonowania; Tutoring w Kolegium „Artes Liberales”; Tutoring na Wydziale Oceanografii i Geografii Uniwersytetu Gdańskiego; Tutoring na Wydziale Filologicznym Uniwersytetu Gdańskiego – w trosce o jakość w ilości; Tutoring na uniwersytetach w Oksfordzie i Cambridge. Rozdział 3. Tutoring w organizacjach pozarządowych i projektach społecznych: Tutoring w Stowarzyszeniu Praktyków Kultury; Tutoring w Akademii Przyszłości Stowarzyszenia Wiosna – nie rybę, nie wędkę, ale mentalność wędkarza; Tutoring w Szkole Liderów; Tutoring w Programie Tutor Collegium Wratislaviense i Fundacji Dorastaj z Nami. Część IV. Wywiady: Wywiad z Tomaszem Krupskim, podopiecznym w Programie Tutor; Wywiad z Małgorzatą Witczak i Katarzyną Jędrzak, tutorkami z I Liceum Ogólnokształcącego im. Hugona Kołłątaja w Krotoszynie; Wywiad z dr Sabiną Ratajczak, tutorką, prodziekan Wyższej Szkoły Biznesu w Dąbrowie Górniczej; Wywiad z dr Ewą Szymczak, prodziekan ds. kształcenia, Wydział Oceanografii i Geografii Uniwersytetu Gdańskiego.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Monografie Polskiego Stowarzyszenia Nauczycieli Twórczych)
1.Dekada twórczej nauczycielskiej ofensywy; 2. Wzorcowa współpraca władz samorządowych Szczecinka i Zarządu Krajowego Polskiego Stowarzyszenia Nauczycieli Twórczych; 3. Littera acripta Manet; 4. Z kart historii Polskiego Stowarzyszenia Nauczycieli Twórczych; 5. Istotny czynnik ładu społeczno-ekonomicznego i kulturowego; 6. Pedagogika w demokracji; 7. Nauczyciel w badaniach pedagogicznych. Jego osobowość i kompetencje oraz zadania i prognozy; 8. Między twórczością a odtwórczością edukacyjną (perspektywa pedeutologiczna); 9. Twórczy nauczyciel w procesie kreowania kultury dialogu, współżycia i współdziałania w warunkach wielokulturowości współczesnego świata; 10. Innowacyjny nauczyciel; 11. Idea wielokulturowości i jej pedagogiczne implikacje w społeczeństwie obywatelskim; 12. "Wychowanie fizyczne i zdrowotne" w służbie edukacji z perspektywy 80 lat; 13. Komunikacja multimedialna formą kreatywności nauczyciela; 14. Miejsce i rola edukacji fizycznej w rozwoju dzieci i młodzieży; 15. Twórczy nauczyciele w kontekście poprawy jakości edukacji; 16. Czy reformować polską edukację?; 17. Edukacja regionalna czynnikiem kształtowania tożsamości kulturowej; 18. Twórcza aktywność nauczyciela w zmieniającej się szkole; 19. Edukacja środowiskowa (regionalna) jako czynnik rozwoju myśli dzieci w kresie wczesnoszkolnym; 20. Przywódczy aspekt w zarządzaniu szkołą czyli jak twórczo kierować pracą szkoły; 21. Otwarcie edukacji międzykulturowej na krytyczną recepcję pedagogicznego przesłania religii w kontekście pluralizmu światopoglądowego; 22. Przedszkole wobec przemian edukacyjnych; 23. Szkołą jako wartość w budowaniu kapitału społecznego; 24. Sieć. Nowa forma doskonalenia nauczycieli i rozwoju szkoły; 25. Nauczyciel autorytetem- czy to możliwe?; 26. Profesjologia czyli nauka o zawodowym rozwoju człowieka; 27. O nową jakość kształcenia akademickiego; 28. Twórczy, ale czy (s)twórczy?; 29. Tutoring w szkolnictwie niższym i wyższym- zasadność wykorzystania; 30. System naprawczy i ewaluacja służąca poprawie funkcjonowania placówki w ujęciu praktycznym; 31. Szkoła aktywizująca uczniów; 32. Edukacja zorientowana na trzecie rozwiązanie- jako efekt negocjacji; 33. Moja droga do Polskiego Stowarzyszenia Nauczycieli Twórczych; 34. Nowoczesne systemy zarządzania.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Integracyjne kształcenie osób niepełnosprawnych, 2. Kształcenie specjalne dzieci niewidomych i słabowidzących, 3. Funkcjonowanie dzieci niewidomych i słabowidzących w szkole ogólnodostępnej - przegląd badań, 4. Metodologia badań własnych, 5. Przystosowanie społeczne uczniów niewidomych i słabowidzących kształcących się w szkołach ogólnodostępnych i specjalnych, 6. Percepcja siebie i własnej sytuacji uczniów z inwalidztwem wzroku ze szkół ogólnodostępnych i specjalnych, 7. Pozycja socjometryczna w klasie szkolnej uczniów z dysfunkcją wzroku kształcących się w integracji, 8. Osiągnięcia szkolne badanych, 9. Pedagogiczne aspekty funkcjonowania uczniów niewidomych i słabowidzących w szkole ogólnodostępnej i specjalnej - w świetle wypowiedzi ankietowanych nauczycieli
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Komentarz do ustawy z dnia 26 stycznia 1982r.-Karta Nauczyciela. Komentarz do ustawy z dnia 18 lutego 2000 r. o zmianie ustawy-Karta Nauczyciela oraz zmianie niektórych innych ustaw(wyciąg). Komentarz do ustawy z dnia 23 sierpnia 2001 r. o zmianie ustawy o systemie oświaty, ustawy-Przepisy wprowadzające reformę ustroju szkolnego, ustawy - Karta Nauczyciela oraz niektórych innych ustaw(wyciąg). Ustawa z dnia 26 stycznia 1982 r.-Karta Nauczyciela Wykaz aktów wykonawczych do ustawy z dnia 26 stycznia 1982 r.-Karta Nauczyciela.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Komentarz do ustawy z dnia 26 stycznia 1982r.-Karta Nauczyciela. Komentarz do ustawy z dnia 18 lutego 2000 r. o zmianie ustawy-Karta Nauczyciela oraz zmianie niektórych innych ustaw(wyciąg). Komentarz do ustawy z dnia 23 sierpnia 2001 r. o zmianie ustawy o systemie oświaty, ustawy-Przepisy wprowadzające reformę ustroju szkolnego, ustawy - Karta Nauczyciela oraz niektórych innych ustaw(wyciąg). Ustawa z dnia 26 stycznia 1982 r.-Karta Nauczyciela Wykaz aktów wykonawczych do ustawy z dnia 26 stycznia 1982 r.-Karta Nauczyciela.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Komentarz do ustawy z dnia 26 stycznia 1982r.-Karta Nauczyciela. Komentarz do ustawy z dnia 18 lutego 2000 r. o zmianie ustawy-Karta Nauczyciela oraz zmianie niektórych innych ustaw(wyciąg). Komentarz do ustawy z dnia 23 sierpnia 2001 r. o zmianie ustawy o systemie oświaty, ustawy-Przepisy wprowadzające reformę ustroju szkolnego, ustawy - Karta Nauczyciela oraz niektórych innych ustaw(wyciąg). Ustawa z dnia 26 stycznia 1982 r.-Karta Nauczyciela Wykaz aktów wykonawczych do ustawy z dnia 26 stycznia 1982 r.-Karta Nauczyciela.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Ustawa o systemie oświaty : komentarz / Mateusz Pilich. - Stan prawny na 14.08.2006 r. - Warszawa : Dom Wydawniczy ABC, 2006. - 756, [2] s. ; 22 cm.
1. Przepisy ogólne, 2. Wychowanie przedszkolne, obowiązek szkolny i obowiązek nauki, 3. Zarządzanie szkołami i placówkami publicznymi, 4. Społeczne organy w systemie oświaty, 5. Organizacja kształcenia, wychowania i opieki w szkołach i placówkach publicznych, 6. Zakłady kształcenia i placówki doskonalenia nauczycieli, 7. Finansowanie szkół i placówek publicznych, 8. Szkoły i placówki niepubliczne, 9. Pomoc materialna dla uczniów, 9. Przepisy szczególne, 10. Zmiany w przepisach obowiązujących, 11. Przepisy przejściowe i końcowe
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ustawa o systemie oświaty : komentarz / Mateusz Pilich. - Wyd. 6 Stan prawny na 01.09.2015 r. - Warszawa : Wolters Kluwer SA , 2015. - 1486, [1] s. ; 21 cm.
(Praktyczne Komentarze Lex)
Ustawa z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty; Przepisy ogólne; Wychowanie przedszkolne, obowiązek szkolny i obowiązek nauki; Przyjmowanie do publicznych przedszkoli, publicznych innych form wychowania przedszkolnego, publicznych szkół i publicznych placówek; zarządzanie szkołami i placówkami publicznymi; Ocenianie, klasyfikowanie i promowanie uczniów w szkołach publicznych; Sprawdzian, egzamin gimnazjalny i egzamin maturalny oraz egzamin potwierdzający kwalifikacje w zawodzie; Społeczne organy w systemie oświaty; Organizacja kształcenia, wychowania i opieki w szkołach i placówkach publicznych; Zakłady kształcenia i placówki doskonalenia nauczycieli; Finansowanie szkół i placówek publicznych; Szkoły i placówki niepubliczne; Pomoc materialna dla uczniów; Przepisy szczegółowe; Zmiany w przepisach obowiązujących; Przepisy przejściowe i końcowe.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej