Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(72)
Forma i typ
Książki
(72)
Publikacje naukowe
(7)
Dostępność
tylko na miejscu
(69)
dostępne
(27)
wypożyczone
(3)
Placówka
Wypożyczalnia
(30)
Czytelnia
(69)
Autor
Auleytner Julian
(5)
Grewiński Mirosław (1973- )
(4)
Guz Sabina
(4)
Żegnałek Kazimierz
(4)
Bałachowicz Józefa
(3)
Pielecki Andrzej
(3)
Stanik Jan M
(3)
Biegański Zdzisław
(2)
Frączkiewicz-Wronka Aldona (1960- )
(2)
Goriszowski Włodzimierz
(2)
Głąbicka Katarzyna
(2)
Jeruszka Urszula (1952- )
(2)
Kantyka Sławomir
(2)
Rabczuk Wiktor
(2)
Rejzner Andrzej
(2)
Sokołowska-Dzioba Teresa
(2)
Sokołowski Marek
(2)
Sokołowski Tadeusz
(2)
Andrukowicz Wiesław
(1)
Barański Marek
(1)
Bednarczyk Henryk (1943- )
(1)
Chodkowska Maria
(1)
Cudak Henryk
(1)
Dankowska-Kosman Małgorzata
(1)
Drynda Danuta
(1)
Falińska Barbara
(1)
Godlewski Tadeusz
(1)
Gębska Marta
(1)
Gębski Bogdan
(1)
Jackowicz Jerzy
(1)
Jakowicz Jerzy
(1)
Jurkiewicz Wojciech
(1)
Kamiński Stanisław
(1)
Kania Jan
(1)
Kantyka Jan
(1)
Karaś Stanisław
(1)
Karp Anna
(1)
Kowalska-Kantyka Małgorzata
(1)
Kowlaska Anna
(1)
Krzysztoszek Zofia
(1)
Kubas Sebastian
(1)
Kubielski Wiesław Wojciech
(1)
Kuś Małgorzata
(1)
Leszczyński Zbigniew
(1)
Moroz Henryk
(1)
Mysłek Wiesław
(1)
Myśliwczyk Iwona
(1)
Nowacki Tadeusz W. (1913-2011)
(1)
Nowak Julitta
(1)
Ochmański Marian
(1)
Olszewski Lucjan
(1)
Piejko Daria
(1)
Plak Joanna
(1)
Sadowski Sławomir
(1)
Siwek Helena
(1)
Skołowska-Dzioba Teresa
(1)
Solak Adam Roman
(1)
Stanek Janusz (1968- )
(1)
Stanisławiak Ewa
(1)
Stopińska-Pająk Agnieszka
(1)
Szczurkowska Stefania
(1)
Szymański Andrzej
(1)
Tuszyńska Ligia
(1)
Wiatrowski Zygmunt (1928- )
(1)
Wyższa Szkoła Pedagogiczna TWP w Warszawie
(1)
Zając Wojciech
(1)
Zrałek Maria (1948- )
(1)
Zwierzchowska Iwona
(1)
Łastawski Kazimierz
(1)
Łopaciński Mariusz
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(12)
2000 - 2009
(57)
1990 - 1999
(3)
Kraj wydania
Polska
(72)
Język
polski
(72)
Temat
Polityka społeczna
(11)
Pedagogika
(9)
Rodzina
(6)
Integracja europejska
(5)
Opieka społeczna
(5)
Oświata
(5)
Nauczanie
(4)
Nauczanie początkowe
(4)
Nauczyciele
(4)
Nauczyciele nauczania początkowego
(4)
Unia Europejska
(4)
Unia Europejska (UE)
(4)
Komunikacja społeczna
(3)
Kształcenie
(3)
Młodzież
(3)
Samorząd terytorialny
(3)
Społeczeństwo obywatelskie
(3)
Wychowanie w rodzinie
(3)
Zawód
(3)
Agresywność
(2)
Bezpieczeństwo międzynarodowe
(2)
Bezrobocie
(2)
Dziecko
(2)
Edukacja regionalna
(2)
Kształcenie ustawiczne
(2)
Młodociani przestępcy
(2)
Oświata dorosłych
(2)
Państwo dobrobytu
(2)
Pedagogika pracy
(2)
Pedagogika resocjalizacyjna
(2)
Pedagogika rodziny
(2)
Pedagogika specjalna
(2)
Prawa człowieka
(2)
Przemoc w szkole
(2)
Przestępczość nieletnich i młodocianych
(2)
Rodzice
(2)
Rynek pracy
(2)
Samokształcenie
(2)
Szkolenie zawodowe
(2)
Uczenie się
(2)
Uczniowie
(2)
Wychowanie
(2)
Wychowanie przedszkolne
(2)
Środki masowego przekazu
(2)
Arteterapia
(1)
Budżety terenowe
(1)
Demografia
(1)
Demokracja
(1)
Dojrzałość szkolna
(1)
Doradcy zawodowi
(1)
Dostęp do świadczeń zdrowotnych
(1)
Dyslekcja i dysgrafia
(1)
Dzieci
(1)
Dziecko chore
(1)
Dziecko niepełnosprawne
(1)
Dziecko trudne
(1)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(1)
Dziecko z ADHD
(1)
Edukacja
(1)
Edukacja ekologiczna
(1)
Edukacja medialna
(1)
Ekologia
(1)
Erasmus (program)
(1)
Etyka
(1)
Europa
(1)
Europejski Fundusz Społeczny
(1)
Fundusze strukturalne UE
(1)
Gleba
(1)
Globalizacja
(1)
Gospodarka
(1)
Instytucje nonprofit
(1)
Jan Paweł II (papież ; 1920-2005)
(1)
Jednolity rynek Unii Europejskiej
(1)
Kapuściński, Ryszard (1932-2007)
(1)
Kobieta
(1)
Komisja Edukacji Narodowej
(1)
Komunikacja niewerbalna
(1)
Kultura
(1)
Leonardo da Vinci (program)
(1)
Logopedia
(1)
Marginalizacja społeczna
(1)
Metodologia
(1)
Metody aktywizujące (pedagog.)
(1)
Metody nauczania
(1)
Migracje
(1)
Międzynarodowy Bank Odbudowy i Rozwoju
(1)
Motywacja uczenia się
(1)
Multimedia
(1)
Młodzież szkolna
(1)
NATO
(1)
Nauczanie na odległość
(1)
Nauczanie zintegrowane
(1)
Nauczyciele edukacji regionalnej
(1)
Nauczyciele przedszkoli
(1)
Nauka
(1)
Nauka społeczna Kościoła katolickiego
(1)
Nauki społeczne
(1)
Niedostosowanie społeczne
(1)
Niepełnosprawni
(1)
Niepowodzenia szkolne
(1)
Temat: czas
1989-2000
(5)
2001-
(5)
2001-0
(3)
1989-
(2)
1901-2000
(1)
Temat: miejsce
Polska
(7)
Europa
(1)
Kraje Unii Europejskiej
(1)
Gatunek
Opracowanie
(5)
Praca zbiorowa
(4)
Księga pamiątkowa
(1)
Monografia
(1)
Podręcznik
(1)
Dziedzina i ujęcie
Polityka, politologia, administracja publiczna
(8)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(6)
Socjologia i społeczeństwo
(4)
Edukacja i pedagogika
(2)
Zarządzanie i marketing
(1)
72 wyniki Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
Cz. I Idee jednoczenia Europy: Prapoczątki idei integracji europejskiej; Projekty integracyjne w latach 1919-39; Idea europejska w latach II wojny światowej. Cz. II Nowe ruchy i organizacje integracyjne: Działania zjednoczeniowe w pierwszych latach powojennych; Proce sy integracyjne Europy w latach pięćdziesiątych; Nowe płaszczyzny działalności zjednoczeniowej w latach 60-tych. Cz. III Rozszerzenie zakresu i zasięgu integracji: Kształtowanie się drugiego etapu integracji (1969-79); Nowe kierunki działań w latach 80-tych. Cz. IV Tworzenie rozwiniętej Wspólnoty Europejskiej: Trzeci etap integracji- utworzenie Unii Europejskiej; Rozwój Unii Europejskiej w latach 90-tych; Działania integracyjne u progu XXI wieku; Zakończenie. Załączniki: -Ważniejsze koncepcje integracji Europy; -Podstawowe traktaty zawarte w procesie integracji europejskiej; -Etapy procesu rozszerzenia Wspólnot Europejskich (Unii Europejskiej); -Przewodniczący Komisji Europejskiej (Wspólnot Europ.) -Przewodniczący Parlamentu Europejskiego; -Kolejność prezydencji w Radzie UE; -Zasadnicze struktury UE.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 339.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Percepcja osób niepełnosprawnych w społeczeństwie i bariery ich aktywności: Percepcja osób niepełnosprawnych; Bariery aktywności zawodowej osób niepełnosprawnych; Ochrona praw pacjenta z niepełnosprawnością- współczesne uwarunkowania i możliwości realizacji; 2. Rozwiązania identyfikowane na rynku pracy i aktywizacji zawodowej osób niepełnosprawnych: Rynek pracy jako czynnik determinujący dostęp osób niepełnosprawnych do zatrudnienia najemnego; Wsparcie osób z niepełno sprawnościami w poszukiwaniu i utrzymywaniu się w zatrudnieniu poprzez usługi rynku pracy; Zatrudnienie wspomagane- specjalna forma aktywizacji zawodowej osób niepełnosprawnych; Biografie zawodowe osób niepełnosprawnych- dysfunkcje instytucjonalnego wsparcia; Usługi społeczne i aktywizacja studentów z niepełnosprawnością na przykładzie działań podejmowanych na Uniwersytecie Zielonogórskim; Wykorzystanie nowoczesnej techniki w kompensacji niepełnosprawności; Osoby głuchoniewidome i działania Towarzystwa Pomocy Głuchoniewidomym; Aktywizacja społeczna i zawodowa osób niepełnosprawnych w środowisku wiejskim.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Akcenty jubileuszowe: 90 lat życia i 66 lat pracy naukowo-badawczej Profesora Tadeusza W. Nowackiego; Humanista i idee humanizmu spełnione w pedagogice pracy; O pracach naukowych Tadeusza Nowackiego; 2. 30 lat pedagogiki pracy- dawniej- dziś- jutro; O potrzebie badań obszarów pedagogiki pracy; Pedagog pracy w procesie humanizacji; Elementy strategii rozwoju edukacji ustawicznej; Analiza współpracy międzynarodowej w zakresie pedagogiki pracy; Pedagogika pracy- 30 lat później; Podstawowe pojęcia pedagogiki pracy; Andragogika pracy w ujęciu Tadeusza W. Nowackiego; Wspólna problematyka socjologii pracy i pedagogiki pracy w kontekście uprzemysłowienia; Tendencje i kierunki rozwoju edukacji w Europie a reforma systemu edukacji w Polsce; Wybrane aspekty badań w dziedzinie pedagogiki pracy; 3. Kształcenie przedzawodowe i pro zawodowe- instrumenty, uwarunkowania i możliwości rozwoju: Jakość radzenia komuś a jakość radzenia sobie w codziennym życiu; Poradnictwo zawodowe w kształtowaniu kariery zawodowej; Wychowanie przez pracę- czy wciąż aktualne?; Nauczyciele techniki w edukacji przedzawodowej. Szanse zatrudnienia; Prozawodowe marzenia dzieci 6-letnich; Założenia, formy organizacyjne i rzeczywistość kształcenia zawodowego; Doświadczenia projektu Leonardo da Vinci- ewaluacja kształcenia pro zawodowego w liceum profilowanym o profilu mechatronicznym; Wychowanie do bezpieczeństwa w świetle wyników badań; 4. Edukacja zawodowa i edukacja ustawiczna dorosłych wobec europejskiego rynku pracy: Gospodarka oparta na wiedzy wyzwaniem dla edukacji zawodowej i ustawicznej dorosłych; Edukacja zawodowa z perspektywy rynku pracy; Globalizacja, rynek, edukacja; Nowa Klasyfikacja Zawodów i Specjalności w świetle standardów europejskich; Programy Unii Europejskiej w dziedzinie kształcenia zawodowego; Idea i rzeczywistość dualnego systemu kształcenia zawodowego; Współczesne polskie doświadczenia w zakresie dokształcania i doskonalenia kadr; Zadania edukacji ustawicznej w dokumentach strategicznych Ministerstwa Edukacji Narodowej i Sportu; Edukacja ustawiczna procesem kształtowania gotowości pro zawodowej; Przezwyciężanie zjawiska bezrobocia wśród osób niepełnosprawnych; Refleksje o edukacji menedżerskiej w kontekście integracji z Unią Europejską; Problemy przygotowania zawodowego na studiach inżynierskich w kontekście integracji europejskiej; Jakość w doskonaleniu zawodowym w wersji Wojewódzkiego Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli w Łodzi.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Dydaktyka pracy - pojęcie i treść, 2. Nauczanie. Uczenie się. Samokształcenie, 3. Zasady kształcenia w edukacji pracowniczej, 4. Metody nauczania i uczenia się
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
R.1 Pedagogika dyscypliną naukową, jej podstawy teoretyczne i metodologiczne; R.2 Etapy procesu badawczego w naukach o wychowaniu; R.3 Zmienne w empirycznych badaniach pedagogicznych; r.4 Ogólny przegląd procedur i metod badawczych stosowanych w pedagogice empirycznej, główne kryteria podziału; R.5 Metody badań pedagogicznych stosowane w pedagogice społecznej (wg R. Wroczyńskiego i T. Pilcha); R.6 Metoda analizy i krytyki literatury źródłowej; R.7 Metody badań pedagogiki eksperymentalnej; R.8 Specyficzne metody doboru i układu treści kształcenia; R. 9 Badania wstępne, podstawowe i kontrolne; R.10 Typowe procedury humanistycznych badań społecznych w odniesieniu do nauk pedagogicznych (nauk o wychowaniu)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Pomiar w pedagogice; 2. Pomiar dydaktyczny; 3. Narzędzie pomiaru- test dydaktyczny; 4. Opracowanie testu dydaktycznego; 5. Analiza i ocena zadań testu; 6. Analiza i ewaluacja testu dydaktycznego; 7. Wartościowanie i ewaluacja testu dydaktycznego- egzemplifikacja praktyczna
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Problemy eduakcyjne we współczesnym świecie, 2. Bank Światowy jako globalny podmiot polityki edukacyjnej, 3. Działalność Banku Światowego na rzecz rozwiązywania kwestii edukacyjnych w Polsce
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Założenie i realizacja edukacyjnej Strategii Lizbońskiej; ?. Unia Europejska- światowy parter, wspólnotowa współpraca uniwersytecka oraz współpraca uniwersytecka z krajami trzecimi; 3. Edukacja międzykulturowa oraz dialog międzykulturowy w polityce Unii Europejskiej i Rady Europy; 4. Nowe orientacje w nauczaniu religii i religioznawstwa w szkolnictwie wybranych krajów europejskich i pozaeuropejskich
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
I. Teoretyczne podstawy nauki o polityce społecznej: Polityka społeczna jako działalność i jako dyscyplina naukowa; Kwestia socjalna jako przedmiot nauki o polityce społecznej; Polityka społeczna w programach lat okupacji (1939-45); Doktryny polityki społecznej; Liberalizm i jego niektóre szkoły społeczne; Myśl narodowa agraryzm i konserwatyzm a polityka społeczna; Socjalizm i jego niektóre szkoły społeczne; Doktryna socjalna Kościoła katolickiego i prawosławnego; Katolicyzm społeczny w Polsce; Ekorozwój. II. Podmioty polityki społecznej i ich aktywność: Organizacja Narodów Zjednoczonych jako podmiot globalnej polityki społecznej; Instytucje europejskiej polityki społecznej; Państwowe podmioty polskiej polityki społecznej; Fundusze celowe i składkowe w polityce społecznej; Samorząd terytorialny jako lokalny podmiot polityki społecznej; Pozapaństwowe podmioty polityki społecznej; Zakończenie - prognoza polskiej polityki społecznej. Anek - Międzynarodowe dokumenty dot. polityki społecznej - Dokumenty ONZ: Powszechna Deklaracja Praw Człowieka; Pakty Praw Człowieka; Konwencja o Prawach Dziecka; Wykaz ratyfikowanych przez Polskę Konwencji Międzynarodowej Organizacji Pracy. Dokumenty Rady Europy: Europejska Karta Społeczna; Europejska Karta Samorządu Terytorialnego; Europejska Konwencja o Statusie Prawnym Dziecka Pozamałżeńskiego; Europejska Konwencja o Przysposobieniu Dzieci; Konwencja Ramowa o Ochronie Mniejszości Narodowych; Europejska konwencja o Wykonaniu Praw Dzieci. Dokumenty Unii Europejskiej: Karta Socjalna Wspólnoty Europejskiej; Wyciąg z Traktatu Ustanawiającego Wspólnotę Europejską.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 304 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Naukowe podstawy polityki społecznej, Polityka społe- czna w Polsce po 1945 r; Demografia i zdrowie, Roz- wój demograficzny Polski do roku 2000, Sytuacja zdro- wotna - prognoza zmian; Rodzina i problemy jej egzy- stencji, Polityka rodzinna - stan i potrzeby, Wybrane kwestie społeczne 1989-1994, Kwestie społeczne z per- spektywy Polski parafialnej; Zatrudnienie i ruchliwość przestrzenna, Elementy programu przeciwdziałania bez- robociu, Niektóre cechy bezrobocia w Polsce, Migracja jako nowa kwestia społeczna; Rolnicy i sprawni inaczej Kwestia rolna w Polsce w latach 1989-19974, Rehabili- tacja zawodowa osób niepełnosprawnych; W poszukiwaniu wartości i strategii, Polityka społeczna - zagrożenia i szanse, Polityka społeczna a reforma gospodarcza, Partycypacyjny system wynagrodzeń i motywacji, Prawo pracy i prawo socjalne w okresie transformacji, Ubez- pieczenia społeczne w Polsce w latach 1990-1994; Strategia ekologii w świadomości społecznej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 304 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Teoretyczne podstawy polskiej polityki społecznej; 2. Globalna polityka społeczna; 3. Europejska polityka społeczna; 4. Główne problemy społeczne Polski; 5. Organizacja i finansowanie polskiej polityki społecznej; 6. Scenariusze Polityki społecznej.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 304 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 304 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Wstęp: Tło polskiej polityki społecznej. 1. Polityka społeczna jako działalność i jako dyscyplina; 2. Teoretycy polskiej polityki społecznej do II wojny światowej; 3. Polityka społeczna w programach lat okupacji (1939-1944); 4. Nauka o polityce społecznej po II wojnie światowej; 5. Państwo praw i zobowiązań społecznych; 6. Niepubliczne podmioty polityki społecznej; 7. Prognoza polskiej polityki społecznej.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 304 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 304 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Polityka społeczna jako działalność i jako dyscyplina naukowa, 2. Teoretycy polskiej polityki społecznej do II wojny światowej, 3. Polityka społeczna w programach lat okupacji (1939-1944), 4. Nauka o polityce społecznej po II wojnie światowej, 5. Państwo praw i zobowiązań socjalnych, 6. Niepubliczne podmioty polityki społecznej, 7. Prognoza polskiej polityki społecznej
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 304 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Rozdział pierwszy : Rodzina fundamentem społeczeństwa , Rodzina w świetle wybranej literatury , Rodzina i jej oddziaływania społeczno - wychowawcze , Funkcje rodziny , Dezorganizacja życia rodziny , Rodzina patologiczna a sytuacja dziecka , Ogólne określenie patologii społecznej , Pojęcie " Rodziny patologicznej - dysfunkcjonalnej " , Patologia czy dysfunkcjonalność rodziny , Przyczyny dysfunkcjonalności wewnątrz rodziny , Przyczyny dysfunkcjonalności rodziny tkwiące w uwarunkowaniach społecznych , Problem alkoholizmu w rodzinie ; Rozdział drugi : Praca jako obszar kształtowania postaw obywatelsko - prorodzinnych , Praca w kręgu społeczeństwa obywatelskiego i postaw obywatelskich , Etyczny wymiar pracy ludzkiej , Solidarność , Zagrożenie właściwego porządku wartości ; Rozdział trzeci : Pojęcie i przyczyny bezrobocia w obszarze funkcjonowania rodziny , Klasyfikacja bezrobocia , Skutki i koszty bezrobocia , Pedagogiczno - psychologiczne skutki bezrobocia , pozytywne społeczne skutki bezrobocia , Negatywne społeczne skutki bezrobocia , Wpływ bezrobocia na funkcjonowanie rodzin i ich członków ; Rozdział czwarty : Cele i formy walki z bezrobociem
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Zespół nadpobudliwości psychoruchowej ADHD; 2. Diagnoza i terapia dziecka z zespołem ADHD; 3. Sytuacja rodzinna i szkolna dziecka z ADHD; 4. Metodologia badań własnych; 5. Retrospekcja doświadczeń biograficznych rodziców; 6. Sytuacja rodzinna dziecka z zespołem ADHD; 7. Sytuacja rodzinna dziecka z zespołem ADHD
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Teoretyczne i praktyczne problemy profilaktyki społecznej wobec zjawisk pereprzestępczych i przestępczych, Typologia i funkcje obrazu bezpieczeństwa w umyśle człowieka a prewencja środowiska zamieszkania przed przestępczością, wiedza i sposób postrzegania zjawiska niedostosowania społecznego przez nauczycieli szkół podstawowych jako wyznacznik skuteczności ddziaływań profilaktycznych, Polityka bezpieczeństwa lokalnego w zakresie przeciwdziałania przestępczości w opiniach młodzieży szkolnej, 2. Przemoc w rodzinie:przejawy i uwarunkowania a perspektywy profilaktyki i korekcji, Psychologiczna chrakterystyka sprawców przemocy seksualnej w małżeństwie, Przestępstwo znęcania się na tle specyfiki środowiska lokalnego i sytuacji materialno-bytowej rodziny, Psychospołeczne uwarunkowania stosowania przemocy w rodzinie a programy psychokorekcyjne wobec sprawcy, Interwencje wobec zjawiska krzywdzenia dzieci w rodzinie jako czynnika ryzyka przestępczości-możliwości i ograniczenia w świetle teorii i praktyki, Relacje emocjonalne w rodzinach skazanych kobiet i mężczyzn (analiza porównawcza), 3. Psychologiczne i prawne przesłanki w procesie sądowym i resocjalizacji, Ustalanie elementów kryminogenezy a sędziowskie decyzje o wszczęciu i prowadzeniu postępowania z nieletnimi sprawcami czynów karalnych, Prawne i psychologiczne przesłanki wszczęcia postępowania karnego wobec nieletnich szczególnie zdemoralizowanych, Normy prawne w świetle opinii nieletnich poniżej minimalnego wieku odpowiedzialności karnej (14 roku życia), Przedmiot psychologicznej opinii sądowej z perspektywy psychologii społecznej, Poglądy psychografologiczne dotyczące tzw.pisma przestępców-dawniej i dziś, Stadia wykolejenia społecznego a implikacje resocjalizacyjne, Wybrane osobowościowe uwarunkowania autoagresji wśród skazanych, Wykonywanie kary pozbawienia wolności i proces resocjalizacji w opinii osadzonych (Informacja z badań)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 343 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Wstęp; Rozwój idei kształcenia ustawicznego aktualną filozofią myślenia współczesnego człowieka; Geneza edukacji ustawicznej; Przyszłość kształcenia ustawicznego w Polsce; Oświata ustawiczna - strategie przetrwania i rozwoju; Kształcenie ustawiczne i jakość życia; Istota systemu wartości w aspekcie kształcenia ustawicznego; Wybrane aspekty uniwersyteckiej edukacji ustawicznej; Edukacyjne zastosowanie komputerów - implikacje dla dydaktyki dorosłych; Organizacje pozarządowe w procesie edukacji równoległej; Miejsce Towarzystwa Wiedzy Powszechnej w dziejach kształcenia ustawicznego w Polsce; Udział Towarzystwa Wiedzy Powszechnej w kształtowaniu kultury pedagogicznej społeczeństwa; Szkolnictwo wyższe Towarzystwa Wiedzy Powszechnej jako nowa forma realizacji idei kształcenia ustawicznego; Dostęp do studiów poprzez Wyższą Szkołę Pedagogiczną Towarzystwa Wiedzy Powszechnej; Z dziejów Towarzystwa Wiedzy Powszechnej; Wspomnienia z okazji 50-lecia Towarzystwa Wiedzy Powszechnej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Przemoc, agresja w świetle teorii i badań: Przyczyny agresji wśród uczniów - teoria i badania empiryczne; Przejawy agresji w sieci zniewolonych dróg (analiza historyczno-porównawcza); Fenomenologiczne ustrukturyzowanie problemu agresji jako koincydencji podmiotu, akty i przedmiotu; Agresja i przemoc w szkole w świetle badań; Zjawisko mobingu wśród uczniów szkół gimnazjalnych w świetle przeprowadzonych badań; Agresja wśród młodzieży gimnazjalnej; Agresywne zachowania dzieci i młodzieży - próba holistycznego ujęcia diagnozowanego problemu. 2. Biopsychologiczne uwarunkowania przemocy i agresji: Indywidualne i społeczne determinanty agresywności uczniów klas czwartych; Poszukiwania związków pomiędzy osobowością i sprawnością fizyczną młodzieży w okresie adolescencji; Zapotrzebowanie na stymulację a zachowania agresywne uczniów; W poszukiwaniu źródeł zachowań antyspołecznych. Agresja w naturze ludzkiej - próba ujęcia interdyscyplinarnego; Czynniki warunkujące agresję u młodzieży upośledzonej umysłowo w stopniu lekkim i normie intelektualnej; 3. Socjokulturowe czynniki wzmacniające zachowania agresywne: Gry komputerowe i sieciowe jako stymulator zachowań agresywnych dzieci i młodzieży; Model instytucji szkolnictwa w świetle struktur prawno-organizacyjnych. Redukcja czy generowanie zjawiska agresji; System szkolny a problem agresji; Radzenie sobie ze stresem jako forma profilaktyki zachowań agresywnych; Ustawodawstwo prorodzinne oraz rodzina - czy przyczynia się do wzmacniania zachowań agresyjnych u dzieci i młodzieży? Ryzykowne zachowania związane z używaniem substancji psychoaktywnych w opinii młodzieży; Wartości preferowane przez licealistów doświadczających przemocy w pryzmacie ich dotychczasowych osiągnięć; Wpływ agresji na proces wychowania młodzieży do wartości; 4. Profilaktyka przemocy i agresji w szkole: Przejawy i formy agresji w szkole jako narastający problem w polskiej edukacji. Rola nauczyciela- wychowawcy w profilaktyce agresji; diagnoza i działania profilaktyczne podejmowane przez nauczycieli wobec ucznia agresywnego; Przeciwdziałania zachowaniom agresywnym w szkole; Współpraca nauczycieli i rodziców szansą na zapobieganie zachowaniom agresywnym dzieci i młodzieży; Profilaktyka agresji w młodszym wieku szkolnym z wykorzystaniem metody projektu edukacyjnego; Programy rówieśnicze jako nowa forma działań zapobiegających agresji w zakresie profilaktyki pierwszorzędowej oraz drugorzędowej; Festiwal Małych Form Teatralnych pod hasłem "Dramat i tragedię pozostaw teatrowi"- zwrot ku kreatywnej i skutecznej profilaktyce; Rola komunikacji w konflikcie wśród młodzieży gimnazjalnej (na przykładzie Młodzieżowego Ośrodka Wychowawczego); Trening Zastępowania Agresji- ART.; 5. Rozwiązywania systemowe problemu przemocy i agresji: Profilaktyka zachowań agresywnych w warunkach otwartych instytucji probacyjnych; Przemoc jako wyzwanie dla profilaktyki w wychowaniu do dorastania wśród sprzeczności; Terapia kompatybilna wobec ucznia agresywnego; Projekt programu przeciwdziałania agresji i przemocy wśród dzieci i młodzieży szkolnej na terenie dzielnicy Śródmieście w Warszawie w 2007 roku; Znaczenie wartości w profilaktyce zachowań agresywnych i przestępczych wśród młodzieży; Kształtowanie umiejętności prospołecznych dzieci i młodzieży jako ważny element profilaktyki agresji; Agresja w języku polityki; Pochwała agresywności czyli o waleczności i przedsiębiorczości; Pedofilia jako przemoc seksualna wobec nieletnich, typologia postaw i sprawców
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Kreowania europejskiej polityki regionalnej; Polityka regionalna i fundusze strukturalne Unii Europejskiej; Od programu Phare do Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego; Europejski Fundusz Społeczny w Polsce jako instrument polityki zatrudnienia Unii Europejskiej; Wspólna Polityka Rolna i wspieranie obszarów wiejskich z funduszy strukturalnych UE; Programowanie i realizacja przedsięwzięć współfinansowanych ze środków funduszu ISPA oraz Funduszu Spójności w Polsce Monitoring, audyt i kontrola środków pomocowych UE; Programy zewnętrzne dostępne dla Polski; Metodologia budowania projektu; Rola organizacji pozarządowych w wykorzystywaniu funduszy strukturalnych UE; Partnerstwo publiczno-prywatne a współfinansowanie projektów ze środków funduszy strukturalnych UE.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 339.9 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 339.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Psychologiczno-pedagogiczne aspekty diagnostyki i opiniodawstwa sądowego w sprawach opiekuńczo-wychowawczych w rodzinie: Psychopedagogiczna diagnoza sytuacji dziecka w rodzinie jako podstawowy człon opinodawstwa sądowego w sprawach opiekuńczo-wychowawczych; Zastosowanie kwestionariusza Faces IV D.H. Olsona do diagnozy dysfunkcjonalnych relacji rodzinnych; Behawioralne wyznaczniki kompetencji wychowawczych; Psychologiczno-pedagogiczne kompetencje małżeństw ubiegających się o adopcję jako przedmiot opiniodawstwa sądowego; Predyspozycje opiekuńczo-wychowawcze uczestników postępowań sądowych o przysposobienie i umieszczenie w rodzinie zastępczej; 2. Rola ojców i dziadków w rodzinie a problemy opiekuńczo-wychowawcze: Dobro dziecka a prawo dziadków do uregulowania osobistych kontaktów z wnukami; Postawy ojców w sytuacji konfliktu rodzinnego na podstawie badań przeprowadzonych w rodzinnym ośrodku diagnostyczno-konsultacyjnym przy Sądzie Okręgowym w Kielcach; 3. Skrajne- przestępcze problemy związane z obowiązkami opiekuńczo-wychowawczymi w rodzinie a możliwości ich korekty: Charakterystyka psychospołecznego funkcjonowania sprawców przemocy w rodzinie; Psychospołeczne uwarunkowania niepowodzeń policyjne procedury "niebieskie karty" w diagnozowaniu sytuacji opiekuńczo-wychowawczej dziecka w rodzinie dysfunkcyjnej; Postępowanie diagnostyczne kuratora w systemie probacji wspartym na caseworku; 4. Problemy uzależnień i chorób psychicznych w rodzinie, w kontekście zadań opiekuńczo-wychowawczych: Psychologiczna diagnoza stylów funkcjonowania interpersonalnego dorosłych dzieci alkoholików; Narkomania jako jeden z głównych problemów w regionie środkowoazjatyckim; Chorzy psychicznie i ich rodziny w oczach polskiego społeczeństwa- społeczny stereotyp i dystans
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej