Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(152)
IBUK Libra
(11)
Forma i typ
Książki
(152)
Publikacje naukowe
(14)
E-booki
(11)
Publikacje fachowe
(2)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(127)
dostępne
(59)
wypożyczone
(3)
Placówka
Wypożyczalnia
(62)
Czytelnia
(127)
Autor
Grewiński Mirosław (1973- )
(9)
Auleytner Julian
(5)
Guz Sabina
(4)
Wiatrowski Zygmunt (1928- )
(4)
Żegnałek Kazimierz
(4)
Bałachowicz Józefa
(3)
Pielecki Andrzej
(3)
Popławska Agata
(3)
Stanik Jan M
(3)
Szymański Andrzej
(3)
Allard Régis
(2)
Almog Oz
(2)
Barr Nicholas
(2)
Bednarczyk Henryk
(2)
Biegański Zdzisław
(2)
Bouquet Brigitte
(2)
Brandstaetter Albert
(2)
Chauviére Michel
(2)
Evers Adalbert
(2)
Frąckiewicz Lucyna (1926-2009)
(2)
Frączkiewicz-Wronka Aldona (1960- )
(2)
Gerlach Ryszard (1955- )
(2)
Goriszowski Włodzimierz
(2)
Górnikowska-Zwolak Elżbieta
(2)
Głąbicka Katarzyna
(2)
Heinze Rolf G
(2)
Henriques Adrian
(2)
Herrmann Peter
(2)
Hockerts Kai
(2)
Inglot Tomasz
(2)
Jeruszka Urszula (1952- )
(2)
Kamiński Stanisław
(2)
Kantyka Sławomir
(2)
Krzyżak-Szymańska Ewa
(2)
Mair Johanna
(2)
Paprotna Gabriela
(2)
Powell Martin
(2)
Rabczuk Wiktor
(2)
Rejzner Andrzej
(2)
Richardson Julie
(2)
Robinson Jeffrey
(2)
Sassier Monique
(2)
Sokołowska-Dzioba Teresa
(2)
Sokołowski Marek
(2)
Sokołowski Tadeusz
(2)
Witkowska Maria
(2)
Więckowska Barbara
(2)
Adamowska Lucyna
(1)
Andrukowicz Wiesław
(1)
Badora Sylwia
(1)
Barański Marek
(1)
Bednarczyk Henryk (1943- )
(1)
Biel Krzysztof
(1)
Bonikowska Małgorzata
(1)
Budniak Alina
(1)
Błasiak Anna
(1)
Błażejowski Henryk
(1)
Chodkowska Maria
(1)
Cichy Danuta
(1)
Cudak Henryk
(1)
Czapka Mirosław
(1)
Czarnecki Kazimierz M. (1933- )
(1)
Daley James G
(1)
Dankowska-Kosman Małgorzata
(1)
Draus Jan
(1)
Draus Jan. Tom 2 Wiek XIX i XX
(1)
Drynda Danuta
(1)
Dybowska Ewa
(1)
Dzierzgowski Jan
(1)
Dzięciołowicz Katarzyna
(1)
Esping-Andersen Gosta
(1)
Esping-Andersen Gøsta
(1)
Falińska Barbara
(1)
Fehler Włodzimierz
(1)
Figurski Janusz
(1)
Filipiak Ewa
(1)
Galey James G
(1)
Gawrych Roman
(1)
Geisler Robert
(1)
Gielarowski Andrzej
(1)
Godlewski Tadeusz
(1)
Grzesiak Jan
(1)
Gębska Marta
(1)
Gębski Bogdan
(1)
Homa Tomasz
(1)
Jacewicz Agata
(1)
Jackowicz Jerzy
(1)
Jadczak Stanisław
(1)
Jakoniuk Leszek Mariusz
(1)
Jakowicz Jerzy
(1)
Jaroszewska Emilia
(1)
Jurkiewicz Wojciech
(1)
Kania Jan
(1)
Kantyka Jan
(1)
Karaś Stanisław
(1)
Karp Anna
(1)
Karwacka Justyna
(1)
Kaźmierczak Paweł
(1)
Kisiel Mirosław
(1)
Kosmala Janina
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(41)
2000 - 2009
(110)
1990 - 1999
(11)
1960 - 1969
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(1)
Kraj wydania
Polska
(163)
Język
polski
(163)
Temat
Polityka społeczna
(22)
Pedagogika
(16)
Szkolnictwo
(14)
Wychowanie
(14)
Rodzina
(12)
Opieka społeczna
(11)
Nauczyciele
(10)
Oświata
(10)
Nauczanie
(8)
Integracja europejska
(7)
Pedagogika pracy
(7)
Kształcenie ustawiczne
(6)
Młodzież
(6)
Dziecko
(5)
Kształcenie
(5)
Nauczanie początkowe
(5)
Oświata dorosłych
(5)
Wychowanie do wartości
(5)
Wychowanie w rodzinie
(5)
Infrastruktura społeczna
(4)
Jan Paweł II (papież ; 1920-2005)
(4)
Komunikacja społeczna
(4)
Nauczyciele nauczania początkowego
(4)
Państwo dobrobytu
(4)
Pedagogika specjalna
(4)
Przestępczość nieletnich i młodocianych
(4)
Uczniowie
(4)
Unia Europejska
(4)
Unia Europejska (UE)
(4)
Bezrobocie
(3)
Edukacja ekologiczna
(3)
Kultura
(3)
Multimedia
(3)
Nauczanie zintegrowane
(3)
Niepowodzenia szkolne
(3)
Pedagogika resocjalizacyjna
(3)
Pedagogika społeczna
(3)
Personalizm
(3)
Polska
(3)
Pracownicy socjalni
(3)
Rynek pracy
(3)
Samorząd terytorialny
(3)
Społeczeństwo obywatelskie
(3)
Społeczności lokalne
(3)
Szkolnictwo specjalne
(3)
Szkolnictwo wyższe
(3)
Szkolnictwo zawodowe
(3)
Uczenie się
(3)
Usługi
(3)
Wartość
(3)
Zawód
(3)
Środki masowego przekazu
(3)
Agresywność
(2)
Bezpieczeństwo międzynarodowe
(2)
Demografia
(2)
Doradcy zawodowi
(2)
Edukacja europejska
(2)
Edukacja międzykulturowa
(2)
Edukacja regionalna
(2)
Ekologia
(2)
Ekonomia społeczna
(2)
Ekorozwój
(2)
Katecheza
(2)
Kobieta
(2)
Kształcenie zawodowe
(2)
Metody nauczania
(2)
Młodociani przestępcy
(2)
Nauczanie dorosłych
(2)
Nauczanie na odległość
(2)
Nauczyciele przedszkoli
(2)
Pedagogika rodziny
(2)
Podmiotowość
(2)
Polityka zatrudnienia
(2)
Poradnictwo zawodowe
(2)
Praca
(2)
Prawa człowieka
(2)
Przemoc w rodzinie
(2)
Przemoc w szkole
(2)
Psychologia
(2)
Rodzice
(2)
Samokształcenie
(2)
Socjologia
(2)
Szkolenie zawodowe
(2)
Twórczość dzieci i młodzieży
(2)
Ubezpieczenia społeczne
(2)
Wiatrowski, Zygmunt (1928- )
(2)
Wychowanie dorosłych
(2)
Wychowanie przedszkolne
(2)
Zarządzanie
(2)
Środowisko człowieka
(2)
Absolwenci szkół wyższych
(1)
Andragogika
(1)
Antropologia filozoficzna
(1)
Arteterapia
(1)
Awans zawodowy
(1)
Bednarski, Henryk (1934- )
(1)
Bezpieczeństwo ekonomiczne państwa
(1)
Bezpieczeństwo narodowe
(1)
Bibliotekarstwo
(1)
Budżety terenowe
(1)
Temat: czas
2001-
(13)
1989-2000
(9)
1989-
(5)
2001-0
(5)
1901-
(3)
1801-
(2)
1901-2000
(2)
1701-
(1)
Temat: miejsce
Polska
(17)
Europa
(3)
Kraje Unii Europejskiej
(2)
Bielsko-Biała (woj. śląskie)
(1)
Czechy
(1)
Częstochowa (woj. śląskie)
(1)
Hiszpania
(1)
Izrael
(1)
Ukraina
(1)
Gatunek
Praca zbiorowa
(14)
Opracowanie
(6)
Materiały konferencyjne
(4)
Księga pamiątkowa
(3)
Aforyzmy
(1)
Monografia
(1)
Podręcznik
(1)
Publicystyka polska
(1)
Szkic literacki
(1)
Dziedzina i ujęcie
Polityka, politologia, administracja publiczna
(15)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(12)
Edukacja i pedagogika
(10)
Socjologia i społeczeństwo
(9)
Zarządzanie i marketing
(2)
Kultura i sztuka
(1)
163 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
1. Teoretyczne rozważania nad kształceniem podyplomowym nauczycieli: Zadowolenie zawodowe nauczyciela; Atrybucje kompetencji komunikacyjnych; Wykształcenie określającą jakość pracy nauczyciela; Teoriopoznawcze i metodologiczne aspekty kształcenia nauczycieli; Pomiar jakości w edukacji- spojrzenie pedagoga; 2. Alternatywne koncepcje kształcenia podyplomowego, postulaty i organizacyjne wnioski: Alternatywne formy doskonalenia kompetencji pedagogicznych nauczycieli; Scenariusz zajęcia "opolan"; Rola doświadczenia zawodowego w kształceniu na studiach podyplomowych; Uczenie się eksperientalnie jako metoda doskonalenia kompetencji nauczycieli. Możliwość wykorzystania na nauczycielskich studiach podyplomowych; Uwarunkowania i formy podyplomowego kształcenia nauczycieli religii; Potrzeby edukacyjne czynnych zawodowo nauczycieli języka polskiego a kierunki reformy oświaty; Rozwojowa koncepcja kształcenia językowego w programie studiów podyplomowych; Koncepcje kształcenia podyplomowego nauczycieli dla potrzeb edukacji społecznej w okresie przemian transformacyjnych; Edukacja ustawiczna Wirtualnych nauczycieli- logopedów; kształcenie nauczycieli w dobie rozwijającego się społeczeństwa informacyjnego; Action research jako stały element studiów podyplomowych na nauczycieli matematyki i informatyki; Technologia informacyjna w kształceniu czynnych nauczycieli języków; Profil kształcenia studentów podyplomowych studiów- sztuka w szkole; Kształcenie nauczycieli muzyki; 3. Studia podyplomowe w opinii czynnych zawodowo nauczycieli: Przydatność studiów podyplomowych w założeniach organizatorów i opinii studiujących nauczycieli; Ewaluacja zewnętrzna studiów podyplomowych dla nauczycieli czynnych zawodowo; Kształcenie podyplomowe absolwentów pedagogiki wczesnoszkolnej; Kształcenie kompetencji logopedycznych wśród nauczycieli; Przydatność studiów podyplomowych z zakresu logopedii z terapią pedagogiczną w kontekście problemów edukacyjnych dzieci rozpoczynających naukę szkolna; Kształcenie podyplomowe dla potrzeb szkolnej edukacji zdrowotnej; Podyplomowe kształcenie nauczycieli w specjalności wychowanie fizyczne i zdrowotne; Motywy i oczekiwania zawodowe nauczycieli różnych specjalności przedmiotowych podejmujących kształcenie na studiach podyplomowych w zakresie wychowania fizycznego; Nauczyciele wobec studiów podyplomowych; Studia podyplomowe- osobista potrzeba nauczyciela czy chęć doskonalenia zawodowego?; Opinie nauczycieli praktyków o doświadczeniach przyrodniczych małych dzieci; Problematyka prac dyplomowych jako wyraz potrzeb zawodowych nauczycieli przedszkoli; Wykorzystanie metody M.Montessori w edukacji przedszkolnej; Wykorzystanie koncepcji i założeń terapii Edyty Gruszczyk-Kolczyńskiej w pracy z dziećmi upośledzonymi umysłowo na zajęciach rewalidacyjnych; Refleksje nad wprowadzaniem dzieci w młodszym wieku szkolnym w świat języka angielskiego; Z warsztatu nauczyciela bibliotekarza w świetle ukończonych studiów podyplomowych; Przygotowanie nauczycieli klas początkowych do zapobiegania niepowodzeniom szkolnym; Przygotowanie nauczycieli klas początkowych do zapobiegania uzależnieniom dzieci; Wykorzystanie wiedzy o temperamentach w pracy pedagogicznej nauczyciela
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 378 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Współczesna polityka społeczna ; 8)
1. Wielosektorowa gospodarka i społeczny podział dobrobytu; 2. Wielosektorowa gospodarka dobrobytu w ujęciu historycznym; 3. Państwo a dobrobyt; 4. Sektor prywatny a dobrobyt; 5. Dobrobyt a sektor woluntarystyczny i wspólnotowy; 6. Dobrobyt a sektor nieformalny; 7. Świadczenia podatkowe; 8. Świadczenia pracownicze; 9. Wielosektorowa gospodarka dobrobytu w perspektywie porównawczej; 10. Globalny i ponadnarodowy wymiar wielosektorowości w polityce społecznej; 11. Wnioski końcowe dotyczące analizy wielosektorowej gospodarki dobrobytu i społecznego podziału dobrobytu.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 304 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Jesień życia w oczach seniorów; 2. Proces biologicznego starzenia się; 3. Psychologiczna sytuacja człowieka starszego oraz jej determinanty; 4. Seks osób w wieku podeszłym; 5. Nowoczesna geriatria; 6. Uczestnictwo w Uniwersytecie III wieku jako sens życia; 7. Proces umierania, śmierć, hospicjum.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Aktualne problemy prawa autorskiego w działalności wydawniczej w kontekście przystąpienia Polski do Unii Europejskiej, 2. Odpowiedzialność wydawcy za treść publikacji w orzecznictwie polskim i amerykańskim, 3. Działania public relations w obszarze książki niskonakładowej, 4. Rola bibliotek w marketingu wydawnictw szkół wyższych, 5. Zarządzania nowymi technologiami na rynku wydawniczym publikacji naukowych i fachowych, 6. Wydawanie publikacji Śląskiej Wyższej Szkoły Zarządzania w Katowicach na podstawie systemu zarządzania jakością ISO 9001, 7. Standaryzacja małej drukarni offsetowej, 8. Refleksje nad komunikacją interpersonalną w aspekcie psychospołecznych uwarunkowań pracy bibliotekarzy (na przykładzie środowiska osób o szczególnych potrzebach)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 002 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Geneza, przedmiot zainteresowań i metody pedagogiki społecznej. Charakterystyka dziedziny; 2. Obecność kobiet i problematyki kobiecej w sferze publicznej u progu narodzin pedagogiki społecznej; 3. Okres międzywojenny i po II wojnie światowej. Kontynuacja czy zmiana?; 4. Ideologia- pojecie pozytywne. Związek ideologii z edukacją i pedagogiką społeczną; 5. Feminizm. Filozoficzno-polityczne założenia organizacji sprawiedliwego społeczeństwa; 6. Epistemologia feministyczna- o znaczeniu kategorii płci dla współczesnej teorii wiedzy; 7. Język jako narzędzie w oddziaływaniu socjalizacyjnym; 8. Obszary dyskryminacji współczesnych kobiet; 9. Instrumenty działań wspierających rozwój podmiotowość kobiet; Zbieżność perspektyw i zadań pedagogiki społecznej i strategii feministycznych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 82 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Cieszyńska szkoła badań pogranicza; Problematyka wielokulturowości oraz edukacji międzykulturowej w działalności naukowo-badawczej i dydaktycznej Zakładu i Katedry Pedagogiki Ogólnej Uniwersytetu Śląskiego na Wydziale Etnologii i Nauk o Edukacji w Cieszynie (1989-2009). I. Czas społeczny a pedagogika i edukacja międzykulturowa: Idea postępu w czasie społecznym Katedry Pedagogiki Ogólnej Wydziału Etnologii i Nauk o Edukacji Uniwersytetu Śląskiego w ośrodku akademickim w Cieszynie; O stawaniu się pogranicznym - refleksji kilka na okoliczność 20-lecia spotkań Cieszyńskich badaczy Pogranicza; Twórcze kreowanie się tożsamości problemem współczesnej edukacji międzykulturowej; Europejska tożsamość a kultura symboliczna antyku w pedagogice międzykulturowej; "Nowy nieporządek świata" a kształtowanie (się) tożsamości globalnej. Ku pedagogice odpowiedzialności w XXI wieku; Edukacja kulturowa we współczesnej pedagogice. Wielokulturowość i konteksty lokalne; Turystyka kulturalna - zagrożenie czy szansa dla edukacji międzykulturowej?. II. Więzi społeczne w sytuacji wielokulturowości: Konflikt - bariery czy szansa w kształtowaniu pozytywnych relacji międzykulturowych; Rzecz o możliwych polach konfliktów w środowiskach zróżnicowanych etnicznie i zadaniach edukacji międzykulturowej; Więzi społeczne w środowiskach zróżnicowanych kulturowo - droga ku (prze)trwaniu; Wybrane mechanizmy wpływu społecznego - ich rola w edukacji międzykulturowej; Edukacja międzykulturowa - szansą na budowanie "kultury zaufania"; Więzi społeczne i identyfikacja społeczna w perspektywie społeczeństwa informacyjnego. III. Historia i współczesność mniejszości narodowych i etnicznych na pograniczach: Wiejskie szkolnictwo elementarne na Górnym Śląsku po zakończeniu wojny trzydziestoletniej (na przykładzie wiosek położonych na północ od Rybnika, w późniejszym dekanacie dębieńskim); Polskie gimnazjum w Orłowej jako środowisko kształtowania tożsamości polskiej mniejszości narodowej na Zaolziu - w stulecie jego powstania; Wyzwania współczesności wobec edukacji regionalnej i międzykulturowej; Tożsamość na pograniczu jako kategoria do badania: łotewskie implikacje - cieszyńskie inspiracje. IV. Wielo- i międzykulturowość w kształtowaniu świata: Przeobrażenia systemu aksjo-normatywnego a problemy edukacji; W poszukiwaniu dialogu, współpracy i jedności. Nauczanie Kościoła katolickiego dotyczące ekumenizmu; Edukacja międzykulturowa - drogą kształtowania wrażliwości na Innego; Edukacja międzykulturowa w kontekście teorii rozwoju Lwa S. Wygotskiego; Tematyka gender i queer w ujęciu edukacji międzykulturowej
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Zawiera: 1.Teoretyczno-metodologiczne przesłanki studiów i badań nad zawodem nauczyciela przedszkola: Nauczyciel przedszkola w kontekście pedentologicznym; profesjo twórcza funkcja pedagogiki przedszkolnej; Paradygmaty w pedagogice przedszkolnej i metodologia badań nad zawodem nauczyciela. 2.Specyfika funkcjonowania zawodowego nauczycieli przedszkoli: Sylwetka osobowościowa nauczyciela przedszkola; Wybrane czynniki kształtowania zawodu nauczyciela przedszkola na początku XXI wieku; Role zawodowe nauczycieli przedszkoli. 3.Społeczne oczekiwania wobec nauczycieli przedszkoli: Postrzeganie i usytuowanie zawodu nauczyciela przedszkola w społeczeństwie; Społeczne zapotrzebowanie na pracę nauczycieli przedszkoli; Perspektywy pedagogiczno-społecznej działalności nauczycieli przedszkoli. 4.Warunki pracy nauczycieli przedszkoli: Przemiany społeczno-pedagogiczne jako źródło nowych zadań zawodowych; Wymagania w zakresie rozwoju zawodowego nauczycieli przedszkoli; Niektóre trudności w procesie przygotowania do pracy i realizacji zadań zawodowych nauczycieli przedszkoli. Zakończenie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Ewaluacja i innowacje w edukacji.)
1. Ewaluacja szkolna w aspekcie ustalania efektywności procesu dydaktyczno-wychowawczego zorientowanego na jego jakość; 2. Prakseopedagogiczne aspekty kontroli i oceny procesów kształcenia i wychowania; 3. Aksjologiczne wymiary edukacji pedagogicznej kandydatów na nauczycieli; 4. Czynniki zwiększające duchowe zasoby nauczyciela; 5. O dobrym nauczycielu- w kontekście wybranych cnót i samooceny; 6. Istota kształcenia nauczycieli- prowadzenie ku samoocenie; 7. Talent pedagogiczny i wiedza przedmiotowa jako warunek sukcesów nauczyciela; 8. Samowiedza i samoświadomość podmiotowości w edukacji; 9. Skuteczność kształcenia i wychowania w kontekście zadań priorytetowych; 10. Start w zawodzie i warunki pracy nauczycieli (w opiniach nauczycieli emerytów); 11. Ocena edukacyjnych portali dla nauczycieli; 12. Można i trzeba uczyć inaczej; 13. Współczesne rozumienie procesu nauczenia- uczenia się a kompetencje pedagogiczne nauczycieli; 14. Ocenianie szkolne po nowemu; 15. W poszukiwaniu skutecznych metod oceny i samooceny indywidualnych stylów uczenia się; 16. Kontrola i ocena skuteczności kształcenia w szkole wyższej; 17. Samoocena studenta w kontekście praktyk pedagogicznych; 18. Ocena zachowania jako narzędzie restrykcji czy wychowania?; 19. Zdrowie w procesie wychowania (między akceptacją a odrzuceniem); 20. Ocenianie i samoocena jako element kompetencji zawodowych nauczyciela; 21. Ocenianie jako jeden z podstawowych składników kompetencji dydaktycznych nauczyciela; 22. Doskonalenia jakości pracy nauczyciela w zakresie kompetencji informacyjnych; 23. Uwarunkowania kształtowania kompetencji nauczycieli w zakresie oceniania w szkole podstawowej; 24. Niemoc i daremność. Refleksja nad Encyklopedią Pedagogiczną XXI wieku; 25. Nauczyciel o sobie- wokół uwarunkowań trafności autoobrazu; 26. Dylematy związane z uwzględnieniem podmiotowości oraz indywidualizacji w procesach kształcenia; 27. Ewaluacja wybranych obszarów pracy szkoły zawodowej; 28. Ocena opisowa w opinii rodziców uczniów klas młodszych29. O indywidualizacji w nauce czytania i pisania; 30. Ocena i samoocena w klasach integracyjnych; 31. Problem niepowodzeń szkolnych w świadomości przyszłych nauczycieli; 32. Samoocena pracy pedagoga szkolnego; 33. Ocena pracy bibliotekarza szkolnego; 34. O relacji między występowaniem preferencji a samooceną uczniów początkowej edukacji muzycznej; 35. Dylematy nauczyciela muzyki- jak oceniać młodych twórców?; 36. Inteligencje wielorakie w praktyce edukacyjnej- kierunki poszukiwań i możliwości wykorzystania; 37. Ewaluacja działalności bibliotek publicznych doby ponowoczesnej; 38. Ocena i samoocena na turystycznym szlaku; 39. Przedszkole w ocenie rodziców; 40. Samoocena ucznia a samoocena nauczyciela.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Autor
Forma i typ
W prezentowanej książce Almog rozdziela wielokulturowy Izrael, poszczególne społeczności izraelskie, na siedem grup – sektorów: 5 żydowskich i dwie nieżydowskie. Pierwszą grupą są weterani, pochodzący głównie z Europy i Ameryk, aszkenazyjczycy, w większości niereligijni, świeccy a nawet ateiści. Do grupy tej należy pierwsze, drugie, trzecie i czwarte pokolenie. Liczy ona ok 3,3 mln osób. Druga grupa to społeczność religijno-narodowa, można dodać: syjonistyczno-narodowa, głównie złożona z aszkenazyjczków. Liczy ona od 600 do 800 tys. Trzecią są ultraortodoksyjni Żydzi, pochodzący w większości z krajów północnej Afryki i bliskiego Wschodu (nazywani są mizrachim, czasami sefardim) – ok. 800 tysięcy. Czwarty sektor – imigranci z byłego Związku Radzieckiego to ok. 1 mln 200 tys. Piąty sektor – Żydzi Etiopscy, kolejne 120 tys. to żydowskie sektory. W nieżydowskich, w sektorze szósty m, znajdują się Palestyńscy Arabowie mieszkający w państwie Izrael. Jest ich ok 1 mln 300 tys. (muzułmanów, chrześcijan i innych). Siódmy sektor to społeczeństwo druzyjskie – 120 tys.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Niniejsza książka poświęcona jest zastosowaniom ekonomii w obszarze państwa dobrobytu. Jej głównym przesłaniem jest to, że – w przeciwieństwie do powszechnie głoszonych poglądów – państwo dobrobytu kreowane jest w celach innych i niezwiązanych z przeciwdziałaniem ubóstwu, celach które wynikają z powszechnie występujących zjawisk, jakimi są niedoskonała informacja, ryzyko oraz niepewność. W tym obszarze analiz znajduje się też kolejna stawiana w książce teza, iż państwo dobrobytu będzie trwało, ponieważ zmiany dokonujące się w XXI wieku nie powodują zanikania sensu jego istnienia – jeżeli już, to wręcz przeciwnie. Jednakże twierdzenie, że państwo dobrobytu się nie przeżyło, nie ma nic wspólnego z tezą, że jest ono niezmienne. Dlatego też trzeci obszar analiz dotyczy sposobów, w jakie państwo dobrobytu może i będzie się dostosowywać do przemian gospodarczych i społecznych, z uwzględnieniem kierunku tych zmian oraz specyficznych i nowatorskich rozwiązań.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Naczelną ideą tej książki jest próba zastanowienia się nad usługami socjalnymi, będącymi istotnym elementem nauki w kategoriach rozumienia, rozwoju i tworzenia wspólnej perspektywy europejskiej w tej kwestii. Prezentowana publikacja jest źródłem wiedzy na temat stanu usług socjalnych w Europie, zarówno z perspektywy poszczególnych państw, jak i całej Unii Europejskiej. Dotyka wielu problemów społecznych, ekonomicznych, ale co szczególnie ważne przypomina lub nawet odkrywa na nowo niektóre zagadnienia, które rzadko pojawiają się w debatach i są właściwie nieobecne w głębszej refleksji naukowej.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Niniejsza publikacja jest przekładem z języka francuskiego pracy zbiorowej prezentującej dorobek debaty wybitnych ekspertów i praktyków w dziedzinie francuskiej polityki rodzinnej: naukowców, urzędników odpowiedzialnych za politykę rodzinną, członków stowarzyszeń i decydentów. Francuski model polityki rodzinnej – a dokładnie, polityk rodzinnych – jest często uważany, zarówno w kraju, jak i za granicą, za najbardziej czytelny w Europie.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Książka stanowi motywację do traktowania profesji pracy socjalnej jako czegoś ważniejszego niż jedynie zawodu. Podkreślenie misyjności i jednoczesne pogłębione zdefiniowanie społecznych ról pracowników socjalnych, to ważne treści i dokonania zarazem niniejszej publikacji. Podobnie jak wskazanie kluczowej dla pracy socjalnej zasady: umiej dowartościować klienta i pomóc mu, ale odnajdź także własną wartość! Jest impulsem do stawiania pytań o istotę pracy socjalnej i próbę mierzenia się z jej najtrudniejszym i wymagającym największej wrażliwości dylematem, którym jest stałe, rozważne i spolegliwe podejmowanie decyzji za tych, którzy systematycznie demonstrują deficyty swojej podmiotowości. Autor nie daje gotowych odpowiedzi, ale zachęca do szukania rozwiązań.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Książka przybliża kwestię kształtującej się „nowej ekonomii politycznej”, którą autor określa mianem gospodarki postindustrialnej. Istnieją cztery zjawiska, które razem wzięte stanowią temat niniejszej książki: równość, ryzyko, praca i „nowa ekonomia polityczna”.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Prezentowana praca zbiorowa zawiera spory ładunek intelektualny oraz poznawczy odnoszący się do niemieckiej rzeczywistości społecznej kilkanaście lat po połączeniu obu części tego kraju. Praca zawiera bardzo bogatą bibliografię umieszczoną po tekstach poszczególnych autorów. Informacja ta jest ważna dla studiujących politykę społeczną w sposób pogłębiony; dzięki temu studium można bez trudu dotrzeć do ważnych postaci – prekursorów polityki społecznej, którzy odcisnęli intelektualne piętno na tej dyscyplinie w ostatnich dekadach.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Temat niniejszej publikacji jest metaforą zapożyczoną z posługującego się metodyką zstępującą świata księgowości: „potrójna linia przewodnia”, czyli TBL (triple bottom line). Książka mówi zatem o możliwościach i ograniczeniach tej metafory, zarówno z perspektywy zstępującej, jak i rozprzestrzeniania. Potrójna linia przewodnia stała się jednym z głównych zawołań bojowych przedsiębiorstw zajmujących się kwestią zrównoważonego rozwoju. Książka stawia sobie za zadanie jej ocenę na różnych płaszczyznach, obejmujących między innymi następujące kwestie: czy tworzy ona spójną konstrukcję? w jak szerokim zakresie funkcjonuje w praktyce? W książce przedstawiono poglądy wielu czołowych praktyków i teoretyków w tej dziedzinie.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Studium poświęcone rozwojowi polityki społecznej w Europie Środkowo-Wschodniej, zawierające wcześniej publikowane informacje na temat historii i bardziej współczesnego, po roku 1989, funkcjonowania ubezpieczeń społecznych, traktowanych jako podstawowy „rdzeń” polskiego państwa opiekuńczego, czyli tak zwanego welfare state. Praca opiera się w dużym stopniu na metodologiach i teoriach należących do szeroko rozumianego obszaru badawczego nauk politycznych i ogólnie nauk społecznych, a także anglojęzycznych badań interdyscyplinarnych z dziedziny sowietologii oraz regionalnych studiów porównawczych Europy Środkowo-Wschodniej.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Książka jest zbiorem artykułów z zakresu badań nad przedsiębiorczością społeczną, prowadzonych i opisanych przez badaczy z kilku krajów europejskich oraz Stanów Zjednoczonych. Teksty zgromadzone w książce podejmują wiele zagadnień i wątków: od dyskusji definicyjnych nad pojęciami z dziedziny przedsiębiorczości społecznej, wytyczaniem dalszych ścieżek badawczych, poprzez dyskusję nad czynnikami wpływającymi na decyzje o podjęciu się realizacji przedsięwzięć z zakresu przedsiębiorczości po opisy przykładowych przedsięwzięć, wykorzystujących zdobycze technologiczne, czy działających na rzecz ekologii i innych milenijnych celów rozwoju.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Prezentowana książka jest wieloaspektowym i pogłębionym studium dotyczącym nowego spojrzenia na politykę społeczną, zgodnie z którym nie jest ona utożsamiana tylko i wyłącznie z państwem i sektorem publicznym. Autorzy skupili się na ukazaniu różnorodności producentów i dostawców usług społecznych, sposobów wielopoziomowego finansowania i wielosektorowego zarządzania zadaniami społecznymi.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej