Sortowanie
Źródło opisu
ebookpoint BIBLIO
(46)
Książki
(27)
IBUK Libra
(3)
Forma i typ
E-booki
(49)
Książki
(27)
Poradniki i przewodniki
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(20)
dostępne
(11)
Placówka
Wypożyczalnia
(11)
Czytelnia
(20)
Autor
Bazan-Bulanda Anna
(5)
Bylok Felicjan
(5)
Kempa Ewa
(4)
Kwiatek Agnieszka
(4)
Skiba Maja
(4)
Bartkowiak Piotr
(3)
Garbiec Roman
(3)
Gostkowska-Dźwig Sylwia
(3)
Królik Ryszard
(3)
Mrozik Magdalena
(3)
Nowicki Adam
(3)
Sitek Eugeniusz
(3)
Dziembek Damian
(2)
Głębocki Konrad
(2)
Janik Robert
(2)
Kukowska Katarzyna
(2)
Milian Lech
(2)
Nowicka-Skowron Maria
(2)
Rosińska Agata
(2)
Skolik Sebastian
(2)
Skowron-Grabowska Beata
(2)
Stępniak Cezary
(2)
Wójcik-Mazur Agnieszka
(2)
Ziora Leszek
(2)
Anna Grosser
(1)
Artemenko Lina
(1)
Belof Aleksandra
(1)
Chluski Andrzej
(1)
Cichobłaziński Leszek
(1)
Cichoń Seweryn
(1)
Ciekot Anita
(1)
Czarnecka Aleksandra
(1)
Dogadamycie.pl
(1)
Dudek Agata
(1)
Ewa
(1)
Gawlak Anna
(1)
Gierzyńska-Dolna Monika
(1)
Goliński Jan
(1)
Gorczycka Ewa
(1)
Grabińska Aleksandra
(1)
Harciarek Mirosław
(1)
Jastrzębowski Zbigniew
(1)
Jelonek Dorota
(1)
Kabus Katarzyna Olejniczak-Szuster Michał Dziadkiewicz Katarzyna Brendzel-Skowera Judyta
(1)
Karbownik Karolina
(1)
Karczewska Anna
(1)
Karwowska Beata
(1)
Kiełtyka Leszek
(1)
Konodyba-Rorat Bogna
(1)
Konodyba-Szymański Bogumił
(1)
Konopka Michał
(1)
Kott Iga
(1)
Kowalczyk Mariusz
(1)
Kowalska Sylwia
(1)
Krzyżowska Ewelina
(1)
Kuraś Piotr
(1)
Lemańska-Majdzik Anna
(1)
Madeła Magdalena
(1)
Major Izabela
(1)
Major Maciej
(1)
Marcinkiewicz Cezary
(1)
Neczaj
(1)
Odzimek Tomasz
(1)
Okręglicka Małgorzata
(1)
Olejniczak-Szuster Katarzyna
(1)
Pachura Aneta
(1)
Pawełoszek Ilona
(1)
Pichugina Maryna
(1)
Pozorska Jolanta
(1)
Przedsiębiorczość
(1)
Przewoźna-Krzemińska Agata
(1)
Puto Agnieszka
(1)
Rubik Jolanta
(1)
Scherer Magdalena
(1)
Seroka-Stolka Oksana
(1)
Sikora Iwona
(1)
Sikora Jan
(1)
Skibińska Wioletta
(1)
Sobociński Maciej
(1)
Staniewska Ewa
(1)
Sukiennik Katarzyna
(1)
Szopa Janusz
(1)
Sztuka Jacek
(1)
Sztumska Bożena
(1)
Sętowski Juliusz
(1)
Urbański Mariusz
(1)
Walasek Tomasz
(1)
Wichliński Michał
(1)
Wielgórka Dariusz
(1)
Wiśniowska Marta
(1)
Worwąg Małgorzata
(1)
Zachorowska Alfreda
(1)
Zamorska Izabela
(1)
Zasempa Marek
(1)
Zawieja Iwona
(1)
Ziółkowska Bogusława
(1)
cyfrowa transformacja
(1)
konkurencyjność
(1)
Łukomska-Szarek Justyna
(1)
Łyda Andrzej
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(49)
2010 - 2019
(1)
2000 - 2009
(25)
1990 - 1999
(1)
Kraj wydania
Polska
(76)
Język
polski
(76)
Temat
Przedsiębiorstwo
(6)
Przedsiębiorstwa małe i średnie
(3)
Zarządzanie
(3)
Banki
(2)
Ekorozwój
(2)
Fundusze strukturalne UE
(2)
Informacja dla zarządzania
(2)
Praca
(2)
Przedsiębiorstwo turystyczne
(2)
Rynek pracy
(2)
Systemy informacyjne
(2)
Systemy informatyczne zarządzania -- podręcznik akademicki
(2)
Unia Europejska
(2)
Zarządzanie ryzykiem
(2)
Absolwenci szkół wyższych
(1)
Agrobiznes
(1)
Baza danych
(1)
Bhp
(1)
Biblioteki akademickie
(1)
Etyka biznesu
(1)
Globalizacja
(1)
Gospodarstwo rolne
(1)
Informatyka
(1)
Integracja europejska
(1)
Inwestycje
(1)
Inżynierowie
(1)
Jakość produktu
(1)
Joga
(1)
Kariera
(1)
Kobieta
(1)
Konsumenci (ekon.)
(1)
Marketing
(1)
Marketing usług
(1)
Narodowy Bank Polski
(1)
Nauczyciele
(1)
Nauki ekonomiczne
(1)
Nieruchomości
(1)
Ochrona środowiska
(1)
Osobowość
(1)
Planowanie regionalne
(1)
Planowanie strategiczne
(1)
Politechnika Częstochowska. Biblioteka Główna
(1)
Polityka regionalna UE
(1)
Polityka społeczna
(1)
Polityka strukturalna UE
(1)
Poszukiwanie pracy
(1)
Psychofizjologia
(1)
Regiony (adm.)
(1)
Rolnictwo
(1)
Rynek
(1)
Ryzyko bankowe
(1)
Ryzyko zdrowotne
(1)
Ryzyko środowiskowe
(1)
Rzemiosło
(1)
Samorząd lokalny
(1)
Samorząd terytorialny
(1)
Socjologia
(1)
Społeczności lokalne
(1)
Spożycie
(1)
Stres
(1)
Studenci
(1)
Systemy informatyczne zarządzania
(1)
Szkolnictwo zawodowe
(1)
Turystyka
(1)
Wykształcenie
(1)
Zarządzanie jakością
(1)
Zarządzanie wiedzą
(1)
Zatrudnienie
(1)
Temat: czas
1989-
(3)
1989-2000
(1)
2001-
(1)
2001-0
(1)
Temat: miejsce
Częstochowa (woj. śląskie)
(3)
Polska
(1)
Śląskie, województwo (od 1999)
(1)
Gatunek
Poradnik
(1)
Dziedzina i ujęcie
Gospodarka, ekonomia, finanse
(1)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
76 wyników Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
Wstęp. R.I Rynek jako kategoria społeczna : 1.Wokół po jęcie "rynek", 2.Modele rynku w literaturze socjologic znej, 3.Społeczne czynniki warunkujące zachowanie się jednostek na rynku, 4.Kategoria władzy w procesie wymi any rynkowej. R.II Podstawowe wartości rynkowe : 1.Wartości i ich fu nkcje w systemie rynkowym, 2.Rynek a wolność, 3.Rynek a sprawiedliwość, 4.Rynek a równość, 5.Rynek a odpowie dzialność. R.III Przemainy funkcji pieniądza w systemie rynkowym : 1.Ewolucja pieniądza, 2.Formy współczesnego pieniądz a, 3.Ekonomiczne funkcje współczesnego pieniądza, 4. Społeczne funkcje pieniądza, 5.Znaczenie pieniądza eur o w procesie integracji społeczeństw europejskich. R.IV Rynek konsumpcyjny i jego rola w kształtowaniu społeczeństwa konsumpcyjnego : 1.Konsumpcja jako kateg oria socjologiczna, 2.Rynek konsumencji, 3.Społeczne determinanty konsumpcji, 4.Wpływ zbiorowości społeczny ch na zachowania konsumenckie, 5.Wpływ kultury na zach owania konsumenckie. R.V Działalność gospodarcza a zachowania uczestników r ynku : 1.Etyczne zagadnienia w działalności gospodar czej, 2.Etyczne aspekty występujące w relacji producen t-nabywca, 4.Nieetyczne i patologiczne zachowania w sy stemie rynkowym.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 339.138 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Wprowadzenie; 2. Cel, zakres i metodologia badań; 3. Struktura gospodarki województwa śląskiego; 4. Innowacyjność przedsiębiorstw województwa śląskiego; 5. Analiza zatrudnienia i rozwoju kadr inżynierskich w przedsiębiorstwach województwa śląskiego; 6. Analiza krzyżowa czynników charakteryzujących przedsiębiorstwa pod względem kadr inżynierskich; 7. Diagnoza rynku pracy kadr inżynierskich; 8. Ocena studiów na kierunkach inżynierskich; 9. Rekomendacja i scenariusze porgnostyczne.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 338 (1 egz.)
E-book
W koszyku

Podręcznik zawiera treści dotyczące psychospołecznych aspektów zarządzania zasobami ludzkimi i może stanowić źródło cennej wiedzy dla współczesnego czytelnika. Skierowany jest w głównej mierze do studentów kierunków związanych z dyscypliną nauk o zarządzaniu, ale ze względu na syntetyczne ujęcie podejmowanych problemów może być również przydatny dla studentów innych kierunków oraz praktyków. Opracowanie składa się z dwunastu rozdziałów. Na końcu znajduje się spis literatury oraz słownik najważniejszych pojęć.

W książce omówiono:

  • podstawowe pojęcia takie jak: „praca”, „jakość pracy”, „jakość życia” oraz „zasoby ludzkie”;
  • zależności pomiędzy jakością pracy a jakością życia w świetle funkcjonowania zasobów ludzkich;
  • aspekty związane ze zróżnicowaniem kulturowym rynku przekładające się na problemy w zarządzaniu przedsiębiorstwem;
  • koncepcje i metody oceniania pracowników;
  • istotę, cele oraz korzyści wynikające z zarządzania różnorodnością pracowników w organizacji;
  • rolę zarządzania talentami w zarządzaniu organizacją;
  • pojęcie „pracoholizmu” oraz konsekwencje tego uzależnienia;
  • problematykę promowania „miękkiego” podejścia do ZZL oraz zagadnienie przywództwa w środowisku wirtualnym;
  • istotne procesy zatrudniania pracowników, które dostosowują się do zmian społeczno-ekonomiczno-technologicznych;
  • efektywne komunikowanie się w organizacji, w tym związane z przestrzenią wirtualną;
  • „Ideę Porozumienia Bez Przemocy”;
  • negocjacje w organizacji;
  • kreowanie własnego wizerunku menadżera.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
E-book
W koszyku

Współczesna organizacja funkcjonuje w szybko zmieniającej się rzeczywistości obejmującej wiele sfer i dziedzin życia, m.in. polityczną, prawną, społeczną, rynkową czy technologiczną. Zmianom ulega również otoczenie organizacji. Jego złożoność, zmienność, niepewność i nieprzewidywalność powodują, że współczesne organizacje stają przed poważnymi wyzwaniami, którym muszą sprostać. Zarządzanie organizacją w turbulentnym środowisku wymaga od osób, które nią kierują, znajomości uwarunkowań społecznych, psychologicznych i prawnych. Ich zrozumienie jest zatem potrzebne również studentom wielu kierunków związanych z zarządzaniem, logistyką, finansami, bezpieczeństwem i higieną pracy, a także studentom kierunku Public Management, studiującym w języku angielskim (stąd pojawił się jeden rozdział w języku angielskim). Opisana problematyka może uzupełnić materiał wykładów, ćwiczeń i warsztatów. Pojęcia scharakteryzowane w niniejszym podręczniku mogą być wykorzystane także przez praktyków pragnących poszerzyć swą wiedzę o aktualne informacje.

W książce omówiono:

  • podstawowe pojęcia związane z humanizmem oraz znaczenie idei humanizmu w zarządzaniu i jakości;
  • metody humanizujące pracę w organizacji;
  • charakterystykę zespołu pracowniczego, strukturę więzi zachodzących między członkami zespołu pracowniczego w procesie organizowania się oraz relacje podrzędności i nadrzędności w kontekście płci członków zespołu w ujęciu ewolucyjnym;
  • ideę wpływu społecznego, najważniejsze reguły wywierania wpływu oraz problematykę wpływu w organizacjach;
  • pojęcia „rywalizacja” i „współpraca” oraz ich znaczenie w zarządzaniu zasobami ludzkimi i zarządzaniu zespołami pracowniczymi;
  • zarządzanie instytucjami administracji publicznej, w tym instytucjami samorządu terytorialnego;
  • prawne aspekty zarządzania współczesną organizacją, w tym zarządzania nieruchomością, przedawnienie roszczeń i jego skutki dla zarządzania organizacją;
  • pojęcie „własności intelektualnej” w przedsiębiorstwie, przykłady tej własności, ochronę prawną oraz problematykę zarządzania własnością intelektualną w przedsiębiorstwie;
  • ogólną charakterystykę podatków w Polsce;
  • podatek VAT i jego znaczenie w zarządzaniu przedsiębiorstwem;
  • wybrane zagadnienia polityki społecznej oraz ubezpieczeń społecznych.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
E-book
W koszyku

Publikacja stanowi podręcznik akademicki dotyczący psychospołecznych i prawnych aspektów zarządzania współczesnymi organizacjami. Złożoność, zmienność, niepewność i nieprzewidywalność otoczenia organizacji powoduje, że zarządzanie nimi wymaga od osób, które nimi kierują, znajomości uwarunkowań społecznych, psychologicznych i prawnych. Ich zrozumienie jest potrzebne również studentom wielu kierunków związanych z zarządzaniem, logistyką, finansami, bezpieczeństwem i higieną pracy, a także studentom kierunku Public Management, studiującym w języku angielskim (stąd pojawił się jeden rozdział w języku angielskim). Opisana problematyka może stanowić uzupełnienie materiału z wykładów oraz inspirację do ćwiczeń czy warsztatów. Zagadnienia przedstawione w niniejszym opracowaniu mogą być przydatne także dla praktyków pragnących poszerzyć i uaktualnić swą wiedzę. Na końcu podręcznika znajduje się spis literatury oraz słowniczek ułatwiający odszukanie najważniejszych pojęć, które zostały scharakteryzowane w poszczególnych rozdziałach.

W książce przedstawiono:

  • środowisko pracy jako istotny obszar funkcjonowania człowieka i kształtowania się różnych relacji międzyludzkich;
  • grupę społeczną w ujęciu socjologicznym i jej właściwości;
  • relacje interpersonalne w miejscu pracy jako istotny czynnik kształtujący atmosferę pracy;
  • emocje, ich mechanizmy, rodzaje i funkcje w perspektywie zachowań pracowniczych;
  • budowanie strategii negocjacyjnej, style negocjowania i techniki perswazji;
  • nowoczesne praktyki i narzędzia pobudzające motywację i zaangażowanie pracownicze w przedsiębiorstwie;
  • wybrane japońskie metody zarządzania i ich wpływ na motywację pracowników w japońskich oraz zachodnich przedsiębiorstwach;
  • współczesną metodę rekrutacyjną, jaką jest grywalizacja;
  • pojęcie, ideę i podstawowe założenia freelancingu;
  • audyt personalny jako narzędzie wspomagające zarządzanie zasobami ludzkimi w organizacji;
  • różne rodzaje przywództwa w organizacjach;
  • znaczenie kreatywności we wspieraniu postaw proinnowacyjnych w organizacji;
  • proces organizacji spotkań służbowych i jego etapy;
  • proces zarządzania projektami;
  • oświadczenie woli w procesie dokonywania czynności prawnych przedsiębiorstwa;
  • przedstawicielstwo w procesie dokonywania czynności prawnych przedsiębiorstwa;
  • aspekty prawne w handlu elektronicznym;
  • zagadnienie umów w obrocie gospodarczym.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
E-book
W koszyku

Niniejsza publikacja poświęcona jest wielowymiarowości zarządzania organizacjami i stanowi wieloaspektową i interdyscyplinarną debatę nad czynnikami determinującymi zarządzanie organizacjami na poziomie indywidualnym, wewnątrzorganizacyjnym oraz międzyorganizacyjnym. Monografia jest wynikiem prac badaczy biorących udział w trzech konferencjach organizowanych przez Katedrę Socjologii Stosowanej i Zarządzania Zasobami Ludzkimi Politechniki Częstochowskiej, tj.: 12th International Conference of Management "Sustainability - Security - Quality", Częstochowa 15-16 czerwca 2023 r., "Człowiek w organizacji - nowe trendy w zarządzaniu zasobami ludzkimi", Olsztyn 28-29 września 2023 r. oraz "Ludzie - przedsiębiorstwa - instytucje. Współdziałanie i współdzielenie się w relacjach społecznych i gospodarczych", Częstochowa 19-20 października 2023 r.

Przedkładana monografia z pewnością dostarczy inspirującego materiału do refleksji oraz przyczyni się do lepszego zrozumienia zmian zachodzących w otoczeniu i wpływających na procesy zarządzania organizacjami. Zainteresuje nie tylko badaczy z obszaru nauk o zarządzaniu, socjologii i psychologii, lecz także praktyków - menedżerów i decydentów na różnych szczeblach, odpowiedzialnych za kształtowanie polityki gospodarczej.

Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
E-book
W koszyku

W wyniku szybko zmieniających się warunków rynkowych w XXI wieku (m.in. kryzysy ekonomiczne, pandemia COVID-19, konflikty wojenne) pojawiają się nowe wyzwania przed organizacjami i ich pracownikami. Mnogość i różnorodność tych wyzwań znalazła swoje odzwierciedlenie w rozważaniach prowadzonych przez autorów tej monografii, przy czym w centrum dociekań znajduje się człowiek, na którego oddziałuje splot czynników zarządczych, społecznych, psychologicznych i prawnych.

Celem monografii jest przedstawienie najistotniejszych uwarunkowań funkcjonowania organizacji i jej pracowników oraz uwypuklenie dylematów związanych z pełnionymi rolami. Pracownik staje przed dylematem. Z jednej strony tworzy organizację, która ma być sprawniejsza, przynosić coraz większe zyski właścicielom, a pracownikom dawać możliwość zaspokojenia potrzeb i realizacji ich celów. Z drugiej strony ta sama organizacja ogranicza podmiotowość pracowników, którzy muszą przestrzegać różnych norm i procedur i są niekiedy traktowani jako zasób organizacyjny.

Książka składa się z czterech części. Pierwsza przybliża problematykę uwarunkowań zarządczych człowieka w organizacji. Autorzy podjęli wątki związane z szerszym kontekstem zarządczym funkcjonowania człowieka w organizacji. W drugiej znajdują się rozważania nad czynnikami funkcjonowania człowieka sytuowanymi w społecznym kontekście organizacji. Można w tym przypadku mówić o bliższym kontekście, do którego zaliczyć można zaufanie, komunikację i relacje pracownicze, zaangażowanie pracowników, humanizację pracy oraz psychospołeczne uwarunkowania pracy. Część trzecia została poświęcona roli, jaką odgrywają uwarunkowania prawne w funkcjonowaniu organizacji i jej pracowników. Poruszono w niej kwestie stosunku pracy oraz pracy zdalnej. W części czwartej przedstawiono problemy związane z sytuacją postpandemiczną pracowników w organizacji.

Monografia adresowana jest do szerokiego grona czytelników, w szczególności do badaczy organizacji, studentów i praktyków zarządzania, którzy poszukują wiedzy o niematerialnych czynnikach wpływających na funkcjonowanie współczesnego przedsiębiorstwa. Autorzy mają nadzieję, że czytelnicy odnajdą treści inspirujące ich do własnych przemyśleń dotyczących funkcjono-wania człowieka we współczesnych organizacjach.

Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
E-book
W koszyku

Problemy i zagadnienia związane z bezpieczeństwem są nieodłącznym elementem funkcjonowania i egzystencji każdej jednostki, a także wszystkich grup społecznych, społeczeństw, państw oraz wspólnot międzynarodowych. Termin „bezpieczeństwo” jest pojęciem wieloznacznym, interdyscyplinarnym, dotyczącym umiejętności zabezpieczenia potrzeb o charakterze egzystencjalnym: przetrwania, istnienia i rozwoju. W związku z tym może być opisywane i badane z różnych perspektyw. Jedną z nich jest bezpieczeństwo pozamilitarne, związane z różnorodnymi zagrożeniami obejmującymi obszary bezpieczeństwa publicznego (zwłaszcza przestępczość zorganizowana), bezpieczeństwa informacyjnego (działania wywiadowcze), terroryzmu i związanego z nim ekstremizmu politycznego, obszaru cyberprzestrzeni (cyberprzestępczość, szpiegostwo w sieci, działania hakerskie itd.), a także zagrożeniami ekologicznymi, ekonomicznymi, religijnymi itp.

Monografia kierowana jest do przedstawicieli środowisk naukowych, administracji publicznej, jednostek samorządów terytorialnych, służb mundurowych, organizacji pozarządowych, firm i osób zainteresowanych problematyką bezpieczeństwa pozamilitarnego, a także studentów, w tym studentów kierunków związanych z bezpieczeństwem. Poruszone w niej mogą stanowić punkt wyjścia do refleksji nad procesami związanymi z bezpieczeństwem we współczesnym społeczeństwie i w jego organizacjach.

W książce omówiono:

  • sposoby przeciwdziałania i minimalizowania zagrożeń wynikających z konsumpcji suplementów diety;
  • wpływ akredytacji w podmiotach leczniczych na poczucie bezpieczeństwa pacjentów;
  • wsparcie osób niepełnosprawnych;
  • rolę zaufania społecznego w propagowaniu szczepień przeciw COVID-19;
  • działania typowe dla inteligentnego miasta, ograniczające emisję wirusa;
  • znaczenie komunikacji interpersonalnej w zapewnianiu pracownikom bezpieczeństwa podczas pandemii COVID-19;
  • bezpieczeństwo cyfrowe w Smart City;
  • zagadnienie ochrony informacji niejawnych;
  • bezpieczeństwo informacyjne i bezpieczeństwo danych osobowych;
  • szkolenia związane z bezpieczeństwem zdrowotnym, cybernetycznym i militarnym;
  • wpływ pracy zdalnej w czasach pandemicznych na bezpieczeństwo i higienę pracy nauczycieli akademickich;
  • koncepcję inteligentnego miasta w kontekście wykorzystania energii odnawialnej;
  • zagadnienie zagrożeń o charakterze ideologiczno-politycznym;
  • wpływ współpracy transgranicznej na bezpieczeństwo kulturowe w Polsce;
  • bezpieczeństwo religijne w relacjach z mniejszościowymi związkami wyznaniowymi;
  • skutki destrukcyjnych kultów w społeczeństwie;
  • ekostrategię dla obszaru chronionego o uznanych walorach przyrodniczych;
  • pomoc materialną państwa dla polskich rodzin, zwłaszcza wielodzietnych;
  • rolę służb specjalnych w walce z terroryzmem oraz ich działania o charakterze wywiadowczym i kontrwywiadowczym realizowane w otoczeniu wewnętrznym i zewnętrznym państwa.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
E-book
W koszyku
Forma i typ

This textbook is intended for students of technical and economic universities. It is a result of my teaching of mathematical programming, optimization methods and operations research to students of Czestochowa University of Technology, including Erasmus+ Program students, for over ten years. This is the first part of a planned series (an intended series), limited to the presentation of issues related to linear programming. The second part will focus on non-linear programming problems. The textbook is divided into five main chapters. Chapter 1 is a reminder of some mathematical topics (the basics of linear algebra and systems of linear equations) that will help the readers understand the material discussed. Chapter 2 considers linear programming problems from its standard form to practical, highly common, with various examples of applications at the intersection of technology and economics. In chapter 3, the transportation problem with applications will be considered. Chapter 4 deals with a special kind of linear programing, so-called integer programming. And finally, Chapter 5 shows how the Maple package can be used to solve any linear programming problems.

Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
E-book
W koszyku

W monografii przedstawiono różnorodne zagadnienia z dyscypliny inżynierii materiałowej oraz zarządzania produkcją i usługami, które zostały omówione na 44. Studenckiej Konferencji Naukowej. Materiał badawczy opiera się na pracach studentów, członków kół naukowych oraz doktorantów z polskich uczelni. Teksty zawarte w monografii skupiają się na istotnych i aktualnych zagadnieniach oraz problemach, ze szczególnym uwzględnieniem idei zrównoważonego rozwoju.

W pierwszej części tej publikacji skoncentrowano się na innowacjach w inżynierii materiałowej, omawiając różne tematy, takie jak np. analiza mikrostruktury, właściwości użytkowe czy zużycie materiałów inżynierskich. W drugiej części uwzględniono zagadnienia dotyczące zarządzania i inżynierii produkcji, których podstawowym obszarem rozważań jest zapewnienie wysokiego poziomu efektywności podejmowanych działań. Znaczna część prezentowanej monografii obejmuje niezwykle istotne zagadnienia dotyczące innowacyjnych rozwiązań ekologicznych, optymalizacji materiałowej, odnawialnych źródeł energii oraz efektywnego gospodarowania odpadami.

Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
E-book
W koszyku

Monografia w wieloaspektowy sposób przybliża zagadnienia teoretyczne i praktyczne związane z konkurencyjnością i przedsiębiorczością w dobie transformacji cyfrowej. Autorzy wywodzący się z różnych ośrodków naukowych przedstawili swoje przemyślenia i wyniki badań, ukazując możliwości i kierunki zastosowań technologii cyfrowych, przeobrażenia w zakresie organizacji i zarządzania wywołane technologiami informacyjno-komunikacyjnymi oraz trendy i wyzwania transformacji cyfrowej. Autorom pozostawiono dużą swobodę w zakresie poruszanej tematyki, a ich rozważania zostały zaprezentowane w czternastu rozdziałach.

Książka kierowana jest do szerokiego grona odbiorców zainteresowanych możliwościami i zastosowaniem nowych technologii w działalności gospodarczej.

W rozdziale pierwszym zaprezentowano zwinne cechy kapitału ludzkiego jako determinanty innowacyjności i konkurencyjności współczesnej organizacji, przedstawiając kapitał ludzki jako jej bogactwo. W części empirycznej rozdziału skoncentrowano się na zależności pomiędzy atrybutami zwinnymi a innowacyjnością i konkurencyjnością. W kolejnym rozdziale ukazano wpływ IT na efektywność wykorzystania wiedzy w kreowaniu przedsiębiorczości, odpowiadając jednocześnie na istotne pytania badawcze, tj. jakie znaczenie dla przedsiębiorstwa ma wiedza jego pracowników oraz czy w przedsiębiorstwach zwraca się uwagę na unowocześnienie narzędzi IT. W rozdziale trzecim przedstawiono wpływ technologii cyfrowych na model doskonalenia kompetencji pokolenia Y w okresie pandemii COVID‑19, analizując kompetencje cyfrowe, takie jak umiejętność korzystania z treści cyfrowych, zdalne rozwiązywanie problemów, korzystanie z narzędzi komunikacyjnych oraz danych i informacji czy też myślenie cyfrowe. Jednocześnie w rozdziale skonkretyzowano, czym są dla respondentów kompetencje cyfrowe i czy te same modele kompetencji, które funkcjonowały przed pandemią, mogą w niezmienionej formule funkcjonować obecnie. W rozdziale czwartym przedstawiono potencjał technologii wirtualnych w opinii polskich konsumentów, koncentrując się m.in. na obszarach zastosowań technologii rzeczywistości wirtualnej, jak i rozszerzonej. W piątym rozdziale ukazano możliwości zastosowania widzenia komputerowego opartego na technologii sieci neuronowych w inteligentnych systemach transportowych na przykładzie aglomeracji szczecińskiej. W rozdziale szóstym opisano zastosowanie sieci semantycznej dla opisu zakresu odpowiedzialności dostawcy chmury obliczeniowej, przedstawiając m.in. relacje taksonomiczne, semantyczne. Rozważania w rozdziale siódmym skoncentrowano na przedstawieniu schematu zarządzania poziomem świadczenia usług, ukazaniu negocjacji jako jednego z etapów cyklu życia umowy SLA oraz zaprezentowaniu automatyzacji procesu negocjacji umów SLA. W rozdziale ósmym przedstawiono poziom świadomości z zakresu technologii blockchain wśród studentów Wydziału Zarządzania Politechniki Częstochowskiej. W rozdziale dziewiątym przedstawiono transakcje oszukańcze dokonywane przy użyciu bezgotówkowych instrumentów płatniczych jako przykład cyberprzestępczości, a główny nacisk położono na procedury uwierzytelniania i autoryzacji, analizując oszukańcze transakcje w wybranym banku. W dziesiątym rozdziale zaprezentowano temat chatbotów w obsłudze klienta i omówiono ich wpływ na zarządzanie sprzedażą, ukazano możliwość automatyzacji procesów w organizacji, przedstawiając ich zastosowania na podstawie firmy z branży motoryzacyjnej. Rozdział jedenasty poświęcono zarządzaniu procesami biznesowymi w polskich przedsiębiorstwach usługowych sektora bankowości i ubezpieczeń, odpowiadając m.in. na pytania badawcze, jakie korzyści wynikają ze stosowania podejścia procesowego do zarządzania, jakie trudności, ograniczenia, wyzwania związane są ze stosowaniem podejścia procesowego do zarządzania czy też jakie są plany organizacji w zakresie podejścia procesowego do zarządzania w najbliższych trzech latach. W dwunastym rozdziale rozważono bezpieczeństwo w zarządzaniu transportem drogowym w Polsce, analizując m.in. wypadki drogowe z udziałem pojazdów o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 3,5 tony. W rozdziale trzynastym zaprezentowano rachunek kosztów działań w zarządzaniu samorządowym wielobranżowym przedsiębiorstwem komunalnym, prezentując dynamiczny model zarządzania zmianą oraz wybrane mierniki efektywności procesów i działań wielobranżowego przedsiębiorstwa komunalnego. W ostatnim, czternastym rozdziale przedstawiono tematykę User Experience i User Interface w kreowaniu wizerunku organizacji na przykładzie instytucji administracji publicznej. Przedstawiono doświadczenia użytkownika, interakcję użytkownik–komputer oraz przegląd wybranych narzędzi do analizy dostępności witryny.

Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
E-book
W koszyku
Forma i typ

Współczesne przedsiębiorstwa – w celu zachowania swej pozycji rynkowej i podnoszenia konkurencyjności w dynamicznym otoczeniu rynkowym – powinny dysponować właściwymi zasobami wiedzy oraz niezbędnymi rozwiązaniami technologii informacyjnej. Różnorodne rozwiązania z zakresu technologii ICT (ang. information and communication technologies) umożliwiają przedsiębiorstwom szerokie wspomaganie obszaru zarządzania oraz doskonalenie swych procesów biznesowych. Ponadto szeroki zakres zastosowania różnych rozwiązań wpływa na transformację cyfrową przedsiębiorstw, ułatwiając ich funkcjonowanie na nieustannie zmieniającym się rynku.

Z kolei elastyczność dostosowywania się przedsiębiorstwa do zmian turbulentnego otoczenia warunkuje przedsiębiorczość i posiadane aktywa wiedzy (w tym kompetencje cyfrowe), umożliwiające m.in. generowanie nowych produktów, doskonalenie działalności oraz dynamiczne wprowadzanie innowacji. Powyższe zagadnienia stają się niezwykle aktualne w dobie wyzwań cyfrowej rewolucji i e-gospodarki.

Postęp technologiczny i zwiększająca się skala informatyzacji w przedsiębiorstwach i gospodarce stymuluje badaczy do podejmowania zagadnień dotyczących implementacji i optymalizacji narzędzi ICT.

Niniejsza monografia przedstawia rozważania teoretyczne i wyniki badań autorów pochodzących z różnych ośrodków naukowych, którzy poruszają różnorakie aspekty zastosowania wiedzy i technologii informacyjno-komunikacyjnej.

Treści prezentowane w publikacji poszerzą wiedzę Czytelników i mogą inspirować ich do własnych przemyśleń oraz dalszych badań w zakresie znaczenia wiedzy
i technologii informacyjnych w zarządzaniu przedsiębiorstwem.

Zachęcamy do zapoznania się z lekturą.

Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
E-book
W koszyku
Forma i typ

Ubezpieczenie jest procesem ekonomicznym i społecznym. W ubezpieczeniach występuje alokacja środków finansowych pomiędzy ubezpieczycielami a ubezpieczonymi w sytuacjach ściśle określonych w umowie ubezpieczenia. Alokacja tych środków uzależniona jest od ram prawnych regulujących działanie podmiotów ubezpieczeniowych. Funkcjonowanie ubezpieczeń na rynku związane jest z działalnością marketingową zakładów ubezpieczeń i pośredników ubezpieczeniowych. Ich działalność jest zróżnicowana i również uzależniona od norm prawnych określonych w aktach legislacyjnych. Dokonywanie wyboru zakładu ubezpieczeń jako strony umowy ubezpieczenia winno opierać się na podstawie szczegółowej analizy wskaźnikowej. Sam proces ubezpieczania się jest procesem społecznym, w którym dochodzi do interakcji pomiędzy przedstawicielami zakładów ubezpieczeń a ubezpieczającymi. Jak w każdym procesie społecznym występują w nim określone mechanizmy wywierania wpływu, perswazji czy też oddziaływania marketingowego. Wszystkie te elementy funkcjonowania ubezpieczeń gospodarczych oparte są na określonych mechanizmach: ekonomicznych, społecznych i prawnych, które zaprezentowane zostały w niniejszej monografii.

Celem dydaktycznym sporządzenia tej publikacji jest przybliżenie zagadnień ubezpieczeń studentom kierunku zarządzanie oraz kierunku finanse i rachunkowość w biznesie, realizowanych w ramach przedmiotu ubezpieczenia gospodarcze.

Wiedzę z zakresu ubezpieczeń można praktycznie wykorzystać w indywidualnej i zbiorowej działalności, zwłaszcza że część ubezpieczeń gospodarczych jest w Polsce obowiązkowa.

Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
E-book
W koszyku
Forma i typ

Funkcjonowanie na rynku wymaga znajomości zasad podlegania ubezpieczeniu, opłacania składek oraz kryteriów nabywania prawa do określonych świadczeń ubezpieczeniowych. Ze względu na to, iż ubezpieczenia społeczne są obowiązkowe i ściśle powiązane z pracą, znać je powinien każdy absolwent uczelni. Obecnie dostępne pozycje książkowe na temat ubezpieczeń społecznych są nieaktualne bądź zajmują się raczej filozofią zmian systemu niż podawaniem niezbędnej i praktycznej wiedzy z tego zakresu, zawartej w kilkudziesięciu aktach prawnych. Niniejszy skrypt to praktyczny przewodnik po najważniejszych zagadnieniach ubezpieczeń społecznych. Zawiera informacje na temat: kryteriów, jakie należy spełnić, aby je otrzymać; okresu pobierania świadczenia; zasad obliczania wysokości świadczenia oraz niezbędnych dokumentów, jakie należy zgromadzić przy ubieganiu się o dane świadczenie.

W skrypcie omówiono:

  • pojęcie „ubezpieczenia” i inne terminy pochodne;
  • klasyfikację ubezpieczeń opartą na aktualnie obowiązujących przepisach prawnych i praktyce instytucji realizujących ubezpieczenia;
  • pojęcie, cechy i zasady zabezpieczenia społecznego i ubezpieczeń społecznych.
  • obowiązki osób fizycznych oraz firm wobec ubezpieczenia społecznego oraz fundusze związane z tego typu ubezpieczeniami;
  • charakterystykę najliczniejszych grup ubezpieczonych;
  • filary emerytalne nowego systemu ubezpieczeń;
  • rodzaje świadczeń rentowych;
  • typy zasiłków z ubezpieczenia społecznego;
  • świadczenia przysługujące ubezpieczonym z ubezpieczenia wypadkowego.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
E-book
W koszyku
Forma i typ

Funkcjonowanie każdego obywatela w nowoczesnym społeczeństwie wymaga wiedzy o ubezpieczeniach, ich formach oraz mechanizmach, jakie nimi kierują. Wiedza ta jest niezbędna do wyboru określonego rodzaju ubezpieczenia. W chwili obecnej w Polsce firmy ubezpieczeniowe oferują kilkaset rodzajów ubezpieczeń, które często noszą podobne lub identyczne nazwy. Wiedzę z tego zakresu można praktycznie wykorzystać w indywidualnej i zbiorowej działalności, zwłaszcza że część ubezpieczeń jest obowiązkowa.

Niniejszy podręcznik obejmuje istotną część zagadnień związanych z ubezpieczeniami, stanowiąc skondensowane kompendium wiedzy z tego zakresu. Przeznaczony jest przede wszystkim dla studentów kierunku logistyka oraz finanse i rachunkowość, może jednak stanowić także dużą pomoc dla wszystkich, którzy interesują się tym zagadnieniem.

W podręczniku omówiono:

  • pojęcie „ryzyka”, faktory ryzyka ubezpieczeniowego i podziały ryzyka oraz metody zarządzania ryzykiem;
  • zarządzanie selekcją i ocenę ryzyka ubezpieczeniowego (tzw. underwriting);
  • definicje ubezpieczenia oraz funkcje i zasady regulujące funkcjonowanie ubezpieczeń na rynku.
  • klasyfikacje ubezpieczeń;
  • prawne podstawy funkcjonowania ubezpieczeń w Polsce, formy pośrednictwa ubezpieczeniowego i organy uprawnione do ich nadzorowania;
  • budowę umowy ubezpieczenia, jej wygaśnięcie, rozwiązanie oraz przedawnienie roszczeń w stosunku do zakładów ubezpieczeń;
  • reasekurację, retrocesję i koasekurację ubezpieczeń;
  • zasady finansowania zakładów ubezpieczeń, wysokość składek ubezpieczeniowych i odszkodowań;
  • ubezpieczenie zdrowotne w Polsce, obligatoryjność opłacania składek i organizację udzielania świadczeń z tego ubezpieczenia.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
E-book
W koszyku
Autor
Forma i typ

Obecna sytuacja geopolityczna sprawia, że ceny surowców gwałtownie rosną, a niezależność energetyczna staje się obecnie głównym celem Europy. Nie ulega wątpliwości, że kluczową rolę w tej energetycznej transformacji odegrają odnawialne źródła energii. Dużym i trwałym efektem będzie znaczne przyspieszenie inwestycji w energię odnawialną przy znacznie większej ilości energii słonecznej i wiatrowej zarówno na lądzie, jak i na morzu. Fakt, że ekoenergetyczne rozwiązania gwarantują zerową emisję, był zwykle postrzegany jako główna zaleta energii odnawialnej.

Publikacja składa się z jedenastu rozdziałów dotyczących m.in.:

  • Krajowego Systemu Elektroenergetycznego
  • podstaw wytwarzania energii elektrycznej z odnawialnych źródeł energii
  • energetyki wiatrowej
  • instalacji fotowoltaicznych
  • magazynowania energii elektrycznej
  • systemowych aspektów rozwoju OZE
  • cyfryzacji w energetyce
  • aspektów formalnoprawnych OZE

Monografia obejmuje zagadnienia dotyczące szeroko rozumianych odnawialnych źródeł energii i może być pomocna pracownikom naukowo-dydaktycznym zajmującym się tematyką hybrydowego zasilania systemu elektroenergetycznego oraz przedstawicielom szczebla zarządzającego przedsiębiorstw funkcjonujących w sektorze energetycznym.

Zachęcamy do zapoznania się z publikacją.

Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
E-book
W koszyku

Menedżerowie nieustannie dążą do rozwoju organizacji i w konsekwencji do wzrostu gospodarczego. W celu osiągnięcia zakładanych efektów wszelkie te działania skierowane są na zasoby oraz procesy. Dlatego zarządzanie powinno być sztuką koordynacji wszelkich czynności i oznaczać zdolność do szybkiego reagowania na pojawiające się przemiany.

Podejmowanie właściwych decyzji zarządczych przy wykorzystaniu posiadanych zasobów oraz pojawiających się szans pozytywnie wpływa na korzystne tempo rozwoju przedsiębiorstwa. Aby tak się stało, konieczna jest znajomość zasad zarządzania rozumianego jako proces planowania zorientowanego na przyszłość przy wykorzystaniu wszelkich dostępnych zasobów.

Publikacja składa się z czterech rozdziałów, z których każdy ukazuje inny aspekt systemu zarządzania. I tak:

  • Rozdział 1 dotyczy istoty organizacji i zarządzania; zawiera zagadnienia teorii i ewolucji zarządzania oraz organizowania przedsiębiorstwa;
  • Rozdział 2 omawia problematykę związaną z rolą i znaczeniem menedżera w zarządzaniu organizacją; scharakteryzowano rodzaje władzy, zwierzchnictwo oraz style kierowania występujące w przedsiębiorstwie;
  • Rozdział 3 porusza zagadnienia związane z planowaniem i podejmowaniem decyzji w przedsiębiorstwie; omówiono rodzaje podstawowych decyzji podejmowanych przez menedżerów oraz skupiono uwagę na warunkach, w jakich są one podejmowane;
  • Rozdział 4 dotyczy motywowania i narzędzi służących temu celowi, a także kontroli: jej celu, funkcji i szczebli oraz etapów.

Skrypt stanowi przegląd podstawowych działań w procesie organizowania, zarządzania przedsiębiorstwem oraz kształcenia i doskonalenia menedżerów.

Zapraszamy do lektury.

Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
E-book
W koszyku

Tematyka prowadzenia działalności biznesowej stanowi obszar rozważań praktyków i teoretyków. Problematyka ta odnosi się do istoty współczesnego prowadzenia działalności biznesowej w czasach występowania coraz to nowych sytuacji kryzysowych, wyzwań stawianych przed przedsiębiorstwami oraz dylematów dotyczących wykorzystania posiadanego doświadczenia przy modelowaniu nowych wzorców biznesowych.

Publikacja składa się z czterech rozdziałów, z których każdy ukazuje inny aspekt prowadzenia działalności biznesowej. Zawarty w niej zbiór opracowań stanowi przydatne źródło wiedzy dla studentów. Ponadto adresowany jest zarówno do praktyków, jak i teoretyków zarządzania. Przedstawiony skrypt jest efektem prac kilku autorów i stanowi materiał wielowątkowy.

W rozdziale 1 poruszono kwestie związane ze sporządzeniem biznes-planu. Przytoczono kilka jego definicji, wskazano, jakimi cechami powinien się charakteryzować oraz jakiego rodzaju funkcje pełni biznesplan w przedsiębiorstwie. Szczegółowo opisano strukturę typowego biznesplanu, podkreślając jednocześnie, że nie istnieje jeden wzorcowy jego szablon.

Rozdział 2 dotyczy e-biznesu jako formy prowadzenia działalności przez współczesne przedsiębiorstwa. Przedstawiono w nim podstawowe pojęcia i koncepcje handlu w sieci. Dokonano przeglądu problematyki dotyczącej e-biznesu z punktu widzenia wielu autorów. Omówiono także ogólne zagadnienia, które łączą się z biznesem elektronicznym. Scharakteryzowano obszary wykorzystania e-biznesu wraz z ich zaletami i wadami.

W rozdziale 3 przedstawiono definicję otoczenia bliższego i dalszego organizacji oraz dokonano ich rozróżnienia ze względu na odmienne podejście do tematu otoczenia badaczy zajmujących się tym zagadnieniem. W dalszej części zaprezentowano klasyfikację otoczenia, przeprowadzając analizę dostępnej literatury dotyczącej tematyki niniejszego rozdziału. Następnie opisano dwie przykładowe metody analizy otoczenia bliższego oraz makro-otoczenia wraz z interpretacją wyników.

W rozdziale 4 przybliżono kwestie związane z rolą i znaczeniem zarządzania oraz przedsiębiorczości w biznesie. Zwrócono uwagę na ważkość sprawności i skuteczności w procesach zarządzania organizacją oraz na ich wpływ na efektywność działań biznesowych. W rozdziale podkreślono również wagę pozycji konkurencyjnej osiąganej przez organizację w biznesie oraz omówiono elementy strategii konkurencji, które często stymulują
potrzebne i istotne zmiany dla organizacji. W dalszej części zdefiniowano przedsiębiorczość, wskazując na jej znaczenie biznesowe, szczególnie w sektorze MSP (małych i średnich przedsiębiorstw). Przedstawiono ponadto różne rodzaje przedsiębiorczości występujące w przestrzeni gospodarczej. Rozdział zawiera także opis przedsiębiorcy ze wskazaniem jego cech charakterystycznych oraz miejsca prowadzenia biznesu.

Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
E-book
W koszyku

Skrypt stanowi znaczące źródło wiedzy z zakresu zarządzania strategicznego, analizy strategicznej i pokrewnych dziedzin. Treść dotyczy wybranych metod analizy w procesie zarządzania strategicznego. Zarządzanie strategiczne odgrywa kluczową rolę w osiąganiu sukcesu organizacji, umożliwiając jej skuteczne reagowanie na zmieniające się warunki rynkowe i wyznaczenie właściwej drogi do osiągnięcia celów strategicznych. W procesie zarządzania strategicznego istotne jest podejście analityczne, które umożliwia zrozumienie otoczenia, ocenę zasobów wewnętrznych i identyfikację strategicznych możliwości.

Zaprezentowano wybrane metody analizy, które są często stosowane w procesie zarządzania strategicznego. Omówiono zarówno narzędzia do analizy otoczenia zewnętrznego, jak i metody oceny zasobów wewnętrznych organizacji. Pozwala to na kompleksowe zrozumienie kontekstu, w którym działa firma, oraz identyfikację kluczowych czynników sukcesu.

W skrypcie przedstawiono analizę Michaela E. Portera, która pomaga zarządzającym przedsiębiorstwem lepiej zrozumieć swoje otoczenie konkurencyjne i opracować strategie pozwalające im osiągnąć przewagę konkurencyjną. Omówiono metodę oceny zasobów wewnętrznych organizacji. Przedstawiono analizę SWOT, która umożliwia identyfikację mocnych i słabych stron organizacji oraz określenie szans i zagrożeń wynikających z otoczenia. Przeanalizowano także inne wybrane metody analizy, takie jak analiza grup strategicznych, która jest narzędziem stosowanym w zarządzaniu strategicznym oraz umożliwia przedsiębiorstwom lepsze zrozumienie konkurencyjnego otoczenia i swojej pozycji na rynku. Przedstawiono mikrootoczenie, które odnosi się do bezpośredniego otoczenia przedsiębiorstwa i składa się z różnych interesariuszy oraz czynników wpływających na jego działalność.

Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
E-book
W koszyku

Zrozumienie roli informatyki w procesach logistycznych oraz możliwości jej zastosowania wymaga poznania i zrozumienia teorii i praktyki podejścia procesowego, które jest obecnie standardem w zarządzaniu organizacjami. Niniejsze opracowanie obejmuje różnorodne aspekty zastosowania narzędzi informatycznych do wspomagania procesów logistycznych. Skrypt obejmuje wybrane zagadnienia z zakresu informatycznego wspomagania procesów logistycznych. Adresowany jest on głównie do studentów kierunku logistyka poznających podstawy zastosowania systemów informatycznych, a także przygotowujących się do napisania prac dyplomowych. Zakres tematyczny odpowiada programowi wykładów prowadzonych
na tym kierunku. W poszczególnych rozdziałach przybliżono podstawowe pojęcia i definicje dotyczące podejścia procesowego w logistyce, charakterystykę systemów informatycznych w przedsiębiorstwach, technologie informacyjno-komunikacyjne we wspomaganiu procesów logistycznych oraz przykłady informatycznego wspomagania procesów logistycznych.

Skrypt przybliża zagadnienia związane z podejmowaniem decyzji o zastosowaniu technologii informacyjnej w przedsiębiorstwach. Poruszane problemy doboru narzędzi informatycznych są rozpatrywane w odniesieniu do podstawowych funkcji logistyki, takich jak transport, magazynowanie, dystrybucja. Opracowanie podejmuje również problematykę organizacji i funkcjonowania systemów informatycznych, ze szczególnym uwzględnieniem wad i zalet poszczególnych rozwiązań.

Istotnym walorem skryptu jest przybliżenie możliwości, jakie daje współczesna technologia informacyjna w zakresie planowania, organizowania i kontrolowania procesów logistycznych, oraz wskazanie kierunków ich rozwoju i doskonalenia.

Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej