Dziecko
Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(280)
Forma i typ
Książki
(275)
Czasopisma
(5)
Dostępność
tylko na miejscu
(210)
dostępne
(165)
wypożyczone
(8)
Placówka
Wypożyczalnia
(171)
Czytelnia
(212)
Autor
Kamińska Aleksandra (1976- )
(6)
Eichelberger Wojciech
(5)
Oleśniewicz Piotr (1968- )
(5)
Andrzejewski Marek (1959- )
(4)
Brzezińska Anna
(4)
Guz Sabina
(4)
Skorek Ewa Małgorzata
(4)
Izdebska Jadwiga
(3)
Krajewski Radosław
(3)
Markiewicz-Patkowska Julita
(3)
Smyczyński Tadeusz (1938- )
(3)
Szymański Andrzej
(3)
Ayres Anna Jean (1920-1988)
(2)
Badora Sylwia
(2)
Birch Ann
(2)
Bogunia-Borowska Małgorzata
(2)
Borecka-Biernat Danuta
(2)
Cudak Henryk
(2)
Danilewska Joanna
(2)
Dymara Bronisława
(2)
Gajda Jolanta
(2)
Gajdzińska Monika
(2)
Grabka Robert Ireneusz. Lekotr
(2)
Grabowska Tatiana
(2)
Herbert Martin
(2)
Hornowska Elżbieta
(2)
Jakubowicz-Bryx Anna
(2)
Juszczyk Stanisław
(2)
Kaczmarek Mirosław
(2)
Kaźmierczak Paweł
(2)
Ketterman Grace
(2)
Klasińska Barbara
(2)
Kowalkowski Stanisław
(2)
Krasowicz-Kupis Grażyna
(2)
Krzyżak-Szymańska Ewa
(2)
Kuszak Kinga
(2)
Kwak Anna
(2)
Lewicki Czesław
(2)
Matusek Beata (1975- )
(2)
Mańka Aleksander (1966- )
(2)
Modrzewski Jerzy
(2)
Murzyn Andrzej
(2)
Mussen Paul Henry (1922-2000)
(2)
Okulicz-Kozaryn Katarzyna
(2)
Okuniewski Juliusz
(2)
Okupniak Liliana
(2)
Olejnik Marian
(2)
Piaget Jean
(2)
Pikiel Sylwia
(2)
Plieth-Kalinowska Izabela
(2)
Polewczyk Irena
(2)
Pytka Lesław
(2)
Rutkowska Angelina
(2)
Stadniczeńko Stanisław Leszek
(2)
Szeligiewicz-Urban Danuta (1959- )
(2)
Szopiński Józef
(2)
Szymborski Janusz
(2)
Tomczak Joanna
(2)
Uszyńska-Jarmoc Janina
(2)
Wojciechowska Katarzyna
(2)
Wołoszyn Stefan
(2)
Wrońska Marta
(2)
Wąsiński Arkadiusz
(2)
Ziętara Renata
(2)
Łuczyński Jan
(2)
Żebrowska Maria
(2)
Adamek Irena
(1)
Adamowska Lucyna
(1)
Ames Louise Bates
(1)
Andruszko Robert
(1)
Andrzejewska Anna
(1)
Andrzejewska Jolanta
(1)
Arentewicz Joanna
(1)
Babiuch Małgorzata
(1)
Babska Zofia
(1)
Baker Sidney M
(1)
Barańska Małgorzata
(1)
Barkley Russell A
(1)
Batiuk Anna
(1)
Beisert Maria
(1)
Beuret Lawrence J
(1)
Białecka-Pikul Marta
(1)
Białoszewski Dariusz
(1)
Biel Lindsey
(1)
Bielecka Elżbieta
(1)
Binnebeset Józef
(1)
Blythe Peter
(1)
Bochenek Dorota
(1)
Borkowska Magdalena
(1)
Borkowska Maria
(1)
Borkowski Łukasz
(1)
Borowska Teresa
(1)
Braun-Gałkowska Maria
(1)
Brazelton T. Berry (1918-2018)
(1)
Bruner Jerome
(1)
Budzyńska-Jewtuch Izabela
(1)
Bula Danuta
(1)
Burakowska Elżbieta
(1)
Burczyk Irena
(1)
Butcher James N
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(1)
2010 - 2019
(68)
2000 - 2009
(191)
1990 - 1999
(15)
1970 - 1979
(4)
Okres powstania dzieła
2001-
(1)
Kraj wydania
Polska
(280)
Język
polski
(280)
Temat
Przedsiębiorstwo
(1422)
Zarządzanie
(682)
Unia Europejska
(633)
Polska
(625)
Samorząd terytorialny
(532)
Dziecko
(280)
Środki masowego przekazu
(426)
Kadry
(418)
Marketing
(414)
Gospodarka
(406)
Banki
(383)
Organizacja
(380)
Prawo pracy
(358)
Internet
(352)
Komunikacja społeczna
(333)
Globalizacja
(322)
Integracja europejska
(318)
Prawo
(307)
Nauczanie początkowe
(300)
Postępowanie administracyjne
(284)
Polityka
(266)
Rodzina
(262)
Prawa człowieka
(256)
Unia Europejska (UE)
(254)
Prawo administracyjne
(252)
Język angielski
(245)
Praca
(245)
Zarządzanie strategiczne
(245)
Pedagogika
(242)
Prawo cywilne
(242)
Administracja
(239)
Prawo karne
(239)
Szkolnictwo
(236)
Nauczyciele
(235)
Finanse
(233)
Państwo
(233)
Podatek
(231)
Polityka społeczna
(230)
Kultura
(229)
Psychologia
(227)
Finanse publiczne
(226)
Socjologia
(222)
Społeczeństwo
(217)
Innowacje
(216)
Rachunkowość
(216)
Nauczanie
(213)
Szkolnictwo wyższe
(212)
Zarządzanie jakością
(212)
Opieka społeczna
(209)
Reklama
(209)
Wychowanie
(209)
Rynek pracy
(207)
Budżety terenowe
(201)
Kobieta
(201)
Menedżerowie
(200)
Nauczanie zintegrowane
(199)
Młodzież
(198)
Nieruchomości
(194)
Prawo międzynarodowe
(194)
Konkurencja
(193)
Public relations
(193)
Prawo wspólnotowe europejskie
(191)
Osobowość
(189)
Przedsiębiorstwa małe i średnie
(188)
Zatrudnienie
(184)
Konsumenci (ekon.)
(180)
Bezrobocie
(179)
Rynek finansowy
(179)
Społeczeństwo informacyjne
(179)
Prawo karne procesowe
(177)
Ochrona środowiska
(176)
Prawo Unii Europejskiej
(175)
Rynek kapitałowy
(175)
Prawo gospodarcze
(165)
Kształcenie
(157)
Umowa
(157)
Filozofia
(152)
Logistyka gospodarcza
(151)
Turystyka
(149)
Sądownictwo
(148)
Zarządzanie wiedzą
(148)
Decyzje
(146)
Papiery wartościowe
(146)
Polityka międzynarodowa
(145)
Oświata
(144)
Ubezpieczenia społeczne
(144)
Demokracja
(140)
Prawo konstytucyjne
(138)
Płaca
(137)
Stosunki interpersonalne
(136)
Psychologia społeczna
(135)
Służba zdrowia
(135)
Inwestycje
(132)
Postępowanie cywilne
(132)
Terroryzm
(132)
Prawo autorskie
(129)
Język polski
(126)
Zarządzanie zasobami ludzkimi (HRM)
(125)
Motywacja pracy
(120)
Bezpieczeństwo publiczne
(119)
Temat: czas
1989-
(9)
2001-0
(4)
1901-
(3)
1401-
(1)
1501-
(1)
1601-
(1)
1701-
(1)
1939-
(1)
Gatunek
Czasopismo naukowe
(5)
Czasopismo pedagogiczne
(5)
Bajka i baśń
(1)
Literatura
(1)
Literatura dziecięca
(1)
Literatura dziecięca polska
(1)
Pamiętniki żydowski
(1)
Twórczość literacka dzieci i młodzieży
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(5)
280 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Telewizja - medium XX wieku, Reklama - perswazja, sztuka czy edukacja, metodologiczne podstawy badań, Telewizja w życiu dzieci, Reklama telewizyjna w życiu dzieci, Recepcja reklamy telewizyjnej proszku pollena rex przez dzieci w wieku 5-10 lat, Reklama telewizyjna jako inspiracja dla folkloru dziecięcego, Dorośli o dzieciach i reklamach telewizyjnych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 659 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Cz. I. Perspektywa holistyczna w psychologicznych badaniach rodzin; Cz. II. Zmodyfikowana metoda lozańska; Cz. III. Badania - analiza danych i diagnozy; Cz. IV. Rozważania wokół badań
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Dzieci o różnym poziomie samodzielności w przedszkolu, 2. Dzieci o różnym stopniu samiedzielnośi w szkole, 3. Dzieci o różnym stopniu samodzielności w indywidualnych sytuacjach, 6. Dzieci o różnym poziomie samodzielności u progu kształcenia systematycznego, 5. Zmiany w funkcjonowaniu rodziny czynnikiem zmian w dziecku, 6. Oblicza samodzielności
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Ciąża i narodziny, 2. Pierwsze dni w rodzinie i społeczeństwie, 3. Okres niemowlęcy, 4. Codzienność małego dziecka, 5. Początki edukacji - edukacja domowa, 6. Niebezpieczeństwa wieku dziecięcego, 7. Dzieci niechciane
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Zabawa dziecka; 2. Bolesne zaskoczenie; 3. Dążenie do uniezależnienia się; 4. Zmiana roli w rodzinie; 5. Poczucie godności dziecka; 6. Problem niepowodzenia; 7. Potrzeba oparcia; 8. Problem przyjaźni; 9. Stan zagrożenia; 10. Problem rekonstrukcji rodziny; 11. Modele własnego wyglądu; 12. Z problematyki seksualnej; 13. Etyka a popęd; 14. Z zagadnień adopcji; 15. Sieroctwo społeczne; 16. Zerwanie z rodzina.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Miscellanea Anthropologica et Sociologica / red. nacz. Władysław Pałubicki ; Bałtycka Wyższa Szkoła Humanistyczna w Koszalinie, Zarząd Główny Zrzeszenia Kaszubsko-Pomorskiego, Instytut Filozofii i Socjologii Uniwersytetu Gdańskiego, Zakład Historii Myśli Społecznej ISSN 1230-1396 ; Nr 5)
Cz. I W kręgu kultur orientu : 1. Dziecko w kaukaskiej rodzinie, 2. Dziecko w rodzinie starożytnych hebrajczyków, 3. Rola wedyjskich obrzędów rodzinnych (samskar) w życiu dziecka, 4. Pozycja dziecka w starożytnym Egipcie, 5. Dziecko w świetle Talmudu. Zarys problematyki. Cz. II Cywilizacja rzymska : 1. Prawo rzymskie doby chrześcijańskiej w obronie dzieci, 2. Los dzieci w czasach prześladowań chrześcijan. Cz. III Dziecko w chrześcijaństwie : 1. Kiedy dziecko staje się naprawdę dzieckiem według nowych nurtów filozofii chrześcijańskiej?, 2. Dziecko w rodzinie prawosławnej w ruskim i rosyjskim mieście feudalnym. Cz. IV Dziecko w utopiach i systemach totalitarnych : 1. Miejsce dziecka w społeczeństwach doskonałych czyli utopiach, 2. Problem dziecka i kobiety w państwie totalitarnym. Cz. V Dziecko w Polsce : 1. Prawa dziecka w Polsce, 2. Dziecko na wsi kaszubskiej w okresie międzywojennym, 3. Wyobrażenia życiowe dzieci i młodzieży i ich rodzinne uwarunkowania. Cz. VI Artykuły różne : 1. Przedmiot, trudności i perspektywy estetyki współczesnej, 2. Logiczna analiza pojęcia dozwolenia, 3. Struktury powiązań organizacyjnych polonii szwedzkiej, 4. Rola bibliotek publicznych w funkcjonowaniu systemu kultury i oświaty. Cz. VII : 1. Od dzieciństwa do wieku dojrzałego. Obrzędy inicjacji u Masajów, 2. Spędzanie płodu, dzieciobójstwo i ofiary z dzieci formą kontroli urodzeń w wybranych kulturach świata, 3. Lubelskie szkoły specjalne jako ośrodki socjalizacji. Komunikat z badań., 4. Nieletni przestępcy i ich środowisko wychowawcze w świetle akt sądu rodzinnego w lublinie. Komunikat z badań. 5. Lubleskie rodziny zastępcze. Raport z badań, 6. Dziecko w słynnych kodeksach prawa (wybór), 7. Osobowość społeczna abiturientów wybranych szkół podstawowych Lublina. Komunikat z badań, 8. Ivana Ollicha koncepcja społeczeństwa bez szkoły
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Biblioteka Tradycji ; Nr 63)
1. Zarys provblematyki, 2. Metodologiczne problemy podjętych badań, 3. Ogólna charakterystyka badanych, 4. Wyniki badań i analiz: postrzeganie środowiska dwujęzycznego przez dziecko z rodziny bilingwalnej - grupa A, 5. Wyniki badań i analiz: funkcjonowanie dziecka w dwujęzycznym środowisku w ocenie rodziców - grupa B.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Nauczyciele-Nauczycielom / red. nauk. Bronisława Dymara ; Tom 13)
1. Komunikacja językowa dzieci: O nabywaniu doświadczeń językowych przez dziecko; Manifestowanie przynależności do grupy w komunikacji językowej; Kontakt językowy nauczyciel- uczeń a kształcenie sprawności językowej; Wpływ sytuacji motywacyjnej na kształcenie u dzieci postaw twórczych wobec języka; Kształcenie językowe dziecka jako przygotowanie do odbioru i tworzenia zróżnicowanych komunikatów; 2. Twórczość językowa dzieci: Uwarunkowania twórczych możliwości dziecka; Dzieci Pisza wiersze; Językowy obraz przyrody w wierszach dzieci- jesień i zima; Dzieci Pisza listy; Językowy wizerunek św. Mikołaja; 3. Uczeń wśród słów, związków frazeologicznych i regionalnych odmian polszczyzny: Neologizmy słowotwórcze w języku dzieci i młodzieży; Związki frazeologiczne w zasobie leksykalnym uczniów; Konstrukcje porównawcze w wypowiedziach uczniowskich; O regionalnych uwarunkowaniach sprawności językowej uczniów; 4. Uczeń w krainie ortografii: Zasady polskiej ortografii; Wybrane determinanty sprawności ortograficznej; Rodzaje ćwiczeń ortograficznych; Błędy ortograficzne; Specyficzne trudności w pisaniu
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Media elektroniczne - dominujące ogniwo środowiska życia dziecka, 2. Teoretyczne przesłanki analizy problematyki dotyczącej mediów w życiu dziecka, 3. Metodologiczne podstawy badań nad mediami, 4. Obraz dziecka w kulturze audiowizualnej - analiza treści wybranych programów telewizyjnych, 5. Media elektroniczne - nowe szanse rozwojowe i edukacyjne dziecka, 6. Ujemne skutki relacji dziecko-media elektroniczne, 7. Obraz świata współczesnego i przyszłego budowany przez dzieci dzięki przekazom medialnym, 8. Oblicza dzieciństwa współczesnych dzieci, 9. Rodzinna edukacja medialna współczesnego dziecka - założenia, zadania, realizacja
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316.77 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316.77 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Cz. I Rola dziecka w procesach kulturowych społeczeństwa konsumpcyjnego: 1. Infantylizacja kulturowa. Adolescencja dzieci oraz infantylizacja dorosłych, 2. Komercjalizacja dzieciństwa. Kosztorysowanie rodzicielstwa, Cz. II Rozrywki i zabawy dla dzieci - zagrożenia i korzyści: 1. Barbie wyrusza do poksonsumopcji (i nie ma przy sobie gotówki). Trening postaw konsumpcyjnych w magazynach ilustrowanych dla dzieci, 2. Nowe media a dzieci - dylemat rodziców?, 3. Gra w kupowanie, 4. Bohaterowanie medialnej rzeczywistości filmów dla dzieci. Na przykładzie Boba Budowniczego i Marty oraz innych współczesnych bohaterów dziecięcych. Cz. III Socjalizacja dziewczynek i chłopców - w potrzasku kulturowych pułapek: 1. Dyskryminacja czy faworyzacja. Rzecz o chłopcach, 2. Ocalić Ofelię od anoreksji - analiza kulturowych przyczyn zaburzeń jedzenia wśród dziewczynek i dziewcząt, 3. No...spadaj okresie! "Wizerunek" menstruacji w czasopismach dla dziewczynek, Cz. IV Obraz dziecka w mediach: 1. Dziecko zwieńczeniem kariery. Wizerunki macierzyństwa sławnych kobiet na łamach wybranych pism kobiecych, 2. Konsumpcja i więzi rodzinne - sytuacja dziecka i rodzica w reklamie telewizyjnej
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 659 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 659 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Jak obrazy docierają do najmłodszych i jak dzieci wchodzą w świat obrazów, 2. Pierwsze zabawy dziecka z obrazami i album rodzinny, 3. Prasa dziecięca i komiksy, 4. Telewizja, 5. Kino, 6. Reklama i czasopisma dla dorosłych, 7. Gry wideo i komputerowe, RPG i Internet
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Nauczyciele-Nauczycielom / red. nauk. Bronisława Dymara ; Tom 7)
1. Czym jest pokusa?: Refleksja nad pokusą w różnych religiach; Pokusa, czyli pragnienie; Pokusa w kierunku naruszenia równowagi; Pokusa ulegania impulsom; Pokusa, aby uciec od wolności u dorosłych u dzieci; 2. Seks jako jedna z pokus: Seks, czyli płeć; Genitalność a seksualność; Seksualność w kontekście egzystencjalizmu Sartre'a; Seksualność w kontekście samorealizacji u dorosłych i dzieci; 3. Psychologia pokusy: Pokusa jako zjawisko psychologiczne; Pokusa w ujęciu behawiorystycznym; Pokusa w koncepcji psychodynamicznej; Pokusa w koncepcji poznawczej; Badania psychologiczne nad pokusą- dorośli a dzieci; 4. Świat pokus dziecka: Pokusy zmieniania świadomości; Pokusa oderwania się od rzeczywistości; Pokusa autodestrukcji; Pokusa oszustwa i kłamstwa; Pokusa agresji; 5. Kształtowanie odporności na pokusy- wybrane metody i formy pracy: Działalność wychowawcza jako wzmacnianie odporności na pokusy w ujęciu pedagogiki personalistycznej; Usprawnianie komunikacji interpersonalnej jako budowanie odporności na pokusy; Ukazywanie sensu i wartości życia młodzieży zaburzonej w świetle logoterapii i Wiktora Emanuela Frankla; Socjoterapia jako pomoc rodzinie i dziecku w pokonywaniu zaburzeń emocjonalno-społecznych; Przegląd programów profilaktycznych i edukacyjno-terapeutycznych
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Nauczyciele-Nauczycielom / red. nauk. Bronisława Dymara ; Tom 15)
1. Poszukiwanie ładu umysłu i serca, czyli życie według wartości; 2. Pedagogika serca jako podstawa życia według wartości; 3. Ziemia jako wartość w edukacji dziecka; 4. Media i świat informacji jako szansa i zagrożenie dla wartości dziecka; 5. Wartości w uczeniu się- nauczaniu kompleksowym- kruszenie stereotypów
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteka "The New Educational Review" / red. Stanisław Juszczyk)
Wiedza, informacja i komunikacja - szansa czy zagrożenie współczesnego dziecka: Dziecko w świecie wiedzy, informacji i komunikacji; Komunikacja i informacja w światach dziecka; O sposobach wspomagania dzieci w świadomym zapamiętywaniu informacji. Niektóre hipotezy i wyniki badań; Technologia informacyjna zagrożeniem czy wsparciem dla dziecka. Kilka uwag krytcznych; Dzieciństwo w świecie mediów - szanse i zagrożenia (wybrane problemy); Świat dziecka i język mediów; Środowisko informacyjne współczesnego dziecka; Dziecko w świecie wiedzy - relacje między źródłami wiedzy a jej odbiorcą. 2. Dziecko a świat mediów: Dzieciństwo "medialne" współczesnych dzieci - teoretyczne i metodologiczne przesłanki badań; Teletubisie w oddziaływaniach na zachowania małego dziecka; O wpływie telewizji na zachowanie dzieci; Edukacja medialna najmłodszych; Technologia informacyjna a funkcjonowanie dziecka we współczesnym świecie; Dziecko i jego świat w programach polskiej telewizji publicznej; Dziecięcy świat w Internecie - potrzeby i niebezpieczeństwa; Tworzenie się nowych kodów językowych w komunikacji społecznej na przykładzie wypowiedzi internautów; O tym, co uczy i bawi najmłodszych telewidzów; Pozaszkolne źródła wiedzy i ich rola dydaktyczno-wychowawcza w opinii nauczycieli klas zintegrowanych; Leksyka współczesnych mass mediów dla dzieci (na przykładzie wybranych czasopism); Dokąd wiedzie ekranowy bohater polską młodzież? 3. Media w edukacji i wychowaniu dziecka: Edukacja medialna - edukacja dzieci i rodziców; Komputerowe wspomaganie edukacji przedszkolnej; Wykorzystanie komputera w edukacji przedszkolnej. Prezentacja programu autorskiego; Media w procesie wychowania - szansa czy zagrożenie?; O potrzebie i celach wychowania medialnego dzieci; Media w realizacji wychowania patriotycznego dzieci przedszkolnych; Porozumiewanie sie dziecka i nauczyciela w edukacji wczesnoszkolnej; Tekst pisany dziecka w wieku wczesnoszkolnym - analiza pragmatyczna
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
I. Zagrożenia i perspektywy rozwoju współczesnego dziecka: Pedagogika dziecka w stanie zagrożenia?; Oblicza dzieciństwa we współczesnych rodzinach polskich; Nauczyciel wobec niejednoznaczności kategorii "dziecko"; Dziecko w rodzinie dysfunkcyjnej jako wyzwanie dla edukacji szkolnej; Wszechstronny i harmonijny rozwój ucznia - założenie reformy czy szkolna rzeczywistość; Aktuelle Probleme der Entwicklung der Pedagogik aus der Sicht der Optimierung der Schulertatigkeit im Unterricht; Lifestyle and physical activity of pedagogue majors; Przestrzenie życia współczesnego dziecka; Difficulties of the transsition form nursery school to elementary school In Hangary today. II. Rola dorosłych w wychowaniu i edukacji dziecka: Rola domu rodzinnego w kształtowaniu prawidłowych postaw wobec norm społecznych u dzieci; Mężczyzna w opiece nad dzieckiem w przedszkolu - antidotum na zaniedbane obszary w życiu rodziny; Co rozumie się przez stereotyp płci? Struktura i treść stereotypu płci; Współpraca logopedy, rodziców, nauczycieli i lekarzy w terapii zaburzeń mowy u dzieci; Rodzina, szkoła i grupa rówieśnicza a poczucie alienacji u młodzieży przestępczej; Dialog w procesie wychowawczym; Czynniki środowiska szkolnego wpływające na agresywne zachowania dzieci; Dziecko w społeczeństwie informacyjnym - zagrożenia i perspektywy jego rozwoju. III. Potrzeby i możliwości rozwojowe dziecka: Podmiotowe wyznaczniki twórczej aktywności dzieci w młodszym wieku szkolnym; Aktywność społeczna dzieci w wieku przedszkolnym; Hierarchia specyficznych potrzeb społecznych uczniów klas I-III szkoły podstawowej; Źródła szkolnych uczuć uczniów klas I-III szkół podstawowych; Umiejętności językowe uczniów klas początkowych w zakresie rozumienia oraz wykorzystania słownictwa i utartych związków frazeologicznych; Dojrzałość do uczenia się matematyki dzieci rozpoczynających naukę w klasie I szkoły podstawowej - diagnoza; Folklor polski i słowiański - radością dzieci i młodzieży; Pokolenie online w tradycyjnej szkole - nowe wyzwania; Potrzeby i umiejętności młodzieży szkół ponadgimnazjalnych w zakresie technologii informacyjnej. Wyniki badań ankietowych studentów roku kierunków pedagogicznych; Znaczenie procesów informacyjnych w kontekście planów edukacyjnych zawodowych uczniów. Z doświadczeń powiatu tarnowskiego. IV. Obraz świata w opiniach dzieci: Oczekiwania dzieci kończących edukację przedszkolną wobec szkoły; Rodzina w opiniach dzieci 5-6 letnich; Postawy uczniów klas gimnazjalnych wobec własnej ojczyzny; Uczniowie wobec zagrożeń sektami.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Nauczyciele - Nauczycielom ; t. 17)
Zawiera: Część I Zabawa, radość i szczęście w literaturze i życiu dzieci, młodzieży, dorosłych: Rozdział I. Poszukiwanie nowych znaczeń, kontekstów i przestrzeni zabawy: 1. Zabawa, radość i szczęście jako cel sam w sobie - stan istnienia; 2. Zabawa a cechy dziecięcości; 2.1. Przejawianie i wyrażanie uczuć; 2.2. Specyficzne cechy umysłowości dziecka; 2.3. Kontakt z rzeczami; 2.4. Specyfika społecznych kontaktów dziecka; 2.5. Dziecięce spotkania ze światem przyrody i sztuki; 2.6. Kod dziecięcego języka jako istotna cecha dziecięcości; 3. Humor, komizm, śmiech, radość bawienia się i zabawy; 4. Przestrzenie życia i przestrzenie zabawy; 5. O dwóch ważnych niedopowiedzeniach w literaturze przedmiotu o zabawie. Rozdział II. Teksty literackie źródłem wiedzy o egzystencjalnych, społeczno-moralnych, estetycznych i poznawczych cechach zabawy: 1. Czytaj i baw się z nami, czyli różne barwy zabawy w literaturze; 2. Zabawa jako stan istnienia i źródło radości dla niezbyt dużych dzieci - śladami książek Marii Kownackiej i Wandy Chotomskiej; 3. Fikcja, fantazja i rzeczywistość w zabawach inspirowanych książkami Juliana Tuwima i Kornela Makuszyńskiego; 4. Społeczno-moralne, witalne i hedonistyczne cechy zabaw bohaterów książek Astrid Lindgren; 5. Żywioł zabawy. Rozdział III. Radość zabawy w życiu dzieci i młodzieży: 1. Lekcje, których za mało w naszych szkołach - uczenie się kompleksowe z bliska; 1.1. Dziecko jako osoba. Uczeń jako człowiek; 1.2. „Omne trinum perfektum” - co potrójne, to doskonałe - trójdzielna budowa kompleksów; 1.3. Żywioł radości i zabawy w uczeniu się - nauczaniu kompleksowym; 1.4. Przestrzenie - obszary współdziałania. Bliżej integracji rzeczywistej; 1.5. Dominanty działań kompleksowych, czyli sztuka wybierania i odrzucania; 2. Zabawa i taniec na zajęciach kompleksowych w szkole podstawowej; 2.1. Rozmyślania nauczyciela; 2.2. Atmosfera i sztuka projektowania - lekcja projektująca; 2.3. Bierzemy udział w realizacji kompleksu (3 lekcje); 2.4. Bawimy się w teatr; 2.5. Zakończenie zajęć. Refleksja i samoocena; 3. Zabawa i taniec na zajęciach kompleksowych w gimnazjum; 3.1. Rozmyślania nauczyciela i jego asystentów; 3.2. Projektowanie - stwarzanie sytuacji do swobodnych wypowiedzi; 3.3. Lekcje ćwiczeniowo-badawcze na temat; 3.4. Spójrzmy na siebie, oceńmy wyniki naszej pracy; 3.5. Rozmyślania końcowe, czyli poza dane informacje; 4. Zabawa i taniec na zajęciach kompleksowych w liceum; 4.1. Myśl o sławie, nie zawsze służy sprawie; 4.2. Znów o sztuce projektowania; 4.3. Reportaż z bliska, czyli bogactwo działań realizacyjnych; 4.4. Wyniki końcowe, nie zawsze typowe; 4.5. Nagroda wierszem dla wytrwałych w poszukiwaniu radości i szczęścia; 5. Radość i optymizm jako dar i nadzieja Problemy - Poszukiwania - Inspiracje; Streszczenie; Streszczenie angielskie. Część II Zabawa, taniec, radość i szczęście w poezji oraz w twórczości dzieci i młodzieży: Rozdział I. Wokół zabawy, tańca, radości i szczęścia; 1. W poszukiwaniu szczęścia i radości; 2. Manifestacja radości i szczęścia - zabawa i taniec w życiu człowieka; 3. Sposoby wyrażania szczęścia i radości w twórczości - czyli słów kilka o sztuce poetyckiej. Rozdział II. Poezja o zabawie i tańcu: 1. Zabawa w poezji dla dorosłych - tytułem wprowadzenia; 2. Zabawa w poezji dla dzieci; 3. Wiersze dzieci i młodzieży o zabawie; 4. Taniec w poezji dla dorosłych i dzieci oraz w wierszach przez dzieci i młodzież tworzonych; 5. Zabawa i taniec w poezji a droga do radości, szczęścia - uwagi końcowe. Rozdział III. Uczymy się kompleksowo: 1. Wstępne spojrzenie na kompleks; 2. Struktura kompleksu; 3. Lekcje ćwiczeniowo-badawcze; 3.1. Wielopostaciowość szczęścia w twórczości poetyckiej; 3.2. „Kontrast”: radość - cierpienie podstawą ludzkiej egzystencji; 3.3. Zabawa i taniec w literaturze jako stan istnienia, żywioł, forma przejawiania kultury i dialog ze światem; 3.4. Humor a gra o ludzkie szczęście; 4. Lekcje podsumowujące; Problemy - Poszukiwania - Inspiracje; Streszczenie; Streszczenie angielskie. Część III Zabawa w muzyce pieśni i tańcu: Rozdział I. Śpiewaj i baw się z nami: 1. Zabawa w muzycznych działaniach dziecka; 1.1. Ja, ty, my... czyli o zabawie muzycznej więcej; 1.2. Rozwój zdolności ogólnych i muzycznych w procesie zabawy; 1.3. Czynniki wyzwalające i hamujące potrzebę zabawy; 1.4. Zabawa naturalną potrzebą i cechą dziecięcości; 1.5. Intersemiotyczny i autokreacyjny charakter zabawy; 2. Radość muzykowania a sytuacja ucznia i nauczyciela w szkole; 2.1 Formy muzyczne i rodzaje aktywności wyrażone zabawą; 2.2. Swobodna i kierowana działalność dziecka zainspirowana zabawą, czyli o nową jakość nauczania muzyki w szkole; 2.3. Co każdy nauczyciel o zabawie wiedzieć powinien; 2.4. Gdzie szukać inspiracji do zabawy muzycznej; 2.5. Zainteresowania czynnikiem wzmagającym potrzebę zabawy; 3. Systemy nauczania muzyki uwzględniające treści zabawowe; 3.1. Ruch i zabawa w systemie nauczania Emila Jaquesa-Dalcroze’a oraz Rudolfa Labana; 3.2 . Zabawa wyrażona śpiewem w systemie Zoltana Kodaly’a; 3.3. Gra na instrumentach ulubionym zajęciem dziecka wg. Shinichi Suzuki. i Carla Orffa; 3.4. Zabawa w systemie Edwina Eliasa Gordona przybliżająca dziecko do muzyki; 3.5. Zintegrowana pedagogika muzyczna specyficznym rodzajem aktywności twórczej dzieci i młodzieży; 4. Zabawa i zabawowe działania dziecka w rodzinie; 4.1. Więzi rodzinne i uczuciowe kształtowane przez zabawę; 4.2. Małe dziecko i dziecięce działania zabawowe (śpiewanki, przytulanki, melobajki, dobranocki, kołysanki); 4.3. Zabawy muzyczne w rodzinie; 4.4. Zabawy przekazywane w rodzinie przez dziadków znakiem tradycji i przeszłości; 4.5. Zabawy domowe kształtujące więzi rówieśnicze; 5. Katalog dobrej zabawy w domu, szkole, oraz w grupie rówieśniczej. Rozdział II. Piosenki, pląsy i tańce dzieci w różnym wieku: 2.1. Bogactwo motywów i wątków ludycznych w treściach piosenek dziecięcych i pieśni; 2.2. Muzykujemy i bawimy się dźwiękami; 2.3. Ruch pląsy i tańce na zajęciach muzycznych dzieci różnych grup wiekowych; 2.4. Zabawa czynnikiem wzmagającym potrzebę ekspresji muzyczno-ruchowej i poczucie własnej wartości; 2.5. Uspołeczniająca i wychowawcza rola zabaw muzycznych i tańców. Rozdział III. Zabawa muzyczna w działaniach twórczych uczniów i studentów - przykładowe kompleksy zajęć: 3.1. Kompleks zajęć dla młodzieży szkolnej nt. Fryderyk Chopin to wielki ale jeszcze mało znany Polak i muzyk; 3.2. Kompleks zajęć dla studentów nt. Pieśni, muzyka i tańce różnych epok. Problemy - Poszukiwania - Inspiracje; Streszczenie; Streszczenie angielskie. Antologia Bliżej zabawy, radości i szczęścia Część pierwsza: Jak dawniej bawiono się, radowano, zabawiano? - od Renesansu do przełomu XIX i XX wieku Część druga: Bliżej naszych czasów - zabawa radość i szczęście w poezji dla wszystkich Część trzecia: Dar poetów dla dzieci i młodzieży - wiersze o zabawie, zabawkach, tańcu i radości Część czwarta: Być dzieckiem, uczniem, poetą - wiersze współczesnych dzieci i młodzieży o radości, zabawie, tańcu i szczęściu Część piąta: Studenci pedagogiki bawią się, rymują - radości, szczęścia poszukują... 15 wierszy dla Ciebie Czytelniku! i Ty bądź artystą
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Dziecko we współczesnej kulturze Zachodu: Lolita, Haryy Potter i Chłopcy z Wyspy Koralowej; Obraz dziecka w prasie i telewizji; Wizerunek medialny dziecka niepełnosprawnego; Medialny obraz problemu wykorzystywania seksualnego dzieci; Program telewizyjny "Od przedszkola do Opola" jako wyraz dominującej we współczesnej kulturze postawy wobec dziecka; Wizerunek dziecka w reklamie telewizyjnej; Treści religijne w przekazach biblijnych dla dzieci i programie telewizyjnym "Ziarno"; Obraz świata społecznego w filmach animowanych dla dzieci; Zabawki jako forma socjalizacji ról płciowych; Nowa przestrzeń dziecka we współczesnej kulturze; Zakończenie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 659 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Objaw patologiczny czy strategia autoterapeutyczna, 2. Klub jako środowisko wspomagające autoterapię dzieci i rodziców, 3. Dida matak - dziecko; więź udaremniona, 4. Problemy nadwrażliwości, 5. Dłoń - narzędzie budowania więzi i rozumnego działania, 6. Twarz matki - potwierdzenie poczucia "jestem i działam", 7. Ja zaprzeczone, 8. Ku równorzędności podmiotowej, 9. Regresja jako strategia autoterapeutyczna, 10. Samoregulacja napięcia, 11. Podsumowanie i wnioski
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Wyzwania Pedagogiki)
1. Międzykulturowość jako nowy koncept badań humanistyki, 2. W kręgu rozwiązań metodologicznych, 3. Wobec obcości kulturowej - analizy i interpretacje
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316.6 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Biblioteka Wychowawcy)
1. Zapamiętywanie informacji; 2. Czytanie podręczników i robienie notatek; 3. Interpretacja pomocy graficznych; 4. Robienie notatek na lekcji; 5. Efektywne wykorzystanie czasu i miejsca przeznaczonego na naukę; 6. Przygotowywanie się do sprawdzianów i zdawanie ich; 7. Korzystanie z materiałów pomocniczych; 8. Pisanie referatów; 9. Wymawianie długich wyrazów; 10. Wyszukiwanie myśli przewodnich; 11. Uczenie się znaczenia słów; 12. Pisownia nowych wyrazów
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej