Dysleksja i dysgrafia
Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(22)
Forma i typ
Książki
(21)
Poradniki i przewodniki
(2)
Publikacje fachowe
(2)
Czasopisma
(1)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(19)
dostępne
(8)
Placówka
Wypożyczalnia
(8)
Czytelnia
(19)
Autor
Bogdanowicz Marta (1943- )
(3)
Krasowicz-Kupis Grażyna
(3)
Adryjanek Anna
(2)
Mickiewicz Janina
(2)
Pomirska Zofia
(2)
Rudzińska-Rogoża Aneta
(2)
Bednarkowa Wiga
(1)
Całkiewicz Monika
(1)
Cieszyńska-Rożek Jagoda (1955- )
(1)
Cytowska Beata (1964- )
(1)
Gindrich Piotr Alfred
(1)
Gluźniewicz Jadwiga
(1)
Hinz Magdalena
(1)
Jacewicz Agata
(1)
Kaczmarczyk Michał (1981- )
(1)
Kamińska-Małek Aleksandra (1976- )
(1)
Kamiński Arkadiusz
(1)
Kostka-Szymańska Małgorzata
(1)
Kostyło Hanna
(1)
Kostyło Piotr
(1)
Kowalska Gabriela
(1)
Leszcz-Krysiak Agnieszka
(1)
Lewinson J
(1)
Lulek Barbara
(1)
Reid Gavin
(1)
Różyńska Małgorzata (1964- )
(1)
Skorek Ewa Małgorzata
(1)
Waliś Robert
(1)
Wearmouth Janice
(1)
Winczura Barbara (1969- )
(1)
Łukasiewicz Iwona
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(2)
2010 - 2019
(6)
2000 - 2009
(14)
Okres powstania dzieła
2001-
(3)
Kraj wydania
Polska
(22)
Język
polski
(22)
Odbiorca
Dziecko z zaburzeniami przetwarzania sensorycznego
(1)
Przedszkola
(1)
Szkoły podstawowe
(1)
Temat
Przedsiębiorstwo
(1422)
Zarządzanie
(682)
Unia Europejska
(634)
Polska
(627)
Samorząd terytorialny
(531)
Dysleksja i dysgrafia
(-)
Środki masowego przekazu
(427)
Kadry
(418)
Marketing
(414)
Gospodarka
(406)
Banki
(383)
Organizacja
(379)
Prawo pracy
(358)
Internet
(352)
Komunikacja społeczna
(333)
Globalizacja
(322)
Integracja europejska
(318)
Prawo
(307)
Nauczanie początkowe
(300)
Postępowanie administracyjne
(284)
Dziecko
(280)
Polityka
(265)
Rodzina
(262)
Prawa człowieka
(256)
Unia Europejska (UE)
(253)
Prawo administracyjne
(252)
Praca
(245)
Zarządzanie strategiczne
(245)
Prawo cywilne
(243)
Pedagogika
(242)
Administracja
(241)
Język angielski
(238)
Prawo karne
(238)
Szkolnictwo
(236)
Nauczyciele
(235)
Finanse
(234)
Państwo
(233)
Podatek
(231)
Polityka społeczna
(230)
Kultura
(229)
Psychologia
(227)
Finanse publiczne
(226)
Socjologia
(217)
Społeczeństwo
(217)
Innowacje
(216)
Rachunkowość
(216)
Nauczanie
(213)
Szkolnictwo wyższe
(212)
Zarządzanie jakością
(212)
Opieka społeczna
(209)
Reklama
(209)
Wychowanie
(209)
Rynek pracy
(207)
Budżety terenowe
(201)
Kobieta
(200)
Menedżerowie
(200)
Nauczanie zintegrowane
(199)
Młodzież
(198)
Nieruchomości
(194)
Prawo międzynarodowe
(194)
Konkurencja
(193)
Public relations
(192)
Prawo wspólnotowe europejskie
(191)
Przedsiębiorstwa małe i średnie
(189)
Osobowość
(188)
Zatrudnienie
(183)
Konsumenci (ekon.)
(181)
Bezrobocie
(179)
Społeczeństwo informacyjne
(179)
Prawo karne procesowe
(177)
Rynek finansowy
(177)
Ochrona środowiska
(176)
Prawo Unii Europejskiej
(175)
Rynek kapitałowy
(175)
Prawo gospodarcze
(165)
Kształcenie
(157)
Umowa
(157)
Filozofia
(152)
Logistyka gospodarcza
(151)
Turystyka
(150)
Sądownictwo
(148)
Zarządzanie wiedzą
(148)
Decyzje
(146)
Papiery wartościowe
(146)
Polityka międzynarodowa
(145)
Oświata
(144)
Ubezpieczenia społeczne
(144)
Demokracja
(140)
Płaca
(137)
Stosunki interpersonalne
(136)
Psychologia społeczna
(135)
Służba zdrowia
(135)
Prawo konstytucyjne
(134)
Inwestycje
(132)
Postępowanie cywilne
(132)
Terroryzm
(132)
Prawo autorskie
(128)
Język polski
(126)
Zarządzanie zasobami ludzkimi (HRM)
(124)
Motywacja pracy
(120)
Bezpieczeństwo publiczne
(119)
Temat: czas
1989-
(1)
2001-
(1)
Temat: miejsce
Lublin (woj. lubelskie)
(1)
Gatunek
Ćwiczenia i zadania
(3)
Poradnik
(2)
Praca zbiorowa
(2)
Czasopismo naukowe
(1)
Czasopismo pedagogiczne
(1)
Opracowanie
(1)
Podręcznik
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(9)
Psychologia
(3)
22 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
1. Trudności w czytaniu i pisaniu, ich uwarunkowania i symptomy; 2. Diagnoza specyficznych trudności w czytaniu i pisaniu o podłożu dysleksji rozwojowej w aspekcie pedagogicznym; 3. Udzielenie pomocy uczniowi z trudnościami w czytaniu i pisaniu w procesie edukacyjnym w szkole i w domu; 4. Terapia pedagogiczna.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Rozpoznanie- różne podejścia diagnostyczne: Diagnoza dziecka z zaburzeniami w rozwoju- konteksty definicyjne; Pojęcie diagnozy psychologicznej i problem testowego diagnozowania intelektu; Podejście diagnostyczne wobec dzieci z niepełnosprawnością intelektualną; Diagnoza i terapia deficytów poznawczych dziecka autystycznego na podstawie koncepcji teorii umysłu; O dwóch takich, co.. dostali diagnozę. Problematyka diagnozy dziecka z dysleksją; 2. Terapia- wspieranie- edukacja: Programy wczesnej interwencji O.I. Lovaasa i S. Greenpana w terapii małego dziecka z autyzmem; ADHD- terapia czy inne spojrzenie na dziecko?; Czytanie mapy czy recytowanie wiersza? Strategie utrwalania wiedzy przez dzieci z uszkodzonym słuchem; Terapia poprzez dramę dziecka napotykającego trudności szkolne; Dziecięca obecność w działaniach artystycznych; Dolnośląski Ośrodek Osób Twórczych- jako przykład zintegrowanych działań dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnej; Improwizacje na dziecięcych instrumentach perkusyjnych w muzykoterapii dzieci z zaburzeniami rozwojowymi; Wczesne wspomaganie rozwoju psychomotorycznego małego dziecka z zastosowaniem metody R. Castillo Moralesa; Nauczanie Kierowane dzieci z mózgowym porażeniem dziecięcym; Wpływ rehabilitacji w wodzie na usprawnianie dzieci z mózgowym porażeniem dziecięcym, zespołem Downa i dzieci z autyzmem; Aktywność ruchowa jako forma rehabilitacji młodzieży oraz dzieci niewidomych i słabo widzących na przykładzie zimowych obozów integracyjnych; Edukacja seksualna uczniów z głębszą niepełnosprawnością intelektualna; 3. Rodzina w aspekcie diagnozy i terapii zaburzeń rozwoju dziecka: Niedoceniony w wychowaniu dziecka- świat uczuć; Podejście zorientowane na rodzinę we współczesnej teorii i praktyce wczesnej interwencji; Diagnoza rodziny biologicznej w pracy z wychowankiem domu dziecka; Porozumiewanie się dziecka z głęboką niepełnosprawnością intelektualną w codziennych sytuacjach
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1.Miejsce dysleksji wśród zaburzeń; 2. Wybrane osobowościowe i społeczne konsekwencje dysleksji w kontekście przystosowania; 3. Założenia metodologiczne; 4. Samoocena badanych uczniów; 5. Status socjometryczny badanych uczniów; 6. Zaburzenia w zachowaniu u badaniu uczniów; 7. Omówienie wyników badań własnych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Udział i rola funkcji percepcyjno-motorycznych w nabywaniu umiejętności czytania i pisania; 2. Specyficzne trudności w czytaniu i pisaniu; 3. Diagnozowanie zaburzeń w czytaniu; 4. Ch-ka zaburzeń w pisaniu i czytaniu; 5. Model diagnozy pedagogicznej w ustalaniu specyficznych trudności w czytaniu i pisaniu u uczniów klas starszych; 6. Problem oceniania pisemnych prac uczniów z dysortografią; 7. Wnioski i uwagi końcowe.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Mowa, język, czytanie 2. Przyswajanie umiejętności czytania 3. Dysleksja rozwojowa, czylii specyficzne rozwojowe zaburzenia czytania 4. Właściwości mowy i jej zaburzenia u dzieci a dysleksja rozwojowa 5. Umiejętności językowe dzieci dyslektycznych 6. Struktura językowa opowiadań tworzonych przez dzieci dyslektyczne 7. Struktura treściowa opowiadań tworzonych przez dzieci z dysleksją 8. Rezultaty badań a profilaktyka i terapia dysleksji rozwojowej
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Monografie Prawnicze Akademii Leona Koźmińskiego / przewod. komitetu red. Jacek Matuszewski. Kryminalistyka)
1. Kryminalistyczne badania pisma ręcznego: Metody ekspertyzy pisma ręcznego; Materiał badawczy w ekspertyzie pisma ręcznego wykonywanej metodą graficzno-porównawczą; Etap badań wstępnych; Etap badań szczegółowych; Dokumentacja badań; Wartość dowodowa opinii pismoznawczej w procesie karnym. Ocena dowodu z opinii biegłego przez organ procesowy; 2. Neuropsychologiczne podstawy procesów czytania i pisania. Patologia pisma: Kształtowanie się umiejętności pisania i czytania; Badania mowy w psychologii i pedagogice; Przyczyny i rodzaje błędów powstających w procesie pisania- wybrane problemy; Patologia pisma ręcznego- problemy ogólny; 3. Badania pisma dysgraficznego: Pojecie dysgrafii i innych specyficznych dysfunkcji w nauce pisania i czytania; Rodzaje, charakter i przyczyny dysgrafii, dysortografii i dysleksjii; Diagnozowanie specyficznych trudności w czytaniu i pisaniu o charakterze rozwojowym; Możliwości terapii dysgrafików; Warunki eksperymentu; Cechy grafizmu dysgraficznego; Oznaki dysgrafii nabytej- zarys problemu; Badania podpisów dysgrafików; Wnioski; 4. Badania pisma osób upośledzonych umysłowo: Pojęcie upośledzenia umysłowego; Kryteria upośledzenia umysłowego; Stopnie upośledzenia umysłowego; Epidemiologia upośledzenia umysłowego; Etiologia upośledzenia umysłowego; Charakterystyka osób upośledzonych umysłowo; Rewalidacja upośledzonych umysłowo; Cechy graficzne w piśmie upośledzonych umysłowo; 5. Badania pisma recznego osób chorych psychicznie: Syndromologia wybranych chorób psychicznych; Znamiona patologii w piśmie ręcznym osób chorych psychicznie; Badania rękopisów nakreślonych przez dorosle osoby chore psychicznie; Badania rękopisów dzieci dotkniętych psychozami afektywnymi; Badania rękopisów osób chorych psychicznie
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 343 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Dysleksja- ustalenia terminologiczne; 2. Nauka czytania w świetle badań naukowych; 3. Mózgowa organizacja funkcji językowych; 4. Diagnozowanie rozwoju dzieci w wieku przedszkolnym; 5. Diagnoza trudności w czytaniu i pisaniu; 6. Praca terapeutyczna z dziećmi z trudnościami w czytaniu i pisaniu
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Czasopismo
W koszyku
(Zeszyty Naukowe Wyższej Szkoły Humanitas. Pedagogika , ISSN 1896-4591 ; Zeszyt 24/2021)
Półrocznik, 2015-
Wcześniejsza częstotliwość: Rocznik, 2006-2014
Wstęp; I. Teoretyczne podstawy problemów pedagogicznych: Wyzwania jednostki samorządu terytorialnego w zakresie polityki oświatowej na przykładzie gminy Lublin; O pieczy nad bezpieczeństwem, czyli o powinnościach pedagoga cywilizacji cyfrowej; Bariery i możliwości usprawniania procesu usamodzielniania nieletnich opuszczających placówki resocjalizacyjne; Dziecko z dysleksją w szkole; Diagnoza zachowań trudnych osób z niepełnosprawnością intelektualną i autyzmem. II. Praktyczne zastosowanie efektów badań pedagogicznych: Emocje dzieci 7-letnich podczas eksperymentalnego poznawania rzeczywistości (na przykładzie badań prowadzonych w ramach projektu twórcze dzieci ‒ w poszukiwaniu indywidualności). III. Współczesne problemy badań pedagogicznych w wymiarze międzynarodowym: Znaczenie ruchu w procesie uczenia się i nauczania uczniów w młodszym wieku szkolnym.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Praktyczny poradnik dla rodziców i pedagogów)
1. Prawda o zaburzeniach edukacyjnych: Czym jest dysgrafia?, Co wywołuje dysgrafię?, Zespół Gertsmanna, Niezdarne dziecko; Klasyfikacja dysgrafii; Liczy się nastawienie. 2. Punkt widzenia rodziców: Co jest normalne?; Wczesne sygnały ostrzegawcze; Zrób coś!; Szukanie pomocy w szkole; Co możesz zrobić w domu?; Nauka w domu. 3. Szukanie pomocy: Podstawowe prawa dziecka; Podstawa dla diagnozy; Historia rozwoju dziecka; Koordynacja ruchowa; Reakcja emocjonalna na niepełnosprawność; Testy diagnostyczne. 4. Punkt widzenia nauczyciela: Zapewnianie wsparcia i motywacji; Nagradzanie za pracę; Pochwały potrafią działać cuda; Zatrzymanie dziecka w tej samej klasie. 5. Opracowywanie programu edukacyjnego: Podstawy opracowywania skutecznego programu; Nie tylko pismo; Przystosowanie i zmiany; Nauczanie podstawowych umiejętności; Techniki pomocnicze; Pamiętaj, nauczycielu! Inne pomocnicze zmiany. 6. Strategie pisania: Wykresy; strategie redagowania tekstu; Zmienianie zadań wykonywanych w klasie; Podsumowanie. 7. Narzędzia wspomagające: Narzędzia proste; Narzędzia złożone; Badania nad technologią. 8. Współpraca: Rodzice i specjaliści: Różne punkty widzenia; Nakazy i zakazy dla rodziców i nauczycieli. 9. Dalsza edukacja: Wskazówki dla studentów; Prawdziwe historie; Podsumowanie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Zapobieganie trudnościom w uczeniu się; 2. Implikacje neurodydaktyczne dla edukacji dzieci i młodzieży; 3. Uczniowie o symptomie niedostosowania społecznego; 4. Uwarunkowania i przejawy agresji i przemocy w szkole; 5. Czynniki zewnętrzne decydujące o powodzeniu w nauce szkolnej; 6. Dziecko z ADHD w przedszkolu; 7. Dysleksja- specyficzne trudności w czytaniu i pisaniu; 8. Logopeda radzi- praca nad wymową dziecka; 9. Nauka pisania a trudności w pisaniu- dysgrafia; 10. Trudności w uczeniu się matematyki- jak im zapobiegać?; 11. Wspomaganie rozwoju przyszłego ucznia- propozycje pracy z dzieckiem w oparciu o program autorski; 12. Profilaktyczno-terapeutyczne aspekty metody M. Montessori
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Psychologia dysleksji / Grażyna Krasowicz-Kupis. - Warszawa : PWN Wydaw. Nauk., 2008. - 359, [1] s. : rys.; tab. ; 21 cm.
(Terapia)
Cz. I. Pojęcie dysleksji: 1. Dysleksja na tle trudności w uczeniu się; 2. Definicje dysleksji; Cz. II. Mechanizmy i obraz kliniczny dysleksji: 1. Przyczyny dysleksji; 2. Oblicza dysleksji rozwojowej; Cz. III. Dysleksja w kontekście społecznym: 1. Związek dysleksji z funkcjonowaniem społeczno-emocjonalnym; 2. Dysleksja w percepcji społecznej; 3. Nowe technologie informatyczne i komunikacyjne (ICT a dysleksja); Cz. IV. Problemy metodologiczne badań nad dysleksją: 1. Metodologia badań naukowych nad zjawiskiem dysleksji; 2. Metodologia indywidualnej diagnozy dysleksji; Cz. V. Dysleksja rozwojowa jako zaburzenie komunikacji: 1. Językowo- poznawcze korelaty dysleksji; 2. Dysleksja a komunikacja językowa; Zakończenie- dysleksja jako zaburzenie komunikacji językowej
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Wprowadzenie, przyczyny niepowodzeń szkolnych, Pojęcie dysleksji,jej rodzaje i przyczyny, Zaburzenia percepcji słuchowej, Rodzaje zaburzeń artykulacji, trudności w uczeniu się uwarunkowane zaburzeniami spostrzeżeń wzrokowych, Dysgrafia, Dysortografia-definicja,symptomy,terapia, Zaburzenia orientacji przestrzennej, Uczeń z zaburzeniami orientacji przestrzennej, zaburzenia lateralizacji, Rola ruchu w procesie nauczania i terapii dziecka, Zaburzenia rozwoju ruchowego, Wczesne przejawy opóźnienia rozwoju ruchowego dzieci-zasady i sposoby ich usprawniania, Nadpobudliwość psychoruchowa, Dzieci zahamowane psychoruchowo, przyczyny trudności w uczeniu się matematyki
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
I. Zapobieganie trudnościom w nauce naszych dzieci: Co rodzice powinni wiedzieć na temat wspomagania rozwoju dziecka; Rodzice pierwszymi nauczycielami dziecka; Księga porad, jak mądrze bawić się z własnym dzieckiem. II. Rozpoznanie dysleksji rozwojowej: Objawy dysleksji. Reakcje dzieci i rodziców; Co należy wiedzieć o dysleksji rozwojowej. III. Jak pomagać młodszemu dziecku z dysleksją?: Kiedy i jak wspomagamy rozwój dziecka?; Księga porad, jak pomagać młodszemu dziecku. IV. Jak pomagać starszemu dziecku z dysleksją?: Dobra organizacja to podstawa; Młody człowieka w społeczeństwie informacyjnym; Jak pomagać starszemu dziecku z dysleksją w zakresie umiejętności kształconych w szkole? Uczymy się uczyć. V. Rodzice kontra szkoła. Wzajemne relacje: Zasady budowania programu pomocy; Realizacja programu pomocy w szkole i w domu. VI. Zamiast wniosków
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Co należy wiedzieć o dysleksji rozwojowej? Wprowadzenie teoretyczne: Czy wszyscy możemy się nauczyć czytania i pisania równie szybko i dobrze?; Od jak dawna znane sa specyficzne trudności w czytaniu i pisaniu; Jak nazwać przypadki trudności w czytaniu i pisaniu?; Na jakiej podstawie rozpoznaje się specyficzne trudności w czytaniu i pisaniu?; Dlaczego przybywa uczniów z dysleksją? Ilu ich jest?; Jak objawiają się specyficzne trudności w czytaniu i pisaniu? Czy objawy dysleksji są zawsze takie same?; Co jest przyczyną dysleksji?; Jakie wyróżnia się typy dysleksji? Jak diagnozować dysleksję rozwojową? Co robić, zamiast usiąść i płakać?; Czy uczeń z dysleksją jest uprzywilejowany?; O czym warto pamiętać będąc nauczycielem uczniów z dysleksją?; 2. Jak pracować z uczniami z dysleksją? Wskazówki metodyczne: Zamiast wstępu, czyli historia pewnego polonisty; Dlaczego ucznia z dysleksja dotyczy problem pustej kartki?; Jak rozumieć opinię poradni psychologiczno-pedagogicznej; Na czym polega specyfika trudności uczniów z dysleksją w zakresie kompetencji doskonalonych i kształtowanych na lekcjach języka polskiego w szkole ponadgimnazjalnej?; Jakie są cechy pisemnych i ustnych wypowiedzi uczniów z dysleksją? Jak pracować w klasie, w której sa uczniowie z dysleksją?
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Wieloaspektowość procesu czytania; 2. Nauka czytania; 3. Ocenianie poziomu czytania; 4. Dysleksja- zespół specyficznych trudności w nauce czytania i pisania; 5. Dysleksja a inne trudności w czytaniu; 6. Usprawnianie umiejętności czytania.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Dysleksja jako specyficzne trudności w uczeniu się czytania i pisania: Co warto wiedzieć o dysleksji; Specjalne trudności w czytaniu i pisaniu jako przyczyna niepowodzeń szkolnych; Wpływ dysleksji na funkcjonowanie psychospołeczne uczniów; 2. Niekonwencjonalne sposoby działań terapeutycznych: Terapia pedagogiczna dziecka dyslektycznego; Zastosowanie map myśli w terapii dysleksji; Humor w procesie nauczania dzieci dyslektycznych; Bajkoterapia- motywacja do nauki czytania i pisania; 3. Multimedia w terapii dzieci z zaburzeniami czytania i pisania: Zastosowanie komputera w terapii dzieci z zaburzeniami czytania i pisania
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Wprowadzenie w problematykę ryzyka dysleksji u dzieci: Dylematy ryzyka dysleksji; Diagnozowanie ryzyka dysleksji u dzieci; Rola przedszkola w procesie wspomagania rozwoju dziecka z ryzyka dysleksji; Zasady i specyfika pracy terapeutycznej z dziećmi ryzyka dysleksji w wieku przedszkolnym; 2. Profilaktyka i terapia w codzienności edukacyjnej dziecka z ryzyka dysleksji; Zastosowanie teorii integracji sensorycznej w diagnozie i terapii dziecka z ryzyka dysleksji; Moja praca z dzieckiem dyslektycznym- doświadczenia terapeuty; Wspomaganie rozwoju dziecka z ryzyka dysleksji w Miejskim Przedszkolu nr 8 w Zielonej Górze; Od motoryki małej do motoryki dużej- znaczenie ćwiczeń ruchowych z perspektywy teoretycznej i praktycznej; Muzykoterapia jako istotne narzędzie wspierania rozwoju dziecka; Glottodydaktyka w edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej; Polisensoryczne metody w nauczeniu czytania i pisania.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Wprowadzenie w problematykę ryzyka dysleksji u dzieci: Dylematy ryzyka dysleksji; Diagnozowanie ryzyka dysleksji u dzieci; Rola przedszkola w procesie wspomagania rozwoju dziecka z ryzyka dysleksji; Zasady i specyfika pracy terapeutycznej z dziećmi ryzyka dysleksji w wieku przedszkolnym; 2. Profilaktyka i terapia w codzienności edukacyjnej dziecka z ryzyka dysleksji; Zastosowanie teorii integracji sensorycznej w diagnozie i terapii dziecka z ryzyka dysleksji; Moja praca z dzieckiem dyslektycznym- doświadczenia terapeuty; Wspomaganie rozwoju dziecka z ryzyka dysleksji w Miejskim Przedszkolu nr 8 w Zielonej Górze; Od motoryki małej do motoryki dużej- znaczenie ćwiczeń ruchowych z perspektywy teoretycznej i praktycznej; Muzykoterapia jako istotne narzędzie wspierania rozwoju dziecka; Glottodydaktyka w edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej; Polisensoryczne metody w nauczeniu czytania i pisania.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej