Nauczyciele
Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(235)
Forma i typ
Książki
(228)
Publikacje naukowe
(20)
Publikacje fachowe
(17)
Czasopisma
(7)
Publikacje dydaktyczne
(4)
Dostępność
tylko na miejscu
(191)
dostępne
(119)
wypożyczone
(4)
Placówka
Wypożyczalnia
(123)
Czytelnia
(191)
Autor
Oleśniewicz Piotr (1968- )
(15)
Kamińska Aleksandra (1976- )
(13)
Denek Kazimierz (1932-2016)
(10)
Grzegorzewska Maria Katarzyna
(6)
Kocór Maria
(6)
Starościak Wojciech
(6)
Czyż Stanisław
(5)
Guła-Kubiszewska Halina
(5)
Szeligiewicz-Urban Danuta (1959- )
(5)
Godawa Grzegorz
(4)
Grabowska Tatiana
(4)
Kaliszewska Małgorzata
(4)
Karcz-Taranowicz Eugenia
(4)
Karpińska Anna
(4)
Kochanowska Ewa
(4)
Lewowicki Tadeusz
(4)
Morbitzer Janusz
(4)
Urbanek Bogdan
(4)
Barański Andrzej
(3)
Czarnecki Kazimierz M. (1933- )
(3)
Day Christopher
(3)
Duraj-Nowakowa Krystyna (1945- )
(3)
Dusza Bożena
(3)
Kabat Małgorzata
(3)
Kamińska-Małek Aleksandra (1976- )
(3)
Klasińska Barbara
(3)
Kowalewski Michał
(3)
Kryk Gabriela
(3)
Kupisiewicz Czesław
(3)
Kübler Magdalena
(3)
Laskowski Mirosław
(3)
Madalińska-Michalak Joanna (1965- )
(3)
Majzner Rafał
(3)
Moroz Henryk
(3)
Okoń Wincenty (1914-2011)
(3)
Ostrowski Kazimierz
(3)
Pawelski Leszek
(3)
Pituła Beata
(3)
Rozwadowska-Skrzeczyńska Joanna
(3)
Szymańska Maria
(3)
Szymański Mirosław J
(3)
Waloszek Danuta (1947- )
(3)
Wereszczyńska Katarzyna
(3)
Łobocki Mieczysław (1929-2012)
(3)
Łuszczuk Władysława
(3)
Żegnałek Kazimierz
(3)
Adamczyk Marta
(2)
Białoszewski Dariusz
(2)
Błędowski Piotr
(2)
Ciborski Piotr
(2)
Ciechanowska Dorota
(2)
Colonna-Kasjan Daniela
(2)
Czopek Jakub
(2)
Dobrakowski Paweł
(2)
Dudak Anna
(2)
Grusiewicz Mirosław
(2)
Grzesiak Jan
(2)
Górniewicz Józef
(2)
Hallada Marek
(2)
Kaiser Izabella
(2)
Kocoń-Rychter Katarzyna
(2)
Koczoń-Zurek Sabina
(2)
Konieczna Ewelina J
(2)
Korabiewska Izabela
(2)
Kosek-Nita Bogumiła
(2)
Krajewska Anna (1956- )
(2)
Kraus Ewa (1971- )
(2)
Kruszewski Krzysztof
(2)
Krzywoń Danuta (1973- )
(2)
Kucyper Krzysztof
(2)
Kupisiewicz Małgorzata
(2)
Kurzyna-Chmiel Danuta
(2)
Kwiatkowska Henryka
(2)
Laska Eugenia Iwona
(2)
Ledzińska Maria
(2)
Lewandowska Monika
(2)
Lewandowski Marek
(2)
Lulek Barbara
(2)
Markiewicz-Patkowska Julita
(2)
Mastalski Janusz
(2)
Mateja Agnieszka
(2)
Matusek Beata (1975- )
(2)
Michalak Joanna
(2)
Michalak Joanna M
(2)
Mink Joanna
(2)
Muchacka Bożena
(2)
Neckar-Ilnicka Teresa
(2)
Nycz Edward
(2)
Ogrodnik Joanna
(2)
Ostrowska Małgorzata
(2)
Palka Stanisław
(2)
Parczewska Teresa
(2)
Parzęcki Ryszard
(2)
Pawelski, Leszek
(2)
Pilich Mateusz
(2)
Przewoźnik Sylwia
(2)
Półturzycki Józef
(2)
Pęczkowski Ryszard
(2)
Rudkowska Grażyna
(2)
Sałata Elżbieta
(2)
Rok wydania
2020 - 2024
(12)
2010 - 2019
(62)
2000 - 2009
(155)
1990 - 1999
(5)
Okres powstania dzieła
2001-
(20)
Kraj wydania
Polska
(234)
nieznany (cs)
(1)
Język
polski
(232)
angielski
(3)
Odbiorca
Nauczyciele
(1)
Temat
Przedsiębiorstwo
(1422)
Zarządzanie
(682)
Unia Europejska
(633)
Polska
(625)
Samorząd terytorialny
(532)
Nauczyciele
(235)
Środki masowego przekazu
(426)
Kadry
(418)
Marketing
(414)
Gospodarka
(406)
Banki
(383)
Organizacja
(380)
Prawo pracy
(358)
Internet
(352)
Komunikacja społeczna
(333)
Globalizacja
(322)
Integracja europejska
(318)
Prawo
(307)
Nauczanie początkowe
(300)
Postępowanie administracyjne
(284)
Dziecko
(280)
Polityka
(266)
Rodzina
(262)
Prawa człowieka
(256)
Unia Europejska (UE)
(254)
Prawo administracyjne
(252)
Język angielski
(245)
Praca
(245)
Zarządzanie strategiczne
(245)
Pedagogika
(242)
Prawo cywilne
(242)
Administracja
(239)
Prawo karne
(239)
Szkolnictwo
(236)
Finanse
(233)
Państwo
(233)
Podatek
(231)
Polityka społeczna
(230)
Kultura
(229)
Psychologia
(227)
Finanse publiczne
(226)
Socjologia
(222)
Społeczeństwo
(217)
Innowacje
(216)
Rachunkowość
(216)
Nauczanie
(213)
Szkolnictwo wyższe
(212)
Zarządzanie jakością
(212)
Opieka społeczna
(209)
Reklama
(209)
Wychowanie
(209)
Rynek pracy
(207)
Budżety terenowe
(201)
Kobieta
(201)
Menedżerowie
(200)
Nauczanie zintegrowane
(199)
Młodzież
(198)
Nieruchomości
(194)
Prawo międzynarodowe
(194)
Konkurencja
(193)
Public relations
(193)
Prawo wspólnotowe europejskie
(191)
Osobowość
(189)
Przedsiębiorstwa małe i średnie
(188)
Zatrudnienie
(184)
Konsumenci (ekon.)
(180)
Bezrobocie
(179)
Rynek finansowy
(179)
Społeczeństwo informacyjne
(179)
Prawo karne procesowe
(177)
Ochrona środowiska
(176)
Prawo Unii Europejskiej
(175)
Rynek kapitałowy
(175)
Prawo gospodarcze
(165)
Kształcenie
(157)
Umowa
(157)
Filozofia
(152)
Logistyka gospodarcza
(151)
Turystyka
(149)
Sądownictwo
(148)
Zarządzanie wiedzą
(148)
Decyzje
(146)
Papiery wartościowe
(146)
Polityka międzynarodowa
(145)
Oświata
(144)
Ubezpieczenia społeczne
(144)
Demokracja
(140)
Prawo konstytucyjne
(138)
Płaca
(137)
Stosunki interpersonalne
(136)
Psychologia społeczna
(135)
Służba zdrowia
(135)
Inwestycje
(132)
Postępowanie cywilne
(132)
Terroryzm
(132)
Prawo autorskie
(129)
Język polski
(126)
Zarządzanie zasobami ludzkimi (HRM)
(125)
Motywacja pracy
(120)
Bezpieczeństwo publiczne
(119)
Temat: dzieło
Moda i Życie Praktyczne (czasopismo ; 1945-1951)
(1)
Nowa Sztuka (czasopismo)
(1)
Wychowanie Fizyczne (czasopismo ; Poznań)
(1)
Temat: czas
2001-
(20)
1989-
(10)
1989-2000
(6)
1901-2000
(5)
2001-0
(4)
1801-1900
(2)
1701-1800
(1)
1901-
(1)
Temat: miejsce
Polska
(25)
Europa
(3)
Bydgoszcz (woj. kujawsko-pomorskie)
(2)
Kraje Unii Europejskiej
(2)
Ukraina
(2)
Anglia (Wielka Brytania)
(1)
Austria
(1)
Biecz (woj. małopolskie)
(1)
Bytom (woj. śląskie)
(1)
Chiny
(1)
Dania
(1)
Irlandia
(1)
Katowice (woj. śląskie ; okręg)
(1)
Kraków (woj. małopolskie ; okolice)
(1)
Malta
(1)
Mazowieckie, województwo (od 1999)
(1)
Opole (woj. opolskie)
(1)
Rzeszów (woj. podkarpackie)
(1)
Słowacja
(1)
Warszawa (okręg)
(1)
Województwo opolskie (1999- )
(1)
Województwo podkarpackie (1999- )
(1)
Województwo zachodniopomorskie (1999- )
(1)
Węgry
(1)
Gatunek
Praca zbiorowa
(18)
Podręcznik
(9)
Czasopismo naukowe
(7)
Czasopismo pedagogiczne
(7)
Opracowanie
(7)
Monografia
(6)
Materiały konferencyjne
(4)
Raport z badań
(3)
Poradnik
(2)
Komentarz do ustawy
(1)
Księgi pamiątkowe
(1)
Materiały pomocnicze
(1)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(53)
Socjologia i społeczeństwo
(7)
Psychologia
(4)
Nauka i badania
(3)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(3)
Media i komunikacja społeczna
(2)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(2)
Filozofia i etyka
(1)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(1)
Informatyka i technologie informacyjne
(1)
Językoznawstwo
(1)
Medycyna i zdrowie
(1)
235 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
I. 1. Źródla i modele kształcenia do partnerstwa, 2. teoria pokrywający sie sfer wpływów, II. 1. Problematyka i organizacja badań nad orientacjami przyszłych nauczycieli, 2. Nauczyciele polscy i amerykańscy wobec współpracy z rodzicami i środowiskiem, III. 1. Rodzicielstwo, 2. Komunikacja, 3. Wolontariat, 4. Nauka domowa, 5. Współzarządzanie, 6. Współpraca z gminą.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Cz. I Szkoła na przełomie wieków: Kompetencje autorskie nauczyciela a obywatelskość jako wymiar tradycji europejskich; Polityka edukacyjna a konkurencyjność kapitału ludzkiego; Podstawowe zasady edukacji w społeczeństwie demokratycznym; Prawa człowieka i wychowanie do wartości w edukacji szkolnej Unii Europejskiej. Zarys problematyki; Dylematy aksjologiczne w pedagogice resocjalizacyjnej; Orientacja proeuropejska - rozważania o naturze pojęcia; Integracja Europy - problemy wychowawcze i społeczne; Aspekt europejski w poszukiwaniu optymalnego modelu polskiej edukacji; Margines czy integralna część Europy - młodzi uczestnicy Modelu Parlamentu Europejskiego o byciu Polakiem w Europie; Humanistyczna wizja współczesnej szkoły i nauczyciela; Szkoła na przełomie wieków. O potrzebie stawiania pytań; Zasady rozwoju systemów edukacyjnych XX wieku; Średnia szkoła Montessori. Z doświadczeń Szkoły Woods w Houston w stanie Teksas; Edukacja przedszkolna w krajach Unii Europejskiej; Recepcja europejskich metod wychowania fizycznego w polskich placówkach przedszkolnych; Współdziałanie nauczyciela przedszkola z rodziną; Koncepcja "szkoły wychowawczej" Józefa Mirskiego (1882-1943); Edukacja wielokulturowa jako problem kształtu polityki oświatowej; Szkoła zawodowa w perspektywie integracji Europy; Koncepcja sukcesu życiowego młodzieży szkół średnich w kontekście wpływu wychowawczego szkoły; Nowy typ szkoły policealnej i jej słuchacze (na przykładzie Policealnego Studium Detektywów i Pracowników Ochrony w Krakowie); Problemy szkolnictwa ukraińskiego na przełomie wieków; Niektóre problemy rozwoju kształcenia zawodowo-technicznego na Ukrainie w okresie przemian społecznych; Ukraińskie średnie i wyższe szkolnictwo na ziemiach zachodnich w okresie międzywojennym w kontekście integracji europejskiej; Cz. II Przygotowanie nauczycieli do pracy w reformowanej szkole: Konteksty rozwoju kompetencyjności zawodowej nauczyciela; Podmiotowość nauczyciela w procesie reformy edukacyjnej; psychospołeczne uwarunkowania postaw nauczycieli wobec reformy oświaty (raport z badań); Obszary wiedzy nauczyciela na temat twórczej aktywności dziecka w aspekcie potrzeb edukacyjnych integrującej się europy; Kształcenie i doskonalenie nauczycieli w świetle celów Unii Europejskiej - propozycje rozwiązań; Kształtowanie kompetencji zawodowych nauczyciela a umiejętności kluczowe; Metody aktywizujące w kształceniu kompetencji zawodowych nauczyciela. Kształtowanie kompetencji nauczycieli w zakresie pełnienia funkcji wychowawczej; Sposoby rozwijania kompetencji nauczycieli związanych z komunikowaniem się; Nauczyciel współdziałający; Kształcenie nauczycieli dla potrzeb edukacji integracyjnej; Aktualne problemy edukacji dzieci z dysfunkcją wzroku; Przygotowanie nauczycieli do pracy w klasach integracyjnych; Przygotowanie pedagogów specjalnych do pracy w zreformowanym systemie oświatowym - w opinii studentów; Zagrożenia młodego człowieka w świadomości kandydatów na nauczycieli; Warunki wspomagające rozwoju dziecka - deklaracje i fakty; Problemy edukacyjne w świetle paradygmatów Unii Europejskiej; Kształtowanie kompetencji nauczyciela w zakresie edukacji zdrowotnej wobec nowego paradygmatu nauki o zdrowiu; Osobowość nauczyciela wychowania fizycznego w opinii uczniów klas VII i VIII; Przygotowanie do pracy zawodowej nauczycieli liceów ogólnokształcących w Zamościu (stan i perspektywy - sondaż diagnostyczny); Syndrom wypalenia zawodowego nauczycieli - badania porównawcze (główne tezy referatu); Cz. III Uczeń w procesie edukacji: Interakcje nauczyciela i ucznia a obraz nauczyciela w oczach ucznia; Pułapki i zagrożenia stwarzane młodzieży przez świat dorosłych przyczyną narastającej patologii społecznej. Implikacje edukacyjne; Diagnoza bezradności intelektualnej uczniów klas VI; Twórczy wymiar funkcjonowania nauczyciela i ucznia w kontekście wyzwań współczesnej edukacji; Myślenie dialogiczne a możliwość przekroczenia subiektywizmu w relacji nauczyciel - uczeń; Komunikacja między nauczycielem a uczniem; O potrzebie kształcenia umiejętności niewerbalnego komunikowania się nauczyciela z uczniami (komunikat z badań); Rola wzmocnień pozytywnych i negatywnych w edukacji szkolnej; Unisex zachowań społecznych - wybór czy konieczność w procesie socjalizacji; Sytuacje stresowe w szkole - próba diagnozy i propozycje działań profilaktycznych; Przemoc wśród dzieci jako realne zagrożenie dla współczesnej szkoły podstawowej - możliwości profilaktycznych oddziaływań; Zagrożenia dzieci i młodzieży agresją i przemocą; Przeciwdziałanie zagrożeniom młodzieży na przykładzie Centrum Kompetencyjnego Młodzieżowego Ośrodka Wczesnej Terapii "Maraton" w Głogowie; Tożsamość młodzieży w sytuacji pogranicza; Wpływ środków masowego przekazu na rozwój emocjonalny dzieci i młodzieży w świetle Konwencji o Prawach Dziecka; Możliwości i ograniczenia terapii psychopedagogicznej uczestników procesu edukacyjnego (nauczyciele, uczniowie, rodzice); Współpraca szkoły z rodzicami w świetle reformy systemu oświatowego; Możliwości i bariery współpracy szkoły z rodziną; Wychowawcze i społeczne konsekwencje niektórych zaburzeń rozwojowych dziecka we współczesnej rodzinie; Pedagogizacja rodziców - szansą nowej edukacji.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Edukacja, kształcenie i młodzież w Unii Europejskiej. 2. Edukacja, kształcenie i młodzież w Unii Europejskiej - regulacje prawne. 3. Współpraca państw członkowskich Unii Europejskiej w obszarze edukacji, kształcenia i młodzieży. 4. Uznawalność wykształcenia i kwalifikacji zawodowych w Unii Europejskiej. 5. Fundusze strukturalne: korzyści dla sektora edukacji. 6. Europejskie programy edukacyjne. 7. Inne programy współpracy w obszarze edukacji. 8. Inne projekty edukacyjne.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Seria Naukowa ; Tom 7)
Wstęp; 1 Edukacja włączająca – podstawy teoretyczne; 1.1. Koncepcja edukacji włączającej; 1.2. Rozwój edukacji włączającej w Europie: strategie mające na celu podnoszenie osiągnięć wszystkich uczących się; 1.3. Edukacja włączająca w badaniach naukowych – perspektywa nauczyciela; 1.3.1. Postawy wobec edukacji włączającej – jakie skutki?; 1.3.2. Kompetencje zawodowe – jakie wyzwania?; 1.3.3. Zróżnicowane grupy uczniów – jakie problemy?; 1.4. Edukacja włączająca w badaniach naukowych – perspektywa ucznia; 1.4.1. Osiągnięcia szkolne – jakie uwarunkowania?; 1.4.2. Kompetencje społeczne – jakie szanse?; 1.4.3. Relacje rówieśnicze – jakie zagrożenia?; 1.5. Edukacja włączająca w badaniach naukowych – perspektywa rodzica; 2 Edukacja włączająca w praktyce – czy nowy model przedszkola/szkoły?; 2.1. Dostępne przedszkole, dostępna szkoła – co to znaczy?; 2.2. Finansowanie zadań oświatowych w edukacji włączającej; 2.3. Nauczyciel w edukacji włączającej; 2.4. Uczeń w edukacji włączającej; 2.4.1. Diagnoza – obszary, sposoby, narzędzia; 2.4.2. Wsparcie – instrumenty, zobowiązania systemowe, formalne i nieformalne formy; 2.4.3. Uniwersalne projektowanie zajęć jako droga do zaspokajania zróżnicowanych potrzeb edukacyjnych; 2.4.4. Kształtowanie pozytywnych relacji uczniów w edukacji włączającej; 2.4.5. Ocenianie kształtujące – ocenianie wspierające uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi; 2.4.6. Start w dorosłość – uwarunkowania, wyznaczniki oraz proces przejścia z edukacji do rynku pracy uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi; 2.5. Rodzic w edukacji włączającej jako współuczestnik procesu; 2.6. Nowa rola placówek specjalnych; 3 Wspólna przestrzeń – wspólne problemy – wspólne rozwiązania. Doświadczenia praktyków; 3.1. Różnorodność i inkluzja w edukacji – wybrane aspekty wspierania uczniów z doświadczeniem migracji; 3.2. Nie marnujmy talentów! Wspieranie uczniów zdolnych w praktyce edukacyjnej; Bibliografia; Dokumenty.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Wstęp, Szanse i zagrożenia wynikające z nowej ustawy o szkolnictwie wyższym z dnia 27 lipca 2005 roku, Uwarunkowania i założenia przemian edukacyjnych w XXI wieku, Jedność w różnorodności-szkolnictwo wyższe w Unii Europejskiej, Wyzwania dla polskiej szkoły w kontekście europejskiego rynku pracy, Kształcenie i kariera pedagogów we Francji, Praca, kariera i studia w organizacjach nowego typu, Rola mentora jako osoby przygotowujacej do wykonywania zawodu, Jak znaleźć swój port-czyli o planowaniu kariery zawodowej, Profil absolwenta uczelni wyższej (wyniki badań), Wyuczona bezradność z perspektywy współczesnego rynku pracy, Internetowy serwis pracy jako dynamiczna platforma wymiany informacji, Realizacja,przez samorząd województwa śląskiego,zadań z zakresu promowania zatrudnienia wśród młodzieży,przy udziale europejskiego funduszu społecznego, Organizacje studenckie-drogą do kariery, Teraźniejszość i przyszłość dydaktyki, Edukacja dla aktywności.Kształcenie ciągłe jako edukacyjny wymiar zmian społecznych, Zagrożenia społeczne i ich edukacyjne implikacje, Nauczyciel w nowej rzeczywistości społecznej, Rola technologii informacyjnej w przemianach edukacyjnych w kontekście społeczeństwa informacyjnego, Doskonalenie nauczycieli-glos instrumentem kreowania własnego wizerunku i narzędziem pracy.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Edukacja-kluczem do nowych wyzwań, 1. Edukacja wobec problemów XXI wieku, Edukacja "toczących się" reform, Globalizacja jako źródło przesileń w edukacji, Konsekwencje procesu globalizacji dla edukacji, Globalny cel edukacji-realizacja idei uczenia się przez całe życie, Globalne procesy zmieniające świat wyzwaniem dla pedagogiki i edukacji, Nauczyciel w okowach czasu globalizacji, Nauczyciel w zreformowanym kształceniu zawodowym, Szkoła XXI wieku-wybrane idee i strategie edukacji dla przyszłości, Perspektywy szkoły jako organizacji uczącej się, "Ucząca się szkoła"-przykład porozumienia nauczycieli,uczniów i rodziców, Edukacja-między misją a komercją, Rynkowa transformacja szkolnictwa wyższego w polsce.Szanse i zagrożenia, 2. Wybrane aspekty dialogu o wychowaniu, Kariera kategorii "wychowanie jako rozwój" we współczesnej architekturze przestrzeni pedagogicznej, Znaczenie koncepcji "społeczeństwa wychowującego" Floriana Znanieckiego na początku XXI wieku, Funkcjonowanie ucznia w środowisku wychowawczym szkoły, Problematyka zdrowia uczniów w pracy pedagogicznej szkoły podstawowej, Działania edukacyjne w nowoczesnej profilaktyce społecznej, Akceptacja normy "trzeźwość" wyzwaniem dla wychowania, Aktualne tendencje w kształceniu dzieci i młodzieży niepełnosprawnej intelektualnie, trójkąd władzy w oświacie:kuratur-gmina-dyrektor szkoły, Dylematy edukacji w obliczu problemów XXI wieku, Zręby instytucjonalizacji edukacji jutra w realiach ponowoczesnego świata.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ekonomika oświaty / Antoni Jeżowski. - Warszawa : Dom Wydawniczy ABC, 2006. - 318 s. : rys., tab., wykr. ; 21 cm.
1. System edukacji, 2. Nauczyciele, 3. Finansowanie zadań oświatowych
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Kształtowanie kultury pokoju - zobowiazaniem edukacyjnym na XXI wiek; Etos nauki i edukacji a etos społeczeństwa; Imperatyw etosowej i humanisty- cznej służby nauki na rzecz bezpiecznej i sprawiedli- wej przyszłości świata; Ekohumanizm jako aksjologiczna podstawa wychowania dla przyszłości; Imperatyw wykształcenia w społeczeństwie informatycznym; Człowieczeństwo jako wyzwanie edukacyjne; Edukacja wobec wyzwań aksjonormatywnego ładu społecznego; Osoba i wychowanie; Etos i kultura pedagogiczna nauczyciela i szkoły; Szkoła przygotowujaca i wspomagająca samoedukującego się ucznia; Etos środowiska akademickiego pedagogów czy rozwój; Pedagogika i pedagodzy wobec rzeczywistości edukacyjnej końca XX wieku; Pare pytań o treść etosu edukacji w XXI wieku; Etyczność pedagogiki personalistycznej.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 378 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 378 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Etyka- Pedagogika- Profesjonalizm: Etyka i pedagogika. Etyczne aspekty pracy nauczyciela: wyzwania dla profesjonalizmu nauczycielskiego; Heroiczny wymiar etyki nauczyciela: między ideą a realnością; Nauczyciel- "zawód niemożliwy", ale nieunikniony; Profesjonalizm w zawodzie nauczyciela; Profesjonalizm dydaktyczny nauczycieli. Możliwości i ograniczenia akademickiego kształcenia; Ku pedeutologii refleksyjnej; 2. Etyczne podstawy profesjonalizmu nauczyciela: Miejsce powinności w etyce zawodowej nauczyciela; Odpowiedzialność nauczyciela; (Samo)świadomość - w kierunku dojrzałości etycznej nauczyciela; Wiedza etyczna nauczyciela; Tożsamość narracyjna i "choroby serca" nauczyciela; Momenty "nadzwyczajnych spotkań". Osoby znaczące w biografiach nauczycieli; Autorytet jako czynnik (de)formujący proces wychowawczy?; Podmiotowość nauczyciela i ucznia: dylematy teorii i praktyki; Miejsce normatywności w dyskursie pedagogiki: ku pojmowaniu działania edukacyjnego jako kwestii etycznej; Profesjonalność działania nauczyciela; Intencjonalność działania nauczyciela jako właściwość praktyki formującej; 3. Etyczne wyzwania w edukacji nauczycielskiej: Etyka profesjonalizmu i powołania nauczycielskiego; Etyczne aspekty kształcenia, dokształcania i doskonalenia nauczycieli; Studencka praktyka naukowo-badawcza. Zagadnienia etyczne; Etyczny wymiar prowadzenia badań przez nauczycieli.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Część I: 1. Dylematy moralne w zawodach prawniczych, 2. Etyka sędziego, 3. Etyka zawodu sędziowskiego, 4. Etyka adwokoatów, 5. Etyka adwokacka jako granica dopuszczalności działania obrońcy w procesie karnym, 6. Etyka prokuratora , 7. Etyka prokuratora, 8. Etyka radcy prawnego, 9. Etyka radcy prawnego, 10. Quo magis veritas propagetur...Kilka refleksji o etyce zawodu nauczyciela prawa, 11. Etyka nauczyciela zawodów prawniczych, 12. Etyczne problemy kształcenia prawnikow w świetle badań nad studentami WPiA UW. Część II: 13. Stosunek środowiska prawników do respektowania zasad etyki zawodowej, 14. Opinie sędziów o potrzebie kodyfikacji zasad etyki zawodowej. Część III: 15. Zbiór Zasad Postepowania Sędziów, 16. Zbiór Zasad Etyki Zawodowej Sedziów, 17. Zbiór Zasada Etyki Adwokackiej i Godności Zawodu, 18. Zasady Etyki Radcy Prawnego, 19. Zbiór Zasad Etycznych Prokuratora, 20. Kodeks Etyki Zawodowej Notariusza, 21. Kodeks Etyki Zaqwodowej Komornika, 22. Zasady Etyczne Studentów Prrawa, 23. Kodeks Etyczny i Zawodowy Amerykańskich Profesorów Prawa, 24. Zasady Etyczne Studentów Wydziału Prawa Uniwersytetu Stanu Floryda, 25. Dobre obyczaje w nauce. Pracownik nauki jako nauczyciel.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 17 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
R.! Nauczyciel wobec przemian edukacyjnych: Przemiany oświaty w Polsce - doświadczenia czasu transformacji ustrojowej i integracji z Unią Europejską; Przemiany cywilizacyjne a nowe wymogi wobec nauczyciela; Pedagogika wyzwolenia w Niemczech; Nowy etap w pedeutologii polskiej; Nowe techniki przygotowania nauczycieli na Ukrainie; Nauczyciele wobec edukacyjnych przemian; Nauczyciele klas młodszych wobec reformy edukacji; R.II Badania nad zawodem nauczyciela: Kształcenie nauczycieli - jako problem badań w Polsce i na Ukrainie; Badania nad standardami kształcenia zawodowego nauczycieli; Badania nad nauczycielem polskiej szkoły zawodowej; Wizerunek własny nauczyciela edukacji wczesnoszkolnej; Projektowanie celów dydaktyczno-wychowawczych przez nauczycieli edukacji początkowej - częściowe wyniki badań własnych; Badania nad osobowością nauczyciela; R.III Kształcenie nauczycieli a przemiany cywilizacyjne: Nowe aspekty kształcenia, dokształcania i doskonalenia nauczycieli w kontekście przemian edukacyjnych; Refleksje na temat doboru i kształcenia nauczycieli na miarę potrzeb XXI wieku; Kształcenie i doskonalenie nauczycieli w Polsce w opinii studentów i nauczycieli; Przygotowanie pedagogiczne nauczycieli w systemie kształcenia uniwersyteckiego; Innowacje w przygotowaniu nauczycieli szkół zawodowych na Ukrainie; Przygotowanie nauczycieli wychowania artystycznego we Francji do kształcenia przez sztukę; Ewaluacja kwalifikacji nauczycieli w kontekście przemian edukacyjnych; Różnorodność form doskonalenia nauczycieli. R. IV Mistrzostwo pedagogiczne a kompetencje nauczycieli: Kompetencje współczesnego nauczyciela w zakresie stosowania w edukacji technologii informacyjno-komunikacyjnych; Kultura pracy nauczyciela; Droga do dziecięcych serc: Pedagogiczne mistrzostwo nauczyciela w alternatywnych formach nauczania; Nauczyciel w kształtowaniu kompetencji podmiotu; Empatyczne umiejętności nauczyciela warunkiem stymulowania pozytywnych emocji uczniów; Kwalifikacje informatyczne współczesnego nauczyciela; Kompetencje moralne współczesnego nauczyciela; Koncepcje kształcenia a kompetencje zawodowe nauczyciela; R.V Psychologiczne aspekty zawodu nauczyciela: O zawodzie i osobowości nauczyciela; Instytut Pedagogiki i Psychologii Oświaty Zawodowej w Kijowie; Psychologiczne podstawy pracy nauczycieli; Motywacja wyboru zawodu nauczyciela wczesnej edukacji w świetle psychotransgresonalizmu; Psychologiczne problemy kształtowania osobowości zawodowej studentów - przyszłych pracowników oświaty; R.VI Inne wyznaczniki skutecznej działalności nauczyciela: Prawno-organizacyjne wyznaczniki kariery zawodowej nauczycieli polskich w XX-leciu międzywojennym; Od samooceny do oceny zewnętrznej, czyli o awansie nauczyciela; Komputer w procesie kształtowania umiejętności posługiwania się poznanymi pojęciami i działaniami arytmetycznymi w sytuacjach typowych oraz problemowych wśród uczniów klas I-III; Przesłanki zmian w programach kształcenia nauczycieli; Załącznik: Wprowadzenie do dyskusji panelowej. O przyszłości współpracy polsko-ukraińskiej na polu kształcenia nauczycieli.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Physical education in Poland; 2. Polish standards of training teachers with teacher practicyms; 3. Teacher practicums as part of teacher training on the exepmle of the University School of Physical Education in Wrocław; 4. The issue of teacher practicums in academic research in Poland; 5. Evaluation of practicum effectiveness in teacher education.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Biblioteka Pedagogiki Pracy - red. nauk. Henryk Bednarczyk ; t. 230.)
Zawiera: Cz. I. Filozoficzne przesłanki modernizacji oświaty: Oświata jako główny warunek rozwoju zasobów ludzkich; Spójność procesu kształcenia i wychowania: aspekt metodologiczny; Problemy mistrzostwa w działalności szkół naukowych: aspekt historyczno-pedagogiczny i perspektywy; Mistrzostwo pedagogiczne : dyskurs w kontekście międzynarodowej rzeczywistości edukacyjnej; Europejski wymiar kształcenia nauczycieli; Twórczość nauczycieli w przestrzeni naukowej pedagogiki; Edukacja otwarta i nauczanie wirtualne; Gotowość nauczycieli do wykorzystania technologii informacyjnych i komunikacyjnych; Działalność innowacyjna jako podstawowy czynnik przygotowania zawodowego przyszłych nauczycieli : doświadczenie i perspektywy rozwoju; Działalność autodydaktyczna w warunkach kształcenia ustawicznego; Wskaźniki poziomów kontrolnych - podstawa europejskich ram kwalifikacji; Pedagogika porównawcza na uniwersytecie pedagogicznym; Standardy kwalifikacji nauczycieli w Niemczech; Kompetencje kluczowe a kompetencje ekologiczne; Kultura zawodowa nauczyciela. Cz. II. Mistrzostwo pedagogiczne akademika Iwana Andrejewicza Zjaziuna: Iwan Andriejewicz Zjaziun - naukowiec, filozof-pedagog, rycerz dobra, wyrazista osobowość; Filozoficzno-psychologiczne rozumienie natury osobowości w pedagogice dobra i kultury A I.A. Zjaziuna; Proces dydaktyczno-wychowawczy i mistrzostwo pedagogiczne; Współczesne aspekty kształtowania mistrzostwa pedagogicznego; Pedagog-humanitsa, uczony; Problem mistrzostwa pedagogicznego w kontekście rozwoju zawodowego nauczyciela; Paradygmat edukacji narodowej akademika I.A. Zjaziuna; Kultura w koncepcji filozoficzno-pedagogicznej akademika I.A. Zjaziuna; Osobowość lingwistyczna; Humanistyczne aspekty kształcenia artystycznego; Iwan A. Zjaziun - nauczyciel, lider, uczony, człowiek; Problem wyboru pierwszego zawodu; Kształtowanie osobowości. Cz. III. Sztuka w mistrzostwie pedagogicznym: \kultura - podstawa przygotowania zawodowego przyszłego nauczyciela; Fenomen sztuki w kontekście ontologii nieliniowej; Sztuka wychowania; Sztuka w kształtowaniu twórczości pedagogicznej; Pedagogika sztuki jako teoria i praktyka powstawania indywidualności twórczej nauczyciela; Sztuka w kształtowaniu światopoglądu ekologicznego przyszłych nauczycieli; Kształcenie nauczycieli przedmiotów artystycznych. Cz. IV. Polskie refleksje: Mistrzostwo pedagogiczne nauczycieli - idea i droga ku dobrej edukacji; Mistrzostwo w kontekście rozwoju i kariery zawodowej; Potrafić czuć, myśleć i działać pedagogicznie, czyli mistrzostwo pedagogiczne Iwana A. Zjaziuna; Między procedurą, standardem a kreatywnością; Mistrzostwo pedagogiczne w kontekście komunikowania się; Europejskie programy edukacyjne wspierające proces dydaktyczny; Hierarchia wartości a mistrzostwo pedagogiczne; Mistrzostwo pedagogiczne, czyli jak nauczyciel staje się mistrzem; Kreatywny nauczyciel.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1.Jakość oświaty i standardy oświatowe; 2. Finansowanie oświaty w wybranych krajach Europy; 3. Dochody i wydatki oświatowe jednostek samorządu terytorialnego w Polsce; 4. Algorytm podziału części oświatowej subwencji ogólnej; 5. Wynagrodzenia nauczycieli a finansowanie edukacji w Polsce; 6. Przejrzystość zarządzania oświatą na poziomie lokalnym; Profile polityki oświatowej wybranych samorządów
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1.Nakłady na oświatę, 2.Znaczenie subwencji oświatowej w finansowaniu zadań samorządów,3.Wysokość subwencji oświatowej - podstawy prawne i praktyka, 4.Podział subwencji oświatowej - poszukiwanie kompromisu, 5.Subwencja oświatowa a wyrównywanie szans edukacyjnych, 6.Finansowanie oświaty z innych źródeł poza subwencją, 7.Wynagrodzenia nauczycieli, 8.Problem opodatkowania wiedzy
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 378 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 378 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Hugo Kołłątaj i edukacja / Katarzyna Buczek. - Warszawa : Uniwersytet Warszawski, 2007. - 194, [2] s. : fot. ; 24 cm.
1. "Edukacyjna" biografia Hugona Kołłątaja, 2. Kołłątajowska koncepcja szkoły wyższej, 3. Edukacja-naród-polityka, 4. Rola szkoły wyższej w społeczeństwie, 5. Nauczyciele
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Cyborgizacja ludzi a humanizacja komputerów, 2. Przemiany kultury słowa - internet jako sieć komunikacyjna, 3. Współczesne technologie teleinformatyczne w procesie kształcenia, 4. Modele współczesnej dydaktyki informatyki, 5. Aktualny stan przygotowania nauczycieli szkół różnych szczebli do wykorzystania informatyki w procesie nauczania na przykładzie województwa śląskiego, 6. Koncepcja informatycznego systemu optymalizacji wykorzystania symboli obrazkowych pcs przez osoby z poważnymi zaburzeniami mowy, 7. Proces weryfikacji edukacji programów komputerowych kierowanych do uczniów niepełnosprawnych intelektualnie, 8. Multimedialne aplikacje interaktywne w pedagogice specjalnej, 9. Komuniacja medialna w edukacji, 10. Przygotowanie nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej do realizacji celów kształcenia informatycznego a dostępność sprzętu technologii informatycznej w szkole, 11. Opinie nauczycieli zintegrowanej edukacji wczesnoszkolnej na temat komputerowego wspomagania procesu kształtowanych umijętności matematycznych uczniów klas początkowych, 12. Nauczyciel wobec wyzwań informatyzującej się edukacji, 13. Zastosowanie modelowania i symulacji komputerowej w procesie dydaktycznym, 14. Program power point jako podstawa opracowania statycznych multimedialnych programów dydaktycznych, 15. Konstruowanie struktury multimedialnych programów dydaktycznych (mpd), 16. Hipertekst - jako komponent multimedialnego programu dydaktycznego, 17. Koncepcja opracowania portalu edukacyjnego na bazie platformy nukephp, 18. Twórcza podstawa nauczyciela a plastyczna aktywność uczniów - wykorzystanie multimedialnych programów komputerowych, 19. Funkcje poznawcze i twórcze symulacji komputerowej w kształceniu zawodowym, 20. System przetwarzania testów egzaminacyjnych, 21. Zastosowanie generatora zadań w procesie dydaktycznym, 22. Wykorzystanie vb i vba w projektowaniu aplikacji bazdodanowych, 23. Techniki informatyczne wykorzystywane w nauczaniu przedmiotu "metody organizacji i zarządzania", 24. Bezpłatna alternatywa, 25. Formatowanie akapitów - tak banalne, ze nie ma o czym pisać?, 26. Metodyka tworzenia indeksów i spisów treściw programowanie ms word, 27. Arkusz kalkulacyjny - kompendium wiedzy
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 378 (5 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 378 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Multimedialna Biblioteka Pedagogiczna)
Wstęp. I. Technologie informacyjna - pojęcia, tendencje edukacyjne, przygotowanie nauczycieli: 1. Technologia informacyjne (TI) - pojęcia, środki, narzędzia, metody. 2. Współczesna edukacja a technologia informacyjna. 3. Związek technologii informacyjnej z edukacją medialną. 4. Kształcenie nauczycieli w zakresie technologii informacyjnej i edukacji medialnej. 5. Standardy przygotowania nauczycieli w zakresie TI. II. Internet jako narzędzie kształcenia nauczycieli: 1. Internet - pojęcia, historia, obszary zastosowań w edukacji. 2. Metody zdalnego kształcenia nauczycieli w zakresie TI z wykorzystaniem wybranych technik komputerowych.3. Projekty systemów edukacji z wykorzystaniem sieci Internet w Polsce i na świecie. 4. Programy umożliwiające polskim szkołom dostęp do sieci komputerowej Internet. 5. PIONIER: Polski Internet Optyczny. III. Możliwości zastosowania Internetu w edukacji technologii informacyjnej: 1. Korzyści wynikające z wprowadzenia technologii informacyjnej do szkół. 2. Nowa rola nauczyciela w edukacji na odległość. 3. Techniki pedagogiczne w pracy z wykorzystaniem Internetu. 4. Warsztat pracy nauczyciela - wykładowcy. 5. Narzędzia do kształcenia na odległość. 6. Elementy metodologii prowadzenia edukacji z wykorzystaniem sieci Internet. 7. Materiał dydaktyczny. 8. Projektowanie kursów on-line. 9. Nauczanie za pomocą stron edukacyjnych. 10. Prowadzenie wideokonferencji w sieci komputerowej Internet. 11. Telewizja interaktywna i jej rola w edukacji nauczycieli. 12. Wirtualne Punkty Konsultacyjne. IV. Ograniczenia zastosowania Internetu w edukacji technologii informacyjnej: 1. Zagrożenia i bariery wynikające z wprowadzenia TI do szkół. 2. Podstawowe problemy wynikające z użytkowania sieci komputerowej Internet. V. Bariery ograniczające wykorzystanie technologii informacyjnej w szkole: 1. Wykorzystanie Internetu przez nauczycieli technologii informacyjnej i nauczycieli pozostałych przedmiotów. 2. Wykorzystanie nabytej w ramach szkoleń wiedzy przez nauczycieli technologii informacyjnej i nauczycieli pozostałych przedmiotów. 3. Bariery ograniczające wdrożenia i wykorzystanie przez nauczycieli technologii informacyjnej w szkole.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
. Nauczyciele, uczniowie i rodzice; 2. Wychowanie do odpowiedzialności; 3. Czemu mają służyć narzędzia wychowawcze; 4. Jak powstrzymać zło szerzące się w szkole?; 5. Jak rozmawiać z rodzicami?; 6. Współpraca dla dobra dziecka
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej