Psychologia
Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(507)
Forma i typ
Książki
(503)
Publikacje naukowe
(169)
Publikacje fachowe
(118)
Poradniki i przewodniki
(39)
Publikacje dydaktyczne
(25)
Publikacje popularnonaukowe
(14)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(4)
Publikacje informacyjne
(3)
Audiobooki
(2)
Czasopisma
(1)
Proza
(1)
Dostępność
dostępne
(317)
tylko na miejscu
(256)
wypożyczone
(50)
nieokreślona
(11)
Placówka
Wypożyczalnia
(370)
Czytelnia
(264)
Autor
Strelau Jan (1931-2020)
(16)
Sęk Helena (1938- )
(16)
Wojciszke Bogdan (1952- )
(16)
Zimbardo Philip G. (1933- )
(16)
Materska Maria (1942- )
(11)
Radzicki Józef
(11)
Cialdini Robert B. (1945- )
(8)
Guzowska-Dąbrowska Małgorzata
(8)
Nęcka Edward (1953- )
(8)
Brzeziński Jerzy (1947- )
(7)
Czerniawska Ewa (1955- )
(7)
Fromm Erich (1900-1980)
(7)
Doliński Dariusz (1959- )
(6)
Heszen-Niejodek Irena (1942- )
(6)
Johnson Robert Lee (1941- )
(6)
McCann Vivian
(6)
Pikiel Sylwia
(6)
Terelak Jan Feliks (1942- )
(6)
Tyszka Tadeusz (1939- )
(6)
Wojciechowski Aleksander
(6)
Andruszko Robert
(5)
Forward Susan (1938- )
(5)
Goleman Daniel (1946- )
(5)
Popek Stanisław (1936- )
(5)
Sawicka-Chrapkowicz Anna (1967- )
(5)
Brzezińska Anna (1949- )
(4)
Ekman Paul (1934- )
(4)
Gasiul Henryk (1950- )
(4)
Gerrig Richard J. (1959- )
(4)
Jaworska Aleksandra
(4)
Knapp Julie
(4)
Kowalczewska Joanna
(4)
Ogińska-Bulik Nina
(4)
Orzechowski Jarosław
(4)
Pałynyczko-Ćwiklińska Agnieszka
(4)
Saciuk Robert (1940-2019)
(4)
Sawicka-Chrapkowicz Anna
(4)
Szymura Błażej (1969-2009)
(4)
Attwood Tony (1952- )
(3)
Chwaszcz Joanna
(3)
Cierpiałkowska Lidia (1950- )
(3)
Cybulko Anna
(3)
Cywińska Małgorzata (1958- )
(3)
Czerniawska Ewa
(3)
Falkowski Andrzej (1953- )
(3)
Frazier Donna
(3)
Gamian-Wilk Małgorzata
(3)
Gruszka Aleksandra
(3)
Harciarek Michał
(3)
Hogan Kevin (1961- )
(3)
Hołyst Brunon (1930- )
(3)
Jachnis Anna (1959- )
(3)
Jankowski Andrzej
(3)
Kalicka-Karpowicz Zuzanna
(3)
Karwat Mirosław (1953- )
(3)
Kolanko Agnieszka
(3)
Kusztal Justyna
(3)
Pużyński Stanisław (1936-2015)
(3)
Remus-Duda Joanna
(3)
Szmalec Jacek
(3)
Tracy Brian (1944- )
(3)
Trempała Janusz (1953- )
(3)
Turnbull Carolline
(3)
Wciórka Jacek
(3)
Adair John Eric (1934- )
(2)
Adryjanek Anna
(2)
Aronson Elliot (1932- )
(2)
Berne Eric (1910-1970)
(2)
Bogdanowicz Marta (1943- )
(2)
Brzezińska Małgorzata
(2)
Bąbel Przemysław (1977- )
(2)
Cichosz Adam
(2)
Cierpisz Małgorzata
(2)
Deptuła Maria
(2)
Dewey John (1859-1952)
(2)
Dołęga Zofia
(2)
Draheim Szymon Emilia
(2)
Eysenck Hans (1916-1997)
(2)
Eysenck Michael W. (1944- )
(2)
Fisher Roger (1922-2012)
(2)
Freud Sigmund (1856-1939)
(2)
Gajdzica Zenon (1970- )
(2)
Golec Danuta
(2)
Grabarz Barbara
(2)
Grażyński Ryszard
(2)
Gruszczyk-Kolczyńska Edyta (1940- )
(2)
Grzesiak Magdalena
(2)
Grzesiak Mateusz (1980- )
(2)
Gut Jerzy (1955- )
(2)
Guzowska Małgorzata
(2)
Hadnagy Christopher
(2)
Haman Wojciech (1954- )
(2)
Haman Wojciech Psychologia szefa
(2)
Harwas-Napierała Barbara
(2)
Janicka Iwona
(2)
Jarymowicz Maria (1942- )
(2)
Jegier Aneta
(2)
Jenkins Jennifer M
(2)
Juroszek Weronika
(2)
Jóźwiak Bożena
(2)
Rok wydania
2020 - 2024
(86)
2010 - 2019
(188)
2000 - 2009
(168)
1990 - 1999
(57)
1980 - 1989
(3)
1970 - 1979
(4)
1950 - 1959
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(144)
1901-2000
(6)
1989-2000
(6)
1945-1989
(2)
1918-1939
(1)
Kraj wydania
Polska
(506)
Stany Zjednoczone
(1)
Język
polski
(506)
angielski
(1)
Odbiorca
6-8 lat
(4)
9-13 lat
(3)
Nauczyciele
(3)
Rodzice
(2)
0-5 lat
(1)
14-17 lat
(1)
Dzieci
(1)
Logopedzi
(1)
Pedagodzy
(1)
Pedagodzy specjalni
(1)
Szkoły podstawowe
(1)
Szkoły wyższe
(1)
Terapeuci zajęciowi
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(2)
Temat
Psychologia
(60)
Osobowość
(49)
Uczucia
(48)
Psychologia społeczna
(39)
Relacje międzyludzkie
(38)
Stres
(36)
Psychoterapia
(34)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(32)
Motywacja
(25)
Zachowanie
(24)
Dzieci
(22)
Psychologia rozwojowa
(21)
Decyzje
(20)
Inteligencja (psychologia)
(20)
Poznanie
(20)
Zaburzenia psychiczne
(19)
Manipulacja (psychologia)
(17)
Perswazja
(17)
Psychologia dziecka
(17)
Psychologia kliniczna
(17)
Radzenie sobie ze stresem
(17)
Praca
(16)
Socjotechnika
(16)
Pamięć
(15)
Psychologia pracy
(15)
Psychopatologia
(15)
Psychoanaliza
(14)
Zapobieganie
(14)
Autyzm
(13)
Diagnoza psychologiczna
(13)
Komunikacja społeczna
(13)
Młodzież
(13)
Agresywność
(12)
Jakość życia
(12)
Psychologia osobowości
(12)
Spostrzeganie
(12)
Wychowanie w rodzinie
(12)
Dziecko autystyczne
(11)
Leczenie
(11)
Metody badawcze
(11)
Osoby w wieku starszym
(11)
Psychiatria
(11)
Rozwój osobowości
(11)
Twórczość
(11)
Uczenie się
(11)
Zwalczanie
(11)
Inteligencja emocjonalna
(10)
Kobieta
(10)
Komunikacja interpersonalna
(10)
Menedżerowie
(10)
Metodologia
(10)
Miłość
(10)
Myślenie
(10)
Neuropsychologia
(10)
Postawy
(10)
Psychofizjologia
(10)
Psychologia poznawcza
(10)
Psychologia różnic indywidualnych
(10)
Świadomość
(10)
Negocjacje
(9)
Seksualność
(9)
Stres zawodowy
(9)
Terapia zajęciowa
(9)
Umysł
(9)
Zaburzenia zachowania
(9)
Zarządzanie
(9)
Zespół ADHD
(9)
Coaching
(8)
Mentoring
(8)
Mowa
(8)
Mózg
(8)
Psychologia stresu
(8)
Rodzina
(8)
Rozwiązywanie konfliktów
(8)
Samorealizacja
(8)
Starzenie się
(8)
Sukces
(8)
Uzależnienie (nałóg)
(8)
Zdrowie psychiczne
(8)
Dobrostan psychiczny
(7)
Kreatywność
(7)
Odporność psychiczna
(7)
Psychologia rodziny
(7)
Psychologia zdrowia
(7)
Samopoznanie
(7)
Temperament
(7)
Testy psychologiczne
(7)
Wypalenie zawodowe
(7)
Zmysły
(7)
Arteterapia
(6)
Depresja psychiczna
(6)
Fizjologia człowieka
(6)
Konsumenci
(6)
Lęk
(6)
Motywacja pracy
(6)
Mężczyzna
(6)
Nauczanie
(6)
Nauczanie początkowe
(6)
Osoby z niepełnosprawnością
(6)
Psychologia stosowana
(6)
Temat: czas
2001-
(53)
1901-2000
(6)
1989-2000
(6)
1801-1900
(1)
1945-1989
(1)
Temat: miejsce
Polska
(37)
Będzin (woj. śląskie ; okolice)
(1)
Chiny
(1)
Kanada
(1)
Kielce (woj. świętokrzyskie)
(1)
Rzeszów (woj. podkarpackie ; okolice)
(1)
Stany Zjednoczone (USA)
(1)
Województwo lubelskie (1999- )
(1)
Województwo podkarpackie (1999- )
(1)
Województwo śląskie (1999- )
(1)
Gatunek
Podręcznik
(194)
Opracowanie
(122)
Poradnik
(60)
Praca zbiorowa
(47)
Monografia
(43)
Raport z badań
(16)
Esej
(8)
Materiały pomocnicze
(7)
Wydawnictwa popularne
(7)
Materiały konferencyjne
(5)
Case study (studium przypadku)
(4)
Scenariusz zajęć
(4)
Encyklopedia
(3)
Ćwiczenia i zadania
(3)
Poradniki i przewodniki
(2)
Publicystyka
(2)
Synteza
(2)
Wykład
(2)
Analiza i interpretacja
(1)
Ankieta
(1)
Antologia
(1)
Audiobooki
(1)
Bibliografia
(1)
Biografia
(1)
Czasopismo naukowe
(1)
Czasopismo polskie
(1)
Gry i zabawy ruchowe
(1)
Karty pracy ucznia
(1)
Pamiętniki i wspomnienia
(1)
Poradnik duchowy
(1)
Porady internetowe
(1)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Scenariusze zajęć
(1)
Sprawdziany i testy
(1)
Dziedzina i ujęcie
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(2068)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(1905)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(1479)
Zarządzanie i marketing
(1249)
Edukacja i pedagogika
(751)
Psychologia
(507)
Socjologia i społeczeństwo
(691)
Informatyka i technologie informacyjne
(333)
Medycyna i zdrowie
(307)
Media i komunikacja społeczna
(213)
Filozofia i etyka
(204)
Bezpieczeństwo i wojskowość
(183)
Historia
(177)
Językoznawstwo
(177)
Matematyka
(108)
Transport i logistyka
(97)
Nauka i badania
(86)
Kultura i sztuka
(69)
Ochrona środowiska
(67)
Inżynieria i technika
(47)
Literaturoznawstwo
(47)
Biologia
(30)
Religia i duchowość
(26)
Bibliotekarstwo, archiwistyka, muzealnictwo
(23)
Etnologia i antropologia kulturowa
(21)
Podróże i turystyka
(19)
Architektura i budownictwo
(14)
Rolnictwo i leśnictwo
(14)
Fizyka i astronomia
(13)
Kultura fizyczna i sport
(9)
Chemia
(6)
Praca, kariera, pieniądze
(5)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(5)
Archeologia
(4)
Geografia i nauki o Ziemi
(4)
Rozwój osobisty
(3)
507 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Nota edytorska; Wstęp; Rozdział I. Emocje 1.1. Zewnętrzny i wewnętrzny wyraz emocji 1.2. Emocje w procesach myślenia, spostrzegania, pamięci, autosugestii 1.3. Impulsy z otoczenia, zmysł doskonalenia 1.4. Emocje towarzyszące osiąganiu celu 1.5. Czas i przestrzeń. Znaczenie emocji, doznań i przeżyć 1.6. Nieodłączne – egzystencjalnie pozytywne i negatywne emocje 1.7. Seks i emocje Rozdział II. Inteligencja emocjonalna 2.1. Znaczenie cech osobowości – osobowość emocjonalnie dojrzała. Postawy i zachowania 2.2. Intelekt w racjonalnym zarządzaniu emocjami 2.3. Źródła twórczej aktywności i kreatywności. Podłoże emocjonalne 2.4. Empatia – wrażliwość na sygnały otoczenia – wzajemność, życzliwość, tolerancja 2.5. Naturalne i standardowe przejawy inteligencji emocjonalnej 2.6. Człowiek – organizacja, zmysł koncentracji uwagi, świadomość, doskonalenie i postęp Rozdział III. Zarządzanie emocjami 3.1. Wrażliwość intelektualna – aspekt czasu i przestrzeni 3.2. Predyspozycje i niedomagania zarządcze 3.3. Orientacja na ponadprzeciętność 3.4. Napięcia, spory, konflikty i towarzyszące temu emocje 3.5. Samokontrola postaw i zachowań. Samoświadomość 3.6. Emocje – nieodłączne funkcje życiowe ustroju Rozdział IV. Styl życia. Samodoskonalenie, samorealizacja 4.1. Wiedza, umiejętności, doświadczenie, nawyki 4.2. Twórcza aktywność w organizacji. Przejawy i efekty 4.3. Zdrowie i bezpieczeństwo – wartości najwyższe 4.4. Efekty zarządzania emocjami na tle zmienności sytuacyjnej Rozdział V. Autorefleksje – rozważania towarzyszące 5.1. Emocje – nieodłączne w osiąganiu postępu i rozwoju 5.2. Próba autorefleksji. Strach czy odwaga 5.3. Warunki ekstremalne, nadmierne emocje, napięcia, temperament; Zakończenie; Bibliografia.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.3 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.3 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zarządzanie stresem w organizacji / Adam Cichosz. - Warszawa : Difin SA, 2018. - 279, [1] s. ; 24 cm.
Wstęp; Rozdział I. Wszechobecny stres 1.1. Człowiek i jego świat wartości 1.2. Emocje wobec zjawisk natury, cywilizacji, kultury 1.3. Homeostaza 1.4. Zdolność wyznaczania i osiągania celów 1.5. Tworzenie i doskonalenie zasobów ludzkich 1.6. Stres w stanach wzburzonej emocji 1.7. Następstwa najczęściej występujących problemów w organizacji 1.8. Stresogenne podłoże konfliktów 1.9. Fizjologia stresu Rozdział II. Przyczyny i źródła stresu 2.1. Uwarunkowania przyczynowe i ich rodzaje 2.2. Niepewne otoczenie w świadomości osobniczej 2.3. Lęk i niepokój sygnałem zaburzonych emocji 2.4. Stres w relacjach ról społecznych (zwierzchnictwo i podległość) 2.5. Uwarunkowania środowiskowe postaw i zachowań 2.6. Modyfikowanie funkcjonowania organizacyjnego (aktywność, kreatywność) Rozdział III. Stres organizacyny i jego przejawy 3.1. Poglądy, postawy i zachowania w organizacji 3.2. Funkcjonowanie osobnicze w sytuacjach trudnych 3.3. Lęk w oczekiwaniu przyszłości. Anatomia egzystencji 3.4. W trosce o zdrowie jednostki i społeczeństwa Rozdział IV. Zjawiska stresogenne, sposoby przezwyciężania sytuacji trudnych 4.1. Celowa działalność osobnicza 4.2. Ryzyko strukturalne w podejmowaniu decyzji 4.3. Instytucjonalne wzory przeciwdziałania sytuacjom trudnym 4.4. Przejawy przemocy emocjonalnej 4.5. Przyczyny zaburzeń w postrzeganiu rzeczywistości Rozdział V. Jednostka na tle grupy w organizacji 5.1. Problemy stresu w organizacji 5.2. Od narodzin do późnej starości 5.3. Lęk i stres - postęp czy regres 5.4. W relacjach z najbliższym otoczeniem 5.5. W rodzinie, w środowisku społecznym, biofizycznym i bioklimatycznym 5.6. Pokonywanie przeciwności w stresie organizacyjnym 5.7. Istota władzy zwierzchniej i podporządkowanie się wymogom; Zakończenie; Bibliografia.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 65.01 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 65.01 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Wprowadzenie; CZĘŚĆ I. Kryzys - perspektywa zarządzania organizacją Rozdział 1. Kryzys i sytuacje kryzysowe 1.1. Podstawowe definicje 1.2. Źródła kryzysu 1.3. Źródła kryzysu w przedsiębiorstwie Rozdział 2. Wybrane aspekty zarządzania w kryzysie 2.1. Zarządzanie kryzysowe 2.2. Zarządzanie przedsiębiorstwem w kryzysie Rozdział 3. Zarządzanie informacją w warunkach kryzysu 3.1. Informacja i jej rola w podejmowaniu decyzji 3.2. Komunikacja w warunkach kryzysu 3.3. Wspomaganie informatyczne zarządzania informacją 3.4. Bezpieczeństwo informacji CZĘŚĆ II. Kryzys - perspektywa psychologiczna Rozdział 4. Psychologiczne uwarunkowania reakcji na kryzys 4.1. Rola czynników osobowościowych i poznawczych 4.2. Psychologiczne uwarunkowania reakcji na kryzys - rola wcześniejszych doświadczeń, kompetencji społecznych oraz dojrzałości emocjonalnej i społecznej Rozdział 5. Problem przetwarzania informacji i funkcjonowanie jednostki w sytuacji stresu i kryzysu 5.1. Funkcjonowanie człowieka w warunkach stresu 5.2. Znaczenie relacji interpersonalnych w działaniach zapobiegających sytuacjom kryzysowym; Zakończenie; Bibliografia; Spis rysunków; Spis tabel.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.1/.5 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Wprowadzenie; CZĘŚĆ I. Kryzys - perspektywa zarządzania organizacją Rozdział 1. Kryzys i sytuacje kryzysowe 1.1. Podstawowe definicje 1.2. Źródła kryzysu 1.3. Źródła kryzysu w przedsiębiorstwie Rozdział 2. Wybrane aspekty zarządzania w kryzysie 2.1. Zarządzanie kryzysowe 2.2. Zarządzanie przedsiębiorstwem w kryzysie Rozdział 3. Zarządzanie informacją w warunkach kryzysu 3.1. Informacja i jej rola w podejmowaniu decyzji 3.2. Komunikacja w warunkach kryzysu 3.3. Wspomaganie informatyczne zarządzania informacją 3.4. Bezpieczeństwo informacji CZĘŚĆ II. Kryzys - perspektywa psychologiczna Rozdział 4. Psychologiczne uwarunkowania reakcji na kryzys 4.1. Rola czynników osobowościowych i poznawczych 4.2. Psychologiczne uwarunkowania reakcji na kryzys - rola wcześniejszych doświadczeń, kompetencji społecznych oraz dojrzałości emocjonalnej i społecznej Rozdział 5. Problem przetwarzania informacji i funkcjonowanie jednostki w sytuacji stresu i kryzysu 5.1. Funkcjonowanie człowieka w warunkach stresu 5.2. Znaczenie relacji interpersonalnych w działaniach zapobiegających sytuacjom kryzysowym; Zakończenie; Bibliografia; Spis rysunków; Spis tabel.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Wstęp; Rozdział I. Zasoby psychospołeczne człowieka w świetle podstawowych założeń teoretycznych; Rozdział II. Zasoby psychospołeczne nieletnich jako podstawa modyfikowania dobrostanu psychicznego; Rozdział III. Młodzieżowe ośrodki wychowawcze jako przestrzeń kształtowania zasobów psychospołecznych resocjalizowanych nieletnich; Rozdział IV. Założenia metodologiczne autorskich badań empirycznych; Rozdział V. Zasoby osobiste i społeczne nieletnich w MOW w świetle badań własnych; Rozdział VI. Podsumowanie. Koncepcja resocjalizacji nieletnich poprzez rozwijanie dobrostanu psychicznego; Bibliografia; Indeks nazwisk.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Wstęp 1. Zdrowie psychiczne: Czym jest zdrowie psychiczne i jakie ma znaczenie?; Zdrowie psychiczne jako element zdrowia; Wybrane modele i sposoby ujmowania zdrowia psychicznego; Zdrowie psychiczne jako wymiar zdrowia publicznego; Zdrowie psychiczne w koncepcjach różnych autorów; Determinanty wpływające na zdrowie psychiczne; Współczesne zagrożenia dla zdrowia psychicznego; Kontekst społeczny zagrożeń dla zdrowia psychicznego; Zagrożenia dla zdrowia psychicznego wynikające z pandemii SARS-CoV-2. 2. Koncepcja poczucia koherencji Aarona Antonovsky’ego w kontekście wzmacniania zdrowia: Wprowadzenie do teorii salutogenezy; Poczucie koherencji oraz pozostałe czynniki wpływające na zdrowie; Poczucie koherencji i jej komponenty: poczucie zrozumiałości, poczucie zaradności, poczucie sensowności; Uogólnione zasoby odpornościowe; Stresory – uogólnione deficyty odpornościowe; Zachowanie zdrowotne i styl życia. 3. Stres i jego wpływ na zdrowie człowieka: Modele i koncepcje stresu: biologiczne, psychologiczne i społeczne; Uwarunkowania stresu: stres jako bodziec, reakcja i relacja; Koncepcja stresu Hansa Selye’go; Teoria stresu Richarda Lazarusa i Suzan Folkman; Stres i Teoria Zachowania Zasobów Stevana Hobfolla; Konsekwencje zdrowotne stresu. 4. Radzenie sobie ze stresem: Radzenie sobie ze stresem a zdrowie psychiczne; Radzenie sobie ze stresem jako proces, strategia i styl; Rodzaje stylów radzenia sobie ze stresem; Uwarunkowania podmiotowe oraz sytuacyjne radzenia sobie ze stresem; Ogólne właściwości podmiotowe wpływające na proces radzenia sobie ze stresem; Czynniki sytuacyjne wpływające na proces radzenia sobie ze stresem. 5. Praktyczne wskazania dla wzmocnienia zdrowia: Wzmacnianie zdrowia psychicznego w kontekście podejścia Salutogenetycznego; Wzmacnianie zdrowia psychicznego dzieci i młodzieży w kontekście podejścia Salutogenetycznego; Praktyczne wskazania w kontekście radzenia sobie ze stresem; Zarządzanie stresem; Zakończenie; Piśmiennictwo.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 159.9 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Zespół Aspergera : zrozumieć, aby uzdrowić / Agnieszka Kozdroń. - Wyd. 2. - Warszawa : Difin SA , 2020. - 316, [2] s. ; 23 cm.
Zawiera: Wstęp; ROZDZIAŁ I. ZESPÓŁ ASPERGERA – PRZEGLĄD DONIESIEŃ NAUKOWYCH 1. Determinanty zaburzeń rozwojowych 2. Etiologia zespołu Aspergera 3. Kryteria diagnostyczne zespołu Aspergera 4. Niepożądane działanie leków na organizm człowieka a autystyczne spektrum zaburzeń 5. Charakterystyka osobowości dotkniętej zespołem Aspergera 6. Zaburzenia integracji sensorycznej 6.1. Polisensoryczne zaburzenia w ujęciu praktycznym ROZDZIAŁ II. PORADNIK DLA PEDAGOGÓW 1. Pedagog kreator czy demotywator w procesie edukacji dziecka z zespołem Aspergera 2. Przyczyny niepowodzeń dziecka z zespołem Aspergera w placówkach edukacyjnych 3. System rodzinny przyczyną trudności i niepowodzeń edukacyjnych dziecka z zespołem Aspergera 4. Integracja społeczna – mit czy realność 5. Adekwatne zaspokajanie potrzeb dziecka w placówce edukacyjnej 5.1. Określenie potrzeb dziecka z zespołem Aspergera rozpoczynającego proces edukacji formalnej w placówce przedszkolnej 5.2. Wspieranie rozwoju dziecka z zespołem Aspergera w placówce edukacyjnej 5.3. Wspomaganie rozwoju dziecka z zespołem Aspergera w zakresie kompetencji społecznych 5.4. Adekwatne oddziaływania pedagogiczne w kontekście zaburzeń integracji sensorycznej dziecka z zespołem Aspergera 5.5. Efektywna współpraca z opiekunami dziecka ROZDZIAŁ III. PORADNIK DLA RODZICÓW 1. Pierwsze kroki na drodze do zaspokojenia potrzeb dziecka z zespołem Aspergera w środowisku rodzinnym 1.1. Diagnoza 1.2. Orzeczenie o niepełnosprawności 1.3. Życie rodzinne dziecka z zespołem Aspergera 2. Terapia dla twojego dziecka 2.1. Organizacja procesu terapeutycznego 2.2. Przemoc w terapii 2.3. Zalecane metody terapeutyczne w pracy z dzieckiem z zespołem Aspergera 2.4. Efekty terapeutyczne 3. Terapeutyczne oddziaływania w środowisku domowym 3.1. Zaspokojenie potrzeb dziecka w środowisku rodzinnym 3.2. Postawy rodzicielskie wobec niepełnosprawności 4. Gdy zespół Aspergera zdiagnozowany jest u ojca, syna, a czasem matki; Tytułem zakończenia; Zrozumieć i pokonać lęk; Uspołecznienie dziecka w spontanicznych interakcjach; Bibliografia.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera: Część I. Czym jest seksualność i zespół Aspergera 1. Zespół Aspergera 1.1. Zespół Aspergera 1.2. Seksualność a zespół Aspergera 1.3. Okres dojrzewania płciowego 1.4. Antykoncepcja 1.5. Czynnik społeczny 1.6. Zachowania seksualne 2. Niewłaściwe zachowania seksualne: zrozumienie i interwencja 2.1. Czynniki wyzwalające i podtrzymujące 2.2. Zrozumienie niewłaściwych zachowań seksualnych 2.3. Ograniczone zainteresowania i obsesje seksualne 2.4. Masturbacja 2.5. Napaści na tle seksualnym i przestępstwa 2.6. Przestępczość seksualna 3. Umiejętności społeczne 3.1. Narzędzia rozwijające umiejętności społeczne 3.2. Kontakt wzrokowy 3.3. Zachowania afektywne 3.4. Komunikacja 3.5. Emocje 3.6. Myśli automatyczne 3.7. Teoria umysłu 4. Różnorodność seksualna i tożsamość płciowa 4.1. Różnorodność seksualna 4.2. Orientacja seksualna 4.3. Tożsamość płciowa 5. Para, intymność i seksualność 5.1. Intymność 5.2. Pożądanie 5.3. Komunikacja afektywna 5.4. Dynamika par 5.5. Empatia 5.6. Intymność seksualna 6. Program edukacji socjoseksualnej 6.1. Program edukacji seksualnej 6.2. Struktura programu edukacji socjoseksulanej dla osób z zespołem Aspergera 6.3. W jaki sposób program edukacji socjoseksualnej pomaga osobom z zespołem Aspergera 6.4. Ocena programu i wyniki Cześć II. Program rozwoju umiejętności socjoseksualnych Wstęp. Jak korzystać z programu Warsztaty 1. Ocena i wprowadzenie do programu Warsztaty 2. Wprowadzenie do seksualności i ćwiczenia komunikacyjne Warsztaty 3. Miłość i przyjaźń Warsztaty 4. Fizjologiczne aspekty seksualności Warsztaty 5. Relacje seksualne i inne zachowania seksualne Warsztaty 6. Emocje Warsztaty 7. Choroby przenoszone drogą płciową, zakażenie HIV i zapobieganie im Warsztaty 8. Orientacja seksualna Warsztaty 9. Alkohol, narkotyki i seksualność Warsztaty 10. Wykorzystywanie seksualne i niewłaściwe zachowania seksualne Warsztaty 11. Seksizm i przemoc w związkach uczuciowych Warsztaty 12. Opanowanie emocji, teoria umysłu oraz intymność. Załącznik. Profil seksualny dorosłych osób z zespołem Aspergera: potrzeba wsparcia i interwencji: Badanie, wyniki, dyskusja, dalsze analizy, potrzeba edukacji i wsparcia. Spis rycin, ramek i tabel.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (2 egz.)
Audiobook
CD
W koszyku
1. Nakryj do stołu; 2. Planuj każdy dzień z wyprzedzeniem; 3. Stosuj zasadę 80/20 gdzie się da; 4. Zastanów się nad konsekwencjami; 5. Zwlekanie kontrolowane; 6. Nieustannie stosuj metodę ABCDE; 7. Koncentruj się na zagadnieniach kluczowych; 8. Prawo trzech zdań; 9. Dobrze się przygotuj, zanim rozpoczniesz; 10. Krok po kroku, czyli od beczki do beczki; 11. Podwyższaj swoje kwalifikacje; 12. Okaż swoje szczególne zdolności; 13. Rozpoznaj swoje główne ograniczenia; 14. Zmobilizuj się; 15. Maksymalne wykorzystanie energii; 16. Zmuś się do działania; 17. Nie daj się uzależnić technice; 18. Plasterki salami i ser szwajcarski; 19. Strategia wydzielania czasu; 20. Stan wyższej konieczności; 21. Każde zadanie traktuj indywidualnie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Psychologia Rodziny)
1. Wprowadzenie; Wzorce skutecznej terapii rodzin. Poziom I; Wzorce skutecznej terapii rodzin. Poziom II; Podsumowanie; 2. Wprowadzenie; Cykl kalibrowej komunikacji; Cykl komunikacji opartej na informacjach zwrotnych: Zbieranie informacji; Zmiana systemu; Utrwalenie zmian
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316.6 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Część I. Postawy rodzicielskie: Rozdział 1. Postawy rodzicielskie a osobowość dziecka. Rozdział 2. Postawy rodzicielskie a decyzja o małżeństwie. Rozdział 3. Postawy rodzicielskie a postrzeganie przez córki własnej cielesności. Część II. Style przywiązania: Rozdział 4. Style przywiązania a sposoby wyrażania uczuć. Rozdział 5. Style przywiązania a osobowość.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Engram)
Zawiera: Wstęp; Rozdział 1. ISTOTA AUTYZMU 1.1. Pojęcie autyzmu oraz kryteria diagnostyczne 1.2. Przyczyny autyzmu oraz najważniejsze teorie etiologiczne autyzmu 1.3. Podstawowe objawy oraz zaburzenia towarzyszące zaburzeniu ze spektrum autyzmu 1.4. Wczesne wykrywanie autyzmu i wczesne wspomaganie rozwoju oraz stosowane terapie Rozdział 2. MUZYKOTERAPIA 2.1. Rozważania terminologiczne oraz cele muzykoterapii 2.2. Założenia teoretyczne muzykoterapii i podejścia terapeutyczne 2.3. Klasyfikacja muzykoterapii – umiejscowienie muzyki w terapii i rola terapeuty 2.4. Modele i doświadczenia muzykoterapeutyczne 2.6. Muzykoterapia w autyzmie – badania Rozdział 3. METODOLOGIA BADAŃ WŁASNYCH 3.1. Muzykoterapia jako pole badań 3.2. Perspektywa badawcza 3.3. Przedmiot badań 3.4. Cele prowadzonych badań 3.5. Problemy badawcze 3.6. Metoda badań 3.7. Organizacja badania – model protokołu badawczego Rozdział 4. ZNACZENIE TECHNIK MUZYKOTERAPEUTYCZNYCH WE WSPARCIU ROZWOJU DZIECKA Z AUTYZMEM – BADANIA WŁASNE 4.1. Analiza przypadków 4.2. Podsumowanie; BIBLIOGRAFIA; ANEKSY; Załącznik 1A. Kategoria pożądane muzyczne Załącznik 1B. Kategoria pożądane relacyjne muzyczne Załącznik 1C. Kategoria niepożądane muzyczne Załącznik 1D. Kategoria niepożądane relacyjne muzyczne Załącznik 2. Autism Developmental Skillset Assessment (ADSA) Załącznik 3. Kwestionariusz uzupełniający Autism Developmental Skillset Assessment (ADSA) Załącznik 4. Skala obserwacji zachowania dziecka (SOZ-D) Załącznik 5. Skala I: Relacja dziecko–terapeuta we wspólnym doświadczaniu muzycznym Załącznik 6. Skala II: Muzyczna komunikatywność; WYKAZ TABEL, RYSUNKÓW, WYKRESÓW.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (2 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Wstęp; Podziękowania; CZĘŚĆ I. RÓŻNE SPOJRZENIA NA EMOCJE Rozdział 1. Podejścia do zrozumienia emocji: Wprowadzenie; Czym jest emocja? Pierwsze pomysły; Dziewiętnastowieczni myśliciele; Podejścia filozoficzne i literackie; Nauka o mózgu, psychologia, socjologia i antropologia; Empiryczne inspiracje nowej nauki o emocjach; Czym jest emocja? Ramy teoretyczne; Sfera emocji: emocje - nastroje – dyspozycje; Streszczenie; Do przemyślenia i dyskusji; Lektura uzupełniająca; Rozdział 2. Ewolucja emocji: Elementy podejścia ewolucyjnego; Ewolucyjna historia ludzkich emocji; Ewolucja reprezentacji symbolicznej i języka; Emocje jako podstawa relacji międzyludzkich; Streszczenie; Do przemyślenia i dyskusji; Lektura uzupełniająca; Dodatkowa lektura uzupełniająca; Rozdział 3. Kulturowe rozumienie emocji: Społeczność wyspiarska; Międzykulturowe podejścia do emocji; Konstruowanie emocji na Zachodzie; Miłość seksualna na Zachodzie; Integracja podejść ewolucyjnych i kulturowych; Streszczenie; Do przemyślenia i dyskusji; Lektura uzupełniająca; CZĘŚĆ II. ELEMENTY EMOCJI Rozdział 4. Komunikowanie emocji: Pięć rodzajów zachowań niewerbalnych; Mimiczne ekspresje emocji; Wokalne komunikowanie emocji; Dotykowe komunikowanie emocji; Ekspresje emocjonalne i koordynowanie kontaktów międzyludzkich; Kulturowe zróżnicowanie ekspresji emocji; Komunikowanie emocji w sztuce; Streszczenie; Do przemyślenia i dyskusji; Lektura uzupełniająca; Rozdział 5. Zmiany cielesne i emocje: Wczesne teorie emocji i zmian cielesnych; Emocje i autonomiczny układ nerwowy; Emocje i układ neuroendokrynny; Emocje i układ odpornościowy; Zmiany cielesne i doświadczenia emocjonalne; Ucieleśnienie, poznanie i kontakty społeczne; Streszczenie; Do przemyślenia i dyskusji; Lektura uzupełniająca; Rozdział 6. Ocena, doświadczenie, regulacja: Ocena i emocje; Oceny pierwotne, pozytywność i negatywność; Oceny wtórne; Trzecia faza oceny: werbalne dzielenie się; Słowa i koncepcje; Doświadczenie emocjonalne; Regulacja emocji; Streszczenie; Do przemyślenia i dyskusji; Lektura uzupełniająca; Rozdział 7. Mechanizmy mózgowe i emocje: Historyczne podejścia do neuronauki emocji; Oceny i mózgowe procesy podkorowe; Świadomość ciała i subiektywne odczucia: przednia część kory wyspy; Od konceptualizacji do empatycznego zrozumienia: korowe procesy mózgowe; Poszukiwanie wzorców aktywacji mózgowej poszczególnych emocji; Streszczenie; Do przemyślenia i dyskusji; Lektura uzupełniająca; CZĘŚĆ III. EMOCJE I ŻYCIE SPOŁECZNE Rozdział 8. Rozwój emocji w dzieciństwie: Teorie rozwoju emocjonalnego; Ekspresja emocjonalna; Rozpoznawanie emocji; Regulacja emocji; Biologiczne uwarunkowania temperamentu; Streszczenie; Do przemyślenia i dyskusji; Lektura uzupełniająca; Rozdział 9. Emocje w relacjach społecznych: Emocje w bliskich związkach; Emocje w przyjaźni; Emocje w relacjach hierarchicznych; Emocje i dynamika grupowa; Inteligencja emocjonalna; Streszczenie; Do przemyślenia i dyskusji; Lektura uzupełniająca; Rozdział 10. Emocje i myślenie: Namiętności i rozum; Emocje nadają priorytet myślom, celom i działaniom; Emocje i nastroje w zachowaniach ekonomicznych; Infuzja afektu i afekt jako informacja; Style przetwarzania; Wpływ nastrojów i emocji na funkcjonowanie poznawcze; Moralność; Emocje i prawo; Streszczenie; Do przemyślenia i dyskusji; Lektura uzupełniająca; CZĘŚĆ IV. EMOCJE I CZŁOWIEK Rozdział 11. Różnice indywidualne w emocjonalności: Emocjonalność na przestrzeni życia; Przywiązanie i emocjonalność; Zachowania rodzicielskie wykraczające poza przywiązanie; Socjalizacja emocji w domu rodzinnym; Poza rodzicielstwem: wpływ rodzeństwa, rówieśników i szerszego kontekstu społecznego; Programy optymalizujące rozwój emocjonalny; Streszczenie; Do przemyślenia i dyskusji; Lektura uzupełniająca; Rozdział 12. Psychopatologia emocji w dzieciństwie: Emocje i psychopatologia; Częstość psychopatologii w dzieciństwie; Czynnik ryzyka a psychopatologia; Czynniki ryzyka; Trajektorie zaburzeń; Interwencje w psychopatologii dzieci i młodzieży; Streszczenie; Do przemyślenia i dyskusji; Lektura uzupełniająca; Rozdział 13. Zaburzenia emocjonalne w dorosłości: Depresja i lęk; Zaburzenia psychiczne: objawy i rozpowszechnienie; Jak powstają zaburzenia; Interakcje genotyp-środowisko; Predyspozycje emocjonalne i zaburzenia emocjonalne; Czynniki podatności; Nawroty, powrót do zdrowia i przedłużanie zaburzeń; Neurofizjologia depresji i lęku; Poza depresją i lękiem; Streszczenie; Do przemyślenia i dyskusji; Lektura uzupełniająca; Rozdział 14. Znaczące życie: Znaczące wydarzenie; Sens w życiu; Terapia psychologiczna prowadzona przez innych i autoterapia; Uważność w starożytności i współczesności; Świadome rozumienie emocji; Emocje w literaturze; Emocje i wolna wola; Emocje i sens w życiu społecznym; Streszczenie; Do przemyślenia i dyskusji; Lektura uzupełniająca; Piśmiennictwo; Indeks nazwisk; Indeks rzeczowy; O Autorach.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
R.1 Podejścia teoretyczne do emocji, R.2 Kulturowe interpretacje emocji, R.3 Ewolucja emocji, R.4 Czym jest emocja?, R.5 Mózgowe mechanizmy emocji, R.6 Rozwój emocji, R.7 Różnice indywidualne w rozwoju emocjonalności R.8 Emocja a psychopatologia w dzieciństwie, R.9 Funkcje emocji i ich wpływ na procesy poznawcze i perswazję R.10 Emocje w relacjach społecznych, R.11 Rola emocji w psychopatologii dorosłych, R.12 Psychoterapia, świadomość i narracja
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 159.9 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Cz. I Świat ADHD: 1. Jak nas ADHD zajmuje i dzieli? 2. ADHD - jak powstaje mit, 3. Każdy ma na temat Twojego dziecka coś do powiedzenia, chociaż nigdy je nawet nie widział, 4 Dzieci z ADHD i ich rodzice - droga przez mękę, Cz. II Patrzeć systemowo: 5. Podejście systemowe - pomocne uzupełnienie?, 6. ADHD jako system problemowy, Cz. III Działać systemowo: 7. Co warto wiedzieć? 8. Znaleźć rozwiązania, 9. Rozpoznać uwikłania i rozwiązać je, 10. Dla nas, ojców, 11. Jeśli zamierzacie skorzystać z pomocy profesjonalnej
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 65.01 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Wprowadzenie; 2. Fenomen GDT; 2. Fenomen GDT; 3. Jak sprawić by wszystko działało- proces; 4. Podstawy zarządzania samym sobą; 5. Odzyskiwanie kontroli: uchwycenie; 6. Przejmowanie kontroli: rozjaśnianie; 7. Przejmowanie kontroli: organizowanie; 8. Odzyskiwanie kontroli: refleksja; 9. Przejmowanie kontroli: zaangażowanie; 10. Przejmowanie kontroli: wykorzystanie metody w życiu i w pracy; 11. Odzyskiwanie perspektywy; 12. Osiąganie perspektywy na rozbiegu: następne działanie; 13. Osiąganie perspektywy na poziomie 10 000 stóp: projekty; 14. Osiąganie perspektywy na poziomie 20 000 stóp: obszar skupienia i odpowiedzialności; 15. Osiąganie perspektywy na poziomie 30 000 stóp: cele i zamierzenia; 16. Osiąganie perspektywy na poziomie 40 000 stóp: wizja; 17. Osiąganie perspektywy na poziomie 50 000 stóp: przyczyna i zasady; 18. Odzyskiwanie perspektywy: ponowne odwiedziny w Ogrodach Gracie; 19. W prawdziwym świecie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Życie seksualne / Sigmund Freud ; przeł. Robert Reszke. - Warszawa : Wydawnictwo KR, 1999. - 303 s. : 1 portret ; 21 cm.
(Dzieła / Sigmund Freud ; t. 5)
Seksualność w etiologii nerwic; Trzy rozprawy z teorii seksualnej; Moje poglądy na temat roli seksualności w etiologii nerwic; W kwestii oświecenia seksualnego dzieci; O dziecięcych teoriach seksualnych; Przyczynki do psychologii życia miłosnego; O szczególnym typie wyboru obiektu u mężczyzny; O najpowszechniejszym poniżeniu życia miłosnego; Tabu dziewictwa; Dwa kłamstwa dziecięce; Dziecięca organizacja genitalna; Upadek kompleksu Edypa; Kilka psychicznych skutków anatomicznej różnicy płci; O typach libidalnych; O seksualności kobiecej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Część I. Uświadomienie: Złość dezorganizuje moje życie; Dlaczego tak bardzo się złoszczę?; Dlaczego nie mogę przestać? Sześć głównych przyczyn życia w złości; Drabina złości i przemocy. Część II. Działanie: Złap rybę albo odetnij przynętę. Czas podjąć zobowiązanie; Schodzenie z drabiny – część 1: Koniec z groźbami i przemocą; Schodzenie z drabiny – część 2: Lepiej trzymaj gębę na kłódkę, dopóki nie nauczysz się mówić, jak trzeba; Możesz wierzyć lub nie, im nie chodzi o to, żeby cię zniszczyć; Żegnajcie, stare urazy; Ja też potrzebuję pomocy – rozdział dla partnerów osób uzależnionych od złości; Co dalej?
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej