Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(144)
IBUK Libra
(6)
Forma i typ
Książki
(144)
E-booki
(6)
Publikacje fachowe
(4)
Publikacje naukowe
(4)
Dostępność
tylko na miejscu
(127)
dostępne
(43)
nieokreślona
(2)
wypożyczone
(1)
Placówka
Wypożyczalnia
(46)
Czytelnia
(127)
Autor
Cywińska Małgorzata (1958- )
(5)
Szymaniak Adam
(5)
Ciepiela Wiesław
(3)
Dykcik Władysław
(3)
Kowalczyk Ryszard
(3)
Chyła Wojciech
(2)
Czachór Zbigniew
(2)
Drozdowicz Zbigniew (1948- )
(2)
Fiedler Radosław
(2)
Gnitecki Janusz (1945-2008)
(2)
Gnitecki Janusz (1945-2008). Wstęp do ogólnej metodologii badań w naukach pedagogicznych
(2)
Golka Marian
(2)
Harwas-Napierała Barbara
(2)
Kotlarska-Michalska Anna
(2)
Kozyr-Kowalski Stanisław
(2)
Kozłowski Roman
(2)
Krajewski Marek
(2)
Kujawiński Jerzy
(2)
Kuszak Kinga
(2)
Malendowski Włodzimierz
(2)
Matczak Piotr
(2)
Modrzewski Jerzy
(2)
Paradowski Ryszard
(2)
Parysek Jerzy J
(2)
Pawełczyk Piotr
(2)
Podemski Krzysztof
(2)
Stelmach Andrzej
(2)
Surdyk Augustyn
(2)
Twardowska-Rajewska Jolanta
(2)
Walkowski Maciej
(2)
Wiśniewski Janusz
(2)
Wolf Gerhard
(2)
Wrzesień Witold
(2)
Adamczyk Wojciech
(1)
Andrzejewski Bolesław
(1)
Bajer Dominika
(1)
Bielawska Agnieszka
(1)
Blok Zbigniew
(1)
Bohdanowicz Andrzej
(1)
Bolten Jürgen
(1)
Chirowska-Smolak Teresa
(1)
Chudzicka Agata
(1)
Churski Paweł
(1)
Cierpiałkowska Lidia (1950- )
(1)
Cisak Wojciech
(1)
Cybal-Michalska Agnieszka
(1)
Domachowski Waldemar
(1)
Draheim Szymon Emilia
(1)
Drozdowski Rafał
(1)
Dykcik Władysław (1942-2013)
(1)
Ebbig Piotr
(1)
Frąckowiak Tadeusz
(1)
Gnitecki Janusz
(1)
Grad Jan
(1)
Grzesiak Jan
(1)
Hendrykowski Marek
(1)
Jankowska Małgorzata
(1)
Kaczmarek Jerzy
(1)
Kaczmarek Tomasz
(1)
Kaczmarek Urszula
(1)
Kaczmarek Łukasz
(1)
Kaliszewska Katarzyna
(1)
Kmieciak Robert
(1)
Koschany Rafał
(1)
Kosiński Eryk
(1)
Kosmanowa Bogumiła
(1)
Kotus Jacek
(1)
Kowalczyk Marek
(1)
Kościańczuk Marcela
(1)
Krauze-Sikorska Hanna
(1)
Kujawiański Jerzy
(1)
Kwiek Jadwiga
(1)
Kędzia Marta
(1)
Majewska Maria
(1)
Maksymiuk Tomasz
(1)
Mamzer Hanna
(1)
Michałowska Marianna
(1)
Mielczarek Agnieszka
(1)
Miluska Jolanta
(1)
Musiał-Karg Magdalena
(1)
Mękarski Michał
(1)
Nawrot Bogdan
(1)
Nowak Piotr
(1)
Nowicki Ryszard
(1)
Ochmański Jerzy W
(1)
Oliwa-Ciesielska Monika
(1)
Pakszys Elżbieta
(1)
Pełczyński Grzegorz
(1)
Piontek Dorota
(1)
Piotrowska Ewa
(1)
Pohl Łukasz (1976- )
(1)
Pokładecki Jacek
(1)
Popowska Bożena (1949- )
(1)
Poprawski Marcin
(1)
Przybył Iwona
(1)
Puślecki Zdzisław W. (1947- )
(1)
Płowiec Witold
(1)
Rewers Ewa
(1)
Rost Antoni
(1)
Rotengruber Przemysław
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(1)
2010 - 2019
(11)
2000 - 2009
(138)
Okres powstania dzieła
2001-
(2)
Kraj wydania
Polska
(150)
Język
polski
(150)
Temat
Młodzież
(9)
Rodzina
(7)
Socjologia
(7)
Unia Europejska
(7)
Środki masowego przekazu
(7)
Gospodarka
(6)
Integracja europejska
(6)
Ludzie starzy
(6)
Pedagogika
(6)
Demokracja
(5)
Dziecko
(5)
Państwo
(5)
Polska
(5)
Prasa (wydawnictwa)
(5)
Samorząd terytorialny
(5)
Społeczeństwo
(5)
Świadomość społeczna
(5)
Dzieci
(4)
Europa
(4)
Filozofia
(4)
Gry i zabawy
(4)
Internet
(4)
Kultura
(4)
Nauczanie
(4)
Polityka
(4)
Społeczności lokalne
(4)
Turystyka
(4)
Administracja
(3)
Dziennikarstwo
(3)
Globalizacja
(3)
Kobieta
(3)
Kontrola społeczna (socjol.)
(3)
Marketing polityczny
(3)
Małżeństwo
(3)
Miasta
(3)
Opieka społeczna
(3)
Pedagogika specjalna
(3)
Policja
(3)
Psychologia dziecka
(3)
Rodzice
(3)
Socjalizacja
(3)
Socjologia rodziny
(3)
Społeczeństwo obywatelskie
(3)
Starość
(3)
Stosunki interpersonalne
(3)
Szkolnictwo
(3)
Szkolnictwo wyższe
(3)
Terroryzm
(3)
Unia Europejska (UE)
(3)
Urbanistyka
(3)
Wychowanie
(3)
Wychowanie w rodzinie
(3)
Badania naukowe
(2)
Dziecko autystyczne
(2)
Dziecko głuche
(2)
Dziecko głuchociemne
(2)
Dziecko niedosłyszące
(2)
Dziecko niedowidzące
(2)
Dziecko niepełnosprawne ruchowo
(2)
Dziecko niepełnosprawne umysłowo
(2)
Dziecko niewidome
(2)
Dziecko z trudnościami w uczeniu się
(2)
Dziecko zdolne
(2)
Gry edukacyjne
(2)
Gry fabularne
(2)
Integracja społeczna
(2)
Kampania wyborcza
(2)
Komunikacja międzykulturowa
(2)
Komunikacja społeczna
(2)
Konstytucja
(2)
Konstytucja Europejska
(2)
Logopedia
(2)
Marginalizacja społeczna
(2)
Metodologia
(2)
Nauczanie początkowe
(2)
Niepowodzenia szkolne
(2)
Pedagodzy specjalni
(2)
Pedagogika społeczna
(2)
Polityka międzynarodowa
(2)
Prawa człowieka
(2)
Prawo karne procesowe
(2)
Prawodawstwo
(2)
Przemoc symboliczna
(2)
Przestępczość cudzoziemców
(2)
Przestępczość zorganizowana
(2)
Radiofonia
(2)
Reklama
(2)
Religia
(2)
Rodzeństwo
(2)
Rolnictwo
(2)
Samokształcenie
(2)
Samorząd gminny
(2)
Seksizm
(2)
Studenci
(2)
Surdopedagogika
(2)
Telewizja
(2)
Transformacja systemu społeczno-gospodarczego
(2)
Wsparcie społeczne
(2)
Wspólna Polityka Rolna UE
(2)
Wybory prezydenckie
(2)
Temat: czas
2001-
(4)
1989-
(3)
1901-
(2)
1901-2000
(1)
Temat: miejsce
Polska
(8)
Kraje Unii Europejskiej
(2)
Europa
(1)
Poznań (woj. wielkopolskie)
(1)
Rosja
(1)
Ukraina
(1)
Wielkopolska
(1)
Gatunek
Praca zbiorowa
(12)
Opracowanie
(4)
Podręcznik
(4)
Monografia
(3)
Materiały konferencyjne
(2)
Case study (studium przypadku)
(1)
Encyklopedia
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(11)
Socjologia i społeczeństwo
(8)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(6)
Psychologia
(4)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(3)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(3)
Historia
(2)
Bezpieczeństwo i wojskowość
(1)
Filozofia i etyka
(1)
Media i komunikacja społeczna
(1)
Rolnictwo i leśnictwo
(1)
150 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
(Ewaluacja i innowacje w edukacji.)
1. Ewaluacja szkolna w aspekcie ustalania efektywności procesu dydaktyczno-wychowawczego zorientowanego na jego jakość; 2. Prakseopedagogiczne aspekty kontroli i oceny procesów kształcenia i wychowania; 3. Aksjologiczne wymiary edukacji pedagogicznej kandydatów na nauczycieli; 4. Czynniki zwiększające duchowe zasoby nauczyciela; 5. O dobrym nauczycielu- w kontekście wybranych cnót i samooceny; 6. Istota kształcenia nauczycieli- prowadzenie ku samoocenie; 7. Talent pedagogiczny i wiedza przedmiotowa jako warunek sukcesów nauczyciela; 8. Samowiedza i samoświadomość podmiotowości w edukacji; 9. Skuteczność kształcenia i wychowania w kontekście zadań priorytetowych; 10. Start w zawodzie i warunki pracy nauczycieli (w opiniach nauczycieli emerytów); 11. Ocena edukacyjnych portali dla nauczycieli; 12. Można i trzeba uczyć inaczej; 13. Współczesne rozumienie procesu nauczenia- uczenia się a kompetencje pedagogiczne nauczycieli; 14. Ocenianie szkolne po nowemu; 15. W poszukiwaniu skutecznych metod oceny i samooceny indywidualnych stylów uczenia się; 16. Kontrola i ocena skuteczności kształcenia w szkole wyższej; 17. Samoocena studenta w kontekście praktyk pedagogicznych; 18. Ocena zachowania jako narzędzie restrykcji czy wychowania?; 19. Zdrowie w procesie wychowania (między akceptacją a odrzuceniem); 20. Ocenianie i samoocena jako element kompetencji zawodowych nauczyciela; 21. Ocenianie jako jeden z podstawowych składników kompetencji dydaktycznych nauczyciela; 22. Doskonalenia jakości pracy nauczyciela w zakresie kompetencji informacyjnych; 23. Uwarunkowania kształtowania kompetencji nauczycieli w zakresie oceniania w szkole podstawowej; 24. Niemoc i daremność. Refleksja nad Encyklopedią Pedagogiczną XXI wieku; 25. Nauczyciel o sobie- wokół uwarunkowań trafności autoobrazu; 26. Dylematy związane z uwzględnieniem podmiotowości oraz indywidualizacji w procesach kształcenia; 27. Ewaluacja wybranych obszarów pracy szkoły zawodowej; 28. Ocena opisowa w opinii rodziców uczniów klas młodszych29. O indywidualizacji w nauce czytania i pisania; 30. Ocena i samoocena w klasach integracyjnych; 31. Problem niepowodzeń szkolnych w świadomości przyszłych nauczycieli; 32. Samoocena pracy pedagoga szkolnego; 33. Ocena pracy bibliotekarza szkolnego; 34. O relacji między występowaniem preferencji a samooceną uczniów początkowej edukacji muzycznej; 35. Dylematy nauczyciela muzyki- jak oceniać młodych twórców?; 36. Inteligencje wielorakie w praktyce edukacyjnej- kierunki poszukiwań i możliwości wykorzystania; 37. Ewaluacja działalności bibliotek publicznych doby ponowoczesnej; 38. Ocena i samoocena na turystycznym szlaku; 39. Przedszkole w ocenie rodziców; 40. Samoocena ucznia a samoocena nauczyciela.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Forma i typ
Najnowszy numer „Studiów Kulturoznawczych” poświęcony jest apokryficzności, profanacji i skandalowi religijnemu. Jest to problematyka domagająca się skrupulatnego, analitycznego i interdyscyplinarnego oglądu nie tylko przez wzgląd na niesłabnącą popularność i intensywną obecność w kulturze zjawisk z pogranicza bluźnierstwa, herezji czy desakralizacji, ale także z uwagi na złożoność i problematyczność społecznego ich odbioru. Kulturoznawczy namysł nad tymi zagadnieniami jest również dlatego cenny poznawczo, że analizować pozwala rozmaite, złożone i nad wyraz szerokie mechanizmy wewnątrzkulturowe, dla których nieortodoksyjne wykorzystywanie kanonicznych treści stanowi jedynie exemplum.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
W numerze zachęcamy do zastanowienia się nad tym, czym jest dziś semiotyka kultury. Wbrew przekonaniu, że stanowi ona raczej relikt przeszłości, pokazujemy, że myśl szkoły tartusko-moskiewskiej, Umberta Eco, Rolanda Barthes`a, Jurija Łotmana czy też niezwykle inspirującego badacza codzienności, Michela de Certeau, może być wykorzystana do badania współczesnych narracji filmowych, literackich i artystycznych. Proponujemy naszym czytelnikom zbiór tekstów o różnorodnym charakterze, gdyż wychodzimy z założenia o multidyscyplinarnym i integrującym charakterze semiotyki kultury – dawniej i dziś. Jesteśmy przekonani, że najnowszy numer „Studiów Kulturoznawczych” będzie stanowił inspirację dla wielu humanistów, osób zainteresowanych semiotyką kultury oraz sposobami stosowania jej dokonań i współczesnych rozstrzygnięć w badaniu kultury współczesnej, sztuki i codziennych praktyk.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Kolejny numer „Studiów Kulturoznawczych” poświęcony jest kulturze obserwowanej z perspektywy osób starszych. W prezentowanych tekstach kulturoznawcy, socjologowie i praktycy opisują seniora jako odbiorcę, uczestnika i twórcę kultury, a także użytkownika nowych mediów. Zastanawiają się nad aspektami separacji i integracji związanymi z tak zwaną trzecią młodością, ukazują wielowymiarowość wizerunku osób starszych i ich rolę w międzypokoleniowej transmisji wartości oraz miejsce kultury z życiu współczesnych polskich seniorów. Prezentowane artykuły, wyniki badań oraz rekomendacje zawarte w publikacji mogą służyć jako narzędzie dla osób odpowiedzialnych za prowadzenie polityki kulturalnej i społecznej. Ponadto tworzą narrację podnoszącą świadomość konieczności uwzględnienia głosu i opinii osób starszych, a także przeprowadzenia ważnych zmian w prowadzeniu polityk kulturalnych i społecznych.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
W ramach kulturowych studiów miejskich przyglądamy się życiu miejskiemu z różnych perspektyw, uwzględniając zarówno wymiar miejskiej codzienności, jak też teoretycznej nad nią refleksji. Miasto zostaje poddane badaniu m.in. z perspektyw doświadczenia zmysłowego, narracji miejskiej, interpretacji i działania. Każdy z tekstów oparty jest na analizie konkretnych przejawów i działań miejskich. Punktem wyjścia prezentowanych badań była analiza zjawisk zachodzących w wybranej dzielnicy Poznania, napotkanej tam codzienności, tekstów literackich odnoszących się do niej, problematyki pamięci i współczesnych działań artystycznych. W ten sposób określona przestrzeń – Jeżyce – może stanowić model dla szerzej ujmowanych badań kultur miejskich.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Gatunek
Drugi numer „Studiów Kulturoznawczych” jest poświęcony problematyce wstrętu i wstydu, chętnie podejmowanej przez twórców, którzy naruszając sferę społeczno-obyczajowego tabu, oddają głos niemej historii wykluczenia. Przerywając milczenie, przekraczają uświęcone tradycją granice, stanowiące kulturowe status quo, a odrzucając myślenie skrępowane zasadami, burzą normatywny porządek społeczny. Wstręt jest naturalnym odruchem, biologiczną reakcją ciała na to, co budzi obyczajowy sprzeciw, bunt lub zwyczajnie odrazę. Silnie uzależniony od sądu smaku podmiotu doznającego wyznacza indywidualne granice wrażliwości, przekonując o swym subiektywnym charakterze. Wstręt jest doznaniem witalnym, którego cielesny wymiar kontrastuje z kulturowym statusem wstydu, uczucia świadomego lęku i przykrego skrępowania spowodowanego naruszeniem granic oficjalnego dyskursu. Silne zainteresowanie artystów taką tematyką nosi znamiona kryzysu uznanych w kulturze wartości, stanowiąc przejaw poszukiwań nowych źródeł oparcia dla ludzkiej egzystencji, a w konsekwencji – prób ich uprawomocnienia. Sztuka współczesna, diagnozując te zjawiska, redukuje napięcie wywołane dysonansem między tym, co doświadczone, a tym, co modelowe, stale wymagające weryfikacji. Wysiłki autorów niniejszego tomu koncentrują się na śledzeniu tych ciągłych przesunięć, oswajaniu tego, co nieoswojone, mówieniu o tym, co dotąd niewypowiedziane.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Gatunek
Pierwszy numer „Studiów Kulturoznawczych” zawiera blok artykułów tematycznie powiązanych z problematyką dzieciństwa, ujmowanego z różnych punktów widzenia: badań nad językiem oraz teorii mediów, praktyki animacyjnej i kulturowej, psychoanalizy i twórczości literackiej. W ujęciu badaczy dzieciństwo jawi się jako teoretyczny problem dla tych twórców, którzy próbują spojrzeć na nie „po czasie”, z perspektywy dorosłości. Zmaganie się z dzieciństwem okazuje się doświadczeniem, którego nie sposób pominąć w refleksji kulturowej. Z drugiej strony analiza problemów dzieciństwa otwiera obszar dla działań praktycznych, opartych na starannej obserwacji zachowań dziecięcych. Jak sprawić, by wprowadzić dzieci do przestrzeni kulturowej i stworzyć możliwości uczestniczenia w niej? Połączenie tych perspektyw tworzy podejście kulturoznawcze, w którym poprzez staranną analizę rzeczywistości wyznaczamy ramy dla integrujących działań codzienności.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej