Sortowanie
Źródło opisu
IBUK Libra
(559)
ebookpoint BIBLIO
(82)
Książki
(2)
Forma i typ
E-booki
(641)
Książki
(2)
Dostępność
tylko na miejscu
(2)
dostępne
(1)
Placówka
Wypożyczalnia
(1)
Czytelnia
(2)
Autor
Praca zbiorowa
(64)
Sokołowski Jerzy
(16)
Nowak Edward
(12)
Żabiński Arkadiusz
(11)
Drelich-Skulska Bogusława
(10)
Kowalak Robert
(10)
Mazurek-Łopacińska Krystyna
(10)
Sobocińska Magdalena
(10)
Sosnowski Michał
(10)
Jajuga Krzysztof
(9)
Brach Jarosław
(8)
Michalczyk Wawrzyniec
(8)
Biernacki Michał
(7)
Bobowski Sebastian
(7)
Dyczkowska Joanna
(7)
Bełz Grzegorz
(6)
Domiter Małgorzata
(6)
Grześkowiak Alicja
(6)
Kowalewski Marcin
(6)
Luty Piotr
(6)
Raszkowski Andrzej
(6)
Sobczak Elżbieta
(6)
Sztando Andrzej
(6)
Walesiak Marek
(6)
Zakrzewska-Półtorak Alicja
(6)
Borys Tadeusz
(5)
Dudycz Helena
(5)
Graczyk Andrzej
(5)
Molek-Winiarska Dorota
(5)
Ronka-Chmielowiec Wanda
(5)
Stor Marzena
(5)
Swacha-Lech Magdalena
(5)
Węgrzyn Grażyna
(5)
Bednarek Piotr
(4)
Brol Ryszard
(4)
Brycz Bogumiła
(4)
Chmielowiec-Lewczuk Magdalena
(4)
Dudycz Tadeusz
(4)
Głuszczuk Dariusz
(4)
Haromszeki Łukasz
(4)
Jankowiak Anna H
(4)
Kaleta Andrzej
(4)
Kuźmińska-Haberla Aleksandra
(4)
Luty Zbigniew
(4)
Markowska Małgorzata
(4)
Osbert-Pociecha Grażyna
(4)
Pancer-Cybulska Ewa
(4)
Peternek Piotr
(4)
Rogala Piotr
(4)
Łakomiak Aleksandra
(4)
Bal-Domańska Beata
(3)
Brol Marcin
(3)
Bąk Melania
(3)
Dziechciarz Józef
(3)
Gasz Małgorzata
(3)
Korenik Stanisław
(3)
Kuźmińska-Haberla Aleksandra
(3)
Marak Katarzyna
(3)
Mazur Alicja
(3)
Mazurek Szymon
(3)
Miszczuk Andrzej
(3)
Moszkowicz Krystyna
(3)
Motoryn Ruslan
(3)
Nieplowicz Maria
(3)
Nita Bartłomiej
(3)
Nowak Marta
(3)
Patrzałek Leszek
(3)
Piwowar-Sulej Katarzyna
(3)
Ptak Michał
(3)
Radomska Joanna
(3)
Rymarczyk Jan
(3)
Rynio Dorota
(3)
Rękas Magdalena
(3)
Sekuła Alicja
(3)
Skalik Jan
(3)
Smoluk Antoni
(3)
Szczepaniak-Sienniak Joanna
(3)
Szostak Ewa
(3)
Witek-Crabb Anna
(3)
Zaremba-Warnke Sabina
(3)
Adamek Jacek
(2)
Bem Agnieszka
(2)
Bernardelli Michał
(2)
Borkowska Bożena
(2)
Borys Grażyna
(2)
Bąk-Grabowska Dominika
(2)
Chomiak-Orsa Iwona
(2)
Czetwertyński Sławomir
(2)
Derlukiewicz Niki
(2)
Dolińska Alicja
(2)
Domaradzka Aurelia
(2)
Felis Paweł
(2)
Fiedor Bogusław
(2)
Gemra Kamil
(2)
Grzesik Katarzyna
(2)
Gubernat Ewa
(2)
Głuszek Ewa
(2)
Hadro Dominika
(2)
Hanczar Paweł
(2)
Hernes Marcin
(2)
Rok wydania
2020 - 2024
(195)
2010 - 2019
(445)
2000 - 2009
(3)
Kraj wydania
Polska
(643)
Język
polski
(578)
angielski
(65)
Temat
Deklaracja bolońska (1999)
(1)
Efektywność nauczania
(1)
Jakość kształcenia
(1)
Oświata
(1)
Polityka ludnościowa
(1)
Polityka społeczna
(1)
Rynek pracy
(1)
Szkolnictwo wyższe
(1)
Ubezpieczenia społeczne
(1)
Ubóstwo
(1)
Temat: miejsce
Kraje Unii Europejskiej
(1)
Gatunek
Praca zbiorowa
(231)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(1)
643 wyniki Filtruj
E-book
W koszyku
Forma i typ

Książka zwraca uwagę na wyzwania i perspektywy w obszarze rachunkowości i biznesu w kontekście zrównoważonego rozwoju w erze postpandemicznej. Zaprezentowano w niej długofalowe spojrzenie na efekty globalnego kryzysu zdrowotnego. Wskazano, że pandemia Covid-19 może być postrzegana jako istotny czynnik napędzający zmiany organizacyjne, gospodarcze i społeczne. Publikacja może zainteresować badaczy rachunkowości i zarządzania, doktorantów i studentów studiów społeczno-ekonomicznych, a także praktyków gospodarczych.

Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
Brak okładki
E-book
W koszyku
Forma i typ
Książka zwraca uwagę na wyzwania i perspektywy w obszarze rachunkowości i biznesu w kontekście zrównoważonego rozwoju w erze postpandemicznej. Zaprezentowano w niej długofalowe spojrzenie na efekty globalnego kryzysu zdrowotnego. Wskazano, że pandemia Covid-19 może być postrzegana jako istotny czynnik napędzający zmiany organizacyjne, gospodarcze i społeczne. Publikacja może zainteresować badaczy rachunkowości i zarządzania, doktorantów i studentów studiów społeczno-ekonomicznych, a także praktyków gospodarczych.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Rozwój rynku kapitałowego w Polsce spopularyzował, dotychczas słabo rozpoznane, możliwości transferu korzyści dla właścicieli przedsiębiorstwa. Jednym ze sposobów transferu korzyści jest wykup akcji spółki. Ogłoszenie skupu akcji może być rezultatem podjętego przez zarząd działania restrukturyzacyjnego, próbą obrony spółki przed wrogim przejęciem, częścią większego programu transferu korzyści dla właścicieli itp. Spośród wielu wątków poruszanych w książce szczególną uwagę zwrócono na: nowy sposób klasyfikacji działań związanych z restrukturyzacją finansową przedsiębiorstwa; prezentację mechanizmów wykupu akcji przez przedsiębiorstwa z uwzględnieniem jego wpływu na efektywność transakcji; źródła wartości tworzonej przez wykup lewarowany; szacowanie skorygowanej wartości bieżącej (APV), która uwzględnia okresowe zmiany dystrybucji wolnych przepływów pieniężnych w czasie trwania transakcji wykupu lewarowanego; wpływ opcji realnych na wartość transakcji wykupu lewarowanego; listę czynników wpływających na maksymalną pojemność zadłużeniową przedsiębiorstwa oraz metody jej obliczania.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Prezentowana książka jest ciekawą propozycją wykorzystania narzędzi statystyki wielowymiarowej we wszechstronnej ocenie wiedzy i umiejętności uczniów. W dobie szybko zmieniającej się rzeczywistości oraz pod wpływem rozwoju technologicznego społeczeństwa przekształcają się w społeczeństwa informatyczne funkcjonujące w gospodarce opartej na wiedzy. Działania te wymagają ciągłego procesu doskonalenia kształcenia nie tylko na szczeblu podstawowym i średnim, ale również w systemie kształcenia przez całe życie. Autorzy opracowania postanowili zrealizować badanie, dążąc do osiągnięcia trzech celów: stworzenia bazy metod analitycznych, które umożliwią powtarzalne badania oraz precyzyjną ocenę poziomu wiedzy i umiejętności uczniów, wypracowania narzędzi wspomagających formułowanie rekomendacji decyzyjnych oraz sposobu oceny przewidywanych efektów podejmowanych decyzji w strukturze systemu edukacyjnego w Polsce oraz wskazania użyteczności zastosowanych metod jedno- i wielowymiarowej analizy statystycznej dla danych rzeczywistych.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Autor
Forma i typ

Jest to pierwsza z trzech monografii poświęconych unikaniu opodatkowania w krajach Europy Środkowej i Wschodniej, finansowana w ramach projektu z Międzynarodowego Funduszu Wyszehradzkiego. Autorami rozdziałów są naukowcy w Polski, Czech, Serbii i Portugalii. Prezentowane w niej zagadnienia obejmują unikanie opodatkowania z perspektywy podstawowego systemu informacyjnego spółek – systemu rachunkowości. W książce mówiono wartości niematerialne i prawne oraz rzeczowe aktywa trwałe w kontekście unikania opodatkowania, a także poruszono zagadnienie raportowania finansowego w kontekście ustalania efektywnej stopy opodatkowania

Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
E-book
W koszyku

Celem monografii jest przedstawienie, jakie zmiany zachodzą w badaniach marketingowych pod wpływem rozwoju technologii informacyjnych i komunikacyjnych. Wskazano w niej nowe podejścia, metody i techniki badawcze, takie jak Google Analytics, strategie analityczne odnoszące się do big data, sztuczne sieci neuronowe czy badania neuromarketingowe. Zwiększająca zasięg penetracja Internetu, rozwój społeczeństwa sieci i gospodarki sieciowej stwarzają wiele implikacji dla zarządzania wiedzą i sprawiają, że bardzo wiele projektów badawczych immanentnie związanych jest z nowymi mediami. Autorzy w swoich tekstach dowodzą, iż dokonująca się dzięki technologiom cyfrowym transformacja danych pozyskanych z rynku w informacje pozwala na coraz trafniejsze antycypowanie zachowań podmiotów rynkowych, szczególnie konsumentów, co w konsekwencji służy zwiększaniu skuteczności i efektywności działań marketingowych.

Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
E-book
W koszyku
Celem monografii jest przedstawienie, jakie zmiany zachodzą w badaniach marketingowych pod wpływem rozwoju technologii informacyjnych i komunikacyjnych. Wskazano w niej nowe podejścia, metody i techniki badawcze, takie jak Google Analytics, strategie analityczne odnoszące się do big data, sztuczne sieci neuronowe czy badania neuromarketingowe. Zwiększająca zasięg penetracja Internetu, rozwój społeczeństwa sieci i gospodarki sieciowej stwarzają wiele implikacji dla zarządzania wiedzą i sprawiają, że bardzo wiele projektów badawczych immanentnie związanych jest z nowymi mediami. Autorzy w swoich tekstach dowodzą, iż dokonująca się dzięki technologiom cyfrowym transformacja danych pozyskanych z rynku w informacje pozwala na coraz trafniejsze antycypowanie zachowań podmiotów rynkowych, szczególnie konsumentów, co w konsekwencji służy zwiększaniu skuteczności i efektywności działań marketingowych.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Autorzy prezentowanego numeru Prac Naukowych Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu przedstawiają główne obszary stosowania badań marketingowych. Przedmiotem analizy są badania marketingowe produktu oraz marki, a w tym badania produktu w jego cyklu rynkowym oraz możliwości stosowania metody refleksji strategicznej w procesie planowania nowego produktu. Przedstawione rozważania oparte są na przykładach różnych rynków, m.in. mleka spożywczego, a także regionalnych i ekologicznych produktów żywnościowych. Autorzy niniejszego zbioru artykułów zwracają uwagę na znaczenie i użyteczność badań marketingowych w rozpoznawaniu zachowań konsumentów, a także na możliwości zastosowania diagnostyki medycznej w badaniach zachowań konsumentów. Ukazane zostały również pytania i dylematy związane z badaniami kształtującej się w Polsce klasy wyższej i badaniami współczesnych konsumentów na rynku turystycznym, którzy poszukują doznań, doświadczeń i wrażeń. Autorzy w tej części przedstawiają także wyniki zrealizowanych badań empirycznych dotyczących opinii konsumentów na temat reklamy internetowej oraz motywacji racjonalności w korzystaniu z ICT w procesie podejmowania decyzji zakupowych. Przedmiotem analizy jest także dwuwymiarowa skala służąca do pomiaru orientacji na osiągnięcia oraz relacje między akceptacją ryzyka a komponentami postawy wobec oszczędzania. Autorzy podkreślają znaczenie i wskazują na konieczność prowadzenia badań dotyczących takich kategorii, jak satysfakcja, lojalność, relacje oraz wartość dla klienta. Przedstawione rozważania i analizy oparte są na przykładzie różnych rynków branżowych, jak również dotyczą jednostek samorządu terytorialnego oraz szkół wyższych.Jak wskazują autorzy kolejnych artykułów ważnym obszarem badań marketingowych są procesy komunikacji i dystrybucji. Artykuły poświęcone tej problematyce dotyczą takich problemów, jak: metody formalne służące optymalizacji wyboru grup docelowych przekazów marketingowych, ocena efektów komunikacji marketingowej, innowacja marketingowa w handlu detalicznym, wykorzystanie badań marketingowych w zarządzaniu siecią handlową, ocena oferty marketingowej centrów handlowych, ocena skuteczności i efektywności działań merchandisingowych. Wskazano również na potrzebę prowadzenia badań opinii pracowników oraz wykorzystywania audytów, a w tym audytu kreatywnego komunikacji marketingowej oraz audytu diagnozującego aktywność marketingową małych i średnich przedsiębiorstw.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku

Monografia przedstawia zastosowania rozwiązań metodologicznych i metod badawczych, które to wskazują na dużą złożoność i zmienność otoczenia marketingowego. Przede wszystkim zaprezentowano w niej na rosnące umiędzynarodowienie badań marketingowych oraz konieczność dostosowywania metod do nowych wyzwań oraz zwiększania jakości wyników badań. Autorzy omawiają m.in.: uwarunkowane kulturowo jakościowe badania marketingowe, badania eksperymentalne, poszukiwanie consumer insight w kontekście doświadczeń klientów w procesie zakupowym, badania zachowań nieuświadomionych przez konsumentów, a także dostosowanie metod badań do specyfiki sektora.

Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
E-book
W koszyku
Monografia przedstawia zastosowania rozwiązań metodologicznych i metod badawczych, które to wskazują na dużą złożoność i zmienność otoczenia marketingowego. Przede wszystkim zaprezentowano w niej na rosnące umiędzynarodowienie badań marketingowych oraz konieczność dostosowywania metod do nowych wyzwań oraz zwiększania jakości wyników badań. Autorzy omawiają m.in.: uwarunkowane kulturowo jakościowe badania marketingowe, badania eksperymentalne, poszukiwanie consumer insight w kontekście doświadczeń klientów w procesie zakupowym, badania zachowań nieuświadomionych przez konsumentów, a także dostosowanie metod badań do specyfiki sektora.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
W pierwszej części prezentowanego numeru zostały przedstawione etapy rozwoju badań marketingowych będące odpowiedzią na powstawanie nowych kontekstów badawczych związanych z funkcjonowaniem przedsiębiorstwa. Ukazany został również wpływ internacjonalizacji przedsiębiorstw oraz kultury organizacyjnej na prowadzenie badań marketingowych.W drugiej części znajdują się artykuły dotyczące nowych podejść badawczych, wynikających z rozwoju technologii informacyjnych i komunikacyjnych. Rozważania prowadzone przez autorów tej części publikacji dotyczą takich problemów, jak: wyzwania wobec badań użytkowników Internetu, badania przebiegu i efektów kampanii e-mailingowych z wykorzystaniem modelu tematycznej hurtowni danych, netnografia, fora internetowe w aspekcie zastosowań w badaniach marketingowych oraz wykorzystanie technologii łączności bezprzewodowej w badaniach marketingowych. Artykuły ujęte w trzeciej części prezentowanego numeru ukazują rozwój podejść i metod ilościowych oraz ich zastosowań. Opracowania te poświęcone zostały asymetrycznym metodom wielowymiarowym, łączeniu metod i narzędzi w budowie modeli predykcyjnych, zastosowaniu metody grupowania dwustopniowego w segmentacji klientów, zmiennym jakościowym w segmentacji rynku, skalom porządkowym i elementom teorii zbiorów rozmytych, a także zastosowaniu analizy czynnikowej oraz eksperymentu w badaniach marketingowych. Kolejne artykuły dotyczą badań jakościowych i ich wykorzystywania w rozwiązywaniu problemów badawczych i decyzyjnych. Autorzy artykułów z tego zakresu rozpatrują znaczenie i rozwój metod jakościowych w marketingu. Zwracają uwagę na problemy doboru próby w jakościowych badaniach marketingowych, a także na możliwości wykorzystania wyników badań jakościowych do identyfikacji populacji w badaniach ilościowych. Przedmiotem rozważań są również specyfika podejścia etnograficznego, metoda obserwacji, analiza narracji. Autorzy prezentują również rezultaty badań jakościowych dotyczących rozpoznawania okazji przedsiębiorczych, a także procesów komunikacji wewnątrz gospodarstw domowych oraz opinii o procesach reklamacji produktów.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Postęp techniczny i technologiczny, troska o ochronę środowiska naturalnego i społecznego oraz potrzeba zapewnienia zrównoważonego rozwoju wyznaczają kierunki działań i strategii podmiotów gospodarczych. Natomiast ich przynależność do określonego działu gospodarki narodowej, gałęzi, a nawet branży determinuje specyfikę prowadzonych działań i wraz z tym charakter problemów. Dyskusja o problemach rachunkowego i podatkowego ujęcia skutków zdarzeń wynikających ze specyfiki branży przyczyniła się do zorganizowania spotkania przedstawicieli nauki i praktyki. Zagadnieniom specjalizacji w danej dziedzinie usług, handlu lub produkcji poświęcony jest niniejszy zeszyt Prac Naukowych Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu. W kręgu zainteresowań autorów znalazły się problemy: rolnictwa, energetyki, finansów, ubezpieczeń czy budownictwa. Ze względu na różnorodność poruszanych zagadnień prace autorów zostały pogrupowane tematycznie. Działem gospodarki narodowej, w którym zidentyfikowano najwięcej problemów, okazało się rolnictwo. Stoją przed nim wyzwania związane z budowaniem systemu opodatkowania podatkiem dochodowym i systemu informacyjnego rachunkowości. W niniejszym zeszycie zaprezentowano istotę produktów rolnych, zasady ich wyceny i ewidencji oraz skutki przyjęcia określonej formy prawnej podmiotów branży ogrodniczej. Zajęto się również podatkowymi aspektami prowadzenia działań w gospodarstwach rolnych na Białorusi. Autorzy opracowań z działu gospodarki finanse zwracają szczególną uwagę na aktualne rozwiązania prawne stosowane w bankach, zarówno w zakresie opodatkowania rezerw celowych, jak i sposobu rozliczania przychodów i kosztów prowadzonej przez nie działalności polegającej na oferowaniu ubezpieczeń, w związku z rozwojem rynku bancassurance. Ukazano wpływ rezerw techniczno-bezpieczeniowych na wynik finansowy i podstawę opodatkowania podatkiem dochodowym w polskich i białoruskich zakładach ubezpieczeń, stosujących krajowe i międzynarodowe regulacje rachunkowości. Zaprezentowano również zakres zmian w rachunkowości spółdzielczych kas oszczędnościowo-kredytowych. Wiele uwagi poświęcili autorzy zeszytu prezentacji i zakresowi ujawnień w sprawozdaniach finansowych takich szczególnych składników aktywów, jak wartości niematerialne i prawne w przemyśle wydobywczym, paliwowo-energetycznym i branży telekomunikacyjnej. Zgodnie podkreślali, że sposób prezentacji oraz zakres informacji i ich szczegółowość są bardzo zróżnicowane. W kolejnej części prac naukowych autorzy odpowiadają na liczne pytania, w tym na temat użyteczności informacji zawartych w sprawozdaniach finansowych: przedsiębiorstw świadczących usługi długoterminowe, produkujących olejki do e-papierosów, podejmujących innowacyjne procesy w różnych branżach na Białorusi, firm budowlanych będących w upadłości likwidacyjnej oraz podmiotów sektora finansów publicznych i samodzielnych publicznych zakładów opieki zdrowotnej czy zakresu funduszy specjalnych różnych branż. Redaktorzy wyrażają nadzieję, że przedstawione przez autorów rachunkowe i podatkowe problemy podmiotów gospodarczych wynikające z przynależności do działu gospodarki danego kraju, sektora i branży zostały w stopniu wystarczającym rozwiązane, a przedstawione dociekania naukowe przyczynią się do ich unikania. Czytelnikom życzą zajmującej i wzbogacającej wiedzę lektury.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Jeszcze w latach 70. ubiegłego wieku pojęcia innowacji, a tym bardziej gospodarki opartej na wiedzy używane były sporadycznie. Operowano raczej terminem „postęp ekonomiczny”, którego składowymi były: postęp techniczny i postęp organizacyjny. Postęp ekonomiczny oznaczał postępowe zmiany w procesach gospodarczych, w których eksponowano przede wszystkim procesy produkcyjne. Wprowadzenie pojęcia innowacji istotnie zmieniło dotychczasowe, tradycyjne podejście do owych „postępowych zmian w procesach gospodarczych” i stało się zalążkiem innego myślenia o wdrażaniu nowości w procesach wytwórczych. Przede wszystkim zaś innowacja, w sensie przedmiotowym, nie odnosi się tylko do działalności wytwórczej. Pole innowacji obejmuje zmiany w znacznie szerszym obszarze i odnosi się do rozlicznych dziedzin działalności człowieka, łącznie z takimi dziedzinami, jak: służba zdrowia, wojskowość, nauczanie itp. Drugą istotną zmianą w omawianym zagadnieniu jest rozszerzenie analiz innowacji o związaną z nimi wiedzę i edukację. Współcześnie jest to bardzo znaczący nurt badań, który dotyczy gospodarki jako całości (gospodarka oparta na wiedzy) oraz układu mikroekonomicznego(zarządzanie wiedzą). Nurt ten został wzbogacony badaniami przedsiębiorczości jako czynnika wzrostu i rozwoju struktur ekonomicznych. Obejmuje on badania przedsiębiorczości zewnętrznej oraz przedsiębiorczości wewnętrznej, tzn. przedsiębiorczości, z którą spotykamy się w ramach różnych instytucji gospodarczych. W prezentowanej pracy czytelnik znajdzie również rozważania na temat przedsiębiorczości rozproszonej, do której należy zaliczyć grona przemysłowe, parki technologiczne czy też przedsiębiorczość w układzie regionalnym. Dodajmy, że sygnalizowane problemy są rozpatrywane z punku widzenia wielu zagadnień, ważnych szczególnie dla naszej gospodarki. Są nimi: partycypacja bezpośrednia, zaufanie jako zasób gospodarczy, rynek UE i efektywność procesów.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku

Zagadnienia związane z budżetem obywatelskim są obecne w polskim samorządzie terytorialnym od około 10 lat, podczas których stał się on ważnym narzędziem kształtowania społeczeństwa obywatelskiego w wymiarze lokalnym. Główne cele monografii stanowią identyfikacja problemów związanych z funkcjonowaniem budżetu obywatelskiego w największych polskich miastach i wskazanie, w jaki sposób można poprawić skuteczność budżetu obywatelskiego w świetle aktualnych uwarunkowań prawnych. W monografii przyjęto hipotezę, że budżet obywatelski jest narzędziem wpływającym na skalę i jakość zaangażowania społecznego oraz stanowi zachętę do pogłębienia kooperacji między urzędnikami samorządowymi i lokalnymi aktywistami. Publikacja składa się z czterech rozdziałów, z czego dwa pierwsze mają charakter teoretyczny - wprowadzają do tematyki budżetu obywatelskiego, zaś dwa kolejne - praktyczny. Istotną częścią ostatniego rozdziału monografii jest wskazanie postulowanych zarówno przez urzędników, jak i aktywistów zmian, które doprowadziłyby do usprawnienia działań związanych z realizacją budżetu i zwiększenia partycypacji społecznej, a także prezentacja subiektywnych opinii respondentów, które dotyczyły wprowadzonych w 2018 roku regulacji ustawowych.

Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
E-book
W koszyku
Zagadnienia związane z budżetem obywatelskim są obecne w polskim samorządzie terytorialnym od około 10 lat, podczas których stał się on ważnym narzędziem kształtowa­nia społeczeństwa obywatelskiego w wymiarze lokalnym. Głów­ne cele monografii stanowią identyfikacja problemów związanych z funkcjonowaniem budżetu obywatelskiego w największych polskich miastach i wskazanie, w jaki sposób można poprawić skuteczność budżetu obywatelskiego w świetle aktualnych uwarunkowań prawnych. W monografii przyjęto hipotezę, że budżet obywatelski jest narzędziem wpły­wającym na skalę i jakość zaangażowania społecznego oraz stanowi zachętę do po­głębienia kooperacji między urzędnikami samorządowymi i lokalnymi aktywistami. Publikacja składa się z czterech rozdziałów, z czego dwa pierwsze mają charakter teoretyczny – wprowadzają do tematyki budżetu obywatelskiego, zaś dwa kolejne – praktyczny. Istotną częścią ostatniego rozdziału monografii jest wskazanie postulowanych zarówno przez urzędników, jak i aktywistów zmian, które doprowadziłyby do usprawnienia działań związanych z realizacją budżetu i zwięk­szenia partycypacji społecznej, a także prezentacja subiektywnych opinii respondentów, które dotyczyły wprowadzonych w 2018 roku regulacji ustawo­wych.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Monografia stanowi syntezę prowadzonych przez autorkę badań nad cyklicznością procesu urodzeń. Wykazanie, że cykliczność procesu urodzeń jest uniwersalna, tj. występuje w czasie i przestrzeni, wypełnia dotkliwą lukę w wiedzy o procesach będących przedmiotem zainteresowania demografii. Zaproponowana i zastosowana przez autorkę metoda identyfikacji wahań cyklicznych wzbogaca metodologię badań demograficznych, przenosząc dotychczasowy poziom badań cykliczności rozrodczości z „analizy graficznej” na poziom współczesnej metodologii badań koniunktury gospodarczej.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Niniejsza publikacja została przygotowana z okazji jubileuszu 45-lecia pracy twórczej Profesor Anieli Styś. Zawiera okolicznościowe wystąpienia i wspomnienia przedstawicieli Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu oraz środowiska marketingowego, z którym Pani Profesor była i jest związana. Jako następca Pani Profesor na stanowisku dyrektora Instytutu Marketingu Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu miałam przyjemność zorganizować i poprowadzić uroczystość Jubileuszu, która zgromadziła szerokie grono profesorów, kierowników katedr marketingowych z całej Polski. Uroczystość odbyła się 24 października 2011 r. w Centrum Informacji Naukowej i Ekonomicznej UE we Wrocławiu. Na wstępie przedstawiono sylwetkę naukową Pani Profesor jako współtwórcy Wrocławskiej Szkoły Marketingu. Kolejne części publikacji zawierają teksty wystąpień zaproszonych gości, które zainaugurowało wystąpienie Rektora prof. Bogusława Fiedora. Wszystkie wystąpienia były wyrazem sympatii dla Pani Profesor oraz uznania dla Jej dorobku naukowo-badawczego i dydaktycznego. Teksty zamieszczone w niniejszej publikacji powstały na bazie indywidualnych kontaktów z Panią Profesor, związanych z badaniami naukowymi, dydaktyką oraz ogólnymi problemami funkcjonowania sfery szkolnictwa wyższego. Wystąpienia gości oraz ich wspomnienia dają świadectwo dużej aktywności Szanownej Jubilatki we wszystkich tych wymiarach.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku

Publikacja dotyczy jednego z najbardziej znanych modeli teoretycznych opisujących człowieka. Model człowieka gospodarującego, czy inaczej homo oeconomicus, od zawsze miał swoich zwolenników i przeciwników. Mimo ponadstuletniej historii jego panowania na kartach podręczników akademickich wciąż toczą się wokół niego debaty i spory. Niniejsza książka nie jest kolejnym manifestem krytykującym model idealizacyjny (bo nim w istocie jest model człowieka gospodarującego) za to, że jest kontrfaktyczny. Jest ona próbą ukazania, jak go rozumieć i jak można go wykorzystać, poruszając się płynnie między poszczególnymi poziomami jego idealizacyjnej struktury. W monografii omówiono następujące zagadnienia: teza w rozumieniu Arystotelesa i przyczynek do wyjaśnienia pojęcia "hipoteza", działania celowo-racjonalne człowieka, ortodoksja kontra heterodoksja, poznanie na drodze procesu idealizacji - nauka jako idealizacja, rewizja idealizacji i rola konkretyzacji w procesie poznania, idealizacja człowieka w perspektywie ekonomicznej, konkretyzacja w perspektywie psychologicznej, konkretyzacja w perspektywie społecznej, konkretyzacja w perspektywie kulturowej, płodność heurystyczna przejścia stratyfikacyjnego.

Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
Brak okładki
E-book
W koszyku
Książkę poświęcono jednemu z najbardziej znanych modeli teoretycznych opisujących człowieka: modelowi człowieka gospodarującego, inaczej homo oeconomicus, który od chwili jego powołania do życia był zarówno krytykowany, jak i wychwalany. Mimo ponadstuletniej historii jego panowania na kartach podręczników akademickich wciąż toczą się wokół niego debaty i spory. Monografia jest ona próbą ukazania, jak go rozumieć i jak można go wykorzystać, poruszając się płynnie między poszczególnymi poziomami jego idealizacyjnej struktury.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Zamierzeniem autorki opracowania było przedstawienie motywów, celów oraz funkcji współczesnej dekonsumpcji jako nowego trendu w zachowaniach konsumenckich, będącego alternatywnym podejściem do konsumpcji opartym na ograniczeniu spożycia lub użytkowania produktów, prowadzącym najczęściej do zmiany sposobu zaspokajania potrzeb konsumenta i jego stylu życia. Na współczesną dekonsumpcję oddziałuje wiele kategorii będących w obszarze zainteresowań socjologii, ekonomii, teorii zachowań konsumenckich, psychologii, etyki czy medycyny. Ujęcia tych zagadnień w perspektywie różnych nauk spowodowały rozwój szczegółowych analiz związanych ze zrównoważonym wzrostem gospodarczym zapobiegającym ociepleniu i niszczeniu środowiska naturalnego oraz z ryzykiem konsumenckim wynikającym z degradacyjnychmsposobów konsumpcji powodujących wiele chorób cywilizacyjnych: otyłość, nowotwory czy demencję. Dekonsumpcji sprzyjają zachowania profilaktyczne związane ze zmianą sposobu zaspokajania potrzeb, z rezygnacją z konsumpcji ilościowej na rzecz jakościowej, ale także działania asekuracyjne związane z niepewną sytuacją ekonomiczną gospodarstw domowych.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej