Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(85)
Forma i typ
Książki
(84)
Publikacje naukowe
(8)
Publikacje fachowe
(4)
Publikacje dydaktyczne
(2)
Publikacje informacyjne
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(78)
dostępne
(32)
wypożyczone
(2)
nieokreślona
(1)
Placówka
Wypożyczalnia
(34)
Czytelnia
(79)
Autor
Auleytner Julian
(5)
Grewiński Mirosław (1973- )
(4)
Guz Sabina
(4)
Żegnałek Kazimierz
(4)
Bałachowicz Józefa
(3)
Pielecki Andrzej
(3)
Stanik Jan M
(3)
Biegański Zdzisław
(2)
Frączkiewicz-Wronka Aldona (1960- )
(2)
Goriszowski Włodzimierz
(2)
Głąbicka Katarzyna
(2)
Jeruszka Urszula (1952- )
(2)
Kantyka Sławomir
(2)
Kielski Bolesław (1879-1965)
(2)
Kopaliński Władysław (1907-2007)
(2)
Kupisz Kazimierz (1921-2003)
(2)
Rabczuk Wiktor
(2)
Rejzner Andrzej
(2)
Sokołowska-Dzioba Teresa
(2)
Sokołowski Marek
(2)
Sokołowski Tadeusz
(2)
Andrukowicz Wiesław
(1)
Bankowicz Marek
(1)
Barański Marek
(1)
Bednarczyk Henryk (1943- )
(1)
Bruckner Aleksander
(1)
Chodkowska Maria
(1)
Cudak Henryk
(1)
Dankowska-Kosman Małgorzata
(1)
Drynda Danuta
(1)
Falińska Barbara
(1)
Godlewski Tadeusz
(1)
Gębska Marta
(1)
Gębski Bogdan
(1)
Jackowicz Jerzy
(1)
Jakowicz Jerzy
(1)
Jaślan Henryk
(1)
Jaślan Janina
(1)
Jurkiewicz Wojciech
(1)
Kamiński Stanisław
(1)
Kania Jan
(1)
Kantyka Jan
(1)
Karaś Stanisław
(1)
Karp Anna
(1)
Korolko Mirosław
(1)
Kowalska-Kantyka Małgorzata
(1)
Kowlaska Anna
(1)
Krzemień-Ojak Krystyna (1932-2016)
(1)
Krzysztoszek Zofia
(1)
Kubas Sebastian
(1)
Kubielski Wiesław Wojciech
(1)
Kuś Małgorzata
(1)
Leszczyński Zbigniew
(1)
Martens Ekkehard
(1)
Moroz Henryk
(1)
Mysłek Wiesław
(1)
Myśliwczyk Iwona
(1)
Nowacki Tadeusz W. (1913-2011)
(1)
Nowak Julitta
(1)
Ochmański Marian
(1)
Olszewski Lucjan
(1)
Piejko Daria
(1)
Pieter Józef (1904-1989)
(1)
Plak Joanna
(1)
Sadowski Sławomir
(1)
Schnadelbach Herbert
(1)
Siwek Helena
(1)
Skołowska-Dzioba Teresa
(1)
Solak Adam Roman
(1)
Stanek Janusz (1968- )
(1)
Stanisławiak Ewa
(1)
Stopińska-Pająk Agnieszka
(1)
Strelau Jan (1931-2020)
(1)
Szczurkowska Stefania
(1)
Szymański Andrzej
(1)
Służewski Jerzy
(1)
Tuszyńska Ligia
(1)
Wiatrowski Zygmunt (1928- )
(1)
Wyższa Szkoła Pedagogiczna TWP w Warszawie
(1)
Zając Wojciech
(1)
Zrałek Maria (1948- )
(1)
Zwierzchowska Iwona
(1)
Łastawski Kazimierz
(1)
Łopaciński Mariusz
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(12)
2000 - 2009
(61)
1990 - 1999
(9)
1980 - 1989
(1)
1970 - 1979
(2)
Kraj wydania
Polska
(85)
Język
polski
(85)
Temat
Polityka społeczna
(11)
Pedagogika
(9)
Rodzina
(6)
Integracja europejska
(5)
Opieka społeczna
(5)
Oświata
(5)
Nauczanie
(4)
Nauczanie początkowe
(4)
Nauczyciele
(4)
Nauczyciele nauczania początkowego
(4)
Unia Europejska
(4)
Unia Europejska (UE)
(4)
Komunikacja społeczna
(3)
Kształcenie
(3)
Młodzież
(3)
Samorząd terytorialny
(3)
Społeczeństwo obywatelskie
(3)
Wychowanie w rodzinie
(3)
Zawód
(3)
Agresywność
(2)
Bezpieczeństwo międzynarodowe
(2)
Bezrobocie
(2)
Dziecko
(2)
Edukacja regionalna
(2)
Język francuski
(2)
Kształcenie ustawiczne
(2)
Młodociani przestępcy
(2)
Nauka
(2)
Oświata dorosłych
(2)
Państwo dobrobytu
(2)
Pedagogika pracy
(2)
Pedagogika resocjalizacyjna
(2)
Pedagogika rodziny
(2)
Pedagogika specjalna
(2)
Polska
(2)
Prawa człowieka
(2)
Przemoc w szkole
(2)
Przestępczość nieletnich i młodocianych
(2)
Rodzice
(2)
Rynek pracy
(2)
Samokształcenie
(2)
Szkolenie zawodowe
(2)
Uczenie się
(2)
Uczniowie
(2)
Wychowanie
(2)
Wychowanie przedszkolne
(2)
Środki masowego przekazu
(2)
Aforyzmy łacińskie
(1)
Arteterapia
(1)
Budżety terenowe
(1)
Cytaty łacińskie
(1)
Demografia
(1)
Demokracja
(1)
Dojrzałość szkolna
(1)
Doradcy zawodowi
(1)
Dostęp do świadczeń zdrowotnych
(1)
Dyslekcja i dysgrafia
(1)
Dzieci
(1)
Dziecko chore
(1)
Dziecko niepełnosprawne
(1)
Dziecko trudne
(1)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(1)
Dziecko z ADHD
(1)
Edukacja
(1)
Edukacja ekologiczna
(1)
Edukacja medialna
(1)
Ekologia
(1)
Erasmus (program)
(1)
Etyka
(1)
Etymologia
(1)
Europa
(1)
Europejski Fundusz Społeczny
(1)
Filozofia
(1)
Fundusze strukturalne UE
(1)
Gleba
(1)
Globalizacja
(1)
Gospodarka
(1)
Instytucje nonprofit
(1)
Inteligencja (psychologia)
(1)
Jan Paweł II (papież ; 1920-2005)
(1)
Jednolity rynek Unii Europejskiej
(1)
Język polski
(1)
Kapuściński, Ryszard (1932-2007)
(1)
Kobieta
(1)
Komisja Edukacji Narodowej
(1)
Komunikacja niewerbalna
(1)
Kultura
(1)
Leonardo da Vinci (program)
(1)
Logopedia
(1)
Marginalizacja społeczna
(1)
Metodologia
(1)
Metody aktywizujące (pedagog.)
(1)
Metody nauczania
(1)
Migracje
(1)
Międzynarodowy Bank Odbudowy i Rozwoju
(1)
Motywacja uczenia się
(1)
Multimedia
(1)
Młodzież szkolna
(1)
NATO
(1)
Nauczanie na odległość
(1)
Temat: czas
1989-2000
(5)
2001-
(5)
2001-0
(3)
1989-
(2)
1901-2000
(1)
Temat: miejsce
Polska
(7)
Europa
(1)
Kraje Unii Europejskiej
(1)
Gatunek
Opracowanie
(5)
Praca zbiorowa
(4)
Monografia
(2)
Słownik dwujęzyczny
(2)
Encyklopedia
(1)
Księga pamiątkowa
(1)
Materiały pomocnicze
(1)
Podręcznik
(1)
Słownik
(1)
Słownik angielsko-polski
(1)
Słownik francusko-polski
(1)
Słownik polsko-francuski
(1)
Słownik wyrazów obcych
(1)
Dziedzina i ujęcie
Polityka, politologia, administracja publiczna
(8)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(7)
Socjologia i społeczeństwo
(4)
Językoznawstwo
(3)
Edukacja i pedagogika
(2)
Filozofia i etyka
(1)
Historia
(1)
Kultura i sztuka
(1)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(1)
Psychologia
(1)
Religia i duchowość
(1)
Zarządzanie i marketing
(1)
85 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
1. Potencjalne i realne ograniczenia procesu wykluczenia społecznego, 2. Konstruowanie społeczności wirtualnych w systemie internetowej komunikacji. Możliwości i zagrożenia, 3. Elementy świata wartości młodzieży licealnej doświadczającej przemocy, 4. Działalność profilaktyczna szkoły wobec dzieci i młodzieży zagorożonej niedostosowaniem społecznym, 5. Metodologia tworzenia strategii rozwiązywania problemów społecznych. Konteksty teoretyczne, 6. Środowisko naukowe wobec problemu resocjalizacji, 7. Tożsamość więźienia jako determinant wykluczenia społecznego, 8. Wykluczenie społeczne osób niepełnosprawnych intelektualnie, 9. Naznaczenie, odtrąceni, wykluczenia...kilka uwag o społecznej sytuacji osób opuszczających zakłady karne, 10. Polityka społeczne w przeciwdziałalniu wykluczeniu społecznemu ofiar przemocy w rodzinie, 11. Integracja szansą na wszystkich dzieci, czy izolacją uczniów o specjalnych potrzebach edukacyjnych
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Media: Pojecie mediów w literaturze naukowej; Zagrożenia kreowane przez media; Wartości kreowane przez media; Badania nad oddziaływaniem środków masowego przekazu; Postawy odbiorców wobec środków masowego przekazu. 2. Komunikowanie: Etymologia procesów komunikowania; Funkcje, formy i typy komunikowania; modele procesu komunikowania; Adresaci przekazów medialnych. 3. Media a ich odbiorcy: Problematyka badawcza; Różnice międzypokoleniowe w percepcji treści przekazywanych przez media; Typ mediów preferowanych przez respondentów; Postawy wobec środków masowego przekazu; Media a wartości. 4. Odbiór środków komunikowania masowego: Uwarunkowania i preferencje odbioru środków masowego przekazu; Selekcja treści; Zmiany światopoglądu; Media w kontaktach interpersonalnych; Udział środków masowego przekazu w podejmowaniu decyzji; ?Rodzaje szans i zagrożeń wynikające z kontaktu z mediami; Preferowane treści.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316.77 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Problemy pedagogiki w kontekście badań naukowych; 2. Struktura procesu badawczego w pedagogice; 3. Metody, techniki i narzędzia stosowane w badaniach pedagogicznych; 4. Metody analizy statystycznej materiału badawczego; 5. Przygotowanie tekstu pracy dyplomowej (licencjackiej, magisterskiej).
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Pojęcia praw człowieka, 2. System ochrony praw człowieka w ramach Organizacji Narodów Zjednoczonych, 3. Prawa człowieka w organizacjach wyspecjalizowanych systemu narodów zjednoczonych i z nim związanych, 4. Ochrona praw człowieka w ramach organizacji państw amerykańskich, 5. Ochrona praw człowieka w ramach organizacji jedności afrykańskiej/Unii Afrykańskiej, 6. Ochrona praw człowieka w ramach Rady Europy, 7. Prawa człowieka w procesie KBWE/OBWE, 8. Prawa człowieka w Unii Europejskiej, 9. Ochrona praw człowieka w innych organizacjach międzynarodowych
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 341 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 341 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Teoretyczne założenia pomocy społecznej; 2. Decentralizacja pomocy społecznej; 3. Zadania i kompetencje pracownika socjalnego w Ośrodkach Pomocy Społecznej; 4. Charakterystyka prowadzonych badań; 5. Rodzaje problemów i grup społecznych objętych pomocą przez pracownika socjalnego; 6. Przyczyny dysfunkcyjności rodzin; 7. Formy działań pomocowych oraz zakres czasowy przeznaczony na ich realizację; 8. Współpraca Ośrodków Pomocy Społecznej z instytucjami państwowymi i pozarządowymi; 9. Efektywność działań pomocowych; 10. Postulowany zakres zmian w pomocy społecznej w opinii pracowników socjalnych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 304 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Rozdział I : Pojęcie i istota niedostosowania społecznego ; Rozdział II : Geneza niedostosowania społecznego i zachowań przestępczych ; Rozdział III : Nieletni a dewiacje i przejawy niedostosowania społecznego ; Rozdział IV : Diagnoza niedostosowania społecznego ; Rozdział V : Profilaktyka niedostosowania społecznego - teoria i praktyka ; Rozdział VI : Niedostosowani społecznie a instytucjonalne oddziaływania resocjalizacyjno - zabezpieczające
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316.6 (1 egz.)
Książka
W koszyku
O inteligencji człowieka / Jan Strelau. - Warszawa : Wiedza Powszechna , 1987. - 253, [2] s. : rys., tab. ; 18 cm.
(Biblioteka Wiedzy Współczesnej OMEGA ; 407)
Forma i typ
Gatunek
Dziedzina i ujęcie
Zawiera: 1.Co to jest inteligencja? 2.Strukturalne teorie inteligencji: Hierarchiczne teorie inteligencji; Teorie oparte na koncepcji czynników równorzędnych; Zalety i wady strukturalnych teorii inteligencji. 3.Rozwojowe teorie inteligencji: Model rozwojowy w teoriach czynnikowych; Teoria rozwoju inteligencji według Piageta. 4.Teoria działania jako podstawa koncepcji zdolności umysłowych: Zdolności jako wynik działania; Doświadczenie społeczno-historyczne jako źródło zdolności specyficznie ludzkich; Krytycznie o teoriach zdolności Tiepłowa i Leontiewa. 5.Inteligencja – z punktu widzenia teorii informacji: Różnice indywidualne w zdolności przetwarzania informacji a psychometryczne zdolności umysłowe; Inteligencja jako zespół składników przetwarzania informacji. 6.Fizjologiczne podstawy inteligencji: Inteligencja a spontaniczna czynność bioelektryczna mózgu; Potencjały wywołane a inteligencja. 7.Czy inteligencję można mierzyć?: Skala Inteligencji Bineta-Simona jako miara wieku umysłowego; Iloraz inteligencji w ujęciu tradycyjnym; Dewiacyjny iloraz inteligencji; Czym jest iloraz inteligencji? 8.Testy stosowane do pomiaru inteligencji: Ogólne zasady konstrukcji testów; Indywidualne testy inteligencji; Grupowe testy inteligencji. 9.Kontrowersje wokół testów inteligencji: Czy pomiar inteligencji na podstawie testów jest trafny?; Konsekwencje społeczne testowego pomiaru inteligencji. 10.Czy różnice w inteligencji są dziedziczne?: Interakcja genotypu i środowiska w determinowaniu różnic w inteligencji; Na jakiej podstawie wnioskujemy o roli czynnika genetycznego; Próba ilościowego określenia udziału genotypu w różnicowaniu inteligencji; Dziedziczność i środowisko jako równanie ważne źródła różnic indywidualnych w inteligencji. 11.Rola wychowania i kształcenia w determinowaniu różnic w inteligencji: Czy kompensacyjne programy wychowania wpływają na rozwój inteligencji?; Inteligencja a uczenie się; Związek między inteligencja a osiągnięciami szkolnymi. 12.Wybitne zdolności i upośledzenie umysłowe – dwa bieguny inteligencji: Charakterystyka ilorazu inteligencji na podstawie krzywej rozkładu normalnego; Wybitne zdolności umysłowe: możliwości i ich urzeczywistnienie; Upośledzenie umysłowe jako kategoria ilorazu inteligencji.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Cz. I Wczesna edukacja dziecka - stan, potrzeby i kierunki przemian: Dziecko sześcioletnie w szkole. Szansa czy zagrożenie?; Dziecko w siódmym roku życia a start szkolny; Wczesna edukacja dzieci - stan, potrzeby i kierunki przemian; Start szkolny uczniów - studium porównawcze; Obowiązek szkolny w krajach Unii Europejskiej; Problematyka startu szkolnego na łamach czasopism pedagogicznych w latach 2000-2008; Znaczenie dzieciństwa w rozwoju osobowości; Wcześniejszy start szkolny w kontekście rozwoju i edukacji dziecka; Edukacja dziecka. Ograniczenia i możliwości - perspektywy; Dziecko jako podmiot edukacji w świetle nowej podstawy programowej klas I-III; Start szkolny dziecka sześcioletniego - między koniecznością a potrzebą; Opinie nauczycieli edukacji elementarnej na temat wcześniejszego startu szkolnego; Wcześniejsza edukacja dzieci sześcioletnich w szkole w opiniach nauczycieli przedszkoli; Dziecko sześcioletnie w systemie edukacyjnym w opinii studentów kierunków pedagogicznych; Gotowość współczesnej polskiej szkoły do przyjęcia sześciolatków. Cz. II Start szkolny a osiągnięcia rozwojowe i edukacja dzieci sześcioletnich: Diagnoza w edukacji przedszkolnej; Staż przedszkolny wobec społecznych uwarunkować dojrzałości szkolnej sześciolatków; Rozwój psychoruchowy dziecka sześcioletniego a zasady konstruowania procesu nauczania w edukacji wstępnej - w świetle obniżenia obowiązku szkolnego; Kompetencje społeczne dziecka a wcześniejszy start szkolny; Społeczno-emocjonalna gotowość dzieci sześcioletnich do podjęcia nauki (na podstawie badań własnych); Znaczenie edukacji przedszkolnej w rozwoju emocjonalnym człowieka; Możliwość dynamizowania rozwoju molarnego dziecka sześcioletniego w świetle nowej podstawy programowej; Homo Loquens? Uwagi o językowym przygotowaniu dziecka sześcioletniego do startu szkolnego; Poznawcze i społeczne uwarunkowania osiągnięć w czytaniu sześciolatków; Wybrane teoretyczne i praktyczne problemy motywowania dzieci sześcioletnich do uczenia się czytania; Konteksty elementarnej edukacji muzycznej dzieci przedszkolnych; Sprawność motoryczna - ważny element przygotowania dziecka do szkoły; Potrzeba edukacji konsumenckiej najmłodszych - zarys zagadnienia. Cz. III Wspierająca rola środowiska edukacyjnego i rodzinnego w rozwoju dziecka: Indywidualizacja programu kształcenia warunkiem zaspokojenia zróżnicowanych potrzeb dzieci; Specjalne potrzeby edukacyjne dzieci i ich realizacja w szkole; Warunki wspierania rozwoju dziecka z grupy ryzyka dysekcji; Odroczenie obowiązku szkolnego szansą na przyszłe sukcesy edukacyjne dzieci; Opieka zdrowotna i socjalna w placówkach szkolnych w kontekście potrzeb rozwojowych dziecka; Wspierania nauczycieli przedszkola w ocenie dojrzałości szkolnej dziecka przez poradnię psychologicznego-pedagogiczną w Leżajsku; Od oglądalności do działalności dziecka w szkole. Organizacja środowiska wspierającego rozwój uczniów w deklaracjach przyszłych nauczycieli; Mądrość ukryta w zabawie - wspieranie zdolności dzieci w kształceniu zintegrowanym; Podmiotowość dziecka w wieku przedszkolnym w świetle zdarzeń krytycznych; Aksjologiczne aspekty kompetencji zawodowych nauczyciela szansą i wyzwaniem dla wcześniejszego startu szkolnego; Nauczyciel sześciolatka - pierwszoklasisty, pytania, wątpliwości, dylematy; Nauczyciel twórcą efektywnego środowiska edukacyjnego szkoły; Przygotowanie nauczycieli wczesnej edukacji do kształcenia literackiego, Stan aktualny, potrzeby i bariery rozwoju zawodowego nauczycieli klas I-III szkół podstawowych; Wsparcie środowiska rodzinnego jako warunek efektywności oddziaływania edukacji przedszkolnej; Edukacyjne wsparcie rodziców a poziom gotowości szkolnej dzieci; Opinie rodziców o wykorzystywaniu podręczników w edukacji przedszkolnej
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Społeczeństwo obywatelskie - historia pojęcia i współczesne zastosowanie, 2. Trzeci sektor a polityka społeczna - podstawowe pojęcia i dylematy, 3. Organizacje pozarządowe w Polsce po 1989 roku, 4. Organizacje pozarządowe a publiczne podmioty polityki społecznej w Polsce po 1989 roku, 5. gospodarka społeczna jako element obywatelskiej polityki społecznej
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 304 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 304 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Cz. I Idee jednoczenia Europy: Prapoczątki idei integracji europejskiej; Projekty integracyjne w latach 1919-39; Idea europejska w latach II wojny światowej. Cz. II Nowe ruchy i organizacje integracyjne: Działania zjednoczeniowe w pierwszych latach powojennych; Proce sy integracyjne Europy w latach pięćdziesiątych; Nowe płaszczyzny działalności zjednoczeniowej w latach 60-tych. Cz. III Rozszerzenie zakresu i zasięgu integracji: Kształtowanie się drugiego etapu integracji (1969-79); Nowe kierunki działań w latach 80-tych. Cz. IV Tworzenie rozwiniętej Wspólnoty Europejskiej: Trzeci etap integracji- utworzenie Unii Europejskiej; Rozwój Unii Europejskiej w latach 90-tych; Działania integracyjne u progu XXI wieku; Zakończenie. Załączniki: -Ważniejsze koncepcje integracji Europy; -Podstawowe traktaty zawarte w procesie integracji europejskiej; -Etapy procesu rozszerzenia Wspólnot Europejskich (Unii Europejskiej); -Przewodniczący Komisji Europejskiej (Wspólnot Europ.) -Przewodniczący Parlamentu Europejskiego; -Kolejność prezydencji w Radzie UE; -Zasadnicze struktury UE.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 339.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Percepcja osób niepełnosprawnych w społeczeństwie i bariery ich aktywności: Percepcja osób niepełnosprawnych; Bariery aktywności zawodowej osób niepełnosprawnych; Ochrona praw pacjenta z niepełnosprawnością- współczesne uwarunkowania i możliwości realizacji; 2. Rozwiązania identyfikowane na rynku pracy i aktywizacji zawodowej osób niepełnosprawnych: Rynek pracy jako czynnik determinujący dostęp osób niepełnosprawnych do zatrudnienia najemnego; Wsparcie osób z niepełno sprawnościami w poszukiwaniu i utrzymywaniu się w zatrudnieniu poprzez usługi rynku pracy; Zatrudnienie wspomagane- specjalna forma aktywizacji zawodowej osób niepełnosprawnych; Biografie zawodowe osób niepełnosprawnych- dysfunkcje instytucjonalnego wsparcia; Usługi społeczne i aktywizacja studentów z niepełnosprawnością na przykładzie działań podejmowanych na Uniwersytecie Zielonogórskim; Wykorzystanie nowoczesnej techniki w kompensacji niepełnosprawności; Osoby głuchoniewidome i działania Towarzystwa Pomocy Głuchoniewidomym; Aktywizacja społeczna i zawodowa osób niepełnosprawnych w środowisku wiejskim.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Akcenty jubileuszowe: 90 lat życia i 66 lat pracy naukowo-badawczej Profesora Tadeusza W. Nowackiego; Humanista i idee humanizmu spełnione w pedagogice pracy; O pracach naukowych Tadeusza Nowackiego; 2. 30 lat pedagogiki pracy- dawniej- dziś- jutro; O potrzebie badań obszarów pedagogiki pracy; Pedagog pracy w procesie humanizacji; Elementy strategii rozwoju edukacji ustawicznej; Analiza współpracy międzynarodowej w zakresie pedagogiki pracy; Pedagogika pracy- 30 lat później; Podstawowe pojęcia pedagogiki pracy; Andragogika pracy w ujęciu Tadeusza W. Nowackiego; Wspólna problematyka socjologii pracy i pedagogiki pracy w kontekście uprzemysłowienia; Tendencje i kierunki rozwoju edukacji w Europie a reforma systemu edukacji w Polsce; Wybrane aspekty badań w dziedzinie pedagogiki pracy; 3. Kształcenie przedzawodowe i pro zawodowe- instrumenty, uwarunkowania i możliwości rozwoju: Jakość radzenia komuś a jakość radzenia sobie w codziennym życiu; Poradnictwo zawodowe w kształtowaniu kariery zawodowej; Wychowanie przez pracę- czy wciąż aktualne?; Nauczyciele techniki w edukacji przedzawodowej. Szanse zatrudnienia; Prozawodowe marzenia dzieci 6-letnich; Założenia, formy organizacyjne i rzeczywistość kształcenia zawodowego; Doświadczenia projektu Leonardo da Vinci- ewaluacja kształcenia pro zawodowego w liceum profilowanym o profilu mechatronicznym; Wychowanie do bezpieczeństwa w świetle wyników badań; 4. Edukacja zawodowa i edukacja ustawiczna dorosłych wobec europejskiego rynku pracy: Gospodarka oparta na wiedzy wyzwaniem dla edukacji zawodowej i ustawicznej dorosłych; Edukacja zawodowa z perspektywy rynku pracy; Globalizacja, rynek, edukacja; Nowa Klasyfikacja Zawodów i Specjalności w świetle standardów europejskich; Programy Unii Europejskiej w dziedzinie kształcenia zawodowego; Idea i rzeczywistość dualnego systemu kształcenia zawodowego; Współczesne polskie doświadczenia w zakresie dokształcania i doskonalenia kadr; Zadania edukacji ustawicznej w dokumentach strategicznych Ministerstwa Edukacji Narodowej i Sportu; Edukacja ustawiczna procesem kształtowania gotowości pro zawodowej; Przezwyciężanie zjawiska bezrobocia wśród osób niepełnosprawnych; Refleksje o edukacji menedżerskiej w kontekście integracji z Unią Europejską; Problemy przygotowania zawodowego na studiach inżynierskich w kontekście integracji europejskiej; Jakość w doskonaleniu zawodowym w wersji Wojewódzkiego Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli w Łodzi.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 811.133.1 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 811.133.1 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 811 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Dydaktyka pracy - pojęcie i treść, 2. Nauczanie. Uczenie się. Samokształcenie, 3. Zasady kształcenia w edukacji pracowniczej, 4. Metody nauczania i uczenia się
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
R.1 Pedagogika dyscypliną naukową, jej podstawy teoretyczne i metodologiczne; R.2 Etapy procesu badawczego w naukach o wychowaniu; R.3 Zmienne w empirycznych badaniach pedagogicznych; r.4 Ogólny przegląd procedur i metod badawczych stosowanych w pedagogice empirycznej, główne kryteria podziału; R.5 Metody badań pedagogicznych stosowane w pedagogice społecznej (wg R. Wroczyńskiego i T. Pilcha); R.6 Metoda analizy i krytyki literatury źródłowej; R.7 Metody badań pedagogiki eksperymentalnej; R.8 Specyficzne metody doboru i układu treści kształcenia; R. 9 Badania wstępne, podstawowe i kontrolne; R.10 Typowe procedury humanistycznych badań społecznych w odniesieniu do nauk pedagogicznych (nauk o wychowaniu)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Pomiar w pedagogice; 2. Pomiar dydaktyczny; 3. Narzędzie pomiaru- test dydaktyczny; 4. Opracowanie testu dydaktycznego; 5. Analiza i ocena zadań testu; 6. Analiza i ewaluacja testu dydaktycznego; 7. Wartościowanie i ewaluacja testu dydaktycznego- egzemplifikacja praktyczna
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Problemy eduakcyjne we współczesnym świecie, 2. Bank Światowy jako globalny podmiot polityki edukacyjnej, 3. Działalność Banku Światowego na rzecz rozwiązywania kwestii edukacyjnych w Polsce
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Założenie i realizacja edukacyjnej Strategii Lizbońskiej; ?. Unia Europejska- światowy parter, wspólnotowa współpraca uniwersytecka oraz współpraca uniwersytecka z krajami trzecimi; 3. Edukacja międzykulturowa oraz dialog międzykulturowy w polityce Unii Europejskiej i Rady Europy; 4. Nowe orientacje w nauczaniu religii i religioznawstwa w szkolnictwie wybranych krajów europejskich i pozaeuropejskich
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej